Heb je echt ondanks de Apple care(+?) geen nieuwe gekregen? Ik dacht dat je bij Apple care+ altijd een nieuwe iphone zou krijgen?Duck schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:19:
Nou, de houding van Apple is ronduit klote.. Geen vervanging voor mijn 6 Plus gekregen vandaag, terwijl Apple Care mij daar telefonisch naar toe had gestuurd. Het standpunt van de medewerkers is als volgt; de richtlijn van Apple is dat de 6 Plus niet kan buigen zonder excessieve kracht, PUNT UIT. Men hoeft het toestel niet te onderzoeken, een snelle blik van de medewerkers in de winkel is voldoende. Ja, ook als het toestel voor de rest puntgaaf is en geen enkele gebruikssporen heeft buiten wat vette vingers
Het is niet discussierbaar en exemplarische productfouten komen niet voor. Een ontevreden trouwe klant met lege handen naar huis sturen is blijkbaar de geweldige klantenservice van Apple. Ik baal hiervan, niet alleen dat ik geen oplossing heb, maar vooral de behandeling door de manager van de Apple Store. Geen enkel antwoord op mijn vragen, maar om de hete brij heen draaien en mij z.s.m. de winkel uitwerken.
Saillant detail; naast mij werd op hetzelfde moment een exact hetzelfde gekromde iPhone 5 wél omgeruild. De reden; er is wel een richtlijn voor de medewerkers dat de iPhone 5 een zwakke behuizing kan hebben. Dit is naar eigen zeggen gebaseerd op intern onderzoek bij Apple op geretourneerde iPhone 5's. Mijn 6 Plus hoeven ze niet te onderzoeken, wat is dat voor vreemds? Bij mij gaat deze rare gang van zaken er NIET in.
Maandag breng ik mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte. Mijn advies aan een ieder die nog een iPhone 6 Plus wil kopen; doe het niet, de kans dat hij krom raakt zonder zelf te weten waarom is aanwezig...
Ik bedoel gewoon de klantenservice, die door het leven gaat als Apple Care bij mijn weten. Ik heb dus geen extra Apple verzekering
Zou ook niet nodig moeten zijn na 5 weken...
Ik lees net op www.oneofthenine.com dat er vandaag ook iemand in de Apple Store in Amsterdam is weggelachen door het personeel, het lijkt erop dat het personeel een nieuwe instructie heeft gekregen? Er zijn namelijk wél toestellen geruild in de winkel zoals ook in dit topic te lezen valt.
Ik lees net op www.oneofthenine.com dat er vandaag ook iemand in de Apple Store in Amsterdam is weggelachen door het personeel, het lijkt erop dat het personeel een nieuwe instructie heeft gekregen? Er zijn namelijk wél toestellen geruild in de winkel zoals ook in dit topic te lezen valt.
[ Voor 10% gewijzigd door Duck op 25-10-2014 23:27 ]
O, was jij dat?Duck schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:19:
Nou, de houding van Apple is ronduit klote.. Geen vervanging voor mijn 6 Plus gekregen vandaag, terwijl Apple Care mij daar telefonisch naar toe had gestuurd. Het standpunt van de medewerkers is als volgt; de richtlijn van Apple is dat de 6 Plus niet kan buigen zonder excessieve kracht, PUNT UIT. Men hoeft het toestel niet te onderzoeken, een snelle blik van de medewerkers in de winkel is voldoende. Ja, ook als het toestel voor de rest puntgaaf is en geen enkele gebruikssporen heeft buiten wat vette vingers
Het is niet discussierbaar en exemplarische productfouten komen niet voor. Een ontevreden trouwe klant met lege handen naar huis sturen is blijkbaar de geweldige klantenservice van Apple. Ik baal hiervan, niet alleen dat ik geen oplossing heb, maar vooral de behandeling door de manager van de Apple Store. Geen enkel antwoord op mijn vragen, maar om de hete brij heen draaien en mij z.s.m. de winkel uitwerken.
Saillant detail; naast mij werd op hetzelfde moment een exact hetzelfde gekromde iPhone 5 wél omgeruild. De reden; er is wel een richtlijn voor de medewerkers dat de iPhone 5 een zwakke behuizing kan hebben. Dit is naar eigen zeggen gebaseerd op intern onderzoek bij Apple op geretourneerde iPhone 5's. Mijn 6 Plus hoeven ze niet te onderzoeken, wat is dat voor vreemds? Bij mij gaat deze rare gang van zaken er NIET in.
Maandag breng ik mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte. Mijn advies aan een ieder die nog een iPhone 6 Plus wil kopen; doe het niet, de kans dat hij krom raakt zonder zelf te weten waarom is aanwezig...
Jammer, dit niet geheel onverwachte standpunt van Apple...
Het is natuurlijk belachelijk dat je niet gewoon een nieuwe krijgt, als je alle foto's bekijkt zie je dat elke telefoon op een bijna identiek punt buigt, lijkt me een duidelijke productiefout.
Denk dat een class action zaak veel meer zoden aan de dijk gaat zetten bij Apple...
Ik ben inmiddels aan mijn derde 6 toe, vraag me af wanneer ik niet meer mag omruilen (binnen 14 dagen).
Het is natuurlijk belachelijk dat je niet gewoon een nieuwe krijgt, als je alle foto's bekijkt zie je dat elke telefoon op een bijna identiek punt buigt, lijkt me een duidelijke productiefout.
Denk dat een class action zaak veel meer zoden aan de dijk gaat zetten bij Apple...
Ik ben inmiddels aan mijn derde 6 toe, vraag me af wanneer ik niet meer mag omruilen (binnen 14 dagen).
Het heeft ook heel lang geduurd voor dat Apple ook de antenne-gate had onderkend bij de iPhone 4. De 6 is net uit, helaas voor de early adopters betalen ze een dure rekening voordat Apple stilzwijgend het eea wijzigt om dit in de toekomst te voorkomen.
Ook bij mij is mijn iPhone 6 gisteren vrij plotseling gebogen. Ik haalde hem uit mijn broekzak en ineens was ie gebogen, ik voelde het direct. Het is ronduit bizar om te zien dat het écht gebeurt, ook bij mensen die voorzichtig omgaan met hun toestel.
Mijn toestel heeft trouwens ook plotseling last van backlight bleeding aan de kant van de buiging. Dit is ongetwijfeld ontstaan bij de buiging. Als je dát nou (telefonisch) opgeeft bij Apple als primaire klacht, misschien dat er dan anders wordt omgegaan met de ruiling.
Maar wat bizar zeg, dat die dingen gewoon echt spontaan buigen in de broekzak, er is geen enkele brute kracht voor nodig, het gebeurt gewoon. Nooit gedacht dat dit mij zou gebeuren...
Mijn toestel heeft trouwens ook plotseling last van backlight bleeding aan de kant van de buiging. Dit is ongetwijfeld ontstaan bij de buiging. Als je dát nou (telefonisch) opgeeft bij Apple als primaire klacht, misschien dat er dan anders wordt omgegaan met de ruiling.
Maar wat bizar zeg, dat die dingen gewoon echt spontaan buigen in de broekzak, er is geen enkele brute kracht voor nodig, het gebeurt gewoon. Nooit gedacht dat dit mij zou gebeuren...
Maar wat heb je dan gedaan?
Een iPhone buigt niet uit zichzelf. Daar is een kracht voor nodig (natuurwet).
Dus wat is er gebeurd in de tijd dat je hem recht in je broekzak hebt gestoken en er weer gebogen uit hebt gehaald?
Heb je in een bepaalde houding gezeten of andere bewegingen gemaakt waarbij er mechanische spanning op de behuizing komt te staan? Ben je ergens tegenaan gestoten?
Dus wat is er gebeurd in de tijd dat je hem recht in je broekzak hebt gestoken en er weer gebogen uit hebt gehaald?
Heb je in een bepaalde houding gezeten of andere bewegingen gemaakt waarbij er mechanische spanning op de behuizing komt te staan? Ben je ergens tegenaan gestoten?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Veters gestrikt.Jeroen O schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:04:
Really? Bij mij zou alles buigen als ik mijn veters zou strikken. Zo veel spanning komt er op te staan.
Toestel na 5 dagen gebogen, doe ik onvoorzichtig, nou nee m'n iphone 4s heeft het 3 jaar volgehouden, intensief gebruikt en nog met orginele voor en achterkant.
Het aluminium boven sim en boven volume - rekt op. Daarom issie krom...
[ Voor 0% gewijzigd door maxmaxmax op 26-10-2014 10:50 . Reden: Typo ]
Als je het ding bij Apple zelf hebt gekocht mag je 'm binnen 14 dagen terugbrengen. Als ze over het kromme beginnen te zaniken zeg je dat ie zo was toen je hem uit de verpakking haalde. Kans is ook aanwezig dat ze de doos niet eens controleren, had ik laatst toen ik een iPad air terugbracht.maxmaxmax schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:48:
Toestel na 5 dagen gebogen, doe ik onvoorzichtig, nou nee m'n iphone 4s heeft het 3 jaar volgehouden, intensief gebruikt en nog met orginele voor en achterkant.
Idd binnen 2 weken naar leverancier terug.
Telefoon moet mi steviger genaskt worden thv inkeping in chassis (sim en volumeknop)
Ik mocht terugbellen als het bij de leverancier niet lukt.
Telefoon moet mi steviger genaskt worden thv inkeping in chassis (sim en volumeknop)
Ik mocht terugbellen als het bij de leverancier niet lukt.
Voor de mensen die wel geholpen worden door Apple nadat hun iPhone 6+ verbogen is: wat heb je aan een nieuw exemplaar, als die even makkelijk buigt? Kwestie van tijd voordat het weer gebeurt lijkt me?
