[Apple Watch] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 54.406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ehh ... honderden....
3 soorten apple watch in 2 maten en en meerdere finishes (zwart, chroom,goud) ... dan nog alle bandjes combo...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:58:
Blijft knap hoe mensen al weten welk horloge ze willen zonder ze eerst in het echt te zien en om te doen. Daarin verschilt de tech-koper toch wel sterk van de traditionele horloge koper denk ik.
Misschien omdat de traditionele koper zijn mooie/dure horloge ziet als sieraad.
Iets wat ik persoonlijk bij de Apple Watch helemaal niet heb.

(Hoewel ik de goude versie met Blauwe band wel erg mooi vind zou ik dat nooit kopen)

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 03-03-2015 14:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
LoneWolf schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:41:
Ehh ... honderden....
3 soorten apple watch in 2 maten en en meerdere finishes (zwart, chroom,goud) ... dan nog alle bandjes combo...
Ja ok. Maar las pas dat ze dachten dat niet elke band met elke watch te koop zou zijn. Apple heeft er 18 ofzo op de site staan?
Mag voor ze hopen dat ze eerst alleen de basissets verkopen, anders wordt het helemaal feest op release.

Zie het niet als sieraad, maar het oog wil ook wat :D

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 03-03-2015 14:08 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is het 'echte' verschil tussen de 38 en 42mm
ik heb vrij dunne polsen, en ik denk dat een 42mm mij te groot wordt.
Ik draag nu een 'old style' pebble, die volgens mij ongeveer even groot is als de 38mm
Maar de 38mm heeft minder pixels, dus mogelijk minder support voor apps.

In de VS roepen ze gewoon dat je dan maar iron pumping moet gaan doen, en dat de 38mm een dames model is. Volgens mij is 38mm al voor dames redelijk groot.

Weet iemand een pols waarop een bv een pebble en applewatch tegelijk (in het echt) te zien is zodat ik kan vergelijken met iets dat ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een traditioneel horloge kun je gewoon passen hoor. Moet ook wel, elk horloge valt weer anders op de pols.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:18
http://www.theverge.com/2...time-steel-vs-apple-watch

Nieuwe Pebble, goh waar lijkt ie toch op.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_LRUs4UwAE2miw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

badnews.nl schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:19:
Waar ik vooral benieuwd naar ben, is het 'echte' verschil tussen de 38 en 42mm
ik heb vrij dunne polsen, en ik denk dat een 42mm mij te groot wordt.
Ik draag nu een 'old style' pebble, die volgens mij ongeveer even groot is als de 38mm
Maar de 38mm heeft minder pixels, dus mogelijk minder support voor apps.

In de VS roepen ze gewoon dat je dan maar iron pumping moet gaan doen, en dat de 38mm een dames model is. Volgens mij is 38mm al voor dames redelijk groot.

Weet iemand een pols waarop een bv een pebble en applewatch tegelijk (in het echt) te zien is zodat ik kan vergelijken met iets dat ik ken.
Gewoon even omdoen in de winkel. Als het horloge dikker uitvalt dan je denkt, of erg vlak op de pols ligt, dan is 42mm al snel te groot. En dan zijn ze normaal vaak rond, een vierkant horloge valt vaak wat groter uit.

Overigens is 42mm een tijd lang de standaard geweest in horlogeland, maar zie je nu dat veel fabrikanten weer terug gaan naar maten rond de 40 mm of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
9to5Mac heeft wat uitgelekte informatie uit de watch Trainingen op hun site gezet.

Geinige informatie wel. Bevestigd oa de aanwezigheid van losse bandjes tijdens de launch/verkoop en het gegeven dat de Apple Sales poppetjes daar op moeten aansturen.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 03-03-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Benieuwd hoe die launch zal gaan: bij een iPhone/iPad moet je voor je de winkel in mag al een keuze maken.
Die scriptjes die je hier ziet lijken meer voor "na" de launch als ze beter beschikbaar zijn?

Hoop weer op online reserveren en dan in de winkel afhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 04-03-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:58:
Blijft knap hoe mensen al weten welk horloge ze willen zonder ze eerst in het echt te zien en om te doen. Daarin verschilt de tech-koper toch wel sterk van de traditionele horloge koper denk ik.
Dat gaat alleen op voor horloge nono's aka de gemiddelde consument. De liefhebbers kopen die dingen standaard via het internet, via allerlei veilingen en van elkaar (meestal ook de enige manier om aan een bepaald model te komen, denk aan Seiko monsters). Soms zelfs zonder bandje. Is ook niet erg want die kun je er zelf aan zetten en zelf ook afstellen. Je hoeft dus niet zoals bij schoenen, kleding, enz. te passen. De nono's stappen een juwelier binnen, bekijken daar het aanbod, passen wat en gaan tot koop over.
Donstil schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:11:
Bevestigd oa de aanwezigheid van losse bandjes tijdens de launch/verkoop en het gegeven dat de Apple Sales poppetjes daar op moeten aansturen.
Die bevestiging hadden we al want dat was 1 van de dingen die bij de introductie van de Apple Watch is besproken. Nog meer reden waarom de geruchten die nu de ronde doen over de modellen en de bandjes niet waar kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 04-03-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:57:

Die bevestiging hadden we al want dat was 1 van de dingen die bij de introductie van de Apple Watch is besproken. Nog meer reden waarom de geruchten die nu de ronde doen over de modellen en de bandjes niet waar kunnen zijn.
Is dat zo? Er was wel een bevestiging dat de bandjes verwisselbaar zouden zijn natuurlijk (want Apple profileert dit duidelijk als een device wat je echt naar je eigen smaak aanpast) maar dat dit ook direct op de launch al zo zou zijn was enkel gissen.

Het had ook gekund dat Apple eerst de standaard configuratie's beschikbaar had gemaakt en later de bandjes had uitgebracht.

Welke geruchten over de bandjes bedoel je in je laatste zin trouwens? Die is me even ontschoten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gerucht ging dat niet alle bandjes op alle horloges zouden passen. Was pas ergens zon spreadsheetachtig overzicht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ppl schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:57:
[...]

Dat gaat alleen op voor horloge nono's aka de gemiddelde consument. De liefhebbers kopen die dingen standaard via het internet, via allerlei veilingen en van elkaar (meestal ook de enige manier om aan een bepaald model te komen, denk aan Seiko monsters). Soms zelfs zonder bandje. Is ook niet erg want die kun je er zelf aan zetten en zelf ook afstellen. Je hoeft dus niet zoals bij schoenen, kleding, enz. te passen. De nono's stappen een juwelier binnen, bekijken daar het aanbod, passen wat en gaan tot koop over.
Zo, wat een onbeschofte post zeg....

Maar goed. Nee, dat denk ik niet. Ik acht mezelf een horloge liefhebber, maar zeker geen verzamelaar. Daar zit dus nog echt wel wat tussen. Ik heb best smalle polsen en heb zo al meegemaakt dat de maat van een horloge zelf niet alles zegt. De vorm van de kast, de manier waarop de lugs om je pols vallen, hoe dik een horloge is, o.a. maken allemaal hoe het uiteindelijk bij je past. De liefhebbers gaan dan ook graag naar een juwelier om e.e.a. te passen en te proberen. Niet iedereen heeft ook het budget voor meerdere horloges, zeker in het iets duurdere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb m'n horloges ook via internet gekocht, want goedkoper.
In de winkel wel even bekeken en gepast natuurlijk O-)
Je wilt toch zien hoe zoiets om je pols staat. Knappe jongen die een horloge passend maakt :+

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 05-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb nog nooit een horloge gepast in een winkel. Zelfs mijn "dure" horloges eigenlijk niet.

Ik heb grote polsen dus staat altijd wel prima en als het niet mooi "staat" maar ik vind het horloge zelf wel mooi dan is dat toch ook prima :)

Eventueel aan te passen met bandjes maar dat doe ik meestal alleen als ik uitgekeken ben op bepaalde bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 11:47
Donstil schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:32:
Ik heb nog nooit een horloge gepast in een winkel. Zelfs mijn "dure" horloges eigenlijk niet.

Ik heb grote polsen dus staat altijd wel prima en als het niet mooi "staat" maar ik vind het horloge zelf wel mooi dan is dat toch ook prima :)

Eventueel aan te passen met bandjes maar dat doe ik meestal alleen als ik uitgekeken ben op bepaalde bandjes.
Geldt voor mij hetzelfde, als ik een mooi horloge tegenkom die ik echt graag wil hebben dan koop ik hem gewoon.

Heb ook redelijk grote polsen en daarom ook 45mm of grotere horloges :-). Dus de 42mm Apple Watch zal waarschijnlijk zelfs klein vallen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hier kan je alvast wat combineren met bandjes en cases: http://mixyourwatch.com/

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Shiver23 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:08:
Hier kan je alvast wat combineren met bandjes en cases: http://mixyourwatch.com/
Geinig, fraai in elkaar gezet ook.
Zoals ik dat hier zie kan een Sport SpaceGrey prima de donkere stalen band hebben. Ben benieuwd hoe dat in het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooie combinatie is dat inderdaad!
Die alu zwarte kast lijkt me erg mooi. Alleen dat zwarte rubberen bandje lijkt me niet het meest comfortabel.
Hoop eigenlijk dat er een stalen 3rd party bandje met elastiek uitkomt (of hoe heet zoiets, zon stalen band die je uitrekt om m om te doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh zoals bij de Pulp Fiction watch bedoel je? Geen idee hoe dat heet idd.

Ik hou er zelf altijd wel van als een horloge net iets losser zit en dat lijkt me niet mogelijk met dit systeem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zon ding, kan je ook wel losser instellen, maar een beetje aansluitend lijkt de bedoeling idd:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/d/l225/m/m_Sbk11pczmXA4RePqzekhw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat bedoelde ik ook idd.

Edit: ik zou hef trouwens wel handig vinden als ze er een soort "Pols shake" in programmeren. Dat zit nu ook in mijn Pebble en ben ik eigenlijk wel goed aan gewend. Bij de Pebble gaat het scherm dan branden maar voor de watch zou zoiets wel goed werken om het scherm te activeren.

[ Voor 84% gewijzigd door Donstil op 05-03-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:27:
Ja dat bedoelde ik ook idd.

Edit: ik zou hef trouwens wel handig vinden als ze er een soort "Pols shake" in programmeren. Dat zit nu ook in mijn Pebble en ben ik eigenlijk wel goed aan gewend. Bij de Pebble gaat het scherm dan branden maar voor de watch zou zoiets wel goed werken om het scherm te activeren.
Ik mijn mij te herinneren dat ik ergens ben tegengekomen dat het scherm aan gaat op het moment dat je je pols optilt en richting je gezicht draait. Kan het alleen even niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tjoekie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:03:
[...]

Ik mijn mij te herinneren dat ik ergens ben tegengekomen dat het scherm aan gaat op het moment dat je je pols optilt en richting je gezicht draait. Kan het alleen even niet zo snel terug vinden.
Ja klopt dat zit er wel in ja.
Mogelijk werkt een "Pols shake" het dan ook wel activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:32
Ik kan persoonlijk niet wachten op de Apple Watch, maar ik hoop zo erg dat ze alles compleet verkopen bv: de watch + band ipv de watch los.
Zou echt balen als dat het niet het geval is.

