• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 16:37
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:28:
Voor mensen die op de desktop kijken, ik kwam dit bij een blogger tegen. Aan te raden is om het niet op je phone te kijken want dan krijg je een 360 viewer, op desktop/mac is dit een 3D viewer ... veel vetter :D
En je kan m vergelijken met de iPhone 5S. Een ding is zeker, ik krijg hier een veel beter beeld door dan plaatjes kijken. Misschien wel even leuk om te delen met jullie

http://www.iphone6in3d.com
Ik was nog aan het twijfelen over dit jaar een witte of toch weer gewoon zwart. Ik ga als deze natuurgetrouw weergegeven worden weer voor een zwart model.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52

Saven

Administrator

EValentino schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:29:
Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe hoesjes van Apple? Die van de 5 & 5s zaten mooi om de iPhone heen maar voor de iPhone 6 en iPhone 6 Plus hebben ze besloten de onderkant open te laten zie:

http://store.apple.com/nl...r-iphone-6-zwart?fnode=47
Is idd wel raar maar komt denk ik omdat de hele onderkant vol zit met openingen waardoor er geen materiaal meer overheen kan :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

crazylegs schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:40:
[...]

Ik was nog aan het twijfelen over dit jaar een witte of toch weer gewoon zwart. Ik ga als deze natuurgetrouw weergegeven worden weer voor een zwart model.
Hier juist andersom, al twijfel ik niet meer. Altijd wit gehad maar ga nu voor Space Grey.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ja maar bij de vorige versie was het wel helemaal afgesloten dus het moet kunnen:

http://store.apple.com/nl...ne-5s-case-zwart?fnode=47

Iemand al een mooie slim fit hoes tegen gekomen?
Saven schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:42:
[...]

Is idd wel raar maar komt denk ik omdat de hele onderkant vol zit met openingen waardoor er geen materiaal meer overheen kan :P

• keanu_
  • Laatst online: 12-10 14:51
[...]

Volgens mij is de space grey toch wat minder zwart dan in dit 3d model, als ik de hands-on van Youtube mag geloven met mijn ogen ;)

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 23:57
Ik ga voor het witte model omdat het een kleur is waar je praktisch elk hoesje overheen kunt gooien. Bij mijn zwarte iPhone 5 staan sommige hoesjes gewoon niet mooi doordat mijn telefoon te donker is.
De vraag is natuurlijk wel hoe dik het hoesje zal worden als ik een iPhone 6 plus heb, want 'm weer dik te maken, maakt het moeilijk om hem in mijn hand te houden natuurlijk :P.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
space grey zoals altijd, morgenvroeg de 6 64gb bestellen :)

• EValentino
  • Niet online
Waar ga je hem bestellen dan?
Scrtz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:55:
space grey zoals altijd, morgenvroeg de 6 64gb bestellen :)

Verwijderd

Hm iPhone 6 64gb staat voor 48€ p maand met 150 bel minuten en 1gb internet op algebeld.nl toestel is dan gratis

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Vannacht om 00:00 gaat hier een zwarte iPhone 6 (16GB) in bestelling via de Duitse online Apple store. Benieuwd of ze rond releasedate (19e) kunnen uitleveren.

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:58
RDMA schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:59:
Vannacht om 00:00 gaat hier een zwarte iPhone 6 (16GB) in bestelling via de Duitse online Apple store. Benieuwd of ze rond releasedate (19e) kunnen uitleveren.
Kan je als Nederlander zonder Duits adres gewoon bestellen in Duitsland dan? Dan ben ik vannacht om 12 uur één van de eerste :-)

• EValentino
  • Niet online
Nee dat kan niet maar misschien wel als je zoiets gebruikt:

http://www.registratie-adres.nl/duitsland-postadres/
Thysiej schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]

Kan je als Nederlander zonder Duits adres gewoon bestellen in Duitsland dan? Dan ben ik vannacht om 12 uur één van de eerste :-)

• Scrtz
Duitsland
RDMA schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:59:
Denk niet dat de store om 00:00 al open is ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Scrtz op 11-09-2014 11:09 ]

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
Thysiej schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:05:
[...]

Een vriend van me is woonachtig in Duitsland en als ik het goed begrepen heb moet het geen probleem zijn om het toestel met mijn Nederlandse creditcard bij hem af te laten leveren..

• Luca
  • Laatst online: 12-10 16:11
Scrtz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:09:
[...]

Duitsland

[...]

Denk niet dat de store om 00:00 al open is ;)
Online wel lijkt mij?

• Scrtz
Vorig jaar was het 9 uur als ik het me goed herinner

• 2fastTG
  • Laatst online: 22:40
SidewalkSuper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:09:
[...]

Het gaat dan ook om Credit en Debit kaarten. Als de grote banken in Amerika aan de haak zijn volgt de Nederlandse markt, hoe stug misschien ook, dan ook wel.
Die markt volgt ongetwijfeld, maar zoals ik reeds vermelde is het hier niet heel gebruikelijk om meer dan 2 "pasjes" te gebruiken. Bovendien ondersteunen diezelfde pasjes in Nederland contactloos betalen, waarom zou men dan een app benutten als exact hetzelfde mogelijk is met het pin pasje?

• EValentino
  • Niet online
Het gaat er ook om dat je een pasje waarschijnlijk veel eerder vergeet dan je telefoon (veel mensen waaronder ikzelf gaan gewoon terug naar huis als de telefoon wordt vergeten om hem op te halen) . Ook kan niemand zo je pincode afkijken omdat de verificatie verloopt via Touch ID
2fastTG schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:14:
[...]

Die markt volgt ongetwijfeld, maar zoals ik reeds vermelde is het hier niet heel gebruikelijk om meer dan 2 "pasjes" te gebruiken. Bovendien ondersteunen diezelfde pasjes in Nederland contactloos betalen, waarom zou men dan een app benutten als exact hetzelfde mogelijk is met het pin pasje?

[ Voor 8% gewijzigd door EValentino op 11-09-2014 11:19 ]

• Thysiej
2fastTG schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:14:
[...]

Omdat het Apples doel is om helemaal geen portemonnee meer bij je te hebben... Daarnaast zou snelheid een voordeel kunnen zijn en is het in principe veiliger tegen skimmers omdat je je pincode nooit laat zien. Wellicht wat kort door de bocht, alle draadloze communicatie is in principe een veiligheidsprobleem, maar ik zie er het voordeel wel van in:)

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
[...]

Zelf 2 jaar terug voor een witte iPhone 5 gegaan. Ditmaal een zwarte, lijkt me toch een betere keuze.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Zullen wij een apart topic aanmaken voor de 'zal ik 4,7" of 5,5" iPhone nemen'?. Ik ben er nog niet uit. Ik ben altijd een iPhone 3GS en iPhone 4 gewend, daarna overgegaan naar de iPhone 5 die ik nu na twee jaar trouwe dienst nog steeds heb (en overigens prima vind). Toch wil ik graag upgraden, maar omdat ik de iPhone 5 meer dan perfect vind denk ik dat ik de 5,5 inch versie te groot zal vinden.

Even samengevat, is de iPhone 6 plus beter dan de iPhone 6? Zover ik weet heeft 'ie dezelfde processor, dus sneller is de telefoon niet (terwijl het wel anderhalf keer meer pixels moet aansturen). Verder is de optische camera stabilisatie een pré, en een langere batterijduur van harte welkom. Maar daar staat een gericht van bijna 200 gram tegenover, terwijl de iPhone 6 maar 129 gram weegt (17 gram meer dan de iPhone 5, die ik weer net zo prettig vind).

An  a day keeps the doctor away.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

iApp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:26:
Zullen wij een apart topic aanmaken voor de 'zal ik 4,7" of 5,5" iPhone nemen'?. Ik ben er nog niet uit. Ik ben altijd een iPhone 3GS en iPhone 4 gewend, daarna overgegaan naar de iPhone 5 die ik nu na twee jaar trouwe dienst nog steeds heb (en overigens prima vind). Toch wil ik graag upgraden, maar omdat ik de iPhone 5 meer dan perfect vind denk ik dat ik de 5,5 inch versie te groot zal vinden.

