Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Of een app overdraagbaar is voer voor discussie. Er zijn juridische aanwijzingen/mogelijkheden.
Een heel leesbaar stuk hierover:
http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=136153

nieuws: 'Doorverkoop softwarelicenties is toegestaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ja je hebt gelijk, die paar maanden maken ook niets uit. Ik wacht wel.

Thanks
yorroy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:45:
[...]

Ja, de nieuwe iPhone is beter.

Maar je zult snappen dat je dan wel kunt blijven wachten. De 5C is nog steeds een prima toestel en als je het nog 3 tot 4 maand uit kan stellen moet je dat doen. Als je nu al behoefte hebt aan een sneller toestel, groter scherm en betere camera moet je nu upgraden. Voor de prijs maakt het niet uit of je nu koopt of over 4 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Inmiddels een groot nadeel van de iPhone 6 ondervonden... Uit mijn handen laten glippen, scherm aan gruzelementen...
Bij mijn drie vorige telefoons heb ik dat nooit meegemaakt... (Nokia C7, Sony Xperia P en BlackBerry Z10). Die zijn wel veelvuldig gevallen, maar nog nooit een kapot scherm gehad. Grrr... Allen zonder hoesje, de iPhone met een heel dun hoesje.

Mooi pronkstuk, heel mooi gemaakt, fijn in gebruik (bijna net zo fijn als BB10), maar qua degelijkheid een aanfluiting voor een intensief gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Edddd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 01:28:
Inmiddels een groot nadeel van de iPhone 6 ondervonden... Uit mijn handen laten glippen, scherm aan gruzelementen...
Bij mijn drie vorige telefoons heb ik dat nooit meegemaakt... (Nokia C7, Sony Xperia P en BlackBerry Z10). Die zijn wel veelvuldig gevallen, maar nog nooit een kapot scherm gehad. Grrr... Allen zonder hoesje, de iPhone met een heel dun hoesje.

Mooi pronkstuk, heel mooi gemaakt, fijn in gebruik (bijna net zo fijn als BB10), maar qua degelijkheid een aanfluiting voor een intensief gebruiksvoorwerp.
Hij is juist erg degelijk. Bij een Samsung knalt nogal een de batterij met achterklepje er uit als ie valt. Dan kan de kracht daar deels weg. De iPhone is één blok. Als dan alle kracht op het scherm komt, dan is ie inderdaad kapot. Juist omdat ie degelijk is :9.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:33
EWK schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Hij is juist erg degelijk. Bij een Samsung knalt nogal een de batterij met achterklepje er uit als ie valt. Dan kan de kracht daar deels weg. De iPhone is één blok. Als dan alle kracht op het scherm komt, dan is ie inderdaad kapot. Juist omdat ie degelijk is :9.
Een batterij en klep kan je weer terug stoppen, waardoor het scherm in ieder geval niet vervangen hoeft te worden. Scheelt je weer 130 euro.

Zulke anekdotes zijn nooit bewijs voor de degelijkheid van een toestel. Ik heb mijn 6 Plus ook laten vallen (met Apple hoes nota bene) en het scherm was alsnog kapot. Daar baalde ik ook van, maar hij kan gewoon precies verkeerd gevallen zijn. Het bewijst niks, maar je gaat wel een mening vormen. Iemand die zijn iPhone laat vallen, maar waar de iPhone heel blijft zal denken: 'goh, wat degelijk'. Edddd denkt nu het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

DwightKSchrute schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:09:
[...]

Een batterij en klep kan je weer terug stoppen, waardoor het scherm in ieder geval niet vervangen hoeft te worden. Scheelt je weer 130 euro.

Zulke anekdotes zijn nooit bewijs voor de degelijkheid van een toestel. Ik heb mijn 6 Plus ook laten vallen (met Apple hoes nota bene) en het scherm was alsnog kapot. Daar baalde ik ook van, maar hij kan gewoon precies verkeerd gevallen zijn. Het bewijst niks, maar je gaat wel een mening vormen. Iemand die zijn iPhone laat vallen, maar waar de iPhone heel blijft zal denken: 'goh, wat degelijk'. Edddd denkt nu het tegenovergestelde.
Alleen zegt dat dus niets over degelijkheid ;)
Solide is een iPhone namelijk wel. Maar degelijk staat ook voor 'duurzaam', dat zal hij dan eerder bedoelen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Inderdaad, een klepje en de accu terugplaatsen kost niets... Een klepje (achterkantje) is nota bene gemaakt om los te halen.

Voor dik 600 euro, ruim het viervoudige (!) van een Z10, verwacht ik meer. Er zijn niet voor niets zoveel aanbieders en reviews van schermreparateurs voor de iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Edddd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:17:
Inderdaad, een klepje en de accu terugplaatsen kost niets... Een klepje (achterkantje) is nota bene gemaakt om los te halen.

Voor dik 600 euro, ruim het viervoudige (!) van een Z10, verwacht ik meer. Er zijn niet voor niets zoveel aanbieders en reviews van schermreparateurs voor de iPhone...
Een Ferrari kost ook 10x zoveel dan een C-Klasse. Pak met allebei een boom en je hebt ook schade. Zijn gewoon twee verschillende markten. Accepteer dit of blijf gewoon bij een Z10. Een iPhone is een hot item, een fantastisch systeem waarop alles vlot werkt en je enige mogelijkheid tot iOS. Met Android heb je wel tientallen opties, maar dat moet je maar willen. Ben je daar tevreden mee, waarom zou je dan een iPhone kopen? Dacht je echt dat producenten bij highend models de nadruk leggen op valschade. Nee, kijken alleen naar mooie displays, dunne ontwerpen en snelle componenten.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
Gelieve appels met appels te vergelijken en niet met een dino _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Redondo1982 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Een Ferrari kost ook 10x zoveel dan een C-Klasse. Pak met allebei een boom en je hebt ook schade. Zijn gewoon twee verschillende markten. Accepteer dit of blijf gewoon bij een Z10. Een iPhone is een hot item, een fantastisch systeem waarop alles vlot werkt en je enige mogelijkheid tot iOS. Met Android heb je wel tientallen opties, maar dat moet je maar willen. Ben je daar tevreden mee, waarom zou je dan een iPhone kopen? Dacht je echt dat producenten bij highend models de nadruk leggen op valschade. Nee, kijken alleen naar mooie displays, dunne ontwerpen en snelle componenten.
Raar vergelijk... Een C-klasse (immers ook massaproductie) met een Polo lijkt me beter. En ik zit liever in die C-klasse bij een ferme aanrijding.

En natuurlijk is degelijkheid en duurzaamheid wel degelijk een item bij deze en andere foons. Er wordt wel over gerept, soort glas, behuizing, gewoon als sterke punten van de iPhone. Evenals gebruiksgemak, hetgeen een sterke troef is van Apple apparaten... En daar hoort imho bij dat het toestel niet direct bij het minste uiteen spat. Waarom gaan ze de 6s dikker en steviger maken? Juist, omdat de consument dat wil. Het is geen pronkstuk voor in de vitrinekast.

