Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Scipionyx schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:16:
[...]

Zelf zit ik in dezelfde schuitje zeg maar. Ook een iPhone6 gekregen. Had (heb) hiervoor een Galaxy S3 en die beviel eigenlijk prima.

Wat me als eerste opviel aan de iPhone, naast het design, was de zeer beperkte vrijheid die je hebt in het customizen van je toestel. Het menuutje bijvoorbeeld wat je omhoog kan vegen, daar staan veel opties tussen die ik nooit gebruik. Dit had ik graag customizable willen zien maar helaas.. Dat zijn toch van die dingen waar ik me aan kan gaan frustreren. Helemaal omdat dat bij Android anders/beter geregeld is.

Verder leuk toestel, altijd even snel en soepel. En natuurlijk de schitterende accuduur. Kán 3 dagen mee met mijn gebruik.
Anyway, voor nu hou ik 'm nog wel. Maar ik hou m'n ogen open voor een evt. andere Android toestel. :)

[...]

Van mij nog wat aanvullingen op de minpunten:
- geen notificatie led-lampje. Mijn S3 had dat wel, oranje/rood als de accu bijna leeg was en groen als ie boven x % was. Super handig! Nou moet ik steeds scherm activeren om te zien hoeveel % de iPhone opgeladen is.

- menuutje die je omhoog schuift is niet aanpasbaar.. Ik gebruik daar volgens mij alleen WiFi van. De rest is -voor mij- nutteloos.

Met de genoemde pluspunten ben ik het helemaal mee eens!! Accuverbruik is ook subliem overigens!

Hoe dan ook, het is niet mijn intentie om Apple/iOS af te kraken. Het is een goed toestel, maar misschien niet voor mij. Ik zie het nog even een paar weken aan en wie weet komt ie wel op marktplaats. :)
Ik wil het toestel ook zeker niet afkraken, toestel op zich is prima.

Het is vooral wennen, ik was heel erg gewend aan mn notificatieleds waardoor ik het toestel bijna altijd op stil had staan. Bovenin het toestel had ik ook altijd een overzicht van wat er binnen was gekomen aan berichten en mails etc.

Bij de Iphone heb ik dit niet, of ik heb nog niet gevonden hoe dit in te stellen.

Verder heb ik juist klachten over de accuduur die hier door anderen is geprezen.
De accu van mn Oneplus one ging veel langer mee.

Al bij al heb ik niks te klagen, het is een wek toestel waar ik zelf niks voor heb moeten betalen met een abonnement betaald door de werkgever en hoofdzakelijk bedoeld voor professioneel gebruik en daarvoor is het zeker geschikt.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Get!em schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:52:
Ik ben een lichte gebruiker van een 6+ met af en toe zwaar gebruik tussendoor.
4G heb ik niet.

Bij gebruik van Flitsmeister 1,5 uur heen en 1,5 uur terug (incl scherm aan en dus GPS ook voltijds). Wifi + BT + 3G altijd aan. Tussendoor paar keer bellen, veel in auto, dus via BT (3 minuten per gesprek, 5 gesprekken gemiddeld). Scherm staat op automatische helderheid. Overdag 1x per uur wat nieuwsapps checken, en sms/whatsappjes sturen.

Van sochtends 7 uur tot savonds 7 uur, kost het mij ongeveveer 50% batterij. Als ik kortere heen en terug heb (1 uur per keer), red ik het met deze wijze twee dagen zonder opladen.
dat meen je niet? ik ben om 17.00 uur al op 10% heb daarbij 2 mailboxen aan mail wat en fb flitsmeister minimaliseer ik al om thuis te komen op 1 lading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verschillen in accuduur zijn niet alleen afhankelijk van 't gebruik, maar ook van 't netwerk, slecht bereik trekt een accu veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn 5s was rond 12:00 uur al onder de 50%, die moest dus elke dag tussendoor nog worden bijgeladen. Nu heb ik sinds twee maanden een 6 en die hoef ik nooit bij te laden, ook niet op lange werkdagen. Ik heb wel wat batterijbesparende instellingen: mijn 7 mailaccounts staan op fetch in plaats van push en background app refresh staat uit. Bluetooth, wifi en 4G staan wel continu aan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je background app refresh uitzet, komen de herinneringen voor agendapunten dan nog door? En WhatsApp/Telegram berichten?

Ik heb dit nu voor een aantal dingen aan staan, maar als dat niet nodig in om op de achtergrond te synchroniseren, zet ik het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Vraagje, iPhone 6 is vandaag met een hoesje eromheen keihard gevallen. Niks van schade te zien enz, hoe groot is de kans dat in de toekomst de telefoon kuren gaat krijgen enz. Ben er heel huiverig en voorzichtig mee, daarom. Gelukkig dus niks van schade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

alwaysleft schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:03:
Vraagje, iPhone 6 is vandaag met een hoesje eromheen keihard gevallen. Niks van schade te zien enz, hoe groot is de kans dat in de toekomst de telefoon kuren gaat krijgen enz. Ben er heel huiverig en voorzichtig mee, daarom. Gelukkig dus niks van schade....
Hoe moeten wij dat weten ? mijn glazenbol is stuk dus die kan ik niet raadplegen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Fietsbel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:05:
[...]

Hoe moeten wij dat weten ? mijn glazenbol is stuk dus die kan ik niet raadplegen.
Tsja, afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het upschalen van oude programmas ook uitschakelen ?

Op de iPhone 6 zijn niet upgedate apps behoorlijk lelijk als ze worden up geschaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 23:29

vooghel

Cunning linguist

De iPhone 6 doet voor zover ik weet niet uit zichzelf aan upscaling? De enkele oude app (met pre-iOS7 ontwerp) die ik nog gebruik wordt letterboxed weergegeven.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Enkele apps zijn inderdaad nog wat " fuzzy". Het automatisch opvullen kan je volgens mij inderdaad niet uit zetten. Zoals Vooghel aangaf heb ik ook nog een iOS6 app die letterboxed wordt weer gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja het gaat mij om die ios7 apps dan waarschijnlijk die voor de iPhone 5 resolutie max zijn.
Die worden dan wat fuzzy omdat ze naar de iPhone 6 resolutie getrokken worden.
Maar die kunnen dus niet boxed worden gerunned ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alwaysleft schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:03:
De impact van een val duurt een aantal milliseconde. Dus als na die val alles het nog doet, gaan er geen onderdeeltjes over een week denken 'au! dat deed eigenlijk best wel pijn, laat ik er toch maar mee op houden'

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Hai!

Ik kan deze maand een nieuw toestel uit kiezen. Mijn huidige telefoon is een Samsung galaxy note 2. Erg tevreden met het toestel, maar ben wel toe aan iets nieuws. Ik koop deze keer een simlock vrije telefoon..dus het is een investering voor een paar jaar.

Ik moet bekennen dat ik de Samsung interface een beetje zat ben. Het is niet lelijk, maar ik heb het liefst wat anders. Ik heb sinds vorig jaar een iPad air en ben daar echt heel erg blij mee. Super ding, helemaal vergeleken met Android tablets. Mede daardoor neig ik nu naar de iPhone 6 of de 6 plus. Ze zien er daarnaast ook gewoon het mooiste uit imo.

Ik heb meerdere reviews gelezen, maar iedereen zegt weer wat anders, dus ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen. Voornamelijk de accu en camera zijn voor mij erg belangrijk. Foto's maken op vakantie doe ik altijd met mijn telefoon. Ik zag dat hij maar 8MP heeft, maar ik neem aan dat de camera wel beter is dan mijn huidige note 2 is? Gezien de note al jaren oud is.

Wat ik verder doe met mijn telefoon..spotify luisteren eventueel in de trein, al gebruik ik daar vaker m'n iPad air voor. Facebook checken, af en toe wat nu.nl checken, foto's bekijken en uploaden via dropbox..al kan dat natuurlijk ook met iCloud gezien ik ook iPad heb. Bellen doe ik niet eens heel vaak, wel veel whatsapp. Gamen doe ik ook niet echt op mobiel. Wordt dus vooral intensief gebruikt op vakantie en dan is een goede accu en een betere camera dan mijn note 2 wel belangrijker. Hoeft niet de beste in de topklasse te zijn momenteel, maar wel beter dan mijn note 2. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:16
ervaringen genoeg denk ik. Heb een review over de iPhone 6 geschreven hier op tweakers.

Camera is gewoon zeer goed. 8mp wordt alleen een probleem als je foto's extreem uitvergroot.

Accu is redelijk tot goed. Afhankelijk natuurlijk wat je ermee doet. ik haal de dag makkelijk en gebruik hem toch regelmatig.
Buiten in volle licht zal de accuduur minder zijn vanwege helderheid scherm.

