Innovatie had het geweest wanneer het formaat van het LCD omhoog ging terwijl de behuizing minimaal groter werd(zie LG G3). Dat is nu absoluut niet het geval, het is letterlijk de iPhone 5 maar dan met een bepaalde factor vergroot. De randen rondom zijn nog steeds exact gelijk. Veel te groot voor mij in ieder geval

.
Sinds de keynote merk ik dat ik (onbewust) erop let hoe vaak je wel niet even snel je telefoon uit je zak pakt, om met een hand wat dingen te doen. Praktisch voorbeeld: net even de niet thuis code van een zending die ik gemist had gechecked. In ene hand het briefje, andere hand de code intikken. Ik vermoed dat met de iPhone 6 dat nog net mogelijk moet zijn, onder andere door de goede grip door de ronde vormen, maar met een 6 plus zit dat er echt niet in. Dan koop ik liever een tablet voor wanneer ik behoefte aan een groot scherm heb

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:36:
Ook hier nog in dubio, maar ik neig er naar om nog maar een jaartje langer met de iPhone 5 te doen en voor de iPhone 6S? te gaan. Zoals eerder aangegeven door een forumlid zit de grootste innovatie meestal in het "S" product en behalve de schermgrootte is er nu te weinig verandering. Bij de iPhone 4 en 5 dus voor het eerste model gekozen en ik denk dat ik dat maar eens niet ga doen.
Bovendien wil ik eerst eens zien hoe de iPhone 6 nu in de hand ligt. Ik ben namelijk nog steeds niet overtuigd van een groter schermformaat. Althans, zoals Apple daar nu voor heeft gekozen. Wat Motorola met de Moto X heeft gedaan (ook 4.7" schermformaat, maar de Moto X is nauwelijks groter dan de iPhone 5 door lagere bezels), daar ben ik een grotere fan van, maar goed ik begrijp dat dit met de Touch ID sensor een stuk moeilijker zal gaan bij een iPhone. Anyway, hier wordt het hoogstwaarschijnlijk nog maar een jaartje uitzitten.
Dit dus, ik hoop er al een aantal jaren op dat Apple met een min of meer frameless toestel komt. Minimale ruimte boven en onder het scherm voor de speaker, camera, sensors en homebutton maar meer ook niet. Zeker die randen aan de zijkant had ik inmiddels toch wel graag geminimaliseerd gezien. Juist van Apple had ik dit verwacht. Het voelt met de 6 dan ook alsof ze de makkelijke manier hebben gekozen, in plaats van "te innoveren" waar ze bekend om staan.
[
Voor 43% gewijzigd door
wesleytjuh op 11-09-2014 18:58
]