[ Voor 9% gewijzigd door Msi92 op 06-03-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:55:
Is dat zo? Er was wel een bevestiging dat de bandjes verwisselbaar zouden zijn natuurlijk (want Apple profileert dit duidelijk als een device wat je echt naar je eigen smaak aanpast) maar dat dit ook direct op de launch al zo zou zijn was enkel gissen.
Er is tijdens de presentatie al gezegd dat je honderden combinaties kunt maken, iets wat ze ook herhalen in het promotiemateriaal en in een paar interviews. Dat aantal haal je alleen als je voor alle edities de bandjes beschikbaar maakt.
Welke geruchten over de bandjes bedoel je in je laatste zin trouwens? Die is me even ontschoten volgens mij.
Dat niet alle bandjes voor alle Apple Watch modellen beschikbaar zouden zijn dus als je de sport editie kocht kun je alleen maar uit de rubberen bandjes kiezen (om eens een voorbeeld te noemen).
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:08:
[...]

Zo, wat een onbeschofte post zeg....
Ook alleen maar omdat het niet in je straatje past...
De liefhebbers gaan dan ook graag naar een juwelier om e.e.a. te passen en te proberen. Niet iedereen heeft ook het budget voor meerdere horloges, zeker in het iets duurdere segment.
Jij gaat kennelijk graag naar een juwelier om dat te doen maar dat betekent niet dat iedereen dat ook doet. En dat doen ze ook niet. Kijk maar eens op de horlogefora waar die mensen zich verzamelen en vergeet het horloge topic hier op het forum dan vooral ook niet. Als je even rondkijkt naar wat er nog aan juweliers is in steden en wat die in hun assortiment hebben zitten dan is dat heel erg op het niveau "supermarkt". Horloges zijn uit de gratie geraakt (meest gehoorde argument "daar is een telefoon voor") en dat is te zien. Wat je vooral ziet bij juweliers zijn de mode merken die bijna allemaal op elkaar lijken. Daar doen de liefhebbers het niet voor. Die zoeken de zeldzame modellen, die ene oude die pa ook droeg of, zoals ik al aangaf met de Seiko monster, iets wat hier gewoon niet verkocht wordt (maar in Japan wel). Je ziet het ook aan wat ze kopen, overwegend mechanisch, weinig quartz (een echte liefhebber koopt natuurlijk van alles, die is niet kieskeurig).

En zijn dat allemaal dure horloges? Totaal niet. Als de Aldi een leuke van Albatros heeft liggen dan zijn er zat die er eentje kopen. Veel "replica's" en "homages" (of het namaak of replica of homage is, is een felle discussie) komen uit China en worden veel gekocht omdat ze er nagenoeg hetzelfde uitzien als het origineel maar een fors lager prijskaartje kennen. Daarnaast hoeft een horloge ook helemaal niet duur te zijn om goed te zijn. Seiko is 1 van de merken die dat wel goed bewezen heeft (daar kun je zelfs afvragen of Rolex wel betere duikhorloges heeft). Alleen de liefhebbers die het budget hebben en het er ook voor over hebben kopen die dure horloges.

Verder hoef je ook niet naar een winkel om een horloge te passen. Bandje stel je zelf af en er zijn vaak zat plaatjes, filmpjes, reviews en overige informatie te vinden. Het is altijd wel leuk om te doen, zeker als de verkoper ook echt een liefhebber van horloges is (iets wat voor veel juwelierszaken tegenwoordig helaas niet meer opgaat), levert leuke gesprekken op. Als je zo'n iemand eens treft schroom dan vooral niet om bovenstaande eens na te vragen. Krijg je een behoorlijk goed inzicht in een wereld die niet zo heel erg rooskleurig meer is.
Msi92 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:09:
Ik kan persoonlijk niet wachten op de Apple Watch, maar ik hoop zo erg dat ze alles compleet verkopen bv: de watch + band ipv de watch los.
Zou echt balen als dat het niet het geval is.
Een horloge verkoop je niet zonder bandje, dat zou compleet nutteloos zijn (een iPhone zonder oplader bijv.). Wellicht dat je qua prijs wat basismodellen hebt zoals ze dat nu ook met hun producten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:28:
[...]

Er is tijdens de presentatie al gezegd dat je honderden combinaties kunt maken, iets wat ze ook herhalen in het promotiemateriaal en in een paar interviews. Dat aantal haal je alleen als je voor alle edities de bandjes beschikbaar maakt.

[...]

Dat niet alle bandjes voor alle Apple Watch modellen beschikbaar zouden zijn dus als je de sport editie kocht kun je alleen maar uit de rubberen bandjes kiezen (om eens een voorbeeld te noemen).
Ja dat zei ik toch al? Nergens is echter bevestigd dat dit op de launch gaat zijn.
Dat horen we maandag allemaal pas natuurlijk.

Wel zijn er trouwens bandjes op de Apple site waar alleen 38mm of 42mm bij staat terwijl er ook bandjes zijn waas 38mm and 42mm bij staat. Dat doet vermoeden dat niet elk bandje er in elke maat komt. Ook lijkt er verschil in lengte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad, hier staat een mooi overzicht welke bandjes er voor welke watch zijn:
http://lmnt.me/watch/

Tot maandag is alles speculeren. Ik zou normaal verwachten dat ze de varianten die op de site staan in een doosje beschikbaar hebben, maar dat zijn er ook al 30+ ofzo.
Misschien dan toch een losse klok waar ze ter plekke een bandje op klikken?
Lijkt me niet echt de Apple ervaring en een beetje crappy dat het niet uit zon strak Apple doosje komt.

Plus dat het qua doorlooptijd in de winkel al helemaal dramatisch gaat zijn dan, als iedereen er ter plekke nog een bandje bij moet zoeken, passen, etc.

