Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:39
deky schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:47:
Ben terug van vakantie uit egypte nu heeft mijn iphone 6+ nummers uit zigzelf gebeld die in mijn contacten staan en de telefoon lag gewoon op mijn kamer heel raar dit grapje heeft me €50,- gekost.
Mijn provider is t mobile.
Thuis heeft de telefoon dit nog nooit gedaan heel vreemd allemaal.
Heeft iemand hier ook ervaring mee.
Dat is wel een heel bijzonder verhaal. Heb je een jailbreak? Wellicht dat je iPhone daar iets heeft opgelopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
deky schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:47:
Ben terug van vakantie uit egypte nu heeft mijn iphone 6+ nummers uit zigzelf gebeld die in mijn contacten staan en de telefoon lag gewoon op mijn kamer heel raar dit grapje heeft me €50,- gekost.
Mijn provider is t mobile.
Thuis heeft de telefoon dit nog nooit gedaan heel vreemd allemaal.
Heeft iemand hier ook ervaring mee.
Als ik zo lees dat de telefoon gewoon op de kamer lag, dan denk ik aan schoonmakers die er gebruik van hebben gemaakt.. Maar dat zou met vingerafdruk of code beveiliging niet moeten lukken.
Dan kan alleen een jailbreak met een verkeerde app de boosdoener zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 09:36
Er zit geen jailbreak op en is de iphone met vingerafdruk beveiligd.
De tijd dat het gebeurde was half 1 s'nachts en 1x in de ochtend het rare is dat het thuis nog nooit is gebeurd.
Er staan geen rare apps op de telefoon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Klinkt als voice control / siri die is geactiveerd en dan nummers gaat bellen. Heb je misschien iets op je telefoon gelegd waardoor de home button ingedrukt werd, dat kan voice control aan het werk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn iPhone blijft hangen tijdens "Zoeken naar update..."

Ik zit nu op iOS 8.3 en wil naar 9.3.

Update: "If you're Jailbroken, you would need to upgrade to iOS 9 using iTunes."

[ Voor 33% gewijzigd door chronoz op 22-03-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Ik zit nog op 8.4 en ondervind de laatste tijd problemen met het opladen. Zodra de 60/70 procent bereikt is dan meldt ie dat de accessoire niet ondersteunt word en stopt het met laden. Bij opnieuw verbinden krijg ik na enkele minuten weer dit bericht. Ik denk dat ik toch maar eens een keer ga upgraden naar iOS 9.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:48
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:30:
Ik zit nog op 8.4 en ondervind de laatste tijd problemen met het opladen. Zodra de 60/70 procent bereikt is dan meldt ie dat de accessoire niet ondersteunt word en stopt het met laden. Bij opnieuw verbinden krijg ik na enkele minuten weer dit bericht. Ik denk dat ik toch maar eens een keer ga upgraden naar iOS 9.
Heb je je lightning poort al eens uitgemest? Kan zijn dat de stekker slecht contact maakt omdat de poort volzit met stof uit je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:38:
[...]

Heb je je lightning poort al eens uitgemest? Kan zijn dat de stekker slecht contact maakt omdat de poort volzit met stof uit je broekzak.
Ja is gewoon schoon, paar weken geleden nog gedaan op advies van iemand hier op het forum (ander topic). Misschien kan het ook aan de contacten liggen of batterij, ik zal binnenkort wel eens naar een applewinkel gaan om het te laten nakijken.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Ja is gewoon schoon, paar weken geleden nog gedaan op advies van iemand hier op het forum (ander topic). Misschien kan het ook aan de contacten liggen of batterij, ik zal binnenkort wel eens naar een applewinkel gaan om het te laten nakijken.
Hoe zit het met de kabel dan? is het wel originele of apple gecertificeerd? als je namaak kabel gebruikt, kan het wat problemen geven en zelfs iPhone beschadigen. Misschien een andere kabel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sinds afgelopen weekend over naar een iPhone 6S en tot op heden best tevreden mee. Nu is een van de redenen om voor iPhone te gaan de zo geprezen camera waarvan Apple aangeeft dat alles handmatig aan te passen is. Wat ze er niet bij zeggen is dat dit in de ingebouwde camera app helemaal niet mogelijk is. Nu moet ik erbij zeggen dat ik van een Lumia 1020 afkom (nog altijd de beste telefooncamera) dus ik ben wat verwend maar ik had toch wel verwacht zaken als ISO, sluitertijd, witbalans etc aan te kunnen passen. Ik begrijp nu echter dat ik daarvoor aangewezen ben op een 3th party app en die zijn er nogal veel. Is er hier iemand bekend met een app die een vergelijkbaar intuitieve bediening heeft als Lumia Camera? (of dan tenminste de instellingsmogelijkheden)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WEABwcEh2Pe6m8V0ZEqjf5Ki/full.png

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:29:
Sinds afgelopen weekend over naar een iPhone 6S en tot op heden best tevreden mee. Nu is een van de redenen om voor iPhone te gaan de zo geprezen camera waarvan Apple aangeeft dat alles handmatig aan te passen is. Wat ze er niet bij zeggen is dat dit in de ingebouwde camera app helemaal niet mogelijk is. Nu moet ik erbij zeggen dat ik van een Lumia 1020 afkom (nog altijd de beste telefooncamera) dus ik ben wat verwend maar ik had toch wel verwacht zaken als ISO, sluitertijd, witbalans etc aan te kunnen passen. Ik begrijp nu echter dat ik daarvoor aangewezen ben op een 3th party app en die zijn er nogal veel. Is er hier iemand bekend met een app die een vergelijkbaar intuitieve bediening heeft als Lumia Camera? (of dan tenminste de instellingsmogelijkheden)
[afbeelding]
Met Camera+ kun je deze dingen instellen, maar lang niet zo intuïtief als bij de camera-app op de Lumia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DwightKSchrute schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Met Camera+ kun je deze dingen instellen, maar lang niet zo intuïtief als bij de camera-app op de Lumia's.
Thanks! Ga het uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tsja, zat van die foto apps. Intuitief is denk ik het lastigste te vinden:
https://itunes.apple.com/...exposure/id916568801?mt=8

Intuitiviteit ala aanpassen met die ringen zit wel in deze app maar is al lange tijd niet geupdate:
https://itunes.apple.com/...er-focus/id931199371?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
vandaag van werk 6s gekregen (eindelijk, tot nu 4s gebruikt). aan te raden apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

*kuch* er is ook een iPhone 6s topic ervaringen topic :)

[iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Get!em schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:46:
Tsja, zat van die foto apps. Intuitief is denk ik het lastigste te vinden:
https://itunes.apple.com/...exposure/id916568801?mt=8

Intuitiviteit ala aanpassen met die ringen zit wel in deze app maar is al lange tijd niet geupdate:
https://itunes.apple.com/...er-focus/id931199371?mt=8
Bedankt! Ga ik ook even naar kijken!
Oeps O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Yibsel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 02:52:
[...]

Hoe zit het met de kabel dan? is het wel originele of apple gecertificeerd? als je namaak kabel gebruikt, kan het wat problemen geven en zelfs iPhone beschadigen. Misschien een andere kabel proberen?
Ik had verscheidene kabels geprobeerd inclusief originele. Ondertussen lijkt het probleem te zijn opgelost door in de instellingen 'batterijpercentage' uit te schakelen en daarna een soft reset uit te voeren.

EDIT: (Ik draai wel jailbreak 8.4, misschien dat dat ergens conflicteerde)

[ Voor 8% gewijzigd door Lasmibalsingh op 25-03-2016 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Vandaag deze ontvangen : http://www.mapicases.com/...s/folio-case-for-iphone-6 . Echt fantastisch gemaakt en verdomd handig met die uitneembare cover. Indien interesse, post ik wel paar foto's.

btw: check iphone 6S cover thread voor filmpje

[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 29-03-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:25
Ik heb afgelopen weekend een iPhone 6 in mijn handen gekregen met de melding dat het touchscreen af en toe niet werkte. Ik ben nu een aantal dagen met het toestel bezig en inderdaad merk ik dat het touchscreen af en toe niet reageert op mijn aanrakingen.

Echter, het valt me ook op dat er een grijze balk 'flikkert'. Na wat zoeken op symptomen blijken een hoop meer mensen er last van te hebben. Bezoekje aan de Apple store leverde niets op, alleen dat ik hem mag omruilen voor €380,- , maar dan krijg ik wel een refurbished toestel en maar 90 dagen garantie.

Als ik het zo lees, heeft het te maken met een IC die de stroom/ spanning bepaald voor het touchscreen. Hebben meer mensen hier dezelfde symptonen en het zelf weten op te lossen? Zo ja, hoe?

Dit is een filmpje met de symptomen die het toestel heeft:
YouTube: iPhone 6 plus flickering screen

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Tweakers! Zal de iPhone 6 nog verkocht worden deze zomer denken jullie, ik twijfel tussen de SE en de 6.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:16:
Ik heb afgelopen weekend een iPhone 6 in mijn handen gekregen met de melding dat het touchscreen af en toe niet werkte. Ik ben nu een aantal dagen met het toestel bezig en inderdaad merk ik dat het touchscreen af en toe niet reageert op mijn aanrakingen.

Echter, het valt me ook op dat er een grijze balk 'flikkert'. Na wat zoeken op symptomen blijken een hoop meer mensen er last van te hebben. Bezoekje aan de Apple store leverde niets op, alleen dat ik hem mag omruilen voor €380,- , maar dan krijg ik wel een refurbished toestel en maar 90 dagen garantie.

Als ik het zo lees, heeft het te maken met een IC die de stroom/ spanning bepaald voor het touchscreen. Hebben meer mensen hier dezelfde symptonen en het zelf weten op te lossen? Zo ja, hoe?

Dit is een filmpje met de symptomen die het toestel heeft:
YouTube: iPhone 6 plus flickering screen
Even asociaal hard mezelf quoten:

Ik heb gisteren maar gewoon de iPhone opgeschroeft (Je bent tweaker of je bent het niet ;-) ). Ik heb de oplossing doorgevoerd uit dit filmpje:
YouTube: THE WAY I FIXED IT | iPhone 6 plus grey screen Flicker and unresponsive touch + ghost touches FIX

Tot nu toe lijkt het erg succesvol te zijn geweest, ik heb de problemen niet meer gezien (wat de afgelopen weken / dagen toch wel meer erg grote regelmaat voor kwam).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
opengeschroefD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond heb ik mn iphone 6 opgeruimd. Fotos en filmpjes op harde schijf gezet. Nu viel mij iets op wat ik verwijderd heb. Er zat een filmpje bij van mezelf gemaakt met de frontcam. Als ik ga slapen lees ik nog ff nu.nl e.d. Rechtsonder stonden een aantal letters. Welke weet ik niet meer. Een stuk of 5. Ik daxht ff niets bijzonders. Maar nu realiseer ik me dat ik in het donker mezelf niet zou kunnen zien als ik bewust zelf een filmpje van mezelf zou maken. Het dilmpje duurde een sec of 15. Ik realiseer me ook dat ik afgelopen maanden 2 bestandjes van ongeveer 12 en 22 mb in mn verwijderlijst (opslag en geheugen) had staan die ik maar niet wegkreeg. Hard reset meerdere keren geprobeerd maar ze gingen niet weg. Het icoontje dat erbij hoorde was blanco met een cirkel en kruisje erdoorheen. Nu downlaod ik vaak apps en verwijder ze ook weer aangezien ik maar 16gb iphone6 heb.
Ik realiseer me nu dat ik gewoon bespioneerd ben! Maar door wie en of welke app? Ik weet het niet. Ik heb 2 Stapsverificatie sinds kort en laat mn iphone nooit alleen. Dus moet in een malafide app hebben gedownlaod. Maar welke weet ik niet. Idownloader? Is dat een malafide app?
Tevens viel het me op dat er soms een melding komt die vraagt of ik mn wachtwoord wil invullen. Soms voor mail sims voor de appstore. Terwijl ik dan niet echt een app aan het doenloaden ben id met mn mail bezig ben.
Wie weet wat dit kan zijn? Wat moet ik doen in er zeker van te zijn dat ik geen malafide apps heb o.i.d.
Ik heb geen jailbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:02
Hammetje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:03:
[...]

Even asociaal hard mezelf quoten:

Ik heb gisteren maar gewoon de iPhone opgeschroeft (Je bent tweaker of je bent het niet ;-) ). Ik heb de oplossing doorgevoerd uit dit filmpje:
YouTube: THE WAY I FIXED IT | iPhone 6 plus grey screen Flicker and unresponsive touch + ghost touches FIX

Tot nu toe lijkt het erg succesvol te zijn geweest, ik heb de problemen niet meer gezien (wat de afgelopen weken / dagen toch wel meer erg grote regelmaat voor kwam).
Nice!
Was het trouwens zo dat die 1x een aanraking niet registreerde, of meerdere aanrakingen een x aantal seconden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
DutchOx schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:04:
[...]

Nice!
Was het trouwens zo dat die 1x een aanraking niet registreerde, of meerdere aanrakingen een x aantal seconden niet?
Alle aanrakingen niet registreren.

Ik moest het toestel of hard rebooten of drukken op de hoek van het scherm, een paar keer vergrendelen en ontgrendelen, daarna werkte hij weer.

Na de fix toegepast te hebben, geen issues meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:50:
Sinds een week of iets langer een vreemde bug op mijn iPhone 6 Plus (laatste firmware). Iedere app vraagt bijna dagelijks opnieuw toestemming voor permissies. Bijvoorbeeld, nadat de telefoon aan de lader heeft gehangen en ik start Whatsapp: "Whatsapp vraagt toegang tot uw contacten, yes/no". Hetzelfde geld voor foto's bij Facebook, contacten en GPS bij Waze. Word er langzamerhand best wel gek van.

Heb de telefoon al eens herstart. Heb eigenlijk geen zin om even te testen en een grote factory reset uit te voeren. Bekende bug of ben ik de enige hier?
[beetje laat antwoord, maar wellicht nuttig voor mensen]
Dit bleek uiteindelijk een brakke app te zijn. Gezien ik mijn iPhone gebruik als developer installeer ik soms pre-builds van de apps die ons bedrijf maakt. Hier was dus een hele oude build van aanwezig in een mapje. :F

Dus mensen die ook dit probleem tegenkomen, ga eens wat apps deleten :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Een leuke gadget voor iPhone eigenaren om hun telefoon om te toveren naar een normale camera.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/005/937/579/f937456af3ccc549024e73c0e1bbae01_original.jpg?w=680&fit=max&v=1461128610&auto=format&q=92&s=91e1874a91302663aad0aa9eb01676b9

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:45

Trouble

Everything is awesome

Iemand ervaring hier met iCentres? Mijn iPhone 6 is gevallen vandaag en ik heb nu prachtige horizontale/verticale strepen op het scherm en het touchscreen is enigszins kaduuk. Geen valschade, geen barsten in het scherm, maar het is wel stuk.

Ik zit te overwegen om het toestel naar een iCentre (Groningen) te brengen voor reparatie, omdat ik geen recht meer heb op reparatie via Apple zelf - en het is een stuk dichterbij :P

(even hier neergezet omdat ik een nieuw topic openen niet echt nodig vond want kleine vraag en omdat ik geen recent reparatietopic zo snel kon vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Trouble op 17-05-2016 21:40 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 14:10
Trouble schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:38:
Iemand ervaring hier met iCentres? Mijn iPhone 6 is gevallen vandaag en ik heb nu prachtige horizontale/verticale strepen op het scherm en het touchscreen is enigszins kaduuk. Geen valschade, geen barsten in het scherm, maar het is wel stuk.

Ik zit te overwegen om het toestel naar een iCentre (Groningen) te brengen voor reparatie, omdat ik geen recht meer heb op reparatie via Apple zelf - en het is een stuk dichterbij :P

(even hier neergezet omdat ik een nieuw topic openen niet echt nodig vond want kleine vraag en omdat ik geen recent reparatietopic zo snel kon vinden)
Voor reparatie buiten de garantie zoals in jouw geval, kan je gewoon naar de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Volkan1984 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Voor reparatie buiten de garantie zoals in jouw geval, kan je gewoon naar de Apple Store.
De officiele? Zal eens een belletje doen, want hiervoor naar de randstad rijden is op korte termijn niet echt een optie. Misschien is opsturen nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 14:10
Trouble schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:08:
[...]

De officiele? Zal eens een belletje doen, want hiervoor naar de randstad rijden is op korte termijn niet echt een optie. Misschien is opsturen nog een idee.
Ja de "echte" Apple Store. Opsturen kan alleen als je AppleCare+ hebt, dan kan je gebruikmaken van Express Replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Volkan1984 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]

Ja de "echte" Apple Store. Opsturen kan alleen als je AppleCare+ hebt, dan kan je gebruikmaken van Express Replacement.
Helaas, geen AppleCare+ aangeschaft. Nadeel is dat ik in Friesland woon :P

Verzekering gebeld, schade is gedekt, maar dan wel via hen laten repareren. Scheelt me een hoop geld, dus dat ga ik dan maar gewoon doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Trouble op 18-05-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
Opsturen kan ook. Ook al heb je geen Apple care+. Kost je wel 12 euro verzendkosten. Maar alsnog goedkoper dan retourtje randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik krijg vaak deze melding, maar ik heb helemaal geen filter ingesteld.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qA6wP9Dl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 13:48
chronoz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:40:
Ik krijg vaak deze melding, maar ik heb helemaal geen filter ingesteld.
[afbeelding]
Beperkingen niet aanstaan onder instellingen - algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
loeberce schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Beperkingen niet aanstaan onder instellingen - algemeen?
Nee, die staan juist niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:08
De anderhalf jaar oude iPhone 6 van mijn vriendin is niet meer recht.
Als ik de iPhone zonder hoesje op een tafel leg dan kan ik hem heen en weer wippen.
Aan de telefoon is helemaal niets te zien , er zit dus geen knik in de telefoon maar hij is op een of andere manier toch iets krom getrokken.

Naar een Amac store geweest waar ze nog niet eens de moeite namen om het toestel te bekijken.
Daarna met Apple gebeld maar die willen geen service verlenen omdat er geen garantie zit op het metaal.
iPhone heeft altijd in een hoesje gezeten en in een tas, is niet omgebogen in broekzak.

is er geen manier om garantie te claimen hiervoor?
Blijft toch een toestel van 799,- aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, niet zo schitterend meer zeker? Is nu 17 maanden oud

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/xy4yzgwwf/Knipsel.jpg

Viel me op dat de batterij niet zo denderend is sinds ik een backup heb terug gezet (ook van een iphone 6 64gb) mss dat ik eens een clean install doe.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

heeft iemand dit al eens gedaan?

16gb --> 128gb upgrade!

http://9to5mac.com/2016/0...storage-upgrade-shenzhen/

ik denk dat ik weet waar ik mijn vakantie eind dit jaar ga boeken :D

[ Voor 21% gewijzigd door Silverline op 09-06-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:56:
heeft iemand dit al eens gedaan?

16gb --> 128gb upgrade!

http://9to5mac.com/2016/0...storage-upgrade-shenzhen/

ik denk dat ik weet waar ik mijn vakantie eind dit jaar ga boeken :D
Denk dat je nog altijd goedkoper bent om gewoon het 128gb model te kopen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Denk dat je nog altijd goedkoper bent om gewoon het 128gb model te kopen hier :D
ik heb nu al bijna 2jaar een iphone 16gb, en ik kan niet eens mijn Whatsapp media (2,4gb) backuppen naar iCloud omdat ik te weinig ruimte vrij heb. Zelfs niet als ik alle apps verwijder...

16gb iPhones, het zou verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:20:
[...]

ik heb nu al bijna 2jaar een iphone 16gb, en ik kan niet eens mijn Whatsapp media (2,4gb) backuppen naar iCloud omdat ik te weinig ruimte vrij heb. Zelfs niet als ik alle apps verwijder...

Idd schandalig maar dat is Apple hun businessmodel, en als bedrijf zou ik exact hetzelfde doen om winst te maken :) Meer en meer mensen die de 100€ extra betalen voor 64gb.
Als ze 32gb standaard maken verkopen ze heel wat minder 64 en 128 modellen omdat er met 32gb nog te leven valt. En dat is dan aan 699€

Kijk maar goed naar de iPhone 7, die wordt weer 16gb, eventueel wel een upgrade naar 128gb en 256gb maar dat zie ik nog niet gebeuren dit jaar. Je kan er eigenlijk van uit gaan dat een iPhone nieuw 799€ kost
:) Onbewust voor de consument proberen ze de 16gb uit te faseren want met tijd grijpt iederen toch naar de 799€ versie :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Tja, het ligt er ook een beetje aan hoe je je iPhone gebruikt. Ik heb een 16 GB, al jaren, en heb em nog nooit vol gehad. Ik stream mijn muziek en gebruik het toestel verder heel normaal denk ik, ik moet moeite doen om minder dan 1GB vrij te hebben..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ja ik gebruik hem dus anders. Heb echt nog maar net genoeg aaan de 64GB. Had ik ook nooit verwacht een paar jaar geleden. Maar schiet er een fototje mee en welleens een HD filmpje. Dan kan het hard gaan.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Silverline schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Het feit dat je je WhatsApp media niet kan back-uppen in iCloud heeft overigens niets te maken met de opslag van je telefoon. Je kan voor minder dan een euro per maand je iCloud opslag uitbreiden. Just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Oppernerd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Het feit dat je je WhatsApp media niet kan back-uppen in iCloud heeft overigens niets te maken met de opslag van je telefoon. Je kan voor minder dan een euro per maand je iCloud opslag uitbreiden. Just saying.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mFALlCu.png?1

Your argument is invalid.

ik betaal die 99ct aan Apple voor 50gb iCloud storage. Maar blijkbaar heeft Whatsapp ruimte nodig om die backup te preparen voor upload naar iCloud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Silverline schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:41:
[...]

[afbeelding]

ik betaal die 99ct aan Apple voor 50gb iCloud storage. Maar blijkbaar heeft Whatsapp ruimte nodig om die backup te preparen voor upload naar iCloud 8)7
I stand corrected.

Wat ik nog kan verzinnen is al je lokale foto's verwijderen en alles op de cloud gooien. Een gedeelde map met jezelf kost bijvoorbeeld geen iCloud opslag, maar je kan er wel elk moment bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15
In dit geval kun je wellicht beter enkele chats exporteren (inclusief media) en ze vervolgens verwijderen. Zou de backup kleiner moeten maken.
Silverline schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:41:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ha allemaal,

Mijn telefoon is inmiddels 1,5 jaar oud en dacht laat ik eens kritisch kijken (eigenlijk wilde ik mijn hoesje een keer schoonmaken, toen zij mijn vrouw: wow is die nou scheef? En jep... ik schrok).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13590254_1348604798494666_642570193807636835_n.jpg?oh=e4796a4e36c1cfb3a416642a9897e866&oe=57F74D7F

Jullie zien het... gebogen. Hmmm.

Ik baal natuurlijk. Contact met Apple was duidelijk: eigen schuld je moet echt veel druk zetten om hem te buigen. Ik: niet mee eens. Claim neergelegd: Apple senior gesproken, hij gaat het overleggen omdat hij het vervelend vindt....

Maar iets zit me niet lekker. Ik ben dusdanig zuinig op mijn telefoon (geen kras, geen deuk, echt spiksplinternieuw). Hoe kan dit dan toch gebeuren? Ik ben een zakdrager maar geen strakke broek en let altijd goed op de plek (dus niet schuin op mijn been..).

Ik dacht dat het buigen mij nooit zal overkomen....

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat opslagruimte betreft... Op mijn iPhone 6 64GB heb ik de helft vrij. Een 16GB zou dus onvoldoende zijn en een 32GB krap maar werkbaar. Mijn vriendin had totaal onvoldoende aan de 16GB in haar iPhone 5S omdat ze voor haar werk veel foto's en video's maakt van haar producten om die op social media te zetten, dus ze heeft van mij als verjaardagscadeau een iPhone SE 64GB Rose Gold gekregen. Is ze heel blij mee - nu zien hoe lang ze het met die 64GB volhoudt. :D Maar ja eigenlijk off topic natuurlijk want hier gaat het over de iPhone 6... Ik ben in ieder geval nog steeds heel tevreden over mijn iPhone 6. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:40
Twee maanden geleden een nieuw scherm gekregen (onder garantie) vanwege het halve-maanprobleem. Nu weer een halve maan en een verkleuring in het scherm. Weer naar de Apple Store (DH) en meteen een nieuw toestel meegekregen, dat vind ik dan toch wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
..deleted

[ Voor 98% gewijzigd door jaspov op 11-07-2016 21:17 . Reden: elders geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 19:59
keko12 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:57:
Twee maanden geleden een nieuw scherm gekregen (onder garantie) vanwege het halve-maanprobleem. Nu weer een halve maan en een verkleuring in het scherm. Weer naar de Apple Store (DH) en meteen een nieuw toestel meegekregen, dat vind ik dan toch wel netjes.
Ondertussen zit ik ook al aan m'n 3e iPhone 6 en deze heeft ook een halve maan... Binnenkort eens terug wisselen voor een ander 8)7

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:13
Mijn vriendin heeft haar Iphone 6 laten vallen. Ik heb er zelf een (goedkoop) nieuw schermpje ingezet. Echter werkt haar touch-id nu niet meer. Ik dacht dat dit alleen het geval was wanneer er een andere kabel werd gebruikt of een geheel nieuw touch-id. Is het zo dat indien het schermpje vervangen wordt en de originele touch-id blijft zitten deze zijn functie verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Er is nu een probleem bevestigd door iFixit die ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen, namelijk dat de touch screen niet goed reageert, door soms aanraking niet te registreren of vast te lopen. Dit is nu bevestigd door iFixit als een manufacturing issue.

Van Macrumors (zie daar ook het complete verhaal inclusief de video)
iFixit is calling the problem "Touch Disease," and says Apple appears to be aware of the issue based on dozens of complaints on Apple's support forum, but isn't "doing anything about it." Multiple people who brought their iPhones to Apple Stores were told that Apple doesn't recognize it as an issue and nothing could be done as their iPhones were out of warranty.

Putting pressure on the display of an affected iPhone or twisting the device appears to reverse the issue for a short period, but the gray bar returns and touch functionality grows worse and worse until the touchscreen stops functioning entirely.

Replacing the display doesn't work as the problem is said to be caused by the touchscreen controller chips soldered to the logic board of the phone, and it's possible the damage is caused by the same structural design flaw that caused the major "Bendgate" controversy.
Nog niet bevestigd voor de 6s modellen aangezien deze minder flex hebben vanwege de verharde aluminium.

Mocht jouw 6 dit ook hebben dan zou ik zeggen snel bij Apple aanmelden. Nogmaals het is nog niet bevestigd voor de 6s modellen maar dus ook nog niet uitsloten of het probleem daar ook gaat optreden.

[ Voor 12% gewijzigd door R3M1 op 24-08-2016 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:18
Na 4 weken mijn 6 weer terug van "Dr. Mobile" oftewel de honden van Dynafix. Heb een refurbished toestel gekregen met minder krassen dan mijn originele 6 maar zal ondanks de cover en screenglass wel niet lang duren. In mijn onderbuik ben ik na 1,5 jaar ook een beetje klaar met het ding :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Even mijn vraag hier deponeren want er lijkt sinds vandaag iets bijzonder met mijn mobiel aan de hand te zijn. Iphone 6 Plus (iOs 9.3.3 met tethered jailbreak die ik alweer even heb) had tot op heden geen kuren, maar lijkt sinds deze avond niet meer op te laden? Geen kabelbreuk, geen vuil in de telefoon zelf.

Als ik de telefoon uit doe en vervolgens aan het stroom hang dan herstart de telefoon(?).

Iemand een idee wat er misschien fout gaat?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

erniee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:52:
Mijn vriendin heeft haar Iphone 6 laten vallen. Ik heb er zelf een (goedkoop) nieuw schermpje ingezet. Echter werkt haar touch-id nu niet meer. Ik dacht dat dit alleen het geval was wanneer er een andere kabel werd gebruikt of een geheel nieuw touch-id. Is het zo dat indien het schermpje vervangen wordt en de originele touch-id blijft zitten deze zijn functie verliest?
Error 53 toevallig?
Zo ja dan klopt dat omdat Apple een ID check heeft ingebouwd.
Volgens mij staat het internet er vol mee.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kort vraagje, biedt het een meerwaarde om een video-app te gebruiken in plaats van de standaard iPhone camera, en zo ja welke is aan te raden?

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik heb een iPhone 6 met rechtsboven in de hoek van het scherm een donker stukje. Alsof dat stukje niet voldoende verlicht wordt.
Mijn toestel is verder echt super netjes. Als ik hiermee naar de store ga en ze doen er wat aan krijg ik vast een refurbished toestel. Hoe netjes zijn die qua behuizing volgens jullie ervaring?
Dan kan ik afwegen wat ik liever heb: dat scherm of een mindere behuizing. |:(

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
Bushalte schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:36:
Ik heb een iPhone 6 met rechtsboven in de hoek van het scherm een donker stukje. Alsof dat stukje niet voldoende verlicht wordt.
Mijn toestel is verder echt super netjes. Als ik hiermee naar de store ga en ze doen er wat aan krijg ik vast een refurbished toestel. Hoe netjes zijn die qua behuizing volgens jullie ervaring?
Dan kan ik afwegen wat ik liever heb: dat scherm of een mindere behuizing. |:(
de refurbs zijn 100% netjes en krasvrij.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 20:27
kx22 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:43:
[...]

de refurbs zijn 100% netjes en krasvrij.
Kijk dat is goed om te weten. Dan ga ik de moeite nemen om naar de Store te gaan.
Dank je!

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
M'n aux gatje werkt al een tijdje niet meer zo goed, daarna niet meer. Gisteren dan maar naar de apple store gegaan en daar zijden ze dat er suiker en "waterschade" in zou zitten. Zou niet weten hoe ze kunnen zien dat er waterschade inzit aangezien er geen dingetje inzit om dat aan te tonen zoals onder het sim-slot. Dan maar geaccepteerd, ben ik naar huis gegaan en heb het uitgewassen met oorstopjes met isopropanol er op (99% alcohol) en nu heb ik het semi werkend gekregen, het werkt maar ik moet mijn oortjes er altijd heel diep induwen om het te laten werken. Wat zouden jullie verder doen om het helemaal werkend te krijgen?

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48
thibautb schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:32:
M'n aux gatje werkt al een tijdje niet meer zo goed, daarna niet meer. Gisteren dan maar naar de apple store gegaan en daar zijden ze dat er suiker en "waterschade" in zou zitten. Zou niet weten hoe ze kunnen zien dat er waterschade inzit aangezien er geen dingetje inzit om dat aan te tonen zoals onder het sim-slot. Dan maar geaccepteerd, ben ik naar huis gegaan en heb het uitgewassen met oorstopjes met isopropanol er op (99% alcohol) en nu heb ik het semi werkend gekregen, het werkt maar ik moet mijn oortjes er altijd heel diep induwen om het te laten werken. Wat zouden jullie verder doen om het helemaal werkend te krijgen?
Misschien zit er veel vuil in? Had dat laatst met mijn iPhone 6 met de lightning poort..alleen met zwaar aandrukken wilde hij opladen. Bleek een hele lading pluisjes in te zitten, waardoor de connector er niet meer in klikte..

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
bvsteyn schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:04:
[...]

Misschien zit er veel vuil in? Had dat laatst met mijn iPhone 6 met de lightning poort..alleen met zwaar aandrukken wilde hij opladen. Bleek een hele lading pluisjes in te zitten, waardoor de connector er niet meer in klikte..
Als ik een paperclip en naald en tandenstoker al mee heb geprobeerd om vuil er uit te krijgen wat ik er niet uit kwam, dus denk ik dat het wel zou moeten werken? Ga eens proberen om een foto van de binnenkant te krijgen, en anders toch nog eens terug in de apple store proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:29

page404

Website says no

thibautb schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:32:
Wat zouden jullie verder doen om het helemaal werkend te krijgen?
Had ik ook een keer. Uitgezet en met een houten tandenstoker (liefst een beetje ruwe) zitten peuren en ronddraaien. Er blééf stof en pluis uit komen. Daarna werkte hij weer probleemloos.

Andere vraag, ik heb mijn iPhone 6 64GB te koop staan. Heb nu wel een serieus bod van 350€. Is dat een redelijke prijs? Of is er meer uit te halen?
In ieder geval beter dan de biedingen van 200€ op Marktplaats :')

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:09:
Kort vraagje, biedt het een meerwaarde om een video-app te gebruiken in plaats van de standaard iPhone camera, en zo ja welke is aan te raden?
Stiekem vraag ik het nog een keertje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Deruxian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:46:
[...]

Stiekem vraag ik het nog een keertje }:O
Wat mis je in de gewone video-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

keko12 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:21:
[...]

Wat mis je in de gewone video-app?
Niks maar ik vroeg met het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
Vriendin heft een iPhone 6 met 3 witte dooie pixels. iPhone is over 1 maand 2 jaar oud. Ik was afgelopens weekend langs Apple Amsterdam geweest. Apple erkende inderdaad dat het onder garantie valt en dat het gerepareerd dient te worden. Na serienummer ingevuld te hebben zeiden ze dat ze het enkel voor €150 kunnen repareren of dat je het bij je telecom provider (tmobile) gratis kan laten repareren. In dit geval had Apple gewoon mijn iPhone zelf moeten reparerend een refurbished moeten geven?

Ik was vandaag lang tmobile shop. En zei zeiden dat het inderdaad gerepareerd kan worden. De persoon vertelde mij dat het dat naar Apple gestuurd gaat worden voor reparatie. Ik was eerst verbaasd want ik las op fora dat tmobile etc dynfix/dynagroup inschakelen. Dus hij vroeg zijn hogere voor de zekerheid en inderdaad wat ik dacht, het wordt gerepareerd door dynafix. Ik vroeg of ze wel originele onderdelen gebruiken? Zij. Antwoord 'ja, altijd'. Ik had mij twijfels. Daarnaast heb ik vele slechte ervaringen met dynafix waardoor ik denk dat de mobiel dan maar zo origineel kan houden.

Dus nu zit ik in dilemma.

Verwijderd

- deleted -

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 09:56 ]

• keko12
Deruxian schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:19:
[...]

Niks maar ik vroeg met het af...
Als je niks mist, heeft het ook geen meerwaarde :)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
M0otje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:34:
Vriendin heft een iPhone 6 met 3 witte dooie pixels. iPhone is over 1 maand 2 jaar oud. Ik was afgelopens weekend langs Apple Amsterdam geweest. Apple erkende inderdaad dat het onder garantie valt en dat het gerepareerd dient te worden. Na serienummer ingevuld te hebben zeiden ze dat ze het enkel voor €150 kunnen repareren of dat je het bij je telecom provider (tmobile) gratis kan laten repareren. In dit geval had Apple gewoon mijn iPhone zelf moeten reparerend een refurbished moeten geven?

Dus nu zit ik in dilemma.
Als de telefoon niet in een Apple Store gekocht is moet je na het eerste jaar bij de winkel of partij waar je de telefoon wél gekocht hebt terecht voor reparaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DwightKSchrute schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:07:
[...]

Dat bedrag is het maximale wat ze rekenen voor een reparatie. Als het puur het scherm is, is het die €120. Ik heb mijn iPhone 6 Plus laten vallen, scherm kapot. Ze hebben wel een diagnostische test gedaan (als er meer kapot is, komt dat maximale bedrag in beeld), maar ze hebben alleen het scherm vervangen. Dat was ongeveer €140.
Balen dat die prijzen zo stijgen. Hier is de iPhone 6 van mijn vrouw gevallen waardoor scherm gebarsten is. Dagwaarde volgens verzekering is 246 euro (16GB)
De prijs van een schermreparatie voor de iPhone 6 is €147,10. Omdat er meer beschadigd kan zijn moet u rekening houden met een maximale prijs van €331,10. De prijzen zijn inclusief €12,10 verzendkosten.
Afgelopen woensdag aangekomen. Nog geen update ontvangen. Wat is de ervaring hier met BUGAR reparaties? Ben gewend dat ze binnen garantie dezelfde dag al retour gaan :P

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 07-10-2016 14:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:52:
Bij het overzetten moet je de metalen backplate en, camera luidspreker sensor (bovenstukje) proximity en home button van je oude naar het nieuwe scherm verplaatsen. Let op dat je ook het kleine metalen plaatje wat geplakt is op het scherm ( onder de aansluiting home button met flex kabel backplate ) ook op het nieuwe scherm zet anders werkt touch id zelfs met de originele home button niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers van iPhone fotografie, ik heb hier een topic voor aangemaakt.
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.

Het idee is om hier foto's en video te delen waar je trots op bent, plezier uit haalt enz enz. Ook is dit topic bedoelt voor het bespreken van fotografie apps, iPhone fotografie gear en je online fotografie profielen.

Eventuele problemen rond de camera van de iPhone 6 kunnen gewoon in het iPhone 6 topic.

Tot daar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 15-09 20:36
Kak,
De autofocus van m'n 6 is er mee gestopt.
Nog waardevolle tips die ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Na en val met veel barsten tot gevolg heb ik het scherm van mijn 6+ laten vervangen. Eerst was ik bij een officiele dealer. Voor omgerekend 30 euro stelde daar eenofandere jojo vast dat hij niet gerepareerd kon worden. Of ik hem gelijk maar bij hen wilde laten als "e-waste"! Hoe brutaal.

Daarna bij een onofficiële reparateur langsgegaan die hem voor omgerekend 200 euro heeft gemaakt: Niet alleen het glas maar ook scherm en volgens mij ook homebutton want die voelt wat nieuwer/anders.

Ik hoop dat hij zo weer een tijdje mee kan :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Kan ik ergens instellen dat ik via spraakcommando's ook dingen in apps kan sturen zonder te hoeven unlocken, zoals spotify nummers zoeken en kiezen en whatsapp berichten dicteren? Ik krijg telkens de opmerking dat mijn telefoon vergrendeld is. Ook logisch, als ik op de fiets zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Hoiz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:37:
Kan ik ergens instellen dat ik via spraakcommando's ook dingen in apps kan sturen zonder te hoeven unlocken, zoals spotify nummers zoeken en kiezen en whatsapp berichten dicteren? Ik krijg telkens de opmerking dat mijn telefoon vergrendeld is. Ook logisch, als ik op de fiets zit..
Nee. Volgens mij hangt dit af van restricties in zowel iOS als de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Menesis schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:29:
Na en val met veel barsten tot gevolg heb ik het scherm van mijn 6+ laten vervangen. Eerst was ik bij een officiele dealer. Voor omgerekend 30 euro stelde daar eenofandere jojo vast dat hij niet gerepareerd kon worden. Of ik hem gelijk maar bij hen wilde laten als "e-waste"! Hoe brutaal.

Daarna bij een onofficiële reparateur langsgegaan die hem voor omgerekend 200 euro heeft gemaakt: Niet alleen het glas maar ook scherm en volgens mij ook homebutton want die voelt wat nieuwer/anders.

Ik hoop dat hij zo weer een tijdje mee kan :)
Waarom ben je niet gewoon naar de Applestore gegaan?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
fynrd1 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:37:
[...]

Waarom ben je niet gewoon naar de Applestore gegaan?
hebben ze niet in noorwegen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Menesis schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:55:
[...]
hebben ze niet in noorwegen.
Ah zo :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De iPhone 6 Plus van mijn vrouw is gisteren overleden. Er zat nog vier dagen Apple care + op, kwamen we achter. Apple gebeld, en die boden een Express replacement aan. Dat maar gedaan.

Nu is mijn vraag eigenlijk, is het replacement toestel een tijdelijk leentoestel of is het nu definitief de vervanger gelijk van het oude defecte toestel? Komt het oude toestel nog gerepareerd terug bijvoorbeeld, of komen daar nog kosten bij nadat ze de reparatie mogelijkheden hebben bekeken? Of is het niets van dit alles?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Zijn hier mensen die zowel de SE als de 6S gebruiken? Ik twijfel tussen beide. Groot scherm aan de ene kant, maar klopt het dat de SE langer met z'n batterij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Dancing_Animal schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:10:
Zijn hier mensen die zowel de SE als de 6S gebruiken? Ik twijfel tussen beide. Groot scherm aan de ene kant, maar klopt het dat de SE langer met z'n batterij doet?
Volgens een redelijk goed behandeld onderwerp :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
De iPhone 6 van mijn dochter is nu 2 keer ter reparatie aangeboden. Het betreft hier het befaamde "Touch disease" echter, ik krijg telkens hetzelfde model terug met alleen een nieuw display. Na 2 keer is ook zelfs de batterij gaar en valt deze te pas en te onpas uit.

De heren van Apple sturen me ook van het kastje naar de muur. Eentje stuurde me zelfs naar Xando omdat die de juiste tools zou hebben :-(. Er is een service model beloofd, maar niemand kan zich dat herinneren. Ik heb het ook niet strak in de mail staan, dus kan eigenlijk geen kant op.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? het probleem loopt al vanaf 11 oktober.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik gisteren de 6 Plus van de oplader had gehaald, had ik ineens een grijze, knipperende balk bovenin het scherm..ik heb het toestel maar snel uitgezet.

Op internet kwam ik erachter dat het de Touch Disease was, ik las ook ergens dat je het probleem (tijdelijk) kon verhelpen door even stevig op het toestel te drukken / met beleid slaan..

Toestel een paar uur uit laten staan en daarna weer aangezet, probleem leek verholpen tot ik een app kreeg en deze met geen mogelijkheid kon openen, scherm reageerde helemaal niet meer !

Toen de stoute schoenen aangetrokken en een stevige ram op het scherm gegeven, tot nog toe doet hij het nog steeds, maar ik vraag me af hoe lang dat duurt ?

Stel die contacten zitten los, welke de touch disease veroorzaken, met een druk of ram maken ze weer contact, dan is het toch ook aannemelijk dat ze ook weer een keer los raken en je het probleem weer gaat krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
foxkuil schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:59:
De iPhone 6 van mijn dochter is nu 2 keer ter reparatie aangeboden. Het betreft hier het befaamde "Touch disease" echter, ik krijg telkens hetzelfde model terug met alleen een nieuw display. Na 2 keer is ook zelfs de batterij gaar en valt deze te pas en te onpas uit.

De heren van Apple sturen me ook van het kastje naar de muur. Eentje stuurde me zelfs naar Xando omdat die de juiste tools zou hebben :-(. Er is een service model beloofd, maar niemand kan zich dat herinneren. Ik heb het ook niet strak in de mail staan, dus kan eigenlijk geen kant op.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? het probleem loopt al vanaf 11 oktober.
Waar heb je het toestel aangeschaft? Ik zou daar eerder aankloppen met de klachten.
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 03:11:
Sinds ik gisteren de 6 Plus van de oplader had gehaald, had ik ineens een grijze, knipperende balk bovenin het scherm..ik heb het toestel maar snel uitgezet.

Op internet kwam ik erachter dat het de Touch Disease was, ik las ook ergens dat je het probleem (tijdelijk) kon verhelpen door even stevig op het toestel te drukken / met beleid slaan..

Toestel een paar uur uit laten staan en daarna weer aangezet, probleem leek verholpen tot ik een app kreeg en deze met geen mogelijkheid kon openen, scherm reageerde helemaal niet meer !

Toen de stoute schoenen aangetrokken en een stevige ram op het scherm gegeven, tot nog toe doet hij het nog steeds, maar ik vraag me af hoe lang dat duurt ?

Stel die contacten zitten los, welke de touch disease veroorzaken, met een druk of ram maken ze weer contact, dan is het toch ook aannemelijk dat ze ook weer een keer los raken en je het probleem weer gaat krijgen toch?
Dat is maar een tijdelijke oplossing. Internet staat er vol mee en er wordt zelfs gezegd dat het een productiefout is. Apple ontkent dit echter en gooien het erop dat je het toestel hebt laten vallen. Als je nog garantie hebt bij je winkel, gewoon doen, want dit valt onder de garantie.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Mijn vriendin heeft een iphone 6s, nu wil ik haar voor sinterklaas een houder voor in de auto geven, iemand die een goede tip hiervoor heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Actief/passief?
Ik hou zelf van simpel + passief + universeel. Kun je snel wisselen van auto en/of mobiel.
Daarnaast een goede (let op geleverde Ampere) autolader + goede kabel
Mij bevalt deze al jaren voor verschillende mobieltjes: (iphone 6plus, lumia1520, iphone6, samsung s5)
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/321131?width=422&height=390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Get!em schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:23:
Actief/passief?
Ik hou zelf van simpel + passief + universeel. Kun je snel wisselen van auto en/of mobiel.
Mij bevalt deze al jaren voor verschillende mobieltjes: (iphone 6plus, lumia1520, iphone6, samsung s5)
[afbeelding]
Deze heb ik ook en die bevalt redelijk. Ik heb net deze besteld:

https://www.boulevard92.c...s/flex-cord-phone-charger

Ben heel benieuwd of dit wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Get!em schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:23:
Actief/passief?
[afbeelding]
Zonder toeters en bellen.. gewoon om hem in vast te klemmen tegen de voorruit.. los opladertje erbij kan ik eventueel ook wel gebruiken :) Kan die van jou aan de voorruit? Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
dbzfan schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:46:
[...]

Zonder toeters en bellen.. gewoon om hem in vast te klemmen tegen de voorruit.. los opladertje erbij kan ik eventueel ook wel gebruiken :) Kan die van jou aan de voorruit? Waar heb je hem besteld?
Dit is er een voor in een ventilatierooster. Die dingen tegen het voorruit vallen er bij mij altijd af, ben er nog geeneen tegengekomen die bleef zitten :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je een universeel voor de voorruit hebt met zuignap, kun je zo,n navigatie sandbag kopen die je op je dashboard zet. Die twee lijm je dan gewoon aan elkaar. ;). Heb ik voor m'n auto waar ventilatieroosters niet goed gevormd zijn, maar waar ik wel een redelijk platte bovenkant dashboard heb.

https://goo.gl/images/BhFgPf
En
https://goo.gl/images/eflsNB

Maar ik hou meer van de ventilatieversie.

Tweede reden voor passieve versie: ik steek de USB kabel in de USB poort van de auto om de iPod functie te gebruiken. Geluidskwaliteit is dan beter en ik krijg bij m'n volvo dan de slideshiw/coverart te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
RWK__ schreef op maandag 5 december 2016 @ 03:21:
[...]

Waar heb je het toestel aangeschaft? Ik zou daar eerder aankloppen met de klachten.

[...]

KNIP
Gekocht bij Mobiel.nl echter, ik heb van Apple een garantie dat de reparatie binnen het jaar valt.
Op het moment van het probleem was deze 1 jaar en 1 week oud.

De medewerker van Mobiel.nl gaf zelfs aan dat ik het eerst bij Apple zou moeten proberen. "Die zijn coulant" volgens de medewerker.

Maargoed, iemand tips? Krijg ik meer voor elkaar bij een Apple store? Of toch maar fysiek bij Mobiel.nl langsgaan en daar de gefilmde gebreken laten zien?

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
foxkuil schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:08:
[...]

Gekocht bij Mobiel.nl echter, ik heb van Apple een garantie dat de reparatie binnen het jaar valt.
Op het moment van het probleem was deze 1 jaar en 1 week oud.

De medewerker van Mobiel.nl gaf zelfs aan dat ik het eerst bij Apple zou moeten proberen. "Die zijn coulant" volgens de medewerker.

Maargoed, iemand tips? Krijg ik meer voor elkaar bij een Apple store? Of toch maar fysiek bij Mobiel.nl langsgaan en daar de gefilmde gebreken laten zien?
Ah mobiel.nl, heb ik ook een leuke ervaring mee gehad. Ja, Apple is coulant maar niet meer na het eerste jaar, dan verwijzen ze je gauw door naar betaalde reparaties.

Terug naar Mobiel.nl en je telefoon aanmelden. Zij sturen hem dan door naar hun eigen reparateur (Microfix). Let wel op, voordat je je toestel opstuurt, laat hem dan wel checken bij de Apple Store op vochtschade / bendgate, want anders krijg je daar gezeik mee.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Get!em schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:09:
Als je een universeel voor de voorruit hebt met zuignap, kun je zo,n navigatie sandbag kopen die je op je dashboard zet. Die twee lijm je dan gewoon aan elkaar. ;). Heb ik voor m'n auto waar ventilatieroosters niet goed gevormd zijn, maar waar ik wel een redelijk platte bovenkant dashboard heb.

https://goo.gl/images/BhFgPf
En
https://goo.gl/images/eflsNB

Maar ik hou meer van de ventilatieversie.

Tweede reden voor passieve versie: ik steek de USB kabel in de USB poort van de auto om de iPod functie te gebruiken. Geluidskwaliteit is dan beter en ik krijg bij m'n volvo dan de slideshiw/coverart te zien.
Hoe blijft die sandbag aan het dashboard zitten dan? Ik heb een rubberen matje gehad waar ik die zuignap op zette maar na een hete zomerdag plakte dat rubberen ding niet meer goed aa het dashboard en flikkerde alles er (tijdens het rijden uiteraard) vanaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

die sandbag blijft door weerstand + gewicht gewoon liggen. Die dingen zijn zwaar (vandaar zand-..) en met de rubberen onderkant is er genoeg weerstand. Oa in Seat Ibiza bleef hij prima staan. Wel een zuignap met korte arm nemen, anders heb je een lange hevel. Het is jammer dat de halfords er niet meer is, maar anders kon je het even uitproberen in je eigen auto. Anders even naar zo'n automotive speciaalzaakje gaan, daar liggen ze vaak wel.

De matjes waar je het over hebt zijn inderdaad van andere orde, en worden slap van de warmte en daardoor vliegt alles in het rond. BIj de sandbag die ik heb, blijft het staan tot dat ik echt ruig ga rijden of noodstop maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Get!em schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:59:
die sandbag blijft door weerstand + gewicht gewoon liggen. Die dingen zijn zwaar (vandaar zand-..) en met de rubberen onderkant is er genoeg weerstand. Oa in Seat Ibiza bleef hij prima staan. Wel een zuignap met korte arm nemen, anders heb je een lange hevel. Het is jammer dat de halfords er niet meer is, maar anders kon je het even uitproberen in je eigen auto. Anders even naar zo'n automotive speciaalzaakje gaan, daar liggen ze vaak wel.

De matjes waar je het over hebt zijn inderdaad van andere orde, en worden slap van de warmte en daardoor vliegt alles in het rond. BIj de sandbag die ik heb, blijft het staan tot dat ik echt ruig ga rijden of noodstop maak.
Dank je, goede tip, ik vind die roosteroplossing die ik nu heb niet geweldig, al was het alleen maar dat de telefoon nu te laag zit. Ik ga de sandbag checken.

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.