#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Conservatief? Het is Apple, geen Audemars Piguet, Panerai of Breitling.SidewalkSuper schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:06:
Dat het snel verouderd, is waarschijnlijk júist waarom de prijs nog relatief conservatief is.
Panerai, Breitling, Apple, Rolex, Cartier.
[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2015 22:11 ]
Hahahaha, zelden zo hard gelachen op TweakersSidewalkSuper schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:10:
Dat is juist het punt, Apple is dus vanaf nu dat wel.
Panerai, Breitling, Apple, Rolex, Cartier.
Dat is ook de reden waarom dit een hit gaat worden.
[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2015 22:13 ]
Ik moet dat eerst maar eens via een officiële bron zien. Trollers zat in Apple topics.Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:01:
[...]
Ik las net hier in het keynote topic dat iemand van Apple support dat gezegd zou hebben.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hij heeft wel een punt hoor. Alsof de prijzen van een Panerai of Rolex op enige vorm van realiteit zijn gebaseerd. Natuurlijk gaat het om vakwerk, maar de prijzen van dat soort merken zijn de afgelopen jaren schandalig verhoogd en je krijgt er niet wezenlijk meer horloge voor.
Het gaat allemaal om het imago.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
PSN: Shiver23
Precies wat ik bedoel inderdaad. Apple claimt een mate van vakwerk te leveren gelijk aan een Rolex, Panerai of iets in die categorie. Daar hoort dat imago bij, die perceptie, die ervaring en daar hoort vanzelfsprekend ook dat prijskaartje bij. Dat ze dus een slagje goedkoper zijn dan die merken is puur omdat het sneller verouderd.Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:15:
[...]
Hij heeft wel een punt hoor. Alsof de prijzen van een Panerai of Rolex op enige vorm van realiteit zijn gebaseerd. Natuurlijk gaat het om vakwerk, maar de prijzen van dat soort merken zijn de afgelopen jaren schandalig verhoogd en je krijgt er niet wezenlijk meer horloge voor.
Het gaat allemaal om het imago.
Dat iemand met verstand van tech daar niet in "trapt", zegt niks. Die dragen over het algemeen ook geen t-shirt van $600.
[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2015 22:19 ]
IPX7 klasse.Shiver23 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:16:
Is er al iets meer bekend over waterdichtheid?
dat gaat em zeker niet worden als triatlon-horloge....
[ Voor 30% gewijzigd door NielsTn op 09-03-2015 22:23 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ben benieuwd hoe het in het echt werkt: vind die smart crown er in filmpjes nog vaak ongemakkelijk uitzien. En tot nu toe niet echt super apps.
Ga er zeker wel ff 1 halen voor de heb, maar zit nog te twijfelen of het de "stap" naar RVS vanaf dag 1 waard zou zijn.
Ook benieuwd of je een eventuele V2 zonder bandje kan kopen, zodat je huidige 450,-(!) band niet waardeloos is.
Haters everywhere but I don’t really care
Precies! Volgens de amerikaanse online apple store kun je gewoon losse bandjes kopen. Er staat nergens dat die niet voor de sportuitvoering geschikt zouden zijn.Donstil schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:13:
[...]
Ik moet dat eerst maar eens via een officiële bron zien. Trollers zat in Apple topics.
Ik denk dat als je een Sport uitvoering koopt, je gewoon altijd een sportbandje erbij "krijgt". Het doosje is gesloten. Wil je bijvoorbeeld een leren bandje bij je sportklokje, dan moet je die er gewoon los bij kopen en heb je dus 2 bandjes.
Denk ik hoor
My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)
3 zelfs, bij de Sport worden twee bandjes geleverd: een S/M en M/L (bron)Tio Nordin schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:30:
[...]
Precies! Volgens de amerikaanse online apple store kun je gewoon losse bandjes kopen. Er staat nergens dat die niet voor de sportuitvoering geschikt zouden zijn.
Ik denk dat als je een Sport uitvoering koopt, je gewoon altijd een sportbandje erbij "krijgt". Het doosje is gesloten. Wil je bijvoorbeeld een leren bandje bij je sportklokje, dan moet je die er gewoon los bij kopen en heb je dus 2 bandjes.
Denk ik hoor
Oke dan! Een koopje! Dan haal ik toch maar geen gouden, hahahaPimzm schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:31:
[...]
3 zelfs, bij de Sport worden twee bandjes geleverd: een S/M en M/L (bron)
But beyond that it is unclear who wants an Apple Watch.
Nog niks officieel over bekend geloof ik. Alleen maar wat 'geruchten'.Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:44:
Wat ik begrijp is dat op de sport geen andere bandjes kunnen. Dat zou betekenen dat ze een fysieke beperking hebben aangebracht, aangezien op de stalen wel sportbandjes kunnen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja € 16.000 voor die gouden of € 449,- voor de sport met twee bandjes.Tio Nordin schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:33:
[...]
Oke dan! Een koopje! Dan haal ik toch maar geen gouden, hahaha
Makkelijke keuze toch. Altijd voor Twee bandjes gaan.
Het wordt wel interessant om te volgen wat er gaat gebeuren. Het kost in ieder geval weinig moeite om de voorspelling te doen dat de Apple Watch Apple geen nieuwe klanten zal opleveren. Immers: je hebt al een iPhone nodig om hem te kunnen gebruiken. En de Apple Watch lijkt me (nog) niet het product dat mensen over de streep kan trekken om alsnog een iPhone aan te schaffen.ocn schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:34:
Many people assume the watch will be a success because Apple has a strong fan base, for lack of a better term. Millions of loyal Apple customers will buy the watch because they love Apple.
But beyond that it is unclear who wants an Apple Watch.
Hahahah!Donstil schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:39:
[...]
Ja € 16.000 voor die gouden of € 449,- voor de sport met twee bandjes.
Makkelijke keuze toch. Altijd voor Twee bandjes gaan.