@ppl: denk niet dat de Applewatchklant een horlogefreak is zoals jij ze beschrijft? Lijken me andere groepen?
En de Apple Watch is helemaal nieuw, dus toch ook wel fijn om even in het echt te zien hoe dat spacegrey nou kleurt, en of die stalen kast niet te hard glimt... En of het nou 42 of 38mm moet worden (zelf niet echt brede polsen, Seiko Velatura past wel goed en is zelfde formaat, maar Apple Watch lijkt een plattere case te hebben, dus twijfel nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:14:
Inderdaad, hier staat een mooi overzicht welke bandjes er voor welke watch zijn:
http://lmnt.me/watch/
O jammer als alleen deze combi's verkocht worden. Mij lijkt de Space Gray Aluminum met Space Black Link Bracelet ook wel interessant. Die zou ik wel een in een winkel willen zien en/of omdoen ;)

Als er trouwens (zoals TechCrunch meldt) een accessoirepoort in de bracelet-aansluiting zit, dan biedt dat interessante mogelijkheden voor 3rd-party hi-tech bandjes ;) 9to5 ontkracht deze rumor weer helaas ;(

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
"Here’s a tidbit you might not know — in order to receive notifications from apps, the Watch must be on your wrist and locked. They require contact with your skin. There will be no in-app dropdown notifications or constant pinging while it’s off your wrist. Push notifications also cease when the battery reaches 10 percent. Those decisions speak to the care with which Apple is handling notifications."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Donstil op 07-03-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 12:58
voor de mensen die niet zo goed zijn in Engels ook een mooie vertaling van iCulture over de nieuwe details van de Apple Watch :9 :

http://www.iculture.nl/de...-opladen-muziek-streamen/

Zijn toch leuke dingen die we nog niet wisten. Het 100% opladen in 2 uur lijkt me ook wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:28:
[...]
Een horloge verkoop je niet zonder bandje, dat zou compleet nutteloos zijn (een iPhone zonder oplader bijv.). Wellicht dat je qua prijs wat basismodellen hebt zoals ze dat nu ook met hun producten kennen.
Een horloge zonder bandje verkopen zie ik ook niet snel gebeuren, hoewel:
Er zullen waarschijnlijk bandjes los verkocht worden (zie http://9to5mac.com/2015/0...ies-available-separately/). In dat geval schat ik in dat horloges ook los verkocht worden voor diegenen die een bandje (apple of 3rd-party) los willen kopen.
Of het moet zo zijn dat je standaard een bandje bij het klokje krijgt en als je een ander bandje wilt deze er gewoon bij moet kopen (kun je nog eens wisselen). Enfin, afwachten maar. Nog 2 nachtjes, dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Als je een Watch koopt dan hoort daar een bandje bij, dat lijkt me logisch. Maar ik denk dat ze niet in hetzelfde doosje zullen zitten, aangezien er zoveel combinaties te maken zijn van Watch en bandjes. Of ze worden in de Apple Store ter plekke gecombineerd, dat is natuurlijk ook mogelijk.

Verder steek ik me hand in het vuur voor het feit dat bandjes los te koop zullen zijn, dat wordt een gigantische cashcow voor Apple.

Ik ben vooral enorm benieuwd naar de prijs van de SS versies, en wat ze gaan doen aan de upgradeability.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Ton op 07-03-2015 15:21 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik verwacht dat de watch en watch Sport in de verpakking gewoon een rubberen bandje hebben.

Los kopen gaat uiteraard gebeuren maar ik denk niet dat ze bij $ 350,- beginnen zonder bandje. Ook zie ik een korting niet snel gebeuren als je het horloge zonder bandje neemt en er een andere bij koopt.

$ 500 + $ 79 leder bandje lijkt me voor Apple veel interessanter dan $ 500 zonder bandje en dan voor $ 59 een leder bandje "Omdat er heen bandje bij het horloge zit".

Dat rubberen bandje belant dan in de kast van de "wisselaar" maar is wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:14:
@ppl: denk niet dat de Applewatchklant een horlogefreak is zoals jij ze beschrijft?
Nee. Er zullen wat horlogeliefhebbers bij zitten (een aantal weigert een smartwatch, een aantal ziet ze wel zitten) maar het zullen voornamelijk de Apple fans van het 1e uur zijn en die hebben nog nooit wat van Apple eerst lopen uitproberen. Dat was altijd blindelings kopen. Het aantal gewone mensen die een horloge wil kopen wil daar nooit veel geld aan uitgeven en alles wat boven de 150 euro komt wordt al gezien als veel geld. Je moest eens weten hoeveel mensen een horloge van 300 al als superduur bestempelen :P
Tio Nordin schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:54:
Of het moet zo zijn dat je standaard een bandje bij het klokje krijgt en als je een ander bandje wilt deze er gewoon bij moet kopen (kun je nog eens wisselen).
Dat is wat ik bedoelde: er zullen een aantal basisconfiguraties zijn zoals ze dat nu ook hebben met hun Macs. Die configuraties kun je dan aanpassen. Het kan ook zijn dat ze het doen zoals bij de iPhone: eerst aangeven welke van de 3 watch modellen je wilt en vervolgens aangeven welk bandje erbij moet. Hoe dan ook, zonder bandje gaan ze echt niet doen, heeft geen zin (ook niet vanuit verkoop, je wil graag accessoires als bandjes erbij verkopen).
Mr Ton schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:20:
Verder steek ik me hand in het vuur voor het feit dat bandjes los te koop zullen zijn, dat wordt een gigantische cashcow voor Apple.
Tja als ze dit al bij de introductie hebben gemeld is het natuurlijk makkelijk om je handen daarvoor in het vuur te steken... Waarom zouden ze het toch überhaupt mogelijk hebben gemaakt om bandjes te kunnen verwisselen op een hele makkelijke manier? ;)

Dit soort referenties zijn niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 08-03-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
ppl schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:24:
[...]
Dat is wat ik bedoelde: er zullen een aantal basisconfiguraties zijn zoals ze dat nu ook hebben met hun Macs. Die configuraties kun je dan aanpassen. Het kan ook zijn dat ze het doen zoals bij de iPhone: eerst aangeven welke van de 3 watch modellen je wilt en vervolgens aangeven welk bandje erbij moet. Hoe dan ook, zonder bandje gaan ze echt niet doen, heeft geen zin (ook niet vanuit verkoop, je wil graag accessoires als bandjes erbij verkopen).
Dat kan prima online, maar in een retail store is dat bijna niet mogelijk. Je kan nog prima 3 varianten van een iPhone in 3 kleuren op de schappen leggen, maar 6 soorten watches met 10+ bandjes zijn veel te veel combinaties. ;) Dat een bandje erbij hoort lijkt me duidelijk, anders is het geen horloge he.

*knip*

Je mag gewoon een TR aanmaken en niet reageren :).

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 08-03-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die dude die een overzichtje met combinaties had gemaakt had het over: "Blue checkboxes represent the launch-day SKUs. Each SKU is a retail box containing both the case and a band."
Dat zouden dan rond de 34 types moeten zijn, kant en klaar in een doosje.

Zou op zich best kunnen: de iPod Touch heb je al in 18 varianten.
Nu heb je 28 varianten voor de Watch en Sport Watch (en dan de Edition nog, maar als die echt zo duuur wordt als verwacht is dat de moeite niet op een launchdag in de winkel).

Dus 28 varianten kant en klaar in doosje, waar je dan nog een los bandje bij kunt kopen als accessoire. Zie het niet gebeuren dat Apple in de winkel combinatietjes gaat zitten maken van horloges met bandjes. Dan geef je zo'n ding weg als kado en dan zitten de vingerafdrukken van het bandje wisselen al op het horloge (en hoe seal je een doosje opnieuw)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ppl schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:24:
[...]
Nee, volgens mij begreep je niet wat ik bedoelde. Ik was denk ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde:
De Apple Watch wordt misschien verkocht in een doosje met een standaard bandje (waarschijnlijk de goedkoopste kunststof variant ofzo). Als je een ander bandje wilt, kun je die los erbij kopen en heb je dus totaal 2 bandjes. Voordeel voor klant: het verpakking hoeft vóór de koop niet open en voordeel voor Apple: klant betaalt altijd voor minimaal één bandje (en heel belangrijk: Apple verkoopt hiermee zeker méér bandjes dan met andere verkoopmethodes).
Maar goed, dit is ook maar een speculatie. We gaan het morgen horen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tio Nordin op 08-03-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 18:33
Zal mij ook benieuwen hoeveel prijsverschil er zal zijn tussen de 38mm en 42mm modellen. Ikzelf wil sowieso een 42mm model :)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Apple Watch Prelude
Here are my final guesses (38mm/42mm):

Apple Watch Sport (all colors): $349/399
Apple Watch, steel, Sport Band: $749/799
Apple Watch, steel, Classic Buckle: $849/899
Apple Watch, steel, Milanese Loop: $949/999
Apple Watch, steel, Modern Buckle (38mm only): $1199
Apple Watch, steel, Leather Loop (42mm only): $1299
Apple Watch, steel, Link Bracelet: $1499/1599
Apple Watch, space black steel, Link Bracelet: $1899/1999
Apple Watch Edition, Sport Band: $7499/7999
Apple Watch Edition, Modern Buckle (38mm only): $9999
Apple Watch Edition, Classic Buckle (42mm only): $10,999

And purely based on my own speculation — the following configurations have not been announced, have not even been rumored, and have not been suggested to me by any sort of sources:

Apple Watch Edition, Gold Milanese Loop: $14,999/$16,999
Apple Watch Edition, Gold Link Bracelet: $17,999/$19,999
Ik denk dat deze prijzen redelijk goed gegokt zijn, alhoewel ik ervan uit ga dat de editions iets lager geprijsd zullen zijn. Ik denk dat de Editions rond de $5000 beginnen ipv rond de $7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zei het al eens eerder in het Keynote topic.
Ik denk dat het zoiets wordt.
38mm watch Sport €349,- (Rubberen band)
42mm Watch Sport €399,- (Rubberen band)

38mm watch €749,- (Rubberen band)
42mm watch €799,- (Rubberen band)

38mm watch gold €2499,-
42mm watch gold €2799,-

38mm watch Rosé gold €2799,-
42mm watch rosé gold €3199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Apple Watch, steel, Link Bracelet: $1499/1599
Apple Watch, space black steel, Link Bracelet: $1899/1999
No way. Da's 1000 euro voor een bandje en RVS ipv alu.
Tenzij ze graag een flop willen bij Apple.

Ken tot nu toe niemand die er warm voor loopt eigenlijk, op mezelf na.
En ken aardig wat Apple fans.
Ook op bv iphoneclub reageren ze lauw.

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 08-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Apple pay met de Apple Watch, zo werkt het. (ook icm met oudere iPhones zonder NFC)

http://www.iculture.nl/betalen-apple-pay-apple-watch/

Hoe echt is het goud in de gouden Apple Watch modellen?

http://www.iculture.nl/gouden-apple-watch-welk-materiaal/

[ Voor 56% gewijzigd door crazylegs op 08-03-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:36:
[...]

No way. Da's 1000 euro voor een bandje en RVS ipv alu.
Tenzij ze graag een flop willen bij Apple.

Ken tot nu toe niemand die er warm voor loopt eigenlijk, op mezelf na.
En ken aardig wat Apple fans.
Ook op bv iphoneclub reageren ze lauw.
Ja dat is hier ook wel, ik ken redelijk wat Hardcore Apple fans en op mezelf na gaat alleen mijn schoonvader hem direct kopen en gek genoeg is dat nou weer niet een echte hardcore Apple gebruiker. Hij is wel een horloge freak trouwens, gaat voor de 42mm goude want is naar zijn eigen zeggen "wel eens toe aan wat anders".

