Ik heb een GTX 970 gekocht van azerty maar ik heb geen voucher of iets dergelijks, ik ga mijn pc pas woensdag inelkaar zetten maar hoor ik niet een papiertje met de code te krijgen? Of heeft azerty me gewoon opgelicht? ;P
Verwijderd
Als het tussen deze twee gtx 970 zou moeten gaan. Welke zouden jullie nemen.
http://tweakers.net/price.../416174;416118/categorie/
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 13:59 ]
Lastig! Ik denk dat ik toch voor de zotac zal gaan. Het zijn beide wel kaarten met een kleine pcb. Dus verwacht niet teveel OC potentie.
Reden dat ik voor de zotac zal gaan is dat die toch iets minder de "budget" lading heeft.
Reden dat ik voor de zotac zal gaan is dat die toch iets minder de "budget" lading heeft.
[ Voor 25% gewijzigd door j0ppie op 24-11-2014 16:59 ]
Hier een gebruikservaring met de Inno3DVerwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:58:
Als het tussen deze twee gtx 970 zou moeten gaan. Welke zouden jullie nemen.
http://forums.hexus.net/g...0-oc-overheating-fix.html
Hier gebruikerservaringen met Zotac "vanilla" genoemd:
http://www.overclock.net/t/1514089/zotac-970
Wie heeft er allemaal al gespeelt met MFAA? Ik heb deze bij dragon age 3 getest. En het werkt aardig goed.
Ik kan de MFAA optie niet selecteren, staat er niet tussenj0ppie schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:34:
Wie heeft er allemaal al gespeelt met MFAA? Ik heb deze bij dragon age 3 getest. En het werkt aardig goed.

Bedankt manj0ppie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:36:
Je moet even in je nvidia control panel kijken. En dragon age bij "select a program" aanklikken.
[afbeelding]
Het scheelt niet veel qua fps, ik ben eigenlijk zelfs teleurgesteld dat ik met een 980 vrij lage dps heb maar 't zal aan de game liggen (zegt men).
Ja het is met dragon age een beetje dubbel. optimalisatie is niet perfect maar het kan wel veel erger. Maar als je bekijkt dat een PS4 eigenlijk de zelfde graphics heeft maar dan 30fps en geen AA. Dan zijn de pc prestaties wel matig ja. Echter, de game is wel geoptimaliseerd voor AMD. Als je hem op een 290x speelt met mantle draait de game wel beter schijnt. Maar met alles op ultra en MFAA is het wel te doen. Ik heb MFAA dus als enige vorm van AA en ik vind het best goed werken
[ Voor 34% gewijzigd door j0ppie op 25-11-2014 10:56 ]
Ik heb een Asus GTX980 en heb een heel raar fenomeen : geen coil whine, behalve tijdens de beginfilmpjes bij Far Cry 4 (die logo's ed). Zodra het spel zelf opgestart is, is die coil whine weg. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Was dat niet omdat de intro's door de game-engine worden gedraaid, met uiteraard veel hogere FPS dan het spel zelf? Toen ik het spel voor het eerst opstartte waren de intro's ook een stuk minder mooi dan ik had verwacht en kwamen uiteindelijk redelijk overeen met de in-game kwaliteit.lapino schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:47:
Ik heb een Asus GTX980 en heb een heel raar fenomeen : geen coil whine, behalve tijdens de beginfilmpjes bij Far Cry 4 (die logo's ed). Zodra het spel zelf opgestart is, is die coil whine weg. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Heb je al een FPS-limiter geprobeerd?
Prima.
Met de laadschermen heb ik daar ook last van met mijn msi 980. Het is ook alleen met farcry for some reasonlapino schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:47:
Nu we een tijdje verder zijn en alle kaarten zijn goed beschikbaar?
Welke is de aanrader?
Welke is de aanrader?
Moo, I say.
Ik heb zelf de 970 van Asus genomen nadat ik een Gigabyte G1 Gaming heb terug gestuurd ivm coil whine.
Ik overclock de kaart toch niet, dus de beperking in hoeveel power in de Asus kan is niet van toepassing op mij, en daarnaast is de kaart lekker stil, zeker vergeleken met mijn oude kaart.
Maar ja, mocht je juist wel willen overclocken dan is het handig om te weten en rekening te houden met het feit dat de Asus kaart maar 1 aansluiting gebruikt en dat je waarschijnlijk eerder tegen een TDP limiet aan gaat lopen dan bij de andere 970's. (correct me if I'm wrong!)
Ik overclock de kaart toch niet, dus de beperking in hoeveel power in de Asus kan is niet van toepassing op mij, en daarnaast is de kaart lekker stil, zeker vergeleken met mijn oude kaart.
Maar ja, mocht je juist wel willen overclocken dan is het handig om te weten en rekening te houden met het feit dat de Asus kaart maar 1 aansluiting gebruikt en dat je waarschijnlijk eerder tegen een TDP limiet aan gaat lopen dan bij de andere 970's. (correct me if I'm wrong!)
Een 8 pins PEG connector heeft drie 12V draden, door één zo'n draad kan wel 10 ampère, dus 30 ampère oftewel 360 Watt door de connector is geen probleem en er kan ook nog 75W door het PCI Express slot. Genoeg ruimte voor een beste overklok dus en als het moet kan er ook nog wel meer dan 10A door een draad.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
900 serie kaarten zijn leuk als je geen 4K display hebt. Er zit blijkbaar een fout op de kaart/firmware waardoor de pc hangt in de post of tijdens het laden van windows. Meer hierover op:
http://www.overclock.net/...ort-issue-anyone-else/110
Mocht je zelf dit probleem hebben dan adviseer ik je kaart terug te sturen.
Fout doet zich wel alleen voor met een 4K display (bijv. Samsung) en voornamelijk op ASUS mainboards. Verbonden met een DP port. DP is nodig voor 60hz.
http://www.overclock.net/...ort-issue-anyone-else/110
Mocht je zelf dit probleem hebben dan adviseer ik je kaart terug te sturen.
Fout doet zich wel alleen voor met een 4K display (bijv. Samsung) en voornamelijk op ASUS mainboards. Verbonden met een DP port. DP is nodig voor 60hz.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 20:45 ]
Iemand enig idee wanneer de reference GTX 970 naar NL komt? Hij staat al wel in de pricewatch:
pricewatch: Nvidia GeForce GTX 970
Hij is ook al te koop bij Best Buy: http://imgur.com/a/NIpWU

[ Voor 24% gewijzigd door Travee op 26-11-2014 21:12 ]
Ik ga toch maar een MSI bestellen, komt bij vele sites als beste eruit. M'n Gigabyte Windforce bevalt prima, maar wordt alleen zo luidruchtig.
Moo, I say.
Inderdaad. De meeste draden uit PSU's zijn AWG 18 of AWG 16 (1,31 mm^2 koper oppervlak) en ik heb een AWG 26 draad (ongeveer 0.12 mm^2, 10% daarvan) 12,5 ampere zien overleven zonder door te smelten. Dit was onderdeel van een arc-tracking test die ik bij moest wonen voor mijn werk.-The_Mask- schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:56:
Een 8 pins PEG connector heeft drie 12V draden, door één zo'n draad kan wel 10 ampère, dus 30 ampère oftewel 360 Watt door de connector is geen probleem en er kan ook nog 75W door het PCI Express slot. Genoeg ruimte voor een beste overklok dus en als het moet kan er ook nog wel meer dan 10A door een draad.
