Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:45

Typhone

Who Dares Wins

Dancing_Animal schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Helemaal mee eens. Kennis van me krijgt het voor elkaar ALLE devices die hij heeft onder de krassen te laten zitten. Krassen op z'n iPad, iPod onder de krassen, notebook ging zonder bescherming mee in de rugzak, fotolenzen met vlekken er op, raspberry PI opgeblazen, meerdere pc's opgeblazen.
En laatst zei hij nog : ik ga altijd heel zuinig met mijn spullen om 8)7

Heb in het verleden ook eens cd's uitgeleend aan anderen. Boekjes zaten dan weer verkreukeld teruggestopt enzo... ja dat hoort zo... (?) en dan ben ik de pietlut.

[ontopic]
Laatst de iPhone 6 en 6+ bekeken in de winkel en automatisch kijk ik dan toch aan de zijkant om te zien of die wel helemaal recht loopt. En soms twijfel ik dan gewoon of ik een rechte lijn zie of niet... apart he, het is soms best moeilijk te beoordelen. Ook op een hele andere plek dan bij de volumeknoppen.
In de Mediamarkt in Eindhoven stond zaterdagochtend een kromme. Toen ik terugkwam om het een vriend te laten zien stond er opeens een zilveren (die recht was). Mensen blijven het toch proberen denk ik zo.

Als ik echter zie hoe mensen tekeer gaan met hun spullen...Een vriendin van mij heeft sinds 2 maanden een Galaxy S5. Als je ziet hoe die er nu uitziet dan springen de tranen in je ogen. Vol krassen, missende hoekjes en dit en dat. Van tevoren steen & been geklaagd hoe duur een los toestel is, dan toch maar met (duur!) abonnement nemen en nu ze nog 1.8 jaar te gaan heeft ziet dat ding er al uit alsof hij al 4 jaar gebruikt is op de bouw. Die mensen zouden geen mening mogen hebben betreffende het 'hoe en wat' van elektronica cq gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324333

Ik heb de 6 plus vandaag op de kop af 3 weken in mijn bezit en vanaf die tijd altijd in mijn broekzak van mijn jeans gedragen (zakken aan de voorkant) Er zit een softgel bumper omheen en ik gebruik geen screenprotector.
Resultaat: Nog kaarsrecht en nog een krasloos scherm. Ophef voor niks naar mijn mening. Maar het zal er inderdaad ook wel deels aan liggen hoe je met je spullen omgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 324333 op 18-10-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310985

user001 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Vergeten jullie niet dit kleine detail: de iPhone 6+ buigt, en blijft gebogen. Die Samsung Galaxy Note buigt nog meer, maar wanneer je de kracht erop stopt, keert het terug naar zijn oorspronkelijke staat.
Dat is het hele punt inderdaad.

Overigens voor een 'niet bestaand probleem' vind ik dit toch wel nogal verontrustend: www.oneofthenine.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:42

ötzi

eclecticus

Aan de hand van dit linkje de mijne (vier dagen oud!) maar eens goed bekeken; krom aan de kant van de sim kaart, bol aan de achterzijde, hol aan de schermzijde.
Telefoon alleen in mijn broekzak gehad zoals ik bij mijn 4, 5 en 5s al jaren heb gedaan, en ik ga echt zuinig met mijn spullen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo hè hij zit al op 115 exemplaren, nou dat is vast wel veel meer dan de ingecalculeerde foutmarge voor consumenten elektronica..... Ooh nee toch niet want die grens ligt op 0,5% (oid). Nog een goeie 50.000 te gaan dus 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Dat zal best maar toen ik m afgelopen woensdag kocht was ie kaarsrecht, ik denk dat dit wel eens een behoorlijk staartje kan krijgen voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324333

Anoniem: 310985 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:55:
[...]

Dat is het hele punt inderdaad.

Overigens voor een 'niet bestaand probleem' vind ik dit toch wel nogal verontrustend: www.oneofthenine.com
Dat is inderdaad nogal verontrustend. Ik heb de "Wobble test" gedaan zoals beschreven. gelukkig is mijn Plus toch (nog) kaarsrecht maar ik ga het zeker in de gaten houden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb sommige broeken waar ik hem dan in m'n jas zak draag, omdat die gewoon te klein zijn, maar meestal draag ik hem gewoon in mijn voorzak van mijn broek. Ga er nog een spigen slim armor case voor kopen. Die nog wel een beetje protectie zal geven...

Als ik zo soms wil kijken of hij recht is dan kijk ik en dan lijkt het dat die scheef is maar dat is dan eigenlijk gelukkig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024

[ Voor 41% gewijzigd door Remko.me op 19-10-2014 23:51 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Werkt die nou echt na die 2 gaten of is dat fake? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Hmm, ik heb de "wobble" test ook even gedaan met m'n ogenschijnlijk kaarsrechte plus. Zo met het blote oog en ik heb een aardig timmermansoog, ziet hij er recht uit :p

Toch wiebelt hij, met het scherm naar beneden gelegd, vanaf de hoek waar de camera zit naar de hoek diagonaal tegenover. Getest op een aantal tafels en glasplaatjes in huis, telkens hetzelfde resultaat. Het is te weinig om het te zien of een probleem te vormen, maar het is wel duidelijk vast te stellen.

Ik ga het even in de gaten houden of het zo blijft of erger wordt. Het toestel wordt voor de rest goed behandeld, zit in een leren hoesje en zit voor de rest niet in strakke kleren of tassen.

Ik ben benieuwd of anderen met een rechte telefoon toch ook een niet helemaal vlak display hebben? Misschien gewoon een display wat onder lichte spanning gemonteerd is? Jammer genoeg weet ik niet of hij dit al vanuit de doos had, ik heb hem vanaf de NL launch.. Anderen die hun ervaring hiermee willen delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220060

Anderen die hun ervaring hiermee willen delen? ;)
Net even gekeken na twee weken gebruik, nog kaarsrecht.
Zit wel in een lederen booklet hoesje van Spigen en wordt eigenlijk nooit in broekzak gedragen (vond ik met de 5 al niet meer fijn).

Schrok wel, in eerste instantie wiebelde de telefoon wel maar lag toen verkeerd om, met de lens naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Haha, ja die uitstekende lens helpt niet mee :p

Ondertussen nog eens goed langs de telefoon gekeken en warempel denk ik toch een heeeeeele lichte buiging te zien naar "achteren" toe. Eens kijken of dat op de foto is te zetten.

