Paar regendruppels, echt 2 of 3 zijn rechtstreeks op de power button van mijn iPhone 6 gevallen en bij dat kleine spleetje naar binnen gevallen. Al eens meegemaakt? En zo ja, wat te doen? Alles doet het nog perfect!
Nooit (bewust) meegemaakt, al vangt een toestel wel vaker wat druppels in de regen natuurlijk. Ik zou hem een nacht in een bak rijst leggen. Dat zou je dan wel meteen moeten doen, alvorens het vocht iets kan doen. Wellicht eerst een föhn erop of op een warme radiator. Dan verdampt het zo spoedig mogelijk. Niet te heet lijkt me...
Verwijderd
Als alles het nog doet zou ik niet gaan föhnen.
Kans bestaat dan ook dat je het water dieper het toestel inblaast en wel schade aanricht.
Kans bestaat dan ook dat je het water dieper het toestel inblaast en wel schade aanricht.
Thanx voor advies! Nog nergens last van, laat het zo blijven 😊Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:44:
Als alles het nog doet zou ik niet gaan föhnen.
Gewoon een dikke game spelen waar de iPhone lekker warm van wordt.alwaysleft schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:50:
Paar regendruppels, echt 2 of 3 zijn rechtstreeks op de power button van mijn iPhone 6 gevallen en bij dat kleine spleetje naar binnen gevallen. Al eens meegemaakt? En zo ja, wat te doen? Alles doet het nog perfect!
I don't have dreams, I have goals!!
Vorige week mijn iPhone 6 laten vallen tijdens het hardlopen. Twee kleine barstjes in de rechtse boven en onderste hoek van het scherm (glasplaat). Erg balen natuurlijk, maar het had erger kunnen zijn.
Mijn iPhone had sinds het begin al last van het 'halve-maantjes probleem' (verschoven front-camera).
Wanneer je naar de Apple Store gaat en vraagt ze dat probleem kunnen oplossen wist ik dat ze de gehele glasplaat vervangen.
Vorige week vol goede moed een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Amsterdam. De betreffende Genius heeft me erg goed geholpen. Hij vertelde me dat de cosmetische fabricagefout zwaarder weegt dan de twee barsten. Gevolg: mijn scherm werd ter plekke kosteloos vervangen.
Topservice!
Mijn iPhone had sinds het begin al last van het 'halve-maantjes probleem' (verschoven front-camera).
Wanneer je naar de Apple Store gaat en vraagt ze dat probleem kunnen oplossen wist ik dat ze de gehele glasplaat vervangen.
Vorige week vol goede moed een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Amsterdam. De betreffende Genius heeft me erg goed geholpen. Hij vertelde me dat de cosmetische fabricagefout zwaarder weegt dan de twee barsten. Gevolg: mijn scherm werd ter plekke kosteloos vervangen.
Topservice!
Hier ook goud, met name om het ringetjeVerwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:48:
Heeft iemand hier de goude iPhone (jongen)? zoja, is het ringetje rond de home knop ook goud? en waarom heb je voor de goude gekozen ipv de space-gray of zilveren? Ik twijfel heel erg of ik de witte voorkant mooi vind, ik had een Z10 die was ook wit maar het scherm zelf was zwart dus iets ander contrast.
Om mijn space-grey heb ik een goud hoesje omdat ik juist goud wil, maar het witte aan de voorkant is twijfel gevalletje.
Met n doorzichtige hoes is goud ook net iets meer zichtbaar als zilver, en staat net iets leuker.
Witte voorkant is top, is minder vingerafdruk gevoelig, dus je hoeft niet zo vaak te poetsen.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Verwijderd
Bedankt voor de informatie, je hebt inderdaad een paar goede puntenLoneWolf schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:47:
[...]
Hier ook goud, met name om het ringetjevond het zilveren ringetje nix, achterkant zit vaak deels verscholen in hoesje, heb oa bruine leren apple hoes, die is ook erg mooi met goud.
Met n doorzichtige hoes is goud ook net iets meer zichtbaar als zilver, en staat net iets leuker.
Witte voorkant is top, is minder vingerafdruk gevoelig, dus je hoeft niet zo vaak te poetsen.
Ik had inderdaad eerst een doorzichtige hoes maar het space grijs met goud randje vond ik beetje mwa
Wederom zit het glas aan de voorkant van mijn iPhone (rechtsonder bij de homebutton) los. Als ik er met de duim op druk, voel je het "zakken" en hoor je een duidelijk *klik* geluid.
Binnenkort maar weer bellen met Apple. Sinds de 4S niet echt het gevoel meer een degelijke iPhone te hebben gehad (5, 5S en 6 allemaal meerdere malen geswapped).

Binnenkort maar weer bellen met Apple. Sinds de 4S niet echt het gevoel meer een degelijke iPhone te hebben gehad (5, 5S en 6 allemaal meerdere malen geswapped).
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ook mijn scherm zat los. Links in het midden hoorde ik hem echt klikken. Ik heb vrijdag eerst met Phonehouse gebeld en die stuurde me eigenlijk direct door naar Apple.
Vrijdag meteen gebeld en ben eigenlijk heel goed geholpen. Ze vroegen wel nog of mijn voorcamera nog goed zat (halve maan) maar daar had ik geen last van. Gisteren is mijn toestel opgehaald door UPS. Ben benieuwd wanneer en hoe ik mijn toestel terug krijg.
Hoelang duurt zoiets gemiddeld?
Vrijdag meteen gebeld en ben eigenlijk heel goed geholpen. Ze vroegen wel nog of mijn voorcamera nog goed zat (halve maan) maar daar had ik geen last van. Gisteren is mijn toestel opgehaald door UPS. Ben benieuwd wanneer en hoe ik mijn toestel terug krijg.
Normaliter een aantal werkdagen zover ik weet. Ik heb er zelf altijd graag 30 euro voor over om niet zonder toestel te hoeven zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:57:
Ook mijn scherm zat los. Links in het midden hoorde ik hem echt klikken. Ik heb vrijdag eerst met Phonehouse gebeld en die stuurde me eigenlijk direct door naar Apple.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik zat te twijfelen maar had nog een toestel liggen. Eerste keer dat ik echt via deze manier met apple te maken heb dus wou het eerst via de normale weg doen.JB schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:01:
[...]
Normaliter een aantal werkdagen zover ik weet. Ik heb er zelf altijd graag 30 euro voor over om niet zonder toestel te hoeven zitten.
Maar misschien voor een volgende keer doe ik het ook via de versnelde weg.
Een week geleden berichtte ik hier dat mijn iPhone niet altijd goed oplaad. Ik vermoede dat dit kwam door stof in de oplader, maar dit blijkt helaas niet zo te zijn. Het lijkt er meer op dat de kabel niet meer zo goed 'klemt' in de iPhone.
Als ik de iPhone 6 van mijn broertje bekijk, en daar de oplader in stop dan 'klikt' deze echt. Dit gebeurd bij mijn iPhone niet meer. De kabel zit er bij mij een stuk losser in. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Als ik de iPhone 6 van mijn broertje bekijk, en daar de oplader in stop dan 'klikt' deze echt. Dit gebeurd bij mijn iPhone niet meer. De kabel zit er bij mij een stuk losser in. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Stof in the Lightning connector van je telefoon. Even er uit pulken met een tandenstoker of in mijn geval naar de Apple store op het Leidseplein gaan voor een afspraak en vervolgens aanzien hoe de Genius terug komt lopen met een velletje papier met daarop een plakbandje vol met navelpluisG33st schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:52:
Een week geleden berichtte ik hier dat mijn iPhone niet altijd goed oplaad. Ik vermoede dat dit kwam door stof in de oplader, maar dit blijkt helaas niet zo te zijn. Het lijkt er meer op dat de kabel niet meer zo goed 'klemt' in de iPhone.
