[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GJ007 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:38:
voor mij word dit het excuus hem aan te gaan schaffen:

http://www.forbes.com/sit...tch-glucose-tracking-app/
http://www.onemorething.n...e-watch-met-dexcom-meter/

voor mijn gevoel is er eindelijk (apple) een bedrijf dat de mogelijkheid bied om verschillende systemen te gaan combineren, iets waar ik al jaren naar uitkijk...

wil zelf voor de 42 mm zwart alu met zwart geschakelde band gaan...
Dat hele bloedsuiker verhaal is al ontkracht toch?
(Je eerste link is van begin feb)

En wordt die zwarte schakel band wel los verkocht? De normale schakelband kost al hetzelfde als een Sport dus als de zwarte los verkocht gaat worden mag je daar je beurs wel voor trekken verwacht ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Donstil schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:27:
[...]

Dat hele bloedsuiker verhaal is al ontkracht toch?
(Je eerste link is van begin feb)

En wordt die zwarte schakel band wel los verkocht? De normale schakelband kost al hetzelfde als een Sport dus als de zwarte los verkocht gaat worden mag je daar je beurs wel voor trekken verwacht ik.
nee, enige wat apple doet is de sensor van dexcom rechtstreeks uitlezen.
lang geleden (10j ofzo) is er ooit een techniek geweest om de bloedsuiker uit te lezen via de huid (mooi voorbeeld in de film panic room) - maar dit bleek niet betrouwbaar genoeg.
mooie zou zijn dat alle systemen; de insulinepomp, bloedsuikermeter, en glucosesensor met elkaar gekoppeld worden en met elkaar praten. zodat je een stukje statistiek kan doen; en tevens een accurate bolus nav aantal koolhydraten, maar rekening houdend met actieve insuline e.d.

linkjes zijn oud idd; ook weinig recents over te vinden. mede daarom zal ik niet in de rij staan op de launch datum... en ik moet nog even met mijn huidige pomp.

wat betreft die band; zien we tzt wel. vind het toch al een idiote prijs die ik her en der lees 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door GJ007 op 23-03-2015 22:34 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GJ007 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:33:
[...]

nee, enige wat apple doet is de sensor van dexcom rechtstreeks uitlezen.
lang geleden (10j ofzo) is er ooit een techniek geweest om de bloedsuiker uit te lezen via de huid (mooi voorbeeld in de film panic room) - maar dit bleek niet betrouwbaar genoeg.
mooie zou zijn dat alle systemen; de insulinepomp, bloedsuikermeter, en glucosesensor met elkaar gekoppeld worden en met elkaar praten. zodat je een stukje statistiek kan doen; en tevens een accurate bolus nav aantal koolhydraten, maar rekening houdend met actieve insuline e.d.

linkjes zijn oud idd; ook weinig recents over te vinden. mede daarom zal ik niet in de rij staan op de launch datum... en ik moet nog even met mijn huidige pomp.

wat betreft die band; zien we tzt wel. vind het toch al een idiote prijs die ik her en der lees 8)7
Ooh dat had ik niet begrepen, via een externe sensor moet mogelijkzijn idd. Al verwacht ik wel dat je die sensor dan koppelt aan je telefoon en niet direct aan je watch.

De zwarte band wordt idd niet los verkocht.
De normale schakelband wel. Voor $449,- dat dan weer wel :)

http://store.apple.com/us/watch/watch-accessories/bands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik ben zojuist deze Kickstarter gaan ondersteunen vooruitlopend op de beslissing of ik wel of geen Apple watch koop ipv huidige Pebble Time Steel pledge (schoot een early bird vrij) maar misschien ook wat voor iemand van hier?

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/003/465/882/7bc89d91246300f3019a1dd5573dfddf_original.jpg?v=1426749198&w=700&h=&fit=max&auto=format&q=92&s=e51b342741dbfd4247019806f41fb2bd

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 24-03-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Dannydekr schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:54:
Ik zal overigens iedereen af willen raden om die veel te dure bandjes van Apple aan te schaffen. Third-party bandjes zullen in overvloed aanwezig zijn, waaronder Chinese namaak-exemplaren voor enkele tientjes die voor velen meer dan voldoende zullen zijn betreft de kwaliteit.
Nee dankje, als ik dan toch honderden euro's uittrek voor een Apple Watch wil ik graag een bandje dat echt super mooi ontworpen is en van uitstekende kwaliteit.
Sowieso raar om dat af te raden vind ik, je kan ook een toetsenbord van 5 euro bij je iMac gebruiken toch wil ik liever een toetsenbord van Apple waar aandacht aan is besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Impstoker schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Nee dankje, als ik dan toch honderden euro's uittrek voor een Apple Watch wil ik graag een bandje dat echt super mooi ontworpen is en van uitstekende kwaliteit.
Sowieso raar om dat af te raden vind ik, je kan ook een toetsenbord van 5 euro bij je iMac gebruiken toch wil ik liever een toetsenbord van Apple waar aandacht aan is besteed.
Deels met je eens, maar van Apple zelf betekend niet altijd beter. Afgelopen maand nieuwe iMac aangeschaft en er zit nog steeds een toetsenbord met ejectknop bij, beetje raar als al jaren de superdrive ontbreekt. Denk dat hierin een goede mix tussen Apple bandjes en andere non-orginele prima werkt, met iets als dit -> https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch kun je prima luxere 22mm bandjes kopen die onder de prijs van Apple zitten maar dezelfde uitstraling geven

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 24-03-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Impstoker schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Alsof andere bandjesmakers geen kwaliteit kunnen leveren, dat slaat natuurlijk nergens op. Ze vragen €500 euro voor een relatief simpele schakelband 8)7. Als jij iets enkel koopt omdat het van Apple is zul je echt bedrogen uitkomen in dit geval, de markt van horlogebandjes is verzadigd en er zijn talloze mooie (goedkopere) exemplaren die vanzelf compatibel worden gemaakt voor de Apple Watch.

Overigens: Liever 25 bandjes van 20 euro dan 1 duur bandje van €500. :P

Sterker nog: met een mooie seemless-adapter waar er talloze van zullen komen kun je ieder al bestaand bandje compatibel maken. Dan heb je de keuze tussen de meest luxe bandjes voor een schijntje van Apple's prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 24-03-2015 14:47 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Dannydekr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:45:
[...]

Alsof andere bandjesmakers geen kwaliteit kunnen leveren, dat slaat natuurlijk nergens op. Ze vragen €500 euro voor een relatief simpele schakelband 8)7. [...]
Er zijn meerdere blogs te vinden van horloge kenners die zeggen dat zelfs in de markt van 10.000 dollar of meer horloges zo'n schakelbandje met een 2.2 millimeter sluiting niet of nauwelijks te vinden zijn laat staan voor 'maar' 500 euro. Om nog maar niet te spreken over de elegante en simpele wijze waarop je er schakels uit kan halen en het hele bandje kan verwisselen op een manier die niet eens bestaat in de horloge wereld.

We hebben allemaal de Apple Watch nog niet gezien (neem ik aan) dus het blijft speculeren, maar ik denk dat er wel echt een wezenlijk verschil gaat zijn in kwaliteit bandjes. En natuurlijk wordt de third party markt hiervoor gigantisch en kan je dan hele leuke bandjes kopen. Maar het zou ook eerst kunnen dat het eerste jaar de bandjes aansluiting proprietary is (soort drm voor bandjes) voordat Apple een MFA (made for Apple Watch) presenteert. (wat overigens best logisch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

lubbertkramer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Deels met je eens, maar van Apple zelf betekend niet altijd beter. Afgelopen maand nieuwe iMac aangeschaft en er zit nog steeds een toetsenbord met ejectknop bij, beetje raar als al jaren de superdrive ontbreekt. Denk dat hierin een goede mix tussen Apple bandjes en andere non-orginele prima werkt, met iets als dit -> https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch kun je prima luxere 22mm bandjes kopen die onder de prijs van Apple zitten maar dezelfde uitstraling geven
Nooit aan gedacht dat die ejectknop ook ergens anders voor kan dienen? (uitwerpen ext. HDD bijvoorbeeld).

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Impstoker schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:53:
[...]
Maar het zou ook eerst kunnen dat het eerste jaar de bandjes aansluiting proprietary is (soort drm voor bandjes) voordat Apple een MFA (made for Apple Watch) presenteert. (wat overigens best logisch is).
Bandjes staan al op Amazon, dus zal meevallen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:32:
Ik ben zojuist deze Kickstarter gaan ondersteunen vooruitlopend op de beslissing of ik wel of geen Apple watch koop ipv huidige Pebble Time Steel pledge (schoot een early bird vrij) maar misschien ook wat voor iemand van hier?

[afbeelding]
Ik heb er ook naar zitten kijken, bijna ingestapt maar de middelste versie (iPhone en watch) inclusief verzending kwam met de slechte koers op ruim € 100,- en dat vond ik net te gek.
Impstoker schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:53:
[...]

Er zijn meerdere blogs te vinden van horloge kenners die zeggen dat zelfs in de markt van 10.000 dollar of meer horloges zo'n schakelbandje met een 2.2 millimeter sluiting niet of nauwelijks te vinden zijn laat staan voor 'maar' 500 euro. Om nog maar niet te spreken over de elegante en simpele wijze waarop je er schakels uit kan halen en het hele bandje kan verwisselen op een manier die niet eens bestaat in de horloge wereld.

We hebben allemaal de Apple Watch nog niet gezien (neem ik aan) dus het blijft speculeren, maar ik denk dat er wel echt een wezenlijk verschil gaat zijn in kwaliteit bandjes. En natuurlijk wordt de third party markt hiervoor gigantisch en kan je dan hele leuke bandjes kopen. Maar het zou ook eerst kunnen dat het eerste jaar de bandjes aansluiting proprietary is (soort drm voor bandjes) voordat Apple een MFA (made for Apple Watch) presenteert. (wat overigens best logisch is).
Ik zit niet in de zogenaamde "horloge wereld" (Jaja daar is hij weer) maar wat maakt een 2.2 mm sluiting uniek eigenlijk?

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 24-03-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:22:
[...]

Nooit aan gedacht dat die ejectknop ook ergens anders voor kan dienen? (uitwerpen ext. HDD bijvoorbeeld).
True maar zijn oorsprong komt van de superdrive, tijd voor iets nieuws :)
Donstil schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Ik heb er ook naar zitten kijken, bijna ingestapt maar de middelste versie (iPhone en watch) inclusief verzending kwam met de slechte koers op ruim € 100,- en dat vond ik net te gek.
Helemaal waar, maar aangezien hij nog 32 dagen loopt laat ik hem nog even staan, wie weet trekt de koers nog bij en voor mij hangt het er nog vanaf wat ik beslis, laat ik mijn PTS staan of toch de Apple Watch. Vrienden en wat ik hier lees zeggen Apple watch maar zelf ben ik er nog niet uit P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:22:
[...]

True maar zijn oorsprong komt van de superdrive, tijd voor iets nieuws :)

[...]

Helemaal waar, maar aangezien hij nog 32 dagen loopt laat ik hem nog even staan, wie weet trekt de koers nog bij en voor mij hangt het er nog vanaf wat ik beslis, laat ik mijn PTS staan of toch de Apple Watch. Vrienden en wat ik hier lees zeggen Apple watch maar zelf ben ik er nog niet uit P
Ik heb al twee jaar met een Pebble gelopen (de twee modellen) en dat heb ik daardoor nu wel gezien. Dat is echt alleen een Notificatie Luik, een goeie hoor dat wel maar ik ben juist zo benieuwd wat de Developers gaan doen met de watch. Iets wat nu bij de Pebble na 2 jaar nog maar erg matig is en ik niet zo snel zie verranderen.
lubbertkramer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:52:, met iets als dit -> https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch kun je prima luxere 22mm bandjes kopen die onder de prijs van Apple zitten maar dezelfde uitstraling geven
Ik ben zelf naar dit overgestapt trouwens (vanaf de Click)
https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489

Ziet er maar mijn mening net even wat gelikter uit. Althans de eerste product schetsen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Donstil schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:26:
[...]

Ik heb al twee jaar met een Pebble gelopen (de twee modellen) en dat heb ik daardoor nu wel gezien. Dat is echt alleen een Notificatie Luik, een goeie hoor dat wel maar ik ben juist zo benieuwd wat de Developers gaan doen met de watch. Iets wat nu bij de Pebble na 2 jaar nog maar erg matig is en ik niet zo snel zie verranderen.

[...]

Ik ben zelf naar dit overgestapt trouwens (vanaf de Click)
https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489

Ziet er maar mijn mening net even wat gelikter uit. Althans de eerste product schetsen enz.
Thanks voor de link, ga die eens even onderzoeken. Hier zelf inderdaad ook al twee jaar een Pebble gebruiker, ik denk ook dat het tijd is voor wat nieuws O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geinige AR app :D
Try The Watch, 42mm
https://secure.underside.be/ar_watch/index.html

Deze variant lijkt me ook wel mooi trouwens:
Alu met zwarte sportband. En dan in de hoop dat er een 3rd party aluminiumband komt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YgqBkfd.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door matthijst op 25-03-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:45:
Geinige AR app :D
Try The Watch, 42mm
https://secure.underside.be/ar_watch/index.html

Deze variant lijkt me ook wel mooi trouwens:
Alu met zwarte sportband. En dan in de hoop dat er een 3rd party aluminiumband komt:
[afbeelding]
Mm onbekende developer app installeren buiten de store om. Nee dat sla ik even over.

De normaal aluminium sport vind ik (op de foto's tot nu toe) een beetje goedkoop ogen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Beetje spannend houden :)
42mm is toch wel lomp voor mij denk ik.

Denk dat zwart het mooist is, alleen die kleuren zijn zo lastig te schatten van foto's. Ene foto lijken ze zwart-zwart, andere weer meer grijzig...
Kan niet wachten tot de 10e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:18:
Beetje spannend houden :)
42mm is toch wel lomp voor mij denk ik.

Denk dat zwart het mooist is, alleen die kleuren zijn zo lastig te schatten van foto's. Ene foto lijken ze zwart-zwart, andere weer meer grijzig...
Kan niet wachten tot de 10e :)
Ja joh ga jij eens kijken daar en wat natuur getrouwe foto's maken.

