Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Zegt guru3d ja. En toch zijn er genoeg die het zien, waar anderen niets zien. Zoveel framedrops is niet positief.
Heb sinds gister ook de Asus Strix GTX970 binnen.sjekneck schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:05:
[...]
Nou heb vandaag de Asus Strix gekocht (970 ook met redeem code). Ik heb vooral voor deze gekozen vanwege de goede koelprestaties en lage geluidsproductie. Waarschijnlijk zal het om het even zijn als ik deze op dezelfde clocksnelheden ga draaien als de evga versie van de 970, maar die paar frames zal ik niet tekort komen op slechts 1900x1200. De extra garantietermijn heb ik eerlijk gezegd totaal niet op gelet.
Het is vooral persoonlijke voorkeur natuurlijk, genoeg mensen die nu alsnog voor een radeon 290(x) kiezen om voorkeursredenen.
Geen voucher erbij helaas
Heb hem op 10 november gekocht.
Even een mailtje sturen dan maar.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
Na ervaringen ermee in het verleden heb ik er alvast geen vertrouwen meer in. Liever wat meer uitgeven aan een single kaart dan opnieuw te gaan klooien met Crossfire/SLI. Toegegeven, SLI heb ik niet geprobeerd, maar als het is zoals Crossfire dan hoef ik het niet hoor. Vandaar dat ik mensen in mijn directe omgeving het ook niet ga aanraden.
Mijn voorkeur ging uit bij Azerty, maar die hadden alleen de MSI variant op voorraad en wilde liever de Asus versie hebben. Heb uiteindelijk "met lichtelijke strubbeling intern" gekozen voor Alternate, die hebben bevestigd dat spel + voucher onderweg is. De voucher zit volgens mij ook niet in de doos, maar is een separaat cadeautje wat ze bij een aantal varianten als bonus mogen uitleveren. 780 (ti), 970 en 980 volgens mij.kihon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:22:
[...]
Heb sinds gister ook de Asus Strix GTX970 binnen.
Geen voucher erbij helaasWaar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?
Heb hem op 10 november gekocht.
Even een mailtje sturen dan maar.
Sommige sites vermelden niet of er een voucher bij zit, daar was ik er maar vanuit gegaan dat deze daar niet aan meedoen. Mogelijk doet ook niet elke verkooppunt mee aan deze actie. Ik heb hem gister bestelt, maar deze actie loopt al ruim een week volgens mij. Bij me bestelling is de voucher nadrukkelijk vermeld.
Verwijderd
Ik gebruik nu gewoon FXAA maar zou niet weten waar ik 'm op moet zetten eigenlijk.
Speel zelf op een 1920x1080 24" monitor, maar soms ook op mijn 1920x1080 42" tv.
Wat raadden jullie aan?
Verwijderd
Het hangt er een beetje vanaf hoe belangrijk je AA vind. Persoonlijk stoor ik me nogal snel aan de kartelige randjes en vind ik AA erg fijn. Maar ik zie ze ook sneller als jij omdat ik met men neus bovenop een 27inch monitor zit op de zelfder esolutie.
Meestal is mijn regel. Zet alles op maximaal. Heb je dan nog genoeg FPS? Zet dan de AA zo hoog mogelijk. FXAA is een 1ste hele ligte maar ook hele slechte vorm van AA.
MSAA2x is beter. 4x nog beter en vanaf 8x zit je sowieso wel op een punt waar het bijna helemaal perfect is.
TXAA is een combinatie van FXAA en MSAA. Deze zie je niet in alle games terug. Maar ik prefereer hem boven MSAA.
Ik wil er zelf wel eens voor kiezen bij bijvoorbeed watch dogs om de texture detail op high te laten. En de AA iets hoger te zetten. Dit vind ik fijner/mooier dan iets meer detail en wat meer kartel randjes. Dus eigenlijk zijn er 2 basis regels.
Speel ermee en vind uit wat jij fijn vind
Meer = beter (mits je genoeg FPS over houd voor smoothe gameplay)
Ik heb ook the crew beta getest. Hier kwam ik erachter dat AA een belachelijke impact had op de preformance. Bij andere games is dit weer beter geregeld.
Verwijderd
https://www.youtube.com/w...6yWYu0-I&feature=youtu.be
Verwijderd
Ik deed eerst altijd FXAA omdat ik idd merkte dat het vrij weinig uitmaakte voor mijn fps.
Nu maar eens testen wat voor mij het fijnste werkt. Heb mij eigenlijk nog niet gestoord aan kartelrandjes gezien ik sowieso al vanaf een gtx 465 kwam. Het verschil is bizar
mixing a drink and music
Verwijderd
Welke had je dan?theuberdude14 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:37:
Na een dagje spelen met de fancurve was ik toch niet helemaal tevreden, vandaag de kaart terug gebracht en wachten tot ik mijn geld terug krijg. Zit nog te twijfelen of ik voor een msi kaart of voor een evga ga.
Msi 980 met een refrence cooler, tikte 72c aan in farcry 3 na 10 min spelen met aangepaste fancurve. Iets te warm naar mijn mening dus wacht nu op mijn refund van MyCom zodat ik een ander model kan halen
Verwijderd
Tja, wet koop of afstand heh.. Aan de ene kant positief dat de consument beschermd word, maar er word zoveel misbruik van gemaakt zoals door "uberdude".Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:07:
Maar hoe heb je dat gedaan dan? Gewoon van: ja jongens, kaart hier gekocht, wordt te warm in mijn kast dus hier is ie terug? (uitgepakt en gebruikt)
Ik vind de wet koop op afstand veel te ver gaan, en ik zeg dat puur als consument.
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 12-11-2014 22:16 ]
Misbruik is een groot woord ik heb een product besteld maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen, heb het product niet beschadigt en in originele staat terug gebracht naar de winkel binnen de aangegeven tijd die de winkel handhaaft. de enigste vorm van zegel was een stukje plakband op het antistatische zakje waar de kaart in zat.unfor schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:14:
[...]
Tja, wet koop of afstand heh.. Aan de ene kant positief dat de consument beschermd word, maar er word zoveel misbruik van gemaakt zoals door "uberdude".
Ik vind de wet koop op afstand veel te ver gaan, en ik zeg dat puur als consument.
Lijkt mij dat hier niks mis mee is om te doen als je niet tevreden bent met iets wat je koopt maar dat is mijn mening
Maar laten we het OT houden en het over de nieuwe 900 serie hebben en niet over het retourneren van producten.
[ Voor 6% gewijzigd door Uberdude op 12-11-2014 22:38 . Reden: Ot blijven ]
Dat bedoel ik nou net, jouw verwachtingen zijn onrealistisch.theuberdude14 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:37:
[...]
Misbruik is een groot woord ik heb een product besteld maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen, producten.
Je koopt een reference kaart waarvan je weet dat ze niet de koelste zijn, en dan klaag je dat je de 70c aantikt.
Als je wilt dat we ontopic blijven stop dan aub met onzin posten dat je je kaart retourneert die 70c word.
Mijn MSI 970 Gaming word momenteel max 62c, maar ik speel op het moment CoD:AW en dat stressed mijn kaart niet volledig.
[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 12-11-2014 22:57 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
pricewatch: Zotac GeForce GTX 970 4GB
Jahoor, prima kaart en merk.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:55:
Is een Zotac GTX 970 betrouwbaar? Mensen die met dat merk ervaring hebben. Scheelt toch wel qua prijs, in vergelijking met MSI of Asus. Gaat al richting de €300,- euro toe. En 1 of 2 fps meer voor een prijsverschil van 40-50 euro is mij het niet waard.
pricewatch: Zotac GeForce GTX 970 4GB
Het zal geen mega overclocker zijn dankzij het kleine PCB type, maar die kleine 970's zijn wel erg schattig
Zotac is sowieso altijd een goed merk geweest als je het mij vraagt. Ze zijn alleen nooit zo populair als de asus/msi/evga. ZOu wel met marketing te maken hebben. ICHILL heeft ook een hele mooie 980 voor maar 520 oid liggen. Als het zou kunnen zou ik graag nog even 180 bij betalen bovenop mijn 970 om up te graden. Helaas gaat dat hem niet worden.
De 980 heeft het nvidia reference ontwerp waarbij eigenlijk nooit coilwhine voorkomt.
De 970 heeft custom pcb waarbij het bovengemiddeld vaak voorkomt en nogal random.
