• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:35:
[...]

Dat we tegenwoordig de technologie zover hebben dat we dergelijke telefoons enorm dun kunnen maken, betekent niet dat zo'n ding niet kapot hoort te gaan in een broekzak.
Ik bedoel, het doel van het formaat van een mobiele telefoon is nooit de broekzak geweest.
Vroegah waren telefoons ook mobiel, maar no way dat ik me met een Sony cm-dx-1000 (mn 1e mobiele telefoon) meerdere uren comfortabel zou kunnen zitten en rondbewegen.

Het is fijn dat een mobiele telefoon tegenwoordig in een broekzak past, maar dat betekent niet dat ie daarin niet kapot kan gaan. Weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat is nooit het doel geweest. Tuurlijk, ontzettend fijn en handig, maar niet het doel.
Dat zijn inderdaad de verwachtingen van het gebruiksgemak. Zoals ik hier al eens heb gemeld. Waarschijnlijk heeft deze iPhone 6(+) gewoon gebruiksinstructies nodig (die waarschijnlijk wel in de boekjes staan...), maar waar niemand van wilt weten, omdat dat niet hoort bij normaal gebruik en alles zou moeten kunnen met zo'n dure iPhone! 8)7
Maar ja, definitie van ''normaal gebruik'' gaan we ook nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door keanu_ op 25-09-2014 15:42 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 12:02
[...]

Dat we tegenwoordig de technologie zover hebben dat we dergelijke telefoons enorm dun kunnen maken, betekent niet dat zo'n ding niet kapot hoort te gaan in een broekzak.
Ik bedoel, het doel van het formaat van een mobiele telefoon is nooit de broekzak geweest.
Vroegah waren telefoons ook mobiel, maar no way dat ik me met een Sony cm-dx-1000 (mn 1e mobiele telefoon) meerdere uren comfortabel zou kunnen zitten en rondbewegen.

Het is fijn dat een mobiele telefoon tegenwoordig in een broekzak past, maar dat betekent niet dat ie daarin niet kapot kan gaan. Weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat is nooit het doel geweest. Tuurlijk, ontzettend fijn en handig, maar niet het doel.
Dit ben ik compleet niet met je eens, mensen stoppen al jaren en jaren hun telefoon in hun broekzak, dit is een normale verwachting en al helemaal van een apparaat van rond de 1000 euro.
Dat ze bij de strijd om de dunste telefoon even zijn vergeten rekening te houden met het feit dat 90% van de gebruikers hun telefoon gewoon in de broekzak stopt is in mijn ogen nogal een royal fuck up.

Ik vond dit overigens wel een goeie post op MacRumors die precies beschrijft hoe ik er over denk.
Overigens zat ik zelf te denken mijn HTC One in te wisselen voor een Iphone 6 Plus maar mede dankzij dit wacht ik nog wel even.
The first:

The public generally expects to carry a phone in their pocket. Cellphones have been marketed to us in this fashion.

A person should not be expected to change the way they behave just to fit a new product in their lives. The new product should conform to the way a person lives his/her life.

I have had a cellphone since 2003 and I have kept all my cell phones in my pocket. 90 percent of the planet will put their phone in their pocket.

The second:

The iPhone 6+ has only been out for five days. In five days we have already had complaints.

If this issue popped up say a year or two into the release of the device, I would be more sympathetic to the argument that it’s just normal wear and tear caused by carrying the device in a person’s pocket.

If someone's phone warped that much over a short period of time, what does that say about it longevity? Not very much. In fact, I wouldn't be surprised to see significant failures over the long term.

[ Voor 34% gewijzigd door Verderf op 25-09-2014 16:13 ]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
Verderf schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:10:
[...]

Dit ben ik compleet niet met je eens, mensen stoppen al jaren en jaren hun telefoon in hun broekzak, dit is een normale verwachting en al helemaal van een apparaat van rond de 1000 euro.
Dat ze bij de strijd om de dunste telefoon even zijn vergeten rekening te houden met het feit dat 90% van de gebruikers hun telefoon gewoon in de broekzak stopt is in mijn ogen nogal een royal fuck up.
Ik heb zo'n gevoel dat de prijs met de dag stijgt. :P
BTW, Apple vervangt verbogen iPhones zolang ze onder normale omstandigheden zijn gebruikt. Dus, niet als ze met de blote handen zijn verbogen.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:26
Verderf schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:10:
[...]

Maar is een iPhone 6+ een telefoon die al jaren bestaat?

Betekent dat als mensen al jaren hun telefoon in hun broekzak stoppen dat een grotere telefoon als een iPhone 6+ dat ook moet kunnen zonder daarbij kapot te gaan?

Ik bedoel, ik zou ook enorm balen als ik mijn 6+ (die ik overigens niet heb en niet ga kopen) krom uit man zak haal, en Appel zou daar ook zeker wat aan moeten doen, maar mensen halen allerlei rare argumenten aan (zoals prijs, het merk an sich etc) aan om het punt te maken dat zo'n telefoon niet hoort door te buigen.

• Verderf
Kom op zeg, het is een mobiele telefoon, Helemaal bij Iphone.
Je betaald een premium bedrag voor een premium toestel, dan verwacht je ook premium kwaliteit.

Daarnaast zijn er zoals al eerder genoemd al meer telefoons geweest van deze grote die wel gewoon zonder issues in je broekzak kunnen of moeten we weer terug naar de tijd waarin telefoons aan een holster aan je riem hingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verderf op 25-09-2014 16:40 ]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• deBennie
Verderf schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:38:
Kom op zeg, het is een mobiele telefoon, Helemaal bij Iphone.
Je betaald een premium bedrag voor een premium toestel, dan verwacht je ook premium kwaliteit.
Ja, een note 2 of 3 is van plastic, verre van premium. Aluminium heeft wel dat premium gevoel. Alleen buigt t blijkbaar door, plastic niet.
Dus wat wil je nou? ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Kom op zeg, dit heeft wel weer erg een "you're holding it wrong" gehalte. 99%+ van alle telefoons die de laatste 5-10 jaar op de markt kwamen konden zonder zorgen in een broekzak en dat werd vrijwel de standaard methode.
Nu komt apple met een phablet op de proppen en ineens zou, zonder dat daar verder van te voren gewag van werd gemaakt, de methode van dragen anders moeten worden? Ook al kunnen andere phablets wel zonder zorgen in een broekzak?

Apple heeft, mits dit probleem inderdaad significant vaak voorkomt, een telefoon gemaakt waarbij het gebruik flink afwijkt van de normaal. Op zich niet erg, maar dat is niet iets wat je mag verwachten. De "schuld" ligt dan zeker bij apple, niet bij alle gebruikers die ineens niet meer mogen verwachten dat een telefoon niet in de broekzak kan.
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:40:
[...]

Ja, een note 2 of 3 is van plastic, verre van premium. Aluminium heeft wel dat premium gevoel. Alleen buigt t blijkbaar door, plastic niet.
Dus wat wil je nou? ;)
De HTC one m8 is van metaal, maar buigt niet. Dat willen we..

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 25-09-2014 16:42 ]

• Verderf
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:40:
[...]

Dus wat wil je nou? ;)
Wij verschillen duidelijk in mening wat premium kwaliteit is.
Premium kwaliteit is in mijn ogen een telefoon die er mooi uit ziet maar ook stevig is.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 08:08
Lekker boeiend wat premium is. Als dit een designfout is moet dat aangepakt worden. Voor mensen met problemen geldt gewoon garantie. De vraag is nu alleen nog of dit echt een designfout is of dat het maar een paar keer voorkomt.

• keanu_
Iedereen probeert hier hardcore te beargumenteren waarom hij of zij gelijk heeft, maar er komt hier geen winnaar uit. Iedereen heeft zijn eigen subjectieve gevoel bij het gebruik van telefoons en iedereen gaat er ook op zijn eigen manier mee om.

We moeten gewoon wachten of dit vaker gebeurt onder ''normale'' omstandigheden en dus een gegeneraliseerd probleem is, of dat het dus enkel bij bepaalde gevallen kan voorkomen.

Feit dat je een premium bedrag betaalt, betekent niet direct dat je een premium(lees: onverwoestbaar) product krijgt. En premium is dus open voor interpretatie!
Het bedrag is ook een onderdeel van de esthetiek van Apple.

Zoals iemand mooi verwoordde op macrumors (subjectief!!):

''There are cheaper phones that do more. There are more rugged thicker phones that won't bend. But none of those brands focus their rhetoric on 'design and elegance' the way apple does. Apple is like the Mont Blanc of hand held electronics. They don't claim to be more durable than it's competitors, they claim feats of engineering in an incredibly stylish package with class. You aren't listening. And it isn't your fault you didn't know your phone might bend- but to me it was common sense right away to take a little extra care of a thousand dollar gadget I use constantly throughout the day. If I didn't want to care about it, If I wanted something I could throw around, I wouldn't have bought apple.'''

• Verderf
keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:45:
Zoals iemand mooi verwoordde op macrumors (subjectief!!):

''There are cheaper phones that do more. There are more rugged thicker phones that won't bend. But none of those brands focus their rhetoric on 'design and elegance' the way apple does. Apple is like the Mont Blanc of hand held electronics. They don't claim to be more durable than it's competitors, they claim feats of engineering in an incredibly stylish package with class. You aren't listening. And it isn't your fault you didn't know your phone might bend- but to me it was common sense right away to take a little extra care of a thousand dollar gadget I use constantly throughout the day. If I didn't want to care about it, If I wanted something I could throw around, I wouldn't have bought apple.'''
Gelukkig maar want ik gok dat er genoeg mensen zijn die hun <insert random brand phone> een stuk mooier vinden ;)

Voor mij persoonlijk is Apple altijd een bedrijf geweest die producten maakt met een gebrek aan design maar dat is weer een hele andere discussie :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verderf op 25-09-2014 16:47 ]

• keanu_
Daarom, dit hele gebeuren is subjectief en iedereen probeert zijn eigen keuze goed te praten. Ik ga straks lekker genieten van mijn iPhone 6 en bekijk deze discussie wel aan, enige flaws komen vanzelf wel aan het licht, want ik accepteer dat niet alles perfect kan zijn, hoeveel je er ook voor betaalt.

• Verderf
Mwoah, Ik denk dat we het er allemaal wel mee eens kunnen zijn dat je van een telefoon niet verwacht dat deze bij een paar uur in je broekzak al gebogen is.

Maar goed voor die conclusie zijn we nog een paar 100 meldingen te vroeg om dat met zekerheid te kunnen zeggen ;)

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 15:59
Het is best wel schokkend om te lezen dat sommige mensen (Apple fans?) het buigprobleem goed proberen te praten. Tuurlijk is het de vraag hoevaak dit gebeurt, maar in dat filmpje zag je wel dat de Note 3 niet boog en de iPhone 6 Plus wel. Grappig, want die Note 3 is de helft goedkoper..

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49

Scrummie

Think different

Is het eigenlijk al bekend na al die onzin en ongein of werkelijke elke iPhone 6+ er last van heeft of dat dit bij een aantal zo is?

Ik lees in elk geval een hoop gezeur, heel veel geschreeuw, heel veel schijtlolligheden (zelfs van een Samsung, die daar alles behalve recht op heeft met hun B producten) maar weinig feiten. Dit doet me denken aan de antenna gate, waar Apple ook door het stof moest terwijl er tig andere telefoons hadden die hetzelfde 'probleem' hadden, maar geen Apple merkje hadden en dus niet interessant.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Scrummie

Scrummie

Think different

calvinturbo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:53:
Het is best wel schokkend om te lezen dat sommige mensen (Apple fans?) het buigprobleem goed proberen te praten. Tuurlijk is het de vraag hoevaak dit gebeurt, maar in dat filmpje zag je wel dat de Note 3 niet boog en de iPhone 6 Plus wel. Grappig, want die Note 3 is de helft goedkoper..
Ik vind het schokkender dat de hele wereld hier een mening over denkt te moeten hebben, en dan vooral de mensen die totaal geen interesse in de iPhone hebben verder.

• SidewalkSuper
Schokkender zijn de hordes die in deze threads ineens hun mening moeten geven over wat in den beginne in hun ogen toch al een inferieur apparaat was.

Nóg schokkender zijn de mensen (Android fans?) die blijkbaar zó slecht kunnen lezen dat ze denken dat er in deze thread Apple fans zijn die gebogen apparaten goedkeuren cq goedpraten. Ik heb dat nog niemand zien zeggen, maar dat zal wel door mijn hele dikke Apple-bril komen.

Je moet toch wel een hele flinke Android-tic hebben, dat je realiteit daardoor zo verstoord is, dat je denkt dat er hier Apple fans zijn die zoiets goedpraten, door het feit dat er hier mensen eerst precies van de hoed en de rand willen weten, voordat ze schade en schande spreken.

[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 17:04 ]

• calvinturbo
SidewalkSuper schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:59:
Nóg schokkender zijn de mensen (Android fans?) die blijkbaar zó slecht kunnen lezen dat ze denken dat er in deze thread Apple fans zijn die gebogen apparaten goedkeuren cq goedpraten. Ik heb dat nog niemand zien zeggen, maar dat zal wel door mijn hele dikke Apple-bril komen.
zie onder:
Klinkt in mijn ogen op een subtiele manier van het probleem goedpraten.
Elke andere telefoon kan het, zo worden mobiele telefoons gebruikt, dus ja, dat moeten ze kunnen.

En schijnbaar op Macrumors:
Daarnaast zie ik reacties in de trant van ' je moet hem ook net in je broekzak stoppen ', dan denk ik echt 8)7 het is een mobiel telefoon...

[ Voor 10% gewijzigd door calvinturbo op 25-09-2014 17:06 ]

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
calvinturbo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:04:
[...]

zie onder:

[...]

Elke andere telefoon kan het, zo worden mobiele telefoons gebruikt, dus ja, dat moeten ze kunnen.
Ik heb alleen nog steeds geen filmpje gezien waarbij iemand laat zien dat zijn telefoon is verbogen nadat hij was gaan zitten.. Het enige wat we hebben zijn een paar foto's van mensen waarbij hun telefoon is verboven. Ze zeggen dat ze er niks bijzonders mee hebben gedaan, maar ik vind het toch vreemd dat we er maar een paar hebben gezien. Als ze er echt niks vreemds mee hadden gedaan, dan hadden we veel meer foto's moeten zien op het internet. Daarbij is het ook nog de mogelijkheid dat mensen het doet om Apple in een kwaad daglicht te zeggen.

Het andere "bewijs" wat we hebben, is een filmpje van iemand die het met zijn handen buigt.. dit zegt mij helemaal niks, omdat ik niet van plan ben om zo met mijn telefoon om te gaan.

Waarom is er niemand die een filmpje maakt waarbij hij een paar keer gaat zitten in verschillende houdingen met verschillende broeken om te kijken wat er gebeurt? Zolang dit filmpje er nog niet is, kan je gewoonweg nog helemaal niet zeggen dat je telefoon buigt wanneer deze in je broekzak zit..

• SidewalkSuper
Ik snap niet hoe je dat kan zien als goedpraten. Het is volgens jou ook nog een subtiele manier, dus je geeft al toe dat de meeste mensen dat niet zo hoeven te interpreteren, anders zou het niet subtiel zijn.

Hij geeft een reden waarom een telefoon kan kapotgaan in de broekzak. Telefoons worden nou eenmaal groter en groter, niet alle broekzakken zijn hetzelfde, het zou kunnen dat sommige broekzakken niet goed zijn voor een telefoon. Zo simpel is het nou eenmaal. Dat betekent niet gelijk dat die telefoons dan maar een designfout hebben. We hebben in het verleden zat gebogen telefoons gezien van alle merken om te weten dat dat niet hoeft te zijn. Het kan in dit geval echter wel een fout zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 17:15 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

calvinturbo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:04:
[...]

zie onder:

[...]

Nee het lijkt me een valide punt in de discussie en zijn mening over het doel van een telefoon. Je kunt bediscussieren of bij een telefoon die zo groot en dun is, de broekzak wel een geschikte bewaarplek is.

Ik heb dit, lang voor de iPhone6 ook al aangevochten. De broekzak is warm, vochtig en stoffig en staat vaak onder grote druk.

Dat je het er niet mee eens bent, soit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 25-09-2014 17:15 ]

• calvinturbo
Eswip schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:09:
[...]

Ik heb alleen nog steeds geen filmpje gezien waarbij iemand laat zien dat zijn telefoon is verbogen nadat hij was gaan zitten.. Het enige wat we hebben zijn een paar foto's van mensen waarbij hun telefoon is verboven. Ze zeggen dat ze er niks bijzonders mee hebben gedaan, maar ik vind het toch vreemd dat we er maar een paar hebben gezien. Als ze er echt niks vreemds mee hadden gedaan, dan hadden we veel meer foto's moeten zien op het internet. Daarbij is het ook nog de mogelijkheid dat mensen het doet om Apple in een kwaad daglicht te zeggen.