Dan zie ik daarna wel of ik mijn reservering laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Donstil schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:27:
[...]

Ja joh ga jij eens kijken daar en wat natuur getrouwe foto's maken.

Dan zie ik daarna wel of ik mijn reservering laat staan.
Is het een reservering die 10 april mogelijk is, geen bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:56:
[...]

Is het een reservering die 10 april mogelijk is, geen bestelling?
In ieder geval bestellen op 10 april. Rest is nog niet bekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 25-03-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Ik vraag me echt af of we vanuit Nederland de 10e kunnen bestellen/pre-orderen. Zo ja om op te picken in store? (Nog nooit gehoord) of bezorging de 24e? En zo ja Duits adres? Of is de enige mogelijkheid daar fysiek aan de balie preorderen vanad de 10e? (Snachts in de rij dus)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Impstoker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:54:
Ik vraag me echt af of we vanuit Nederland de 10e kunnen bestellen/pre-orderen. Zo ja om op te picken in store? (Nog nooit gehoord) of bezorging de 24e? En zo ja Duits adres? Of is de enige mogelijkheid daar fysiek aan de balie preorderen vanad de 10e? (Snachts in de rij dus)

Iemand een idee?
Reserveren met instore pick-up is al een paar keer voorgekomen tijdens product releases.

Of dat nu weer zo is en hoe het gaat werken weet nog niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:05

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Apple zou volgens bronnen van 9to5Mac datzelfde systeem dit jaar ook bij de Apple Watch hanteren. Apple Store-personeel wordt verteld dat er nagenoeg geen Apple Watches voor losse verkoop worden geleverd. Bijna het gehele assortiment zal worden ingezet voor reserveringen. Het wordt dus zeer lastig om zonder reservering op 24 april een Apple Watch op te pikken.
Bron: iculture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mooi, dat wordt f5'en op kantoor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
10 april 12:00 zit ik paraat :) Hopelijk kom ik er tussen. Sowieso een duitse VPN gebruiken lijkt me slim, wellicht wordt er geprioriteerd op verkeer.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dannydekr schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:34:
10 april 12:00 zit ik paraat :) Hopelijk kom ik er tussen. Sowieso een duitse VPN gebruiken lijkt me slim, wellicht wordt er geprioriteerd op verkeer.
Is tot op heden nooit gebeurd dat ze gesorteerd hebben op ip adres en/of lokatie van de reservering.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze dat nu ineens wel gaan doen. Zeker niet bij een nieuw product waarvan ze graag zien waar welke reserveringen geplaatst worden.

Pppsstt 10 April 12:00 ben je veels te laat hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 27-03-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Is tot op heden nooit gebeurd dat ze gesorteerd hebben op ip adres en/of lokatie van de reservering.
Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze dat nu ineens wel gaan doen. Zeker niet bij een nieuw product waarvan ze graag zien waar welke reserveringen geplaatst worden.

00:00 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dan ben je veeels te vroeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
Optimist en ervaren als ik ben met Apple en haar producten hierbij alvast een lijst met eventuele klachten en oplossingen / smoesjes van Apple.
- de drukknop aan de zijkant rammelt : dit hoort zo
- bij indrukken van het scherm op een van de hoeken klikt het scherm : dit fixen ze in de winkel of je krijgt een geremanufacturede mee terug
- de draaiknop aan de zijkant reageert niet altijd goed : eerst wordt geprobeerd het vuil er tussenuit te blazen. Lukt dit niet en ben je buiten de garantieperiode : pech, daarbinnen krijg je een geremanufacturede mee terug
- er ontstaan, ook bij zorgvuldig gebruik, krasjes op het scherm : bij de iPhone zeggen ze nog weleens dat dat cosmetisch is. Dit is een product dat gemaakt is met 'mooi' in gedachten (iPhone hoort daar eigenlijk ook onder, vind ik) dus dat het maar cosmetisch is zou in dit geval geen excuus mogen zijn. Je hebt pech.
- de leren bandjes verkleuren heel snel of rekken uit : sorry, dit is een natuurlijk product, dat verkleurt en rekt nou eenmaal uit
- de bandjes schieten los uit het horloge : you're wearing it wrong :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Dancing_Animal schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:48:
Optimist en ervaren als ik ben met Apple en haar producten hierbij alvast een lijst met eventuele klachten en oplossingen / smoesjes van Apple.
- de drukknop aan de zijkant rammelt : dit hoort zo
- bij indrukken van het scherm op een van de hoeken klikt het scherm : dit fixen ze in de winkel of je krijgt een geremanufacturede mee terug
- de draaiknop aan de zijkant reageert niet altijd goed : eerst wordt geprobeerd het vuil er tussenuit te blazen. Lukt dit niet en ben je buiten de garantieperiode : pech, daarbinnen krijg je een geremanufacturede mee terug
- er ontstaan, ook bij zorgvuldig gebruik, krasjes op het scherm : bij de iPhone zeggen ze nog weleens dat dat cosmetisch is. Dit is een product dat gemaakt is met 'mooi' in gedachten (iPhone hoort daar eigenlijk ook onder, vind ik) dus dat het maar cosmetisch is zou in dit geval geen excuus mogen zijn. Je hebt pech.
- de leren bandjes verkleuren heel snel of rekken uit : sorry, dit is een natuurlijk product, dat verkleurt en rekt nou eenmaal uit
- de bandjes schieten los uit het horloge : you're wearing it wrong :p
Optimist en ervaren als ik ben als Apple Moderator... beginnen de trolls tegenwoordig ook steeds vroeger. Het product is nog niet eens uit en de mogelijke massahysterie wordt alweer aangewakkerd :D _/-\o_ Overigens mis je natuurlijk wel de belangrijkste... bij het omdoen buigt het bandje (bendgate -O- ).

Laat het duidelijk zijn, dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Alhoewel best grappig, kan ik het ook gezien worden als trollen. En dit is niet de HK.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
Donstil schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Dan zou er dus pickup in store mogelijkheid moeten zijn?
(Lijkt me vreemd wat dat kan nu ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Impstoker schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Dan zou er dus pickup in store mogelijkheid moeten zijn?
(Lijkt me vreemd wat dat kan nu ook niet...)
Kan vaak alleen de dagen rond release.

Dus een bepaalde dag gaan de reserveringen open voor release date. Dan gaat een paar uur na sluiting op release date de reservering weer open voor de volgende dag (voorraad die niet is opgehaald).

Daarna gaat de reservering pas weer open als de nieuwe batch binnen komt. Meestal in de opvolgende week.

Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Heb jij al vrij gevraagd van werk of school voor 24 april en ligt je kampeeruitrusting al in de kofferbak van je volgetankte auto, kortom, ben jij al helemaal klaar om op 24 april de grens over te gaan en zo als een van de eersten een Apple Watch te kunnen kopen in Duitsland, Engeland of Frankrijk? Jammer joh, pak de boel maar weer uit, want je komt met lege handen thuis.
In de documenten, waar MacRumors de hand op heeft weten te leggen, staat te lezen dat Apple een speciaal ‘Product Reservation’-systeem in het leven heeft geroepen, samen met een voorverkoop. Beiden beginnen op 10 april. Geïnteresseerden kunnen vanaf dat moment in bepaalde Apple Stores een Apple Watch uitproberen. Zodra ze hun ideale combinatie van horloge en bandje gevonden hebben kan online een bestelling geplaatst worden.
Wil je vanaf dag één dus met een Apple Watch om je pols lopen dan zal er wellicht weinig anders op zitten dan een oude vakantieliefde lief aankijken om er uit zijn/ haar naam eentje voor je te laten reserveren. Het is namelijk niet duidelijk of er ook vanuit andere landen een reservering gedaan kan worden in de Duitse, Franse of Britse Stores.
Bron: Onemorething

Ik lees op steeds meer website's bovenstaande bericht, zou Apple het dan toch exclusief gaan voorbehouden aan de landen waar de eerste release is of is bovenstaande gewoon staaltje marketing van Apple om juist de vraag op te schroeven en de hype nog groter te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
@lubbertkramer in het ergste geval moet je een duitse Apple ID aanmaken vermoed ik. No big deal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik wacht nog even de reviews af, ben behoorlijk benieuwd naar de krasbestendigheid van het aluminium model. Maar ik word wel meer en meer geïnteresseerd in een Apple Watch. Maar eerst moeten Spotify, Whatsapp en ook Sonos met ondersteuning gaan komen, en ook 9292ov / NS graag zo snel mogelijk. Zonder die apps is de Watch nog niet heel nuttig voor mij.

Welke apps zien jullie het liefst zo snel mogelijk met ondersteuning komen?

[ Voor 10% gewijzigd door Mr Ton op 30-03-2015 13:17 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Mr Ton schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:17:
Ik wacht nog even de reviews af, ben behoorlijk benieuwd naar de krasbestendigheid van het aluminium model. Maar ik word wel meer en meer geïnteresseerd in een Apple Watch. Maar eerst moeten Spotify, Whatsapp en ook Sonos met ondersteuning gaan komen, en ook 9292ov / NS graag zo snel mogelijk. Zonder die apps is de Watch nog niet heel nuttig voor mij.

Welke apps zien jullie het liefst zo snel mogelijk met ondersteuning komen?
Als ik dan af ga op de snelheid waarmee WhatsApp zich aanpaste aan iOS 7 zal er ergens eind 2016 wel een Apple Watch app komen...
Sonos zou ik ook graag zien inderdaad. Telegram ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik zie persoonlijk het nut niet zo van Whatsapp op de Apple Watch, buiten om notificaties die toch al wel aan zullen komen op het horloge. Meer opties voor een massging app op de Apple Watch zie ik gewoon niet.
Daarentegen zie ik wel nut voor apps om bepaalde zaken mee te kunnen bedienen, dus het hierboven genoemde Sonos zou zeker een waardevolle toevoeging kunnen zijn. Verder zou ook nog een app om je domotica mee te kunnen aansturen wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
HTPC (xbmc) besturen met de smartwatch, een goede Netflix controller, koppeling met Philips Hue, beveiligingscamera koppeling, unlocker/locker voor je Desktop-PC en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal toepassingen waar een smartwatch meerwaarde heeft en ik het ook zeker voor zal gebruiken.

Of een soort localiseringsfeature waar je Watch gaat trillen als er bepaalde personen in de buurt komen, maar dan wordt het wellicht creepy :) Laten we beginnen bij flitspalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:38:
[...]

[...]

[...]

Bron: Onemorething

Ik lees op steeds meer website's bovenstaande bericht, zou Apple het dan toch exclusief gaan voorbehouden aan de landen waar de eerste release is of is bovenstaande gewoon staaltje marketing van Apple om juist de vraag op te schroeven en de hype nog groter te maken ?
Hype creeren, marketing, noem het hoe je het wil.
Reserveringen waren ook bij iPad/iPhone altijd alleen bedoeld voor inwoners van het land van de store.

Ze kijken hier niet naar, adressen in duitsland en VPN verbindingen zijn allemaal niet nodig. Althans zijn nog nooit nodig geweest, ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dat nu ineens anders zou moeten zijn. Apple wil ook maar verkopen natuurlijk, of dat nou aan een duitser in duitsland is of aan een Nederlander in duitsland zal ze verder een rot zorg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
Het lijkt (hier in de UK in ieder geval) dat je op 10 april dus een reservering kunt maken om in de store je Watch te gaan passen en kiezen en dat dan op die afspraak je pas effectief je watch kan pre-orderen.

Als dit zo is lijkt me dat wel niet handig voor de mensen hier die dan eigenlijk tweemaal naar duitsland moeten rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik denk dat je een afspraak zult kunnen maken voor het passen van een Apple Watch Sport, Apple Watch of Apple Watch Edition op 10 April en afhankelijk daarvan dus 5-15 min of 1u in een Apple Store zult geholpen worden met stijladvies. Op die manier kunnen ze mooi plannen. Je kiest dan in de winkel welk model je leuk vind, je koopt het en neemt het die dag mee naar huis. Ik denk niet dat je op voorhand al een model met bandje zal kunnen reserveren zonder het te proberen. Dit product is simpelweg niet te vergelijken met pakweg een iPhone of iPad. De aanpak moet persoonlijker zijn. Lijkt me ook sterk moest je twee keer moeten naar de winkel gaan terwijl ze er hebben liggen op de release dag. Het is de bedoeling dat mensen op de dag van release er eentje (of misschien zelf meer) kunnen kopen toch?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
boosterbosch schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:37:
Het lijkt (hier in de UK in ieder geval) dat je op 10 april dus een reservering kunt maken om in de store je Watch te gaan passen en kiezen en dat dan op die afspraak je pas effectief je watch kan pre-orderen.

Als dit zo is lijkt me dat wel niet handig voor de mensen hier die dan eigenlijk tweemaal naar duitsland moeten rijden
Ooh op 9to5 Mac las ik andere verhalen.

Dus 10April starten 3 dingen.
1. Reservering voor passen op locatie
2. Online pre-order met levering op release (zolang de voorraad strekt)
3. Reserveren Pick-Up
lux schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:08:
Ik denk dat je een afspraak zult kunnen maken voor het passen van een Apple Watch Sport, Apple Watch of Apple Watch Edition op 10 April en afhankelijk daarvan dus 5-15 min of 1u in een Apple Store zult geholpen worden met stijladvies. Op die manier kunnen ze mooi plannen. Je kiest dan in de winkel welk model je leuk vind, je koopt het en neemt het die dag mee naar huis. Ik denk niet dat je op voorhand al een model met bandje zal kunnen reserveren zonder het te proberen. Dit product is simpelweg niet te vergelijken met pakweg een iPhone of iPad. De aanpak moet persoonlijker zijn. Lijkt me ook sterk moest je twee keer moeten naar de winkel gaan terwijl ze er hebben liggen op de release dag. Het is de bedoeling dat mensen op de dag van release er eentje (of misschien zelf meer) kunnen kopen toch?
Mee naar huis nemen? 10 april gaat de verkoop nog niet van Start natuurlijk he.

Ik zou niet weten waarom je wel kunt bestellen met levering aan huis en ineens niet kan reserveren in een store "omdat het een ander product is".