Zoals gezegd, bij mij is het stof al uit het toestel. Dit blijkt het probleem niet te verhelpen.. helaas.Vinnienerd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:32:
[...]
Stof in the Lightning connector van je telefoon. Even er uit pulken met een tandenstoker of in mijn geval naar de Apple store op het Leidseplein gaan voor een afspraak en vervolgens aanzien hoe de Genius terug komt lopen met een velletje papier met daarop een plakbandje vol met navelpluis
De trilfunctie van mijn iPhone 6 werkt niet meer. Er zit nog garantie op. Zou ik bij de Apple store een nieuwe krijgen of gaan ze het onderdeel vervangen?
Verwijderd
Geen idee. Je zal wel goed geholpen worden.M.C. schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:43:
De trilfunctie van mijn iPhone 6 werkt niet meer. Er zit nog garantie op. Zou ik bij de Apple store een nieuwe krijgen of gaan ze het onderdeel vervangen?
+1Vinnienerd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:32:
[...]
Stof in the Lightning connector van je telefoon. Even er uit pulken met een tandenstoker of in mijn geval naar de Apple store op het Leidseplein gaan voor een afspraak en vervolgens aanzien hoe de Genius terug komt lopen met een velletje papier met daarop een plakbandje vol met navelpluis
100% zeker, ook al denk je dat het schoon is, je staat er versteld van als er ineens nog zo'n pluk uit valt. Bedenk dat dat keer op keer wordt aangestampt
Ja, haha dat heb jij me toen wel geleerd. Ik was ook eigenwijs en dacht dat alles eruit was. Op jouw advies nog met een borsteltje van het scheerapparaat erin gegaan en niet normaal wat er nog uitkwam. Ik heb overigens precies hetzelfde probleem gehad als de tweaker hierboven.UltraSub schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:18:
[...]
+1
100% zeker, ook al denk je dat het schoon is, je staat er versteld van als er ineens nog zo'n pluk uit valt. Bedenk dat dat keer op keer wordt aangestampt
Verwijderd
Maandag is mijn toestel opgehaald voor een los (klikkend) beeldscherm. Vandaag status veranderd naar Product replacement pending. Neem aan dat er een nieuwe / refurbished toestel geleverd wordt?
Zodra je een refurb krijg veranderd de status naar "goedgekeurd" oid.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:41:
Maandag is mijn toestel opgehaald voor een los (klikkend) beeldscherm. Vandaag status veranderd naar Product replacement pending. Neem aan dat er een nieuwe / refurbished toestel geleverd wordt?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je hebt niet al het stof weggehaald, dat moet bijna wel. In 99% van de gevallen is stof het probleem. Het aluminium vervormt niet zomaar, de kabel ook niet. Goede kans dat je er nog een hele pluk uit weet te halen straks.G33st schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:41:
[...]
Zoals gezegd, bij mij is het stof al uit het toestel. Dit blijkt het probleem niet te verhelpen.. helaas.
Verwijderd
Krijg inderdaad een vervangende telefoon. Email net ontvangen. Als ik op de site van Apple het imei nummer intyp zegt hij dat deze nog niet geactiveerd is. Betekent dit dat ik een hele nieuwe krijg of is dit ook met refurb toestellen?
Zijn er hier mensen die iets vernomen hebben van een potentiele prijsverlaging omdat de 6s binnen kort uit komt?
dat wordt altijd een refurbVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:47:
Krijg inderdaad een vervangende telefoon. Email net ontvangen. Als ik op de site van Apple het imei nummer intyp zegt hij dat deze nog niet geactiveerd is. Betekent dit dat ik een hele nieuwe krijg of is dit ook met refurb toestellen?
Nooi geweten dat dit een bekend probleem is,......mijn iPhone 6 heeft dit ook (sep 2014)Dotto schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:37:
Zal ik hiervoor een belletje richting Apple doen of miet het echt via de store?
Heb AppleCare+.....
Overigens merk ik er qua camera niets van, puur cosmetisch dus,
Heeft er hier niemand last van rotatieproblemen op de iPhone 6 plus. Bij mij denkt ie vaak dat hij verkeerd zit dus verticaal blijft horizontaal. Ik heb daarvoor een swap gedaan, maar de nieuwe heeft t ook. Heel irritant en levert soms foute filmpjes op .
Alweer 2e keer dat ik per ongeluk een applicatie koop. Volgens mij had ik mijn vinger op de Touch ID knop en aankoop geauthoriseerd.
Ik kwam er ook pas na een paar uur achter via invoice e-mail, omdat applicatie nooit op mijn telefoon geïnstalleerd was en het was inmiddels al te laat voor een refund online.
Ik kwam er ook pas na een paar uur achter via invoice e-mail, omdat applicatie nooit op mijn telefoon geïnstalleerd was en het was inmiddels al te laat voor een refund online.
Verwijderd
Pff... nou begint al goed. Vervangende telefoon ontvangen. Updaten naar IOS 9.01 zodat ik backup kan terugzetten reageert het scherm niet... Opnieuw opstarten verhelpt dat probleem wel weer. Maar hoop dat het eenmalig was.
Heb na de installatie van IOS 9 hier ook een keer last van gehad. Sinds dien niet meer voorgekomen.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:23:
Pff... nou begint al goed. Vervangende telefoon ontvangen. Updaten naar IOS 9.01 zodat ik backup kan terugzetten reageert het scherm niet... Opnieuw opstarten verhelpt dat probleem wel weer. Maar hoop dat het eenmalig was.
Verwijderd
Ik heb er inderdaad ook 1 keer last van gehad. Maar na een los beeldscherm was dit geen goed begin natuurlijk...
Verwijderd
Ik had wat probleempjes met m'n 6+, dus ik naar de Apple Store. Ze keken niet eens naar m'n problemen, maar omdat de medewerkster zag dat ik een beginnend maantje had werd m'n toestel direct omgewisseld. Ik zou lekker naar een Apple Store gaan. Wordt je sowieso geholpen.smoken schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:39:
[...]
Nooi geweten dat dit een bekend probleem is,......mijn iPhone 6 heeft dit ook (sep 2014)
Zal ik hiervoor een belletje richting Apple doen of miet het echt via de store?
Heb AppleCare+.....
Overigens merk ik er qua camera niets van, puur cosmetisch dus,
Het valt me op dt ik eigenlijk zowel via marktplaats als tweakers geen reacties krijg. Is 700 euro voor een nieuwe Iphone 6 plus 64gb teveel?
Had je Applecare? Ik heb een deukje in mijn telefoon, maar door het vervangen van het scherm door hun heb ik ook een maantje gekregen.. Zouden ze hier moeilijk over doen denk je? Door het deukje ligt het scherm in het hoekje van de headphone jack misschien 0,2mm hoger dan hoe het normaliter zou moeten zijn..Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:25:
[...]
Ik had wat probleempjes met m'n 6+, dus ik naar de Apple Store. Ze keken niet eens naar m'n problemen, maar omdat de medewerkster zag dat ik een beginnend maantje had werd m'n toestel direct omgewisseld. Ik zou lekker naar een Apple Store gaan. Wordt je sowieso geholpen.
Verwijderd
Geen AppleCare. Wel binnen het eerste jaar. Voor zover ik weet is de Apple Store wel aardig coulant.. Zolang je iPhone maar niet gebarsten is of waterschade heeft. Mijn telefoon had aardige krassen op het scherm(geen screenprotector) en daar deden ze totaal niet moeilijk over.Hoiz schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:43:
[...]
Had je Applecare? Ik heb een deukje in mijn telefoon, maar door het vervangen van het scherm door hun heb ik ook een maantje gekregen.. Zouden ze hier moeilijk over doen denk je? Door het deukje ligt het scherm in het hoekje van de headphone jack misschien 0,2mm hoger dan hoe het normaliter zou moeten zijn..
Ligt er maar net aan wie je treft dan... Ik heb ook last van een maantje, maar die zit inmiddels helemaal in t midden van de camera, werd niet omgewisseld. Mocht wel een andere keer terugkomen voor schermvereniging, kon toen niet meer omdat ze bijna dicht gingen.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:25:
[...]
Ik had wat probleempjes met m'n 6+, dus ik naar de Apple Store. Ze keken niet eens naar m'n problemen, maar omdat de medewerkster zag dat ik een beginnend maantje had werd m'n toestel direct omgewisseld. Ik zou lekker naar een Apple Store gaan. Wordt je sowieso geholpen.
Probleem zit hem bij mij dus in dat het scherm reeds (niet goed) is vervangen, en aangezien er een deuk in de behuizing zit is het onverstandig het opnieuw te gaan proberen (gaat wss niet passen) dus ik hoop eigenlijk op een nieuw exemplaar.Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:15:
[...]
Geen AppleCare. Wel binnen het eerste jaar. Voor zover ik weet is de Apple Store wel aardig coulant.. Zolang je iPhone maar niet gebarsten is of waterschade heeft. Mijn telefoon had aardige krassen op het scherm(geen screenprotector) en daar deden ze totaal niet moeilijk over.
Ik ga het van de week wel gewoon een keer proberen
Verwijderd
Dan heb ik idd net geluk gehad met de persoon. Maar iig mooi om te horen dat ze sowieso t scherm willen vervangen.hoofdcoach schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:20:
[...]
Ligt er maar net aan wie je treft dan... Ik heb ook last van een maantje, maar die zit inmiddels helemaal in t midden van de camera, werd niet omgewisseld. Mocht wel een andere keer terugkomen voor schermvereniging, kon toen niet meer omdat ze bijna dicht gingen.
Opnieuw kalibreren (van de bewegingssensor) helpt niet?joffrey19 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 06:52:
Heeft er hier niemand last van rotatieproblemen op de iPhone 6 plus. Bij mij denkt ie vaak dat hij verkeerd zit dus verticaal blijft horizontaal. Ik heb daarvoor een swap gedaan, maar de nieuwe heeft t ook. Heel irritant en levert soms foute filmpjes op .
Bij mij stond hij ook een tijdje te koop. Splinternieuw toestel. Maar 600 was max wat ik er voor kon krijgen. Om die reden niet geupgrade.giantgiantus schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:40:
Het valt me op dt ik eigenlijk zowel via marktplaats als tweakers geen reacties krijg. Is 700 euro voor een nieuwe Iphone 6 plus 64gb teveel?
Hoe doe je dat, ik kan het niet zo snel vinden.keko12 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:00:
[...]
Opnieuw kalibreren (van de bewegingssensor) helpt niet?
Dat kan best, aangezien de opvolger al bijna in de winkels ligt. De meesten kiezen denk ik sowieso voor de 16 GB variant (is dit echt het geval?), aangezien die het voordeligst is. Dan pakken ze waarschijnlijk liever het nieuwe model. Degenen die wel meer geheugen willen, en daarvoor bereid zijn te betalen, trek je met een gering prijsverschil ook niet over de streep.giantgiantus schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:40:
Ikzelf betaal ook liever 50.000 euro voor een gefacelifte Benz bij de dealer, dan 49.000 euro voor het pré-facelift model bij een particulier... Ook al komt dat 'oude' model met leren bekleding... 😃
Normaal gezien door (eerst alle apps te sluiten) en dan het kompas te starten. Meestal wordt dan gevraaagd of je wil kalibreren.joffrey19 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:13:
[...]
Hoe doe je dat, ik kan het niet zo snel vinden.
Ik blijf het echter bijzonder vinden dat mensen het redden met 16GB. Of nog erger 8Gb zoals de iphone 5c had. Ik sprak laatst iemand met zo'n toestel en vroeg of ze daar echt genoeg aan had? Het antoord: "Jazeker. Soms download ik wel een nieuwe app en dan moet ik kijken welke app ik weggooi." Oftewel nee, ze redde het niet, maar vond het blijkbaar niet echt een probleem...Edddd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:14:
[...]
Dat kan best, aangezien de opvolger al bijna in de winkels ligt. De meesten kiezen denk ik sowieso voor de 16 GB variant (is dit echt het geval?), aangezien die het voordeligst is. Dan pakken ze waarschijnlijk liever het nieuwe model. Degenen die wel meer geheugen willen, en daarvoor bereid zijn te betalen, trek je met een gering prijsverschil ook niet over de streep.
Ikzelf betaal ook liever 50.000 euro voor een gefacelifte Benz bij de dealer, dan 49.000 euro voor het pré-facelift model bij een particulier... Ook al komt dat 'oude' model met leren bekleding... 😃
Om jou Benz-vergelijking te nemen: Ik koop liever een een Mercedes van een jaar oud die wel (tenminste) 130 km/uur op de snelweg kan, dan het huidige model waarmee ik op de snelweg rechts mag aansluiten bij de vrachtwagens, omdat ik niet harder dan 80 km/uur kan....
Haha, leuk. Maar wel overtrokken. Ikzelf zou dan ook wel eerder kiezen voor een 'oud' model, wanneer die 250 km/u kan rijden, in plaats van de amper gewijzigde nieuwe die 'slechts' 225 km/u kan. Het is maar wat je leuk vindt. Maar dat zijn auto's... Mijn iPhone heeft 16 GB en dat vind ik prima. Ik kan me voorstellen dat je meer wil, ikzelf weet niet wat ik ermee zou moeten. Het blijft persoonlijke voorkeur, en wat doe je ermee. Ik zou veel meer balen van die trage kar 😃keko12 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:43:
[...]
Ik blijf het echter bijzonder vinden dat mensen het redden met 16GB. Of nog erger 8Gb zoals de iphone 5c had. Ik sprak laatst iemand met zo'n toestel en vroeg of ze daar echt genoeg aan had? Het antoord: "Jazeker. Soms download ik wel een nieuwe app en dan moet ik kijken welke app ik weggooi." Oftewel nee, ze redde het niet, maar vond het blijkbaar niet echt een probleem...
Om jou Benz-vergelijking te nemen: Ik koop liever een een Mercedes van een jaar oud die wel (tenminste) 130 km/uur op de snelweg kan, dan het huidige model waarmee ik op de snelweg rechts mag aansluiten bij de vrachtwagens, omdat ik niet harder dan 80 km/uur kan....
joffrey19 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:10:
[...]
Bij mij stond hij ook een tijdje te koop. Splinternieuw toestel. Maar 600 was max wat ik er voor kon krijgen. Om die reden niet geupgrade.
de 6 wordt nu voor 100 euro goedkoper verkocht, logisch dat niemand die iPhones van jullie wil, als ze hem voor dezelfde prijs of 100 euro meer gloednieuw met 2 jaar garantie kunnen krijgen.giantgiantus schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:40:
Tnx gedaan, kijken of dat helpt.keko12 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:36:
[...]
Normaal gezien door (eerst alle apps te sluiten) en dan het kompas te starten. Meestal wordt dan gevraaagd of je wil kalibreren.
749 nieuw nu voor een 64 gb iPhone6 bij Apple... dan is 700 wel heel erg veel 2e hands. (Ook al is ie nieuw in verpakking (refurbished ws?))joffrey19 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:10:
[...]
Bij mij stond hij ook een tijdje te koop. Splinternieuw toestel. Maar 600 was max wat ik er voor kon krijgen. Om die reden niet geupgrade.
T is wel eens onderzocht, veel mensen willen 2ehands (al is ie "nieuw") nog max 2/3 tot 3/4 van de nieuwprijs betalen (in dit geval zon 500-550 euro), anders koopt men liever nieuw met garantie uit de winkel.
Voor toestellen die meer als een jaar oud zijn is t vaak ongeveer de helft van de nieuwprijs, en t werkt helaas niet echt mee als die nieuwprijs na een jaar met 100 eur is gezakt.
749 is voor de 6, en hij heeft een 6+ te koop, dus je vergelijking gaat mank.LoneWolf schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:37:
[...]
749 nieuw nu voor een 64 gb iPhone6 bij Apple... dan is 700 wel heel erg veel 2e hands.
Ik heb afgelopen maand op het punt gestaan om een i6 Plus 16GB te kopen. Ik kon er een aantal ophalen voor 500 euro, maar ik heb toch afgezien van de koop vanwege de nieuwe iPhone. 700 euro is dan wel erg veel voor de 64GB versie.
Sorry maar volgens mij hebben we hier over Iphone Plus. Die kost 859 bij Apple nieuw.LoneWolf schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:37:
[...]
749 nieuw nu voor een 64 gb iPhone6 bij Apple... dan is 700 wel heel erg veel 2e hands. (Ook al is ie nieuw in verpakking (refurbished ws?))
T is wel eens onderzocht, veel mensen willen 2ehands (al is ie "nieuw") nog max 2/3 tot 3/4 van de nieuwprijs betalen (in dit geval zon 500-550 euro), anders koopt men liever nieuw met garantie uit de winkel.
Voor toestellen die meer als een jaar oud zijn is t vaak ongeveer de helft van de nieuwprijs, en t werkt helaas niet echt mee als die nieuwprijs na een jaar met 100 eur is gezakt.
Daarbij had ik mijn toestel 1 maand geleden op MP staan. Toen was hij nog 900.
Maar als een realistische prijs 600 is, dan is dat zo, ik heb voorgaande jaren echter wel voor meer zulke toestellen kunnen verkopen.
Oopsdcl! schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:08:
[...]
749 is voor de 6, en hij heeft een 6+ te koop, dus je vergelijking gaat mank.

Maar met de 2/3 tot 3/4 , dus zou je dan tussen de 570 en 635 zitten met de 64 gb 2e hands denk ik zo.
Waarbij ik me best kan voorstellen dat je dan eerder richting 2/3 zit dan 3/4.
Grotere toestellen hebben volgens mij vaak wel wat meer afschrijving dan kleinere .
Maar t is soms ook "wat de gek er voor geeft", ik zet ook vaak best hoog in, ik schuif dan mijn 6 naar mn vriendin en de 5s gaat dan op mp.
Ik denk daar zelf nog wel zo'n 400-450 euro voor te kunnen krijgen. Maar ik koop eerst de nieuwe en zet daarna pas de oude te koop, heb dan ook rustig de tijd om m te verkopen.
[ Voor 39% gewijzigd door LoneWolf op 29-09-2015 13:50 ]
Verwijderd
Heb toch wel gedoe met mijn telefoon gehad. Zoals eerder vermeld gisteren een vervangen iPhone 6 ontvangen. iOS 9.0.1 erop gezet en daarna back up teruggezet.
Hij had er erg veel moeite mee waardoor mijn scherm een aantal keer blijf hangen. Na het terugzetten ging het eigenlijk wel beter. Al bleef mijn scherm 's avonds nog een keer hangen. Ik kreeg hem alleen werkend door hem twee keer een hard reset uit te voeren achter elkaar. Mijn e-mail instellingen daar en tegen waren allemaal veranderd. Mijn hotmail en gmail kon ik wel weer opnieuw toevoegen maar ik beheer ook enkele mails van de hockeyclub en vanuit die e-mailadressen kon ik niets meer versturen. (wat ervoor wel altijd kon)
Vanochtend was het helemaal raak. Elke keer als mijn scherm op vergrendeling sprong deed mijn beeldscherm het niet meer. Was het helemaal zat dus heb vanochtend mijn telefoon opnieuw ingesteld als nieuw. Geen backup terug gezet alleen maar mijn foto's en contacten vanuit icloud teruggezet.
Wonder boven wonder doet mijn scherm het weer en ook al mijn e-mailadressen doen het weer..
Toch wel vreemd..
Hij had er erg veel moeite mee waardoor mijn scherm een aantal keer blijf hangen. Na het terugzetten ging het eigenlijk wel beter. Al bleef mijn scherm 's avonds nog een keer hangen. Ik kreeg hem alleen werkend door hem twee keer een hard reset uit te voeren achter elkaar. Mijn e-mail instellingen daar en tegen waren allemaal veranderd. Mijn hotmail en gmail kon ik wel weer opnieuw toevoegen maar ik beheer ook enkele mails van de hockeyclub en vanuit die e-mailadressen kon ik niets meer versturen. (wat ervoor wel altijd kon)
Vanochtend was het helemaal raak. Elke keer als mijn scherm op vergrendeling sprong deed mijn beeldscherm het niet meer. Was het helemaal zat dus heb vanochtend mijn telefoon opnieuw ingesteld als nieuw. Geen backup terug gezet alleen maar mijn foto's en contacten vanuit icloud teruggezet.
Wonder boven wonder doet mijn scherm het weer en ook al mijn e-mailadressen doen het weer..
Toch wel vreemd..
Ik mis opeens veel contacten in mijn iPhone, zowel recent toegevoegde als mensen die er al langer dan 5 jaar instaan. Kan dit ook te maken hebben met de iOs 9.1 beta? Stoor mezelf en gigantisch aan, zeker als ik onderweg ben..
Problemen met de mail is hier ook flink aanwezig, vaak de melding dat ik geen verbinding heb en sinds vandaag veel mail weg wat die dan weer ophaald en 20 min later opeens weer weg is.
Problemen met de mail is hier ook flink aanwezig, vaak de melding dat ik geen verbinding heb en sinds vandaag veel mail weg wat die dan weer ophaald en 20 min later opeens weer weg is.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Verwijderd
Contacten ben ik niet kwijt. Mail heb ik geen problemen meer mee behalve dat ik inderdaad de melding krijg dat er niets opgehaald kan worden, maar de mail gewoon binnen komt als ik nog een keer ververs.Famous schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:05:
Ik mis opeens veel contacten in mijn iPhone, zowel recent toegevoegde als mensen die er al langer dan 5 jaar instaan. Kan dit ook te maken hebben met de iOs 9.1 beta? Stoor mezelf en gigantisch aan, zeker als ik onderweg ben..
Gelukkig mijn contacten weer terug door de synchronisatie uit en aan te zetten in de iCloud instellingen op de telefoon.
De mail blijft een drama.. moet zeggen dat ik op de rMBP ook vaak genoeg problemen heb qua mail ophalen, echter worden ze op de telefoon ook niet meer zichtbaar
De mail blijft een drama.. moet zeggen dat ik op de rMBP ook vaak genoeg problemen heb qua mail ophalen, echter worden ze op de telefoon ook niet meer zichtbaar
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Miljaar. 3 weken geleden een express replacement gehad. Hoor ik niet mijn homebutton klikken. Als je hem heel licht aanraakt. Alsof hij er los in ligt. Maar eens gaan vragen bij Apple op de chat. Ga echt niet weer €29 betalen deze keer.
Verwijderd
Nou kreeg mijn telefoon gister helemaal niet meer aan de praat na de update iOS 9.0.2. Scherm blijft hangen. Opnieuw geïnstalleerd en het probleem was eventjes verholpen. Vanochtend deed het scherm weer niet. Pas na een keer of 20 opnieuw opstarten deed hij het weer. Nog een keer opnieuw als nieuwe iphone ingesteld. Maar na het locken van het scherm weer geen reactie.
Weer een keer of 20 opnieuw opstarten en meteen zoek m'n iphone uitgezet maar hij bleef nu zelfs hangen terwijl ik nog met het toestel bezig was.
Om 8 uur meteen Apple gebeld en ook de medewerker was het met me eens dat dit toch niet heel handig was. Nu komen ze morgen een nieuw toestel brengen (ga niet weer een week wachten) en moet ik het oude toestel zelf terug brengen.
Ik ben er toch wel een beetje klaar mee. Ben nu ook erg huiverig om een update te installeren.
Is er iemand die dit probleem ook ervaart??
Weer een keer of 20 opnieuw opstarten en meteen zoek m'n iphone uitgezet maar hij bleef nu zelfs hangen terwijl ik nog met het toestel bezig was.
Om 8 uur meteen Apple gebeld en ook de medewerker was het met me eens dat dit toch niet heel handig was. Nu komen ze morgen een nieuw toestel brengen (ga niet weer een week wachten) en moet ik het oude toestel zelf terug brengen.
Ik ben er toch wel een beetje klaar mee. Ben nu ook erg huiverig om een update te installeren.
Is er iemand die dit probleem ook ervaart??
Wat verwachten jullie van de abonnementprijzen van de iPhone 6 nu de 6S is uitgekomen? Goed moment om nu al te verlengen met een 6 64GB of zouden de prijzen op kort termijn meer dalen? 6S is leuk, maar voor mij nog niet nodig.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Sinds kort heb ik een probleem met mijn camera op mijn iPhone 6+ 64GB sg.
Foto's zijn wazig (kan geen focus krijgen) en bij filmen trilt het beeld als of er een hartslag in zit.
Nou weet ik dat er een reparatie/terugroep/omruil actie is omtrent de iSight camera en mijn iPhone valt in deze categorie.
Nou was ik al bij iCentre in Hengelo geweest, en deze wilde de iPhone wel in nemen om op te sturen.....
Duurde volgens de medewerker 10 dagen.
Andere optie volgens hem was....
Naar A'dam rijden en bij de Apple store probleem voorleggen of naar Oberhausen!
Bijde zijn voor mij een aardig eind uit de buurt (+/- 150km).
Zijn er nog andere opties of heeft iemand hier al ervaring mee gehad????
Misschien zinvol om te melden, toestel met korting gekocht bij T-Mobile en geen AppleCare.
Toestel is in maart dit jaar gekocht.
Foto's zijn wazig (kan geen focus krijgen) en bij filmen trilt het beeld als of er een hartslag in zit.
Nou weet ik dat er een reparatie/terugroep/omruil actie is omtrent de iSight camera en mijn iPhone valt in deze categorie.
Nou was ik al bij iCentre in Hengelo geweest, en deze wilde de iPhone wel in nemen om op te sturen.....
Misschien zinvol om te melden, toestel met korting gekocht bij T-Mobile en geen AppleCare.
[ Voor 2% gewijzigd door groofoo op 06-10-2015 23:18 . Reden: Aanschaf data ]
Aanmelden voor service bij Apple via de app. De verwachtings is dat je hem dan drie dagen moet missen. Ophaal, 1 dag nakijken, verzending. Gaat dus aardig snel! Kan je niet zonder iPhone en wil je direct verder, ga dan voor express replacement. Kost € 39,- en gaat via cc. Weet niet of je die hebt. Maar dit kon je allemaal lezen op de site hoor!groofoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:16:
Sinds kort heb ik een probleem met mijn camera op mijn iPhone 6+ 64GB sg.
Dit vroeg ik me nou ook af. Zit met precies hetzelfde, zou erg balen als ik nu een verlenging doe en dan over een maand zie dat het een stuk goedkoper is!TheCrius schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:30:
Wat verwachten jullie van de abonnementprijzen van de iPhone 6 nu de 6S is uitgekomen? Goed moment om nu al te verlengen met een 6 64GB of zouden de prijzen op kort termijn meer dalen? 6S is leuk, maar voor mij nog niet nodig.
Je wilt het niet geloven maar ze zijn zelfs omhoog gegaan per gister. Bij studentmobiel t-mob verlenging 39e per maand voor 120 min + 3gb data + 150 voor toestel nu 223 voor het toestel. Officiële prijsverlaging moeten we dan denk ik nog afwachten.Glopes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:05:
[...]
Dit vroeg ik me nou ook af. Zit met precies hetzelfde, zou erg balen als ik nu een verlenging doe en dan over een maand zie dat het een stuk goedkoper is!
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Same question over een i6 dealtje, voor mijn vriendin.
Ik had verwacht nu de 6S er is dat de prijzen wel zouden dalen maar kan nog niet echt toppers vinden. HollandsNieuwe via CB is wel aardig, maar ik wacht nog even af.
Ik had verwacht nu de 6S er is dat de prijzen wel zouden dalen maar kan nog niet echt toppers vinden. HollandsNieuwe via CB is wel aardig, maar ik wacht nog even af.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik ben sinds een week in het bezit van de iPhone 6 en tot nu toe heel erg blij dat ik ben overgestapt van Android naar iOS.
Helaas kwam ik net achter een probleem. Als ik gebeld wordt of iemand bel hebben we aan beide kanten geen geluid. Op de luidspreker komt er een hele lage vertraagde stem uit mijn telefoon. Bellen via whatsapp werkt wel gewoon goed.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Een week geleden werkte bellen nog wel gewoon..
Ik ben echt nog een beetje een leek op iPhone gebied. Heb al wel gezocht maar kan niet echt iets vinden.
Telefoon draait trouwens op de laatste iOs versie (twee dagen geleden geupdate).
Helaas kwam ik net achter een probleem. Als ik gebeld wordt of iemand bel hebben we aan beide kanten geen geluid. Op de luidspreker komt er een hele lage vertraagde stem uit mijn telefoon. Bellen via whatsapp werkt wel gewoon goed.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Een week geleden werkte bellen nog wel gewoon..
Ik ben echt nog een beetje een leek op iPhone gebied. Heb al wel gezocht maar kan niet echt iets vinden.
Telefoon draait trouwens op de laatste iOs versie (twee dagen geleden geupdate).
Ik had dit ook na de update. Een reboot verhielp het voor mij.yolliebollie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:03:
Helaas kwam ik net achter een probleem. Als ik gebeld wordt of iemand bel hebben we aan beide kanten geen geluid.
Wat nog maar de vraag is gezien het feit dat iCentre failliet is en men bezig is met een doorstart. Die kun je het beste momenteel even vermijden zolang er nog geen duidelijkheid is over die doorstart.groofoo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:16:
Vanuit het oosten is Oberhausen een stuk dichterbij dan Amsterdam dus als je Duits/Engels goed is dan is dat een betere optie.Naar A'dam rijden en bij de Apple store probleem voorleggen of naar Oberhausen!
Ja, teruggaan naar de verkopende partij want die moet van de wetgever de garantie verlenen, in dit geval wordt dat T-Mobile en die hebben in vrijwel iedere stad wel een winkeltje.Zijn er nog andere opties of heeft iemand hier al ervaring mee gehad????
Bedankt! Dit heeft bij mij het probleem inmiddels ook opgelost.veincode schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:02:
[...]
Ik had dit ook na de update. Een reboot verhielp het voor mij.
Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een hoesje voor haar iPhone 6. Het moet een hoesje zijn dat zowel de achterkant tegen krassen beschermt als een bumper heeft, ofwel schokbestendig.
Desondanks wil ze natuurlijk een zo slank mogelijk hoesje, niet zo'n enorm 'survivor'-achtig hoesje.
Heeft iemand stijlvolle tips?
Desondanks wil ze natuurlijk een zo slank mogelijk hoesje, niet zo'n enorm 'survivor'-achtig hoesje.
Je kunt jouw vraag beter hier stellen; [iPhone 6 & 6 Plus] HoesjesVeritas schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:06:
Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een hoesje voor haar iPhone 6. Het moet een hoesje zijn dat zowel de achterkant tegen krassen beschermt als een bumper heeft, ofwel schokbestendig.
Bedankt, ik ga de vraag daar stellen.Untouchablezz20 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Je kunt jouw vraag beter hier stellen; [iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes
Heren,
De installatie van mijn vriendin haar nieuwe iphone 6s plus is niet goed gegaan. Ik heb haar oude telefoon (iphone4) gebackupt in itunes en haar nieuwe telefoon geinstalleerd met dit profiel. Hier liepen we tegen het probleem aan van apps die blijkbaar met een ander profiel (apple-id) ooit geïnstalleerd zijn. Het ene profiel heb ik het apple-id van gereset naar ons email adres maar het andere profiel lockt volledig de telefoon.
Ik heb daarom geprobeerd een factory reset te doen en ook via de instellingen alles te verwijderen maar om deze actie te mogen uitvoeren vraagt hij het wachtwoord van het oude profiel.
De iphone is hierdoor onbruikbaar en ik kan niet meer verder. Wat kan ik doen voordat ik terug er mee naar de apple store trek? Nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties en raad.
Mvg
De installatie van mijn vriendin haar nieuwe iphone 6s plus is niet goed gegaan. Ik heb haar oude telefoon (iphone4) gebackupt in itunes en haar nieuwe telefoon geinstalleerd met dit profiel. Hier liepen we tegen het probleem aan van apps die blijkbaar met een ander profiel (apple-id) ooit geïnstalleerd zijn. Het ene profiel heb ik het apple-id van gereset naar ons email adres maar het andere profiel lockt volledig de telefoon.
Ik heb daarom geprobeerd een factory reset te doen en ook via de instellingen alles te verwijderen maar om deze actie te mogen uitvoeren vraagt hij het wachtwoord van het oude profiel.
De iphone is hierdoor onbruikbaar en ik kan niet meer verder. Wat kan ik doen voordat ik terug er mee naar de apple store trek? Nooit gedacht dat dit zo moeilijk zou zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties en raad.
Mvg
Als je meerdere profielen/accounts hebt en je hebt op de verschilllende aankopen gedaan, dan is het t handigst als je een familie aanmaakt voor de beide profielen. Je kunt dan de betaalde apps/muziek etc gewoon vanaf het andere profiel halen.
Je zegt nu echter dat je profiel gelocked is?
Probeer eens in te loggen op icloud.com of op apple.com met zowel je oude als je nieuwe profiel. En daar een profiel wachtwoordreset te doen. Of een nieuw profiel aan te maken, waarbij je dus een familie gaat aanmaken met de oude profielen erin.
Je zegt nu echter dat je profiel gelocked is?
Probeer eens in te loggen op icloud.com of op apple.com met zowel je oude als je nieuwe profiel. En daar een profiel wachtwoordreset te doen. Of een nieuw profiel aan te maken, waarbij je dus een familie gaat aanmaken met de oude profielen erin.
Gelukkig hebben we het wachtwoord van het profiel dat de iphone "gijselde" ontvangen en daarmee hebben we een verse installatie gedaan met ook de creatie van een nieuw apple id.
De oude telefoon laten voor wat het is.
De andere accounts werden gebruikt om toegang te krijgen tot specifieke lokale app stores (buitenland). Deze waren dus geen "familie" accounts. Ik wist wel niet dat het mogelijk was om zoiets aan te maken dus bedankt voor jouw antwoord Get!em!
Mvg
De oude telefoon laten voor wat het is.
De andere accounts werden gebruikt om toegang te krijgen tot specifieke lokale app stores (buitenland). Deze waren dus geen "familie" accounts. Ik wist wel niet dat het mogelijk was om zoiets aan te maken dus bedankt voor jouw antwoord Get!em!
Mvg
Mijn iphone 6 viel net uit met nog 28% aan batterij. Dit was na een half uur hardlopen met de app Runkeeper. Ik wilde de Health app openen en poef iPhone valt uit. Vervolgens probeerde ik hem weer aan te zetten maar ik kreeg het icoontje met de rode batterij en de laadkabel op het scherm te zien.
Thuis aangekomen aan de lader gehangen en hij ging weer aan. Vervolgens toonde die doodleuk dat ik nog 27% batterij had. Ik weet niet of het een samenloop van omstandigheden was maar ben weer bang dat de batterij kapot is.
Dat was namelijk ook zo met mijn iPhone 5 (batterij werd onder garantie vervangen) maar daar kon ik hordes berichten over vinden op verschillende sites en forums. Over iPhone 6 kan ik daar nauwelijks iets over vinden.
Iemand hier toevallig ook hetzelfde gehad met een iPhone 6(plus) ?
Thuis aangekomen aan de lader gehangen en hij ging weer aan. Vervolgens toonde die doodleuk dat ik nog 27% batterij had. Ik weet niet of het een samenloop van omstandigheden was maar ben weer bang dat de batterij kapot is.
Dat was namelijk ook zo met mijn iPhone 5 (batterij werd onder garantie vervangen) maar daar kon ik hordes berichten over vinden op verschillende sites en forums. Over iPhone 6 kan ik daar nauwelijks iets over vinden.
Iemand hier toevallig ook hetzelfde gehad met een iPhone 6(plus) ?
Verwijderd
Ik koop en verkoop regelmatig iphone's op MP en merk dat de laatste 4 a 5 maanden kopers veel minder willen betalen voor bv iPhone 4S (€80) voor de 5 (€120,) en voor de 5S kreeg ik €190,- en ze waren allen in goede staat en compleet met doos etc. Volgens mij is de markt al verzadigd en is iedereen al voorzien van een goede smartphone waardoor het moeilijker is om een redelijke prijs te krijgen voor je iPhone.joffrey19 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:19:
[...]
Sorry maar volgens mij hebben we hier over Iphone Plus. Die kost 859 bij Apple nieuw.
Daarbij had ik mijn toestel 1 maand geleden op MP staan. Toen was hij nog 900.
Maar als een realistische prijs 600 is, dan is dat zo, ik heb voorgaande jaren echter wel voor meer zulke toestellen kunnen verkopen.