Het andere "bewijs" wat we hebben, is een filmpje van iemand die het met zijn handen buigt.. dit zegt mij helemaal niks, omdat ik niet van plan ben om zo met mijn telefoon om te gaan.

Waarom is er niemand die een filmpje maakt waarbij hij een paar keer gaat zitten in verschillende houdingen met verschillende broeken om te kijken wat er gebeurt? Zolang dit filmpje er nog niet is, kan je gewoonweg nog helemaal niet zeggen dat je telefoon buigt wanneer deze in je broekzak zit..
Eens, maar het zou me niks verbazen als dit op langere termijn het geval is.
Waarom er dan nu al klachten zijn, is een goede vraag..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het kan controleren door met een aantal verschillende broeken te kijken wat er gebeurt op een dag of binnen een paar dagen.
Het filmpje waarop die man de iPhone 6 Plus buigt laat zien dat de constructie dus schijnbaar niet heel sterk is, vandaar dat ik ervanuit ga dat je juist op langere termijn problemen zal hebben.
De Note 3 had er geen last van toen die man 'm probeerde te buigen, terwijl die even groot of groter is qua formaat.

• keanu_
Gaat ook om de insteek v het verhaal en niet direct aannemem voor wat het is.
We hebben hier een aantal gevallen die op 1 hand zijn te tellen en waarvan je de resultaten ook nog eens kritisch moet bekijken of het daadwerkelijk wel allemaal zo slecht is, als dat het doet voorkomen.

Maar goed, misschien komt het omdat ik zelf in het onderzoek zit en ik dit nogal met een korrel zout neem, voordat ik zelf hoog of laag ga springen en mijn iPhone 6 order ga annuleren..

• SidewalkSuper
iPhone 6 is inmiddels getest en zeer stevig bevonden op ettelijke youtube-filmpjes. Daarvoor zou ik mn hart niet zo vasthouden. De Plus is veel groter, dus de kans is aanwezig dat daarmee wel een probleem is.

We zullen het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 17:20 ]

• Eswip
calvinturbo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:14:
[...]

Eens, maar het zou me niks verbazen als dit op langere termijn het geval is.
Waarom er dan nu al klachten zijn, is een goede vraag..
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het kan controleren door met een aantal verschillende broeken te kijken wat er gebeurt op een dag of binnen een paar dagen.
Het filmpje waarop die man de iPhone 6 Plus buigt laat zien dat de constructie dus schijnbaar niet heel sterk is, vandaar dat ik ervanuit ga dat je juist op langere termijn problemen zal hebben.
De Note 3 had er geen last van toen die man 'm probeerde te buigen, terwijl die even groot of groter is qua formaat.
Tuurlijk heeft de note er geen last van.. dat is een compleet ander materiaal.. De note buigt net zo hard, maar aangezien het kunststof is, veert het weer terug in model.. Aluminium doet dit niet..

Verder ben ik het totaal niet met je eens dat het laat zien dat de constructie niet heel sterk is.. Wat is heel sterk? Ik kan mijn MacBook ook prima verbuigen met mij handen.. maakt het dat niet sterk? Nee tuurlijk niet, omdat elk normaal mens dat niet zou doen. Het gaat er om dat de telefoon sterk is in het gebruik. Ja, dit houdt ook in dat je het gewoon in je zak moet kunnen doen zonder dat het verbuigt.. Mocht het zo zijn dat dit niet kan, ja, dan ben ik het met je eens dat het een fout is. Maar zoals ik al aangaf, er is totaal nog geen bewijs dat dit ook het geval is.

Daarbij verwacht ik dat over langere termijn het echt niet zo is dat je telefoon wel verbogen is.. dat zou moeten betekenen dat er heel snel materiaal moeheid optreed.. Het is nu puur een te grote kracht die zorgt dat het verbuigt.. 1000x een kleine kracht zal niet meteen betekenen dat het dan ook gaat buigen.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik herhaal nogmaals mijn zin:

Editie NL kwam gisteren met dat de meneer van het filmpje bij Samsung PR werkt.

Iemand..??? serieus.. het wordt door de concurrentie opgedikt.. :)

Logisch! Het hoort niet onder normale omstandigheden, super slim van ze.
maar dit was bij de 4, 5 en 5s ook... :)

En de hele discussie hier is zo zinloos, komen jullie toch niet uit.

Bekijk mijn site: Remko.me

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik heb niets tegen Apple en heb verschillende apperaten van het merk in huis,maar het is echt bijzonder hoe sommige hier Apple met heel hun hart beschermen!

Met een reactie 'een mobiele telefoon hoort eigenlijk niet in je broekzak en dat er waarschijnlijk in het boekje van de 6 plus staat dat je deze daar ook niet in mag dragen' moet je wel echt heel verliefd zijn op Apple.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt een ontwerp fout is en deze buigt idd zo gemakkelijk dat deze Apple fanboys vast wel weer een excuus hebben om Apple geen schuld te geven.

• keanu_
Wij zijn geen fanboys, wij sturen aan op feiten ;), harde feiten. Dat is iets heel anders

• SidewalkSuper
schumi1986 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:32:
Ik heb niets tegen Apple en heb verschillende apperaten van het merk in huis,maar het is echt bijzonder hoe sommige hier Apple met heel hun hart beschermen!

Met een reactie 'een mobiele telefoon hoort eigenlijk niet in je broekzak en dat er waarschijnlijk in het boekje van de 6 plus staat dat je deze daar ook niet in mag dragen' moet je wel echt heel verliefd zijn op Apple.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt een ontwerp fout is en deze buigt idd zo gemakkelijk dat deze Apple fanboys vast wel weer een excuus hebben om Apple geen schuld te geven.
Waar lees jij in dit topic iemand die zegt dat een telefoon niet in de broekzak mag zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 18:26 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06

silitek

Tubes Only

SidewalkSuper schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:44:
[...]

Oh god, weer een blinde. Waar lees jij in dit topic iemand die zegt dat een telefoon niet in de broekzak mag zitten?
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/kansbq.jpg

Tubes....It's what make music music!

• schumi1986
  • Nu online
keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:42:
[...]

Dat zijn inderdaad de verwachtingen van het gebruiksgemak. Zoals ik hier al eens heb gemeld. Waarschijnlijk heeft deze iPhone 6(+) gewoon gebruiksinstructies nodig (die waarschijnlijk wel in de boekjes staan...), maar waar niemand van wilt weten, omdat dat niet hoort bij normaal gebruik en alles zou moeten kunnen met zo'n dure iPhone! 8)7
Maar ja, definitie van ''normaal gebruik'' gaan we ook nergens vinden.

• schumi1986
  • Nu online
SidewalkSuper schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:44:
[...]

Oh god, weer een blinde. Waar lees jij in dit topic iemand die zegt dat een telefoon niet in de broekzak mag zitten?
Dit is typisch fanboy gedrag lekker op de man spelen

Ik noem hier toch ook niemand blind!

Heb jij geen fatsoen om normaal te reageren?

Anoniem: 616726

keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:33:
Wij zijn geen fanboys, wij sturen aan op feiten ;), harde feiten. Dat is iets heel anders
Ik geef toe dat het in de media wel overdreven wordt, maar het is zeker wel een feit dat de iPhone 6 Plus gevoelig is voor het buigprobleem. Door de grote oppervlakte gebeurt dit eerder dan bij de normale iPhone 6. Voor veel normale mensen is een telefoon wel gewoon een gebruiksvoorwerp, in tegenstelling tot een fashion item. Mijn 5 heeft nog nooit een hoesje gezien, behalve de binnenkant van me broekzak. Die buigt daar echt niet om hoor als ik ga zitten. Het is meer dan logisch dat de meeste mensen willen dat een telefoon niet ombuigt in een broekzak. Je betaalt flink voor het gebruiksgemak van Apple: je verwacht dan ook een kwalitatief goede telefoon terug waar je zeker 2 of 3 jaar mee vooruit kan. Als je dan al in de eerste weken met een gebogen appel moet rondlopen...tja, dan had je net zo goed een banaan kunnen kopen.

• SidewalkSuper
schumi1986 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:54:
[...]

Dit is typisch fanboy gedrag lekker op de man spelen

Ik noem hier toch ook niemand blind!

Heb jij geen fatsoen om normaal te reageren?
Beetje over de top van me toegegeven, dus dat heb ik aangepast in "weer een die slecht kan lezen", maar je bent al de zoveelste.

Fatsoen genoeg, ik wil best normaal met je discussiëren over feiten. Nogmaals, niemand in deze thread praat ook maar iets goed mocht het een designfout zijn. Dát zijn de feiten. Dat jij daar dan iets totaal anders van maakt (als zoveelste) irriteert me.