Maarre... Sorry dat ik een nadeel benoem. Ligt kennelijk gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:08
Dat gezwets over hoe degelijk een toestel is vind ik sowieso een beetje onzin.
Ik heb mijn iPhone 6 een paar keer flink laten vallen en 1 keer is hij tussen de trapgat flink naar beneden gevallen.

Klein deukje in de zijkant (nogal logisch), scherm geen kras of niks.
Kortom, 1 geval van laten vallen en het scherm is stuk rechtvaardigt niet gelijk om te roepen dat dus de iPhone 6 in zijn algemeenheid slecht is qua degelijkheid.

ALLE smartphones kunnen een gebarsten scherm hebben als je hem laat vallen.
Ligt er maar net aan hoe hij valt, waarop, vanaf welke hoogte..de hoek etc. etc.
Je kunt geluk hebben (zoals ik), en je kunt pech hebben en na 1 val al een kapotte scherm hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Daejji op 21-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Haha, heel alert! Toch zegt dat niet veel. Van de oneindig veel impact mogelijkheden, worden er daar een paar onder de loep genomen. Ìk zit in ieder geval liever in een C-klasse. Ook nog eens beter beheersbaar om een aanrijding te voorkomen.
Sorry voor de off-topic

Valschade blijft kennelijk welles nietes verhaal. Logisch. Maar valpartijen erbij halen binnen (vaak op zeil, vloerbedekking, hout, glad laminaat) is wel wat anders dan buiten op betonklinkers. Dat kan een ieder zelf toch ook bedenken?? Een voorbeeld van binnen vallen is natuurlijk enkel een voorbeeld om een vooraf bepaalde conclusie of een vooringenomen opinie te versterken. Mij gaat het niet om de emotie, ook niet om een zwart/wit standpunt. Tuurlijk zijn er tegenover mijn ervaring heel veel voorbeelden dat men geluk heeft. Laten we het forum daar niet vol van zetten, dat snapt een ieder inmiddels wel.

Een minpuntje, wat brengt het teweeg 😃. Lijkt hier welhaast een Android forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Edddd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Raar vergelijk... Een C-klasse (immers ook massaproductie) met een Polo lijkt me beter. En ik zit liever in die C-klasse bij een ferme aanrijding.

En natuurlijk is degelijkheid en duurzaamheid wel degelijk een item bij deze en andere foons. Er wordt wel over gerept, soort glas, behuizing, gewoon als sterke punten van de iPhone. Evenals gebruiksgemak, hetgeen een sterke troef is van Apple apparaten... En daar hoort imho bij dat het toestel niet direct bij het minste uiteen spat. Waarom gaan ze de 6s dikker en steviger maken? Juist, omdat de consument dat wil. Het is geen pronkstuk voor in de vitrinekast.

Maarre... Sorry dat ik een nadeel benoem. Ligt kennelijk gevoelig.
Nee joh, ligt helemaal niet gevoelig. Maar je kan geen prijs koppelen aan eventuele schade. Daarom het vergelijk met een Ferrari, dure auto maar ook daar zit een deuk in bij een aanrijding. Je moet gewoon geluk hebben en je iPhone niet laten vallen. En anders een telefoon kopen die ze in de bouw gebruiken, werelddingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:21

Saven

Administrator

Redondo1982 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Nee joh, ligt helemaal niet gevoelig. Maar je kan geen prijs koppelen aan eventuele schade. Daarom het vergelijk met een Ferrari, dure auto maar ook daar zit een deuk in bij een aanrijding. Je moet gewoon geluk hebben en je iPhone niet laten vallen. En anders een telefoon kopen die ze in de bouw gebruiken, werelddingen!
Of gewoon een siliconen hoesje ipv al die plastic harde hoesjes die 99% van de mensen hebben. Heb dat ding al tig keren laten vallen op steen maar nog geen enkel krasje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Siliconen hoesje, goed idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Saven schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Of gewoon een siliconen hoesje ipv al die plastic harde hoesjes die 99% van de mensen hebben. Heb dat ding al tig keren laten vallen op steen maar nog geen enkel krasje _/-\o_
Qua bescherming zijn die zeker het beste. Maar die TPU hoesjes die ik voor mijn iPhone 5S gebruiktte hadden allemaal wat. Je zag bijvoorbeeld heel snel dat de gel lelijker werd, en had er ook een die heel vette vingers liet zien. Heb nog een hardcase liggen, 2 zelfs die vond ik fijn maar daar komt weer troep tussen en die liet bij hoekjes los?! Dus nu maar naked, werkt prima zolang hij niet valt.. Wel is hij iets te dun zonder hoesje naar mijn mening, dit is bij de 6/6plus nog erger die is erg dun.

[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 21-06-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik snap nooit zo goed hoe jullie het scherm kapot krijgen.. Vanaf de iPhone 4 heb ik continu een iPhone gehad waar ik nou niet bepaald zuinig mee omga zelfs een keer een iPhone 5 door de bus gegooid in een wazige staat om te laten zien dat die niet kapot kan.

Nu, met de iPhone 6, heb ik echter wel een klein haarscheurtje vanaf de onderkant lopen naar de home knop (a 1cm) maar nog nooit een scherm gehad die was gebarsten.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Famous schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:29:
Ik snap nooit zo goed hoe jullie het scherm kapot krijgen.. Vanaf de iPhone 4 heb ik continu een iPhone gehad waar ik nou niet bepaald zuinig mee omga zelfs een keer een iPhone 5 door de bus gegooid in een wazige staat om te laten zien dat die niet kapot kan.

Nu, met de iPhone 6, heb ik echter wel een klein haarscheurtje vanaf de onderkant lopen naar de home knop (a 1cm) maar nog nooit een scherm gehad die was gebarsten.
Ik heb het een keer gehad met m'n iPhone 3G. Maar het is gewoon een kwestie van geluk/pech hebben. Als de iPhone verkeerd valt, dan is het zo voorbij. Daarbij lijkt gelukkig de barstbestendigheid (is dat een woord?) beter te zijn bij de nieuwere modellen. Aan de andere kant moet je nu ook meteen het hele scherm vervangen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hoedje schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:32:
[...]

Ik heb het een keer gehad met m'n iPhone 3G. Maar het is gewoon een kwestie van geluk/pech hebben. Als de iPhone verkeerd valt, dan is het zo voorbij. Daarbij lijkt gelukkig de barstbestendigheid (is dat een woord?) beter te zijn bij de nieuwere modellen. Aan de andere kant moet je nu ook meteen het hele scherm vervangen :)
Volgens mij bestaat het niet, maar ik vind het wel mooi bedacht :D
Geluk of pech hebben is het zeker maar als ik zie hoevaak mijn telefoons zijn gevallen en soms ook echt van een wat hogere afstand blijf ik het toch apart vinden.

* Doet afkloppen dat het de laatste maanden erg goed gaat!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:23
Ik snap dat ook nooit zo goed. Mijn iPhone 5 nadert de 3 jaar, en dat is te zien aan de behuizing. Van sommige hoekjes is het aluminium verdwenen. Maar mijn scherm is nog nooit gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cklaver
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 15:23
Ik ben helaas toe aan mijn 3e glas voor mijn iphone6 in 3 maanden. Beide keren niet heel hard gevallen. Ik heb dan ook geen volledige case. De verzekering bevestigde dat iPhone 6 glas claims hoog in de lijst staat. Mijn iPhone 5s leek meer te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 23:29
MarcoC schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:14:
Ik snap dat ook nooit zo goed. Mijn iPhone 5 nadert de 3 jaar, en dat is te zien aan de behuizing. Van sommige hoekjes is het aluminium verdwenen. Maar mijn scherm is nog nooit gebroken.
Heb ik ook :)
Hoog tijd voor de volgende iPhone, zodra hij beschikbaar komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
MarcoC schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:14:
iPhone 5 is een heel ander ontwerp dan een iPhone 6... Waarbij de 5 wat gedateerd is, maar een mooier ontwerp heeft. En degelijker, want bij de 6 loopt het glas van het scherm door tot aan de randen/hoeken.

Maar het is geen vergelijk. Oude appels met verse appels vergelijken 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
Ik heb sinds de 4 ook alle iPhones gehad, nooit gebroken scherm gehad (afkloppen). Ik ga er wel altijd zeer netjes mee om, en gebruik verwijl altijd hoesjes.

Toch ben ik bijzonder bang dat ik de telefoon een keer uit m'n handen laat donderen met als gevolg een gebroken scherm. Ben mezelf aan het orienteren voor verzekeren die "ongelukjes" dekken. Heb een inboedel bij interpolis lopen maar vind het erg lastig om te bepalen of het binnen die verzekering valt. Durf ook niet te bellen omdat ze dan in de toekomst kunnen zeggen "wel toevallig dat u enkele weken geleden heeft gebeld of dit binnen de verzekering valt en nu is opeens uw toestel stuk"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Daarom betaal ik mijn iPhone altijd met een creditcard, dan krijg je bij de meeste creditcards een aankoopverzekering. De maximumvergoeding van mobiele telefoons is wel begrensd, maar de kosten van een out-of-warranty repair bij Apple vallen onder de dekking.
In de praktijk betekent dat vervanging door een zo goed als nieuwe iPhone in de Apple Store, waarvoor je alleen een klein eigen risico aan de creditcardverzekering betaalt.

Ik heb liever een refurbished iPhone via Apple dan een vervanging van het scherm bij een niet-officiële reparatietoko.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

Verzekeringen van Apple spullen is voor mij vaak een duivels vraagstuk... Of je betaalt dik voor zgn. aanvullende garantie en je hebt 2-3 jaar geen gezeur, of je moet wat meer moeite doen en krijgt het misschien ook voor elkaar.
De iP6 is mijn eerste Apple product met Apple care(+). 2 jaar is doorgaans de levensduur van mijn mobiele telefoon, de opslag van 10% (van de aanschafwaarde) voor 2 jaar nagenoeg volledige dekking vind ik een redelijke deal. Tsjaa... nu zal je zien dat de 2 jaren voorbij vliegen zonder enig probleem. :/

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
Mar.tin schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:00:
Ik heb toevallig gister ook een incidentje gehad met mijn iPhone 6+ in de bioscoop die ik op mijn been had liggen en door het langslopen van mensen precies met het scherm op de dop van een beugelflesje viel.

[afbeelding]

Gelukkig had ik zo'n glazen protector :)
Heb je geluk mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik heb toevallig gister ook een incidentje gehad met mijn iPhone 6+ in de bioscoop die ik op mijn been had liggen en door het langslopen van mensen precies met het scherm op de dop van een beugelflesje viel.

[afbeelding]

Mooi praktijkvoorbeeld van het nut van zo'n glazen protector. Wanneer mijn scherm weer heel is, plak ik ook zo'n ding erop! Plus een gelcase. Hoop dan voldoende beschermd te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:29

[afbeelding]

En het nut is bewezen :*) . Heb er zelf ook een in gebruik en het bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik had op mijn iPhone 5 ook zo'n tempered glass zitten. Ben niet zo echt van de hoesjes etc, en was eigenlijk ook voor het eerst sinds de 3G dat ik iets van bescherming eromheen had. Maar goed ook want hij gleed een keer bij het instappen uit mijn broekzak en kletterde met het glas op de straat. Op wat krasjes en inhammen na was het beschermglas nog helemaal goed en de telefoon had wat kleine deukjes/krasjes op de behuizing.

Met mijn iPhone 6 heb ik er alleen zo'n lelijke silicone hoes van Apple erop zitten. Omdat de randen van het scherm rond aflopen zet ik er geen beschermglas op omdat ik dat echt ontzettend lelijk vind. Het oog wilt ook wat, dus ben maar extreem zuinig op het beestje.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
fynrd1 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:12:
Ik had op mijn iPhone 5 ook zo'n tempered glass zitten. Ben niet zo echt van de hoesjes etc, en was eigenlijk ook voor het eerst sinds de 3G dat ik iets van bescherming eromheen had. Maar goed ook want hij gleed een keer bij het instappen uit mijn broekzak en kletterde met het glas op de straat. Op wat krasjes en inhammen na was het beschermglas nog helemaal goed en de telefoon had wat kleine deukjes/krasjes op de behuizing.

Met mijn iPhone 6 heb ik er alleen zo'n lelijke silicone hoes van Apple erop zitten. Omdat de randen van het scherm rond aflopen zet ik er geen beschermglas op omdat ik dat echt ontzettend lelijk vind. Het oog wilt ook wat, dus ben maar extreem zuinig op het beestje.
Ik heb de leren hoes van Apple om mijn 6 Plus zitten, maar die hielp niet toen hij op een houten vloer viel. Ik houd eigenlijk ook niet zo van hoesjes (gebruik de iPhone liever 'naakt', want mooier), maar bij zo'n investering toch maar wel. Ondanks die ene keer heeft het me ook al een aantal keer gered vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:54

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Sinds gister toch maar een iPhone 6 Plus gekocht en omdat ik geen mooie geode hoes kon vinden heb ik maar de http://www.xtorm.eu/NL/ip...or-iphone-6-plus-701.html gekocht.

Voor mensen die hun telefoon zeer intensief gebruiken zoals ik vind ik het een slecht uitziende en aanvoelende battery pack.
Hij voelt wel direct veel zwaarder aan. Voor mij is het zwaardere gewicht prettiger omdat ik nu niet het gevoel het dat me telefoon zomaar eventjes uit mijn hand kan glippen.

Direct ook maar even tampered glass van Cellularline gehaald (beide bij de MM), maar ik zie dat het niet passend is gemaakt.
Dingkomt gewoon 1 tot 1,5 MM aan een zijkant te kort zodat niet het hele scherm beschermd wordt |:( |:(

Morgen maar eens kijken wat de MM hieraan wilt doen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dingkomt gewoon 1 tot 1,5 MM aan een zijkant te kort zodat niet het hele scherm beschermd wordt |:( |:(

Morgen maar eens kijken wat de MM hieraan wilt doen.
Ja dat komt door de kromming in het glas. Kan je niks aan doen, heb ik ook. Is bij de normale 6 ook het geval en bij de meeste toestellen van Samsung ook (S3, S6 en de edge helemaal).

