Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:41
Ik heb een Asus RT-AC87U met Merlin 378.50 draaien.

Ik ben tevreden over deze router. Stabiel.

Helaas heb ik wel zo nu en dan problemen met mijn iPhone 6. (De iPhone 6 van mijn vrouw heeft geen problemen volgens mij).

De iPhone 6 heeft soms, voor mij op niet reproduceerbare gronden, problemen met de internet verbinding.
De WiFi verbinding tussen de router en de iPhone lijkt goed te zijn; alle streepjes zijn aanwezig. Maar als ik internet wil gebruiken op de iPhone 6 (bijv. een webpagina als nu.nl wil openen) dan werkt het niet. WiFi uit - de telefoon gaat dan op 4g - dan is de site wel bereikbaar. WiFi aan en het werkt weer (tot dat het weer niet werkt, maar wel verbinding).

Waar moet ik het zoeken?

Wat ik geprobeerd heb:
- harde reset van de router en alles met de hand weer opnieuw ingesteld
- verbinding op de iPhone 6 'vergeten' en opnieuw aangemaakt
- iPhone 6 reboot
- Router reboot

Geen idee wat ik nog meer kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Gebruik je wellicht een mixed mode als encryptie? Dus WPA1+2 (TKIP legacy zooi).
Zo ja probeer dan eens WPA2 only met AES.

Wat ook zou kunnen is dat je 2 banden (2,4 GHz en 5 GHz) op 1 SSID gebruikt.
Mijn iPhone 5s weet het dan soms ook even niet meer.
De oplossing hierbij kan je wel raden ;)

[ Voor 41% gewijzigd door andy88 op 08-03-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je dit probleem?

Wel verbinding, geen internet is typisch symptoom die je krijgt bij erg zwak signaal. De control messages worden met de laagst mogelijke modulatie verstuurd waardoor ze wel doorkomen en je verbinding behoudt, maar de payload wordt sterker gemoduleerd wat mis gaat waardoor vrijwel geen packet doorkomt.

Kijk dus naar je ontvangst, is dat onder de -75dBm dan weet je hoe laat het is. Overigens heeft de AC87U hier een nuttige feature voor: 'roaming assist' oftewel een min RSSI waaronder een device gekicked wordt. Als je dat rond de -75dBm instelt ben je ws van je probleem af. Dat heb ik hier gedaan en werkt als een speer.

In dualband-omgeving (hier van toepassing) betekent dat meestal dat de AP je eraf gooit op 5GHz en je dan op 2.4GHz verder gaat. Trager, maar je hebt verder in huis wel nog verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
andy88 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:51:
Gebruik je wellicht een mixed mode als encryptie? Dus WPA1+2 (TKIP legacy zooi).
Zo ja probeer dan eens WPA2 only met AES.

Wat ook zou kunnen is dat je 2 banden (2,4 GHz en 5 GHz) op 1 SSID gebruikt.
Mijn iPhone 5s weet het dan soms ook even niet meer.
De oplossing hierbij kan je wel raden ;)
Dank voor de suggestie. Ik gebruik alleen WPA2-personal zoals het hier genoemd wordt en met AES.

Ik heb inderdaad twee banden draaien. Beiden wel een andere naam. SSID gewoon en SSID 5GHz (de iphone pakt de 5GHz variant, op de andere heb ik 'm niet aangemeld).
Zowel mijn iPhone 6 als die van mijn vrouw hebben hetzelfde probleem. WiFi even uitzetten op de iphone en weer aan het en probleem is opgelost (voor zo lang het duurt).

Het probleem doet zich voor overal in ons appartement (de streepjes zijn altijd maximaal overigens). Maar zonet ook weer en er is tussen de router en de iphone een zicht rechtstreeks en afstand is 1,5 meter. Dus dat zou allemaal geen bezwaar moeten zijn.

Ik heb die roaming assist aangezet (standaard waarde daar is -70dBm ik heb er -75 van gemaakt conform je suggestie al denk ik niet dat ik op 1,5meter daar problemen mee zou moeten hebben?

/edit:
Doe ik hier wat verkeerd qua instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10wjrti.jpg

/edit 2:
Ik doe ook geen automatisch kanaal kiezen nu maar heb 'm gefixeerd op '48'. Kijken of dat wat uithaalt.

[ Voor 6% gewijzigd door WTM op 08-03-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
/kick; nog suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Inmiddels iOS 8.2 op de iPhone 6 draaien en ook nieuwe Merlin 378.51 draaien. Hopen dat dit helpt. Het komt nogal random.... Sta ondertussen nog open voor suggesties :-).

