Ik wil het toestel ook zeker niet afkraken, toestel op zich is prima.Scipionyx schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:16:
[...]
Zelf zit ik in dezelfde schuitje zeg maar. Ook een iPhone6 gekregen. Had (heb) hiervoor een Galaxy S3 en die beviel eigenlijk prima.
Wat me als eerste opviel aan de iPhone, naast het design, was de zeer beperkte vrijheid die je hebt in het customizen van je toestel. Het menuutje bijvoorbeeld wat je omhoog kan vegen, daar staan veel opties tussen die ik nooit gebruik. Dit had ik graag customizable willen zien maar helaas.. Dat zijn toch van die dingen waar ik me aan kan gaan frustreren. Helemaal omdat dat bij Android anders/beter geregeld is.
Verder leuk toestel, altijd even snel en soepel. En natuurlijk de schitterende accuduur. Kán 3 dagen mee met mijn gebruik.
Anyway, voor nu hou ik 'm nog wel. Maar ik hou m'n ogen open voor een evt. andere Android toestel.
[...]
Van mij nog wat aanvullingen op de minpunten:
- geen notificatie led-lampje. Mijn S3 had dat wel, oranje/rood als de accu bijna leeg was en groen als ie boven x % was. Super handig! Nou moet ik steeds scherm activeren om te zien hoeveel % de iPhone opgeladen is.
- menuutje die je omhoog schuift is niet aanpasbaar.. Ik gebruik daar volgens mij alleen WiFi van. De rest is -voor mij- nutteloos.
Met de genoemde pluspunten ben ik het helemaal mee eens!! Accuverbruik is ook subliem overigens!
Hoe dan ook, het is niet mijn intentie om Apple/iOS af te kraken. Het is een goed toestel, maar misschien niet voor mij. Ik zie het nog even een paar weken aan en wie weet komt ie wel op marktplaats.
Het is vooral wennen, ik was heel erg gewend aan mn notificatieleds waardoor ik het toestel bijna altijd op stil had staan. Bovenin het toestel had ik ook altijd een overzicht van wat er binnen was gekomen aan berichten en mails etc.
Bij de Iphone heb ik dit niet, of ik heb nog niet gevonden hoe dit in te stellen.
Verder heb ik juist klachten over de accuduur die hier door anderen is geprezen.
De accu van mn Oneplus one ging veel langer mee.
Al bij al heb ik niks te klagen, het is een wek toestel waar ik zelf niks voor heb moeten betalen met een abonnement betaald door de werkgever en hoofdzakelijk bedoeld voor professioneel gebruik en daarvoor is het zeker geschikt.
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache