Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 12:17
Beste Tweakers,

Ik heb in totaal 3x een GTX970 van Asus gekocht, 1 stuk ingebouwd in de computer van mijn broertje die had geen last van Coil whine.

Daarna heb ik voor mijzelf een Asus GTX970 gekocht, die ingebouwd en hij had erg last van coil whine. Die terug gestuurd op basis van Wet koop op afstand. Daarna direct een nieuwe besteld bij een andere webshop en wat bleek? Deze kaart had er dus ook last van.

Toen heb ik de kaart van mijn broertje in mijn pc gezet, en ineens ging de kaart van hem in mijn pc ook geluid maken terwijl hij dat niet deed in zijn eigen pc. Het lijkt er dus op dat het probleem zich alleen voor doet in mijn pc.

Mijn voeding is een CX750m van nog geen 2 jaar oud, hiermee heb ik altijd een GTX670 kunnen draaien zonder problemen en zonder Coil whine. De coil whine komt overigens alleen uit de videokaart.

Wat ik al geprobeert heb:
  • Andere voedingskabel
  • Ander PCi-E slot
Alle hulp is welkom. :+

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 05-12-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Probeer ook eens met de voeding van je broertje in je eigen pc, als je dan geen last van coil whine meer hebt dan ligt het toch echt aan je voeding.

Je voeding is trouwens een tier 3 voeding:
Tier 3

Corsair
CS series (High inrush current and +12V ripple levels, only on high levels of load)
CX / CXM series
RM 750 850w 1000w models (750w and 850w made by Chicony, Poor capacitors. 1000w model my CWT, Poor ripple suppression and horrific tenperatures)
Ik zelf heb een tier 2A (M12-II EVO 620w) en ik heb geen last van coil whine (ik heb zelf de msi gtx 970 gaming 4g).

[ Voor 12% gewijzigd door Inenting op 05-12-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Inenting schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:39:
Probeer ook eens met de voeding van je broertje in je eigen pc, als je dan geen last van coil whine meer hebt dan ligt het toch echt aan je voeding.

Je voeding is trouwens een tier 3 voeding:

[...]

Ik zelf heb een tier 2A (M12-II EVO 620w) en ik heb geen last van coil whine (ik heb zelf de msi gtx 970 gaming 4g).
Probleem is dat de voeding van mijn broertje niet modulair is waardoor ik dan alles opnieuw zou moeten aansluiten. Is het misschien een optie om bijvoorbeeld de Corsair RM850 te kopen, dan kan ik namelijk alles laten zitten zoals het nu zit. Corsair gebruikt voor deze voeding namelijk de Type 3 kabels als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Dan heb je nog steeds een tier 3 voeding en meer is niet altijd beter. Hier is een lijstje met de tiers van voedingen: Linkje.

Ik heb zelf een 620watt voeding maar als ik wil kan ik er gewoon een 2e gtx 970 bij doen zonder problemen(denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inenting schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:51:
Dan heb je nog steeds een tier 3 voeding en meer is niet altijd beter. Hier is een lijstje met de tiers van voedingen: Linkje.
Op dat lijstje valt nogal wat aan te merken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Voeding van je broertje erin doen, en dan testen lijkt me het snelst...

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Phyt_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:19:
Voeding van je broertje erin doen, en dan testen lijkt me het snelst...
Dat gaat denk ik niet sneller dan even een RM850 kopen en eventueel retourneren als het daar niet aan ligt? Moet hem anders eerst uit m'n broertjes computer slopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Niet iemand anders in je vrienden kring die toevallig een modulair PSU'tje heeft liggen?

Of anders misschien de computers vlak naast elkaar zetten en alleen de nodige dingen ontkoppelen, misschien red je het wel met de kabels.(of dit overigens veilig is weet ik niet, zou zonde zijn als je je hardware beschadigd)

[ Voor 56% gewijzigd door luckeyluc op 05-12-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Inderdaad beide desktops naast elkaar zetten en gewoon alle kabels vanuit de voeding van je broertje op jouw PC aansluiten. Hierdoor hoef je verder niets in- of uit te bouwen, het is dan alleen een kwestie van kabels lospluggen. Zo gepiept joh, dat kost echt niet zoveel tijd. Om hier nou een nieuwe voeding voor aan te schaffen en de wet kopen op afstand voor te 'misbruiken' lijkt me overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@Luckeyluc

Dat zou ik inderdaad even kunnen vragen, maar kans lijkt mij vrij klein haha. De computer van mijn broertje naast die van mij zetten en dan alleen de GPU laten besturen weet ik ook niet of dit kwaad kan. Dit lijkt wel het allermakkelijkste maar het moet wel veilig zijn.

@Stin00
Die kabels van mijn broertje's voeding zijn niet zo lang en helemaal achter moederbord langs gedaan, dus kan er niet zomaar iets aan trekken, hetzelfde voor de kabels die ik nu aangesloten heb. Dat "misbruiken" tja, uiteindelijk bedonder je wel een klein beetje, maar mocht hij het probleem oplossen hoef ik hem natuurlijk ook niet meer terug te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Om hier op aan te haken, ik heb een Gigabyte GTX970 in mijn systeem, en met een oude CoolerMaster 620W voeding had ik (ook vanuit de voeding uiteindelijk) een enorme coil whine.

Daarop heb ik die voeding vervangen door een Corsair RM650 voeding, en daarmee is het nagenoeg weg, maar nog wel hoorbaar (het is kouder dus fans draaien langzamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik heb ook een MSI GTX970 4G en ik heb het coil whine syndroom enkel wanneer ik FC4 opstart.
Die begin intro etc.. dan begint hij te fluiten, maar eens ik ingame aan het spelen ben, geen enkel issue..

raar..

maar om daarom nu mijn graka terug te sturen..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Daantje20 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:13:
Om hier op aan te haken, ik heb een Gigabyte GTX970 in mijn systeem, en met een oude CoolerMaster 620W voeding had ik (ook vanuit de voeding uiteindelijk) een enorme coil whine.

Daarop heb ik die voeding vervangen door een Corsair RM650 voeding, en daarmee is het nagenoeg weg, maar nog wel hoorbaar (het is kouder dus fans draaien langzamer).
Bedankt voor je reactie, had jij met je vorige videokaart met de oude voeding ook geen last van de coil whine?

Leuk dat jij hem vervangen hebt door de RM650, deze is alleen net wat te weinig wanneer ik een SLI opstelling wil bouwen :P

@dazzzdafke
Ik denk niet dat jij weet hoe hard het echt klinkt. Het geluid is harder dan alle fans in mijn kast op 100% draaien. En het geluid is ook niet alleen in Far Cry 4 intro, maar bij mij dus ook tijdens battlefield 4 met v-sync aan. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door -Bas op 12-12-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Bij mijn vorige build was er met een GTX560ti denk ik ook al sprake van wat storing, maar wat het leuke is daarvan, dat baseer ik alleen op de storing in het analoog signaal naar mijn tweede monitor. Hoorbaar was het niet. En de monitor waarin ik dat zie is: Acer AL1916As (heeft enkel D-SUB). Dan die zie je van die strepen van boven naar beneden lopen.

Een collega van mij is heel goed met hardware die weet heel goed wat een goede voeding is, een HX(i) Corsair voeding zou nog beter zijn, je wil met deze videokaarten de stroom zo "schoon" mogelijk.

Oude voeding was: Cooler Master Real Power M620

Misschien is dit al wel goed genoeg: Corsair HX850W of Corsair HX750i

[ Voor 21% gewijzigd door Daantje20 op 12-12-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

@Hierboven
Hoezo 850 of 750 Watt?
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
@thomg
Hier kan ik net geen SLI op draaien, is wel een goede voeding overigens. Ben wel thuis wat op dit moment goede voedingen zijn, alleen ben te lui om opnieuw al het cable-management opnieuw te doen. Dus het wordt binnenkort een Corsair :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Heb verder geen advies over voedingen nodig toch bedankt ;) + bij deze moet ik weer alles opnieuw doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je kan nog proberen de kaart lang op 100% te laten draaien, soort van burn-in, anders kan je er een gewoonte van maken om je fps te limiteren tot je refreshrate ( of vlak erboven voor tearing ), dan zal het zeer waarschijnlijk aanzienlijk afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Cooler Master VS650M heeft maar twee PEG connectors, dus daar heb je bijna altijd te weinig connectors mee. De Corsair RM650 heeft er wel vier maar de verwachte levensduur is niet echt goed door de niet zo beste condensators kwaliteit i.s.m. de hitte in de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-The_Mask- schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:40:
De Cooler Master VS650M heeft maar twee PEG connectors, dus daar heb je bijna altijd te weinig connectors mee. De Corsair RM650 heeft er wel vier maar de verwachte levensduur is niet echt goed door de niet zo beste condensators kwaliteit i.s.m. de hitte in de voeding.
Maar dan kijk je naar de Asus 970 en zie je dat die maar 1 PEG connector nodig heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom zei ik ook bijna, met een een 650W voeding met twee PEG connectors beperk je je keuze alleen maar onnodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1