Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vriendin heeft een Iphone 6 plus. Als ik het serienummer check, dan geeft Apple aan dat haar toestel in aanmerking komt voor het vervangen van de camera module. Nu zijn er geen problemen in de praktijk met die camera, er kunnen prima foto's mee gemaakt worden namelijk. Dus we twijfelen nu even of we het toestel in de terugroepactie moeten doen. Je bent toch je toestel een tijdje kwijt neem ik aan. Heeft iemand hier er al ervaring mee? Kunnen er in een later stadium alsnog camera problemen ontstaan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:13:
Mijn vriendin heeft een Iphone 6 plus. Als ik het serienummer check, dan geeft Apple aan dat haar toestel in aanmerking komt voor het vervangen van de camera module. Nu zijn er geen problemen in de praktijk met die camera, er kunnen prima foto's mee gemaakt worden namelijk. Dus we twijfelen nu even of we het toestel in de terugroepactie moeten doen. Je bent toch je toestel een tijdje kwijt neem ik aan. Heeft iemand hier er al ervaring mee? Kunnen er in een later stadium alsnog camera problemen ontstaan?
Hier het zelfde schuitje, als 6 maanden actief gebruiker, nog geen verkeerde foto's gemaakt, maar zit wel in de serie waarin het probleem kan voorkomen. Weet niet of dit ook later pas zichtbaar kan worden.

ik denk dat ik er mee wacht want:

"The program covers affected iPhone 6 Plus iSight cameras for 3 years after the first retail sale of the unit."
https://www.apple.com/support/iphone6plus-isightcamera/
Cronimet schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:46:
Mijn vriendin haar Icloud is vol en ik zou nu onedrive willen gebruiken om haar nieuwe foto's te back-uppen. Zij heeft maar 5 gig bij Icloud terwijl ik 120 gig heb bij onedrive, daarom wil ik haar een map aanmaken onder mijn account.
Is het bij Apple mogelijk om een andere optie te kiezen dan Icloud want ik kan deze instelling precies nergens veranderen?
google Photo's installeren, die backupt je foto's volledig, zonder sync delete (bij icloud was delete van foto op toestel ook delete op icloud, bij google photo is delete van telefoon in apple-photo app geen delete op google drive, uiteraard als je delete in google-photo app doet, dan wel.)
- google photo backup original neemt ruimte in op google drive
- google photo backup HD (niet genoemde resolutie!) neemt geen ruimte in op google drive.

microsoft one-drive installeren en daar backup sycn aanzetten op je foto's.

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 26-08-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:13:
woon je in de buurt van een Apple store of is het haalbaar daar naartoe te gaan? Waarschijnlijk vervangen ze je hele scherm, en daar kun je op wachten. Ga je ondertussen even een kop koffie drinken in Amsterdam, Haarlem of Den Haag ;)
Ga er maar vanuit dat het probleem daarna is opgelost, zit dan gewoon een nieuwe revisie van het onderdeel in.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:11:
[...]

woon je in de buurt van een Apple store of is het haalbaar daar naartoe te gaan? Waarschijnlijk vervangen ze je hele scherm, en daar kun je op wachten. Ga je ondertussen even een kop koffie drinken in Amsterdam, Haarlem of Den Haag ;)
Ga er maar vanuit dat het probleem daarna is opgelost, zit dan gewoon een nieuwe revisie van het onderdeel in.
De cameramodule staat toch compleet los van het scherm. Waarom zou je een nieuw scherm krijgen? Ben je misschien in de war met het halve maantjes probleem?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat denk ik inderdaad. Ik doel op deze actie: https://www.apple.com/nl/support/iphone6plus-isightcamera/

Overigens kun je ze ook wegbrengen bij een iCentre en zo, wat voor mij een stuk handiger is. Maar goed, ik twijfel dan nog om het te gaan doen. Ik denk niet dat ik er dan op kan wachten zeker?

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik weet wel dat het reperatieprogramma wat ook voor de powerknop van de iphone 5 is opgezet, dat alleen toestellen gerepareerd werden die ook daadwerkelijk een probleem hadden.

Maar ik denk als je Apple gewoon even belt dat ze er zo antwoord op kunnen geven.

[ Voor 19% gewijzigd door BillSpaarbank op 26-08-2015 13:54 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

BillSpaarbank schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

De cameramodule staat toch compleet los van het scherm. Waarom zou je een nieuw scherm krijgen? Ben je misschien in de war met het halve maantjes probleem?
Yep, dat ben ik. dit is natuurljk de "achtercamera".

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Get!em schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

google Photo's installeren, die backupt je foto's volledig, zonder sync delete (bij icloud was delete van foto op toestel ook delete op icloud, bij google photo is delete van telefoon in apple-photo app geen delete op google drive, uiteraard als je delete in google-photo app doet, dan wel.)
- google photo backup original neemt ruimte in op google drive
- google photo backup HD (niet genoemde resolutie!) neemt geen ruimte in op google drive.

microsoft one-drive installeren en daar backup sycn aanzetten op je foto's.
Ik heb voor onedrive gekozen omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Ik wou eerst mijn account delen met mijn vriendin omdat ik 120gig heb, maar ik kon de bestemming van haar foto's niet kiezen, deze werden gewoon tussen mijn foto's geplaatst. Dus heb ik haar maar een eigen onedrive account aangemaakt, je krijgt direct 15 gig en nog eens 15 als je een backup maakt van je foto's in Onedrive en dat is toch netjes, beter dan die belachelijke 5gig bij Icloud

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Ik wil dinsdag m'n abbo gaan verlengen en hierbij een iPhone 6 halen. Alleen ik lees nogal wat horror verhalen over verbogen telefoons en los komende schermen. Nou draag ik m'n telefoon altijd in m'n broekzak en heb geen zin in taferelen dat ik vaak terug moet met het toestel. Komt dit nog vaak voor of is dit iets van de eerste modellen iPhone 6 ?

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
mike30 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 06:38:
Ik wil dinsdag m'n abbo gaan verlengen en hierbij een iPhone 6 halen. Alleen ik lees nogal wat horror verhalen over verbogen telefoons en los komende schermen. Nou draag ik m'n telefoon altijd in m'n broekzak en heb geen zin in taferelen dat ik vaak terug moet met het toestel. Komt dit nog vaak voor of is dit iets van de eerste modellen iPhone 6 ?
Ik zou sowieso nu geen iPhone 6 meer kopen maar wachten tot de iPhone 6s, omdat je anders binnen een maand een verouderd toestel hebt. Verder heb ik al 6 maanden de iPhone 6 en heb ik er nogsteeds geen problemen mee gehad.

Je moet connected zijn

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
icter-tje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Ik zou sowieso nu geen iPhone 6 meer kopen maar wachten tot de iPhone 6s, omdat je anders binnen een maand een verouderd toestel hebt. Verder heb ik al 6 maanden de iPhone 6 en heb ik er nogsteeds geen problemen mee gehad.
Ik moest er wel bij vermelden dat ik geen power user of zo ben. Ik bel en whatsapp er mee en lees een beetje het nieuws en facebook en twitter. Heb zelfs getwijfeld om een 5s te halen maar wil toch liever een iphone 6. Plus het feit dat de 6 nu wat goedkoper aan het worden is. Ik kijk het nog wel heel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
Mag mijn abonnement weer verlengen, wacht uiteraard op de S, maar zit enorm te twijfelen tussen de 6s en 6s plus, vorig jaar toen ze uitkwamen, was ik zonder enige twijfel voor de 6 gegaan ipv zijn grotere broer. Heb momenteel nog een 5s, maar zit nu enorm te twijfelen of ik voor de 6s of 6s plus moet gaan. Iemand ervaring met beide toestellen? Of eventueel overgestapt van het ene model op het andere? En zo ja, waarom?

Wat me enorm fijn lijkt, is het grote en mooie scherm van de 6s plus, maar tegelijkertijd wil ik het toestel denk ik makkelijk blijven bedienen met een hand, en dat gaat niet op voor de plus... hmm keuze's keuze's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
Mijn vriendin heeft de 6 en ik de 6+, het was in het begin even wennen, maar nu wil ik niet anders meer, zo prettig zo'n groot scherm. Vervangt bij mij ook gelijk de ipad.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
swoutr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:52:
Mag mijn abonnement weer verlengen, wacht uiteraard op de S, maar zit enorm te twijfelen tussen de 6s en 6s plus, vorig jaar toen ze uitkwamen, was ik zonder enige twijfel voor de 6 gegaan ipv zijn grotere broer. Heb momenteel nog een 5s, maar zit nu enorm te twijfelen of ik voor de 6s of 6s plus moet gaan. Iemand ervaring met beide toestellen? Of eventueel overgestapt van het ene model op het andere? En zo ja, waarom?

