Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kleine extra opmerking nog ivm zonnewarmte: veel van die sandbags bieden de mogelijkheid om er een zuignap op vast te zuigen. Ervaring leert dat die zuignap juist bij warmte weer loslaat. Daar heb ik uiteindelijk dus lijm tussengestopt. Je hebt ook sandbags met een geschroefde houder, dan zit het sowieso vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Naar aanleiding van de (ondertussen wel gekende) problemen met de batterij van m'n 6 heb ik maar besloten om zelf de batterij te vervangen dmv een iFixit kit. Hopelijk lost dit het probleem definitief op.
Eergisteren vertrokken op een kort looptochtje met Runkeeper met 43% batterij, na 25 min hield de iPhone er mee op... Hang ik 'm aan de lader start 'ie vrolijk op met nog 25%...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
RWK__ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:05:
[...]

Ah mobiel.nl, heb ik ook een leuke ervaring mee gehad. Ja, Apple is coulant maar niet meer na het eerste jaar, dan verwijzen ze je gauw door naar betaalde reparaties.

Terug naar Mobiel.nl en je telefoon aanmelden. Zij sturen hem dan door naar hun eigen reparateur (Microfix). Let wel op, voordat je je toestel opstuurt, laat hem dan wel checken bij de Apple Store op vochtschade / bendgate, want anders krijg je daar gezeik mee.
Maar nu mijn probleem. Apple heeft aangegeven de Unit te repareren onder garantie (soort van coulance). Maar na 2 keer "proberen" heb ik nog steeds problemen. Men wil de unit nu voor een derde keer opsturen naar hun reparatiecentrum, maar daar heb ik geen trek in. Immers: het touch disease probleem is niet op te lossen met een nieuw display (zie ook poging 1 en 2, waarbij de laatste keer de batterij ook nog slechter is gaan werken).

Ik wil best naar een Apple store rijden, maar vanaf Enschede is dat nogal een stuk rijden. Als ik zeker weet
dat daar het probleem opgelost word (service-/nieuw toestel) dan is dat oke.

Heb ik als consument geen recht op een werkend toestel??? Ik kan dus aantonen dat ik deze problemen heb. Heb van alles filmpjes.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
foxkuil schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:04:
[...]

Maar nu mijn probleem. Apple heeft aangegeven de Unit te repareren onder garantie (soort van coulance). Maar na 2 keer "proberen" heb ik nog steeds problemen. Men wil de unit nu voor een derde keer opsturen naar hun reparatiecentrum, maar daar heb ik geen trek in. Immers: het touch disease probleem is niet op te lossen met een nieuw display (zie ook poging 1 en 2, waarbij de laatste keer de batterij ook nog slechter is gaan werken).

Ik wil best naar een Apple store rijden, maar vanaf Enschede is dat nogal een stuk rijden. Als ik zeker weet
dat daar het probleem opgelost word (service-/nieuw toestel) dan is dat oke.

Heb ik als consument geen recht op een werkend toestel??? Ik kan dus aantonen dat ik deze problemen heb. Heb van alles filmpjes.
Je hebt ook inderdaad recht op een werkend toestel (deugdelijk product) dus ik zou even contact opnemen met Apple en kijken of je doorverbonden kan worden met een senior advisor en vragen om een uitzondering om het toestel gewoon te swappen (vervangen voor een nieuwe). Je zou kunnen stellen dat na twee reparaties de klachten blijven voorkomen en dat je niet tevreden bent hierover aangezien je je toestel nodig hebt. Als je een beetje druk achter zet, dan zou dat wellicht helpen.

Rijden naar een Apple Store is ook een optie, maar het hangt maar af welke Genius je dan helpt. De een is coulanter dan de ander. De een doet moeite en zorgt ervoor dat je gewoon met een vervanging naar buiten loopt, de ander laat je een uur wachten zodat het display vervangen wordt. Persoonlijk zou ik zelf dus niet naar de Apple Store rijden, aangezien het best ver is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
RWK__ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:10:
[...]

Je hebt ook inderdaad recht op een werkend toestel (deugdelijk product) dus ik zou even contact opnemen met Apple en kijken of je doorverbonden kan worden met een senior advisor en vragen om een uitzondering om het toestel gewoon te swappen (vervangen voor een nieuwe). Je zou kunnen stellen dat na twee reparaties de klachten blijven voorkomen en dat je niet tevreden bent hierover aangezien je je toestel nodig hebt. Als je een beetje druk achter zet, dan zou dat wellicht helpen.

KNIP
Daar zit hem nu ook juist het probleem. Ik heb nu al 4 keer een "Senior" aan de lijn gehad en allemaal weten ze maar de helft. Als ik het dus goed lees, is het een kwestie van de juiste persoon aan de lijn krijgen die wel wat meer kan/mag dan zijn collega.

Ik ga straks nog maar eens bellen, kijken of het dit keer wel lukt.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
foxkuil schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:07:
[...]

Daar zit hem nu ook juist het probleem. Ik heb nu al 4 keer een "Senior" aan de lijn gehad en allemaal weten ze maar de helft. Als ik het dus goed lees, is het een kwestie van de juiste persoon aan de lijn krijgen die wel wat meer kan/mag dan zijn collega.

Ik ga straks nog maar eens bellen, kijken of het dit keer wel lukt.
Je moet je ongenoegen uitspreken hierover dat je erg slecht geholpen wordt en je dit niet verwacht van een bedrijf zoals Apple. Wel netjes houden maar de druk blijven opvoeren en contact houden met de laatste senior advisor die je gesproken hebt. Ik had het wel geweten hoor als ik in jou situatie zou zijn en ik heb al behoorlijk wat ervaring gehad met de online Customer support van Apple. Persoonlijk vind ik hun online support om te janken hoe ze alles volgens voorschriften en regels handelen, maar goed dat is mijn mening.

Desnoods als het niet anders kan je rechtsbijstand inschakelen.

In jou situatie, zeker als ze uit coulance werken, hoor je gewoon na twee reparaties een goed werkende toestel terug te krijgen. Als voorgaande reparaties binnen 90 dagen zijn uitgevoerd, dan heb je sowieso nog gewoon garantie, dus dan is er eigenlijk geen sprake van coulance, want Apple geeft standaard 90 dagen garantie op gerepareerde / vervangende toestellen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 11:44
Hebben hier mensen nog last van vastlopende iphones & apps die gewoonweg niet meer opengaan?
Mijn vriendin heeft een 6 en werd met de launch aangekocht, dus iets meer dan 2 jaar maar die loopt dus echt voortdurend vast. Apps laden ook vrij traag etc.

Wij gebruiken voornamelijk MyFitnessPal dus ik dacht dat het misschien aan de app lag, maar sinds vandaag flipt whatsapp, messenger etc ook. T'is zelfs onmogelijk om mij een bericht te sturen.

'k Had eens Homeknop + vergrendelknop blijven induwen voor reset te laten doen, ik geloof 2 dagen geleden maar blijkt dat het nog steeds problemen geeft. Nog nooit voorgehad met iPhones though..
En zo oud is ie ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33
jmignolet schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:19:
Hebben hier mensen nog last van vastlopende iphones & apps die gewoonweg niet meer opengaan?
Mijn vriendin heeft een 6 en werd met de launch aangekocht, dus iets meer dan 2 jaar maar die loopt dus echt voortdurend vast. Apps laden ook vrij traag etc.

Wij gebruiken voornamelijk MyFitnessPal dus ik dacht dat het misschien aan de app lag, maar sinds vandaag flipt whatsapp, messenger etc ook. T'is zelfs onmogelijk om mij een bericht te sturen.

'k Had eens Homeknop + vergrendelknop blijven induwen voor reset te laten doen, ik geloof 2 dagen geleden maar blijkt dat het nog steeds problemen geeft. Nog nooit voorgehad met iPhones though..
En zo oud is ie ook weer niet.
Als je een backup maakt en de iphone reset naar fabrieksinstellignen ('Wis alle inhoud en instellingen'), werkt-ie dan wel weer? Zo ja, software probleem, zo nee (waarschijnlijk) hardware probleem. Als het wel werkt, een voor een je apps weer installeren totdat-ie het probleem weer geeft, de laatste app is (waarschijnlijk) je boosdoener. Lijkt mij.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jmignolet schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:19:
De laatste keer dat ik dat had, was na een iOS update + een app update direct op elkaar gevolgd. Methode was een dubbele reboot (direct twee keer achter elkaar compleet uitzetten en dan weer aan). Daarna werkten de apps weer.
Werkt het niet, dan raad ik inderdaad aan om clean te beginnen en app voor app je systeem weer op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

NoTimeRemains

I know

Ik heb ineens rare streepjes in beeld. Je ziet ze meteen al bij het boot scherm, ze blijven dus terug komen ook na een reboot. Het is niet de wallpaper. En het gekke is dat ze niet in beeld komen als ik de camera start. Ze komen ook niet naar voren bij een screenshot. In de onderstaande link zie je wat foto's.

https://imgur.com/a/0J5vq

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 21:06
Mijn iphone download steeds automatisch de nieuwe ios 10 update, hoe kan ik dit voorkomen. Dit is heel irritant omdat het gewoon steeds 1,2 gb in beslag neemt. Ik wil ios 10 niet installeren maar gewoon ios 9 blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 21:08
specops0i0 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:40:
Mijn iphone download steeds automatisch de nieuwe ios 10 update, hoe kan ik dit voorkomen. Dit is heel irritant omdat het gewoon steeds 1,2 gb in beslag neemt. Ik wil ios 10 niet installeren maar gewoon ios 9 blijven gebruiken.
Bij de vrienden van FOK! heeft iemand een handleidinkje gemaakt: http://forum.fok.nl/topic/2336008/10/30#p167484175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik twijfel om de iPhone 6s te halen. Ik wil graag weer eens een iPhone, maar ik vind de 7 toch echt te prijzig. Is het een goede keus om nu nog een 6s aan te schaffen? Ik kom van een oneplus one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 21:06
Pino112 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:43:
[...]

Bij de vrienden van FOK! heeft iemand een handleidinkje gemaakt: http://forum.fok.nl/topic/2336008/10/30#p167484175
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Robin9 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:06:
Ik twijfel om de iPhone 6s te halen. Ik wil graag weer eens een iPhone, maar ik vind de 7 toch echt te prijzig. Is het een goede keus om nu nog een 6s aan te schaffen? Ik kom van een oneplus one
Ik heb sinds een maand of 2 de iPhone 6S 64GB. Ik ben zelf altijd van de Andoid telefoons en vind slome telefoons iets waar je echt op ingesteld moet zijn anders gaat het irriteren. Ik heb dit met de 6S tot op heden niet ervaren en ben blij met mijn overstap naar iOS en naar deze telefoon.
Ik heb hem vergeleken met de 7 van een collega van mij. Ik moet toegeven, je ziet verschil in snelheid dus als je het geld ervoor hebt en niet wakker ligt van het missen van de headphone jacket dan zou ik voor de 7 gaan. Maar anders kun je met een gerust hart de 6S nemen en er nog een aantal jaren plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302359

Kassad schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:29:
[...]

Dit is er een voor in een ventilatierooster. Die dingen tegen het voorruit vallen er bij mij altijd af, ben er nog geeneen tegengekomen die bleef zitten :-/
Dan moet je niet voor de namaak rommel gaan maar gewoon een originele kenu airframe kopen.
Deze is wat duurder, maar nu weet je ook waarom. Ik gebruik het ook al jaren in diverse auto's. Nog niet 1 keer is de telefoon of de houder gevallen o.i.d.