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 18:25 ]

• deBennie
dus nogmaals de vraag, hoeveel gevallen zijn er bekent?

• schumi1986
  • Nu online
* ook ik had mezelf in moeten houden :)

[ Voor 105% gewijzigd door schumi1986 op 25-09-2014 19:12 ]

• SidewalkSuper
Het kan me werkelijk geen ene reet boeien, ik heb hier een fijne oude iPhone die nog prima werkt.

Ik vind de discussie alleen interessant, maar die wordt overspoeld door slecht lezende Fandroids die denken dat hier een stelletje lobotomiepatentiënten post en die daarom hun mening daarover eens moeten spuien. Als ze beter zouden lezen zouden ze zien dat er hier gewoon gediscussieerd wordt over of het een designfout is of dat het een opgeklopt probleem van enkele maandagochtendmodellen is.

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 18:25 ]

• schumi1986
  • Nu online
Mij maakt het ook echt geen moer uit hoor,alleen is het wel zo dat de hele wereld het over buigende iPhones heeft,wat imago schade voor Apple is en Apple er nog niets aan heeft gedaan om dit te verdedigen.

Als Apple toch zeker weet dat dit geen ontwerp fout betreft,zouden ze toch allang gereageerd hebben?

• SidewalkSuper
Imagoschade zou goed kunnen, maar ze staan erom bekend dat dat ze pas als laatste ergens op reageren, zodra de hele wereld erover is gevallen. Dat is nou juist Apple.

Ze hebben liever imagoschade, dan dat ze 3 keer een statement moeten doen.

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-09-2014 18:17 ]

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:09
deBennie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:01:
dus nogmaals de vraag, hoeveel gevallen zijn er bekent?
Dat weet niemand, net zo goed als dat niemand weet bij hoeveel gevallen dit probleem zich niet voordoet.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-04 09:27

Swerfer

Hmm...

Waar blijft het eerste filmpje waar ze laten zien dat de iPhone 6+ buigt in een broekzak? Er zijn tot nu toe filmpjes te zien geweest van mensenhanden en 'buigmachines', maar een filmpje van een iPhone 6+ die buigt in een broekzak moet nog komen (zover ik weet)...

Als dan daadwerkelijk de 6+ buigt, dan zou je Apple kwalijk kunnen nemen dat ze de telefoon zo dun mogelijk wilden maken waardoor de kans bestaat dat hij buigt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• keanu_
En dan nog zegt 1 filmpje niks. Voor hetzelfde geld is dat een verzwakt model door de maker van de film.
Je moet er > 100 testen, objectief, en dan maar kijken wat er gebeurt.

461943

keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:09:
En dan nog zegt 1 filmpje niks. Voor hetzelfde geld is dat een verzwakt model door de maker van de film.
Je moet er > 100 testen, objectief, en dan maar kijken wat er gebeurt.
Koop jij even honderd dure iPhones? Dan test ik ze voor je. :Y)

• keanu_
En we hebben een reactie van Apple:

http://www.macrumors.com/...sponds-to-bending-issues/

Maar 9 gevallen bekend, ''extremely rare''.

461943

keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:15:
En we hebben een reactie van Apple:

http://www.macrumors.com/...sponds-to-bending-issues/

Maar 9 gevallen bekend, ''extremely rare''.
Tja, dat zou ik als Apple zijnde ook zeggen. Lekker makkelijk.

• Eswip
461943 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:21:
[...]

Tja, dat zou ik als Apple zijnde ook zeggen. Lekker makkelijk.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Als mensen op twitter roepen dat hun telefoon verbogen is door normaal gebruik, dan moeten we het allemaal geloven, maar wanneer een bedrijf als Apple zegt dat ze maar 9 klachten binnen hebben gekregen, dan móeten ze wel liegen..

461943

Eswip schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:26:
[...]

Wat is dat nou weer voor een onzin? Als mensen op twitter roepen dat hun telefoon verbogen is door normaal gebruik, dan moeten we het allemaal geloven, maar wanneer een bedrijf als Apple zegt dat ze maar 9 klachten binnen hebben gekregen, dan móeten ze wel liegen..
Conclusie: ze hebben allebei geen enkele geloofwaardigheid. Lijkt mij.

• keanu_
461943 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:32:
[...]

Conclusie: ze hebben allebei geen enkele geloofwaardigheid. Lijkt mij.
Trek jij je eigen conclusie dan maar, volgens mij ben jij nooit tevreden :).
Geeft Apple antwoord, is het weer niet goed :')

461943

keanu_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:44:
[...]

Trek jij je eigen conclusie maar, volgens ben jij nooit tevreden :). Geeft Apple antwoord is het weer niet goed :')
Ik zou inderdaad niet tevreden zijn wanneer mijn telefoon van 900 euro buigt in mijn broekzak en wanneer de fabrikant dan zegt "wij hebben maar 9 klachten ontvangen, jammer joh." Het is gewoon overduidelijk dat het veel meer gevallen zijn dan 9. Een statement dat daar tegenin gaat maakt het alleen maar erger voor jou als bedrijf.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Misschien gebruiken mensen hun iphone gewoon verkeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PIXILgZ.jpg

grapje moet kunnen, toch?

ora et labora

• Scrummie

Scrummie

Think different

461943 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:47:
[...]

Ik zou inderdaad niet tevreden zijn wanneer mijn telefoon van 900 euro buigt in mijn broekzak en wanneer de fabrikant dan zegt "wij hebben maar 9 klachten ontvangen, jammer joh." Het is gewoon overduidelijk dat het veel meer gevallen zijn dan 9. Een statement dat daar tegenin gaat maakt het alleen maar erger voor jou als bedrijf.
Toon jij even aan dat het overduidelijk meer dan 9 gevallen zijn? Als jij het zo goed weet?

Apple is altijd zeer open over hun customer support, ook ten tijde van antenna gate. Kan je geloven of niet geloven, maar het verleden toont aan dat ze gelijk hebben. Ook met de antenna gate.

Hell, ik durf zelf te zeggen dat ik vermoedens heb dat onze Koreaanse vrienden er lustig op los social media'en om te vertellen hoe krom die iPhone 6 plus kan worden. Kan ik niet hard maken alleen, net als jij. Apple wel, met cijfers. 9. Op... best wel veel verkochte toestellen.

461943

Scrummie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:52:
[...]

Toon jij even aan dat het overduidelijk meer dan 9 gevallen zijn? Als jij het zo goed weet?

Apple is altijd zeer open over hun customer support, ook ten tijde van antenna gate. Kan je geloven of niet geloven, maar het verleden toont aan dat ze gelijk hebben. Ook met de antenna gate.

Hell, ik durf zelf te zeggen dat ik vermoedens heb dat onze Koreaanse vrienden er lustig op los social media'en om te vertellen hoe krom die iPhone 6 plus kan worden. Kan ik niet hard maken alleen, net als jij. Apple wel, met cijfers. 9. Op... best wel veel verkochte toestellen.
Ik zie anders nul onderbouwing van die cijfers die Apple roept. Ook zie ik meer mensen op Facebook die zo'n ding hebben en zeggen dat hij buigt, dan het aantal wat ik zou moeten zien wanneer het er echt maar 9 zijn. En ik weet wel zeker dat Samsung hier lekker gebruik van maakt, zoals ook Apple dat doet wanneer Samsung een probleem heeft. Lees dit even; als er iemand is die van de media gebruik maakt is dat Apple. En waarschijnlijk een stuk effectiever dan Samsung.

Overigens, de woorden "Apple" en "zeer open'' vloeken met elkaar.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Scrummie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:52:
[...]

Sorry hoor maar met de antenne gate hadden ze dus geen gelijk ;) Apple ging in eerst instantie kei-hard ontkennen dat er een probleem was. Steve Jobs zei zelfs nog: you're holding it wrong 8)7 Vervolgens ging Apple een campagne starten waar ze alle concurrenten gingen vergelijken dat die ook een 'antenne gate' hebben (beetje kinderachtig). En pas aan het eind gaven ze iedereen een gratis iPhone hoesje waarmee ze toegaven dat er toch wel een probleem was. De iPhone 4S kreeg zelfs een anders ontworpen antenne bands.

Echt open kan ik dat niet noemen hoor...

Maar goed, ik ga morgen mijn iPhone 6 Plus ophalen en heerlijk gebruik van maken.

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 25-09-2014 20:58 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Scrummie

Scrummie

Think different

ASNNetworks schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:57:
[...]

Sorry hoor maar met de antenne gate hadden ze dus geen gelijk ;) Apple ging in eerst instantie kei-hard ontkennen dat er een probleem was. Steve Jobs zei zelfs nog: you're holding it wrong 8)7 Vervolgens ging Apple een campagne starten waar ze alle concurrenten gingen vergelijken dat die ook een 'antenne gate' hebben (beetje kinderachtig). En pas aan het eind gaven ze iedereen een gratis iPhone hoesje waarmee ze toegaven dat er toch wel een probleem was. De iPhone 4S kreeg zelfs een anders ontworpen antenne bands.

Echt open kan ik dat niet noemen hoor...

Maar goed, ik ga morgen mijn iPhone 6 Plus ophalen en heerlijk gebruik van maken.
Je hebt duidelijk die persconferentie van Steve Jobs gemist? Het probleem werd keihard erkent, dus niet ontkent. Maar het werd ook gemeld (en hard gemaakt door voorbeelden) dat tig andere telefoons er ook last van hadden, soms nog erger dan de iPhone.

Net als nu dus, moest Apple diep door het stof en buigen volgens alle mensen die juist nooit iPhones kopen, terwijl het 'probleem' zich ook bij andere telefoons voor doet. Ik zag vandaag nog een Nexus 5 voorbij komen, totaal krom aan alle kanten.

Ik hou niet van onrecht, en deze hele publiciteitsstunt doet de aandelen bijvoorbeeld hard kelderen en kost een goed bedrijf geld, terwijl er 9 (ja, het eerste keiharde cijfer wat je gehoord hebt, dus waarheid tot je kan bewijzen dat het niet zo is) klachten zijn. Ik geloof oprecht in de filosofie van een bedrijf als Apple. Tuurlijk draait het nu ook voornamelijk om geld, maar de sfeer , de filosofie en denkwijze spreekt mij gewoon aan en ik zie dat terug in producten. Dat er tig anderen zijn die dat niet doen, prima, ieder zijn ding.

Oh en mensen mogen het best met mij oneens zijn hoor, of me uitlachen dat ik 'fan' ben van een bedrijf. Lijkt mij niets raars aan, maar goed, zoals gezegd; ieder zijn ding.

• Eswip
Scrummie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:28:
[...]

Je hebt duidelijk die persconferentie van Steve Jobs gemist? Het probleem werd keihard erkent, dus niet ontkent. Maar het werd ook gemeld (en hard gemaakt door voorbeelden) dat tig andere telefoons er ook last van hadden, soms nog erger dan de iPhone.

Net als nu dus, moest Apple diep door het stof en buigen volgens alle mensen die juist nooit iPhones kopen, terwijl het 'probleem' zich ook bij andere telefoons voor doet. Ik zag vandaag nog een Nexus 5 voorbij komen, totaal krom aan alle kanten.

Ik hou niet van onrecht, en deze hele publiciteitsstunt doet de aandelen bijvoorbeeld hard kelderen en kost een goed bedrijf geld, terwijl er 9 (ja, het eerste keiharde cijfer wat je gehoord hebt, dus waarheid tot je kan bewijzen dat het niet zo is) klachten zijn. Ik geloof oprecht in de filosofie van een bedrijf als Apple. Tuurlijk draait het nu ook voornamelijk om geld, maar de sfeer , de filosofie en denkwijze spreekt mij gewoon aan en ik zie dat terug in producten. Dat er tig anderen zijn die dat niet doen, prima, ieder zijn ding.

Oh en mensen mogen het best met mij oneens zijn hoor, of me uitlachen dat ik 'fan' ben van een bedrijf. Lijkt mij niets raars aan, maar goed, zoals gezegd; ieder zijn ding.
Het mooiste met het hele antennagate was nog wel dat jaren na de persconferentie exact dezelfde telefoon (de iPhone 4) werd verkocht, zonder dat iemand nog klachten had.. Antennagate is juist een goed voorbeeld van hoe over-hyped het probleem was (als je het al een probleem mag noemen). Daarnaast is het ook een goed voorbeeld van een PR-fuck up van Apple.. ;)

• SidewalkSuper
PR fuckup wil ik niet zeggen, maar ik denk wel dat Apple destijds te traag reageerde.
Het is hun natuur om traag te reageren ook ivm hun geheimzinnigheid, maar sinds Tim Cook aan het roer staat zijn ze er wel een stuk sneller mee. Ik denk dat het er in de huidige tijd alles aan gelegen is om sneller te reageren, vooral om dingen als dit in de kiem te smoren.

Dit soort dingen kan prima opgezet zijn door een concurrent en hoe langer de reactie uitblijft, hoe meer tractie het krijgt op het snelle internet van tegenwoordig.
Leermoment dus.

Ben benieuwd of er nog veel meer gevallen bekend worden van buigen en of er gedegen onderzoek naar buiten komt waarin gemeten wordt hoeveel kracht het kost om bepaalde telefoons te buigen en hoe ze er dan uit zien. Cijfers zeggen veel meer dan een blogger die zn handen gebruikt. Je kan niet goed zien hoeveel kracht er gebruikt wordt en je kan ook niet goed zien of de plek waar druk gezet wordt precies gelijk is als je het vergelijkt met concurrentie.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 23:52
Eswip schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:21:
[...]
Daarbij verwacht ik dat over langere termijn het echt niet zo is dat je telefoon wel verbogen is.. dat zou moeten betekenen dat er heel snel materiaal moeheid optreed.. Het is nu puur een te grote kracht die zorgt dat het verbuigt.. 1000x een kleine kracht zal niet meteen betekenen dat het dan ook gaat buigen.
Die potentie is er opzich bij aluminium wel:
Wikipedia: Vermoeiing onder "Afname van de vermoeiingsgrens"

Als je dan al redelijk dicht bij de grens zit (je kunt het immers met de hand al gebogen krijgen), bereik je het punt wellicht nu wel voordat de telefoon door z'n economische levensduur is.

Risico van ontwerpen op de grens .. je kunt er ook een keertje wat te dichtbij zitten.
En in dit geval is het niet gelijk een treinramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Inside the building where Apple tortures the iPhone 6
Leuk stuk, waar je goed kan zien hoe ze de sterkte van de iPhones testen.

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-09-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:25:
Inside the building where Apple tortures the iPhone 6
Leuk stuk, waar je goed kan zien hoe ze de sterkte van de iPhones testen.
Mooi stukje inderdaad .. ze testen kennelijk wel op torsie en buiging ..
Vraag is vervolgens weer wat de resultaten waren en wat ze er mee gedaan hebben en wat ze zelf acceptable hebben gevonden. Andere belangen willen nog wel eens zwaarder gewogen worden dan test resultaten die eigenlijk aangeven dat er op z'n minst meer onderzoek gedaan moet worden, waarbij er ook helaas genoeg doden zijn gevallen (vliegtuigongelukken, treinrampen etc).

Zit trouwens wel een verschil in de testen die ik op die foto's zie .. en de testen uit de video's van gebogen iphones.
- De apple tests zijn 3 punts (2 opleg en drukpunt in het midden) .. uit de video 4 punten .. (2 opleg en 2 duimen op zeg 1/4 (vrij dicht bij het punt van de volumeknop sparing)

[ Voor 36% gewijzigd door gekkie op 26-09-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Inderdaad. Ik zou alleen niet weten wat goed vergelijkbaar is met een broekzak, 3 punts, 4 punts of nog iets anders.
Natuurlijk testen ze die dingen rigoureus op allerlei krachten, het zou nogal dom zijn om dat niet te doen.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat de testen die alle fabrikanten doen stringent zijn wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SidewalkSuper schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:54:
Inderdaad. Ik zou alleen niet weten wat goed vergelijkbaar is met een broekzak, 3 punts, 4 punts of nog iets anders.
Natuurlijk testen ze die dingen rigoureus op allerlei krachten, het zou nogal dom zijn om dat niet te doen.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat de testen die alle fabrikanten doen stringent zijn wat dat betreft.
Uiteindelijk is niets goed vergelijkbaar met alle mogelijkheden die reallife voor kunnen komen, maar je doet uiteraard je best met wat representatiefs, het liefste wil je het voorkomen.

Probleem wat zou kunnen is dat de testen wel degelijk potentiele problemen hebben laten zien, maar dat deze genegeerd zijn. Stel dit was 3 maanden geleden ontdekt .. dan had apple de productie moeten wijzigen, tests weer overnieuw, hun introductie uitstellen die ze met veel tamtam hebben aangekondigd.
Op zo'n moment wil de keuze nog wel eens vallen op "doorgaan .. fingerscrossed and let's hope for the best".

Maar goed de tijd zal het leren .. ze zitten qua ontwerp (in combi met materiaal gebruik) denk ik wel aardig op het randje .. en als blijkt dat het probleem groter is dan bij een paar telefoons dan kan het bijna niet anders dan dat testen dat ook wel deels uitgewezen zouden hebben (tenzij het een fout in een specifieke batch materiaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zal niet de eerste zijn die in dit topic aangeeft dat sommige fans zich wel erg pijnlijk laten kennen. Laat ik voorop stellen dat ik genoeg Apple producten in huis heb (oa 4 iPads, 1 iPhone), maar ook Android en Windows Phone. Deze disclaimer moet er altijd bij tegenwoordig, anders ben je een Fandroid of WP-nerd ;)

De aantallen die Apple naar buiten communiceert is tot stand gekomen na overleg op board niveau waar ook goed geluisterd is naar de aandeelhouders, dat heet damage control. Het aantal heeft niets te maken met een echt aantal. Kan ik dat bewijzen? Nee tuurlijk niet, maar de praktijk werkt zo. Dat geldt in elke branche, bij elk beursgenoteerd bedrijf. Laten we dat aantal dan ook loslaten, nogmaals dit heet damage control.

Antenna gate was voor ons bedrijf een groot probleem met de iPhone4 icm T-Mobile in de Randstad. 40+ Iphone4's zijn na een aantal weken teruggestuurd naar onze leverancier. De ontvangst was gewoonweg te slecht. Als we Vodafone hadden gekozen, was het probleem minder groot geweest. We zijn overgestapt op Android, bij T-Mobile gebleven en het probleem was opgelost. Ik wil hiermee zeggen dat Antenna gate voor ons zakelijk gezien wel degelijk een probleem was. Het was een telefoon die niet goed functioneerde.

Dit buigprobleem, mits feitelijk een probleem, is genant. Apple zal dit probleem niet als zodanig gaan erkennen, noch oplossen. Doen ze dit wel, betekent dit een enorme dreun op de aandelenkoers. Als de filmpjes echt waar zijn, kunnen we toch niet anders stellen dan dat het punt bij de volume knoppen te zwak is. Is het filmpje niet waar, zal dit buigprobleem ook snel de wereld uitgaan. Maar ik geloof hier niet in. Ik denk dat de komende tijd steeds meer meldingen komen van iPhone 6+ gebruikers met deze problemen.
Apple zal hierop reageren door een tegemoetkoming in de vorm van een accesoire of, en dat denk ik oprecht, heel snel komen met een opvolger. Wellicht gecombineerd met een mooie inruil actie van 'oude' iPhone 6+ apparaten.

Hoe goed je Apple ook vind, het is altijd goed om kritisch te blijven naar hun producten en diensten. Dit geldt uiteraard ook voor HTC, Samsung etc. Ik heb ze hoog zitten, maar kan nogmaals niet ontkennen op basis van verleden en nu dit mogelijke probleem weer, dat ze soms blunders maken die in dezelfde productlijn niet opgelost worden. En dat neem ik ze wel degelijk kwalijk.

Just my 0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sjonge jonge wat een suggestief verhaal zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Laatst online: 29-04-2024
hoorde gisteren een verhaal van iemand met een Plus die ook al een verbogen toestel had, ik ga het zelf wel ervaren komende dagen. Maar denk wel dat het een storm in een glas water is.

Maar goed tijd zal het uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
general_p schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:08:
hoorde gisteren een verhaal van iemand met een Plus die ook al een verbogen toestel had, ik ga het zelf wel ervaren komende dagen. Maar denk wel dat het een storm in een glas water is.

Maar goed tijd zal het uitwijzen.
Dat zijn de mooie verhalen ''iemand met een plus'' :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
ja lekker vaag zo he, maar ja via via info is ook niet altijd betrouwbaar.

Aangezien ik zelf mijn + vanavond ga halen zie ik het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
The Smartest Explanation of Why the iPhone 6 Plus Bends

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--aZJY9V8i--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/szjhrznavp3ceeghikoa.jpg

Users have blamed the iPhone 6 Plus bending non-scandal on dozens of things, from the weak aluminum case to the crushing force of their own butts. But there's a very simple, structural reason the 6 Plus bends, and thankfully, someone has explained it on Imgur with moment diagrams and everything.

A user by the name of alleras4 took to Imgur to speculate that the body of the 6 Plus has nothing to do with the bending—and their argument actually makes a lot of sense. He or she argues that the bending really has to do with a poorly-designed reinforcement inside the phone and behind the volume buttons. If you take a look at the reinforcements that line the phone leading up to the buttons, you'll see there are plenty of stable inserts to protect the body. But by the volume buttons, that reinforcement ends with a screw, leaving the body prone to stress.

"This means the metal insert isn't able to absorb moment so close to the screw because it doesn't have any other substantial point [to] hold on to thus it spins following the bending," says alleras4. Here's the view from iFixit's teardown:

Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--DP2S6LP3--/c_fit%2Cfl_progressive%2Cq_80%2Cw_636/htvmympjltcz8a521ere.jpg

alleras4 explains that this is where the highest stresses accumulate, and he or she illustrates this using a moment diagram, above, which is a simple tool to draw where forces (in this case, your hands/butt) come down on a beam (in this case, the 6 Plus) and result in the largest moments (the points most prone to deformation, or bending).

In other words, it has nothing to do with strong thumbs or weight. It has to do with hitting the 6 Plus in a very specific place, from a specific angle, where Apple's internal hardware design has a flaw:

It's not about if it bends or not, as seen in the video we know it does where other phones don't or less so. It's not about how much force must be applied and if a pocket will do the trick or not. It's just that under a particular type of flexing, the phone is prone to bend mainly because a metal insert meant to reinforce instead spins in an axis too close to the critical point. If they were further apart allowing better support to counter the flexing and not spining, it would make it more resistant.

Of course, as alleras4 points out, this is based on simple structural logic and the teardown—but it's pretty convincing. So there you go: Wedge your iPhone into your tightest jeggings with impunity. Just don't bend it at this one spot. [Imgur; Ifixit]
http://imgur.com/a/FBegH
http://gizmodo.com/the-sm...e-6-plus-bends-1639513550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:11

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

461943 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:56:
[...]

Ik zie anders nul onderbouwing van die cijfers die Apple roept. Ook zie ik meer mensen op Facebook die zo'n ding hebben en zeggen dat hij buigt, dan het aantal wat ik zou moeten zien wanneer het er echt maar 9 zijn. En ik weet wel zeker dat Samsung hier lekker gebruik van maakt, zoals ook Apple dat doet wanneer Samsung een probleem heeft. Lees dit even; als er iemand is die van de media gebruik maakt is dat Apple. En waarschijnlijk een stuk effectiever dan Samsung.

Overigens, de woorden "Apple" en "zeer open'' vloeken met elkaar.
Grappig dat je dan je eigen Facebook ervaringen ziet als een betere onderbouwing dan die van Apple.
Hoezo moet ik jou geloven en Apple niet? Als we sommigen moeten geloven zouden we overspoeld moeten worden met klagende gebruikers, echter niks van dat is waar.
Het zal voorkomen in bepaalde gevallen, je hoeft geen natuurkundige genius te zijn dat een dun apparaat en groot oppervlak kwetsbaarder kan zijn. De vraag is hoeveel mensen dit uiteindelijk overkomt bij normaal gebruik. Je zal toch de berichtgeving met gezond verstand moeten lezen. een paar gevallen en iedereen duikt erop alsof het onmiddellijk een enorm probleem is. Jij kan onmogelijk daarop inschatten hoe groot het probleem werkelijk is. Dan komen er ook nog filmpjes op internet, welke je intussen zeer discutabel mag noemen gezien er geknoeid blijkt te zijn.

Eerst maar rustig afwachten tot je de berichtgeving iets minder opgefokt is, 1 vogel maakt nog geen zomer en 1 schaatser nog geen winter. ;) En mocht je 1 van die massa's gebruikers zijn dan krijg je een nieuwe van Apple. ;) De iPhone 5 zou dit probleem toch zogenaamd ook hebben? Nou daar is veel van gebleken.

Met Samsung en media haal je wel het meest slechte voorbeeld erbij, als 1 bedrijf een zeer discutabele status heeft zijn dat die gozers wel.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het is een verhaal gebaseerd op eigen ervaringen met het bedrijf Apple. Dus toekomstige voorspellingen zijn inderdaad suggestief heel goed van je. Dank voor je nuttige en inhoudelijke reactie.
deBennie schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:49:
[...]

Sjonge jonge wat een suggestief verhaal zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Waarom zie je in dit topic bijna geen Apple gebruikers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:07
epo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:16:
Waarom zie je in dit topic bijna geen Apple gebruikers??
Misschien omdat het probleem toch niet zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lKTY2LQJcFM#t=76]

"barely" LOL! echt serieus....

Haha, maar heeft iemand dit al getest met de Chinese namaakmeuk haha?

[ Voor 27% gewijzigd door Remko.me op 26-09-2014 22:28 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 04-06 22:34
Maar we zijn nu een aantal dagen verder en ik lees alleen maar verhalen hier van ik hoorde dat en op mijn Facebook dat!
Ik ken nu al een aantal mensen met een iPhone 6 plus en nog niemand die het probleem heeft ervaren. Ook niet na hem gewoon in de broek te dragen.

Hier iemand?
Al dat gelul van ik hoorde dit en dat, en iemand ergens had er last van. Keiharde feiten van een flinke aantal mensen heb ik nodig voor ik het überhaupt een groot probleem wil noemen nl.

Weer vreselijk een storm in een glas water tot dusver.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 21:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Scrummie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:28:
[...]

Seriously? Omdat Apple het roept is het voor jou waarheid omdat niemand anders een exact aantal heeft genoemd? Alsjeblieft zeg ...

Voortaan moet elk bedrijf dus zo snel mogelijk roepen dat een probleem bij minder dan 10 mensen voorkomt, want als dat het eerst genoemde aantal is nemen mensen als jij dat automatisch aan als de waarheid?

Je maakt het de PR-afdeling van Apple wel érg makkelijk.

(Tot nu toe wel tevreden met mijn 6 Plus overigens.)
Daejji schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:27:
Maar we zijn nu een aantal dagen verder en ik lees alleen maar verhalen hier van ik hoorde dat en op mijn Facebook dat!
Ik ken nu al een aantal mensen met een iPhone 6 plus en nog niemand die het probleem heeft ervaren. Ook niet na hem gewoon in de broek te dragen.

Hier iemand?
Al dat gelul van ik hoorde dit en dat, en iemand ergens had er last van. Keiharde feiten van een flinke aantal mensen heb ik nodig voor ik het überhaupt een groot probleem wil noemen nl.

Weer vreselijk een storm in een glas water tot dusver.
Je kunt nooit bewijzen dat het probleem niet bestaat op basis van je directe omgeving. Alleen dat het wél bestaat. Precies zoals het testen van software nooit de afwezigheid van bugs kan bewijzen maar alleen de aanwezigheid.

[ Voor 20% gewijzigd door gday op 27-09-2014 02:26 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• deBennie
Consumer Reports test results find iPhone 6 and 6 Plus not as bendy as believed

We stress test Apple's new phones, plus comparable models from Samsung, LG, and HTC

consumerreports.org | Published: September 26, 2014 08:00 PM

Two days ago, the Internet erupted with photos of bent iPhone 6s, and a very-viral video of a guy creasing an iPhone 6 Plus with his bare hands. It seemed like a serious concern, yet everything about the uproar was highly unscientific. We don’t like unscientific, so we promised then that we would use our lab equipment to find out just how delicate the iPhone 6 and 6 Plus really are. We also promised to run the same tests on comparable smart phones. We’ve done that now, and our tests show that both iPhones seem tougher than the Internet fracas implies.

Our test

To stress test these phones, we used what’s called a “three-point flexural test,” in which the phone is supported at two points on either end, then force is applied at a third point on the top—you can see the testing for yourself in our video. We applied and measured the force using a high-precision Instron compression test machine. Along with the iPhone 6 and 6 Plus, we tested the LG G3, Samsung Galaxy Note 3, and HTC One (M8), and for those wondering about their old iPhones, we tested the iPhone 5 as well. We used one sample of each phone.

Yesterday, while we were testing and the "#bendgate" controversy was still swirling, Apple invited some journalists into its labs to show how the company stress tests iPhones. According to published reports, it seems that one of the tests Apple uses is the same three-point flexural test on a similar Instron machine.

The reports stated that Apple applies 25 kilograms (slightly more than 55 pounds) of force to an iPhone 6 Plus to test flex. What does 55 pounds mean in context? Using our Instron, we found that it's approximately the force required to break three pencils.

Consumer Reports' tests pushed the iPhone 6 and 6 Plus much further than 55 pounds. We started light, applying 10 pounds of force for 30 seconds, then releasing the force. Then we increased the force in 10-pound increments, noted when the phones first started to deform (that's what our engineers call it) and stopped the test for each phone when we saw the screen come loose from the case.

The results

All the phones we tested showed themselves to be pretty tough. The iPhone 6 Plus, the more robust of the new iPhones in our testing, started to deform when we reached 90 pounds of force, and came apart with 110 pounds of force. With those numbers, it slightly outperformed the HTC One (which is largely regarded as a sturdy, solid phone), as well as the smaller iPhone 6, yet underperformed some other smart phones.

Throughout most of our test, the LG G3 and Samsung Galaxy Note 3 bent, then recovered completely from each step up in force. But at 130 pounds, the case of the G3 fractured. At 150 pounds of force, the Note 3's screen splintered and it stopped working.

Impressively, despite some serious damage from our Instron machine, some of the phones continued to work. Several of the screens illuminated and were functional to the touch; we even completed a call from one phone to another.

Below you can see the pictures of the smart phone carnage, but bear in mind that it took significant force to do this kind of damage to all these phones. While nothing is (evidentally) indestructible, we expect that any of these phones should stand up to typical use.
Afbeeldingslocatie: http://static3.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Bent_Phones_Scattered_09-14.png
All phones after testing

Afbeeldingslocatie: http://static2.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Open_Corner_iPhone_09-14.png
LG G3

Afbeeldingslocatie: http://static4.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Bent_White_iPhone_09-14.png
iPhone 6+

Afbeeldingslocatie: http://static3.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Bent_HTC_09-14.png
HTC One (M8)

Afbeeldingslocatie: http://static4.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Split_iPhone_09-14.png
iPhone 6

Afbeeldingslocatie: http://static4.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Bent_LG_09-14.png
Samsung Note 3

Afbeeldingslocatie: http://static2.consumerreportscdn.org/content/dam/cro/news_articles/Electronics/CRO_Electronics_Bent_iPhone_in_Hand_09-14.png
iPhone 5S

YouTube: iPhone Bending: Consumer Reports' Lab Results

http://www.consumerreport...hone-6-bendgate/index.htm

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

Ik word altijd een beetje onpasselijk als ik dit soort tests uitgevoerd zien worden. Net als willitblend overigens. Of euroNCAP tests.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• general_p
Nou ik heb de iphone 6 + sinds gisteren avond, natuurlijk kan ik niets zeggen over omstandigheden onder normaal gebruik daar is het simpelweg nog te kort voor. Maar ik heb een beetje geprobeerd wat druk erop te zetten (nee niet zoveel dat ik ook een nieuwe iphone kan gaan halen) maar ik krijg er maar weinig beweging in hoor. En ja heb hem ook in mijn broekzak gehad, ben gewoon normaal gaan zitten en geen rare druk gevoeld dat de telefoon onder te veel druk zou staan.

Hij is toch zo groot dat ik mezelf ook afvraag of ik hem heel veel in mijn broekzak zal hebben...
Maar ik denk dat het allemaal wel mee valt, nogmaals ik heb hem te kort om er echt wat over te kunnen roepen. Maar ik denk dat het heel erg wordt opgeblazen omdat het apple is en veel mensen iets tegen apple hebben...

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ondanks dat het in de test het tegendeel is bewezen vind ik de reclame van Heineken dan wel weer goed :+

Afbeeldingslocatie: http://www.metronieuws.nl/plus/samsung-en-heineken-nemen-apple-op-de-hak-om-bendgate/SrZniy!uyUwBajvb5IuQ/heineken-bendgate.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• SidewalkSuper
Eens te meer bleek duidelijk waarom het heel logisch is dat er mensen zijn die wachten met oordelen tot er harde feiten naar buiten worden gebracht. Wat een opgeklopt onzinverhaal was dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kwam net dit tegen: #Bendgate Hoax Exposed – Who is Attacking Apple?
http://www.philstockworld...d-who-is-attacking-apple/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:20
Executor16 schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:13:
Kwam net dit tegen: #Bendgate Hoax Exposed – Who is Attacking Apple?
http://www.philstockworld...d-who-is-attacking-apple/
Is niet fake, hij heeft als reactie erop dit filmpje gemaakt

YouTube: iPhone 6 Plus: The Bend Uncut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Bpow schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:39:
[...]

Ik geloof best dat de telefoon buigt hoor alleen nu zegt die "helemaal nieuw" maar toch is die al ingesteld :+
Voor hem is het gewoon een kwestie van goed geld verdienen hiermee ook dit filmpje heeft al meer dan 1 miljoen views en dacht dat hij rond de $2500 kreeg per miljoen. Zijn eerste filmpje zit al over 42 miljoen ;)

Maargoed, als ik lichte druk (op de zelfde manier) uitvoer op mijn 6 blijft die gewoon goed. Ik zal niet zoals hem volledig kracht zetten maar voor mij voelt het sterk genoeg aan. Tevens is die ook nog helemaal recht terwijl ik afgelopen week best strakke broeken aan had. Dikke prima dus.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:20
Natuurlijk zullen wij normale gebruikers niet zo snel hun 800 euro aan smartphone willen onderwerpen aan een buigtest.

Ik denk dat de meeste onder ons, zeker de eerste paar weken de iPhone met "fluwelen handschoentjes" gebruikt. Denk dus pas dat er echt een goed oordeel geveld kan worden na wat langer gebruik.

Feit blijft wel dat er wel meldingen zijn van gebogen iphones en dat videos zoals bovenstaand, aantoont dat de 6 plus niet bepaald stevig en robuust is voor een high class smartphone. En daar mag je best een kantekening bij plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 08:25
Bpow schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:39:
[...]

Yup daarin zegt hij dat hij net uit de doos is, met plakkertje er nog op, waarom zien we dan de Homescreen? die zie je niet als je hem net uit de doos haalt :+ Zoals famous dus al zegt, dat zie ik nu pas staan 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door dave1972 op 28-09-2014 18:27 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310985

dave1972 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:19:
[...]

Yup daarin zegt hij dat hij net uit de doos is, met plakkertje er nog op, waarom zien we dan de Homescreen? die zie je niet als je hem net uit de doos haalt :+ Zoals famous dus al zegt, dat zie ik nu pas staan 8)7 |:(
Misschien om te kijken of het toestel echt werkt zoals iedereen dat als eerste doet?

Natuurlijk gaat niemand zijn toestel express verbuigen maar ik vind dat het toch wel erg makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 08:25
Anoniem: 310985 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:47:
[...]

Misschien om te kijken of het toestel echt werkt zoals iedereen dat als eerste doet?

Natuurlijk gaat niemand zijn toestel express verbuigen maar ik vind dat het toch wel erg makkelijk gaat.
Yup dat wel maar vooralsnog heb ik hier op de fora nog niks gezien of gehoord, dus neem ik t maar met een mega pak zout :)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
In de telegraaf een filmpje van 2 jongens,die in de applestore eerst een 6 plus buigen, zag eruit dat toch
Heel gemakkelijk ging Wel even kleine 2000 euro schade 8)7
http://www.telegraaf.nl/t...e_6_in_Apple_Store__.html

[ Voor 7% gewijzigd door luifel op 29-09-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:49
luifel schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:34:
In de telegraaf een filmpje van 2 jongens,die in de applestore eerst een 6 plus buigen, zag eruit dat toch
Vroeger ging ik met een vriendje samen bij de intertoys SNES / Genesis spellen spelen, tegenwoordig is het slopen van andermans eigendom de normaalste zaak van de wereld.
Hoop echt dat deze idioten gepakt worden en dat ze van hun eigen centen deze iPhones terug kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
In mijn directe omgeving heeft niemand de 6 of 6+, dus te testen is het niet. Triest dat die gasten het doen op deze manier, wat een schoften om gewoon andermans eigendom zo te vernielen :(.

Het ziet er wel uit dat het heel makkelijk gaat. Ook de test bij de Gazet belooft weinig goeds;

http://www.gva.be/cnt/dmf...hone-6-buigt-wel-degelijk

De Consumer Labs consumertest uit Amerika probeert de 6 in het midden te buigen, maar daar ziet het probleem ook niet volgens mij. Het zit 'm bij de volumeknoppen zo te zien.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit probleem zich verder gaat ontwikkelen. De schade voor Apple is nu al gigantisch denk ik. Niet alleen de herstelkosten, daar merken ze weinig van bij een paar buiggevallen. Maar het imago heeft echt een deuk opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19
StealthyPeanut schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:27:
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit probleem zich verder gaat ontwikkelen. De schade voor Apple is nu al gigantisch denk ik. Niet alleen de herstelkosten, dat merken ze niet. Maar het imago heeft echt een deuk opgelopen.
Ik denk dat het nu nog wel meevalt. Ja, het hele Bendgate heeft heel veel media aandacht gekregen, maar zolang het bij enkele (tientallen) gevallen blijft valt het binnen de foutmarge. Echter, mocht de tijd uitwijzen dat het wel een regelmatig voorkomend probleem is (buiging bij normaal gebruik), nu Apple heeft gezegd dat het allemaal niet zoveel voorstelt, dan hebben ze wel een probleem. Dan mogen ze gaan uitleggen waarom ze eerst deden alsof er niets aan de hand was.
Achja, de tijd zal het leren en voor de eigenaren van een 6 Plus hoop ik dat het wel meevalt.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Wat een idioten die twee jochies in de Apple store. Hoop dat ze gepakt worden en alles mogen terug betalen. Wat tegenwoordig allemaal wel niet normaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Viccers schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:09:
Wat een idioten die twee jochies in de Apple store. Hoop dat ze gepakt worden en alles mogen terug betalen. Wat tegenwoordig allemaal wel niet normaal is...
Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:55
het bovenstaande mis je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:07
Filmpje paar posts terug: luifel in "[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen"

Edit: Freaky35 was net eerder :(

[ Voor 7% gewijzigd door blottle op 30-09-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04 08:50
Hallo,

Nog nooit wat zinnigs gepost, maar wou vragen naar jullie mening, heb het idee dat het hier enigzins meevalt met fanboys.
Wist ook niet of het met dit topic te maken of dat het gewoon een fabricage-fout is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WnTjNXW.png

De aluminium body van de Iphone 6 is licht gebogen, waardoor er een kleine 'spleet' ontstaan is waar het scherm aansluit bij de body.
Op de foto is het wat moeilijk te zien, maar als je kijkt naar het omcirkelde gedeelte is het scherm verder van de body verwijderd dan in de hoeken. Het is ook zichtbaar als je langs de telefoon kijkt.
Als je de telefoon op een tafel legt, maar de camera over de rand van de tafel heen legt merk je dat de achterkant niet vlak is
Vond het trouwens frappant dat er voor express omruilen via Apple nog 29 Euro moest worden betaald, terwijl het toestel 4 dagen oud is.
Zoals gezegd weet niet of het een fabricagefout is of door buigen in de zak komt, altijd in de voorzak(?) van mijn broek gedragen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

Zag dat er gemakkelijk uit? Ze duwden ze nog net niet tegen de rand van de desk aan. Pure vernieling idd. Verder zijn die jongetjes toch gewoon herkenbaar in beeld, en anders is er vast nog wel wat te regelen met het gebruikte YT-account...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624491

Er is zelfs een gebogen iPhone te koop gezet hier in Nederland:
https://www.pazaryeri24.c...ebogen+iPhone+6+Plus/1615

Afbeeldingslocatie: https://www.pazaryeri24.com/nl/public/image/posting/ad_max/5274/IMG_6912.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
KJos schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:58:
Hallo,

Nog nooit wat zinnigs gepost, maar wou vragen naar jullie mening, heb het idee dat het hier enigzins meevalt met fanboys.
Wist ook niet of het met dit topic te maken of dat het gewoon een fabricage-fout is.

[afbeelding]

De aluminium body van de Iphone 6 is licht gebogen, waardoor er een kleine 'spleet' ontstaan is waar het scherm aansluit bij de body.
Op de foto is het wat moeilijk te zien, maar als je kijkt naar het omcirkelde gedeelte is het scherm verder van de body verwijderd dan in de hoeken. Het is ook zichtbaar als je langs de telefoon kijkt.
Als je de telefoon op een tafel legt, maar de camera over de rand van de tafel heen legt merk je dat de achterkant niet vlak is
Vond het trouwens frappant dat er voor express omruilen via Apple nog 29 Euro moest worden betaald, terwijl het toestel 4 dagen oud is.
Zoals gezegd weet niet of het een fabricagefout is of door buigen in de zak komt, altijd in de voorzak(?) van mijn broek gedragen.
Wat denken jullie?
Dat lijkt me een fabricage fout, aangezien bij de buigfilmpjes die ik heb gezien het scherm gewoon meebuigt (zie ook de iPhone hierboven). Ik zou gewoon een afspraak maken bij Genius bar of anders idd opsturen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/buig.jpg

:X

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010