Kom je van Android dan zul je even moeten wennen. Enigste wat je kunt aanpassen is de achtergrond. Wen daaraan.
Voor de rest werkt het snel en soepel.

problemen die ik heb zijn de waardeloze keyboards waarvan SwiftKey nogal buggy en beperkt is. Verder had ik best veel last van vastlopende apps. Met een toestel herstel lijkt dit opgelost re zijn.

Er is zijn nog heel veel verschillen maar misschien dat je iets met mijn review kunt.

Al met al ben ik tevreden met de iphone6 maar het kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36
Alwayshappyz schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:07:
Hai!

Ik kan deze maand een nieuw toestel uit kiezen. Mijn huidige telefoon is een Samsung galaxy note 2. Erg tevreden met het toestel, maar ben wel toe aan iets nieuws. Ik koop deze keer een simlock vrije telefoon..dus het is een investering voor een paar jaar.

Ik moet bekennen dat ik de Samsung interface een beetje zat ben. Het is niet lelijk, maar ik heb het liefst wat anders. Ik heb sinds vorig jaar een iPad air en ben daar echt heel erg blij mee. Super ding, helemaal vergeleken met Android tablets. Mede daardoor neig ik nu naar de iPhone 6 of de 6 plus. Ze zien er daarnaast ook gewoon het mooiste uit imo.

Ik heb meerdere reviews gelezen, maar iedereen zegt weer wat anders, dus ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen. Voornamelijk de accu en camera zijn voor mij erg belangrijk. Foto's maken op vakantie doe ik altijd met mijn telefoon. Ik zag dat hij maar 8MP heeft, maar ik neem aan dat de camera wel beter is dan mijn huidige note 2 is? Gezien de note al jaren oud is.

Wat ik verder doe met mijn telefoon..spotify luisteren eventueel in de trein, al gebruik ik daar vaker m'n iPad air voor. Facebook checken, af en toe wat nu.nl checken, foto's bekijken en uploaden via dropbox..al kan dat natuurlijk ook met iCloud gezien ik ook iPad heb. Bellen doe ik niet eens heel vaak, wel veel whatsapp. Gamen doe ik ook niet echt op mobiel. Wordt dus vooral intensief gebruikt op vakantie en dan is een goede accu en een betere camera dan mijn note 2 wel belangrijker. Hoeft niet de beste in de topklasse te zijn momenteel, maar wel beter dan mijn note 2. Iemand ervaringen hiermee?
Same here. Heb ook een review geschreven, maar dan voor de 6 Plus. Camera en accuduur zijn prima. Ik red het makkelijk 2 dagen op 1 batterij lading en camera is een van de beste op een smartphone.

Ervaringen zijn voor de rest redelijk hetzelfde als bij Garrett. iOS is wennen ten opzichte van Android. Als je dat accepteert is het een prima besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar weekjes ook een iPhone, en wel de 6 plus 64 gb zilver. Kom van android, heb een galaxy s4, een lg g3 en een note edge gehad. Moest de eerste dagen echt wennen aan iOS, met name dat je echt beperkt bent in het aanpassen enz. Maar nu, ik zou niet meer terug willen, geen crashes, alles gaat zoals het hoort te gaan, lekker snel en de camera en batterij zijn top. Gebruik hem best intens en heb bijna altijd aan het eind van de avond nog dik 40 % batterij. Mijn advies, ga voor de iPhone, krijg je echt absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
DwightKSchrute schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:19:
[...]

Same here. Heb ook een review geschreven, maar dan voor de 6 Plus. Camera en accuduur zijn prima. Ik red het makkelijk 2 dagen op 1 batterij lading en camera is een van de beste op een smartphone.

Ervaringen zijn voor de rest redelijk hetzelfde als bij Garrett. iOS is wennen ten opzichte van Android. Als je dat accepteert is het een prima besturingssysteem.
Android valt wel meer aan te passen ja, maar het komt vrij druk over soms en ik gebruik al die dingen toch eigenlijk nooit. Zolang ik maar kan doen wat ik beschreef. Heb al een iPad dus op zich wel ios gewend al :) Is de Plus het kostenverschil wel waard? Is die echt beter? Zit ook nog wel te twijfelen aan de Note 4..goedkoper en vaak net zo goed, maar vind hem er minder uit zien en ben Samsung juist een beetje zat..

Ik las wel dat ze snel buigen...is dat nu nog steeds het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Skimovic schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:08:
[...]

Verder heb ik juist klachten over de accuduur die hier door anderen is geprezen.
De accu van mn Oneplus one ging veel langer mee.
Ok, apart, mijn iPhone 6 Plus gaat beduidend langer mee dan m'n OPO die ik sinds december heb. Beiden zijn natuurlijk dik in orde qua batterlife maar de OPO moet ik echt wel na 1 dag opladen. Beiden gebruik ik naast elkaar (de OPO zakelijk, de 6+ prive) intensief. Voor de OPO had ik een iPhone 5c zakelijk, die kon ik rustig een weekendje in m'n koffer laten zonder dat deze op was (goede standby tijd), de OPO is daarentegen op maandagochtend gewoon op. Maar misschien komt het door auto updates e.d.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Alwayshappyz schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:48:
[...]

Is de Plus het kostenverschil wel waard? Is die echt beter?

Als de camera voor jou heel belangrijk is wellicht wel (het kostenverschil), want de 6 plus heeft optische beeldstablisatie, de 6 heeft deze niet. En de 6 plus gaat langer mee op een acculading.

Wel is de 6 plus trager in de benchmarks, vanwege het grotere scherm. Maar de vraag is of je daar in de praktijk last van gaat krijgen (hoogstwaarschijnlijk niet).

Wat betreft het buigen: de 6 buigt sneller dan de 6 plus. Maar mijn ervaring is dat het wel meevalt. Ik heb een 6 plus met leren Apple case. Deze zit de hele dag in mijn (vrij ruime) broekzak en hij is nog steeds recht en blijft ook recht als ik er mee wandel, fiets of werk (geen kantoorbaan).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Alwayshappyz schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:48:
[...]

Android valt wel meer aan te passen ja, maar het komt vrij druk over soms en ik gebruik al die dingen toch eigenlijk nooit. Zolang ik maar kan doen wat ik beschreef. Heb al een iPad dus op zich wel ios gewend al :) Is de Plus het kostenverschil wel waard? Is die echt beter? Zit ook nog wel te twijfelen aan de Note 4..goedkoper en vaak net zo goed, maar vind hem er minder uit zien en ben Samsung juist een beetje zat..

Ik vind het die 100 euro extra zeker waard. Je krijgt een beter scherm, betere accuduur, betere camera en een grotere telefoon (hoewel dat natuurlijk persoonlijk is). Ik heb in ieder geval geen moment spijt gehad van de keuze. Ik ben geen fan van Samsung-producten, dus ik zou altijd voor de iPhone gaan.

Volgens mij was het hele buigen een beetje een storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 20:34
ik heb nu ook een maandje een iphone 6 64gb.

Ik heb altijd android gehad, waarvan mn laatste een sony xperia z. Mijn vrouw heeft een xperia z3.

In het begin moest ik erg wennen aan de beperkte mogelijkheden (bijv. het delen van bestanden of links) echter na een weekje was dat wel goed. Stoor me er niet aan.

Ik verbaas mij hoe goed het toestel is, met name de camera(ook belangrijk voor mij). Ik heb em vergeleken met de z3 en wow. Veel sneller en kwaliteit is top! We hebben kids en die bewegen vaak met foto's maken. Hierin merk je gewoon dat het focussen veel sneller gaat op de iphone.

Ik zou wel voor minimaal 64gb gaan als je veel foto's/filmpjes maakt.

Verder vind ik de apps veel meer kwaliteit hebben dan op android. Ik dacht altijd dat dit wel mee zou vallen maar niets is minder waar. Het toestel voelt ook goed aan. Ik vind de 6+ te groot, maar dat is zeer persoonlijk.

Vastlopende apps en het buigen vooralsnog geen last van. hij zit gewoon in mn broekzak. Ben ook geen fan van cases maar hij zit in de lederen case van apple, voor de zekerheid. Like I said; kids

Ik denk dat je nooit fout kan gaan als je voor een iphone gaat en anders kan je em gewoon verkopen voor een hoge prijs als je er toch niet tevreden mee zou zijn. Ik heb er geen spijt van iig...

[ Voor 3% gewijzigd door randy_e op 06-04-2015 20:01 . Reden: correcties ]

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik denk dat ik toch voor de Note 4 ga. Prijs is de grootste reden. Als ik een iPhone zou nemen zou ik de plus willen hebben en in dat geval zou er 200 euro zitten tussen de Note 4 en Plus. De Samsung interface heb ik het wel mee gehad, maar verder schijnen de toestellen ongeveer hetzelfde te kunnen, dus dan zou ik puur 200 extra neer tellen voor de interface en het iets mooiere toestel. Of zijn er andere redenen die het de 200 euro extra waars maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
ach het is voor ieder persoonlijk. Met beide koop je geen slecht toestel.

heb je veel ios apps en veel Apple spul in huis dan zou ik een iphone nemen.