[ Voor 0% gewijzigd door WTM op 11-03-2015 21:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660596

Het zou kunnen zijn dat 3G problemen maakt tijdens de verbinding met Wi-Fi.
Probeer dit eens uit tez zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 660596 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:55:
Het zou kunnen zijn dat 3G problemen maakt tijdens de verbinding met Wi-Fi.
Probeer dit eens uit tez zetten.
En ook hier: je geeft nogal raar advies en het lijkt dat je er weinig van snapt. 3G en Wi-Fi gaan over andere frequenties en interfereren dus niet. Het zou hooguit softwarematig fout kunnen gaan in de telefoon.

TS, al eens een reset van je iPhone geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Dank voor de reacties.

Een reset van mijn iPhone 6 lijkt me niet zinnig; de iPhone 6 van m'n vrouw heeft dezelfde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
ik zie in het log staan:

Mar 12 22:54:38 dnsmasq-dhcp[579]: DHCPNAK(br0) lokaal ip macadress iphone wrong address

lokaal ip en macadress even weggehaald maar zie dat het van de iphone 6 van mij is.
Wrong address??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik heb dezelfde probleem met mijn netgear r7000 router :(
Al lezend kwam uit op een ander artikel , uitzetten van wifi networking op de Iphone onder 'privacy -location services - system services'. Eens komende dagen kijken of dit helpt ... Het verandert nml mac adres ter voorkoming dat je 'gevolgt' kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door shaowoo op 14-03-2015 09:18 . Reden: Aanpassing op de iphone ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
shaowoo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:24:
Ik heb dezelfde probleem met mijn netgear r7000 router :(
Al lezend kwam uit op een ander artikel , uitzetten van wifi networking onder 'privacy -location services - system services'. Eens komende dagen kijken of dit helpt ... Het verandert nml mac adres ter voorkoming dat je 'gevolgt' kan worden.
Is dat een instelling in de router of in de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
Ik ben niet veel opgeschoten. Langzamerhand denk ik dat het hopeloos is!

Ik word er gek van :-(.

Ik heb de melding van "dnsmasq-dhcp[579]: DHCPNAK(br0) lokaal ip macadress iphone wrong address"
wel weg weten te halen.

Wat heb ik gedaan? Nogmaals de router met de hand gereset, toen nieuwe firmware weer geupload (Merlin 378.51) toen weer met de hand gereset.

Als router doet de router het prima. Maar als AP, zeker op 5 GHz AC is het een teleurstelling. Ik vind dat 20 meter op AC toch moet kunnen? Ik woon in een klein appartementje (70 m2). En van woonkamer naar slaapkamer is 20m hemelsbreed met een muurtje er tussen wat niets voorstelt. Op 3 meter afstand werkt het prima ga ik verder dan dropt de snelheid.

Het gekke is dat de iphone wel volledig alle streepjes aangeeft als 'bereik'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranney
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
WTM schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:54:
Ik ben niet veel opgeschoten. Langzamerhand denk ik dat het hopeloos is!

Ik word er gek van :-(.

Ik heb de melding van "dnsmasq-dhcp\[579]: DHCPNAK(br0) lokaal ip macadress iphone wrong address"
wel weg weten te halen.

Wat heb ik gedaan? Nogmaals de router met de hand gereset, toen nieuwe firmware weer geupload (Merlin 378.51) toen weer met de hand gereset.

Als router doet de router het prima. Maar als AP, zeker op 5 GHz AC is het een teleurstelling. Ik vind dat 20 meter op AC toch moet kunnen? Ik woon in een klein appartementje (70 m2). En van woonkamer naar slaapkamer is 20m hemelsbreed met een muurtje er tussen wat niets voorstelt. Op 3 meter afstand werkt het prima ga ik verder dan dropt de snelheid.

Het gekke is dat de iphone wel volledig alle streepjes aangeeft als 'bereik'.
Ik ga er van uit dat het probleem bij u al lang is opgelost. Hier echter lang hetzelfde probleem gehad. Na veel moeite en zoeken het probleem kunnen oplossen. Mocht u of iemand anders hier nog wat aan hebben, onderstaande was bij mij de oplossing:

-5GHz de DFS channels uit schakelen
-2,4 GHz channel 12 en 13 uit schakelen
-SSID verschillende namen
-iPhone met 1 van de netwerken verbinden (ik heb alleen de 5GHz gekoppeld)
-Overige instellingen: Kanalen maximale breedte en overige instellingen op auto of default.

Hierna de router herstarten. Ik heb er sinds die tijd eindelijk (...) geen last meer van.

Misschien dat iemand hier nog wat aan heeft!

Gr. Ranney

[ Voor 43% gewijzigd door Ranney op 21-12-2016 22:24 . Reden: Quote bovenaan geplaatst... ]

Pagina: 1