De namaak modellen liggen bij de pomp voor 5 euro terwijl de originele, afhankelijk van het model, 20 tot 30 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Anoniem: 302359 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:13:
[...]

Dan moet je niet voor de namaak rommel gaan maar gewoon een originele kenu airframe kopen.
Deze is wat duurder, maar nu weet je ook waarom. Ik gebruik het ook al jaren in diverse auto's. Nog niet 1 keer is de telefoon of de houder gevallen o.i.d.

De namaak modellen liggen bij de pomp voor 5 euro terwijl de originele, afhankelijk van het model, 20 tot 30 euro kost.
Die heb ik gehad en die viel eraf. Autoruit is gewoon niet recht genoeg vermoed ik.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-03 10:29
soskes schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:07:
[...]

Ik heb sinds een maand of 2 de iPhone 6S 64GB. Ik ben zelf altijd van de Andoid telefoons en vind slome telefoons iets waar je echt op ingesteld moet zijn anders gaat het irriteren. Ik heb dit met de 6S tot op heden niet ervaren en ben blij met mijn overstap naar iOS en naar deze telefoon.
Ik heb hem vergeleken met de 7 van een collega van mij. Ik moet toegeven, je ziet verschil in snelheid dus als je het geld ervoor hebt en niet wakker ligt van het missen van de headphone jacket dan zou ik voor de 7 gaan. Maar anders kun je met een gerust hart de 6S nemen en er nog een aantal jaren plezier van hebben.
Ik heb mezelf getrakteerd en ben voor de iphone 7 gegaan. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

NoTimeRemains schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:49:
Ik heb ineens rare streepjes in beeld. Je ziet ze meteen al bij het boot scherm, ze blijven dus terug komen ook na een reboot. Het is niet de wallpaper. En het gekke is dat ze niet in beeld komen als ik de camera start. Ze komen ook niet naar voren bij een screenshot. In de onderstaande link zie je wat foto's.

https://imgur.com/a/0J5vq
Ik weet niet of je een beetje handig bent, anders even het scherm ( wel als eerst batterij connector los halen ) los halen maw de connectors van het moederbord even los en weer goed erop zetten, want als ik dat zo zie is het net of de connectoren niet goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:47

Aws

De mute-knop van mijn iPhone 6 plus 128GB doet het niet meer.

Opzich vind ik het niet heel erg, aangezien ik assistive touch gebruik om dit alsnog voor elkaar te krijgen, maar ik vroeg me af hoeveel waarde daling dit zal hebben op mijn toestel mocht ik deze in de komende maanden willen verkopen? Ik kan dit laten repareren bij een telefoon zaak voor 79 EUR, zal de waardedaling meer/minder zijn volgens jullie?

Dank allen,
Aws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aws schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:46:
De mute-knop van mijn iPhone 6 plus 128GB doet het niet meer.

Opzich vind ik het niet heel erg, aangezien ik assistive touch gebruik om dit alsnog voor elkaar te krijgen, maar ik vroeg me af hoeveel waarde daling dit zal hebben op mijn toestel mocht ik deze in de komende maanden willen verkopen? Ik kan dit laten repareren bij een telefoon zaak voor 79 EUR, zal de waardedaling meer/minder zijn volgens jullie?

Dank allen,
Aws
Meer denk ik, als je in je advertentie moet zetten dat er iets defect is gaat t vaak hard met de prijs...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:47

Aws

DennusB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Meer denk ik, als je in je advertentie moet zetten dat er iets defect is gaat t vaak hard met de prijs...
Dat is een snelle antwoord! :)

Dank voor je reactie, dan is het handiger om dit alvast nu te doen en ervan te genieten.

Cheers,
Aws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Iemand ook deze ervaring:

Afgelopen tijd een paar keer in vrieskou geweest (wintersport, gisteren in de sneeuw). En op onregelmatige momenten zegt de telefoon ineens: simcard niet gevonden. Oftewel, alles gaat uit.
Enige wat helpt is een restart van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:34
Hier heb ik mijn Apple iPhone 6 nu iets meer dan twee jaar en dus geen garantie meer. Nu denk ik erover om mijn batterij te vervangen voor gewoon weer een nieuwe frisse. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij Apple zelf doen, lijkt mij wat te prijzig (€ 91,10), als ik de guides zie op Internet. Dus dan zelf maar een batterij kopen, maar het lijkt wel of iedereen tegenwoordig officiële Apple batterijen verkoopt. Iemand ervaring met een betrouwbare verkoper voor een goede prijs?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Aws schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:48:
[...]

Dat is een snelle antwoord! :)

Dank voor je reactie, dan is het handiger om dit alvast nu te doen en ervan te genieten.

Cheers,
Aws
€79 vind ik vrij fors voor een mute knop. Denk dat je het beter zo kan laten en iets minder voor je iPhone kan vragen. Denk niet dat de waarde €79 daalt, door de mute knop. Met andere woorden het is de investering niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Get!em schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:30:
Iemand ook deze ervaring:

Afgelopen tijd een paar keer in vrieskou geweest (wintersport, gisteren in de sneeuw). En op onregelmatige momenten zegt de telefoon ineens: simcard niet gevonden. Oftewel, alles gaat uit.
Enige wat helpt is een restart van de telefoon.
Heb een 6+ en woon in Noorwegen waar het toch aardig vaak koud is, maar die problemen heb ik niet. Wel dat de telefoon uitvalt in vrieskou als de batterij onder de pakweg 15% is, maar dat vind ik niet zo vreemd na 2,5 jaar.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

nee, batterij problemen kan ik ook wel verklaren. Maar simcard niet gevonden lijkt alsof bij kou de contacten niet helemaal goed meer zijn en dat door krimp/kou het contact helemaal verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudima
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-02 19:15
Na een tijd een raar probleem te hebben ervaren zal ik het toch maar even vragen:
Heeft iemand ervaring met of ooit iets gelezen over de vingerafdruk scanner die er in de avonden mee ophoudt?
Elke dag wat later in de avond stopt deze met mijn vingerafdruk herkennen. 's Ochtends doet hij het gewoon weer. Ik heb geprobeerd om mn vinger 's avonds toe te voegen, vingers meerdere keren te scannen, alle vingerafdrukken verwijderen en opnieuw instellen, andere vingers, telefoon opnieuw instellen (het bleef na een dfu factory reset nog steeds).

Ik vind het echt super vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:29
Maudima schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:37:
Na een tijd een raar probleem te hebben ervaren zal ik het toch maar even vragen:
Heeft iemand ervaring met of ooit iets gelezen over de vingerafdruk scanner die er in de avonden mee ophoudt?
Elke dag wat later in de avond stopt deze met mijn vingerafdruk herkennen. 's Ochtends doet hij het gewoon weer. Ik heb geprobeerd om mn vinger 's avonds toe te voegen, vingers meerdere keren te scannen, alle vingerafdrukken verwijderen en opnieuw instellen, andere vingers, telefoon opnieuw instellen (het bleef na een dfu factory reset nog steeds).

Wat heb je tot nu toe al geprobeerd?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nicj56 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:11:
[...]

Wat heb je tot nu toe al geprobeerd?
Dat zegt ie toch in zn post?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Iemand ervaring met een betrouwbare verkoper van een goede batterij van een iPhone 6 voor een goede prijs?

Ik zag deze, met wel goede reviews: http://www.ebay.com/itm/O...w-Flex-Cable/142282230908.

[ Voor 50% gewijzigd door Jumpman op 29-05-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Bij mij gebeurd dit alleen als ik een verkeerde lader gebruik.
Elke keer aan de stroom voorziening moest ik inloggen, tot ik een andere lader pakte, toen was het over.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43

Dat is inderdaad wel erg vreemd! Bij mijn 6+ werkt hij soms minder als de scanner wat vettig is geworden. Maar neem aan dat je hem ook al hebt schoongeveegd..

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 188247

ik heb sinds een paar dagen een iphone 6 64gb. Werkte prima tot gisteren. Ik krijg de melding: geen service.
Wat ik tot nu toe heb getest:
- ik heb mijn simkaart in mijn oude 5s gedaan. Hier werkt het gewoon.
- Ik heb de simkaart van mijn vrouw haar telefoon in de iphone6 gedaan, werkt ook niet.
- ik heb bij de iphone 6 een hard reset gedaan, uitgezet en opnieuw opgestart, netwerkinstellingen hersteld, alle instellingen hersteld, vliegtuigmodus aan, uit, aan, uit, aan, uit...enz.
- in de sleuf van de simkaarhouder geblazen.....bij de NES werkte dat altijd.....hier helaas niet.
- kpn gecheckt op storingen of dat er iets mis is met mijn abbo...niets aan de hand...op mijn oude 5s werkt ook alles gewoon.

Het toestel herkend dat er een simkaart ingaat, maar kan geen verbinding maken met het netwerk van de provider. Wifi werkt wel normaal..

al met al vermoed ik een hardware probleem, mijn eerste gok is de simkaartlezer. Maar misschien dat jullie wat meer ervaring of ideeën hebben...wat zou het kunnen zijn?

EDIT:
Vreemd....bij mijn verdere zoektocht naar de oplossing van dit probleem kwam ik al een paar keer de volgende remedie tegen: laat de iphone vallen, sla het flink op je hand of hard kussen enz. Aangezien tot nu toe niets werkte toch maar eens gedaan....werkt gewoon...de iphone maakte meteen contact met knp en werkt weer. Ondertussen istie wel een keer uitgevallen en opnieuw een mep verkocht en ook nu weer werkend...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 188247 op 12-06-2017 13:45 . Reden: oplossing? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:09
Anoniem: 188247 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:02:
ik heb sinds een paar dagen een iphone 6 64gb. Werkte prima tot gisteren. Ik krijg de melding: geen service.
- Ik heb de simkaart van mijn vrouw haar telefoon in de iphone6 gedaan, werkt ook niet.
- ik heb bij de iphone 6 een hard reset gedaan, uitgezet en opnieuw opgestart, netwerkinstellingen hersteld, alle instellingen hersteld, vliegtuigmodus aan, uit, aan, uit, aan, uit...enz.
- in de sleuf van de simkaarhouder geblazen.....bij de NES werkte dat altijd.....hier helaas niet.
- kpn gecheckt op storingen of dat er iets mis is met mijn abbo...niets aan de hand...op mijn oude 5s werkt ook alles gewoon.

Het toestel herkend dat er een simkaart ingaat, maar kan geen verbinding maken met het netwerk van de provider. Wifi werkt wel normaal..

al met al vermoed ik een hardware probleem, mijn eerste gok is de simkaartlezer. Maar misschien dat jullie wat meer ervaring of ideeën hebben...wat zou het kunnen zijn?

EDIT:
Vreemd....bij mijn verdere zoektocht naar de oplossing van dit probleem kwam ik al een paar keer de volgende remedie tegen: laat de iphone vallen, sla het flink op je hand of hard kussen enz. Aangezien tot nu toe niets werkte toch maar eens gedaan....werkt gewoon...de iphone maakte meteen contact met knp en werkt weer. Ondertussen istie wel een keer uitgevallen en opnieuw een mep verkocht en ook nu weer werkend...
Moederbord probleem. Gokje, je toestel is ook krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188247

Het toestel is niet krom, geen krassen, ook niet op de zijkant.
Maar moederbord? is dit een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:09
Anoniem: 188247 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:03:
Het toestel is niet krom, geen krassen, ook niet op de zijkant.
Maar moederbord? is dit een bekend iets?
Ja helaas wel, ik heb het al een aantal keer gezien. Moet wel eerlijk zeggen dat het toestel dan ook licht verbogen was. Moederbord buigt mee waardoor er chips loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

b3ta

Hallo

Ik heb sinds kort gele kringen / vlekken rechtsboven en linksonder in mijn scherm. De telefoon is al meer dan twee jaar oud en voorheen zaten ze er niet. Enige idee waar dit vandaan komt?

Scherm en telefoon zijn trouwens niet gebogen.

Lees veel terug over gele vlekken en niet goed opgedroogde lijm van het scherm maar dat gaat voor mij niet op want de telefoon is niet nieuw meer.

Is het oplosbaar? :)

Ben inmiddels aan het experimenteren gegaan en nu blijkt dat mijn scherm overall erg "geel" uitstraalt.

Door een kleurenfilter toe te passen krijg ik een veel mooiere wittere kleurenweergave.
Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/o7Nqk5Yi1kY

Beetje vreemd dit want hier heeft de iphone 7 dus ook last van.

Laat me even weten hoe jullie hier over denken?

[ Voor 37% gewijzigd door b3ta op 21-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Ik ervaar op een 6 met iOS 10.3.2 stotteringen in de animatie als ik een app verlaat met de homeknop. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:36
b3ta schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:30:
Ben inmiddels aan het experimenteren gegaan en nu blijkt dat mijn scherm overall erg "geel" uitstraalt.

Door een kleurenfilter toe te passen krijg ik een veel mooiere wittere kleurenweergave.
https://support.apple.com/nl-nl/HT207570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

b3ta

Hallo

Ik heb night shift niet aan staan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sinds de update naar iOS 11 is de iPhone 6 traag geworden. Nu vind ik artikelen die het tegendeel beweren, maar ik vind zo'n beetje elke handeling langer duren. Hoe ervaren jullie dit?

iOS 11.1 schijnt verbetering te brengen: https://discussions.apple.../8095611?start=0&tstart=0.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 16-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54
Anoniem: 188247 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:02:

EDIT:
Ik heb hetzelfde probleem sinds dit weekend dacht eerst dat Vodafone een storing had maar steeds vaker geen carrier network beschikbaar. Eerst een hele tijd searching en dan no service. Ik lees ook wel veel reacties over IOS11 en dit probleem ik hoop nog op een update vanuit apple voordat ik mijn toestel ga slaan.

Ook al deze stappen gevolgd, eerst wel succes maar sinds vanochtend niet meer :(

https://www.imobie.com/su...vice-issues-on-iphone.htm

[ Voor 4% gewijzigd door nadd op 16-10-2017 12:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Jumpman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:27:
Sinds de update naar iOS 11 is de iPhone 6 traag geworden. Nu vind ik artikelen die het tegendeel beweren, maar ik vind zo'n beetje elke handeling langer duren. Hoe ervaren jullie dit?

iOS 11.1 schijnt verbetering te brengen: https://discussions.apple.../8095611?start=0&tstart=0.
Het is na een grote iOS update altijd een goed idee om de iPhone te herstellen als nieuwe iPhone na installatie. Daarna backup terugzetten en Bob’s your uncle. Mijn iphone6 is juist sneller geworden na iOS 11, substantieel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Mijn ervaring: 11 is sneller dan 10, maar beiden hebben zware vastlopers. Het is voor mij de reden om de updaten vanaf mijn 6. Hij belt af en toe niet meer (kan wel klikken maar hij belt niet?!) en apps als telegram en instagram klappen regelmatig uit.
Soms doet hij het zonder problemen, en even later doet hij er 15 seconden over om de instellingen te laden. Tis mij nu te wispelturig!

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag iets heel vreemds meegemaakt. Mijn kleuter dochter had mijn iPhone 6 en dan doet ze net of ze iemand belt, dit gebeurd wel vaker. Ze zei papa, en gaf mij de iPhone 6, ik zal een zwart scherm met bekende oplopende witte balk. Vervolgens zie ik het bekende Hello, Hallo, Hola scherm. Ze had op één of andere manier de iPhone 6 volledig gereset. Het wachtwoord weet ze niet, ze kon dus in principe niets. Ik kon de hele telefoon als nieuw configureren en uiteraard was alle data (applicaties, foto's, etc.) verdwenen (ik back-up alleen het adresboek en notities). Dus helaas één week foto's kwijt.

Maar hoe kan dit? Ik dacht altijd dat je iPhone 6 goed beveiligd was en dat niet iemand hem maar zo weer als nieuwe iPhone kon aanmelden? Zoek mijn iPhone en vingerscan en wachtwoord zaten er op. Ik was altijd in de veronderstelling dat iemand niets had aan gestolen beveiligde iPhone, behalve dan aan de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Jumpman schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:27:
Vandaag iets heel vreemds meegemaakt. Mijn kleuter dochter had mijn iPhone 6 en dan doet ze net of ze iemand belt, dit gebeurd wel vaker. Ze zei papa, en gaf mij de iPhone 6, ik zal een zwart scherm met bekende oplopende witte balk. Vervolgens zie ik het bekende Hello, Hallo, Hola scherm. Ze had op één of andere manier de iPhone 6 volledig gereset. Het wachtwoord weet ze niet, ze kon dus in principe niets. Ik kon de hele telefoon als nieuw configureren en uiteraard was alle data (applicaties, foto's, etc.) verdwenen (ik back-up alleen het adresboek en notities). Dus helaas één week foto's kwijt.

Maar hoe kan dit? Ik dacht altijd dat je iPhone 6 goed beveiligd was en dat niet iemand hem maar zo weer als nieuwe iPhone kon aanmelden? Zoek mijn iPhone en vingerscan en wachtwoord zaten er op. Ik was altijd in de veronderstelling dat iemand niets had aan gestolen beveiligde iPhone, behalve dan aan de onderdelen.
Waarschijnlijk heeft ze de code 10x fout ingevoerd? Er is een optie dat het apparaat dan wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 137811 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:25:
[...]

Waarschijnlijk heeft ze de code 10x fout ingevoerd? Er is een optie dat het apparaat dan wordt gewist.
Hmmm, ik zal het eens uitzoeken.

Dus een gestolen iPhone is toch te gebruiken? Ik dacht altijd dat dat niet meer kon tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Jumpman schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:39:
[...]

Hmmm, ik zal het eens uitzoeken.

Dus een gestolen iPhone is toch te gebruiken? Ik dacht altijd dat dat niet meer kon tegenwoordig.
Als het goed is moest je je Apple ID inloggen voordat je verder kon met installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Iemand anders verbaasd over de performance van de Iphone 6 Plus.
Ik heb de mijne nu richting de twee jaar oud, maar heb nooit het gevoel dat het traag of sloom is.

Weinig problemen, zelden loopt hij vast of heb ik apps die crashen. Ik gebruik mijn telefoon intensief om youtube videos te maken.

Ik denk dat ik er nog makkelijk een jaar mee kan doen (Front camera begint wel een beetje oud te worden ivm resolutie en performance vergeleken met modern versies iphones maar nog steeds te doen.

Ik denk dat Apple zijn iphones nu zo goed gemaakt heeft, dat je er nu makkelijk 3 jaar mee kan doen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik heb vorige maand mijn oude 6 (inmiddels dus 3 jaar oud) doorgeschoven naar mijn zoon. Die is er super blij mee. Alleen de batterij gaat wat sneller leeg, maar de rest voldoet nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 15:11

Mx. Alba

hen/die/zij

Na 2 jaar nog steeds grotendeels happy met mijn iPhone 6 64GB alleen de accu begint wel slecht te worden. Zodra hij onder de 50% komt wordt het een roulette lijkt wel. Soms leg ik hem weg en pak hem een uur later weer op en geeft hij opeens nog 2% aan... Als ik hem dan aan de lader doe is hij binnen een paar minuten weer boven de 50%. Ik heb dus een nieuwe accu en een reparatiesetje besteld, morgen avond eens lekker mee prutsen. Met een nieuwe accu kan hij nog wel een jaartje mee en dan eens gaan kijken naar een iPhone 8 denk ik. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587363

Ik ben nog erg blij met mijn iPhone 6, maar het opstarten van Apps of even gauw een telefoontje plegen gaat gewoon niet meer soepel. Hij wordt traag en ik vroeg me af of enkel het herstellen naar fabrieksinstellingen mij dit probleem gaat oplossen? Iemand anders wat hier tegen werkt? Ook Safari is sloom, harde reset de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De oplossing is om het toestel weer op een van de eerdere iOS versies te laten lopen. Guides genoeg op internet.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een verklaring waarom mijn iCloud niet lekker samenloopt met mijn iPhone en Macbook/iMac? Als ik een foto maak met mijn iPhone, duurt het eeuwen voordat hij in de cloud verschijnt en in de fotogalerij te zien is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Anoniem: 587363 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:28:
Ik ben nog erg blij met mijn iPhone 6, maar het opstarten van Apps of even gauw een telefoontje plegen gaat gewoon niet meer soepel. Hij wordt traag en ik vroeg me af of enkel het herstellen naar fabrieksinstellingen mij dit probleem gaat oplossen? Iemand anders wat hier tegen werkt? Ook Safari is sloom, harde reset de oplossing?
Nieuwe batterij zou wel eens de oplossing kunnen zijn: nieuws: Gerucht: vervangen accu maakt oudere iPhones veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Reset eens doen met behoud van gegevens. https://www.tabletsmagazi.../je-ipad-iphone-resetten/

En dan herstel alle instellingen. Werkt dat niet, dan soft reset eens doen. https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/#6s

Nu is vandaag m'n beeldscherm kapotgevallen. Deze schijnt niet meer gerepareerd te kunnen worden doordat de behuizing van mijn iPhone 6 kromgetrokken is (iets met dragen in broekzak en zo..). De kromtrekking is heel erg licht, voordat ik overga tot aanschaf van een nieuw toestel; wat zijn de ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Is ie altijd traag, of steeds na een (grote) update van iOS? Bij mij is het namelijk na elke update. Een paar dagen lang is alles ontzettend stroperig, batterij gaat ook enorm snel leeg, en na een paar dagen stabiliseert dat zich weer. Helaas hebben de laatste tijd zoveel updates dat mijn telefoon zowat permanent dit probleem laat zien.

Wellicht dat de telefoon na elke update alles opnieuw gaat indexeren ofzo.

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nu is wel duidelijk waarom: Apple klokt de snelheid van de CPU terug van 1400 naar 600 MHz als je accu ouder is. Ik heb hetzelfde probleem.
nieuws: Apple bevestigt dat update iPhones trager maakt als accu veroudert

Heeft er iemand tips waar ik een goede accu kan laten plaatsen (A'dam) voor een lager bedrag dan bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net even Geekbench4 los laten gaan op mijn CPU van mijn iphone6 (geen s) (iOS11.2, A8, 1,4Gzh, 64GB ram), deze lag aan de lading toen de benchmark werd uitgevoerd. Ik kreeg hier het volgende resultaat op terug:

Single-Core score: 786
Multi-Core score: 1273

Als ik zo even rond kijk op internet, zijn deze resultaten uber laag. Kan dit te maken hebben met:
nieuws: Apple bevestigt dat update iPhones trager maakt als accu veroudert :?

De reden dat ik deze test doe, is dat ik sinds iOS11 ontzettend performance drop ervaar. Maar als sinds iOS 10.2.1 de smoejelsoftware van Apple al actief was.. waarom ervaar ik het dan pas bij iOS11?

Helaas geen Geekbench4 resultaten op iOS10 van het zelfde toestel |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon op 22-12-2017 13:52 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Falcon schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:50:
Als ik zo even rond kijk op internet, zijn deze resultaten uber laag. Kan dit te maken hebben met:
nieuws: Apple bevestigt dat update iPhones trager maakt als accu veroudert :?
Denk het wel. Ik heb ook een 6. Draait op 600 Mhz i.p.v. de gebruikelijke 1400 Mhz.

Bedankt Apple ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Philflow schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:00:
[...]

Denk het wel. Ik heb ook een 6. Draait op 600 Mhz i.p.v. de gebruikelijke 1400 Mhz.

Bedankt Apple ;w
Dus een nieuwe accu zou verschil moeten maken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Falcon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:42:
[...]
Dus een nieuwe accu zou verschil moeten maken?
Ja, zolang het er een is van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 19:13
Vandaag mijn dochters iPhone 6 plus retour ontvangen met een nieuwe iSight camera. Camera stelde niet meer scherp en bleek onder het iSight vervangingsprogramma te vallen.(https://www.apple.com/nl/support/iphone6plus-isightcamera/)
Ik vind dat toch erg netjes, voor een model van meer dan 3 jaar oud, zo'n kosteloze reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
3 maand oude iPhone 6 heeft vaak vastlopers is hier een oplossing voor.
mijn dochter heeft al terug fabrieksinstellingen gedaan.
Apps verwijderd waarvan we dachten misschien komt het daardoor.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Mijn 3 jaar oude iPhone 6 heeft een lamme home knop. Ik kan hem gelukkig verder wel gebruiken door een aanpassing via het menu.
Ik wacht wat de SE 2 gaat doen, als hij al komt. Anders ga ik voor een iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 14:31
Met een gokje een iphone 6 plus overgenomen van Marktplaats voor 5 tientjes. Zonder beeldscherm. Deze bleek kapot te zijn.

iPhone ontvangen en bleek wel meer mee aan de hand te zijn na vervangen beelscherm. Power button, volumebuttons en mute knop werken niet. Ik heb via Aliexpress voor 26 euro een volledig geassembleerde housing besteld waar dus nieuwe flex kabels inzitten. kijken of ik na overzetten van het logicboard alle knopjes weer aan de praat krijg.

Heb alleen ook een zwarte waar rechtsbovenin mijn scherm. Heeft te maken met mogelijk wat loszittende onderdelen op het logic board. Kijken of ik dat nog ergens voor een prikkie kan repareren,

Al met al leuk hobbyprojectje. Totaal nu €98 (€50 + €21 + €26) aan uitgegeven zonder garantie dat het gaat werken. Maar ach, priegelen alleen al is leuk 8)7

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

krizzziz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:51:
Met een gokje een iphone 6 plus overgenomen van Marktplaats voor 5 tientjes. Zonder beeldscherm. Deze bleek kapot te zijn.

iPhone ontvangen en bleek wel meer mee aan de hand te zijn na vervangen beelscherm. Power button, volumebuttons en mute knop werken niet. Ik heb via Aliexpress voor 26 euro een volledig geassembleerde housing besteld waar dus nieuwe flex kabels inzitten. kijken of ik na overzetten van het logicboard alle knopjes weer aan de praat krijg.

Heb alleen ook een zwarte waar rechtsbovenin mijn scherm. Heeft te maken met mogelijk wat loszittende onderdelen op het logic board. Kijken of ik dat nog ergens voor een prikkie kan repareren,

Al met al leuk hobbyprojectje. Totaal nu €98 (€50 + €21 + €26) aan uitgegeven zonder garantie dat het gaat werken. Maar ach, priegelen alleen al is leuk 8)7
Zolang er geen iCloud lock op zit heb je een goedkope 6 Plus.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 12-03-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Mijn vrouw en ik (beiden een iPhone 6) hebben een vreemd en vaak best irritant probleem. We hebben er namelijk allebei last van dat de Youtube app over ons WiFi in huis vreselijk traag is. Video's moeten eigenlijk zonder uitzondering elke 10 a 15 seconden bufferen, het is vaak onbruikbaar.

En dat terwijl we een 50mbit glasvezel verbinding hebben en een speedtest op mijn laptop én iPhone dit ook gewoon uitwijzen. Op de laptop geen probleem met Youtube over WiFi, op de iPhone geen andere snelheidsproblemen met de verbinding. Alleen Youtube App doet vreemd.

Het feit dat wij er beiden last van hebben vind ik nog het vreemdst dan zou het dus niet aan mijn config liggen maar aan iets breders? Heeft iemand enig idee?

Overschakelen op 4G is overigens altijd de oplossing. In een flits werkt de app dan perfect, geen buffering meer. Maar we hebben niet voor niets Wifi |:(

Klinkt iemand dit bekend?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Laatst online: 10-06 17:55
Mijn 5S is aan vervanging toe, heeft een nieuwe 6S 32gb (€469,00) tegenwoordig nog voldoende levensvatbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
rockerpoet schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:54:
Mijn 5S is aan vervanging toe, heeft een nieuwe 6S 32gb (€469,00) tegenwoordig nog voldoende levensvatbaarheid?
Gaat nog minstens 3 jaar nieuwe iOS versies krijgen en vergeleken met mijn iPhone 8 doet hij niet zoveel onder qua snelheid. Misschien bij sommige apps die puur CPU en/of GPU nodig hebben dat hij wat trager is, maar die ik gebruik ik weinig tot zelden. Misschien is een 'certified refurbished' iPhone 6s 64Gb ook nog een goed idee en komt goedkoper uit en meer opslagruimte. Collega van mij zo één gekocht en ik zag geen verschil met een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rockerpoet schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:54:
Elk moment kan een nieuwe SE uitkomen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
RigolleM schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Misschien is een 'certified refurbished' iPhone 6s 64Gb ook nog een goed idee en komt goedkoper uit en meer opslagruimte. Collega van mij zo één gekocht en ik zag geen verschil met een nieuw toestel.
Dank voor de tip!
Enige waar ik mij hierbij zorgen om maak is de eventueel vernieuwde accu en het ontbreken van touch-id als de home button ooit vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
rockerpoet schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Dank voor de tip!
Enige waar ik mij hierbij zorgen om maak is de eventueel vernieuwde accu en het ontbreken van touch-id als de home button ooit vervangen is.
Accu kost € 29, nu ook niet het einde van de wereld, mocht dit ooit een probleem zijn, en de Touch ID werkt bij mijn collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
RigolleM schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Accu kost € 29, nu ook niet het einde van de wereld, mocht dit ooit een probleem zijn, en de Touch ID werkt bij mijn collega.
True that. Zojuist een refurbished 6s 64gb bij een van de vele belwinkels. 100 euro duurder maar morgen al in huis, 2 jaar garantie en kan hem omruilen als het tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rockerpoet schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:26:
[...]

True that. Zojuist een refurbished 6s 64gb bij een van de vele belwinkels. 100 euro duurder maar morgen al in huis, 2 jaar garantie en kan hem omruilen als het tegenvalt.
Heb je het artikel over Ref. toestellen vooraf gelezen ?
Test van verschillende shop staat er in=> nieuws: Consumentenbond: refurbished iPhone 6s, 6s Plus en 7 leveren weinig v...

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 10-05-2018 14:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Hackus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je het artikel over Ref. toestellen vooraf gelezen ?
Test van verschillende shop staat er in=> nieuws: Consumentenbond: refurbished iPhone 6s, 6s Plus en 7 leveren weinig v...
Thanks, had deze test nog niet gezien. Toestel bij belsimpel gekocht maar die kopen ze weer in bij Forza (met kleine marge zie ik). Kan altijd nog de accu laten vervangen door een origineel exemplaar bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rockerpoet schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Thanks, had deze test nog niet gezien. Toestel bij belsimpel gekocht maar die kopen ze weer in bij Forza (met kleine marge zie ik). Kan altijd nog de accu laten vervangen door een origineel exemplaar bij Apple.
Hoeft niks mis te zijn hoor. je hebt sowieso garantie, en iets meer zekerheid dan gebruikt ergens online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mars18 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 07:35:
Mijn vrouw heeft een Iphone 6, echter was die traag geworden, heb hem via fabrieksinstellingen gereset, maar is niet echt veel sneller geworden.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Batterij laten vervangen bij Apple is sowieso wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
IPhone 6. Batterij en scherm vervangen. Nu bokken de WiFi en Bluetooth.

WiFi kan ik niet aan zetten, Bluetooth blijft zoeken.

Lijkt erop dat de chip dus geen (goede) verbinding meer heeft. Ik herinner me van de PS3 dat je kan reflowen en reballen.

Reballen voor een iPhone 6 zal wel wat te duur zijn, gezien de waarde van het toestel.

Reflowen, hoe goed zou dat werken (hoelang heb je dan nog plezier van de WiFi / Bluetooth voordat hij het weer begeeft?)

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mr_Viking Heb je het antenne kabeltje beschadigd of per ongeluk er af gehaald ?
klein rond connectortje bij de batterij connectors
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zns3tk.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 31-07-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
Hackus schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:47:
@Mr_Viking Heb je het antenne kabeltje beschadigd of per ongeluk er af gehaald ?
klein rond connectortje bij de batterij connectors
[afbeelding]
Kans is klein, maar is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
Ik denk dat bij mij ook dit kabeltje enigszins los is gekomen na een val van het apparaat. Ik heb alleen wifi ontvangst binnen een straal van 2 meter van de router. Beetje apart, met alle andere wifi-apparaten heb ik geen probleem met signaalsterkte.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier een iphone6 plus, kan geen mobiel signaal meer opvangen. BT en WiFi doen het prima, maar 4g blijft searching. Reparatie zei dat moederbord vervangen moest worden. Begon hij niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 15:47
Meer mensen die last hebben van een korte accuduur?
Gisteravond de iPhone van mijn vrouw opgeladen en vanmorgen was deze weer terug gezakt tot 83%.
Dat is wel wat veel vind ik.
Kan de laatste update hier wat mee te maken hebben?

Batteryhealth is nog 94%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

September geen update meer naar iOS 13.
Wel jammer, maar lange ondersteuning gehad. Blijven er nog wel Security Fixes komen?

Mijn 6plus is nu definitief stuk (touchscreen nu ook flikkerend en weigert touch te registreren. ). Nog een 6 en een 7 over nu.
Daarnaast nu een xr voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154585

Get!em schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:51:
September geen update meet naar iOS 13.
Wel jammer, maar lange ondersteuning gehad. Blijven er bog wel Security Fixes komen?
Het is geen Android. Dan had je nog wel kans gehad op een security update. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Get!em schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:51:
September geen update meet naar iOS 13.
Wel jammer, maar lange ondersteuning gehad. Blijven er bog wel Security Fixes komen?

Mijn 6plus is nu definitief stuk (touchscreen nu ook flikkerend en weigert touch te registreren. ). Nog een 6 en een 7 over nu.
Daarnaast nu een xr voor werk.
Per App krijg je nog wel updates

@TR1969 En wat zie je bij batterijverbruik ?

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.