• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Het zal niet voor het eerst zijn wanneer er meldingen zijn van schoonheidsfoutjes in een iPhone vlak na launch. Het jaar is 2015. De iteratie is 6. En er lijkt niet veel veranderd. Er zijn een aantal mensen die melden dat hun iPhone 6 Plus gebogen uit hun broekzak kwam, zonder dat er verder ruw mee is omgesprongen.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785905

Zijn er hier al andere negatieve ervaringen mee?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Het gaat niet vanzelf, je moet toch echt aardig wat druk zetten om hem te laten buigen en niemand gaat zo met zijn iphone 6 plus om.

• crypt0rr
  • Laatst online: 02-06 06:53
Hmm, dacht Will It Blend te lezen haha

AdGuard Home

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Koop gewoon een leuke hardcase en klaar...

tikfouten? tjah..m..

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

De weerstand tegen buiging neemt met een 3 macht van de dikte toe. Het is een logisch gevolg van de trend val als maar plattere, en grotere telefoons. Uiteraard is het oppervlakte(doorsnede) ook van belang.

en metaal heeft ook de eigenschap niet elastish te zijn voor bij buiging. plastic zit meer "rek" in voordat die plastisch vervormd blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 24-09-2014 13:05 ]

ora et labora

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-09-2014 13:02 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik verbaas me eerder dat mensen zich hierover verbazen...
Je hebt een groot, dun ding en een ronde kont... Vervolgens ga je zitten... Als de telefoon niet buigt, scheurt je broek(zak) uit. 't Is het een of het ander, dat is toch niet zo vreemd?

Natuurlijk buigt een telefoon als je er kracht op zet. Een tablet zal hetzelfde doen, verschil is wellicht dat mensen die niet in hun kontzak stoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 24-09-2014 13:04 ]

• mark met een k
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-04 20:47
bardi-1 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:55:
Hmm, dacht Will It Blend te lezen haha

Tadaa, will it blend :D hij schiet er ook nog een kapot met een .50 , stikstof en een sloophamer kan hij ook niet echt hebben en Thermiet vind je iphone ook niet leuk ;)

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:10
RemcoDelft schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:03:
Je hebt een groot, dun ding en een ronde kont... Vervolgens ga je zitten... Als de telefoon niet buigt, scheurt je broek(zak) uit. 't Is het een of het ander, dat is toch niet zo vreemd?

Natuurlijk buigt een telefoon als je er kracht op zet. Een tablet zal hetzelfde doen, verschil is wellicht dat mensen die niet in hun kontzak stoppen.
Maar dat je telefoon zo drastisch gebogen blijft? Dat is buiten Chinese telefoons voor velen niet common.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 13:03

Natuurlijk buigt een telefoon als je er kracht op zet.
Ja dat gevoel heb ik dus ook.

Storm in een glas water, over een paar maanden hoor je hier niks meer over, als iedereen beseft dat de iPhone 5,5'' niet dezelfde behandeling moet hebben als een iPhone 3GS.

• keanu_
polopolo150 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:05:
[...]

Maar dat je telefoon zo drastisch gebogen blijft? Dat is buiten Chinese telefoons voor velen niet common.
Het is geen geheugenmetaal dat terugveert he 8)7

• crypt0rr
  • Laatst online: 02-06 06:53
mark met een k schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:05:
[...]

[video]
Tadaa, will it blend :D hij schiet er ook nog een kapot met een .50 , stikstof en een sloophamer kan hij ook niet echt hebben en Thermiet vind je iphone ook niet leuk ;)
Geweldig :D !

AdGuard Home

• polopolo150
  • Laatst online: 02-06 20:10
keanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:06:
[...]

Het is geen geheugenmetaal dat terugveert he 8)7
Of je had gewoon helemaal geen metaal moeten gebruiken :')

• Helixes
  • Nu online
Ik denk dat dit nog wel een dingetje gaat worden. Met een prijskaartje boven de € 750 hoop je een telefoon te kopen, waarmee je toch wel 18 maanden of zo zorgeloos vooruit kan, zoniet meer.

Als deze telefoon inderdaad door wat vele mensen normaal gebruik vinden (is dat een íPhone 6 Plus in je broekzak...?) kan buigen, zal Apple daar toch op de een of andere manier op moeten reageren. Het is natuurlijk nog wat vroeg, maar de voorlopige berichten zijn wat mijn part niet heel positief.

Saffier of niet, bij veel telefoons blijft het display een groot risico op de levensduur, zeker bij dit formaat. Je mag toch verwachten dat de achterkant van de telefoon - gemaakt van aluminium - een stuk minder gevoelig zou zijn voor schade. Er zijn meer dan genoeg aluminium legeringen die bijzonder resistent zijn tegen buigen, maar blijkbaar heeft Apple gekozen voor een ander (goedkoper? mooier?) type.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• RemcoDelft
polopolo150 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:05:
[...]

Wat wil je dan? Het aloude spreekwoord zegt het al: buigen of barsten. 't Is het een of het ander.
Helixes schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:15:
Als deze telefoon inderdaad door wat vele mensen normaal gebruik vinden (is dat een íPhone 6 Plus in je broekzak...?) kan buigen, zal Apple daar toch op de een of andere manier op moeten reageren. Het is natuurlijk nog wat vroeg, maar de voorlopige berichten zijn wat mijn part niet heel positief.
Zomaar een gokje: in de handleiding staat vast een waarschuwing dat je dat niet moet doen... Na alle commotie over waarschuwing dat koffie heet is en katten niet in de magnetron mogen, hebben ze dit vast ook wel in de handleiding gezet. Speciaal voor mensen die niet zelf nadenken. Moeten ze alleen nog de handleiding lezen...

• 4bit
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Deze verhalen doen al de ronde vanaf de iPhone 5 ofzo, al bij al blijft het dan bij enkelingen. Tenzij er opeens veel meer verhalen boven komen zou ik mij niet druk maken.
polopolo150 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:09:
[...]

