Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

midego schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:55:
[...]
Heb dit ook, bij mij is dit de Twitter app.
Officiele Twitter app of Tweetbot? De laatste gebruik ik namelijk.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
freddyathlon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:43:
[...]

Tsja, hoe is dat gebeurd dan?? Strakke broekzak? Gevallen?
Ik haalde hem voor het eerst uit z'n hoesje sinds er een beetje stof onderzat.
En ik kwam er achter dat hij verbogen was.
Verder nog nooit gevallen ofzo.
En ik draag nooit skinny jeans ofzo meestal gewoon normale spijerbroeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Trouble schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Officiele Twitter app of Tweetbot? De laatste gebruik ik namelijk.
Ik gebruik de officiele Twitter app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

midego schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:10:
[...]

Ik gebruik de officiele Twitter app.
Volgens mij is dat het ook niet, want ik ahd een @tje vandaag maar geen ploing. Mijn verdenking gaat momenteel naar My Data Mgr. Ik zoek nog wel even verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Trouble schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Volgens mij is dat het ook niet, want ik ahd een @tje vandaag maar geen ploing. Mijn verdenking gaat momenteel naar My Data Mgr. Ik zoek nog wel even verder :P
Die gebruik ik ook, houd me op de hoogte aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo, sinds 12 uren de iPhone 6 in mijn bezit. Eerste Apple apparaat voor mij. :)
Momenteel volop aan het verkennen nog. Zal dus regelmatig Google en dit topic raadplegen.

Zijn er alvast dingen waarvan jullie zeggen: dubbelcheck ff dit en dat? Tips/trucs?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik gebruik de ingebakken wekker app op mijn iphone 6.
Bestaat er een manier om hem wat stiller te krijgen ?
Ding gaat altijd af aan 100% smorgens

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Scipionyx schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:19:
Momenteel volop aan het verkennen nog. Zal dus regelmatig Google en dit topic raadplegen.

Zijn er alvast dingen waarvan jullie zeggen: dubbelcheck ff dit en dat? Tips/trucs?
updates enkel via wi-fi :)(scheelt mij zo'n 500b per maand aan verkeer)! althans dat is het enige wat zo snel bij mij opkomt, het merendeel is persoonlijk namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
kloon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:19:
Je normale telefoonvolume bepaalt ook hoe hard het wekkergeluid is. Als je deze dus zachter zet door middel van de volumeknop, zal de wekker ook zachter klinken. Aangezien ik mijn telefoon standaard alleen op trillen heb staan, hoef ik na mijn wekker het volume niet meer op te krikken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tipje voor de gmailers onder ons.
Met de update van vannacht is het mogelijk geworden om "Share with" via gmail uit te voeren!
Druk op het share icoon, druk op Meer..., zet gmail aan (en anderen eventueel uit), tadaa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Scipionyx schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:19:

Gebruik je iCloud Drive? Check daar even of 'Gebruik mobiele data' nog aanstaat. (Instellingen > iCloud > iCloud Drive, daar naar beneden scrollen). Kan nogal wat data schelen als je er veel gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Pat-Juh schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:25:
[...]

updates enkel via wi-fi :)(scheelt mij zo'n 500b per maand aan verkeer)! althans dat is het enige wat zo snel bij mij opkomt, het merendeel is persoonlijk namelijk...
Haha ja idd. Heb al wat dingen aan- uit gezet, naar persoonlijk voorkeur.

Mis nog wel wat sneltoetsen die ik had willen hebben. Bij de Control Center bijvoorbeeld. Las al dat dat een feature request was.. sinds 2013.. :|
Trouble schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:09:
[...]

Gebruik je iCloud Drive? Check daar even of 'Gebruik mobiele data' nog aanstaat. (Instellingen > iCloud > iCloud Drive, daar naar beneden scrollen). Kan nogal wat data schelen als je er veel gebruik van maakt.
Done! Thanks!

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik merk zelf ook wel dat TouchID na verloopvan tijd moeite lijkt te hebben met het herkennen van mijn vingers, even opnieuw door de setup heen en hij pakt mijn vingers weer als nieuw :-)

---

Schijnbaar loop ik achter.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aherin op 06-03-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*bump* m'n telefoon tegen de tafelrand, direct een plekje te zien op m;n iphone 6, itt m'n iphone 5 die de rand wel eens vaker heeft gezien. Qua gevoel voelt de iphone5 echt meer premium aan dan de iphone 6. Hopelijk gaat Apple dit weer verbeteren met de iPhone 7.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:29
Afgelopen week mijn iPhone 6 64 GB om laten ruilen ivm een verschoven frontcamera. Tevens voelde ik een extra klikje (zo net voor je wat meer kracht zet) op de homebutton.. Heb gekozen om hem aan de deur om te laten ruilen. Kost 3 tientjes maar dan ben ik mijn iPhone ook niet kwijt. Keurig een refurb terug gekregen die er vlamnieuw uitziet en werkt als een tierelier! Alles binnen 24 uur geregeld en afgehandeld!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoe houden jullie je iphone 6 plus vast als je bijvoorbeeld in bed op je zij lig?

Voordat ik naar bed ga zit ik meestal nog even op internet (tweakers etc).
Ik hou hem dan zo vast dat mijn pink op de lightning connector rust, maar na een tijdje gaat het irriteren (connector is een beetje scherp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:05:
Hoe houden jullie je iphone 6 plus vast als je bijvoorbeeld in bed op je zij lig?

Voordat ik naar bed ga zit ik meestal nog even op internet (tweakers etc).
Ik hou hem dan zo vast dat mijn pink op de lightning connector rust, maar na een tijdje gaat het irriteren (connector is een beetje scherp)
Ik lig nu in bed met een 6 plus en hou hem precies zo vast als jij omschrijft, maar heb geen last van de connector. Ik voel hem wel, hij is wat scherp, maar het valt me pas op nu ik er bij stilsta.

Hoesje zou het oplossen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Fietsbel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:13:
*bump* m'n telefoon tegen de tafelrand, direct een plekje te zien op m;n iphone 6, itt m'n iphone 5 die de rand wel eens vaker heeft gezien. Qua gevoel voelt de iphone5 echt meer premium aan dan de iphone 6. Hopelijk gaat Apple dit weer verbeteren met de iPhone 7.
Grappig. Deze opmerking hoor je bijna bij iedere nieuwe iPhone. De iPhone 4 voelt meer premium aan dan de iPhone 5. De iPhone 5 voelt meer premium aan dan de iPhone 6. :+

Voor mij voelt de iPhone 6 net zo premium als ieder andere iPhone.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
kloon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:19:
Dat is inderdaad iets waar ik me ook mateloos aan stoor. Het volume van de wekker hangt samen met het volume van je beltoon. Ik wil m'n beltoon gewoon op 100% maar de wekker absoluut niet..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Rivanov schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:13:
[...]