Nou komt dat deels ook door de kapton isolatie (260 graden) die een stuk beter dan de kabelisolatie van een voeding, maar toch.
Als zoiets fout gaat, dan is dat meestal bij de connectors door te hoge overgangsweerstanden en dergelijke.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb zelf onlangs de GTX970 aangeschaft en had ook last van een coilwhine met Farcry 4 (en andere games). Wanneer je de V-sync aanzet (indien mogelijk) dan lost dit al aardig wat op. De hoge tonen hoor je niet meer. Je kunt natuurlijk ook een FPS limiter gebruiken, dat komt op hetzelfde neer. Ik had echter dan nog steeds last van een lage bromtoon als coilwhine. Kaart terug gestuurd en een nieuwe gekregen: zelfde probleem alleen iets minder ergerlijk. Ik moet er maar mee leven denk ik dan.lapino schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:47:
Wanneer je dit probleem googled blijkt dat de GTX9** erg veel last heeft van coilwhines. Youtube staat er vol mee.
Ik heb trouwens de ASUS STRIX OC 4gb editie.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Verwijderd
Als ik in DCS (flight sim) de FPS meter aanzet dan springt de FPS af en toe even van 60 naar min. 57 max. 63 terwijl vsync aanstaat. Is dit een fout van de FPS meter of werkte de vsync functie niet naar behoren? Aangezien bij correcte toepassing van vsync je FPS gelockt wordt op je huidige refresh, in mijn geval 60.
Dit is niet een direct 970/980 gerelateerd onderwerp maar ik heb sinds mijn nieuwe MSI 970 pas de luxe dat ik überhaupt mee kan praten over meer dan 30 FPS.
Dit is niet een direct 970/980 gerelateerd onderwerp maar ik heb sinds mijn nieuwe MSI 970 pas de luxe dat ik überhaupt mee kan praten over meer dan 30 FPS.
Dat is gewoon de FPS meter die zich even verslikt, niks aan de hand.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:35:
Als ik in DCS (flight sim) de FPS meter aanzet dan springt de FPS af en toe even van 60 naar min. 57 max. 63 terwijl vsync aanstaat. Is dit een fout van de FPS meter of werkte de vsync functie niet naar behoren? Aangezien bij correcte toepassing van vsync je FPS gelockt wordt op je huidige refresh, in mijn geval 60.
Mijn launch MSI GTX970 had helemaal geen coilwhine, die was altijd fluisterstil.FloydRaalte schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:51:
[...]
Ik heb zelf onlangs de GTX970 aangeschaft en had ook last van een coilwhine met Farcry 4 (en andere games). Wanneer je de V-sync aanzet (indien mogelijk) dan lost dit al aardig wat op. De hoge tonen hoor je niet meer. Je kunt natuurlijk ook een FPS limiter gebruiken, dat komt op hetzelfde neer. Ik had echter dan nog steeds last van een lage bromtoon als coilwhine. Kaart terug gestuurd en een nieuwe gekregen: zelfde probleem alleen iets minder ergerlijk. Ik moet er maar mee leven denk ik dan.
Wanneer je dit probleem googled blijkt dat de GTX9** erg veel last heeft van coilwhines. Youtube staat er vol mee.
Ik heb trouwens de ASUS STRIX OC 4gb editie.
Die tweede MSI GTX970 die ik er recent bij heb gekocht heeft het een heel klein beetje. Het is niet echt een pieptoon, het klinkt meer als het geluid wat je maakt als je tussen je tanden door blaast, maar dan heel zacht.
Het is iig niet storend en alleen te horen met de kast open, op het moment dat je je oor tegen de kaart aan legt.
Ik ben nog steeds super tevreden over mijn SLI setup. Ik heb nog geen enkel teken van microstuttering gezien! Wellicht komt dat ook door mijn g-sync monitor maar ik zie er niks van.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik zat in een gelijkwaardige situatie, maar dan bij Alternate. Eventjes contact opgenomen en kreeg de code direct online doorgestuurd.Inenting schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:16:
Ik heb een GTX 970 gekocht van azerty maar ik heb geen voucher of iets dergelijks, ik ga mijn pc pas woensdag inelkaar zetten maar hoor ik niet een papiertje met de code te krijgen? Of heeft azerty me gewoon opgelicht? ;P
Wel apart want ik had idd een voucher in de doos verwacht of zo.
Overigens lichte / matige coilwhine bij mijn Asus, maar enkel als de fans opstarten, daarna lijkt het over. Heb er niet echt last van.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb ook een Asus Strix 970 en ik heb ook last van matige coil whine. Het is lang niet storend genoeg om de kaart terug te sturen, maar als het even stil is in mijn game hoor ik het wel.
ik heb een EVGA SC ACX 2.0 GTX 980. Moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje huiverig was voor geluidsproductie.
ik hoorde van vrienden dat EVGA dit vroeger slecht had opgelost en zeer luid waren.
Maar met deze ACX 2.0 cooler is dit helemaal niet het geval. Hij maakt totaal geen geluid als coilwhine o.i.d.
Ben er echt op aan het letten vanwege alle berichten hierover maar ik hoor er echt helemaal niks van.
Moet wel zeggen dat ik deze kaart (of de 970 natuurlijk) kan aanraden. Hoge factory clock en 3 jaar garantie tegen een lagere prijs dan andere 980's
ik hoorde van vrienden dat EVGA dit vroeger slecht had opgelost en zeer luid waren.
Maar met deze ACX 2.0 cooler is dit helemaal niet het geval. Hij maakt totaal geen geluid als coilwhine o.i.d.
Ben er echt op aan het letten vanwege alle berichten hierover maar ik hoor er echt helemaal niks van.
Moet wel zeggen dat ik deze kaart (of de 970 natuurlijk) kan aanraden. Hoge factory clock en 3 jaar garantie tegen een lagere prijs dan andere 980's
Die voucher krijgt men die bij elke 980/970 of alleen bij geselecteerde fabrikanten / winkels ? Want ik heb vandaag een MSI GTX 970 gaming besteld bij Afuture maar heb niks gezien van een game voucher.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Edmin schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:19:
[modbreak]Voor discussies over gamevouchers is het Shopping Forum de meest geschikte plek. Dit topic gaat over de GPU zelf.[/]
Klopt!David Regeling schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:06:
Die voucher krijgt men die bij elke 980/970 of alleen bij geselecteerde fabrikanten / winkels ? Want ik heb vandaag een MSI GTX 970 gaming besteld bij Afuture maar heb niks gezien van een game voucher.
Daarom heb ik ook niet bij Afuture besteld.
Moo, I say.
Mijn excuses, het was niet mijn bedoeling om off-topic te posten, dacht dat dat hier wel kon.
Voor de rest maakt die voucher mij ook niet zo veel uit en ben ik allang blij met een leuke nieuwe kaart (die toch voornamelijk voor Elite dangerous gebruikt zal gaan worden). Al jaren geleden dat ik voor het laatst een Nvidia kaartje had (8800GTS).