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 31-03-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 13:28
boosterbosch schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:37:
Hier in NL is het ook niet voor iedereen handig om 2x naar een Apple store te moeten...lijkt me niet dat ze dat gaan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Tja, collega van mij woont vlakbij een Westfield Apple store in London, maar om hem nou 2x erheen te laten lopen (ja, ik weet dat ie in de UK net iets duurder is, maar dit is net iets makkelijker..
Maar als je moet gaan passen, voordat je hem kan kopen, gaat dat niet op, want hij is totaal anders gebouwd dan ikke :)
Neem aan dat je gewoon een reservering kan plaatsen en dan kan afhalen. Ik weet precies wat ik wil, dus neem aan dat ik dan ook gewoon mag kopen zonder advies van iemand om een duurdere te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Isetan Tokyo is er klaar voor :)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-W4z1P8ZG-9M/VR5vmnA__zI/AAAAAAAAK88/BogFywujMW0/s1600/IMG_1622.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Dit (prachtig vormgegeven) artikel over de Apple Watch vind ik zeer de moeite waard. Het bevat veel informatie over de totstandkoming van de UI:

http://www.wired.com/2015/04/the-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nice, daar zit die pop-up store toch?
Pimzm schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:25:
Dit (prachtig vormgegeven) artikel over de Apple Watch vind ik zeer de moeite waard. Het bevat veel informatie over de totstandkoming van de UI:

http://www.wired.com/2015/04/the-apple-watch/
Mooi idd, vanavond eens lezen. Thnx.

[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 03-04-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oke bestellen en reserveren dus vanaf 10 april 09:01 is nu officieel. Apple sites zijn overal aangepast.

Vreemd trouwens dat Apple nu een duidelijke tijd afgeeft zo ver van voren. Dat doen ze bij de grotere releases (iPhone 6 als laatste voorbeeld) normaal nooit.

Zouden ze zich dan toch zorgen maken of er wel genoeg belangstelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:27:
Nice, daar zit die pop-up store toch?
Klopt ja, dacht s kijken of er wat te zien is, maar 1 grote witte wand staat eromheen nu, met apple watch logo's op de muur :)

Mooi dat de tijden bekend zijn! Scheelt weer een nachtje stressen :D

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 04-04-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Alvast even kijken hoe het werkt...:

http://www.apple.com/watch/guided-tours/

Ik blijf de Apple Watch een prachtig ding vinden, maar helaas gaat de Apple Watch waarschijnlijk niet of in ieder geval niet compleet werken met mijn Android phone. Of zou er ook ooit een Android app voor komen?

Wat ik me ook nog afvroeg: Gaat de Apple Watch wellicht wel werken met een recente iPod Touch ipv een iPhone?

Ik zou er haast een goedkope iPhone 5c of zo bij kopen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Laatst online: 19:21

kpr

Voorlopig zul je nog een iPhone nodig hebben.

Wellicht dat het ooit dezelfde kant op gaat als met de iPod. Daar had je eerst nog verplicht een Mac (en Firewire) nodig , maar kwam later ook voor Windows (en toen pas explodeerde het marktaandeel van de iPod echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik verwacht niet dat de watch op Android zal werken, in ieder geval niet officieel. Daar is iOS inmiddels groot genoeg voor, natuurlijk is Android groter maar ze hebben Android nu niet nodig met honderden miljoenen iOS devices, vroeger was dat anders toen hadden ze Windows wel nodig om de iPod een succes te laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqewie
  • Laatst online: 08-09 20:41
@Fiber
Het is vrijwel onmogelijk dat er een soort "Android app" komt. Om de Watch werkend te krijgen, is iOS volledig herwerkt. Watch ondersteunt immers geen third party native apps, alle code wordt uitgevoerd op de iPhone zelf, op het horloge zelf staan alleen afbeeldingen en andere support bronnen. Om het zelfde systeem te krijgen op Android, moet Apple ontzettend veel investeren in een Android versie. Bluetooth op Android is al ontzettend rommelig, kijk maar naar een simpele horloge als de Pebble. Om dergelijk systeem zo ingewikkeld als de Watch te krijgen op Android, heeft Apple niet het geld, tijd of mankracht ervoor. Het is het simpelweg niet waard. Tenzij de verkopen van de Watch gigantisch falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

En met het laatste model van de iPod Touch?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zoals vermeld op de site van Apple zelf: "Requires iPhone 5 or later running the latest version of iOS.".

http://store.apple.com/us...uct=MJ302LL/A&step=detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn favoriete model is de Apple Watch - Space Black Stainless Steel Case. Ben er nog niet over uit of ik zoveel geld over heb voor de Apple Watch. Maar stel dat, ik wil de Watch ook graag gebruiken tijdens het sporten (met name hardlopen). In hoeverre is de Apple Watch daar nou minder geschikt voor dan de Sport editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Maakt geen verschil hooguit in gewicht.

Ik ben wel benieuwd hoe handig dat bedienen nou gaat met die digital crown. Dat ding moet wel ongenadig soepel draaien mag ik hopen? Bij een normaal horloge vind ik het behoorlijk lastig aanvoelen, om met je wijsvinger dat knopje te draaien.....
Beetje onnatuurlijke houding voor je armen zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 04-04-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:50:
Maakt geen verschil hooguit in gewicht.

Ik ben wel benieuwd hoe handig dat bedienen nou gaat met die digital crown. Dat ding moet wel ongenadig soepel draaien mag ik hopen? Bij een normaal horloge vind ik het behoorlijk lastig aanvoelen, om met je wijsvinger dat knopje te draaien.....
Beetje onnatuurlijke houding voor je armen zeg maar.
Ik moet het sowieso allemaal nog maar zien.
Vind de interface lelijk en (van wat ik zie op de filmpjes) onhandig.

Nu snap ik wel dat PinchToZoom niet werkt op een dergelijk klein scherm maar de Crown lijkt mij ook behoorlijk onhandig eigenlijk.

Ik verwacht daarom eigenlijk dat het gewoon een notificatie schermpje wordt en blijft verlopig. Zoals de Pebble al doet.

Alles staat of valt naar mijn mening met de externe developers.

Al ben ik dan wel weer benieuwd of we zelf mogen kiezen welke app erop gaat. Of dat elke app met watch support automatisch verschijnt.

Ppff vragen, vragen, vragen.

Eerst maar eens reserveren. Er gaan ook weer geruchten dat een Duits mobiel nummer benodigd zou zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:47:
Mijn favoriete model is de Apple Watch - Space Black Stainless Steel Case. Ben er nog niet over uit of ik zoveel geld over heb voor de Apple Watch. Maar stel dat, ik wil de Watch ook graag gebruiken tijdens het sporten (met name hardlopen). In hoeverre is de Apple Watch daar nou minder geschikt voor dan de Sport editie?
Je kunt gewoon een custom-bandje kopen in de talloze webshops die als paddenstoelen uit de grond zullen springen. Een fatsoenlijk leren bandje zal in het begin voor zo'n 20-25 euro verkocht kunnen worden in Nederland, dit bedrag zal na een aantal maanden minder worden omdat de importbronnen zullen concurreren met elkaar (de importprijs ligt nu nog relatief hoog).

