Ik heb een Asus RT-AC87U met Merlin 378.50 draaien.
Ik ben tevreden over deze router. Stabiel.
Helaas heb ik wel zo nu en dan problemen met mijn iPhone 6. (De iPhone 6 van mijn vrouw heeft geen problemen volgens mij).
De iPhone 6 heeft soms, voor mij op niet reproduceerbare gronden, problemen met de internet verbinding.
De WiFi verbinding tussen de router en de iPhone lijkt goed te zijn; alle streepjes zijn aanwezig. Maar als ik internet wil gebruiken op de iPhone 6 (bijv. een webpagina als nu.nl wil openen) dan werkt het niet. WiFi uit - de telefoon gaat dan op 4g - dan is de site wel bereikbaar. WiFi aan en het werkt weer (tot dat het weer niet werkt, maar wel verbinding).
Waar moet ik het zoeken?
Wat ik geprobeerd heb:
- harde reset van de router en alles met de hand weer opnieuw ingesteld
- verbinding op de iPhone 6 'vergeten' en opnieuw aangemaakt
- iPhone 6 reboot
- Router reboot
Geen idee wat ik nog meer kan proberen.
Ik ben tevreden over deze router. Stabiel.
Helaas heb ik wel zo nu en dan problemen met mijn iPhone 6. (De iPhone 6 van mijn vrouw heeft geen problemen volgens mij).
De iPhone 6 heeft soms, voor mij op niet reproduceerbare gronden, problemen met de internet verbinding.
De WiFi verbinding tussen de router en de iPhone lijkt goed te zijn; alle streepjes zijn aanwezig. Maar als ik internet wil gebruiken op de iPhone 6 (bijv. een webpagina als nu.nl wil openen) dan werkt het niet. WiFi uit - de telefoon gaat dan op 4g - dan is de site wel bereikbaar. WiFi aan en het werkt weer (tot dat het weer niet werkt, maar wel verbinding).
Waar moet ik het zoeken?
Wat ik geprobeerd heb:
- harde reset van de router en alles met de hand weer opnieuw ingesteld
- verbinding op de iPhone 6 'vergeten' en opnieuw aangemaakt
- iPhone 6 reboot
- Router reboot
Geen idee wat ik nog meer kan proberen.