[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Bij iPhones is dat niet voor langere tijd te reserveren. Bij Watches is het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wjhanegraaf schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:36:
Ik ben van plan om een Apple Watch in Duitsland te reserveren... alleen ik heb hier totaal geen ervaring mee om een Apple product in het buitenland te gaan halen.

Nu gaat de Apple Watch 24 april in de verkoop, maar als ik hem op 10 april reserveer in Duitsland (Oberhausen waarschijnlijk), moet ik deze dan ook 24 april ophalen of kan ik ook een andere datum selecteren?

Wellicht zijn er mensen hier die ervaringen hebben met eerdere releases, ik hoor graag jullie advies wat ik het beste kan doen om in April een Apple Watch te bemachtigen. Heeft iemand nog andere tips of zaken waar ik rekening mee dien te houden ??
ALS je hem kan reserveren dan is dat idd voor 24 april.
Na sluitingstijd gaan al de niet opgehaalde producten weer het reserveringssysteem in.

Althans zo gaat het bij de iPhone altijd.

Kan je dus niet dan is reserveren zinloos.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Dat kan ik nu natuurlijk nog niet vertellen. Ik verwacht dat je 10 april kan reserveren om de watch op 24 april op te gaan halen in Oberhausen (of andere store in Duitsland).

Het is leuk dat je vader mee gaat. Het is gewoon een kleine happening. En zeker tijdens launchday. Natuurlijk is het allemaal marketing en fanboy-ism, maar mijn vader vond het ook geweldig om eens te zien. En je moet ook wat maken van het leven en zeker als je veel geld gaat uitgeven hoort de experience er ook bij (en dat snap Apple heel goed).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

wjhanegraaf schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Maar dat tijdslot, is dat alleen voor 24 april of kan ik hem ook voor bijv. 25 april reserveren?
Ik zit met mijn studie dus het weekend zou iets beter in mijn agenda passen :P

Nogmaals dank !
Dat weet helemaal niemand toch nog :? Gewoon rustig afwachten tot er meer bekend wordt gemaakt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjhanegraaf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Dat weet helemaal niemand toch nog :? Gewoon rustig afwachten tot er meer bekend wordt gemaakt.
Ik zou het zeer waarderen als je nog een aantal posts eerder terug leest.
Ik vraag naar ervaringen bij eerdere releases en omdat dit mijn 'eerste keer' is wil ik graag andermans ervaringen weten bij VORIGE releases

Ik zou niet weten waarom ik hier niet naar mag vragen en waarom ik 'rustig af moet wachten'.
Informatie winnen is niets mee.

Iedereen die me wel normaal antwoord heeft gegeven, ik ben daar zeer dankbaar voor !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik vraag me af, is hij enkel te previewen op de 10de of vanaf tot verkoop?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:25
Van 10 tot verkoop.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wjhanegraaf schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Ik zou het zeer waarderen als je nog een aantal posts eerder terug leest.
Ik vraag naar ervaringen bij eerdere releases en omdat dit mijn 'eerste keer' is wil ik graag andermans ervaringen weten bij VORIGE releases

Ik zou niet weten waarom ik hier niet naar mag vragen en waarom ik 'rustig af moet wachten'.
Informatie winnen is niets mee.

Iedereen die me wel normaal antwoord heeft gegeven, ik ben daar zeer dankbaar voor !!!!
Natuurlijk mag informatie inwinnen, maar in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:33
Was er echt uit.. ik ga een iWatch kopen...

Echter wat blijkt is dat ding niet waterdicht alleen maar waterressistant ..

Sport (versie)horloge uitbrengen en dan niet waterdicht..... 8)7
Ik fiets erg veel dus ik dacht mooi, kan mijn iPHone in de rugzak blijven en zie ik alles op de iWatch.

Zelf een 135 euri Peble is waterdicht tot 5 meter.. gemiste kans dit

Denken jullie ?

[ Voor 32% gewijzigd door oldsmelly op 12-03-2015 18:30 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:03
oldsmelly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:01:
Was er echt uit.. ik ga een iWatch kopen...

Echter wat blijkt is dat ding niet waterdicht alleen maar waterressistant ..

Sport (versie)horloge uitbrengen en dan niet waterdicht..... 8)7
Ik fiets erg veel dus ik dacht mooi, kan mijn iPHone in de rugzak blijven en zie ik alles op de iWatch.

Zelf een 135 euri Peble is waterdicht tot 5 meter.. gemiste kans dit

Denken jullie ?
IPX7 rated devices can withstand incidental exposure to water of up to 1 meter for up to 30 minutes.
Indoor/outdoor use in the presence of rain, snow or brief splashes of water is a suitable activity.
Any immersion of more than 1 meter, regardless of duration of immersion, or any immersion of more than 30 minutes, regardless of depth of immersion is not a suitable activity.

Moet te doen zijn toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom van de Apple Watch Sport het gewicht van de verschillende (kleuren) rubberen bandjes verschilt? Het scheelt soms meer dan 10 gram.

Lijkt me uiterst vreemd dat de kleur invloed heeft op het gewicht haha ;-)

EDIT: Zie de Apple site voor details:

1. http://www.apple.com/watc...num-case-pink-sport-band/
2. http://www.apple.com/watc...um-case-black-sport-band/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 19:33
Msi92 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:46:
[...]

IPX7 rated devices can withstand incidental exposure to water of up to 1 meter for up to 30 minutes.
Indoor/outdoor use in the presence of rain, snow or brief splashes of water is a suitable activity.
Any immersion of more than 1 meter, regardless of duration of immersion, or any immersion of more than 30 minutes, regardless of depth of immersion is not a suitable activity.

Moet te doen zijn toch? :P
Your right :-)

iWatch Here is Come >:)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01
iWatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:51
Toch snap ik écht niet hoe een iWatch kan concurreren met een mechanisch horloge.
Ik heb het idee dat 90% van de mensen die dat beweert nog nooit een degelijk horloge in zijn handen heeft gehad. Ik heb de mazzel er wel een te hebben, het ding heeft afgelopen maand een revisie gehad en kan er weer de komende 10 jaar tegen aan.

Leuk die notifications, maar een mechanisch horloge is het summum van fijne techniek. Zo'n ding loopt gewoon continu, hoeft niet elke dag op een lader... ;w

Ik moet er niet aan denken dat ik dagelijks mijn horloge af moet doen omdat hij anders ophoudt met lopen :X

Sorry, leuke gimmick, maar kan mij niet voorstellen dat iemand die fijne mechaniek waardeert interesse heeft in een iWatch.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Apple zal de drager van een goed mechanisch horloge ook niet als doelgroep zien. Het grote publiek heeft daar überhaupt geen interesse in, die dragen nu quartz (of helemaal niets meer).

Qua functionaliteit zie ik de meerwaarde ook nog niet. Misschien op het gebied van sporten, alleen dat doe ik toch niet. Leuke gimmick, maar daar wijken mijn mechanische horloges ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:53:
Heeft iemand enig idee waarom van de Apple Watch Sport het gewicht van de verschillende (kleuren) rubberen bandjes verschilt? Het scheelt soms meer dan 10 gram.

Lijkt me uiterst vreemd dat de kleur invloed heeft op het gewicht haha ;-)

EDIT: Zie de Apple site voor details:

1. http://www.apple.com/watc...num-case-pink-sport-band/
2. http://www.apple.com/watc...um-case-black-sport-band/
Inderdaad, vreemd, het lijkt er op dat het m alleen in de kleurstof zit.

Hier trouwens een overzicht van modellen en bandjes van Rob Griffiths in een spreadsheet:
The all-in-one Apple Watch spreadsheet van Rob Griffiths

Rob viel het ook op en zegt o.a. over gewichten: "Color adds weight: in the Watch Sport category, the bands’ weight varies by color. Black is 37g, then pink (42g), green (43g), blue (44g) and white (47g). So somewhat oddly, to go light, go with black."

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

MGSNK schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:16:
Toch snap ik écht niet hoe een iWatch kan concurreren met een mechanisch horloge.
Ik heb het idee dat 90% van de mensen die dat beweert nog nooit een degelijk horloge in zijn handen heeft gehad. Ik heb de mazzel er wel een te hebben, het ding heeft afgelopen maand een revisie gehad en kan er weer de komende 10 jaar tegen aan.

Leuk die notifications, maar een mechanisch horloge is het summum van fijne techniek. Zo'n ding loopt gewoon continu, hoeft niet elke dag op een lader... ;w
Een mechanisch horloge (ik neem aan dat je een automaat bedoelt, de meeste horloges zijn ten slotte mechanisch :) )is inderdaad een mooi stukje techniek, maar niet de enige welke bijna onderhoudsvrij zijn. Ik heb zelf een horloge welke gelijk wordt gezet via radio signalen en wordt opgeladen met zonlicht. Sinds aanschaf heb ik werkelijk niets aan dit horloge hoeven doen en loopt tot op de seconde gelijk.