Maar serieus: veel mensen hier vinden vooral de stalen versie erg duur uitvallen. Ik ook wel eigenlijk. Maar ik vindt hem stiekem toch wel heel erg mooi (vooral de space grey staal met space grey link bracelet) en ben bijna geneigd mijn vastgestelde grens iets op te hogen. Gevaarlijk. Gelukkig hoef ik nog niet direct te beslissen. Even rust en met beide benen op de grond staan. Wat een luxe-probleem, haha.
Zoals ik het nu inschat zal de sporteditie een bestseller worden, en kopers zullen in de komende maanden extra bandjes erbij kopen om iets meer te personaliseren. Apple doet het weer goed..
Ff naar het watch topic gequoteDonstil schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:30:
Ik ga voor de 42mm SpaceGrey.
Vond ik al mooi toen ik onderstaande foto voor het eerst zag. Ook na release lijkt me dit de mooiste.
(En stiekem lijkt de schakel armband me er wel mooi op)
[afbeelding]
De "hele" Space grey?
Want die is zo te zien alleen met link bracelet te koop?
Zat net te denken: kan ook de goedkkoopste RVS kopen en dan later, als het echt wat lijkt, alsnog een RVS band los kopen. Kost 50 euro meer dan als je het in 1x koopt.
Maar de Space Grey lijkt alleen direct als dure variant te koop?
@Tio, ben ook hard aan het twijfelen inderdaad. Enige dat me vooral nog weerhoudt is: hoeveel heb je nou aan die watch en hoe bevalt hij bij dagelijks gebruik (opladen, en die digital crown dan vooral).
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 09-03-2015 23:00 ]
Begon met RVS + link bracelet. Toen SG + link bracelet, maar die lijkt alleen als set te koop. Dus denk dat het ofwel een SG Sportset wordt, of een RVS met sportband en dan later een bracelet.
Ben bij de RVS Space Grey bang dat dat zwart er rap af krast eigenlijk, of dat je iig beschadigingen sneller ziet.
Als het slechts een eenmalige meting is, dan is het niet echt handig voor mij...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ja hoeveel heb je eraan. Tuurlijk kan je ook zonder, maar ik denk wel dat het watch-systeem steeds belangrijker gaat worden. Net als bij de iPhone, die was in het begin ook alleen maar een phone, an iPod en een internet communication devicematthijst schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:57:
[...]
@Tio, ben ook hard aan het twijfelen inderdaad. Enige dat me vooral nog weerhoudt is: hoeveel heb je nou aan die watch en hoe bevalt hij bij dagelijks gebruik (opladen, en die digital crown dan vooral).
En hoe die bevalt? Tja, ik verwacht (geloof) persoonlijk bijna blind dat Apple de userinterface zowel hardware- als softwarematig wel voor elkaar heeft. Waar ik over twijfel is de hoogte van de prijs, omdat ik bijna zeker weet dat ik versie 2 ook wil hebben. Maar een hobby kost nu eenmaal geld, zeg ik altijd tegen mijn vrouw als ze weer eens aan mij vraagt of ik het nou echt nodig heb....
Ik verwacht dat dit wel mee valt.matthijst schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
Ah ja, die lijkt me ook erg mooi idd
Begon met RVS + link bracelet. Toen SG + link bracelet, maar die lijkt alleen als set te koop. Dus denk dat het ofwel een SG Sportset wordt, of een RVS met sportband en dan later een bracelet.
Ben bij de RVS Space Grey bang dat dat zwart er rap af krast eigenlijk, of dat je iig beschadigingen sneller ziet.
Mijn horloges komen nooit ik contact met iets behalve mijn pols terwijl mijn iPhone wel overal op wordt mee gelegd enz en die is nog volledig kras vrij (SG 6+)
En inderdaad: die V2 zal ongetwijfeld komen, maar goed, het blijf Apple dus houdt vast nog wel wat waarde, dus de v1 kan je dan wel weer verkopen of doorschuiven naar een familielid
Liep net al een beetje te klagen tegen m'n vrouw dat ze vrij duur blijken, die zei: hou d'r nou eens over op, je gaat toch zo'n ding kopen, dus waar maak je je druk om

Zie nu pas dat de Sport "Space Grey" is, maar de Watch "Space Black".
Die is ook wel erg mooi.
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 09-03-2015 23:34 ]
Ik zie op alle sites wel Hands-on ervaringen met de nieuwe MacBook maar nergens met de watch.
Haha keurigmatthijst schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:29:
Liep net al een beetje te klagen tegen m'n vrouw dat ze vrij duur blijken, die zei: hou d'r nou eens over op, je gaat toch zo'n ding kopen, dus waar maak je je druk om
Mijn vriendin zag het nut er wat minder van in.
Is meestal met nieuwe dingen trouwens. Die gelooft het allemaal wel, moet echt overtuigd worden door de praktijk maar man man man als ze dan eenmaal overtuigd is, dan wordt ze erger dan ons hoor
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 09-03-2015 23:42 ]
Precies, is niet onoverkomelijk dus.matthijst schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:29:
Mja, dat is waar, maar dagelijks opladen lijkt me nog wel lastig in te schatten. Al is ie in 2 uur weer 80% opgeladen, dus kwestie van een extra laadkabel erbij kopen en dat is ook opgelost.
Ja de mijne (deze zoals het er nu naar uitziet) zal naar verwachting over een jaartje ook doorgeschoven worden. Maar dat is toch ruim 100 euro per maand. Voor speelgoed eigenlijk.En inderdaad: die V2 zal ongetwijfeld komen, maar goed, het blijf Apple dus houdt vast nog wel wat waarde, dus de v1 kan je dan wel weer verkopen of doorschuiven naar een familielid
Doe je goed!Liep net al een beetje te klagen tegen m'n vrouw dat ze vrij duur blijken, die zei: hou d'r nou eens over op, je gaat toch zo'n ding kopen, dus waar maak je je druk om
Haha denk er (net als ik) er nog maar eens rustig over na, vanavond hoef je nog niet te beslissen toch?Zie nu pas dat de Sport Space Grey is, maar de Watch "Space Black".
Die is ook wel erg mooi.
Nee, zeker nietTio Nordin schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:43:
Haha denk er (net als ik) er nog maar eens rustig over na, vanavond hoef je nog niet te beslissen toch?
Ga sowieso de 10e wel ff kijken in Deutschland (als dat tenminste lukt, geloof dat je een afspraak moet maken). En dan 1 proberen te reserveren.
Hands on filmpjes:
http://www.theverge.com/2...3805/apple-watch-hands-on
http://techcrunch.com/2015/03/09/apple-watch-hands-on/
http://www.bloomberg.com/...tch-hands-on-how-it-works
http://9to5mac.com/2015/03/09/apple-watch-hands-on/
Deze is wel uitgebreid:
YouTube: Die Apple Watch im Hands on | deutsch
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 10-03-2015 00:16 ]
Keurig. Vanavond eens kijken. Thnx.matthijst schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:14:
[...]
Nee, zeker niet
Ga sowieso de 10e wel ff kijken in Deutschland (als dat tenminste lukt, geloof dat je een afspraak moet maken). En dan 1 proberen te reserveren.
Hands on filmpjes:
http://www.theverge.com/2...3805/apple-watch-hands-on
http://techcrunch.com/2015/03/09/apple-watch-hands-on/
http://www.bloomberg.com/...tch-hands-on-how-it-works
http://9to5mac.com/2015/03/09/apple-watch-hands-on/
Deze is wel uitgebreid:
YouTube: Die Apple Watch im Hands on | deutsch
twitter: @NiVanc
Dat klopt, een S/M en een M/Lboosterbosch schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:13:
als ik kijk naar what's in the box dan staat daar 2 straps ... zou er dan een extra strap bijzitten?
ah bedankt daarvoor
Ik ga voor de groene sport in silver. Alvast bestellen op 10/4 en dan ofwel thuis laten leveren of op kantoor.
Geen zin om te gaan staan aanschuiven bij de Apple Store in Glasgow op release dag.
210 mm voor het sport L bandje.
Ik heb wel wat grotere polsen maar normaal geen probleem met horloges (soms laatste gaatje dat wel) alleen als ik nu 210mm meet rond mijn pols gaat dat best strak zitten.
Vooral een kwestie van smaak denk ik?colorsone schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:12:
Ben benieuwd of er veel mensen voor de stalen variant gaan, erg veel prijs verschil met aluminium. Is de Alu versie nou zo veel "slechtere" kwaliteit? Geen saffier glas.. En geen staal.. Kan iemand hier duidelijk antwoord op geven of de duurdere versie zijn geld waard is?
Vind de RVS het mooist, maar nog ff kieken of het de meerprijs waard is.
Saffier glas klinkt leuk en dat is het natuurlijk ook wel maar ik heb nu een jaar een Pebble Steel om (Met Gorilla glas) en hier zit nog geen krasje op.colorsone schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:12:
Ben benieuwd of er veel mensen voor de stalen variant gaan, erg veel prijs verschil met aluminium. Is de Alu versie nou zo veel "slechtere" kwaliteit? Geen saffier glas.. En geen staal.. Kan iemand hier duidelijk antwoord op geven of de duurdere versie zijn geld waard is?
Als je gewoon zuinig bent op je horloge gebeurd er toch eigenlijk niet zoveel mee?
Althans ik stoot hem nooit oid.
Dit is wat ik vond over Ion-X vs Sapphire glass:colorsone schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:12:
Zijn er nog nadelen als je een watch uit Duitsland importeert? Of maakt dit helemaal niks uit? Behalve de Duitse handleiding misschien.The Ion-X material is an aluminosilicate glass that is “fortified at the molecular level through ion exchange, with smaller ions being replaced by larger ones to create a surface layer far tougher than ordinary glass.” This process creates a material that is resistant to both scratches and impact, which is a major advantage over sapphire glass.
Sapphire’s Achilles heel is its brittleness, which makes it prone to fracturing on impact. This impact sensitivity is why Apple likely included sapphire in the Watch models that people will wear for fashion and not for fitness. This brittleness also allegedly is one of the reasons Apple last year abandoned sapphire for its iPhone models.
EDIT:
Bron:
Iphone Hacks - Difference between Sapphire and Ion-X glass
[ Voor 8% gewijzigd door Faberge op 10-03-2015 11:46 . Reden: Bron toegevoegd ]
http://steamcommunity.com/id/nijn
Dus eigenlijk is de Sport versie misschien wel beter als ik het zo lees?Faberge schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:42:
[...]
Dit is wat ik vond over Ion-X vs Sapphire glass:
[...]
Zijn er nog nadelen als je een watch uit Duitsland importeert? Of maakt dit helemaal niks uit? Behalve de Duitse handleiding misschien.
Edit: Ik dacht (eerder) gezien te hebben dat alle bandjes i.c.m. met de RVS Space Grey te leveren zijn, maar daar zijn ze dus op teruggekomen ? Moeilijker te leveren ?
[ Voor 5% gewijzigd door StarWolfer op 10-03-2015 14:08 ]
Ik ben de laatste keer ook naar DusselDorf geweest (6Plus launch) fraaie winkel.ThinClientQ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:47:
Ik wil een Apple Watch! Op naar Dusseldorf .. Brrr
Dit keer ga ik dan maar eens in Oberhausen kijken, ik begreep namelijk dat je daar geen Milieu sticker nodig hebt, toch weer een tientje
(Nu alleen nog reserveren)
Hier inmiddels al een 'veteraan' .. 3 maal Oberhausen 1 maal Dusseldorf.Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:26:
[...]
Ik ben de laatste keer ook naar DusselDorf geweest (6Plus launch) fraaie winkel.
