• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 16:37
Ik ben begonnen met een Siemens C25, daarna verschillende kleine telefoons gehad waaronder de nokia 8210 en SE T630, toen een HTC HD2 gehad, formaat beviel me erg goed. Vanaf toen aan de iPhone, eerst de 4 en nu de 5. Ben persoonlijk erg blij met de nieuwe grotere modellen, vandaar mijn keuze voor de 6+. Naast mijn iPhone altijd een iPad mini gehad. Deze gaat een deze dagen de deur uit en zal zeer zeker steeds meer en meer op m'n toekomstige iPhone gaan doen.

Ik denk zelfs dat apple de iPad mini uit het assortiment gaat halen, wellicht niet meteen, maar ik heb het idee dat deze het geen 2jr meer redt.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Verwijderd

Ik na wikken en wegen toch besloten om voor de zwarte 6 te gaan.
Deze is voor mij zelf het meest praktisch en toch een groter scherm als mijn huidige 5

Van plan om deze online te bestellen bij Apple. Hoe laat begint de verkoop eigenlijk de 26ste?

Bij mijn 5 was dit 's nachts een keer.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
Zal de iPhone 6 dus te bewonderen zijn in de Apple Store Den Haag vrijdag 26 september?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mprkooij schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:14:
Zal de iPhone 6 dus te bewonderen zijn in de Apple Store Den Haag vrijdag 26 september?
Volgens m;n glazenbol wel, maar die heeft het ook wel eens mis.

39

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 18:15
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:13:
Van plan om deze online te bestellen bij Apple. Hoe laat begint de verkoop eigenlijk de 26ste?
Ik ga ook voor de zwarte 6.

Er gaan geruchten dat de reserveringen al de 19e start.
Fietsbel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:15:
[...]

Volgens m;n glazenbol wel, maar die heeft het ook wel eens mis.
Ik heb hem gister opgeladen, komt altijd wel van pas in deze tijden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Heeft iemand een idee of de MM ze ook op launch day zal gaan hebben?

Verwijderd

Tom schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:55:
[...]

Grappig, als je een paar jaar terug iemand over z'n oude gsm's sprak dan noemde ze dat altijd "koelkast". Nu gaan we weer terug naar die tijd en wil iedereen weer zo'n koelkast. Helemaal bizar is dat men tablets, die vooral thuis op de bank liggen en niet in je zak hoeven juist kleiner wil :+

Ik vind het iPhone 4 (en 5) formaat nog het fijnste. En ik ben niet de enige. Het is erg jammer dat Apple mensen nu verplicht naar een nog groter formaat te gaan. Ik vind het prima als ze er een formaat boven plaatsen zoals de 6 Plus voor de mensen zoals jij, maar ik had liever gezien dat de 6 dan hetzelfde formaat zou hebben als de 5.

Tot dusver loop ik gelijk met de major release van de iPhone, dus van 3G naar 4 naar 5. Deze heb ik twee jaar en is nog goed, maar als ik uitstel zit ik niet meer op dat releaseschema. Overweeg dus ook de 6... overstappen naar een ander platform zie ik niet zitten. Android ben ik geen fan van en Windows vind ik geen alternatief.
Niemand verplicht je om op het release-schema te blijven? Je kan, mits de huidige iPhone prima functioneert natuurlijk, gewoon een release overslaan. Vanwaar dat dwangmatige 'ik moet bij een modelwijziging per se dit nieuwe model hebben'? No offense natuurlijk, maar ik vraag mij gewoon af wat je er nu toe doet bewegen om voor een nieuwe iPhone te gaan welke je eigenlijk niet bevalt om maar op een 'release-schema' te blijven?

Vraagje aan huidige iPhone 5(S) bezitters: is er iemand die echt het gevoel heeft dat zijn telefoon outdated is? Ik kan begrijpen dat een iPhone 4 bezitter dat gevoel wel heeft omdat iOS 7 niet al te soepel draait, maar zijn er ook mensen met een iPhone 5(S) die nu voor een iPhone 6 gaan omdat ze het gevoel hebben dat hun huidige iPhone gewoon echt niet meer kan?
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:31:
Vraagje aan huidige iPhone 5(S) bezitters: is er iemand die echt het gevoel heeft dat zijn telefoon outdated is? Ik kan begrijpen dat een iPhone 4 bezitter dat gevoel wel heeft omdat iOS 7 niet al te soepel draait, maar zijn er ook mensen met een iPhone 5(S) die nu voor een iPhone 6 gaan omdat ze het gevoel hebben dat hun huidige iPhone gewoon echt niet meer kan?
Check.

Eigenlijk puur en alleen door het scherm, de rest van de telefoon voelt nog prima (is snel, top camera, 4G enz)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
[...]
Met Donstil hierboven. Check. 5S, neem ieder jaar de volgende. Alles loopt top, TouchID alleen al was de upgrade vanaf de 5 meer dan waard, maar een groter scherm was toch wel welkom. Surf er heel veel op, en bel eigenlijk nooit. 4.7" is misschien wel perfect voor een telefoon, maar die 5.5" lonkt te hard. Wil het gewoon wel eens een jaartje proberen. Heb een beetje het gevoel dat het hetzelfde is als de eerste grote flatscreen aan de muur. Eerste week denk je omg, tweede week zie je het niet meer en na een paar maanden denk je had ik maar een maatje groter genomen.

Maak me voornamelijk zorgen over transport, ook al past de dummy fijn in mijn broekzak (lijkt het).

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:30:
Heeft iemand een idee of de MM ze ook op launch day zal gaan hebben?
De telecom afdelingen van de MM zijn Shop-in-Shop's van the PhoneHouse. Ik verwacht dat ze ze gewoon hebben.

Verwijderd

Mizgala28 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:12:
[...]

Is nooit het geval geweest en zal nooit veranderen.
Dat is erg jammer. Waarom is dat eigenlijk?

• UltraSub
Design, kan strakker en kleiner daardoor. En natuurlijk cashcow gemaskeerd onder mom van design :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:48:
[...]

Dat is erg jammer. Waarom is dat eigenlijk?
Dat levert meer geld op ;) Plus natuurlijk dat het ingewikkelder is om zowel interne als externe opslag te hebben. Dat past niet binnen de simpelheid die ze bij Apple lijken te willen aanhouden. Wat lullig is het wel, want met iets als een unified storage system zoals WP dat heeft zou dat laatste probleem opgelost moeten zijn. Maar dan kunnen ze weer geen prestaties garanderen.

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/beyhd3.png

[ Voor 17% gewijzigd door Remko.me op 11-09-2014 21:27 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Hmm blijkbaar is er tegenwoordig ook een Apple Store in Den Haag. Ik verwacht dat Amsterdam gewoon de drukste gaat worden met de release en ook de meeste exemplaren krijgt. Sws geen gekkenhuis zoals de iPhone 5 release.

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
[...]

Niemand verplicht je om op het release-schema te blijven? Je kan, mits de huidige iPhone prima functioneert natuurlijk, gewoon een release overslaan. Vanwaar dat dwangmatige 'ik moet bij een modelwijziging per se dit nieuwe model hebben'? No offense natuurlijk, maar ik vraag mij gewoon af wat je er nu toe doet bewegen om voor een nieuwe iPhone te gaan welke je eigenlijk niet bevalt om maar op een 'release-schema' te blijven?

Als liefhebber van een klein formaat heb je over een paar jaar niets meer te kiezen natuurlijk, dus in die zin is het wel verplicht. De 5s zal voorlopig zal voorlopig volstaan voor mij, zou mooi zijn als apple volgend jaar nog een a9 in een 4 inch toestel stopt :)

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 22:59
De iPhone 6 aanbieding bij Vodafone voor € 54,- per maand zonder bijbetaling.
Is dit reëel?

http://www.belsimpel.nl/a...7880448&cntd=1#aanb_17222

[ Voor 44% gewijzigd door Scallius op 11-09-2014 22:12 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
Scallius schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:11:
De iPhone 6 aanbieding bij Vodafone voor € 54,- per maand zonder bijbetaling.
Is dit reëel?

http://www.belsimpel.nl/a...7880448&cntd=1#aanb_17222
Wat denk je zelf?

699€ iphone

300 belminuten en 1gb per maand kost je sim only misschien €20pm.
€1179 voor 2 jaar dan. Dus nee, lijkt me niet redelijk.

Belsimpel vraagt jou €850 voor een telefoon die een adviesverkoopprijs heeft van €699. Even nadenken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 11-09-2014 22:22 ]

• Remko.me
@Scallius kun je toch zelf uitrekenen

1296 euro totaalprijs - 699 / 25 = 23,88 euro per maand voor je abo 300 belminuten, onbeperkt sms en 1000 internet 4g

• Scallius
Yes, ik begrijp de berekening. Maar ik weet nog dat bij mijn iPhone 5, bij een €54,- abonnement, nog een 189,- bijbetaling vereist was.

Viel me op dat Vodafone gewoon nu ineens geen bijbetaling rekent bij deze abonnementsprijs. Wel lijkt het addertje een beetje te liggen bij die 1GB, dus daar zal ik nog even naar moeten kijken.

