Al een keer reset en dan helemaal opgeladen? Heeft in mijn omgeving vaak geholpen.Marijn100 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:21:
Ik begin mij een beetje zorgen te maken, meer mensen die hier last van hebben?
iPhone
Accu iPhone[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Vandaag maar even langs de Apple Store gelopen, was op 1 min lopen toen m'n iPhone van 30 naar 0 sprong. In de diagnostics zagen ze gekke sprongetjes in m'n accu percentage (zowel omhoog als omlaag). Verder was m'n accu nog wel in oorde. Een volledig reset gedaan vanuit DFU modus schijnt zelfs je battery calibration te wissen. Kijken wat het opleverd!Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:43:
[...]
Al een keer reset en dan helemaal opgeladen? Heeft in mijn omgeving vaak geholpen.
Ik zou inderdaad allereerst een volledige reset doorvoeren, daarna even kijken of het effect heeft, zo niet dan een afspraak maken bij AppleMarijn100 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:21:
iPhone
Sinds iOS 9.2 (deze ochtend geïnstalleerd) wordt er enkel ruis opgenomen wanneer ik een video maak met de front camera. Wanneer ik met de camera aan de achterzijde een video opneem hoor ik het opgenomen geluid zoals verwacht. Heeft iemand ditzelfde probleem toevallig. Het gaat om de standaard Camera app van iOS.
Opnieuw opstarten van de telefoon lijkt niet te werken.
Opnieuw opstarten van de telefoon lijkt niet te werken.
Zal mij benieuwen wat er uit komt. Mijn telefoon viel vorige week ook uit met 20%. Had hem vast in de hand en telefoon was koud geworden. Denk 3 à 4 graden.
Telefoon aan de lader en na opstarten direct weer 20 procent vol.
Telefoon aan de lader en na opstarten direct weer 20 procent vol.
Goedendag iedereen,
Ik ben in het bezit van een iPhone 6 64GB, en ik heb sinds een paar dagen iOS 9.2 draaien op mijn telefoon, tevens bezit ik een abonnement op de muziekdienst van Apple en dit is dus het knelpunt: Sinds de update kan ik geen albums meer offline beschikbaar maken. Ik heb geen idee wat het probleem is en kan er verder op internet ook niks over vinden. Ik hoop dat er iemand is die weet wat het probleem is of hoe ik het kan verhelpen, want ik heb nu praktisch niks meer aan mijn abonnement.
MVG,
Tycho
Ik ben in het bezit van een iPhone 6 64GB, en ik heb sinds een paar dagen iOS 9.2 draaien op mijn telefoon, tevens bezit ik een abonnement op de muziekdienst van Apple en dit is dus het knelpunt: Sinds de update kan ik geen albums meer offline beschikbaar maken. Ik heb geen idee wat het probleem is en kan er verder op internet ook niks over vinden. Ik hoop dat er iemand is die weet wat het probleem is of hoe ik het kan verhelpen, want ik heb nu praktisch niks meer aan mijn abonnement.
MVG,
Tycho
Sinds gisteren in het bezit van een iphone 6 64gb.
Op zich tevreden op een ding na ...
Het geluid tijdens het bellen laat te wensen over en wel als volgt ;
Tijdens het bellen valt me op dat het geluid van de andere partij nogal resoneert en schel klinkt, net alsof de oor luidspreker wat los zit en vibreert wat dit euvel veroorzaakt.
Is dit een normaal gegeven voor dit toestel of bellen apple voor reparatie ?
Edit: dit topic is niet meer zo in trek merk ik wel
de iphone 6 is alweer te oud
Tijdens het bellen valt me op dat het geluid van de andere partij nogal resoneert en schel klinkt, net alsof de oor luidspreker wat los zit en vibreert wat dit euvel veroorzaakt.
Edit: dit topic is niet meer zo in trek merk ik wel
[ Voor 9% gewijzigd door Brabso op 21-12-2015 06:04 ]
Ik zit nu ondertussen aan mijn 3e iphone... Kwaliteit is een ramp bij de iphone 6
Eerste exemplaar:
Frontcamera verschoven en krakend scherm
Tweede exemplaar
Terug frontcamera verschoven en trilmotor die geen normaal geluid maakt precies of er iets loszat aan de binnenkant want er rammelde iets mee
En nu mijn 3e exemplaar, tot nu toe nog geen problemen. Gelukkig heeft dit mij ook niks gekost vanwege garantie. Maar als ik over paar maand terug problemen opduiken, dan is dit mijn laatste iphone.
Eerste exemplaar:
Frontcamera verschoven en krakend scherm
Tweede exemplaar
Terug frontcamera verschoven en trilmotor die geen normaal geluid maakt precies of er iets loszat aan de binnenkant want er rammelde iets mee
En nu mijn 3e exemplaar, tot nu toe nog geen problemen. Gelukkig heeft dit mij ook niks gekost vanwege garantie. Maar als ik over paar maand terug problemen opduiken, dan is dit mijn laatste iphone.
PSN: Jonasken
Er zijn er heel veel in omloop. Dit topic is bijna alleen maar grote en kleine klachten. Topic wordt niet meer dagelijks gepost . Tel die drie bij elkaar op en ik denk dat je de conclusie kunt trekken dat het eigenlijk best wel meevalt met die slechte kwaliteit die sommige hier roepen.Brabso schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:52:
Edit: dit topic is niet meer zo in trek merk ik welde iphone 6 is alweer te oud
Zelf overigens geen klachten over de plus. Alleen maar genieten na een paar androids en nu nog steeds ook een lumia 1520 in gebruik.
Verwijderd
Gewoon pech hebben zeker...Brabso schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:52:
Sinds gisteren in het bezit van een iphone 6 64gb.
Edit: dit topic is niet meer zo in trek merk ik welde iphone 6 is alweer te oud
Bij mijn vorige devices (Lumia 920 en Surface) had de eerste last van hardware fouten en de tweede was dan weer dead on arrival...
Zou wel leuk zijn als ze je een 128 GB geven voor al die moeite
Ik heb de 128gb versie😜Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:52:
[...]
Gewoon pech hebben zeker...
Bij mijn vorige devices (Lumia 920 en Surface) had de eerste last van hardware fouten en de tweede was dan weer dead on arrival...
Zou wel leuk zijn als ze je een 128 GB geven voor al die moeite
PSN: Jonasken
Volgens mij bedoelde hij mij maar gun het jou ook hoor
Inmiddels is het toestel al omgeruild, jammer genoeg wel weer voor een 64gb model.
Het euvel is echter nog steeds gebleven, bij luider volume blijven de stemmen van de bellers aan de andere kant wat schel klinken, misschien iets van resonatie.
Ik kan na 2 toestellen niet anders concluderen dat dit dan normaal is voor de iPhone of dat ik gewoon 2x pech heb achterelkaar
Krijg een flashback naar mijn vorige avontuur met de iphone 5 waarbij apple op het laatste moeilijk deed, toen ook last van telefoongesprekken probleem. Toen besloten om terug naar Nokia te gaan, qua belkwaliteit uitstekend, ook de lumia 950 heb ik heel kort gehad, ook deze was uitstekend qua belkwaliteit.
Ik baal er wel van dat zoiets belangrijks als bellen zo'n slechte kwaliteit heeft op een peperdure iphone ...
[/quote]
[ Voor 27% gewijzigd door Brabso op 26-12-2015 10:58 ]
Verwijderd
Is inderdaad wel irritant, bel kwaliteit is blijkbaar geen hoge prioriteit meer op een smartphone (en er iets terug over vinden in de meeste reviews blijkt ook moeilijk te zijn..).Brabso schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:53:
[...]
Volgens mij bedoelde hij mij maar gun het jou ook hoor
Inmiddels is het toestel al omgeruild, jammer genoeg wel weer voor een 64gb model.