De hoek en de plek laten zich wel raden; aan de zijde van de volumeknoppen en ook precies op die plek.. Wat ik dus niet weet of dat al zo uit de doos was. Neemt niet weg dat ik zeer zuinig ben op m'n spullen en dit toch wel degelijk onacceptabel zwak lijkt te zijn... Mijn iPhone 4 in perfecte originele staat getuigd mijn inziens dat het niet aan deze gebruiker ligt ;)

Eens even overpeinzen wat ik er mee ga doen. Ik ben al behoorlijk verpest door het grote scherm en een duidelijke fix is er (nog) niet :'( Eens kijken of het mogelijk is in ieder geval een notitie op te laten tekenen bij Apple, ben toch een beetje bang dat het alleen maar erger wordt en de case zwakker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:39
Welk hoesje gebruik je eigenlijk?
Gaat het om een iPhone 6 of 6 plus?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Vandaag mijn verbogen 6 bij de Apple store op de hoek omgeruild, ze gaven niet echt toe bij de genius bar dat het een zwak punt is (lees productiefout) maar kreeg wel zonder problemen een nieuwe mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Tja, ik hoop ook dat het een productiefout is, dat betekent dat een omruil met een goed exemplaar de oplossing is :)

In mijn geval betreft het een 128GB 6 Plus, opgehaald in Dusseldorf bij de Apple Store voor zover dat van belang is :p Ik gebruik alleen een lederen sleeve, maar berg hem altijd zorgvuldig op. Dat betekent bij mij ook wel eens een broekzak, maar het zijn zeer zeker geen strakke skinnies :p

[ Voor 13% gewijzigd door Duck op 20-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Het ging mij meer om het model telefoon en hoesje. Ik heb het idee dat het bij de iPhone 6 vaker voorkomt, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat deze meer verkocht is.

Wat het hoesje betreft: je zei dat je er één van leer hebt, dus ik was benieuwd of het om een Apple leren case ging, maar niet dus.

Een Apple leren case zit vrij strak om de telefoon heen en heeft ook dikke randen. Dat zou enige stevigheid moeten geven.

Met Apple case slaagt mijn telefoon (6+) in ieder geval voor de Wobble test. Zonder case heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ötzi schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:06:
Vandaag mijn verbogen 6 bij de Apple store op de hoek omgeruild, ze gaven niet echt toe bij de genius bar dat het een zwak punt is (lees productiefout) maar kreeg wel zonder problemen een nieuwe mee...
Kreeg je ook echt daadwerkelijk een nieuwe (dus uit een nieuw doosje) of kreeg je een Refurb uit een bruin doosje?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024

Dit hoort echt niet pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
sorry hoor maar ik word nu toch wel een beetje moe van het gezeik....

kunnen diegene die deze iPhones kopen en kapot maken hun geld AUB doneren aan een GOED doel!!!!
dit is pure geldverspilling, en Apple heeft al genoeg...... ik weet genoeg mensen (doelen) die je met het geldbedrag enorm geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 01:11:
[...]

Kreeg je ook echt daadwerkelijk een nieuwe (dus uit een nieuw doosje) of kreeg je een Refurb uit een bruin doosje?
Gewoon een gesealde witte doos met een nieuwe 6 128GB SG.
Het rare vond ik dat ze het niet echt toegaven maar ik het toestel sowieso binnen 14 dagen
na aankoop mocht ruilen, wat dus exact hetzelfde type was dat ik bij ze heb ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 21:49
Remko.me schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:41:

kunnen diegene die deze iPhones kopen en kapot maken hun geld AUB doneren aan een GOED doel!!!!
dit is pure geldverspilling, en Apple heeft al genoeg...... ik weet genoeg mensen (doelen) die je met het geldbedrag enorm geholpen zijn.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 18:53
Na het buigen is er nu ook het verkleuren van de antennestrips.

http://www.phonearena.com...on-the-new-iPhone_id62047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Tja.. dat had HTC ook!

Verkleuren is niet het probleem van Apple maar van de spijkerbroek, dat product geeft af en niet andersom.... dus om Apple daarvoor te blaimen is niet kloppend wat mij betreft.

Alles wat je in die broek doet verkleurd.

Kortom: blaime de broek, was die van tevoren of let op je kleur binnenzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Remko.me schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:41:
Daar is deze thread toch voor? Problemen met buigen naar voren brengen. Ook al gebeurt het op een onorthodoxe wijze, maar een telefoon door midden buigen/breken lijkt me toch niet helemaal kunnen?

Ik kan drukken wat ik wil op mijn iPhone 5, maar buigen doet hij niet. Hoe kan dit door de tests komen bij Apple? Zouden ze dit al hebben geweten van tevoren denken jullie? Kan toch haast niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik weet niet hoeveel kracht die meneer uitoefent maar hetzelfde hoef ik ook niet te doen bij mijn autodeur.......
dan deukt het ook in.

Ik weet niet wat normaal is,maar dit wat zij tonen zijn geen normale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Tja, ik ga ook niet mee in alle "gehypte" problemen, anders had ik het toestel simpelweg niet gekocht, maar dit is toch echt een gevalletje terug naar de tekentafel of vind de productiefout... Ik heb even een foto van de kromming van mijn telefoon proberen te schieten, wat nogal lastig is zonder fotografieskills, maar volgens mij moet het zo wel te zien zijn :p

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/123ks39.jpg

Als dit 5 weken normaal voorzichtig gebruik teweeg brengt, wat dan over een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
is het de plus of de gewone 6 en zonder hoesje en hoe draag je hem? wel handig om te weten.

Verder, terug naar de winkel en nieuwe eisen! Ik verwacht dat het probleem toch wel wordt aangepakt of is opgelost inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Het is een 6 Plus, telkens netjes opgeborgen in een leren sleeve. Regelmatig te vinden in de broekzak van een normale spijkerbroek, waar ik zelf denk dat het probleem is ontstaan. Zodra ik ga zitten is hij er eigenlijk al niet meer te vinden, maar leg ik hem ergens neer.

Zaterdag een afspraak in de Apple Store, ik verwacht dat ze dit probleem netjes op gaan lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Duck op 23-10-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Verwacht het ook!

Hier overigens een stukje theorie achter het benden...

analyseren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Remko.me schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:59:
Tja.. dat had HTC ook!

Verkleuren is niet het probleem van Apple maar van de spijkerbroek, dat product geeft af en niet andersom.... dus om Apple daarvoor te blaimen is niet kloppend wat mij betreft.

Alles wat je in die broek doet verkleurd.

Kortom: blaime de broek, was die van tevoren of let op je kleur binnenzak.
Het eerste wat je doet bij nieuwe kleding is deze wassen in azijnwater. Waarom? Om te zorgen dat het later niet gaat afgeven :) Een bekende truc die van generatie op generatie is aangeleerd maar die je vandaag de dag steeds meer ziet verdwijnen. Steeds minder mensen zijn van dit soort dingen op de hoogte. Het trucje werkt alleen niet altijd, bij kleding met heel erg veel pigment heb je er altijd last van. Daar zul je dus voorzichtig moeten zijn met alles wat je in je zakken stopt en zelfs waar je op gaat zitten.

Ik vraag me overigens af hoeveel mensen eerst afspoelen alvorens ze dingen in de vaat zetten, zullen er ook wel niet veel meer zijn. Knoopjes aan je overhemd zetten, wie kan dat nog? Toch wel handige skills om te hebben!

Dat uitlegfilmpje is ook wel langdradig. Gelukkig staat er in de description kort opgesomd waar het dan aan zou liggen, niveau "schot voor open doel". Het lijkt wel of mensen het ook niet serieus willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Remko.me schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:16:
is het de plus of de gewone 6 en zonder hoesje en hoe draag je hem? wel handig om te weten.

Verder, terug naar de winkel en nieuwe eisen! Ik verwacht dat het probleem toch wel wordt aangepakt of is opgelost inmiddels.
Nou dat betwijfel ik dus, toen ik met hetzelfde probleem na vier dagen bij Apple kwam zeiden ze bij binnenkomst al dat verbuigen niet onder de garantie viel maar ik de 6 wel om zou kunnen ruilen binnen de 14 dagen na aankoop.
Ik denk dat de medewerkers een hele duidelijke instructie hierover hebben gekregen wat betreft het niet onder de garantievoorwaarden omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
moeten ze iig niet bij mij proberen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

ötzi schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

Nou dat betwijfel ik dus, toen ik met hetzelfde probleem na vier dagen bij Apple kwam zeiden ze bij binnenkomst al dat verbuigen niet onder de garantie viel maar ik de 6 wel om zou kunnen ruilen binnen de 14 dagen na aankoop.
Ik denk dat de medewerkers een hele duidelijke instructie hierover hebben gekregen wat betreft het niet onder de garantievoorwaarden omruilen.
Remko.me schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:43:
moeten ze iig niet bij mij proberen........
Idd, dan ga ik toch echt op mijn strepen staan.
Er word toch een vermogen neergelegd voor high end premium product en verwacht dan ook dat deze niet gaat buigen.
Mocht dat toch gebeuren dan verwacht en eis ik gewoon een kosteloze vervanging.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:52

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Remko.me schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:33:
Verwacht het ook!

Hier overigens een stukje theorie achter het benden...

analyseren:

[video]
Theorie my ass, de iPhone buigt in deze video omdat hij hem wil buigen. Waarom zou je in hemelsnaam dat doen met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Die kerel wil hem natuurlijk buigen, hiermee toont hij met excessieve kracht aan waar de zwakke plek zit. Deze "bendgate" is een leuke bijverdienste voor gasten die grote hoeveelheden views op YouTube genereren en zullen om het hardst roepen uit eigen belang, maar dat neemt niet weg dat het probleem ook in normale omstandigheden bestaat. Hoe dit aantal zich verhoudt ten opzichte van de grote hoeveelheid toestellen die al in omloop zijn moet nog gaan blijken denk ik.

Dit probleem zal niet voor iedereen in de eerste weken van gebruik de kop op steken, maar wat over een paar maanden als het nieuwe en voorzichtige eraf is en men de telefoon weer gaat gebruiken zoals de meeste telefoons? Dan bedoel ik niet dat ze er lomp mee omgaan, maar wel dat hij gewoon in een broekzak meegenomen wordt en dán krom raakt. Dat hoef je toch niet acceptabel te vinden? Ik denk dat een grote groep mensen echt wel kan inschatten wat je redelijkerwijs met je telefoon mag doen (althans verwacht te kunnen) en zelfs die met een kapotte telefoon opgezadeld gaan worden, omdat hij een aantal keer in een broekzak heeft gezeten. De tijd zal het leren. Misschien is het toch pech hebben met een aantal rotte "apples" en betreft het een relatief kleine hoeveelheid toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als men dat soort "schot voor open doel" filmpjes nodig heeft om te snappen waarom zo'n iPhone kan buigen houd ik mijn hart vast :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626454

Doet dit probleem zich ook voor bij de gewone 6? Als je het weet zeg het dan aub, hier help je me hard mee ;) Grts Robbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295610

Anoniem: 626454 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:54:
Doet dit probleem zich ook voor bij de gewone 6? Als je het weet zeg het dan aub, hier help je me hard mee ;) Grts Robbe
Een vriend heeft zijn zwarte iPhone 6 (per ongeluk) weten te buigen. Maar hij sport wel zes keer per week wat wel van invloed kan zijn..

Zelf heb ik tot op heden geen problemen ervaren. _/-\o_

Je mag toch wel als consument verwachten dat als je een telefoon van 800€ aanschaft, dat je dan zorgeloos kan lopen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Nou, de houding van Apple is ronduit klote.. Geen vervanging voor mijn 6 Plus gekregen vandaag, terwijl Apple Care mij daar telefonisch naar toe had gestuurd. Het standpunt van de medewerkers is als volgt; de richtlijn van Apple is dat de 6 Plus niet kan buigen zonder excessieve kracht, PUNT UIT. Men hoeft het toestel niet te onderzoeken, een snelle blik van de medewerkers in de winkel is voldoende. Ja, ook als het toestel voor de rest puntgaaf is en geen enkele gebruikssporen heeft buiten wat vette vingers :(

Het is niet discussierbaar en exemplarische productfouten komen niet voor. Een ontevreden trouwe klant met lege handen naar huis sturen is blijkbaar de geweldige klantenservice van Apple. Ik baal hiervan, niet alleen dat ik geen oplossing heb, maar vooral de behandeling door de manager van de Apple Store. Geen enkel antwoord op mijn vragen, maar om de hete brij heen draaien en mij z.s.m. de winkel uitwerken.

Saillant detail; naast mij werd op hetzelfde moment een exact hetzelfde gekromde iPhone 5 wél omgeruild. De reden; er is wel een richtlijn voor de medewerkers dat de iPhone 5 een zwakke behuizing kan hebben. Dit is naar eigen zeggen gebaseerd op intern onderzoek bij Apple op geretourneerde iPhone 5's. Mijn 6 Plus hoeven ze niet te onderzoeken, wat is dat voor vreemds? Bij mij gaat deze rare gang van zaken er NIET in.

Maandag breng ik mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte. Mijn advies aan een ieder die nog een iPhone 6 Plus wil kopen; doe het niet, de kans dat hij krom raakt zonder zelf te weten waarom is aanwezig... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Duck schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:19:
Nou, de houding van Apple is ronduit klote.. Geen vervanging voor mijn 6 Plus gekregen vandaag, terwijl Apple Care mij daar telefonisch naar toe had gestuurd. Het standpunt van de medewerkers is als volgt; de richtlijn van Apple is dat de 6 Plus niet kan buigen zonder excessieve kracht, PUNT UIT. Men hoeft het toestel niet te onderzoeken, een snelle blik van de medewerkers in de winkel is voldoende. Ja, ook als het toestel voor de rest puntgaaf is en geen enkele gebruikssporen heeft buiten wat vette vingers :(

Het is niet discussierbaar en exemplarische productfouten komen niet voor. Een ontevreden trouwe klant met lege handen naar huis sturen is blijkbaar de geweldige klantenservice van Apple. Ik baal hiervan, niet alleen dat ik geen oplossing heb, maar vooral de behandeling door de manager van de Apple Store. Geen enkel antwoord op mijn vragen, maar om de hete brij heen draaien en mij z.s.m. de winkel uitwerken.

Saillant detail; naast mij werd op hetzelfde moment een exact hetzelfde gekromde iPhone 5 wél omgeruild. De reden; er is wel een richtlijn voor de medewerkers dat de iPhone 5 een zwakke behuizing kan hebben. Dit is naar eigen zeggen gebaseerd op intern onderzoek bij Apple op geretourneerde iPhone 5's. Mijn 6 Plus hoeven ze niet te onderzoeken, wat is dat voor vreemds? Bij mij gaat deze rare gang van zaken er NIET in.

Maandag breng ik mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte. Mijn advies aan een ieder die nog een iPhone 6 Plus wil kopen; doe het niet, de kans dat hij krom raakt zonder zelf te weten waarom is aanwezig... :'(
Ben blij dat ik nog geen iPhone 6 heb. Ik ben nog even bij de 5S gebleven om alles aan te zien, maar in mijn omgeving (Waar iedereen een iPhone 6 moest hebben) zijn er toch al een hoop gebogen.

Ik vind dat geweld niets oplost, maar als je een telefoon koopt van 800+ euro die na 2+ weken krom is bij normaal gebruik, en Apple weigert garantie te geven, en er zou eens iemand doordraaien en iets geks doen, dan zou ik daar geen begrip voor hebben maar het wel begrijpen (Om het maar heel netjes te zeggen).

Dit is gewoon een probleem, dat weet Apple ook. Maar als dat probleem in 50% van de telefoons zit dan is het uit commercieel belang niet haalbaar om daar garantie op te geven. Zo gaat dat (helaas).

En voordat iedereen mij naar de Android/Windows hoek gaat verwijzen, ik heb Apples al vanaf de tijd dat er nog geen mobiele telefoon bestond. Ik ben zelf redelijk 'fanboy' maar ik merk nu gewoon in mijn directe omgeving dat mensen die Apple 'supporten' door elk jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen, een tablet etc volkomen genegeerd worden op een probleem die er wel degelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 25-10-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Wellicht verandert het standpunt van apple nog in de toekomst.

Als over een aantal maanden daadwerkelijk 50% van de iPhones krom is, dan zullen ze toch wel iets moeten doen lijkt me. Wellicht komt er dan voor de iPhone 6(+) ook een 'richtlijn' gebaseert op intern onderzoek bla bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 22:52

Heb je echt ondanks de Apple care(+?) geen nieuwe gekregen? Ik dacht dat je bij Apple care+ altijd een nieuwe iphone zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ik bedoel gewoon de klantenservice, die door het leven gaat als Apple Care bij mijn weten. Ik heb dus geen extra Apple verzekering ;) Zou ook niet nodig moeten zijn na 5 weken...

Ik lees net op www.oneofthenine.com dat er vandaag ook iemand in de Apple Store in Amsterdam is weggelachen door het personeel, het lijkt erop dat het personeel een nieuwe instructie heeft gekregen? Er zijn namelijk wél toestellen geruild in de winkel zoals ook in dit topic te lezen valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Duck op 25-10-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10

O, was jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Jammer, dit niet geheel onverwachte standpunt van Apple...
Het is natuurlijk belachelijk dat je niet gewoon een nieuwe krijgt, als je alle foto's bekijkt zie je dat elke telefoon op een bijna identiek punt buigt, lijkt me een duidelijke productiefout.
Denk dat een class action zaak veel meer zoden aan de dijk gaat zetten bij Apple...
Ik ben inmiddels aan mijn derde 6 toe, vraag me af wanneer ik niet meer mag omruilen (binnen 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:41
Het heeft ook heel lang geduurd voor dat Apple ook de antenne-gate had onderkend bij de iPhone 4. De 6 is net uit, helaas voor de early adopters betalen ze een dure rekening voordat Apple stilzwijgend het eea wijzigt om dit in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ook bij mij is mijn iPhone 6 gisteren vrij plotseling gebogen. Ik haalde hem uit mijn broekzak en ineens was ie gebogen, ik voelde het direct. Het is ronduit bizar om te zien dat het écht gebeurt, ook bij mensen die voorzichtig omgaan met hun toestel.

Mijn toestel heeft trouwens ook plotseling last van backlight bleeding aan de kant van de buiging. Dit is ongetwijfeld ontstaan bij de buiging. Als je dát nou (telefonisch) opgeeft bij Apple als primaire klacht, misschien dat er dan anders wordt omgegaan met de ruiling.

Maar wat bizar zeg, dat die dingen gewoon echt spontaan buigen in de broekzak, er is geen enkele brute kracht voor nodig, het gebeurt gewoon. Nooit gedacht dat dit mij zou gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Maar wat heb je dan gedaan?

Een iPhone buigt niet uit zichzelf. Daar is een kracht voor nodig (natuurwet).

Dus wat is er gebeurd in de tijd dat je hem recht in je broekzak hebt gestoken en er weer gebogen uit hebt gehaald?

Heb je in een bepaalde houding gezeten of andere bewegingen gemaakt waarbij er mechanische spanning op de behuizing komt te staan? Ben je ergens tegenaan gestoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Jeroen O schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:04:

Dus wat is er gebeurd in de tijd dat je hem recht in je broekzak hebt gestoken en er weer gebogen uit hebt gehaald?

Heb je in een bepaalde houding gezeten of andere bewegingen gemaakt waarbij er mechanische spanning op de behuizing komt te staan? Ben je ergens tegenaan gestoten?
Veters gestrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
Really? Bij mij zou alles buigen als ik mijn veters zou strikken. Zo veel spanning komt er op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
Toestel na 5 dagen gebogen, doe ik onvoorzichtig, nou nee m'n iphone 4s heeft het 3 jaar volgehouden, intensief gebruikt en nog met orginele voor en achterkant.
Het aluminium boven sim en boven volume - rekt op. Daarom issie krom...

[ Voor 0% gewijzigd door maxmaxmax op 26-10-2014 10:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
maxmaxmax schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:48:
Toestel na 5 dagen gebogen, doe ik onvoorzichtig, nou nee m'n iphone 4s heeft het 3 jaar volgehouden, intensief gebruikt en nog met orginele voor en achterkant.
Het aluminium boven sim en boven volume - rekt op. Daarom issie krom...
Als je het ding bij Apple zelf hebt gekocht mag je 'm binnen 14 dagen terugbrengen. Als ze over het kromme beginnen te zaniken zeg je dat ie zo was toen je hem uit de verpakking haalde. Kans is ook aanwezig dat ze de doos niet eens controleren, had ik laatst toen ik een iPad air terugbracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12-2024
Idd binnen 2 weken naar leverancier terug.
Telefoon moet mi steviger genaskt worden thv inkeping in chassis (sim en volumeknop)
Ik mocht terugbellen als het bij de leverancier niet lukt.
Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/unPyoGyJz4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ris57
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01-2021
Voor de mensen die wel geholpen worden door Apple nadat hun iPhone 6+ verbogen is: wat heb je aan een nieuw exemplaar, als die even makkelijk buigt? Kwestie van tijd voordat het weer gebeurt lijkt me?

En als je ondanks alle publiciteit over "bend gate" nu toch gewoon besluit een iPhone 6+ te kopen, moet je dan verbaasd en verontwaardigd zijn als het probleem bij jou ook optreedt? Het grenst aan sado-masochisme, wil je gewoon echt zo graag door Apple genaaid worden?

[ Voor 10% gewijzigd door j0ris57 op 26-10-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Het blijft toch echt zo: Plastic > Aluminium. Waarom gebruikt Apple dan niet high end carbon fibre of iets dergelijks. Waarom cheap ass aluminium voor zulke dure telefoons?
De kwaliteit van hun hardware gaat wel steeds verder achteruit en die van de concurrenten vooruit en zelfs voorbij gestreefd. De hardware van Apple was altijd top notch. Nu niet meer. Heb toch echt het gevoel dat dit pas is gekomen toen Steve Jobs is gestorven. Ik maak geen grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ja, die klant was ik ;)

Apple Care laat je gerust vanuit Rotterdam naar Den Haag rijden en het voordoen alsof het een formaliteit is. Dat ik tijd, brandstof en 8 euro parkeerkosten kwijt ben is overkomelijk als je dan snel geholpen wordt, nu niet.

Maandag bel ik mijn rechtsbijstandverzekering en geef ik de zaak uit handen. Net nog telefonisch contact gehad met de support. Onder andere verhaal halen waarom ik voor niks naar de winkel wordt gestuurd als dit blijkbaar policy is. Wederom geen antwoorden. Stugge manager aan de lijn, stuur maar foto's, technical support gaat een definitief oordeel vellen. Ik gaf uiteraard aan niet blij te zijn, dat dit dan al niet in de winkel gedaan kon worden.

Oja, tussen neus en lippen door werd mij nog even verteld dat ik alleen recht had op de door Apple gestelde garantievoorwaarden. Het toestel is immers in Dusseldorf aangeschaft. Ze zijn dus moedwoelig de boel aan het traineren. Ze willen helemaal geen goede klantenservice hebben, maar puur keiharde sales maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03 18:30
Begrijp ik nou goed dat ook de 4.7" variant hier last van heeft ondanks zijn kleinere formaat??

Of is het echt alleen de Plus versie.

[ Voor 17% gewijzigd door lakigucci op 26-10-2014 14:04 ]

👉iPhone 7 Plus Te Koop👈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616726

j0ris57 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:08:
Voor de mensen die wel geholpen worden door Apple nadat hun iPhone 6+ verbogen is: wat heb je aan een nieuw exemplaar, als die even makkelijk buigt? Kwestie van tijd voordat het weer gebeurt lijkt me?

En als je ondanks alle publiciteit over "bend gate" nu toch gewoon besluit een iPhone 6+ te kopen, moet je dan verbaasd en verontwaardigd zijn als het probleem bij jou ook optreedt? Het grenst aan sado-masochisme, wil je gewoon echt zo graag door Apple genaaid worden?
Het valt op dat alle toestellen op dezelfde plek buigen. Dit is gewoon een productiefout van Apple waar je als consument de dupe van wordt. Daarom ben ik het met je eens dat een nieuw exemplaar niet de juiste oplossing is voor het probleem. Het is onzinnig om een vervangend toestel te krijgen dat over 5 weken ook weer gebogen is. 8)7
Als er na een maandje al toestellen buigen (buiten de schuld van de consument om), hoeveel moeten er dat dan zijn over 2 jaar? Ook als ik ik het verhaal van Duck lees vind ik het ronduit schandalig hoe hiermee bij Apple wordt omgegaan. Ik zou gewoon mijn geld terug willen...
Die reacties op internet: "Had je er wel een hoesje om?", of "Oh je hebt hem op de fiets in je broekzak, dan snap ik wel dat hij buigt." zijn te gek voor woorden. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

lakigucci schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:03:
Begrijp ik nou goed dat ook de 4.7" variant hier last van heeft ondanks zijn kleinere formaat??

Beide toestellen kunnen hier last van hebben.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Jeroen O schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:04:

Deels eens, maar de nieuwe iPhones buigen sneller dan iedere andere telefoon bij normaal gebruik.
En is het heel gek om als consument de verwachting te hebben dat een behuizing qua stevigheid mee ontwikkelt met dingen zoals gorilla glass ipv juist fragieler te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Er zijn gewoon foute keuzes gemaakt in de ontwikkeling van deze toestellen. Ik kan bijvoorbeeld best leven met de uitstekende lens, maar toch hadden velen met mij hadden liever een iets dikkere en dus stevigere case gehad. Van een uitstekende camera was dan ook direct geen sprake meer geweest. Eigenlijk vind ik dat het zowel esthetisch als qua degelijkheid allebei minder is geworden ten opzichte van de oude toestellen.

Ook ik haal de bekende uitspraak er maar bij, het lijkt allemaal minder te worden nu Steve Jobs niet meer aan het roer staat. Deze übercriticus had dit product volgens mij niet in de huidige vorm op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 22:17
Ook ik haal de bekende uitspraak er maar bij, het lijkt allemaal minder te worden nu Steve Jobs niet meer aan het roer staat. Deze übercriticus had dit product volgens mij niet in de huidige vorm op de markt gebracht.
lol, houd op. Apple heeft ook onder Steve Jobs zat 'slechte' producten op de markt gebracht. Dit soort uitspraken zijn lekker populair, maar alleen gebaseerd op het gevoel van vroeger was alles beter.

Maar on-topic:
Dit soort berichtgevingen houden mij nu beetje tegen om de iPhone6 te halen. Gelukkig is die nog slecht leverbaar en is mijn aankoop daardoor sowieso naar achter geschoven. Ik blijf dit topic in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Het buigen van deze toestellen is inderdaad nu misschien nog niet zo'n groot probleem maar dit gaat de komende maanden extreem verergeren natuurlijk, wanneer dit bij steeds meer mensen gaat gebeuren.

Het zal het aluminium vast geen goed hebben gedaan, maar ik heb de mijne zojuist succesvol terug gebogen. Je ziet er (bijna) niks meer van.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 26-10-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Tijn89 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:17:
[...]
lol, houd op. Apple heeft ook onder Steve Jobs zat 'slechte' producten op de markt gebracht. Dit soort uitspraken zijn lekker populair, maar alleen gebaseerd op het gevoel van vroeger was alles beter.
Aan de ene kant geef ik je gelijk, aan de andere kant hebben we het wel over het paradepaardje waarmee Apple helemaal mee op de kaart is gezet bij het grote publiek. Het probleem is naar mijn mening veel groter dan bijvoorbeeld "antennagate" met de 4 en daar hebben ze ook moeten zwichten onder de druk.