Met een iphone speel je meer op zekerheid denk ik. Waardevast en de komende jaren ben je zeker van updates.

voor beide kun je voor en nadelen bedenken, daarom is het ook zo persoonlijk want het gaat erom wat jij belangrijk vindt en wat je van een smartphone verwacht.

ik wilde bijvoorbeeld even wat foto's en video streamen naar mijn TV maar dat gaat niet met een iphone, tenzij je een Apple TV hebt. In android zit dat standaard ingebakken.

en zo zijn er heel veel verschillen te bedenken. Ik persoonlijk hou van beide systemen. iOS degelijk en werkt gewoon goed. Android de vrijheid die ik wil en veel handigheidjes cq features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:51:
Ik denk dat ik toch voor de Note 4 ga. Prijs is de grootste reden. Als ik een iPhone zou nemen zou ik de plus willen hebben en in dat geval zou er 200 euro zitten tussen de Note 4 en Plus. De Samsung interface heb ik het wel mee gehad, maar verder schijnen de toestellen ongeveer hetzelfde te kunnen, dus dan zou ik puur 200 extra neer tellen voor de interface en het iets mooiere toestel. Of zijn er andere redenen die het de 200 euro extra waars maken ?
Denk ook even aan het feit dat een Note wel duurder is om te repareren. Mijn Note 2 was 220 euro om te repareren toen ik een barst had in het scherm. Bij de iPhone zal het veel goedkoper zijn (zelfs als je de Care + afsluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

Garret1410 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:58:
ik wilde bijvoorbeeld even wat foto's en video streamen naar mijn TV maar dat gaat niet met een iphone, tenzij je een Apple TV hebt. In android zit dat standaard ingebakken.
Dat is natuurlijk een beetje een kromme vergelijking. In IOS zit Airplay ook ingebakken en als je een oude tv hebt, heb je ook voor Android een Chromecast oid nodig.

Dus het is wat je zelf ook al aangeeft: in welk ecosysteem heb je al het meeste geïnvesteerd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:23:
[...]

Denk ook even aan het feit dat een Note wel duurder is om te repareren. Mijn Note 2 was 220 euro om te repareren toen ik een barst had in het scherm. Bij de iPhone zal het veel goedkoper zijn (zelfs als je de Care + afsluit).
Ik ben vrij zuinig op mijn producten en heb in 10 jaar nog nooit schade gehad aan een telefoon, dus ik ga er niet vanuit dat het nu opeens wel gebeurd en daarbij gebruik ik altijd wel een hoesje. Apple care lijkt me sowieso erg prijzig, helemaal als je beseft dat de phone zelf ook al +- 200 euro duurder is. iPhone blijft verleidelijk omdat hij er zo mooi uit ziet en het voor mij ook niet zo ingewikkeld en uitgebreid hoeft, maar geld groeit niet op mijn rug, dus tja :(

Ik heb wel een iPad in huis, maar mijn huidige mobiel is gewoon Android. Windows computer en een LG tv, dus van alles wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ethirty schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:23:
[...]

Dat is natuurlijk een beetje een kromme vergelijking. In IOS zit Airplay ook ingebakken en als je een oude tv hebt, heb je ook voor Android een Chromecast oid nodig.

Dus het is wat je zelf ook al aangeeft: in welk ecosysteem heb je al het meeste geïnvesteerd.
Vind ik geen kromme vergelijking.

Air play werkt zover ik weet aleen via AppleTV.

Met Android kan ik gewoon zonder kastjes, foto's en video's streamen als je een een smart tv hebt. (wifi direct) Verder heb je legio apps daarvoor maar gewoon vanuit de Foto gallerij kan het ook.

Heb je geen slimme tv dan is chromecast de goedkopere keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 07-04-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:19:
[...]

Ik ben vrij zuinig op mijn producten en heb in 10 jaar nog nooit schade gehad aan een telefoon, dus ik ga er niet vanuit dat het nu opeens wel gebeurd en daarbij gebruik ik altijd wel een hoesje. Apple care lijkt me sowieso erg prijzig, helemaal als je beseft dat de phone zelf ook al +- 200 euro duurder is. iPhone blijft verleidelijk omdat hij er zo mooi uit ziet en het voor mij ook niet zo ingewikkeld en uitgebreid hoeft, maar geld groeit niet op mijn rug, dus tja :(

Ik heb wel een iPad in huis, maar mijn huidige mobiel is gewoon Android. Windows computer en een LG tv, dus van alles wat :P
We kunnen allemaal wel van zekerheden uitgaan in het leven, maar het blijft gewoon mogelijk dat je toestel valt en een 5" heeft meer kans tot barsten. Ik probeer je niet te overtuigen maar denk daar gewoon aan (je vroeg het zelf). Mijn vrouws iPhone was 70 euro kwijt om te laten repareren en heeft ze verkocht voor goede winst. M'n note was 220 euro betalen en ik heb er 200 voor gekregen bij verkoop. iPhones zijn echt heel waardevast, dat ligt niet aan het merk maar is een kwestie van vraag en aanbod.

Zelf ben ik ook heel zuinig op m'n spullen kijk maar bij mijn reviews van Vraag en Aanbod. Mijn iPhone's zijn altijd krasvrij en in nieuwstaat na een jaar intensief gebruik.

Je zult zelf de afweging moeten maken, al snap ik niet wat verschillende merken met mijn reactie te maken heeft.. Ik heb 2 iPhones (5c en 6+), 3 iPads, meerdere Windows Phones, een OnePlusOne, Samsung koelkast en TV, en een Sony PS4 en Xbox One? Dus van alles wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Met van alles wat bedoelt hij dat hij niet alle apparatuur van Apple heeft zoals ipads, macbooks, appleTV enzo.

Als je dat hebt is de keuze eenvoudiger natuurlijk omdat alles met elkaar samen werkt zoals synchroniseren van bestanden, airplay, handoff enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:00:
[...]

We kunnen allemaal wel van zekerheden uitgaan in het leven, maar het blijft gewoon mogelijk dat je toestel valt en een 5" heeft meer kans tot barsten. Ik probeer je niet te overtuigen maar denk daar gewoon aan (je vroeg het zelf). Mijn vrouws iPhone was 70 euro kwijt om te laten repareren en heeft ze verkocht voor goede winst. M'n note was 220 euro betalen en ik heb er 200 voor gekregen bij verkoop. iPhones zijn echt heel waardevast, dat ligt niet aan het merk maar is een kwestie van vraag en aanbod.

Zelf ben ik ook heel zuinig op m'n spullen kijk maar bij mijn reviews van Vraag en Aanbod. Mijn iPhone's zijn altijd krasvrij en in nieuwstaat na een jaar intensief gebruik.

Je zult zelf de afweging moeten maken, al snap ik niet wat verschillende merken met mijn reactie te maken heeft.. Ik heb 2 iPhones (5c en 6+), 3 iPads, meerdere Windows Phones, een OnePlusOne, Samsung koelkast en TV, en een Sony PS4 en Xbox One? Dus van alles wat :?
Iemand vroeg wat voor andere apparaten ik had, omdat dat ook invloed kan hebben op je keuze. Probeerde dus duidelijk te maken dat ik wel iets heb van Apple, maar niet alles, dus dat dat aspect voor mijn keuze wat minder mee speelt.

Je hebt gelijk dat niks in het leven zeker is natuurlijk. Anyway, ik ben er nog niet over uit. Als ze even duur zouden zijn zou ik waarschijnlijk voor de iPhone gaan, maar het is best een groot verschil en als daar ook nog eens Applecare bij komt (en dan nog heb je reparatiekosten)...kan het best in de papieren lopen. Ik moet er dus nog over na denken. Dankje voor je tips en overwegingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:48:
[...]

Iemand vroeg wat voor andere apparaten ik had, omdat dat ook invloed kan hebben op je keuze. Probeerde dus duidelijk te maken dat ik wel iets heb van Apple, maar niet alles, dus dat dat aspect voor mijn keuze wat minder mee speelt.
Ah ok duidelijk. Dat is erg afgenomen de laatste tijd. Nu komt het eigenlijk een beetje terug met Continuity op de Mac en iOS. Maar m'n iOS devices heb ik in de afgelopen 2 jaar welgeteld 3 keer aan m'n Mac gehangen om een backup te maken (wat overigens ook in iCloud kan). Dus het valt eigenlijk best mee. Je kan alles op je iOS device doen. Enige wat ik mij kan voorstellen is inderdaad de AppStore, als je daar in hebt geïnvesteerd dan stap je niet zo snel over. Maar dat geldt ook voor de PlayStore van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:48:
[...]

Je hebt gelijk dat niks in het leven zeker is natuurlijk. Anyway, ik ben er nog niet over uit. Als ze even duur zouden zijn zou ik waarschijnlijk voor de iPhone gaan, maar het is best een groot verschil en als daar ook nog eens Applecare bij komt (en dan nog heb je reparatiekosten)...kan het best in de papieren lopen. Ik moet er dus nog over na denken. Dankje voor je tips en overwegingen!
Op mij komt het over dat je een beetje in de ontkenningsfase zit. Je snakt naar die iPhone. :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:51:
Ik zou hier toch nog echt serieus over nadenken, ik kom van de note edge en geloof me, ik wil absoluut niet meer terug, het is dat extra geld echt waard, en vergeet niet dat als je ooit besluit om de Phone weer te gaan verkopen, je voor de iPhone veel meer terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vincent
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 20:12
Sinds kort heb ik een vervelend probleem met mijn iPhone 6, software is 8.2.
Mijn telefoon geeft aan dat het geheugen compleet vol zit ( 0 bytes vrij), echter staat er lang niet zo veel op mijn telefoon. Toen ik in iTunes keek zag ik dat er 37,62GB 'andere data' op de telefoon staat. Hierop heb ik wat geheugenruimte vrij gemaakt, door foto's en Spotify (met offline afspeellijsten) te verwijderen. Echter is de 'andere data' nu gegroeid tot 41,80GB, waardoor ik nog steeds 0 bytes ruimte heb.
Berichten op WhatsApp worden ook niet goed geladen. Hiermee bedoel ik dat er berichten binnenkomen, maar deze krijg ik niet te zien in de chats. Ik verwacht dat dit komt door het ''gebrek aan geheugen''.

Herkent iemand dit probleem, of weet iemand een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

-Vincent schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:07:
Sinds kort heb ik een vervelend probleem met mijn iPhone 6, software is 8.2.
Mijn telefoon geeft aan dat het geheugen compleet vol zit ( 0 bytes vrij), echter staat er lang niet zo veel op mijn telefoon. Toen ik in iTunes keek zag ik dat er 37,62GB 'andere data' op de telefoon staat. Hierop heb ik wat geheugenruimte vrij gemaakt, door foto's en Spotify (met offline afspeellijsten) te verwijderen. Echter is de 'andere data' nu gegroeid tot 41,80GB, waardoor ik nog steeds 0 bytes ruimte heb.
Berichten op WhatsApp worden ook niet goed geladen. Hiermee bedoel ik dat er berichten binnenkomen, maar deze krijg ik niet te zien in de chats. Ik verwacht dat dit komt door het ''gebrek aan geheugen''.

Herkent iemand dit probleem, of weet iemand een oplossing?

Bedankt!
Wat zegt het gedetailleerde verbruiksoverzicht over waar het vandaan komt?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Vincent
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-02 20:12
Ethirty schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:12:
[...]

Wat zegt het gedetailleerde verbruiksoverzicht over waar het vandaan komt?
Bedoel je het overzicht op de telefoon waar je per applicatie ziet hoeveel geheugen het inneemt?
De grootste app is 3,6 GB, daarna 2,9 GB, en nog een paar van 700mb, daarna allerlei kleine applicaties. Heb totaal 64GB, dus dat telt lang niet op tot 64GB.
Zojuist zijn ook op mysterieuze wijze de opnames met de dictafoon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
Nitai schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:16:
[...]

Ok, apart, mijn iPhone 6 Plus gaat beduidend langer mee dan m'n OPO die ik sinds december heb. Beiden zijn natuurlijk dik in orde qua batterlife maar de OPO moet ik echt wel na 1 dag opladen. Beiden gebruik ik naast elkaar (de OPO zakelijk, de 6+ prive) intensief. Voor de OPO had ik een iPhone 5c zakelijk, die kon ik rustig een weekendje in m'n koffer laten zonder dat deze op was (goede standby tijd), de OPO is daarentegen op maandagochtend gewoon op. Maar misschien komt het door auto updates e.d.
Misschien moet ik ook gewoon de settings een checken hoor.
Aangezien ik een Ipod al gewend was merk ik wel dat ik sneller geneigd ben om de Iphone ook soms als mp3speler enzo te gebruiken waar ik anders mn ipod mee nam.

Dataverbruik is ook een stuk hoger.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Tweaks
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 19:01
Redondo1982 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:10:
[...]

Op mij komt het over dat je een beetje in de ontkenningsfase zit. Je snakt naar die iPhone. :+
Dus dat.
Gek dat dit niemand eerder is opgevallen.

Nu mijn 2 cents; Neem het van mij aan (ouwe kerel), die 200,- extra denk je binnen no-time-never-nie-aan.
Uit je posts blijkt gewoon dat je die iPhone liever wilt. DUS DOEN!

Anders wordt je uiteindelijk toch zo'n zure ' beargumenteer-waarom-je-keuze-beter-was-naar-de-overkant-kijker-hater' en dat wil niemand.

Dit is ook geen koelkast, of een hark voor in de tuin.
Dit is het apparaat dat het meest bij je zal zijn, en dat je meer betast dan je vriend/vriendin. Is het, ja... het is bijna intiem(!).

Dus doe jezelf gewoon dat plezier, en ga voor die emotie -> koop hetgeen wat je wilt!
(en - dit is belangrijk - je moet het ECHT zelf doen, al ben ik bijna geneigd een donatie te doen!!!!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nee, ik snak er niet naar. Vind ik de iPhone het mooiste design? Ja. Maar geld groeit mij niet op mijn rug, dus ik neem alles mee in mijn besluit..dat is alleen maar verstandig.

Als ik het goed begrijp...als je geen applecare erbij neemt dan heb je gewoon totaal geen garantie? Zag gister weer twee verhalen langs komen van gebogen schermen, terwijl ze er niks geks mee deden, dus dat lijkt me toch niet bepaald een fijn vooruitzicht (al ga ik al sowieso niet zitten met een telefoon in broekzak, oid). Je kunt hem neem ik aan wel ruilen als dat toch gebeurd buiten jouw schuld om? Of wordt zoiets pas gedaan als je ook apple care erbij haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Alwayshappyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:20:
Nee, ik snak er niet naar. Vind ik de iPhone het mooiste design? Ja. Maar geld groeit mij niet op mijn rug, dus ik neem alles mee in mijn besluit..dat is alleen maar verstandig.

Als ik het goed begrijp...als je geen applecare erbij neemt dan heb je gewoon totaal geen garantie? Zag gister weer twee verhalen langs komen van gebogen schermen, terwijl ze er niks geks mee deden, dus dat lijkt me toch niet bepaald een fijn vooruitzicht (al ga ik al sowieso niet zitten met een telefoon in broekzak, oid). Je kunt hem neem ik aan wel ruilen als dat toch gebeurd buiten jouw schuld om? Of wordt zoiets pas gedaan als je ook apple care erbij haalt?
Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Die gebogen iphones heb ik nog niemand over gehoord in mijn omgeving, zelf ook geen last van (iPhone 6).

Ik snap niet echt wat je nou wilt horen, koop gewoon een iPhone als je dat het mooist vind, je leeft toch maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Scrtz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:47:
[...]

Je hebt gewoon 2 jaar garantie. Die gebogen iphones heb ik nog niemand over gehoord in mijn omgeving, zelf ook geen last van (iPhone 6).

Ik snap niet echt wat je nou wilt horen, koop gewoon een iPhone als je dat het mooist vind, je leeft toch maar een keer.
Ik probeer vriendelijk advies in te winnen en een goed besluit te nemen. De vriendelijkheid hier is overdenderend. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Alwayshappyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:00:
[...]

Ik probeer vriendelijk advies in te winnen en een goed besluit te nemen. De vriendelijkheid hier is overdenderend. ;w
Tja, je zoekt de zekerheid dat als jij een iPhone koopt die iPhone niet zal gaan buigen, die zekerheid kan niemand jou geven.

Buiten dat zijn er maar enkele gevallen bekend op het internet over die gebogen iphones, als het vaker zou voorkomen zouden alle fora overspoeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Scrtz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:02:
[...]

Tja, je zoekt de zekerheid dat als jij een iPhone koopt die iPhone niet zal gaan buigen, die zekerheid kan niemand jou geven.

Buiten dat zijn er maar enkele gevallen bekend op het internet over die gebogen iphones, als het vaker zou voorkomen zouden alle fora overspoeld worden.
Op tweakers alleen is er al een apart topic met 4 pagina's vol met klachten. Of was dat puur het probleem bij een oude productie, wat nu dus gefixt is? Ik probeer alleen even in te schatten hoe realistisch dat probleem nu nog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als ik het goed begrijp...als je geen applecare erbij neemt dan heb je gewoon totaal geen garantie?
[...]
Je kan zelf ook wel aanvoelen dat dat onzin is. Je hebt gewoon 2 jaar garantie van Apple als je hem daar koopt.

Als je een beetje rondzoekt op het internet zal je zekerheden verhalen horen over mensen met gebogen iPhones, gele schermen en ga zo maar door. Daar in tegen, met iets minder hard zoeken vind je miljoenen pagina's over mensen met de meest vreselijke ziektes. Dat maakt de kans niet groter dat jij zoiets ook krijgt.

Ik heb elke iPhone gehad vanaf de aller eerste. Mijn problemen ermee waren een keer een vastzittende power-knop en een dode pixel. Beide dingen zijn zonder problemen door Apple vervangen op basis van de normale garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 08-04-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021

Hier een poging tot een vriendelijk advies ;)
Je vindt de iPhone 't mooist en je denkt, dat je er prettig mee zou kunnen werken, wat je tegenhoudt zijn de prijs en eventuele mankementen, toch? Nou, aan elke telefoon kan wel iets stuk gaan, daarvoor heb je in de meeste gevallen (ook bij Apple) gewoon garantie. Er zijn inmiddels al heel veel exemplaren verkocht, dus voor elk toestel met een mankement, zijn er honderden, die geen problemen hebben.
En de prijs, tja.., ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je 't geld echt niet hebt en 't zou moeten lenen: niet doen, geen schulden maken voor een telefoon.
Heb je 't geld wel, maar vind je 200 euro extra uitgeven te veel voor een telefoon, denk dan eens hieraan: stel je gebruikt hem twee jaar, dan is dat 100 euro per jaar, minder dan twee euro per week. Voor iets wat je dagelijks vele malen gebruikt.
Ik zou 't wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
[...]

Daarbij denk ik dat als je deze vraag in het iPhone ervaringen topic stelt, 9 van de 10 (ik denk eigenlijk 10 van de 10) zal zeggen dat de iPhone het meer dan waard is. Als je deze vraag in het Galaxy Note-topic stelt, zullen 9 van de 10 (ook hier denk ik 10 van 10) dat je voor de Note moet gaan. De iPhone is een fantastisch toestel, zeker als je leert leven met de beperkingen van iOS en ik vind het zeker de 200 euro meer waard, zoals zo vele hier waarschijnlijk.

Zoals al vaker aangegeven, alle toestellen hebben problemen. Op internet zul je vaker berichten tegen komen over mankementen aan een toestel, dan dat je positieve berichten tegenkomt. Laat je hier dan ook niet door afschrikken. Als je voorzichtig doet met je apparaten, zal het over het algemeen allemaal wel meevallen.

Mocht je specifieke vragen hebben over mijn ervaringen, mag je altijd een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
DwightKSchrute schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:05:
[...]

Daarbij denk ik dat als je deze vraag in het iPhone ervaringen topic stelt, 9 van de 10 (ik denk eigenlijk 10 van de 10) zal zeggen dat de iPhone het meer dan waard is. Als je deze vraag in het Galaxy Note-topic stelt, zullen 9 van de 10 (ook hier denk ik 10 van 10) dat je voor de Note moet gaan. De iPhone is een fantastisch toestel, zeker als je leert leven met de beperkingen van iOS en ik vind het zeker de 200 euro meer waard, zoals zo vele hier waarschijnlijk.

Zoals al vaker aangegeven, alle toestellen hebben problemen. Op internet zul je vaker berichten tegen komen over mankementen aan een toestel, dan dat je positieve berichten tegenkomt. Laat je hier dan ook niet door afschrikken. Als je voorzichtig doet met je apparaten, zal het over het algemeen allemaal wel meevallen.

Mocht je specifieke vragen hebben over mijn ervaringen, mag je altijd een DM sturen.

Juist dat maakt het lastig inderdaad. Er zijn positieve ervaringen, maar ook negatieve bij beide toestellen. Gaat om een boel geld, dus wil gewoon niet te snel een impuls aankoop doen.

Hoe is de batterij? Dat is voor mij wel erg belangrijk. Als je hem zeg maar 2u per dag echt gebruikt en de rest van de dag alleen even de tijd checkt? Wil hem niet elke avond hoeven opladen, want dat hoeft bij mijn huidige ook niet.

Camera maakt goede foto's? Vooral op vakantie is dat erg belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Alwayshappyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:15:
[...]

Juist dat maakt het lastig inderdaad. Er zijn positieve ervaringen, maar ook negatieve bij beide toestellen. Gaat om een boel geld, dus wil gewoon niet te snel een impuls aankoop doen.

Hoe is de batterij? Dat is voor mij wel erg belangrijk. Als je hem zeg maar 2u per dag echt gebruikt en de rest van de dag alleen even de tijd checkt? Wil hem niet elke avond hoeven opladen, want dat hoeft bij mijn huidige ook niet.

Camera maakt goede foto's? Vooral op vakantie is dat erg belangrijk :)
Zie daarvoor ook mijn review. Ik doe makkelijk 2 dagen op 1 batterijlading. Daarbij gebruik ik de telefoon 2 uur per dag voor Spotify, nieuws lezen, appen. 2 uur in de trein vrij intensief en voor de rest om wat berichten te sturen en af en toe tijd checken inderdaad ;). Dat zijn werkdagen. In de weekenden, waarin ik voornamelijk foto's en video's maak en voor de rest niet erg veel gebruik, red ik drie dagen wel.

Camera is een van de beste die je in een smartphone vind, dus voor je vakantie is hij uitermate geschikt. Ik gebruik de telefoon voor alle foto's en filmpjes van mijn pasgeboren dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:11
iOS 8.3 is uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een (plastic)glass screen protector maar toch niets. Weet iemand een ''normale'' goede screenprotector? En dan zocht ik naar een merk aangezien ik een kwalitatief goed platicje erover heen wil, dat niet al te snel los laat en daarnaast ook het gehele scherm bedekt, dus niet enkel het glas, maar ook de afrondingen. Iemand enig idee? Vind 't verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
DwightKSchrute schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:51:
[...]

Zie daarvoor ook mijn review. Ik doe makkelijk 2 dagen op 1 batterijlading. Daarbij gebruik ik de telefoon 2 uur per dag voor Spotify, nieuws lezen, appen. 2 uur in de trein vrij intensief en voor de rest om wat berichten te sturen en af en toe tijd checken inderdaad ;). Dat zijn werkdagen. In de weekenden, waarin ik voornamelijk foto's en video's maak en voor de rest niet erg veel gebruik, red ik drie dagen wel.

Camera is een van de beste die je in een smartphone vind, dus voor je vakantie is hij uitermate geschikt. Ik gebruik de telefoon voor alle foto's en filmpjes van mijn pasgeboren dochter.
Thanks! Ik heb je review ook even gelezen. Dank daarvoor, leest leuk en ik heb er wat aan! Ik weet dat er wat minder valt in te stellen e.d., maar is het wel mogelijk een ringtone toe te voegen? Dus muziekje van bijvoorbeeld ''Game of Thrones'' op je iPhone zetten om die als ringtone te gebruiken? Of deuntjes aan mails die binnenkomen linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Alwayshappyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:09:
[...]

Thanks! Ik heb je review ook even gelezen. Dank daarvoor, leest leuk en ik heb er wat aan! Ik weet dat er wat minder valt in te stellen e.d., maar is het wel mogelijk een ringtone toe te voegen? Dus muziekje van bijvoorbeeld ''Game of Thrones'' op je iPhone zetten om die als ringtone te gebruiken? Of deuntjes aan mails die binnenkomen linken?
Dat durf ik je niet te zeggen. Nooit geprobeerd. Theoretisch gezien zou ik zeggen dat als je het in iTunes krijgt als muziek, je het ook op je iPhone moet kunnen krijgen. Maar nogmaals, nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Muziek kan je wel omzetten voor ringtone is m4r geloof ik als formaat, en ook verschillende geluidjes aan verschillende contacten kan, zowel voor bel als sms aan te passen

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
LoneWolf schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:07:
Muziek kan je wel omzetten voor ringtone is m4r geloof ik als formaat, en ook verschillende geluidjes aan verschillende contacten kan, zowel voor bel als sms aan te passen
Geen idee hoe dat dan werkt, maar dat vraag ik tegen die tijd dan wel :) Werkt het ook voor what's app? Niet dat dat belangrijk is..belangrijkste is bel ringtone :)

Wij printen regelmatig ook wel foto's af...of laten dat doen door de fotograaf (zetten de foto's op een stickje) om vervolgens wat foto's op de muur te hangen. Geeft de camera dan nog steeds goede resultaten? Qua scherpte etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Alwayshappyz op 08-04-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic

Zal proberen wat onafhankelijk 'advies' te geven.

Ik gebruik zelf nu voor het eerst een Iphone (6 - 64gb). Design en scherm vallen gelijk op alsmede de dunheid en het gewicht. Kwalitatief een prima toestel.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het toestel niet zelf heb gekozen of gekocht, heb deze via mn werkgever en dan is het een net toestel met goede prestaties. Maar geen haar op mn hoofd dat ik ooit uit mn eigen zak een kleine €800 voor een iphone zou betalen.

Zou ik het zelf moeten betalen zou ik gewoon een Nexus nemen of een Samsung/HTC in de gewenste prijsklasse die ook prima werken zonder dat het zoveel geld moet kosten.

Geef geen geld uit dat je eigenlijk niet kan missen, zeker niet aan een Iphone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik heb de stap gemaakt van 4S naar 6 en ben zeer tevreden. Waar ik meer moeite mee heb is het uitzoeken van goede accessoires. Ik heb geen probleem een aanzienlijk bedrag te betalen voor een cover/hoes/case maar als hij dan na een tijdje toch niet bevalt is het zo zonde geld. Heb nu een fijne bumpercase gevonden gelukkig, hetzelfde type als ik om mijn 4S had en waarover ik zeer tevreden was. Ik ben echter nog opzoek naar een goede screenprotector. Tot aan mijn 4S altijd met veel plezier en gemak gebruik van gemaakt maar op de 4S nooit echt lekker erop gekregen.

Kan iemand mij een goede screenprotector ("ik heb hem zelf ook") voor de iPhone 6 adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Alwayshappyz schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:09:
[...]

Je kunt je eigen ringtones erop zetten, via iTunes. Wel gekapt op 30 seconden, helaas. Wat betreft een eigen deuntje aan je mail koppelen: geen idee.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Mail kan per mailbox een ander geluidje, ook dit kunnen zelfgemaakte zijn, en je hebt ook nog de optie om een vip mailbox te maken, daarin zie je dan mail van je vips, en deze kan dan ook nog een afwijkend geluidje produceren.

google is your best friend hiermee. Je kan ook ringtones/notificatie tones kopen in itunes store overigens.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke engelstalige review van een Nederlandse gebruiker over de iPhone 6, vooral het stukje over de speaker bij 03:00 >:)

https://youtu.be/UIf_bSQ6GvM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Erwin schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:26:
Ik heb de stap gemaakt van 4S naar 6 en ben zeer tevreden. Waar ik meer moeite mee heb is het uitzoeken van goede accessoires. Ik heb geen probleem een aanzienlijk bedrag te betalen voor een cover/hoes/case maar als hij dan na een tijdje toch niet bevalt is het zo zonde geld. Heb nu een fijne bumpercase gevonden gelukkig, hetzelfde type als ik om mijn 4S had en waarover ik zeer tevreden was. Ik ben echter nog opzoek naar een goede screenprotector. Tot aan mijn 4S altijd met veel plezier en gemak gebruik van gemaakt maar op de 4S nooit echt lekker erop gekregen.

Kan iemand mij een goede screenprotector ("ik heb hem zelf ook") voor de iPhone 6 adviseren?
Hoi Erwin dit schint geloof ik wel een goede te zijn
http://www.a-mac.nl/iphon...er_geschikt_voor=iPhone+6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56
Bedankt, ik zag dat in het "hoesjes" topic ook veelvuldig over screenprotectors wordt gesproken dus ga daar ook eens even spitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik ga vanavond een iPhone 6 plus bestellen. Ik heb momenteel een Note 2 met 16 GB. De max heb ik nog nooit gehaald. Ik upload de meeste foto's eigenlijk meteen naar dropbox, dus dan bewaar ik alleen mijn favoriete foto's op mijn toestel zelf. Kan ze op mijn mobiel vanaf dropbox toch bekijken. Muziek zet ik ook niet op de telefoon, want daar gebruik ik Spotify voor. Ik zal er enkel 1 of 2 muziekjes op zetten voor eventuele ringtones. Daarnaast gebruik ik voornamelijk de volgende apps: Facebook, Nu.nl, WhatsApp, Mail, NS App, eventueel 9292 (maar volgens mij is die er niet bij ios), Browser, Maps, een app voor het weer en dat is het wel zo'n beetje. Video's maak ik amper en als ik ze al maak worden ze ook meteen geupload.

Dan is de 16GB versie van de iPhone ook wel genoeg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
9292 app is er ook voor iOS, zie: https://itunes.apple.com/nl/app/9292/id556557690?mt=8

Het lijkt mij dat als je op je huidige telefoon aan 16 GB ruim voldoende hebt en je gebruik niet anders zal worden op een iPhone, dan zal 16 GB voor op een iPhone ook wel genoeg zijn. Uiteraard is de beschikbare capaciteit wel iets minder, dacht iets van 12 GB.

Enige nadeel is dat je het geheugen niet kan uitbreiden. Je zal dus ook na moeten denken wat je in de toekomst eventueel met het toestel wilt gaan doen en of 16 GB dan ook nog toereikend is.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Jeroen O schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:50:
9292 app is er ook voor iOS, zie: https://itunes.apple.com/nl/app/9292/id556557690?mt=8

Het lijkt mij dat als je op je huidige telefoon aan 16 GB ruim voldoende hebt en je gebruik niet anders zal worden op een iPhone, dan zal 16 GB voor op een iPhone ook wel genoeg zijn. Uiteraard is de beschikbare capaciteit wel iets minder, dacht iets van 12 GB.

Enige nadeel is dat je het geheugen niet kan uitbreiden. Je zal dus ook na moeten denken wat je in de toekomst eventueel met het toestel wilt gaan doen en of 16 GB dan ook nog toereikend is.
Dankje :) Dan ga ik er van uit dat 16GB wel genoeg is. Heb op mijn huidige telefoon nog steeds 4GB over en daar staan zelfs games op geinstalleerd, die ik niet op de iPhone ga installeren omdat ik toch nooit game op een telefoon. Daar heb ik mijn iPad Air voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46
[...]

Precies.
Ik zag GoTter Duck laatst in de Apple Store met een gebogen 6 of 6+. Die kon hemel en aarde bewegen, die kreeg geen nieuwe mee. Neem je Apple care voor €99, dan kun je binnen 2 jaar na aankoop het ding in de sloot donderen, 'm vervolgens in je broekzak buigen en er mee gaan voetballen en dan krijg je voor, als ik het goed heb, €69 een geremanufacturede mee. Dit kan 2 keer in die 2 jaar.
Ik weet niet meer precies het verschil met gerefurbished, maar het schijnt dat ze goed worden nagekeken, maar helaas niet altijd (heb verhalen gelezen over geremanufacturede exemplaren die toch niet helemaal super waren, maar als je dat gelijk opmerkt krijg je volgens mij een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Dancing_Animal schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:26:
[...]

Precies.
Ik zag GoTter Duck laatst in de Apple Store met een gebogen 6 of 6+. Die kon hemel en aarde bewegen, die kreeg geen nieuwe mee. Neem je Apple care voor €99, dan kun je binnen 2 jaar na aankoop het ding in de sloot donderen, 'm vervolgens in je broekzak buigen en er mee gaan voetballen en dan krijg je voor, als ik het goed heb, €69 een geremanufacturede mee. Dit kan 2 keer in die 2 jaar.
Ik weet niet meer precies het verschil met gerefurbished, maar het schijnt dat ze goed worden nagekeken, maar helaas niet altijd (heb verhalen gelezen over geremanufacturede exemplaren die toch niet helemaal super waren, maar als je dat gelijk opmerkt krijg je volgens mij een nieuwe).
Dankje! Ach, ik gok het er gewoon op. Vanavond of morgen de 16GB variant bestellen bij BCC. Daar heb ik altijd wel goede ervaringen mee en die hebben tenminste een winkel in de buurt zitten. Ik ben heel erg benieuwd naar de telefoon. Investering voor drie a vier jaar. Alleen nog hoesje erbij zoeken. Had er een paar gezien van sena..zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Alwayshappyz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:36:
[...]

Dankje! Ach, ik gok het er gewoon op. Vanavond of morgen de 16GB variant bestellen bij BCC. Daar heb ik altijd wel goede ervaringen mee en die hebben tenminste een winkel in de buurt zitten. Ik ben heel erg benieuwd naar de telefoon. Investering voor drie a vier jaar. Alleen nog hoesje erbij zoeken. Had er een paar gezien van sena..zien er goed uit.
Voor 5 tientjes extra (ofzo) zou ik bij de officiele Apple Store (Den Haag, Haarlem of Amsterdam) of online bij Apple kopen. Zit er iets scheef, klikt het scherm of wat dan ook, pakken ze een nieuwe. Anders moet je terug naar BCC, sturen die 'm op etc...

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 11-04-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Dancing_Animal schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:41:
[...]

Voor 5 tientjes extra (ofzo) zou ik bij de officiele Apple Store (Den Haag, Haarlem of Amsterdam) of online bij Apple kopen. Zit er iets scheef, klikt het scherm of wat dan ook, pakken ze een nieuwe. Anders moet je terug naar BCC, sturen die 'm op etc...
750 euro is voor mij wel de max eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Alwayshappyz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:56:
[...]

750 euro is voor mij wel de max eigenlijk :)
De 16 GB is €699 bij Apple zonder die extra Apple care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij wilt de plus hebben, die is €799. Overigens is die €49 extra de extra service en garantie die je bij Apple krijgt 200% waard. Maar het is jouw geld :p

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 11-04-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met de S6 zitten spelen, twijfel enorm: Galaxy S6 of wachten op de iPhone 6S. Door de geruchten van force touch op de 6S, koop ik liever geen 6 nu. Wil er toch een paar jaar mee doen en geen zin in exclusive apps die alleen voor toestellen met force touch te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Als je al een iPhone hebt zou ik zeker wachten op de 6S. Van ruilen komt huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
fsfikke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:26:
Hij wilt de plus hebben, die is €799. Overigens is die €49 extra de extra service en garantie die je bij Apple krijgt 200% waard. Maar het is jouw geld :p
Je hebt toch sowieso wel recht op garantie van Apple binnen de eerste twee jaar? Gezien hun het product produceren :P Enkel het verschil dat BCC of Dixons/Mediamarkt voor je bemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alwayshappyz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:01:
[...]

Je hebt toch sowieso wel recht op garantie van Apple binnen de eerste twee jaar? Gezien hun het product produceren :P Enkel het verschil dat BCC of Dixons/Mediamarkt voor je bemiddeld.
Nope, erg offtopic dit, maar je hebt garantie van de firma waar je iets koopt, niet de firma die het product ooit gemaakt heeft (meest logische ook, als jij iets bij Pietjes winkel op de hoek koopt kan hij je niet naar China sturen voor de garantie, die firma in China heeft ook totaal geen verplichtingen aan jou)
Puur uit coulance verleent Apple je het eerste jaar de garantie ook direct. Daarna sturen ze je linea-recta door naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Daarbij heb je nog de service van de Apple Store mbt. bijv. het 10 keer terug kunnen sturen totdat je eentje krijgt waarvan je het serienummer leuk vindt.

Als jij na 1.5 jaar dus een probleem hebt zal je de telefoon naar BCC moeten brengen, die gaan hem dan twee weken lang onderzoeken, daarna nog eens een aantal weken repareren etc.
Bij Apple loop je naar de winkel en repareren ze het direct of geven ze je een andere mee.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 11-04-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
fsfikke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:07:
[...]

Nope, erg offtopic dit, maar je hebt garantie van de firma waar je iets koopt, niet de firma die het product ooit gemaakt heeft (meest logische ook, als jij iets bij Pietjes winkel op de hoek koopt kan hij je niet naar China sturen voor de garantie, die firma in China heeft ook totaal geen verplichtingen aan jou)
Puur uit coulance verleent Apple je het eerste jaar de garantie ook direct. Daarna sturen ze je linea-recta door naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Daarbij heb je nog de service van de Apple Store mbt. bijv. het 10 keer terug kunnen sturen totdat je eentje krijgt waarvan je het serienummer leuk vindt.

Als jij na 1.5 jaar dus een probleem hebt zal je de telefoon naar BCC moeten brengen, die gaan hem dan twee weken lang onderzoeken, daarna nog eens een aantal weken repareren etc.
Bij Apple loop je naar de winkel en repareren ze het direct of geven ze je een andere mee.
Als je hem online koopt bij Apple dan kun je er wel gewoon een winkel mee in lopen? Of kan dat alleen maar als je hem ook in die winkel hebt gehaald. Ga ik hem toch maar daar bestellen voor de zekerheid denk ik. Wel beetje zonde gezien de prijs, want voor 50 euro meer heb je ergens de 64 gb versie, maar gezien ik er toch niet vanuit ga dat ik over de 16 gb heen kom :P

Sorry van het off-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alwayshappyz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:20:
[...]

Als je hem online koopt bij Apple dan kun je er wel gewoon een winkel mee in lopen? Of kan dat alleen maar als je hem ook in die winkel hebt gehaald. Ga ik hem toch maar daar bestellen voor de zekerheid denk ik. Wel beetje zonde gezien de prijs, want voor 50 euro meer heb je ergens de 64 gb versie, maar gezien ik er toch niet vanuit ga dat ik over de 16 gb heen kom :P

Sorry van het off-topic!
Ja wat dat betreft is Apple, Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Het eerste jaar kan je altijd bij Apple binnen lopen, maakt niet uit waar die gekocht is. Het tweede jaar is de verantwoording van de leverancier. Koop je rechstreeks dan kan je het toestel twee jaar binnen brengen bij Apple. Er is niks mis mee om hem bij Bcc, dixons of elders te kopen. Echter ik koop m'n spullen tegenwoordig rechtstreeks, omdat enerzijds ik een super sim-only heb en ik vaak een early adopter ben en anderzijds ik volledig direct kan genieten van de Apple service en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
fsfikke schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:21:
[...]

Ja wat dat betreft is Apple, Apple :)
Eh... voor retourneren van een online bestelling binnen de twee weken weer niet geloof ik. Dacht ik hier op GoT te hebben gelezen. Anders even Apple NL of een Apple Store (ook zondag) even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dancing_Animal schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:47:
[...]

Eh... voor retourneren van een online bestelling binnen de twee weken weer niet geloof ik. Dacht ik hier op GoT te hebben gelezen. Anders even Apple NL of een Apple Store (ook zondag) even bellen.
Retourneren kan dat ze dat liever gescheiden houden. Maar dan is het voor jezelf ook makkelijker om hem gewoon naar een postkantoor te brengen en gratis terug te laten sturen. Desnoods eerst nog even een nieuwe bestellen zodat je niet zonder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe makkelijk of moeilijk doen ze in de winkel met retourneren en hoe makkelijk of moeilijk doen ze bij de online store? Ik wil eigenlijk een 6 gaan kopen, maar ben nogal kieskeurig. Ik weet van veel dingen die mis kunnen zijn en dat heb ik dan niet alleen op de sites gelezen, maar vaak zelf al gemerkt aan de demo-modellen in de winkel. Als ze dan jouw exemplaar hebben uitgepakt en je merkt er iets aan, dan neem ik aan dat ze een andere nieuwe pakken toch en niet een remanufacturede.

Wat ik zelf gelijk zou checken :
- plopt / tikt het scherm als ik in een hoek druk
- voelt de home button goed aan, ik vind sommige erg raar hard tikken
- sluit het scherm links en rechts goed aan op de behuizing. Dat wil per exemplaar ook nog weleens schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dancing_Animal schreef op zondag 12 april 2015 @ 02:13:
Hoe makkelijk of moeilijk doen ze in de winkel met retourneren en hoe makkelijk of moeilijk doen ze bij de online store? Ik wil eigenlijk een 6 gaan kopen, maar ben nogal kieskeurig. Ik weet van veel dingen die mis kunnen zijn en dat heb ik dan niet alleen op de sites gelezen, maar vaak zelf al gemerkt aan de demo-modellen in de winkel. Als ze dan jouw exemplaar hebben uitgepakt en je merkt er iets aan, dan neem ik aan dat ze een andere nieuwe pakken toch en niet een remanufacturede.

Wat ik zelf gelijk zou checken :
- plopt / tikt het scherm als ik in een hoek druk
- voelt de home button goed aan, ik vind sommige erg raar hard tikken
- sluit het scherm links en rechts goed aan op de behuizing. Dat wil per exemplaar ook nog weleens schelen
Déjà vu? :p
fsfikke in "[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie"

Als je €700 achterlaat en niet happy bent geven ze je geen refurbished, je krijgt gewoon een nieuwe dan/geld terug.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2015 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gewoon een iPhone kopen en je niet druk maken om de problemen die je zo nu en dan leest. Als een merk populair is en het veel wordt verkocht lees je er ook meer over. Bovendien is Apple zeer goed qua service en garantie dus geen enkel probleem met omruilen mocht je wat hebben. Applecare is onzin, tenzij je je telefoon regelmatig laat vallen in de wcpot als je staat te pissen. Neem dan wel Applecare+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit er over te denken mijn 5s naar een 6 Plus te upgraden. Op de pricewatch staat: pricewatch: Apple iPhone 6 Plus 16GB Grijs

De goedkoopste winkel is Companic, daar is hij 100 euro goedkoper dan bij de Apple store, en 50 euro goedkoper dan bij de op een na goedkoopste. Echter is dit een 'bulk' versie, ze hebben zelf de volgende verklaring:
De term "Bulk" die letterlijk "grote hoeveelheid" betekend, wordt gebruikt bij producten die groot ingekocht zijn en daarom vaak niet in een officiële "New Retail" verpakking zitten. Kort gezegd: het zelfde product maar dan in een andere verpakking, minimaal 90 dagen garantie vanuit Companic Webshop. Tevens kan vaak gebruik worden gemaakt van de garantie van de server waar de producten worden ingebouwd (bijvoorbeeld bij Hp servers).

Samengevat: Vergelijkbaar met nieuw retail, echter bulk verpakt, soms in het groot ingekocht of ontstaan door de-assemblage van servers.
Dit is neem ik aan de versie die bedrijven voor hun werknemers in grote partijen afnemen, maar de tekst is nogal aspecifiek. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
M'n vader heeft sinds vorige week een iPhone 6 en gisteren vertelde hij me dat hij er al een virus op had. Hij moest gewoon zijn telefoon nummer ingeven en dan ging het weg, zei hij.

Ik ken niets van iPhones, maar ik dacht dat daar weinig of geen virussen voor bestonden? Het lijkt me ook raar dat een standaard virus scanner zou meegeleverd zijn en dat het zich op die manier zou gedragen. Dus achteraf bekeken is het volgens mij eerder soort van malware of scam.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Eerste ingeving: scam-app of spelletje met overheersende reclame?

Andere mogelijkheden: bij ingebruikname van bepaalde apps (bijv Whatsapp) moet je telefoonnummer ingeven. Weet ff niet meer of dit bij standaard config van iOS ook al gevraagd word, of voor iCloud of FaceTime ofzo.

Volgende keer (indien optie 1 hierboven): gewoon home-knop indrukken of iphone herstarten met aan/uit knop lang ingedrukt houden en scam app verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En wellicht even een screenshot nemen door de home- en powerknop tegelijk in te drukken, dan kun je even bekijken waar je vader het over heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:03
Hallo tweakers,
Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag. Ik heb nu al twee jaar de iPhone 4 32GB en ik vind het tijd worden voor vernieuwing (mag toch wel?). Ik heb nu de iPhone 6 16GB space grijs op het oog en zag op de pricewatch dat hij bij phonevillage voor 619 euro beschikbaar was.
Nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met de levering van Phonevillage.be vanuit België naar Nederland en is dit bedrijf wel betrouwbaar, in verband met de lage prijs ten opzichte van Apple? Is het misschien handig om te kiezen voor de extra verzekerde verzending voor 4,99 euro?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
JeffreyDG schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:49:
Hallo tweakers,
Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag. Ik heb nu al twee jaar de iPhone 4 32GB en ik vind het tijd worden voor vernieuwing (mag toch wel?). Ik heb nu de iPhone 6 16GB space grijs op het oog en zag op de pricewatch dat hij bij phonevillage voor 619 euro beschikbaar was.
Nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met de levering van Phonevillage.be vanuit België naar Nederland en is dit bedrijf wel betrouwbaar, in verband met de lage prijs ten opzichte van Apple? Is het misschien handig om te kiezen voor de extra verzekerde verzending voor 4,99 euro?

Alvast bedankt
Ik heb veel info over ze opgedaan omdat ik ook van plan was daar te bestellen, maar helaas lieten ze me weten dat de levertijd van de plus toestellen onbekend was. De normale iPhone 6 was wel ruim op voorraad. Verder eigenlijk alleen maar goede ervaringen gelezen. Ze komen zeer betrouwbaar over. Ik zou sowieso wel voor verzekerde verzending kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:03
Alwayshappyz schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:07:
[...]

Ik heb veel info over ze opgedaan omdat ik ook van plan was daar te bestellen, maar helaas lieten ze me weten dat de levertijd van de plus toestellen onbekend was. De normale iPhone 6 was wel ruim op voorraad. Verder eigenlijk alleen maar goede ervaringen gelezen. Ze komen zeer betrouwbaar over. Ik zou sowieso wel voor verzekerde verzending kiezen.
Ik vond het ook betrouwbaar overkomen. Denk dat ik het maar doe, wel verzekerd, die 5 euro is het me wel waard! Prijsverschil is vrij groot naar mijn mening, dus dat speelt ook een rol natuurlijk :P
Bedankt voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Telefoon net binnen gekregen. Niet gebogen, scherm ziet er prima uit en het toestel loopt erg vloeiend. Synchroniseren met facebook loopt alleen raar ; hij heeft maar 6 contacten uit facebook toegevoegd en daarvan ook maar 3 met foto, terwijl ze alle 6 een foto op facebook hebben. En ik heb veel meer dan 6 contacten op facebook, dus dat is wel een beetje vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alwayshappyz schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:24:
Telefoon net binnen gekregen. Niet gebogen, scherm ziet er prima uit en het toestel loopt erg vloeiend. Synchroniseren met facebook loopt alleen raar ; hij heeft maar 6 contacten uit facebook toegevoegd en daarvan ook maar 3 met foto, terwijl ze alle 6 een foto op facebook hebben. En ik heb veel meer dan 6 contacten op facebook, dus dat is wel een beetje vreemd..
Als je geen LG Flex besteld hebt zou het ook heel vreemd zijn als je een gebogen telefoon ontvangen had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
fsfikke schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:55:
[...]

Als je geen LG Flex besteld hebt zou het ook heel vreemd zijn als je een gebogen telefoon ontvangen had :p
Haha. Had van wat mensen gehoord dat hun iPhone al gebogen was bij aankomst, of na gebruik van een paar uur. Hier nog absoluut geen last van. Telefoon werkt fantastisch. Precies wat ik zocht. Hele goede foto's in het donker ook. Alleen facebook contacten syncen gaat nog niet goed, terwijl ik het wel gewoon doe zoals het moet. Hij synct maar 6 mensen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn 6 nu sinds de release, maar toch kan ik niet helemaal wennen aan het formaat. Qua grootte zou ik liever een 6 Plus hebben, maar ik kan zelfs de gewone 6 niet met 1 hand bedienen. Ik ben gewoon gewend om even in 1 hand een whatsappje te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Weet iemand waarom ik problemen kan hebben met facebook sync? Hij pakt echt maar 6 personen uit mijn facebook lijst en maar 3 daarvan heeft hij een foto gegeven. Nu is het niet de grootste ramp, maar ik heb het gevoel dat ik wat over het hoofd zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:12:
Weet iemand waarom ik problemen kan hebben met facebook sync? Hij pakt echt maar 6 personen uit mijn facebook lijst en maar 3 daarvan heeft hij een foto gegeven. Nu is het niet de grootste ramp, maar ik heb het gevoel dat ik wat over het hoofd zie :P
Heb je zelf al gezocht? Doorloop anders deze stappen even:
http://mashable.com/2013/05/24/facebook-iphone-contacts/

Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik m'n Contacts niet wil vervuilen dus verder dan dat kan ik je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:05:
[...]

Heb je zelf al gezocht? Doorloop anders deze stappen even:
http://mashable.com/2013/05/24/facebook-iphone-contacts/

Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik m'n Contacts niet wil vervuilen dus verder dan dat kan ik je niet helpen.
Wat ik al typte..ik heb gedaan wat overal word gezegd ;) Dus ja, ik heb zelf ook ruim rond gezocht. Maar er syncen maar 6 personen uit mijn facebook lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds december 2014 een iphone 6 (64 GB). Ik bel niet zo heel veel met mn iphone maar wanneer ik bel krijg ik vaak de opmerking dat ik zeer slecht verstaanbaar ben, alsof ik ver weg ben van de telefoon.. Nu heb ik reeds de helpdesk gebeld en alles geprobeerd wat ze aanraden (folie eraf, hoesje eraf, reset via iTunes,...) niets helpt.

Ik heb de Iphone opgestuurd nr Apple en ik kreeg deze 2 dagen later weer terug. Het probleem is er nog steeds.. Wat raar is, is wanneer ik over mijn luidspreker praat ik wel goed verstaanbaar ben, enkel wanneer ik de luidspreker eraf haal ben ik weer slecht verstaanbaar...

Morgen ga ik een ander Simkaartje halen en eens naar mijn provider bellen, misschien helpt dit...

Iemand anders tips voor mij of gelijkaardige problemen?

Grtz, D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:45:
Het eerste jaar kan je altijd bij Apple binnen lopen, maakt niet uit waar die gekocht is. Het tweede jaar is de verantwoording van de leverancier. Koop je rechstreeks dan kan je het toestel twee jaar binnen brengen bij Apple. Er is niks mis mee om hem bij Bcc, dixons of elders te kopen. Echter ik koop m'n spullen tegenwoordig rechtstreeks, omdat enerzijds ik een super sim-only heb en ik vaak een early adopter ben en anderzijds ik volledig direct kan genieten van de Apple service en garantie.
En toch is dat niet juist.
Volgens EU richtlijnen moet Apple 2 jaar garantie geven !!
Pagina: 1 ... 44 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.