Ik ben zelf ook al druk bezig met een Apple Watch Bandjes webshop (heb momenteel al meerdere webshops m.b.t. custom-cases/kabels). Ik heb al verschillende contacten gelegd en al hele mooie leren modellen gezien met een handig monteer-mechanisme. Ik heb er dus alle vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:48
Het gaat denk ik nog vrij spannend worden of wij als Nederlanders een pre-order kunnen plaatsen. In de broncode van de Duitse reservering pagina staat het volgende:

"iReserve.global.config.phoneCountryCode":"49",
"iReserve.global.config.smsEnabled":true,
"iReserve.global.config.governmentIdEnabled":false,
"iReserve.global.config.governmentIdOptionsEnabled":false

Duitsland is tevens vanochtend online gekomen, hiervoor stond eerst enkel UK online. In de 'oude' broncode en die van de iPhone 6 (vorig jaar) stond de smsEnabled op false.

Zou enorm jammer zijn als je perse een Duits telefoonnummer nodig hebt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Dannydekr schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:53:
[...]

Je kunt gewoon een custom-bandje kopen in de talloze webshops die als paddenstoelen uit de grond zullen springen. Een fatsoenlijk leren bandje zal in het begin voor zo'n 20-25 euro verkocht kunnen worden in Nederland, dit bedrag zal na een aantal maanden minder worden omdat de importbronnen zullen concurreren met elkaar (de importprijs ligt nu nog relatief hoog).

Ik ben zelf ook al druk bezig met een Apple Watch Bandjes webshop (heb momenteel al meerdere webshops m.b.t. custom-cases/kabels). Ik heb al verschillende contacten gelegd en al hele mooie leren modellen gezien met een handig monteer-mechanisme. Ik heb er dus alle vertrouwen in :)
Jij hebt dus straks een mooie voorraad bandjes thuisliggen, maar ga jij ze ook testen voor je ze in de verkoop doet en je ervaringen hier delen ? :) Heb je al een website/naam die ik kan bookmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik lees hier ook even mee want ben ook wel geinteresseerd in eventuele mogelijk om een Watch uit Duitsland te halen :).

Hoe ging dat vorige keren met releases van bv iPhone's eigenlijk? Plaats je gewoon een reservering op de Duitse store en geef je aan waar je het op wilt halen en dat je product dan op releasedag klaar ligt voor je in die store? Betalen kan je gewoon met pinpas in de winkel neem ik aan? En hoe goed moet mijn Duits zijn om door die bestelpagina heen te komen? :P Ik heb wel een paar jaar Duits gehad op het VO maar dat is inmiddels ook alweer ruim 8 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
lubbertkramer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:55:
[...]

Jij hebt dus straks een mooie voorraad bandjes thuisliggen, maar ga jij ze ook testen voor je ze in de verkoop doet en je ervaringen hier delen ? :) Heb je al een website/naam die ik kan bookmarken?
Ja, voor ik het verkoop zal ik het sowieso goed moeten testen (daarom zal ik 24 april ook zorgen dat ik een Watch heb). Ik ben vooral benieuwd naar het monteermechanisme in de praktijk en sowieso of de kwaliteit is zoals men nu beloofd. Een voorraad zal ik in eerste instantie dus beperkt aanleggen, maar naarmate de vraag stijgt zal ik deze steeds verder aanvullen (bandjes bederven immers niet, en de Apple Watch is here to stay..)

Na 24 april zijn het vooral de Apple-fans en is er nog relatief weinig vraag. Tegen de tijd dat die in Nederland gelanceerd wordt zal ik een goede voorraad en genoeg keuze hebben voor iedereen.

Spammen is niet toegestaan, dus de URL staat in een PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
mag ik ook de url :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofbal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03-2024
Skybox_ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:52:
Het gaat denk ik nog vrij spannend worden of wij als Nederlanders een pre-order kunnen plaatsen. In de broncode van de Duitse reservering pagina staat het volgende:

Duitsland is tevens vanochtend online gekomen, hiervoor stond eerst enkel UK online. In de 'oude' broncode en die van de iPhone 6 (vorig jaar) stond de smsEnabled op false.

"iReserve.global.config.phoneCountryCode":"49", > betekend dit dat we een telefoonnummer moeten hebben wat begint met landcode 49?
"iReserve.global.config.smsEnabled":true, > Dit zal wel betekenen dat er een bevestiging SMS wordt verzonden..(?)
"iReserve.global.config.governmentIdEnabled":false, > Betekend dit dat er dus GEEN duits ID nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
SMS enabled = true en landcode 49? Dat is niet echt heel positief.

Dan denk ik dat er vast wel een online Service Provider is waar je tijdelijk een Duits nummer kunt krijgen? Anders een duits prepaid kaartje.

En anders: helaas pindakaas :(

Misschien is dit iets?
http://www.simup.nl/lebara-mobile-duitsland
Van te voren te activeren op de Duitse Lebara website :) Misschien voor de zekerheid toch maar bestellen, you never know..

[ Voor 28% gewijzigd door Dannydekr op 07-04-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Blijft toch vreemd dat ze voor een nieuw product zoveel moeite doen om buitenlanders te weren (Mag dat in Europa wel?) en bij een product waarvan ze weten dat Heel de wereld wil preorderen (iPhone 6) doen ze het niet.

Het liefst ga ik naar Dusseldorf 24 april maar anders laat ik hem wel doorsturen.

Edit: zou dat nummer trouwens niet nodig zijn voor "passen op afspraak". Dat systeem werkt met een sms'je namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 07-04-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

De kogel is door de kerk hier. Het wordt de stainless steel Apple Watch met sportbandje. Spimelweg omdat je met dat model nog alle kanten uit kan en achteraf apart een bandje kunt aanschaffen. Kan ook gewoon online nadat ik in de winkel eens de verschillende bandjes ga geprobeerd hebben. De gouden versie past niet binnen het budget en de sportversie is niet veelzijdig genoeg. De zwarte stainless steel versie vind ik ook net iets te kostelijk. Ik heb nog steeds mijn TAG Heuer Calibre 1887 voor de formelere gelegenheden :D

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:39:
De kogel is door de kerk hier. Het wordt de stainless steel Apple Watch met sportbandje. Spimelweg omdat je met dat model nog alle kanten uit kan en achteraf apart een bandje kunt aanschaffen. Kan ook gewoon online nadat ik in de winkel eens de verschillende bandjes ga geprobeerd hebben. De gouden versie past niet binnen het budget en de sportversie is niet veelzijdig genoeg. De zwarte stainless steel versie vind ik ook net iets te kostelijk. Ik heb nog steeds mijn TAG Heuer Calibre 1887 voor de formelere gelegenheden :D
Hoe bedoel je precies "niet veelzijdig genoeg"

Ik twijfel nog tussen de donkere sport (Mooi met
Zwart of donker bruin lederen band) of de RVS versie maar dan neem ik ook een zwarte of bruin lederen band.

Ik steun de "Click" Kickstarter jongens. Dus dat verloopstukje gaat er bij mij tussen zodat elk bandje erop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Donstil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:48:
[...]

Hoe bedoel je precies "niet veelzijdig genoeg"

Ik twijfel nog tussen de donkere sport (Mooi met
Zwart of donker bruin lederen band) of de RVS versie maar dan neem ik ook een zwarte of bruin lederen band.

Ik steun de "Click" Kickstarter jongens. Dus dat verloopstukje gaat er bij mij tussen zodat elk bandje erop kan.
De sport versie is enkel bedoeld om te dragen met het sportbandje. Er is een reden waarom Apple verschillende modellen heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door lux op 07-04-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:52:
[...]

De sport versie is enkel bedoeld om te dragen met het sportbandje. Er is een reden waarom Apple verschillende modellen heeft.
Ik zie niet in waarom je een sport alleen zou kunnen dragen met een sport bandje en ik heb ook nergens vernomen dat dit zo bedoeld is.

De donkere sport watch met Mooi bruin leder bandje staat heel goed verwacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-04-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Donstil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:55:
[...]

Ik zie niet in waarom je een sport alleen zou kunnen dragen met een sport bandje en ik heb ook nergens vernomen dat dit zo bedoeld is.

De donkere sport watch met Mooi bruin leder bandje staat heel goed verwacht ik.
Omdat het metalen sluitstukje van het bandje dan ook best in hetzelfde materiaal is als de horlogekast anders ziet het er niet uit. Net zoals je bij een net maatpak ook best dezelfde tint bruin van riem, schoenen en kousen aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:52:
[...]

Nergens door Apple gezegd alleen zijn sommige duurdere bandjes niet los verkrijgbaar om bij de Sports te dragen. Zoals @DonStil ook aangeeft zijn er genoeg projecten oa op Kickstarter waardoro je alle bandjes kunt dragen die je maar wilt. Ben zelf ook backer van deze projecten :)
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:07:
[...]

Omdat het metalen sluitstukje van het bandje dan ook best in hetzelfde materiaal is als de horlogekast anders ziet het er niet uit. Net zoals je bij een net maatpak ook best dezelfde tint bruin van riem, schoenen en kousen aan hebt.
Ook daar is aan gedacht door verschillende soorten verloopstukjes te maken :)

[ Voor 50% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Van welke url haal je dat vandaan?
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:07:
[...]

Maar de lederen "loop" bandjes hebben geen metalen sluiting.
En ik ga werken met een verloop van AppleWatch naar 22mm bandje en dat verloop komt er gewoon in SpaceGrey :)

Ik steun dit: https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch

En dit: https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489
Alleen ziet het er naar uit dat de onderste het niet gaat halen. Terwijl die op papier mij mooier lijkt dan de eerste.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 07-04-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Donstil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:09:
[...]

[...]

En ik ga werken met een verloop van AppleWatch naar 22mm bandje en dat verloop komt er gewoon in SpaceGrey :)

Zie dit: https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch
Dan hoop ik voor al die kickstarter fans dat het space grey verloopstukje ook identiek is qua materiaal en kleur als het space grey van de Apple Watch Sport O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lux schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:14:
[...]

Dan hoop ik voor al die kickstarter fans dat het space grey verloopstukje ook identiek is qua materiaal en kleur als het space grey van de Apple Watch Sport O-)
Ja dat is nog even afwachten. Lijkt mij geen vreselijk moeilijke opgaven dus komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Voor de zekerheid toch maar een Lebara Duits simkaartje besteld. We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Kan je de link naar deze pagina delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:52:
Voor de zekerheid toch maar een Lebara Duits simkaartje besteld. We zien het wel.
Irritant dat de webshop dan alleen niet snel levert.
"Voor 19:00 besteld is de volgende werkdag op de post".

Ouderwets gezever :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Waar kopen jullie die duitse simkaartjes van Lebara dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Donstil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:54:
[...]

Irritant dat de webshop dan alleen niet snel levert.
"Voor 19:00 besteld is de volgende werkdag op de post".

Ouderwets gezever :(
Oh... niet gezien.. Nou ja, zou nog op tijd zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 07-04-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
Donstil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:09:
[...]

[...]

Ik steun dit: https://www.kickstarter.c...d-adapter-for-apple-watch

En dit: https://www.indiegogo.com...for-apple-watch/x/3731489
Alleen ziet het er naar uit dat de onderste het niet gaat halen. Terwijl die op papier mij mooier lijkt dan de eerste.
pposthoorn schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:53:
[...]

Kan je de link naar deze pagina delen?
Url is: https://reserve.cdn-apple.com/GB/en_GB/reserve/watch/availability
Vergelijkbaar met die van de iPhone toen ;-). Er zit nu alleen een harde redirect in, broncode is nog wel te zien via: view-source:https://reserve.cdn-apple.com/GB/en_GB/reserve/watch/availability (Google Chrome).

Heb ook een beetje geprobeerd om de omgeving na te bootsen en paar instellingen aan te passen, verder dan dit ben ik (nog) niet gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://raymonddevries.com/screen-2.png

Heb samen met Mick (http://tweakers.net/gallery/327594) een tool geschreven die veranderingen aan de pagina's in de gaten houdt. Wanneer er weer veranderingen plaats vinden zullen we die hier vermelden :). Hopelijk zetten ze smsEnabled terug op false <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maar die URL is voor de Uk store toch?
Ik doelde meer op de DE store.

Tooltjes werken prima trouwens. Kennisje van me had dat ook bij de iPhone 6 release gedaan. Zo weet je de eerste seconde dat reserveren mogelijk is (we waren toen dus ook optijd)

Edit: Duits leek mij
https://reserve.cdn-apple...eserve/watch/availability

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 07-04-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tooltje nu minder spannend omdat Apple al heeft aangegeven hoe laat ze online gaan :)
Nu vooral refreshen en hopen dat de site er niet uit klapt :)
Wel weer leuk, die spanning :D

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 07-04-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

@Skybox_ Thanks!

Als ik de code zo bekijk dan moet je idd via SMS je reservering bevestigen, en ze staan maximaal 1 reservering per dag per nummer toe.

Laten we hopen dat je via de Apple Store App kan reserveren met minder vereisten...

Edit, opvallende tekst:
"All Apple Watch models are available by reservation only. Due to high demand, it’s possible this watch will become unavailable before you confirm your reservation. Choose a store to get started."
"There is a maximum of one reservation per customer."
"You can request only one registration code every 60 minutes."
"You have reached the maximum of one <%= family %> reservation."
"The phone number, reservation code, or characters you entered are invalid. Please enter the number of the mobile phone you used to send your text and the exact code that was texted to your phone, along with the special characters"
"Only one reservation code is allowed per day !!! "

[ Voor 60% gewijzigd door pposthoorn op 07-04-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind net nog steeds een vreemde keuze, levert toch een enorme bak extra werk op.
En dan allemaal om door verkopers te blokkeren?

Tijdens de laatste release (iPhone6) keken ze per persoon niet per Apple id.
Dat lijkt mij een mooie oplossing, benadeel je geen fans uit andere landen mee maar wel door verkopers uit het Oostblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Inventory is subject to change. Your reservation is valid for pickup only at the Apple Retail Store that you selected. If you do not pick up your selected item(s) by the designated date and time, your reservation will be cancelled and your item(s) will be returned to stock.