Is er wellicht toch onderbouwd iets te zeggen over welke 970 momenteel de minste kans op Coilwhine heeft
Verder vraag ik me af wat er eigenlijk gebeurt met al die kaarten die teruggestuurd worden. Het ‘zegel’ op het antistatische zakje en doos is verbroken. Stuurt de webshop die gewoon naar de volgende klant of gaat dat terug naar de producent (die het wellicht refurbished)
Many thanks.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2014 10:46 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Althans, ik vermoed mijn graka, omdat het probleem zich pas voordoet sinds deze kaart in m'n systeem hangt. Heb verder nog niet echt getroubleshoot!
[ Voor 90% gewijzigd door EG Mike op 13-11-2014 11:11 ]
Verwijderd
Ik ben coilwhine gewend en heb het bij al mijn videokaarten gehad in de afgelopen paar jaar. Zo wel coilwhine met refenrence alsmet custom videokaarten van Asus. Verderhad ik ook last van coilwhine met de refenrence kaarten van Gigabite en Palit
In al deze gevallen had ik pas last van coilwhine als ik ver boven de 500 fps uitkom en nu bij mijn Asus gtx980 reference vanaf zo'n 1200fps.
Ik denk dat dat je er niet aan kunt ontkomen door hogere fps, enkel als je videokaart niet meer dan 500 fps hoeft te laten zien zal je er niet veel last van hebben verwacht ik.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 10:50 ]
Dergelijke hoge FPS heb je normaal gesproken niet (nodig) in games. Je doelt denk ik op de statische laad / optie schermen in games waar de FPS fors omhoog gaat. Echter dat is niet nieuw voor de 970. Dat is altijd al zo geweest.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:47:
[...]
Ik ben coilwhine gewend en heb het bij al mijn videokaarten gehad in de afgelopen paar jaar. Zo wel coilwhine met refenrence alsmet custom videokaarten van Asus. Verderhad ik ook last van coilwhine met de refenrence kaarten van Gigabite en Palit
In al deze gevallen had ik pas last van coilwhine als ik ver boven de 500 fps uitkom en nu bij mijn Asus gtx980 reference vanaf zo'n 1200fps.
Ik denk dat dat je er niet aan kunt ontkomen op hogere fps
Ik ben niet van plan te gaan wennen aan coil whine. Het is iets wat normaal gesproken met een goed ontwerp en quality control op de productie maar incidenteel hoeft voor te komen. Een kaart die het heeft gaat terug onder de wet koop of afstand. Heel vervelend, m.n. voor de winkel, maar de enige manier waarop fabrikanten het gaan leren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Op oude games, als Call of Duty 2, had je een gigantisch voordeel als je op 333 FPS kon spelen. Je voetstappen maakte geen geluid meer, je kon verder springen en hoger springen, en meer van die ongeinEdmin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:54:
Ik snap dan ook niet waar je 500fps voor zou willen hebben... laat staan 1200?
Vanavond maar eens aan de gang om te te kijken of mijn chip zich ook goed laat opvoeren
Verwijderd
Meer over de Apollo achterhaling http://blogs.nvidia.com/blog/2014/11/11/maxwell-apollo-demo/
En de download link.
http://www.geforce.com/ga...pc-applications/apollo-11
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 14:04 ]
linkje met instructies:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=184740.0
ik kan op het zijpaneel wel een 140mm fan zetten die lucht naar binnen zuigt over de kaart heen, zou dat helpen? zoja, welke 140mm is dan aan te raden?
[ Voor 18% gewijzigd door lapino op 13-11-2014 22:31 ]
Was een beetje rare aankoop. Ik had geen upgrade in gedachte, maar speelde COD, die ik niet eens erg goed vind, en moest bijhoorlijk wat opties omlaag zetten om hem speelbaar te krijgen. Toen was het na 1 level "fuck dit" en was ik 400 euro armer
als je een fan plaatst dan zou ik heb op pull plaatsen ipv push. Kaart krijgt vaak wel voldoende airflow, maar om het weg te krijgen moet de lucht ook nog door je CPU cooler. Vaak zit er ook geen filter op sidepanel.lapino schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:30:
Ik heb de 980 strix, enorm snelle kaart en tot 65 graden geruisloos, maar als ik game dan hoor ik de kaart toch. Niet dat het echt luid is maar ik heb een pc waarbij de fans zeer zacht draaien met fancontroller (fractal r4) en bij gamen is de videokaart toch duidelijk luidste component. Echt geruisloos gamen zal nog utopie zijn zeker?
ik kan op het zijpaneel wel een 140mm fan zetten die lucht naar binnen zuigt over de kaart heen, zou dat helpen? zoja, welke 140mm is dan aan te raden?
Kwam alleen achter een vreemd issue. Heb mijn monitor verbonden met HDMI en een grote 40 inch LCD tv via DVI. Bij het booten geeft de monitor op HDMI geen beeld, maar de TV op DVI wel. Maakt niet uit of ik de tv uit zet, de monitor geeft geen beeld. Pas op het moment dat de pc het windows inlogscherm wilt laten zien, springt de monitor opeens aan.
Probleem nu opgelost door de monitor via DVI aan te sluiten en de TV op HDMI.
Wel vreemd. Laatste 2 kaarten (Ati) geen problemen mee gehad.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Welke temperaturen haal je? Ik heb zelf een fan in het zijpaneel (intake) en aan de onderkant (outtake) zitten en met Furmark of BF4 blijf ik rond de 69/70 graden hangen (met lichte overclock). De fan zelf draait dan op +-40% wat voor mij amper hoorbaar is.lapino schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:30:
Ik heb de 980 strix, enorm snelle kaart en tot 65 graden geruisloos, maar als ik game dan hoor ik de kaart toch. Niet dat het echt luid is maar ik heb een pc waarbij de fans zeer zacht draaien met fancontroller (fractal r4) en bij gamen is de videokaart toch duidelijk luidste component. Echt geruisloos gamen zal nog utopie zijn zeker?
Bijde fans zijn overigens van het model Scythe Slip Stream die rond de 600RPM draaien.
Ook al een beetje met DSR gespeeld?Hjsurk schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:34:
Enkele dagen de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G nu in mijn PC. Kaart blijft zelfs onder de 50 graden als ik Battlefield 4 op ultra speel en draait dus ook niet. Wat een uitkomst en wat een beest van een kaart!

Ruim 22k firestrike..
de andere fans in mijn case maken meer lawaai dus ik kan het helaas niet kikten voor je. Maar deze kaart is sowieso uitemate stil.lapino schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:30:
Ik hoorde mijn 570 d direct cu altijd tijdens het gamen, deze niet in dezelfde case en dat was toen al en stille kaart
Wimo. schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:57:
Tri sli werkt ook prima. Middelste kaart tikt de 90 graden wel aan met OC en hoge load.
[afbeelding]
Ruim 22k firestrike..
Kan er eigenlijk alleen maar dit over zeggen.

Ik speel soms BF4 en dat liep niet echt lekker met 2x7970. Nu welThomg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:11:
[...]
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 14-11-2014 16:24 ]
De 780Ti scoort iets lager bij synthetische benchmarks, maar scoort wel significant beter bij games over het algemeen. ( 780TGHZ )TJRef schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:17:
Iemand ervaring met het verschil tussen een goede 780Ti overgeklokt en een 970 overgeklokt?
En wat heb je daar nou weer aanWimo. schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:23:
[...]
Ik speel soms BF4 en dat liep niet echt lekker met 2x7970. Nu welBijna continu 200fps
Zelfs met een 144Hz scherm is 200 fps overkill tot de max
[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 14-11-2014 16:43 ]
DSR is ook een leuke functie waar ik nog even mee moet spelen. Alleen de waardes van 2.0 en daarboven zijn scherp. Alles daaronder is heel wazig. Blur heb ik uitstaan. Iemand die hier meer over weet?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Details, wil AC unity kunnen spelen met meer dan 35 FPS.Thomg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:42:
[...]
De 780Ti scoort iets lager bij synthetische benchmarks, maar scoort wel significant beter bij games over het algemeen. ( 780TGHZ )
[...]
En wat heb je daar nou weer aan
Zelfs met een 144Hz scherm is 200 fps overkill tot de max
[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 14-11-2014 16:49 ]
Voor AC unity? Oelala, je kent ubisoft toch? Shit optimaliseren en dan uitkramen dat het niet hun schuld is. Moet wel duidelijk zijn na watchdogsWimo. schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:48:
[...]
Details, wil AC unity kunnen spelen met meer dan 35 FPS.
Heb begrepen dat je significant meer fps krijgt door je internet uit te zetten?
Je hebt drie 970s op één 1080p monitor?

