Als je Vlaams spreekt kan je wel een vrouwelijke Siri hebben, vanaf iOS 9.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:31:
weet iemand hoe je siri als vrouw krijgt in het nederlands?
Keep on running
- de home knop 'klikt' bij mij niet meer, het is een soort van hopelijk-druk-je-hem-in-tip-toets.
- het opladerkabeltje 'klikt' er niet in. ik gebruik sleep cycle maar tref mijn telefoon vaak leeg aan in de ochtend want dan laat de kabel weer los.
- de accu gaat rap achteruit. ik zit om 14:00 uur op 30%.
Ik moet zeggen dat ik dat na amper een jaar voor een toestel van 700 euro wel slecht vind. Ik had dit nooit zo erg. Iemand daar ook last van?
Ik gebruik een iPhone 5 trouwens. Maar die heeft ook al de lightning aansluiting.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zou zeker die 2 maanden overbruggen met je androidtoestel. Ook al zijn de verschillen tussen de 6 en de 6S niet erg groot, de waarde van de 6 daalt over 2 maanden natuurlijk wel omdat er een nieuw toestel is.ceetje13 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:45:
Hallo allemaal,
Ik ben op het moment in het bezit van een HTC one m8, met een defecte sim-lezer.. ik wil een iphone 6 los gaan kopen maar ik twijfel of ik zal wachten nog op de 6s of morgen meteen de 6 halen.. 2 maanden nog overbruggen met een trage oude android telefoon zie ik niet zitten, maar als de 6s echt een verbetering wordt vind ik dat ook wel weer zonde!
Kortom: wat zouden jullie mij adviseren?
Ik vermoed trouwens dat bij de 6S het RAM wordt vergroot van 1 naar 2GB. Dat is zeker al de moeite waard. Daarnaast zullen er ongetwijfeld nog wat andere zaken veranderen: nieuwe camera, grotere accu...
...less is more
Verwijderd
Accu is al bevestigd dat deze waarschijnlijk het zelfde is.funk-e schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:
[...]
Ik zou zeker die 2 maanden overbruggen met je androidtoestel. Ook al zijn de verschillen tussen de 6 en de 6S niet erg groot, de waarde van de 6 daalt over 2 maanden natuurlijk wel omdat er een nieuw toestel is.
Ik vermoed trouwens dat bij de 6S het RAM wordt vergroot van 1 naar 2GB. Dat is zeker al de moeite waard. Daarnaast zullen er ongetwijfeld nog wat andere zaken veranderen: nieuwe camera, grotere accu...
botst met elkaarVerwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:18:
[...]
Accu is al bevestigd dat deze waarschijnlijk het zelfde is.
Maar ik geloof ook dat deze niet zal wijzigen
...less is more
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:40:
Wat betreft die oplader: ik heb al een paar keer de aansluiting op mijn telefoon schoongemaakt (google voor instructies). Daar gaat gewoon veel stof in zitten en dan klikt het stekkertje er niet stevig genoeg meer in. Kan ook gebeuren met de koptelefoon aansluiting trouwens.
Ik gebruik een iPhone 5 trouwens. Maar die heeft ook al de lightning aansluiting.

Ja, dat is wel een goeie. Heb je ervaring met dat soort dingen? Ik moet tenslotte helemaal naar Amsterdam reizen...Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:34:
Simpel op te lossen. Ga met je klachten naar de Apple store, je hebt toch nog garantie.
Verwijderd
iCentre in Arnhem heb ik weinig goede ervaringen mee. Daarnaast: dan moet ie opgestuurd worden. In de Apple Store is de kans aanwezig dat ze hem ter plekke repareren. Tenminste, was toen met het scherm wel zo.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:58:
Kun je niet langsgaan bij een Premium Reseller in je buurt? In België hebben we nog geen Apple store dus heb er zelf geen ervaring mee. Wel met resellers, maar als ik jou problemen zo hoor is er duidelijk wat mis met je iPhone.
jawel hoor is er, heb 'm tijdje gebruik maar prefereer toch de ''originele' Siri
Verwijderd
Ik heb een nederlandse man, en die is totaal niet grappig0xrubennft schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:20:
[...]
jawel hoor is er, heb 'm tijdje gebruik maar prefereer toch de ''originele' Siri
Vraagje: Ik kan geen kaart toevoegen aan wallet? iemand weet hoe dit werkt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 16:36 ]
Oberhausen? Ben je binnen een uur vanuit Arnhem.iAmRenzo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:03:
[...]
iCentre in Arnhem heb ik weinig goede ervaringen mee. Daarnaast: dan moet ie opgestuurd worden. In de Apple Store is de kans aanwezig dat ze hem ter plekke repareren. Tenminste, was toen met het scherm wel zo.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Kan alleen met een kaart van een bank die Apple Pay ondersteund. En in Nederland zijn er momenteel nog geen banken die dit ondersteunen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:20:
[...]
