Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:25:
Maar goed, kennelijk is mijn leven op momenten hectischer of dynamischer dan jouw leven... Dat verwacht ik althans wanneer je je geen enkele voorstelling kan maken van de behoefte. Ik kan prima begrijpen dat jij er geen behoefte aan hebt. Maar dat ik gedetailleerde scenario's moet beschrijven om je een idee te geven van de behoefte...
Het gaat niet om hoe hectisch iets is, het gaat om hoe je daar mee omgaat. Sommige mensen denken dat ze er overal bovenop moeten zitten met als gevolg dat ze zich ook nergens op kunnen concentreren. Anderen laten veel meer los (soms iets teveel). De eerste groep is degene die regelmatig uitgeblust thuis zit en heel snel een burnout hebben. Het gaat er dus niet om het geven van gedetailleerde scenarios, het gaat erom dat je inziet wat je eigen handelen voor gevolgen heeft en dat een technische oplossing lang niet altijd de oplossing is maar eerder een lapmiddel. Er zijn inmiddels zat methodieken die je helpen om chaotische en hectische zaken onder controle te krijgen zodat je weer rust hebt. Heb je veel meer aan dan een technisch hulpmiddel.
Knap dat jij weet dat iedere oproep belangrijk is. Ik weet het in ieder geval niet. Als het echt belangrijk is dan bellen ze wel weer of gebruiken ze van de andere tig manieren om contact met mij op te nemen. Het is nou niet dat ik ergens in het diepste geheim werk en daardoor telefoonnummers, e-mailaddressen, instant messaging, bezoekadressen en ga zo maar door verborgen moet houden. Als het er echt nood aan de man is weten mensen je echt wel te bereiken, ook wanneer je telefoon uit is omdat je 'm vergeten bent op te laden.
Op onze storingspieper zit ook geen led, is nog nooit een probleem geweest. Ook niet wanneer je op de wc zit en dat ding afgaat. Als het echt misse boel is bellen ze je wel plat. Je kunt niet altijd en overal zijn en direct ergens op inschakelen.
De een vind zo'n ding handig, de ander vervloekt het. Is het nou werkelijk zo lastig om te begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening is toegedaan? Is het nou ook werkelijk het einde van de wereld dat iedereen een eigen mening heeft?
Overigens vind ik Eddd ook wat ver gaan in hoe belangrijk een LED voor de telefoon is. Het is jammer dat het er niet op zit, maar meer ook niet.
Dat was mijn punt ook. Als het ding daadwerkelijk zo belangrijk is heb je mijns inziens een veel groter probleem die je nooit op gaat lossen met iets als een LED. Het hele notificatiescherm heeft die LED vervangen. Niet zo gek als je ziet dat veel mensen de telefoon als horloge gebruiken of heel vaak met dat ding lopen te spelen. Als je het scherm aan zet zie je vanzelf de gemiste berichten, telefoontjes, etc. Ik denk dat dat de gedachte ook is en de hoofdreden waarom we die notificatie-LED vrijwel niet meer zien.
De Apple Watch zal je hierbij ook niet helpen omdat hij exact hetzelfde doet als de iPhone. Het enige verschil is dat je even snel op je pols kunt kijken wanneer je iets binnenkrijgt ipv dat je de iPhone uit je zak moet vissen. Als je daar iets gemist hebt zul je het ook in het notificatiescherm moeten opzoeken. Btw, het meest genoemde negatieve punt van de Apple Watch zijn die notificaties. Het wordt door anderen als zeer hinderlijk ervaren dat je continu op je horloge zit te kijken tijdens een gesprek.
Dat is bevestigd door TAG Heuer zelf:
TAG HEUER, GOOGLE, AND INTEL ANNOUNCE SWISS SMARTWATCH COLLABORATION
Er zijn al wat meer horlogemakers die met een smartwatch zijn gekomen (Montblanc, Mondaine, Swatch) of die daar nog mee gaan komen. Echt een grote vaart loopt het nog niet en erg veel verschil zal er ook niet in zitten aangezien de traditionele horlogemakers een algemeen beschikbaar smartwatch platform gebruiken. Echt veel meer dan een activity tracker die kan bliepen en trillen als je een berichtje krijgt moet je er ook niet van gaan verwachten. Iedereen is nog druk op zoek naar wat een smartwatch is en wat voor nut dat ding kan hebben.