Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb even twee screenshots voor je nagezocht. Dit is wel enkele weken nadat ik de iPhone 6 Plus aangeschaft had. Ik heb inmiddels een refurbished model, maar ik merk tot nu toe eigenlijk geen verschil. Als in, ik red nog altijd alles wat ik voorheen ook deed. Ik ben een behoorlijke heavy user, inmiddels ook met een oplaadstation in de auto.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9ERWjkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dxuDpF8l.jpg

Ik heb tevens alles aan staan. Background refresh, locaties alleen wanneer ik de app gebruik bij Facebook en andere social media. Verder geen bijzondere wijzigingen gedaan. De iPhone is zelfs gejailbreaked, met double tap to unlock, always "Hey Siri" en f.lux. Goed, voor een iPhone 6 kan dit misschien wel anders zijn, maar qua batterij ben ik uiterst tevreden!

[ Voor 28% gewijzigd door Fab1Man op 30-04-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar wat is nou 'home-&lockscreen'? Gewoon stand-by verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 21:28

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik denk dat dat is wanneer het scherm aan gaat/staat. Dus wanneer je statisch naar het homescreen kijkt of tussen je apps bladert of dus wanneer je bijvoorbeeld een notificatie krijgt en in notification center aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Dat is een behoorlijke standby tijd. Helemaal omdat je jb heb met hey siri aan.

Die home en lock is denk ik dat die touch ID sensor aan staat bij unlocken. Wellicht dat hey siri daar ook deel van uitmaakt?

Overigens heb ik de Facebook app eraf gegooid. Scheelt wat in batterij. Ik gebruik nu gewoon safari bookmark als ik op fb wil. Enige minpunt is dat ik geen meldingen meer krijg (is dat wel zo'n minpunt..?) En pluspunt is dat ik via safari fb message kan gebruiken en niet die aparte app nog voor moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik snap ook niet echt dat mensen last hebben van een slechte accu. Ik doe zeker 3-4 dagen met een standby iPhone 6 plus, met een actief tijd van 12 uur. Mail haalt hij eens in het uur op en vanaf 10 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtends staat hij op ''niet storen'', dus dan staat alles uit (behalve als ik het handmatig opstart natuurlijk) en daarnaast staan door de dag heen facebook en whatsapp op constant refreshen. Nja, ik kan hem in ieder geval erg aanraden als je het om de accu doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
mcgloud schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:36:
[...]

Tja.. ik weet niet hoe ik mijn eigen telefoongedrag het beste kan beschrijven... maar ik denk dan wel dat ik er veel opzit om te internetten, te whatsappen...facebook, youtube...

Het punt is, is dat ik veel geld moet uitgeven voor de iPhone 6 (en dan ook nog de 64GB versie), en dat ik dan een apparaat wil dat het gewoon goed doet. En dat ik niet dingen moet gaan aanpassen die de gebruikerservaring deels verkloten zodat ik maar een betere accuduur krijg.

Dat is de grootste reden dat ik van Android af wil. Ook 10000 dingen naar je eigen smaak aanpassen of een hoop dingen veranderen om een beter accuduur te krijgen. Heb geen zin in de Nexus 5 all over again met een duur toestel als de iPhone 6.
Ik heb er net een besteld, een 'normale' 6. Ook ik vind accuduur een belangrijk punt, mijn BlackBerry Z10 is vaak na een halve dag leeg... en dat was ook zo bij mijn Sony Xperia P.
Naast reviews op internet, heb ik ook geïnformeerd bij mensen om me heen, al zijn dat er maar een paar. Vervelend is simpelweg dat veel telefoons bij zwaar gebruik amper, of slechts net, een dag halen. Of je moet zo'n lel van een telefoon nemen, sommige Chinese merken hebben behoorlijke accu's. Daar kleven echter in mijn ogen weer andere nadelen aan.

Voor mij een eerste stap naar iOS. Ik kijk ernaar uit en ben redelijk overtuigd van de accuduur. Wel heb ik er een autolader bij besteld... Just for in case.

Hopelijk ontvang ik hem morgen, net bericht dat de order is goedgekeurd. Altijd zó leuk, een nieuw toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
Van de week weer iets raars. Ik zat een reply te tikken en de cursor kwam op een rare plek te staan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kwoaMVBlQ6dQABn13BlhwPoC/full.png
Had van de week al eerder dat wanneer ik een zoekopdracht in Google probeerde te tikken dat de cursor tussen de letters in kwam te staan. Na het sluiten van Safari was dat toen weg.
Van de week een crash van 'Kaarten', vlak na het aanzetten, was verder niets geladen.
Dit, in combinatie met de accuproblemen sinds de over the air update naar 8.3, doet me vermoeden dat er toch iets niet helemaal lekker is. Het toestel had voorheen een oudere iOS er op staan en toen ging het ding meerdere dagen mee op een acculading.
Voordat ik 8.3 er op zette het toestel volledig gewist.
Is er een manier om 8.3 er helemaal opnieuw op te zetten zonder iTunes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Mijn '6' is binnen 😃

Vanmiddag om 12 uur van de lader gehaald, en nu dus zowat al 10 uur lang, zonder bijladen, zitten spelen. Niet geheel onafgebroken, maar voor mijn doen zeldzaam veel ermee bezig. Met WiFi, 3G spraak en data. Gebeld, veel zitten (onder)zoeken, registreren, installeren van info en apps, gesurfd. Accu nu op 7%.

Ik kan enkel de percentages vinden van het accugebruik, maar bijvoorbeeld niet de screentime. Die was fors (nieuw speeltje 😃). Ik ben zeer content. Met de accuduur dan... En met de rest vooralsnog ook 😃

Dat met die cursor heb ik overigens ook bij reacties op fora. Ik heb versie 8.2. Versie 8.3 staat als updatemogelijkheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Edddd op 02-05-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:56
ik word eigenlijk een beetje gek van het buggy ios. Het touchscreen loopt dagelijks vast uit het ontwaken. Dwz dat ik het touchscreen pas weer kan gebruiken als ik hem opnieuw in standbye breng en weer unlock. Dit gebeurt meerdere malen per dag. Ik overweeg een andere telefoon:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel eens dat de rotation in de war is, als ik mijn 6+ unlock in landscape modus. Mijn dock is dan vaak raar bezig.

Ook de NOS app doet vaak raar. Opstarten in landscape is lastig voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik ben de vastlopers in het touch meer dan zat iig. Overweeg hem weg te doen en gewoon een Android weer te nemen. Dat liep zoals het nu gaat een stuk soepeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:08:
Ik ben de vastlopers in het touch meer dan zat iig. Overweeg hem weg te doen en gewoon een Android weer te nemen. Dat liep zoals het nu gaat een stuk soepeler!
Welke iOs heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
De laatste mogelijk. Helemaal bij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Hoe zijn de ervaringen met tempered glass op de iPhone 6? Je homeknop komt dan natuurlijk wat dieper te liggen dus ben wel benieuwd of je daar last van hebt.. Bovendien heb ik het originele lederen Apple hoesje die ook iets over het scherm valt dus ben wel benieuwd of dat allemaal gaan passen..

Overigens na 4 jaar iPhone, vervolgens 1,5 jaar een Nexus 5 ben ik weer ontzettend blij terug te zijn met een nieuwe iPhone 6. Het werkt toch zoveel lekkerder dan Android. Een stuk duurder maar dat is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:40:
De laatste mogelijk. Helemaal bij dus.
Ik heb het probleem wat je omschrijft eigenlijk vrijwel nooit, maar inderdaad wel een aantal keer last van gehad. Zeker niet dagelijks :). Wat wel redelijk vaak voorkomt is dat de home button vast lijkt te zitten/iOS hangt, waardoor de knop niet reageert en na 3x herhaaldelijk drukken(maar wel met pauzes) opeens siri tevoorschijn komt.

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 05-05-2015 13:43 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
wesleytjuh schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:42:
[...]

Ik heb het probleem wat je omschrijft eigenlijk vrijwel nooit, maar inderdaad wel een aantal keer last van gehad. Zeker niet dagelijks :). Wat wel redelijk vaak voorkomt is dat de home button vast lijkt te zitten/iOS hangt, waardoor de knop niet reageert en na 3x herhaaldelijk drukken(maar wel met pauzes) opeens siri tevoorschijn komt.
Homeknop werkt meestal bij die vastlopers prima. Het touchscreen weigert dan echter in zijn geheel. Ik moet dan echt het schermpje aan en uit doen en er is niks aan de hand. Dit heb ik dan meerdere malen per dag en vooral bij whatsapp en safari, maar ook soms bij Facebook. Het is geen fijne ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Waarom ga je er niet mee terug naar de winkel waar je 'm gekocht hebt? Want het is duidelijk niet zoals het hoort te zijn.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens contact opnemen met Apple, lijkt me niet iets wat hoort bij een iPhone. Ik heb er nog niet zo vaak last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ik vraag me dan wel af in hoeverre zoiets een hardware matig probleem zou kunnen zijn? En dan vooral omdat het touchscreen na uit en aan wel weer functioneert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

yorroy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:42:
Hoe zijn de ervaringen met tempered glass op de iPhone 6? Je homeknop komt dan natuurlijk wat dieper te liggen dus ben wel benieuwd of je daar last van hebt.. Bovendien heb ik het originele lederen Apple hoesje die ook iets over het scherm valt dus ben wel benieuwd of dat allemaal gaan passen..

Overigens na 4 jaar iPhone, vervolgens 1,5 jaar een Nexus 5 ben ik weer ontzettend blij terug te zijn met een nieuwe iPhone 6. Het werkt toch zoveel lekkerder dan Android. Een stuk duurder maar dat is het dubbel en dwars waard.
Werkt prima! Sinds de launch een tempered glass protector samen met een bruin lederen back case van Apple op m'n 6Plus. Heb wel een protector die niet over de rondingen gaat. Er is daar dus ruimte. Tussen protector en de back case zeg maar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:10:
ik vraag me dan wel af in hoeverre zoiets een hardware matig probleem zou kunnen zijn? En dan vooral omdat het touchscreen na uit en aan wel weer functioneert??
Je zou ook eerst een harde reset kunnen doen. Maar dit mag echt niet gebeuren. Dus of het nu softwarematig of hardwarematig is.... er gaat iets mis ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Zijn er meer die die IOS nogal zat worden van de hoeveelheid bugs en andere problemen? Ik ben altijd enorm blij met mijn iPhone, maar sinds IOS 8 ben ik er helemaal klaar mee! (net zo als me iPad)

De enorm lange laadtijden om een video af te spelen (youtube - Facebook ect) - soms 10-15 seconde vanaf het moment dat ik op bellen druk totdat die voor de eerste keer overgaat - Altijd herladen van je webpagina, en gewoon traag, vaak witscherm als je snel wil scrollen (zeg maar iPhone 3gs gevoel) En de irritatie dat alles zo omslachtig moet werken. Met veel apps moet je in de app zelf bijv. iets uploaden, dit kan dan vaak niet vanuit de "Filmrol" ofzo.. 50% van de tijd krijg je de optie (waarschijnlijk ontwikkelaar)

Voor mezelf, de "blijheid" waarmee ik IOS gebruikte is redelijk ver te zoeken op het moment.. (of ben ik de enige die zo zeurt :P)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:56:
Zijn er meer die die IOS nogal zat worden van de hoeveelheid bugs en andere problemen? Ik ben altijd enorm blij met mijn iPhone, maar sinds IOS 8 ben ik er helemaal klaar mee! (net zo als me iPad)

De enorm lange laadtijden om een video af te spelen (youtube - Facebook ect) - soms 10-15 seconde vanaf het moment dat ik op bellen druk totdat die voor de eerste keer overgaat - Altijd herladen van je webpagina, en gewoon traag, vaak witscherm als je snel wil scrollen (zeg maar iPhone 3gs gevoel) En de irritatie dat alles zo omslachtig moet werken. Met veel apps moet je in de app zelf bijv. iets uploaden, dit kan dan vaak niet vanuit de "Filmrol" ofzo.. 50% van de tijd krijg je de optie (waarschijnlijk ontwikkelaar)

Voor mezelf, de "blijheid" waarmee ik IOS gebruikte is redelijk ver te zoeken op het moment.. (of ben ik de enige die zo zeurt :P)
Nee, als iemand die over het algemeen bij Windows of Android zit, ben ik uitermate verbaasd over de hoeveelheid bugs op iOS, heb het idee dat het iets is verbeterd met 8.3.
En dat apps met elkaar laten praten moet echt snel beter, en waar is de 'openen met' functie? Fix dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Laatst online: 20-09 09:59
Ik heb een iPhone 5s met iOS 8.3 en ik heb helemaal geen problemen met mijn toestel. Ben aan denken om over te schakelen op een iPhone 6+ eigenlijk. Vreemd dat jullie die problemen wel hebben maar ik niet met de 5s.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Heb vanmiddag de iPhone herstelt via iTunes. So far so good (: ik hoop het. Blijft een mooie mini iPad die plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 20:34
apart om die negatieve reacties te lezen. Ik ben juist heel content met de iphone en dus ook ios8.

Het is een hele verademing komende van android. Mijn vrouw heeft nog steeds android (sony z3 op lollipop) en zit af en toe te klagen, terwijl bij mij alles als een tierelier werkt; unlocken, touchscreen, filmpjes en sites laden, typen en berichten versturen...

Toevallig eergister deed mn wifi het niet goed (wat niet aan mijn aansluiting lag) maar sinds gisteren weer top.

Ook al zijn sommige dingen omslachtig, ik ben blij met de overstap. ( nu nog die Sony voor een iphone 6 zien om te ruilen voor mevrouw :P )

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zijn er mensen die problemen hebben met het opnemen van video op de iPhone 6 (plus)? Momenteel blijft die van mij vaak hangen bij 7 seconden.

https://discussions.apple.com/thread/6662146

Kan er geen antwoord op vinden op Google.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 18:11
Een harde reset heeft bij mij goed gewerkt nadat ik veel crashes freezes van apps had.

Alleen third party keyboard werkt nog steeds niet goed.

Heb ook het idee dat 8.3 sneller is dan 8.2

Heb nu ook een Galaxy S6 en moet zeggen dat dat ding heel snel is. Misschien wat minder smooth maar wel snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 06-05-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
Na een iPhone 5 nu over op een iPhone 6, 64gb. Accu gaat idd lekker lang mee. Vind hem zeer prettig om in de hand te houden. Ik merk dat ik er best veel tijd op doorbreng. In ieder geval veel meer dan op de vorige. Vind dat het grotere scherm veel plezieriger werkt.

Nu even een leuke hoes vinden

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Kan je er 3 aanraden, de lederen Apple cover, de magpull field case, en de cases van speck. Heb zelf deze, en de magpull en speck zijn zeer beschermend, en de Apple case is wat dunner maar zeer mooi.

[ Voor 37% gewijzigd door LoneWolf op 06-05-2015 20:56 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een iPhone 6 en had voorheen een iPhone 4. Inderdaad, de iPhone 4, die ene uit het stenen tijdperk.

Voor mij is het dus een genot om de iPhone 6 te gebruiken, eindelijk een toestel dat niet constant vast loopt.

Maar over het toestel, ik kan je zeggen dat het het zeker waard is om te upgraden. De performance van het toestel is érg goed, echt elke app, elke interactie werkt soepel en zonder moeite.

Ik moet wel zeggen dat ik in het begin bang was voor het "buig probleem", maar ik geloof dat dit alleen gebeurd als je niet verantwoord met je telefoon omgaat. Het is tenslotte een dure telefoon dus neem ik aan dat de gemiddelde gebruiker er een fatsoenlijk hoesje voor koopt en er voorzichting mee omgaat.

Kortom; AANRADER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 20:06
Ik heb sinds kort een probleem met mijn iphone 6 (IOS 8.0). Zodra ik in sommige apps (waaronder internetbankieren en ebay) mijn gegevens moet invullen, verdwijnt het tekst nadat ik op een volgend veldje druk. Heb al geprobeerd om geschiedenis en cache van safari te wissen. Heb ook op internet gezocht naar mensen met zelfde probleem, alleen kwam het niet echt tegen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Killer61 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:51:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn iphone 6 (IOS 8.0). Zodra ik in sommige apps (waaronder internetbankieren en ebay) mijn gegevens moet invullen, verdwijnt het tekst nadat ik op een volgend veldje druk. Heb al geprobeerd om geschiedenis en cache van safari te wissen. Heb ook op internet gezocht naar mensen met zelfde probleem, alleen kwam het niet echt tegen. Iemand een oplossing?
Updaten natuurlijk. zowat bij elke (kleine) update voor iOs worden er wel verbeteringen doorgevoerd voor Safari.
yorroy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:42:
Ik had er 1 besteld een aantal maanden geleden maar nooit gebruikt. Het voelde toch te dik aan voor mijn gevoel.

[ Voor 29% gewijzigd door 0xrubennft op 07-05-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 20:06
0xrubennft schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:05:
[...]

Updaten natuurlijk. zowat bij elke (kleine) update voor iOs worden er wel verbeteringen doorgevoerd voor Safari.

[...]

Ik had er 1 besteld een aantal maanden geleden maar nooit gebruikt. Het voelde toch te dik aan voor mijn gevoel.
Ik had dit probleem niet eerder, heb al vanaf het begin ios 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Mother_Goozz schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:56:

Ik gebruik sinds de iPhone 4S IOS en moet zeggen dat ik me volledig kan vinden in wat je zegt. Veel bugs, vertragingen, soms iets wat niet meer werkt (quick menu komt vaak niet omhoog, touch screen reageert soms niet als ik op het voorbeeld van een zojuist gemaakte video klik), als het nu zou komen doordat ik nog steeds die 4S zou gebruiken icm IOS 8 zou ik het kunnen begrijpen, maar ik werk op een iPhone 6 plus 128Gb. Het absolute topmodel. Dat zou toch blazing fast moeten werken zonder al te veel ellende? Mijn iphone 5 werkte beter.

Ik denk er ook sterk aan om mijn iPhone te verkopen, maar ja wat dan? Android vind ik niks meer (knutsel OS, veel inconsistentie en MS heb ik in de vista/windows 7 tijd afscheid van genomen en durf niet zo snel meer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

0xrubennft schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:05:
[...]

[...]

Mijn vriendin heeft die van Brando op haar 6+. Werkt prima hoor. Die home button ligt inderdaad iets dieper maar we hebben het over 0,1mm of zo. Is maar fractioneel dikker dan een plastic screen protector. Bovendien zijn ze vaak aan de onderkant niet helemaal gesloten rondom de homeknop, waardoor je er helemaal weinig last van hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-05-2015 13:09 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Deze past perfect (ook met Apple Leather Case) en is cheap:
http://www.ebay.nl/itm/23..._trksid=p3984.m1436.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Killer61 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:51:
Gebruik je een keyboard van derden dan zou dat het probleem kunnen zijn. Ik heb Swiftkey erop gehad en had ook vaak problemen met invulvelden.

Zoniet dan weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Vreemd dat sommigen zoveel problemen hebben.

Ik heb zelden problemen en vind de iphone best goed draaien op ios 8.3. Zelfs met Android heb ik geen grote problemen.

Of het komt door gebruik, dus wat je ermee doet en wat voor apps je draait of omdat sommigen geen moeite nemen om iets uit te zoeken en daardoor geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:43:

Ik heb zelden problemen en vind de iphone best goed draaien op ios 8.3. Zelfs met Android heb ik geen grote problemen.

Of het komt door gebruik, dus wat je ermee doet en wat voor apps je draait of omdat sommigen geen moeite nemen om iets uit te zoeken en daardoor geen oplossing vinden.
Nouja, ze zeggen natuurlijk niet voor niets dat ios9 weinig nieuwe functies toevoegt, maar zich zal concentreren op stabiliteit... Dan valt er wat te stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

-TheNose- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:39:
[...]

Ik denk er ook sterk aan om mijn iPhone te verkopen, maar ja wat dan? Android vind ik niks meer (knutsel OS, veel inconsistentie en MS heb ik in de vista/windows 7 tijd afscheid van genomen en durf niet zo snel meer terug).
Ik zit precies met hetzelfde! Altijd groot iphone fan geweest, maar ik merk dat ik er nu helemaal klaar mee ben! Zelf zit ik ook te denken om hem te verkopen, maar inderdaad wattan? Android ben ik gewoon niet zo'n fan van (al blijft de Note serie me wel aanspreken) en MS is leuk maar te weinig apps.. Al vind ik het een erg mooi OS!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Garret1410 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:43:

Best goed? Dat is het probleem wat ik heb idd, een telefoon van 1000EUR moet niet best goed draaien, dat moet een beest zijn. Ik zoek dingen altijd zelf uit als iets niet werkt hoor en tegenwoordig zijn mijn eisen lager dan vroeger, nu is het een werk telefoon dus gebruik vooral mail/evernote/todoist/etc. Geen exotisch gebruik dus.

Ik vind mijn 6 plus niet vloeiend, alles behalve zelfs en dan heb ik verminder beweging al aan staan zelfs omdat ik dat prettiger vind. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Ik gebruik sinds de iPhone 4S IOS en moet zeggen dat ik me volledig kan vinden in wat je zegt. Veel bugs, vertragingen, soms iets wat niet meer werkt (quick menu komt vaak niet omhoog, touch screen reageert soms niet als ik op het voorbeeld van een zojuist gemaakte video klik), als het nu zou komen doordat ik nog steeds die 4S zou gebruiken icm IOS 8 zou ik het kunnen begrijpen, maar ik werk op een iPhone 6 plus 128Gb. Het absolute topmodel. Dat zou toch blazing fast moeten werken zonder al te veel ellende? Mijn iphone 5 werkte beter.

Een schone installatie doet wonderen, image dmv DFU mode erop zetten en dan een icloud backup terugzetten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
fynrd1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:50:
[...]

Een schone installatie doet wonderen, image dmv DFU mode erop zetten en dan een icloud backup terugzetten.
Allemaal al gedaan, heb ook geregeld bèta's gedraaid in de hoop dat dat mijn huidige bugs zou verhelpen, niks van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

-TheNose- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:31:
[...]

Allemaal al gedaan, heb ook geregeld bèta's gedraaid in de hoop dat dat mijn huidige bugs zou verhelpen, niks van dat.
En zonder reservekopie terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
fynrd1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:57:
[...]

En zonder reservekopie terug te zetten?
Zelfs dat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Apart, heb je de problemen al voorgelegd aan Apple? Kan je de problemen die je opnoemt ook reproduceren en vastleggen dmv een filmpje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
fynrd1 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:52:
[...]

Apart, heb je de problemen al voorgelegd aan Apple? Kan je de problemen die je opnoemt ook reproduceren en vastleggen dmv een filmpje oid?
Het is compleet random, gevalletje van het gaat een dag goed en dan heb je er weer last van op een moment dat het net niet uitkomt. Het is niet zo dat hij het niet doet, maar het voelt gewoon niet als een uber telefoon van 1000EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Ok vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een iphone 6 besteld. Erger me stiekem nog een beetje aan de plastic lijnen op de achterkant en het gebrek aan een full-hd scherm. Maar ik erger me nog meer aan inconsistente apparaten/design en haperige interfaces :P dus samsung werd het toch niet.

even een vraagje; moet ik per se een credit card hebben om apps te kunnen downloaden (bijv. whatsapp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee hoor, je kan je account koppelen aan je bank of betalen via credits die je koopt (itunes kaarten)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Homeknop werkt meestal bij die vastlopers prima. Het touchscreen weigert dan echter in zijn geheel. Ik moet dan echt het schermpje aan en uit doen en er is niks aan de hand. Dit heb ik dan meerdere malen per dag en vooral bij whatsapp en safari, maar ook soms bij Facebook. Het is geen fijne ervaring in ieder geval.
Mijn 6 heeft dat ook, bijna dagelijks. Ik had er met de 5s al last van, daarom heb ik de 6 als een nieuwe iPhone ingesteld en geen backup teruggezet. Na een paar dagen begon het echter al.
Het helpt als ik af en toe alle apps in de app switcher afsluit en dan vooral Spotify. Negen van de tien keer dat de iPhone vastloopt, staat Spotify nog in de achtergrond. Als ik Spotify even niet gebruik, loopt de iPhone veel minder vaak vast.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
-TheNose- schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:48:
[...]

Best goed? Dat is het probleem wat ik heb idd, een telefoon van 1000EUR moet niet best goed draaien, dat moet een beest zijn. Ik zoek dingen altijd zelf uit als iets niet werkt hoor en tegenwoordig zijn mijn eisen lager dan vroeger, nu is het een werk telefoon dus gebruik vooral mail/evernote/todoist/etc. Geen exotisch gebruik dus.

Ik vind mijn 6 plus niet vloeiend, alles behalve zelfs en dan heb ik verminder beweging al aan staan zelfs omdat ik dat prettiger vind. :X
Snap ik niet hoe zou het dan nog soepeler zou moeten lopen. Ik heb geen vastlopers of haperingen. Vind alleen de animaties/overgangen langzaam maar dat is typisch iOS.

Enigste minpunt wat ik kan bedenken is dat apps te snel afgesloten worden en weer opnieuw opgestart of geladen moeten worden.

Volgens geruchten zou iOS9 zich meer richten op prestatie verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Saven schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:11:
Ok vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een iphone 6 besteld. Erger me stiekem nog een beetje aan de plastic lijnen op de achterkant en het gebrek aan een full-hd scherm. Maar ik erger me nog meer aan inconsistente apparaten/design en haperige interfaces :P dus samsung werd het toch niet.
Stiekem is de S6 wel sneller. Merk toch wel verschil met de i6. Vooral web pagina's en filmpjes laden sneller.

QHD scherm is top (i6 scherm is wel iets helderder)
Camera is ietsje beter.

Haperingen heb je gelijk in maar daar zou aan gewerkt worden dmv update.

Maar de i6 is ook goed dus even goed een goede koop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Garret1410 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:51:
[...]

Snap ik niet hoe zou het dan nog soepeler zou moeten lopen. Ik heb geen vastlopers of haperingen. Vind alleen de animaties/overgangen langzaam maar dat is typisch iOS.

Enigste minpunt wat ik kan bedenken is dat apps te snel afgesloten worden en weer opnieuw opgestart of geladen moeten worden.

Volgens geruchten zou iOS9 zich meer richten op prestatie verbeteringen.
De animatie zelf hapert soms en dat terwijl hij al traag verloopt. Hierboven heb ik al aangegeven dat ik verminder beweging aan heb gezet juist om de boel wat sneller te laten gaan en dan nog hapert hij soms.
Apple market de telefoon als enorm snel (in games etc), dan moeten simpele animaties, starten van apps etc toch ook gewoon heel snel gaan? Ik merk weinig verschil in gebruik met mijn iphone 5, serieus.

Verkopen is een heel serieuze optie, maar zoals ook al eerder aangegeven, zou ik niet weten welke telefoon ik dan zou moeten halen. Android is het nog veel meer net niet en aangezien ik extra bulk software haat is alleen een Nexus een optie, maar die 6 is het ook niet. Zucht, 1st world problems. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
-TheNose- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 05:51:
[...]

De animatie zelf hapert soms en dat terwijl hij al traag verloopt. Hierboven heb ik al aangegeven dat ik verminder beweging aan heb gezet juist om de boel wat sneller te laten gaan en dan nog hapert hij soms.
Apple market de telefoon als enorm snel (in games etc), dan moeten simpele animaties, starten van apps etc toch ook gewoon heel snel gaan? Ik merk weinig verschil in gebruik met mijn iphone 5, serieus.

Verkopen is een heel serieuze optie, maar zoals ook al eerder aangegeven, zou ik niet weten welke telefoon ik dan zou moeten halen. Android is het nog veel meer net niet en aangezien ik extra bulk software haat is alleen een Nexus een optie, maar die 6 is het ook niet. Zucht, 1st world problems. ;)
Ik deel je mening. Ik heb ook de iPhone 6 Plus sinds de launch, en met de tijd is het beter geworden maar nog steeds niet top. De animaties zijn niks vergeleken bij iOS 6 en ronduit slecht. Het scherm registreert vele aanrakingen ook niet tijdens een animatie, maar dit is al sinds iOS7. De haperingen in de animatie had mijn iPhone 5s geen last van, maar is iets van de iPhone 6 Plus. Ik denk dat dit te maken heeft met het Full HD scherm i.c.m. slechts 1GB aan werkgeheugen.

Echter, ik heb laatst de Galaxy S6 besteld omdat heel technologieland zo hyper was geworden van dat toestel. Ik was wel benieuwd waar al die positieve commotie vandaan kwam. Dat toestel was zeker sneller als de iPhone 6 Plus, heeft een scherper scherm met diepere kleuren en weet ik veel wat nog meer. Toch was het allemaal overkill en erg onnodig. Het scherm was bijvoorbeeld echt niet aanzienlijk beter als van de iPhone 6 Plus, de performance was zeker niet consistent. De ene keer laad de telefoon een app op in een seconde en de andere keer duurt het vijf seconde. Ook de camera kan absoluut prachtige voltreffers hebben en dan zijn de foto's veel gedetailleerder als die van de iPhone, maar je krijgt ook heel vaak heel onnatuurlijke foto's. Je weet niet wat je kan verwachten van dat toestel en daardoor kwam het in mijn ogen qua ervaring niet in de buurt van de consistente iPhones. Inmiddels is de S6 retour gestuurd en ben ik veel blijer met mijn iPhone als voor deze ervaringen.

Neemt niet weg dat er voor Apple nog heel wat werk te doen is. Het probleem van de trage animaties die het volledige scherm blokkeren voor aanrakingen en frame drops op de iPhone 6 Plus tezamen met concurrentie die snellere telefoons hebben voor het eerst in jaren geeft wel aan dat Apple flink aan de weg moet gaan timmeren. Laten we maar zeggen dat concurrentie het beste in je naar boven brengt, dus ik verwacht dit jaar erg veel van iOS 9 qua optimalissatie en erg veel van de nieuwe iPhones dit jaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
keest12 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Ik deel je mening. Ik heb ook de iPhone 6 Plus sinds de launch, en met de tijd is het beter geworden maar nog steeds niet top. De animaties zijn niks vergeleken bij iOS 6 en ronduit slecht. Het scherm registreert vele aanrakingen ook niet tijdens een animatie, maar dit is al sinds iOS7. De haperingen in de animatie had mijn iPhone 5s geen last van, maar is iets van de iPhone 6 Plus. Ik denk dat dit te maken heeft met het Full HD scherm i.c.m. slechts 1GB aan werkgeheugen.

Echter, ik heb laatst de Galaxy S6 besteld omdat heel technologieland zo hyper was geworden van dat toestel. Ik was wel benieuwd waar al die positieve commotie vandaan kwam. Dat toestel was zeker sneller als de iPhone 6 Plus, heeft een scherper scherm met diepere kleuren en weet ik veel wat nog meer. Toch was het allemaal overkill en erg onnodig. Het scherm was bijvoorbeeld echt niet aanzienlijk beter als van de iPhone 6 Plus, de performance was zeker niet consistent. De ene keer laad de telefoon een app op in een seconde en de andere keer duurt het vijf seconde. Ook de camera kan absoluut prachtige voltreffers hebben en dan zijn de foto's veel gedetailleerder als die van de iPhone, maar je krijgt ook heel vaak heel onnatuurlijke foto's. Je weet niet wat je kan verwachten van dat toestel en daardoor kwam het in mijn ogen qua ervaring niet in de buurt van de consistente iPhones. Inmiddels is de S6 retour gestuurd en ben ik veel blijer met mijn iPhone als voor deze ervaringen.

Neemt niet weg dat er voor Apple nog heel wat werk te doen is. Het probleem van de trage animaties die het volledige scherm blokkeren voor aanrakingen en frame drops op de iPhone 6 Plus tezamen met concurrentie die snellere telefoons hebben voor het eerst in jaren geeft wel aan dat Apple flink aan de weg moet gaan timmeren. Laten we maar zeggen dat concurrentie het beste in je naar boven brengt, dus ik verwacht dit jaar erg veel van iOS 9 qua optimalissatie en erg veel van de nieuwe iPhones dit jaar. _/-\o_
Ik verwacht steeds minder van Apple eigenlijk. Ik heb het idee dat ze dingen nu overhaasten en slecht/half implementeren om Samsung en Google bij te kunnen houden. Misschien onder zware druk van de aandeelhouders. Ik ben misschien een sentimentele zak, maar Apple is niet meer het speciale merk dat het voorheen was (Jobs), maar meer een duur merk als anderen aan het worden.

Jammer.

Ik denk er over om terug te gaan naar een 5S, daar was ik veel meer tevreden mee dan nu met de 6 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
-TheNose- schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Ik verwacht steeds minder van Apple eigenlijk. Ik heb het idee dat ze dingen nu overhaasten en slecht/half implementeren om Samsung en Google bij te kunnen houden. Misschien onder zware druk van de aandeelhouders. Ik ben misschien een sentimentele zak, maar Apple is niet meer het speciale merk dat het voorheen was (Jobs), maar meer een duur merk als anderen aan het worden.

Jammer.

Ik denk er over om terug te gaan naar een 5S, daar was ik veel meer tevreden mee dan nu met de 6 plus.
Daar heb je gelijk in. Ze beginnen de focus aardig te verliezen en daarom kijk ik zo uit naar iOS 9, mochten de beloften waar zijn! Ik heb inderdaad ook getwijfeld om de 5s weer te nemen, maar ik ben te verwend geraakt met de batterijduur van de iPhone 6 Plus. Bovendien is het scherm nu toch net iets te klein om fijn op te werken in mijn ogen. Verder heb je als iPhone 5s gebruiker echt niks te klagen. Kan nog steeds makkelijk mee met de beste telefoons op de markt qua snelheid en soepelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Weet iemand toevallig hoe ik het aantal mailtjes in de mail app kan limiteren? Op android kon ik gewoon zeggen haal alleen de berichten van de laatste 7 dagen op. Hier kan ik t met geen mogelijkheid vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Saven schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:31:
Weet iemand toevallig hoe ik het aantal mailtjes in de mail app kan limiteren? Op android kon ik gewoon zeggen haal alleen de berichten van de laatste 7 dagen op. Hier kan ik t met geen mogelijkheid vinden :X
Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > je account selecteren > Syncr. e-mail. Hier kun je kiezen voor geen limiet, 1 dag, 3 dagen, 1 week, 2 weken of 1 maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
[...]

Waar ik even niet bij stil gestaan had was het feit dat jij een Plus hebt en dus FHD scherm. Dit zou het probleem van haperende animaties kunnen verklaren.

De normale 6 hoeft veel minder pixels aan te sturen en de 5 al helemaal weinig.

Het zou kunnen dat de gpu te zwak is of de software niet goed is geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk waarom Apple, in deze tijd met de groeiende databundels de grootte die je kunt downloaden heeft gelimiteerd tot 100 MB over 4g. Dat is toch echt niet meer van deze tijd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Wouter lucassen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:02:
Ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk waarom Apple, in deze tijd met de groeiende databundels de grootte die je kunt downloaden heeft gelimiteerd tot 100 MB over 4g. Dat is toch echt niet meer van deze tijd??
Dus dat bepaald Apple. Wist ik niet maar vind het wel vreemd. Ik snap dat het een soort beveiliging kan zijn maar laat de gebruiker dit bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Vraagje: Als ik een foto maak met mijn iPhone wordt hij meteen geupload naar de cloud en dus ook naar mijn iPad, etc. Vaak pas ik de foto echter wat aan op de iPhone zelf (na het maken uiteraard), maar ik vraag me af of de aangepaste versie dan ook meteen wordt gesynced op mijn andere apparaten. Of moet ik de auto upload uitzetten en enkel uploaden als de foto's zijn aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Alwayshappyz schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:40:
Vraagje: Als ik een foto maak met mijn iPhone wordt hij meteen geupload naar de cloud en dus ook naar mijn iPad, etc. Vaak pas ik de foto echter wat aan op de iPhone zelf (na het maken uiteraard), maar ik vraag me af of de aangepaste versie dan ook meteen wordt gesynced op mijn andere apparaten. Of moet ik de auto upload uitzetten en enkel uploaden als de foto's zijn aangepast?
Bij mij word elk aanpassing ook aangepast in iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ik ben nu een nieuwe iPhone aan het instellen. Mijn iPhone 6 plus werd onwerkbaar ; om de haverklap reageert het touch weer niet, vastlopers, trage tekst... Zucht. Hopen dat dit soelaas biedt en anders terug naar de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
midego schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Bij mij word elk aanpassing ook aangepast in iCloud.
Hangt ervan af of je iCloud-fotobibliotheek gebruikt of Fotostream. Bij eerstgenoemde worden aanpassingen overal doorgevoerd. Bij Fotostream niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

jelle. schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > je account selecteren > Syncr. e-mail. Hier kun je kiezen voor geen limiet, 1 dag, 3 dagen, 1 week, 2 weken of 1 maand :)
Syncr. e-mail oid staat er bij mij niet bij hoor ;(

Misschien heeft het iets te maken dat ik imap gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Saven schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Syncr. e-mail oid staat er bij mij niet bij hoor ;(

Misschien heeft het iets te maken dat ik imap gebruik?
Vreemd, bij mij is het ook IMAP namelijk. Zal dan wel per account verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 23:50
Mn iPhone 6 is krom gebogen. Niet enorm maar wel krom.
T was me niet eerder opgevallen want ik heb er een leren hoesje van Apple omheen zitten, maar haalde de telefoon er van t weekend uit en zag dat ie gebogen was.
Niet verwacht dat dit zou gebeuren. Ik las het natuurlijk wel in de media, maar niet verwacht dat dit me zou overkomen. Tuurlijk heb ik dat ding wel eens in mn kontzak gehad en daarmee in de auto gezeten. Maar ja.

Wat ik me nou afvraag -heb de berichten er verder niet meer over gevolgd-, is dit nou een garantie gevalletje?
Heb 'm eind september vorig jaar bij Xando Zwolle gekocht... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je kontzak en er dan op gaan zitten is natuurlijk ook niet echt slim. Lijkt me niet echt een gevalletje normaal gebruik. Al kan ik dat natuurlijk moeilijk beoordelen van achter mijn schermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 23:50
Ik las dit:
Mag u een gebogen iPhone terugsturen?
Uw rechtsgevoel geeft u waarschijnlijk het juiste antwoord. Jazeker, de iPhone moet terug. Een iPhone die buigt doordat je deze normaal in je broekzak draagt, voldoet namelijk niet aan de verwachtingen die je van de iPhone mag hebben.
In de wet is voor consumenten dwingend bepaald dat een afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat je mag verwachten dat een iPhone de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik. Het is algemeen bekend dat een smartphone in de broekzak wordt gedragen; dit valt onder normaal gebruik. U mag dus verwachten dat uw iPhone niet gebogen uit uw broekzak tevoorschijn komt.
Deze conclusie wordt verder ondersteund door een aantal omstandigheden. Zo is de iPhone 6 Plus te koop voor een vanafprijs van maarliefst 799,- euro en worden Apple producten aangeprezen als hoogwaardig. Van een topsegment smartphone verwacht u terecht een topsegment kwaliteit.
http://consumentenjurist....ogen:-dit-zijn-uw-rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik zie zelf echt niet in hoe je een telefoon in je kontzak stopt en er op gaat zitten onder normaal gebruik valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

jelle. schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:27:
[...]

Vreemd, bij mij is het ook IMAP namelijk. Zal dan wel per account verschillen?
Ik heb 2 x gmail account, 1x icloud, en 3x persoonlijke domein shizz, maar geen enkele kan ik het instellen ? :X

Kun je eens een screen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Het is een algemene instelling in Mail,contacten, Agenda. Scroll eens naar beneden

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Wouter lucassen schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:37:
Ik zie zelf echt niet in hoe je een telefoon in je kontzak stopt en er op gaat zitten onder normaal gebruik valt...
Dat doe ik al jaren. Met mijn Nokia C-7 geen enkel probleem. Met mijn Sony Xperia P geen enkel probleem. BlackBerry Z10 idem. En voor deze toestellen idem, Nokia 'BlackBerry model' (weet typenummer niet meer), HTC Windows Mobile, Qtek Windows toestel en alle dumb phoner ervoor.

En nu met mijn iPhone 6 idem. Nog geen probleem gelukkig. Maar gezien de prijs van de telefoon, verwacht ik zeker dat hij ertegen kan. Het moet toch niet gekker worden.

Wel ben ik met dit toestel voorzichtiger, ik heb nog nooit een gebroken scherm gehad, ondanks dat ik nooit een hoesje heb gebruikt en de diverse toestellen veelvuldig heb laten vallen, binnen en buiten. Een smartphone is een dagelijks (continu) gebruiksvoorwerp, geen sieraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Mijn oude Samsung E900 overleefde zon avontuur al niet :p hele led aan gort. T mag dan wel geen sieraad wezen maar ik ga zelfs niet zitten met mijn paspoort in mijn achterzak. Kan het dan ook niet met je eens zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door WouterL op 11-05-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

Edddd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Dat doe ik al jaren. Met mijn Nokia C-7 geen enkel probleem. Met mijn Sony Xperia P geen enkel probleem. BlackBerry Z10 idem. En voor deze toestellen idem, Nokia 'BlackBerry model' (weet typenummer niet meer), HTC Windows Mobile, Qtek Windows toestel en alle dumb phoner ervoor.

En nu met mijn iPhone 6 idem. Nog geen probleem gelukkig. Maar gezien de prijs van de telefoon, verwacht ik zeker dat hij ertegen kan. Het moet toch niet gekker worden.
Toegegeven, ik ben ook wel eens per ongeluk op mijn telefoon gaan zitten, maar hoe is structureel op je telefoon gaan zitten in je kontzak normaal gebruik :? Los van de telefoon zelf zit het vreselijk ongelukkig, waarom zou je het überhaupt willen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Waar moet je hem anders laten? Portemonnee in rechter achterzak, telefoon in linker. Ik loop doorgaans niet met een tasje... Stap de auto in, handen al vol, beker koffie, flesje water, wat te eten. Ga zitten en vervolgens haal ik m'n telefoon uit m'n zak. Dan heb ik er al op gezeten. Of op de fiets... Heb geen houder. Of met een vol dienblad bij de Mac. Ding moet er gewoon tegen kunnen. Gaat al jaren goed, en dan m'n duurste foon ooit als een bloem behandelen? Daar heb ik hem niet voor.

Maar ik zal erover ophouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

Edddd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:40:
Waar moet je hem anders laten? Portemonnee in rechter achterzak, telefoon in linker. Ik loop doorgaans niet met een tasje... Stap de auto in, handen al vol, beker koffie, flesje water, wat te eten. Ga zitten en vervolgens haal ik m'n telefoon uit m'n zak. Dan heb ik er al op gezeten. Of op de fiets... Heb geen houder. Of met een vol dienblad bij de Mac. Ding moet er gewoon tegen kunnen. Gaat al jaren goed, en dan m'n duurste foon ooit als een bloem behandelen? Daar heb ik hem niet voor.

Jij hebt geen broekzakken aan de voorkant? :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410

Je hebt toch nog twee zakken. Ik heb nog nooit een telefoon in m'n achterzak gehad.
Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Heb ik hier soms ook last van idd, als ik bijv een folder open op het homescreen ofzo.

De reden dat ik voor een iphone ben gegaan ipv een samsung was omdat ik me ook best wel kan ergeren aan een interface die niet altijd smooth is :') Maar goed hopelijk wordt dat nog gefixt in de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hier ook een gematigd tevreden iPhone 6 plus gebruiker. Ik heb hem vanaf Januari. Toen zaten er veel bugs in iOS zoals crashes in landscape, vastlopers en animatieproblemen.

Nu in de laatste versie blijft mijn iOS vaak op landscape vast zitten. Kan ik geen enkele website switchen zonder herladen, soms open ik een app of website en is het beeld half weggevallen, via de homeknop voor naar het eerste scherm schakelt hij soms heel traag Siri per ongeluk in, hij reageert dan slecht op homeknop om Siri te sluiten.

Ik ben wel blij met de accuduur. vind het formaat af en toe wel lastig btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem altijd in mijn voorzak, het zit ook nog eens beroerd met zo'n bult onder je kont. Maar ieder zijn ding natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Voorzak snap ik niet. Bij een spijkerbroek buigt ie dan zeker... En bij een pantalon of chino kan ie er uitglijden als je gaat zitten. Plus, als ie in je voorzak zit, al je man bent, zit ie wel heel dicht bij je 'edele delen'. Heb me wel eens laten vertellen dat dat niet zo'n goed idee is. Continue straling. Vind dat zelf geen prettige gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Edddd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:30:
Voorzak snap ik niet. Bij een spijkerbroek buigt ie dan zeker... En bij een pantalon of chino kan ie er uitglijden als je gaat zitten. Plus, als ie in je voorzak zit, al je man bent, zit ie wel heel dicht bij je 'edele delen'. Heb me wel eens laten vertellen dat dat niet zo'n goed idee is. Continue straling. Vind dat zelf geen prettige gedachte.
Al mijn telefoons dichtbij mijn zaakje gedragen en heb 3 gezonde kinderen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
heb zelf een 6+ en deze altijd gewoon in m'n (voor)broekzak gehouden, nooit ergens last van gehad.
Het buigen gebeurd niet snel, heb er een achter protector op zitten die houd het prima.
Een knap hoesje voorkomt dus niet alleen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Meer mensen hier last van dat het scherm niet 100% aansluit in de behuizing? m.a.w. je kunt hem een halve millimeter in een van de hoekjes oid induwen (zit soort speling in).

Niet heel storend maar vind het wel beetje slordig voor een bedrijf dat zogenaamd superieure telefoons maakt. Las op internet dat andere mensen er ook last van hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Saven schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:28:
Meer mensen hier last van dat het scherm niet 100% aansluit in de behuizing? m.a.w. je kunt hem een halve millimeter in een van de hoekjes oid induwen (zit soort speling in).

Niet heel storend maar vind het wel beetje slordig voor een bedrijf dat zogenaamd superieure telefoons maakt. Las op internet dat andere mensen er ook last van hadden
Sinds ik mijn scherm heb laten vervangen bij Apple wel ja. Maar ja, dat is daar ter plekke gedaan dus ik kan het ze niet echt verwijten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me dat het dan ook gewoon netjes gemonteerd moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Heb problemen met iCloud foto's. Sinds afgelopen zaterdag upload de iPhone ze wel naar iCloud, maar krijg in de Foto's app op OSX een foutmelding. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
Saven schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:28:

Schroefjes onderin de iPhone even laten vastdraaien, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Kan je laten vastdraaien bij een Apple store of bijv een KPN XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

mischa2011 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:19:
[...]

Schroefjes onderin de iPhone even laten vastdraaien, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Kan je laten vastdraaien bij een Apple store of bijv een KPN XL.
meh die zaten volgens mij gewoon goed vast. iig niet losjes
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:46:
Lijkt me dat het dan ook gewoon netjes gemonteerd moet zitten.
Jup

Krijg morgen als het goed is een nieuw toestel van KPN. Hopelijk is die wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
[...]

Android vind ik niks meer (knutsel OS, veel inconsistentie en MS heb ik in de vista/windows 7 tijd afscheid van genomen en durf niet zo snel meer terug).
Als we nu in 2008 leefden dan gaf ik je gelijk. De tijden zijn ondertussen gelukkig anders dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
marhalm schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Als we nu in 2008 leefden dan gaf ik je gelijk. De tijden zijn ondertussen gelukkig anders dan toen.
Eens. Vind Android in dagelijks gebruik best handig en snel werken. Inconsistentie wordt steeds minder. Apps worden steeds meer aangepast aan material design. Whatsapp ziet er sinds kort ook zeer strak uit.

Maar ach, ieder zijn ding. Mij maakt het niet zoveel uit. Ben absoluut niet merk of OS gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Dennischo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:58:
Heb problemen met iCloud foto's. Sinds afgelopen zaterdag upload de iPhone ze wel naar iCloud, maar krijg in de Foto's app op OSX een foutmelding. Meer mensen hier last van?
Niet wat jij noemt, maar heb ook problemen, bij mij worden de foto's niet of heel laat gesynced. Tot nog toe vind ik iCloud in combi met de foto app een groot drama.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
deBennie schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:54:
Mn iPhone 6 is krom gebogen. Niet enorm maar wel krom.
T was me niet eerder opgevallen want ik heb er een leren hoesje van Apple omheen zitten, maar haalde de telefoon er van t weekend uit en zag dat ie gebogen was.
Niet verwacht dat dit zou gebeuren. Ik las het natuurlijk wel in de media, maar niet verwacht dat dit me zou overkomen. Tuurlijk heb ik dat ding wel eens in mn kontzak gehad en daarmee in de auto gezeten. Maar ja.

Wat ik me nou afvraag -heb de berichten er verder niet meer over gevolgd-, is dit nou een garantie gevalletje?
Heb 'm eind september vorig jaar bij Xando Zwolle gekocht... Iemand een idee?
Ik denk dat bepaalde modellen wat zwakker zijn. Een collega van mij heeft een normale 6 en die is bij de volumeknoppen gebogen (twee knoppen staan scheef ten opzichte van elkaar). Hij gaat echter belachelijk voorzichtig met zijn telefoons om, draagt ook alleen maar pantelons en doet de telefoon nooit in de achterzak. De telefoon heeft dus niet teveel te verduren. De constructie is toch niet optimaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marhalm schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:30:
[...]
Hij gaat echter belachelijk voorzichtig met zijn telefoons om, draagt ook alleen maar pantelons en doet de telefoon nooit in de achterzak. De telefoon heeft dus niet teveel te verduren. De constructie is toch niet optimaal denk ik.
Met zo'n goocheltalent moet hij wat gaan doen! Zelfs Dynamo kan geen telefoons buigen :)

Maar even zonder dollen, een telefoon buigt niet vanzelf. Hij kan dan wel heel zuinig zijn op z'n telefoon, maar er moet toch een keer wat fout gegaan zijn. Wellicht ongemerkt?

Ik ben zelf ook redelijk zuinig op m'n telefoon, maar heb 'm wel altijd in m'n voorzak. En soms met bukken of de auto instappen zit ' ie wel eens klem, maar hij is nooit verbogen. Ik ervaar dan ook geen problemen met de constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

marhalm schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:03:
[...]

Heb ondertussen windows en android gehad, en nu ios.. Maar klopt zeker. En ik ga nu een boel apple fanboys tegen het zere been schoppen maar anno 2015 durf ik te zeggen dat android zulke stappen heeft gemaakt dat het wat dat betreft (iig de htc/stock skin) een stuk intuïtiever en vriendelijker in gebruik is. Hebben allebei ook hun gebreken hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ios slechter doordacht vindt. Er is wat dat betreft door apple niks veranderd aan de interface en dat is erg jammer.

Laat ik beginnen met de "vorige" knop linksbovenin. Erg praktisch.. Not. Oh daar hebben ze sinds de iphone 6 een revolutionaire feature gemaakt dat je 2 keer tapt op de home button zodat het scherm half naar beneden gaat en je er beter bij komt :X overigens werkt die tap herkenning niet altijd vlekkeloos.

Daarnaast moet ik ook wennen aan de priegelige tab knopjes onderaan (en priegeligheid in het algemeen). Je kan bijvoorbeeld ook niet een scherm naar links of rechts swipen om van tab te wisselen. Bijvoorbeeld in de klok app.

En nu we het ook over de klok app hebben, als ik de tijd (wekker) wil aanpassen moet ik eerst linksboven in de hoek op wijzig klikken, dan op de tijd, en daarna kan ik pas de tijd wijzigen :') laat me gewoon meteen op de tijd zelf drukken; dat is toch veel logischer ipv zo omslachtig.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat is inderdaad hoe ios is, en ik zal er nog even aan moeten wennen (langer dan zou moeten), maar mensen die nog altijd beweren dat ios superieus is in intuïtiviteit en gebruiksvriendelijkheid hebben echt een bord voor de kop hoor. Dit zijn gewoon zaken die beter geregeld zijn in android.

Desalniettemin redelijk tevreden met mn iphone, maar dat komt vooral door de fingerprint scanner die ik een must vond en door de interface die gewoon vrijwel altijd vloeiend is (daarom ook voor een iphone gekozen ipv samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Saven schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Heb ondertussen windows en android gehad, en nu ios.. Maar klopt zeker. En ik ga nu een boel apple fanboys tegen het zere been schoppen maar anno 2015 durf ik te zeggen dat android zulke stappen heeft gemaakt dat het wat dat betreft (iig de htc/stock skin) een stuk intuïtiever en vriendelijker in gebruik is. Hebben allebei ook hun gebreken hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ios slechter doordacht vindt. Er is wat dat betreft door apple niks veranderd aan de interface en dat is erg jammer.

Laat ik beginnen met de "vorige" knop linksbovenin. Erg praktisch.. Not. Oh daar hebben ze sinds de iphone 6 een revolutionaire feature gemaakt dat je 2 keer tapt op de home button zodat het scherm half naar beneden gaat en je er beter bij komt :X overigens werkt die tap herkenning niet altijd vlekkeloos.
Ik heb daar juist moeite mee bij Android, maar daar kan Google an sich niets aan doen. Op m'n OPO werkt het terug naar vorig scherm heel anders dan op de Moto G van m'n schoonvader. Het is soms per app ook verschillend of het onscreen terug is of middels de knoppen van je toestel.

Waar ik mij ook aan erger zijn alle notificaties. Bij Android zelfs nog meer als bij iOS. Daar maar eens goed langs alle apps gaan en uitzetten waar nodig.

Zelf prefereer ook mijn iPhone 6 Plus, past goed bij m'n workflow en de apps zijn minder doordrongen met rotzooi (ads, bugs etc.). Bij m'n OPO ben ik veel terughoudender met het installeren van apps en houd ik liever zo schoon mogelijk.

Mijn alarm, timers etc. heb ik al in een jaar niet handmatig aangepast :) Siri FTW! 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.