Of je had gewoon helemaal geen metaal moeten gebruiken :')
Maakt niet echt uit he. Het is niet dat de behuizing terug plooit en er terug ok uit ziet, dat de elektronica ook tegen deze buiging kan.

I'll do what I can, but expect very little.

Anoniem: 237253

toch wel belachelijk dat je met je handen al een telefoon kan buigen...

• keanu_
Anoniem: 237253 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:25:
toch wel belachelijk dat je met je handen al een telefoon kan buigen...
ja, want telefoons horen onverwoestbaar te zijn 8)7
Behalve de nokia 3200/3300 dan of course

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 24-09-2014 13:31 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik vraag me af of mijn HTC Desire van vroeger dan ook had kunnen buigen? ;P

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:11
De HTC One voorkomt dit door de achterkant wat te verdikken en met een bolling te maken. Zodoende zal het niet snel kunnen buigen. Het probleem met de iPhone 6+ is dat deze erg slank is en tevens zo recht als een plank. Als je veel zit met dat ding zal die daarom inderdaad snel buigen en ik ben van mening dat dit echt niet zou moeten kunnen! Ik heb een hekel aan al die 'gates' maar dit is potentieel een lastige kwestie op zijn zachts gezegd.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit al wordt besproken [iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie is nog een topic over dit onderwerp wat teveel van het goede. Deze gaat daarom op slot.

Bij nader inzien is het wellicht beter om deze discussie in een eigen topic te houden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 24-09-2014 18:09 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:26
Ik hou me er niet mee bezig. Als Tweaker vind ik het belangrijk dat ik mn onderbuik zo min mogelijk laat spreken. Verwacht dat eigenlijk ook van andere Tweakers.
Als een kip zonder kop reageren op deze berichten vind ik dan ook irritant. Als het een probleem lijkt, moet dat onderzocht worden, maar het is nu nog veel te vroeg om te oordelen.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

gday

TENACIOUS D TIME!!!

SidewalkSuper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:15:
Ik hou me er niet mee bezig. Als Tweaker vind ik het belangrijk dat ik mn onderbuik zo min mogelijk laat spreken. Verwacht dat eigenlijk ook van andere Tweakers.
Als een kip zonder kop reageren op deze berichten vind ik dan ook irritant. Als het een probleem lijkt, moet dat onderzocht worden, maar het is nu nog veel te vroeg om te oordelen.
Tot nu toe kunnen de geruchten over het buigen mij dan ook nauwelijks interesseren. Ik ga vrijdag gewoon mijn 6 Plus ophalen hoor. ;)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hmm wat ik wel vreemd vind, hoeveel foto's zijn er op het net geplaatst van daadwerkelijk gebogen iphone 6+ en 6'en? Ik kan er niet meer dan 2 vinden.

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
LOL 'bendgate' zometeen zelfs bij RTL nieuws en Editie NL...

Arnoud Wokke is geinterviewd hierover.
https://twitter.com/arnoudwokke/status/514802085309992960

• keanu_
Wat een gedoe zeg :') :')
De media neemt het natuurlijk ook meteen goed over, zonder nader onderzoek.
''de iPhone 6 wordt krom in je broekzak'', lekker duidelijk :')

461943

Er word natuurlijk een heel circus omheen gemaakt, maar in de kern is dit wel een serieus probleem. Een telefoon van een dergelijke prijs mag niet onder deze omstandigheden buigen. Zeker niet de telefoon die door zijn kopers en makers ( die laatste is wel logisch) als zo ongeveer de heilige graal van smartphones neergezet word. Echter, ik denk dat we hier over een maand niemand meer over horen en dat ze net zoals altijd als warme broodjes gaan verkopen. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21
461943 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:18:
Er word natuurlijk een heel circus omheen gemaakt, maar in de kern is dit wel een serieus probleem. Een telefoon van een dergelijke prijs mag niet onder deze omstandigheden buigen. Zeker niet de telefoon die door zijn kopers en makers ( die laatste is wel logisch) als zo ongeveer de heilige graal van smartphones neergezet word. Echter, ik denk dat we hier over een maand niemand meer over horen en dat ze net zoals altijd als warme broodjes gaan verkopen. Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren.
Dat denk ik ook, maar er zijn ook meer mogelijkheden.

1. Slechte batch, wel een probleem maar het valt wel mee
2. Design wordt aangepast, waardoor zo er niks meer van hoort.
3. Het blijft een probleem.

Het derde kan Apple zicht niet permiteren dus ik denk een combinatie van 1 & 2.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• keanu_
461943 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:18:
Maar wat is dan ''deze omstandigheden''? Ik bedoel, je moet ook wel logisch blijven nadenken wat acceptabel gebruik is bij een product. Dat doe je ook met je laptop, auto, fiets whatever. Echter, dit product is nieuw, dus nog weinig over bekend en de limieten worden nu getest. Maar buigen onder normaal gebruik? Dat moeten we nog maar zien. Bijvoorbeeld, misschien is het interessant om een pol onder tweakers te houden met een 6 plus over een maand ofzo...

Feit is, het is Apple, dus goed of slecht, gegarandeerd nieuwswaardigheid ;)

461943

keanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:23:
[...]

Maar wat is dan ''deze omstandigheden''? Ik bedoel, je moet ook wel logisch blijven nadenken wat acceptabel gebruik is bij een product. Dat doe je ook met je laptop, auto, fiets whatever. Echter, dit product is nieuw, dus nog weinig over bekend en de limieten worden nu getest. Maar buigen onder normaal gebruik? Dat moeten we nog maar zien. Bijvoorbeeld, misschien is het interessant om een pol onder tweakers te houden met een 6 plus over een maand ofzo...

Ach, kom op. Een telefoon moet zonder gezeik in je broekzak kunnen zitten, onafhankelijk van welke broek, hoe je zit of hoe dik je bent. De limieten hadden voordat hij verkocht werd getest moeten worden. Dit moet toch iemand opgevallen zijn?