There is a maximum of 1 reservation per customer. Number of reservations may be limited. Apple reserves the right to refuse, limit or cancel a reservation if Apple determines that a customer has provided misleading or fraudulent information and/or abused, disrupted or attempted to circumvent the reservation system.
”Only the person named on the reservation will be allowed to pick up the product,” writer Joe Rossignol said. For what it’s worth, the limit won’t apply to online pre-orders that will be shipped to home beginning April 24.
Bron: http://www.idownloadblog....watch-reservations-limit/ (ook iCulture heeft inmiddels het bericht overgenomen -> http://www.iculture.nl/ma...-reservering-per-persoon/)

1 per klant maximaal en je moet je kunnen identificeren volgens macrumors:

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:09:
[...]

[...]

Bron: http://www.idownloadblog....watch-reservations-limit/ (ook iCulture heeft inmiddels het bericht overgenomen -> http://www.iculture.nl/ma...-reservering-per-persoon/)

1 per klant maximaal en je moet je kunnen identificeren volgens macrumors:
Je moet je als Nederlander sowieso kunnen identificeren. Laat staan in het buitenland.
Daar zit dus niet echt het probleem.

Het probleem gaat eerder zitten bij het ontvangen van een SMS op een Duits nummer.
En de snelheid daarvan.

Andere berichten geven al aan dat je bevestiging pas officieel is als je de code online hebt ingetoetst, dus als je sms'je heel lang onderweg is (komt nog al eens voor) pis je mooi naast de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
pposthoorn schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:57:
@Skybox_ Thanks!

Als ik de code zo bekijk dan moet je idd via SMS je reservering bevestigen, en ze staan maximaal 1 reservering per dag per nummer toe.

Laten we hopen dat je via de Apple Store App kan reserveren met minder vereisten...

Edit, opvallende tekst:

[...]
Wanneer je verder in de code probeert te zoeken naar "SMS" fields kom je niks tegen. In de code staat alles al van store tot tijdslot kiezen maar over de SMS is er niks meer te vinden. Nog maar even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik heb zojuist alles uitbesteed aan mijn collega in London, zie wel of alles lukt.
Heb ik wel pas wat later, omdat ie of meeneemt week later, of opstuurt. Daar moet ik nog even over denken.

Maar ga geen risico lopen met even Duitsland bezoeken, al vind de vrouw een dagje CentrO ook wel leuk denk ik, of kids naar lego experience.
(en toen viel dat ding zwaar tegen.. al dat lange wachten voor niets :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Mijn actieplan voor vrijdagochtend:

De Apple store app paraat houden
De website om 09:01 meteen benaderen via de al bekende link. Daarna zo snel mogelijk mijn model selecteren. Ik wil graag de zwarte aluminium sportversie (42mm) maar neem genoegen met een overige kleur als het niet lukt (bandjes zijn toch verwisselbaar).

Als ik een Duits nummer nodig heb, heb ik een nummer van een Duitser welke mij de eventuele SMS code doorstuurt. Probleem hierin is de snelheid, kan geen directe terugkoppeling garanderen ivm werk. Dus misschien kies ik alsnog voor een prepaidkaartje vandaag.

Ik wil sowieso naar Oberhaussen, scheelt 20minuten reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple weet rondom de launch toch weer aardige hype te creëren :)
De enige mensen die ik over de Apple Watch hoor zitten hier...
Op Macrumors lees je hetzelfde van Amerikanen: hype op het forum, maar bij kenissen en vrienden nauwelijks.... Dus ben benieuwd of het vrijdag allemaal wel zo wild gaat worden.

Limiet van 1pp lijkt me wel mooi trouwens, voor alle launches. Als je er graag 1 op launch wilt hebben dan ga je m maar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

matthijst schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:12:
Apple weet rondom de launch toch weer aardige hype te creëren :)
De enige mensen die ik over de Apple Watch hoor zitten hier...
Op Macrumors lees je hetzelfde van Amerikanen: hype op het forum, maar bij kenissen en vrienden nauwelijks.... Dus ben benieuwd of het vrijdag allemaal wel zo wild gaat worden.

Limiet van 1pp lijkt me wel mooi trouwens, voor alle launches. Als je er graag 1 op launch wilt hebben dan ga je m maar halen.
Dat is normaal. De meeste mensen weten niet eens dat de Apple Watch gereleased wordt op 24 April.
Mogelijke reden is waarschijnlijk ook omdat het enkel voorlopig in het buitenland is. Dus tenzij je Apple stuff volgt of tech sites leest weet je dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Jeetje krijg toch wel een beetje kriebels om voor één keertje mee te doen aan die pre-order gekte hoor haha, ben net een beetje begonnen met hardlopen en vind het dan nu eigenlijk ook zonde om dan voor die paar "dagen" nog een fitnesswatch te halen... Maar wil erg graag mijn performance tracken..

Zijn er nog carpoolers? :) Ik kom vanuit Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narcotical
Ik ga vrijdag ook maar klaarzitten en proberen er eentje te reserveren. Mocht je toch een duits telefoonnr nodig hebben dan neem ik mijn verlies maar en dan maar wachten op de nederlandse release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Idd lekker gezellig de Apple fan gekte :) Zijn er mensen die uit de omgeving van Gent (België) willen vertrekken op 24 april? Ik kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dannydekr schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:44:
Mijn actieplan voor vrijdagochtend:

De Apple store app paraat houden
De website om 09:01 meteen benaderen via de al bekende link. Daarna zo snel mogelijk mijn model selecteren. Ik wil graag de zwarte aluminium sportversie (42mm) maar neem genoegen met een overige kleur als het niet lukt (bandjes zijn toch verwisselbaar).

Als ik een Duits nummer nodig heb, heb ik een nummer van een Duitser welke mij de eventuele SMS code doorstuurt. Probleem hierin is de snelheid, kan geen directe terugkoppeling garanderen ivm werk. Dus misschien kies ik alsnog voor een prepaidkaartje vandaag.

Ik wil sowieso naar Oberhaussen, scheelt 20minuten reistijd.
Dat Sms'je doorsturen wordt lastig ja. Ik wilde daar eerst ook voor gaan maar een vriendin in Duitsland gaf al aan 09:01 niet bij haar telefoon te kunnen.

Ik begreep online dat je reservering pas bevestigd als je de sms code invult. Duurt dat te lang dan schiet de voorraad gewoon weg.

Ik ga het zo doen:

1venster openen (safari) en proberen te bestellen via de Reserveringslink. 2duitse nummers geregeld.

Ander venster openen (Chrome) en 2 exemplaren bestellen met levering in Duitsland. Welke ik vrijdag 24 of zaterdag 25 op haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik had gelukkig ook een bevestiging dat mijn duitse simkaart onderweg is. Gaat dus lukken voor vrijdag.
Ook mijn bedoeling om er een te reserveren om op te halen de 24ste.

Waarschijnlijk ga ik naar Dusseldorf.. iets minder druk met Nederlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
B2 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:58:
Ik had gelukkig ook een bevestiging dat mijn duitse simkaart onderweg is. Gaat dus lukken voor vrijdag.
Ook mijn bedoeling om er een te reserveren om op te halen de 24ste.

Waarschijnlijk ga ik naar Dusseldorf.. iets minder druk met Nederlanders :)
Helaas..deze webshop heeft een levertijd van 2-3 werkdagen :( Vandaag bestellen = morgen verzonden, wat betekend dat de simkaart vrijdag dus te laat is. Ik heb de eigenaar gemaild, maar vooralsnog geen antwoord.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]