Heeft niks met bescherming te maken. Een ronding in de protector maakt hem alleen maar schade gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit met een dilemma.

Mijn iPhone 6 Plus heeft een defect (Slechte WiFi. Droppende verbindingen) en omdat ik niet naar een Apple store kan heb ik hiervoor contact op genomen met Apple (online) en een service box ontvangen.

Daarna heb ik nog eens contact met ze opgenomen omdat ik een tijdje zonder telefoon toch niet wenselijk vond en daarop bieden ze de inmiddels bekende "Express replacement" aan.

Allemaal goed en wel maar nu komt het ik heb na de aanmelding mijn telefoon op de straat laten vallen. Het scherm en de achterkant zijn niet beschadigd maar drie van de vier hoeken duidelijk wel.

Nu is dus mijn vraag. Waar zouden jullie voor gaan.

1. Het toestel alsnog opsturen via de express replacement procedure en een refurb krijgen (defect opgelost en schade verdwenen)
Of
2. Het toestel opsturen via de normale weg en het WiFi probleem laten repareren.

Dit omdat je voor Express replacement een autorisatie op je kaart moet toestaan van €1000,- welke ik niet graag kwijt ben, zeker omdat ik niet weet hoe streng de controle is op de binnenkomende toestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-06-2015 01:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:10
Donstil schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:18:
Ik zit met een dilemma.

Mijn iPhone 6 Plus heeft een defect (Slechte WiFi. Droppende verbindingen) en omdat ik niet naar een Apple store kan heb ik hiervoor contact op genomen met Apple (online) en een service box ontvangen.

Daarna heb ik nog eens contact met ze opgenomen omdat ik een tijdje zonder telefoon toch niet wenselijk vond en daarop bieden ze de inmiddels bekende "Express replacement" aan.

Allemaal goed en wel maar nu komt het ik heb na de aanmelding mijn telefoon op de straat laten vallen. Het scherm en de achterkant zijn niet beschadigd maar drie van de vier hoeken duidelijk wel.

Nu is dus mijn vraag. Waar zouden jullie voor gaan.

1. Het toestel alsnog opsturen via de express replacement procedure en een refurb krijgen (defect opgelost en schade verdwenen)
Of
2. Het toestel opsturen via de normale weg en het WiFi probleem laten repareren.

Dit omdat je voor Express replacement een autorisatie op je kaart moet toestaan van €1000,- welke ik niet graag kwijt ben, zeker omdat ik niet weet hoe streng de controle is op de binnenkomende toestellen.
Volgens mij valt die controle ontzettend mee. Ik vroeg aan een medewerker van Apple wat er zou gebeuren als zij geen defect zouden constateren. Ze maakte mij duidelijk dat dat niet uitmaakte omdat ik voor expres replacement had gekozen. had last van touchscreen dat vaak niet reageerde zo opeens. Is overigens helemaal goed gekomen. Dus als je toestel het gewoon doet verder ; opsturen die hap. De controle is bij expres een stuk minder strikt.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 28-06-2015 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter lucassen schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:35:
[...]

Volgens mij valt die controle ontzettend mee. Ik vroeg aan een medewerker van Apple wat er zou gebeuren als zij geen defect zouden constateren. Ze maakte mij duidelijk dat dat niet uitmaakte omdat ik voor expres replacement had gekozen. had last van touchscreen dat vaak niet reageerde zo opeens. Is overigens helemaal goed gekomen. Dus als je toestel het gewoon doet verder ; opsturen die hap. De controle is bij expres een stuk minder strikt.
Ja hij doet het prima verder. Althans buiten het defect wat hij al had dan.

Ik hang zelf ook meer richting Express replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:10
Overigens was mijn replacement 6 plus echt niet van nieuw te onderscheiden(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Famous schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:29:

Nou, dat zal ik je vertellen. Ik heb vandaag voor 't eerst in 8 jaar ofzo iPhone-eigenaarschap m'n scherm laten barsten. Niet door m'n telefoon te laten vallen ofzo, maar door 'm net even aan te tikken met een nog net wat te volle fles wijn bij het inschenken terwijl de telefoon face-up op tafel lag. Net hard genoeg om een hoekje d'r uit te tikken en een barst van links naar rechts over het scherm heen te maken. (Niet bepaald hetzelfde effect als 'm op straat laten flikkeren m.a.w.) Meteen een genius bar afspraak gepland want ik kan dat soort shit niet hebben natuurlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2015 03:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
Ik twijfel nog wel een beetje. Kan weer verlengen en heb nu de htc one m8. De m9 is niet zo best. Misschien toch maar eens voor de iPhone 6 gaan. Plus is net te groot. Heb al een ipad en die werkt prima. Wel veel minder in te stellen da op Android maar das misschien wel eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

iPhone 6 16GB mede door toedoen van mezelf in het water gevallen...
Kan die niet goed tegen... Na 2 1/2 dag in bak met rijst hebben gelezen met sim-ding eruit start tie wel nog op.
Maar touchscreen doet het niet meer en display zitten allemaal witte strepen in...
Kortom k*t met peren...

Wat is het handigst om nu te doen?
Inboedelverzekering ben ik nu as we speak aan het kijken of ik het daar op kan claimen...

Maar zou ik hem bij de Apple Store kunnen "inleveren" in ruil voor een refurbished model??
Of doen ze daar dan moeilijk over vanwege de waterschade?
Toestel gaat dus gewoon nog aan maar niet te gebruiken...

En iemand ervaring met de kosten van een eventuele refurbishede iPhone 6 16GB?
Een en ander wel gevonden @ https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL maar geen idee of die max.prijzen zijn en welk model (16-64-128GB)??

[ Voor 18% gewijzigd door Tha BasZ op 28-06-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
jaydenjarno schreef op zondag 28 juni 2015 @ 15:31:
Ik twijfel nog wel een beetje. Kan weer verlengen en heb nu de htc one m8. De m9 is niet zo best. Misschien toch maar eens voor de iPhone 6 gaan. Plus is net te groot. Heb al een ipad en die werkt prima. Wel veel minder in te stellen da op Android maar das misschien wel eens goed.
Vraag jezelf af (en post het hier) wat je nu doet dat je ook straks wil kunnen. Dan kunnen anderen je misschien helpen met melden wat wel of niet kan.

Daarnaast zou je misschien ook kunnen wachten op de iPhone 6S die met 3 maanden uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 09:30
Tha BasZ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:41:
Kan die niet goed tegen... Na 2 1/2 dag in bak met rijst hebben gelezen met sim-ding eruit start tie wel nog op.
Maar touchscreen doet het niet meer en display zitten allemaal witte strepen in...
Kortom k*t met peren...

Wat is het handigst om nu te doen?
Inboedelverzekering ben ik nu as we speak aan het kijken of ik het daar op kan claimen...

Maar zou ik hem bij de Apple Store kunnen "inleveren" in ruil voor een refurbished model??

Een en ander wel gevonden @ https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL maar geen idee of die max.prijzen zijn en welk model (16-64-128GB)??
Inboedelverzekering lijkt mij wel te beste optie, maar let op het moet wel thuis gebeurd zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 16-09 16:46
Tha BasZ schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:41:

Van diezelfde link:
"Een iPhone die bijvoorbeeld een storing vertoont door schade, waaronder schade veroorzaakt door een vloeistof, komt niet in aanmerking voor garantieservice, maar wel voor service buiten garantie. Bepaalde schade komt echter niet in aanmerking voor service buiten garantie, waaronder catastrofale schade, zoals wanneer het apparaat uit elkaar valt, en als het apparaat niet werkt wegens onbevoegde aanpassingen."

en "iPhone 6 Plus € 331,10, iPhone 6 € 297,10, Als u service buiten garantie aanvraagt, plaatst Apple een reservering op uw creditcard ter waarde van de maximale kosten voor service die hierboven worden vermeld. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op uw bestedingsruimte. De uiteindelijke servicekosten die wij voor de service in rekening brengen, worden tijdens het onderzoek van uw apparaat vastgesteld en kunnen minder bedragen dan de hierboven vermelde kosten."

Dit zijn dus de maximale kosten, wss voor het 128gb model. Er staat wel dat Apple heeft wel het recht om service buiten garantie te weigeren, even een afspraak maken bij de Genius Bar lijkt mij het beste manier om dat traject te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat betreft de verzekering rondom de iPhone 6, maak ik dankbaar gebruik van mijn "Buiten de deur" verzekering van Interpolis.. voor een paar euro p/m.

Daarnaast is het gewoon een kwestie van, net even iets zorgvuldiger zijn in mijn optiek. Ik heb zelf een hoesje eromheen met card-slots (zonder sluiting flapje, maar gewoon met magneetje) en dat bevalt mij prima. Geen portemonnee meer nodig (heb toch geen kleingeld, anders ligt het wel in de auto).

Het hoesje wat ik gebruik heb ik via dealextreme en is dermate dik, dat die een aardig stootje kan opvangen.

Uitermate tevreden met de iPhone. Het enige wat ik zou willen in iOS 9 is dat de navigatieknoppen in apps op duim hoogte komen :) Door de grootte van de iPhone is zou dat een fijne optionele toevoeging zijn.

Ik wil in iedergeval niet meer terug naar 4,5 inch + bijbehorende DPI.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 29-06-2015 11:06 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
Ik zou mijn toestel veel gebruiken voor mail, Facebook, whatsapp, internet, navigatie, bellen (duh), foto's, en veel nieuwsapps, dus wel alle dingen die je met de iPhone ook kan. Maar misschien gebruik ok iets wat toch anders Is bij de iPhone. Batterij duur moet toch wel een dag zijn die met redelijk gebruik haalbaar moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
jaydenjarno schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:40:
Ik zou mijn toestel veel gebruiken voor mail, Facebook, whatsapp, internet, navigatie, bellen (duh), foto's, en veel nieuwsapps, dus wel alle dingen die je met de iPhone ook kan. Maar misschien gebruik ok iets wat toch anders Is bij de iPhone. Batterij duur moet toch wel een dag zijn die met redelijk gebruik haalbaar moet zijn
Dat moet met de iPhone 6 geen enkel probleem zijn. Met normaal gebruik haal je prima 1,5 dag. Dit klinkt als iets intensiever gebruik, zeker met navigatie, dus 1 dag moet wel te doen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DwightKSchrute schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Dat moet met de iPhone 6 geen enkel probleem zijn. Met normaal gebruik haal je prima 1,5 dag. Dit klinkt als iets intensiever gebruik, zeker met navigatie, dus 1 dag moet wel te doen zijn lijkt me.
Hier ook met gemak bijna 2 dagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier ook en dan staat wifi gewoon de hele dag aan. Die zou + bluetooth nog uit kunnen op de meeste momenten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Bluetooth uitzetten scheelt nauwelijks. Wifi uitzetten scheelt alleen als je overdag minder vaak op dezelfde locatie met wifi bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2018
Goedeavond,

Na bijna 3 jaar met de 4s rondgelopen te hebben is het tijd voor een update.
Nu zat ik te kijken naar de 6 of 6 plus.
Dat is al de 6 geworden, omdat ik voor mij persoonlijk de meerwaardes van de plus niet inzie, aangezien ik graag met 1 hand op de telefoon werk etc.
daarna de 16 of 64 gb.
Gebruik nu nog de 16gb variant maar deze zit wel redelijk vol, en daar staat maar 40 nummers op en ong 1k foto's, welke natuurlijk minder ruimte in beslag nemen dan de foto's van de 6.

Alleen dan nu de vraag, maakt het veel uit of je de t-mobile versie of de sim-lock vrije versie aanschaft?
Op vakantie gaan doen we puur in europa, en daar internet ik nauwelijks.(dit had ik gelezen ipv het 4g netwerk).
En klopt het uit ervaringen, dat indien je niet direct van tmobile zelf af bestelt, dat je bijv. bij coolblue of studentmobiel een niet nederlandse iphone 6 kan krijgen, en dan direct met apple eventuele klachten moet afhandelen?

Hoor graag van jullie wat adviezen.

Thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door Ditvoorst op 29-06-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 16-09 16:46
Ditvoorst schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:35:
Goedeavond

Alleen dan nu de vraag, maakt het veel uit of je de t-mobile versie of de sim-lock vrije versie aanschaft?
Op vakantie gaan doen we puur in europa, en daar internet ik nauwelijks.(dit had ik gelezen ipv het 4g netwerk).
En klopt het uit ervaringen, dat indien je niet direct van tmobile zelf af bestelt, dat je bijv. bij coolblue of studentmobiel een niet nederlandse iphone 6 kan krijgen, en dan direct met apple eventuele klachten moet afhandelen?

Thanks!
Ik ben zelf nu sinds een 2 weken in het bezit van de "Tmobile" versie van de 6+ via Studentmobiel. Ik kan bevestigen dat er geen simlock op zit, werk nu met een Tele2 sim tot mijn Tmobile abo gaat lopen (volgens Apple zijn er geen simlocks in NL). Zit geen app voorgeïnstalleerd, verpakking is gesealed, dus Tmobile heeft hem niet opengemaakt. Boekjes waren bij mij in Nederlands en Duits en nog een taal dacht ik, Frans wss. Dus hij komt in ieder geval uit de Benelux/Frankrijk/Duitsland. Studentmobiel gaf aan dat de Tmobile versie bij Tmobile wordt ingekocht ivm Apple en dat ie daarom goedkoper is (zal wel iets zijn met volumevoordeel dat Tmobile heeft bij Apple). Garantie gaat in principe met de webwinkel waar je hem koopt, maar ik heb AppleCare erbij genomen, dan kan ik rechtstreeks bij de Apple Store in Den Haag 2 jaar lang binnenlopen, als je bijv valt, oplader stuk gaat of de oortjes het begeven. Daar is ie gecheckt op serienummer en processor ID, daar hebben ze geen opmerking gemaakt dat ie uit het buitenland zou komen... Gaat immers om land van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil zit voornamelijk in de gebruikte modems in de verschillende versies.
De t-mobile versie is daarin iets beperkter.

Ook kan het zijn dat bv de Franse Apple store geen T-mobile versie in de refurb heeft, gaat hij dus defect op vakantie (om maar iets te noemen) kunnen ze hem niet gelijk omwisselen. Of kan het zijn dat je Nederlandse t-mobile versie in Canada geen 4G heeft. Dat komt misschien allemaal nooit voor maar aan dat soort verschillen moet je denken.

http://www.redmondpie.com...phone-6-6-plus-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ditvoorst schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:35:

Thanks!
Studentmobiel levert ook buitenlandse toestellen, weet niet, of dit ook voor de iPhone geldt, geen ervaring mee. Wèl geven ze dan gewoon garantie op zo'n toestel.
Coolblue verkoopt Nederlandse toestellen (dit wèl uit eigen ervaring).

Met een via T-Mobile gekochte telefoon moet je (zover ik weet, nooit een T-Mobile toestel gehad), bij een defect, idd terug naar T-Mobile maar eerlijk gezegd, zie ik dit niet als voordeel, met de garantie van Apple ben je vaak beter (en sneller) geholpen.
Alleen geldt die, wanneer het toestel niet bij Apple zelf gekocht is, alleen voor het eerste jaar, daarna moet je sowieso naar de shop, waar je hem gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2018
Aangezien we vaak niet verder komen dan Italie etc met vakantie lijkt me dus de t-mobile versie voldoende?
Bespaard nog is 66 euro waarvoor je makkelijk de screenprotector en case kan halen.

Of zeggen jullie vodafone of kpn is beter qua bereik en hoeveelheid gb's?
Qua prijs ligt het ook allemaal ongeveer in hetzelfde rijtje 44-49 euro p.m.

[ Voor 28% gewijzigd door Ditvoorst op 30-06-2015 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je wat hoort van Apple Nadat je een Defecte iPhone hebt opgestuurd?

Ik heb een UPS box ontvangen en de telefoon daarin gedaan. Daarna alleen niets meer vernomen :( . Duurt dat een aantal dagen? Of krijg je ineens wat retour ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Donstil schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:52:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je wat hoort van Apple Nadat je een Defecte iPhone hebt opgestuurd?

Ik heb een UPS box ontvangen en de telefoon daarin gedaan. Daarna alleen niets meer vernomen :( . Duurt dat een aantal dagen? Of krijg je ineens wat retour ofz?
Daar is een webservice voor beschikbaar. Apple/Support/Contact opn../Meer manieren../Controleer uw reparatiestatus. En de directe link: https://selfsolve.apple.com/repairstatus/main.do

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:18:
[...]

Daar is een webservice voor beschikbaar. Apple/Support/Contact opn../Meer manieren../Controleer uw reparatiestatus. En de directe link: https://selfsolve.apple.com/repairstatus/main.do
Ja die had ik al gecontroleerd helaas.
Status staat op "Lege doos verzonden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dan zou ik snel zelf contact opnemen!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online

Ik heb het één keer eerder gedaan met een iPad Mini. Duurt in totaal drie dagen:
-1 dag opsturen
-1 dag verwerken
-1 dag onderweg naar je

Dus eigenlijk ben je hem maar twee dagen kwijt!

That's why I love Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Maakt gsmweb.nl gebruik van grijze import dat iemand weet? Moet, als dat al zo is, qua garanties toch geen moer uitmaken? Bij problemen kan je dan toch gewoon langs de Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Als je een lege doos toegestuurd krijgt moet je volgens mij zelf bellen met UPS voor een ophaalafspraak. Want je was niet thuis bij het ophalen van de iPhone begrijp ik?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:15:
Dan zou ik snel zelf contact opnemen!
Haha ja dat ga ik maar even doen ja vanmiddag.
Redondo1982 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:33:
[...]

Ik heb het één keer eerder gedaan met een iPad Mini. Duurt in totaal drie dagen:
-1 dag opsturen
-1 dag verwerken
-1 dag onderweg naar je

Dus eigenlijk ben je hem maar twee dagen kwijt!

That's why I love Apple.
Ja ik had eens een Defecte iPad Mini Retina en ging het precies zo.
Dus zit al twee dagen op de Bevestiging te wachten dat hij is aangekomen.
BillSpaarbank schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:01:
[...]
Als je een lege doos toegestuurd krijgt moet je volgens mij zelf bellen met UPS voor een ophaalafspraak. Want je was niet thuis bij het ophalen van de iPhone begrijp ik?
Ja ja dat is gebeurd, iPhone (doosje waar iPhone in moet) in UPS zak is opgehaald door UPS.
Heb hem netjes aangemeld bij UPS en is ook gescanned door de vervoerder (komt dagelijks op de zaak hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nieuwe iTunes is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Donstil schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:51:
Het verschil zit voornamelijk in de gebruikte modems in de verschillende versies.
De t-mobile versie is daarin iets beperkter.

Ook kan het zijn dat bv de Franse Apple store geen T-mobile versie in de refurb heeft, gaat hij dus defect op vakantie (om maar iets te noemen) kunnen ze hem niet gelijk omwisselen. Of kan het zijn dat je Nederlandse t-mobile versie in Canada geen 4G heeft. Dat komt misschien allemaal nooit voor maar aan dat soort verschillen moet je denken.

http://www.redmondpie.com...phone-6-6-plus-explained/
Dit klopt totaal niet. Jouw verhaal geldt alleen voor de T-Mobile USA-variant van de iPhone 6. In Europa is dat verschil er niet. T-Mobile iPhone 6 is exact hetzelfde als simlockvrije iPhone 6.

Er zijn niet zoveel verschillende varianten van de iPhone 6 trouwens, kijk maar op deze pagina voor de verschillen: https://www.apple.com/iphone/LTE/

In Nederland hebben we de A1586.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 01-07-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vandaag komt mijn zilveren iPhone 6 64GB binnen. Ben benieuwd, wel eerder iPhone's gehad maar nog een 6! Spannond!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 11:14
vroeger waren er 3 verschillende modellen, te weten CDMA en 1 GSM US en 1 GSM wereldwijd.

Nu zijn er nog 2 modellen over, CDMA en GSM wereldwijd incl. US.

Dit heeft te maken dat het GSM model bijna alle 4G frequenties ondersteund.
MarcoC schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Dit klopt totaal niet. Jouw verhaal geldt alleen voor de T-Mobile USA-variant van de iPhone 6. In Europa is dat verschil er niet. T-Mobile iPhone 6 is exact hetzelfde als simlockvrije iPhone 6.

Er zijn niet zoveel verschillende varianten van de iPhone 6 trouwens, kijk maar op deze pagina voor de verschillen: https://www.apple.com/iphone/LTE/

In Nederland hebben we de A1586.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MichelJ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:04:
vroeger waren er 3 verschillende modellen, te weten CDMA en 1 GSM US en 1 GSM wereldwijd.

Nu zijn er nog 2 modellen over, CDMA en GSM wereldwijd incl. US.

Dit heeft te maken dat het GSM model bijna alle 4G frequenties ondersteund.

[...]
Dat verschilt een beetje per iteratie. Van de iPhone 4S was er bijvoorbeeld maar 1 model, van de iPhone 5 waren er 2 en van de 5S wel 4 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CyBeR schreef op zondag 28 juni 2015 @ 03:11:
[...]

Nou, dat zal ik je vertellen. Ik heb vandaag voor 't eerst in 8 jaar ofzo iPhone-eigenaarschap m'n scherm laten barsten. Niet door m'n telefoon te laten vallen ofzo, maar door 'm net even aan te tikken met een nog net wat te volle fles wijn bij het inschenken terwijl de telefoon face-up op tafel lag. Net hard genoeg om een hoekje d'r uit te tikken en een barst van links naar rechts over het scherm heen te maken. (Niet bepaald hetzelfde effect als 'm op straat laten flikkeren m.a.w.) Meteen een genius bar afspraak gepland want ik kan dat soort shit niet hebben natuurlijk :P
Inmiddels heb ik dit laten fixen en €109 verder heb ik weer een barstloos scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:21:
[...]

Inmiddels heb ik dit laten fixen en €109 verder heb ik weer een barstloos scherm.
Die prijs valt me nog best mee bij Apple zelf. :) Mooi dat het gefixed is. Ik snap ook nooit dat mensen met een barst in het scherm blijven rondlopen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

CyBeR schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:21:
[...]

Zoals hierboven, een mooie hele prijs. Doen ze dat uit coulance?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fynrd1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:12:
[...]

Zoals hierboven, een mooie hele prijs. Doen ze dat uit coulance?
Nee, scherm vervangen kost gewoon zoveel. Dat is inclusief scherm, homeknop (bij dit model) en de tijd die 't ze kost om 't te doen. Dat laatste kan niet veel zijn want met anderhalf uur is 't gedaan.

Ze hebben 't bij mij overigens 2x gedaan want de nieuwe homeknop was niet helemaal lekker. De 2e keer gratis uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kut zooi... koop ik een 1,5 maand oude iPhone 6 over van een Tweaker, komt ie binnen... Touch ID kapot en moederbord problemen (updaten was bijv niet mogelijk). Kan dus gelijk terug naar Apple :( Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
DennusB schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:11:
Kut zooi... koop ik een 1,5 maand oude iPhone 6 over van een Tweaker, komt ie binnen... Touch ID kapot en moederbord problemen (updaten was bijv niet mogelijk). Kan dus gelijk terug naar Apple :( Zucht.
Had je dat niet kunnen voorkomen door de iPhone op te halen en te bekijken of hij werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:26:
[...]

Had je dat niet kunnen voorkomen door de iPhone op te halen en te bekijken of hij werkt?
Ja, maar de verkoper verzekerde me van een goede werking. En had meerdere goede V&A reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Mijn Iphone 6+ heeft sinds de laatste update een batterij issue, ding is nu na 10 uur standby (van de lader af, in de broekzak, en verder niets) al leeg. Dit is al de 2e dag achter elkaar.

Nu vermoed ik dat de interne airco misschien wat harder draait ;), maar dit is toch wel echt klote.
Meer mensen hier last van sinds de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Is het jullie ook opgevallen dat een popup-venster eerst even heel snel heel fel verschijnt en dan weer dimt? Heb het bij eerdere iPhones niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
XO101 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:00:
Mijn Iphone 6+ heeft sinds de laatste update een batterij issue, ding is nu na 10 uur standby (van de lader af, in de broekzak, en verder niets) al leeg. Dit is al de 2e dag achter elkaar.

Nu vermoed ik dat de interne airco misschien wat harder draait ;), maar dit is toch wel echt klote.
Nee, niet echt. Is er niet een app die op de achtergrond blijft draaien (zou niet moeten, maar je weet maar nooit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online

Niet echt. Hier ook een 6+, om ongeveer 10:00 van de lader gehaald:
-Usage: 1h, 5m, waarvan ongeveer een half uurtje bellen
-Standby: 5h, 11m

M'n batterij heeft nog 98% te gaan.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Je kan zeggen wat je wil maar de service van Apple blijft toch wel heel tof. Vandaag met m'n kapotte iPhone naar een Apple Store gegaan en uurtje later met nieuwe weer weggelopen :) Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

DennusB schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:32:
Je kan zeggen wat je wil maar de service van Apple blijft toch wel heel tof. Vandaag met m'n kapotte iPhone naar een Apple Store gegaan en uurtje later met nieuwe weer weggelopen :) Ideaal!
Met of zonder Apple Care?
Kan mij herinneren dat ze daar vroeger nog lastig om deden.

Maar los van de vraag mooie service ;)

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
nagasy schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:55:
[...]

Ik had een probleem met het updaten van mijn telefoon. Ik probeerde het via iTunes, maar hij bleef halverwege steken en kreeg mijn iPhone niet meer aan. Klein testje in de Apple Store in Amsterdam en ik kreeg een nieuwe mee. Dit was zonder Apple Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Ik had een probleem met het updaten van mijn telefoon. Ik probeerde het via iTunes, maar hij bleef halverwege steken en kreeg mijn iPhone niet meer aan. Klein testje in de Apple Store in Amsterdam en ik kreeg een nieuwe mee. Dit was zonder Apple Care.
Dat was dus ook wat ik precies had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
nagasy schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:55:
[...]

Apple Care is nooit nodig in de eerste 2 jaar als je bij Apple zelf hebt gekocht.
Daar zullen ze ook nooit moeilijk over doen, wat je probleem ook is.
Garantie is garantie.

Als het wel je eigen schuld kan zijn is het natuurlijk een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
SidewalkSuper schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Apple Care is nooit nodig in de eerste 2 jaar als je bij Apple zelf hebt gekocht.
Daar zullen ze ook nooit moeilijk over doen, wat je probleem ook is.
Garantie is garantie.

Als het wel je eigen schuld kan zijn is het natuurlijk een ander verhaal.
Als je hem bij apple hebt gekocht inderdaad. Als je hem via een andere shop hebt dan kan je de eerste jaar terecht bij apple en de tweede jaar verwijzen je door naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swasoe
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:28
Hallo! Ik heb nu een tijdje (sinds de release) een iPhone 6. Nou stuurde ik laatst een SMS met de ''Berichten'' app. Normaal krijg ik alle SMS gewoon binnen via mijn telefoon, maar dit keer kreeg ik niks terug, wat ik een beetje apart vond. Toen ik thuis was en op mijn iPad keek (die gesynchroniseert zijn met elkaar) stond daar wel dat ik een SMS terug had, en deze kon ik gewoon bekijken. Hierna nog een keer m'n mobiel gecheckt, nog steeds niks ontvangen. Komt dit door een verkeerde instelling op mijn telefoon? (Degene met wie ik SMSte had trouwens ook een iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
CyBeR schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Nee, scherm vervangen kost gewoon zoveel. Dat is inclusief scherm, homeknop (bij dit model) en de tijd die 't ze kost om 't te doen. Dat laatste kan niet veel zijn want met anderhalf uur is 't gedaan.

Ze hebben 't bij mij overigens 2x gedaan want de nieuwe homeknop was niet helemaal lekker. De 2e keer gratis uiteraard.
En toch is het best netjes en wel iets van coulance, want veel winst kunnen ze er dan nooit op maken volgens mij.
1,5 uur werk is toch al snel minimaal 75 euro lijkt me zo, dan scherm enzo er nog bij.
Ik vind het netjes in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online

Ligt niet aan de update, maar aan achtergond processen of een slechte batterij. Daar moet je het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje i.v.m. het gebruik van een "powerpack" in combinatie met iPhone 6. Ik vertrek morgen op reis (feest!) en kwam vandaag in onze lokale supermarkt een Powerpack tegen en heb het maar gewoon gekocht. Het is echter van een onbekend merk. Even wat gegevens ervan op een rijtje:
1) De capaciteit is 5600 mAh (voor mij voldoende)
2) DC Input: 5.0V 800mA
DC output: 5.0V 1000mA
3) USB kabel om hem op te laden. (volgens mij USB -> micro USB)
4) Aan knop en indicator met 4 lichtjes
5) Zeeeer stevige metalen behuizing.
6) Werkte toen ik hem aanzette en iPhone probeerde op te laden
7) Kostte €20 en is voorzien van Europese keurmerken.

Mijn vraag is nu: is het veilig om deze bank te gebruiken in combinatie met mijn iPhone 6. Ik ging ervan uit van wel aangezien het volgens mij de iPhone is die regelt hoeveel stroom hij "uit de batterij trekt" en niet andersom. Ik ben nu echter beginnen twijfelen en vroeg me af of er risico's zijn bij het gebruiken van dit soort zaken. Nogmaals: het ding voelt zeker niet aan als plastic 'Action' brol, maar het merk "Power - Mobile power" is ook niet gekend.

Dus: gebruiken of toch maar beter niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:55:
Ik heb een vraagje i.v.m. het gebruik van een "powerpack" in combinatie met iPhone 6. Ik vertrek morgen op reis (feest!) en kwam vandaag in onze lokale supermarkt een Powerpack tegen en heb het maar gewoon gekocht. Het is echter van een onbekend merk. Even wat gegevens ervan op een rijtje:
1) De capaciteit is 5600 mAh (voor mij voldoende)
2) DC Input: 5.0V 800mA
DC output: 5.0V 1000mA
3) USB kabel om hem op te laden. (volgens mij USB -> micro USB)
4) Aan knop en indicator met 4 lichtjes
5) Zeeeer stevige metalen behuizing.
6) Werkte toen ik hem aanzette en iPhone probeerde op te laden
7) Kostte €20 en is voorzien van Europese keurmerken.

Mijn vraag is nu: is het veilig om deze bank te gebruiken in combinatie met mijn iPhone 6. Ik ging ervan uit van wel aangezien het volgens mij de iPhone is die regelt hoeveel stroom hij "uit de batterij trekt" en niet andersom. Ik ben nu echter beginnen twijfelen en vroeg me af of er risico's zijn bij het gebruiken van dit soort zaken. Nogmaals: het ding voelt zeker niet aan als plastic 'Action' brol, maar het merk "Power - Mobile power" is ook niet gekend.

Dus: gebruiken of toch maar beter niet?
De powerbank die jij hebt is voor mobiele telefoons, de andere variant is 10000mah en die is voor bv ipad tablet etc....

Mah staat voor ampère per uur de iphone is iets van 2900 als het goed is (zou je kunnen opzoeken bij de specificaties van de iphone).

Ook de uitgangsspanning komt overeen als deze te laag is laad je tel niet op en te hoog zou kortsluiting kunnen veroorzaken.
Mobiele telefoons(Samsung Apple HTC enz)
hebben universeel deze uitgangspuntspanning van 5v 1000mah.

Je zou de iphone ongeveer 1,5 a 2 keer volledig moeten kunnen opladen ongeveer!

Het nadeel van powerbanks en battery packs is dat ze niet continu stroom naar je battery toe sturen (zoals het stopcontact) maar stroomstootjes ,als je powerbanks en powerpacks lang gebruikt zal dat je levensduur van je accu verkorten.

Een vakantie kan geen kwaad daarbij heb je nog garantie ook.

Mijn iphone 6 action hoes was 1.60€ 😉 en doet wat ie moet doen!

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja ik haalde hem vooral om op vliegtuig en lange autoritten te gebruiken en voor de rest om hem in mijn rugzak te houden voor als mijn batterij op sterven na dood is. En de eventuele "schade" die ik mijn batterij aandoe zal sowieso niet veel voorstellen in verhouding met al het andere gebruik en opladen in gewoon stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
ken-dj schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:55:
[...]

Het nadeel van powerbanks en battery packs is dat ze niet continu stroom naar je battery toe sturen (zoals het stopcontact) maar stroomstootjes ,als je powerbanks en powerpacks lang gebruikt zal dat je levensduur van je accu verkorten.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Een accupack levert een prima continue stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik begrijp sowieso niet waar deze vraag vandaan komt. Ik heb nog nooit gehoord dat een accupack slecht voor je telefoon zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag stelde ik voornamelijk omdat het een Powerbank is zonder merk. Ik weet ook wel dat Powerbanks van Xiaomi of Samsung ofzo degelijk materiaal zijn, maar die die ik heb is dus merkloos. Daarom wou ik hier zeker even natrekken of het geen kwaad kan om hem te gebruiken, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Waarom filmt mijn iPhone 6 niet in full HD, als ik een filmpje maak en,
deze upload naar YouTube is deze 420p in plaats van 1080p hoe kan dit ?

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 11-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:31
Albert020 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:27:
Waarom filmt mijn iPhone 6 niet in full HD, als ik een filmpje maak en,
deze upload naar YouTube is deze 420p in plaats van 1080p hoe kan dit ?
Is dit nog steeds het geval als je een paar uur wacht nadat het uploaden en 'processing' is voltooid? YouTube heeft namelijk even tijd nodig om video's te verwerken, en hogere kwaliteitsinstellingen worden hierdoor pas later beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
J.Appleseed schreef op zondag 12 juli 2015 @ 08:56:
[...]

Is dit nog steeds het geval als je een paar uur wacht nadat het uploaden en 'processing' is voltooid? YouTube heeft namelijk even tijd nodig om video's te verwerken, en hogere kwaliteitsinstellingen worden hierdoor pas later beschikbaar.
Idd, heb net even gekeken naar het filmpje, nu is ie 720p60HD
Maar hij moet toch ook in 1080p60HD kunnen filmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:31
Albert020 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Idd, heb net even gekeken naar het filmpje, nu is ie 720p60HD
Maar hij moet toch ook in 1080p60HD kunnen filmen ?
Dat klopt. Is 'gewoon' 1080p wel beschikbaar op YouTube? Dan kan het zijn dat je de 60fps optie niet hebt aangevinkt in Settings. Of is er helemaal geen 1080p te zien op YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
J.Appleseed schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Dat klopt. Is 'gewoon' 1080p wel beschikbaar op YouTube? Dan kan het zijn dat je de 60fps optie niet hebt aangevinkt in Settings. Of is er helemaal geen 1080p te zien op YouTube?
Heb de 60fps optie aangevinkt, maar met YouTube zie ik alleen 720p60hd, 1080p staat er niet bij....

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/46239.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 12-07-2015 09:26 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.