Maar goed Mooi toch, makkelijker te pakken te krijgen op de release dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:41:
Apple pay met de Apple Watch, zo werkt het. (ook icm met oudere iPhones zonder NFC)

http://www.iculture.nl/betalen-apple-pay-apple-watch/

Hoe echt is het goud in de gouden Apple Watch modellen?

http://www.iculture.nl/gouden-apple-watch-welk-materiaal/
Die iPhoneclub artikelen moet je wel met een korreltje zout nemen hoor.
Ik zou de originele bron (goed zoeken, vermelden ze zelden) er maar eens goed op nalezen, ze vertalen wel eens verkeerd waardoor je een hele andere conclusie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Die iPhoneclub artikelen moet je wel met een korreltje zout nemen hoor.
Ik zou de originele bron (goed zoeken, vermelden ze zelden) er maar eens goed op nalezen, ze vertalen wel eens verkeerd waardoor je een hele andere conclusie krijgt.
I know, wat dr ook allemaal geschreven wordt.. Morgenavond zullen we het pas allemaal echt weten, ik kan haast niet wachten tot het morgen 18:00 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik hoop dat ze het begin veel opscheppen over de verkochte aantallen. Dat boeit me namelijk niets en ik ben om 18:30 pas thuis, zo mis ik dus niets :) (anders wordt het in de file kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
http://watchaware.com/watch-apps is ook weer geüpdatet met een paar nieuwe apps.. Hoop niet dit tot nu toe alle 3rd party apps zijn, maar dat zal wel niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Apple Watch Edition, Gold Milanese Loop: $14,999/$16,999
Apple Watch Edition, Gold Link Bracelet: $17,999/$19,999
Leuke speculatie, maar ik hoop niet dat er mensen zijn die zoveel geld over hebben voor een gadget _O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nog een leuke trouwens.. Al is over nagedacht? Stel je koopt de Apple Watch met een stalen band, echter blijkt deze te lang. Zijn de banden makkelijk in te korten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baexed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 14:57
crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:40:
Nog een leuke trouwens.. Al is over nagedacht? Stel je koopt de Apple Watch met een stalen band, echter blijkt deze te lang. Zijn de banden makkelijk in te korten?
Ik neem aan dat de band uit schakels bestaat die je kunt verwijderen. Zodoende kan je de band inkorten of verlengen.

PSN ID: Baexed | Battlelog: Baexed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Baexed schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Ik neem aan dat de band uit schakels bestaat die je kunt verwijderen. Zodoende kan je de band inkorten of verlengen.
Dat zal inderdaad ook wel, mja heb je daar misschien speciaal gereedschap voor nodig? Vooral als ze online te bestellen zijn (er gaan geruchten dat ze alleen bij de stores verkocht gaan worden) lijkt het me toch wel handig als je zelf de bandjes makkelijk kan inkorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Dat zal inderdaad ook wel, mja heb je daar misschien speciaal gereedschap voor nodig? Vooral als ze online te bestellen zijn (er gaan geruchten dat ze alleen bij de stores verkocht gaan worden) lijkt het me toch wel handig als je zelf de bandjes makkelijk kan inkorten..
Van de Apple-site (staat bij de Link Bracelet):
The custom butterfly closure folds neatly within the bracelet. And several links feature a simple release button, so you can add and remove links without any special tools. Available in stainless steel and space black stainless steel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:59:
[...]

Van de Apple-site (staat bij de Link Bracelet):
The custom butterfly closure folds neatly within the bracelet. And several links feature a simple release button, so you can add and remove links without any special tools. Available in stainless steel and space black stainless steel.
Had ik nog niet gezien, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:07:
http://watchaware.com/watch-apps is ook weer geüpdatet met een paar nieuwe apps.. Hoop niet dit tot nu toe alle 3rd party apps zijn, maar dat zal wel niet :P
Moet eerlijk zeggen dat ik door niets van dit weg geblazen ben. Zijn kleine previews natuurlijk maar ik zie niets waar ik meer van zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
D'r zitten wel wat apps tussen welke ik wil hebben. Ik denk dat we de echt leuke dingen morgen pas gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:40:
Ja, dat was zelfs een feature tijdens de eerste presentatie, ze zijn zonder tools in te korten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk waarschijnlijk voor de het zwart stalen klokje gaan met Link Bracelet, of anders de gewone stalen versie, maar als die (zoals John Gruber zegt) 1499 tot 1999$ gaat kosten, ga ik toch voor een iets minder prijzige uitvoering denk ik en koop ik wel een los 3rd-party bandje.
Reden: 1000$ vind ik wel voldoende.
Ik verwacht dat de Apple Watch (ook deze eerste versie) niet in waarde zal stijgen, want over enkele jaren is het echt verouderde hardware en de oplage zal ook niet dusdanig laag zijn dat het collectors items worden. Ook verwacht ik zelf over 1 jaar toch versie 2 aan te schaffen en dan wordt deze, zoals al mijn speelgoed, binnen gezin doorgeschoven. Dus $1000 (in 1 jaar, dat is ruim $80 per maand) dat vind ik wel de max voor een hebbedingetje voor erbij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tio Nordin op 08-03-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
1000dollar? Alsin 1000 euro hier?
Ik zou no way 1000 euro voor zo'n digitaal klokkie uitgeven, hoe mooi ik de stalen versie met stalen band ook vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
deBennie schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:31:
1000dollar? Alsin 1000 euro hier?
Ik zou no way 1000 euro voor zo'n digitaal klokkie uitgeven, hoe mooi ik de stalen versie met stalen band ook vind. :)
Jep, ik (en John Gruber) bedoel 1000 dollar. Dat is geen 1000 euro natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:27:
want over enkele jaren is het echt verouderde hardware
De techniek van wearables gaat momenteel zo snel dat het over een jaar al verouderd is. Ik krijg de indruk dat op een aantal hardware-vlakken de Apple watch al achterloopt. De kracht zit wederom in hoe alles samenwerkt en de apps.
Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Uh, juist wel. Als het al niet >€1000 wordt. De dollar koers en BTW maken dat niet eens zo moeilijk te voorspellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ethirty op 08-03-2015 16:37 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:09:
D'r zitten wel wat apps tussen welke ik wil hebben. Ik denk dat we de echt leuke dingen morgen pas gaan zien.
Ik heb nu nog niets gezien, ben benieuwd naar morgen maar verwacht daar ook geen echte killer apps.
Althans niet voor mijn gebruik, je BMW i8 of Tesla via je Watch benaderen is heel cool maar ja ik heb die auto's helaas niet (Om maar een voorbeeld te geven).

Wel verwacht ik dat de kracht van de watch echt ligt bij de iOS Developers. Die kunnen dat ding maken of kraken.

Doorgaans updaten de goeie devs hun apps redelijk vlot met de nieuwe iOS functies (Groter scherm, meer pixels, enz) ik verwacht dit eigenlijk bij de watch ook wel.
[...]

Ik betaal nu liever duizend dollar voor een product dan 1000 euro hoor. De koerst staat zo slecht dat een 1000 dollar kostende watch hier al snel 1150 euro moet gaan kosten (inclusief btw).

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 08-03-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Ondertussen wel bijna hoor :)
1,08 staat de euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:35:
[...]

De techniek van wearables gaat momenteel zo snel dat het over een jaar al verouderd is. Ik krijg de indruk dat op een aantal hardware-vlakken de Apple watch al achterloopt. De kracht zit wederom in hoe alles samenwerkt en de apps.
Ik bedoelde aan te geven dat over 1 jaar, over enkele jaren, of over 10-tallen jaren het klokje echt niet meer waard wordt kwa techniek.
[...]

Uh, juist wel. Als het al niet >€1000 wordt. De dollar koers en BTW maken dat niet eens zo moeilijk te voorspellen.
??? 1000 dollar is meer dan 1000 euro ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Donstil schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:36:
[...]

Ik heb nu nog niets gezien, ben benieuwd naar morgen maar verwacht daar ook geen echte killer apps.
Althans niet voor mijn gebruik, je BMW i8 of Tesla via je Watch benaderen is heel cool maar ja ik heb die auto's helaas niet (Om maar een voorbeeld te geven).

Wel verwacht ik dat de kracht van de watch echt ligt bij de iOS Developers. Die kunnen dat ding maken of kraken.

Doorgaans updaten de goeie devs hun apps redelijk vlot met de nieuwe iOS functies (Groter scherm, meer pixels, enz) ik verwacht dit eigenlijk bij de watch ook wel.
Als de developers idd maar goed mee willen doen, en hopen op een shitload aan beschikbare apps binnen afzienbare tijd :) maar daar geloof ik wel in aangezien apps ontwikkelen een lucratieve bezigheid kan zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Ondertussen wel bijna hoor :)
1,08 staat de euro :(
o oke. Verwacht je dan dat de dollar-prijzen op de apple.com site 1 op 1 worden overgenomen op de apple.nl site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:44:
[...]

o oke. Verwacht je dan dat de dollar-prijzen op de apple.com site 1 op 1 worden overgenomen op de apple.nl site?
Ah, je bedoelt dat ie nog duurder wordt?
Nu = iPad Air 2 $499/e499 op de site zie ik.
Watch zal dan wel $349/e349 zijn, als ze hem niet stiekem al corrigeren voor die stijgende dollarkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Als we geluk hebben wel. Dan zijn we spekkoper namelijk.
Stel dat de Watch daar 1000 dollar gaat kosten zonder sales tax dan staat dat hier gelijk aan 920 exclusief btw. (dat maakt 1150 euro inclusief btw)

Dus als Apple 999 euro van 999 dollar maakt zitten we goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 08-03-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tio Nordin schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:42:
[...]

??? 1000 dollar is meer dan 1000 euro ???
Niet letterlijk, maar wel als het op productprijzen aankomt. Over het algemeen kan je het $-teken vervangen door het €-teken.

iPhone 6 instapprijs: $649 vs €699 om maar een voorbeeld te noemen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
O oke. Duidelijk wat koersen betreft.
Anyway, ik schaf wel het stalen klokje met een rubberbandje aan, als mogelijk, dan kijk ik wel voor een mooie 3rd-party band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
Ik verwacht zelf geen prijsverschil tussen de 38mm en 42mm versies. Ik denk dat het een kwestie van voorkeur is en moet zijn, en dat Apple de prijs differentiatie niet nog ingewikkelder gaat maken door dan ook nog eens verschillend te gaan prijzen tussen de maten. Het aanbieden van zo veel verschillende modellen en maten is al zo niet-Apple achtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat lijkt me wat naïef als ik zo eerlijk mag zijn.

No way dat Apple (of welk bedrijf dan ook) een kans op meer winst laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mooie watch samenvatting van iDownloadblog

Apple Watch: everything we know so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:53:
Ik denk dat niemand zich moet verbazen als bijvoorbeeld de MacBook Air een (kleine) update krijgt, maar de prijs opeens wel weer boven de €1000 ligt (t.o.v. de huidige €929). Een jaar geleden was €1 nog ongeveer $1.40, terwijl dat op dit moment €1 = $1.08 is... met een kans dat de euro nog minder waard wordt de komende tijd. Dat gaat Apple sowieso doorberekenen, zoals ze al jaren prijzen omhoog en omlaag bijstellen op basis van de wisselkoers (en heffingen, btw, etc.).
Ppsstt. Daar hebben we dit voor [Apple Keynote] Spring Forward: 9 maart 2015, 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ah, had de twee topics naast elkaar open en ze even door elkaar gehaald.. bedankt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de reactie maar voor je verplaatst :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat een geld, maar het is en blijft een iedereen heeft het product en het is geen Rolex, Breitling, Seiko, Omega waar je wel mee gezien wil worden :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:40:
Wat een geld, maar het is en blijft een iedereen heeft het product en het is geen Rolex, Breitling, Seiko, Omega waar je wel mee gezien wil worden :-)
Als "er mee gezien worden" je doel is dan zit je met een Rolex misschien beter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Donstil schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Als "er mee gezien worden" je doel is dan zit je met een Rolex misschien beter ja.
Daar is een horloge voor :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:50:
[...]

Daar is een horloge voor :-)
Haha, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Echt wel, als ik shop en zie een horloge dan gaat het om de looks niet wat hij kan :-) maar tja, iedereen is anders :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:54:
[...]

Echt wel, als ik shop en zie een horloge dan gaat het om de looks niet wat hij kan :-) maar tja, iedereen is anders :-)
Ik ken in ieder geval een best aantal mensen wat een mooi mechanisch horloge waardeerd op de techniek en vakmanschap van het horloge.

Maar goed het blijft Apple's ( ;) ) met peren vergelijken. Een dure RangeRover is toch ook niet net zo sportief als een R8 omdat ze toevallig alle twee duur zijn? De watch geef de tijd weer maar daarmee houden de overeenkomsten wel een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat niet alle bandjes op alle soorten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:45

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

>400 euro voor een smartwatch die eruit ziet als iets van 4 jaar geleden.. Mijn god. Vergelijk dit gedrocht eens met een Moto 360, Huawei Watch of LG Watch Urbane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
ocn schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:56:
>400 euro voor een smartwatch die eruit ziet als iets van 4 jaar geleden.. Mijn god. Vergelijk dit gedrocht eens met een Moto 360, Huawei Watch of LG Watch Urbane..
Nou sorry maar ik vind de apple watch echt 10x mooier en meer luxe uitstralen dan die cheasy modelletjes van overige fabrikanten. Maar die prijs ;w hahahaha echt te sneu voor woorden, 450 euro voor een stalen bandje. Dat ze die watch maar ergens stoppen waar geen licht schijnt. Ben enorm apple aanhanger maar die prijzen zijn echt van de zotte, apple is een beetje door aan het draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Mocht je van de schrik bekomen zijn en een keuze voor een model willen maken, dan heb ik een mooie 'sizing guide' voor je:
http://store.apple.com/Ca...nt/Watch_Sizing_Guide.pdf

Leuke detail is dat de sportvariant wordt geleverd met twee bandjes: S/M en M/L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Die prijzen

Afbeeldingslocatie: http://replygif.net/i/160.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Tja dat voel ik ook wel een beetje zo. Zeker de bandjes zijn veel te duur. Ook dat je geen leren bandje kan plaatsen op het sport model.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Ergens was ik nog wel geïnteresseerd in een Apple Watch met Link Bracelet maar plus minus 1000 euro voor een smartwatch en die horlogeband vind ik te zot voor woorden. Daar doe ik dus niet aan mee. Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door CR1691 op 09-03-2015 21:36 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd naar andere bandjes voor de Sport.
Ik begrijp best dat bepaalde bandjes daar niet goed op gaan maar bv "The Leather loop" had toch prima gekund?
ben benieuwd wanneer we daar iets officieels over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wat ik begrijp is dat op de sport geen andere bandjes kunnen. Dat zou betekenen dat ze een fysieke beperking hebben aangebracht, aangezien op de stalen wel sportbandjes kunnen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:44:
Wat ik begrijp is dat op de sport geen andere bandjes kunnen. Dat zou betekenen dat ze een fysieke beperking hebben aangebracht, aangezien op de stalen wel sportbandjes kunnen?
Dat moet dan haast wel, blokkeren om duurdere horloges te verkopen dus.

Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Vind de prijzen van de stalen Apple Watch enorm meevallen. Had verwacht dat ie zou beginnen bij $1000 en dan tot $2500 zou gaan. Edition had ik de startprijs vanaf $5000 geschat, maar snap wel dat ze het zoveel verschil maken met de stalen versies.

Denk dat het horloge zelf tegen gereduceerd tarief te upgraden is ieder jaar.
Al met al gaat dit wel een hit worden.

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-03-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:44:
Duidelijk is dat ze niet met een andere band verkocht worden, maar ik zie nergens staan dat je er geen andere band op zou kunnen bevestigen. Aangezien de sport band op de gewone Watch kan, waarom zou je een andere band niet op de Sport kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik zie echt niet in dat dit een hit gaat worden. Kom op zeg, 400 euro voor een horloge! Dat ie dan smart is ok, maar ik vind 400 euro veel geld voor een horloge. Laat staan de 11000 voor een gouden exemplaar.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pimzm schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:57:
[...]

Duidelijk is dat ze niet met een andere band verkocht worden, maar ik zie nergens staan dat je er geen andere band op zou kunnen bevestigen. Aangezien de sport band op de gewone Watch kan, waarom zou je een andere band niet op de Sport kunnen zetten?
Ik las net hier in het keynote topic dat iemand van Apple support dat gezegd zou hebben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
rimave schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:00:
Ik zie echt niet in dat dit een hit gaat worden. Kom op zeg, 400 euro voor een horloge! Dat ie dan smart is ok, maar ik vind 400 euro veel geld voor een horloge. Laat staan de 11000 voor een gouden exemplaar.
11.000 en dat met een plastic sportband, niet eens leer of staal, dan mag je 5000 a 7000 euro extra dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Jongens, we zijn echt in de categorie mode beland he. Dit is niet meer de tech-industrie zoals wij hem kennen.

In de mode is het geen enkel probleem om idiote prijzen te rekenen. Sterker nog, als je het niet rekent wordt je product misschien juist niet goed verkocht.
€1000,- voor één van de duurdere stalen modellen is echt een schijntje. Dezelfde kwaliteit bij de concurrenten die in deze categorie meedoen zijn ook zo duur, zo niet nog duurder.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631437">~~~~~~~[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid</a>
~~~[/html]