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 14-11-2014 16:50 ]
Laat hem lekker, als je het geld er voor hebt, waarom niet?Thomg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:49:
[...]
Voor AC unity? Oelala, je kent ubisoft toch? Shit optimaliseren en dan uitkramen dat het niet hun schuld is. Moet wel duidelijk zijn na watchdogs
Heb begrepen dat je significant meer fps krijgt door je internet uit te zetten?
Je hebt drie 970s op één 1080p monitor?
Zat mensen op overclockers met quad gtx 980 voor the lulz, onderdeel van een tweaker zijn
Lekkere setup Wimo
Aan de andere kant heb je wel gelijk, gewoon lekker omdat het kan.Matthias87 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:13:
[...]
Laat hem lekker, als je het geld er voor hebt, waarom niet?
Zat mensen op overclockers met quad gtx 980 voor the lulz, onderdeel van een tweaker zijn![]()
Lekkere setup Wimo
PatsertWimo. schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:57:
Tri sli werkt ook prima. Middelste kaart tikt de 90 graden wel aan met OC en hoge load.
[afbeelding]
Ruim 22k firestrike..
JaloersThomg schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:11:
[...]
[afbeelding]
PC Specs
Jaloers zeker, maar of ik dat zou halen met zoveel geld?
Ik zou waarschijnlijk wat meer gaan investeren in beeldschermen
[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 14-11-2014 21:08 ]
al ben ik wel aan het denken aan 4K scherm en 980Ti / Titan II
Als het prijskaartje 600-700 euro is oké maar voor 1000+ ga ik toch meerdere keren mogen nadenken (GPU)
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Vond ze eigenlijk allemaal matig, maar ben uiteindelijk voor 'The Crew' gegaan.theuberdude14 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:03:
Welke game hebben jullie gekozen met de voucher?
Jij hebt speciale privileges bij nvidea, aangezien je de 980ti gaat halen?nvidia666 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:17:
Betalen kan ik ja maar het voor over hebben ? nee bedankt
al ben ik wel aan het denken aan 4K scherm en 980Ti / Titan II
Als het prijskaartje 600-700 euro is oké maar voor 1000+ ga ik toch meerdere keren mogen nadenken (GPU)
Ik volg alleen de geruchtenMatthias87 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:01:
[...]
Jij hebt speciale privileges bij nvidea, aangezien je de 980ti gaat halen?
En ik wil alleen lightning of kingpin versie
http://be.hardware.info/n...spot-in-benchmarkdatabase
http://be.hardware.info/n...ancering-snellere-gtx-980
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Verwijderd
Ik speel dit soort games toch niet dus dan kan ik er beter iemand anders een plezier mee doen... voor een klein prijsje natuurlijk.
Kraslaag weg krassen op op deze site invullen https://redeem.geforce.com/en-gb?campaignID=PICKYOURPATHVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:32:
Even over die game voucher van Nvidia, hoe werkt dat precies? Is dat een fysiek envelopje dat je bij je kaart krijgt waar een code inzit die je op een webshop moet invullen?
Ik speel dit soort games toch niet dus dan kan ik er beter iemand anders een plezier mee doen... voor een klein prijsje natuurlijk.
Staat op het kaartje dat ze niet bedoeld zijn om te verkopen btw
Weet iemand of je met die voucher de pre-order versie van de game krijgt? Ik wil graag the crew pre-orderen maar als ik "slechts" de gewone versie krijg kies ik misschien liever voor far cry 4.
Ook vroeg ik me af waar je de opties als DSR en adaptive vsync kunt vinden?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Grote kans dat The Crew een grotere faal game word als AC Unity en Watchdogs.
FC4 kan ook net zo hard floppen, hoewel het er leuk uit ziet. Geen vernieuwing tegenover FC2 en 3 echter.
Ik heb Far Cry 4 momenteel als keuze. Ik heb de voucher alleen nog niet verzilverd, wil eerst de PC review zien.theuberdude14 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:03:
Welke game hebben jullie gekozen met de voucher?
Ik zag het staan bij de opties, moet het nog even proberen.
Zal kijken hoe het bevalt.
Verwijderd
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 56,50 | € 56,50 |
1 | Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD | € 335,- | € 335,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,50 | € 46,50 |
1 | BitFenix Pandora Zilver | € 109,51 | € 109,51 |
1 | Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart | € 197,50 | € 197,50 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 83,- | € 83,- |
1 | Arctic Cooling Freezer 13 | € 25,- | € 25,- |
1 | Logitech K310 (azerty lay-out) | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Sharkoon Shark Force Wit | € 11,- | € 11,- |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.272,81 |
Je kan hier beter een nieuw topic voor aanmakenVerwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:21:
Ik twijfel nog over de GTX 970, ik game er niet zoveel op en nu ik lees dat de GTX 960 over 3-4 maanden uitkomt (ik heb eigenlijk geen haast te druk met andere dingen) zou het verstandig zijn om daarop te wachten als je toch alleen maar mmo's zoals WOW erop gaat spelen. Dit is de setup dat ik voor ogen had. Maar ik zou hierop dus nog 100 euro kunnen besparen. Zijn in medio februari ook de nieuwe intel processors beschikbaar?
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5-4460 Boxed € 165,50 € 165,50 1 ASRock B85M Pro4 € 56,50 € 56,50 1 Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD € 335,- € 335,- 1 Seagate Desktop HDD, 1TB € 46,50 € 46,50 1 BitFenix Pandora Zilver € 109,51 € 109,51 1 Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart € 197,50 € 197,50 1 Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit € 83,- € 83,- 1 Arctic Cooling Freezer 13 € 25,- € 25,- 1 Logitech K310 (azerty lay-out) € 22,95 € 22,95 1 Sharkoon Shark Force Wit € 11,- € 11,- 1 Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 66,95 € 66,95 1 Seasonic M12II Evo 520W € 59,90 € 59,90 1 Crucial MX100 256GB € 93,50 € 93,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.272,81
Verwijderd
Het ging me niet echt om de specs (gewoon een overzicht wat ik zou gaan halen, samenstelling klopt namelijk) maar nu ik ook over de GTX 960 lees is wellicht een 970 to much voor mmo's. Ik zou deze samenstelling morgen kunnen kopen, maar als de GTX 960 een adviesprijs van rond de €250 krijgt en begin februari beschikbaar isMatthias87 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:27:
[...]
Je kan hier beter een nieuw topic voor aanmaken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 00:31 ]
Aan de andere kant is een 970 wel een erg toekomstvaste aankoop. Plus als je de FPS locked op max 85 (refresh van je scherm + 10) zal je graka niet voor 100% belast worden en daarom erg stil zijn.
(is de Gigabyte ook passief tot 65 graden?)
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 16:52 ]
Dat was wel een probleem want de kaart kwam tegen mijn HDD-bay aan. Nadat ik de HDD-houder eruit heb gehaald en HDD nu in de diskette sleuf heb gezet, past het allemaal prima deluxe.
Ervaringen tot nu toe:
Nou toen ik drivers ging installeren kwam ik ineens op deze pagina: http://www.geforce.co.uk/pick-your-path-game-bundle Ik heb dus de pech dat ik dit niet eerder wist. Als ik plusminus 10 euro meer had uitgegeven bij een van de aangegeven webshops, had ik een game van 50+ euro erbij gehad. Dat vind ik wel een beetje jammer.
Verder nog niet echt gegamed met de kaart, maar Arma III is bijna klaar met downloaden
Zie hier wat (slechte) foto's.
https://twitter.com/BartHaver/status/534017564205395968
[ Voor 6% gewijzigd door ETzPliskin op 17-11-2014 10:06 ]
blijkbaar heeft nog niemand zijn code gebruikt zodat die het mij kan vertellen? of zijn ze nu te druk met gamenGmount schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:38:
Weet iemand of je met die voucher de pre-order versie van de game krijgt? Ik wil graag the crew pre-orderen maar als ik "slechts" de gewone versie krijg kies ik misschien liever voor far cry 4.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Erug mooie uber setup Wimo😄Wimo. schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:57:
[afbeelding]
Ruim 22k firestrike..
Ik krijg morgen mijn strix 980 binnen ter vervanging van mijn r290,ik hoop dat i snel genoeg is om tijdens het gamen mijn lg 3440x1440 scherm met voldoende ultra frames vol te laten lopen.
En het zou mooi zijn als ik ik nu voor een jaartje of 2 klaar ben en niet zoals met die r290 slechts een jaar met een hoop gekl@@T.