En als je ondanks alle publiciteit over "bend gate" nu toch gewoon besluit een iPhone 6+ te kopen, moet je dan verbaasd en verontwaardigd zijn als het probleem bij jou ook optreedt? Het grenst aan sado-masochisme, wil je gewoon echt zo graag door Apple genaaid worden?
En als je ondanks alle publiciteit over "bend gate" nu toch gewoon besluit een iPhone 6+ te kopen, moet je dan verbaasd en verontwaardigd zijn als het probleem bij jou ook optreedt? Het grenst aan sado-masochisme, wil je gewoon echt zo graag door Apple genaaid worden?
[ Voor 10% gewijzigd door j0ris57 op 26-10-2014 12:12 ]
Verwijderd
Het blijft toch echt zo: Plastic > Aluminium. Waarom gebruikt Apple dan niet high end carbon fibre of iets dergelijks. Waarom cheap ass aluminium voor zulke dure telefoons?
De kwaliteit van hun hardware gaat wel steeds verder achteruit en die van de concurrenten vooruit en zelfs voorbij gestreefd. De hardware van Apple was altijd top notch. Nu niet meer. Heb toch echt het gevoel dat dit pas is gekomen toen Steve Jobs is gestorven. Ik maak geen grapje.
De kwaliteit van hun hardware gaat wel steeds verder achteruit en die van de concurrenten vooruit en zelfs voorbij gestreefd. De hardware van Apple was altijd top notch. Nu niet meer. Heb toch echt het gevoel dat dit pas is gekomen toen Steve Jobs is gestorven. Ik maak geen grapje.
Ja, die klant was ik
Apple Care laat je gerust vanuit Rotterdam naar Den Haag rijden en het voordoen alsof het een formaliteit is. Dat ik tijd, brandstof en 8 euro parkeerkosten kwijt ben is overkomelijk als je dan snel geholpen wordt, nu niet.
Maandag bel ik mijn rechtsbijstandverzekering en geef ik de zaak uit handen. Net nog telefonisch contact gehad met de support. Onder andere verhaal halen waarom ik voor niks naar de winkel wordt gestuurd als dit blijkbaar policy is. Wederom geen antwoorden. Stugge manager aan de lijn, stuur maar foto's, technical support gaat een definitief oordeel vellen. Ik gaf uiteraard aan niet blij te zijn, dat dit dan al niet in de winkel gedaan kon worden.
Oja, tussen neus en lippen door werd mij nog even verteld dat ik alleen recht had op de door Apple gestelde garantievoorwaarden. Het toestel is immers in Dusseldorf aangeschaft. Ze zijn dus moedwoelig de boel aan het traineren. Ze willen helemaal geen goede klantenservice hebben, maar puur keiharde sales maken
Begrijp ik nou goed dat ook de 4.7" variant hier last van heeft ondanks zijn kleinere formaat??
Of is het echt alleen de Plus versie.
[ Voor 17% gewijzigd door lakigucci op 26-10-2014 14:04 ]
Verwijderd
Het valt op dat alle toestellen op dezelfde plek buigen. Dit is gewoon een productiefout van Apple waar je als consument de dupe van wordt. Daarom ben ik het met je eens dat een nieuw exemplaar niet de juiste oplossing is voor het probleem. Het is onzinnig om een vervangend toestel te krijgen dat over 5 weken ook weer gebogen is.j0ris57 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:08:
Voor de mensen die wel geholpen worden door Apple nadat hun iPhone 6+ verbogen is: wat heb je aan een nieuw exemplaar, als die even makkelijk buigt? Kwestie van tijd voordat het weer gebeurt lijkt me?

Als er na een maandje al toestellen buigen (buiten de schuld van de consument om), hoeveel moeten er dat dan zijn over 2 jaar? Ook als ik ik het verhaal van Duck lees vind ik het ronduit schandalig hoe hiermee bij Apple wordt omgegaan. Ik zou gewoon mijn geld terug willen...
Die reacties op internet: "Had je er wel een hoesje om?", of "Oh je hebt hem op de fiets in je broekzak, dan snap ik wel dat hij buigt." zijn te gek voor woorden.

Beide toestellen kunnen hier last van hebben.lakigucci schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:03:
Begrijp ik nou goed dat ook de 4.7" variant hier last van heeft ondanks zijn kleinere formaat??
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Deels eens, maar de nieuwe iPhones buigen sneller dan iedere andere telefoon bij normaal gebruik.Jeroen O schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:04:
En is het heel gek om als consument de verwachting te hebben dat een behuizing qua stevigheid mee ontwikkelt met dingen zoals gorilla glass ipv juist fragieler te worden?
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Er zijn gewoon foute keuzes gemaakt in de ontwikkeling van deze toestellen. Ik kan bijvoorbeeld best leven met de uitstekende lens, maar toch hadden velen met mij hadden liever een iets dikkere en dus stevigere case gehad. Van een uitstekende camera was dan ook direct geen sprake meer geweest. Eigenlijk vind ik dat het zowel esthetisch als qua degelijkheid allebei minder is geworden ten opzichte van de oude toestellen.