Dit keer ga ik dan maar eens in Oberhausen kijken, ik begreep namelijk dat je daar geen Milieu sticker nodig hebt, toch weer een tientje![]()
(Nu alleen nog reserveren)
Ik heb een gokje gedaan met de milieusticker, gelukkig niks gebeurd.
Haha keurig, ik leende een auto (want we gingen met meer dan er in mijn auto passen) dus wilde dat risico niet nemen.ThinClientQ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:34:
[...]
Hier inmiddels al een 'veteraan' .. 3 maal Oberhausen 1 maal Dusseldorf.
Ik heb een gokje gedaan met de milieusticker, gelukkig niks gebeurd.
Verder ook wel wat ervaring inmiddels

iPad 1 release in LA
iPhone 4 in Parijs
iPad 2 release in Vegas.
iPhone 5 in Colorado
iPad Mini 2 Amsterdam
iPhone 6plus Düsseldorf

Blij dat je de 6 kon reserveren.
Nou ik heb zo mijn benzine best leuk terug verdiend moet ik eerlijk zeggen.matthijst schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:50:
Releases waren leuk tot alle inwoners van Pauperville doorhadden dat ze erop konden verdienen
Blij dat je de 6 kon reserveren.
Had een plus en een normale extra. Plus was de zelfde avond nog weg (met 500winst). Normale heb ik best mee moeten leuren, uiteindelijk net boven kost weg gedaan.
Zo werkte het wel bij de iPhone 6 ja.StarWolfer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:54:
Kunnen jullie iets meer vertellen: Je kunt als Nederlander dus 'gewoon' in Duitsland bestellen met opgave een Nederlands thuisadres, en het dan in de winkel ophalen (bij een officiële Apple store) ? Zo werkt het ?
Op de iPhone 6 reserverings dag ging in de morgen de duitse reserverings pagina open.StarWolfer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:54:
Kunnen jullie iets meer vertellen: Je kunt als Nederlander dus 'gewoon' in Duitsland bestellen met opgave een Nederlands thuisadres, en het dan in de winkel ophalen (bij een officiële Apple store) ? Zo werkt het ?
Hier kon je een store kiezen en een bepaald model, reserveren ging maar met een maximum van 2 toestellen per Apple ID.
De reserverings pagina in Duitsland stond c.a. 15 minuten open trouwens dus er was best wat tijd om te reserveren. Ik verwacht eigenlijk dat dit bij de iWatch nog wel wat langer zal zijn ook.
op 10 april op 24 april beschikbaarPsycho_Mantis schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:59:
En op welke dag kan je eigenlijk gaan reserveren? Is dat bekend?
http://iphone.appleinside...-combinations-demystified
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ware het niet dat de lederen of metalen banden ontzettend duur zijn. Volgens mij kun je dan beter voor de 'regular' Watch met lederen band gaan. Of je mag echt een hekel hebben aan RVS? Of is het goedkoper om een sport met lederen band te kiezen?Rivanov schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:13:
Je kunt dus gewoon de Sport kopen en daar een lederen of metalen band opzetten.
[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 10-03-2015 20:49 ]
Jij bent een Apple fan, ik doel meer op die gasten die er bijkant als daklozen uitzien die door 1 opperkneus worden aangestuurdDonstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:04:
[...]
Nou ik heb zo mijn benzine best leuk terug verdiend moet ik eerlijk zeggen.
Had een plus en een normale extra. Plus was de zelfde avond nog weg (met 500winst). Normale heb ik best mee moeten leuren, uiteindelijk net boven kost weg gedaan.
Ooh goed nieuws. Dan haal ik een zwarte LeatherLoop bij mijn SpaceGrey model.Rivanov schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:13:
Je kunt dus gewoon de Sport kopen en daar een lederen of metalen band opzetten.
Pre-order start op 10 april, reserveren is helaas nog niet bekend maar als ze dat doen dan zal dat ook wel 10 april worden.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:59:
En op welke dag kan je eigenlijk gaan reserveren? Is dat bekend?
Ik kan me goed voorstellen dat Apple het pre-order/reserveer systeem gaat gebruiken om te indexeren hoe groot de vraag is. Dan na een paar dagen wordt de voorraad pas ingedeeld.
Ja die heb je altijd wel. Grote stapels contant geld in een buik tasje.matthijst schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:59:
[...]
Jij bent een Apple fan, ik doel meer op die gasten die er bijkant als daklozen uitzien die door 1 opperkneus worden aangestuurd
Toen de iPhone 4 lanceerde was ik in Parijs. Met 5 reserveringen van 2 stuks (toen keken ze nog naar AppleID. Nu kijken ze naar personen) maar die waren hier in Nederland allemaal al vergeven aan vrienden en familie. Een handelaar voor me kocht er 30 (15!!! Reserveringen van 2stuks) en zag dat ik er ook wat had. Buiten de store stond hij te wachten. Ik kon er zo 1000,- ps voor krijgen als ik ze direct aan hem verkocht

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 10-03-2015 21:32 ]
Het blijkt dat het RVS bandje net zo duur is als het horloge zelf.
Hoe komt dit?
- Kost het werkelijk zo veel dit bandje te maken
- Worden er zo weinig verkocht
- Willen ze zich profileren als modemerk
Serieuse vraag.. want ik kan me niet voorstellen dat er net zoveel R&D en patenten etc etc in gaan als bij het horloge zelf. En daar op leunend denk ik dus dat de onwikkel kosten lager zijn dan de huidige prijs minus winst. Ofwel argument 2 gaat ook niet echt op.. want dan nog zouden ze goedkoper moeten zijn.
Zou Apple dan echt een prijs bepaald hebben om het bandje zo wat exclusiever te houden.. zoals dus modehuizen ed doen. Willen ze niet dat jan en alleman het RVS bandje koopt, waardoor je min of meer je portemonnee kunt showwen met je horloge...?
Of is het puur het idee dat je langer doet met een RVS bandje, en minder lang met een leder of rubber bandje, en ze op die manier hun winst per gebruiker willen bereiken.