[ Voor 8% gewijzigd door D33F op 27-11-2014 20:03 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Mycom staat niet op de lijst van resellers op de site van nvidea maar geeft er wel een gamevoucher bij de kaart
Ik kan nergens vinden welk merk extreem weinig last heeft van Coil whine. Daar wil ik natuurlijk geen last van hebben. Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de Asus en MSI variant. Alleen bij de userreview van de MSI variant zie je veel reacties dat de kaart veel last heeft bij coil whine. Iets dat je niet veel leest over de Asus variant.
Is het nog steeds een loterij? Of is het inmiddels allemaal opgelost?
Volgens mij is het momenteel nog steeds een loterij. Mijn MSI 970 heeft last van coil whine in menu's/intro filmpjes waar mijn FPS boven de 500+ komt.-Bas schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:24:
Ik kan nergens vinden welk merk extreem weinig last heeft van Coil whine. Daar wil ik natuurlijk geen last van hebben. Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de Asus en MSI variant. Alleen bij de userreview van de MSI variant zie je veel reacties dat de kaart veel last heeft bij coil whine. Iets dat je niet veel leest over de Asus variant.
Je kan zeer gemakkelijk je FPS limiteren op 60/120 met rivatuner dus daar zie ik geen probleem inHjsurk schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:21:
[...]
Volgens mij is het momenteel nog steeds een loterij. Mijn MSI 970 heeft last van coil whine in menu's/intro filmpjes waar mijn FPS boven de 500+ komt.
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Ik was toevallig ook op zoek naar een GTX 970 met een reference stijl koeler voor in een mini ITX pc. Na wat speurwerk in de pricewatch ben ik tot de volgende modellen gekomen. Volgens mij hebben ze allen een reference / blower koeling. Ik zit er zelf aan te denken om voor de MSI te gaan.Travee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:10:
Iemand enig idee wanneer de reference GTX 970 naar NL komt? Hij staat al wel in de pricewatch:
[afbeelding]
Of bedoel je met reference dat er alleen maar 'Nvidia' op de verpakking mag staan? Want die ben ik inderdaad niet tegengekomen.
pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom (volgens mij gewoon een blower, niet 100% zeker)
pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB
pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB
pricewatch: PNY GeForce GTX 970 4GB
[ Voor 3% gewijzigd door Arrahant op 30-11-2014 21:26 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
De GTX 970 wordt niet geleverd met de reference koeler. Er zijn wel een paar in de omloop maar officieel worden ze niet verkocht. De modellen die je hier noemt hebben wel een blower maar zijn niet dezelfde koelers als op de referencekaarten. Alleen de 980 is leverbaar met de reference koeler. Dit was voor zover ik weet ook al het geval bij de 770/780 hoewel EVGA wel een tijdje de reference 770 heeft verkocht.Arrahant schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:20:
[...]
Ik was toevallig ook op zoek naar een GTX 970 met een reference stijl koeler voor in een mini ITX pc. Na wat speurwerk in de pricewatch ben ik tot de volgende modellen gekomen. Volgens mij hebben ze allen een reference / blower koeling. Ik zit er zelf aan te denken om voor de MSI te gaan.
Of bedoel je met reference dat er alleen maar 'Nvidia' op de verpakking mag staan? Want die ben ik inderdaad niet tegengekomen.
pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom (volgens mij gewoon een blower, niet 100% zeker)
pricewatch: Gainward GeForce GTX 970 4GB
pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB
pricewatch: PNY GeForce GTX 970 4GB
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Zou het veel verschil maken qua temps? Blowers van merken als MSI, EVGA, of Gainward vs de Nvidia reference koeling?Tom. C schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:25:
[...]
De GTX 970 wordt niet geleverd met de reference koeler. Er zijn wel een paar in de omloop maar officieel worden ze niet verkocht. De modellen die je hier noemt hebben wel een blower maar zijn niet dezelfde koelers als op de referencekaarten. Alleen de 980 is leverbaar met de reference koeler. Dit was voor zover ik weet ook al het geval bij de 770/780 hoewel EVGA wel een tijdje de reference 770 heeft verkocht.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik denk het niet, sowieso verbruikt de 970 weinig dus koeling is niet echt een probleem. Ik heb zelf een voorkeur voor Asus en EVGA maar ik denk dat je met bijna alle merken wel goed zit. Geluidsproductie is eerder iets waar je op moet letten. Ik zou gewoon even op zoek gaan naar reviews van de kaart met deze koelers.Arrahant schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:41:
[...]
Zou het veel verschil maken qua temps? Blowers van merken als MSI, EVGA, of Gainward vs de Nvidia reference koeling?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik heb de MSI nu 1 a 2 maanden in gebruik. Geen last van Coile whine, behalve bij het opstarten van Fifa 15 en volgens mij FarCry 4. Dit is na het opstarten ook direct weg. Ik had dit ook met mn oude GPU en fifa btw.
Ik ben zeer tevreden over de MSI. Deze heb ik verkozen boven de Asus omdat de tests iets beter waren en ik het rood met zwart persoonlijk mooier vind, ondanks dat je dat niet meer ziet nu:P
Wel leuk extraatje is het led verlichte draakje die door je window heen schijnt. Deze kan je helderder of zachter zetten, laten knipperen enz.
De koelers hoor ik echt nooit in-game. Heb ze wel is manual op 100% gezet, dan hoor je ze uiteraard wel, maar ze komen bij mij niet boven de 60% uit, en dat haal ik vaak al niet.
Ik ben er helemaal weg van:-)
Ik ben zeer tevreden over de MSI. Deze heb ik verkozen boven de Asus omdat de tests iets beter waren en ik het rood met zwart persoonlijk mooier vind, ondanks dat je dat niet meer ziet nu:P
Wel leuk extraatje is het led verlichte draakje die door je window heen schijnt. Deze kan je helderder of zachter zetten, laten knipperen enz.
De koelers hoor ik echt nooit in-game. Heb ze wel is manual op 100% gezet, dan hoor je ze uiteraard wel, maar ze komen bij mij niet boven de 60% uit, en dat haal ik vaak al niet.
Ik ben er helemaal weg van:-)
Heb je het nu over de MSI met blower koeling (pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC)?NakedDutchy schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:15:
Ik heb de MSI nu 1 a 2 maanden in gebruik. Geen last van Coile whine, behalve bij het opstarten van Fifa 15 en volgens mij FarCry 4. Dit is na het opstarten ook direct weg. Ik had dit ook met mn oude GPU en fifa btw.
...
Haha herkenbaar! Dit heb ik al jaren bij Fifa! Alleen bij de intro's, daarna is het weg. Komt waarschijnlijk door de erg hoge framerates tijdens de intro's.NakedDutchy schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:15:
[ Voor 7% gewijzigd door Tom. C op 01-12-2014 17:11 ]
Ligt aan het aantal FPS dat je haalt.
In games waar de FPS uncapped is in menu's krijg je coil whine met vrijwel alle kaarten.
In games waar de FPS uncapped is in menu's krijg je coil whine met vrijwel alle kaarten.