Ik zie de laatste tijd ook veel telefoons die langer op Mp blijven staan omdat ze niet binnen enkele dagen verkocht krijgen, is in het verleden wel anders geweest, nu staan er bv iPhone 5S ZGAN voor 220,- vraagprijs en met een barstje in scherm al voor €150,-
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 20:57 ]
Mijn 5s 32gb in nieuwstaat verkocht voor €410, 2 weken terug.
Dan heb je erg veel geluk gehad.turkeyhakan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:15:
Mijn 5s 32gb in nieuwstaat verkocht voor €410, 2 weken terug.
Ik denk het niet. Mijn telefoon was niet te onderscheiden van een nieuwe en had nog bijna een jaar aan wettelijke garantie. Ik ben diverse malen gebeld en gemaild of men de telefoon gelijk kon komen ophalen.
Als je een 5s 16GB hebt moet je denken aan ongeveer 300 euro. Als deze er echt heel netjes (dus echt krasvrij!) uit ziet kun je er misschien een paar tientjes (max. 3-4) meer voor krijgen. Helemaal onder de krassen kom je al gauw uit op 250 euro.
Dus ik snap de reactie van faire4u niet helemaal. Of er zijn mensen die niet weten wat een dergelijke telefoon waard is of er is iets mis met het toestel.
Verwijderd
MP staat erg bekend om het afbieden e.d.turkeyhakan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Ik denk het niet. Mijn telefoon was niet te onderscheiden van een nieuwe en had nog bijna een jaar aan wettelijke garantie. Ik ben diverse malen gebeld en gemaild of men de telefoon gelijk kon komen ophalen.
Als je een 5s 16GB hebt moet je denken aan ongeveer 300 euro. Als deze er echt heel netjes (dus echt krasvrij!) uit ziet kun je er misschien een paar tientjes (max. 3-4) meer voor krijgen. Helemaal onder de krassen kom je al gauw uit op 250 euro.
Dus ik snap de reactie van faire4u niet helemaal. Of er zijn mensen die niet weten wat een dergelijke telefoon waard is of er is iets mis met het toestel.
Mensen verkopen hen iPhone voor te lage prijzen.
Zo laag soms dat je denkt dat ze gestolen zijn.
Vorige week de goude 5S van mijn vriendin voor 300 euro verkocht, zat in klein deukje in boven in de hoek aan de rand. Soms moet je even wachten op de mensen die weten en snappen wat je verkoopt.
Waarschijnlijk ligt 't er ook aan, dat faire4u, zoals hij zegt, regelmatig iPhones koopt en verkoopt, dan heb je meerdere advertenties staan, en zien de mensen je als een handelaar. Men koopt vaak toch liever van 'n particulier. Heb zelf vorige maand 'n 4S 8GB van m'n tante (ze wilde 't zelf niet doen, liever geen vreemden aan de deur) via Marktplaats verkocht voor de vraagprijs van €125, en nog meerdere reacties gehad ook. Koper uit nieuwsgierigheid gevraagd, waarom juist deze? Antwoord: advertentie en daarop volgend telefoongesprek kwamen vertrouwd over (geen handelaar!), mooie duidelijke foto's (niet van internet) , alles compleet in origineel doosje (ongebruikte headset), bon + garantie (nog tien maanden) en in de buurt, zodat zelf ophalen mogelijk was.
Er wordt veel gehandeld en helaas ook gesjoemeld met iPhones, zodat kopers vaak door de bomen het bos niet meer zien, wanneer dan alles 'klopt', zoals turkeyhakan hierboven ook al schrijft, hebben serieuze kopers daar best wel 'n paar tientjes meer voor over.
Je hebt er natuurlijk altijd, die voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en, welke vraagprijs er ook in de advertentie staat, steevast de helft bieden. Maar die noem (en neem) ik niet serieus.
Ben 't ook eens met JFS: 'n paar dagen geduld hebben, tot iemand komt, die je goede, eerlijke toestel weet te waarderen, levert vaak 'n veel betere prijs op
Er wordt veel gehandeld en helaas ook gesjoemeld met iPhones, zodat kopers vaak door de bomen het bos niet meer zien, wanneer dan alles 'klopt', zoals turkeyhakan hierboven ook al schrijft, hebben serieuze kopers daar best wel 'n paar tientjes meer voor over.
Je hebt er natuurlijk altijd, die voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en, welke vraagprijs er ook in de advertentie staat, steevast de helft bieden. Maar die noem (en neem) ik niet serieus.
Ben 't ook eens met JFS: 'n paar dagen geduld hebben, tot iemand komt, die je goede, eerlijke toestel weet te waarderen, levert vaak 'n veel betere prijs op
[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 21-10-2015 11:23 . Reden: aanvulling ]
Ik ga binnenkort voor het eerst een Phone
Kopen. Hoeveel screen ontime halen jullie met het toestel 6+?
En dan wil ik graag weten of er filmpjes worden gekeken, of gamen en browsen.
Ik hoor graag van jullie
Ik hoor graag van jullie
[ Voor 34% gewijzigd door wilke77 op 22-10-2015 14:03 ]
Weet iemand hoe schermschade bij de Apple Store in behandeling wordt genomen?
Ik heb (zoals zoveel mensen) mijn iPhone 6 laten vallen, waardoor er een barst in het scherm ontstond. De telefoon deed het verder prima. Alhoewel, na enkele dagen hield het daadwerkelijke LCD display ermee op te werken (volgens mij zit een kabeltje los ofzo, het scherm vertoond wel streepjes en bij heel licht schudden werkt het scherm weer voor een seconde).
Nu had ik een prijslijst op de Apple Support pagina gevonden,
waarin vermeld wordt dat schermreparatie voor een 6 €127.10 is en voor een refurbished €321.00.
Hoe gaan ze hiermee om bij Apple? Wordt het "scherm" op de supportpagina gezien als alleen het glas en digitizer of valt het LCD daar ook onder?
Ik heb (zoals zoveel mensen) mijn iPhone 6 laten vallen, waardoor er een barst in het scherm ontstond. De telefoon deed het verder prima. Alhoewel, na enkele dagen hield het daadwerkelijke LCD display ermee op te werken (volgens mij zit een kabeltje los ofzo, het scherm vertoond wel streepjes en bij heel licht schudden werkt het scherm weer voor een seconde).
Nu had ik een prijslijst op de Apple Support pagina gevonden,
waarin vermeld wordt dat schermreparatie voor een 6 €127.10 is en voor een refurbished €321.00.
Hoe gaan ze hiermee om bij Apple? Wordt het "scherm" op de supportpagina gezien als alleen het glas en digitizer of valt het LCD daar ook onder?
Is het glas en scherm niet 1 geheel ? Voor mijn vriendin was het toen 109,95 om te laten repareren.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik ben vandaag bij de Apple Store in Brussel geweest en mijn iPhone daar afgegeven, nadat glas en LCD defect waren na een val.
Blijkt dat ze 2 keer een nieuw scherm erin hebben proberen te zetten maar het LCD defect bleek te zijn. Nu krijg ik een nieuwe unit voor hetzelfde bedrag als een schermreparatie (€115 euro hier in Brussel). Topservice! Enige nadeel is dat ze geen witte iPhone 6 128gb op voorraad hadden, nog ff paar daagjes daarop wachten
Blijkt dat ze 2 keer een nieuw scherm erin hebben proberen te zetten maar het LCD defect bleek te zijn. Nu krijg ik een nieuwe unit voor hetzelfde bedrag als een schermreparatie (€115 euro hier in Brussel). Topservice! Enige nadeel is dat ze geen witte iPhone 6 128gb op voorraad hadden, nog ff paar daagjes daarop wachten
Nou nadat ik bovenstaande refurb heb kunnen swappen, heb ik weer hetzelfde euvel met de laatste iPhone 6 die ik nu vanaf augustus in mijn bezit heb. Glas zit wederom los rechtsonder. Je hoort het duidelijk klikken en je voelt ook dat je de plaat iets in kan drukken op de hoek.JB schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:53:
[...]
De refurb ontvangen maar dit is ook weer zo'n gaar toestel. Rechtsonder maakt het een klikkend geluid als ik op het glas duw langs de homebutton, glas zit daar gewoon niet vast. Verder zit de mute knop helemaal los in de behuizing. Dit had mijn vorige 6 niet en ook de 6 van mijn werk heeft dit niet. Wordt weer bellen
Zucht...
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik heb een iPhone 6+ en ik haal tussen de 7/8 uur SOT.wilke77 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 14:01:
Ik ga binnenkort voor het eerst een Phone
Ik hoor graag van jullie
Op t moment van schrijven heb ik nog 54% over en heb ik hem om 09:30 van de lader gehaald.
Wat ik op m'n iPhone per dag doe:
Minimaal 1 YouTube filmpje van minimaal 10 min. (Vlog van Casey Neistat en nog wat tech dingen)
Soms Netflix
Spotify(offline opgeslagen muziek)/Soundcloud tijdens mijn reistijd van en naar werk.(bijna 2 uurtjes p/d)
Wat browsen via safari
En verschillende spelletjes
Sinds launchday dit toestel in bezit. Kan niet zonder meer.
Toevallig iemand die ook een replace express opgestart heeft bij Apple ivm problemen met zijn/haar iPhone 6
Mijn aanvraag staat al sinds 6 november stil. Normaliter wordt op dezelfde dag nog een refurb afgestuurd.
Status:
In afwachting van productvervanging
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 10-11-2015 13:13 ]
Mijn boefje is liev!
Is er geen mogelijkheid om te bellen? Het klinkt idd gek, want juist dit proces heeft Apple goed op orde.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb dit toevallig ook gedaan half oktober. Bij mij duurde het ook langer dan gepland voordat deze werd verzonden, daarna had DHL ook nog problemen waardoor het twee dagen langer duurde. Van mij werd zelfs op een gegeven moment al verwacht mijn oude terug te zenden, maar na contact met Apple werd deze termijn verlengd. Al met al dus prima opgelost.JB schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:12:
Toevallig iemand die ook een replace express opgestart heeft bij Apple ivm problemen met zijn/haar iPhone 6Mijn aanvraag staat al sinds 6 november stil. Normaliter wordt op dezelfde dag nog een refurb afgestuurd.
[...]
BtM909 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:23:
Is er geen mogelijkheid om te bellen? Het klinkt idd gek, want juist dit proces heeft Apple goed op orde.
Net gebeld, na 20 min in de wacht te hebben gestaan blijkt dat ze bevoorrading problemen hebben. Nog even wachten dus, prognose is vanaf morgen dus we gaan het zien. Nog niet eerder meegemaakt maar kan gebeuren.G33st schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:47:
[...]
Ik heb dit toevallig ook gedaan half oktober. Bij mij duurde het ook langer dan gepland voordat deze werd verzonden, daarna had DHL ook nog problemen waardoor het twee dagen langer duurde. Van mij werd zelfs op een gegeven moment al verwacht mijn oude terug te zenden, maar na contact met Apple werd deze termijn verlengd. Al met al dus prima opgelost.
Mijn boefje is liev!
Nou gisteren eindelijk mijn vervangende toestel binnen gekregen. So far so good, deze voelt een stuk degelijker aan en geen scherpe randjes tov de huidige die retour gaat.
Wel apart, deze is geleverd met iOS 8.1.4. Toevallig nog iemand recent een iPhone 6 refurb ontvangen? Had iOS 9 er wel op verwacht eigenlijk.
Wel apart, deze is geleverd met iOS 8.1.4. Toevallig nog iemand recent een iPhone 6 refurb ontvangen? Had iOS 9 er wel op verwacht eigenlijk.
Mijn boefje is liev!
Gisteren mijn refurb ontvangen, ook met iOS 8.1.4. Was helemaal blij dat ik weer met een barstloos scherm rond liep, maar deze lijkt een groene vlek in het scherm te hebben, dus ga er maar weer mee terug / retourzending..
Vanmiddag had ik een afspraak bij de Genius bar in de Apple store A'dam vanwege Siri.
Het mannetje in mijn 6+ wilde alleen nog luisteren via een externe bron (Bluetooth of via bijv earpods). Toen ik aan de beurt was hoorde ik overal om me heen oude nokia's afgaan leek het wel. Bleek dat dit de audio test was via apple diagnostics die mijn telefoon even later ook moest ondergaan
Affijn, front mic was kapot, blijkbaar heeft de iPhone er 3: rear mic, front mic (bleek later: Siri mic) en een bottom mic.
Ding moest met scherm en al vervangen worden, en blijkbaar was ik niet de enige.
Iemand hier dat al eens gehad?
Het mannetje in mijn 6+ wilde alleen nog luisteren via een externe bron (Bluetooth of via bijv earpods). Toen ik aan de beurt was hoorde ik overal om me heen oude nokia's afgaan leek het wel. Bleek dat dit de audio test was via apple diagnostics die mijn telefoon even later ook moest ondergaan
Affijn, front mic was kapot, blijkbaar heeft de iPhone er 3: rear mic, front mic (bleek later: Siri mic) en een bottom mic.
Ding moest met scherm en al vervangen worden, en blijkbaar was ik niet de enige.
één is geen, twee is één
Twee maand geleden heb ik een refurb iPhone 6 gekregen vanwege "Bendgate". De refurb heeft er echter ook weer last van, heeft iemand hier ervaring mee qua omruilen?
De medewerker van de Apple Store vertelde me dat hij maar 1x omgeruild kon worden met dit defect namelijk.
De medewerker van de Apple Store vertelde me dat hij maar 1x omgeruild kon worden met dit defect namelijk.
Yup, exact zelfde probleem. Siri deed het niet meer, waarnaar ik dus naar de lokale Apple store ben gegaan en de test van de mirofoons gedaan is.Wackoz schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:28:
Vanmiddag had ik een afspraak bij de Genius bar in de Apple store A'dam vanwege Siri.
Het mannetje in mijn 6+ wilde alleen nog luisteren via een externe bron (Bluetooth of via bijv earpods). Toen ik aan de beurt was hoorde ik overal om me heen oude nokia's afgaan leek het wel. Bleek dat dit de audio test was via apple diagnostics die mijn telefoon even later ook moest ondergaan![]()
Test heeft hij dus gefaald en toen direct een nieuwe meegekregen!
De afwerking was wel een beetje minder van nieuwe toestel, maar Siri deed het gelukkig weer.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Van een 5C 32GB overgestapt naar een 6 64GB vandaag. Damn, dat voelt een stuk sneller. De grootte is wel even wennen maar ik denk dat dat snel went - voor de 5C had ik namelijk een Galaxy S2 en die was ongeveer net zo groot als de iPhone 6...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Als ie gewoon 100% opgeladen was vanochtend, zou ik me ook een beetje zorgen gaan maken. Even chatten met Apple Support misschien?Marijn100 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:21:
Ik begin mij een beetje zorgen te maken, meer mensen die hier last van hebben?
iPhone
Accu iPhone[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.