Grappig. Deze opmerking hoor je bijna bij iedere nieuwe iPhone. De iPhone 4 voelt meer premium aan dan de iPhone 5. De iPhone 5 voelt meer premium aan dan de iPhone 6. :+

Voor mij voelt de iPhone 6 net zo premium als ieder andere iPhone.
Ben ik deels mee eens, ik vind iPhone 4 tot en met 5S wel goed aanvoelen, maar de aluminium bij de 6 voelt gewoon als eentje van een goedkope China phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik kwam er afgelopen week achter dat de headset niet in de headset Jack ging van mijn iPhone 6. De headset ging er maar een klein stukje in :/ , het voelde alsof de ingang maar half open was. Ik kon ook niet doordrukken tot het klikje. Daarna contact gezocht met Apple support en gisterenmiddag kon ik terecht in de winkel in A'dam. Daar werd mij vertelt dat dit eigenlijk niet onder de garantie valt, maar dat ze, omdat ze ook wel zag dat ik er niet wild mee om ben gegaan en heel zuinig op ben, uit coulance mijn toestel wel om wilde ruilen. Ik heb dus wel een andere gekregen, maar ik vond het best wel raar dat dit geen garantie is? Het is toch een technisch mankementje vind ik. Dit hoort toch ook gewoon bij je toestel zou je zeggen. Iemand anders dit soms ook bij de hand gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Mochajava op 08-03-2015 19:42 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Mochajava schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:36:
Ik kwam er afgelopen week achter dat de headset niet in de headset Jack ging van mijn iPhone 6. De headset ging er maar een klein stukje in :/ , het voelde alsof de ingang maar half open was. Ik kon ook niet doordrukken tot het klikje. Daarna contact gezocht met Apple support en gisterenmiddag kon ik terecht in de winkel in A'dam. Daar werd mij vertelt dat dit eigenlijk niet onder de garantie valt, maar dat ze, omdat ze ook wel zag dat ik er niet wild mee om ben gegaan en heel zuinig op ben, uit coulance mijn toestel wel om wilde ruilen. Ik heb dus wel een andere gekregen, maar ik vond het best wel raar dat dit geen garantie is? Het is toch een technisch mankementje vind ik. Dit hoort toch ook gewoon bij je toestel zou je zeggen. Iemand anders dit soms ook bij de hand gehad?
Dit komt meestal omdat er een pluk stof in je ingang zit. Kan je er vrij makkelijk uitpeuteren met een tandenstoker of sateprikker. Als dat het mankement was kan ik me wel voorstellen dat ze hier geen garantie voor inzetten. Wel raar dat ze dit in de winkel niet ter plaatse fixen en jouw eigen telefoon mee terug geven (ipv omruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar in de applestore hebben ze er met een lampje wél heel goed ingekeken. Toen zag de medewerkster dat er iets scheef stond in die ingang van de headset Jack. Dat konden ze denk ik niet zo snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik heb alweeeeer last van een batterij die binnen 5 uur leegloopt. Al de zoveelste keer. Ik blijf alles opnieuw op dat ding aan het zetten maar het probleem blijft terug keren. De eerste maanden gaat het goed en daarna begint het leeglopen weer. Ik blijf bezig met steeds alles opnieuw erop zetten en downloaden. Doe ik soms wat verkeerd of zo? Bij de Apple winkel kunnen ze met een batterij test niks vinden. Vind het erg vervelend en denk er weer aan om terug over te stappen naar Android als dit zo doorgaat, wat een nare ervaring met mijn eerste Iphone zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07
Nog geen problemen met mn iPhone wat betreft accu. Vind alleen toetsenbord niet lekker werken. type vaak mis en reageert soms ook niet goed op aanslag.
Ook heb ik het idee dat sinds 8.1.3 de vingerafdruk sensor niet goed werkt. het is vaker miss dan hit.

voor de rest geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:47

WTM

Is er iemand die toevallig ook en Asus RT-AC87U router hebben die i.c.m. de iPhone 6 problemen geeft op de 5 GHz wifi band? (probleem; wel verbinding met de router want vol aantal strepen, geen internet doorgifte). De iPhone 6 van 'n vrouw heeft hetzelfde probleem.

In netwerk gedeelte heb ik een topic gemaakt: ASUS AC87U (Merlin 378.50) iPhone 6 wel verbinding geen inet

Maar dacht hier meer iPhone 6 gebruikers te treffen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evl2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik heb sinds vorige week donderdag een RT-AC87U, hiervoor een Sitecom router. Meterkast het ziggo modem boven (doorlussen kabel) de nieuwe Asus router geplaatst. Alleen een oude macbook Pro op de 2,4 ghz band gezet de rest Imac, Pc en iphone 6 alleen zonder problemen op de 5 GHZ band, geen tweaks gedaan nog eveneens geen update van de router gedaan vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:47

WTM

evl2 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:21:
Ik heb sinds vorige week donderdag een RT-AC87U, hiervoor een Sitecom router. Meterkast het ziggo modem boven (doorlussen kabel) de nieuwe Asus router geplaatst. Alleen een oude macbook Pro op de 2,4 ghz band gezet de rest Imac, Pc en iphone 6 alleen zonder problemen op de 5 GHZ band, geen tweaks gedaan nog eveneens geen update van de router gedaan vooralsnog.
Ok. Dat is goed nieuws, je hebt een week gedraaid zonder problemen op de 5GHz dus? Springt je telefoon niet terug op 2.4 GHz vanwege iCloud synchronisatie van wifi sleutels? En zou je zo vriendelijk willen zijn mij een DM te sturen (of te reageren in mijn netwerktopic) met een screenshot van je settings in de router, van de '5 GHz pagina'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

judith.1987 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:36:
Ik heb alweeeeer last van een batterij die binnen 5 uur leegloopt. Al de zoveelste keer. Ik blijf alles opnieuw op dat ding aan het zetten maar het probleem blijft terug keren. De eerste maanden gaat het goed en daarna begint het leeglopen weer. Ik blijf bezig met steeds alles opnieuw erop zetten en downloaden. Doe ik soms wat verkeerd of zo? Bij de Apple winkel kunnen ze met een batterij test niks vinden. Vind het erg vervelend en denk er weer aan om terug over te stappen naar Android als dit zo doorgaat, wat een nare ervaring met mijn eerste Iphone zeg :(
Heb je gekeken naar de apps die actief zijn? Ik had ook problemen met dataverbruik. Bleek dat Safari al mijn history/bookmarks etc. elke keer aan het syncen was met iCloud over 4G. Ging ook gepaard met redelijk veel batterijgebruik.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Een tijd geleden maakte ik een foto en kwam er een groene stip tevoorschijn op mijn foto. Dit gebeurde toen ik hem tegen het licht in nam. Ik dacht dat het gewoon door de zon kwam. Eenmaal weer is, had ik het weer. Gisteren, ontdekte ik het weer. Ik vind het nogal storend en vraag me echt af of dit hoort? Iemand ervaring mee? Zie groene stip rechts onder, op het zand..

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20z92j6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Granaatappel op 13-03-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Is reden om een nieuwe iPhone te krijgen. Heb je het ook met video bijv want dat is bewijs dat het de lens is.

[ Voor 48% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-03-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:25:
Is reden om een nieuwe iPhone te krijgen. Heb je het ook met video bijv want dat is bewijs dat het de lens is.
Is gewoon normaal. Het heeft met het licht in de lenzen te maken. Zie hier een foto van mijn 5s. Tegen zonlicht in fotograferen kan dit soort effecten opleveren. Een nieuwe iPhone zal naar mijn idee hetzelfde beeld opleveren in dezelfde situatie. Volgens mij noemen ze dit lens flare.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6r7raY99zv88VmSGMya1n9Hb/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 13-03-2015 11:33 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ja een lens flare is heel normaal, maar ik heb ook stof op of achter de lens gehad en kreeg daarom een nieuwe. Het was in alle situaties herproduceerbaar. Lens flares zijn dat natuurlijk niet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Laatst online: 20:59
Heb het ook inderdaad met filmen. Zal anders wel even langs Apple gaan. Misschien hoort het, misschien niet. Geen verstand ervan maar vind het beetje storend. Ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Granaatappel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:39:
Heb het ook inderdaad met filmen. Zal anders wel even langs Apple gaan. Misschien hoort het, misschien niet. Geen verstand ervan maar vind het beetje storend. Ieder geval bedankt voor de reacties.
Dat is heel normaal en iets wat je in alle camera's tegenkomt. Ook de professionele dingen die duizenden euro's kosten. Niets vreemds aan :)
Als je er op gaat letten zie je het ook met regelmaat op tv voorbij komen wanneer er lampen op de camera gericht zijn of als de zon beeld is. Hoewel het wel steeds vaker digitaal weg gepoetst wordt natuurlijk.
Hier krijg je geen nieuwe telefoon voor, en zou je die wel krijgen dan heeft de nieuwe het ook :)

[Edit]
Ter illustratie even "dezelfde" foto gemaakt met mijn iPhone 6, iPad Air 2 en Canon 550D:
iPad Air 2 iPhone 6 Canon 550D

[ Voor 29% gewijzigd door Spike_wolf op 13-03-2015 11:50 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Voor een week de iPhone 5 als leentoestel gehad. Wat is de 6 Plus toch groot als je die weer in je handen krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:42:
Nog geen problemen met mn iPhone wat betreft accu. Vind alleen toetsenbord niet lekker werken. type vaak mis en reageert soms ook niet goed op aanslag.
Ook heb ik het idee dat sinds 8.1.3 de vingerafdruk sensor niet goed werkt. het is vaker miss dan hit.

voor de rest geen problemen
Swiftkey installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Knoezelbos schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:43:
Afgelopen week mijn iPhone 6 64 GB om laten ruilen ivm een verschoven frontcamera. Tevens voelde ik een extra klikje (zo net voor je wat meer kracht zet) op de homebutton.. Heb gekozen om hem aan de deur om te laten ruilen. Kost 3 tientjes maar dan ben ik mijn iPhone ook
niet kwijt. Keurig een refurb terug gekregen die er vlamnieuw uitziet en werkt als een tierelier! Alles binnen 24 uur geregeld en afgehandeld!
Nou heb ik ook gezien dat ik sinds een maand die verschoven front camera heb, maar zeg nou eens eerlijk? Wat maakt het uit? Is dit niet gewoon een 'reden' of 'middel' om je telefoon na een tijdje weer te vernieuwen? Het heeft namelijk totaal geen nadelige effecten ofzo...
Dus zijn ze er echt zo coulant in om al die iPhones te blijven omwisselen met de verschoven front cams? Zo ja, waarom zou je dit dan wel doen en waarom niet? En waarom niet wachten tot je telefoon bijna 12 maanden of zelfs 24 maanden is voordat je je garantie claimt?

Het klinkt namelijk als een beetje 'misbruik' van de garantieregeling van Apple. 😁 Vraag het gewoon eerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Is er een manier om hele kleine stofdeeltjes tussen het scherm en behuizing weg te halen?

Er past net geen dun papiertje tussen om het er een soort van eruit te "scheppen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Knamix schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:17:
Is er een manier om hele kleine stofdeeltjes tussen het scherm en behuizing weg te halen?

Er past net geen dun papiertje tussen om het er een soort van eruit te "scheppen"
Dat lukt me hier prima :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
opa_paul schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Nou heb ik ook gezien dat ik sinds een maand die verschoven front camera heb, maar zeg nou eens eerlijk? Wat maakt het uit? Is dit niet gewoon een 'reden' of 'middel' om je telefoon na een tijdje weer te vernieuwen? Het heeft namelijk totaal geen nadelige effecten ofzo...
Dus zijn ze er echt zo coulant in om al die iPhones te blijven omwisselen met de verschoven front cams? Zo ja, waarom zou je dit dan wel doen en waarom niet? En waarom niet wachten tot je telefoon bijna 12 maanden of zelfs 24 maanden is voordat je je garantie claimt?

Het klinkt namelijk als een beetje 'misbruik' van de garantieregeling van Apple. 😁 Vraag het gewoon eerlijk...
Het is zeker handig dat ze hem omruilen. En ik vind het ook niet meer als terecht. Ik weet niet op wat voor manier u de telefoon heeft aangeschaft maar ik heb hem gewoon los gekocht. En dat is een flinke smak geld. Daar verwacht ik iets voor terug. Een goed en degelijk product. Dus als de frontcamera verschuift vind ik dit storend en niet Apple waardig. Zeker niet als het niet eens mijn fout is maar een productiefout. Ik had inderdaad kunnen wachten tot de 12 maanden maar er kwam nog een extra klikje in de homebutton bij. Voor mij reden genoeg om hem om te laten ruilen. Apple is hier heel coulant in dus waarom zou ik het niet doen!?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
JB schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:46:
[...]

Dat lukt me hier prima :)
Bij mij is het gelukkig ook gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemorgen,

Gisteren naar de appale store in den haag geweest omdat de front camera van mijn iphone 6 plus verschoven was.
Volgens de apple care medewerker zou het scherm vervangen worden. Kosten 106 euro volgens de kwitantie, die ik overigens niet hoefde te betalen omdat dit een garantie kwestie betrof.

Maar nu zie ik tot mijn grote verbazing dat het scherm helemaal niet vervangen is en dat ik er nu juist een kras bij heb die er eerst niet zat.

Is het nu zo dat de apple medewerkers op de bon kwestie X vermelden en zeggen dat ze het eea gaan vervangen maar vervolgens Y doen? #$%^&##$!
Hebben meer apple gebruikers hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 18-03-2015 09:35 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ongeacht of andere mensen hier ook last van hebben (wat me heel onwaarschijnlijk lijkt aangezien het om zo'n specifiek probleem gaat), in zo'n geval ga je toch gewoon meteen terug naar de winkel om het op te laten lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

Ja dit ga ik ook doen, maar het is best en eindje uit de buurt om zo heen en weer te rijden :)

Eerst maar even bellen zo en bekijken wat ze er aan kunnen doen. Niet dat ik straks 1 uur in de auto zit en vervolgens met lege handen naar huis gestuurd word.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:29
Sinds 2 weken zie ik een klein wit streepje (0,5 centimeter) boven in het midden van het scherm (iPhone 6). Misschien zit het er al vanaf dat ik de telefoon heb, maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Telefoon is niet gevallen, gestoten tegen scherm etc. Iemand hier bekend mee? Ik zit er over te denken om een afspraak te maken bij de apple store, valt nog ruim binnen de garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
MJHH93 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:47:
Sinds 2 weken zie ik een klein wit streepje (0,5 centimeter) boven in het midden van het scherm (iPhone 6). Misschien zit het er al vanaf dat ik de telefoon heb, maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Telefoon is niet gevallen, gestoten tegen scherm etc. Iemand hier bekend mee? Ik zit er over te denken om een afspraak te maken bij de apple store, valt nog ruim binnen de garantie..
Gewoon een afspraak maken en terug gaan met het toestel. Als het onder het glas zit dan is het een kwestie van omruilen :)

Apple is daar erg makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46
Knamix schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Gewoon een afspraak maken en terug gaan met het toestel. Als het onder het glas zit dan is het een kwestie van omruilen :)

Apple is daar erg makkelijk in.
Daar vertellen ze je inderdaad met het grootste gemak dat het cosmetisch is, dus dat ze er niks mee doen.
En als ze al ruilen krijg je geen nieuwe maar een opgelapt tweedehandsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
Dancing_Animal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:33:
[...]

Daar vertellen ze je inderdaad met het grootste gemak dat het cosmetisch is, dus dat ze er niks mee doen.
Wat is er mis met een refurbished toestel? Nieuwe buitenkant. Nieuwe accu.

Als het echt onder het scherm zit, zullen ze het niet beoordelen als cosmetische schade. Ze moeten het alleen wel zien - en dit kan per Genius nog eens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
[...]

Dat is niet waar. Ten eerste zijn ze bij de Apple Store doorgaans heel coulant, en ten tweede krijg je geen opgelapt tweedehandsje maar een remanufactured toestel. Klinkt als Apple-propaganda, maar is toch wezenlijk anders dan refurbished:
- Refurbished: gebruikt toestel oplappen
- Remanufactured: toestel assembleren in productielijn met gedeeltelijk gebruikte onderdelen (scherm, accu en behuizing wel altijd nieuw) in plaats van nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
[...]

Dan weet ik niet wat voor ervaring je heb met de Apple store, maar als het onder het scherm is zullen ze daar niet moeilijk over doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Iemand recent zijn iPhone 6 nog ter reparatie aangeboden? Wat voor softwareversie kreeg je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Untouchablezz20 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:38:
Iemand recent zijn iPhone 6 nog ter reparatie aangeboden? Wat voor softwareversie kreeg je terug?
8.1.3 afgelopen zaterdag teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:51
Als ik dit verkeerd plaats sorry, ik heb even een kleine vraag. Wat betreft Apple lighting kabels, is het nou echt schadelijk als je er bijvoorbeeld een kabel bij de action koopt? . Ik heb bij mijn iPhone 5 een keer schade aan de batterij gehad en volgens de medewerker bij T-Mobile kwam dat doordat ik waarschijnlijk 3rd party kabels gebruikte. Ik heb nu een 6+ en wil dus niet dat hij kapot gaat alleen gezien ik wel een stuk of 3 kabels nodig heb vind ik het iets te duur om die voor 30 euro pst te kopen.

Bedankt alvast groetjes

Stef Willems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
glydoscoop schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:09:
Als ik dit verkeerd plaats sorry, ik heb even een kleine vraag. Wat betreft Apple lighting kabels, is het nou echt schadelijk als je er bijvoorbeeld een kabel bij de action koopt? . Ik heb bij mijn iPhone 5 een keer schade aan de batterij gehad en volgens de medewerker bij T-Mobile kwam dat doordat ik waarschijnlijk 3rd party kabels gebruikte. Ik heb nu een 6+ en wil dus niet dat hij kapot gaat alleen gezien ik wel een stuk of 3 kabels nodig heb vind ik het iets te duur om die voor 30 euro pst te kopen.

Bedankt alvast groetjes

Stef Willems
Waarschijnlijk kun je dat 't beste in dit topic vragen :
Imitatie lightning kabels

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 20-03-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:51
Marly schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:39:
[...]