Ik heb er ook last van, helaas is het nu wel erg hoorbaar. Bij mn oude kaart moest je je oor tegen de pc aanleggen om het te kunnen horen, nu is het net alsof er een krekel in mn pc zit.
is het al iemand gelukt om te undervolten? als de slider in afterburner op een negatief getal zet en op apply klik gaat hij weer naar 0.
is het al iemand gelukt om te undervolten? als de slider in afterburner op een negatief getal zet en op apply klik gaat hij weer naar 0.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ietwat offtopic, maar dit is wel heel lief 
http://www.guru3d.com/new...tx-970-directcu-mini.html
Een PCB van 17 cm waarop een GTX 970 met 4Gb GDDR5 rust

Misschien stiekem bedacht voor applicaties in Steam boxen en ander klein bij-de-tv grut?

http://www.guru3d.com/new...tx-970-directcu-mini.html
Een PCB van 17 cm waarop een GTX 970 met 4Gb GDDR5 rust
Misschien stiekem bedacht voor applicaties in Steam boxen en ander klein bij-de-tv grut?
[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 01-12-2014 22:00 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Het verschil zit hem in het geluid en de bouwkwaliteit. Daarnaast zijn niet alle OEM blower style kaarten geschikt voor een ITX kast. Voor ITX kasten is het gewenst dat alle warme lucht aan de achterkant van de kaart eruit wordt geblazen. De blower style kaarten van EVGA en PNY zijn daar niet geschikt voor. Die van MSI volgens mij wel, maar de meningen zijn daarover verdeeld. Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Toch zie ik die nvidia met reference (vapor chamber) cooler graag naar NL komen. Ik vraag me af waarom die al in de pricewatch staatArrahant schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:41:[...]Zou het veel verschil maken qua temps? Blowers van merken als MSI, EVGA, of Gainward vs de Nvidia reference koeling?
opgelost
[ Voor 99% gewijzigd door Durango op 03-12-2014 02:26 ]
Bij de 980/970 is het geen vapor chamber koeler meer geloof ik. Vanwege het het hogere stroomverbruik werd dit nog wel nodig geacht bij de 780/Ti en Titan. Enkele sites zeggen wel dat de 980 reference nog vapor chamber heeft dus helemaal zeker weten doe ik het niet.Travee schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:32:
[...]
Toch zie ik die nvidia met reference (vapor chamber) cooler graag naar NL komen. Ik vraag me af waarom die al in de pricewatch staat
Je hebt gelijk. De meningen zijn daar ook over verdeeld. Als iemand het bewijs hiervoor vind, dan houd ik mij aanbevolen 

This picture shows no chamber for any liquid or vapor to occupy or any means of how they got any liquid in there at all. On top of that the slab is stamped with the production run info- that would've likely damaged any vapor chamber. All the Radeon cards I have had with vapor chambers have nothing written/stamped/embossed into them, and even the NVIDIA one has the production info laser etched.
Ik heb zelf de MSI GTX 970 4G Gaming en heb helemaal geen last van coil whine, alleen bij de introfilmpjes van Far Cry 4. Verder heb ik er Battlefield 4, Assassin's Creed Unity en ArmA op gespeeld. Krijg alleen in sommige maps wel <60 FPS (Gebruik 'm in combinatie met een i5 3570 non k.)
Zo gister het waterblokje van m'n oude 670 op de 970 gezet.
Pecies past zeg ik
Bespaard me weer 90+ eurie.
Pecies past zeg ik
Bespaard me weer 90+ eurie.
Lekker mukkel! Deze week komen de blokjes binnen hier, dan Ff tijd vinden en oc uitproberen. Overigens nog steeds geen sli oplossing voor far cry 4 ( al is dat niet enkel met deze serie kaarten zo)
mixing a drink and music
Ik wacht geduldig op een 980Ti / Titan II hopende dat hij vlug komt wss februari/maart
Want 4K is met 980 toch net wel te weinig
Iemand die er geruchten over weet : shoot it
Want 4K is met 980 toch net wel te weinig
Iemand die er geruchten over weet : shoot it
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Ik had een Asus GTX 970 besteld, vandaag binnen gekregen en direct maar weer terug gestuurd. Enorme Coil whine aanwezig, veel erger dan de Asus GTX970 van mijn broertje.
Vinden jullie het eigenlijk ook niet raar dat hier niet op getest wordt in de fabriek? Voor een kaart van €370 vind ik het best wel slecht eigenlijk.
Vinden jullie het eigenlijk ook niet raar dat hier niet op getest wordt in de fabriek? Voor een kaart van €370 vind ik het best wel slecht eigenlijk.
Als ik de verhalen mag geloven is coil whine erg prevalent momenteel. In alle merken! Ik wilde een GTX 970 bij Azerty bestellen en vroeg voor mijn bestelling of ik de kaart mocht ruilen:-Bas schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:25:
Ik had een Asus GTX 970 besteld, vandaag binnen gekregen en direct maar weer terug gestuurd. Enorme Coil whine aanwezig, veel erger dan de Asus GTX970 van mijn broertje.
"Coilwhining zien wij de laatste tijd bij de highend kaarten allemaal naar voren komen. Wanneer coilwhining bijvoorbeeld echt heel hard en duidelijk te horen is wanneer u de kast dicht heeft is dit natuurlijk garantie. Bij twijfel kunt de kaart gewoon retouneren. Dan kunnen wij hier onderzoek naar doen, ik wil zelfs met u de afspraak maken dat wij wij geen testkosten rekenen, dit heb ik zojuist besproken met mijn collega van de service (vincent)."
Ik viel vooral over deze zin: 'Wanneer coilwhining bijvoorbeeld echt heel hard en duidelijk te horen is wanneer u de kast dicht heeft is dit natuurlijk garantie.'
Hij beschrijft immers iets subjectiefs en waar ongetwijfeld discussie over kan ontstaan als jij vindt dat de coil whine te hard is en zij vinden dat het niet te hard is. Ik heb zodoende nog altijd geen GPU besteld... Hoe gaan jullie hiermee om?
[ Voor 3% gewijzigd door Arrahant op 03-12-2014 10:59 ]
Soms heb je geluk. Ik heb geen problemen met mijn kaart. Dus die kans is er ook nog.Arrahant schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:58:
[...]
Als ik de verhalen mag geloven is coil whine erg prevalent momenteel. In alle merken! Ik wilde een GTX 970 bij Azerty bestellen en vroeg voor mijn bestelling of ik de kaart mocht ruilen:
"Coilwhining zien wij de laatste tijd bij de highend kaarten allemaal naar voren komen. Wanneer coilwhining bijvoorbeeld echt heel hard en duidelijk te horen is wanneer u de kast dicht heeft is dit natuurlijk garantie. Bij twijfel kunt de kaart gewoon retouneren. Dan kunnen wij hier onderzoek naar doen, ik wil zelfs met u de afspraak maken dat wij wij geen testkosten rekenen, dit heb ik zojuist besproken met mijn collega van de service (vincent)."
Ik viel vooral over deze zin: 'Wanneer coilwhining bijvoorbeeld echt heel hard en duidelijk te horen is wanneer u de kast dicht heeft is dit natuurlijk garantie.'
Hij beschrijft immers iets subjectiefs en waar ongetwijfeld discussie over kan ontstaan als jij vindt dat de coil whine te hard is en zij vinden dat het niet te hard is. Ik heb zodoende nog altijd geen GPU besteld... Hoe gaan jullie hiermee om?
Vreemd genoeg lijkt coil whine vooral bij de 970 voor te komen. Hier een interessant artikel over het probleem.
http://www.pcper.com/news...X-970-Coil-Whine-Concerns
De 980 lijkt er veel minder last van te hebben.
http://www.pcper.com/news...X-970-Coil-Whine-Concerns
De 980 lijkt er veel minder last van te hebben.
Op dit moment heb ik de Asus STRIX-GTX970 al een week of 5 in me pc zitten zonder rare problemen.
De kleine coil whine vind ik opzich niet zo erg, ik speel toch met een headset.
Afgelopen maandag spontaan een BSOD, tijdens het spelen van BF4. PC wilde ook niet meer opstarten, geen boot device gevonden. Na de PC een minuut uit te hebben gezet starte hij weer normaal op.
In windows zelf geen enkel probleem, totdat ik Farcry 4 ging spelen. Bij de intro viel mij ineens op dat ik ook coil whining had, alleen leek het nu wel "heftiger". Na de intro film, ingame na ongeveer 20 seconden weer een BSOD.
PC weer uit, 1 minuut wachten en opnieuw starten, FC4 spelen en weer een BSOD
Ondertussen een verse nieuwe windows installatie, FC4 en BF4 opnieuw geinstalleerd, en blijf de crashes houden.
Heb ook de FPS gelimiteerd naar 100, en daamee duurde het iets langer voordat ik weer een crash had.
Temperatuur van de kaart komt niet boven de 70 graden,
Zou mijn kaart defect zijn?
De kleine coil whine vind ik opzich niet zo erg, ik speel toch met een headset.
Afgelopen maandag spontaan een BSOD, tijdens het spelen van BF4. PC wilde ook niet meer opstarten, geen boot device gevonden. Na de PC een minuut uit te hebben gezet starte hij weer normaal op.
In windows zelf geen enkel probleem, totdat ik Farcry 4 ging spelen. Bij de intro viel mij ineens op dat ik ook coil whining had, alleen leek het nu wel "heftiger". Na de intro film, ingame na ongeveer 20 seconden weer een BSOD.
PC weer uit, 1 minuut wachten en opnieuw starten, FC4 spelen en weer een BSOD
Ondertussen een verse nieuwe windows installatie, FC4 en BF4 opnieuw geinstalleerd, en blijf de crashes houden.
Heb ook de FPS gelimiteerd naar 100, en daamee duurde het iets langer voordat ik weer een crash had.
Temperatuur van de kaart komt niet boven de 70 graden,
Zou mijn kaart defect zijn?
Boot device niet gevonden klinkt me eerder als een probleem met de schijf dan een probleem met de videokaart. Het is natuurlijk best raar dat het probleem enkel voorkomt tijdens het spelen van FC4.
Je zou best eens je schijf controleren met iets als CrystalDisk om zeker te zijn dat er daar geen probleem zit. Als alles daar in orde is dan zou ik een memtest doen om ook zeker de RAM uit te sluiten. Daarna, als dat lukt, testen met een andere videokaart.
Als het bijvoorbeeld enkel goed gaat met een ander videokaart dan hoeft het niet persé de videokaart te zijn, maar moet je de voeding ook trachten uit te sluiten. Het kan werkelijk aan alles liggen. Met de foutcode van de BSOD kun je ook al eens google doorzoeken.
In ieder geval als je dit probleem verder wil bespreken kun je beter een apart topic ervoor openen. Het lijkt me sterk dat je met één van deze methodes het probleem niet zou vinden.
Je zou best eens je schijf controleren met iets als CrystalDisk om zeker te zijn dat er daar geen probleem zit. Als alles daar in orde is dan zou ik een memtest doen om ook zeker de RAM uit te sluiten. Daarna, als dat lukt, testen met een andere videokaart.
Als het bijvoorbeeld enkel goed gaat met een ander videokaart dan hoeft het niet persé de videokaart te zijn, maar moet je de voeding ook trachten uit te sluiten. Het kan werkelijk aan alles liggen. Met de foutcode van de BSOD kun je ook al eens google doorzoeken.
In ieder geval als je dit probleem verder wil bespreken kun je beter een apart topic ervoor openen. Het lijkt me sterk dat je met één van deze methodes het probleem niet zou vinden.
Ik heb momenteel een MSI R9 290 Gaming met een 1080p monitor. De kaart heb begin dit jaar gekocht.
In het kader van gadgetdrang zit ik te twijfelen om de Gigabyte GTX 970 G1 te kopen. Dit heeft er mee te maken dat ik graag The Crew wil spelen en met de Nvidea pick your path voucher, maakt het de koop van de GTX970 nog aantrekkelijker.
Prestatiegewijs zal ik er ongeveer 10% op vooruit gaan. Al kan je het afvragen of het opweegt tegen de afschrijving van R9 290.
Zijn er meer mensen die deze overstap hebben gemaakt?
In het kader van gadgetdrang zit ik te twijfelen om de Gigabyte GTX 970 G1 te kopen. Dit heeft er mee te maken dat ik graag The Crew wil spelen en met de Nvidea pick your path voucher, maakt het de koop van de GTX970 nog aantrekkelijker.
Prestatiegewijs zal ik er ongeveer 10% op vooruit gaan. Al kan je het afvragen of het opweegt tegen de afschrijving van R9 290.
Tja, ik vind de prijs/prestatie verhouding van de gtx 970 erg goed. Maar als je veel geld neergeteld hebt voor de 290 dan zou ik niet zomaar overstappen. Ik denk dat ik zelfs eerder een 2e 290 zou kopen, zo duur zijn ze niet meer op vraag&aanbod.Lumics schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:00:
Ik heb momenteel een MSI R9 290 Gaming met een 1080p monitor. De kaart heb begin dit jaar gekocht.
Maar dat betekent dat je tijdens gamen 600w per uur gaat verstoken. En met V-Sync aan gaat dat op 1080p niet veel winst opleveren. Voordeel van de single GTX970 VS R9 290 is dan ook het gedaalde stroomverbruik.,-Bas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:08:
[...]
Tja, ik vind de prijs/prestatie verhouding van de gtx 970 erg goed. Maar als je veel geld neergeteld hebt voor de 290 dan zou ik niet zomaar overstappen. Ik denk dat ik zelfs eerder een 2e 290 zou kopen, zo duur zijn ze niet meer op vraag&aanbod.
Nou ook ik heb mijn GTX980 binnen gekregen afgelopen weekend en vergeleken met mijn 2 580's en het een enorme vooruitgang. Dat komt met name door de meer dan verdubbeling van het VRAM 
Een keerzijde is dat ik mijn kamer niet meer zelf warm kan stoken maar dan zet ik de verwarming voor het eerst in 3 jaar maar eens open (niet aan, luchtverwarming
).
Iemand anders meldde dat een i7 950 (overclocked) de kaart niet tegen zou houden maar dat klopt niet helemaal. 3D Mark heeft mij toch echt de "Brawl achievement" gegeven: GPU is er klaar voor maar de CPU wil niet echt. Maar aangezien ik nog geen spellen tegen ben gekomen waarbij de CPU echt een probleem is klopt het toch deels wel. Alleen ArmA 3 blijft een probleem maar dat is een probleemkindje.
Een keerzijde is dat ik mijn kamer niet meer zelf warm kan stoken maar dan zet ik de verwarming voor het eerst in 3 jaar maar eens open (niet aan, luchtverwarming
Iemand anders meldde dat een i7 950 (overclocked) de kaart niet tegen zou houden maar dat klopt niet helemaal. 3D Mark heeft mij toch echt de "Brawl achievement" gegeven: GPU is er klaar voor maar de CPU wil niet echt. Maar aangezien ik nog geen spellen tegen ben gekomen waarbij de CPU echt een probleem is klopt het toch deels wel. Alleen ArmA 3 blijft een probleem maar dat is een probleemkindje.
@mcsluis
Dat klopt, dat energieverbruik zou ik ook niet kunnen verantwoorden. Echter vind ik de stap van een 290 naar een GTX980 logischer. Ik denk zelfs dat als ik jou was even zou wachten op eventueel een GTX 980 Ti.
Dat klopt, dat energieverbruik zou ik ook niet kunnen verantwoorden. Echter vind ik de stap van een 290 naar een GTX980 logischer. Ik denk zelfs dat als ik jou was even zou wachten op eventueel een GTX 980 Ti.
MAN MAN MAN, ik word hier echt droevig van. Ik heb nu in totaal 3 Asus 970's besteld waarvan er 2 met niet normale coil whine kampen. De laatste 2 bij verschillende webwinkels gekocht.
zie dit filmpje vanaf ongeveer 17 seconde:
https://www.youtube.com/w...=UUZHsPMfHjWd56QWvR_5FPMg
Dit is echt niet normaal, de asus GTX970 van mijn broertje heeft dit totaal niet. (in ieder geval niet zo hard). Ik geef het merk Asus bijna op nu.
Dit is echt niet normaal, de asus GTX970 van mijn broertje heeft dit totaal niet. (in ieder geval niet zo hard). Ik geef het merk Asus bijna op nu.
Ik wil zelf ws ook een gtx970/980 kopen ben er nog niet helemaal uit.EliteGhost schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:47:
Nou ook ik heb mijn GTX980 binnen gekregen afgelopen weekend en vergeleken met mijn 2 580's en het een enorme vooruitgang. Dat komt met name door de meer dan verdubbeling van het VRAM
Een keerzijde is dat ik mijn kamer niet meer zelf warm kan stoken maar dan zet ik de verwarming voor het eerst in 3 jaar maar eens open (niet aan, luchtverwarming).
Maar speel ook ArmA 3, wat is hier het probleem mee i.c.m. met de GTX?
Bedoel je crappy framerate?
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Nee niet i.c.m. de videokaart maar vanwege de CPU, ArmA 3 is ontzettend intensief voor je CPU.Phyt_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:55:
[...]
Ik wil zelf ws ook een gtx970/980 kopen ben er nog niet helemaal uit.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
ArmA 2 en 3 (ik heb de eerste Armed Assault nooit gespeeld) maken niet echt optimaal gebruik van de CPU. Het gevolg hiervan is dat de GPU, moet "wachten" op de CPU en het aantal beelden per seconden daarmee ook achter blijft vanwege de manier waarop het spel gebruik maakt van de CPU en GPU samen. Ik kon alles op medium of very high zetten, het maakte vrijwel geen verschil.Phyt_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:55:
[...]
Ik wil zelf ws ook een gtx970/980 kopen ben er nog niet helemaal uit.
https://www.youtube.com/watch?v=vDMdzwanxnY
Ik weet nog dat er mensen waren die claimden dat het voornamelijk MSI was waarbij dit gebeurt.-Bas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:27:
MAN MAN MAN, ik word hier echt droevig van. Ik heb nu in totaal 3 Asus 970's besteld waarvan er 2 met niet normale coil whine kampen. De laatste 2 bij verschillende webwinkels gekocht.
Ik heb een Asus 970 Strix en geen coil whine aanwezig. Dus ik vermoed dat het een kwestie van geluk is.
Ah duidelijkbatumulia schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:57:
[...]
Nee niet i.c.m. de videokaart maar vanwege de CPU, ArmA 3 is ontzettend intensief voor je CPU.
Ik zelf koop de nieuwe Graka voor GTA 5, van ArmA 3 verwacht ik idd geen performance winst
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Tja maar 2 op de 3 is wel een hele hoge kans op coil whine... Vind het erg jammer.Cardinal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:35:
Ik heb een Asus 970 Strix en geen coil whine aanwezig. Dus ik vermoed dat het een kwestie van geluk is.
Ik heb inmiddels al diverse fora gelezen en benchmarks bekeken en ik kom er maar niet echt uit.
Ik heb momenteel een 780 en merk dat ik bij games zoals far cry 4 en shadow of mordor toch wel hier en daar wat graphische pracht moet inleveren om het soepel te krijgen.
Nu zat ik zelf te twijfelen tussen een 970 en een 980 maar vraag me af of dit het wel waard is, voor bijv de 980 moet ik nog zeker 300 euro bij tellen en is voor zover ik kan ziet maar 20% sneller dan mijn 780.
Ik heb momenteel een 780 en merk dat ik bij games zoals far cry 4 en shadow of mordor toch wel hier en daar wat graphische pracht moet inleveren om het soepel te krijgen.
Nu zat ik zelf te twijfelen tussen een 970 en een 980 maar vraag me af of dit het wel waard is, voor bijv de 980 moet ik nog zeker 300 euro bij tellen en is voor zover ik kan ziet maar 20% sneller dan mijn 780.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Puur op performance gericht niet echt, een 970 is een minimale upgrade.
Een 980 is een kleine upgrade, maar heeft geen bang for buck.
Ik ben van een 780 naar 970 gegaan omdat ik gewoon zin had aan wat nieuws
Een 980 is een kleine upgrade, maar heeft geen bang for buck.
Ik ben van een 780 naar 970 gegaan omdat ik gewoon zin had aan wat nieuws
[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 04-12-2014 15:44 ]
Ja daar ben ik dus ook bang voor 
Misschien toch maar overwegen er een 2de 780 bij te zetten.
Misschien toch maar overwegen er een 2de 780 bij te zetten.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik zou gewoon even wachten, je kan er donder op zeggen dat er nog een GM210 chip komt die de echte vervanger gaat zijn van de 780(ti). Feitelijk is van GK110 naar een 970 of 980 gaan vrij zinloos, er zijn zelfs games waarin de 780 harder loopt. GM204 wordt gewoon een midrange chip net zoals GK104 dat nu is (aka GTX 760/770)
De enige reden dat GM204 nu high end wordt genoemd is omdat ie de snelste is, maar we hebben het hier nog wel over een 28nm chip op een compleet nieuwe arch. Het is dus bijna gegarandeerd een chip die vrij snel ingehaald gaat worden. Nu is het nog een goede aanwinst, maar de 970 is niet voor niets op deze concurrende prijs in de markt gezet. We gaan nog een flinke prestatieslag maken op high end, dat moet gewoon, zeker als je kijkt hoe een 970 nu ook al moeite heeft met 1440p op sommige recente games.