Ik heb The Crew gekozen van mijn voucher en de bevestigingsmail zegt dit:Gmount schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:01:
[...]
blijkbaar heeft nog niemand zijn code gebruikt zodat die het mij kan vertellen? of zijn ze nu te druk met gamen![]()
Productnaam: The Crew - Limited Edition (Pre-Ordered)
Verwijderd
Nu bieden zij de MSI als alternatief aan. Ik zit te dubben om de MSI te nemen, of evt. toch EVGA (die schroef ik er dan later zelf in)? Ik vraag me af of die kleine verschillen in 'stock' OC snelheid niet met één klik op de knop weg te werken zijn? Het scheelt toch maar wat, 50.. max 100 MHz?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 20:43 ]
EVGA zou ik niet nemen ivm de mindere cooler die geen goed contact maakt.
Verwijderd
Behalve dan mijn vorige kaart ASUS 780, en vele mensen met ASUS 970/980.
[ Voor 19% gewijzigd door Uberdude op 18-11-2014 09:46 . Reden: whine ]
Dat probleem komt enkel voor bij de ACX versie en zou opgelost zijn bij de ACX 2.0 versie. Kan dus makkelijk dat probleem omzeilen. Het verschil was overigens miniem.unfor schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:47:
Er is geen reden om niet voor de MSI te gaan, het zijn allemaal prima kaarten.
EVGA zou ik niet nemen ivm de mindere cooler die geen goed contact maakt.
Ik wil graag SLI draaien maar mijn voeding heeft maar 2x 8 pins PCIe connectors en ik heb begrepen dat verloopjes en splitters bij videokaart voeding een slecht idee is.

Mijn MSI heeft geen coilwhine en de fans draaien perfect zonder issues.
[ Voor 15% gewijzigd door Blaat op 18-11-2014 09:14 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Men kaart boost constant naar 1512mhz. En het maximale geheugen gebruik is volgens GPU-Z 3543MB. Dus 4 gig is zeker niet overdreven tegenwoordig.
TDP slider moet wel op 110% staan. Want hij boost eigenlijk constant boven de 100. Dat de kaart aan het zweten is is wel duidelijk. Hij word 71 graden. En de fan speed gaat naar de 100% (die heb ik zo ingestelt speel toch met headset op)
Vraagje: in GPU-Z onder het sensor tabblad staat een meter genaamd "memory controller load" kan iemand me uitlegge wat deze precies inhoud? Heeft dit misschien te maken met de mate waarin de BUS snelheid gebruikt word?
Er is iets mis gegaan dit moest een quote zijn op jankende videokaarten met coilwine.maus3142 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:54:
Janken....Farcry
Crying....janken
Ik zie de link😄
Over janken en crying gesproken,ik zou vandaag mijn Asus strixs 980 binnen krijgen maar die gehaktballen van post.nl hebben besloten om vanavond zelf Farcry te spelen met mijn gpu.😡
[ Voor 28% gewijzigd door maus3142 op 18-11-2014 16:57 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Ik heb al sinds een tijdje deze monitor:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
Dus ik wil al mijn games op 100fps+ spelen.
Niet nodig. Hij heeft G-sync!Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:46:
Idealiter toch op 144 FPS locked zodat je Vsync uit kan?
Gratis v-sync.
Verwijderd
Enfin, dat is een discussie voor een ander topic op een ander tijdstip.
Verwijderd

Nu nog overclocken!
Helemaal niks van microstuttering gemerkt en alles loopt perfect met G-Sync.
* Blaat is helemaal heppy!
Evga heeft die ook, ik heb er twee. Ik ga ze toch onder water zetten.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:05:
MSI en ASUS (voor zover ik weet) verkopen ook vanilla geclockte kaarten met reference koeler. Ja, de PCB en onderdelen zijn misschien niet van dezelfde fabrikant als het geval is bij Nvidia, maar het is toch een reference 'model'.
Overigens valt de prestaties met fc4 een beetje tegen; krijg ongeveer 55 tot 60 fps op ultra 2550-1440. Gekke is dat rommelen aan de instelingen hier niets aan veranderd. Lees hier en daar wel meer klachten over de sli prestaties in fc4, wellicht een driver issue.
Op zich geen probleem, deze waardes zijn prima speelbaar en het ziet er geweldig uit, had alleen beter verwacht. (Speel overigens met een 3570k niet overgeklocked, moet nog even uitzoeken of die niet
Bottlenecked al lijkt me dat sterk).
mixing a drink and music
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.