Het euvel is echter nog steeds gebleven, bij luider volume blijven de stemmen van de bellers aan de andere kant wat schel klinken, misschien iets van resonatie.
Ik kan na 2 toestellen niet anders concluderen dat dit dan normaal is voor de iPhone of dat ik gewoon 2x pech heb achterelkaar
Krijg een flashback naar mijn vorige avontuur met de iphone 5 waarbij apple op het laatste moeilijk deed, toen ook last van telefoongesprekken probleem. Toen besloten om terug naar Nokia te gaan, qua belkwaliteit uitstekend, ook de lumia 950 heb ik heel kort gehad, ook deze was uitstekend qua belkwaliteit.
Ik baal er wel van dat zoiets belangrijks als bellen zo'n slechte kwaliteit heeft op een peperdure iphone ...
[/quote]
Ikzelf heb geen problemen met de bel kwaliteit (beter dan mijn Nokia 920).
Die conclusie kun je niet trekken zonder naar andere dingen zoals case, telco en sim-kaart te hebben gekeken. Met name die laatste wil nog wel eens voor slechte gesprekskwaliteit zorgen. Je zult niet de eerste zijn bij wie het helemaal niet de telefoon is die voor het probleem zorgt.Brabso schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:53:
Het is misschien wat voorbarig van mij maar aan de andere kant heb ik nu 2 toestellen met hetzelfde probleem. De iphone 5 vond ik destijds ook al waardeloze belkwaliteit hebben, dat neem ik dan misschien gelijk onterecht mee bij deze conclusie.ppl schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:29:
[...]
Die conclusie kun je niet trekken zonder naar andere dingen zoals case, telco en sim-kaart te hebben gekeken. Met name die laatste wil nog wel eens voor slechte gesprekskwaliteit zorgen. Je zult niet de eerste zijn bij wie het helemaal niet de telefoon is die voor het probleem zorgt.
Ik heb er een originele apple leather case omheen, bereik is prima (ZIggo, binnnenkort Vodafone).
Zelfde simkaart heb ik in de lumia 950 gebruikt met uitstekend geluid, dus kan die wel uitgesloten worden.
Het is dat ik anders zonder toestel zat vandaar dat ik hem met de express service van €29,- heb omgeruild maar anders had een reparatie misschien een betere oplossing geweest. Misschien dat ik dat nog doe met dit toestel, dan ben ik hem een weekje kwijt, dat moet dan maar.
[ Voor 13% gewijzigd door Brabso op 27-12-2015 11:13 ]
Probeer anders eens met een sim-kaart van een ander. Als dat geen betere kwaliteit oplevert heb je gewoon de dikke pech dat het inderdaad aan de iPhone ligt. Is de kwaliteit ineens wel beter dan kun je beter een tripje naar de telco maken.
Gisteren heb ik m'n iPhone 6 64GB mogen ontvangen. Heb gekozen voor 6 ipv 6s vanwege de prijs en omdat de 6s niet heel veel beter is. Kom van een iPhone 5 16GB dus ben erg tevreden.
Iemand een idee hoe Apple omgaat met het volgende? Mijn iPhone 6 heeft problemen met de home button (dubbele klik fenomeen) en zou ik graag op willen sturen maar ik kan niet zonder telefoon. Dan kun je dus van express replacement gebruik maken maar de iPhone is in de rechter bovenhoek gehavend, daar is 1 puntje zichtbaar na het uit te hand slippen (telefoon zat in pouch).
Hoe gaat Apple om met zo’n lichte beschadiging als deze retour komt? Het probleem van de homebutton is daar absoluut niet aan gerelateerd, maar ik heb geen zin in een dikke factuur.
Hoe gaat Apple om met zo’n lichte beschadiging als deze retour komt? Het probleem van de homebutton is daar absoluut niet aan gerelateerd, maar ik heb geen zin in een dikke factuur.
Mijn boefje is liev!
Geen idee, maar je kan wel proberen met een wattenstaafje alcohol de homeknop schoon te maken. Dit doet wonderen voor het dubbele-klik-fenomeen.
Bij mij is dit na een tijdje vanzelf opgehouden. Nu nergens meer last van, heb er niets voor hoeven doen.MarcoC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:58:
Geen idee, maar je kan wel proberen met een wattenstaafje alcohol de homeknop schoon te maken. Dit doet wonderen voor het dubbele-klik-fenomeen.
Ik ga zelf niks doen aan de iPhone. Dit fenomeen heb ik al vaker gehad (5S) en gaat niet weg. De knop functioneert alsof je een focusknop hebt zoals bij een fotocamera, dus klik-klik.MarcoC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:58:
Gaat mij dus om het retourneren obv express replacement zonder problemen. Iemand daar ervaringen mee op basis van een zelfde minimale beschadiging aan de iPhone? Apple Store lig aan de andere kant van NL, dus niet echt handig.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 15-01-2016 11:23 ]
Mijn boefje is liev!
Ik snap het probleem, maar mijn aangedragen oplossing werkt heel vaak. Kleine moeite om te proberen toch? Tenzij je een excuus wilt om de iPhone om te ruilen natuurlijk.
Hoezo excuus? Ik ga niet met vloeistoffen aan de iPhone zittenMarcoC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:46:
Ik snap het probleem, maar mijn aangedragen oplossing werkt heel vaak. Kleine moeite om te proberen toch? Tenzij je een excuus wilt om de iPhone om te ruilen natuurlijk.
Mijn boefje is liev!
Je moet een wattenstaafje met pure alcohol gebruiken om de rand van de iPhone schoon te maken. Het alcohol zal binnen luttele seconden verdampen en ik gok dat in 80% van de gevallen dit het probleem van de dubbelklikkende homeknop oplost. Het is een goedkope simpele oplossing.JB schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:49:
[...]
Hoezo excuus? Ik ga niet met vloeistoffen aan de iPhone zitten
Maar goed, ik begrijp dat je dit probleem niet opgelost wilt hebben maar een nieuwe iPhone wilt hebben die schadevrij is, dus dit is een zinloze discussie.
Apart dat je een dergelijk verwijt maakt. Het is zo inderdaad een zinloze discussie.MarcoC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:53:
[...]
Je moet een wattenstaafje met pure alcohol gebruiken om de rand van de iPhone schoon te maken. Het alcohol zal binnen luttele seconden verdampen en ik gok dat in 80% van de gevallen dit het probleem van de dubbelklikkende homeknop oplost. Het is een goedkope simpele oplossing.
Maar goed, ik begrijp dat je dit probleem niet opgelost wilt hebben maar een nieuwe iPhone wilt hebben die schadevrij is, dus dit is een zinloze discussie.
Ik geef duidelijk aan dat ik niet zonder telefoon kan dus graag replace direct wil toepassen maar bang ben voor kosten omdat het toestel niet 100% krasvrij is. Los van het feit je dan een refurb toestel hebt, is dat toch niet de achterliggende gedachte? Ik ga niet prutsen aan mijn telefoon. Indien het geen soelaas biedt en ik 'm alsnog op moet sturen, ik vervolgens te horen krijg dat er eea mee gebeurt is. Volgens jou kan dat allemaal geen kwaad, dus dan doe jij het lekker zelf
Mijn boefje is liev!
De reden dat ik het verwijt maak is omdat je totaal niet openstaat voor een oplossing die anders is dan het laten omwisselen door Apple. De oplossing die ik aandraag heeft voor heel veel mensen gewerkt en is heel simpel uit te voeren. In de tijd dat je hier op Tweakers om advies hebt gevraagd had je het probleem al opgelost kunnen hebben. Voor iemand die niet zonder telefoon kan is dat toch allicht iets om te overwegen. Maar jij wilt het probleem niet opgelost hebben, jij wilt je telefoon omgeruild hebben.JB schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:09:
[...]
Apart dat je een dergelijk verwijt maakt. Het is zo inderdaad een zinloze discussie.