• Draakje5
Scallius schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:26:
Yes, ik begrijp de berekening. Maar ik weet nog dat bij mijn iPhone 5, bij een €54,- abonnement, nog een 189,- bijbetaling vereist was.

Viel me op dat Vodafone gewoon nu ineens geen bijbetaling rekent bij deze abonnementsprijs. Wel lijkt het addertje een beetje te liggen bij die 1GB, dus daar zal ik nog even naar moeten kijken.
Belsimpel waar je kijkt he, niet vodafone.. Abonnement via vodafone..

• crazylegs
Al is eerder geopperd, andere topics openen ivm de iPhone 6, een topic voor hoesjes, cases etc, een topic voor accessoires bij je iPhone 6. Ik zie het hier nu over prijzen en abo's gaan. Is het een idee om eea weer te scheiden net zoals bij vorige modellen ook is gedaan? Helaas ben ik niet bedreven in het maken van een goeie/mooie OP, maar het lijkt mij allemaal wel overzichtelijker..

• Scallius
crazylegs schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:30:
Al is eerder geopperd, andere topics openen ivm de iPhone 6, een topic voor hoesjes, cases etc, een topic voor accessoires bij je iPhone 6. Ik zie het hier nu over prijzen en abo's gaan. Is het een idee om eea weer te scheiden net zoals bij vorige modellen ook is gedaan? Helaas ben ik niet bedreven in het maken van een goeie/mooie OP, maar het lijkt mij allemaal wel overzichtelijker..
Excuus daarvoor, wilde hier verder geen discussie over starten. :-)

• keanu_
  • Laatst online: 12-10 14:51
voor abo's is natuurlijk wel al een apart topic beschikbaar!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
keanu_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:37:
voor abo's is natuurlijk wel al een apart topic beschikbaar!
Oh ja?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43

• crazylegs
Scallius schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:32:
[...]

Excuus daarvoor, wilde hier verder geen discussie over starten. :-)
Ik bedoelde niets verkeerds ofzo, wil ook niet op de stoel van een mod gaan zitten, maar, het zou mooi zijn als elk topic an sich wordt opgestart. Makkelijk zoeken en niet door tig posts heen moeten waarnaar je niet op zoek bent vandaar mijn post. :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Nu is het weer mooi geweest met het slowchatten. Dit staat gewoon in de topicwarning. Graag ontopic en inhoudelijk reageren. Het staat iedereen vrij om een topic te openen over specifieke onderwerpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 11-09-2014 22:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• R3nt0n
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-03-2020
Beste forumers,

Ik ga over 2 weken naar Las Vegas en als ik de kans krijg wil ik daar een Iphone 6 Plus kopen. Weet iemand welk model (Model A1522 (GSM) / Model A1522 (CDMA) / Model A1524) in Nederland werkt i.v.m. het LTE gebeuren? Als ik het goed begrijp kan het volgens de kleine lettertjes op https://www.apple.com/iphone/LTE/ zijn dat LTE wireless service misschien niet beschikbaar is ondanks dat het wel aangegeven wordt.
En is de contract-vrije T-Mobile versie ook unlocked?

Alvast bedankt voor de hulp!

Grtz.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:29:
Nu maar zeggen "het werkt even wat omslachtig, totdat app makers de navigatie buttons naar onderen verplaatsen" is niet heel klantvriendelijk en/of een groot risico wat ze nemen.
En daarom hebben ze dus die feature ingebouwd. Daardoor voldoen ze aan de eis van de consumenten (grotere schermen) zonder dat je ook meteen fors in moet leveren op gebruiksgemak. Het is nou niet zo dat Apple ineens iets heel nieuws doet met die schermgroottes, anderen gebruiken die al veel langer. Wat die anderen echter niet hebben is die feature die het scherm wat naar beneden trekt zodat je bij de bovenste knoppen kunt komen.

Btw, als we kijken naar de gemiddelde Aziatische hand (Azie is grote markt dus laten we die vooral niet vergeten, zeker China niet!) dan is deze niet erg groot. Voor hun is een 4" telefoon al aardig huge. Toch zie ik ze veel met 4.7" en grotere apparaten rondwandelen en die hebben de eerder genoemde feature niet. Weet je zeker dat wat jij onder "gebruiksvriendelijk" verstaat ook daadwerkelijk "gebruiksvriendelijk" is? ;)
Nou, als ze bij Porsche ineens een auto uitbrengen onder de naam 911 met de motor voorin, dan is dat ook niet "des Porsche's", omdat het niet strookt met wat ze in het verleden hebben gedaan.
Dat is een gruwelijk slecht voorbeeld. Porsche heeft dan weliswaar niet de 911 zo uitgerust maar wel diverse andere modellen. Het is voor het merk Porsche niet ongewoon, wel voor een bepaald type, die 911. Het is niet "des 911" maar wel "des Porsche".
Van Apple heb ik (en velen) hoge verwachtingen, zeker voor wat betreft afwerking en het niet sluiten van compromissen.
Maak daar maar "te hoge verwachtingen" van. Apple is niet magisch anders als de rest van de wereld. Ze maken producten die zij zinnig vinden en waar ze veel tijd aan besteden om bijv. de workflow goed te krijgen. Doet de rest echter ook maar het resultaat verschilt nogal (de een slaagt er beter in dan de ander). Daarnaast is het ook een kwestie van zorgen dat je het product kunt verkopen. Dat betekent dat men ook onherroepelijk compromissen moet sluiten (zoals een groter scherm of juist kleiner scherm omdat de consument dit vraagt terwijl je het zelf liever niet hebt).
Ze hielden zich dan vaker niet aan de algemene standaard door te vernieuwen of dingen anders te doen, maar dan kwam dit altijd vanuit een sterk standpunt. Bij de "twijfelpuntjes" van de iPhone 6 heb ik echter niet het gevoel dat het komt vanwege een sterk standpunt of overtuiging.
Maar ondertussen heb je nog steeds niet vertelt welke twijfelpuntjes dat dan zijn en hoe ze het dan wel allemaal hadden moeten doen.
Op een 4.7" scherm kun je het verschil tussen 1080p en 720p (of ~750p wat de iPhone 6 heeft) zeker wel zien. Tot zo'n 4-4.3 inch is het verschil tussen 720p en 1080p merkbaar, maar minimaal, daarboven is het met name bij kleine tekst (op websites e.d.) wel te zien.
Kort samengevat: er is verschil maar die is minimaal.
Wat de grens is waarop je het verschil wel/niet kunt zien durf ik niet te zeggen, dat zal per persoon verschillen (hoe goed zijn je ogen), maar er is 1 argument wat je wel kunt geven: bijna alle video content is 1080p.
Je moet technisch wel in staat zijn om het weer te geven. Op een gegeven moment zijn de verschillen dusdanig minimaal dat het geen zin heeft. Op dit forum heb je de echte slimme techneuten en de wannabe's. Het verschil is heel eenvoudig te zien. De wannabe's kijken vrijwel alleen maar naar specs terwijl de echte slimmeriken deze vertalen naar toepasbaarheid. M.a.w. deze laatste groep kijkt veel meer naar wat de specs in de praktijk voor een gebruiker betekenen. Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen want uiteindelijk is dat ook het enige wat telt (het moet gewoon fatsoenlijk werken).
Bij smartphones is het scherm de grootste energieverbruiker en het aantal pixels wat je moet aansturen is ook zeker van invloed op het stroomverbruik hiervan.
Ik denk dat je daar naast zit. Het zijn eerder de wireless functies, zeker bij Apple en zeker bij de smartwatch gebruikers (bluetooth is zeer belangrijk, wifi en 3g/4g connectiviteit ook gezien onze continue drang naar informatie en communicatie). Locatiebepaling wordt ook vaker gebruikt (kijk maar eens naar het verschil tussen bijv iOS6 en iOS7) en dat slurpt enorm veel stroom. Applicaties blijven ook vaker in de achtergrond draaien en allerlei dingen doen zoals informatie ophalen en locatiebepaling doen zodat ze altijd actueel zijn. Het scherm en de hoeveelheid pixels is al lang niet meer de grootste energiegebruiker (energie kun je niet verbruiken trouwens).
iApp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:26:
Zullen wij een apart topic aanmaken voor de 'zal ik 4,7" of 5,5" iPhone nemen'?. Ik ben er nog niet uit.
Als je het kunt opbrengen: wachten tot je ze in de winkel kunt proberen. Kun je zelf zien hoe handelbaar ze zijn. De hardware is verder toch hetzelfde (nou ja, optical image stabilisation voor de 6+ maar is de vraag in hoeverre dit een verbetering is tov de digitale variant in de 6 en 6+ en de grotere accu door het grotere formaat (wat dan weer een onhandelbaar groot ding op kan leveren)).
Sorki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:09:
Waarom niet het gebied binnen vingerbereik gebruiken om aan te sturen en de rest gebruiken als 'extra' screen?
Omdat dit niet in iOS gaat werken. Buttons staan boven en/of onderin het scherm. Dat kun je niet zomaar even in een gebied binnen vingerbereik stoppen. Dat vereist dat een app daar dan weer rekening mee moet gaan houden en dus werkt zoiets niet als een app het niet ondersteund. Voor reachability is er geen enkele ondersteuning vanuit de app vereist. Dit werkt dus met alles. Het activeren doe je met iets dat onder vingerbereik zit (de homebutton). Er is wel degelijk heel goed over nagedacht, sterker nog, het lijkt erop dat Apple de enige is die erover heeft nagedacht want geen enkele andere fabrikant houdt rekening met kleine handjes en het onder vingerbereik krijgen van interface elementen. Je kunt beter de vraag stellen of ze dat hadden moeten doen of niet (oftewel: is het grotere formaat in de praktijk nou echt een belemmering in het bedienen van het apparaat?).