Ik heb een nederlandse man, en die is totaal niet grappig
Vraagje: Ik kan geen kaart toevoegen aan wallet? iemand weet hoe dit werkt?
Mocht je wel een buitenlandse kaart hebben; je kan de regio in de Instellingen op UK of US zetten en dan kan je kaarten wel toevoegen.
[ Voor 14% gewijzigd door Fuwor op 30-07-2015 22:52 ]
Verwijderd
helaas ziet apple Ierland niet als 'Uk'Fuwor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Kan alleen met een kaart van een bank die Apple Pay ondersteund. En in Nederland zijn er momenteel nog geen banken die dit ondersteunen.
Mocht je wel een buitenlandse kaart hebben; je kan de regio in de Instellingen op UK of US zetten en dan kan je kaarten wel toevoegen.
Ik hoop dat apple ooit een keer die home knop minder klikkerig maakt en stuk zachter
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 14:10 ]
Wachten.ceetje13 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:45:
Hallo allemaal,
Ik ben op het moment in het bezit van een HTC one m8, met een defecte sim-lezer.. ik wil een iphone 6 los gaan kopen maar ik twijfel of ik zal wachten nog op de 6s of morgen meteen de 6 halen.. 2 maanden nog overbruggen met een trage oude android telefoon zie ik niet zitten, maar als de 6s echt een verbetering wordt vind ik dat ook wel weer zonde!
Kortom: wat zouden jullie mij adviseren?
Haters everywhere but I don’t really care
De service in de Apple store Amsterdam en voor de laatste vervanging per telefoon is echt uitstekend, maar nu weer last van de dubbele klik...
Ik heb haast het idee dat ik er wat verkeerds mee doe, maar d'r komt geen zand/stof in de buurt. Als ik terug ben van vakantie weer bellen, heb de laatste keer directe contactgegevens gekregen. Laten we hopen dat het met het volgende model beter is!
Dat heb ik ook met de 5S gehad (6x omgeruild, laatste keer nieuwe gesealed) en nu met de 6 is de eerste ook omgeruild vanwege die dubbele klik op de home button.mikeelroy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:40:
Vorig jaar op de dag van de release mijn 6 gekocht, maar inmiddels is het scherm 2 keer vervangen vanwege de 'halve maan'. Daarna het hele toestel vervangen vanwege hetzelfde probleem, plus dat de home knop dubbel klikte. En toen is nog een keer het toestel vervangen vanwege de home knop.
De service in de Apple store Amsterdam en voor de laatste vervanging per telefoon is echt uitstekend, maar nu weer last van de dubbele klik...
Ik heb haast het idee dat ik er wat verkeerds mee doe, maar d'r komt geen zand/stof in de buurt. Als ik terug ben van vakantie weer bellen, heb de laatste keer directe contactgegevens gekregen. Laten we hopen dat het met het volgende model beter is!
Het zegt denk ik genoeg hoe Apple er mee om springt. Wordt zonder weerwoord reparatie opgestart. Dus het ligt niet aan jou, dit is gewoon een design iets.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 08:44 ]
Volgens mij heb ik in december na een swap echt een rampentoestel gekregen. Had ik bij "mijn eerste 6" een "plopgeluidje" als ik linksbovenin op de zwarte rand - dus niet het scherm - drukte, heb ik dat nu aan de rechterzijde als ik mijn scherm inkdruk wanneer mijn batterij vrij leeg (10% en minder) is. Daarnaast wordt mijn batterij bij het offline opslaan van nummers in Apple Music echt behoorlijk warm; ik ben ook erg bang dat mijn batterij straks het loodje legt zoals hier te zien is. Maak ik me druk om niks, of is het raadzaam om toch weer even langs de Apple Store te wandelen?funk-e schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:30:
[...]
+1 Ook bij mij hoor je een klik als je rechtsonder op het scherm drukt.
Ik was van plan om hem om te ruilen in een Apple Store, maar ik liet hem gisteren op een stoeprand vallen dus ik heb nu een ander probleem
De refurb ontvangen maar dit is ook weer zo'n gaar toestel. Rechtsonder maakt het een klikkend geluid als ik op het glas duw langs de homebutton, glas zit daar gewoon niet vast. Verder zit de mute knop helemaal los in de behuizing. Dit had mijn vorige 6 niet en ook de 6 van mijn werk heeft dit niet. Wordt weer bellenJB schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:27:
[...]
Dat heb ik ook met de 5S gehad (6x omgeruild, laatste keer nieuwe gesealed) en nu met de 6 is de eerste ook omgeruild vanwege die dubbele klik op de home button.
Het zegt denk ik genoeg hoe Apple er mee om springt. Wordt zonder weerwoord reparatie opgestart. Dus het ligt niet aan jou, dit is gewoon een design iets.

Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Dat klopt ook gewoon, dus 't zou raar zijn als 't anders was.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:09:
[...]
helaas ziet apple Ierland niet als 'Uk'
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hier exact hetzelfde en ik ben eigenlijk ook erg benieuwd of er ook nog goede refurb toestellen worden uitgegevenjona schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:34:
Ik heb ook last van het maantje rond mijn front camera en hoewel het erg groot is belemmert het nog niet de werking van de front camera. Nu wil ik naar de Apple Store gaan, maar ik lees hier alleen maar nieuwe problemen na het swappen. Loont het nu echt de moeite om het te laten fixen of kan ik het net zo goed zo laten? Ik heb namelijk nog niet gehoord van iemand waar de camera echt onbruikbaar werd door dit probleem. Het lijkt gewoon puur cosmetisch te zijn.
Ben er ook bang voorMaxow schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
Hier exact hetzelfde en ik ben eigenlijk ook erg benieuwd of er ook nog goede refurb toestellen worden uitgegeven

Mijn boefje is liev!
Verwijderd
heb nu mijn IP6 2 weken, en gelukkig nog niks! Hopelijk kan jij een goede refurb krijgen.JB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:22:
[...]
Ben er ook bang voorTelkens als ik swap heb ik weer andere zaken die niet goed zijn... Uiteindelijk geloven ze je niet en kun je weer naar de Apple Store
Verwijderd
ja, stomme is dat PostNL het vaak niet snaptCyBeR schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:39:
[...]
Dat klopt ook gewoon, dus 't zou raar zijn als 't anders was.
Hier zit erg veel verschil in per toestel. Ik heb 6x een 5S gehad en daar was het klikken ook steeds anders. De een voelde weer zachter dan de ander, een andere moest je weer verder/dieper indrukken voor je gevoel. Nu bij de 6 heb dat weer. Inmiddels een refurb waar dit ook weer "goedkoop" aanvoelt (alsof die knop al gebruikt is). Bij mijn originele 6 uit de doos was dit anders. Ook de 6 van mijn werk voelt een stuk degelijker aan en klikt ook lang niet zo hard.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:09:
[...]
Ik hoop dat apple ooit een keer die home knop minder klikkerig maakt en stuk zachternu is het echt van 'KLIK'
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
ik hoef hem niet hard in te drukken maar hoop dat apple het vervangt door een force touch rond dingetje zodat je het niet echt hoeft in te drukken.. wie weet ooit met de 7?JB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:15:
[...]
Hier zit erg veel verschil in per toestel. Ik heb 6x een 5S gehad en daar was het klikken ook steeds anders. De een voelde weer zachter dan de ander, een andere moest je weer verder/dieper indrukken voor je gevoel. Nu bij de 6 heb dat weer. Inmiddels een refurb waar dit ook weer "goedkoop" aanvoelt (alsof die knop al gebruikt is). Bij mijn originele 6 uit de doos was dit anders. Ook de 6 van mijn werk voelt een stuk degelijker aan en klikt ook lang niet zo hard.
Dat is weer heel iets anders. Dat je daar op doelt kan ik niet afleiden uit je post.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:17:
[...]
ik hoef hem niet hard in te drukken maar hoop dat apple het vervangt door een force touch rond dingetje zodat je het niet echt hoeft in te drukken.. wie weet ooit met de 7?
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 05-08-2015 15:19 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Bedoelde meer het geluidje zelf als je klikt dat je klik hoord:) als je aan tel bent bv en ik klik er op hoor je het meteenJB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:19:
[...]
Dat is weer heel iets anders. Dat je daar op doelt kan ik niet afleiden uit je post.
Ik zie dat woord "maantje" nu meerdere malen voorbijkomen maar wat bedoelen jullie hier eigenlijk mee?jona schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:34:
Ik heb ook last van het maantje rond mijn front camera
no11 in "[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie"Jermaine schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:27:
[...]
Ik zie dat woord "maantje" nu meerdere malen voorbijkomen maar wat bedoelen jullie hier eigenlijk mee?
Mijn boefje is liev!
Ten eerste laadt hij heel slecht op.. De iphone geeft wel aan dat hij aan het opladen is, maar dat gebeurd dus niet..
Daarnaast, als ik hem dan eenmaal heb opgeladen (vanochtend om 9 uur had ik 97%) gaat de batterij heel snel leeg (nu, 2 en half uur verder, heb ik nog 8% en heb hem amper gebruikt).
De iphone is ook erg heet.
Iemand ervaring mee? Ik heb al een afspraak gemaakt bij de Genius Bar, maar kunnen zij me ook echt helpen?
Als de iPhone heet wordt, dan verwacht ik dat er een app niet lekker loopt. Je kunt zien via Instellingen --> Algemen --> Gebruik --> Batterijgebruik welke apps veel stroom verbruiken. Mogelijk dat daar iets misgaat.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Facebook 40%.. En daarna Angry Birds 12%..Hoedje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:55:
Heb je de iPhone al een sof reset gegeven (powerknop + homebutton ingedrukt tot je het Apple logo ziet)?
Als de iPhone heet wordt, dan verwacht ik dat er een app niet lekker loopt. Je kunt zien via Instellingen --> Algemen --> Gebruik --> Batterijgebruik welke apps veel stroom verbruiken. Mogelijk dat daar iets misgaat.
Ik ga die sof reset even proberen, laat de resultaten vanavond weten!
I don't have dreams, I have goals!!
Lightning ingang al eens schoongemaakt ? Had laatst hetzelfde, kabeltje ging er niet meer voor 100% in en liet daardoor heel snel weer los. Ingang ontdaan van aardig wat stof en de aansluiting werkt weer als vanouds.Redondo1982 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:50:
Ik heb de laatste tijd veel problemen met de lightning aansluiting. De aansluiting schiet gemakkelijk los in de input van de iPhone. Een klein zacht tikje is al genoeg. Zo nu en dan maakt hij ook het oplaadgeluidje een aantal keer achter elkaar. Ik ga maar even een afspraak maken bij de Genius Bar. iPhone is op de launchday gekocht.
Ja, heb ik al gedaan. Viel dit keer reuze mee itt andere keren. Dank voor het meedenken!sverzijl schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:47:
[...]
Lightning ingang al eens schoongemaakt ? Had laatst hetzelfde, kabeltje ging er niet meer voor 100% in en liet daardoor heel snel weer los. Ingang ontdaan van aardig wat stof en de aansluiting werkt weer als vanouds.
iPhone is niet meer heet na de sof reset.. Ook gaat de batterij nu gewoon weer normaal mee.. Alleen opladen is nog steeds een probleem.. Met officiële kabels van apple zelf, geeft die aan dat deze oplader mogelijk niet goed werkt blablabla.. Hij pakt hem wel nog steeds, geeft aan dat hij aan t opladen is, maar in werkelijkheid laadt die dus niet op.. Heb meerdere kabels van apple geprobeerd nu..Hoedje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:55:
Heb je de iPhone al een sof reset gegeven (powerknop + homebutton ingedrukt tot je het Apple logo ziet)?
Met een neppe kabel kan ik overigens wel opladen..
Gelukkig is er niks kapot alleen zit er een "buts" in de hoek (deukje met een braampje) weet iemand of dit veilig bij te werken is ? Vijltje of dremel ?
Ik heb het ooit al een keer gedaan met een nagelvijltje (zo'n glaze) van het vrouwtje. lukt perfect.cardwizard schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:00:
Ik heb mijn 6 plus laten vallen (altijd een hoesje er om behalve die dag) damn en jammer dus...
Gelukkig is er niks kapot alleen zit er een "buts" in de hoek (deukje met een braampje) weet iemand of dit veilig bij te werken is ? Vijltje of dremel ?
Weet je het heel zeker? Heb wel vaker gedacht dat het er allemaal uit was en na stevig doorkrassen komt er ineens een prop van heb ik jou daar. De symptomen die je beschrijft zijn exact wat je krijgt als de kabel door ophoping (en aangestampt) niet meer ver genoeg komt. Doet hij het ook met een andere kabel?Redondo1982 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:57:
[...]
Ja, heb ik al gedaan. Viel dit keer reuze mee itt andere keren. Dank voor het meedenken!
Ik wist het héél zeker, maar heb toch nog een keer gekeken en met gepaste schaamte moet ik je gelijk geven. Wat er nog uit kwam is ongelooflijkUltraSub schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:00:
[...]
Weet je het heel zeker? Heb wel vaker gedacht dat het er allemaal uit was en na stevig doorkrassen komt er ineens een prop van heb ik jou daar. De symptomen die je beschrijft zijn exact wat je krijgt als de kabel door ophoping (en aangestampt) niet meer ver genoeg komt. Doet hij het ook met een andere kabel?
Heb het overigens schoongemaakt met een borstel wat altijd bij die scheerapparaten zit.
Een goede stofzuiger heeft een plintenzuiger!Dancing_Animal schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:36:
Stofzuiger geen idee? Lijkt me veiliger dan krassen. Eventueel kokertje maken met je hand en daar de stofzuiger op zetten als je bang bent voor de statische lading die nog weleens van een stofzuigermond af kan komen.
Nee, een stofzuiger haalt geen stof weg die echt vast zit. Daarom doen heel veel mensen ook op gladde vloeren wissen. Vaak is het aangekoekt stof. De beste combi is losmaken met losse borstel en dan alsnog even de stofzuiger erop. Wel een lage stand!
Ik gebruik zelf altijd een tandenstokertje of een cocktailprikker. Zijn van hout en beschadigen niks.Redondo1982 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
Een goede stofzuiger heeft een plintenzuiger!![]()
Nee, een stofzuiger haalt geen stof weg die echt vast zit. Daarom doen heel veel mensen ook op gladde vloeren wissen. Vaak is het aangekoekt stof. De beste combi is losmaken met losse borstel en dan alsnog even de stofzuiger erop. Wel een lage stand!