FreeReef.nl
Weet niet welk bandje je wil. Maar een juwelier kan dat spul voor een paar euro vaak wel verstellen als het nodig is.Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:37:
Weet iemand hoe je die lengtes van de horlogebandjes moet meten? Is dat inclusief horloge of exclusief? (Anders wordt 210mm voor mij krap)
Het rubberen bandje of the LeatherLoop zijn alle twee 210mmZpAz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:37:
[...]
Weet niet welk bandje je wil. Maar een juwelier kan dat spul voor een paar euro vaak wel verstellen als het nodig is.
Alleen als ik mijn polsen meet komt 210mm best krap uit. Dit terwijl ik eigenlijk nooit horloge bandjes niet pas.
Vandaar dacht ik. Is 210mm de lengte van de band of de band inclusief kast.
Die ja. En in het algemeen: met iPad 3 en iPhone 4s kon je om 04:00 uur in Oberhausen aankomen en was je nummer 60 in de rij met mensen die er echt stonden omdat ze graag een iPhone wilden hebben. Nu kom je om 18:00 aan en ben je nummertje 400. Ik snap wel dat ze het doen (je moet ergens geld mee verdienen), ik vind het alleen jammer en de sfeer is er niet beter op geworden.[b]Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28
Niet gedaan verder maar ik denk dat je doelt op zulke personen.
Was wel mooi om met de iPhone 6 om 07:00 aan te komen met een reservering en zo langs de rij heen te lopen. Dat trucje zullen die handelaartjes dit jaar ook kennen, maar iig 1x mazzel gehad.
Een bandje maken kost 9 uur, beweren ze. Ze willen zich nu duidelijk als (duurder) modemerk presenteren (reclames in Vogue, displays bij Colette, Isetan). Op zich is de prijs wel te doen voor zo'n "mooi" horloge. Zelf zit ik vooral te twijfelen doordat dit eerste Apple Watch is, van een technologiebedrijf: je weet niet hoe lang ze m blijven ondersteunen. Wat als het een flop wordt, is er dan over twee jaar niks meer voor te krijgen (accu die nog maar 10 uur meegaat bijvoorbeeld). En wanneer komt V2? kan je hier twee jaar mee vooruit, of hebben ze volgend voorjaar een nieuwer en beter modelWorld Citizen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:36:
Oke als Apple gebruiker zit ik me de hele dag al iets af te vragen... Dus:
Hoe komt dit?
Ben benieuwd. Las het gisteravond ook, maar dacht dat ze bedoelen dat je m online bestelt en dan thuis laat afleveren, maar in de winkel alvast kunt passen? Hoop wel dat ze ook de variant met bestellen en ophalen in de winkel bieden. Anders moet ik op zoek naar zon Duitse doorstuurservice ala Borderlinx.
Het kost 9 uur om te maken, bestaat uit 140 onderdelen en is voor zover ik weet het énige metalen horlogebandje dat je gereedschapsloos kan inkorten. De rest van de prijs zal uit te lucht gegrepen zijn om exclusief te zijn.World Citizen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:36:
Oke als Apple gebruiker zit ik me de hele dag al iets af te vragen... Dus:
Hoe komt dit?
Serieuse vraag.. want ik kan me niet voorstellen dat er net zoveel R&D en patenten etc etc in gaan als bij het horloge zelf. En daar op leunend denk ik dus dat de onwikkel kosten lager zijn dan de huidige prijs minus winst. Ofwel argument 2 gaat ook niet echt op.. want dan nog zouden ze goedkoper moeten zijn.
Een metalen band voor een Rolex of Omega kost ook een vermogen in verhouding tot eentje van zeg een Seiko. Een deel van dat verschil zit in kwaliteit, de rest in marketing.
#team_UTC+1
Misschien helpt de sizing guide (PDF)?Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:37:
Weet iemand hoe je die lengtes van de horlogebandjes moet meten? Is dat inclusief horloge of exclusief? (Anders wordt 210mm voor mij krap)
Met 210mm bedoelt Apple dus waarschijnlijk de omtrek van je pols ipv de lengte van het bandje
[ Voor 10% gewijzigd door Tio Nordin op 11-03-2015 11:06 ]
Nog niks van bekend. Überhaupt nog niet over het bestellen en al dan niet afhalen.Sqewie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:40:
Weet iemand misschien of het inderdaad mogelijk is om de Watch te bestellen in de Duitse online store, met een Nederlandse AppleID? Is het dan mogelijk om een online bestelling, fysiek zelf op te halen in Oberhausen?
Dat is bij mij dus ok een van de redenen waarom ik nu nog even voor de Sport ga.[b][message=43880924,noline]matthijst schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:23[/messageZelf zit ik vooral te twijfelen doordat dit eerste Apple Watch is, van een technologiebedrijf: je weet niet hoe lang ze m blijven ondersteunen. Wat als het een flop wordt, is er dan over twee jaar niks meer voor te krijgen (accu die nog maar 10 uur meegaat bijvoorbeeld). En wanneer komt V2? kan je hier twee jaar mee vooruit, of hebben ze volgend voorjaar een nieuwer en beter model
Als ze volgend jaar weer met een model komen koop ik liever 2x een sport dan 1x een RVS.
Ooh daar had ik het van ja. Vind het maar krappe maten. Sommige bandjes van het 42mm model gaan zelfs maar tot 200 oid.Tio Nordin schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:54:
[...]
Misschien helpt de sizing guide (PDF)?
Met 210mm bedoelt Apple dus waarschijnlijk de omtrek van je pols ipv de lengte van het bandje
Maar welke? Keuzes, keuzes, keuzes.....
Dit zijn mijn overwegingen om tot onderstaande 4 opties te komen:
Mijn linkerpols is redelijk smal voor een man: 160 mm in omtrek, dus ik weet nog niet het formaat van het kastje. 38 of 42 kan allebei. Vandaar dat ik hem om wil doen in een store.
Goud vind ik te prijzig, o.a. omdat ik verwacht dat het horloge bij mij maar 1 jaar mee gaat (ondanks dat de batterij replacable is.), omdat ik vast en zeker versie 2 ook wil aanschaffen en deze eerste versie dan wordt geschonken aan een van mijn (klein)kinderen.
Geen goud, dus het wordt de Apple Watch (RVS) of de Apple Watch Sport (aluminium). (Ik heb wel een flinke voorkeur eigenlijk voor RVS en vooral voor een saffieren scherm)
Ik ben niet zo van koud stalen, aluminium of chroom kleur. Een Space Grey of Space Black vind ik het mooist bij mij staan.
Dus de keuze is tussen de Space Grey of Space Black.
Dus blijven er dus 2 klokjes over:
- Apple Watch Sport Space Grey met standaard zwart rubber bandje. (Daar zou ik graag een Zwarte Link Bracelet bij kopen, maar die is niet los te krijgen, bovendien weet ik niet of Black wel bij Grey zal passen en RVS bandje bij aluminium case.) Dan zou ik er een losse Leather Loop Black bij kopen (dan moet ik wel de 42 mm case kopen, omdat er geen 38 Leather Loop is).
- Apple Watch Space Black met standaard Space Black Link Bracelet. Een beauty en top combi lijkt me. Ik hoef hier geen los bandje te kopen, scheelt weer centjes
Dus de volgende opties wil ik echt omdoen in real life:
1: Apple Watch Sport Space Grey 38mm met standaard 2 zwarte Sport Bands (twee maten). Dan zou er een losse 3r-party bandje tzt aangeschaft worden. Kosten: €399 + €???
2: Apple Watch Sport Space Grey 42mm met standaard 2 zwarte Sport Bands (twee maten). En een losse Zwarte Leather Loop size M. Kosten: €449 + €169 = €618
3: Apple Watch Space Black 38mm met standaard Space Black Link Bracelet. Kosten: €1199
4: Apple Watch Space Black 42mm met standaard Space Black Link Bracelet. Kosten: €1249
Mijn budget had ik ruim 2 maanden terug gesteld op €1000, maar die moet dus misschien opgehoogd worden
Allereerst zal ik in de winkel een keuze maken tussen 38 en 42 mm. Vervolgens wordt het optie 1 of 3 (38mm) of optie 2 of 4 (42mm)
(Prijzen zijn van duitse Apple-site afgehaald)
(Maten volgens Sizing Guide)
Blind kopen wil ik niet doen, eerst passen is mijn devies voor elk klokje.
Na het passen in een Apple-store ga ik hem direct kopen/bestellen aldaar of online
Let op: Juweliers kunnen deze bandjes heel misschien inkorten (hoewel?), maar zeker niet verlengen, schat ik zo in. Misschien zijn er tegen die tijd wel prachtige 3rd-party bandjes voor de dikkere pols te krijgen..Donstil schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:37:
[...]
Ooh daar had ik het van ja. Vind het maar krappe maten. Sommige bandjes van het 42mm model gaan zelfs maar tot 200 oid.
PS ik ben helemaal niet tegen Apple, maar wel regen hoge prijzen om niks.
[ Voor 18% gewijzigd door TTLCrazy op 11-03-2015 15:21 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Je hebt gelijk dat ze de emotie van het maken gebruiken om de waarde van het product te laden. Om dat dan meteen een lul-verhaal te noemen, is ook weinig onderbouwd. Doordat je weet dat er zoveel zorg/techniek zit in het het maken van horloge, ben je eerder genegen om hem aan te schaffen (vraagprijs te betalen).TTLCrazy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:20:
9 uur om een bandje te maken, lmao, daar geloof ik echt helemaal niets van. Dat vind ik nou zo jammer aan Apple, die prijzen zo kunstmatig hoog houden met zo'n lul verhaal.
Ik geloof alleen niet dat ze daarover liegen. Waarom zouden ze? Wat heb je voor argumenten dat het niet klopt?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Apple is niet schuw om nieuwe productietechnieken te bedenken of op te kopen om iets te maken volgens hun ideaalbeeld. Of dat nu een fabriek is die gaatjes van 20μm kan boren in aluminium, het bedrijf dat de beste vingerafdruksensor maakt of 10.000 CNC machines kopen om een unibody laptop in grote volumes te produceren.TTLCrazy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:20:
9 uur om een bandje te maken, lmao, daar geloof ik echt helemaal niets van. Dat vind ik nou zo jammer aan Apple, die prijzen zo kunstmatig hoog houden met zo'n lul verhaal.
PS ik ben helemaal niet tegen Apple, maar wel regen hoge prijzen om niks.
Als Apple die band maakt door alle links 1 voor 1 te frezen ipv te gieten of stansen dan gaat het hard met de benodigde productietijd. (Bijna) elke link bevat ook een knopje met een mechanisme en een veertje om hem los te kunnen maken van de volgende link. Een normale stalen band van elke andere fabrikant heeft alleen een gaatje en een pin/schroefje per link.
#team_UTC+1
"Crafted from the same 316L stainless steel alloy as the case, the Link Bracelet has more than 100 components. The machining process is so precise, it takes nearly nine hours to cut the links for a single band. In part that’s because they aren’t simply a uniform size, but subtly increase in width as they approach the case. Once assembled, the links are brushed by hand to ensure that the texture follows the contours of the design. The custom butterfly closure folds neatly within the bracelet. And several links feature a simple release button, so you can add and remove links without any special tools. Available in stainless steel and space black stainless steel."Hoedje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:23:
[...]
Je hebt gelijk dat ze de emotie van het maken gebruiken om de waarde van het product te laden. Om dat dan meteen een lul-verhaal te noemen, is ook weinig onderbouwd. Doordat je weet dat er zoveel zorg/techniek zit in het het maken van horloge, ben je eerder genegen om hem aan te schaf.
Ik geloof alleen niet dat ze daarover liegen. Waarom zouden ze? Wat heb je voor argumenten dat het niet klopt?