En een iwatch (of elke pols computer met scherm eigenlijk) concurreert inderdaad niet met "normale" horloges. Het betreft een multifunctioneel apparaat waar nu, in mijn ogen, nog te veel nadelen aan kleven om interessant te zijn.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik wilde graag de zwarte stalen versie, maar die is blijkbaar straks alleen te koop met een zwart stalen bandje voor boven de 1000 euro. (Wilde hem gewoon met sport bandje).
Deze kleur/type is dus alleen te koop met duurste bandje combi, helaas. Dus ga nu kijken naar de black aluminum sport versie, want ik wil geen zilver/metaal kleurig horloge (mijn smaak). Dus mijn keuze is slechts 2 modellen, 42mm of 38mm van dit sport type (maakt het leven wel makkelijker, en in dit geval goedkoper)
Ik hoopte dat Apple alle combi's ging aanbieden, dus gewoon samenstellen. Doosje voor horloge, doosje met bandje en verkopen maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ppff al dat geneuzel rond het mechanische horloge steeds.
Het lijkt wel alsof iedereen hier even wil komen melden dat ze een "duur" horloge hebben.

Lekker belangrijk dat de prijzen in elkaars vaarwater zitten, dat maakt het toch niet direct een concurrent?

Laten we eerst eens even afwachten hoe het zit met de afwerking van de dure modellen, misschien staat die wel op het zelfde niveau als de "dure" horloges. Vreemd dat er steeds gedaan moet worden alsof dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:11:
Het lijkt wel alsof iedereen hier even wil komen melden dat ze een "duur" horloge hebben.
[...]
Laten we eerst eens even afwachten hoe het zit met de afwerking van de dure modellen, misschien staat die wel op het zelfde niveau als de "dure" horloges. Vreemd dat er steeds gedaan moet worden alsof dat niet zou kunnen.
+1 !

Ik denk dat Apple met de Apple Watch de horlogewereld op zijn kop zal gaan zetten.
Vorig jaar zijn er totaal door alle producenten zo'n rond de 5 miljoen smart watches verkocht. Ik vermoed dat Apple in zijn eentje dit jaar minimaal het vijfvoudige zal verkopen.
Ik las pas ergens dat Zwitserse horlogemakers toch wel bang zijn marktaandeel te verliezen in het segment 300 tot 1000 euro ofzo. [edit: http://fortune.com/2015/03/10/apple-watch-swatch/ ]
Trouwens, de geruchten gaan dat Apple, in 2015 nog, ook goedkopere versies met kunststoffen kastjes gaat uitbrengen, dus misschien dat andere segmenten het ook wel gaan voelen. (Hoewel: de iPhone 5c was ook niet echt een succes, en ook niet echt goedkoop.)
We gaan het zien..

[ Voor 2% gewijzigd door Tio Nordin op 13-03-2015 12:46 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tio Nordin schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:44:
[...]
Ik las pas ergens dat Zwitserse horlogemakers toch wel bang zijn marktaandeel te verliezen in het segment 300 tot 1000 euro ofzo. [edit: http://fortune.com/2015/03/10/apple-watch-swatch/ ]
De Zwitsers zijn ondertussen ook al druk met klassieke horloges voorzien van bewegingssensoren. Geen smartwatch, maar wel een soort 'hybrid'.
Trouwens, de geruchten gaan dat Apple, in 2015 nog, ook goedkopere versies met kunststoffen kastjes gaat uitbrengen, dus misschien dat andere segmenten het ook wel gaan voelen. (Hoewel: de iPhone 5c was ook niet echt een succes, en ook niet echt goedkoop.)
De 5c was dan ook een oud model in een hip jasje. Als ze nog €150 van de prijs hadden gehaald was de verkoop ervan wel geëxplodeerd, gok ik. Maar een plastic Apple watch voor, zeg, €200? Ik zie het niet zo snel gebeuren. Ze moeten het hebben van grote hoeveelheden dure producten en ze zijn als geen ander in staat de mensen te overtuigen dat je dat nodig hebt :p

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch zie je die 5C in Amerika behoorlijk.

Misschien was het niet het succes waar Apple op hoopte maar een flop is het ook niet echt verwacht ik.

Er waren eens watch concepts (van een Nederlander dacht ik) en daar zat een blauw plastic model bij. Die vond ik persoonlijk wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:40:
Toch zie je die 5C in Amerika behoorlijk.

Misschien was het niet het succes waar Apple op hoopte maar een flop is het ook niet echt verwacht ik.

Er waren eens watch concepts (van een Nederlander dacht ik) en daar zat een blauw plastic model bij. Die vond ik persoonlijk wel tof.
Bedoelde je de iWatch C van Martin Hajek?
Die vond ik toentertijd (okt 2013) ook best mooi, alhoewel ongeloofwaardig.
Ben blij dat Apple een andere richting is gegaan met de Apple Watch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja die idd, keurig ding.

Die met dat bruine bandje vind ik eigenlijk mooier dan de huidige iwatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Wat een klootzak :p

To get his $10,000 Apple Watch, Ive had to fight through the objections of some at Apple who worried about creating divides between regular Apple customers and insanely wealthy Apple customers. Although Apple has always catered to the high-end computing market, its products have always been seen as attainable for most consumers on some level. A $10,000 Apple Watch, however, would create a distinct “upper crust” of Apple clientele that some in the company weren’t comfortable with.

Former Apple SVP of technologies Bob Mansfield told The New Yorker that Ive faced “a lot of resistance” because Apple’s goal has traditionally been to “build products for everybody.”

“But Ive won the argument, and in 2013 the company announced the high-level appointments of Angela Ahrendts, the former C.E.O. of Burberry, and Paul Deneve, the former C.E.O. of the Yves Saint Laurent Group,” The New Yorker reports. “Patrick Pruniaux, from TAG Heuer, a part of the L.V.M.H. luxury conglomerate, was hired last year”

https://bgr.com/2015/03/11/apple-watch-edition-jony-ive/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2015/03/Apple-Watch-Settings-800x472.png
http://9to5mac.com/2015/0...evealed-gallery/#comments

Toch aardig wat opties _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Msi92 op 13-03-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naturalcool
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 13:15
Op de post hierboven, dat Apple twee mensen uit de fashion industrie heeft aangenomen.

Het is echt bijzonder wat Apple aan het doen is.
Misschien niet technisch gezien, maar wel wat betreft sales.
Ze hebben eigenhandig geheel een eigen markt gecreeerd. Ik vraag me of Samsung, zoals bij alle overige Apple producten, dezelfde verkoopwijze gaat overnemen. Gaan we straks ook een Samsung Gold smartwatch zien?

Ik heb het in iedergeval totaal niet zien aankomen, maar ik vind het een meesterlijke zet.
Goed gekeken naar de kledingindustrie, en goed toegepast op de Apple Watch. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken, en ik wil een Apple Watch op 24 April! (dan wel de goedkope sport editie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TTLCrazy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:24:
Een mechanisch horloge (ik neem aan dat je een automaat bedoelt, de meeste horloges zijn ten slotte mechanisch :) )is inderdaad een mooi stukje techniek, maar niet de enige welke bijna onderhoudsvrij zijn.
De meeste mensen willen niet zoveel uitgeven aan een horloge waardoor je al vast zit aan quartz. Daarom zijn de meeste horloges dan ook quartz en juist niet mechanisch. Het midden en hogere segment kent dat soort horloges. Ze zijn duurder om te maken omdat het vaak met de hand gaat (onderdelen maken en in elkaar zetten). Die mechanische horloges heb je in handopwinder en automaat.

Geen enkel horloge is onderhoudsvrij. Mechaniek moet je schoonmaken en opnieuw oliën en een batterij moet je vervangen. Bandjes worden vuil, vuil hoopt zich op aan de onderkant van de kast, enz. Ook wel zo fijn om die regelmatig schoon te maken. Ik ben benieuwd hoe het de Apple Watch op dit vlak zal vergaan. Het feit dat je er mee onder de douche kunt stemt hoopvol want dan kun je 'm ook makkelijk onder de kraan afwassen.
En een iwatch (of elke pols computer met scherm eigenlijk) concurreert inderdaad niet met "normale" horloges. Het betreft een multifunctioneel apparaat waar nu, in mijn ogen, nog te veel nadelen aan kleven om interessant te zijn.
Inderdaad. Ik vraag me soms wel af of het woordje "watch" wel de juiste is. Microsoft noemt haar variant "Band" wat wellicht de lading beter dekt.

Lekker belangrijk dat de prijzen in elkaars vaarwater zitten, dat maakt het toch niet direct een concurrent?
Het gaat er om dat iemand het geld wil spenderen aan zo'n ding en dat zie je eerder bij mensen die al gewend zijn om grote bedragen voor een horloge of gadget neer te tellen. Daarom is het juist wel weer een directe concurrent. Het grote probleem is alleen dat naast het neertellen van die grote bedragen veel van die mensen ook "puristen" zijn, als het niet mechanisch is dan willen ze 'm niet. Maar ja, de meeste consumenten zijn dit soort bedragen niet gewend dus ik snap de reacties wel. Soms ook gewoon grappig om te lezen, men moest eens weten hoeveel duurder high end horloges zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ppl schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:14:

Het gaat er om dat iemand het geld wil spenderen aan zo'n ding en dat zie je eerder bij mensen die al gewend zijn om grote bedragen voor een horloge of gadget neer te tellen. Daarom is het juist wel weer een directe concurrent. Het grote probleem is alleen dat naast het neertellen van die grote bedragen veel van die mensen ook "puristen" zijn, als het niet mechanisch is dan willen ze 'm niet. Maar ja, de meeste consumenten zijn dit soort bedragen niet gewend dus ik snap de reacties wel. Soms ook gewoon grappig om te lezen, men moest eens weten hoeveel duurder high end horloges zijn :D
Mweh, al die duizenden-euro horlogepuristen zijn een leuke bijvangst als ze een Apple watch willen. Kijk alleen hier al naar de haat op de prijs omdat er niks mechanisch in zit. Dat kan Apple ook wel nagaan lijkt me. Geld neertellen voor gadgets is Applevolk niet vreemd, als je ziet hoeveel iPhones en iPads ze verscheept hebben. De goeie ouwe iPod was ook niet goedkoop. Dat heeft weinig met horlogekopers te maken.

En vwb de prijzen denk ik dat velen, waaronder ik, er vanuit gingen dat er een Apple-factor over de normale smart watch prijzen heen zou gaan en je rond de 500 euro ofzo uit zou komen. Want dáár moet je ze mee vergelijken imho, niet met Rolexen of hoe die duizenden euro horloges ook heten :)
Die 17.000 gouden horloges lijken me meer voor Chinezen en voetballers.

Een groot deel van de iPhonegebruikers koopt elk jaar een nieuw model (hoeveel honderden miljoenen iPhones zijn er verkocht?), dus die kunnen prima een Apple Watch aftikken, het is meer dat Apple een nieuwe categorie voor zichzelf heeft gemaakt, lijkt het, van een smartwatch die wordt neergezet als modeaccessoire ipv extraatje voor je notificaties.
Nu nog zien of de consument het accepteert.... Als ik de reactie zo lees is er iig een stuk minder hype voor dan met de laatste iPhone release :)

Poll op macrumors, welke watch ga je kopen:
Sport / Silver Aluminum / White Sport Band / 38mm 5 1.39%
Sport / Silver Aluminum / White Sport Band / 42mm 9 2.50%
Sport / Silver Aluminum / Blue Sport Band / 38mm 6 1.67%
Sport / Silver Aluminum / Blue Sport Band / 42mm 8 2.22%
Sport / Silver Aluminum / Green Sport Band / 38mm 0 0%
Sport / Silver Aluminum / Green Sport Band / 42mm 1 0.28%
Sport / Silver Aluminum / Pink Sport Band / 38mm 1 0.28%
Sport / Silver Aluminum / Pink Sport Band / 42mm 2 0.56%
Sport / Space Gray Aluminum / Black Sport Band / 38mm 24 6.67%
Sport / Space Gray Aluminum / Black Sport Band / 42mm 103 28.61%
Apple Watch / Stainless Steel / White Sport Band / 38mm 4 1.11%
Apple Watch / Stainless Steel / White Sport Band / 42mm 1 0.28%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Sport Band / 38mm 10 2.78%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Sport Band / 42mm 24 6.67%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Classic Buckle / 38mm 5 1.39%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Classic Buckle / 42mm 19 5.28%
Apple Watch / Stainless Steel / Milanese Loop / 38mm 12 3.33%
Apple Watch / Stainless Steel / Milanese Loop / 42mm 34 9.44%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Modern Buckle / 38mm 2 0.56%
Apple Watch / Stainless Steel / Black Leather Loop / 42mm 8 2.22%
Apple Watch / Stainless Steel / Midnight Blue Modern Buckle / 38mm 2 0.56%
Apple Watch / Stainless Steel / Bright Blue Leather Loop / 42mm 4 1.11%
Apple Watch / Stainless Steel / Soft Pink Modern Buckle / 38mm 3 0.83%
Apple Watch / Stainless Steel / Stone Leather Loop / 42mm 2 0.56%
Apple Watch / Stainless Steel / Brown Modern Buckle / 38mm 2 0.56%
Apple Watch / Stainless Steel / Light Brown Leather Loop / 42mm 2 0.56%
Apple Watch / Stainless Steel / Link Bracelet / 38mm 4 1.11%
Apple Watch / Stainless Steel / Link Bracelet / 42mm 29 8.06%
Apple Watch / Space Black / Space Black Stainless Steel Link Bracelet / 38mm 5 1.39%
Apple Watch / Space Black / Space Black Stainless Steel Link Bracelet / 42mm 26 7.22%
Edition / Rose Gold / White Sport Band / 38mm 0 0%
Edition / Rose Gold / White Sport Band / 42mm 1 0.28%
Edition / Yellow Gold / Black Sport Band / 38mm 0 0%
Edition / Yellow Gold / Black Sport Band / 42mm 0 0%
Edition / Rose Gold / Rose Gray Modern Buckle / 38mm 1 0.28%
Edition / Yellow Gold / Black Classic Buckle / 42mm 0 0%
Edition / Yellow Gold / Bright Red Modern Buckle / 38mm 1 0.28%
Edition / Yellow Gold / Midnight Blue Classic Buckle / 42mm

[ Voor 57% gewijzigd door matthijst op 13-03-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Kak net die ik wil staat met 28% ver bovenaan. Nu maar hopen dat Apple er daar het meeste van heeft.
ppl schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:14:
Jou laatste zin is precies wat ik bedoel. Even "laten weten" dat jij wel weet dat een ander soort horloges duurder zijn, want iedereen lijkt daar ineens verstand van te hebben.

Ik zie de gemiddelde highend horloge drager helemaal niet (alleen) als purist maar juist als iemand die graag te koop loopt met zijn bankrekening en ik denk persoonlijk dat de watch Collection perfect aansluit op die groep gebruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:17:

Ik zie de gemiddelde highend horloge drager helemaal niet (alleen) als purist maar juist als iemand die graag te koop loopt met zijn bankrekening en ik denk persoonlijk dat de watch Collection perfect aansluit op die groep gebruikers.
De meeste horloges in het hogere segment hebben helemaal geen opvallend ontwerp. Bekijk de meestverkochte horloges in die prijsklasse en je komt erachter dat die modellen kleiner en subtieler zijn.

Juist in het lagere segment (waar de modehorloges zitten) zijn grote oversized horloges een trend geweest. Nog steeds zijn die horloges vaak groter dan de 40mm die gangbaar is in het hogere segment. Ook qua ontwerp zijn modehorloges in de regel veel drukker. Ze hebben grote en opvallende draaiknoppen, een dikke kast, vaak meerdere dials op de (vaak toch al drukke) wijzerplaat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Het lijkt wel alsof iedereen hier even wil komen melden dat ze een "duur" horloge hebben...
LOL... In mijn jeugd waren alle horloges nog mechanisch, die moest je ook bijna elke avond opwinden... <+:)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 14-03-2015 00:44 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Topic gaat over "Apple Watch"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou over de Watch gesproken ( ;) ) de iOS app die daarbij hoort (Hierboven ook afgebeeld) is wel echt heel lelijk zeg, misschien wel net zo lelijk als de Software op de watch zelf :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:17:
Jou laatste zin is precies wat ik bedoel. Even "laten weten" dat jij wel weet dat een ander soort horloges duurder zijn, want iedereen lijkt daar ineens verstand van te hebben.
Les nummer 1 bij een discussie: weten waar het over gaat en dus huiswerk doen. Dat men hier dan ineens wat over horloges weet is eerder een goed teken dat ze zich in het onderwerp verdiepen. De enige reden die ik me kan bedenken om dat als iets heel negatiefs te zien is wanneer iemand doodsbenauwd is dat iemand 'm onder de tafel weet te lullen.

Ik ken aardig mijn weg in de horloge wereld (het is al heel wat jaartjes een hobby) maar dat betekent niet dat ik allemaal mega dure horloges koop. Het geld groeit me niet op de rug, er zijn meer leuke dingen in het leven ;) Ik schrik alleen niet van prijzen als die van de Apple Watch laat staan dat het mij wat uitmaakt. Net als dat veel medici niet zullen schrikken van de bedragen voor bepaalde behandelingen en hulpmiddelen of een systeembeheer van prijzen in de IT. Van huizen en auto's kent iedereen ook de prijzen uit z'n hoofd en staat men ook niet raar te kijken bij die bedragen. Je kunt openlijk op ieder forum gaan lopen schreeuwen dat die prijzen zo hoog zijn of je trekt zelf je conclusie en koopt het gewoon niet. Waarom al die moeite doen om de hele tijd maar steen en been te lopen klagen, je verandert toch niks aan de prijs. Eigenlijk heb je zelf de air over je heen waar je nu tegen ageert.
Dat mag maar velen zijn dat niet. De meesten moeten er een aantal jaar voor sparen en hebben hele specifieke modellen op het oog. Veel van die horloges zien er absoluut niet als zijnde duur uit, je moet de merken en typen kennen wil het je opvallen (afgezien van bekende merken als Rolex en Breitling). Het patserige zit hem in bepaalde merken (Rolex is er goed in met hun standaard horloges volproppen met diamanten e.d.) waarbij de meesten de bekende modemerken zijn die je voor een "habbekrats" overal en nergens kunt verkrijgen.

En ja, er zijn van die lui die vinden dat alles mechanisch moet zijn en die krijg je dus echt met geen meter aan een quartz of smartwatch (dat zijn de puristen). Al barsten ze van het geld, als het geen mechanisch uurwerk bevat wordt het niet gekocht.

Een echte liefhebber boeit de prijs, merk, etc. niet want die gaat het om het klokje zelf. Als dat een leuk ding is qua looks, techniek of beide dan koopt zo'n iemand 'm wel. Die mensen heb je ook bij de gadget freaks zitten en juist dat lijken eerder de doelgroepen te zijn. Alleen voor die gouden Apple Watch gaat je verhaal enigszins op want die is voor de rijke stinkerds die graag veel geld uitgeven aangezien je voor aanzienlijk minder geld een model hebt die hetzelfde kan.

Anyway, voor de een is die Apple Watch duur, voor de ander niet. "Wie koopt er eentje en welk model?" is dan ook interessanter om te weten en straks "hoe bevalt ie?", laten we het daar maar over hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het wordt nogal vermoeiend, dat gezwets over andere horloges, volgens mij is daar een mooi topic voor, hier: Het algemeen Horloge topic, deel 6

Het hele verhaal over die prijzen gaat ook nergens over: iedereen weet dat er ook dure horloges bestaan. Dat hoef jij echt niet uit te leggen.

Het is gewoon nogal verrassend dat Apple voor een smartwatch prijzen van dure "normale" horloges hanteert. En jaaahaaa: we weten dat er ook mensen zijn voor wie 400 euro voor een horloge een schijntje is, maar gezien het gros van de reacties op de Keynote geldt dat klaarblijkelijk niet voor de doelgroep.
En dan kan je vrolijk blijven herhalen dat jij wel weet dat er ook duurdere horloges zijn en de prijs van de apple watch prima te verklaren is. Maar wat denk je daarmee te bereiken?

Je doet net alsof je rijk moet zijn om voor 399 de Apple Watch te kunnen kopen 8)7
Ik gok dat het bij de meesten meer om het principe gaat: waarom Apple 400 euro geven als je ook bv een Pebble variant kunt kopen voor minder.
Apple heeft zich mbt horloges nog helemaal niet bewezen.

[ Voor 100% gewijzigd door matthijst op 15-03-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ppl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:02:
[...]

Heel verhaal om 1 punt te maken.

[...]

Iets over liefhebbers en wel of geen mechanische horloges
Ik klaag over het feit dat er steeds een groepje gebruikers terug komt wat maar heel graag wil laten merken dat ze de horloge wereld kennen terwijl dat helemaal niet van belang is verder

Het gaat hier om een smart watch, reeds eerder opgedane kennis van de "horloge wereld" hoeft helemaal niet iets te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
[...]
Les nummer 1 bij een discussie: weten waar het over gaat en dus huiswerk doen. Dat men hier dan ineens wat over horloges weet is eerder een goed teken dat ze zich in het onderwerp verdiepen. De enige reden die ik me kan bedenken om dat als iets heel negatiefs te zien is wanneer iemand doodsbenauwd is dat iemand 'm onder de tafel weet te lullen.
[...]
Sorry hoor, tegen mijn principes wil ik toch even, eens en voor de laatste keer, hier offtopic reageren: Deze discussie begint echt vervelend te worden. Wees eens wat aardiger tegen elkaar. Misschien ben je hier niet om vrienden te maken, maar je bent hier ook niet om mensen tegen de haren in te strijken met je epistels. Dat mag ik hopen tenminste.
Het is toch niet nodig om mensen een lesje te leren of onder de tafel te lullen? De toon van je betoog staat mij niet aan. Ik vind dat vervelend. Iedereen mag een mening hebben en zeggen wat hij/zij vindt. Maar heb wel respect voor een ieder.
Dat jij denkt dat je meer verstand hebt van horloges dan anderen is leuk voor jou, maar daarover pochen, zo komt het op mij over, is niet nodig en draagt niet bij aan de discussie.
Voor mij is de mening van iedereen hier even waardevol, of je nu rijk of arm bent, of je al jaren een horlogefreak of verzamelaar bent of maar net komt kijken. Jong, oud, zwart, wit enz. Het kan me niet schelen of iemand al duizenden posts heeft geschreven of dat hij/zij net komt kijken. Ieder heeft recht op respect. Van bepaalde zaken heb ik zeker weten meer verstand dan jij, dat wil niet zeggen dat ik jouw posts niet respecteer wat dat betreft. Goedbedoelde toon van posts kunnen verkeerd overkomen, dat weet ik ook, zeker zoals in mijn geval NL niet mijn moedertaal is, maar laten we uitgaan van het goede van de medetweaker.
Mij kun je vast ook pakken of afblaffen op van alles en nog wat, want ik maak ook fouten en weet niet alles, maar is dat nodig? En als je zo graag mensen op hun fouten of tekortkomingen wilt wijzen, want zo komt het wel over op mij, doe dit dan buiten dit forum om.
Je mag (net als ieder ander) mij gerust een DM sturen als je hier verder over wilt discussiëren. Hier hebben we genoeg hierover gezegd vind ik. Dit is een Apple Watch topic!
matthijst schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:17:
Het wordt nogal vermoeiend, dat gezwets over andere horloges, volgens mij is daar een mooi topic voor, hier: Het algemeen Horloge topic, deel 6 [...]
Dus dat ;)
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:04:
[...]
Ik klaag over het feit dat er steeds een groepje gebruikers terug komt wat maar heel graag wil laten merken dat ze de horloge wereld kennen terwijl dat helemaal niet van belang is verder

Het gaat hier om een smart watch, reeds eerder opgedane kennis van de "horloge wereld" hoeft helemaal niet iets te betekenen.
+1 dus

Back ontopic:
Ik heb begrepen dat de "achterkant" van de Apple Watch en de Apple Watch Edition van keramiek (zirconia) gemaakt is, terwijl die van de Sport van een composiet is gemaakt.
Heeft iemand een idee wat de voor- en nadelen kunnen zijn van deze materialen? En dan bedoel ik in terms of prestaties van de embedded sensors, materiaalallergie, comfort, kras- of breekgevoeligheid, kleurvastheid, zweetbestendigheid e.d.
Misschien (waarschijnlijk) ben ik op zoek naar een smoes om voor de Apple Watch te gaan, haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Hoe de Apple Watch wordt gemaakt:
http://atomicdelights.com...w-the-apple-watch-is-made

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:51

En ja, er zijn van die lui die vinden dat alles mechanisch moet zijn en die krijg je dus echt met geen meter aan een quartz of smartwatch (dat zijn de puristen). Al barsten ze van het geld, als het geen mechanisch uurwerk bevat wordt het niet gekocht.

Een echte liefhebber boeit de prijs, merk, etc. niet want die gaat het om het klokje zelf. Als dat een leuk ding is qua looks, techniek of beide dan koopt zo'n iemand 'm wel. Die mensen heb je ook bij de gadget freaks zitten en juist dat lijken eerder de doelgroepen te zijn. Alleen voor die gouden Apple Watch gaat je verhaal enigszins op want die is voor de rijke stinkerds die graag veel geld uitgeven aangezien je voor aanzienlijk minder geld een model hebt die hetzelfde kan.

Anyway, voor de een is die Apple Watch duur, voor de ander niet. "Wie koopt er eentje en welk model?" is dan ook interessanter om te weten en straks "hoe bevalt ie?", laten we het daar maar over hebben :+
You're missing the point.

Je koopt een goed automatisch uurwerk omdat het handwerk is, omdat het 'leeft' maar vooral, omdat ze zo verdomd lang meegaan zonder al te veel onderhoud.
(Overigens, goede uurwerken hoeven echt geen duizenden euro's te kosten. In de prijscategorie van een stainless steel iWatch koop je ook een oerdegelijk ORIS uurwerk).

Struin eBay maar eens af naar Omega uurwerken uit de periode 40-70... Je zal er genoeg vinden, veel uurwerken nog steeds in goede staat.

Je kan mij een hoop wijsmaken, maar ik zie een iWatch niet zo lang mee gaan ;w

Dus inderdaad, prima die discussie over smartwatches, maar de horloge industrie op z'n kop zetten... nee, sorry, niet zolang het een zielige looptijd van amper een dag vertoont.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MGSNK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:10:
Je kan mij een hoop wijsmaken, maar ik zie een iWatch niet zo lang mee gaan ;w

Dus inderdaad, prima die discussie over smartwatches, maar de horloge industrie op z'n kop zetten....
Maar wie zegt dat een watch net zo lang mee moet gaan dan?

Als de watch de helft van de verkopen van Bv een iPad of iPhone zou halen(Dus ruim in de tientallen miljoenen). Dan zet het toch wel degelijk de Horloge industrie op zijn kop.

Of de zogenaamde "echte liefhebbers" dat nou willen of niet 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 15-03-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
[...]

Dus inderdaad, prima die discussie over smartwatches, maar de horloge industrie op z'n kop zetten... nee, sorry, niet zolang het een zielige looptijd van amper een dag vertoont.
Dat een Apple Watch toevallig om je pols zet, maakt het nog geen horloge.

Apple verpakt dit misschien wel als een sierraad, maar het doel is een totaal andere: het bij je dragen van sensoren. En daarom is een Apple Watch totaal niet te vergelijken met een conventioneel horloge.

Nu hebben we allemaal (bijna allemaal) een smartphone. De formfactor hier is een telefoon, maar een smartphone is zoveel meer dan dat. Het doel is het bij je dragen van zoveel mogelijk tools/sensoren die fabrikanten als Apple op dit moment technisch in een smartphone kunnen proppen.

Ik denk: niet de formfactor is het doel, het doel is het bij je dragen van sensoren/tools. Of dit nu een smartphone, een smartwatch of misschien in de toekomst een huid-sticker/implant/pil/lens/bril/handschoen/oordop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:25:
[...]

Maar wie zegt dat een watch net zo lang mee moet gaan dan?

Als de watch de helft van de verkopen van Bv een iPad of iPhone zou halen(Dus ruim in de tientallen miljoenen). Dan zet het toch wel degelijk de Horloge industrie op zijn kop.

Of de zogenaamde "echte liefhebbers" dat nou willen of niet 8)7
Precies, ik vind het heel knap van Apple dat ze een horloge maken waarvan iedereen weet dat ie max een paar jaar mee gaat en bovendien alleen maar in waarde zal dalen en er toch veel van verkopen. Ook al gaat ie maar een jaartje mee, ik heb vanaf het begin gezegd te verwachten dat Apple ruim 25 miljoen versie 1 Apple Watches zal verkopen het eerste jaar. Daar blijf ik nog steeds bij. Ik ben het dan ook met je eens dat je verwacht dat Apple de horloge-industrie op zijn kop zet, iig voor het segment 300 tot 1000 dollar ofzo.
Thanks! Mooi verhaal, alleen jammer dat de foto's niet in high-res zijn. Iedereen die dit ziet zal wel begrijpen dat de prijs van de Apple Watch niet alléén maar marketing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:17:
Het hele verhaal over die prijzen gaat ook nergens over: iedereen weet dat er ook dure horloges bestaan. Dat hoef jij echt niet uit te leggen.
Dan leef jij echt onder een steen. De afgelopen paar pagina's gaat het vrijwel alleen maar om de prijs. Als je die discussie bekijkt is het wel overduidelijk dat mensen het bestaan van die dure horloges niet kent. Hoe dan ook, ze bestaan en lopen klagen dat het allemaal duur is veranderd helemaal niets aan de zaak.
Het is gewoon nogal verrassend dat Apple voor een smartwatch prijzen van dure "normale" horloges hanteert. En jaaahaaa: we weten dat er ook mensen zijn voor wie 400 euro voor een horloge een schijntje is, maar gezien het gros van de reacties op de Keynote geldt dat klaarblijkelijk niet voor de doelgroep.
En dan kan je vrolijk blijven herhalen dat jij wel weet dat er ook duurdere horloges zijn en de prijs van de apple watch prima te verklaren is. Maar wat denk je daarmee te bereiken?
Dat mensen eens nadenken over de materie en niet die idiote verwachtingen heeft over een bedrijf waar al jaar en dag steen en been wordt geklaagd over de hoge prijzen. Als je niet had verwacht dat het allemaal duur zou worden bij Apple leef je onder een steen. Apple doet niet aan goedkoop. De prijs van 349 dollar was dan ook eerder de grote verrassing.
Je doet net alsof je rijk moet zijn om voor 399 de Apple Watch te kunnen kopen 8)7
Jij leest niet wat je nota bene zelf schrijft dus ik herhaal het dan maar eens:
En jaaahaaa: we weten dat er ook mensen zijn voor wie 400 euro voor een horloge een schijntje is, maar gezien het gros van de reacties op de Keynote geldt dat klaarblijkelijk niet voor de doelgroep.
Zoals je zelf al schrijft en ook in de discussie over de prijs kunt lezen vindt de "doelgroep" (daarover kun je ook weer eindeloos discussieren) dat je daar inderdaad rijk voor moet zijn. Als je nou had gelezen wat ik had geschreven dan had je gezien dat ik juist aanhaalde dat de meeste mensen die een duur horloge kopen helemaal niet rijk zijn. Die sparen er gewoon voor. Moet je dus rijk zijn om een horloge te kopen? Nee.
Ik gok dat het bij de meesten meer om het principe gaat: waarom Apple 400 euro geven als je ook bv een Pebble variant kunt kopen voor minder.
Apple heeft zich mbt horloges nog helemaal niet bewezen.
Dit hele segment heeft zich nog niet bewezen, het heeft allemaal een heel hoog gimmick gehalte. Daar gaat een groot deel van de discussie ook over: wat voegt het nou daadwerkelijk toe aan de iPhone in de broekzak en waarom zou je daar net zoveel geld als voor je iPhone aan uitgeven? Tijd zal dat leren plus de dappere early adaptors.
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:04:
Dat is een hele andere verwoording dan je andere denigrerende posts. Waarom had je het niet meteen zo kunnen verwoorden?
Tio Nordin schreef op zondag 15 maart 2015 @ 02:09:
Het is toch niet nodig om mensen een lesje te leren of onder de tafel te lullen? De toon van je betoog staat mij niet aan. Ik vind dat vervelend. Iedereen mag een mening hebben en zeggen wat hij/zij vindt. Maar heb wel respect voor een ieder.
Kennelijk zijn er hier een aantal die vinden dat ze een ander onder de tafel moeten lullen en zich dan ook maar denigrerend over bepaalde zaken uit moeten laten. Het in hokjes zetten van mensen die dure horloges kopen is zoiets. Alsof dat allemaal patsers zijn die niks anders doen. Dat dit voornamelijk mensen zijn die het als liefhebberij hebben en zich 5 jaar lang suf sparen om er eentje te kopen wordt maar even aan voorbij gegaan. Dus ja, enig vorm van respect is wel gewenst en kennelijk werkt dat alleen met een nare toon.
Dat jij denkt dat je meer verstand hebt van horloges dan anderen is leuk voor jou, maar daarover pochen, zo komt het op mij over, is niet nodig en draagt niet bij aan de discussie.
Voor mij is de mening van iedereen hier even waardevol, of je nu rijk of arm bent, of je al jaren een horlogefreak of verzamelaar bent of maar net komt kijken. Jong, oud, zwart, wit enz. Het kan me niet schelen of iemand al duizenden posts heeft geschreven of dat hij/zij net komt kijken. Ieder heeft recht op respect.
Exact maar helaas wordt dat respect niet door iedereen gegeven en worden mensen in verdomhoekjes neergezet. Daarbij helpt het niet om mensen negatief te benaderen en voor van alles en nog wat uit te maken omdat ze gewoon iets meer of juist een andere kijk op de zaak hebben. Helaas gebeurd dat hier wel en dat mag wel eens ophouden.
Dit is een Apple Watch topic!
En dan mag een beetje discussie over welke doelgroepen maar niet dat oeverloze gezeur over de prijzen en dat mensen met dure horloges patsers zijn. Je kunt beter met je portemonnee stemmen.
Ik heb begrepen dat de "achterkant" van de Apple Watch en de Apple Watch Edition van keramiek (zirconia) gemaakt is, terwijl die van de Sport van een composiet is gemaakt.
Heeft iemand een idee wat de voor- en nadelen kunnen zijn van deze materialen? En dan bedoel ik in terms of prestaties van de embedded sensors, materiaalallergie, comfort, kras- of breekgevoeligheid, kleurvastheid, zweetbestendigheid e.d.
Misschien (waarschijnlijk) ben ik op zoek naar een smoes om voor de Apple Watch te gaan, haha ;)
Ik denk dat het vooral de kosten en het gewicht zullen zijn. Waarschijnlijk ook een stukje duurzaamheid. Om dan toch weer even met prijs aan te komen zetten: de horloges hebben allemaal dezelfde feature set. Het enige wat ze onderscheidt zijn de gebruikte materialen. Ik denk dat je het hier dan ook vooral in die hoek moet zoeken. Het enige nadeel wat ik aan dat aluminium zie zijn de krassen die je ongetwijfeld wel zult oplopen. Die zie je op matte oppervlakken wat beter en ze zijn nagenoeg onmogelijk om weg te krijgen. Die glimmende RVS versie heeft dan weer als voordeel dat je die kunt laten polijsten om de krassen weg te krijgen.
Ik denk ook niet dat het de traditionele markt op z'n kop zet. Mensen willen te graag dat stukje emotie. Wat wel een probleem gaat worden is het gebruikt van smartwatches in het dagelijks leven. Als dat echt een toevoeging wordt zoals de fabrikanten ons willen doen geloven kon dat nog wel eens een probleem worden. Dan heeft een smartwatch wel meerwaarde boven een gewoon horloge. Maar goed, die industrie zit ook niet stil, ze hebben het MMT platform waar ze momenteel mee bezig zijn. Aan de andere kant, zoals ik al eerder aanhaalde, moeten we de Apple Watch en al die andere smartwatches eigenlijk wel gaan vergelijken met horloges? Zijn dit niet meer wrist computers en dus iets anders dan een horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ppl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:46:
[...]

Aan de andere kant, zoals ik al eerder aanhaalde, moeten we de Apple Watch en al die andere smartwatches eigenlijk wel gaan vergelijken met horloges? Zijn dit niet meer wrist computers en dus iets anders dan een horloge?
+1 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tio Nordin schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:46:
[...]

Precies, ik vind het heel knap van Apple dat ze een horloge maken waarvan iedereen weet dat ie max een paar jaar mee gaat en bovendien alleen maar in waarde zal dalen en er toch veel van verkopen. Ook al gaat ie maar een jaartje mee, ik heb vanaf het begin gezegd te verwachten dat Apple ruim 25 miljoen versie 1 Apple Watches zal verkopen het eerste jaar. Daar blijf ik nog steeds bij. Ik ben het dan ook met je eens dat je verwacht dat Apple de horloge-industrie op zijn kop zet, iig voor het segment 300 tot 1000 dollar ofzo
Als een nieuwkomer op de markt 25 miljoen stuks verkoopt dan moet de horloge markt echt achter zijn oren gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:14
Ik ben van mening dat de nieuwe generatie smart"watches" niet te vergelijken zijn met vergelijkbare of wellicht duurdere traditionele horloges.

Het enige wat overeenkomt is het feit dat ze om de pols gedragen worden en de tijd aangeven.
Het gezeik over de traditionele horloges ontneemt mij de lol om dit topic te volgen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ppl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:46:
Dan leef jij echt onder een steen. De afgelopen paar pagina's gaat het vrijwel alleen maar om de prijs. Als je die discussie bekijkt is het wel overduidelijk dat mensen het bestaan van die dure horloges niet kent. Hoe dan ook, ze bestaan en lopen klagen dat het allemaal duur is veranderd helemaal niets aan de zaak.
Nee, jij leest gewoon heel selectief en wilt graag je horlogekennis ergens kwijt |:(
Een kind op de bassisschool kent de naam "Rolex" :F
Het gaat grotendeels alleen maar over de prijs in vergelijking tot bestaande smart watches. En een vergelijking met een "normaal" duur horloge (wat voor de meeste mensen waarschijnlijk al 300-500 euro is).
Dat mensen eens nadenken over de materie en niet die idiote verwachtingen heeft over een bedrijf waar al jaar en dag steen en been wordt geklaagd over de hoge prijzen. Als je niet had verwacht dat het allemaal duur zou worden bij Apple leef je onder een steen. Apple doet niet aan goedkoop. De prijs van 349 dollar was dan ook eerder de grote verrassing.
Sure, heb zo'n beetje alle iPhones en iPads gehad. Macbook en iMacs. Ik ken Apple prijzen prima. Kijk eens op iPhoneclub naar de reacties onder het Apple Watch artikel: allemaal Applefans, waarvan de meesten zeggen hem niet te kopen, want "te duur".
Als je nou had gelezen wat ik had geschreven dan had je gezien dat ik juist aanhaalde dat de meeste mensen die een duur horloge kopen helemaal niet rijk zijn. Die sparen er gewoon voor. Moet je dus rijk zijn om een horloge te kopen? Nee.
Klopt, maar een smart watch is wat anders dan een horloge dat "tot in de lengte der dagen"meegaat. Dát is het probleem van de Apple prijs. Ik heb zelf maar twee horloges, beide Seiko's. Niet extreem duur, geloof 400-800 euro, kan het mis hebben, want ik heb ze al een jaar of 10. Zie je: 10 jaar. Dat zie ik de eerste Apple Watch niet worden. Dáár gaat het om.
Dit hele segment heeft zich nog niet bewezen, het heeft allemaal een heel hoog gimmick gehalte. Daar gaat een groot deel van de discussie ook over: wat voegt het nou daadwerkelijk toe aan de iPhone in de broekzak en waarom zou je daar net zoveel geld als voor je iPhone aan uitgeven? Tijd zal dat leren plus de dappere early adaptors.
Dit is het dus precies, dus wat je nou de hele tijd over horloges en kennis van horlogeprijzen aankomt? |:(
Kennelijk zijn er hier een aantal die vinden dat ze een ander onder de tafel moeten lullen en zich dan ook maar denigrerend over bepaalde zaken uit moeten laten
Je hebt wel zelfkennis! :*)
Dus ja, enig vorm van respect is wel gewenst en kennelijk werkt dat alleen met een nare toon.
Dat zou je inderdaad sieren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Laten we het gezellig houden. De discussie over de prijzen is prima. Maar op de man spelen is natuurlijk niet ok. Dus graag weer over de Apple Watch en niet elkaar ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoedje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:39:
[mbr]Laten we het gezellig houden. De discussie over de prijzen is prima. Maar op de man spelen is natuurlijk niet ok. Dus graag weer over de Apple Watch en niet elkaar ;)[/mbr]
Kan er geen Topic warning komen boven het quickReply vak? De meeste hier zijn dat geneuzel over normale horloges wel zat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:50:
[...]

Kan er geen Topic warning komen boven het quickReply vak? De meeste hier zijn dat geneuzel over normale horloges wel zat namelijk.
Dat is geen criterium om de discussie te weren. Zolang het relevant is voor de discussie, mag er best een vergelijking worden gemaakt met normale horloge's. Natuurlijk is het een volledig ander apparaat. Maar uiteindelijk verwacht ik dat iedereen hooguit één apparaat op z'n pols draagt. Dus het is wel degelijk een concurrent en relevant voor de discussie.

Als je daar verder over wil praten stuur me dan een DM :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Om maar eens weer wat watch nieuws te bespreken.

Apple is begonnen met het plaatsen van product displays.

Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/03/Screen-Shot-2015-03-15-at-5.04.06-PM-1024x514.png
Hoedje schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:39:
[...]

Dat is geen criterium om de discussie te weren. Zolang het relevant is voor de discussie, mag er best een vergelijking worden gemaakt met normale horloge's. Natuurlijk is het een volledig ander apparaat. Maar uiteindelijk verwacht ik dat iedereen hooguit één apparaat op z'n pols draagt. Dus het is wel degelijk een concurrent en relevant voor de discussie.

Als je daar verder over wil praten stuur me dan een DM :) .
Nee duidelijk, gewoon negeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zag die displays gisteren ook al in Haarlem inderdaad. Dus er is hoop dat Nederland vrij snel zal volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:41:
Zag die displays gisteren ook al in Haarlem inderdaad. Dus er is hoop dat Nederland vrij snel zal volgen :)
Dan had je nieuws kunnen maken joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21

B2

wa' seggie?

Is er al ergens een overzichtje welke apps aangekondigd zijn? In de Keynote en demos zag ik voornamelijk Uber, maar dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
B2 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:31:
Is er al ergens een overzichtje welke apps aangekondigd zijn? In de Keynote en demos zag ik voornamelijk Uber, maar dat gebruik ik niet.
Deze site wordt bijna op dagbasis aangevuld met nieuwe apps :)

http://watchaware.com/watch-apps

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

crazylegs schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Deze site wordt bijna op dagbasis aangevuld met nieuwe apps :)

http://watchaware.com/watch-apps
Kijk, dat zocht ik. Zijn er op zich nog niet zoveel maar dat zal de komende tijd nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Het is voor mij nog steeds onduidelijk welke push berichten binnen komen, werkt whatsapp bijvoorbeeld op de Apple watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Iemand ervaring met het reserveren van een preorder-Apple product in de Duitse webshop? Ik wil de Watch dan 24 april ophalen. Is dit makkelijk/snel of moet ik bijvoorbeeld een Duits adres hebben? En moet je vooraf betalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 16-03-2015 10:39 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
colorsone schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:12:
Het is voor mij nog steeds onduidelijk welke push berichten binnen komen, werkt whatsapp bijvoorbeeld op de Apple watch?
Het ontwikkelingstraject van WhatsApp kennende gaat dat in 2016 misschien een keer gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je notificaties krijgt. Maar antwoorden kan denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand enig idee of de bandjes herbruikbaar zijn voor een volgend model? Ik heb alleen kunnen zien dat ze onderling wel wisselbaar zijn, maar ik zou het dan bij een volgend model ook willen gebruiken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
De Watch heeft een volledig notificatie systeem, dus alle notificaties die je normaal op je iPhone krijgt krijg je ook op je Watch. Dus ook die van WhatsApp.

Verdere integratie moet komen met een eigen app. Wanneer die komt dat is afwachten...

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Ah duidelijk! En inderdaad whatsapp zal wel niet snel zijn met updaten zodat je ook kan antwoorden via de watch.. Maar in elk geval notificaties ging het mij om. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dannydekr schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:39:
Iemand ervaring met het reserveren van een preorder-Apple product in de Duitse webshop? Ik wil de Watch dan 24 april ophalen. Is dit makkelijk/snel of moet ik bijvoorbeeld een Duits adres hebben? En moet je vooraf betalen?
Vraag is al verschillende keren langsgekomen, maar nee. Je hebt geen adres nodig. Tenminste, zo was het bij de iPhone.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 16-03-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dannydekr schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:39:
De iPhone 6 kon je een paar dagen vantevoren reserveren.
Ik verwacht eigenlijk dat je de 10e alleen online een horloge kunt bestellen (en dus afleveren op een Duits adres). En dat je dan in de week van de 24e online een horloge kunt reserveren om hem in de winkel af te halen. Tenzij je ze vanaf de 10e ook na het bekijken in de winkel kunt reserveren...

Als je de 10e online reserveert voor thuisbezorgen kan je hem daarna in de winkel gaan bekijken en evenueel je order nog annuleren/omboeken. Denk dat ze mensen van de 10e-20e willen geven om ze in de winkel te bekijken om dan te reserveren ergens rond de 20e, voor afhalen op de 24e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:02:
[...]
Denk dat ze mensen van de 10e-20e willen geven om ze in de winkel te bekijken om dan te reserveren ergens rond de 20e, voor afhalen op de 24e.
Ja verwacht je dat?
Ik verwacht persoonlijk dat ze 10 april de reserveringen gewoon open gooien zodat ze mooi kunnen zien waar er veel vraag is en naar welke uitvoering die vraag dan precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lijkt me zo lang vantevoren?
Omdat je ze dan nog niet hebt gezien en dus op de gok moet reserveren?
Zie je ze een week later in de winkel en dan haal je je reservering toch maar niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:13:
Lijkt me zo lang vantevoren?
Omdat je ze dan nog niet hebt gezien en dus op de gok moet reserveren?
Zie je ze een week later in de winkel en dan haal je je reservering toch maar niet op?
Mm ik weet niet of er echt veel instant buyers zijn die hem wel reserveren maar niet ophalen na "zicht", de eerste zending is toch vaak vergeven aan de echte fans.

Het is voor Apple via het reserverings systeem makkelijk in te schatten waar de vraag zich een beetje bevind.

Kijk je kunt wel 450 RVS modellen naar die ene Apple Store in Colarado sturen maar als er maar 3 reserveringen zijn is dat niet nodig natuurlijk.

Trouwens, de watch is ook te bezichtigen en te proberen zonder afspraak vanaf 10 april.

http://www.idownloadblog....ch-stores-no-appointment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oh, beter, passen zonder reservering!
Ik hoop natuurlijk wel dat je hem al de 10e kunt reserveren :)

Ben wel benieuwd naar de uitslag van deze poll:
http://www.iculture.nl/iculture-peilt-apple-watch-kopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:10:
Oh, beter, passen zonder reservering!
Ik hoop natuurlijk wel dat je hem al de 10e kunt reserveren :)

Ben wel benieuwd naar de uitslag van deze poll:
http://www.iculture.nl/iculture-peilt-apple-watch-kopen/
Ik vind een Poll op MacRumours of 9to5Mac meer zeggen eigenlijk.

Veel te veel Fanboys op iPhoneclub. Inclusief de redacteurs. Ik verwacht niet dat de uitslag van hun Poll een goed beeld geeft.

Edit: en er zit nog een fout in ook.
Kies je de Sport dan moet je daarna de kleur kiezen. Als je dat dan gedaan hebt vraagt de poll voor welke RVS kleur je wilt gaan? Beetje vreemd en dan is de poll ook nog eens niet goed zichtbaar op een iPhone/iPad. Faal :)

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 16-03-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Oh, ging me meer om de ja/nee kopen vraag :)
Juist omdát daar de fanboys zitten.
Space Grey Sport 42mm is veruit de populairste in polls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:51:
Oh, ging me meer om de ja/nee kopen vraag :)
Juist omdát daar de fanboys zitten.
Space Grey Sport 42mm is veruit de populairste in polls.
En terecht, dat is de mooiste 8)
Toch :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vind de RVS Space Black nog iets mooier. Maar die prijs....
800 euro extra is ook al een goed eind op weg naar die nw. MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:23:
Vind de RVS Space Black nog iets mooier. Maar die prijs....
800 euro extra is ook al een goed eind op weg naar die nw. MacBook.
Ja die is ook fraai ja. Met de zwarte schakelband dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MacRumors komt met interessante nieuwe info.

watch Pair gaat via scherm watch en Camera iPhone, vermoedelijk iets met een QR code ofz.

How to Pair Your Apple Watch With Your iPhone and Install Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Ik dacht laatst in dit topic gelezen te hebben dat de Sports editie niet met de bandjes van de andere edities kon werken maar kan het zo even niet terugvinden. Deze website zegt alleen dat eigenlijk alle bandjes op alle watches mogelijk zijn op een aantal exclusieve voor de dure editie na, is deze bron correct -> http://iphone.appleinside...-combinations-demystified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:00:
Ik dacht laatst in dit topic gelezen te hebben dat de Sports editie niet met de bandjes van de andere edities kon werken maar kan het zo even niet terugvinden. Deze website zegt alleen dat eigenlijk alle bandjes op alle watches mogelijk zijn op een aantal exclusieve voor de dure editie na, is deze bron correct -> http://iphone.appleinside...-combinations-demystified
Iemand in het Keynote topic beweerde dat maar had hier als bron "iemand via de Apple chat" voor.

Werd al snel ontkracht.
Toch wel weer een fraai stukje WebDesign, een swipe over het horloge werkt vloeiend en mooi watch fullscreen. Geeft een goed beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 18-03-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:30:
[...]

Iemand in het Keynote topic beweerde dat maar had hier als bron "iemand via de Apple chat" voor.

Werd al snel ontkracht.

[...]

Toch wel weer een fraai stukje WebDesign, een swipe over het horloge werkt vloeiend en mooi watch fullscreen. Geeft een goed beeld.
Ah ja dat kan ook dat ik het daar gelezen had :9 Maar elke watch kan dus elk bandje hebben op de exclusieve bandjes na? Heb op dit moment de Pebble Time Steel staan maar gezien de veranderende koers eur - usd gaat die bijna richting de 300 euro met importkosten erbij en komt de overweging Pebble - Apple Watch weer om de hoek kijken (mede omdat ik hem dan 24 april al kan hebben ipv juli 8)7 )

Ik vond eerst de Apple Watch niet de meerwaarde hebben ivm de prijs en het niet gebruiken van de extra sensoren maar samenwerkend met alle andere Apple producten plus het aantal apps wat beschikbaar gaat zijn bij de launch is pluspunt die 100 euro verschil wel wegpraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:34:
[...]

Ah ja dat kan ook dat ik het daar gelezen had :9 Maar elke watch kan dus elk bandje hebben op de exclusieve bandjes na? Heb op dit moment de Pebble Time Steel staan maar gezien de veranderende koers eur - usd gaat die bijna richting de 300 euro met importkosten erbij en komt de overweging Pebble - Apple Watch weer om de hoek kijken (mede omdat ik hem dan 24 april al kan hebben ipv juli 8)7 )

Ik vond eerst de Apple Watch niet de meerwaarde hebben ivm de prijs en het niet gebruiken van de extra sensoren maar samenwerkend met alle andere Apple producten plus het aantal apps wat beschikbaar gaat zijn bij de launch is pluspunt die 100 euro verschil wel wegpraat
Ik ben vooral benieuwd waar de developers allemaal mee gaan komen. Dat lijkt nu al best een vlucht te nemen dus dat alleen is voor mij al een behoorlijke meerwaarde tov de Pebble time.

Ik heb nu twee jaar een Pebble (Eerst Kickstarter. Nu Steel) en de apps daarop voegen gewoon niets tot nauwelijks iets toe en ik verwacht eigenlijk voor de nieuwe Pebble niet veel meer, zeker niet omdat ze weer voor matige hardware hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:08:
[...]

Ik ben vooral benieuwd waar de developers allemaal mee gaan komen. Dat lijkt nu al best een vlucht te nemen dus dat alleen is voor mij al een behoorlijke meerwaarde tov de Pebble time.

Ik heb nu twee jaar een Pebble (Eerst Kickstarter. Nu Steel) en de apps daarop voegen gewoon niets tot nauwelijks iets toe en ik verwacht eigenlijk voor de nieuwe Pebble niet veel meer, zeker niet omdat ze weer voor matige hardware hebben gekozen.
Zelf ook een Pebble gebruiker maar gebruik hem vooral op het werk, in vergaderingen om snel te filteren wat er binnenkomt, aankondiging van afspraken etc (het dom doorsturen van notificaties net als de Apple watch doet als de app niet specifiek gemaakt is voor de watch, bedoel denk dat het lang zal duren voordat whatsapp Apple watch echt gaat ondersteunen gezien de geschiedenis van het updaten naar nieuwe toestellen (zoals de iPhone 6) )

Ik zie mezelf nog niet bellen op de knightrider manier met de watch en denk ook dat ik hem in mindere mate direct voor app's ga gebruiken. Wel zie ik mogelijkheden zoals de todoist app toont op watchaware. Wat je nu niet kan kun je ook niet missen dus denk dat bij eenmaal in gebruik ik niet meer zonder kan, net als ik nu niet meer zonder mijn Pebble kan. Daarom ook in eerste instantie gekozen voor de Pebble, mede vanwege de mooie eur - usd koers maar deze is nu bijna 1 op 1 te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 18-03-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:26:
[...]

Zelf ook een Pebble gebruiker maar gebruik hem vooral op het werk, in vergaderingen om snel te filteren wat er binnenkomt, aankondiging van afspraken etc (het dom doorsturen van notificaties net als de Apple watch doet als de app niet specifiek gemaakt is voor de watch, bedoel denk dat het lang zal duren voordat whatsapp Apple watch echt gaat ondersteunen gezien de geschiedenis van het updaten naar nieuwe toestellen (zoals de iPhone 6) )

Ik zie mezelf nog niet bellen op de knightrider manier met de watch en denk ook dat ik hem in mindere mate direct voor app's ga gebruiken. Wel zie ik mogelijkheden zoals de todoist app toont op watchaware. Wat je nu niet kan kun je ook niet missen dus denk dat bij eenmaal in gebruik ik niet meer zonder kan, net als ik nu niet meer zonder mijn Pebble kan. Daarom ook in eerste instantie gekozen voor de Pebble, mede vanwege de mooie eur - usd koers maar deze is nu bijna 1 op 1 te nemen.
Van Whatsapp verwacht ik ook niet veel eigenlijk.
Ik gebruik mijn Pebble nu precies waar jij hem voor gebruikt (Maar dan altijd, prive en zakelijk), puur en alleen als filter (iPhone op stil, heerlijk :) )

Bellen via de Watch ga ik ook niet doen maar ben wel benieuwd naar hoe andere apps hun notificaties gaan aanpakken. Dus notificaties maar dan grafisch fraaier bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Donstil schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:50:
[...]

Van Whatsapp verwacht ik ook niet veel eigenlijk.
Ik gebruik mijn Pebble nu precies waar jij hem voor gebruikt (Maar dan altijd, prive en zakelijk), puur en alleen als filter (iPhone op stil, heerlijk :) )

Bellen via de Watch ga ik ook niet doen maar ben wel benieuwd naar hoe andere apps hun notificaties gaan aanpakken. Dus notificaties maar dan grafisch fraaier bv.
Welke Apple Watch versie ga jij dan en waarom voor die als ik vragen mag ?: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:19:
[...]

Welke Apple Watch versie ga jij dan en waarom voor die als ik vragen mag ?: )
Space Grey Sport met zwart lederen band.
Eerst eens kijken wat Apple en de devs gaan doen voor ik groot investeer in een RVS model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Ik ga dus de Space gray sport 42mm watch halen alleen ben ik bang dat wanneer ik in de toekomst een ander bandje wil aanschaffen er kleur verschillen zullen zijn tussen het (schuif gedeelde) en de watch zelf.

zoals je hier ziet is het inschuif systeem glimmend staal

Afbeeldingslocatie: http://photos2.appleinsidercdn.com/AW.fat2.090914.jpg

Dit kan toch nooit mooi zijn bij een space gray sport edition, of zit ik helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Msi92 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:36:
Ik ga dus de Space gray sport 42mm watch halen alleen ben ik bang dat wanneer ik in de toekomst een ander bandje wil aanschaffen er kleur verschillen zullen zijn tussen het (schuif gedeelde) en de watch zelf.

[afbeelding]

Dit kan toch nooit mooi zijn bij een space gray sport edition, of zit ik helemaal fout?
Neem hier even een kijkje: http://mixyourwatch.com

ik ben het met je eens, maar het zal ook wel een kwestie van smaak zijn. Met space gray + leather loop is mooier dan de classic buckle vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Msi92 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:36:

[afbeelding]

Ja met die Lederen band is dat zo ja maar daar hebben ze de LeatherLoop voor uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens deze post op Macrumors passen alleen de sport bandjes op de Apple Watch Sport. De finish past niet erbij dus. Sorry.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 19-03-2015 16:29 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Er zijn al hacks in de maak om gewone bandjes aan de Apple Watch te maken op Kickstarter

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Joepv schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:13:
Er zijn al hacks in de maak om gewone bandjes aan de Apple Watch te maken op Kickstarter
Backer geworden :) Zo krijgt de Apple Watch nog meer pluspunten ten aanzien van de Pebble Time, al hou ik beide nog maar even aan op Kickstarter

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 20-03-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Bij de Edition modellen zit er vaak een bij het bandje matchend 'dopje' op de kroon. Zou dat dopje vervangbaar zijn als je er een ander bandje op zet?

Afbeeldingslocatie: http://www.applewatchkopen.nl/wp-content/uploads/2014/11/AppleEdition-640x3591.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Joepv schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:13:
Die heb ik ook gesteund. Ben benieuwd wat dat gaat worden, ze hebben nog niets echt gefabriceerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Heeft iemand enig ervaring met het bestellen in pre-order bij Apple en het dan af halen in Duitsland? Hoe gaat dat, zijn er speciale wachtrijen, hoe gaat de betaling (neem aan gewoon vooraf tijdens bestelproces) en dan is het alleen nog afhalen en gaan weer naar huis?

Iedereen ook al gelezen dat Apple mogelijk problemen heeft met de productie:
Apple is having issues manufacturing the 1.5-inch AMOLED screen for the Apple Watch, and as a result, has cut initial production and shipment targets in half, according to UDN Mobile.

Citing sources in Apple’s supply chain, the Taiwanese publication says Apple has cut shipments from between 2.5 to 3 million units to between 1.25 and 1.5 million units.

The Apple Watch marks the first of Apple’s devices sporting an AMOLED display. It’s used LCD displays for the iPhone line. It may make a bit of sense why Apple is running into issues with AMOLED, as it’s essentially hit the ground running.

Digital Trends published a nice comparison of AMOLED vs LCD. The main achievement of AMOLED is you’re able to create a screen that is just as bright as normal screens with one third the amount of sub pixels – which makes sense for such a small display.

While polls and analyst data don’t always prove to be accurate, early data has seen demand for the Apple Watch will be strong. If the production cuts described by UDN Mobile on Monday are indeed true, customers may have trouble ordering the Apple Watch initially.

All three editions of the Apple Watch will launch on April 24, varying in pricing, with preorders and in-store demos starting on April 10.
Bron: iDownloadblog

[ Voor 72% gewijzigd door lubbertkramer op 23-03-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kuch Problemen met de productie kuch marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Volgens mij is het niet eens marketing, maar het zijn gewoon "nieuws" sites die clickbait maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

voor mij word dit het excuus hem aan te gaan schaffen:

http://www.forbes.com/sit...tch-glucose-tracking-app/
http://www.onemorething.n...e-watch-met-dexcom-meter/

voor mijn gevoel is er eindelijk (apple) een bedrijf dat de mogelijkheid bied om verschillende systemen te gaan combineren, iets waar ik al jaren naar uitkijk...

wil zelf voor de 42 mm zwart alu met zwart geschakelde band gaan...

[ Voor 2% gewijzigd door GJ007 op 23-03-2015 20:39 . Reden: typo ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik zal overigens iedereen af willen raden om die veel te dure bandjes van Apple aan te schaffen. Third-party bandjes zullen in overvloed aanwezig zijn, waaronder Chinese namaak-exemplaren voor enkele tientjes die voor velen meer dan voldoende zullen zijn betreft de kwaliteit.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:38:
Volgens mij is het niet eens marketing, maar het zijn gewoon "nieuws" sites die clickbait maken :P.
Ja dat is een nog betere verklaring idd.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]