De enige reden dat GM204 nu high end wordt genoemd is omdat ie de snelste is, maar we hebben het hier nog wel over een 28nm chip op een compleet nieuwe arch. Het is dus bijna gegarandeerd een chip die vrij snel ingehaald gaat worden. Nu is het nog een goede aanwinst, maar de 970 is niet voor niets op deze concurrende prijs in de markt gezet. We gaan nog een flinke prestatieslag maken op high end, dat moet gewoon, zeker als je kijkt hoe een 970 nu ook al moeite heeft met 1440p op sommige recente games.
[ Voor 58% gewijzigd door Vayra op 04-12-2014 16:00 ]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Nadeel is wel dat hoe langer ik wacht hoe minder ik terug krijg voor die 780
Hmm, ik heb zojuist een MSI 970 gaming geinstalleerd, maar volgens nvidia panel en gpu-z loopt ie op pci-express 8x? 
GPU-Z zegt: "PCI-E 2.0 x16 @ x8 2.0" en af en toe zelfs "PCI-E 2.0 x16 @ x8 1.1"
<s>En de rendertest die onder het vraagteken zit achter de bus interface die geeft blokjes (errors?) in het beeld...</s> heb ik nu een defecte kaart ontvangen?
Heb al geprobeerd de kaart uit de pci-slot te halen en opnieuw erin geinstalleerd om zeker te zijn dat ie er goed in zit, maar dat hielp dus niet... iemand een idee wat dit voor grappen zijn?
Edit: blokjes in render test schijnt normaal te zijn... vraag me nu alleen nog steeds af waarom ie niet op 16x draait....
Specs: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 mobo met laatste (niet-beta) BIOS, Windows 8.1 64bits, Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, voeding be quiet! Straight Power E8 580W CM (VGA1 kabel aangesloten met 6pins en 8pins) en dus de MSI 970 GAMING, die op 8x draait ipv 16x (zit wel in 16x slot).
GPU-Z zegt: "PCI-E 2.0 x16 @ x8 2.0" en af en toe zelfs "PCI-E 2.0 x16 @ x8 1.1"
<s>En de rendertest die onder het vraagteken zit achter de bus interface die geeft blokjes (errors?) in het beeld...</s> heb ik nu een defecte kaart ontvangen?
Heb al geprobeerd de kaart uit de pci-slot te halen en opnieuw erin geinstalleerd om zeker te zijn dat ie er goed in zit, maar dat hielp dus niet... iemand een idee wat dit voor grappen zijn?
Edit: blokjes in render test schijnt normaal te zijn... vraag me nu alleen nog steeds af waarom ie niet op 16x draait....
Specs: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 mobo met laatste (niet-beta) BIOS, Windows 8.1 64bits, Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, voeding be quiet! Straight Power E8 580W CM (VGA1 kabel aangesloten met 6pins en 8pins) en dus de MSI 970 GAMING, die op 8x draait ipv 16x (zit wel in 16x slot).
[ Voor 27% gewijzigd door Exar op 04-12-2014 16:56 ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Vergis je daar niet in, de 780 is en blijft een grotere die en is niet te vergelijken met het prijsverloop van een 770 bijvoorbeeld. De 780ti is nu nog vrij gelijk aan een 970 qua prestaties en soms zelfs gewoon sneller. Je winst is dus minimaal wat ook betekent dat de 780 langer waardevast blijft, het is nog steeds een high end kaart nu. Voor je VRAM hoef je het ook al niet te doen...Verderf schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:02:
Nadeel is wel dat hoe langer ik wacht hoe minder ik terug krijg voor die 780
[ Voor 7% gewijzigd door Vayra op 04-12-2014 16:06 ]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG
Heb je de laatste versie geïnstalleerd van gpu-z? En weet je ook zeker dat je moederbord 3.0 ondersteund?Exar schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:03:
Hmm, ik heb zojuist een MSI 970 gaming geinstalleerd, maar volgens nvidia panel en gpu-z loopt ie op pci-express 8x?
En de rendertest die onder het vraagteken zit achter de bus interface die geeft blokjes (errors?) in het beeld... heb ik nu een defecte kaart ontvangen?
Die blokjes van die rendertest ervaar ik zelf ook, zie het dus als een fout van gpu-z.
Ja GPU-Z 0.8.0. Ik heb een PCI-E 2.0 mobo, dus 3.0 verwacht ik ook niet. Maar hij draait dus op 8x en soms 1.1?-Bas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:40:
[...]
Heb je de laatste versie geïnstalleerd van gpu-z? En weet je ook zeker dat je moederbord 3.0 ondersteund?
Die blokjes van die rendertest ervaar ik zelf ook, zie het dus als een fout van gpu-z.
Edit:
[ Voor 21% gewijzigd door Exar op 04-12-2014 16:49 ]
Zonder specs blijft iedereen gissen.
edit op je edit: kijk eens wat er onder je pci-express slot staat.
http://images.anandtech.com/doci/4493/Z68X-UD3H-B3.jpg
edit 2, ik dacht dat je het over pci-e 3.0 had ipv 8x vs 16x. Zit er iets in je 2e pci-e slot?
edit 2, ik dacht dat je het over pci-e 3.0 had ipv 8x vs 16x. Zit er iets in je 2e pci-e slot?
[ Voor 85% gewijzigd door unfor op 04-12-2014 17:07 ]
Nee, dit is de enige kaart die aangesloten is, zit niets in de andere slots. Gaat me dus niet om de 2.0, maar echt om de 8x ipv 16x keer inderdaad. Maar anderen hebben dit dus niet? Dan moet ik misschien maar een eigen topic beginnen, want dan heb ik een probleem denk ik.unfor schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:44:
Zonder specs blijft iedereen gissen.
[ Voor 11% gewijzigd door Exar op 04-12-2014 17:12 ]
Waarom gelijk paniek? Draai wat benchmarks en kijk of de scores gelijk zijn aan de reviews. Je kan dan gelijk kijken of de bus snelheid zich aanpast.Exar schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:11:
[...]
Nee, dit is de enige kaart die aangesloten is, zit niets in de andere slots. Gaat me dus niet om de 2.0, maar echt om de 8x ipv 16x keer inderdaad. Maar anderen hebben dit dus niet? Dan moet ik misschien maar een eigen topic beginnen, want dan heb ik een probleem denk ik.
Want.. Ja ik heb dit ook met mijn R9 290. Idle daalt de bussnelheid, maar zodra er een game start of een benchmark draait staat er netjes 3.0. Powersavings dus. Misschien van het mobo, miscchien van de kaart. Geen idee. Niets aan de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 04-12-2014 19:00 ]
Ja maar bij jou blijft ie dus wel op x16... maargoed misschien maakt x8 niet echt uit inderdaad...Lumics schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:58:
[...]
Waarom gelijk paniek? Draai wat benchmarks en kijk of de scores gelijk zijn aan de reviews. Je kan dan gelijk kijken of de bus snelheid zich aanpast.
Want.. Ja ik heb dit ook met mijn R9 290. Idle daalt de bussnelheid, maar zodra er een game start of een benchmark draait staat er netjes 3.0. Powersavings dus. Misschien van het mobo, miscchien van de kaart. Geen idee. Niets aan de hand.