Mac's als desktop vinden toch in veel kleinere mate aftrek bij het grote publiek, de telefoons daarentegen... Neemt niet weg dat een probleem bij die andere producten ook 100% serieus genomen moeten worden, het zal alleen makkelijker door Apple onder het kleed geveegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Anoniem: 616726 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:06:
Die reacties op internet: "Had je er wel een hoesje om?", of "Oh je hebt hem op de fiets in je broekzak, dan snap ik wel dat hij buigt." zijn te gek voor woorden. 7(8)7
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek. Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.
Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:43:
Hij was zo goed dat ze 'm destijds eruit hebben gegooid omdat Apple rap richting faillissement ging. Helaas konden zijn opvolgers het tij niet keren. Een periode waar nota bene Steve Jobs zelf ruiterlijk heeft toegegeven dat ie het verkloot heeft (kan ook niet anders als je nota bene je aartsrivaal nodig hebt om te overleven). Gelukkig deed ie het bij de 2e poging wel goed. Alle shit die Apple ooit was hebben we aan Steve Jobs te danken, laten we dat vooral niet vergeten. Hij was ook maar gewoon mens. Derhalve had hij ook duizenden anderen nodig om die producten te ontwerpen. In zijn eentje was ie helemaal niets.

*knip*

Dat kan wel wat vriendelijker :)

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:19
ppl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek.
Sorry hoor, maar ik weet niet wat voor strakke jeans jij continue aanhebt, maar ik heb hier nog nooit last van gehad, in tegendeel zelfs. Niet met mijn vorige telefoon (5 inch) en ook niet met mijn huidige (5.2 inch), ze passen allemaal probleemloos in elke broek (inclusief jeans) zonder onaangenaam te zijn. Te zeggen dat een telefoon niet meer voor in je broek is omdat ie dan kan buigen (niet omdat ie te groot is), terwijl geen enkel ander merk met telefoons van dezelfde afmeting daar problemen mee heeft, is juist absurd. Het formaat is hier niet het probleem, het buigen is het. Van zowel de iPhone 6 als de 6 Plus zijn er al voorbeelden dat ze bij normaal/voorzichtig gebruik kunnen buigen (en die vorm blijven aanhouden), iets wat niet hoort.
Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.
Ten eerste omdat dit gewoon een garantie geval is. En daarnaast: wat wil je anders doen? Als je hem niet omruilt zit je met een "kapotte" telefoon die veel minder of niets meer waard is (veel succes om die door te verkopen). Ruil je hem wel om, dan heb je in ieder geval een splinternieuw toestel wat je, mocht je dit type niet meer willen, wel kunt doorverkopen (tegen de nieuwprijs). Als je geld terugkrijgen geen optie is, dan is het omruilen voor een nieuw exemplaar veruit het beste.

Graag een TR aanmaken en niet reageren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:39 ]

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
[...]

[...]

Hij was zo goed dat ze 'm destijds eruit hebben gegooid omdat Apple rap richting faillissement ging. Helaas konden zijn opvolgers het tij niet keren. Een periode waar nota bene Steve Jobs zelf ruiterlijk heeft toegegeven dat ie het verkloot heeft (kan ook niet anders als je nota bene je aartsrivaal nodig hebt om te overleven). Gelukkig deed ie het bij de 2e poging wel goed. Alle shit die Apple ooit was hebben we aan Steve Jobs te danken, laten we dat vooral niet vergeten. Hij was ook maar gewoon mens. Derhalve had hij ook duizenden anderen nodig om die producten te ontwerpen. In zijn eentje was ie helemaal niets.

Het verbaasd mij altijd weer wat voor dom volk er door dit soort topics wordt aangetrokken.
Je weet het wel te vertellen zeg... de board van Apple was het niet eens met Steve, Steve ging er uit en toen ging het slechter met ze. Steve kwam terug en het ging weer goed. Je zegt dat ie in z'n eentje helemaal niets was, maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Niemand kan in z'n eentje alles bedenken en maken, maar aan de andere kant wist ie wel het bedrijf uit het slop te trekken. Inderdaad met geld van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau
Trombose? Wat voor broeken draag jij dat een telefoon in een broekzak bloedvaten afknelt? Een waar ligt de grens van wel of niet in een broekzak, mocht de 5(s) nog wel, of was de 4 de limiet? Talloze andere grote telefoons worden constant in een broekzak gedragen, zonder probleem en iemand die dat met een iphone is ineens dom?

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 26-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Of Steve wel of niet goed een bedrijf leiden kan weet ik niet. Ik weet wel dat hij, in de ogen van velen, absurde eisen aan zijn producten stelde. Ik geloof dat dit ervoor gezorgd heeft dat veel producten naar het premium niveau werden getild.
[...]
Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden.
Ik ben een grote kerel, ik heb geen moment problemen gehad qua "ruimte" in mijn zakken, laat staan (af)knellen. Waar baseer je dit op?
Het verbaasd mij altijd weer wat voor dom volk er door dit soort topics wordt aangetrokken.
Met persoonlijk de aanval openen prijs je jezelf uit de discussie. Niemand is alwetend in deze discussie. Apple is degene die weet hoe de vork in de steel zit en zwijgt als een graf. Al zou ik ongelijk hebben is het een verschrikkelijke slechte instelling richting je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616726

[...]

Grote devices in je broekzak stoppen is ook te gek voor woorden. Kennelijk houdt men graag van oncomfortabel en het afknellen van bloedvaten. En dan te bedenken dat de kans op trombose op hetzelfde niveau of net iets hoger liggen als de kans op diabetes (dat is dus heel hoog). Dan hebben we het maar niet over de enorme eigenwijsheid door vooral niet te veranderen als men weet dat iets op een bepaalde manier stukgaat want men biedt veel liever de kat op het spek. Net zoals iemand hier ook al aangeeft: als het dan een productiefout of ontwerpfout is volgens jouw eigen zeggen, waarom dan nog ruilen? Dat is een kwestie van tijd voordat die ook stuk is want het is immers een productie-/ontwerpfout.
Dit is precies zo'n reactie waar ik het over had. Onbegrijpelijk dat mensen op deze manier kunnen redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:47
Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:51:
[...]

Ja, die klant was ik ;)

...

Oja, tussen neus en lippen door werd mij nog even verteld dat ik alleen recht had op de door Apple gestelde garantievoorwaarden. Het toestel is immers in Dusseldorf aangeschaft. Ze zijn dus moedwoelig de boel aan het traineren. Ze willen helemaal geen goede klantenservice hebben, maar puur keiharde sales maken :(
Ik weet niet hoe je je in de winkel of aan de telefoon hebt gedragen, maar als je inderdaad in de Apple Store hebt lopen roepen dat Apple je in je r**t n**kt dan vind ik het niet raar dat ze niet heel hard proberen je te helpen. Vriendelijkheid duurt het langst zeg maar...

Zelf heb ik een behoorlijk drama gehad met de iPhone5, die keer op keer met scuffs en deukjes nieuw in de doos geleverd werd (Scuffgate, je weet :)) maar Apple was daarin absoluut het toonbeeld van klantenservice. Ook zonder AppleCare(+) werd het toestel (gekocht bij Vodafone) probleemloos omgeruild en toen ik het echt zat begon te worden en dat een beetje liet merken kreeg ik zelfs een gratis upgrade van 16GB naar 32GB.

Ik denk dan; je hebt een probleem en afgezien van waar de oorzaak ligt, je wil gewoon een nette oplossing. De support persoon die je spreekt ontwerpt of bouwt die toestellen niet, maar is er om problemen op te lossen. Een beetje vriendelijk blijven helpt dan gewoon. Apple heeft absoluut de beste klantenservice waar ik ooit mee te maken heb gehad. Tuurlijk willen ze sales maken, maar aftersales is bij Apple volgens mij net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Ja ach, ik kan mijzelf gaan verdedigen, maar een gesprek was niet mogelijk. Probeer je eens in te beelden dat je net een toestel van 1000 euro hebt gekocht, er veel moeite voor hebt gedaan om er een te bemachtigen en dat je dan door de manager van de winkel belachelijk gemaakt wordt met je kapotte toestel. Het was niet netjes nee, maar de houding van deze persoon was simpelweg passief aggressief, het winkelpersoneel tegen die ene persoon die zijn goedrecht komt halen.

Je moet niet vergeten dat ik niet zeg dat een ander geen positieve ervaringen kan hebben, dat waren die van mij ook tot nu toe. Ik houd simpelweg mijn poot stijf en laat me niet in de hoek zetten als ik weet dat ik gelijk heb. Mijn stelregel is dat je bij After Sales pas het ware gezicht van een bedrijf te zien krijgt. Jammer genoeg laten veel mensen zich snel intimideren door de houding van winkelpersoneel en klagen steen en been zonder voor zichzelf op te komen. Ik accepteer dat niet, ik kom op voor mijn rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Duck schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:58:
Ja ach, ik kan mijzelf gaan verdedigen, maar een gesprek was niet mogelijk. Probeer je eens in te beelden dat je net een toestel van 1000 euro hebt gekocht, er veel moeite voor hebt gedaan om er een te bemachtigen en dat je dan door de manager van de winkel belachelijk gemaakt wordt met je kapotte toestel. Het was niet netjes nee, maar de houding van deze persoon was simpelweg passief aggressief, het winkelpersoneel tegen die ene persoon die zijn goedrecht komt halen.

Je moet niet vergeten dat ik niet zeg dat een ander geen positieve ervaringen kan hebben, dat waren die van mij ook tot nu toe. Ik houd simpelweg mijn poot stijf en laat me niet in de hoek zetten als ik weet dat ik gelijk heb. Mijn stelregel is dat je bij After Sales pas het ware gezicht van een bedrijf te zien krijgt. Jammer genoeg laten veel mensen zich snel intimideren door de houding van winkelpersoneel en klagen steen en been zonder voor zichzelf op te komen. Ik accepteer dat niet, ik kom op voor mijn rechten.
De apple store in Adam blijkt dan veel soepeler te zijn met dit soort handelingen. Maat van me heeft al 2 ingeruild ivm buigen en heeft zonder enige moeite een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:20
Ik denk dat het meer uit zakelijk belang is dat ze nu terughoudend zijn met omruilen van iPhones. Er zijn nog steeds te korten, en de vraag is nog steeds hoog. Dus dat betekent automatisch minder verkopen als ze telkens de gebogen iPhones moeten omruilen voor nieuwe, die net zo goed aan nieuwe klanten verkocht kunnen worden.

Het is wel een slechte zaak dat Apple zo inconsequent is wat betreft het omruilen van gebogen iPhones.
Maar een nog veel slechtere zaak is de opeenstapelingen van mensen met gebogen iPhones, wat dus echt steeds gewoon meer neigt naar een productiefout. Ik ben benieuwd hoe dit over een maand of twee is.

Natuurlijk zijn er mensen die lomp omgaan met hun spullen, maar zoiets als je telefoon in je broekzak moet gewoon kunnen. Een highend smartphone hoort gewoon robuust genoeg te zijn "druk" als dat te kunnen weerstaan. En mensen die beweren van niet dat is pas dom volk die een plaat voor hun hoofd hebben.

Prima dat sommige hier zogenaamd hun spullen met fluwelen handschoentjes gebruiken, maar het gaat om praktisch in zijn algemeenheid. Producten horen zich aan te passen aan de consumenten en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
In zekere zin past de iPhone zich nu aan de consument aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hadden ze toch beter een curved iPhone uit kunnen brengen, beetje meer of minder krom valt minder op, haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ja maar dan krijg je het probleem dat ie recht buigt in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
lakigucci schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:03:

Heb je het onderzoek van de Amerikaanse consumentenbond niet gelezen!?

nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Zojuist ook nog de Duitse Apple helpdesk gebeld. Waar ik in Nederland al niet blij was met de wachttijd van 20+ minuten, spande het gesprek met de Duitse support de kroon, bijna 40 minuten kunnen wachten. Enige optie was het toestel insturen, dan een beoordeling door tech en afhankelijk van het oordeel wel of niet moeten betalen voor omruil. Hier ben ik niet akkoord mee gegaan, omdat ik naar NL support al foto's had opgestuurd, in de winkel ben geweest voor een beoordeling en in deze conflict situatie niet zomaar mijn toestel overhandig.

Na dit gesprek de zaak direct aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering.

Een half uur later hangt er een email in mijn inbox dat NL Apple support een terugbelafspraak wil plannen. Wel erg snel na mijn gesprek met de Duitse support of misschien toch toeval? Ik ben in ieder geval benieuwd wat ik einde van de middag ga horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 11:32
Ik begin me af te vragen of het niet beter is om de steeds de 'S' versie van een iPhone serie te kopen. Ik heb zelf de 3GS, 4S en 5S gehad en daar geen problemen mee gehad, terwijl er bij de niet-'S' versies steeds problemen waren ('antennagate' bij de 4 en gevoeligheid voor krassen bij de 5 bijvoorbeeld).

Ik vind de 6 plus erg interessant als gelijktijdige vervanger van mijn 5S en iPad 2, maar twijfel over de aankoop omdat ik denk dat bij de 'S' versie volgend jaar het buigprobleem is aangepakt en wellicht ook de cameralens niet meer uitsteekt (al is dat laatste niet zo'n issue maar wel een designmisser).

Nouja, gezien de leveringsproblemen heb ik nog voldoende bedenktijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
saidddd93 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:02:
[...]

De apple store in Adam blijkt dan veel soepeler te zijn met dit soort handelingen. Maat van me heeft al 2 ingeruild ivm buigen en heeft zonder enige moeite een nieuwe gekregen.
Misschien dat Duck in de Store (evt in A'dam) kan verwijzen naar die maat van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Duck schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:

Een half uur later hangt er een email in mijn inbox dat NL Apple support een terugbelafspraak wil plannen. Wel erg snel na mijn gesprek met de Duitse support of misschien toch toeval? Ik ben in ieder geval benieuwd wat ik einde van de middag ga horen.
En? Wat is de uitkomst van het gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik merk nu toch dat mijn 6 Plus van nog geen 3 weken oud lichtjes getordeerd is. Overdag altijd in het jaszakje van mijn kostuum. Soms in de broekzak van een niet-slim-fit chino in het weekend, maar voor ik ga zitten haal ik hem er altijd uit. Toch maar eens langs de Apple Store in Den Haag.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Het is verdacht stil rondom Duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981

Niek_1981

Think Different.

Vind ik ook, eerst hoog van de toren blazen en vervolgens niet meer thuis geven.
Beetje jmmr... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hmmm, de iphone 6 van mijn vrouw is ook heel licht gebogen.
Ze heeft hem nooit in een broekzak, altijd in haar handtas.

Bizar eigenlijk, na minder dan een maand...

Maar goed, vooralsnog niet voldoende om ermee terug te gaan. Met het blote oog is het bijna niet waarneembbaar, maar als je een duimstok erop legt is het toch wel "duidelijk" zichtbaar...

Maar als het erger wordt, dan accepteer ik het uiteraard niet voor een toestel van 900 euro!

Ik verwacht dat dit nog wel een dingetje kan worden over een half jaartje :X

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 10-11-2014 13:06 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
dfrenner schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:04:
Hmmm, de iphone 6 van mijn vrouw is ook heel licht gebogen.
Ze heeft hem nooit in een broekzak, altijd in haar handtas.

Bizar eigenlijk, na minder dan een maand...

Maar goed, vooralsnog niet voldoende om ermee terug te gaan. Met het blote oog is het bijna niet waarneembbaar, maar als je een duimstok erop legt is het toch wel "duidelijk" zichtbaar...

Maar als het erger wordt, dan accepteer ik het uiteraard niet voor een toestel van 900 euro!

Ik verwacht dat dit nog wel een dingetje kan worden over een half jaartje :X
6+ hier, altijd in me broekzak, net een duimstok erbij gehouden en gelukkig nog steeds recht, zou echt verbaasd zijn als het niet het geval was. Wel rot voor je vrouw dat ie toch iets krom is, indien het je echt irriteert zou ik er toch echt mee terug gaan.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Mijn 6+ is ook nog steeds kaarsrecht, wel vanaf het begin gelijk in een wallet case gestopt, maar soms laat ik hem gewoon in mijn broekzak zitten bij kortere auto ritjes e.d.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635534

Ben er vanaf het begin extreem voorzichtig meegeweest, maar toch is mijn iPhone 6 Plus al redelijk krom...
Maar ik stoor me er ook weer niet echt aan dus geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het is hier lekker rustig, probleem opgelost? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen nu.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
iApp schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:57:
Het is hier lekker rustig, probleem opgelost? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen nu.
Een rechte iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:31

InFamous

excommunicado

Idem hier, vanaf release de 6 plus en draag hem tijdens het werk in mijn broekzak en jaszak en nog steeds kaars recht.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Hier ook,

Ik heb een iPhone 6 plus. Tijdens het werk zit deze gewoon in mijn broekzak. Thuis en in de auto haal ik hem daar wel uit.

Ik heb hem nu ruim twee maanden in gebruik en hij is nog steeds recht.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2022
Heb de mijne nu bijna twee maanden (6 plus), wel met het oog op de berichten behoorlijk voorzichtig geweest, hij zit vrijwel de hele tijd in een wallet case, en eigenlijk nooit in broekzak, geen problemen. Toch geb ik wel vandaag voor de zekerheid Apple Care afgesloten (kon nog net een paar dagen) voor het geval ik toch met dit probleem of iets anders als valschade te maken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laudo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04-2015
Nou lees ik dat er weinig probleemgevallen zjin, maar blijkbaar ben ik dan die pechvogel waar het probleem wel optreedt. Ik draag mijn iPhone 6 (niet plus) ook in mijn broekzak, met een hard hoesje en ben er uiteraard erg voorzichtig mee. Toch is de telefoon vanaf de bovenkant van de volumeknop licht naar achteren gebogen. Het is marginaal en alles werkt nog, maar dit is toch zonde van zo'n duur toestel. Maar goed, voor dinsdag een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Den Haag en nu maar hopen dat het onder de garantie valt.. :?

[ Voor 10% gewijzigd door laudo op 02-01-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Gaat je niet lukken, zie de posts van Duck. Ik stond er toevallig bij toen hij 'geholpen' werd en hem werd verteld door het 'Genie' dat het metaal niet zwak was.
Ps. Als je nog binnen de maand zit kun je nog Apple care+ aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-01-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Nou, samsung heeft er nu ook schijnbaar last van:

http://www.macrumors.com/...samsungs-galaxy-s6-bends/

Wel grappig want ze maakte juist reclame dat de Galaxy S6 juist niet zou buigen en probeerde hiermee Apple belachelijk te maken. Jammer genoeg doet hun telefoon het nog slechter in de testen en buigt hij nog veel sneller met grotere schade als gevolg ( scherm helemaal stuk ipv verbogen )

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659854

Heb de iphone 6 met een flipcase en als ik hem uithaal en even "check" dan is hij nog steeds mooi recht zoals het hoort. Al is mijn iphone nu wel een serieus stukje dikker met het hoesje, dit kan misschien de reden zijn dat hij mooi recht blijft :) Maar het stoort mij niet, zolang het toestel in orde blijft is alles oké voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 10:53
Goed we zijn nu een aantal maanden verder. Ik heb mijn 6+ halverwege Januari gekregen en sindsdien zit er nog geen krasje op. Ben er echt super tevreden mee. Het enige minpuntje waar ik nu toch tegenaan begin te lopen is het werkgeheugen. Met alle mogelijke apps die ik heb open geeft Antutu zo'n 50MB vrij geheugen aan. Sluit ik alles af is dit 110MB. Feitelijk gezien dus helemaal niks terwijl er 975MB in zit (dus niet 1GB kennelijk). Voor de rest blijft het een fantastisch apparaat.

Ik heb die van mij dagelijks in mijn broekzak, of de binnenzak van mijn jas (als ik onderweg ben). Ik heb er zelf een wallet hoes omheen die nogal dik is dus heb hem liever niet in mn broek hangen, wegens bewegingsvrijheid. Ik heb net even gekeken, maar na een half jaartje is die van mij nog kaarsrecht. Gelukkig heb ik een manier gevonden om een scheve iPhone weer te kunnen fixen zonder dat het display daardoor naar z'n grootje gaat en dat vind ik wel handig om te weten mocht het een keer voorkomen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste