Dancing_Animal schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:08:
Vandaag volledig opgeladen en om 14:15 aangezet.
Om ongeveer 0.00 knalde die er uit, dat is 9 uur en 45 minuten.
Gebruik staat op 4 uur en 0 minuten.
Stand-by staat op 9 uur en 37 minuten.
Dat vind ik knap want als ik die twee bij elkaar optel kom ik op meer dan 13 uur en 37 minuten (he dat is 13:37!).
De gebruikstijd zit bij de standby tijd ingerekend

Dus van die 9u37m dat ie van de lader af is (standby), heb je m effectief 4u gebruikt (gebruik). Dat is voor zover ik weet inclusief achtergrondservices etc, dus niet per se 4 uur actief gebruik. Die twee punten hebben eigenlijk wat vreemde namen, iets in de zin van "Tijd Actief" en "Tijd sinds laatste keer opladen" waren duidelijker geweest.
Ik mis onder iOS echt een mogelijkheid om uitgebreidere statistieken te zien over je batterijgebruik, met name de Screen On Time, die mij onder android altijd een mooi vergelijkbaar gebruikscijfer gaf, aangezien het scherm de grootste slurper is.
Sinds de laatste update heeft whatsapp (en facebook messenger!) dit ingebouwd zitten. Je moet alleen wel even handmatig de share-mogelijkheid aanzetten door als je op share klikt, even achterin de lijst met mogelijkheden (dus helemaal rechts) op "meer" te klikken, en daar Whatsapp (en Messenger) even aan te vinken.
Overigens werkt ie gek genoeg bij mij niet met alle content, waardoor het nog steeds een beetje een jammer systeem is. Ik heb er nog geen patroon in ontdekt though, misschien mis ik iets.
DwightKSchrute schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:54:
[...]
Hij geeft aan dat hij nogal vaak van telefoon wisselt. Een app als OneDrive, Dropbox of Flickr is dan veel handiger, zeker als hij ook nog Android/WP gebruikt. Voor iemand met iPhone, iPad en MacBook is iCloud wel erg handig weet ik uit ervaring.
Inmiddels alles op OneDrive geknikkerd (door wat acties daar zo'n 240GB beschikbaar

), en die app werkt verrassend prettig op iOS. Integratie voor office web apps, goeie interface en prettige uploadfunctie. Nadeel is wel dat de ruimte op mn iPhone nog steeds dramatisch hard achteruit gaat, ik zit nu nog op 2.5GB vrij.
Oh, en dat mn content naadloos beschikbaar is op iOS, Android, mijn Surface Pro 3 en Linux/Windows desktop is mooi meegenomen