Het gaat wel erg hard in dit topic met reacties :P

• UltraSub
Zit weer eens te genieten van die high quality renders op de Apple site, maar damn, die lens steekt ver uit. Dat ding kan toch niet meer normaal op zijn rug liggen? Gaat sowieso wippen, en dan moet dat wel haast heel rap extra beschadiging opleveren. Lekker dan. Had hem dan 1 mm dikker gehouden. Dat snap ik dus echt niet. :(

En nee, ik doe er geen hoesje om. Alle iPhones sinds de 3G gehad, nooit een hoesje, altijd na een jaar nog perfect. Mijn vriendin is een ander verhaal, die krijgt voor en achter protectors als ik mijn telefoon doorschuif, én een hardcover :P

/edit
Dan doet Samsung dat beter, die laten de achterkant geleidelijk oplopen naar de lens, breder vlak er omheen, en dat zit in het midden. Die ligt stabieler, vandaag nog geprobeerd met een S3 van collega.

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 11-09-2014 23:12 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:51
Had gedacht toen dat van die uitstekende lens lekte dat ze het gingen gebruiken om additionele lenzen op te kunnen klikken als een echte camera.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
UltraSub schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:11:
Zit weer eens te genieten van die high quality renders op de Apple site, maar damn, die lens steekt ver uit. Dat ding kan toch niet meer normaal op zijn rug liggen? Gaat sowieso wippen, en dan moet dat wel haast heel rap extra beschadiging opleveren. Lekker dan. Had hem dan 1 mm dikker gehouden. Dat snap ik dus echt niet. :(

En nee, ik doe er geen hoesje om. Alle iPhones sinds de 3G gehad, nooit een hoesje, altijd na een jaar nog perfect. Mijn vriendin is een ander verhaal, die krijgt voor en achter protectors als ik mijn telefoon doorschuif, én een hardcover :P

/edit
Dan doet Samsung dat beter, die laten de achterkant geleidelijk oplopen naar de lens, breder vlak er omheen, en dat zit in het midden. Die ligt stabieler, vandaag nog geprobeerd met een S3 van collega.
Ben ik ook benieuwd naar, hou ook totaal niet van die uitstekende camera, als die echt onstabiel op tafel gaat liggen wordt het zwaar afzien, elke keer dezelfde drukpunten die krasjes opleveren..

• Draakje5
Als je geen hoesje neemt is dat vervelend ja. Ik vind zelf een hoesje een uniek en persoonlijk tintje aan de iPhone geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 15:42
ppl schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:03:
[...]
En daarom hebben ze dus die feature ingebouwd.
"It's not a bug, it's a feature ;) ". Maar even zonder gein: vind jij het een nette, elegante en eenvoudige (in gebruik) oplossing? Ik noem het een snelle oplossing voor een probleem wat ontstaan is door het introduceren van grotere schermen met een OS waar de navigatieknoppen bovenin zitten. Als ze het mijn inziens goed hadden willen doen, hadden ze met iOS 8 de knoppen standaard, of als optie, onderin beeld moeten hebben.
Wat die anderen echter niet hebben is die feature die het scherm wat naar beneden trekt zodat je bij de bovenste knoppen kunt komen.
Oh jawel hoor. De Galaxy Note serie heeft een soortgelijke feature allang (zie hier) en ik meen dat ook andere merken dit af en toe toepassen. Dit is echter meer gericht op het gebruik van het keyboard, zodat je dit met 1 hand kunt bedienen, niet omdat je anders niet bij basiszaken als navigatieknoppen kunt komen.
[...]
Maar ondertussen heb je nog steeds niet vertelt welke twijfelpuntjes dat dan zijn en hoe ze het dan wel allemaal hadden moeten doen.
Je quote die twijfelpunten zelf bij een eerdere post van mij :? Maar oke, om het even te herhalen:
  • Double tap/screen shrink om bij de navigatieknoppen te kunnen komen >> iOS 8 de optie geven (of standaard maken) om de navigatiebalken onderin beeld te plaatsen i.p.v. bovenin.
  • Uitstekende camera >> maak de telefoon 1mm dikker, is ie nog altijd erg dun en heb je meer plaats voor een grotere accu.
  • (Volgens de cijfers) is de accuduur van de iPhone 6 niet veel beter >> mooi samenlopend met het vorige punt geeft een iets dikkere behuizing meer ruimte voor een grotere accu.
  • Scherm had beter (hogere resolutie) gekund >> met de oplossingen hierboven van een grotere accu kan deze het extra stroomverbruik van een 1080p scherm opvangen.
  • (Imo) lelijke plastic strips aan de achterzijde >> de iPhone 5 had dit ook niet nodig om goede antenne ontvangst te hebben, dus er is een andere oplossing mogelijk. Zo niet, zorg dan in ieder geval dat de kleur van het plastic gelijk is aan het metaal.
Als je mensen de keuze zou geven uit:
- Situatie nu: 6.9mm dun, uitstekende camera, nauwelijks betere accuduur, niet beter (scherper) scherm
- Voorbeeld situatie: 7.9mm dun, volledig vlakke achterzijde, stuk betere accuduur, hoger resolutie scherm

dat vrijwel iedereen voor de 2e optie zou kiezen. Die ene millimeter dikker, en paar gram zwaarder, merk je na een uur al niet meer, een accu die een halve dag langer mee gaat en een scherper scherm geniet je iedere dag nog van.
[...]
Kort samengevat: er is verschil maar die is minimaal.

[...]
Je moet technisch wel in staat zijn om het weer te geven. Op een gegeven moment zijn de verschillen dusdanig minimaal dat het geen zin heeft. Op dit forum heb je de echte slimme techneuten en de wannabe's. Het verschil is heel eenvoudig te zien. De wannabe's kijken vrijwel alleen maar naar specs terwijl de echte slimmeriken deze vertalen naar toepasbaarheid.
Ik praat gewoon uit eigen ervaring. Bij overgang van mijn toenmalige Xperia S (4.3", 720p, 341ppi) naar Xperia Z (5", 1080p, 443ppi) kon ik vrij makkelijk zien dat kleine tekst en fijne grafische elementen er op het 1080p scherm scherper uitzagen. De ppi van de iPhone 6 is nog iets lager dan de Xperia S, dus ja ik durf vrijwel zeker te zeggen dat je het kunt zien. En ja dat is gewoon fijn, het is (bij gebrek aan een betere omschrijving) rustiger aan de ogen. Resolutie is echter niet het enige meetpunt voor wat betreft het scherm, ook helderheid, kleurechtheid, kijkhoeken, calibratiemogelijkheden en contrast spelen een grote rol.
[...]
Ik denk dat je daar naast zit. Het zijn eerder de wireless functies, zeker bij Apple en zeker bij de smartwatch gebruikers (bluetooth is zeer belangrijk, wifi en 3g/4g connectiviteit ook gezien onze continue drang naar informatie en communicatie). Locatiebepaling wordt ook vaker gebruikt (kijk maar eens naar het verschil tussen bijv iOS6 en iOS7) en dat slurpt enorm veel stroom. Applicaties blijven ook vaker in de achtergrond draaien en allerlei dingen doen zoals informatie ophalen en locatiebepaling doen zodat ze altijd actueel zijn. Het scherm en de hoeveelheid pixels is al lang niet meer de grootste energiegebruiker (energie kun je niet verbruiken trouwens).
Dat is het bij Apple telefoons niet, omdat hun displays klein zijn/waren en in verhouding tot andere smartphones zo weinig pixels bevatten. Een iPhone 5S heeft een 4" scherm met 727 duizend pixels, 1080p schermen zitten op 2.07 miljoen pixels (3 maal zoveel) en 1440p schermen zoals die van de LG G3 en Oppo Find 7 zitten aan de 3.69 miljoen pixels (5 maal zoveel). Gelukkig schaalt het aantal pixels t.o.v. het stroomverbruik niet lineair, maar het verbruikt wel flink meer. Bij alle Android (en vrijwel zeker ook Windows Phones) staat het scherm hierdoor altijd bovenaan (bij zwaar gebruik) of minimaal in de top 3 (licht tot medium gebruik). Dit kun je eenvoudig natrekken bij elke enigszins uitgebreide geschreven of Youtube review.