[afbeelding]
Gisteren een Asus STRIX 970 besteld. Hopen dat deze kaart GTA 5 trekt
Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity
Hopen dat ie geen last heeft van coil whine bedoel je hahajanwillemCA schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:25:
Gisteren een Asus STRIX 970 besteld. Hopen dat deze kaart GTA 5 trekt
Welke kaarten hebben eigenlijk de grootste kans op coil whine? kaarten met referentiekoelers of koelers van de andere bedrijven?
Ik ben voor een referentiekoeler gegaan vanwege de plaat op de achterkant en omdat de lucht er aan de achterkant uit geventileerd wordt. Dit is niet bij alle andere koelers het geval.
Ik ben voor een referentiekoeler gegaan vanwege de plaat op de achterkant en omdat de lucht er aan de achterkant uit geventileerd wordt. Dit is niet bij alle andere koelers het geval.
Is niet te zeggen.EliteGhost schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:53:
Welke kaarten hebben eigenlijk de grootste kans op coil whine? kaarten met referentiekoelers of koelers van de andere bedrijven?
Er zijn 2 kaarten het populairst: MSI en ASUS non-ref, dus logischerwijs hebben er meer mensen coil whine op die kaarten.
Als ik jou was zou ik toch eens onderzoeken of de combi van bijvoorbeeld voeding en je nieuwe 970 niet de reden is van je coilwhine. Iedereen wijst gelijk richting de videokaart bij coilwhine, maar er kunnen andere onderdelen zijn die betrokken zijn bij de oorzaak. Jij hebt nu 3 kaarten met coilwhine gehad en dat zou ook kunnen duiden op andere factoren. Ik heb sinds 2004 nooit meer een videokaart met coilwhine gehad. Vroeger heb ik het ooit ook eens kunnen oplossen door een voeding te vervangen.-Bas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:27:
Ik heb ook de 970 van Asus en heb geen coilwhine kunnen opmerken tot dusver. Gisteren waterkoeling ingebouwd en met de kast letterlijk naast me hoofd zitten testen met meerdere games en 0 momenten coilwhine kunnen constateren.
Zit alles goed aangesloten? probeer eens een andere kabel van de voeding aan te sluiten op je videokaart, werkt die van je broertje wel zonder coilwhine in je setup?
@sjekneck
Dit was voor vandaag mijn laatste ding dat ik ging doen. En wat blijkt? De kaart van mijn broertje die er geen last van heeft in zijn systeem, heeft er wel last van in mijn systeen. Ik moet dus verder gaan uitsluiten wat het probleem kan zijn, misschien de voeding...
verschillende kabels heb ik al geprobeerd mocht nog niet helpen.
Om niet te ver off-topic te raken zie hier mijn topic:
Coil whine GTX970 & Voeding
Hulp is gewenst
Dit was voor vandaag mijn laatste ding dat ik ging doen. En wat blijkt? De kaart van mijn broertje die er geen last van heeft in zijn systeem, heeft er wel last van in mijn systeen. Ik moet dus verder gaan uitsluiten wat het probleem kan zijn, misschien de voeding...
verschillende kabels heb ik al geprobeerd mocht nog niet helpen.
Om niet te ver off-topic te raken zie hier mijn topic:
Coil whine GTX970 & Voeding
Hulp is gewenst
[ Voor 15% gewijzigd door -Bas op 05-12-2014 12:14 ]
Hier een gainward 970, geen coilwhine.
Blokje gemonteerd en loopt soepel
Krachtig kaartje
1440P BF4 ultra (vsync aan) geklokt op 1554Mhz +/- 34 graden tijdens gamen.
Blokje gemonteerd en loopt soepel
1440P BF4 ultra (vsync aan) geklokt op 1554Mhz +/- 34 graden tijdens gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 05-12-2014 21:54 ]
Vandaag een MSI GTX 970 Gaming binnen gekregen, alleen ervaar een nogal bijzonder probleem. Games zijn geen enkel probleem, ik kan ruim een uur of langer AC: Unity of Battlefield 4 spelen, maar eigenlijk iedere keer als ik de game afsluit duurt het enkele seconden en herstart de pc.
In het eventlog kan ik niks terugvinden over de GPU, op een aantal keren driver crash na (wat niet iedere keer voor komt bij een spontane reboot).
PSU is zeker krachtig genoeg, namelijk een Corsair HX750W. Hierop heb ik zonder problemen 2 660Tis gedraaid.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
In het eventlog kan ik niks terugvinden over de GPU, op een aantal keren driver crash na (wat niet iedere keer voor komt bij een spontane reboot).
PSU is zeker krachtig genoeg, namelijk een Corsair HX750W. Hierop heb ik zonder problemen 2 660Tis gedraaid.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
al de laastste bios voor je oederbord geinstaleerd? Wel goed drivers verwijdert?
Al een nieuwe install geprobeerd?
Al een nieuwe install geprobeerd?
Nieuwste BIOS staat er al op, drivers heb ik met Display Driver Uninstaller (voorheen Driver Sweeper) verwijderd.
Met een nieuwe install neem ik aan dat je een schone Windows installatie bedoelt? Die heb ik nog niet geprobeerd en zou ik om eerlijk te zijn zo lang mogelijk willen uitstellen.
Rest van de specs zijn als volgt:
Intel Xeon E5-1620
MSI X79A-GD65 (8D)
4x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz
Legitieme Win 8.1 Pro N
Driverversie 344.75
Met een nieuwe install neem ik aan dat je een schone Windows installatie bedoelt? Die heb ik nog niet geprobeerd en zou ik om eerlijk te zijn zo lang mogelijk willen uitstellen.
Rest van de specs zijn als volgt:
Intel Xeon E5-1620
MSI X79A-GD65 (8D)
4x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz
Legitieme Win 8.1 Pro N
Driverversie 344.75
vaak juist wel een goed idee met nieuwe hardware, vooral als alles ook niet goed werkt.
Hoe heb je de drivers verwijdert?
Hoe heb je de drivers verwijdert?
In veilige modus heb ik de DDU tool gedraaid. Vervolgens een schone installatie van de nieuwste drivers.
Ik ga toch maar een herinstallatie doen. To be continued...
Ik ga toch maar een herinstallatie doen. To be continued...
Sinds gisteren in bezit van een MSI GTX 970 Gaming als vervanging voor mijn MSI R9 290 Gaming. Geen last van coilwhine, en voor een zacht prijsje hier op V&A kunnen kopen. Mijn eerder gestelde vraag of het een upgrade is, kan ik nu zelf benatwoorden met ja. The crew & far cry spelen nu beiden soepeler bij ingeschakelde AA. Daarnaast heb ik in BF4 op "Siege of shanghai" ook geen framdrops meer naar 50 FPS wanneer er veel rook is en punt c bv instort. Alles is nu stabiel boven de 60FPS.
Het grootste verschil met AMD is in dit geval Phsyx.. dat voegt toch echt wel wat toe. Ik heb het echter nooit gemist van de switch van mijn GTX670 naar de R9 290.
Voor iedereen die twijfelt.. gewoon doen, zeker als je heb rond de 310/320 euro op V&A kan oppikken.
Het grootste verschil met AMD is in dit geval Phsyx.. dat voegt toch echt wel wat toe. Ik heb het echter nooit gemist van de switch van mijn GTX670 naar de R9 290.
Voor iedereen die twijfelt.. gewoon doen, zeker als je heb rond de 310/320 euro op V&A kan oppikken.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.