PSN: PcDCch
Helaas gaat het bij mij op vakantie ook altijd mis. Nu ook weer dat mn 6Plus traag oplaad en heel rap door z'n accu heen is.
Het lijkt me nog steeds een beter plan dan met een paperclip krassen.Redondo1982 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:54:
[...]
Een goede stofzuiger heeft een plintenzuiger!![]()
Ja daar waren we het wel over eens! Beetje onnodig om dit nog een keer aan te halen, maarja...als het maar schoon wordt en ieder zijn eigen ei heeft kunnen leggen.Dancing_Animal schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:00:
[...]
Het lijkt me nog steeds een beter plan dan met een paperclip krassen.
Nou zeg, ik wist niet dat WE het daar wel over eens waren.Redondo1982 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:48:
[...]
Ja daar waren we het wel over eens! Beetje onnodig om dit nog een keer aan te halen, maarja...als het maar schoon wordt en ieder zijn eigen ei heeft kunnen leggen.
Voor windows 10 is dit helaas niet beschikbaar.
Weet iemand een andere oplossing?
Edit:
Er is wel een media pack beschikbaar. Had niet goed gekeken. Iphone kan weer worden benaderd middels de verkenner.
[ Voor 14% gewijzigd door Stvn21 op 16-08-2015 14:21 ]
Waarom zou je dat precies willen? iCloud Photo Library + iCloud.com is vele malen makkelijkerStvn21 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:40:
Sinds ik windows 10 heb geïnstalleerd kan ik de iphone 6 niet meer openen in de verkenner om foto's over te zetten. Ik heb windows 10 N pro. voorheen bij windows 7 lukte het ook niet om de iphone zichtbaar te krijgen in de verkenner. De oplossing was om windows media player te installeren.
Voor windows 10 is dit helaas niet beschikbaar.
Weet iemand een andere oplossing?
Edit:
Er is wel een media pack beschikbaar. Had niet goed gekeken. Iphone kan weer worden benaderd middels de verkenner.
Een zeer handige (non-apple) tool die ik gebruik: http://pro.itools.cn/itools3_en
Je kunt dan bij alles van je iphone, incl bestanden, contacts, etc.
Hiermee tover je ook je (live) scherm op je windows-pc, en kan dus ook gebruikt worden om je scherm op een beamer te krijgen
Iemand ervaring hoe Apple omgaat met dit euvel? Ik heb niet zo'n zin om helemaal naar Amsterdam af te reizen en vervolgens te horen dat ze er niks aan kunnen doen. Ik weet dat ik mijn iPhone kan opsturen, maar dan ben ik hem minimaal een week kwijt, heb ik ook niet zo'n zin in...
Foto's syncen via de iCloud (fotostream) neemt geen opslagruimte van de iCloud in beslag.Get!em schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:27:
iCloud is slechts 5GB. En het aantal foto's, filmpjes dat dus geupload wordt is beperkt. Tevens moet je dan alles uploaden via een soms trage wifi.
Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT201317
Ik ben toevallig gister voor hetzelfde probleem naar de Apple store geweest.Dotto schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:00:
Mijn iPhone 6 heeft last van een 'verschoven' front camera. Ik heb hem gekocht bij de Apple Store in Amsterdam.
Iemand ervaring hoe Apple omgaat met dit euvel? Ik heb niet zo'n zin om helemaal naar Amsterdam af te reizen en vervolgens te horen dat ze er niks aan kunnen doen. Ik weet dat ik mijn iPhone kan opsturen, maar dan ben ik hem minimaal een week kwijt, heb ik ook niet zo'n zin in...
Normaliter vervangen ze de voorkant van je telefoon. In mijn geval was de telefoon een beetje verbogen

Nu je het zegt, mijne heeft dat ook en die van een collega niet. Ik zie een soort halve maan naast de lens ipv dat ik direct de lens in kijk. Echter heeft dat geen invloed op het beeld. Dus ja... ik laat het gewoon zo.Dotto schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:00:
Mijn iPhone 6 heeft last van een 'verschoven' front camera.
Gadgets FTW!
Ik begrijp dat het niet kan dat de telefoon verbogen was volgens AppleIsengrim schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:27:
[...]
Ik ben toevallig gister voor hetzelfde probleem naar de Apple store geweest.
Normaliter vervangen ze de voorkant van je telefoon. In mijn geval was de telefoon een beetje verbogenen was dit niet mogelijk. Omdat de telefoon er verder nog prima uitzag (zit altijd in een hoesje) werd mijn telefoon omgeruild voor een nieuwe (refurb volgens mij maar goed). Vijf minuten later stond ik weer buiten
Heeft iemand hier ook daadwerkelijk last van? Of vinden jullie het gewoon niet mooi?
Ik heb het namelijk ook en kan niet begrijpen dat je hem hierom wilt omruilen.