Precies, een mooi verhaal, gemaakt zodat je er een prachtig beeld bij krijgt. Misschien prachtiger dan de werkelijkheid. Maar ik denk ook niet dat er leugens in het verhaal zitten. Een bedrijf als Apple kan zich dat denk ik niet permitteren op dit vlak.
In dat geval zou ik denk ik gaan voor het Sport model met zwarte band, de goedkoopste variant aangezien het de eerste generatie is. Dan zou ik wellicht nog aftermarket bandjes halen, of die lederen loop band van Apple zelf, maar dat is zorg voor later.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Zelfde keuze hier, en zelfde poslmaat (16 cm).Tio Nordin schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:02:
Ik ben er uit: ik ga een Apple Watch kopen(Wist ik eigelijk al een jaar, maar nu echt, hahaa)
Toch wel lastige keuze, ondanks dat 42 en 38mm zo dicht bij elkaar liggen. Ik heb het idee dat de 42mm versie bijna je hele pols bedekt en het bandje daardoor recht naar beneden loopt. Weet niet of dat er mooi uit gaat zien. Wil ook even in de winkel de beide zwarte varianten bekijken.
Creatief met papier
38 mm:
http://i.imgur.com/xk5UbZi.jpg
http://i.imgur.com/0EqvJYi.jpg
42mm:
http://i.imgur.com/jTvIG2N.jpg
http://i.imgur.com/892El4y.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 11-03-2015 16:34 ]
Haha, goed bezigmatthijst schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:33:
[...]
Creatief met papier![]()
38 mm:
http://i.imgur.com/xk5UbZi.jpg
http://i.imgur.com/0EqvJYi.jpg
42mm:
http://i.imgur.com/jTvIG2N.jpg
http://i.imgur.com/892El4y.jpg
Zoals ik het zo zie vind ik de 42mm niet te groot voor mij. Ben benieuwd naar een echte om mijn pols, maar dit geeft ook al een redelijk goed beeld denk ik. Thanks.
Bij de foto's van die 42 loopt het bandje niet strak tegen m'n pols aan. Denk dat het in het echt nog iets "rechter" naar beneden/achteren moet lopen, waardoor je van voren wat minder van de band ziet en alleen maar "kast". Maar goed, daarom ga ik ook naar de winkel om te passen
En om te beslissen welke variant het nou moet worden...
In de Apple Store App (op Duitsland instellen) kun je ze ook op ware grootte bekijken trouwens.
Ook nog maar een keer foto's met de twee andere horloges die ik heb:
Seiko 1, lijkt ongeveer op de 38mm qua grootte:
http://i.imgur.com/91nDIoH.jpg
Seiko 2, meer in de richting van de 42mm:
http://i.imgur.com/MDxnrAl.jpg
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 11-03-2015 16:57 ]
Ik zou voor het grotere scherm gaan. Het zag er op de Keynote al rommelig genoeg uit soms. Als het dan nog het kleinere scherm is ook zit je er helemaal met je vingers voor.
Dit is ook wel een gaaf idee wat ik zeker in de gaten ga houden.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 11-03-2015 18:52 ]
Tja, ze willen mee doen met de rest van de horlogewereld en zetten daar ook in door dezelfde hoogwaardige kwaliteit na te streven en richten zich op emotie. Dat zie je dus ook weer terug in de prijzen. Kijk maar eens wat horlogebandjes van een Omega kosten.TTLCrazy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:20:
Als we dan toch naar Omega kijken...kijk eens naar de prijzen van zo'n Seamaster. Zit je ook al snel aan de 4000~5000 euro en wat heb je dan? Een horloge die de tijd en datum aangeeft en waarmee je iets kunt timen. Vergelijk dat eens met de mogelijkheden die de Apple Watch je biedt. Aan de andere kant, de Seamaster is een mechanisch horloge dat decennia meegaat en dat zullen hedendaagse smartwatches niet doen omdat het allemaal nog te pril is (het is nog teveel een gadget en onderhevig aan allerlei revisies en features die worden toegevoegd). Als je kijkt naar de algemene prijzen voor horloges waar saffier op zit kom je ook bij die 500 euro en meer uit (de limiet? zo gek als je het maar kunt dromen). Buiten dat heeft een stuk elektronica vrijwel geen emotie vergeleken bij een stuk mechanica. Juist die emotie is heel belangrijk (om de tijd te zien hoef je echt niet een horloge van 2500 euro aan te schaffen, die van 25 kan het ook wel).
De prijzen die Apple hanteert zijn in de horlogewereld helemaal niet abnormaal. Het is de gewone man die het er niet voor over heeft en dat is een heel ander verhaal (en ook discussie). Dat Apple prijzen hier kunstmatig hooghoudt is hetgeen wat een lulverhaal is (Rolex en Hublot komen daar eerder voor in aanmerking). Om te bepalen of iets een lulverhaal is zul je je toch echt in de materie moeten verdiepen en dat doen de meeste niet. Het is vaker zo dat mensen gewoon dit soort bedragen voor een horloge (mechanisch, quartz of smartwatch van Apple) niet over hebben en dat is heel wat anders dan dat een fabrikant abnormale prijzen hanteert en ergens een lulverhaal vertelt.
Het "probleem" met die prijzen is dat het een nieuwe categorie is denk ik; als je een normaal horloge koopt dan weet je dat het tot in de lengte der dagen mee zal gaan. Hier zit je met de accu die van begin af aan al niet extreem lang meegaat. En software waarvan het de vraag is hoe lang.
(Ik) probeer eraan te wennen dat je het moet zien als een mooi horloge en dat je daarvoor betaalt, in plaats van teveel naar de smartfunctionaliteit te kijken.
Apple heeft het geld om dit ingecalculeerde risico te nemen en misschien zijn ze in staat om ermee weg te komen. En in dat geval zijn ze geslaagd in hun opzet: een luxeproduct in de markt zetten met een enorme prijsdifferentiatie en een beperkte levensduur. En dat kunnen maar weinig bedrijven. Samsung lukt het niet al proberen ze het nog zo hard. Hun Galaxy had nooit het want-gehalte van een iPhone of iPad (met de S6 doen ze weer een nieuwe poging) en hun wearables al helemaal niet.