Wat me enorm fijn lijkt, is het grote en mooie scherm van de 6s plus, maar tegelijkertijd wil ik het toestel denk ik makkelijk blijven bedienen met een hand, en dat gaat niet op voor de plus... hmm keuze's keuze's...
Ik ben vorig jaar overgestapt van een iPhone 5s naar een iPhone 6 Plus. Laat ik het zo stellen, als jij er voor open staat kan je er heel gauw aan wennen. Stoor jij je sowieso aan een groter formaat en geef je het geen kans, dan zal je er ook niet aan gaan wennen. Ik heb mijn iPhone 6 Plus nu over een maandje precies een jaar en over het algemeen is het grote formaat erg prettig. Wanneer je je voor een langere tijd moet vermaken in een wachtkamer of trein kan je altijd prettig surfen, of een filmpje kijken of whatever. Bovendien is de batterij ook erg fijn. Toch heb je momenten dat het formaat net even niet lekker uit komt, maar hier valt mee te leven. Het is namelijk zeker niet op dagelijkse of wekelijkse basis dat je je stoort aan het formaat.

Het is geen iPad vervanger heb ik uit persoonlijke ervaringen gemerkt, maar het is wel een maatje die je altijd bij je hebt waardoor je altijd wat te doen hebt en je bij dagelijks opladen zeker niet in de steek zal laten, ongeacht hoe intensief je hem gebruikt(batterijduur ;) ). In ieder geval veel succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:29
Ik wil volgende langs de Apple Store in Amsterdam gaan om mijn iPhone te laten repareren of om te wisselen omdat hij last heeft van het halvemaantjes probleem (verschoven frontcamera). Mijn iPhone heeft een heel klein barstje rechts boven in het scherm, verwachten jullie dat een problemeen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Dotto schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:14:
Ik wil volgende langs de Apple Store in Amsterdam gaan om mijn iPhone te laten repareren of om te wisselen omdat hij last heeft van het halvemaantjes probleem (verschoven frontcamera). Mijn iPhone heeft een heel klein barstje rechts boven in het scherm, verwachten jullie dat een problemeen oplevert?
Tja, dat blijft moeilijk om in te schatten.
Feit dat er een duidelijk bewijs is dat de telefoon is gevallen, maakt het voor de Apple Genius al minder aantrekkelijk om de verschoven camera onder mankement van een hardwarefout te plaatsen.
Anyway.. nee heb je, ja kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:43
mikeelroy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:40:
Vorig jaar op de dag van de release mijn 6 gekocht, maar inmiddels is het scherm 2 keer vervangen vanwege de 'halve maan'. Daarna het hele toestel vervangen vanwege hetzelfde probleem, plus dat de home knop dubbel klikte. En toen is nog een keer het toestel vervangen vanwege de home knop.

De service in de Apple store Amsterdam en voor de laatste vervanging per telefoon is echt uitstekend, maar nu weer last van de dubbele klik...

Ik heb haast het idee dat ik er wat verkeerds mee doe, maar d'r komt geen zand/stof in de buurt. Als ik terug ben van vakantie weer bellen, heb de laatste keer directe contactgegevens gekregen. Laten we hopen dat het met het volgende model beter is!
Inmiddels weer express replacement hiervoor gehad. Nu zit het scherm 'los' aan de rechterzijde van het midden. Zondag naar de genius bar, en eigenlijk wil ik nu m'n geld terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
Mijn front camera is verschoven En als ik schud met de telefoon hoor ik iets tikken, alsof er iets los zit in de telefoon. :'(

Ik heb hem nooit laten vallen ofzo, beetje jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door TheRecklezz op 07-09-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Vorige week is mijn vrouw haar iphone 6 gestolen in amsterdam, alles al geprobeerd om hem terug te vinden, zoek mijn iphone, aaangifte, etcetera.

Nu is mijn vraag, hoe kan diegene die een gelockte iphone steelt op mijn vrouw der naam, daar toch nog inkomen, en restore.

Je zou zeggen, je kan er niets meer mee doen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zou als ik jou was wel even de rechten terugtrekken van de applicaties en devices, bijv Gmail.
https://security.google.com/settings/security/activity?pli=1
Paypal (kan ook ergens in het scherm op de website van paypal).
Linkedin (op de website bij account settings)
etc..

En je device locken / wissen via zoek mijn iphone
https://support.apple.com/kb/PH2701?locale=nl_NL

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 07-09-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met mn iphone 6 in de avond uren film dan zie ik van die weerkaatsingen ..

het lijkt alsof een glasplaat voor de iphone lens staat, terwijl dit er niet is ..

zie filmje wellicht zien jullie mijn probleem via onderstaand link

YouTube: 7 september 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
pvr schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:43:
Vorige week is mijn vrouw haar iphone 6 gestolen in amsterdam, alles al geprobeerd om hem terug te vinden, zoek mijn iphone, aaangifte, etcetera.

Nu is mijn vraag, hoe kan diegene die een gelockte iphone steelt op mijn vrouw der naam, daar toch nog inkomen, en restore.

Je zou zeggen, je kan er niets meer mee doen.
Dat vraag ik me dus ook al tijden af. Blijkbaar krijgen ze het toch nog voor elkaar anders zouden ze niet meer gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

UltraSub schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:26:
[...]

Dat vraag ik me dus ook al tijden af. Blijkbaar krijgen ze het toch nog voor elkaar anders zouden ze niet meer gestolen worden.
http://www.ebay.com/sch/i...ne+itunes+locked&_sacat=0
Worden gewoon voor parts verkocht, natuurlijk krijgen ze er een stuk minder voor op die manier. Maar als je soms hoort over overvallen voor enkele Euro's... :N
Zodra ze de telefoon uitzetten of sim kaart er uit halen kan je helaas niks meer doen qua remote wipe etc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Flikkers... Bah.
Hier hebben ze twee iPads uit mijn huis gehaald (en nog wel meer), ook nooit meer kunnen wipen natuurlijk. Baal ik ook van. Wel zoveel mogelijk authorisaties terug getrokken. Gelukkig overal 2-factor waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:32
keest12 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:39:
[...]

Ik ben vorig jaar overgestapt van een iPhone 5s naar een iPhone 6 Plus. Laat ik het zo stellen, als jij er voor open staat kan je er heel gauw aan wennen. Stoor jij je sowieso aan een groter formaat en geef je het geen kans, dan zal je er ook niet aan gaan wennen. Ik heb mijn iPhone 6 Plus nu over een maandje precies een jaar en over het algemeen is het grote formaat erg prettig. Wanneer je je voor een langere tijd moet vermaken in een wachtkamer of trein kan je altijd prettig surfen, of een filmpje kijken of whatever. Bovendien is de batterij ook erg fijn. Toch heb je momenten dat het formaat net even niet lekker uit komt, maar hier valt mee te leven. Het is namelijk zeker niet op dagelijkse of wekelijkse basis dat je je stoort aan het formaat.

Het is geen iPad vervanger heb ik uit persoonlijke ervaringen gemerkt, maar het is wel een maatje die je altijd bij je hebt waardoor je altijd wat te doen hebt en je bij dagelijks opladen zeker niet in de steek zal laten, ongeacht hoe intensief je hem gebruikt(batterijduur ;) ). In ieder geval veel succes met de keuze!
Thnx voor je duidelijke uitleg, ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, maar neig toch steeds meer naar de 6s ipv. de plus. De batterij kan ik alleen maar toejuichen, maar het formaat daarentegen lijkt me wat te groot. Zit de laatste tijd regelmatig met de plus van mijn moeder te spelen als ik weer eens thuis ben. Vind het fijn surfen, filmpjes kijken, spelletjes spelen, maar het houdt met een hand gewoon niet fijn vast. Ook vind ik het design van de 6 plus gewoon niet mooi, waar ik de 6 een schitterende telefoon vind, vind ik de plus gewoonweg lelijk en uit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Gister in de Apple store. Ik had een rotatie issue. Mijn 6 plus dacht steeds dat hij horizontaal was terwijl het toestel verticaal was en dat werd erger. Ik heb een nieuwe gekregen.
Wat me opviel was dat degene naast mij niet zomaar een cameramodule vervanging kreeg ook al zat hij in de serie, maar dat ze eerst een diagnostische check deden.

Maar voor de twijfelaars. Ik ben uiteindelijk voor de plus gegaan voorgaand jaar en doe dat gewoon weer. Het formaat is zeker niet altijd handig en soms lomp. Maar ik gebruik continu de functie waarbij het scherm naar beneden komt en dat werkt prima en wordt je snel handig in (voor eenhandig gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
swoutr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:52:

Begrijpelijke overweging, je bent niet de enige. Wat zo jammer is, is dat de boven- en onderrand zo groot zijn. Bij de 6 is het al niet charmant, maar bij een groter scherm wordt het toestel wel heel erg groot. Op dat vlak een beetje teleurstellend vind ik, zo'n duur toestel, je verwacht dan ook een vooruitstrevend toestel dat met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt. Dat is helaas niet het geval. Er mist ook nog eens een notificatie led... Grrr

Voor mij de overweging zometeen de 6S of toch maar een Z3 Compact (kei van een telefoon, aanmerkelijk goedkoper). Lekker apparaatje hoor, de iPhone, maar er zitten helaas wat kneuterige missers in. Zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:53:
[...]

Begrijpelijke overweging, je bent niet de enige. Wat zo jammer is, is dat de boven- en onderrand zo groot zijn. Bij de 6 is het al niet charmant, maar bij een groter scherm wordt het toestel wel heel erg groot. Op dat vlak een beetje teleurstellend vind ik, zo'n duur toestel, je verwacht dan ook een vooruitstrevend toestel dat met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt. Dat is helaas niet het geval. Er mist ook nog eens een notificatie led... Grrr

Voor mij de overweging zometeen de 6S of toch maar een Z3 Compact (kei van een telefoon, aanmerkelijk goedkoper). Lekker apparaatje hoor, de iPhone, maar er zitten helaas wat kneuterige missers in. Zo jammer.
Komt neer op wat je zelf wilt natuurlijk, een notificatie led hoeft niet per se voor mij....
En je moet een telefoon ook vast kunnen houden dus begrijp je klacht niet over de ENORME boven-en onderrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ik zit er ook al paar dagen over na te denken. Een van deze dagen eens langs de apple winkel gaan en gewoon wat uittesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:25:
[...]

Komt neer op wat je zelf wilt natuurlijk, een notificatie led hoeft niet per se voor mij....
En je moet een telefoon ook vast kunnen houden dus begrijp je klacht niet over de ENORME boven-en onderrand...
Die randen heb ik niet nodig om hem vast te houden. Hij ligt in mijn hand. Daarvoor heb ik geen ENORME bezels nodig. Zeker niet boven en onder. Qua verhouding beeldschermoppervlak/oppervlak voorzijde is hij nou niet bepaald een hoogvlieger.

Notificatieled is zo handig. Hadden ze vroeger al op antwoordapparaten. Zodat je niet steeds je antwoordapparaat aan hoefde te zetten om te zien of je een gesprek gemist had. Bij mijn Z10 was dat zo handig, middels een app kon ik de kleur aanpassen aan het soort bericht en zelfs contactpersoon. De iPhone moet je steeds aan zetten, dat is wel heel raar. Honderd keer per dag het apparaat moeten pakken en aanzetten. Soms voor niets. Soms voor iets onbelangrijks. En soms voor iets belangrijks... Maar dat weet je vantevoren niet. Imho heel erg kneuterig. Zeker voor mensen als ik die het toestel veel gebruiken, zakelijk en privé. Maar niet continu het ding in de hand willen houden of een hard geluid erop willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edddd op 09-09-2015 14:18 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Heeft iemand hier tips over het schoonmaken van de docking connector van een iphone 6? Zijn er ook bedrijven die dit doen? De kabel van mijn iPhone 6 lijkt namelijk steeds wat losser te zitten. Bij de iPhone van mijn broertje zegt hij netjes klik, bij mij valt hij er zo af en toe uit.

Verwijderd

G33st schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:59:
Heeft iemand hier tips over het schoonmaken van de docking connector van een iphone 6? Zijn er ook bedrijven die dit doen? De kabel van mijn iPhone 6 lijkt namelijk steeds wat losser te zitten. Bij de iPhone van mijn broertje zegt hij netjes klik, bij mij valt hij er zo af en toe uit.
Met een busje perslucht erin blazen en dan met een tandenstoker erin peuteren, weer blazen en dit trucje 5 minuten herhalen. _/-\o_

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:05:
[...]

Met een busje perslucht erin blazen en dan met een tandenstoker erin peuteren, weer blazen en dit trucje 5 minuten herhalen. _/-\o_
En met die tandenstoker kan ik niks afbreken?

Verwijderd

G33st schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:06:
[...]

En met die tandenstoker kan ik niks afbreken?
het is mij nog niet gelukt. een beetje met beleid, je voelt vanzelf hoe hard je moet/kunt drukken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ook op youtube genoeg 'tutorials' over te vinden. Succes :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

swoutr schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 02:55:
[...]

Thnx voor je duidelijke uitleg, ik zit nog steeds een beetje te twijfelen, maar neig toch steeds meer naar de 6s ipv. de plus. De batterij kan ik alleen maar toejuichen, maar het formaat daarentegen lijkt me wat te groot. Zit de laatste tijd regelmatig met de plus van mijn moeder te spelen als ik weer eens thuis ben. Vind het fijn surfen, filmpjes kijken, spelletjes spelen, maar het houdt met een hand gewoon niet fijn vast. Ook vind ik het design van de 6 plus gewoon niet mooi, waar ik de 6 een schitterende telefoon vind, vind ik de plus gewoonweg lelijk en uit verhouding.
Als ik de iPhone 6 van mijn vrouw in m'n handen heb, dan is het een prima formaat. Toch ben ik verliefd op m'n eigen iPhone 6 Plus. De schermgrootte went zo snel (ik heb hem sinds de launch) in je eigen handen. Als ik ga upgraden (ik sla de 6s over denk ik) dan ga ik iig weer voor hetzelfde formaat.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
iemand enig idee vanaf wanneer de prijsverlaging voor de iphone 6 gaat gelden?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:14

PBP

De 6S is bij Coolblue gewoon hetzelfde als bij de introductie van de iPhone6. Misschien in NL toch geen prijsverhoging?

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Weet iemand of het in te stellen is dat wanneer ik een filmpje bekijk en een (WhatsApp) berichtje ontvang het geluid van het filmpje niet wegvalt en de berichttoon afspeelt? Ik vind het een beetje krom dat die notificatie, die ik ook kan zien, belangrijker is dan het geluid van het filmpje.
Ik heb jaren android gehad en daarvoor een 3GS (jaja lang geleden) maar kan me niet herinneren dat dit toen ook was.

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Biatch schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:45:
Weet iemand of het in te stellen is dat wanneer ik een filmpje bekijk en een (WhatsApp) berichtje ontvang het geluid van het filmpje niet wegvalt en de berichttoon afspeelt? Ik vind het een beetje krom dat die notificatie, die ik ook kan zien, belangrijker is dan het geluid van het filmpje.
Ik heb jaren android gehad en daarvoor een 3GS (jaja lang geleden) maar kan me niet herinneren dat dit toen ook was.
Op stil zetten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

PBP schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:01:
De 6S is bij Coolblue gewoon hetzelfde als bij de introductie van de iPhone6. Misschien in NL toch geen prijsverhoging?
Ze zijn daar vanaf 739 euro.
Vanmorgen stond er een foutje, 839 euro voor een 16GB 6S.
Dus wel wat duurder, helaas.

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Dankjewel. Nooit aan gedacht

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:36

Erw

AC+ is dat persoons gebonden of aan je telefoon? , stel ik verkoop mn iphone dan gaat AC+ toch gewoon mee?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Erw schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:36:
AC+ is dat persoons gebonden of aan je telefoon? , stel ik verkoop mn iphone dan gaat AC+ toch gewoon mee?
Aan je telefoon, Apple care wordt geregistreerd op serienummer, niet op persoon.

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Biatch schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:38:
[...]

Dankjewel. Nooit aan gedacht
Helaas ondersteunen sommige apps geen geluid in stil modus. Ik ben zelf een persoon die zijn telefoon al jaren standaard op stil heeft staan... heerlijk die rust.. O-)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
blubbers schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:30:
Ik zit er ook al paar dagen over na te denken. Een van deze dagen eens langs de apple winkel gaan en gewoon wat uittesten. :)
Vandaag eens gaan kiezen tussen de plus en de normale 6. Conclussie: ik weet het nog steeds niet. :/

Wat ik wel weet is dat de plus niet in mijn broeken past. Combinatie van gespierde benen en kort lichaam zorgt ervoor dat ik broeken draag die maar net passen. Gaan zitten is een no-go met de plus. Waarschijnlijk de normale 6 halen dan maar. :)

• ppl
  • Niet online
Edddd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:16:
Die randen heb ik niet nodig om hem vast te houden. Hij ligt in mijn hand.
Die randen heb je nodig om te zorgen dat je het complete scherm ziet en er niet iets afgedekt wordt door je handen. Buiten dat is het ook beter voor de constructie. Die randen zijn dus absoluut niet bedoeld voor ergonomie.
Notificatieled is zo handig. Hadden ze vroeger al op antwoordapparaten. Zodat je niet steeds je antwoordapparaat aan hoefde te zetten om te zien of je een gesprek gemist had.
Een notificatie-led op een antwoordapparaat is an sich handig omdat het weergeeft dat je een nieuw bericht hebt. Helaas is dat ook het enige positieve punt want een lampje die heel de tijd knippert of aan staat is gigantisch irritant en leidt ongelooflijk af. Op een smartphone is dit 300000000x erger omdat veel mensen dat ding ook op tafel droppen. Dan leidt je niet alleen jezelf af maar ook de andere aanwezigen. Dat kan zelfs als asociaal worden gezien.

Daarnaast moet je je ook heel goed beseffen dat zo'n led die altijd maar aan staat een bepaalde mate van stress bij de mens veroorzaakt. Het verergert juist de noodzaak om iets te zien omdat het anders een gevoel van gemis geeft. Het lost het probleem dus niet op maar maakt het erger. Het geeft verder ook een overstimulatie, teveel prikkels van buitenaf. Er zijn veel betere oplossingen dan zo'n lampje (centrale plek voor notificaties bijvoorbeeld). Zo'n lampje is ten zeerste af te raden.

Op een iPhone kun je de flitser instellen om te knipperen wanneer je een bericht binnenkrijgt. Dat is iets wat onder de accessibility opties staat en ook bedoeld is voor slechthorenden. Hij knippert alleen een keer wanneer er iets gebeurd en dient dan ook ter vervanging van de geluidjes die je in kunt stellen.
Zeker voor mensen als ik die het toestel veel gebruiken, zakelijk en privé. Maar niet continu het ding in de hand willen houden of een hard geluid erop willen.
Meeste smartphones hebben ook gewoon een stilte- of "niet storen"-stand waarbij je berichten gewoon binnen blijven komen. Dat in combinatie met een centrale plek waar notificaties zoals gemiste berichten en oproepen binnenkomen geeft de juiste oplossing voor het probleem. Je mist geen notificaties en je wordt er ook niet continu mee lastig gevallen of er door overrompelt (overstimulatie).

Het belangrijkste is om te beseffen dat het echt niet erg is wanneer je iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Voor jou kennelijk niet, maar voor mij is het op sommige momenten belangrijk, of zeker wenselijk, om te weten of ik een reactie heb ontvangen. En ik wil hierdoor niet continu op mijn telefoon hoeven letten. Zoals je zelf als schetst, soms heb je geluid uit staan. En soms loop ik even ergens heen zonder mijn telefoon mee te nemen. Of ik hoor hem niet wanneer in de auto, wanneer het apparaat in mijn broek- of jaszak zit bijvoorbeeld. Op momenten dat het mij uitkomt wil ik kunnen zien of ik een bericht heb ontvangen. Soms zelfs in gesprek. Wanneer hij knippert en dat stoort, draai ik hem om.

Bij de iPhone moet ik in dergelijke situaties steeds het apparaat pakken en aanzetten. Vaak onnodig, omdat dan pas blijkt dat ik geen bericht, oproep of whatever heb ontvangen. Een led geeft veel meer info en daarmee rust. En wanneer ik er niet op zit te wachten, houd ik hem in mijn zak of draai ik hem om, waardoor ik niet wordt 'lastiggevallen' door een knipperend lampje. Mijn keuze. Helaas bij de iPhone niet die keuze... Steeds het scherm moeten activeren om überhaupt te weten òf een bericht of oproep is binnengekomen.

De nadelen die je beschrijft zijn er dus helemaal niet. De voordelen zijn enorm, alleen helaas niet bij de iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Ze zouden het scherm af en toe kunnen laten oplichten als je iets gemist hebt. Dat zou heel subtiel kunnen. Ik vind het ook irritant dat je het scherm zelf moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Verkeerde topic!

Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik heb een zwarte een rosegouden iphone gereserveerd. Dit omdat ik niet weet welke kleur ik wil... Zilver en Goud heb ik al vaak zat gehad en wil eens wat anders.
Maar zwart hebben de meeste mensen, dus liever geen zwart, maar een kerel met een rosegouden iphone is ook niet dat je vaak ziet...

Wat denken jullie en wat zouden jullie doen?

[ Voor 187% gewijzigd door Jieve op 13-09-2015 00:51 . Reden: Verkeerde topic, moest in de 6S topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Zwart is er niet, het is donkergrijs, 'gunmetal'. Wel zijn de bezels om het scherm dan zwart, hetgeen ik wel veel mooier vind dan wit, zoals bij de andere kleuren.

Je vraagt een mening. Da's niet zo moeilijk... Grijs is erg fraai. Rose goud... Naja, voor een kerel niet echt. Tenzij je iets wilt uitdragen. Goud is op het randje, al vind ik het wel mooi.

Succes met je keuze! Ik heb net een '6' besteld. De 6s lijkt me super, maar niet in die mate dat ik erop wil wachten of er (een paar) honderd euro meer voor wil neertellen. En ik had haast met overstappen, gezien het slechte bereik bij t-mobile op mijn huisadres, nadat ze druk bezig zijn geweest om "het netwerk te verbeteren"... Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Jieve schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:44:
Verkeerde topic!

Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik heb een zwarte een rosegouden iphone gereserveerd. Dit omdat ik niet weet welke kleur ik wil... Zilver en Goud heb ik al vaak zat gehad en wil eens wat anders.
Maar zwart hebben de meeste mensen, dus liever geen zwart, maar een kerel met een rosegouden iphone is ook niet dat je vaak ziet...

Neem ze beide mee en verkoop de andere (welke je niet wil) aan mij :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verkeerde topic!

Kan prima hoor.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8FifoGcCNAEsOJBYzNthIi6R/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Verkeerde topic!

Als je zwart niet wil ómdat de meeste mensen het hebben en rosegouden bij een kerel niet vaak ziet.... Dan lijkt mij voor jou de rosegouden dé keus toch?

Persoonlijk neem ik altijd de telefoon die ik wil omdat ik die het mooist vind, niet omdat de meeste mensen die niet hebben. Maar als je dus zwart niet wil omdat iedereen die heeft en je zegt rosegoud zie niet veel, dan lijkt mij voor jou toch de beste keus (als je aan 'uniekheid' dus waarde aan hecht).

(Uniekheid zover mogelijk gezien er miljoenen van verkocht worden :+)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
ppl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:39:
[...]

Die randen heb je nodig om te zorgen dat je het complete scherm ziet en er niet iets afgedekt wordt door je handen. Buiten dat is het ook beter voor de constructie. Die randen zijn dus absoluut niet bedoeld voor ergonomie.
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat je de randen nodig hebt om hem vast te houden (anders zou je het scherm bedekken met jouw vingers), ofwel uit ergonomisch oogpunt. Vervolgens zeg je dat ze niet bedoeld zijn voor ergonomie...

Hoe dan ook, de iPhone heeft relatief dikke bezels, vooral boven en onder. Over een jaar staat iedereen te juichen om de minder dikke bezels van de iPhone 7. Ze zijn immers niet mooi, de telefoon wordt er onnodig groot door en je hebt ze amper nodig. Die ontwikkeling gaat nu eenmaal door. Alleen lopen andere fabrikanten wat sneller op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:39:
Voor jou kennelijk niet, maar voor mij is het op sommige momenten belangrijk, of zeker wenselijk, om te weten of ik een reactie heb ontvangen. En ik wil hierdoor niet continu op mijn telefoon hoeven letten.
Waarom is dat wenselijk?
Zoals je zelf als schetst, soms heb je geluid uit staan. En soms loop ik even ergens heen zonder mijn telefoon mee te nemen. Of ik hoor hem niet wanneer in de auto, wanneer het apparaat in mijn broek- of jaszak zit bijvoorbeeld. Op momenten dat het mij uitkomt wil ik kunnen zien of ik een bericht heb ontvangen. Soms zelfs in gesprek. Wanneer hij knippert en dat stoort, draai ik hem om.
Besef je wel dat bovenstaande wel verdacht veel als een (beginnende) verslaving klinkt.

Het probleem is dat heel veel mensen nog altijd denken dat berichten/telefoontjes superbelangrijk zijn en er direct actie op ondernomen moet worden. Dat is echt niet zo. Als het echt belangrijk is weet je dat vooraf en houdt je het in de gaten of wordt je meerdere malen gewaarschuwd.
Dancing_Animal schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:43:
Ze zouden het scherm af en toe kunnen laten oplichten als je iets gemist hebt. Dat zou heel subtiel kunnen. Ik vind het ook irritant dat je het scherm zelf moet activeren.
En dan klagen dat de accuduur zo slecht is?
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 02:14:
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat je de randen nodig hebt om hem vast te houden (anders zou je het scherm bedekken met jouw vingers), ofwel uit ergonomisch oogpunt. Vervolgens zeg je dat ze niet bedoeld zijn voor ergonomie...
Nee, ik spreek mezelf niet tegen, jij weet simpelweg niet wat ergonomie is. Ergonomie houdt in dit geval in dat je iets op een correcte en prettige wijze vast kunt houden. Daar heb je die bezels niet voor nodig, dat kan ook wanneer het "bezelloos" (in feite is bezelloos een heel dunne bezel) is. Het probleem is alleen dat je dan het scherm kunt blokkeren door de manier van vasthouden waardoor je niet het gehele scherm meer ziet en mogelijk zelfs ook problemen kunt krijgen met de multitouch (je moet nu namelijk softwarematig gaan compenseren). Dat heeft echter helemaal niets met ergonomie te maken maar met functionaliteit.
Hoe dan ook, de iPhone heeft relatief dikke bezels, vooral boven en onder. Over een jaar staat iedereen te juichen om de minder dikke bezels van de iPhone 7. Ze zijn immers niet mooi, de telefoon wordt er onnodig groot door en je hebt ze amper nodig. Die ontwikkeling gaat nu eenmaal door. Alleen lopen andere fabrikanten wat sneller op dit vlak.
Zolang ze de problemen die je krijgt met dunne bezels op weten te lossen is daar ook niets op tegen. Op dit moment is het vooral form over function.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Waarom is dat wenselijk?
Omdat het gaat om afstemming van logistieke zaken omtrent mijn zoon, waar ook vervolgacties voor nodig zijn. Waarbij ik wacht op een bericht van iemand (zijn moeder bijvoorbeeld...) die ik niet kan bereiken. Waarbij ik mijn andere afspraken moet aanpassen en dit zsm wil doen wanneer het zakelijke afspraken zijn. Dit kan ook een onverwachte gebeurtenis zijn, of een activiteit waarbij een onverwachte wending ingrijpen noodzakelijk maakt. Degene met wie hij meerijdt naar voetbal staat met pech langs de weg. Ik moet onverwacht werken. En zo zijn er nog miljoenen scenario's te verzinnen. Zo hectisch is het gelukkig niet iedere dag 😃. Maar soms wel. En dan mis ik die led. Ben je al druk, moet je steeds die stomme telefoon activeren. Belachelijk, zo'n elementair feature. Toen ik mijn iPhone bestelde wist ik niet dat er telefoons zonder een notificatieled bestonden... Haha, wellicht bij een cheap toestel. Alsof je een BMW koopt en er zit geen airco in.

Maar goed, kennelijk is mijn leven op momenten hectischer of dynamischer dan jouw leven... Dat verwacht ik althans wanneer je je geen enkele voorstelling kan maken van de behoefte. Ik kan prima begrijpen dat jij er geen behoefte aan hebt. Maar dat ik gedetailleerde scenario's moet beschrijven om je een idee te geven van de behoefte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
ppl schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:07:
[...]

Waarom is dat wenselijk?

[...]
Als het echt belangrijk is weet je dat vooraf en houdt je het in de gaten of wordt je meerdere malen gewaarschuwd.

[...]

En dan klagen dat de accuduur zo slecht is?

[...]
Knap dat jij van te voren weet dat een oproep belangrijk is.
Van af en toe het scherm laten oplichten zal de accu niet zo snel leeg raken. In ieder geval niet zo snel als een ander nog een keer laten bellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:39:
Voor jou kennelijk niet, maar voor mij is het op sommige momenten belangrijk, of zeker wenselijk, om te weten of ik een reactie heb ontvangen. En ik wil hierdoor niet continu op mijn telefoon hoeven letten. Zoals je zelf als schetst, soms heb je geluid uit staan. En soms loop ik even ergens heen zonder mijn telefoon mee te nemen. Of ik hoor hem niet wanneer in de auto, wanneer het apparaat in mijn broek- of jaszak zit bijvoorbeeld. Op momenten dat het mij uitkomt wil ik kunnen zien of ik een bericht heb ontvangen. Soms zelfs in gesprek. Wanneer hij knippert en dat stoort, draai ik hem om.

Bij de iPhone moet ik in dergelijke situaties steeds het apparaat pakken en aanzetten. Vaak onnodig, omdat dan pas blijkt dat ik geen bericht, oproep of whatever heb ontvangen. Een led geeft veel meer info en daarmee rust. En wanneer ik er niet op zit te wachten, houd ik hem in mijn zak of draai ik hem om, waardoor ik niet wordt 'lastiggevallen' door een knipperend lampje. Mijn keuze. Helaas bij de iPhone niet die keuze... Steeds het scherm moeten activeren om überhaupt te weten òf een bericht of oproep is binnengekomen.
Je weet dat voor alles wat jij hierboven aanhaalt Apple dit heeft toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:42:
[...]

Je weet dat voor alles wat jij hierboven aanhaalt Apple dit heeft toch?
Haha, ja inderdaad. Nog uitgebreider zelfs. Absoluut een goeie oplossing. Alleen had ik een led goed gevonden, en voor dik zeshonderd euro had dat erin mogen zitten. In plaats van nog eens honderden euro's uitgeven voor het compenseren van het ontbreken van die led. Daarnaast draag ik een mooi horloge... Dat is subjectief natuurlijk, maar mijn Zwitsers uurwerk is echt zoveel mooier 😃.

Het idee van een oplichtend scherm door @Dancing_Animal klinkt mij overigens als een heel redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:54:
[...]

Haha, ja inderdaad. Nog uitgebreider zelfs. Absoluut een goeie oplossing. Alleen had ik een led goed gevonden, en voor dik zeshonderd euro had dat erin mogen zitten. In plaats van nog eens honderden euro's uitgeven voor het compenseren van het ontbreken van die led. Daarnaast draag ik een mooi horloge... Dat is subjectief natuurlijk, maar mijn Zwitsers uurwerk is echt zoveel mooier 😃.

Het idee van een oplichtend scherm door @Dancing_Animal klinkt mij overigens als een heel redelijk alternatief.
He gadver een Ledje, dat lijkt mij vreselijk voor het design. Kon in 1996 nog wel op een Motorola maar die tijd zijn we toch wel voorbij dacht ik zo.

Oplichten van het scherm is niet nodig, dat doet het al als het bericht binnen komt en nog eens als je de herinnering aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:07:
[...]

He gadver een Ledje, dat lijkt mij vreselijk voor het design. Kon in 1996 nog wel op een Motorola maar die tijd zijn we toch wel voorbij dacht ik zo.
Raar vergelijk. Je ziet enkel een klein rondje, net als bij een sensor. Eigenlijk zie je het het niet eens, of amper, afhankelijk van hoe geïntegreerd. Pas als ie oplicht, valt ie op... Maar dat is dan ook de bedoeling. Wil je dat niet, zet je hem uit. Dat kan jij zelfs 😃
Oplichten van het scherm is niet nodig, dat doet het al als het bericht binnen komt en nog eens als je de herinnering aan hebt staan.
En een herinnering? Van een ontvangen bericht of gemiste oproep (want daar ging het gesprek immers over)? Waarbij het scherm geregeld aangaat? Vertel dan gelijk even hoe je dat bewerkstelligt!! Ik hoor graag hoe je dat doet. Albast bedankt voor de gouden tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 15:20
Ik heb mijne in het Engels staan dus je moet het zelf maar in NL vinden:

Settings, Notifications, sort manually, include messages en als laatst

Repeat alerts instellen

Kan alleen bij berichten jammer genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door iRobert op 13-09-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:00:
[...]

Raar vergelijk. Je ziet enkel een klein rondje, net als bij een sensor. Eigenlijk zie je het het niet eens, of amper, afhankelijk van hoe geïntegreerd. Pas als ie oplicht, valt ie op... Maar dat is dan ook de bedoeling. Wil je dat niet, zet je hem uit. Dat kan jij zelfs 😃

[...]

En een herinnering? Van een ontvangen bericht of gemiste oproep (want daar ging het gesprek immers over)? Waarbij het scherm geregeld aangaat? Vertel dan gelijk even hoe je dat bewerkstelligt!! Ik hoor graag hoe je dat doet. Albast bedankt voor de gouden tip!!
Ik moest even zoeken want heb het vroeger ooit eens uitgezet.

Het zit er echter nogsteeds in.

Instellingen > berichtgeving > "gewenste app" > herhaal meldingen > Zie screenshot

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16m4v1h.png

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-09-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
Donstil schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:07:
[...]

Is het werkelijk zo lastig om toe te geven dat een notificatie-LED best makkelijk zou zijn? Bij HTC's zit ie bijvoorbeeld in de speaker weggewerkt, dan merk je er helemaal niks van. Met een LED kun je in een oogopslag zien, als je telefoon op je bureau ligt bijvoorbeeld, of je notificaties hebt. Ik mis het niet heel erg, komende van een HTC One, maar op sommige momenten zou het best makkelijk zijn.

Overigens vind ik Eddd ook wat ver gaan in hoe belangrijk een LED voor de telefoon is. Het is jammer dat het er niet op zit, maar meer ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DwightKSchrute op 14-09-2015 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ach elk merkt/type telefoon heeft zijn eigen notificatie dingetjes. Zo vind ik de Glympse screen van mijn Lumia 1520 echt ideaal: Hand boven scherm (niet aanraken) en in het zwartwit LCD komen de laatste meldingen en klok. 2x kloppen op het scherm met 1 vinger: Startscreen in kleur met laatste meldingen komt in beeld. Notificatie ledje heeft ook wel wat, vooral bij HTC zie je die inderdaad. Maar ik stoor mij er aan als er continue een ledje oplicht... 6+ heeft weer ander makkelijk dingetje: vingerafdruk scanner, dus bij openen melding, naar links sliden op melding en vingerafdruk openen en je ziet meteen de app met melding. Combinatie van die 3 en je krijgt een feestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Bedankt voor de tips over de mogelijkheid van een herhaling!! Ik kende deze functie nog niet.

Jammer dat het alleen om berichten (SMS) gaat, maar ik heb het ingesteld en ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:38:
Bedankt voor de tips over de mogelijkheid van een herhaling!! Ik kende deze functie nog niet.

Jammer dat het alleen om berichten (SMS) gaat, maar ik heb het ingesteld en ben er blij mee!
Misschien dat het al genoemd is, maar het notificatie led zit wel op de iPhone. Hiervoor wordt de flash van de camera gebruikt.

Aanzetten gebeurd via de toegankelijkheids instellingen:
http://www.imore.com/how-...notification-light-iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:49:
[...]

Misschien dat het al genoemd is, maar het notificatie led zit wel op de iPhone. Hiervoor wordt de flash van de camera gebruikt.

Aanzetten gebeurd via de toegankelijkheids instellingen:
http://www.imore.com/how-...notification-light-iphone
Thnx, is idd al genoemd en had ik al gevonden. Die werkt echter enkel op het moment van binnenkomen van bericht of oproep. Mij gaat het juist om een notificatie van gemiste zaken. Bij Apple sturen ze je dan richting een extra apparaat voor een paar honderd euro... 😃. Dik zeshonderd euro is te weinig voor een superhandige ledje van twee cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edddd schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:20:
[...]

Thnx, is idd al genoemd en had ik al gevonden. Die werkt echter enkel op het moment van binnenkomen van bericht of oproep. Mij gaat het juist om een notificatie van gemiste zaken. Bij Apple sturen ze je dan richting een extra apparaat voor een paar honderd euro... 😃. Dik zeshonderd euro is te weinig voor een superhandige ledje van twee cent...
Dat klinkt eerder als een aanpassing in iOS zodat je ook kunt aanvinken dat de flitser ook moet knipperen zolang je nog niet alle gemiste notificaties hebt afgewerkt. Geen idee of ze zoiets ooit erin bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:45:
[...]

Dat klinkt eerder als een aanpassing in iOS zodat je ook kunt aanvinken dat de flitser ook moet knipperen zolang je nog niet alle gemiste notificaties hebt afgewerkt. Geen idee of ze zoiets ooit erin bouwen.
Ze willen graag Apple Watches verkochten dus als ze slim zijn laten ze deze functie eruit.

@edddd goed nieuws. De watch is er al vanaf €419,- niet vanaf "Ruim €600".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik bedoel de dik zeshonderd euro die de iPhone al kost. Zonder led... Die 419 euro komt erbij inderdaad. Helaas niet mij smaak voor om mijn pols. Wellicht dat er mooie horloges op de markt komen die met iOS kunnen samenwerken? Een mooie TAG Heuer wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edddd schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:44:
Ik bedoel de dik zeshonderd euro die de iPhone al kost. Zonder led... Die 419 euro komt erbij inderdaad. Helaas niet mij smaak voor om mijn pols. Wellicht dat er mooie horloges op de markt komen die met iOS kunnen samenwerken? Een mooie TAG Heuer wellicht...
Was het gerucht (of zelfs bevestiging) niet dat TAG Heuer bezig is met een Smartwatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Donstil schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:57:
[...]

Was het gerucht (of zelfs bevestiging) niet dat TAG Heuer bezig is met een Smartwatch?
Jazeker! Ik heb alleen geen idee of het te koppelen is aan een iOS device. Er zijn ook andere traditionele horlogemakers die ermee bezig zijn. Ik vermoed dat de daadwerkelijke implementatie niet zozeer technische belemmeringen met zich meebrengt, doch meer hoe je het praktisch inricht. Wat verwacht de consument nu eigenlijk? Anderzijds... Ik weet het wel. Een mooie Carrera met een subtiel ledje... 😃

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik heb een iPhone 6 64GB sinds de release in Duitsland. Het halve maantje van de frontcam had ik altijd al, maar de laatste tijd merk ik wat meer problemen. Het splashscreen van de Twitter.app heeft een hele mooie blauwe, egale kleur. Echter linksboven merk ik dat de kleur niet egaal is, een donkere plek. Daarnaast reageert het touchscreen niet altijd even lekker, voornamelijk bij de randen. Denk aan wisselen van toetsenbord (wereldbol) en dat soort posities. Hebben anderen ook soortgelijke ervaringen? Even snel naar Amsterdam zit er voor mij niet in (twee uur met de trein) dus dat wil ik liever niet voor Jan Lul doen. Ophaalservice ben ik bewust van.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt is geen optie dan?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Korte vraag. Als ik een gebruikte iPhone 6 wil kopen, is het de echtheid dan het snelst en betrouwbaarst te checken door deze aan iTunes te hangen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:30:
En gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt is geen optie dan?
Dat is de Apple Store in Düsseldorf, ook niet om de hoek. :P

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, wat wil je hier dan nog van ons horen? Ik zou eerst Apple eens bellen, maar ik persoonlijk had dat als eerste gedaan, nog voordat ik hier ging zoeken ;)

Succes!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37

robhof

Lembongan view

me_mrtn schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:54:
Ik heb een iPhone 6 64GB sinds de release in Duitsland. Het halve maantje van de frontcam had ik altijd al, maar de laatste tijd merk ik wat meer problemen. Het splashscreen van de Twitter.app heeft een hele mooie blauwe, egale kleur. Echter linksboven merk ik dat de kleur niet egaal is, een donkere plek. Daarnaast reageert het touchscreen niet altijd even lekker, voornamelijk bij de randen. Denk aan wisselen van toetsenbord (wereldbol) en dat soort posities. Hebben anderen ook soortgelijke ervaringen? Even snel naar Amsterdam zit er voor mij niet in (twee uur met de trein) dus dat wil ik liever niet voor Jan Lul doen. Ophaalservice ben ik bewust van.
Ik had problemen met de frontcam en met het scherm (klikgeluiden bij aanraken). Na een chatsessie met Apple support opgestuurd en voor €29,- een vervangend toestel ontvangen. Nog geen reactie van Apple dat mijn issues onder garantie vallen, maar ik verwacht geen problemen na het gesprek met support.

Prima alternatief voor een lange trip naar een Apple Store.

Verwijderd

Ik heb mijn iPhone 6+ nu paar maandjes en geen klik scherm.
Over 2 maandjes verkoop ik hem dan ook weer voor de 6S+ :)

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:31
Is er eigenlijk al een aanbieder /webshop behalve Apple die de iPhone6 prijzen verlaagd heeft na de aankondiging van de iPhone6S? Is de prijs bij Coolblue (http://www.pdashop.nl/pro...e-6-64-gb-space-gray.html) bijvoorbeeld al gezakt? Of waren zij sowieso al lager?

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn iPhone storage geeft aan 2gb beschikbaar, maar die specificatie van in gebruik toont maar iets van 4gb aan apps en data. Iemand een idee waar de rest is? Model 12gb, draai iOS 9 maar had op 8 hetzelfde.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
JSt1983 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:42:
Mijn iPhone storage geeft aan 2gb beschikbaar, maar die specificatie van in gebruik toont maar iets van 4gb aan apps en data. Iemand een idee waar de rest is? Model 12gb, draai iOS 9 maar had op 8 hetzelfde.
Ik heb de introductie van de 12gb Iphone 6/Plus versie even gemist? :+
In principe toont de specificatie gewoon al het gebruik tot op de mb nauwkeurig, bij mij in ieder geval.

Instellingen > Algemeen > Opslag en Icloud-gebruik > Beheer Opslag

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Instinkers zijn oa apps die cloudstorages synchroniseren: Google Drive, Microsoft OneDrive, Dropbox. Die belasten het lokale geheugen als die op sync staan. Bij de grootte van de app wordt dat als het goed is meegenomen, maar met mijn Google Drive was dat nogal vreemd.
Je kunt ook inloggen op iCloud.com website , om te zien hoe groot je backup files zijn.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
virofi schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:11:
Is er eigenlijk al een aanbieder /webshop behalve Apple die de iPhone6 prijzen verlaagd heeft na de aankondiging van de iPhone6S? Is de prijs bij Coolblue (http://www.pdashop.nl/pro...e-6-64-gb-space-gray.html) bijvoorbeeld al gezakt? Of waren zij sowieso al lager?
Zij waren zoiezo al lager.

Mss dat die prijzen ook zo blijven. 749 voor de 6 64 gb en 849 voor de 6s 64 gb.

Dan zou de 6 dus 50 euro goedkoper worden sinds introductie vorig jaar.

• ppl
  • Niet online
Edddd schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:25:
Maar goed, kennelijk is mijn leven op momenten hectischer of dynamischer dan jouw leven... Dat verwacht ik althans wanneer je je geen enkele voorstelling kan maken van de behoefte. Ik kan prima begrijpen dat jij er geen behoefte aan hebt. Maar dat ik gedetailleerde scenario's moet beschrijven om je een idee te geven van de behoefte...
Het gaat niet om hoe hectisch iets is, het gaat om hoe je daar mee omgaat. Sommige mensen denken dat ze er overal bovenop moeten zitten met als gevolg dat ze zich ook nergens op kunnen concentreren. Anderen laten veel meer los (soms iets teveel). De eerste groep is degene die regelmatig uitgeblust thuis zit en heel snel een burnout hebben. Het gaat er dus niet om het geven van gedetailleerde scenarios, het gaat erom dat je inziet wat je eigen handelen voor gevolgen heeft en dat een technische oplossing lang niet altijd de oplossing is maar eerder een lapmiddel. Er zijn inmiddels zat methodieken die je helpen om chaotische en hectische zaken onder controle te krijgen zodat je weer rust hebt. Heb je veel meer aan dan een technisch hulpmiddel.
Dancing_Animal schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:31:
Knap dat jij van te voren weet dat een oproep belangrijk is.
Van af en toe het scherm laten oplichten zal de accu niet zo snel leeg raken. In ieder geval niet zo snel als een ander nog een keer laten bellen :Y
Knap dat jij weet dat iedere oproep belangrijk is. Ik weet het in ieder geval niet. Als het echt belangrijk is dan bellen ze wel weer of gebruiken ze van de andere tig manieren om contact met mij op te nemen. Het is nou niet dat ik ergens in het diepste geheim werk en daardoor telefoonnummers, e-mailaddressen, instant messaging, bezoekadressen en ga zo maar door verborgen moet houden. Als het er echt nood aan de man is weten mensen je echt wel te bereiken, ook wanneer je telefoon uit is omdat je 'm vergeten bent op te laden.

Op onze storingspieper zit ook geen led, is nog nooit een probleem geweest. Ook niet wanneer je op de wc zit en dat ding afgaat. Als het echt misse boel is bellen ze je wel plat. Je kunt niet altijd en overal zijn en direct ergens op inschakelen.
DwightKSchrute schreef op maandag 14 september 2015 @ 06:20:
Is het werkelijk zo lastig om toe te geven dat een notificatie-LED best makkelijk zou zijn?
De een vind zo'n ding handig, de ander vervloekt het. Is het nou werkelijk zo lastig om te begrijpen dat niet iedereen dezelfde mening is toegedaan? Is het nou ook werkelijk het einde van de wereld dat iedereen een eigen mening heeft?
Overigens vind ik Eddd ook wat ver gaan in hoe belangrijk een LED voor de telefoon is. Het is jammer dat het er niet op zit, maar meer ook niet.
Dat was mijn punt ook. Als het ding daadwerkelijk zo belangrijk is heb je mijns inziens een veel groter probleem die je nooit op gaat lossen met iets als een LED. Het hele notificatiescherm heeft die LED vervangen. Niet zo gek als je ziet dat veel mensen de telefoon als horloge gebruiken of heel vaak met dat ding lopen te spelen. Als je het scherm aan zet zie je vanzelf de gemiste berichten, telefoontjes, etc. Ik denk dat dat de gedachte ook is en de hoofdreden waarom we die notificatie-LED vrijwel niet meer zien.

De Apple Watch zal je hierbij ook niet helpen omdat hij exact hetzelfde doet als de iPhone. Het enige verschil is dat je even snel op je pols kunt kijken wanneer je iets binnenkrijgt ipv dat je de iPhone uit je zak moet vissen. Als je daar iets gemist hebt zul je het ook in het notificatiescherm moeten opzoeken. Btw, het meest genoemde negatieve punt van de Apple Watch zijn die notificaties. Het wordt door anderen als zeer hinderlijk ervaren dat je continu op je horloge zit te kijken tijdens een gesprek.
Donstil schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:57:
Dat is bevestigd door TAG Heuer zelf: TAG HEUER, GOOGLE, AND INTEL ANNOUNCE SWISS SMARTWATCH COLLABORATION

Er zijn al wat meer horlogemakers die met een smartwatch zijn gekomen (Montblanc, Mondaine, Swatch) of die daar nog mee gaan komen. Echt een grote vaart loopt het nog niet en erg veel verschil zal er ook niet in zitten aangezien de traditionele horlogemakers een algemeen beschikbaar smartwatch platform gebruiken. Echt veel meer dan een activity tracker die kan bliepen en trillen als je een berichtje krijgt moet je er ook niet van gaan verwachten. Iedereen is nog druk op zoek naar wat een smartwatch is en wat voor nut dat ding kan hebben.

• Edddd
@ppl
Allemaal leuk en aardig, maar misschien helpt die led wel om ervoor te zorgen dat ik niet binnenkort uitgeblust op de bank zit. Al zal dat niet van die led afhangen gelukkig. Maar om dan die hoek ingedrukt te worden, vind ik wat overtrokken. Of je hebt er zelf geen behoefte aan, prima, dan gebruik je het niet. Of je geeft hier aan dat je het zelf niet zo belangrijk vindt. Ook prima. Maar mij een verslaving aanpraten of als verslaafde typeren vind ik ver gaan. Enkel om je eigen mening, geen behoefte hebben aan een led, te versterken, is de omgedraaide wereld. Omdat ik positief ben ingesteld, ga ik niet uit van dergelijke narcistische trekjes probeer ik uit te leggen waarom het wel zo handig is. Voor mij althans. Als je ermee hebt gewerkt, ga je het mogelijk ook waarderen. Heel simpel, voor de laatste keer wat mij betreft, een paar voorbeelden.

Ik verwacht, of hoop op een bericht van iemand van wie ik het erg leuk vind een bericht te ontvangen. Met led, een blauw knipperend signaal.
Ik verwacht een bericht inzake een voor mij persoonlijk belangrijke zaak. Dit kan iets positiefs zijn, maar ook iets vervelends. In het laatste geval verwacht ik mogelijk geen bericht, maar wil ik een bericht zeker niet te lang missen.

Aangezien ik mijn telefoon juist niet aan mijn hand heb geplakt, is die led erg handig. Af en toe een blik erop werpen is voldoende. De kleur en/of de intervallen laten mij zien of het berichten zijn die ik graag snel wil oppakken. Zonder het toestel te hoeven oppakken en aanzetten.

Zonder led moet ik in dergelijke situaties continu dat apparaat in mijn hand houden, dan wel elk kwartier aanzetten om te zien of er überhaupt een notificatie is. Dat dwingt meer tot op verslaving lijkend gedrag, dan alleen het toestel pakken wanneer er mogelijk, daadwerkelijk, een bericht is dat ik graag weet. Sommige dagen zijn dat er geen, sommige dagen acht. Om maar wat te noemen.

Mis ik een zakelijk telefoontje, dan zie ik het later wel, geen probleem. Ik hoef niet continu bereikbaar te zijn.

Kortom, die led maakt het voor mij soms wat relaxter. Niet aan dat apparaat gekluisterd. Althans, niet zo erg als ik bij anderen regelmatig zie. Die led brengt rust. Heerlijk 😃.

• Edddd
JSt1983 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:42:
Bij mij ook, iPhone 6, 16 GB.
In gebruik: 6,9
Beschikbaar: 5,1

Als je de rest wil, moet je die er alsnog bijkopen, net als je een horloge moet kopen in verband met die ontbrekende led 😂😂.

Edit: twee opeenvolgende posts... Excuus hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Edddd op 17-09-2015 21:28 . Reden: Zie omschrijving. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Is die ppl nou zo dom of speelt ie dat maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisteren positief verrast door Apple.

Ik had op vakantie ontdekt dat ik een barstje in mijn scherm had (iPhone 6 64GB) langs de aan en uit knop. De barst kwam niet eens onder de screenprotector en hij was 1,5 cm lang. Gezien ik hem niet heb laten vallen of gestoten heb vond ik het nogal vreemd en achtte het dan ook een fout in het toestel.

Via de chat duidelijk gemaakt, beste was langs gaan in Den Haag bij de Genius Bar. Dus dat gedaan, netjes uitgelegd en het scherm werd vervangen. Helaas na 1,5 uur kwamen ze terug dat ze het nieuwe scherm niet gekalibreerd kregen, dus kreeg ik een nieuw toestel mee.

Gezien het slecht weer was, heb ik ook 1,5 uur daar in de store gebivakkeerd. In die tijd kwamen er diverse mensen die bijvoorbeeld hun batterij hadden laten vervangen hun toestel ophalen, waarbij ze gewoon een nieuw toestel kregen voor de prijs van een batterij. Bij die mensen was allemaal het vervangen "mislukt" en kregen ze dus een ander toestel (omdat bv de knoppen het niet meer deden). Ik vond dat echt onbegrijpelijk want wij laten wekelijks diverse iPhones (geen garantie) repareren (elders) en nog nooit was een toestel verder defect geraakt na een reparatie. In the end is de twijfel misschien niet terecht, maar ik was eigenlijk heel erg blij met gewoon een nieuw toestel gezien wat ik daar gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de goude iPhone (jongen)? zoja, is het ringetje rond de home knop ook goud? en waarom heb je voor de goude gekozen ipv de space-gray of zilveren? Ik twijfel heel erg of ik de witte voorkant mooi vind, ik had een Z10 die was ook wit maar het scherm zelf was zwart dus iets ander contrast.

Om mijn space-grey heb ik een goud hoesje omdat ik juist goud wil, maar het witte aan de voorkant is twijfel gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:48:
Heeft iemand hier de goude iPhone (jongen)? zoja, is het ringetje rond de home knop ook goud? en waarom heb je voor de goude gekozen ipv de space-gray of zilveren? Ik twijfel heel erg of ik de witte voorkant mooi vind, ik had een Z10 die was ook wit maar het scherm zelf was zwart dus iets ander contrast.

Om mijn space-grey heb ik een goud hoesje omdat ik juist goud wil, maar het witte aan de voorkant is twijfel gevalletje.
Ik ben dan geen jongen ;) Maar heb wel een goude iphone. Het ringetje is inderdaad goud.
Ik heb voor de goude gekozen omdat ik deze het mooist vind, maar dat is voornamelijk de achterkant. Het witte aan de voorkant vind ik heel mooi. Ondanks dat het contrast groot is geeft het voor mij wel een bepaalde uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:10:
[...]

Ik ben dan geen jongen ;) Maar heb wel een goude iphone. Het ringetje is inderdaad goud.
Ik heb voor de goude gekozen omdat ik deze het mooist vind, maar dat is voornamelijk de achterkant. Het witte aan de voorkant vind ik heel mooi. Ondanks dat het contrast groot is geeft het voor mij wel een bepaalde uitstraling.
Even tussendoor: een zwarte voorkant met een gouden achterkant en een goud ringetje is voor mij instant-buy. Witte voorkant doet mij ook teveel twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn eventueel ook Touch ID (en camera) protectors te koop, mocht je zwart met een gouden touch ID willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
fredkroket schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:31:
Gisteren positief verrast door Apple.

Ik had op vakantie ontdekt dat ik een barstje in mijn scherm had (iPhone 6 64GB) langs de aan en uit knop. De barst kwam niet eens onder de screenprotector en hij was 1,5 cm lang. Gezien ik hem niet heb laten vallen of gestoten heb vond ik het nogal vreemd en achtte het dan ook een fout in het toestel.

Via de chat duidelijk gemaakt, beste was langs gaan in Den Haag bij de Genius Bar. Dus dat gedaan, netjes uitgelegd en het scherm werd vervangen. Helaas na 1,5 uur kwamen ze terug dat ze het nieuwe scherm niet gekalibreerd kregen, dus kreeg ik een nieuw toestel mee.

enz enz..
Grappig, ik heb bij een reparatie na een val van het toestel (scherm kapot) ook gehad dat het toestel retour kwam, maar met een scherm wat er een paar keer per dag mee ophield (reageerde niet op input).
Je zou haast zeggen dat de toestellen 'slecht' te repareren zijn.

edit:
Na dit gemeld te hebben gewoon nieuw toestel gekregen

[ Voor 3% gewijzigd door Krullebol.nl op 18-09-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:14:
[...]

Even tussendoor: een zwarte voorkant met een gouden achterkant en een goud ringetje is voor mij instant-buy. Witte voorkant doet mij ook teveel twijfelen.
Voor mij dus ook :) zwart + goud is heel mooi.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:48:
Er zijn eventueel ook Touch ID (en camera) protectors te koop, mocht je zwart met een gouden touch ID willen :P
Klopt maar die beschermen dacht ik niet je hele scherm toch?
ivm het gebogen randje mis je een stuk

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:00:

[...]

Klopt maar die beschermen dacht ik niet je hele scherm toch?
ivm het gebogen randje mis je een stuk
Nee, ze beschermen enkel je touch ID :P
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/0x0s/f2-albu-g2-M01-91-41-rBVaGlRA0r-AIChmAAFQ8VndoZU212.jpg/iphone-5s-6-plus-touch-id-fingerprint-aluminium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:10:
[...]

Nee, ze beschermen enkel je touch ID :P
[afbeelding]
Ik doelde op die screen protectors die je hele iPhone andere kleur geven, heb net deze besteld, eens kijken hoe dat er uit ziet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-sticka.com/images/detailed/0/iPhone-6-Sticker-Bomb-v2.jpg?t=1418277188

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 14:26 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.