Waarschijnlijk kun je dat 't beste in dit topic vragen :
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528001/0
ahaaa sorry ik dacht al zoeits. ga die eerst wel even doorlezen , sorry en bedankt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hebben meer mensen er last van dat de Iphone soms even vast zit. Heb het sinds de laatste update 8.2, best irritant. Duurt een aantal seconden. Meestal druk ik op de homeknop of standby knop en begin weer opnieuw. Ook vaker last van lag of stotteren.

of hoort dit in ios8 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:46:
Hebben meer mensen er last van dat de Iphone soms even vast zit. Heb het sinds de laatste update 8.2, best irritant. Duurt een aantal seconden. Meestal druk ik op de homeknop of standby knop en begin weer opnieuw. Ook vaker last van lag of stotteren.

of hoort dit in ios8 topic.
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Valt me de laatste tijd op dat als ik recht onderin op me iphone druk. Zo naast de touchid knop. Dan hoor ik een tikje. Hebben meer mensen dit?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dat heb ik rechtsboven, bij de camera. Alhoewel het niet altijd even hard tikt.. Ik hou het wel in de gaten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Is er al iets bekend over de iphone 6s? Zit te twijfelen tussen een galaxy s6 en een iphone. De laatste is wel wat duurder maar daar worden softwareupdates tenminste niet na 2 jaar al gestaakt. Enige wat voor mij een no-go is bij de huidige 6 zijn de lompe plastic antennelijnen (wtf) en niet minimaal 1080p resolutie (wtf).

Dus hoop stiekem dat die 2 punten aangepakt worden in de 6s, maar zoals verwacht is daar niet zo veel over te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alleen nog geruchten natuurlijk. Maar het lijkt er wel op dat de drukgevoelige touchscreen technologie van de Apple Watch zijn weg gaat vinden naar de iPhone 6S. Normaal gezien wordt het uiterlijk niet grondig aangepakt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Laatst online: 03-02 14:57
Scipionyx schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:18:
Dat heb ik rechtsboven, bij de camera. Alhoewel het niet altijd even hard tikt.. Ik hou het wel in de gaten in ieder geval.
dat probleem had ik ook en het is een bekend probleem bij iphone https://discussions.apple...?ac_cid=op123456#26730494 dus ik heb de mijne laten vervangen in apple store in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Als ik zo de berichten lees is de iphone 6 in de hoeken ook al voorzien van een drukgevoelig scherm, haha. Het bijbehorende tikje is de feedback. En maar mooie filmpjes maken hoe ze de beste telefoon ooit maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jee, wat een dilemma! In verband met mijn werk moet ik gaan kiezen.

- IPhone 6 64 GB met een IPad mini 2 32 GB.

of

- IPhone 6 plus 128 GB

Wat is de daadwerkelijk toegevoegde waarde van de 6+ buiten de schermafmeting om, wat zijn de ervaringen van degenen die beide kennen of hebben uitgeprobeerd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:06:

of

- IPhone 6 plus 128 GB

Wat is de daadwerkelijk toegevoegde waarde van de 6+ buiten de schermafmeting om, wat zijn de ervaringen van degenen die beide kennen of hebben uitgeprobeerd?

Alvast bedankt!
Denk dat je dat niet eens hoeft af te wegen toch? Voor de plus gaan als een iets groter scherm een heel belangrijk criterium is. Heb je verstand dan kies je voor de normale versie en een tablet :P

Nadeel is wel de lage resolutie, maar dat zou ik in jouw geval op de koop toenemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal

of

- IPhone 6 plus 128 GB

Alvast bedankt!
De 6+ heeft een betere stabilisatie voor tijdens het filmen (moet je er niet iets magnetisch bij houden, dan raakt ie van slag).
Sommige apps, zoals mail, maken gebruik van de extra breedte wanneer je het apparaat landscape houdt. Dan komen links de mailtjes en rechts de previews. Verder weet ik geen voordelen.
Ik zou voor de combinatie met de iPad gaan, maar dat komt omdat ik de 6+ te groot vind en wanneer ik dan zonder die iPad op stap zou gaan ik niet alsnog een joekel van een telefoon zou willen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

6 vs 6+ verschillen:
Resolutie, Schermgrootte, batterij, camera (stabilisatie bij foto en video), landscape modus (ipad modus).

Bij 1 vs 1 zou ik kiezen voor 6+.
Bij jou huidige keuze 2 device vs 1 device zou ik kiezen voor 6 en mini.

Waarom? Als je toch al beide krijgt kun je de betere typfuncties/overzicht op scherm in landscape net zo goed uitvoeren op de ipad en voor gebruik onderweg heb je de iets handzamere 6. Ik ga hierbij uit van zakelijk gebruik.

Maak je veel foto's (oa ook van whiteboards van meetings etc), dan is de 6+ wel in het voordeel. Tevens noem je verschil in opslag. Ga je je hele muziek collectie en of video's erop zetten, dan is jouw 6+ dus ook in voordeel. Zakelijk zou ik 64 trouwens prima voldoende vinden.

Zelf heb ik 6+, omdat ik van grote telefoons hou.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 24-03-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

of

- IPhone 6 plus 128 GB

Alvast bedankt!
Nog niet genoemd is dat veel specifieke apps enkel werken op ipads zelfs al is de 6 plus een groot scherm formaat. Dit kan een belangrijke overweging in je keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Siri al enigsinds intelligent geworden?
Ik weet dat de Nederlandse taal nog steeds niet is geimplimenteerd, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om een vraag te stellen, aan een computer, die je ook aan een mens zou kunnen stellen.
Als in: Wanneer komt House weer op tv? Werkt dat? In Amerika?
Of open de krant danwel ik wil de krant lezen.
"Je hebt je voorkeurskrant(app) nog niet ingesteld"
Instellen, vervolgens opent ie um telkens.
Mja. Iemand? Hoever is Siri al ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Never mind, opgelost :D

[ Voor 95% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 27-03-2015 12:37 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag mijn allereerste Apple product, een iphone 6 64GB. Dit samen gekocht met een screenprotector + flipcase hoesje. Eerste indruk? WOW! Die camera? Die snelheid? Dat prachtige beeldschermkwaliteit? Wat een beest! Locatie, mobiel netwerk, wifi en bleuthoot liggen af om batterij te sparen. Alsook is automatische helderheid ingeschakeld.

Dit is echt een top toestel, beste smartphone dat ik tot nu toe heb gehad en zeer gebruiksvriendelijk! Ik denk dat apple er een trouwe gebruiker bij heeft O-) Een aanrader!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Sinds deze middag ook een Iphone 6 64GB, eigenlijk buiten mijn eigen wil om maar we gaan het proberen. Ik werk in de telecom en door een partnership van apple hebben een aantal mensen een Iphone in bruikleen gekregen die we moeten gebruiken bij klanten waaronder ik.

Hed nog geen 2 maanden terug een Oneplus One gekregen waar ik eigenlijk heel tevreden over was/ben maar moet nu mijn aversie ten opzichte van Apple zien te overwinnen :)

Viel me direct op hoe licht het toestel eigenlijk is, design is ook niks op aan te merken en scherm is prima.
Het is meer IOS en het ecosysteem waar ik negatief tegenover sta, ik wil baas zijn over mijn toestel en niet de hele alles op de 'apple manier' moeten doen.

Zo moest ik verplicht al 3 veiligheidsvragen met antwoord instellen, dan begint het al te jeuken, ik wil die onzin gewoon skippen.

Ben nu al de halve middag bezig geweest om een apple id aan te maken en loop steeds vast op de verplichte credit card gegevens (die heb ik niet). Apple moet ook helemaal niet al mijn gegevens hebben maar je wordt ertoe verplicht.

Ik ben ok gewend om gewoon met een usb kabel mp3 bestanden, filmpjes en fotos te kunnen verslepen tussen mijn toestel en pc.

Het zal even een behoorlijke aanpassing en gewenningsperiode worden maar ik zal het een eerlijke kans geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Skimovic op 27-03-2015 19:09 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:38
Skimovic schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:05:
Sinds deze middag ook een Iphone 6 64GB, eigenlijk buiten mijn eigen wil om maar we gaan het proberen. Ik werk in de telecom en door een partnership van apple hebben een aantal mensen een Iphone in bruikleen gekregen die we moeten gebruiken bij klanten waaronder ik.

Hed nog geen 2 maanden terug een Oneplus One gekregen waar ik eigenlijk heel tevreden over was/ben maar moet nu mijn aversie ten opzichte van Apple zien te overwinnen :)

Viel me direct op hoe licht het toestel eigenlijk is, design is ook niks op aan te merken en scherm is prima.
Het is meer IOS en het ecosysteem waar ik negatief tegenover sta, ik wil baas zijn over mijn toestel en niet de hele alles op de 'apple manier' moeten doen.

Zo moest ik verplicht al 3 veiligheidsvragen met antwoord instellen, dan begint het al te jeuken, ik wil die onzin gewoon skippen.

Ben nu al de halve middag bezig geweest om een apple id aan te maken en loop steeds vast op de verplichte credit card gegevens (die heb ik niet). Apple moet ook helemaal niet al mijn gegevens hebben maar je wordt ertoe verplicht.

Ik ben ok gewend om gewoon met een usb kabel mp3 bestanden, filmpjes en fotos te kunnen verslepen tussen mijn toestel en pc.

Het zal even een behoorlijke aanpassing en gewenningsperiode worden maar ik zal het een eerlijke kans geven.
Ik weet niet of je inmiddels al een apple id hebt, maar je kan deze het beste pas aanmaken als je telefoon helemaal geactiveerd is (dus niet in de opstartwizard zeg maar). Dan gewoon even zoeken naar een gratis app (whatsapp bijv.) en klik op maak nieuw apple id aan. Dan heb je wel de mogelijkheid om bij de betaalgegevens GEEN te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
joeyke87 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:16:
[...]

Ik weet niet of je inmiddels al een apple id hebt, maar je kan deze het beste pas aanmaken als je telefoon helemaal geactiveerd is (dus niet in de opstartwizard zeg maar). Dan gewoon even zoeken naar een gratis app (whatsapp bijv.) en klik op maak nieuw apple id aan. Dan heb je wel de mogelijkheid om bij de betaalgegevens GEEN te selecteren.
Heb ik geprobeerd. Bui het uitdelen van de toestellen waren er trainers van Apple uit ter plaatse die hetzelfde advies gaven.

Maar dat lukte niet, misschien omdat we massaal met 200-250 man tegelijk via dezelfde wifi hetzelfde probeerde.

Ik heb dan met mn laptop online een ID aangemaakt. Dat is wel gelukt maar zodra ik daarmee inlog en een gratis app wil downloaden loop ik weer vast op de creditcard.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Skimovic schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:21:
[...]

Heb ik geprobeerd. Bui het uitdelen van de toestellen waren er trainers van Apple uit ter plaatse die hetzelfde advies gaven.

Maar dat lukte niet, misschien omdat we massaal met 200-250 man tegelijk via dezelfde wifi hetzelfde probeerde.

Ik heb dan met mn laptop online een ID aangemaakt. Dat is wel gelukt maar zodra ik daarmee inlog en een gratis app wil downloaden loop ik weer vast op de creditcard.
Ik heb destijds voor 10,- deze aangeschaft.

https://www.3vcard.nl/3V-...k.html?tk=815515ad0f5d76a

Gebruik het voor de Play Store en App Store en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

hmm, het is mij wel gelukt met apple id zonder CC aan te maken.

Mbt het files uploaden en downloaden van je PC naar de iPhone/iPad of viceversa: zonder iTunes:

Gebruik iTools. http://pro.itools.cn/itools3_en . Deze is gratis en hiermee kun je zelfs je scherm van je iPhone op je PC toveren (bijv voor presentaties).

(kijk uit, veel nepsites met deze itools in de lucht, hierboven is enige echte (chinese) site )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang je in de dagelijkse praktijk (met wifi en BT aan) doet met de iPhone 6? Haal je de dag makkelijk of moet je ergens op de dag een stopcontact zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
Ikzelf heb de iPhone 6 plus en haal dat met gemak met zwaar gebruik. Met normal gebruik bijna 2 dagen.
Mensen die ik ken met een iPhone 6 doen er ook meer dan een dag over, maar over het algemeen zijn het lichte gebruikers. Beetje internetten/ facebook en Whatsapp. Als je wilt gamen dan zal het zeker sneller gaan.

ik ben erg blij met de 6 plus en dat ik niet meer hoef op te laden tussendoor. De 6 heeft een iets mindere batterij maar schijnt dus niet tussendoor te hoeven op te laden met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:02:
Kan iemand mij vertellen hoe lang je in de dagelijkse praktijk (met wifi en BT aan) doet met de iPhone 6? Haal je de dag makkelijk of moet je ergens op de dag een stopcontact zoeken?
0600 uit de lader en op het moment van schrijven nog 72 procent over. Met normaal gebruik, bellen whatsapp en een beetje Facebook. Ga het wel redden vandaag.

Tevens wifi en bluetooth aan wegens continuity op de mac.

[ Voor 6% gewijzigd door Denzis op 30-03-2015 14:35 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik ben een lichte gebruiker van een 6+ met af en toe zwaar gebruik tussendoor.
4G heb ik niet.

Bij gebruik van Flitsmeister 1,5 uur heen en 1,5 uur terug (incl scherm aan en dus GPS ook voltijds). Wifi + BT + 3G altijd aan. Tussendoor paar keer bellen, veel in auto, dus via BT (3 minuten per gesprek, 5 gesprekken gemiddeld). Scherm staat op automatische helderheid. Overdag 1x per uur wat nieuwsapps checken, en sms/whatsappjes sturen.

Van sochtends 7 uur tot savonds 7 uur, kost het mij ongeveveer 50% batterij. Als ik kortere heen en terug heb (1 uur per keer), red ik het met deze wijze twee dagen zonder opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen vindt mijn Iphone 6 plus bijna geen Wifi netwerken. Ik probeer nu thuis op het Wifi te komen, maar kan geen netwerken vinden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:25:
De laatste dagen vindt mijn Iphone 6 plus bijna geen Wifi netwerken. Ik probeer nu thuis op het Wifi te komen, maar kan geen netwerken vinden.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Misschien helpt een reset van je netwerkinstellingen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

Ben een Android gebruiker maar heb de iphone ook een eerlijke kans gegeven.
In het begin wennen omdat het anders werkt. In het begin denk je wat omslachtig allemaal maar naar verloop van tijd dan begin je het toestel toch wel te waarderen. Bepaalde dingen zijn best heel goed.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik vind na 3 maanden de iphone gebruikt te hebben het een goed toestel. De camera en snelheid is top en alles werkt gewoon zoals het hoort. Geen haperingen of andere gekkigheid.

Grootste minpunten voor mij persoonlijk zijn de karige deel opties, toetsenbord zowel standaard als swiftkey, itunes en beperkte vrijheid. De bijgeleverde oordopjes vind ik trouwens Apple onwaardig.

Of ik bij de iPhone blijf weet ik niet. De galaxy S6 moet ook heel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Wat ik in z'n algemeenheid een groot minpunt vind bij Apple/iOS: als het werkt, is het super, dan doet het het ook gewoon, stabiel, prima. Maar als het niet werkt: het is echt gruwelijk lastig om dan de oorzaak te vinden, want je krijgt 0 indicatie wat het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik heb op de iphone in de standaard app mijn hotmail toegevoegd, is het mogelijk dat als ik alle mappen te zien krijg dat hij dan meteen laat zien hoeveel nieuwe mail ik in welke map heb, nu moet ik eerst op de submap klikken voordat ik kan zien of er iets nieuws in zit, met meerderemappen is dit onhandig.

Ik heb alle postbussen laten pushen, hoop dat dit werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door racoon op 01-04-2015 10:19 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Ik ga einde van de maand naar New York toe. Ik gebruik mijn iPhone 6 als camera (voldoet aan mijn eisen). Is het aan te raden een powerbank aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

vooghel

Cunning linguist

Ik zou eerder een wereldstekker nemen voor je oplader. Ook met intensief gebruik haal je op de batterij een dag wel (zeker als je dataroaming niet aan zet), dus 's nachts aan de stekker en je kunt er weer de hele dag tegenaan.
Overigens is mijn ervaring dat je in 9 vd 10 hotels wereldwijd de 'scheeraansluiting' in de badkamer kunt gebruiken met een EU-plug, ongeacht de lokale stekkervorm.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ga je filmen of fotograferen? Bij film gaat het hard.
Tevens, wil je de locatie opslaan bij je foto's? Dan mag hij niet in flight-modus staan...
Als je dataroaming uit hebt, gaat je telefoon overigens met gemak een dag mee, zelfs meerdere dagen. Ga je vervolgens op de (slechte/drukke) hotel wifi zitten, dan kan dit trouwens wel weer hard achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
vooghel schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:43:
Ik zou eerder een wereldstekker nemen voor je oplader. Ook met intensief gebruik haal je op de batterij een dag wel (zeker als je dataroaming niet aan zet), dus 's nachts aan de stekker en je kunt er weer de hele dag tegenaan.
Overigens is mijn ervaring dat je in 9 vd 10 hotels wereldwijd de 'scheeraansluiting' in de badkamer kunt gebruiken met een EU-plug, ongeacht de lokale stekkervorm.
In USA en voornamelijk New York heb je vaak USB laad aansluitingen voor de apparatuur.

Ik zou ook even naar data opslag kijken. Dat je eventueel beetje kan synchroniseren 's avonds (risico spreiding) mocht je je telefoon kwijt raken/kapot gaan/gestolen worden.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de iPhone 6 aangeschaft, wat een verademing. Iemand enig idee hoe ik mijn whatsappgesprekken overgezet krijg? En wat is een slimme manier om mijn contacten mee te krijgen? Kom van 'n android toestel dus van Android naar iPhone. Ben er al een uur mee aan het klooien, dat ging met android wel een stuk anders. En is iCloud de nieuwe ''mijn bestanden''? Want waar kan ik anders bijv. gedownloade bestanden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Was ook android gebruiker en vond t juist wel makkelijk en duidelijk:

Gewoon een gmail account koppelen
Instellingen->Mail,Contacten,Agenda --> nieuwe account

Vervolgens synchronisatie van Email uitzetten en de rest aan laten staan.
Gmail app downloaden en daar Email in configureren. Ik heb voorkeur voor Gmail app wat dat betreft, de standaard Mail kan ook gewoon, dan moet sync voor mail wel aan blijven staan. De standaard agenda vind ik wel makkelijk.

Whatsapp van android naar ios ben ik niet na gaan zoeken, maar kan vziw niet zo makkelijk.

Bestandsbeheer is er niet onder iOS ;)

http://www.igeeksblog.com/best-ipad-file-management-apps/

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 01-04-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Get!em schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:34:
Was ook android gebruiker en vond t juist wel makkelijk en duidelijk:

Gewoon een gmail account koppelen
Instellingen->Mail,Contacten,Agenda --> nieuwe account

Vervolgens synchronisatie van Email uitzetten en de rest aan laten staan.
Gmail app downloaden en daar Email in configureren. Ik heb voorkeur voor Gmail app wat dat betreft, de standaard Mail kan ook gewoon, dan moet sync voor mail wel aan blijven staan. De standaard agenda vind ik wel makkelijk.

Whatsapp van android naar ios ben ik niet na gaan zoeken, maar kan vziw niet zo makkelijk.

Bestandsbeheer is er niet onder iOS ;)

http://www.igeeksblog.com/best-ipad-file-management-apps/
Thanks :) aan 'n filesmanager had ik niet eens gedacht, dacht dat t er wel op zou zitten want kon t een en ander al niet terug vinden.. maar in elk geval bedankt voor die synchronisatie tip.. even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk toetsenbord gebruiken jullie? Ik zelf prefereer eentje met swipe, maar wat gebruiken jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:08:
Welk toetsenbord gebruiken jullie? Ik zelf prefereer eentje met swipe, maar wat gebruiken jullie zoal?
Ik switch een beetje tussen SwiftKey en Fleksy. Ik geef de voorkeur aan het swypen en de woordvoorspelling van SwiftKey, maar deze is ook het meest buggy als in: de meeste kans dat het toetsenbord niet tevoorschijn komt als je wil gaan typen. Fleksy is ook vloeiend en snel en heeft fijne veegbewegingen om woorden te deleten etc, maar ik vind het 'vegen' om voorspellingen te kiezen niet altijd even prettig werken. Bij SwiftKey kun je gewoon een woord selecteren door op de suggesties te drukken. Daarbij vind ik de autocorrect van SwiftKey beter, maar heeft Fleksy weer het voordeel dat er veel thema's en add-ons te downloaden en gebruiken zijn. SwiftKey op iOS is een stuk minder uitgebreid dan op Android heb ik gemerkt. Jammer.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Next Keyboard dat via Kickstarter zijn app aanbod als beta. Ik was net te laat om te backen, dus moet wachten tot de app in de App Store komt.

[ Voor 11% gewijzigd door DwightKSchrute op 01-04-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:25:
[...]

Ik switch een beetje tussen SwiftKey en Fleksy. Ik geef de voorkeur aan het swypen en de woordvoorspelling van SwiftKey, maar deze is ook het meest buggy als in: de meeste kans dat het toetsenbord niet tevoorschijn komt als je wil gaan typen. Fleksy is ook vloeiend en snel en heeft fijne veegbewegingen om woorden te deleten etc, maar ik vind het 'vegen' om voorspellingen te kiezen niet altijd even prettig werken. Bij SwiftKey kun je gewoon een woord selecteren door op de suggesties te drukken. Daarbij vind ik de autocorrect van SwiftKey beter, maar heeft Fleksy weer het voordeel dat er veel thema's en add-ons te downloaden en gebruiken zijn. SwiftKey op iOS is een stuk minder uitgebreid dan op Android heb ik gemerkt. Jammer.

Ik heb mijn hoop gevestigd op Next Keyboard dat via Kickstarter zijn app aanbod als beta. Ik was net te laat om te backen, dus moet wachten tot de app in de App Store komt.
Thanks, heb SwiftKey geïnstalleerd en bevalt mij prima tot nu toe. Alleen vind ik het behoorlijk vervelend dat je de automatische spatie niet kunt uitschakelen.. wat idioot eigenlijk dat dat niet optioneel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Knoezelbos schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:43:
Afgelopen week mijn iPhone 6 64 GB om laten ruilen ivm een verschoven frontcamera. Tevens voelde ik een extra klikje (zo net voor je wat meer kracht zet) op de homebutton.. Heb gekozen om hem aan de deur om te laten ruilen. Kost 3 tientjes maar dan ben ik mijn iPhone ook niet kwijt. Keurig een refurb terug gekregen die er vlamnieuw uitziet en werkt als een tierelier! Alles binnen 24 uur geregeld en afgehandeld!
Op welke manier heb je dit aangevraagd/geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:59:
[...]

Thanks, heb SwiftKey geïnstalleerd en bevalt mij prima tot nu toe. Alleen vind ik het behoorlijk vervelend dat je de automatische spatie niet kunt uitschakelen.. wat idioot eigenlijk dat dat niet optioneel is.
SwiftKey is nog niet zo uitgebreid als op Android, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Zelf zit ik in dezelfde schuitje zeg maar. Ook een iPhone6 gekregen. Had (heb) hiervoor een Galaxy S3 en die beviel eigenlijk prima.

Wat me als eerste opviel aan de iPhone, naast het design, was de zeer beperkte vrijheid die je hebt in het customizen van je toestel. Het menuutje bijvoorbeeld wat je omhoog kan vegen, daar staan veel opties tussen die ik nooit gebruik. Dit had ik graag customizable willen zien maar helaas.. Dat zijn toch van die dingen waar ik me aan kan gaan frustreren. Helemaal omdat dat bij Android anders/beter geregeld is.

Verder leuk toestel, altijd even snel en soepel. En natuurlijk de schitterende accuduur. Kán 3 dagen mee met mijn gebruik.
Anyway, voor nu hou ik 'm nog wel. Maar ik hou m'n ogen open voor een evt. andere Android toestel. :)
Garret1410 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:56:
[...]

Ben een Android gebruiker maar heb de iphone ook een eerlijke kans gegeven. In het begin wennen omdat het anders werkt. In het begin denk je wat omslachtig allemaal maar naar verloop van tijd dan begin je het toestel toch wel te waarderen. Bepaalde dingen zijn best heel goed.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik vind na 3 maanden de iphone gebruikt te hebben het een goed toestel. De camera en snelheid is top en alles werkt gewoon zoals het hoort. Geen haperingen of andere gekkigheid.

Grootste minpunten voor mij persoonlijk zijn de karige deel opties, toetsenbord zowel standaard als swiftkey, itunes en beperkte vrijheid. De bijgeleverde oordopjes vind ik trouwens Apple onwaardig.

Of ik bij de iPhone blijf weet ik niet. De galaxy S6 moet ook heel goed zijn.
Van mij nog wat aanvullingen op de minpunten:
- geen notificatie led-lampje. Mijn S3 had dat wel, oranje/rood als de accu bijna leeg was en groen als ie boven x % was. Super handig! Nou moet ik steeds scherm activeren om te zien hoeveel % de iPhone opgeladen is.

- menuutje die je omhoog schuift is niet aanpasbaar.. Ik gebruik daar volgens mij alleen WiFi van. De rest is -voor mij- nutteloos.

Met de genoemde pluspunten ben ik het helemaal mee eens!! Accuverbruik is ook subliem overigens!

Hoe dan ook, het is niet mijn intentie om Apple/iOS af te kraken. Het is een goed toestel, maar misschien niet voor mij. Ik zie het nog even een paar weken aan en wie weet komt ie wel op marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Can2 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:16:
[...]

Op welke manier heb je dit aangevraagd/geregeld?
Heb dit via een chat met Apple geregeld. Verliep netjes en snel en kon meteen, door foto's in de chat bij te voegen, laten zien wat er aan de hand was. Daarna aangegeven dat ik toestel niet wilde missen en een product replacement aangevraagd. Alles binnen kleine 36 uur aangevraagd, nieuwe tel ontvangen en oude geretourneerd! Top service! Kost wel 3 tientjes maar dan heb je ook wat!

Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.