Maar ik ben benieuwd hoe de iPhone 6 en met name de 6 Plus het gaan doen op het gebied van accuduur. Apple claimt dat de accuduur van de 6 Plus veel beter is dan die van de 5S. Ik ben benieuwd hoe de 6 het doet tegenover b.v. de Xperia Z3 Compact en hoe de 6 Plus het doet tegenover de concurrentie (b.v. Note 4, Oppo Find 7, Xperia Z2 en LG G3).
Ik denk dat het met name de accuduur zal zijn wat het "make or break" punt wordt voor de iPhone 6 (Plus). Nu zitten de iPhones niet langer in de niche van kleine telefoons. Snel zijn ze allemaal, degelijk gemaakt en vol features ook, en de accuduur is nog altijd een punt waarop veel vooruitgang gemaakt kan worden bij smartphones. Ik ben echter bang dat de iPhone 6, die vermoedelijk iets van een ~1900mAh accu bevat, het bij lange na niet zal halen bij zijn directe concurrent de Xperia Z3 Compact met vergelijkbare afmetingen en specs, maar met 2600mAh accu. De iPhone 6 Plus schijnt een accu van rond de 2900mAh te hebben, veel dichter in de buurt van de concurrentie die rond de 3000 tot 3400 mAh zitten, dus daar zit het denk ik wel snor.

Anyway: laten we de reviews maar eens afwachten, die zullen heel wat meer inzicht geven in hoe/waar deze iPhones in het hele spectrum van smartphones vallen :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Oeps dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Donstil op 12-09-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:36:
Als je geen hoesje neemt is dat vervelend ja. Ik vind zelf een hoesje een uniek en persoonlijk tintje aan de iPhone geven.
Ik vind dan weer dat je het mooie Design van de iPhone niet in een hoesje moet weg stoppen.
Tenzij dat hoesje ook van prachtig hoogwaardig aluminium is natuurlijk ;)
Moi_in_actie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:35:
Als je mensen de keuze zou geven uit:
- Situatie nu: 6.9mm dun, uitstekende camera, nauwelijks betere accuduur, niet beter (scherper) scherm
- Voorbeeld situatie: 7.9mm dun, volledig vlakke achterzijde, stuk betere accuduur, hoger resolutie scherm

dat vrijwel iedereen voor de 2e optie zou kiezen. Die ene millimeter dikker, en paar gram zwaarder, merk je na een uur al niet meer, een accu die een halve dag langer mee gaat en een scherper scherm geniet je iedere dag nog van.
Een halve dag is niet boeiend, je wilt 1 of 2 dagen (hele dagen in ieder geval). Anderhalf is dus alsnog 3 (of 4) keer per week een Lader mee zeulen. Nou dan heb ik liever die mm dunner en dan een accuduur van 1 dag zoals alle moderne smartphones van tegenwoordig (met mijn gebruik). De batterij wordt pas een bepalend gegeven als het van 1 naar 5 dagen zou kunnen naar mijn mening.

Daarbij komt ook dat als je die 1 mm niet meer merkt na een paar uur dat ook wel voor de camera zal gelden lijkt me?

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 12-09-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Donstil schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:42:
[...]

Ik vind dan weer dat je het mooie Design van de iPhone niet in een hoesje moet weg stoppen.
Tenzij dat hoesje ook van prachtig hoogwaardig aluminium is natuurlijk ;)

[...]

Een halve dag is niet boeiend, je wilt 1 of 2 dagen (hele dagen in ieder geval). Anderhalf is dus alsnog 3 (of 4) keer per week een Lader mee zeulen. Nou dan heb ik liever die mm dunner en dan een accuduur van 1 dag zoals alle moderne smartphones van tegenwoordig (met mijn gebruik). De batterij wordt pas een bepalend gegeven als het van 1 naar 5 dagen zou kunnen naar mijn mening.

Daarbij komt ook dat als je die 1 mm niet meer merkt na een paar uur dat ook wel voor de camera zal gelden lijkt me?
Ligt ook aan je gebruik denk ik. Ik zal zelf persoonlijk nooit die camera gaan merken omdat ik hem nooit op de achterkant neerleg wanneer ik ergens mee bezig ben. Er zullen vast en zeker wel mensen zijn die dit doen en dan is het begrijpelijk dat dit stoort.

Edit; kan nog niets bestellen dus dan maar morgen rond 10:30 kijken wanneer ik tijd heb, ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 12-09-2014 01:25 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 15:42
Donstil schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:42:
[...]

Die halve dag is maar een voorbeeld. Ik weet niet precies wat men gemiddeld haalt met een iPhone 5S, maar ik gok 1 tot anderhalve dag. Als je daar al 2 dagen van kunt maken, dan scheelt dat toch best wat. Zodoende kan je, met wat zuiniger gebruik, een weekend zonder lader doen.
Maar inderdaad het wordt pas echt interessant als je slechts 1 of 2 keer per week hoeft op te laden. Ik ben geen heavy user en haal met mijn Xperia Z2 gemiddeld 3 tot 4 dagen dus dat is zeer fijn, mijn record zit op meer dan 7 dagen (zeer licht gebruik).
Hoe bedoel je? Bedoel je dat aangezien de camera nu iets uitsteekt, je dat ook snel niet meer merkt? Nou, als je een hoesje gebruikt is het een non-issue, aangezien die dingen je telefoon al veel dikker maken, plus dan is de achterkant weer vlak. Zonder hoesje heb je echter 1 uitstekend punt, waardoor hij niet vlak op tafel of zo kan liggen. Het is iets kleins, maar het had mijn inziens voorkomen kunnen worden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heeft iemand nog de iPhone 6 via Apple Duitsland besteld? Ik zie dat de Duitse Apple Store down is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:18
EValentino schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:23:
Heeft iemand nog de iPhone 6 via Apple Duitsland besteld? Ik zie dat de Duitse Apple Store down is...
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

@Moi_in_actie,
Ik haal in de vakantie met licht gebruik, dus alleen mail(4 accounts) wat imessages (10 of zo) en wat appen en een keer naar t weer kijken of een winkel opzoeken kom ik met de 5s wel aan een dag of 4. (Eigenlijk maar 3,5, want dan haal ik hem de 1e dag s ochtends van de lader, en de 4e dag moet ie dan wel bij thuiskomst op de lader )
Ik heb een powerbank, maar die gebruik ik alleen als ik ga treinen en uren in de trein zit, want de ns app zuigt de batterij leeg in notime, 30% in een uur of zo is niet ongewoon heb ik gemerkt.

S nachts staat hij altijd in dnd mode, tussen 23.00 en 10.00 dus dat scheelt wel veel qua binnekomende mails voor wbt gebruik van de trilmotor en scherm oplichten.

Verder let ik er nooit op, heb een dock op mn werk, daar dient ie ook als klokje/kalender, dus staat hij elke dag wel wat uren op de lader. Thuis als ik hem sync doe ik dat ook met een kabel, dus dan laad ie ook wat bij.
Ik hoef in elk geval nooit bij te laden omdat ie onverwacht leeg is, ook niet als ik n dag vrij ben.

Daarintegen haalt de ipad vaak maar net t einde van de dag als ik thuis ben in de vakantie :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
iApp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:26:
[...]

De 64 heeft de prijs van de 32, dus je hebt de andere 32 gb gratis. :) Ik zit zelf ook te twijfelen, maar aangezien ik vooralsnog zelden problemen had op mijn huidige iphone 4/4s/5 en ipad 2/3/4/air ga ik toch maar voor de 16 gb (scheelt overigens weer 100 euries).
En weer hanteert Apple een voor hun geweldig prijsschema, en velen stinken er (noodgedwongen) in.
Iedereen weet dat 16 tegenwoordig krap zal worden, en die nemen dus de 64. Die 16 zal echt way minder worden verkocht nu. En dat is precies de bedoeling van Apple. Logisch zou zijn om 32 de instap te maken, maar ja, dan legt niemand 100 euro extra neer voor een 64. Nu wel. En is het doel bereikt.

Geen bashing, gewoon constatering, het gaat gewoon altijd zo bij Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Inderdaad, de prijs van de 32 is natuurlijk nu helemaal niet meer te vergelijken met die van een paar jaar terug (of zelfs maar 1 jaar terug). Het instapmodel had gewoon 32gb moeten zijn.

Je kan het inderdaad ook positief bekijken: als je toch al van plan was meer uit te geven (als in: ik wil 32 ipv 16) dan krijg je nu 64. Is toch helemaal niet erg dat het te groot is? Je gaat er niet door verdwalen hoor... je kan er gewoon van alles op gooien zonder direct te moeten opletten dat het krap gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 12-10 19:09

page404

Website says no

UltraSub schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:40:
[...]

En weer hanteert Apple een voor hun geweldig prijsschema, en velen stinken er (noodgedwongen) in.
Iedereen weet dat 16 tegenwoordig krap zal worden, en die nemen dus de 64. Die 16 zal echt way minder worden verkocht nu. En dat is precies de bedoeling van Apple. Logisch zou zijn om 32 de instap te maken, maar ja, dan legt niemand 100 euro extra neer voor een 64. Nu wel. En is het doel bereikt.