...less is more
Zeker geen spijt van gehad, de HTC one M7 was een prima toestel. Maar nu ik sinds twee dagen de 6 in bezit heb kom ik erachter dat ik toch echt veeeeel eerder naar Apple over had moeten stappen. Wat een geweldig toestel is dit zeg
Dus ik dacht gewoon even een update doen en dan de reservekopie herstellen. Niet dus, ik heb net de update gedaan en vind nergens een optie om de kopie te herstellen.
Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Op je iPhone naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Dan herstart je iPhone en kan je opnieuw beginnen en vraagt hij of je een iCloud backup wil terugzetten. Misschien dat het nog simpeler kan, maar zo heb ik het van de week ook gedaan.Cronimet schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:14:
Net mijn vriendin haar nieuwe IPhone 6 proberen te configureren. Had een reservekopie gemaakt op haar IPhone 5 en probeerde deze te herstellen maar ik kreeg een foutmelding dat de reservekopie niet hersteld kon worden vanwege de software. Op de 6 stond nl IOS 8.3 en de kopie was 8.4.
Dus ik dacht gewoon even een update doen en dan de reservekopie herstellen. Niet dus, ik heb net de update gedaan en vind nergens een optie om de kopie te herstellen.
Iemand een idee wat ik nu kan doen?
Gaat hij dan niet opnieuw naar IOS 8.3?PBP schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:25:
[...]
Op je iPhone naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Dan herstart je iPhone en kan je opnieuw beginnen en vraagt hij of je een iCloud backup wil terugzetten. Misschien dat het nog simpeler kan, maar zo heb ik het van de week ook gedaan.
Nee, hij zet alleen je instellingen en apps terug.Cronimet schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
Gaat hij dan niet opnieuw naar IOS 8.3?
Het is gelukt, echt bedankt voor de tip!!PBP schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
Nee, hij zet alleen je instellingen en apps terug.
een scheve bumper op je auto accepteer je toch ook niet bij aflevering?funk-e schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:29:
even over de verschoven front camera (halve maan)
Heeft iemand hier ook daadwerkelijk last van? Of vinden jullie het gewoon niet mooi?
Ik heb het namelijk ook en kan niet begrijpen dat je hem hierom wilt omruilen.
Cosmetische problemen dienen ook gewoon gerepareerd te worden, ondanks dat dit de werking niet beperkt.
Mee eens hoor, tis geen prepaid dingetje van 19,- van de Blokker zeg maar, dan mag het best goed zijnRemko.me schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:02:
[...]
een scheve bumper op je auto accepteer je toch ook niet bij aflevering?
Cosmetische problemen dienen ook gewoon gerepareerd te worden, ondanks dat dit de werking niet beperkt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik vraag me af of het prijstechnisch beter is om te wachten tot de 6s uit is. Wordt de 6 dan goedkoper? Of krijgt de 6s dezelfde prijs als het huidige model?
...en waarom?
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Beetje lastig achterhalen wat de prijzen toentertijd waren in mijn geval (verlengen) met de iPhone 6 (bij lancering). Ik wacht even rustig af.KW25 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:56:
Volgens mij is de iPhone 6 nu een stuk goedkoper dan bij de release, omdat de iPhone 6s eraan komt. Dus je zou een iPhone 6 redelijk 'goedkoop' kunnen krijgen nu. De iPhone 6s wordt waarschijnlijk even duur als de 6 bij introductie was.
...en waarom?
Nu zit er een dikke paarse vlek in het scherm en lijkt het wel alsof het glas uit de behuizing is gebold.
Heb het gelijk maar teruggebracht, iemand ooit zoiets gezien?

[ Voor 58% gewijzigd door KoudeAardbei op 20-08-2015 15:25 ]
De combi met een abo is ieder jaar weer een raadsel of je goedkoper uit bent of duurder.Younes schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:31:
Ik mag verlengen en ik heb dringend een nieuwe telefoon nodig. Heb al tig splinters in mijn vinger gekregen, omdat het scherm van de nexus 5 out of the blue is gebarsten.Het werd steeds erger.
Ik vraag me af of het prijstechnisch beter is om te wachten tot de 6s uit is. Wordt de 6 dan goedkoper? Of krijgt de 6s dezelfde prijs als het huidige model?
Wat de laatste jaren wel hetzelfde was, was dat het los kopen van het toestel icm sim only het goedkoopst was.
De iPhone 6/6+ zal via Apple 100 euro goedkoper worden tov de introductieprijs van vorig jaar. De iPhone 6S/6S+ zullen dezelfde prijzen krijgen als de introductieprijs van vorig jaar.
Ik heb ook al heel lang last van de niet correct gemaakte front camera, hoewel het boeit me eigenlijk niet zo...
Helaas laadt mijn iphone 6 de laatste tijd niet meer goed op. Heb al verschillende kabels gebruikt en ingang schoon gemaakt van stof. Nu vraag ik me af wat ik het best kan doen, want ik wil sowieso dat mijn iphone weer goed gaat opladen (is namelijk bijna niet meer aan te krijgen wanneer hij echt helemaal leeg is) maar ik vraag me af waar ik het het best op kan gooien.
1. naar de apple store, en vragen voor een nieuwe iphone ivm halve maan
2. naar de apple store, en vragen voor een nieuwe ivm defecte aansluiting
3 vragen voor reparatie van beiden
Zelf weet ik dat ze bij apple voor sommige kleine maar toegegeven foutjes al een nieuw toestel meegeven dus nu ben ik daar eigenlijk naar opzoek.
Overigens krijg je geen 'nieuwe' telefoon, maar een als nieuw uitziend, refurbished exemplaar, maar dat is logisch, je eigen toestel is immers ook gebruikt.
Je hebt wel even goed (maar wel voorzichtig) met een tandenstokertje oid (geen metaal) in de ingang voor de connector gepulkt? Vastzittend stof krijg je er n.l. met een stofzuiger niet helemaal uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Marly op 21-08-2015 01:26 . Reden: aanvulling ]
Nu wil ik ook hier voor een screen protector, maar elke die ik koop lijkt wel een "gewone" 6 screen protector.
Ook al staat er op dat hij speciaal voor de 6+ is.
Op mijn gewone 6 gaat de protector tot de rand, bij de 6+ blijft er een hele rand vrij en dan snap ik het nut niet van een protector.
Wat is de gedachte hier achter?
Verwijderd
Zelfde probleem hieri2Paq schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:41:
Ik heb sinds kort een 6+.
Nu wil ik ook hier voor een screen protector, maar elke die ik koop lijkt wel een "gewone" 6 screen protector.
Ook al staat er op dat hij speciaal voor de 6+ is.
Op mijn gewone 6 gaat de protector tot de rand, bij de 6+ blijft er een hele rand vrij en dan snap ik het nut niet van een protector.
Wat is de gedachte hier achter?
ongeveer 4mm over aan elke kant, terwijl bij de 4 en de 5 had ik hem inderdaad tot de rand.
Ik heb ook nog een dikke silicone case er omheen, maar zou inderdaad willen dat hij gewoon volledig tot de rand ging dat de case er precies op aansluit
Ja, het ging een stuk moeilijker dan bij de 4 maar met een plastic afgeknipte wattenstaafje kreeg ik toch wel al het zichtbare er uit! Dus weet zeker dat het aan het toestel licht (heb ook al 3 kabels gekocht die het allemaal goed doen op andere toestellenMarly schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:18:
1 + 2, naar de Apple store en vragen om een nieuwe, ivm halve maan én defecte aansluiting, maar die defecte aansluiting weegt natuurlijk 't zwaarst.
Overigens krijg je geen 'nieuwe' telefoon, maar een als nieuw uitziend, refurbished exemplaar, maar dat is logisch, je eigen toestel is immers ook gebruikt.
Je hebt wel even goed (maar wel voorzichtig) met een tandenstokertje oid (geen metaal) in de ingang voor de connector gepulkt? Vastzittend stof krijg je er n.l. met een stofzuiger niet helemaal uit.
Maar oke dan ga ik terug nar de apple store en hopen op een chille afhandeling.
Ik snap ook niet waarom dit is, de logica ontgaat mij in zijn geheel.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:36:
[...]
Zelfde probleem hier
ongeveer 4mm over aan elke kant, terwijl bij de 4 en de 5 had ik hem inderdaad tot de rand.
Ik heb ook nog een dikke silicone case er omheen, maar zou inderdaad willen dat hij gewoon volledig tot de rand ging dat de case er precies op aansluit
Ik ben laatst naar de Apple Store in A'dam geweest met mijn halve maandroppienl schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:25:
Bedankt voor de reacties!
[...]
Ja, het ging een stuk moeilijker dan bij de 4 maar met een plastic afgeknipte wattenstaafje kreeg ik toch wel al het zichtbare er uit! Dus weet zeker dat het aan het toestel licht (heb ook al 3 kabels gekocht die het allemaal goed doen op andere toestellen).
Maar oke dan ga ik terug nar de apple store en hopen op een chille afhandeling.
Moest een uurtje wachten en kreeg toen mijn toestel met een nieuw scherm terug. Misschien dat ze bij meerdere problemen eerder omruilen, maar repareren doen ze dus ook ter plekke.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Omdat de rand schuin afloopt. Ik heb wel een screenprotector gehad die ook de ronde hoeken bedekt. Maar dat lijkt toch sneller los te laten als hij een paar keer per dag in-en-uit je broekzak gaat.i2Paq schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:34:
[...]
Ik snap ook niet waarom dit is, de logica ontgaat mij in zijn geheel.
