Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 06:04:
[...]

En toch is dat niet juist.
Volgens EU richtlijnen moet Apple 2 jaar garantie geven !!
-Dubbel-

[ Voor 36% gewijzigd door Redondo1982 op 16-04-2015 07:53 . Reden: Dubbele post ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Waarom is dit niet juist? Je krijgt toch ook een tweede jaar, alleen je kan het niet rechstreeks met Apple regelen. Je hebt het immers daar ook niet direct gekocht en moet het afhandelen met de verkoper, welke hem daarna alsnog inbrengt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Precies, Redondo1982 heeft gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:57:
Precies, Redondo1982 heeft gewoon gelijk.
Als ik het EU regelement lees lees ik toch echt dat Apple (in dit geval dan) zelf de garantie moet geven en dat ik dus ook het tweede jaar bij apple moet kunnen aanklopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:14:
[...]

Als ik het EU regelement lees lees ik toch echt dat Apple (in dit geval dan) zelf de garantie moet geven en dat ik dus ook het tweede jaar bij apple moet kunnen aanklopen.
Heb je daar een quote van, want volgens mij staat er nergens in dat de fabrikant deze garantie moet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je interpreteert het fout.

De koper heeft altijd 2 jaar garantie bij de verkopende partij.
In het geval je niet direct bij Apple koopt is het tweede jaar dus geen garantie bij Apple te claimen.

Dit is al wel vaker besproken hier. :)

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46

swv

@EdwardA Nope. Stel je koopt bij de Media Markt een Miele stofzuiger. Miele biedt als service (wat hun helemaal niet verplicht is) een fabrieksgarantie van 1 jaar. Gaat jouw stofzuiger binnen 1 jaar kapot, dan kan je naar Miele of Media Markt gaan. Gaat jouw stofzuiger na 1,5 jaar kapot, dan ga je terug naar de winkel waar je de stofzuiger hebt gekocht want met Media Markt heb je in dit voorbeeld een koopovereenkomst. Je gaat dus naar de servicebalie van de Media Markt om 'm ter reparatie aan te bieden, want Media Markt biedt (verplicht; als in wat je van een product mag verwachten) een garantie van 2 jaar en je valt nog binnen dat termijn. (De getallen kunnen in dit voorbeeld afwijken van de werkelijkheid)

Nu terug naar Apple. Je koopt je iPhone bij Media Markt. Apple biedt als service (wat hun helemaal niet verplicht is) een fabrieksgarantie van 1 jaar. Gaat jouw iPhone binnen 1 jaar kapot, dan kan je naar Apple of Media Markt gaan. Gaat jouw iPhone na 1,5 jaar kapot, dan ga je terug naar de winkel waar je de iPhone hebt gekocht want met Media Markt heb je in dit voorbeeld een koopovereenkomst. Je gaat dus naar de servicebalie van de Media Markt om 'm ter reparatie aan te bieden, want Media Markt biedt (verplicht; als in wat je van een product mag verwachten) een garantie van 2 jaar en je valt nog binnen dat termijn.

Apple die twee jaar garantie geeft? Dat kan. Je koopt je iPhone bij de Apple (Online) Store, Apple zelf dus. Apple biedt een fabrieksgarantie van 1 jaar. Gaat jouw iPhone na 1,5 jaar kapot, dan ga je terug naar de winkel waar je de iPhone hebt gekocht. He dat is toevallig, dat is Apple zelf! Je gaat dus naar de Apple Store om 'm ter reparatie aan te bieden, want Apple biedt (verplicht; als in wat je van een product mag verwachten) een garantie van 2 jaar en je valt nog binnen dat termijn.

Redondo1982 heeft dus gewoon gelijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Die discussie is al honderden keren gevoerd. Conclusie: Wat jij zegt is pertinent onjuist.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:07:
Hallo,

ik heb sinds december 2014 een iphone 6 (64 GB). Ik bel niet zo heel veel met mn iphone maar wanneer ik bel krijg ik vaak de opmerking dat ik zeer slecht verstaanbaar ben, alsof ik ver weg ben van de telefoon.. Nu heb ik reeds de helpdesk gebeld en alles geprobeerd wat ze aanraden (folie eraf, hoesje eraf, reset via iTunes,...) niets helpt.

Ik heb de Iphone opgestuurd nr Apple en ik kreeg deze 2 dagen later weer terug. Het probleem is er nog steeds.. Wat raar is, is wanneer ik over mijn luidspreker praat ik wel goed verstaanbaar ben, enkel wanneer ik de luidspreker eraf haal ben ik weer slecht verstaanbaar...

Morgen ga ik een ander Simkaartje halen en eens naar mijn provider bellen, misschien helpt dit...

Iemand anders tips voor mij of gelijkaardige problemen?

Grtz, D
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jullie twijfelden over hoeveel geheugen jullie bij je iphone zouden nemen hoe bevalt het nu? heb je spijt dat je niet meer of minder geheugen genomen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:25:
als jullie twijfelden over hoeveel geheugen jullie bij je iphone zouden nemen hoe bevalt het nu? heb je spijt dat je niet meer of minder geheugen genomen hebt?
Hier een Plus met 64GB. Zou niet minder willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Plus 128gb en had van mij ook 64 gemogen... Krijg hem niet vol!! Luxe problemen, luxe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Iedereen die ik ken met 16gb heeft daar spijt van. Ik zou voor de 64gb gaan :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ik heb 128 GB, zowel op de iPhone als iPad. Van mij mogen ze een 256 GB model uitbrengen, die krijg ik ook nog wel vol.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn 16Gb versie. Ik kreeg m'n 4s al niet vol, zie ik hier ook niet gebeuren.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weiger zoveel geld neer te leggen voor een beetje meer opslag. MAAR, je moet die luxe wel hebben, ik gebruik nauwelijks opslag, dus ik heb zat aan 16gb. Gebruik je echter wél geheugen, met foto's of filmpjes maken, muziek lokaal opslaan, spelletjes installeren.. Tja, dan móet je bijna wel voor 64GB gaan, dan is 16 nooit genoeg, maakt de keus dus wel makkelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb genoeg aan 16GB. Heb alle apps die ik wil geïnstalleerd, 150 foto's en heb nu nog steeds 8gb over. Foto's worden vrijwel altijd meteen geüpload en verwijderd, dus ik kom wel vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb nu sinds een paar dagen voor het eerst een iPhone. Tot nu toe bevalt het prima en heb ik weinig te klagen. Weinig, want er is toch een ding waar ik niet helemaal uit kom.

Met whatsapp gebruikte ik in Android erg vaak de share functie om sites te delen. In iOS zie ik een share button, maar hiermee zie ik nergens de mogelijkheid om het via whatsapp te delen. Ik moet weer als vanouds de site copy pasten, dit moet toch gewoon kunnen lijkt mij?

Ik heb al een half uur gegoogled maar ik kom er niet uit, ben ik nu zo dom, of zit er nog ergens een verstopte knop die ik niet gevonden heb?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Marruk schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:28:
Ik heb nu sinds een paar dagen voor het eerst een iPhone. Tot nu toe bevalt het prima en heb ik weinig te klagen. Weinig, want er is toch een ding waar ik niet helemaal uit kom.

Met whatsapp gebruikte ik in Android erg vaak de share functie om sites te delen. In iOS zie ik een share button, maar hiermee zie ik nergens de mogelijkheid om het via whatsapp te delen. Ik moet weer als vanouds de site copy pasten, dit moet toch gewoon kunnen lijkt mij?

Ik heb al een half uur gegoogled maar ik kom er niet uit, ben ik nu zo dom, of zit er nog ergens een verstopte knop die ik niet gevonden heb?
Het is iets wat Whatsapp moet inbouwen in de app. Dat is nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
DwightKSchrute schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 06:09:
[...]

Het is iets wat Whatsapp moet inbouwen in de app. Dat is nog niet gebeurd.
So, dat is zwak.

Enig idee of dat er ook aan zit te komen?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Whatsapp is tergend traag met nieuwe functies in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Ik heb de 6 16GB, heb nog ~6GB over, geen moment spijt gehad (wel grappig aangezien ik een heavy user ben/voor geek squad werk aka tech nerd) 8)7 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb altijd 16GB modellen gehad, nooit problemen mee gehad. Als hij vol begint te raken is dat over het algemeen door fotos, die sync ik met mijn mac en dan gooi ik ze van de iphone af. Verder stream ik alles wat ik luister/kijk. De app die bij mij het meeste geheugen gebruikt is de Audible app, Amazone heeft het weer voor elkaar gekregen om episch schrale streaming in te bouwen, dus die boeken download ik altijd in 1 keer. Heb hem momenteel niet bij de hand, maar het zou mij verbazen als ik minder dan 6GB vrij heb momenteel.

Als je zit te twijfelen moet je gewoon even goed kijken wat je van plan bent met het ding te gaan doen. Spelletjes nemen veel ruimte in beslag, net als media.

[ Voor 9% gewijzigd door Blubber op 17-04-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Scheelt dat ik de iPad air heb voor games, ebooks, spotify etc (al heb ik spotify wel op telefoon staan), dus dan zijn het vaak enkel foto's die de telefoon gaan vullen, maar die worden toch geupload, dus tja. 16GB is enkel niet genoeg als je echt heel veel muziek en foto's op slaat en ze nooit verwijderd. Of heel veel games/apps hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Msi92 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:47:
Ik heb de 6 16GB, heb nog ~6GB over, geen moment spijt gehad (wel grappig aangezien ik een heavy user ben/voor geek squad werk aka tech nerd) 8)7 :9~
En wat heb je er allemaal opstaan? Veel foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Dennischo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:46:
[...]

En wat heb je er allemaal opstaan? Veel foto's? :)
910 foto's
9 video's
12 (niet apple) apps

[ Voor 4% gewijzigd door Msi92 op 17-04-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Msi92 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:03:
[...]

910 foto's
9 video's
12 (niet apple) apps
Valt mee dan! Twijfel nog even tussen de 16GB en 64GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
ephymerous schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:35:
[...]

Iedereen die ik koken met 16gb heeft daar spijt van. Ik zou voor de 64gb gaan :)
Eens, moet zo vaak data schonen met 16Gb dat ik er inmiddels ook spijt van heb.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Dennischo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:23:
[...]

Valt mee dan! Twijfel nog even tussen de 16GB en 64GB :P
Als je van plan bent om er x aantal jaar mee te gaan doen dan adviseer ik een 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

0 nummers (maar Spotify)
759 foto's
23 video's
25 apps
offtopic:
Breakdown:
Photo's & Camera 3.7GB
Spotify 865MB
HERE 493MB
Whatsapp 384MB
FB Messenger 170MB
Facebook 155MB

3.6GB vrij. Zit er over te denken om mn iPhone in te ruilen voor iets anders, dit is na 3 maanden gebruik. In de long run ga ik dus nooit genoeg ruimte hebben, zeker nu er nog een vakantie op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Msi92 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:28:
[...]

Als je van plan bent om er x aantal jaar mee te gaan doen dan adviseer ik een 64GB
Sowieso 2 jaar.
Sorbo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:30:
0 nummers (maar Spotify)
759 foto's
23 video's
25 apps
offtopic:
Breakdown:
Photo's & Camera 3.7GB
Spotify 865MB
HERE 493MB
Whatsapp 384MB
FB Messenger 170MB
Facebook 155MB

3.6GB vrij. Zit er over te denken om mn iPhone in te ruilen voor iets anders, dit is na 3 maanden gebruik. In de long run ga ik dus nooit genoeg ruimte hebben, zeker nu er nog een vakantie op de planning staat.
Je kunt Foto's/Video's toch ook op iCloud zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dennischo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:41:
[...]

Sowieso 2 jaar.

[...]

Daar zit ik momenteel dus ook al aan 3.7 van de 5GB ;) Op zich zijn de tarieven die Apple rekent voor extra opslag erg netjes hoor, maar ik heb verder geen Apple devices in gebruik, en dus geen ander doel voor die ruimte. Ik wissel sowieso vrij vaak van telefoon, dus een vendor-locked clouddienst werkt niet echt voor mij.

* Sorbo gaat toch OneDrive maar eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

16GB is leuk voor mensen zoals ik die een enkel muzieknummer erop zetten en wat foto's. Als je een redelijk app gebruiker bent en meer media gebruikt (filmpjes etc) is 64GB echt wel de beter keuze!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Sorbo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:53:
[...]

Daar zit ik momenteel dus ook al aan 3.7 van de 5GB ;) Op zich zijn de tarieven die Apple rekent voor extra opslag erg netjes hoor, maar ik heb verder geen Apple devices in gebruik, en dus geen ander doel voor die ruimte. Ik wissel sowieso vrij vaak van telefoon, dus een vendor-locked clouddienst werkt niet echt voor mij.

Dropbox helpt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32
Ik heb 16 GB, redelijk wat apps en wat muziek (<2 GB) in Spotify opgeslagen maar mijn iPhone zit echt altijd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
[...]

Het nadeel is dat dat niet naadloos werkt met iOS. Je hebt je foto's dan in minimaal twee apps en moet nog steeds handmatig gaan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
TMC schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:49:
[...]
Het nadeel is dat dat niet naadloos werkt met iOS. Je hebt je foto's dan in minimaal twee apps en moet nog steeds handmatig gaan verwijderen.
Hij geeft aan dat hij nogal vaak van telefoon wisselt. Een app als OneDrive, Dropbox of Flickr is dan veel handiger, zeker als hij ook nog Android/WP gebruikt. Voor iemand met iPhone, iPad en MacBook is iCloud wel erg handig weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

[...]

Als je een NAS hebt thuis of ergens hosting, dan kun je met een app genaamd Photosync (een druk op de knop) zelf al je foto's overzetten. Ik doe dat regelmatig als lokale backup. http://www.photosync-app.com/ (Gebruik het op m'n iPhone 6 Plus als op m'n One Plus One)

Als je gaat overstappen naar een andere telefoon, dan zou ik dat wel nu doen. Samsung is al afgestapt van sd-geheugen kaartjes voor hun high-end toestellen. Weet eigenlijk niet hoe dat bij HTC zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 18-04-2015 10:05 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
DwightKSchrute schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:54:
[...]

Hij geeft aan dat hij nogal vaak van telefoon wisselt. Een app als OneDrive, Dropbox of Flickr is dan veel handiger, zeker als hij ook nog Android/WP gebruikt. Voor iemand met iPhone, iPad en MacBook is iCloud wel erg handig weet ik uit ervaring.
Dat is waar.

Ben zelf uitermate tevreden met iCloud Photo Library maar ik heb dan ook zowel een iPad als iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
ik werk met Picasa icm Google+. Heb hier alle fotos vanaf m'n Android tijd instaan en werkt ook top met een iPhone. Wat ik wel mis is dat ik niet makkelijk gegevens kan verwijderen van apps, alleen de complete app.
Zo is Spotify/Facebook/Instagram etc. na een paar maanden gebruik allemaal honderden mb's groot. Bij Android kon ik dan verwijder gegevens doen en voila. Nu verwijder ik de app en installeer 'm opnieuw. Kan dit makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:57
0xrubennft schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:05:
ik werk met Picasa icm Google+. Heb hier alle fotos vanaf m'n Android tijd instaan en werkt ook top met een iPhone. Wat ik wel mis is dat ik niet makkelijk gegevens kan verwijderen van apps, alleen de complete app.
Zo is Spotify/Facebook/Instagram etc. na een paar maanden gebruik allemaal honderden mb's groot. Bij Android kon ik dan verwijder gegevens doen en voila. Nu verwijder ik de app en installeer 'm opnieuw. Kan dit makkelijker?
Volgens mij is er niet een manier om de gegevens van een app te verwijderen op de iPhone zelf, zonder de app zelf te verwijderen. Er bestaat wel een app op de Mac: Phone Expander, waarmee je de gegevens van apps kunt wissen. Helaas heeft Apple deze functie geblokkeerd met de update naar iOS 8.3, maar de makers van de app schrijven dat ze aan een oplossing werken.

http://www.phoneexpander.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
Marruk schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:28:

Er zitten heel weinig deel functies in iOS. Is in het begin wel wennen. Nu moet je verschillende apps opstarten om iets te delen. Gmail zit er sinds kort wel bij.

Ik vraag me af of het aan de app ontwikkelaar ligt want in Android kun je vanuit of naar elke app iets delen. Zouden Android app bouwers er dan meer moeite en tijd voor nemen dan iOS app ontwikkelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:40:
[...]

Er zitten heel weinig deel functies in iOS. Is in het begin wel wennen. Nu moet je verschillende apps opstarten om iets te delen. Gmail zit er sinds kort wel bij.

Ik vraag me af of het aan de app ontwikkelaar ligt want in Android kun je vanuit of naar elke app iets delen. Zouden Android app bouwers er dan meer moeite en tijd voor nemen dan iOS app ontwikkelaars?
Het probleem is dat iOS 8 voor het eerst uberhaupt delen met third party apps mogelijk maakt. Voorheen kon je alleen via apps van Apple delen. Omdat dit een redelijk nieuwe feature is, en omdat het aan de app ontwikkelaar is in te bouwen, duurt het even voordat elke app dit ondersteunt.

Sharing in iOS is een vorm van app extension voor zover ik uit de documentatie kan halen. Op iOS zijn apps heel goed van elkaar geisoleerd, wat extensions en daarmee delen wat lastiger maakt.

De functionaliteit is er nu (eindelijk ...), nu is het wachten op app updates :(.

[ Voor 18% gewijzigd door Blubber op 20-04-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Mijn touch id werkt niet altijd even soepel en daarom zou ik graag naar de Apple store/reseller gaan. Komt ook bij een Apple store vandaan. Mijn vraag is. Moet je hier een afspraak voor maken en kun je ook bij een reseller zoals icentre terecht of moet je hiervoor echt naar een applestore toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Nyana schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:59:
Mijn touch id werkt niet altijd even soepel en daarom zou ik graag naar de Apple store/reseller gaan. Komt ook bij een Apple store vandaan. Mijn vraag is. Moet je hier een afspraak voor maken en kun je ook bij een reseller zoals icentre terecht of moet je hiervoor echt naar een applestore toe?
Bij de Apple Store moet je een afspraak van te voren maken. Echter wordt het daar ter plekke wel direct opgelost. Bij een iCentre of iets wordt het zeer waarschijnlijk opgestuurd naar Apple waarna je het toestel sowieso een week kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Dennischo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:39:
[...]

Bij de Apple Store moet je een afspraak van te voren maken. Echter wordt het daar ter plekke wel direct opgelost. Bij een iCentre of iets wordt het zeer waarschijnlijk opgestuurd naar Apple waarna je het toestel sowieso een week kwijt bent.
Dit kan alleen telefonisch neem ik aan? Dan ga ik toch maar een keer richting Amsterdam binnenkort. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Hehe. Eindelijk update van Whatsapp. Naast het bellen via WhatsApp wordt 'sharing' nu ook ondersteunt. Werd een keer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:51:
Hehe. Eindelijk update van Whatsapp. Naast het bellen via WhatsApp wordt 'sharing' nu ook ondersteunt. Werd een keer tijd.
Inderdaad eindelijk, zes maanden na dato :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Nyana schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:20:
[...]

Dit kan alleen telefonisch neem ik aan? Dan ga ik toch maar een keer richting Amsterdam binnenkort. Bedankt voor je reactie.
Kan ook via de app, Apple Store heet ie dacht ik. Kun je zo reserveren :) Ik ga altijd met problemen naar een Apple Store toe. Dan weet ik tenminste dat het direct wordt opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Nyana schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:20:
[...]

Afspraak Genius Bar:
https://getsupport.apple....?caller=rcon&locale=nl_NL

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Dennischo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:41:
[...]

Sowieso 2 jaar.

[...]

Ik ben zelf een paar dagen geleden overgestapt van een 16GB (12GB) model naar een 64GB (55GB) model.

Telkens maar op je GB's letten is niet fijn, want op wat basis apps na ben je te beperkt met wat je kan doen met je toestel. iCloud icm. geoptimaliseerde opslag scheelt wel een hele hoop, maar als je filmpjes aan het schieten bent, moet je genoeg buffer hebben om ze te kunnen opslaan, voordat deze geüpload worden. Je bent dus eigenlijk continu bezig om je opslagruimte te managen, en ik was er persoonlijk wel klaar mee. Ik heb direct na de overstap het optimaliseren voor de iphone opslag uitgezet, de kaarten gedownload voor mijn navigatie die ik nodig heb en zit ineens op 17GB ipv 11GB.

Ik ben dan niet eens het type persoon die liedjes, films, spelletjes en onnodige apps op zijn telefoon zet.
Die extra 100 euro is het meer dan waard, en als ik puur kijk naar de functies van het toestel en die afweeg tegen over de 12GB effectief aan opslag capaciteit, dan is een 16GB versie een pure miskoop.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Iemand recent zijn iPhone 6 om laten wisselen via apple? Welke software versie kreeg je terug? Wil mijn jailbreak niet kwijt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:49:
Iemand recent zijn iPhone 6 om laten wisselen via apple? Welke software versie kreeg je terug? Wil mijn jailbreak niet kwijt namelijk.
Het lijkt me vanzelfsprekend dat als je je iPhone omwisselt je geen toestel met een jailbreak terugkrijgt. Je krijgt gewoon de nieuwste iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jelle. schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:19:
[...]

Het lijkt me vanzelfsprekend dat als je je iPhone omwisselt je geen toestel met een jailbreak terugkrijgt. Je krijgt gewoon de nieuwste iOS.
Niet waar! Je krijgt het uiteraard zonder jailbreak, maar ik kreeg bij de omruil van mijn i5 een tijdje terug een toestel met ios6. Iedereen draaide al op ios7. Ik kreeg wel de mogelijkheid om te updaten in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:49:
Heb toevallig eergisteren laten omruilen, ik kreeg versie 8.2 terug. Maar dit hangt denk ik af per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
RRCreations schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:05:
[...]

Heb toevallig eergisteren laten omruilen, ik kreeg versie 8.2 terug. Maar dit hangt denk ik af per toestel.
Ging het bij jou om een iPhone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:18:
[...]

Ging het bij jou om een iPhone 6?
Correct, iPhone 64gb SG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:56
Sinds net in het bezit van een Iphone 6 plus. Echter, soms uit het ontwaken reageert het touchscreen niet. Heel vervelend. Herkent iemand dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Heb een iPhone 6 te leen. Accu was zo goed als leeg, kreeg alleen oplaadicoontje te zien. Opgeladen en over the air geupdate naar 8.3, weet niet welke er op stond. Oude account er af gehaald en volledig gewist, Volledig opgeladen en vanmiddag ergens tussen 15:00 en 16:00 van huis gegaan. Onderweg wat gesurft, gesmst, genavigeerd (5 minuten) slomo video (2 minuten) en foto (40 foto's) geschoten. Tegen ± 20:00 was er nog maar 50% van de lading over. Volgens de statistieken was 15% opgegaan aan het homescreen en 15% aan sms-en. De rest van de percentages was minder. Er staat geen WhasApp op. De uren kan ik niet meer zien, die staan op - sinds ik het apparaat even helemaal uit had gezet. Momenteel, 1.00 dus, is het apparaat helemaal leeg.
Ik vind dit wat kort.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-04-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
iPhone 6 gaat hier makkelijk 2 dagen mee, ruim 9 uur gebruik dan op de teller :)
En dat is incl. de Facebook app etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Vandaag volledig opgeladen en om 14:15 aangezet.
Om ongeveer 0.00 knalde die er uit, dat is 9 uur en 45 minuten.
Gebruik staat op 4 uur en 0 minuten.
Stand-by staat op 9 uur en 37 minuten.
Dat vind ik knap want als ik die twee bij elkaar optel kom ik op meer dan 13 uur en 37 minuten (he dat is 13:37!).
App-gebruik afgelopen 24 uur, dus ook een beetje van de vorige lading:
Safari 22%
Wordfeud 20%
Zen Garden 16%
Begin-/toegangsscherm 14%
Camera 7%
Shades 4%

O ja... en niet 1 keer mee gebeld he (dat schijn je er ook mee te kunnen doen)

Is dit toestel nou niet goed?

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 27-04-2015 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Ik heb mijn iPhone 6 nu een kleine week en ik ben toch ook aangenaam verrast door de batterijduur.. Waar ik mijn iPhone 5 elke avond moest opladen (met 20-30% resterend) haal ik nu met mijn 6 veel betere resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8035444/Images/Foto%2027-04-15%2009%2058%2025.png
Ik heb gisteren een paar foto's genomen, enkele iMessages verstuurd, 5-10 min navigatie in de auto, surfen en Facebook via Wifi en 4G en foto's en berichten verstuurd via WhatsApp. 's morgens rond 9u15 van de lader gehaald. Gisterenavond had hij nog 73% batterij over, vanmorgen toen ik wakker werd 68%.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dancing_Animal schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:08:
Dat vind ik knap want als ik die twee bij elkaar optel kom ik op meer dan 13 uur en 37 minuten (he dat is 13:37!).
App-gebruik afgelopen 24 uur, dus ook een beetje van de vorige lading:
Safari 22%
Wordfeud 20%
Zen Garden 16%
Begin-/toegangsscherm 14%
Camera 7%
Shades 4%

O ja... en niet 1 keer mee gebeld he (dat schijn je er ook mee te kunnen doen)

Is dit toestel nou niet goed?
4 uur is wel heel erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dancing_Animal schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:08:
De gebruikstijd zit bij de standby tijd ingerekend ;) Dus van die 9u37m dat ie van de lader af is (standby), heb je m effectief 4u gebruikt (gebruik). Dat is voor zover ik weet inclusief achtergrondservices etc, dus niet per se 4 uur actief gebruik. Die twee punten hebben eigenlijk wat vreemde namen, iets in de zin van "Tijd Actief" en "Tijd sinds laatste keer opladen" waren duidelijker geweest.

Ik mis onder iOS echt een mogelijkheid om uitgebreidere statistieken te zien over je batterijgebruik, met name de Screen On Time, die mij onder android altijd een mooi vergelijkbaar gebruikscijfer gaf, aangezien het scherm de grootste slurper is.
Marruk schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:18:
[...]

So, dat is zwak.

Enig idee of dat er ook aan zit te komen?
Sinds de laatste update heeft whatsapp (en facebook messenger!) dit ingebouwd zitten. Je moet alleen wel even handmatig de share-mogelijkheid aanzetten door als je op share klikt, even achterin de lijst met mogelijkheden (dus helemaal rechts) op "meer" te klikken, en daar Whatsapp (en Messenger) even aan te vinken.

Overigens werkt ie gek genoeg bij mij niet met alle content, waardoor het nog steeds een beetje een jammer systeem is. Ik heb er nog geen patroon in ontdekt though, misschien mis ik iets.
DwightKSchrute schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 09:54:
[...]

Inmiddels alles op OneDrive geknikkerd (door wat acties daar zo'n 240GB beschikbaar :+ ), en die app werkt verrassend prettig op iOS. Integratie voor office web apps, goeie interface en prettige uploadfunctie. Nadeel is wel dat de ruimte op mn iPhone nog steeds dramatisch hard achteruit gaat, ik zit nu nog op 2.5GB vrij.

Oh, en dat mn content naadloos beschikbaar is op iOS, Android, mijn Surface Pro 3 en Linux/Windows desktop is mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wouter lucassen schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:54:
Sinds net in het bezit van een Iphone 6 plus. Echter, soms uit het ontwaken reageert het touchscreen niet. Heel vervelend. Herkent iemand dit probleem???
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Heb zelf helemaal geen issues met mijn iPhone. Batterij voldoet prima en ik doe er drie dagen mee, waarvan ongeveer 10-11 uur actief gebruik. Dat is meer dan mijn vorige Samsung Note 2. Dus als je veel minder hebt dan dat...is er iets niet goed in die specifieke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
Ik heb geen 6 maar een 5 en die heeft het ook. iPad Air 2 ook, denk dat het aan iOs ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wouter lucassen schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:54:
Ja, bijna dagelijks. Ik merk het vooral als er veel apps op de achtergrond open staan, ook al staat bij alle apps de background app refresh uit.

Even op standby zetten, weer activeren (scherm reageert dan weer), alles uit de app switcher uit beeld schuiven en het is weer tijdelijk verholpen. Het kan toeval zijn, maar het komt bij mij vaker voor als Spotify nog open staat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Canaria schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 00:32:
[...]

Ja, bijna dagelijks. Ik merk het vooral als er veel apps op de achtergrond open staan, ook al staat bij alle apps de background app refresh uit.

Even op standby zetten, weer activeren (scherm reageert dan weer), alles uit de app switcher uit beeld schuiven en het is weer tijdelijk verholpen. Het kan toeval zijn, maar het komt bij mij vaker voor als Spotify nog open staat.
Ja ik los het dan ook maar op met stand-by. Wel vreemd dat deze bug nog niet is verholpen. Had er vreemd genoeg geen problemen mee met mijn iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 20:45
Hallo beste iPhone 6 gebruikers,

2 (bijna 3 jaar) geleden had ik nog een iPhone 3GS. Deze heb ik toen uit ergernissen door de traagheid die veroorzaakt werd door iOS 6 weggedaan en toen een Nexus 5 gekocht. Toen begon mijn Android reis.

Die is nu, voor zowel mobiel als tablet gebruik, afgelopen. Ik heb na de N5 een Note 4 gehad maar deze na 3 reparaties geretourneerd en een Galaxy S6 van gekocht maar helaas bevalt ook het nieuwe parade paardje van Samsung mij niet zo zeer. Ik heb in de tussentijd een Lumia 435 gehad met Windows erop voor de tussentijd dat de Note weg was, maar als vaste telefoon zou ik liever geen WP toestel hebben.

Dus heb ik een iPhone 6 64GB aangeschaft.

Dus om een lang verhaal kort te maken: hebben jullie nog tips & tricks voor deze zeer antieke oud iOS gebruiker :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Erg tevreden met mijn iPhone 6. Heb hem sinds januari en bevalt erg goed. Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de opslagcapaciteit. Ik heb zelf een 16GB variant, maar wil graag toch naar een 64GB. Weet iemand hiervoor een oplossing? Had zelf gekeken op Apple maar bij serie zie ik geen Iphone 6 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Krishh schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:04:
Erg tevreden met mijn iPhone 6. Heb hem sinds januari en bevalt erg goed. Het enige probleem waar ik tegen aan loop is de opslagcapaciteit. Ik heb zelf een 16GB variant, maar wil graag toch naar een 64GB. Weet iemand hiervoor een oplossing? Had zelf gekeken op Apple maar bij serie zie ik geen Iphone 6 staan.
Ik snap je vraag niet helemaal? Gewoon een nieuwe/tweedehandse kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
fynrd1 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:40:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal? Gewoon een nieuwe/tweedehandse kopen?
Het liefst een nieuwe.
Ik dacht dat het misschien mogelijk was om een tweedehandse iPhone 6 bij Apple in te leveren, en dan met bijbetaling een 64GB variant halen. Als dat niet mogelijk is dan zou ik even op Marktplaats moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Krishh schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:43:
[...]

Het liefst een nieuwe.
Ik dacht dat het misschien mogelijk was om een tweedehandse iPhone 6 bij Apple in te leveren, en dan met bijbetaling een 64GB variant halen. Als dat niet mogelijk is dan zou ik even op Marktplaats moeten kijken.
Dat kan gewoon bij de Applestore. Alleen is het qua het bij te betalen bedrag, tot zover ik weet, aan te raden om je telefoon gewoon hier via V&A of elders te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wanneer presteert een accu eigenlijk ondermaats?

Ik heb hier een iPhone 6 medio oktober 2014. Al weken kan ik nog maar net de dag halen bij normaal gebruik. Wanneer ik met de kids naar de Efteling ga en wat meer foto's maak en app kan de iPhone net na de middag al weer aan de stekker. 14 uur gebruik haal ik dus niet.

Een blik op het batterijverbruik leert dat Safari en mail de grootste boosdoeners zijn (dacht dat Safari juist energiezuinig was). Maar daartussen op plek 2 staat 'begin-toegangsscherm met 18% over de laatste 7 dagen!

Ik heb al de berichtgeving op minimaal gezet. GPS beperkt tot de voor mij noodzakelijk apps.
Beeldschermhelderheid minder gezet.

Vandaag om 7.30 van de oplader af.
Ruim genomen heb ik:
1 uur safari
1 uur in de auto gezeten (BT verbinding?)
10 minuten gebeld
10 minuten nu.nl app
5 mailtjes verstuurd via de iPhone
30 minuten mailtjes bekeken
1 app gedownload (20MB via wifi)

De accu geeft nu 43% aan. Wanneer kan ik nu zeggen 'Apple, die accu gaat veel te kort mee?' (en zeggen kan ik het wel natuurlijk, maar wanneer doen ze er iets mee. Ik heb ook Appelcare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
readytoflow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:56:

Ik heb hier een iPhone 6 medio oktober 2014. Al weken kan ik nog maar net de dag halen bij normaal gebruik. Wanneer ik met de kids naar de Efteling ga en wat meer foto's maak en app kan de iPhone net na de middag al weer aan de stekker. 14 uur gebruik haal ik dus niet.

Een blik op het batterijverbruik leert dat Safari en mail de grootste boosdoeners zijn (dacht dat Safari juist energiezuinig was). Maar daartussen op plek 2 staat 'begin-toegangsscherm met 18% over de laatste 7 dagen!

Ik heb al de berichtgeving op minimaal gezet. GPS beperkt tot de voor mij noodzakelijk apps.

Ruim genomen heb ik:
1 uur safari
10 minuten gebeld
10 minuten nu.nl app

De accu geeft nu 43% aan. Wanneer kan ik nu zeggen 'Apple, die accu gaat veel te kort mee?' (en zeggen kan ik het wel natuurlijk, maar wanneer doen ze er iets mee. Ik heb ook Appelcare)
Hoewel van je apps refreshen automatisch op de achtergrond? Dit kan nogal eens een negatieve impact hebben op je accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Da's nog wel een goeie. Zijn er apps die er bekend om staan op die manier veel accu te verbruiken? Komen die apps dan ook terecht in het overzicht van het batterijverbruik?

Ik heb er inmiddels al wel een paar uitgezet die ik sowieso nauwelijks gebruik. wellicht scheelt dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Eigenlijk best een boel. Je mail, Facebook etc. Trekt toch een behoorlijke wissel op je accu elke 5 minuten je mail binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:50

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Ik krijg AirDrop niet werkend vanuit de iPhone 6.. Kan wel dingen versturen vanaf de MacBook maar de iPhone ziet de Mac niet iemand nog meer met dit probleem?

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Om nog even terug te komen op mijn vraag; iemand recent een iPhone aangeschaft, maar dan niet via Apple? Wat voor softwareversie stond daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:13:
Om nog even terug te komen op mijn vraag; iemand recent een iPhone aangeschaft, maar dan niet via Apple? Wat voor softwareversie stond daarop?
Zakelijk aangeschaft bij mijn leverancier.
Er stond 8.2 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Ik kan alleen een afspraak maken in Haarlem of Amsterdam voor genius bar. Doet den haag hier niet aan mee? Ik ben daar volgende week maar zonder afspraak gaan ze niet naar mijn touch id probleem kijken vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Het moet ook in Den Haag kunnen maar kennelijk zitten alle afspraken vol (kan makkelijk vanwege de vakantie). Zonder afspraak gaan ze inderdaad niet (uitvoerig) naar je Touch ID probleem kijken.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Andre_J schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:43:
[...]

Zakelijk aangeschaft bij mijn leverancier.
Er stond 8.2 op.
Mijn Iphone 6 Plus met 8.1 vorige week bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:56:

Ruim genomen heb ik:
1 uur safari
10 minuten gebeld
10 minuten nu.nl app

Zelfde verhaal bij mij, ik red de avond net, vaak moet ik hem aan de lader leggen als ik om 6 uur thuis ben van het werk. Ik haal hem er 's ochtends af om 8 uur ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:59:
[...]

Zelfde verhaal bij mij, ik red de avond net, vaak moet ik hem aan de lader leggen als ik om 6 uur thuis ben van het werk. Ik haal hem er 's ochtends af om 8 uur ongeveer.
Ik redeneer dan vanuit de 6+, maar als ik dat gedrag heb, dan heb ik eind van de dag nog 50% over.
En dan heb ik ook nog minimaal 2 uur met Flitsmeister/Flitsnav gereden (Continu GPS en elke 2 minuten downloaden van updates).
Pas als ik ritten heb van meer dan 4 uur op een dag, dan is ie aan het eind van de dag wel leeg.

Fyi: nu vanochtend om 7.30 van de lader gehaald. 1 uur gereden met Flitsnav aan en 20 minuten website gesurft. Niet gebeld. Wel bluetooth verbinding met auto aangehad. 92% over nu. (Flitsnav staat op 64% van gebruik nu, Safari op 10% en de rest wordt ingenomen door de apps die in de statusbalk staan (weer app, beginscherm, gmail, yr.no, whatsapp, hangouts))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik flitsmeister 1 uur per dag,
Paar uurtjes spotify per dag
Facebook totaal 1 uur
Whatsapp 10 berichtjes per dag
En tussendoor af en toe een paar minuten Clash of Clans.

Ik red de dag niet. Het is dat de Plus me veel te groot is, maar qua batterij zou ik hem wel graag willen hebben.

Het is dat de Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar is er ergens een norm waarbij je kan zeggen, 'de batterij is niet goed'?
Ik heb verversen op de achtergrond beperkt tot de voor mij hoogst noodzakelijke apps
-LinkedIn
-Nu.nl
-Omnifocus
-WeatherPro
-Whatsapp

Lijkt geen verschil uit te maken?

Wat is het verschil nou eigenlijk bij ververs op achtergrond bij bijvoorbeeld Whatsapp?
Ontvang je je berichten dan pas als je Whatsapp opstart?

Safari verbruikt toch behoorlijk wat stroom zo te zien...Daar valt weinig aan te doen denk
Maar wat wordt er bedoeld met batterijverbruik van het begin-/toegangsscherm?
Dat staat bij mij ook op 18%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu volledig opgeladen en zal nu het eens even precies bijhouden tot dat hij uit gaat.

Ik zet automatisch verversen alleen aan voor de volgende Apps.

- 1Password
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Facebook Messenger
- Weer
- Whatsapp

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Laatst online: 20-09 09:59
Ik heb geen iPhone 6 maar wel een 5s en had ook batterij problemen, bij mij is het serieus beter gegaan nadat ik die berichten op toegangsscherm afgezet had. Het scherm gaat nu alleen nog aan wnr ik een sms ontvang ofzo, niet meer van twitter, facebook en dergelijke...
Misschien dat dit ook een oplossing kan bieden voor jullie?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ontvang volgens mij alleen maar notificaties/berichten van:
Whatsapp
iMessage
Agenda (begin van een meeting)
LinkedIn

Gebruik geen Facebook, alleen passief twitter gebruik, enige social media is LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:05:
Ik heb hem nu volledig opgeladen en zal nu het eens even precies bijhouden tot dat hij uit gaat.

- 1Password
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Facebook Messenger
- Weer
- Whatsapp
Ik meen ergens te hebben gelezen dat iemand Facebook verwijderd had, en z'n telefoon langer meeging. Kan me vergissen, misschien het proberen waard.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al geprobeerd, werkt wel iets, maar ik gebruik facebook te vaak en vind de website niet fijn werken. Geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:05:

- 1Password
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Facebook Messenger
- Weer
- Whatsapp
16.45, we zitten nu nog op 25 procent batterij capaciteit. Gaat mij veel te snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik heb dat stuk ook gelezen op The Verge, strekking was dat Facebook zóveel wakelocks veroorzaakt, je beter af bent zonder de Facebook app.

Maar als je Facebook wél wil blijven gebruiken, ontneem hem dan alle rechten, hij kan je GPS etc. niet aanzetten als ie de rechten niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Het enigste wat mij tegenhoudt om de 6 te kopen, zijn de negatieve verhalen over de accuduur.
Als ik iets belangrijk vindt aan een telefoon kopen is het wel kijken hoelang de accu meegaat.

Kan iemand mij hier wat inzicht over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
mcgloud schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:02:
Het enigste wat mij tegenhoudt om de 6 te kopen, zijn de negatieve verhalen over de accuduur.
Als ik iets belangrijk vindt aan een telefoon kopen is het wel kijken hoelang de accu meegaat.

Kan iemand mij hier wat inzicht over geven?
Heb een 6 plus en ben al niet tevreden, dus kan er wel inkomen.

Wat me wel opviel, komende van WP (maar op Android zelfde), is dat als ik met nog 5% over, gewoon mijn scherm niet meer aanzet, ik nog heeeeeeeeel lang bereikbaar ben. Schrale troost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Bedankt voor de snelle reactie.

Dan denk ik toch dat ik de 6(Plus) helaas ga overslaan want ik zal en moet een telefoon hebben waar de accu lang mee meegaat.

Jammer. Zag de terug keer naar iOS wel zitten. Maar ik wil absoluut weer geen ¨Walhugger¨ worden of iemand die altijd met een powerbank moet rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
mcgloud schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:27:
Bedankt voor de snelle reactie.

Dan denk ik toch dat ik de 6(Plus) helaas ga overslaan want ik zal en moet een telefoon hebben waar de accu lang mee meegaat.

Jammer. Zag de terug keer naar iOS wel zitten. Maar ik wil absoluut weer geen ¨Walhugger¨ worden of iemand die altijd met een powerbank moet rondlopen.
Wat ga je doen met je telefoon? iPhone 6 hier met middelmatig gebruik betreft Twitter, Facebook, Whatsapp, Instagram, Camera, Pebble (Bluetooth) etc. kom ik makkelijk op 8u gebruik uit en ruim 1dag stand-by. Kortom, ik kan 2 dagen doen op 1 lading... Oh en dan ook nog eens met altijd 4G aan en wanneer er WiFi is maakt ie zelf wel verbinding met een bekend Wi-Fi netwerk.

Heb voor Facebook dan wel Meldingen en Achtergrond refresh uitstaan. Mail ook op handmatig. Voor de rest alles aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
Dennischo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:31:
[...]

Wat ga je doen met je telefoon? iPhone 6 hier met middelmatig gebruik betreft Twitter, Facebook, Whatsapp, Instagram, Camera, Pebble (Bluetooth) etc. kom ik makkelijk op 8u gebruik uit en ruim 1dag stand-by. Kortom, ik kan 2 dagen doen op 1 lading... Oh en dan ook nog eens met altijd 4G aan en wanneer er WiFi is maakt ie zelf wel verbinding met een bekend Wi-Fi netwerk.

Heb voor Facebook dan wel Meldingen en Achtergrond refresh uitstaan. Mail ook op handmatig. Voor de rest alles aan :)
Tja.. ik weet niet hoe ik mijn eigen telefoongedrag het beste kan beschrijven... maar ik denk dan wel dat ik er veel opzit om te internetten, te whatsappen...facebook, youtube...

Het punt is, is dat ik veel geld moet uitgeven voor de iPhone 6 (en dan ook nog de 64GB versie), en dat ik dan een apparaat wil dat het gewoon goed doet. En dat ik niet dingen moet gaan aanpassen die de gebruikerservaring deels verkloten zodat ik maar een betere accuduur krijg.

Dat is de grootste reden dat ik van Android af wil. Ook 10000 dingen naar je eigen smaak aanpassen of een hoop dingen veranderen om een beter accuduur te krijgen. Heb geen zin in de Nexus 5 all over again met een duur toestel als de iPhone 6.
Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.