Gezien de media-aandacht is dit niet zomaar een enkel geïsoleerd geval. Nu komt het op Cook zijn leiderschap aan: gaat hij Jobs achterna tijdens de antennagate, of geeft hij toe en redt hij de situatie? Mensen hebben steeds meer door dat de iPhone niet de enige goede smartphone is, dus met "you're using it wrong" komen ze er niet. Met die poll ben ik het overigens eens.

PS. No hard feelings, maar voor een telefoon met deze ( om eerlijk te zijn belachelijk) hoge prijs moet dit simpelweg niet gebeuren.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

nouja het enige wat ze kunnen doen is net als de antenne "death grip" een gratis hoesje aanbieden die voor extra stevigheid zorgt. software-updates zullen iig niet helpen

ora et labora

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36

Toch doet de note 3 dit een stuk beter...

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

Hilarisch dat men nu beweert dat je maar een andere broek aan moet doen als je een smartphone hebt.

Kerel, ik heb 2 jaar lang met een Sony Xpera Z rondgelopen. Nog nooit is deze gaan buigen, niet tijdens het rondlopen met de telefoon in mijn kontzak of gewone zakken.

Een telefoon van een beetje kwaliteit hoort dit niet te doen, basta.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

keanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:23:
[...]

Je kan het wel zo luchtig mogelijk zijn, maar het is wel een technische design flaw.....

Ik ben het dan ook helemaal eens dat HTC hier beter over heeft nagedacht, Zelfs het HTC One Max buigt niet door. Door het model van het aluminium en natuurlijk niet vergeten, de dikte van het materiaal buigt deze telefoon niet door.

Iets wat je van de iPhone 6 plus dus niet kan zegen, je koopt dus voor het gemak een 5,5" telefoon, iets maar je kan hem dus niet gaan gebruiken als elke andere telefoon. De note 3 die mijn vrouw heeft is zeker niet de mooiste telefoon, maar hij breekt niet. Toch had Apple hier bij na moeten denken, prima dat je de "feel" zo mooi mogelijk wil maken, maar had kan aan de binnenkant van de telefoon bijvoorbeeld een frame van staal gebruikt die het doorbuigen voorkomt.

Het altijd aan alles denkende Apple heeft hier dus ff een aantal belangrijke dingen gemist lijkt mij zo.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ElayZ
Zeker een slechte zaak dit, niet goed getest door Apple inderdaad.

Maar toch zal ik mijn 6 plus met plezier gaan gebruiken zodra hij binnen is denk ik.
Want er gaat sowieso een hoesje omheen en dan is dit probleem vlgns mij maar relatief...
En er zijn vlgns mij maar 2 gevallen via Macrumors van bekend maar het wordt nu gebracht alsof iedereen met een 6 plus dit heeft... Beetje overtrokken imho. Er zijn ook gevallen bekend dat de iphone 5 en 5S kunnen buigen.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

En aluminium is van zichzelf een zacht materiaal. zonder toevoegingen (legering) is het vrij buigzaam.
het kan zijn dat htc een betere legering gebruikt dan apple.

ora et labora

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36
De achterkant van HTC is BOL. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is het buigen van een bol lichaam vrij moeilijk. Dat is mede waarom HTC steviger is.

461943

Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:56:
De achterkant van HTC is BOL. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is het buigen van een bol lichaam vrij moeilijk. Dat is mede waarom HTC steviger is.
Dus hadden ze bij Apple beter de vorm van de 3G aan kunnen houden.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

461943 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:25:
[...]

Dus hadden ze bij Apple beter de vorm van de 3G aan kunnen houden.
Nee joh :'(
Hij ligt echt heerlijk in de hand (spreek voor de 6). Dat die iets buigt lijkt mij nog steeds sterk als je hem enkel in je broek draagt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:28

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Heerlijk die fanboys hiero !
Aluminium kan je ook in een niet buigbare variant krijgen, ( star) ik vermoed dat de legering niet aan de apple kwaliteit voldoet of dat men geen rekening heeft gehouden met temperatuur variaties , en dat zou simpel op te lossen zijn doormiddel van achterzijde en buitenring vervangen , doormiddel van betere materialen

Walking on the bright side of life

• Safaci
  • Laatst online: 14:52
Ik vind het vooral heerlijk om te zien dat die fandroids hier komen om hun gal te spuwen. :+

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
even wat humor tussendoor:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/bf9b0824ff51685cacaa8b1cad071f611b11133c_10006.jpg

[edit]

nu even wat serieus:

ik hoorde in Editie NL dat Samsung PR-team er waarschijnlijk achter zit om het geheel flink op te dikken, of in ieder geval de concurrentie. Dat het in de praktijk slechts incidenteel voorkomt en waarschijnlijk al opgelost is in de nu uitgeleverde telefoons.
Schijnt een team op te zitten die dit probleem direct kan tackelen in de eerste uren zodat de 'schade' tot het minimale beperkt blijft. :|

[ Voor 60% gewijzigd door Remko.me op 24-09-2014 20:05 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

461943

Safaci schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:58:
Ik vind het vooral heerlijk om te zien dat die fandroids hier komen om hun gal te spuwen. :+
Tja, dat word ook een beetje afgeroepen door iPhone-elitisten die zichzelf zien als een opperras. Als er dan wat mis is met je phone dan kan je dit verwachten. Maar goed, er zijn hier inderdaad net zo goed Android-fanboys die Apple nu eens lekker kunnen bashen met reden. Allebei vind ik ze dom bezig.

• ronaldm3
  • Laatst online: 10:24

ronaldm3

Apple Watch :)

Apple is onlangs gewoon met een nieuwe feature gekomen genaamd Apple Curv ! :) (iCurv)

Power to the beat.

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 00:31
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10702088_946594418721082_3215786187272936924_n.jpg?oh=179755022658a74f41e47f26a1e43a2f&oe=54CEBD03&__gda__=1418733755_b89b8332b2a8b2ffba562cb4c25c140e

Was al een langere tijd aan het twijfelen tussen de 6 en 6 Plus, maar dit is toch voor mij de doorslaggevende factor om voor de normale 6 variant te gaan.