#team_UTC+1

PS: Er zitten blijkbaar een hoop opties op de watch
YouTube: A Closer Look at the Apple Watch - MobileSyrup.com
[ Voor 47% gewijzigd door Msi92 op 11-03-2015 22:48 ]
Ja zo wil ik hem ook. Misschien nog met Black LeatherLoop.Msi92 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:46:
Ik ben verkocht, dit gaat 'm worden (42mm)
[afbeelding]
PS: Er zitten blijkbaar een hoop opties op de watch
YouTube: A Closer Look at the Apple Watch - MobileSyrup.com
Ik hoop wel dat de Final hier op lijkt kwa kleur en dat "SpaceGrey" niet zo is als dat van mijn 6+. Die is bijna zilvergrijs van achter namelijk.
Edit: dat staal geweven bandje staat niet mooi trouwens aan het begin van dit filmpje.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-03-2015 23:11 ]
-wat zit dat mesh bandje lelijk met die enorme lus er in.
-de Software kan wel wat optimalisatie gebruiken. Loopt allemaal nog niet heel soepel en ze moet ook regelmatig opnieuw drukken of swypen.
Vraag me het volgende nog wel af:
Hoe goed is de hartslagmeter en dan vooral bij sporten.
Werkt de watch ook zonder iphone in de buurt bij sporten.
PSN: Shiver23
Voor parkeren in het Centro in Oberhausen heb je vanaf januari 2014 ook een milieu sticker nodig.Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:26:
[...]
Ik ben de laatste keer ook naar DusselDorf geweest (6Plus launch) fraaie winkel.
Dit keer ga ik dan maar eens in Oberhausen kijken, ik begreep namelijk dat je daar geen Milieu sticker nodig hebt, toch weer een tientje
Over de Apple Watch. Ik weet het niet. Ik heb nu een Pebble Steel. Deze is zuiver gemaakt als verlengstuk van je telefoon. De tijd aflezen, notificaties ontvangen en een (homebrew) app-je voor mijn huis automatisering.
De Apple Watch lijkt wel een iPod Nano in een nieuw jasje. Ze hebben er een muziekspeler, fotobibliotheek enz ingebouwd met eigen geheugen. Daarop nog wat gimmicks en notificaties. Waarom zou ik de muziek op mijn horloge willen hebben staan. Met de Pebble bestuur ik gewoon mijn telefoon in de broekzak, waardoor ik ook langer met de batterij kan doen (ik haal 7 dagen).
Als ik vergelijk met de nieuwe Pebble Time is deze eigenlijk veel functioneler. Maar het ontwerp van Apple is gewoon af en is de Pebble ineens een nerd-watch.
[ Voor 0% gewijzigd door Joepv op 12-03-2015 08:17 . Reden: typo's. ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Hoezo ineens, smart watches hebben sowieso nog een hoog nerd-gehalte. Apple lijkt de eerste die mogelijk het tij kan gaan keren als de Apple watch gaat aanslaan.Joepv schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:14:
[...]
Maar het ontwerp van Apple is gewoon af en is de Pebble ineens een nerd-watch.
#team_UTC+1
Nu gaat de Apple Watch 24 april in de verkoop, maar als ik hem op 10 april reserveer in Duitsland (Oberhausen waarschijnlijk), moet ik deze dan ook 24 april ophalen of kan ik ook een andere datum selecteren?
Wellicht zijn er mensen hier die ervaringen hebben met eerdere releases, ik hoor graag jullie advies wat ik het beste kan doen om in April een Apple Watch te bemachtigen. Heeft iemand nog andere tips of zaken waar ik rekening mee dien te houden ??
Ik wil overigens de 38mm Alluminium Sport versie (zwart/zwart). 38mm lijkt me echt groot genoeg, te grote horloges vind ik persoonlijk nogal lomp.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Kortom ik heb toen op Internet voor mijn vriendin en ik een toestel gereserveerd met mijn Apple ID en we zijn toen naar Oberhausen gereden en kregen keurig twee telefoons mee na het laten zien van de bevestiging mail en het noemen van mijn Apple ID.
Hoe het met de Apple Watch gaat weet nog niemand. Maar ik verwacht hetzelfde. Je kies op de website je type/kleur en kan die dan op het gekozen tijdstip gaan ophalen. Of je gaat als die-hard in de rij staan vanaf 12 uur 's nachts.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Heel erg veel dank !Joepv schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:34:
Met de iPhone 6 ging het zo dat je via een reservering site van Apple Duitsland per dag 2 apparaten kon reserveren en dan kon je een tijdslot aangeven wanneer je deze kwam ophalen. Dan kreeg je per mail een bevestiging en hiermee kon je op die dag in het tijdslot (bijv. van 10:00-11:00) de iPhone ophalen in een aparte rij voor reserveringen.
Kortom ik heb toen op Internet voor mijn vriendin en ik een toestel gereserveerd met mijn Apple ID en we zijn toen naar Oberhausen gereden en kregen keurig twee telefoons mee na het laten zien van de bevestiging mail en het noemen van mijn Apple ID.
Hoe het met de Apple Watch gaat weet nog niemand. Maar ik verwacht hetzelfde. Je kies op de website je type/kleur en kan die dan op het gekozen tijdstip gaan ophalen. Of je gaat als die-hard in de rij staan vanaf 12 uur 's nachts.
Nou ik denk dat 12 uur 's-nachts hem niet gaat worden, aangezien mijn vader van 60+ meegaat en die zit daar niet op te wachten.
Maar dat tijdslot, is dat alleen voor 24 april of kan ik hem ook voor bijv. 25 april reserveren?
Ik zit met mijn studie dus het weekend zou iets beter in mijn agenda passen
Nogmaals dank !
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]