Ook ik haal de bekende uitspraak er maar bij, het lijkt allemaal minder te worden nu Steve Jobs niet meer aan het roer staat. Deze übercriticus had dit product volgens mij niet in de huidige vorm op de markt gebracht.
Ook ik haal de bekende uitspraak er maar bij, het lijkt allemaal minder te worden nu Steve Jobs niet meer aan het roer staat. Deze übercriticus had dit product volgens mij niet in de huidige vorm op de markt gebracht.
lol, houd op. Apple heeft ook onder Steve Jobs zat 'slechte' producten op de markt gebracht. Dit soort uitspraken zijn lekker populair, maar alleen gebaseerd op het gevoel van vroeger was alles beter.Ook ik haal de bekende uitspraak er maar bij, het lijkt allemaal minder te worden nu Steve Jobs niet meer aan het roer staat. Deze übercriticus had dit product volgens mij niet in de huidige vorm op de markt gebracht.
Maar on-topic:
Dit soort berichtgevingen houden mij nu beetje tegen om de iPhone6 te halen. Gelukkig is die nog slecht leverbaar en is mijn aankoop daardoor sowieso naar achter geschoven. Ik blijf dit topic in de gaten houden...
Het buigen van deze toestellen is inderdaad nu misschien nog niet zo'n groot probleem maar dit gaat de komende maanden extreem verergeren natuurlijk, wanneer dit bij steeds meer mensen gaat gebeuren.
Het zal het aluminium vast geen goed hebben gedaan, maar ik heb de mijne zojuist succesvol terug gebogen. Je ziet er (bijna) niks meer van.
Het zal het aluminium vast geen goed hebben gedaan, maar ik heb de mijne zojuist succesvol terug gebogen. Je ziet er (bijna) niks meer van.
[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 26-10-2014 15:35 ]
Aan de ene kant geef ik je gelijk, aan de andere kant hebben we het wel over het paradepaardje waarmee Apple helemaal mee op de kaart is gezet bij het grote publiek. Het probleem is naar mijn mening veel groter dan bijvoorbeeld "antennagate" met de 4 en daar hebben ze ook moeten zwichten onder de druk.Tijn89 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:17:
[...]
lol, houd op. Apple heeft ook onder Steve Jobs zat 'slechte' producten op de markt gebracht. Dit soort uitspraken zijn lekker populair, maar alleen gebaseerd op het gevoel van vroeger was alles beter.
Mac's als desktop vinden toch in veel kleinere mate aftrek bij het grote publiek, de telefoons daarentegen... Neemt niet weg dat een probleem bij die andere producten ook 100% serieus genomen moeten worden, het zal alleen makkelijker door Apple onder het kleed geveegd kunnen worden.
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek. Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:06:
Die reacties op internet: "Had je er wel een hoesje om?", of "Oh je hebt hem op de fiets in je broekzak, dan snap ik wel dat hij buigt." zijn te gek voor woorden.
Hij was zo goed dat ze 'm destijds eruit hebben gegooid omdat Apple rap richting faillissement ging. Helaas konden zijn opvolgers het tij niet keren. Een periode waar nota bene Steve Jobs zelf ruiterlijk heeft toegegeven dat ie het verkloot heeft (kan ook niet anders als je nota bene je aartsrivaal nodig hebt om te overleven). Gelukkig deed ie het bij de 2e poging wel goed. Alle shit die Apple ooit was hebben we aan Steve Jobs te danken, laten we dat vooral niet vergeten. Hij was ook maar gewoon mens. Derhalve had hij ook duizenden anderen nodig om die producten te ontwerpen. In zijn eentje was ie helemaal niets.Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:43:
*knip*
Dat kan wel wat vriendelijker
[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:38 ]
Sorry hoor, maar ik weet niet wat voor strakke jeans jij continue aanhebt, maar ik heb hier nog nooit last van gehad, in tegendeel zelfs. Niet met mijn vorige telefoon (5 inch) en ook niet met mijn huidige (5.2 inch), ze passen allemaal probleemloos in elke broek (inclusief jeans) zonder onaangenaam te zijn. Te zeggen dat een telefoon niet meer voor in je broek is omdat ie dan kan buigen (niet omdat ie te groot is), terwijl geen enkel ander merk met telefoons van dezelfde afmeting daar problemen mee heeft, is juist absurd. Het formaat is hier niet het probleem, het buigen is het. Van zowel de iPhone 6 als de 6 Plus zijn er al voorbeelden dat ze bij normaal/voorzichtig gebruik kunnen buigen (en die vorm blijven aanhouden), iets wat niet hoort.ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek.
Ten eerste omdat dit gewoon een garantie geval is. En daarnaast: wat wil je anders doen? Als je hem niet omruilt zit je met een "kapotte" telefoon die veel minder of niets meer waard is (veel succes om die door te verkopen). Ruil je hem wel om, dan heb je in ieder geval een splinternieuw toestel wat je, mocht je dit type niet meer willen, wel kunt doorverkopen (tegen de nieuwprijs). Als je geld terugkrijgen geen optie is, dan is het omruilen voor een nieuw exemplaar veruit het beste.Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.
Graag een TR aanmaken en niet reageren
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:39 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je weet het wel te vertellen zeg... de board van Apple was het niet eens met Steve, Steve ging er uit en toen ging het slechter met ze. Steve kwam terug en het ging weer goed. Je zegt dat ie in z'n eentje helemaal niets was, maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Niemand kan in z'n eentje alles bedenken en maken, maar aan de andere kant wist ie wel het bedrijf uit het slop te trekken. Inderdaad met geld van Microsoft.ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
[...]
Hij was zo goed dat ze 'm destijds eruit hebben gegooid omdat Apple rap richting faillissement ging. Helaas konden zijn opvolgers het tij niet keren. Een periode waar nota bene Steve Jobs zelf ruiterlijk heeft toegegeven dat ie het verkloot heeft (kan ook niet anders als je nota bene je aartsrivaal nodig hebt om te overleven). Gelukkig deed ie het bij de 2e poging wel goed. Alle shit die Apple ooit was hebben we aan Steve Jobs te danken, laten we dat vooral niet vergeten. Hij was ook maar gewoon mens. Derhalve had hij ook duizenden anderen nodig om die producten te ontwerpen. In zijn eentje was ie helemaal niets.
Het verbaasd mij altijd weer wat voor dom volk er door dit soort topics wordt aangetrokken.
Trombose? Wat voor broeken draag jij dat een telefoon in een broekzak bloedvaten afknelt? Een waar ligt de grens van wel of niet in een broekzak, mocht de 5(s) nog wel, of was de 4 de limiet? Talloze andere grote telefoons worden constant in een broekzak gedragen, zonder probleem en iemand die dat met een iphone is ineens dom?ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau
[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 26-10-2014 17:38 ]
Of Steve wel of niet goed een bedrijf leiden kan weet ik niet. Ik weet wel dat hij, in de ogen van velen, absurde eisen aan zijn producten stelde. Ik geloof dat dit ervoor gezorgd heeft dat veel producten naar het premium niveau werden getild.
Ik ben een grote kerel, ik heb geen moment problemen gehad qua "ruimte" in mijn zakken, laat staan (af)knellen. Waar baseer je dit op?ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden.
Met persoonlijk de aanval openen prijs je jezelf uit de discussie. Niemand is alwetend in deze discussie. Apple is degene die weet hoe de vork in de steel zit en zwijgt als een graf. Al zou ik ongelijk hebben is het een verschrikkelijke slechte instelling richting je klanten.Het verbaasd mij altijd weer wat voor dom volk er door dit soort topics wordt aangetrokken.
Verwijderd
Dit is precies zo'n reactie waar ik het over had. Onbegrijpelijk dat mensen op deze manier kunnen redeneren.ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek. Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.
Ik weet niet hoe je je in de winkel of aan de telefoon hebt gedragen, maar als je inderdaad in de Apple Store hebt lopen roepen dat Apple je in je r**t n**kt dan vind ik het niet raar dat ze niet heel hard proberen je te helpen. Vriendelijkheid duurt het langst zeg maar...Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:51:
[...]
Ja, die klant was ik
...
Oja, tussen neus en lippen door werd mij nog even verteld dat ik alleen recht had op de door Apple gestelde garantievoorwaarden. Het toestel is immers in Dusseldorf aangeschaft. Ze zijn dus moedwoelig de boel aan het traineren. Ze willen helemaal geen goede klantenservice hebben, maar puur keiharde sales maken
Zelf heb ik een behoorlijk drama gehad met de iPhone5, die keer op keer met scuffs en deukjes nieuw in de doos geleverd werd (Scuffgate, je weet
Ik denk dan; je hebt een probleem en afgezien van waar de oorzaak ligt, je wil gewoon een nette oplossing. De support persoon die je spreekt ontwerpt of bouwt die toestellen niet, maar is er om problemen op te lossen. Een beetje vriendelijk blijven helpt dan gewoon. Apple heeft absoluut de beste klantenservice waar ik ooit mee te maken heb gehad. Tuurlijk willen ze sales maken, maar aftersales is bij Apple volgens mij net zo belangrijk.
Ja ach, ik kan mijzelf gaan verdedigen, maar een gesprek was niet mogelijk. Probeer je eens in te beelden dat je net een toestel van 1000 euro hebt gekocht, er veel moeite voor hebt gedaan om er een te bemachtigen en dat je dan door de manager van de winkel belachelijk gemaakt wordt met je kapotte toestel. Het was niet netjes nee, maar de houding van deze persoon was simpelweg passief aggressief, het winkelpersoneel tegen die ene persoon die zijn goedrecht komt halen.
Je moet niet vergeten dat ik niet zeg dat een ander geen positieve ervaringen kan hebben, dat waren die van mij ook tot nu toe. Ik houd simpelweg mijn poot stijf en laat me niet in de hoek zetten als ik weet dat ik gelijk heb. Mijn stelregel is dat je bij After Sales pas het ware gezicht van een bedrijf te zien krijgt. Jammer genoeg laten veel mensen zich snel intimideren door de houding van winkelpersoneel en klagen steen en been zonder voor zichzelf op te komen. Ik accepteer dat niet, ik kom op voor mijn rechten.
Je moet niet vergeten dat ik niet zeg dat een ander geen positieve ervaringen kan hebben, dat waren die van mij ook tot nu toe. Ik houd simpelweg mijn poot stijf en laat me niet in de hoek zetten als ik weet dat ik gelijk heb. Mijn stelregel is dat je bij After Sales pas het ware gezicht van een bedrijf te zien krijgt. Jammer genoeg laten veel mensen zich snel intimideren door de houding van winkelpersoneel en klagen steen en been zonder voor zichzelf op te komen. Ik accepteer dat niet, ik kom op voor mijn rechten.
De apple store in Adam blijkt dan veel soepeler te zijn met dit soort handelingen. Maat van me heeft al 2 ingeruild ivm buigen en heeft zonder enige moeite een nieuwe gekregen.Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:58:
Ja ach, ik kan mijzelf gaan verdedigen, maar een gesprek was niet mogelijk. Probeer je eens in te beelden dat je net een toestel van 1000 euro hebt gekocht, er veel moeite voor hebt gedaan om er een te bemachtigen en dat je dan door de manager van de winkel belachelijk gemaakt wordt met je kapotte toestel. Het was niet netjes nee, maar de houding van deze persoon was simpelweg passief aggressief, het winkelpersoneel tegen die ene persoon die zijn goedrecht komt halen.
Ik denk dat het meer uit zakelijk belang is dat ze nu terughoudend zijn met omruilen van iPhones. Er zijn nog steeds te korten, en de vraag is nog steeds hoog. Dus dat betekent automatisch minder verkopen als ze telkens de gebogen iPhones moeten omruilen voor nieuwe, die net zo goed aan nieuwe klanten verkocht kunnen worden.
Het is wel een slechte zaak dat Apple zo inconsequent is wat betreft het omruilen van gebogen iPhones.
Maar een nog veel slechtere zaak is de opeenstapelingen van mensen met gebogen iPhones, wat dus echt steeds gewoon meer neigt naar een productiefout. Ik ben benieuwd hoe dit over een maand of twee is.
Natuurlijk zijn er mensen die lomp omgaan met hun spullen, maar zoiets als je telefoon in je broekzak moet gewoon kunnen. Een highend smartphone hoort gewoon robuust genoeg te zijn "druk" als dat te kunnen weerstaan. En mensen die beweren van niet dat is pas dom volk die een plaat voor hun hoofd hebben.
Prima dat sommige hier zogenaamd hun spullen met fluwelen handschoentjes gebruiken, maar het gaat om praktisch in zijn algemeenheid. Producten horen zich aan te passen aan de consumenten en niet andersom.
Het is wel een slechte zaak dat Apple zo inconsequent is wat betreft het omruilen van gebogen iPhones.
Maar een nog veel slechtere zaak is de opeenstapelingen van mensen met gebogen iPhones, wat dus echt steeds gewoon meer neigt naar een productiefout. Ik ben benieuwd hoe dit over een maand of twee is.
Natuurlijk zijn er mensen die lomp omgaan met hun spullen, maar zoiets als je telefoon in je broekzak moet gewoon kunnen. Een highend smartphone hoort gewoon robuust genoeg te zijn "druk" als dat te kunnen weerstaan. En mensen die beweren van niet dat is pas dom volk die een plaat voor hun hoofd hebben.
Prima dat sommige hier zogenaamd hun spullen met fluwelen handschoentjes gebruiken, maar het gaat om praktisch in zijn algemeenheid. Producten horen zich aan te passen aan de consumenten en niet andersom.
In zekere zin past de iPhone zich nu aan de consument aan
Hadden ze toch beter een curved iPhone uit kunnen brengen, beetje meer of minder krom valt minder op, haha
Ja maar dan krijg je het probleem dat ie recht buigt in je broekzak.
Heb je het onderzoek van de Amerikaanse consumentenbond niet gelezen!?lakigucci schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:03:
nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus
Zojuist ook nog de Duitse Apple helpdesk gebeld. Waar ik in Nederland al niet blij was met de wachttijd van 20+ minuten, spande het gesprek met de Duitse support de kroon, bijna 40 minuten kunnen wachten. Enige optie was het toestel insturen, dan een beoordeling door tech en afhankelijk van het oordeel wel of niet moeten betalen voor omruil. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan, omdat ik naar NL support al foto's had opgestuurd, in de winkel ben geweest voor een beoordeling en in deze conflict situatie niet zomaar mijn toestel overhandig.
Na dit gesprek de zaak direct aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering.
Een half uur later hangt er een email in mijn inbox dat NL Apple support een terugbelafspraak wil plannen. Wel erg snel na mijn gesprek met de Duitse support of misschien toch toeval? Ik ben in ieder geval benieuwd wat ik einde van de middag ga horen.
Na dit gesprek de zaak direct aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering.
Een half uur later hangt er een email in mijn inbox dat NL Apple support een terugbelafspraak wil plannen. Wel erg snel na mijn gesprek met de Duitse support of misschien toch toeval? Ik ben in ieder geval benieuwd wat ik einde van de middag ga horen.
Ik begin me af te vragen of het niet beter is om de steeds de 'S' versie van een iPhone serie te kopen. Ik heb zelf de 3GS, 4S en 5S gehad en daar geen problemen mee gehad, terwijl er bij de niet-'S' versies steeds problemen waren ('antennagate' bij de 4 en gevoeligheid voor krassen bij de 5 bijvoorbeeld).
Ik vind de 6 plus erg interessant als gelijktijdige vervanger van mijn 5S en iPad 2, maar twijfel over de aankoop omdat ik denk dat bij de 'S' versie volgend jaar het buigprobleem is aangepakt en wellicht ook de cameralens niet meer uitsteekt (al is dat laatste niet zo'n issue maar wel een designmisser).
Nouja, gezien de leveringsproblemen heb ik nog voldoende bedenktijd.
Ik vind de 6 plus erg interessant als gelijktijdige vervanger van mijn 5S en iPad 2, maar twijfel over de aankoop omdat ik denk dat bij de 'S' versie volgend jaar het buigprobleem is aangepakt en wellicht ook de cameralens niet meer uitsteekt (al is dat laatste niet zo'n issue maar wel een designmisser).
Nouja, gezien de leveringsproblemen heb ik nog voldoende bedenktijd.
Misschien dat Duck in de Store (evt in A'dam) kan verwijzen naar die maat van je?saidddd93 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:02:
[...]
De apple store in Adam blijkt dan veel soepeler te zijn met dit soort handelingen. Maat van me heeft al 2 ingeruild ivm buigen en heeft zonder enige moeite een nieuwe gekregen.
En? Wat is de uitkomst van het gesprek?Duck schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Ik merk nu toch dat mijn 6 Plus van nog geen 3 weken oud lichtjes getordeerd is. Overdag altijd in het jaszakje van mijn kostuum. Soms in de broekzak van een niet-slim-fit chino in het weekend, maar voor ik ga zitten haal ik hem er altijd uit. Toch maar eens langs de Apple Store in Den Haag.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Vind ik ook, eerst hoog van de toren blazen en vervolgens niet meer thuis geven.Dancing_Animal schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:19:
Het is verdacht stil rondom Duck.
Beetje jmmr...
Hmmm, de iphone 6 van mijn vrouw is ook heel licht gebogen.
Ze heeft hem nooit in een broekzak, altijd in haar handtas.
Bizar eigenlijk, na minder dan een maand...
Maar goed, vooralsnog niet voldoende om ermee terug te gaan. Met het blote oog is het bijna niet waarneembbaar, maar als je een duimstok erop legt is het toch wel "duidelijk" zichtbaar...
Maar als het erger wordt, dan accepteer ik het uiteraard niet voor een toestel van 900 euro!
Ik verwacht dat dit nog wel een dingetje kan worden over een half jaartje
Maar goed, vooralsnog niet voldoende om ermee terug te gaan. Met het blote oog is het bijna niet waarneembbaar, maar als je een duimstok erop legt is het toch wel "duidelijk" zichtbaar...
Maar als het erger wordt, dan accepteer ik het uiteraard niet voor een toestel van 900 euro!

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 10-11-2014 13:06 ]
6+ hier, altijd in me broekzak, net een duimstok erbij gehouden en gelukkig nog steeds recht, zou echt verbaasd zijn als het niet het geval was. Wel rot voor je vrouw dat ie toch iets krom is, indien het je echt irriteert zou ik er toch echt mee terug gaan.dfrenner schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:04:
Hmmm, de iphone 6 van mijn vrouw is ook heel licht gebogen.
Mijn 6+ is ook nog steeds kaarsrecht, wel vanaf het begin gelijk in een wallet case gestopt, maar soms laat ik hem gewoon in mijn broekzak zitten bij kortere auto ritjes e.d.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Ben er vanaf het begin extreem voorzichtig meegeweest, maar toch is mijn iPhone 6 Plus al redelijk krom...
Maar ik stoor me er ook weer niet echt aan dus geen man overboord.
Maar ik stoor me er ook weer niet echt aan dus geen man overboord.
Het is hier lekker rustig, probleem opgelost? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen nu.
An a day keeps the doctor away.
Een rechte iphone.iApp schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:57:
Het is hier lekker rustig, probleem opgelost? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen nu.
Idem hier, vanaf release de 6 plus en draag hem tijdens het werk in mijn broekzak en jaszak en nog steeds kaars recht.
Formerly known as Ragdoll
Hier ook,
Ik heb een iPhone 6 plus. Tijdens het werk zit deze gewoon in mijn broekzak. Thuis en in de auto haal ik hem daar wel uit.
Ik heb hem nu ruim twee maanden in gebruik en hij is nog steeds recht.
Ik heb een iPhone 6 plus. Tijdens het werk zit deze gewoon in mijn broekzak. Thuis en in de auto haal ik hem daar wel uit.
Ik heb hem nu ruim twee maanden in gebruik en hij is nog steeds recht.
Heb de mijne nu bijna twee maanden (6 plus), wel met het oog op de berichten behoorlijk voorzichtig geweest, hij zit vrijwel de hele tijd in een wallet case, en eigenlijk nooit in broekzak, geen problemen. Toch geb ik wel vandaag voor de zekerheid Apple Care afgesloten (kon nog net een paar dagen) voor het geval ik toch met dit probleem of iets anders als valschade te maken krijg.
Nou lees ik dat er weinig probleemgevallen zjin, maar blijkbaar ben ik dan die pechvogel waar het probleem wel optreedt. Ik draag mijn iPhone 6 (niet plus) ook in mijn broekzak, met een hard hoesje en ben er uiteraard erg voorzichtig mee. Toch is de telefoon vanaf de bovenkant van de volumeknop licht naar achteren gebogen. Het is marginaal en alles werkt nog, maar dit is toch zonde van zo'n duur toestel. Maar goed, voor dinsdag een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Den Haag en nu maar hopen dat het onder de garantie valt..
[ Voor 10% gewijzigd door laudo op 02-01-2015 21:46 ]
Gaat je niet lukken, zie de posts van Duck. Ik stond er toevallig bij toen hij 'geholpen' werd en hem werd verteld door het 'Genie' dat het metaal niet zwak was.
Ps. Als je nog binnen de maand zit kun je nog Apple care+ aanschaffen.
Ps. Als je nog binnen de maand zit kun je nog Apple care+ aanschaffen.
[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-01-2015 19:55 ]
Nou, samsung heeft er nu ook schijnbaar last van:
http://www.macrumors.com/...samsungs-galaxy-s6-bends/
Wel grappig want ze maakte juist reclame dat de Galaxy S6 juist niet zou buigen en probeerde hiermee Apple belachelijk te maken. Jammer genoeg doet hun telefoon het nog slechter in de testen en buigt hij nog veel sneller met grotere schade als gevolg ( scherm helemaal stuk ipv verbogen )
http://www.macrumors.com/...samsungs-galaxy-s6-bends/
Wel grappig want ze maakte juist reclame dat de Galaxy S6 juist niet zou buigen en probeerde hiermee Apple belachelijk te maken. Jammer genoeg doet hun telefoon het nog slechter in de testen en buigt hij nog veel sneller met grotere schade als gevolg ( scherm helemaal stuk ipv verbogen )
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Verwijderd
Heb de iphone 6 met een flipcase en als ik hem uithaal en even "check" dan is hij nog steeds mooi recht zoals het hoort. Al is mijn iphone nu wel een serieus stukje dikker met het hoesje, dit kan misschien de reden zijn dat hij mooi recht blijft
Maar het stoort mij niet, zolang het toestel in orde blijft is alles oké voor mij.
Goed we zijn nu een aantal maanden verder. Ik heb mijn 6+ halverwege Januari gekregen en sindsdien zit er nog geen krasje op. Ben er echt super tevreden mee. Het enige minpuntje waar ik nu toch tegenaan begin te lopen is het werkgeheugen. Met alle mogelijke apps die ik heb open geeft Antutu zo'n 50MB vrij geheugen aan. Sluit ik alles af is dit 110MB. Feitelijk gezien dus helemaal niks terwijl er 975MB in zit (dus niet 1GB kennelijk). Voor de rest blijft het een fantastisch apparaat.
Ik heb die van mij dagelijks in mijn broekzak, of de binnenzak van mijn jas (als ik onderweg ben). Ik heb er zelf een wallet hoes omheen die nogal dik is dus heb hem liever niet in mn broek hangen, wegens bewegingsvrijheid. Ik heb net even gekeken, maar na een half jaartje is die van mij nog kaarsrecht. Gelukkig heb ik een manier gevonden om een scheve iPhone weer te kunnen fixen zonder dat het display daardoor naar z'n grootje gaat en dat vind ik wel handig om te weten mocht het een keer voorkomen.
Ik heb die van mij dagelijks in mijn broekzak, of de binnenzak van mijn jas (als ik onderweg ben). Ik heb er zelf een wallet hoes omheen die nogal dik is dus heb hem liever niet in mn broek hangen, wegens bewegingsvrijheid. Ik heb net even gekeken, maar na een half jaartje is die van mij nog kaarsrecht. Gelukkig heb ik een manier gevonden om een scheve iPhone weer te kunnen fixen zonder dat het display daardoor naar z'n grootje gaat en dat vind ik wel handig om te weten mocht het een keer voorkomen.