Ah, duidelijk.PBP schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Omdat de rand schuin afloopt. Ik heb wel een screenprotector gehad die ook de ronde hoeken bedekt. Maar dat lijkt toch sneller los te laten als hij een paar keer per dag in-en-uit je broekzak gaat.
Bedankt!
OT: Bleek toch nog een stukje vuil in te hebben gezeten waar zij dan blijkbaar een speciale tool voor hadden.... Vervolgens is het scherm vervangen om de halve maan te repareren. Helaas voor mij had ik een schitterende opplak achterkant die af moest om dit te repareren. en natuurlijk mijn zagg, maar die wilde ik toch al een dezer dagen weer eens laten vervangen.
Linkje naar case http://www.toastmade.com/products/iphone-6-6-plus.html (aanrader!!! beschermd goed en ziet er erg goed uit!)
Hebben mensen last gehad van blurry foto's? Het was voor mij wel een beetje een 'ah'-momentje.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Weet ik niet. Ik heb de foto's ook niet meer om te bewijzen. Dacht dat het gewoon slechte foto's waren. Ik ga ze er sowieso nog wel een keer over bellen.carpebios schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:23:
Eigenlijk niet, al valt mijn iPhone wel in het reparatieprogramma. Alhoewel, moet je naast de verkooprange (Serienummer) ook last hebben van het probleem om die unit te laten vervangen?
Is het bij Apple mogelijk om een andere optie te kiezen dan Icloud want ik kan deze instelling precies nergens veranderen?
Google geeft deze link, helpt dit je misschien?Cronimet schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:46:
Mijn vriendin haar Icloud is vol en ik zou nu onedrive willen gebruiken om haar nieuwe foto's te back-uppen. Zij heeft maar 5 gig bij Icloud terwijl ik 120 gig heb bij onedrive, daarom wil ik haar een map aanmaken onder mijn account.
Is het bij Apple mogelijk om een andere optie te kiezen dan Icloud want ik kan deze instelling precies nergens veranderen?
https://support.office.co...c6-40eb-a244-fe3597a3c247
Hoi!
Had ik ook net gevonden en de upload begon te lukken. Het enige probleem nu was dat haar foto's tussen die van mij terecht kwamen en niet in een aparte map die ik voor haar aangemaakt had. En ik kan nergens een opslag bestemming kiezen preciesEWK schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
Google geeft deze link, helpt dit je misschien?
https://support.office.co...c6-40eb-a244-fe3597a3c247
Als je geen last hebt is vervangen toch ook niet nodig? Alles werkt dan toch prima?carpebios schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:23:
Eigenlijk niet, al valt mijn iPhone wel in het reparatieprogramma. Alhoewel, moet je naast de verkooprange (Serienummer) ook last hebben van het probleem om die unit te laten vervangen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar je hebt een module die niet goed is gefabriceerd. Falen kan dus nog komen.Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
Als je geen last hebt is vervangen toch ook niet nodig? Alles werkt dan toch prima?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kan komen idd maar mocht dat gebeuren laat je hem tegen die tijd toch repareren?carpebios schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
Maar je hebt een module die niet goed is gefabriceerd. Falen kan dus nog komen.
Het is niet zo dat Apple je een week geeft of dat je er als eerste bij moet zijn oid.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vanmorgen was het tijd om het toestel eens uit de case te halen en de case en toestel stofvrij te maken. Er hoopt zich toch wat stof op.
Nu merkte ik op dat mijn scherm toch wel aardig los zit. Zowel de linker- als rechterkant zitten los. Ik kan het scherm over bijna de hele lengte indrukken en zie het scherm bewegen.
Duidelijk te zien als ik vanaf de zijkant kijk.
Behalve de hoeken. Kijk ik vanaf de zijkant tegen het toestel aan, dan zie je ook dat het scherm in het midden ietsje hoger lijkt te liggen dan in de hoeken. De hoeken zitten mooi verzonken in de behuizing.
Is dit vergelijkbaar met de 'losse schermen' problemen uit diverse fora?
Heeft iemand dit ook?
Amsterdam is wat ver voor mij om te rijden. Kan ik het toestel ook telefonisch aanmelden en een nieuwe opgestuurd krijgen?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Je kan telefonisch vragen om een express replacement aangezien je toestel 4 maanden oud is. Je hebt hiervoor wel een creditkaart nodig. Het kost (uit mijn hoofd) € 29 en ze blokkeren het bedrag van een iPhone 6 tijdelijk op je creditkaart.freddyathlon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:26:
Amsterdam is wat ver voor mij om te rijden. Kan ik het toestel ook telefonisch aanmelden en een nieuwe opgestuurd krijgen?
In deze situatie krijg je een refurbished toestel toegezonden. Deze is als het goed is niet van nieuw te onderscheiden. Daarna stuur je binnen een week het toestel retour. UPS komt het oude toestel dan weer bij je ophalen.
Een tweede optie is het toestel bij je op laten halen en dan wordt hij na 3-5 dagen weer gerepareerd of vervangen teruggezonden
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.