• Safaci
461943 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:03:
[...]

Tja, dat word ook een beetje afgeroepen door iPhone-elitisten die zichzelf zien als een opperras. Als er dan wat mis is met je phone dan kan je dit verwachten. Maar goed, er zijn hier inderdaad net zo goed Android-fanboys die Apple nu eens lekker kunnen bashen met reden. Allebei vind ik ze dom bezig.
Kip-ei verhaal. Keur het allebei niet goed. Maar goed, zelf vind ik bendgate nogal overdreven. Dit had je ook met de iPhone 5(S). Dit gebeurt zelfs met andere toestellen, maar die krijgen niet de aandacht die Apple nu krijgt. Eerst maar afwachten of er überhaupt een probleem is.

461943

Safaci schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:07:
[...]

Kip-ei verhaal. Keur het allebei niet goed. Maar goed, zelf vind ik bendgate nogal overdreven. Dit had je ook met de iPhone 5(S). Dit gebeurt zelfs met andere toestellen, maar die krijgen niet de aandacht die Apple nu krijgt. Eerst maar afwachten of er überhaupt een probleem is.
Nu ben ik wel benieuwd, over welke andere ( recente) toestellen heb je het dan?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:46

Ursamajor

Astrofotograaf

Maarja, het is altijd als er een nieuw toestel uitkomt met zo'n prijskaartje, wordt er natuurlijk met een vergrootglas gekeken naar eventuele gebreken.
Als je telefoon een beetje schuin in je broekzak zit en je (op je hurken) gaat zitten, kan er inderdaad een aardige druk op staan, zoals ik met m'n Note 2 weleens ervaar.

Maar een telefoon van deze prijs mag gewoon niet blijvend buigen.

Apple maakt wel mooie toestellen, maar praktisch zijn ze niet. Glazen voor en achterkant, of aluminium... Beschadigingen / gebroken glas gegarandeerd. Dan is een hoesje weer een must en dan is het commentaar op het gebruik van plastic in Samsung apparaten weer onredelijk.

Gadgets FTW!

• Safaci
461943 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:20:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd, over welke andere ( recente) toestellen heb je het dan?
http://www.cultofmac.com/...history-bent-smartphones/

Het zijn incidenten. Maar dit ook. :+ Btw, ken wel iemand met een verbogen S4

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 21:32
Bullet NL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:46:
[...]

Je kan het wel zo luchtig mogelijk zijn, maar het is wel een technische design flaw.....

Ik ben het dan ook helemaal eens dat HTC hier beter over heeft nagedacht, Zelfs het HTC One Max buigt niet door. Door het model van het aluminium en natuurlijk niet vergeten, de dikte van het materiaal buigt deze telefoon niet door.

Iets wat je van de iPhone 6 plus dus niet kan zegen, je koopt dus voor het gemak een 5,5" telefoon, iets maar je kan hem dus niet gaan gebruiken als elke andere telefoon. De note 3 die mijn vrouw heeft is zeker niet de mooiste telefoon, maar hij breekt niet. Toch had Apple hier bij na moeten denken, prima dat je de "feel" zo mooi mogelijk wil maken, maar had kan aan de binnenkant van de telefoon bijvoorbeeld een frame van staal gebruikt die het doorbuigen voorkomt.

Het altijd aan alles denkende Apple heeft hier dus ff een aantal belangrijke dingen gemist lijkt mij zo.
Maar waar hebben we het hier over? Wat zijn de feiten? We zien een youtube filmpje waarin een man flink wat kracht zet om een iphone 6+ door te laten buigen. Verder lees ik een topic op macrumors over een man die 18(!) uur lang z'n iphone 6+ tijdens rijden, een bruiloft (inclusief dansen) en heul veul zitten in z'n (front) broekzak heeft gehad. En verder? Welke gevallen zijn er verder?
Wordt dit niet enorm opgeblazen?

• keanu_
^
Dit dus. Er is geen deugdelijk onderzoek geweest dus alles is gebaseerd op losse flodders.
Meer kunnen wij er nu nog niet over zeggen, hoe makkelijk het ook is om te roepen dat Apple ''hier bij had moeten nadenken''. Net alsof je kunt suggereren dat, op basis van deze gevallen, dat niet is gedaan :')

461943

Safaci schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:27:
[...]

http://www.cultofmac.com/...history-bent-smartphones/

Het zijn incidenten. Maar dit ook. :+ Btw, ken wel iemand met een verbogen S4
Lol :P Ik heb overigens die Oppo ook gehad, nooit een buig-probleem gehad. Wel het probleem dat ze bij Oppo geen software kunnen maken :+

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:28:
[...]

Maar waar hebben we het hier over? Wat zijn de feiten? We zien een youtube filmpje waarin een man flink wat kracht zet om een iphone 6+ door te laten buigen. Verder lees ik een topic op macrumors over een man die 18(!) uur lang z'n iphone 6+ tijdens rijden, een bruiloft (inclusief dansen) en heul veul zitten in z'n (front) broekzak heeft gehad. En verder? Welke gevallen zijn er verder?
Wordt dit niet enorm opgeblazen?
Kennis van me, naar zijn verhaal drie uur in zijn broekzak (voor) gezeten tijdens een autorit, nu een kromme 6+. Niet zo krom als op de foto's/films, maar op een vlak oppervlak wel degelijk te zien.
Wel een verhaal van de andere kant van de wereld, dus niet persoonlijk bij geweest.

Daarnaast wordt het uiteraard opgeblazen, zoals apple zelf ook zijn producten opblaast, maar sommige units hebben wel degelijk en probleem (maart goed dat kun je verwachten op die tig miljoen)

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Met een case is er al behoorlijk wat verschil! :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• ElayZ
En hier is het laatste hoofdstuk:

http://www.macrumors.com/...6-subjected-to-bend-test/

De 6 en div andere toestellen buigen dus toch aanzienlijk minder makkelijk.

Ben benieuwd of Apple nog met een reactie komt.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Benieuwd of mijn 6 Plus er ook last van gaat hebben. Ben wel blij dat ik de vervangend toestel service heb afgesloten. Misschien zelfs een verzekering afsluiten? Wat gaan jullie doen. Het apparaat is te duur om zo krom te zijn als een banaan. Dan zou ik wel hiermee bellen.

Wat achtergrond info, misschien interessant voor sommige mensen :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik denk dat ik het scherm van mijn MacBook Air ook wel zou kunnen buigen als ik m'n best zou doen.

I'm just taking care of business

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:56:
htc's zijn uit èèn stuk gemaakt en niet van een flinterdun metalen achterkantje, dat helpt ook enorm.

ora et labora

• SidewalkSuper
Als de achterkant bol is is het natuurlijk ook makkelijker om hem de andere kant op te buigen, met de bolling mee.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Geen wonder als je ziet wat het kost om een iphone 6 plus kost om te maken €204 zegt toch genoeg.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Eigenlijk wel logisch dat ze krom worden, dat komt zoals al zoveel gezegd door het formaat.
Je hoort hetzelfde van bijv. die Oneplus One, die buigt ook overal door...

There is no replacement for displacement!

• Aherin
  • Laatst online: 14:46
Tsja.. de Galaxy S4? S3 ging scheuren in alle hoeken..
Is het ok dat de iPhone buigt, nee natuurlijk niet!
Maar al die Samsung lovah's die nu gierend staan te wijzen moeten toch ook eens in de geschiedenis duiken :)

nieuws: Gebruikers melden haarscheuren in rand Samsung Galaxy S III

[ Voor 30% gewijzigd door Aherin op 24-09-2014 23:59 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

iPhone 6, HTC ONE M8, Moto X, nokia shit

I served in a company of heroes.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Destijds met de iPhone 4 was de ontvangst een ramp, zei men. Ik heb er nooit last van gehad. De iPhone 5 zou de lak bij de rand loslaten, dat vond ik wel een zwak punt in materiaal/ontwerp, maar het viel reuze mee. Nu zou de iPhone 6 Plus buigen, vanwege een paar berichten. Met zo'n grote telefoon gaan zitten in je kontzak lijkt mij gewoon dom. Het moet natuurlijk geen fragiel ding zijn dat met een kleine verkeerde beweging buigt, maar als gebruiker weet je ook dat het geen massief stuk gehard staal is.
Lopen straks genoeg mensen met die telefoon rond, als ik hier op GoT tig foto's zie van een gebogen telefoon wil ik wel geloven dat het echt een probleem is.. tot die tijd niet te druk over maken :)

• Silversin
  • Nu online
Mensen vergeet niet dat er al 10 miljoen iphones zijn verkocht en het enige wat we kunnen vinden over dit probleem zijn 2 foto's en een video waarvan de iPhone al licht gebogen was.

Over een maand hoor je hier niets meer over.

• Ralluff
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 09:24
Bij elke release hoor je wel weer wat verhalen. Niemand weet hoe die 2 personen ermee om zijn gegaan, tuurlijk zullen ze zeggen dat het 'normaal' gebruik is maar ik geloof pas dat het echt een probleem is wanneer er een veel groter publiek hiermee te maken krijgt.

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:33
Wat mij nog wel een beetje zorgen baart is dat er nog maar weinig 6 Plussen in omloop zijn, en we nog niet eens een week van de release af zijn. Dus misschien wordt dit wel een groter probleem dan we hopen.

• RemcoDelft
Kecin schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:27:
Benieuwd of mijn 6 Plus er ook last van gaat hebben. Ben wel blij dat ik de vervangend toestel service heb afgesloten. Misschien zelfs een verzekering afsluiten?
Wat denk je dat je verzekering zegt als je aankomt met een dubbelgevouwen telefoon, als je vooraf wist dat dat gaat gebeuren en speciaal daarvoor een verzekering afsluit?

Stukje uit de handleiding van een 5 tientjes Sony: niet laten vallen, niet gooien, niet buigen, niet schilderen, niet uit elkaar halen, etc. etc.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08
Dit probleem bestond al met de iPhone5 en 5S, dit was toen niet zo erg prominent maar dit gebeurde wel.
Nu dat ze groter zijn geworden en het aluminium er niet dikker op geworden is was dit in mijn ogen wel te verwachten.

Gelukkig gaat Apple gaat hier vrij coulant mee om zolang de iPhone maar geen punt van impact heeft bij het gebogen deel, dit geld ook voor de iPhone6.
Je krijgt in dit geval dus gewoon een vervangend exemplaar zonder al teveel gemiep.

Dus mocht het je overkomen kan je verwachten dat dit netjes wordt opgelost, dit lost dan niet op dat het kan blijven gebeuren als je de telefoon op dezelfde manier behandeld als de vorige :+
[mening]Verwacht namelijk niet dat Apple nog een revisie gaat maken op de bestaande 6 om ze steviger te maken(anders dan de 6S)[/mening]

• deBennie
joon schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:43:

Gelukkig gaat Apple gaat hier vrij coulant mee om zolang de iPhone maar geen punt van impact heeft bij het gebogen deel, dit geld ook voor de iPhone6.
Je krijgt in dit geval dus gewoon een vervangend exemplaar zonder al teveel gemiep.
Euhh
Apple support says bent iPhones must pass a visual inspection to qualify for warranty replacement
By now you’ve probably heard about #Bendgate, the silly name for an issue that some new iPhone 6 Plus owners have been reporting where the device warped while in their pockets. So far the problem seems to be fairly isolated, but we struck up an Apple support chat anyway to see how it’s covered by the company’s warranty.

When asked if a bent enclosure during normal use of an iPhone 6 or iPhone 6 Plus would qualify for a replacement, the representative said:

"That is 100 percent up to the Genius you speak with at the store. There is a test called a Visual Mechanical Inspection that the device will have to pass. If it is within the guidelines, they will be able to cover it. If not, the replacement would be a paid one."
Verder:
http://thenextweb.com/app...ify-warranty-replacement/

:)

• joon
Ja dat zeg ik toch ook ?

Heb de Visual Mechanical Inspection gelezen hoor :>

[ Voor 3% gewijzigd door joon op 09-02-2015 13:11 ]

• deBennie
Ja maar een visuele inspectie vind ik iets anders dan 'iets vervangen krijgen zonder al teveel gemiep'.
Bij geen gemiep verwacht ik een vervanging zonder wat dan ook, maar blijkbaar komt het op degene achter de toonbank aan of je 'm vervangen krijgt of niet. Heeft diegene net die dag z'n pet verkeerd staan, dan zou dat nog wel eens wat wrijving kunnen opleveren ;)

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Als je een case moet kopen omdat je telefoon anders buigt, heb je de verkeerde telefoon gekocht.

• joon
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:12:
Ja maar een visuele inspectie vind ik iets anders dan 'iets vervangen krijgen zonder al teveel gemiep'.
Bij geen gemiep verwacht ik een vervanging zonder wat dan ook, maar blijkbaar komt het op degene achter de toonbank aan of je 'm vervangen krijgt of niet. Heeft diegene net die dag z'n pet verkeerd staan, dan zou dat nog wel eens wat wrijving kunnen opleveren ;)
Ja daar heb je wel gelijk in, uiteindelijk is het aan degene die de iphone bekijkt hoe hij de schade interpreteert.

Maar als je iPhone puntgaaf is en een beetje krom staat denk ik dat je niet al teveel te vrezen hebt, tevens moet er altijd een inspectie uitgevoerd worden voordat een toestel vervangen mag worden, maakt niet uit wat het probleem is.

• honey
  • Laatst online: 08:34
Een telefoon hoort niet permanent te vervormen. De keuze van het materiaal is niet zo handig geweest en ze hadden beter kunnen kiezen voor een minder buigbaar materiaal. Ja, dan zit het misschien minder lekker in je broekzak, maar dan pas je ook je gedrag aan en niemand heeft het erover, omdat je dan weet dat het niet goed zit in een broek. Nu is Apple de kwade pier, omdat de telefoon van vorm veranderd. Iets wat hetzelfde blijft kan nooit de schuld krijgen, nu dus wel. Een domme designfout.

Specs van pc

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Orii schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:58:
Tsja.. de Galaxy S4? S3 ging scheuren in alle hoeken..
Is het ok dat de iPhone buigt, nee natuurlijk niet!
Maar al die Samsung lovah's die nu gierend staan te wijzen moeten toch ook eens in de geschiedenis duiken :)

nieuws: Gebruikers melden haarscheuren in rand Samsung Galaxy S III
Ik denk dat je even vergeet dat Samsung 'lovah's' nooit 1000 euro hebben hoeven betalen voor hun telefoon.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

DON PAPA

Tweaker-fan

Als ik het filmpje bekijk dan krijg ik toch het vermoede dat er een verkeerde keus is gemaakt met de aluminium soort, het lijkt mij namelijk sterk dat het buigen tussen de vingers zoals in het filmpje zou lukken met 7075 aluminium

Al lijkt het mij ook sterk dat er zoveel spanning ontstaat in je broekzak, dus denk dat het buigen wel mee valt

[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 25-09-2014 09:57 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik denk ook dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen.
Ook ik heb nog maar 2 gebogen iPhone 6+'s gezien, net zoveel als gebogen iPhone 5's indertijd.

deze vond ik dan wel weer leuk: :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BySm3EpCYAEJoAA.png:large

...less is more

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lijkt mij dat het ook gewoon niet lekker zit in je broekzak, zo'n grote telefoon. Ik heb het nu soms al met mijn 5S.

Daarnaast verbaast het me dat sommigen blijkbaar denken dat een dure telefoon (dus hoge verkoopprijs) ook automatisch betekent dat het uit duurdere grondstoffen, componenten of een geavanceerder (dus duurder) fabricageproces bestaat. Apple vraag € 700 voor de iPhone omdat ze dat kunnen!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

* Dido checks calendar.

Helix, je bent een jaar te vroeg!

Wat betekent mijn avatar?

Anoniem: 160183

Ik heb ook een deuk in mijn macbook :)
Eigen onvoorzichtigheid.

Je moet gewoon voor je spullen zorgen en je weet dat langere voorwerpen die licht zijn en dusn zijn, kunnen buigen. Gewoon vermijden en niet zo'n groot ding in je strakke spijkerbroek stoppen. gewoon in je binnenzak jas of in een tasje.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:02
Tom schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:02:
Destijds met de iPhone 4 was de ontvangst een ramp, zei men. Ik heb er nooit last van gehad. De iPhone 5 zou de lak bij de rand loslaten, dat vond ik wel een zwak punt in materiaal/ontwerp, maar het viel reuze mee. Nu zou de iPhone 6 Plus buigen, vanwege een paar berichten. Met zo'n grote telefoon gaan zitten in je kontzak lijkt mij gewoon dom. Het moet natuurlijk geen fragiel ding zijn dat met een kleine verkeerde beweging buigt, maar als gebruiker weet je ook dat het geen massief stuk gehard staal is.
Lopen straks genoeg mensen met die telefoon rond, als ik hier op GoT tig foto's zie van een gebogen telefoon wil ik wel geloven dat het echt een probleem is.. tot die tijd niet te druk over maken :)
Ik zie mensen al wat vaker deze lees fout maken maar het gaat dus niet om het in je kontzak stoppen van de 6 plus maar om gewoon in je broekzak.

Overigens zijn het er inmiddels wel wat meer dan 2 meldingen als ik dit topic mag geloven:
Zitten inmiddels ook al op 51 pagina's
Anoniem: 160183 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:21:
Ik heb ook een deuk in mijn macbook :)
Eigen onvoorzichtigheid.

Je moet gewoon voor je spullen zorgen en je weet dat langere voorwerpen die licht zijn en dusn zijn, kunnen buigen. Gewoon vermijden en niet zo'n groot ding in je strakke spijkerbroek stoppen. gewoon in je binnenzak jas of in een tasje.
Misschien maar waarom is dit probleem er dan niet bij andere telefoons van vergelijkbare grote(goedkope Chinese telefoons daar gelaten)?
Telefoons hoor je gewoon in je broekzak te kunnen stoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verderf op 25-09-2014 12:45 ]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik moet het eerste filmpje nog zien waarbij iemand zijn nieuwe iPhone 6 Plus in zijn zak stopt, gaat zitten, en vervolgens blijkt dat zijn telefoon gebogen is.. Het filmpje dat iemand bewust met zijn handen probeert een telefoon te buigen is natuurlijk totaal onzin. Als ik bewust mijn telefoon laat vallen, dan is de kans ook groot dat mijn scherm stuk is. Is dat onacceptabel? Nee, natuurlijk niet..

Er zijn al miljoenen iPhone 6 Plussen in omloop, maar ik ben nog maar bar-weinig reacties tegengekomen van mensen waarbij daadwerkelijk hun telefoon is verbogen. Tot nu lijkt het mij echt een storm in een glas water (zoals gewoonlijk bij elke release van nieuwe Apple producten).

• SidewalkSuper
Verderf schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:43:
[...]

Ik zie mensen al wat vaker deze lees fout maken maar het gaat dus niet om het in je kontzak stoppen van de 6 plus maar om gewoon in je broekzak.

Overigens zijn het er inmiddels wel wat meer dan 2 meldingen als ik dit topic mag geloven:

[...]

Misschien maar waarom is dit probleem er dan niet bij andere telefoons van vergelijkbare grote(goedkope Chinese telefoons daar gelaten)?
Dat probleem is er ook gewoon bij de concurrentie, google maar een beetje.
Echter van iPhones worden ettelijke miljoenen gemaakt, van al die andere telefoons nog niet eens een kwart zoveel. Al die iPhone problemen komen op 1 forum in 1 thread naar boven, bij de concurrentie is dat niet zo.

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024

Dat komt door gebruik van materiaal. Goedkope telefoons uit China zijn van Plastic.. Plastic buigt net zo hard, maar "veert" weer terug in zijn huidige vorm.. Dat betekent echter niet dat Apple ook meteen plastic moet gaan gebruiken. Plastic kan bijvoorbeeld veel eerder breken of scheuren... (en het ziet er gewoon een stuk minder mooi uit naar mijn mening)

• deBennie
Hoeveel dan?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:11
Eswip schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:06:
Ik moet het eerste filmpje nog zien waarbij iemand zijn nieuwe iPhone 6 Plus in zijn zak stopt, gaat zitten, en vervolgens blijkt dat zijn telefoon gebogen is.. Het filmpje dat iemand bewust met zijn handen probeert een telefoon te buigen is natuurlijk totaal onzin. Als ik bewust mijn telefoon laat vallen, dan is de kans ook groot dat mijn scherm stuk is. Is dat onacceptabel? Nee, natuurlijk niet..
Als je naar het stukje kijkt vanaf ongeveer 30 seconden uit de bekende video van Unbox Therapy dan kun je vlak na de volumeknoppen al een kleine knik zien. Het is minimaal, maar het bevestigt het vermoeden/gerucht wat bestaat. Daarnaast is die knik er al na een paar dagen, wellicht zonder dat hij er ook maar iets speciaals mee gedaan heeft (strakke jeans gedragen, met de telefoon in de zak gaan zitten/opstaan, in/uit de auto stappen enz.). Gebruik je de telefoon een paar weken langer, dan kan het wellicht al erger worden.
Er zijn al miljoenen iPhone 6 Plussen in omloop, maar ik ben nog maar bar-weinig reacties tegengekomen van mensen waarbij daadwerkelijk hun telefoon is verbogen. Tot nu lijkt het mij echt een storm in een glas water (zoals gewoonlijk bij elke release van nieuwe Apple producten).
Overdrijven is ook een vak. Er is alleen bekend dat Apple ongeveer 10 miljoen iPhone 6 en 6 Plus devices samen heeft "verkocht". Hieronder vallen heel wat aantallen die eerst naar een provider gaan en niet direct naar de klant en tevens een vrachtlading aan pre-orders die de komende weken uitgeleverd gaan worden. Verder, kan helaas de bron niet meer vinden, werd gesteld dat de normale 6 veel populairder is dan de 6 Plus. Tenslotte kan de levering van een 6 Plus aanzienlijk langer duren, omdat Apple er (vanwege mindere vraag t.o.v. de normale 6) minder per dag van produceert.
Het zou me al met al verbazen als er meer dan een paar honderd duizenden 6 Plus modellen bij de eindgebruikers zijn beland en de consumenten die er wel al een hebben, hebben hem pas een paar dagen. Ik gok dat een eventuele knik in de telefoon niet spontaan/in een keer ontstaat, maar langzaam bij beetje komt. Oftewel: we zullen een paar weken moeten afwachten hoeveel klachten er binnen komen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Anoniem: 304560

YouTube: The Official iPhone 6 Plus Bend Test

dit filmpje is veel beter dan die gast die met zijn handen aan het klooien is.

• Silversin
  • Nu online

Ik snap je punt niet. Hier zitten we al bijna op 5 pagina's, hoeveel meldingen hebben we hier dan? 0 denk ik.

• silitek
  • Laatst online: 23-05 07:14

silitek

Tubes Only

Silversin schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:53:
[...]

Ik snap je punt niet. Hier zitten we al bijna op 5 pagina's, hoeveel meldingen hebben we hier dan? 0 denk ik.
Eerste met een enigszins vorm van buiging die ik concreet tegenkom ..
Stitch! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:53:
[...]

Telefoon verdwijnt in je zak zonder problemen. De "buiging" als je het al zo kan noemen is bij mij gekomen doordat de telefoon in de handtas van mijn vriendin zat en daarin gebogen is. Echt buigen kan je het ook niet noemen, de telefoon heeft een zwak plekje onder de volumeknoppen maar thats it, enorm opgeblazen probleem, het scherm blijft gewoon kaarsrecht. Ik zal thuis even fotos maken om het te laten zien.

Accuduur is fantastisch, beter dan de 5. Ben er bijna de tweede dag mee doorgekomen.

Bediening is prima, je kan dubbel klikken op de homeknop en dan komt alles naar beneden, best handig. Het enige probleem is dat sommige apps er (nog) niet goed uitzien.

Tubes....It's what make music music!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 11:01
Anoniem: 304560 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:51:
YouTube: The Official iPhone 6 Plus Bend Test

dit filmpje is veel beter dan die gast die met zijn handen aan het klooien is.
Beter? Het zwakste punt van de iphone 6 (bij de volume knoppen) wordt hier ondersteund. Ja, dan gaat hij daar niet buigen. Het gaat juist om het zwakste punt.

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:39:
[...]

Beter? Het zwakste punt van de iphone 6 (bij de volume knoppen) wordt hier ondersteund. Ja, dan gaat hij daar niet buigen. Het gaat juist om het zwakste punt.
Ik zei niet positiever, ik zei een betere test. het buigen valt hier ook wel mee. het is maar klein stukje. (met 100 pounds druk erop (iets wat je niet zo snel zal meemaken)

• deBennie
silitek schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:08:
[...]

Eerste met een enigszins vorm van buiging die ik concreet tegenkom ..

[...]
In de handtas? Wat moet daarin wel niet gebeurd zijn wil een object daar krachten moeten ondergaan? :o

• beyazz06
  • Niet online
Silversin schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:53:
[...]

Ik snap jou punt niet. Hier zitten wellicht nog geringe aantal iphone 6 gebruikers ten op zichtte van de gebruikers op macrumors.. Waar zouden er dan meer reacties zijn.. Juist op tweakers.. 8)7 8)7

beyazz06 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:46:
[...]

Ik snap jou punt niet. Hier zitten wellicht nog geringe aantal iphone 6 gebruikers ten op zichtte van de gebruikers op macrumors.. Waar zouden er dan meer reacties zijn.. Juist op tweakers.. 8)7 8)7
Ook daar zijn ze meer zoals wij aan het discussieren hoor.

• deBennie
Ok, hoeveel gevallen zijn er nu bekend? Weet iemand dat?

• beyazz06
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:56:
Ok, hoeveel gevallen zijn er nu bekend? Weet iemand dat?
Anoniem: 304560 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:51:
[...]

Ook daar zijn ze meer zoals wij aan het discussieren hoor.
Het gaat mij niet eens zozeer om welke aantallen het gaat. Dat een toestel van pak em beet ~700€ kan buigen door hem in je broekzak te hebben.. Nee, dat gaat er bij mij niet. Ben ook blij dat ik de 6 nog niet heb besteld en nog lekker men oude Iphone gebruik.

Daarnaast zie ik reacties in de trant van ' je moet hem ook net in je broekzak stoppen ', dan denk ik echt 8)7 het is een mobiel telefoon...

Ik ben benieuwd hoe Apple gaat reageren.. tot nu toe lijkt dat nog niet veel..

beyazz06 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:06:
[...]

[...]

Het gaat mij niet eens zozeer om welke aantallen het gaat. Dat een toestel van pak em beet ~700€ kan buigen door hem in je broekzak te hebben.. Nee, dat gaat er bij mij niet. Ben ook blij dat ik de 6 nog niet heb besteld en nog lekker men oude Iphone gebruik.

Daarnaast zie ik reacties in de trant van ' je moet hem ook net in je broekzak stoppen ', dan denk ik echt 8)7 het is een mobiel telefoon...

Ik ben benieuwd hoe Apple gaat reageren.. tot nu toe lijkt dat nog niet veel..
Het aantal gevallen waarin het voorkomt maakt wel degelijk uit. Als het er zo weinig zijn, betekend dat deze mensen gewoon liegen over hoe ze er mee om gaan.

• Silversin
  • Nu online
Anoniem: 304560 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:09:
[...]

Het aantal gevallen waarin het voorkomt maakt wel degelijk uit. Als het er zo weinig zijn, betekend dat deze mensen gewoon liegen over hoe ze er mee om gaan.
Ja dat bedoel ik. het kan een slechte batch of zo zijn. Maar omdat het Apple is schreeuwt iedereen al moord en brand. Als je door alle pagina's bladert van Macrumors topic(en ook hier) kom je volgens mij niet eens uit op 5 gevallen met concreet bewijs. En er is op macrumors meer getrol aan de gang dan discussie.

Gisteren ook al in een of ander bending topic:
- ja er is wel degelijk een probleem, mijn 6+ is ook gebogen.
* Heb je bewijs? Maak een foto.
-nee kan niet, want ik heb hem netjes teruggebogen, je ziet het niet meer 8)7

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1787302 Post #15 en #18

• deBennie
beyazz06 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:06:

Dat we tegenwoordig de technologie zover hebben dat we dergelijke telefoons enorm dun kunnen maken, betekent niet dat zo'n ding niet kapot hoort te gaan in een broekzak.
Ik bedoel, het doel van het formaat van een mobiele telefoon is nooit de broekzak geweest.
Vroegah waren telefoons ook mobiel, maar no way dat ik me met een Sony cm-dx-1000 (mn 1e mobiele telefoon) meerdere uren comfortabel zou kunnen zitten en rondbewegen.

Het is fijn dat een mobiele telefoon tegenwoordig in een broekzak past, maar dat betekent niet dat ie daarin niet kapot kan gaan. Weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat is nooit het doel geweest. Tuurlijk, ontzettend fijn en handig, maar niet het doel.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste