Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Met zo'n goocheltalent moet hij wat gaan doen! Zelfs Dynamo kan geen telefoons buigen :)

Maar even zonder dollen, een telefoon buigt niet vanzelf. Hij kan dan wel heel zuinig zijn op z'n telefoon, maar er moet toch een keer wat fout gegaan zijn. Wellicht ongemerkt?

Ik ben zelf ook redelijk zuinig op m'n telefoon, maar heb 'm wel altijd in m'n voorzak. En soms met bukken of de auto instappen zit ' ie wel eens klem, maar hij is nooit verbogen. Ik ervaar dan ook geen problemen met de constructie.
Er zal iets gebeurd moeten zijn ja, maar hij wist niet wat en ik zie zelf hoe hij met zijn telefoon omgaat. Ik zeg ook niet dat alle iPhones zwak qua constructie zijn, maar een enkeling wel. Ondertussen hoor je al regelmatig over een gebogen iPhone, ook op dit forum. Er zal dus wel een kern van waarheid in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Heb ondertussen windows en android gehad, en nu ios.. Maar klopt zeker. En ik ga nu een boel apple fanboys tegen het zere been schoppen maar anno 2015 durf ik te zeggen dat android zulke stappen heeft gemaakt dat het wat dat betreft (iig de htc/stock skin) een stuk intuïtiever en vriendelijker in gebruik is. Hebben allebei ook hun gebreken hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ios slechter doordacht vindt. Er is wat dat betreft door apple niks veranderd aan de interface en dat is erg jammer.
Na 3+ jaar iPhone 4 overgestapt op het toenmalige topmodel van HTC, de One (m7). Aardig telefoontje maar voor mij is het het allemaal net niet qua software. Ik zou dan ook niet snel meer een Android telefoon willen.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar ik ben erg blij dat ik voor mijn werk een iPhone 6 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:18:
[...]

Na 3+ jaar iPhone 4 overgestapt op het toenmalige topmodel van HTC, de One (m7). Aardig telefoontje maar voor mij is het het allemaal net niet qua software. Ik zou dan ook niet snel meer een Android telefoon willen.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar ik ben erg blij dat ik voor mijn werk een iPhone 6 heb gekocht.
Dat ben ik zeker met je eens, heb ook 1 jaartje met Android gespeeld in combinatie met een Samsung Galaxy S5 maar ben nu echt heel blij dat ik weer terug ben bij iOS met een iPhone 6, het wekt allemaal toch echt een heel stuk soepeler en sneller dan Android !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Saven schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:10:
[...]

Heb ondertussen windows en android gehad, en nu ios.. Maar klopt zeker. En ik ga nu een boel apple fanboys tegen het zere been schoppen maar anno 2015 durf ik te zeggen dat android zulke stappen heeft gemaakt dat het wat dat betreft (iig de htc/stock skin) een stuk intuïtiever en vriendelijker in gebruik is. Hebben allebei ook hun gebreken hoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ios slechter doordacht vindt. Er is wat dat betreft door apple niks veranderd aan de interface en dat is erg jammer.

Laat ik beginnen met de "vorige" knop linksbovenin. Erg praktisch.. Not. Oh daar hebben ze sinds de iphone 6 een revolutionaire feature gemaakt dat je 2 keer tapt op de home button zodat het scherm half naar beneden gaat en je er beter bij komt :X overigens werkt die tap herkenning niet altijd vlekkeloos.

Daarnaast moet ik ook wennen aan de priegelige tab knopjes onderaan (en priegeligheid in het algemeen). Je kan bijvoorbeeld ook niet een scherm naar links of rechts swipen om van tab te wisselen. Bijvoorbeeld in de klok app.

En nu we het ook over de klok app hebben, als ik de tijd (wekker) wil aanpassen moet ik eerst linksboven in de hoek op wijzig klikken, dan op de tijd, en daarna kan ik pas de tijd wijzigen :') laat me gewoon meteen op de tijd zelf drukken; dat is toch veel logischer ipv zo omslachtig.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat is inderdaad hoe ios is, en ik zal er nog even aan moeten wennen (langer dan zou moeten), maar mensen die nog altijd beweren dat ios superieus is in intuïtiviteit en gebruiksvriendelijkheid hebben echt een bord voor de kop hoor. Dit zijn gewoon zaken die beter geregeld zijn in android.

Desalniettemin redelijk tevreden met mn iphone, maar dat komt vooral door de fingerprint scanner die ik een must vond en door de interface die gewoon vrijwel altijd vloeiend is (daarom ook voor een iphone gekozen ipv samsung)
Net twee weken de iPhone 6, en moet zeggen dat het dubbel tappen om het scherm een stukje naar beneden te halen een fijne optie is en juist erg goed werkt. Zelden dat ik een tweede poging moet wagen.

Wat betreft de omslachtigheid van bijvoorbeeld de klok... Dat voorbeeld klopt wel. Alleen ben ik BlackBerry gewend en dat werkt sowieso net even wat mooier, simpeler en intuïtiever dan zowel Android als iOS... Ik vind de iPhone echt heel fijn, maar BlackBerry (Z10) is toch wel fantastisch. Het toestel deed me ervan af stappen, het OS is wat mij betreft superieur.

Wel begin ik Siri, zoals @Nitai hierboven ook aangeeft, te gebruiken en daar ben ik wel enthousiast over! Al met al zeker blij, ook door het zeer fraaie toestel, waarbij alles op z'n minst erg goed is. Scherm, grootte, uiterlijk en afwerking, snelheid, camera, vingerafdrukscannner, accuduur. Best een luxe vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56
iPhone 6 te leen gehad. Als ik Find my iPhone en iCloud uitzet en dan kies voor Stel opnieuw in, Wis alle inhoud en instellingen, dan staat er nergens meer informatie van mij op de iPhone toch? Ook locatiegegevens?

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-05-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
Albert020 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Dat ben ik zeker met je eens, heb ook 1 jaartje met Android gespeeld in combinatie met een Samsung Galaxy S5 maar ben nu echt heel blij dat ik weer terug ben bij iOS met een iPhone 6, het wekt allemaal toch echt een heel stuk soepeler en sneller dan Android !
De S5 was helaas niet echt soepel en snel te noemen. Ik heb hem ook gehad. Toch van de S6 kan ik zeggen dat deze wel sneller is dan de iPhone 6.

Uiteindelijk merk ik dat ik gewoon wat productiever ben met de S6 dan de iPhone. Met name het maken van notities, emailen, agenda, delen van bestanden enz..
Qua soepelheid is de iPhone nog onovertroffen maar het verschil wordt steeds kleiner anno 2015. De 6s zal wel weer een stapje beter worden en zo gaat het in smartphone land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Mijn ervaringen zijn goed met deze iPhone, ik was altijd de kleinere toestellen gewend. Maar nu ik de iPhone 6 Plus heb wil je eigenlijk niet meer anders. Eigenlijk doe ik 'prive' alles op mijn telefoon, en gebruik ik mijn laptop nog zelden.

De dingen die ik dagelijks doe, zoals mail, facebook, tweakers en wat spelletjes doe ik allemaal d.m.v. mijn iPhone. Het scherm is lekker groot genoeg om dingen te lezen en te verwerken. De batterij gaat ruim 1 dag mee. ik laat hem dus ook 1x in de 2 dagen maar op.

De iPhone is alleen 1x terug geweest bij Apple omdat mijn 'TouchPrint' het niet meer deed, met een simpel telefoontje werd deze omgeruild en kreeg ik een nieuwe iPhone voor terug. Deze kon d.m.v. de backup terug gezet worden en had zelf weer alles terug wat ik ook hiervoor had.
Dancing_Animal schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:43:
iPhone 6 te leen gehad. Als ik Find my iPhone en iCloud uitzet en dan kies voor Stel opnieuw in, Wis alle inhoud en instellingen, dan staat er nergens meer informatie van mij op de iPhone toch? Ook locatiegegevens?
Dan is inderdaad de 'iPhone' leeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Spookie op 19-05-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Spookie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:04:
Mijn ervaringen zijn goed met deze iPhone, ik was altijd de kleinere toestellen gewend. Maar nu ik de iPhone 6 Plus heb wil je eigenlijk niet meer anders. Eigenlijk doe ik 'prive' alles op mijn telefoon, en gebruik ik mijn laptop nog zelden.

De dingen die ik dagelijks doe, zoals mail, facebook, tweakers en wat spelletjes doe ik allemaal d.m.v. mijn iPhone. Het scherm is lekker groot genoeg om dingen te lezen en te verwerken. De batterij gaat ruim 1 dag mee. ik laat hem dus ook 1x in de 2 dagen maar op.

De iPhone is alleen 1x terug geweest bij Apple omdat mijn 'TouchPrint' het niet meer deed, met een simpel telefoontje werd deze omgeruild en kreeg ik een nieuwe iPhone voor terug. Deze kon d.m.v. de backup terug gezet worden en had zelf weer alles terug wat ik ook hiervoor had.

[...]

Dan is inderdaad de 'iPhone' leeg.
TouchPrint? Wat is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
EValentino schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:06:
[...]

TouchPrint? Wat is dat...
Het knopje van de homebutton, d.m.v je vinger hier op neer te leggen 'scant' die je vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Spookie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:08:
[...]

Het knopje van de homebutton, d.m.v je vinger hier op neer te leggen 'scant' die je vinger.
Dat heet Touch ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Het is nog vroeg!! :9! Maar inderdaad TouchID kan ook.
Deze reageerde helemaal niet meer, gelukkig is het wel goed opgelost door Apple, zonder ook maar een cent extra te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor degene die het nog niet door hadden, de share optie op de iPhone begint steeds meer op de Android te lijken en vult zich langzaam met apps. De laatste optie die erbij is gekomen bij mij vorige week: share with Whatsapp! Hehe, daar zat ik op te wachten.
ff kleine handleiding hoe je hem krijgt:
- Open safari
- Druk op Share page (middelste knop onderin)
- Ga naar het meest rechtse icoontje in de lijst met apps (daar waar ook Mail en Bericht staat)(of slide die rij iets naar links om het meest rechtse icoon te zien) met de titel "( ... Meer )"
- Zet de opties aan/uit die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

Thanks voor de tip! Moest f zoeken maar heb het gevonden :D Handige feature!

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Vraagje... Wanneer ik vanuit een toepassing op de home knop druk, kom ik bij het startscherm. Maar dan is die toepassing niet afgesloten, dat moet ik dan regelmatig handmatig doen, anders staat er na verloop van tijd zoveel open... Ik neem aan dat veel toepassingen open laten staan niet de accuduur ten goede komt? Maar is het mogelijk om direct, bij het verlaten van een toepassing, deze af te sluiten? Is er iemand die dit weet? Alvast dank!

Overigens gebruik ik nu sinds een paar dagen de 'zwevende' home knop op het scherm. De Chinezen schijnen deze en masse te gebruiken, naar verluidt om de home knop te sparen. Bij BlackBerry is dat toch wel handiger... Bijvoorbeeld om je toestel uit z'n slaap te halen, gewoon even naar boven swipen. Geen fysieke, slijtagegevoelige, knop benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Toepassingen afsluiten is bij iOS niet nodig. Wordt automatisch beheerd door het OS bij teveel geheugen gebruik etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Oké, thnx. Maar heeft het aantal toepassingen dat 'open' staat invloed op de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, maar dan voornamelijk de achtergrond processen.

Zie alle apps die dat kunnen/willen in je settings:
Instellingen -->Algemeen --> Ververs apps op Achtergrond.

Daar is een lijst van alle apps die wat willen doen op de achtergrond. Jij bepaalt zelf welke dat wel of niet mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberrymilke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een lijst gemaakt met top 10 smartphones van deze maand, dit toestel zit daar ook bij! :)
Modbreak: fijn voor je, maar spammen doe je maar elders.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 20-05-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Get!em schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:29:
Ja, maar dan voornamelijk de achtergrond processen.

Zie alle apps die dat kunnen/willen in je settings:
Instellingen -->Algemeen --> Ververs apps op Achtergrond.

Daar is een lijst van alle apps die wat willen doen op de achtergrond. Jij bepaalt zelf welke dat wel of niet mogen doen.
Ah, super! Alleen Whatsapp permissie gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Edddd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:50:
[...]

Ah, super! Alleen Whatsapp permissie gegeven
Ik zou me er eerlijk gezegd niet al te druk om maken, over het algemeen doen de meeste apps weinig tot niets in de achtergrond, zodra je op home drukt komen ze bijna allemaal volledig in sleep. Het klinkt alsof je android gewend bent, daar is dit allemaal wat vaker een probleem maar op iOS werkt het meestal gewoon vanzelf goed en trekken apps niet je accu zomaar leeg op de achtergrond (uitzonderingen daargelaten maar dat zijn dan vrijwel altijd eigenlijk bugs in apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zie op iOS nu voornamelijk apps die zowel locatie (GPS) (altijd) als achtergrond processen willen gebruiken. Die apps pollen met een bepaalde regelmaat je locatie om daarna een actie uit te voeren. Dat kan functioneel zijn, maar ik ben blij dat ik zelf de keuze heb om het uit te zetten, zodat je niet ongemerkt locatie doorgeeft, en door gebruik van GPS (batterij intensief) je batterij sneller dan verwacht leeg loopt. Je kunt via Intellingen->privacy -->locatie zien welke apps voor het laatst je locatie hebben gepolled. In mijn voorbeelden hierbeneden zie je dus dat dat apps zijn die ik niet zelf op de voorgrond had gezet, maar tot recent een locatie hadden opgevraagd.

Een bekende applicatie die dat oa doet is Flitsmeister.
Ook de amsterdambereikbaar app ADAM/Superroute doet dat bijvoorbeeld.
De standaard applicatie in iOS "Het Weer" doet t ook, als je die in je notificatie scherm hebt staan en locatiegebaseerd weer hebt.

Bij android is dat inderdaad een veel groter probleem, ook qua accuverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:47:
Ik zie op iOS nu voornamelijk apps die zowel locatie (GPS) (altijd) als achtergrond processen willen gebruiken. Die apps pollen met een bepaalde regelmaat je locatie om daarna een actie uit te voeren. Dat kan functioneel zijn, maar ik ben blij dat ik zelf de keuze heb om het uit te zetten, zodat je niet ongemerkt locatie doorgeeft, en door gebruik van GPS (batterij intensief) je batterij sneller dan verwacht leeg loopt. Je kunt via Intellingen->privacy -->locatie zien welke apps voor het laatst je locatie hebben gepolled. In mijn voorbeelden hierbeneden zie je dus dat dat apps zijn die ik niet zelf op de voorgrond had gezet, maar tot recent een locatie hadden opgevraagd.

De standaard applicatie in iOS "Het Weer" doet t ook, als je die in je notificatie scherm hebt staan en locatiegebaseerd weer hebt.

ja die "only when active" functie in ios, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
Weet iemand waar ik diavertoning vind op m'n iPhone 6, of zit dit er niet (meer) op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
botech schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:09:
Weet iemand waar ik diavertoning vind op m'n iPhone 6, of zit dit er niet (meer) op? :?
foto aanklikken, linksonder op dat vierkantje met dat pijltje klikken, onderin 2e optie = diavertoning

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
jra2k schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:28:
[...]

foto aanklikken, linksonder op dat vierkantje met dat pijltje klikken, onderin 2e optie = diavertoning
Dat is net het probleem, de enige twee opties die ik daar heb zijn "druk af" en "kopieer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Get!em schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:47:

Let wel: het gebruiken van locatieinstellingen is niet per definitie het gebruik van GPS, dus dat een app je locatie opgevraagd heeft wil nog niet zeggen dat hij de (stroomvretende) GPS heeft gebruikt.
botech schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:50:
[...]

Dat is net het probleem, de enige twee opties die ik daar heb zijn "druk af" en "kopieer"
Ook als je op het knopje 'meer' (met de drie puntjes) tikt?

[ Voor 9% gewijzigd door jasjenl op 21-05-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:54
Sinds gisteren ben ik overgestapt van de iPhone 5 naar de iPhone 6 iCloud terug gezet en het werkt allemaal prima weer, alleen valt me nu op dat ik bij foto's alleen nog alle foto's heb staan en niet meer de filmrol.
iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

FrostBurn schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:09:
Sinds gisteren ben ik overgestapt van de iPhone 5 naar de iPhone 6 iCloud terug gezet en het werkt allemaal prima weer, alleen valt me nu op dat ik bij foto's alleen nog alle foto's heb staan en niet meer de filmrol.
iemand enig idee hoe ik deze terug krijg?
Zit je nog met een oudere iOS? Vanaf 8.1.x is de filmrol namelijk teruggekomen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 16:54
fynrd1 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:10:
[...]

Zit je nog met een oudere iOS? Vanaf 8.1.x is de filmrol namelijk teruggekomen.
Dacht ik ook al maar er staat 8.3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
In oktober mag ik weer voor een nieuw toestel kijken.

Wat is handiger?

Eens wachten op de iPhone 6s Plus? Of zegt iedereen van de iPhone 6 plus is ook al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
itzmxtch schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:13:

Wat is handiger?

Eens wachten op de iPhone 6s Plus? Of zegt iedereen van de iPhone 6 plus is ook al voldoende?
In oktober is de nieuwe er meestal al, dus dan neem je gewoon de nieuwste - of het nu 'nodig' is of niet. Als je 'm ooit weer van de hand doet maakt dat wel degelijk uit natuurlijk.

Ik wacht ook op 'de nieuwste', niet omdat het nodig is, maar omdat het dan weer 'de nieuwste' is :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 19-09 15:13
itzmxtch schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:13:

Wat is handiger?

Dat duurt nog 4-5 maanden, handiger is om je vraag dan te stellen. Ik ga er van uit dat de 6s (Plus) dan is geïntroduceerd is en dat er wat over te zeggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Wanneer ik een agenda item selecteer, vind ik nergens de optie om naar de locatie te navigeren. Ik houd de item 'ingedrukt', maar er verschijnt geen optie menu... De betreffende item wordt wel geopend, maar wanneer ik hetzelfde doe bij het adres krijg ik enkel de mogelijkheid het adres te wijzigen... Ik snap er niks van. Het moet toch mogelijk zijn om naar een ingegeven adres te navigeren?!?

Ook al geen notificatie led... Nu 1000 keer per dag het apparaat aanzetten om te zien of er een, en wat voor een, bericht of oproep of herinnering is... Pfff
Alsof je een mooie, dure auto koopt die wel rijdt, maar alleen niet kan sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Edddd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:13:

Ook al geen notificatie led... Nu 1000 keer per dag het apparaat aanzetten om te zien of er een, en wat voor een, bericht of oproep of herinnering is... Pfff
Alsof je een mooie, dure auto koopt die wel rijdt, maar alleen niet kan sturen...
Simpel koop een Apple Watch >:)

Nee ik snap het ook nog steeds niet dat het er niet op zit....

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 23-05-2015 11:26 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Een led mis ik juist absoluut niet, terwijl ik dat wel enigszins verwacht had omdat ik van Android ben overgestapt naar Apple.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ja, inderdaad, ook nog even zo'n lelijk ding om m'n pols, voor honderden euro's... En dan m'n Zwitsers uurwerk zeker om m'n enkel binden...

Zo dom van ze, kan er niet bij. Hoop 'slimme' techneuten die eraan werken...
Trouble schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:40:
Een led mis ik juist absoluut niet, terwijl ik dat wel enigszins verwacht had omdat ik van Android ben overgestapt naar Apple.
En wat is jouw oplossing dan?? Of zeg je eigenlijk dat je hem gewoon niet gebruikte of nodig had? Dan is het voor jou natuurlijk geen issue.

Kan me nog voorstellen dat ze na deze mega ontwerpfout met een akoestisch alternatief komen. Een klein piepje dat herhaalt. Uiteraard met instelbaar interval, volume en uitschakelaar. Zou er een app voor zijn? Suggesties natuurlijk welkom, straks zelf ook op zoek.

[ Voor 59% gewijzigd door Edddd op 23-05-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
Edddd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:13:
Wanneer ik een agenda item selecteer, vind ik nergens de optie om naar de locatie te navigeren. Ik houd de item 'ingedrukt', maar er verschijnt geen optie menu... De betreffende item wordt wel geopend, maar wanneer ik hetzelfde doe bij het adres krijg ik enkel de mogelijkheid het adres te wijzigen... Ik snap er niks van. Het moet toch mogelijk zijn om naar een ingegeven adres te navigeren?!?
Andere agenda-app gebruiken? Sunrise doet dit en is sowieso uitgebreider dan de standaardagenda.

Een led gebruikte ik overigens toch niet. Het vertelde me alleen dat er een notificatie was, niet wat voor notificatie. Moest ik vervolgens alsnog mijn tel aanzetten en (voor Android Lollipop) het notificatiescherm naar beneden slepen. Dan heeft een led weinig nut.

[ Voor 17% gewijzigd door DwightKSchrute op 23-05-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Oké, thnx! Ik gebruik Gmail...

Die notificatie led kon ik met een app instellen. Op soort notificatie, zelfs van wie. Bij een gemiste oproep wit. Bij een appje van een specifiek persoon blauw... Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

Edddd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:42:

En wat is jouw oplossing dan?? Of zeg je eigenlijk dat je hem gewoon niet gebruikte of nodig had? Dan is het voor jou natuurlijk geen issue.
Ik gebruikte 'm wel, maar ik heb zeg maar een instelling op m'n iPhone waarmee je kunt aangeven dat er geluid gemaakt moet worden als er een melding is :P Heet volume.

Even serieus: ik heb het idee dat ik nu meer rust heb doordat ik niet steeds getriggerd wordt om te kijken vanwege een brandend lampje. Ik zie wel wie me gebeld of gewhatsappt heeft als ik m'n telefoon aan doe. Is nog steeds vrij vaak, maar toch rustiger dan toen ik nog een Android had.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik werd juist getriggerd om op mijn telefoon te kijken door de led. Geen notificatie, geen reden om te kijken. Nu 'moet' ik steeds kijken.

Vroeger had je antwoordapparaten, ook met een knipperend lampje of led. Zodoende hoefde je niet negentien keer per dag te luisteren of er een nieuw bericht op stond... Best handig.

Tenzij je inderdaad continu je telefoon bij je draagt in een geluidsarme omgeving en met beltoon op max... Maar daar koop ik geen dure telefoon voor. Het ding zou ten dienste van mij moeten zijn. Ik kan niet altijd rondlopen met luide beltoon en ervaar in het dagelijks leven wel dat er omgevingsgeluid is. Loop er ook wel eens van weg. Gelukkig. Alleen bij dit toestel moet je hem elke weer aan zetten. Tenzij je oproepen en berichten immer onbelangrijk zijn...

Wil geen zeurpiet zijn, maar juist die kleine zaken maken het leven gemakkelijker. Ik kan niet begrijpen dat er bezuinigd wordt op zoiets simpels, dat het dagelijks gebruik zoveel prettiger maakt. Heb het gevoel dat ik nu een BMW heb gekocht zonder ruitenwissers. Of een Benz zonder achterruitverwarming. Zo vanzelfsprekend...pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb wel een notificatieled op m'n Note2, maar ik vind dat die me juist enorm afleidt. Dan knippert ie weer voor een een of ander suf mailtje, of dat ik weer aan de beurt ben met Wordfeut.
Ja, ooit vond ik m wel handig, maar nu niet meer dus. Heb nu tijdelijk een iPhone 6 te leen en vind m'n dagen wel een stuk rustiger zo en concentreer ik me beter op hetgeen ik aan het doen ben, omdat er niet steeds iets de aandacht vraagt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Eindelijk na mijn iPhone 4 overgestapt naar een Note 2 en toen Note 4 nu weer een iPhone 6+ 128Gb
Ben er blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ursamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:22:
Ik heb wel een notificatieled op m'n Note2, maar ik vind dat die me juist enorm afleidt. Dan knippert ie weer voor een een of ander suf mailtje, of dat ik weer aan de beurt ben met Wordfeut.
Ja, ooit vond ik m wel handig, maar nu niet meer dus. Heb nu tijdelijk een iPhone 6 te leen en vind m'n dagen wel een stuk rustiger zo en concentreer ik me beter op hetgeen ik aan het doen ben, omdat er niet steeds iets de aandacht vraagt.
Kwestie van instellen. Je bepaalt middels een app exact waarvoor, van wie en hoe (kleur) je op de hoogte wordt gehouden van voor jou belangrijke activiteiten. Erg vervelend wanneer ik bepaal wie belangrijk is, dat je niet in kennis gesteld wordt dat die persoon reageert. Tenzij je continu je home knop (waarom geen swipe?) in drukt. Naja, ik zal wel verwend zijn met mijn BlackBerry hiervoor... Tot in detail gericht op gemak, snelheid en productiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

Mijn abonnement loopt in mei af en kan dus een nieuw toestel uitzoeken. Mijn tactiek hierbij is dat ik dan mijn huidige toestel verkoop en de opbrengst daarvoor gebruik voor bijbetaling van mijn toestel zodat ik de maandlasten laag kan houden.

op dit moment heb ik een iphone 5 en die ga ik vandaag verkopen voor 220 euro. In de planning staat een abonnement van 39 euro per maand bij Vodafone waarbij ik voor de iphone 6 64gb 273 euro moet bijbetalen (leg dus +-50 euro uit eigen zak bij).

Mijn vraag is of het handig is om dit nu in mei te doen of te wachten tot het einde van het jaar en dan de 6S aan te schaffen. De Iphone 5 doet het nog goed maar ik verwacht er aan het einde van het jaar minder voor terug te krijgen terwijl ik meer zal moeten bijbetalen. De Iphone 6 voldoet aan mijn behoefte verder alleen lees ik bij de reviews dat de 1gb te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ik ben geen echte poweruser moet ik eerlijk zeggen. Ik heb wat social media er op staan, marktplaats, dropbox etc. Opzich is de Iphone 5 dan ook prima qua snelheid. De Iphone 6 wil ik eigenlijk puur voor het grotere scherm. enig echt nadeel wat ik lees is dat de accu niet bijzonder lang mee gaat (moet nu ook elke dag laden) en dat 1gb ram wat weinig is, waardoor bij multitasken (wat ik nu wel vaker gebruik) de app steeds opnieuw moet inladen. Ervaren je dat laatste als storend of is de telefoon snel genoeg dat het weinig uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:32
Chrosser schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:33:
Ik zit met het volgende en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:

Mijn abonnement loopt in mei af en kan dus een nieuw toestel uitzoeken. Mijn tactiek hierbij is dat ik dan mijn huidige toestel verkoop en de opbrengst daarvoor gebruik voor bijbetaling van mijn toestel zodat ik de maandlasten laag kan houden.

op dit moment heb ik een iphone 5 en die ga ik vandaag verkopen voor 220 euro. In de planning staat een abonnement van 39 euro per maand bij Vodafone waarbij ik voor de iphone 6 64gb 273 euro moet bijbetalen (leg dus +-50 euro uit eigen zak bij).

Mijn vraag is of het handig is om dit nu in mei te doen of te wachten tot het einde van het jaar en dan de 6S aan te schaffen. De Iphone 5 doet het nog goed maar ik verwacht er aan het einde van het jaar minder voor terug te krijgen terwijl ik meer zal moeten bijbetalen. De Iphone 6 voldoet aan mijn behoefte verder alleen lees ik bij de reviews dat de 1gb te weinig is.
Kijk dit zelfde probleem heb ik dus ook, alleen loopt hij dan dus 26 juni af.
Ik kan eigenlijk niet echt 'offline' zijn tot en met de 6S omdat ik wel gewoon bereikbaar moet zijn en ik eigenlijk niet na dat het abo afgelopen is 50% meer ga betalen |:(

Dus ga ik denk ik toch maar voor de 6 maar dan bij T-Mobile met de transfermarkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik heb doorgaans van alles openstaan, inclusief 10 tabbladen in de browser, geen probleem.

Bij 9292 bijvoorbeeld weet hij altijd waar ik gebleven ben. Bij de browser ook, ook al herlaadt hij dan. In een mum van tijd overigens. Ik heb gewoon de goedkoopste, weet niet of er meer RAM zit in de duurdere versies?

Accu bij licht gebruik is prima vind ik, enkel 's nachts opladen. Bij 'continu' gebruik red je geen volle dag. Maar ja, bij welke smartphone wel? Misschien een paar Androids van Chinese komaf, die hebben soms mega accu's. Gezien het formaat en de dikte van de iPhone prima naar mijn mening.

[ Voor 62% gewijzigd door Edddd op 26-05-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Chrosser schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:33:
Ik ben geen echte poweruser moet ik eerlijk zeggen. Ik heb wat social media er op staan, marktplaats, dropbox etc. Opzich is de Iphone 5 dan ook prima qua snelheid. De Iphone 6 wil ik eigenlijk puur voor het grotere scherm. enig echt nadeel wat ik lees is dat de accu niet bijzonder lang mee gaat (moet nu ook elke dag laden) en dat 1gb ram wat weinig is, waardoor bij multitasken (wat ik nu wel vaker gebruik) de app steeds opnieuw moet inladen. Ervaren je dat laatste als storend of is de telefoon snel genoeg dat het weinig uitmaakt?
RAM lijkt me een kwestie van 'meer is beter', maar ik ervaar de 1gb ook niet als storend. Zoals Edddd al zegt weet de telefoon eigenlijk altijd waar ik gebleven ben en kan ik redelijk snel weer door (op wat herladen van Safari-tabbladen na). Ik heb op Android gemerkt dat apps en zelfs tabbladen in Chrome wat langer in het geheugen blijven staan, maar ik heb er niet bijzonder veel moeite mee. Tefefoon is in mijn ogen meer dan snel genoeg en het maakt dus weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ok dank. Ik denk dat ik dan niet hoef te wachten op een 6S. Maar dat ik gewoon nu al overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Trouble schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:40:
Die zit er toch al jaren in?
Ergens verstopt in accesability, zou het even moeten opzoeken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Bospa01 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:20:
[...]

Die zit er toch al jaren in?
Ergens verstopt in accesability, zou het even moeten opzoeken.
Klopt, dat is "led-flits bij melding" dan gaat de flits van de camera knipperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Dat is enkel op het moment dat het toestel overgaat of op het moment dat er een melding is. Geweldig hoor... pfff

Ik ben hier misschien wel een raar persoon, maar ik heb mijn toestel niet continu in het gezichtsveld, dan wel de ringtoon op het allerhardst, dan wel strak tegen mijn lijf gedrukt. Ofwel, ik mis wel eens een oproep of alarmbelletje. Fijn om dan hierover geïnformeerd te worden, wanneer je je telefoon weer in zicht hebt.

Maar goed, als je het niet kent, mis je het kennelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Edddd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:10:
Ik heb doorgaans van alles openstaan, inclusief 10 tabbladen in de browser, geen probleem.

Bij 9292 bijvoorbeeld weet hij altijd waar ik gebleven ben. Bij de browser ook, ook al herlaadt hij dan. In een mum van tijd overigens. Ik heb gewoon de goedkoopste, weet niet of er meer RAM zit in de duurdere versies?

Accu bij licht gebruik is prima vind ik, enkel 's nachts opladen. Bij 'continu' gebruik red je geen volle dag. Maar ja, bij welke smartphone wel? Misschien een paar Androids van Chinese komaf, die hebben soms mega accu's. Gezien het formaat en de dikte van de iPhone prima naar mijn mening.
Echter als je zo'n tabblad opent herlaad safari die pagina. ;)
Apple had er voor dit geld echt wel meer RAM in mogen prikken, desnoods alleen in de iphone 6 plus (die ik zelf natuurlijk heb. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Meer RAM heeft wel een klein nadeel. Het gebruikt ook meer stroom... desondanks had Apple dat best mogen doen. Ik verwacht dat het bij de volgende generatie ook wel weer zal gebeuren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Chrosser schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:33:
De accu van de iPhone 6 is wel aanzienlijk beter als die van de iPhone 5, puur om het feit dat de 6 nauwelijks leeg loopt als je er niks mee doet. Verder komt de gemiddelde gebruiker de dag gemakkelijk door en valt er weinig te vrezen. De iPhone 6s zal het op camera, rekenkracht en accuduur net weer wat beter doen, maar dit is nooit aanzienlijk veel beter. Toen ik mijn iPhone 5s kocht was er naast TouchID, een ietwat betere en snellere camera en een wat betere accu weinig te vinden wat echt aanzienlijk verbeterd was. Kortom, een modelletje van een jaar eerder doet nooit echt onder voor het nieuwste model en al helemaal niet als het design vrijwel gelijk blijft.

Vanaf nu is het nog vier maanden tot de aankondiging van de 6s, zal de 6s in Nederland pas een maand later een beetje beschikbaar komen qua voorraden en zal er bij de providers en winkels de hoofdprijs worden gevraagd. Mijn advies is dus: Koop lekker die iPhone 6 en geniet ervan want het is gewoon een hele goede telefoon die makkelijk 2/3 jaar zonder enig klagen mee zal gaan. Hij draait vlug en soepel, heeft een geweldige camera, een mooi ruim en helder scherm en een prima accuduur die de gemiddelde gebruiker makkelijk tot het einde van de dag brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Hoedje schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:14:
Meer RAM heeft wel een klein nadeel. Het gebruikt ook meer stroom... desondanks had Apple dat best mogen doen. Ik verwacht dat het bij de volgende generatie ook wel weer zal gebeuren :)
Zou het herladen van apps/tabbladen uiteindelijk niet meer stroom kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar hij herlaadt pas als je de app/ tabblad weer opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Jullie bespreken mijn 2 grootste nadelen van de iPhone.

Komende van Windows Phone, met Glance screen, aanpasbaar lockscreen en Live Tiles. Het lijkt wel alsof ik opzoek moet naar mijn info. Het lockscreen zie ik maar een fractie van een seconde, want touchID, vervolgens zie je een statisch homescherm..tja. En geen notificatie LED die hierbij had kunnen helpen.

Het RAM had echt meer moeten zijn. Ik wist helemaal niet dat ik de Deezer app open hield op de achtergrond bij mijn laatste paar telefoons, maar nu, als ik in de auto stap, moet ik eerst de app starten anders gaat de muziek niet spelen. Daarnaast gebruik ik maar een handvol apps, maar als terug wil naar een app die niet de vorige was, dan moet die sowieso herladen.

Toch vindt ik het een fijne telefoon (6 plus)! Mooi scherm, apps van veel hoger niveau dan WP, lekker dun, goede en consistente resultaten van de camera (goede witbalans, lekker neutraal).

2 laatste dingetjes:

Hij is krom :( , niet geknakt, maar gedraait..

Wat is er misgegaan bij het implementeren van de toetsenborden? Wat een puinhoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon tevreden met het standaard toetsenbord, dat hij krom is, is natuurlijk wel vervelend. Van een vriend die mijn oude 5s heeft overgenomen heb ik gehoord dat hij Swiftkey gebruikt als toetsenbord, is hij ook erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kwaad om je iPhone af en toe te reinigen met "brillenvloeistof"? Her betreft zo'n spuitbusje die dan vernevelt om met een brillendoekje je bril te ontvetten. Deed dit vroeger heeel vaal op mijn GSIII en nooit echt problemen gemerkt, maar vroeg me nu toch af of dat problemen kan opleveren naar schermcoating en dergelijke toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:09:
Kan het kwaad om je iPhone af en toe te reinigen met "brillenvloeistof"? Her betreft zo'n spuitbusje die dan vernevelt om met een brillendoekje je bril te ontvetten. Deed dit vroeger heeel vaal op mijn GSIII en nooit echt problemen gemerkt, maar vroeg me nu toch af of dat problemen kan opleveren naar schermcoating en dergelijke toe?
Dat hangt er vanaf. Vaak zit er alcohol in en dat zou ik liever niet gebruiken. Beste is een (licht) vochtig microvezel doekje.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb nu een screenprotector dus kan opzich niet veel kwaad nu, maar ik ga het toch achterwege laten dan. Heb het misschien een 3 tal keer gedaan om het scherm vetvrij te krijgen om er een protector op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Wat voor kwaad zou dat dan kunnen? Niks wat daar in op kan lossen denk ik zo. Je kunt beter je iPhone in een bak met puur alcohol gooien dan een bak vol met water lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan hooguit de vetafstotende laag op je IPhone verwijderd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar in principe gebruik ik altijd screenprotectors dus is dat eigenlijk ook niet zo erg. Bij eventuele doorverkoop ziet de koper daar ook niets van. :D Achja, ik ga het zeker niet meer doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het lijkt wel of er stof achter mijn speaker gaatjes zit van mijn iPhone 6
Heb even vergeleken met een nieuwe in de Mediamarkt, en daar zijn aan,
de onderkant de gaatjes meer open als ik er van onderen in kijk.
Heb er al even een stofzuiger tegen aangehouden maar helpt niet, doorprikken,
is zeker geen optie, dan gaat het speakertje stuk, of kan dat wel gewoon ?

***Edit***

Neeehhh, ga morgen wel even langs de Apple Store op Leidseplein !

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 28-05-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Albert020 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:57:
Het lijkt wel of er stof achter mijn speaker gaatjes zit van mijn iPhone 6
Heb even vergeleken met een nieuwe in de Mediamarkt, en daar zijn aan,
de onderkant de gaatjes meer open als ik er van onderen in kijk.
Heb er al even een stofzuiger tegen aangehouden maar helpt niet, doorprikken,
is zeker geen optie, dan gaat het speakertje stuk, of kan dat wel gewoon ?

***Edit***

Neeehhh, ga morgen wel even langs de Apple Store op Leidseplein !
Zelfde verhaal bij mij. Is gewoon broekzakstof denk ik, maar het vervelende is dat de speaker van mijn 6 Plus nog wel eens kraakt tijdens muziek of een video op YouTube.. Laatste tijd minder last van gehad maar het was een tijdje heel erg. Geen idee wat hier tegen gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
keest12 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:35:
[...]

Zelfde verhaal bij mij. Is gewoon broekzakstof denk ik, maar het vervelende is dat de speaker van mijn 6 Plus nog wel eens kraakt tijdens muziek of een video op YouTube.. Laatste tijd minder last van gehad maar het was een tijdje heel erg. Geen idee wat hier tegen gedaan kan worden.
Ben nu onderweg naar de Apple store
Laat straks even weten wat ze gedaan hebben....

***edit***

Ze hebben hem bij de Apple store helemaal schoon gemaakt, ze zeiden wel dat ze dit niet vaak te zien kregen, dat die gaatje bijna dicht zaten, maar goed het wekt nu weer naar behoren en hij gaat weer normale volume, goede service van Apple !

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 29-05-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb de laatste beta van iOS 8.4 maar de gyroscoop slaat op tilt. Staat geregeld in landscape terwijl ik 'm portrait vasthoud. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:27
Wat is het verschil tussen de iPhone 6+ en iPhone 6+ T versie?

Studentmobiel biedt die versie aan bij een T-Mobile abo, is dit met T-mobile simlock? Of gaat dit daadwerkelijk om een ander model zoals Apple in USA verkoopt? Zie: ("The unlocked iPhone 6 model is A1586. The unlocked iPhone 6 Plus model is A1524. The T-Mobile iPhone 6 model is A1549. The T-Mobile iPhone 6 Plus model is A1522. For details on LTE network support, please see www.apple.com/iphone/LTE.").

Waarbij de A1524 extra LTE netwerken/bands ondersteunt dan de A1522, bij de A1524 (de niet T-mobile versie dus) staat onder Netherlands wel KPN, Vodafone, T-Mobile. Bij de A1522 (T-Mobile versie) staat Nederland er niet tussen. Zou jammer zijn als je dan overstapt naar T-Mobile met 4G abo en een iPhone model krijgt die niet 4G gecertificeerd is in Nederland. Wordt dit "speciale" toestel ook in Nederland verkocht als T versie? Of is dit gewoon een simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
Je hebt in Nederland geen andere versies dan de verschillende modellen qua 4G-chip, deze zal gewoon iets gesubsidieerd zijn bijv. In Amerika kan de iPhone wel gesimlockt zijn.

iPhone 6
A1549
A1586
A1589 (China)

iPhone 6+
A1522
A1524
A1593 (China)

Je keus is dus of A1522 of A1524.

Lees hier:
At the moment, the 5.5-inch iPhone 6 Plus has 3 model numbers, which are A1522 (GSM), A1522 (CDMA) and A1524. Basically, the A1522 (GSM) bands are the same as iPhone A1549 (GSM), A1522 (CDMA)’s bands are the same as A1549 (CDMA), A1593 is the same as A1589 and A1524 is corresponding to the A1586. Details are shown below.
http://www.techwalls.com/...n-iphone-6-6-plus-models/

In Nederland zal je waars de A1524 kunnen kopen. Als je de A1522 koopt is hij ook niet gesimlockt, maar hij heeft wel een andere chip wat een andere spectrum aan 4G-frequenties mogelijk maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-06-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al aan het wachten op de iPhone 6S. Drie maanden duurt lang...

Oude telefoon kapot, maar vind het zonde om nu een toestel van 750 te kopen dat over 3 maanden alweer 'oud' is. Zeker als de 6S meer megapixel camera krijgt, 8mp altijd net iets te weinig gevonden. Dus nu 3 maanden proberen te overbruggen met budgettoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Apple doet normaal gesproken niet mee aan de megapixel race, dus waarom denk je dat dat nu wel gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 megapixel wordt al sinds de 4S gebruikt.
Daarnaast is zou enkel forcetouch wel extreem weinig vernieuwing zijn.
Uiteraard ook nieuwe processor, maar dat wordt niet echt als vernieuwing, maar meer als standaard gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
loeberce schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:17:
Apple doet normaal gesproken niet mee aan de megapixel race, dus waarom denk je dat dat nu wel gebeurt?
nieuws: Gerucht: iPhone 6s heeft rgbw-camerasensor van Sony

Ik zie het nog wel gebeuren hoor :) een dergelijke sensor doet namelijk precies wat Apple voorheen probeerde op te lossen met minder megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:27
SidewalkSuper schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:21:
Je hebt in Nederland geen andere versies dan de verschillende modellen qua 4G-chip, deze zal gewoon iets gesubsidieerd zijn bijv. In Amerika kan de iPhone wel gesimlockt zijn

iPhone 6+
A1522
A1524
A1593 (China)

Je keus is dus of A1522 of A1524.
Bedankt voor je reactie. Gisteren even gebeld met de winkel. Het verschil met de T-versie is dat die vanuit Tmobile wordt geleverd en niet vanuit Apple. De T versie heeft 1 voorgeïnstalleerde app van Tmobile, geen simlock oid, maar hierdoor ligt de inkoopprijs lager (en scheelt het bij mijn gewenste abo dus zo'n 60 Euro). Dan kan ik het beste voor de T-versie gaan, scheelt in prijs en die app download je toch wel weer uit de app store om je dataverbruik etc bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

***leermomentje voor mij voor iOS vandaag***

Google drive installeren op je ipad/iphone en ook icloud drive aan hebben staan levert problemen op...

Resultaat: alle content van Google Drive komt in iCloud drive en iCloud begint te mekkeren dat het vol is.
Je kunt het vervolgens niet zien, waar alle opslagruimte aan opgegaan is in iCloud en kwam er bij toeval achter dat het de Google Drive was. Tevens: mijn camera roll op mijn iPhone bevatte ineens allemaal dubbelingen....

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 05-06-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Op 1 oktober heb ik een iPhone 6 Plus 64 aangeschaft.

Nu bijna 9 maanden later toch tot de conclusie gekomen dat hij voor mij te groot is.

Ik kon mijn negen maanden oude iPhone voor een mooie prijs kwijt en heb er een iPhone 6 128GB van 2 maanden oud voor teruggekocht.

Wel weer even wennen omdat hij zo 'klein' is. Accutijd is wel minder, maar met mijn 6 plus kon ik ongeveer anderhalve dag doen. Dagelijks opladen deed ik dus altijd al.

Bij fotograferen in het donker merk ik wel het gebrek aan de ois. Ik hoop echt dat deze ook aanwezig is op de 6S.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28
funk-e schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:05:
Op 1 oktober heb ik een iPhone 6 Plus 64 aangeschaft.

Nu bijna 9 maanden later toch tot de conclusie gekomen dat hij voor mij te groot is.

Ik kon mijn negen maanden oude iPhone voor een mooie prijs kwijt en heb er een iPhone 6 128GB van 2 maanden oud voor teruggekocht.
Ik zit er naarstig aan te denken de omgekeerde weg te gaan bewandelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Erwin schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:46:
[...]

Same here, in September ga ik ipv de 6 voor een 6s plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Erwin schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:46:
[...]
Ik zou het ook zeker aanraden om te proberen als je behoefte hebt aan een groter toestel.

Ik kan nog wel een goede tip geven: probeer je huidige toestel te verkopen op marktplaats of tweakers V&A en koop een tweedehands iphone (de 6 Plus in jouw geval) via Coolblue. Je kan het toestel binnen 14 dagen terugsturen als hij niet bevalt en ze bieden iPhones aan tegen scherpe prijzen (inclusief garantie).

Coolblue 2dekans iPhone

Ik heb zelf de iPhone 6 daar aangeschaft

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Tjah die 6 Plus is mij te groot, dat verschilt dus enorm, het enige leuke van dat scherm is dan ook terecht de landscape modus al vraag ik me af je dat ook zo gaat (blijven) gebruiken.

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen welke telefoon nou mijn Nexus 5 gaat vervangen en ik kom uiteindelijk uit op, of de Iphone 6 of de Galaxy S6. Nu neig ik nogal naar de Iphone omdat:
  • iOS veel veiliger is
  • Stabieler
  • Langere update garantie
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ga in ieder geval dit topic in de gaten houden. Misschien dat dat mijn keuze nog gaat beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook getwijfeld of ik voor de Samsung S6 moet gaat voor de Iphone 6. Voor mij was de doorslag het forum. Ik heb beide topics in de gaten gehouden en ik merk dat de Samsung erg veel problemen heeft en dat veel mensen hem terug moeten sturen. Het lijkt alsof de Iphone meer stabieler is.

Als je geen problemen hebt met een Apple zou ik zeker voor de Iphone 6 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een zijstraat hoor, maar ik lees dat mensen soms twijfelen tussen IOS en Android toestellen zoals hierboven. Vroeger was het zo dat je dan ook al je apps opnieuw moet aanschaffen, omdat je op een ander platform gaat overstappen. Is dat nog steeds zo? Ik heb dan IOS maar als ik zou overstappen zou ik > 100 euro aan apps opnieuw moeten aanschaffen bijvoorbeeld. Dat lijkt mij een zwaarder wegens punt dan alleen een toestel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:30:
Even een zijstraat hoor, maar ik lees dat mensen soms twijfelen tussen IOS en Android toestellen zoals hierboven. Vroeger was het zo dat je dan ook al je apps opnieuw moet aanschaffen, omdat je op een ander platform gaat overstappen. Is dat nog steeds zo? Ik heb dan IOS maar als ik zou overstappen zou ik > 100 euro aan apps opnieuw moeten aanschaffen bijvoorbeeld. Dat lijkt mij een zwaarder wegens punt dan alleen een toestel.
Nou ik heb die switch al eens gemaakt toen ik van iPhone 3G naar android ging en dat viel reuze mee. Je komt al snel gratis apps tegen die net zo goed zijn of goedkoper en van veel apps zoek je niet eens een alternatief omdat je het toch nooit gebruikt...

Maargoed, ik zit er nu weer te aan denken om een iphone 6 aan te schaffen nu mijn Nexus 5 echt overleden is. Voornaamste reden voor de switch naar Android was dat iTunes mij echt de strot uit komt :r .
Maar als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig best je iPhone zonder iTunes gebruiken, toch?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Krijg het niet voor elkaar om de iPhone 6 (8.1.2) te pairen met mijn MacBook Pro (Yosemite). De MacBook ziet mijn iPhone wel, maar koppelen wil die niet. Krijg de foutmelding dat de MacBook of iPhone niet in de buurt is terwijl ze naast elkaar liggen. Soms geeft die aan verbonden, en disconnect die weer gelijk. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:30:
Vroeger was het zo dat je dan ook al je apps opnieuw moet aanschaffen, omdat je op een ander platform gaat overstappen. Is dat nog steeds zo? Ik heb dan IOS maar als ik zou overstappen zou ik > 100 euro aan apps opnieuw moeten aanschaffen bijvoorbeeld.
Juridisch: mogelijk zou het volgens Europees recht overdraagbaar moeten zijn naar een ander apparaat (vergelijk Windows OS, mag je ook opnieuw installeren op een nieuwe pc).
Technisch: op dit moment niet mogelijk voor apps die je koopt in de Play Store vs Appstore

Enige mogelijkheid: indien de app gratis is in de Play Store/Appstore en je koopt een licensecode / login bij de developer zelf (of abonnement) dan lukt het via de developer vaak wel.
Bijv: apps met abonnement --> spotify, of apps met login/licensecode --> adobe CC, MS Office 365, Evernote,
Meekoh schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:39:
[...]
Maar als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig best je iPhone zonder iTunes gebruiken, toch?
Ja, ik heb een iPhone & iPad zonder gebruik te maken van iTunes, en ook zonder een Creditcard koppeling op het account.
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:42:
Soms geeft die aan verbonden, en disconnect die weer gelijk. Meer mensen hier last van?
Tussen mijn iPad en iPhone, zelfde verhaal: direct verbinden lukt niet. Pairen lukt wel.
Reden: de verbinding tussen die apparaten wordt wel gelegd, maar alleen gebruikt indien nodig.
Pas als ik functies gebruik die daadwerkelijk de bluetooth gebruiken, dan zet ie het aan.
Bijv bij een binnenkomend gesprek op de phone, gaat de FaceTime op de ipad (zonder simcard) ook over en kan ik daarmee bellen ;) . Zelfde geld voor mobiel internet delen.
Of dit ook 100% hetzelfde is in jouw situatie, durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht t wel deels qua gedachtengang van Apple.

[ Voor 57% gewijzigd door Get!em op 16-06-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Meekoh schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Nou ik heb die switch al eens gemaakt toen ik van iPhone 3G naar android ging en dat viel reuze mee. Je komt al snel gratis apps tegen die net zo goed zijn of goedkoper en van veel apps zoek je niet eens een alternatief omdat je het toch nooit gebruikt...

Maargoed, ik zit er nu weer te aan denken om een iphone 6 aan te schaffen nu mijn Nexus 5 echt overleden is. Voornaamste reden voor de switch naar Android was dat iTunes mij echt de strot uit komt :r .
Yes, iPhone zonder iTunes is prima te gebruiken. Sterker nog, m'n vorige iPhone (5s) heeft iTunes nooit gezien. Ik backup dan wel met meerdere diensten (iCloud (Messages, applicatie instellingen etc.), Dropbox (documenten) en m'n foto's en video's via Photosync op m'n lokale NAS).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Get!em schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Juridisch: mogelijk zou het volgens Europees recht overdraagbaar moeten zijn naar een ander apparaat (vergelijk Windows OS, mag je ook opnieuw installeren op een nieuwe pc).
Technisch: op dit moment niet mogelijk voor apps die je koopt in de Play Store vs Appstore

Enige mogelijkheid: indien de app gratis is in de Play Store/Appstore en je koopt een licensecode / login bij de developer zelf (of abonnement) dan lukt het via de developer vaak wel.
Bijv: apps met abonnement --> spotify, of apps met login/licensecode --> adobe CC, MS Office 365, Evernote,
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Maar in dat opzicht zou je eigenlijk ook van je films op VHS ook gratis upgrades naar DVD, Blu Ray en 4K moeten kunnen krijgen, die moet je ook steeds opnieuw aanschaffen ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Nitai schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Yes, iPhone zonder iTunes is prima te gebruiken. Sterker nog, m'n vorige iPhone (5s) heeft iTunes nooit gezien. Ik backup dan wel met meerdere diensten (iCloud (Messages, applicatie instellingen etc.), Dropbox (documenten) en m'n foto's en video's via Photosync op m'n lokale NAS).
Top! d:)b

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik wil een nieuwe IPhone kopen, heb nu nog een IPhone 5c. Is het beter te wachten tot de nieuwe IPhone komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
[...]

Tussen mijn iPad en iPhone, zelfde verhaal: direct verbinden lukt niet. Pairen lukt wel.
Reden: de verbinding tussen die apparaten wordt wel gelegd, maar alleen gebruikt indien nodig.
Pas als ik functies gebruik die daadwerkelijk de bluetooth gebruiken, dan zet ie het aan.
Bijv bij een binnenkomend gesprek op de phone, gaat de FaceTime op de ipad (zonder simcard) ook over en kan ik daarmee bellen ;) . Zelfde geld voor mobiel internet delen.
Of dit ook 100% hetzelfde is in jouw situatie, durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht t wel deels qua gedachtengang van Apple.
Hoe werkt pairen dan? Stel ik zet op beide de Bluetooth aan. Wat zijn de vervolgstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
init schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:24:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen welke telefoon nou mijn Nexus 5 gaat vervangen en ik kom uiteindelijk uit op, of de Iphone 6 of de Galaxy S6. Nu neig ik nogal naar de Iphone omdat:
  • iOS veel veiliger is
  • Stabieler
  • Langere update garantie
Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ga in ieder geval dit topic in de gaten houden. Misschien dat dat mijn keuze nog gaat beïnvloeden.
Ik heb een iPhone sinds 2008 en zou echt niet naar Android willen. De eerste twee punten die je aangeeft zijn denk ik een beetje achterhaald. Android is de laatste jaren echt volwassen geworden. Het enige verschil is dat je zelf aan de knoppen zit wat betreft veiligheid. Bij iPhone is dit voor je geregeld, maar dit biedt dus geen vrijheid meer. Ook de stabiliteit is bij Android inmiddels sterk verbeterd t.o.v. een paar jaar geleden. Vooral bij een krachtig toestel als de GS6. Problemen met stabiliteit ontstaan ook vaak door externe apps. De kwaliteit van de apps in de Google Play ligt wel een stuk lager dan bij de App store, maar bij de grote apps en games is dat geen probleem.

De topmodellen van Samsung worden volgens mij ook nog wel >2 jaar ondersteund, dus je moet ook goed nadenken hoe lang je van plan bent het toestel te gebruiken. Als je net als ik elke 2 jaar een nieuw toestel neemt is dat een non-issue.

Voordelen voor iOS voor mij zijn de perfecte samenwerking met andere Apple-producten en iCloud-services. Daarnaast hou ik van het design en het hoge detailniveau waarmee Apple-producten worden ontworpen. Ik kan het veroorloven om elke 2 jaar een nieuwe iPhone te kopen omdat de restwaarde echt extreem hoog is. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat je effectief weinig geld kwijt bent aan een iPhone (Dit wordt erg vaak onderschat)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:22
angelico66 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:15:
Ik wil een nieuwe IPhone kopen, heb nu nog een IPhone 5c. Is het beter te wachten tot de nieuwe IPhone komt?
Ja, de nieuwe iPhone is beter.

Maar je zult snappen dat je dan wel kunt blijven wachten. De 5C is nog steeds een prima toestel en als je het nog 3 tot 4 maand uit kan stellen moet je dat doen. Als je nu al behoefte hebt aan een sneller toestel, groter scherm en betere camera moet je nu upgraden. Voor de prijs maakt het niet uit of je nu koopt of over 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
yorroy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:45:
[...]

Ja, de nieuwe iPhone is beter.

Maar je zult snappen dat je dan wel kunt blijven wachten. De 5C is nog steeds een prima toestel en als je het nog 3 tot 4 maand uit kan stellen moet je dat doen. Als je nu al behoefte hebt aan een sneller toestel, groter scherm en betere camera moet je nu upgraden. Voor de prijs maakt het niet uit of je nu koopt of over 4 maand.
Jawel, over 4 maanden is het september, en als de prijzen dan hetzelfde doen als normaal bij Apple na introductie, is de iPhone 6 16 geen 699 maar mogelijk 649 of 599?

Via een andere webwinkel geen idee wat de prijzen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:37:
[...]

Hoe werkt pairen dan? Stel ik zet op beide de Bluetooth aan. Wat zijn de vervolgstappen?
Zo ik het met mijn iPad doe:
beide de bluetooth instellingenpagina in beeld, scherm aan,
dan zien de devices elkaar qua bluetooth naam.
Daarna kun je proberen te connecten/pairen vanuit beide tegelijk.

Connectie wordt meteen weer verbroken indien er geen functies zijn die er gebruik van maken.
Zet ik de wifi uit van de ipad en op de phone persoonlijke hotspot aan, dan blijft de verbinding bestaan omdat die dan gebruikt wordt voor de persoonlijke hotspot internet sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39
[...]

Volgens deze redenatie zou je FIFA ook gratis op de Xbox One/PC moeten kunnen downloaden als je hem op de PS4 al gekocht hebt. Is ook niet zo. Volgens mij klopt het totaal niet wat je zegt.
Pagina: 1 ... 47 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.