Ik geef duidelijk aan dat ik niet zonder telefoon kan dus graag replace direct wil toepassen maar bang ben voor kosten omdat het toestel niet 100% krasvrij is. Los van het feit je dan een refurb toestel hebt, is dat toch niet de achterliggende gedachte? Ik ga niet prutsen aan mijn telefoon. Indien het geen soelaas biedt en ik 'm alsnog op moet sturen, ik vervolgens te horen krijg dat er eea mee gebeurt is. Volgens jou kan dat allemaal geen kwaad, dus dan doe jij het lekker zelf
Gelukkig ben jij helderziendMarcoC schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:15:
[...]
De reden dat ik het verwijt maak is omdat je totaal niet openstaat voor een oplossing die anders is dan het laten omwisselen door Apple. De oplossing die ik aandraag heeft voor heel veel mensen gewerkt en is heel simpel uit te voeren. In de tijd dat je hier op Tweakers om advies hebt gevraagd had je het probleem al opgelost kunnen hebben. Voor iemand die niet zonder telefoon kan is dat toch allicht iets om te overwegen. Maar jij wilt het probleem niet opgelost hebben, jij wilt je telefoon omgeruild hebben.

Als het me werkelijk om een nieuwe telefoon te doen is, zijn er legio mogelijkheden.
[ Voor 18% gewijzigd door JB op 15-01-2016 16:24 ]
Mijn boefje is liev!
Alsnog snap ik je koppigheid niet waarom je het gewoon niet probeert. Negen van de tien keer is er tijdens het productieproces een miniscuul braampje ergens blijven hangen waardoor de homeknop niet altijd even soepel klikt. Met een klein beetje alcohol reinigen en het probleem is opgelost. Maar ok, als jij liever de moeilijke weg kiest, be my guest.
Volgens mij is er maar 1 iemand koppig hier... Nogmaals ik heb geen knop die niet soepel klikt, deze functioneert inmiddels zoals de sluiterknop van een camera. Waar zou dat braampje na een half jaar dan ineens vandaan moeten komen en hoe lost alcohol een braampje opMarcoC schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:01:
Alsnog snap ik je koppigheid niet waarom je het gewoon niet probeert. Negen van de tien keer is er tijdens het productieproces een miniscuul braampje ergens blijven hangen waardoor de homeknop niet altijd even soepel klikt. Met een klein beetje alcohol reinigen en het probleem is opgelost. Maar ok, als jij liever de moeilijke weg kiest, be my guest.
Ik ben dus benieuwd naar mensen die hun telefoon met issues hebben opgestuurd met express replacement, waar de telefoon een klein puntje bevatte op de behuizing. Maar goed dat heb ik volgens mij de 1e keer ook al gevraagd
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 16-01-2016 13:28 ]
Mijn boefje is liev!
Ik maak sinds kort wat vreemds mee mijn anderhalf jaar oude iPhone 6. Hij laadt niet op als ik je lightningkabel erin doe, ik hoor wel het geluid dat de kabel aangesloten is en zie ook de 2 symbolen dat hij eigenlijk zou moeten laden. Maar nu het grote probleem; hij ontlaad ipv dat ie oplaad. Pas als hij rond de 5%capaciteit is ontladen gaat hij weer normaal opladen.
Kent iemand dit probleem?
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vanmorgen heb ik voor de eerste keer Maps eens geprobeerd en de app deed niet wat ik verwachtte.
Zonder een "Google Maps is beter dan Apple Maps" (of omgekeerd) flamewar te willen starten, heb ik een vraag ivm Maps van Apple. Ondertussen weet mijn iPhone waar ik woon en werk en kan ik dus snel met Maps naar het werk rijden. Ik krijg dan ook afhankelijk van het verkeer verschillende routes voorgesteld waarbij de ene 5min sneller is dan de andere. Ik kies voor de snelste route die op dat moment 48min bedraagt.
Meer dan een half uur later is de ochtendspits toegenomen tegenover het tijdstip dat ik vertrok en is er een ongeval gebeurd op de autosnelweg. Maps kent wel het ongeval en de file daarvoor maar leidt mij niet rond het ongeval. Heeft Maps (nog) geen traffic rerouting of had ik gewoon pech?
Onder Settings staat bij Privacy --> Location Services --> System Services "Routing & Traffic" wel aangevinkt.
Als ik kijk op https://www.apple.com/benl/ios/maps/ dan staat er: Met Kaarten beschik je over actuele verkeersinformatie om je geschatte aankomsttijd te berekenen. Kaarten geeft informatie over vertragingen, zodat je kunt zien of je een tijdelijke opstopping of een langdurige file tegemoet rijdt. En als het verkeer ergens vastzit, geeft Kaarten je alternatieve routes om tijd te besparen.
Heel fijn maar ik heb geen alternatieve routes gekregen tijdens het rijden, enkel voor ik vertrok.
Alvast bedankt.
//edit: op http://www.iculture.nl/ap...-routes-ios-9-uitgelicht/ lees ik dit: Zit je in de auto en vormt er iets verderop een file? Dan zal de navigatiestem van de Kaarten-app voorstellen om een andere route te nemen. Je krijgt dan de optie om bijvoorbeeld een vroege bocht naar links te maken.
Hetzelfde geldt bij wegwerkzaamheden: wordt er iets verderop ineens aan de weg gewerkt, dan zal de Kaarten-app je tijdens de reis voorstellen om ergens anders langs te rijden.
Daar staat dus duidelijk dat Maps mij rond een file moet leiden maar vanmorgen gebeurde het alvast niet. Ik probeer het vanavond en de komende dagen nog wel eens. Misschien had ik gewoon pech...
Zonder een "Google Maps is beter dan Apple Maps" (of omgekeerd) flamewar te willen starten, heb ik een vraag ivm Maps van Apple. Ondertussen weet mijn iPhone waar ik woon en werk en kan ik dus snel met Maps naar het werk rijden. Ik krijg dan ook afhankelijk van het verkeer verschillende routes voorgesteld waarbij de ene 5min sneller is dan de andere. Ik kies voor de snelste route die op dat moment 48min bedraagt.
Meer dan een half uur later is de ochtendspits toegenomen tegenover het tijdstip dat ik vertrok en is er een ongeval gebeurd op de autosnelweg. Maps kent wel het ongeval en de file daarvoor maar leidt mij niet rond het ongeval. Heeft Maps (nog) geen traffic rerouting of had ik gewoon pech?
Onder Settings staat bij Privacy --> Location Services --> System Services "Routing & Traffic" wel aangevinkt.
Als ik kijk op https://www.apple.com/benl/ios/maps/ dan staat er: Met Kaarten beschik je over actuele verkeersinformatie om je geschatte aankomsttijd te berekenen. Kaarten geeft informatie over vertragingen, zodat je kunt zien of je een tijdelijke opstopping of een langdurige file tegemoet rijdt. En als het verkeer ergens vastzit, geeft Kaarten je alternatieve routes om tijd te besparen.
Heel fijn maar ik heb geen alternatieve routes gekregen tijdens het rijden, enkel voor ik vertrok.
Alvast bedankt.
//edit: op http://www.iculture.nl/ap...-routes-ios-9-uitgelicht/ lees ik dit: Zit je in de auto en vormt er iets verderop een file? Dan zal de navigatiestem van de Kaarten-app voorstellen om een andere route te nemen. Je krijgt dan de optie om bijvoorbeeld een vroege bocht naar links te maken.
Hetzelfde geldt bij wegwerkzaamheden: wordt er iets verderop ineens aan de weg gewerkt, dan zal de Kaarten-app je tijdens de reis voorstellen om ergens anders langs te rijden.
Daar staat dus duidelijk dat Maps mij rond een file moet leiden maar vanmorgen gebeurde het alvast niet. Ik probeer het vanavond en de komende dagen nog wel eens. Misschien had ik gewoon pech...
[ Voor 39% gewijzigd door H1MSELF1SH op 18-01-2016 14:14 ]
Jawel hoor, maar de kans is natuurlijk groter dat het tijdens normaal gebruik meekomt.JB schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:17:
De iPhone zit altijd in een pouch dus stof van de broekzak komt er ook niet in/tussen.
Topservice! Maar het is geen vanzelfsprekendheid..Apple ruilt daar probleemloos op in en dat lijkt me ook niet meer dan normaal.
Dus ik eis een replacement?Nu wil het alleen dat mijn iPhone 99,9% in orde is qua gaafheid ipv 100%.
Ik heb het bij een iPhone 4 een tijdje gehad, na meermalen met beleid schoonmaken was het verholpen.
Een vriendin gebruikt dit toestel nu, nog steeds is de home button stil en soepel te bedienen. 'Knarsend zand' is weg
NRG
Nogmaals als het me om een nieuwe telefoon te doen is, zijn er legio mogelijkheden. Ik zit niet graag zonder, dus heb gelukkig nog altijd middels de express replacement een reparatie kunnen opstarten.
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 18-01-2016 11:58 ]
Mijn boefje is liev!
Heb sinds vorig jaar de IPhone 6 16 GB, en tot nu erg blij! Minpuntje is alleen de opslag, ik dacht 16 GB wel genoeg was, maar helaas merk ik dat dit niet het geval is.
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag video's maken met mijn IPhone, alleen is 16 GB niet genoeg voor 3 weken. Hebben jullie misschien geode ideeen om de opslagcapaciteit van de IPhone uit te breiden doormiddel van en case, of een extern disk aansluiting?
Edit:
Ik heb trouwens nog wel een Kingston Datatraveler Micro USB. Zou ik dit met een converter ook nog kunnen koppelen?
Alvast bedankt!
Ik ga binnenkort op vakantie, en wil graag video's maken met mijn IPhone, alleen is 16 GB niet genoeg voor 3 weken. Hebben jullie misschien geode ideeen om de opslagcapaciteit van de IPhone uit te breiden doormiddel van en case, of een extern disk aansluiting?
Edit:
Ik heb trouwens nog wel een Kingston Datatraveler Micro USB. Zou ik dit met een converter ook nog kunnen koppelen?
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Krishh op 21-01-2016 08:34 ]
Ik heb aardig wat problemen met de accuduur van mijn iPhone 6. Wanneer ik het toestel gebruik om te browsen of voor Whatsapp, gaat het percentage van mijn resterende accu sneller voorbij dan het aantal minuten dat ik het toestel gebruik! Dit is met de volgende instellingen:
Background app refresh: Uit
Schermhelderheid: Altijd op zijn laagst
Wifi: thuis aan, buiten huis uit
Geen apps die GPS mogen gebruiken
Bij navigatie is de batterij binnen een half uur op
Volgens mij is er dan ook gewoon iets mis met de accu. Ik ben bij de Apple Store geweest en het enige wat ze daar zeggen (nadat een DFU herstel niet werkte) is dat ik het toestel kan omruilen voor een nieuwe voor >€400, wat ik ook niet echt zie zitten.
Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Iemand een idee?
Edit: Apple support gebeld, ik ga morgen langs voor een second opinion bij de andere Apple Store. De aardige meneer aan de telefoon gaf aan dat als er niks gevonden wordt, een batterijswap oko een mogelijkheid is, en dat dat een stuk minder dan €400 zou kosten
Background app refresh: Uit
Schermhelderheid: Altijd op zijn laagst
Wifi: thuis aan, buiten huis uit
Geen apps die GPS mogen gebruiken
Bij navigatie is de batterij binnen een half uur op
Volgens mij is er dan ook gewoon iets mis met de accu. Ik ben bij de Apple Store geweest en het enige wat ze daar zeggen (nadat een DFU herstel niet werkte) is dat ik het toestel kan omruilen voor een nieuwe voor >€400, wat ik ook niet echt zie zitten.
Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Iemand een idee?
Edit: Apple support gebeld, ik ga morgen langs voor een second opinion bij de andere Apple Store. De aardige meneer aan de telefoon gaf aan dat als er niks gevonden wordt, een batterijswap oko een mogelijkheid is, en dat dat een stuk minder dan €400 zou kosten
[ Voor 17% gewijzigd door thefal op 22-01-2016 16:23 ]
Had zelf soortgelijke problemen maar dan met de iPhone 5. Oplossing was bij mij het schoonmaken van de lightning connector in de iPhone. Daar was bij mij stof in gekomen waardoor de connector niet goed pakte en de iPhone niet begreep wat er moest gebeuren. Met een pincet schoongemaakt (stofjes eruit) en alles deed het weer normaal. Misschien dat dat helpt?Lasmibalsingh schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:30:
Ik maak sinds kort wat vreemds mee mijn anderhalf jaar oude iPhone 6. Hij laadt niet op als ik je lightningkabel erin doe, ik hoor wel het geluid dat de kabel aangesloten is en zie ook de 2 symbolen dat hij eigenlijk zou moeten laden. Maar nu het grote probleem; hij ontlaad ipv dat ie oplaad. Pas als hij rond de 5%capaciteit is ontladen gaat hij weer normaal opladen.
PhD i.o.
Nou bij de Apple Store hebben ze niks voor elkaar weten te krijgen. De batterij is volgens hun goed, met nog 90% capaciteit en het enige wat ze konden zien is dat sommige Google diensten (Gmail,Calendar) soms crashten, dus nu hebben ze me aangeraden die eraf te gooien. Zelfs dan moet ik op werkdagen om 5 uur al opladen en in het weekend om 3/4 uur om het toestel normaal te kunnen gebruiken.
Dit kan toch niet normaal zijn?
Wat staat er bij de battery-stats als 'Gebruik' op het moment dat je moet opladen? Ik heb een week lang gehad dat mijn 'Gebruik' hetzelfde was als 'Stand-by'. Loste zich uiteindelijk zelf op, geen idee waarom.thefal schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:57:
Nou bij de Apple Store hebben ze niks voor elkaar weten te krijgen. De batterij is volgens hun goed, met nog 90% capaciteit en het enige wat ze konden zien is dat sommige Google diensten (Gmail,Calendar) soms crashten, dus nu hebben ze me aangeraden die eraf te gooien. Zelfs dan moet ik op werkdagen om 5 uur al opladen en in het weekend om 3/4 uur om het toestel normaal te kunnen gebruiken.
Bedankt voor jouw reactie, ik heb het geprobeerd en het heeft misschien wel wat geholpen. Maar wat naar mijn idee meer heeft geholpen is tijdelijk een imitatiekabel gebruiken die ik normaal gesproken in de auto gebruik icm 12 volt lader. Die verbond namelijk wel goed en laadde ook daadwerkelijk direct op. Waarschijnlijk raken de contacten van de originele lightningkabel en of het binnenwerk van de iPhone zelf geoxideerd of anderszins vervuild.Maximus schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:27:
[...]
Had zelf soortgelijke problemen maar dan met de iPhone 5. Oplossing was bij mij het schoonmaken van de lightning connector in de iPhone. Daar was bij mij stof in gekomen waardoor de connector niet goed pakte en de iPhone niet begreep wat er moest gebeuren. Met een pincet schoongemaakt (stofjes eruit) en alles deed het weer normaal. Misschien dat dat helpt?
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Verwijderd
Ik heb dit ook gepost in een andere topic, maar wellicht kan dit toch handig zijn.thefal schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:57:
Probeer eens in je crash logs te kijken of er een app is die continu crash en je batterij leeg slurpt. Kan je doen door naar instellingen >privacy >diagnostics >diagnostics and usage te gaan. Zit er een app tussen die je herkent? Probeer het te verwijderen en opnieuw te installeren.
Heeft dat nog steeds niet het gewenste effect of is de crash log veel te lang? Dan kan het zijn dat er erg veel conflicten zijn in het systeem. En kan het verklaren waarom de batterij snel leeg loopt. Dit kan je dan het beste oplossen door een DFU herstel (geen normale herstel). En daarna je telefoon instellen als nieuw en je backup niet terug zetten.
Bedankt voor de suggesties. Een DFU herstel heb ik al geprobeerd maar dat hielp niks.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:25:
[...]
Ik heb dit ook gepost in een andere topic, maar wellicht kan dit toch handig zijn.
Probeer eens in je crash logs te kijken of er een app is die continu crash en je batterij leeg slurpt. Kan je doen door naar instellingen >privacy >diagnostics >diagnostics and usage te gaan. Zit er een app tussen die je herkent? Probeer het te verwijderen en opnieuw te installeren.
Heeft dat nog steeds niet het gewenste effect of is de crash log veel te lang? Dan kan het zijn dat er erg veel conflicten zijn in het systeem. En kan het verklaren waarom de batterij snel leeg loopt. Dit kan je dan het beste oplossen door een DFU herstel (geen normale herstel). En daarna je telefoon instellen als nieuw en je backup niet terug zetten.
Ik zie heel veel CoreTime terug komen. Na even googlen kwam ik deze post tegen, waar wordt geklaagd over CoreTime en bijbehorende batterydrain, al weet ik niet of je die conclusie zo mag trekken: https://discussions.apple.../6878043?start=0&tstart=0
Ook zie ik veel jetsam,aka Low Memory report terug komen.
Sinds vanmorgen vertoont mijn iPhone 6 (iOS 9.2.1) ineens vreemd gedrag.
Wanneer ik Safari opstart en iets in de adresbalk wil typen, klapt Safari er ineens uit, en ga ik terug naar het homescreen.
Heb de cache al leeggegooid en de iPhone een hard rest gegeven, maar probleem blijft.
Iemand een idee wat ik het beste kan doen.
Edit:
Hmmm,..... komt meer voor blijkbaar: https://www.reddit.com/r/...ing_after_ios_921_update/
Wel vreemd, heb de laatste update meteen geïnstalleerd toen hij uit kwam en nu pas problemen.
Edit 2:
Blijkbaar komt het nogal veel voor sinds ongeveer een half uur geleden .... apart
Safari openen in privé modus is een (tijdelijk) work-around (normaal heb je die alleen nodig bij Windows...work-arounds)
Wanneer ik Safari opstart en iets in de adresbalk wil typen, klapt Safari er ineens uit, en ga ik terug naar het homescreen.
Heb de cache al leeggegooid en de iPhone een hard rest gegeven, maar probleem blijft.
Iemand een idee wat ik het beste kan doen.
Edit:
Hmmm,..... komt meer voor blijkbaar: https://www.reddit.com/r/...ing_after_ios_921_update/
Wel vreemd, heb de laatste update meteen geïnstalleerd toen hij uit kwam en nu pas problemen.
Edit 2:
Blijkbaar komt het nogal veel voor sinds ongeveer een half uur geleden .... apart
Safari openen in privé modus is een (tijdelijk) work-around (normaal heb je die alleen nodig bij Windows...work-arounds)
[ Voor 40% gewijzigd door smoken op 27-01-2016 10:06 ]
Ja komt ook voor op mijn iPhone 6 (iOS 8.4) sinds een half uurtje.
Hier ook last van, half uur geleden werkte het nog prima maar sindsdien niet meer.
9.2 staat erop..
Vriend van mij heeft het ook op zijn 6S.
9.2 staat erop..
Vriend van mij heeft het ook op zijn 6S.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zie hier: kraades in "[iOS 9] Ervaringen & Discussie"
Tijdelijke oplossing is dus Safari suggesties uitzetten. Is deze http://www.iculture.nl/op...p-iphone-mac-crashsafari/ soms bij de suggesties binnengeslopen..?
Tijdelijke oplossing is dus Safari suggesties uitzetten. Is deze http://www.iculture.nl/op...p-iphone-mac-crashsafari/ soms bij de suggesties binnengeslopen..?
NRG
Is het nog zinnig om nu een iPhone 6 te kopen ipv een 6S als je er minimaal 2 a 3 jaar mee wil doen?
Op zich is het toestel snel genoeg voor wat ik ermee doe (internetten, whatsapp, facebook, mail en agenda, en ja heel soms ook bellen
).
De 6S is nogal duur vind ik, maar de 6 kan nog net qua geld. Moet het alleen niet zo zijn dat hij binnen 2 jaar niet meer wordt bijgewerkt etc.
Wat vinden jullie?
Op zich is het toestel snel genoeg voor wat ik ermee doe (internetten, whatsapp, facebook, mail en agenda, en ja heel soms ook bellen
De 6S is nogal duur vind ik, maar de 6 kan nog net qua geld. Moet het alleen niet zo zijn dat hij binnen 2 jaar niet meer wordt bijgewerkt etc.
Wat vinden jullie?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
De iPhone 4s heeft nog iOs9 gekregen. Dat apparaat is van 2011. Dus 4,5 jaar oud.Lethalis schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:12:
Is het nog zinnig om nu een iPhone 6 te kopen ipv een 6S als je er minimaal 2 a 3 jaar mee wil doen?
Op zich is het toestel snel genoeg voor wat ik ermee doe (internetten, whatsapp, facebook, mail en agenda, en ja heel soms ook bellen).
Wat vinden jullie?
Je hebt het over een toetsen van anderhalf jaar oud. Volgens mij kan ie dan nog wel 2 a 3 jaar mee.
Hoi!
Probleem met safari heb ik ook sporadisch
Ik heb ook een probleem met mijn standaard wekker, als die 'smorgens af gaat dan licht het scherm niet op, en moet ik dus in het donker op zoek naar mijn telefoon.
Eigenlijk altijd doet die het 's morgens niet, maar als de wekker bijv. op een minuut later zet dan licht ie wel netjes op
Ik heb ook een probleem met mijn standaard wekker, als die 'smorgens af gaat dan licht het scherm niet op, en moet ik dus in het donker op zoek naar mijn telefoon.
Eigenlijk altijd doet die het 's morgens niet, maar als de wekker bijv. op een minuut later zet dan licht ie wel netjes op
Sinds de laatste iOS update gaat mijn batterij veel sneller leeg. De tijd die hij normaal aan kan is gehalveerd.
Dinsdag is mijn Iphone6 opgehaald door UPS ter reparatie vanwege het bekende halve maantje in de front camera en een dode pixel in m'n scherm. Vandaag is hij weer teruggebracht door ups met een volledig vervangen scherm 
Deze telefoon is mijn eerste Apple product, maar ben echt heel blij met hun service. In een moment van verstandsverbijstering een keer m'n telefoon laten vallen en er zaten toch aardig wat krassen op de voorkant, maar daar is totaal niet moeilijk over gedaan
(Daphne gaat nu snel een screenfolie scoren voordat ze de telefoon gaat gebruiken
)
Deze telefoon is mijn eerste Apple product, maar ben echt heel blij met hun service. In een moment van verstandsverbijstering een keer m'n telefoon laten vallen en er zaten toch aardig wat krassen op de voorkant, maar daar is totaal niet moeilijk over gedaan
(Daphne gaat nu snel een screenfolie scoren voordat ze de telefoon gaat gebruiken
www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie
edit
[ Voor 98% gewijzigd door styx1 op 07-02-2016 00:50 ]
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Verwijderd
icloud online opslag? of dropbox ofzoKrishh schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:32:
Heb sinds vorig jaar de IPhone 6 16 GB, en tot nu erg blij! Minpuntje is alleen de opslag, ik dacht 16 GB wel genoeg was, maar helaas merk ik dat dit niet het geval is.
Edit:
Alvast bedankt!
Ik heb een dergelijke wireless hd (voorganger van 1TB). Werkt wel prima! Soms is de app een beetje buggy, maar prima waar het voor dienst doet.Krishh schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:32:
Edit:
Alvast bedankt!
http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Voor men die met update problemen loopt:
http://www.telegraaf.nl/d...kt_toestel_onklaar__.html
http://www.telegraaf.nl/d...kt_toestel_onklaar__.html
Leuk om vandaag weer herinnerd te worden aan de Error 53 "truc" van Apple..
iPhones onbruikbaar na reparatie door Error 53
Hang net m'n iPhone aan de macbook air, blijft achter elkaar trillen (dus opladen, dan weer niet, dan weer wel, etc). Blijkt dus de kabel niet meer goed te zijn. Batterij nu ook naar de tering zeker?
Zit er niet toevallig stof in je Lightning poort? Dit kun je voorzichtig met een tandenstoker verwijderen. Zit helemaal op de bodem vastgeplakt.
tjsa. Zoek het maar eens op. Voor mij een valide reden. Juist als je net pas begonnen bent als payment provider. Ziet er heel lelijk uit als je ineens door een paar chinezen wereldwijd gehacked wordt bij verschillende klanten die een namaak homebutton hebben gekocht.Ramon m schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:47:
Leuk om vandaag weer herinnerd te worden aan de Error 53 "truc" van Apple..
Apple kan ook TouchID uitschakelen in plaats van de telefoon onklaar maken.supersnathan94 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:00:
[...]
tjsa. Zoek het maar eens op. Voor mij een valide reden. Juist als je net pas begonnen bent als payment provider. Ziet er heel lelijk uit als je ineens door een paar chinezen wereldwijd gehacked wordt bij verschillende klanten die een namaak homebutton hebben gekocht.
Ja en nee. Transacties op welke manier dan ook zijn bijvoorbeeld direct in gevaar. touchID uitschakelen is puur software matig, maar waarschijnlijk is je complete systeem al gecompromitteerd als het echt misbruikt zou worden. Dit is de enige manier om 100% zeker te zijn dat het systeem veilig is.MarcoC schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:32:
[...]
Apple kan ook TouchID uitschakelen in plaats van de telefoon onklaar maken.
edit:
Overigens komt het zelden voor dat de Touch ID homeknop echt vervangen moet worden. Heb het sinds release van de 5S nog niet meegemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door supersnathan94 op 10-02-2016 15:51 ]
Apple wel ja, maar vertel dat maar de reparatie bedrijven die geen authorized service provider zijn..MarcoC schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:32:
Apple kan ook TouchID uitschakelen in plaats van de telefoon onklaar maken.
Zodra een device zo geavanceerd wordt en je vingerafdruk, irisscan enz. gaat krijgen moet je de onderdelen die dat mogelijk maken onder geen beding 'elders' laten vervangen!
Als je bij Apple een reparatie laat uitvoeren met error 53 als gevolg zullen zij dit voor je oplossen.
NRG
TouchID is geen beveilingsmaatregel, maar een feature die het gebruiksgemak verhoogt. TouchID wordt namelijk altijd bovenop de passcode gebruikt. Je kunt altijd ervoor kiezen om een wachtwoord of passcode in te voeren in plaats van je vingerafdruk te gebruiken.
Grr.. Ik heb echt net hetzelfde sinds een goede 2-tal weken.Marijn100 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:21:
iPhone
Batterij die plots van 40% naar 10% springt of telefoon die uitvalt bij 20% en niet meer opstart.
Screen-on time was enkele maanden geleden nog +- 6 uur, momenteel haal ik amper 3,5 - 4 uur.
Gsm even aan battery diagonistic gehangen en daar komt op dat ik 412 cycles heb en dat van mijn 1751 mAh maar 1300 mAh meer bruikbaar is

Met mijn galaxy s5, htc one m8 merkte ik amper verschil na 2 jaar!
Hoe gaan ze hier mee om bij Apple? Gewoon aanmelden voor garantie (toestel is +- 1 jaar oud).
Los van dat, heb ik ook het halve maan probleem met de frontcamera, dit weet ik al een tijdje maar ik
had geen zin daarom de gsm op retour te sturen.. Misschien kon ik het dan ooit gebruiken om een nieuwe te krijgen.
Hoe pak ik dit het beste aan?
[ Voor 5% gewijzigd door laurensdbb op 14-02-2016 19:21 ]
Ik ben bij Apple langs geweest, toen hebben we een herstel gedaan vanuit DFU (laten registreren daar). Vorige week terug gegaan omdat ik nog steeds hetzelfde probleem had. Toen heb ik een nieuwe gekregen (nu heb ik een scheeve frontcam). Ik heb m'n iPhone wel bij Apple gekocht. Vandaar dat ik ook in m'n tweede jaar garantie nog daar terecht kon.laurensdbb schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:19:
[...]
Grr.. Ik heb echt net hetzelfde sinds een goede 2-tal weken.
Batterij die plots van 40% naar 10% springt of telefoon die uitvalt bij 20% en niet meer opstart.
Screen-on time was enkele maanden geleden nog +- 6 uur, momenteel haal ik amper 3,5 - 4 uur.
Gsm even aan battery diagonistic gehangen en daar komt op dat ik 412 cycles heb en dat van mijn 1751 mAh maar 1300 mAh meer bruikbaar is. Dit na amper een jaar !
![]()
Met mijn galaxy s5, htc one m8 merkte ik amper verschil na 2 jaar!
Hoe gaan ze hier mee om bij Apple? Gewoon aanmelden voor garantie (toestel is +- 1 jaar oud).
Los van dat, heb ik ook het halve maan probleem met de frontcamera, dit weet ik al een tijdje maar ik
had geen zin daarom de gsm op retour te sturen.. Misschien kon ik het dan ooit gebruiken om een nieuwe te krijgen.
Hoe pak ik dit het beste aan?
Heb je heb je hem niet bij Apple gekocht en zit je in tweede jaar, dan moet je voor je garantie bij de winkel zijn waar je je iPhone gekocht hebt. Wel kan je een rapport laten maken aan de genius bar van het feit dat je accu niet meer helemaal oké is.
Ik heb deze avond zelf een DFU restore gedaan, op het eerste zicht geen verschil.Ik wacht nog enkele dagen af.Marijn100 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:03:
[...]
Ik ben bij Apple langs geweest, toen hebben we een herstel gedaan vanuit DFU (laten registreren daar). Vorige week terug gegaan omdat ik nog steeds hetzelfde probleem had. Toen heb ik een nieuwe gekregen (nu heb ik een scheeve frontcam). Ik heb m'n iPhone wel bij Apple gekocht. Vandaar dat ik ook in m'n tweede jaar garantie nog daar terecht kon.
Heb je heb je hem niet bij Apple gekocht en zit je in tweede jaar, dan moet je voor je garantie bij de winkel zijn waar je je iPhone gekocht hebt. Wel kan je een rapport laten maken aan de genius bar van het feit dat je accu niet meer helemaal oké is.
Ik heb mijn toestel ook rechtstreeks van bij Apple. Gewoon even contact opnemen met hun dus. Ik veronderstel dat jij een refurbished toestel gekregen hebt? Ik kan ofwel bij een de Apple store zelf gaan of bellen en om een ophaling vragen. Wat zouden jullie verkiezen?
[ Voor 11% gewijzigd door laurensdbb op 14-02-2016 23:09 ]
Iemand het volgende meegemaakt op zijn iPhone 6:
[YouTube: https://youtu.be/pu2r8bBYtwc]
Ik heb er sinds deze week last en wil deze graag aan Apple terugsturen. Alleen vragen deze nu om een aankoopsbewijs die ik helaas niet heb (aankoop vorig jaar via MP)
[YouTube: https://youtu.be/pu2r8bBYtwc]
Ik heb er sinds deze week last en wil deze graag aan Apple terugsturen. Alleen vragen deze nu om een aankoopsbewijs die ik helaas niet heb (aankoop vorig jaar via MP)
Sinds een week of iets langer een vreemde bug op mijn iPhone 6 Plus (laatste firmware). Iedere app vraagt bijna dagelijks opnieuw toestemming voor permissies. Bijvoorbeeld, nadat de telefoon aan de lader heeft gehangen en ik start Whatsapp: "Whatsapp vraagt toegang tot uw contacten, yes/no". Hetzelfde geld voor foto's bij Facebook, contacten en GPS bij Waze. Word er langzamerhand best wel gek van.
Heb de telefoon al eens herstart. Heb eigenlijk geen zin om even te testen en een grote factory reset uit te voeren. Bekende bug of ben ik de enige hier?
Heb de telefoon al eens herstart. Heb eigenlijk geen zin om even te testen en een grote factory reset uit te voeren. Bekende bug of ben ik de enige hier?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Ik schiet meestal een stuk of 10 fotos van een gebeurtenis. En dan wil ik de beste bewaren. De beste foto kiezen blijkt toch lastiger dan gedacht. Ik zoek daar eigenlijk een geschikte app voor, zodat ik meerdere fotos tegelijk op het scherm kan zien (en de slechte kan weggooien).
Iemand een tip?
Iemand een tip?
Apple heeft hier nog nooit gevraagd om een aankoopbewijsBobo221 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:43:
Iemand het volgende meegemaakt op zijn iPhone 6:
[video]
Mijn boefje is liev!
Ik heb mijn iPhone 6s 64GB nu 4 maanden en hij bevalt prima. Ik zag vandaag echter dat er in de linker bovenhoek stof onder het glas zit wat nu zichtbaar begint te worden. Ik heb de iPhone altijd gebruikt in combinatie met een lederen Apple hoes.
De telefoon zelf is aangeschaft i.c.m. een Tele2 abonnement.
Hoe gaat Apple om met stof op/onder het scherm? Iemand ervaringen?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Wel als je een reperatie aanvraag via internet doet en je buiten de garantie periode van 1 jaar valt:JB schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:20:
[...]
Apple heeft hier nog nooit gevraagd om een aankoopbewijs
We hebben nog steeds een geldig aankoopbewijs nodig voor uw product, zoals de originele verkoopbon. Het aankoopbewijs dient de volgende informatie te bevatten:
1. Gegevens van de erkende reseller
2. Productinformatie per item
3. Totaal betaald bedrag
4. Oorspronkelijke aankoopdatum van het product
De beste manier om een geschikt aankoopbewijs te verkrijgen is door contact op te nemen met de reseller of een screenshot van een online kwitantie te maken. U kunt het aankoopbewijs via e-mail versturen naar dit adres: applecare_POP_EN@apple.com
Is Tele2 niet degene waarmee je dit op moet nemen?SpeedingWilly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:30:
Ik heb mijn iPhone 6s 64GB nu 4 maanden en hij bevalt prima. Ik zag vandaag echter dat er in de linker bovenhoek stof onder het glas zit wat nu zichtbaar begint te worden. Ik heb de iPhone altijd gebruikt in combinatie met een lederen Apple hoes.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nee, ik denk bij The Phone House waar ik het abo icm met de telefoon afgesloten heb. Tele2 heeft hier niets mee te maken lijkt me. Alleen de afbetaling van de telefoon loopt via Tele2.page404 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:49:
[...]
Is Tele2 niet degene waarmee je dit op moet nemen?
Contact opnemen met Apple bijv via de chat. Je verhaal uitleggen en dan komen ze vanzelf met een aantal opties. O.a. vervanging toestel voor 29 euro dacht ik. Zonder gezeik een refurbished toestel. Opgelost.SpeedingWilly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:04:
[...]
Nee, ik denk bij The Phone House waar ik het abo icm met de telefoon afgesloten heb. Tele2 heeft hier niets mee te maken lijkt me. Alleen de afbetaling van de telefoon loopt via Tele2.
Ik zou niet weten waarom ik 29 euro zou moeten betalen voor een probleem aan een toestel waar ik zelf de oorzaak niet van ben. En dan ook nog een refurbished toestel krijgen? Dacht het niet. Vooralsnog is het probleem niet groot genoeg maar ik hou in de gaten of het erger wordt en onderneem wel actie voordat het toestel 1 jaar oud is.Dennischo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Contact opnemen met Apple bijv via de chat. Je verhaal uitleggen en dan komen ze vanzelf met een aantal opties. O.a. vervanging toestel voor 29 euro dacht ik. Zonder gezeik een refurbished toestel. Opgelost.
Als je hem in een bankschroef zet wel.
Het hang er kortom helemaal van af wat je er mee doet. Een beetje hoesje voorkomt buigen, voor zover dit zou gebeuren zonder hoesje. En een otterbox biedt andere bescherming dan een siliconen bumper.
Het hang er kortom helemaal van af wat je er mee doet. Een beetje hoesje voorkomt buigen, voor zover dit zou gebeuren zonder hoesje. En een otterbox biedt andere bescherming dan een siliconen bumper.
Ligt het scherm en de behuizing (ligt) open? Waardoor er stof in kan komen? Of zat het er al vanaf het begin?SpeedingWilly schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:30:
Ik zou afspraak maken en langs de Apple store gaan. Als je toestel niet gebogen of geen schade heeft (waardoor het stofje erin kan komen), wordt waarschijnlijk je scherm vervangen.
Heeft iemand ervaring hier met het vervangen van de batterij bij de Apple Store? Ik heb net het tooltje Coconut battery gedraaid en mijn iPhone 6 (aanschaf oktober 2014) heeft nog maar 60% capaciteit dus die wil ik laten vervangen.
Ik betaalde eerder ook graag die 29 euro, zodat ik mijn toestel geen aantal dagen/week hoefte te missen. Helaas blijkt deze service sinds begin februari te zijn stopgezet.Dennischo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:09:
[...]
Contact opnemen met Apple bijv via de chat. Je verhaal uitleggen en dan komen ze vanzelf met een aantal opties. O.a. vervanging toestel voor 29 euro dacht ik. Zonder gezeik een refurbished toestel. Opgelost.
Serieus? Slechte stap van Apple dan.G33st schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Ik betaalde eerder ook graag die 29 euro, zodat ik mijn toestel geen aantal dagen/week hoefte te missen. Helaas blijkt deze service sinds begin februari te zijn stopgezet.
Behoorlijk slechte stap, is met geen mogelijkheid meer te verkrijgen. Het kan alleen nog als je bij aanschaf van de iPhone Apple Care Plus aanschaft. Op iPhone's zonder Apple Care is dit niet meer mogelijk. Dus ik viel hiermee tussen wal en schip, had als ik dit eerder had geweten sowieso Apple Care afgesloten. Niet omdat ik niet zuinig ben op mijn toestel, daarentegen zelfs (geen enkel krasje of schrammetje), maar gewoon omdat ik mijn toestel geen dag kan/wil missen.
Inderdaad.. Enigste oplossing nu is dus de Apple Stores in Amsterdam, Den Haag of Leiden... En dan maar hopen dat ze hem direct inruilen of kunnen maken.G33st schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:20:
[...]
Behoorlijk slechte stap, is met geen mogelijkheid meer te verkrijgen. Het kan alleen nog als je bij aanschaf van de iPhone Apple Care Plus aanschaft. Op iPhone's zonder Apple Care is dit niet meer mogelijk. Dus ik viel hiermee tussen wal en schip, had als ik dit eerder had geweten sowieso Apple Care afgesloten. Niet omdat ik niet zuinig ben op mijn toestel, daarentegen zelfs (geen enkel krasje of schrammetje), maar gewoon omdat ik mijn toestel geen dag kan/wil missen.
Moet wel eerlijk toegeven dat, op 6 mislukte ophaal pogingen van UPS na, de reparatie voorspoedig verliep. Donderdag is het toestel opgehaald, dinsdag had ik het toestel retour.Dennischo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Inderdaad.. Enigste oplossing nu is dus de Apple Stores in Amsterdam, Den Haag of Leiden... En dan maar hopen dat ze hem direct inruilen of kunnen maken.
Sinds gisteren een heel raar en vaag probleem.
Gisteren avond viel mijn iPhone 6 in een keer uit, terwijl batterij nog op 45-50% zat, vervolgens ging ie niet meer aan. Later toen ik thuis kwam de iPhone aan de lader gehangen en zag dat ie toen 1% aangaf, hij was dus helemaal leeg. Vanochtend van de lader gehaald en nu blijft hij hangen op 100%. Ik heb in de tussentijd express veel gebruik gemaakt van Maps en GTA:VC een uurtje aan laten staan maar hij blijft maar hangen op 100%..
Reset e.d. al allemaal geprobeerd, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en is er een oplossing hiervoor? Of is het zeer waarschijnlijk een hardware matig probleem van de accusensor zelf?
Gisteren avond viel mijn iPhone 6 in een keer uit, terwijl batterij nog op 45-50% zat, vervolgens ging ie niet meer aan. Later toen ik thuis kwam de iPhone aan de lader gehangen en zag dat ie toen 1% aangaf, hij was dus helemaal leeg. Vanochtend van de lader gehaald en nu blijft hij hangen op 100%. Ik heb in de tussentijd express veel gebruik gemaakt van Maps en GTA:VC een uurtje aan laten staan maar hij blijft maar hangen op 100%..
Reset e.d. al allemaal geprobeerd, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en is er een oplossing hiervoor? Of is het zeer waarschijnlijk een hardware matig probleem van de accusensor zelf?
Zucht...
Heb jij mijn iPhone toevallig in handen gehad? Ik had EXACT (ook bij 45-50%) hetzelfde probleem. Daarna ging hij na verloop van tijd weer aan maar viel hij direct weer uit als ik mijn simpincode invoerde....SgtElPotato schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:22:
Sinds gisteren een heel raar en vaag probleem.
En het rare is ook de cijfers die in Coconut Battery naar voren komen...Chrisjuh_15 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:43:
[...]
Heb jij mijn iPhone toevallig in handen gehad? Ik had EXACT (ook bij 45-50%) hetzelfde probleem. Daarna ging hij na verloop van tijd weer aan maar viel hij direct weer uit als ik mijn simpincode invoerde....
Current Charge: 2551 mAh ( en die blijft maar stijgen )
Maximum Charge: 1671-1608 mAh
Design Capacity: 1751 mAh
Wacht nog een paar dagen en anders maar even terug naar de winkel o.i.d. andere oplossinig lijkt er niet te zijn ook niet volgens Google
Zucht...
Ik kan een iphone 6 overnemen, er zit echter een UK Orange simlock op.
Kan ik hier wat mee met een TMobile simkaart ?
Heren en dames,
Een tijdje geleden is er een barst in het scherm van mijn 6 plus gekomen en ik wil graag mijn scherm laten vervangen.
Wat zijn de kosten om dit te vervangen bij de apple store? En word alleen het glas vervangen of zit het scherm aan het glas vast?
Thanks!
Een tijdje geleden is er een barst in het scherm van mijn 6 plus gekomen en ik wil graag mijn scherm laten vervangen.
Wat zijn de kosten om dit te vervangen bij de apple store? En word alleen het glas vervangen of zit het scherm aan het glas vast?
Thanks!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb voor mijn 6 Plus €140,- moeten betalen.Audione0 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:23:
Heren en dames,
Thanks!
Helaas, daar kun je niets mee, ook al heeft T-Mobile Orange hier in NL overgenomen. Dergelijke locks zijn n.l. netwerk-locks, en uiteraard is Orange UK een ander netwerk.Signs schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:09:
Ik kan een iphone 6 overnemen, er zit echter een UK Orange simlock op.
Maar zelfs van exact dezelfde provider, dus bijv. T-Mobile Duitsland, werkt dan niet met een Nederlandese simkaart.
Wel doen UK providers gewoonlijk niet moeilijk over unlock-aanvragen, voor een redelijk bedrag, misschien is dat een optie, maar dat moet dan wel de oorspronkelijke eigenaar aanvragen. Wanneer je dus niet met de oorspronkelijke eigenaar als verkoper te maken hebt, niet aan beginnen!
Zoals al eerder vermeld, voor de plus rond €140. Daarbij worden o.a. het glas, touchscreen, digitizer, microfoon, speaker, front camera, ambient sensor, thuisknop en touch ID sensor vervangen.Audione0 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:23:
Heren en dames,
Thanks!
Oke, thanks!DwightKSchrute schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:52:
[...]
Ik heb voor mijn 6 Plus €140,- moeten betalen.
Zozo, dat is nogal wat! Volgende week maar een afspraak maken dan.Oppernerd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:03:
[...]
Zoals al eerder vermeld, voor de plus rond €140. Daarbij worden o.a. het glas, touchscreen, digitizer, microfoon, speaker, front camera, ambient sensor, thuisknop en touch ID sensor vervangen.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Haha. Zou je denken. Ware het niet dat het om maar 1 onderdeel gaat. Zit allemaal in het scherm ingebakken.
Dank je wel voor je uitleg!Marly schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:39:
[...]
Helaas, daar kun je niets mee, ook al heeft T-Mobile Orange hier in NL overgenomen. Dergelijke locks zijn n.l. netwerk-locks, en uiteraard is Orange UK een ander netwerk.
Maar zelfs van exact dezelfde provider, dus bijv. T-Mobile Duitsland, werkt dan niet met een Nederlandese simkaart.
Wel doen UK providers gewoonlijk niet moeilijk over unlock-aanvragen, voor een redelijk bedrag, misschien is dat een optie, maar dat moet dan wel de oorspronkelijke eigenaar aanvragen. Wanneer je dus niet met de oorspronkelijke eigenaar als verkoper te maken hebt, niet aan beginnen!
Verwijderd
Vraagje: waarom wil je het bij de Apple Store laten doen?Audione0 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:23:
Heren en dames,
Thanks!
Omdat ik dit soort dingen origineel wil laten doen ivm verkoop van mijn toestel als de 7 straks uitkomt en wat nare ervaringen met reparateurs om de hoek heb meegemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Vraagje: waarom wil je het bij de Apple Store laten doen?
Technisch gezien zou ik het heel misschien ook zelf wel kunnen doen, maar voor die 140 euro wil ik niet tobben
sinds een paar dagen heb ik dat het scherm rechts bovenaan van mijn 6 Plus klikt als je erop drukt. Afspraakje maken met de apple store denk ik
Dilemma , ik kan een iPhone 6 16gb voor 330 euro krijgen of een iPhone 5s 32gb voor 230. Zit nu af en toe te hikken tegen de 16gb van m'n iPhone 5. Dit probleem zal ik met iPhone 6 ook krijgen ben ik bang...
Ben terug van vakantie uit egypte nu heeft mijn iphone 6+ nummers uit zigzelf gebeld die in mijn contacten staan en de telefoon lag gewoon op mijn kamer heel raar dit grapje heeft me €50,- gekost.
Mijn provider is t mobile.
Thuis heeft de telefoon dit nog nooit gedaan heel vreemd allemaal.
Heeft iemand hier ook ervaring mee.
Mijn provider is t mobile.
Thuis heeft de telefoon dit nog nooit gedaan heel vreemd allemaal.
Heeft iemand hier ook ervaring mee.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.