Geen bashing, gewoon constatering, het gaat gewoon altijd zo bij Apple :)
Yep, die conclusie had ik ook al getrokken. Is nu eenmaal een bekende verkooptruc, ga ik me niet druk om maken. Het is niet dat ik verplicht ben om een iPhone te kopen of voor de 64GB te kiezen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-10 09:47
Ik vind het wel een beetje gek dat Apple achterblijft met hogere resoluties op de iPhone 6 (niet de plus uiteraard). Apple heeft nota bene de Retina Macbook gelanceerd met een zeer hoge resolutie. Android telefoons zijn over het algemeen een stuk scherper dan iPhones, dus ik snap niet dat Apple de resolutie bij de Macbooks wel omhoog schroeft en bij de iPhones niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Laatst online: 12-10 11:36
Belecthor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:40:
Ik vind het wel een beetje gek dat Apple achterblijft met hogere resoluties op de iPhone 6 (niet de plus uiteraard). Apple heeft nota bene de Retina Macbook gelanceerd met een zeer hoge resolutie. Android telefoons zijn over het algemeen een stuk scherper dan iPhones, dus ik snap niet dat Apple de resolutie bij de Macbooks wel omhoog schroeft en bij de iPhones niet.
Zal een accu kwestie zijn geweest denk ik. De accu schiet nu al te kort/houdt niet over en met meer pixels wordt dat nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Voor bestellingen en levertijden hebben we [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3. Dus als je wilt delen wat je hebt besteld en in welke kleur dan mag dat daar.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Belecthor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:40:
Bij de MacBooks valt het wel mee, omdat ze een groter scherm hebben, hebben de MacBooks een lager ppi (rond de 200). De iPhone 4 heeft een ppi van 326, en is sinds die tijd niet meer gewijzigd. Volgens Apple zou je de aantal pixels boven dit aantal (die 326 ppi) niet meer kunnen onderscheiden, hier ben ik het mee eens. Ik zie liever een oled scherm met 326 ppi dan een lcd met 600 ppi.

Als iemand het aantal pixels op zijn of haar iPhone met een afstand van 10 centimeter of meer kan zien zitten, dan heeft diegene verdomd goede ogen. :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:37
iApp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:48:

Als iemand het aantal pixels op zijn of haar iPhone met een afstand van 10 centimeter of meer kan zien zitten, dan heeft diegene verdomd goede ogen. :9
Zonder bril heb ik zo'n 100-130% zicht, met bril 150% zicht. (ja bril is luxe, beeldschermwerk) en kan op 10 cm de pixels wel zien zitten, maar niet als ik het voor me hou. Kan de afstand ook best groot maken, daarom nooit behoefte aan groot scherm gehad, alleen aan hogere resolutie.

Soms zie ik wel een scherm van een andere telefoon die ook mooi is, maar juist sommige van de hele hoge reso schermen zijn lelijker doordat er meerdere pixels 1 onderdeel van een letter tonen bijvoorbeeld. Als je dat niet netjes doet wordt het alsnog rafelig en dat zie ik wel degelijk. Ben dan ook zeer blij met m'n retina macbook, daar is de opmaak qua tekst echt mooi en prettig in gebruik op.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

NiGeLaToR schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:50:
[...]

Zonder bril heb ik zo'n 100-130% zicht, met bril 150% zicht. (ja bril is luxe, beeldschermwerk) en kan op 10 cm de pixels wel zien zitten, maar niet als ik het voor me hou. Kan de afstand ook best groot maken, daarom nooit behoefte aan groot scherm gehad, alleen aan hogere resolutie.

Soms zie ik wel een scherm van een andere telefoon die ook mooi is, maar juist sommige van de hele hoge reso schermen zijn lelijker doordat er meerdere pixels 1 onderdeel van een letter tonen bijvoorbeeld. Als je dat niet netjes doet wordt het alsnog rafelig en dat zie ik wel degelijk. Ben dan ook zeer blij met m'n retina macbook, daar is de opmaak qua tekst echt mooi en prettig in gebruik op.
Je hebt een punt, maar na de retina schermen van Apple heb ik eigenlijk geen behoefte meer voor nóg scherpere schermen. Vooral omdat het in deze tijd (net zoals bij de iPad 3) stilstand veroorzaakt in de performance, iets dat wij juist nu in smartphones en tablets nodig hebben. Een 4K tv is natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb je het verschil weer of je een 32'' tv koopt of een 55'' tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
iApp schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:57:
[...]

Je hebt een punt, maar na de retina schermen van Apple heb ik eigenlijk geen behoefte meer voor nóg scherpere schermen. Vooral omdat het in deze tijd (net zoals bij de iPad 3) stilstand veroorzaakt in de performance, iets dat wij juist nu in smartphones en tablets nodig hebben. Een 4K tv is natuurlijk een ander verhaal, maar dan heb je het verschil weer of je een 32'' tv koopt of een 55'' tv.
Tja, ik vind een iPhone toch een stuk minder scherp dan de meeste flagship Android telefoons. Hopelijk brengt de iPhone 6 daar een beetje verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of er al een goede video review is waar alle drie de kleuren worden vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:28
Belecthor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:58:
[...]

Tja, ik vind een iPhone toch een stuk minder scherp dan de meeste flagship Android telefoons. Hopelijk brengt de iPhone 6 daar een beetje verandering in.
Je bedoelt de 6 Plus neem ik aan. De 6 heeft namelijk dezelfde PPI als de 4(S) en 5(S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
Hmm.. zit toch wel met een dilemma. Heb v/d week de eerste hoesjes in de hand gehad (alleen iPhone 6, nog niet 6+) en de iPhone 6 is al echt gigantisch. Ik hecht echter wel veel waarde aan een goede camera en accuduur en die zijn bij de 6+ allebei beter....

Dit gaat in ieder geval de eerste keer worden dat ik het toestel koop nádat ik het IRL gezien en vastgehouden heb.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Safaci schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:49:
[...]

Je bedoelt de 6 Plus neem ik aan. De 6 heeft namelijk dezelfde PPI als de 4(S) en 5(S).
Ja, die bedoel ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

RobbieB schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:59:
Hmm.. zit toch wel met een dilemma. Heb v/d week de eerste hoesjes in de hand gehad (alleen iPhone 6, nog niet 6+) en de iPhone 6 is al echt gigantisch. Ik hecht echter wel veel waarde aan een goede camera en accuduur en die zijn bij de 6+ allebei beter....

Dit gaat in ieder geval de eerste keer worden dat ik het toestel koop nádat ik het IRL gezien en vastgehouden heb.
Ik vind het inderdaad ook erg lastig, vooral batterijduur hecht ik veel extra waarde aan. Maar 5,5" is wel erg groot! Een mini iPad mini in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:35:
[...]

"It's not a bug, it's a feature ;) ". Maar even zonder gein: vind jij het een nette, elegante en eenvoudige (in gebruik) oplossing? Ik noem het een snelle oplossing voor een probleem wat ontstaan is door het introduceren van grotere schermen met een OS waar de navigatieknoppen bovenin zitten. Als ze het mijn inziens goed hadden willen doen, hadden ze met iOS 8 de knoppen standaard, of als optie, onderin beeld moeten hebben.
Ja. Het is geheel volgens het KISS principe en het is zeer effectief. Alles werkt er mee, het werkt altijd op dezelfde manier, de activering en de mogelijkheden brengen het allemaal binnen bereik van je duim, ontwikkelaars en gebruikers hoeven niet een compleet andere werkwijze aan te leren omdat er een mini-mode o.i.d. in zit. Beter kan het eigenlijk niet omdat er nergens aanpassingen worden vereist en dat is exact wat je wil hebben.
De knoppen onderin beeld kan ook maar dan loop je het risico dat je een enorm dik stuk krijgt waar van alles in staat. Dat maakt het minder overzichtelijk en kan het gevoel geven dat het scherm klein is. Die twee balken boven en onder was bij GNOME2 ook zo'n geweldig fijne uitvinding om die reden.
Oh jawel hoor. De Galaxy Note serie heeft een soortgelijke feature allang (zie hier) en ik meen dat ook andere merken dit af en toe toepassen. Dit is echter meer gericht op het gebruik van het keyboard, zodat je dit met 1 hand kunt bedienen, niet omdat je anders niet bij basiszaken als navigatieknoppen kunt komen.
Ja ik zag later ook dat anderen ook aan zoiets hadden gedacht maar het zijn vaak halve of hele complexe oplossingen.
Je quote die twijfelpunten zelf bij een eerdere post van mij :? Maar oke, om het even te herhalen:
Deze lijst is duidelijker, thnx!
• Uitstekende camera >> maak de telefoon 1mm dikker, is ie nog altijd erg dun en heb je meer plaats voor een grotere accu.
Weet ook nog niet echt wat ik daarvan moet vinden. Zoals iemand hier eerder aangaf was het wellicht handiger om de camera dan in het midden te hebben want dan ligt hij wat beter op tafel. Voor mij persoonlijk maakt het gelukkig weinig uit, zo vaak leg ik 'm niet op tafel neer.
• (Volgens de cijfers) is de accuduur van de iPhone 6 niet veel beter >> mooi samenlopend met het vorige punt geeft een iets dikkere behuizing meer ruimte voor een grotere accu.
Dat geldt overigens ook voor de 6+ en diverse andere merken. Ik vind het al heel wat dat ze nu weer wat aan ergonomie zijn gaan doen maar een dikkere accu zodat we er wat langer mee kunnen doen zou toch wel heel fijn zijn. Het is sinds mijn Palm periode er alleen maar minder op geworden wat smartphones betreft.
• Scherm had beter (hogere resolutie) gekund >> met de oplossingen hierboven van een grotere accu kan deze het extra stroomverbruik van een 1080p scherm opvangen.
Zoals gezegd is het zeer twijfelachtig wat een hogere resolutie zou hebben gedaan. Op een gegeven moment zijn de pixels dusdanig klein dat je het verschil niet meer kunt zien. In een aantal gevallen is de resolutie zelfs te hoog omdat er informatie wegvalt. Met name bij fotografie is dit een hel. De hogere resolutie maakt alles scherp, zelfs een foto die gewoon niet scherp is. Dat zie je dan pas weer als je thuis de foto bekijkt op je scherm met een wat normalere resolutie ("ja maar op de telefoon/camera zag het er zo mooi en scherp uit!" heb ik iets te vaak gehoord). Er is een bepaalde balans wat schermoppervlak en resolutie betreft.
Inderdaad maar geen smartphone fabrikant die dat snapt :( Het grootste nadeel aan hedendaagse smartphones: de accuduur die maar hetzelfde blijft.
Dat is het bij Apple telefoons niet, omdat hun displays klein zijn/waren en in verhouding tot andere smartphones zo weinig pixels bevatten.
Dat is zeer zeker niet de ervaring van onze helpdesk. Ja het scherm heeft wel wat invloed op de accuduur maar dat is vooral beperkt tot de felheid van het scherm (backlight dus). De grootste boosdoeners zijn echter 3g, wifi en gps. We hebben al heel veel mensen aan moeten raden om vooral wifi te gebruiken op kantoor en we zien dat mensen die maar een halve dag met de iPhone konden nu ineens een hele dag vol kunnen houden. Idem bij andere smartphones met Android en ongeacht grootte. In de accu optimalisatie guides die er op internet rondzwerven zie je ook dat zoveel mogelijk gps en draadloze techniek uitschakelen voor een behoorlijke boost in accuduur kunnen zorgen. Wij zijn dus niet de enigen die deze ervaring hebben ;)

Daarnaast ga je ook volledig voorbij aan de schaling van de iPhone. Het aantal pixels is groter geworden, het schermoppervlak is groter geworden maar ook de accu die erin zit. De chips zijn weer op een kleiner procede gefabriceerd waardoor ze weer iets zuiniger zijn en zo zijn er nog meer van dit soort dingen. Daardoor heb je effectief vrijwel geen verlies, zelfs een winst in accuduur hoewel die vrij klein is (ook tussen 4.7" en 5.5"). Als je alles bij elkaar optelt komt het erop neer dat je alsnog dagelijks je smartphone moet opladen ondanks dat je op 3g nu nog langer kan lullen.
Ik denk dat het met name de accuduur zal zijn wat het "make or break" punt wordt voor de iPhone 6 (Plus).
Ik denk eerder het grotere scherm en de mogelijkheden die dat kan bieden. De accuduur is verder niet zo bijzonder tov de 4.7" of eerdere modellen. Het verschil in fysieke afmetingen is daarentegen wel heel fors bij de 6+ (voor velen het verschil tussen wel makkelijker vasthouden of amper vast kunnen houden) maar hij is wel wat mobieler dan een tablet en dat segment lijkt erg gewild.

Ik ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden met nfc en die sustained performance naast de grootte van het scherm. De rest is eigenlijk gewoon een natuurlijke upgrade zodat het de huidige techniek gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
dcl! schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:45:
Inderdaad, de prijs van de 32 is natuurlijk nu helemaal niet meer te vergelijken met die van een paar jaar terug (of zelfs maar 1 jaar terug). Het instapmodel had gewoon 32gb moeten zijn.

Je kan het inderdaad ook positief bekijken: als je toch al van plan was meer uit te geven (als in: ik wil 32 ipv 16) dan krijg je nu 64. Is toch helemaal niet erg dat het te groot is? Je gaat er niet door verdwalen hoor... je kan er gewoon van alles op gooien zonder direct te moeten opletten dat het krap gaat worden :)
Daarbij gaat het met 240fps HD footage waarschijnlijk ook wel hard :P

En wat betreft de resolutie; retina HD lijkt me meer dan prima, meer zie je toch niet op een telefoon? Zijn echt vaak upgrades voor de getalletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
Had bij de 5s ook voor het eerst 32gb, 64 'gratis' is dus niet verkeerd.

Ik vind de pixeldichtheid van de 5s ook al prima hoor, ik bezoek relatief veel GoT onderweg en vind alles meer dan scherp genoeg, zelfs alle hele kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nog steeds aan het twijfelen of ik voor de 64GB 6 plus ga of de 16GB.. 900eu voor een telefoon is eigenlijk echt wel mega veel geld

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
crazylegs schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:36:
Nog steeds aan het twijfelen of ik voor de 64GB 6 plus ga of de 16GB.. 900eu voor een telefoon is eigenlijk echt wel mega veel geld
De reden dat veel mensen die ik ken de iPhone 6 overslaan, en een enkeling stapt over.

Maar goed, Apple is nu echt zwaar aan het overdrijven, dit is gewoon zo duur dat het in mijn ogen het geld niet meer waard is.

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:37:
[...]

De reden dat veel mensen die ik ken de iPhone 6 overslaan, en een enkeling stapt over.

Maar goed, Apple is nu echt zwaar aan het overdrijven, dit is gewoon zo duur dat het in mijn ogen het geld niet meer waard is.
Elk jaar hetzelfde gezeur, prijs is hetzelfde als vorig jaar (6), de P is 100 euro duurder maar is dan ook niet vervanger van de 5S, dus.........

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Mooi toestel...ik vind touch ID ideaal als het om beveliging gaat.

Voor mij gaat het meer om de soepelheid en de ervaring die een toestel + OS biedt en daarin kan Android gewoon niet tippen aan IOS of BB OS10

Echter nog geen woordvoorspelling en Siri in het Nederlands...en het toestel is iets te duur voor mij. Jammer.

• CallmeGod
  • Laatst online: 05-10 20:09
Hier een gelukkig Iphone 5S bezitter, me eerste smartphone was een Samsung galaxy telefoon en na de Galaxy 3 toch maar gaan kijken naar een Iphone. Dit werd een Iphone 4S en voormezelf vond ik dit echt een heel andere ervaring .. Een goeie ervaring daarintegen met me kleine handen paste deze telefoon zeer goed in me handen en kon ik alles zeer goed bedienen met 1 hand. De samsung galaxy 3 was gewoon TE groot voor mij.

Me abbonement was verlopen en daarom werd me keuze vrij eenvoudig : Ik wil weer een Iphone.
Ditmaal werd een Iphone 5S en tot nu toe helemaal geen spijt van gehad.

Nu de Iphone 6 eraan zit te komen toch even gaan twijfelen maar toch tot mijn conclusie gekomen om NIET te upgraden vanaf een iphone 5S.
Voor mij zitten er niet al teveel nieuwe spannende functionele poespas erop dat ik ga overstappen.
Ik zie wel wat de toekomst betreft Iphone 6S of Iphone 7 maar ik ben nog heel blij met me iphone 5S.

Overstap : Te Duur, te weinig vernieuwing ( voor mij) .

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
martijn24 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 06:03:
Hier een gelukkig Iphone 5S bezitter, me eerste smartphone was een Samsung galaxy telefoon en na de Galaxy 3 toch maar gaan kijken naar een Iphone. Dit werd een Iphone 4S en voormezelf vond ik dit echt een heel andere ervaring .. Een goeie ervaring daarintegen met me kleine handen paste deze telefoon zeer goed in me handen en kon ik alles zeer goed bedienen met 1 hand. De samsung galaxy 3 was gewoon TE groot voor mij.

Me abbonement was verlopen en daarom werd me keuze vrij eenvoudig : Ik wil weer een Iphone.
Ditmaal werd een Iphone 5S en tot nu toe helemaal geen spijt van gehad.

Nu de Iphone 6 eraan zit te komen toch even gaan twijfelen maar toch tot mijn conclusie gekomen om NIET te upgraden vanaf een iphone 5S.
Voor mij zitten er niet al teveel nieuwe spannende functionele poespas erop dat ik ga overstappen.
Ik zie wel wat de toekomst betreft Iphone 6S of Iphone 7 maar ik ben nog heel blij met me iphone 5S.

Daar ben ik het mee eens. Dit is vanaf de 4 altijd het geval geweest, de 4s was eigenlijk alleen sneller en een betere camera. De 5 kreeg je 4" en een mooi design (mijn mening) maar zou je overstappen van 4 naar 4s of 4s naar 5? of in mijn geval zelfs van 4s naar 5s? Ik heb nu de 4s 3 jaar en misschien is het tijd om een 6/6+ te halen.

Verwijderd

Dat vind ik dus ook, het scherm is wat groter. maar de camera niet aanzienlijk beter.
De batterij duur ook niet. Het scherm is kwaliteit van een jaar terug.

Geheugen wordt steeds goedkoper. Alleen bij Apple niet.

• YYYYMMDDMMSS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 12:53
Ontzettend jammer!

Hoe haal je het in je hoofd om een camera (al was de voorkant van diamant) uit te laten steken! 0,6 mm

Ik durf te wedden dat dat niet is opgeteld met de diktevan het complete toestel! Oplichters. Ik krijg n beetje het gevoel van een tijd terug toen de dunne iMac gepresenteerd werd. De presentator haalde het gore lef om de iMac maar 60 graden te laten draaien zodat je kon 'bewonderen' hoe dun hij is.

(Ik ben erg gehecht aan Apple producten maar deze schande voor een iPhone vind ik niet kunnen)

iOS was van de simpliciteit, is, kun je beter zeggen... Waar is dan die gigantische iPhone voor nodig? Het heeft allemaal loze ruimte en je kan er vrij weinig mee. Ze proberen je wel warm te houden door - 1 dag leuke - functies erin te stoppen zoals mail op landscape... Joepie...

Geef me nou maar eerst een telefoon waar ik altijd mee kan bellen ipv dat ik de telefoon niet op kan nemen als-ie n tijdje in mijn broekzak heeft gezeten. Of dat ik opmerkelijk genoeg met iedere iPhone (vind ik) te veel mislukte oproepen krijg.

En qua design vind ik m er erg goedkoop uit zien, vooral de lijnen die wel easentieel zijn voor bepaalde functies, maar dat was voorheen nooit een probleem, waarom nu wel?

• crazylegs
Ik denk dat ik maar ff een poosje weg blijf uit dit topic en wacht op de eerste reviews enz, allemachtig wat een stelletje negatievelingen hier zeg.. Mekkeren over een product wat ze nog nooit hebben vastgehouden laat staan in het echt hebben gezien..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

YYYYMMDDMMSS schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:56:
Ontzettend jammer!

Hoe haal je het in je hoofd om een camera (al was de voorkant van diamant) uit te laten steken! 0,6 mm
Heeft m'n Nokia Lumia ook, geen last van hoor. Ligt prima.
Ik durf te wedden dat dat niet is opgeteld met de diktevan het complete toestel! Oplichters.
Lijkt me logisch? Of tel je ook de lengte van je antenne op de auto mee aan de hoogte van je auto?
Ik krijg n beetje het gevoel van een tijd terug toen de dunne iMac gepresenteerd werd. De presentator haalde het gore lef om de iMac maar 60 graden te laten draaien zodat je kon 'bewonderen' hoe dun hij is.
Eh, dat was een USP van de iMac, waarom zou je dat tijdens een presentatie notabene niet tonen aan je publiek?
(Ik ben erg gehecht aan Apple producten maar deze schande voor een iPhone vind ik niet kunnen)
Het is maar een telefoon...
iOS was van de simpliciteit, is, kun je beter zeggen... Waar is dan die gigantische iPhone voor nodig? Het heeft allemaal loze ruimte en je kan er vrij weinig mee.
Heb je wel eens een tablet/iPad gebruikt?
Ze proberen je wel warm te houden door - 1 dag leuke - functies erin te stoppen zoals mail op landscape... Joepie...
Is wel uniek voor een phablet. Had gehoopt dat m'n Note 3 dat ook zou hebben, maar helaas.
Geef me nou maar eerst een telefoon waar ik altijd mee kan bellen ipv dat ik de telefoon niet op kan nemen als-ie n tijdje in mijn broekzak heeft gezeten. Of dat ik opmerkelijk genoeg met iedere iPhone (vind ik) te veel mislukte oproepen krijg.
Ik mis nooit oproepen, ook niet met m'n niet-Apple telefoons. Misschien een goede provider nemen? :+
En qua design vind ik m er erg goedkoop uit zien, vooral de lijnen die wel easentieel zijn voor bepaalde functies, maar dat was voorheen nooit een probleem, waarom nu wel?
Dat is een kwestie van smaak. Het is voor mij persoonlijk wel weer dat ik ga overstappen naar de grijs/zwarte na 2 generaties witte iPhones te hebben gehad (5 en 5s). Vond die net even mooier dan de witte/zilveren.
crazylegs schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:02:
Ik denk dat ik maar ff een poosje weg blijf uit dit topic en wacht op de eerste reviews enz, allemachtig wat een stelletje negatievelingen hier zeg.. Mekkeren over een product wat ze nog nooit hebben vastgehouden laat staan in het echt hebben gezien..
Men verwacht wonderen bij elke launch. Maar dat is niet alleen bij Apple, ook bij Samsung e.d. Toen ik m'n iPhone 5 had toen hoopte ik al stiekem dat Apple ook een grotere telefoon zou uitbrengen. Nu hebben ze dat gedaan en daar ben ik blij om. Kan niet wachten tot ik de 6+ in m'n handen heb :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 13-09-2014 09:10 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• crazylegs
Nitai schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:06:

Men verwacht wonderen bij elke launch. Maar dat is niet alleen bij Apple, ook bij Samsung e.d. Toen ik m'n iPhone 5 had toen hoopte ik al stiekem dat Apple ook een grotere telefoon zou uitbrengen. Nu hebben ze dat gedaan en daar ben ik blij om. Kan niet wachten tot ik de 6+ in m'n handen heb :)
Klopt.. men is verwend, verwacht teveel, en kan alleen maar zeiken en zeuren als het niet is zoals hun verwachen, net als met de iWatch. Iedereen valt over het feit dat je deze elke avond op zou moeten laden, maar..

Ik vermoed dat ze alles uit de kast hebben gehaald om het maximum er uit te halen. In een watch kun je nu eenmaal niet een accu stoppen die even groot is als die van een iPhone. Dus knap eigenlijk nog dat je er een dag mee kunt doen.

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
martijn24 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 06:03:

Maar dat is toch ook helemaal niet gek met een telefoon die een jaar oud is :)

Vergeet trouwens niet dat je een 5S nog voor zo'n 450-500 euro tweedehands kwijt kunt. Dan wordt een upgrade ineens een stuk aantrekkelijker ;)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Ik denk niet dat het enkel maar te maken heeft met te hoge verwachtingen te hebben. Sommigen, waaronder ik, zijn vooral teleurgesteld in bepaalde keuzes die Apple gemaakt heeft. De uitstekende camera om een dunnere behuizing mogelijk te maken kan ik bijvoorbeeld echt niet begrijpen. Het geheel strakke uiterlijk doen ze daar mee teniet. Dat terwijl met 0.7mm dikte extra, een strakkere achterkant en een grotere accuduur mogelijk was geweest, waar denk ik iedereen wel profijt van heeft. Geef mij maar een strakkere telefoon met een langere accuduur die 0.7mm dikker is, de meeste zullen waarschijnlijk hetzelfde hierover denken.
Maargoed, als Apple daarvoor gekozen had, konden ze de iPhone natuurlijk niet verkopen als "nog een stuk dunner dan de vorige iPhone!", wat een ramp ;).

Verder, de resolutie van het display, tja, ik kom niks tekort op mijn huidige iPhone 5. Maar als je ziet dat de concurrentie het al wel voor elkaar krijgt om 1080P op een 4.7" scherm te toveren, kan ik me voorstellen dat mensen die verwend zijn met zulke schermen de iPhone 6 als downgrade zien. En voor mij voelt het persoonlijk ook als verouderd aan, iets wat niet bij het prijskaartje past.

Verder vind ik de telefoon op de antenne bands na prachtig om te zien. En ik vermoed dat de grip ook een stuk beter is tov de 4/4S/5/5S. Upgraden ga ik waarschijnlijk wel, maar alleen maar omdat mijn abonnement afloopt.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 13-09-2014 10:23 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Hmmmm... de iPhone 6 is nog niet eens uit maar ik kan hem al bestellen voor € 54,- per maand zonder bijbetaling. Is dit waar?

http://iphone6metabonnement.com/met-abonnement/

vanpeltje

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
wesleytjuh schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:20:
Ik denk niet dat het enkel maar te maken heeft met te hoge verwachtingen te hebben. Sommigen, waaronder ik, zijn vooral teleurgesteld in bepaalde keuzes die Apple gemaakt heeft. De uitstekende camera om een dunnere behuizing mogelijk te maken kan ik bijvoorbeeld echt niet begrijpen. Het geheel strakke uiterlijk doen ze daar mee teniet. Dat terwijl met 0.7mm dikte extra, een strakkere achterkant en een grotere accuduur mogelijk was geweest, waar denk ik iedereen wel profijt van heeft. Geef mij maar een strakkere telefoon met een langere accuduur die 0.7mm dikker is, de meeste zullen waarschijnlijk hetzelfde hierover denken.
Maargoed, als Apple daarvoor gekozen had, konden ze de iPhone natuurlijk niet verkopen als "nog een stuk dunner dan de vorige iPhone!", wat een ramp ;).

Verder, de resolutie van het display, tja, ik kom niks tekort op mijn huidige iPhone 5. Maar als je ziet dat de concurrentie het al wel voor elkaar krijgt om 1080P op een 4.7" scherm te toveren, kan ik me voorstellen dat mensen die verwend zijn met zulke schermen de iPhone 6 als downgrade zien. En voor mij voelt het persoonlijk ook als verouderd aan, iets wat niet bij het prijskaartje past.

Verder vind ik de telefoon op de antenne bands na prachtig om te zien. En ik vermoed dat de grip ook een stuk beter is tov de 4/4S/5/5S. Upgraden ga ik waarschijnlijk wel, maar alleen maar omdat mijn abonnement afloopt.
Denk dat je je nog wel eens kan vergissen wat betreft de dikte van de tel en de camera, die gasten van Apple weten echt wel wat ze doen en slimmer zijn dan wij met zn tweeen bij elkaar. Het zal echt wel niet zo makkelijk zijn als je denkt. Daarbij is het geen plastic ringetje op de camera maar ook van metaal, het glas is van saffier dus denk dat je eerder krassen maakt op dat waar jij je toestel op legt dan op je toestel zelf :+ Nog een voordeel is dat als je notificaties binnen laat komen via je flitser, je die dan ook ziet als je m op zn rug legt ( door het minuscuul uitstekend lensje :P :9 )

Samsung Flip 7

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ugh, wat een dilemma.

Ik hechtte altijd veel waarde aan de grootte van de vorige telefoons van Apple. Het stapje naar de 5 vond ik toen al 'spannend', al moet ik zeggen dat ik daar snel aan gewend was. Naar 4.7 is toch wel een behoorlijk grotere stap...

Als ik mijn 5S nog had, had ik hem denk ik nog een jaartje overgeslagen. Echter, ik ben mijn 5S kwijtgeraakt in Thailand (en ben net terug), dus moet sowieso een nieuwe telefoon hebben. Nu kan ik ofwel meteen voor de 6 gaan (ligt voor de hand) ofwel tóch weer een 5S kopen.

Vraag me alleen af wat wijsheid is, aangezien Apple toch definitief de weg is ingeslagen van de grotere smartphones. Tenzij er over een aantal jaar een retro-beweging komt met kleinere schermen zie ik dat ook niet snel meer veranderen. Oftewel, misschien kan ik het beter maar snel accepteren en eraan wennen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
vanpeltje schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:26:
Hmmmm... de iPhone 6 is nog niet eens uit maar ik kan hem al bestellen voor € 54,- per maand zonder bijbetaling. Is dit waar?

http://iphone6metabonnement.com/met-abonnement/
Wel vreemd dat T-Mobile de enige is waarvan de prijzen nog niet bekend zijn.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Vuvuzela

My spire is forming

Danielson schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:12:
[...]
Wel vreemd dat T-Mobile de enige is waarvan de prijzen nog niet bekend zijn.
Sowieso linkt die site alleen naar belsimpel.nl? Waar ze van de instap prijs van 700 euro 849 hebben gemaakt.

I served in a company of heroes.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vuvuzela schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:52:
[...]

Sowieso linkt die site alleen naar belsimpel.nl? Waar ze van de instap prijs van 700 euro 849 hebben gemaakt.
Import.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Net ook maar even een 6 Plus besteld.

128gb model. Moet £149 betalen voor de handset en abo is £58/maand (£35 na mijn korting)

Daar krijg ik voor terug
Ongelimiteerde minuten en sms
20Gb data (4G)
En bellen en sms'en zonder extra kost in heel Europa

Best wel tevreden mee.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

boosterbosch schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:17:

128gb model. Moet £149 betalen voor de handset en abo is £58/maand (£35 na mijn korting)

Daar krijg ik voor terug
20Gb data (4G)

Best wel tevreden mee.
BIj Vodafone of BT?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 19:01
Hier zie je een voorbeeld van die uitstekende camera bij 2 min 12 sec.

[ Voor 7% gewijzigd door Bobo221 op 13-09-2014 17:02 ]

• ppl
  • Niet online
YYYYMMDDMMSS schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:56:
iOS was van de simpliciteit, is, kun je beter zeggen... Waar is dan die gigantische iPhone voor nodig? Het heeft allemaal loze ruimte en je kan er vrij weinig mee.
Door de grotere schermen heb je meer ruimte en dat is fijn bij documenten, de agenda, video's, foto's en dat soort zaken. Met de 4.7" heb je dan ook nog eens iets wat je nog in een broekzak/jaszak/hoesje/tasje mee kunt nemen, met de 5.5" weet ik dat zo net nog niet.
crazylegs schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:56:
Klopt.. men is verwend, verwacht teveel, en kan alleen maar zeiken en zeuren als het niet is zoals hun verwachen, net als met de iWatch. Iedereen valt over het feit dat je deze elke avond op zou moeten laden, maar..
Exact. Men dicht complete magie toe aan Apple terwijl het net als ieder ander gebonden is aan de limieten van de techniek. Bij de Apple Watch is het al helemaal hilarisch omdat mensen echt niets meer gewend zijn. Dagelijks opladen is niet nieuw, dat deed en doe je nog steeds met een mechanisch horloge wanneer dat geen automaat is (de juiste term is "opwinden"). Het enige grote probleem met die Watch is de tijdloosheid: doe je er echt maar een paar jaar mee of doe je er langer mee (leeftijd van accu even niet meegerekend)?

Het commentaar op de prijs is ook altijd hilarisch. Die prijs veranderd vrijwel niet, hoe mensen dan kunnen spreken van "hij is duurder geworden" is mij een raadsel. Vrij zorgwekkend dat simpele rekensommetjes vandaag de dag voor velen al totaal onmogelijk zijn geworden... Kennelijk is het in om jezelf publiekelijk compleet voor schut te zetten 8)7

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Ik vindt persoonlijk de iconen op dit scherm erg te groot....Is er een mogelijkheid om er 5 rijen van te maken ipv 4(iconen naast elkaar) ? :)
Bobo221 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:01:
Hier zie je een voorbeeld van die uitstekende camera bij 2 min 12 sec.
[video]

Power to the beat.

• boosterbosch
Bij EE. Ben daar al jaren bij en via een vriend krijg ik daar 40% friends & family korting

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
boosterbosch schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:17:

Daar krijg ik voor terug
20Gb data (4G)

Best wel tevreden mee.
Maar dan woon je ook in UK lijkt me?
en 20GB data.. Volgens mij is er in NL geen enkele provider met meer dan 10.. haha

• Famous

Famous

R 400+

marijn65 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:08:
[...]

en 20GB data.. Volgens mij is er in NL geen enkele provider met meer dan 10.. haha
Ik heb 11GB momenteel vij Vodafone (al gebruik ik maar 400 tot 600MB per maand) :+

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
Famous schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:13:
[...]

Ik heb 11GB momenteel vij Vodafone (al gebruik ik maar 400 tot 600MB per maand) :+
Ah nou meevaller! Ik kon niet meer vinden dan 6GB bij VDF
Zeker een aanbieding of familie actie? :9

• Famous

Famous

R 400+

marijn65 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:19:
[...]

Ah nou meevaller! Ik kon niet meer vinden dan 6GB bij VDF
Zeker een aanbieding of familie actie? :9
Was twee jaar geleden inderdaad een actie, bij 1GB bundel kreeg je 10GB gratis erbij :D

Famous schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:13:
[...]

Ik heb 17 GB (en 4G) bij Vodafone. Gebruik er meestal 15 :)

Ik heb toen ook gebruik gemaakt van de 1+10actie en dat abonnement In 2013 verlengd met 6 GB maar de 1+10 bundel hebben ze nooit uitgezet :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 13-09-2014 19:29 ]

• boosterbosch
marijn65 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:08:
[...]

Is inderdaad in de UK. Momenteel heb ik 10gb en zelfs dat gebruik ik nooit.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O99m7lebirE]

I'll just leave this here. Vind 4" nog steeds een fijn formaat. Het feit dat er een "shrink" feature in zet spreekt boekdelen lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 13-09-2014 19:35 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Famous

Famous

R 400+

ZpAz schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:34:
[video]

I'll just leave this here. Vind 4" nog steeds een fijn formaat.
Filmpje is al 300 keer verschenen overal. No need to post it.
Als je 4" fijn vind dan houd je toch 4"?

• Remko.me
hier zie je mooie vergelijkingen tussen de kleuren en schermgrote:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BxLbY6YCcAAApCQ.jpg:large

Remko.me schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:25:
hier zie je mooie vergelijkingen tussen de kleuren en schermgrote:

[afbeelding]
Keurig ja. Waar komt dat uit? (Artikel oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Laatst online: 05-10 20:09
angelus20 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 08:27:
[...]

Daar ben ik het mee eens. Dit is vanaf de 4 altijd het geval geweest, de 4s was eigenlijk alleen sneller en een betere camera. De 5 kreeg je 4" en een mooi design (mijn mening) maar zou je overstappen van 4 naar 4s of 4s naar 5? of in mijn geval zelfs van 4s naar 5s? Ik heb nu de 4s 3 jaar en misschien is het tijd om een 6/6+ te halen.
Ja vanaf een Iphone 4S was mijn keuze niet moeilijk geweest : direct overstappen.
wat een verschil was dit al vanaf een iphone 4S naar een iphone 5S.

Maar zoals ik eerder zei vanaf een 5S is een upgrade gewoon niet nodig/noodzakelijk.
Mijn abbonement loopt nog tot begin 2016 dus we zien wel wat in die tijd verkrijgbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Donstil schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:47:
[...]

Keurig ja. Waar komt dat uit? (Artikel oid)
Stond op Twitter van iemand die bij de event was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
ik heb een ipad mini 1ste generatie 16gb, en ben van plan die te verkopen om geld te hebben voor de nieuwe 6plus, die schermgrootten verschillen niet zo heel veel. vinden jullie dit een goed plan? ik lees ook de krant dagelijks op de ipad, maar ik denk niet dat dat echt veel zal veranderen
Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.