Even samengevat, is de iPhone 6 plus beter dan de iPhone 6? Zover ik weet heeft 'ie dezelfde processor, dus sneller is de telefoon niet (terwijl het wel anderhalf keer meer pixels moet aansturen). Verder is de optische camera stabilisatie een pré, en een langere batterijduur van harte welkom. Maar daar staat een gericht van bijna 200 gram tegenover, terwijl de iPhone 6 maar 129 gram weegt (17 gram meer dan de iPhone 5, die ik weer net zo prettig vind).
Je moet voor jezelf kijken of jij het die 100 euro en het gewicht waard vindt tegenover de "extra" specs die de 6+ biedt. Dit kunnen wij niet voor jou beantwoorden..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Famous schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:50:
[...]

Je moet voor jezelf kijken of jij het die 100 euro en het gewicht waard vindt tegenover de "extra" specs die de 6+ biedt. Dit kunnen wij niet voor jou beantwoorden..
Die €100,- euro is juist het probleem, als ik de 6 koop wil ik niet dat ik er later spijt van heb. Ergens voelt de duurdere gewoon beter. De extra specs, zoals het full hd scherm, zullen juist een nadeel zijn op het processor gebruik en de batterijduur; al zal Apple hier waarschijnlijk over nagedacht hebben. Ik vind het echt een moeilijke keuze, terwijl ik die keuze toch echt voor de 26ste wil maken.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
Waar je ook rekening mee moet houden is hoe je de telefoon gebruikt. Een collega van me heeft bijvoorbeeld een Sony Z2, en dat is al veel te groot voor mij om praktisch (= als telefoon) gebruikt te worden. Dan nog te bedenken dat je met een plus 10mm meer hoogte en een mm of 5 meer breedte hebt. Die moet je dus ten alle tijden met 2 handen gebruiken. Niks voor mij, ik ga dus (waarschijnlijk) voor de 6 of blijf gewoon bij mijn 5, bevalt prima.

Geen optische stabilisatie op de 6 normaal vind ik jammer, geen full hd hecht ik niet zo'n waarde aan en de mindere batterij is toch wel het grootste nadeel tov de plus voor mij. Maar al die nadelen wegen voor mij bij lange na niet op tegen het (te) grote formaat van de plus. Past zoiets wel fatsoenlijk en comfortabel in je broekzak?

[ Voor 31% gewijzigd door wesleytjuh op 11-09-2014 12:17 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd

+1

Zullen wij een apart topic aanmaken voor de 'zal ik 4,7" of 5,5" iPhone nemen'?.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

wesleytjuh schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:14:
Waar je ook rekening mee moet houden is hoe je de telefoon gebruikt. Een collega van me heeft bijvoorbeeld een Sony Z2, en dat is al veel te groot voor mij om praktisch (= als telefoon) gebruikt te worden. Dan nog te bedenken dat je met een plus 10mm meer hoogte en een mm of 5 meer breedte hebt. Die moet je dus ten alle tijden met 2 handen gebruiken. Niks voor mij, ik ga dus (waarschijnlijk) voor de 6 of blijf gewoon bij mijn 5, bevalt prima.

Geen optische stabilisatie op de 6 normaal vind ik jammer, geen full hd hecht ik niet zo'n waarde aan en de mindere batterij is toch wel het grootste nadeel tov de plus voor mij. Maar al die nadelen wegen voor mij bij lange na niet op tegen het (te) grote formaat van de plus. Past zoiets wel fatsoenlijk en comfortabel in je broekzak?
De iPhone 5 bevalt mij ook meer dan prima, met een langere batterijduur, snellere processor, betere camera en touch id was ik al tevreden geweest. Maar ik moet er wel weer twee jaar mee doen, dus dan wordt het een toekomst gerichte vraag. Misschien wat benchmarks en batterijtests bekijken zodra de iPhone (vrijdag?) geleverd wordt in o.a. Duitsland en Amerika, dat zal mij behoorlijk benieuwen.

Wat ik met mijn iPhone doe is behoorlijk gemakkelijk te beantwoorden: de meeste tijd zit ik te mailen, te browsen op het web / Facebook / Twitter / WhatsApp, muziek streamen of bankieren. Dus dan is 4,7 inch meer dan zat.

Het zou overigens helemaal gaaf zijn als de Rabobank en ING touch id in hun apps integreren. :D

• Scrtz
Op appleinsider dacht ik kun je ook zo'n pdf downloaden en als je die uitprint krijg je op realistische schaal de 5s 6 en 6+, kun je meteen zien of de grootte wat voor je is ofniet. Anders even googlen.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Top! Voor wie geïnteresseerd is, hier kun je de mockup downloaden: http://photos.appleinsider.com/iPhone6_preorder_picker.pdf

Edit: de iPhone 6 kan ik prima met een hand bedienen, de 6 plus niet. Ook weer zoiets...

[ Voor 26% gewijzigd door iApp op 11-09-2014 12:25 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
iApp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:10:
[...]

Die €100,- euro is juist het probleem, als ik de 6 koop wil ik niet dat ik er later spijt van heb. Ergens voelt de duurdere gewoon beter. De extra specs, zoals het full hd scherm, zullen juist een nadeel zijn op het processor gebruik en de batterijduur; al zal Apple hier waarschijnlijk over nagedacht hebben. Ik vind het echt een moeilijke keuze, terwijl ik die keuze toch echt voor de 26ste wil maken.
Dat is zeker geen nadeel. De 6 Plus heeft meer ruimte voor batterij en daarom gaat die veel langer mee. Over de processor hoef je ook niet in te zitten. Immers een veelvoud aan pixels wordt al sinds de iPad 3 door een veel zwakkere processor aangestuurd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• wesleytjuh
iApp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:23:
Top! Voor wie geïnteresseerd is, hier kun je de mockup downloaden: http://photos.appleinsider.com/iPhone6_preorder_picker.pdf

Edit: de iPhone 6 kan ik prima met een hand bedienen, de 6 plus niet. Ook weer zoiets...
Dat is voor mij de bepalende factor. Ik wil even snel mijn telefoon kunnen pakken om snel een berichtje te typen/iemand te bellen/iets op te zoeken, zonder daarvoor 2 handen nodig te hebben.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• crazylegs
wesleytjuh schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:20:
[...]

Dat is voor mij de bepalende factor. Ik wil even snel mijn telefoon kunnen pakken om snel een berichtje te typen/iemand te bellen/iets op te zoeken, zonder daarvoor 2 handen nodig te hebben.
Daar heeft apple over nagedacht.

http://www.iculture.nl/re...-een-hand-bedienen-video/

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik twijfel ook erg tussen de 6 en de 6+.

Ik heb nu een 4.7 inch HTC One en dat is opzich groot zat.
Maar bij veel websites moet ik wel inzoomen omdat de letters te klein worden. Dat heb je waarschijnlijk met de iPhone 6+ minder snel. Daarnaast heb ik geen tablet, dus sla ik wellicht 2 vliegen in één klap.

Twijfel :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Reachability.. wat een horror. Om nu "nagedacht" te gebruiken vind ik nogal overdreven :)
Ik zou eerder zeggen dat ze een lapmiddel in elkaar geflanst hebben, of ben ik nu de enige die dit vind?

Sorki#2242

• Draakje5
Sorki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:47:
[...]

Reachability.. wat een horror. Om nu "nagedacht" te gebruiken vind ik nogal overdreven :)
Ik zou eerder zeggen dat ze een lapmiddel in elkaar geflanst hebben, of ben ik nu de enige die dit vind?
Waarom een lapmiddel?

De telefoon is nou eenmaal zo groot. Om het gebruiksgemak van een grote telefoon (want dat willen sommige consumenten, waaronder ik) op bepaalde momenten te vereenvoudigen is die functie in leven geroepen. Juist wanneer je niet even 2 handen vrij hebt gebruik je die functie. Alleen maar handig toch?

• Thysiej
Sorki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:47:
[...]

Nee, ik ben dit volledig met je eens. Het lijkt een compromis te zijn van Apple om wel grotere diameters te kunnen ondersteunen. Wellicht ben ik trouwens de enige, maar ik zou graag een 4" iPhone 6 willen, kon ik alles prima mee blijven bedienen en ik zag ook alles prima. Ik heb nu een Nexus 4, die is ook 4,7" maar ik heb nooit problemen gehad met mijn 4" iPhone 4 en vond het ideaal in mijn broekzak passen...

• crazylegs
Wellicht om ook alvast de andere topics op te starten zoals hoesjes topic en accessoire topic? Wie kan dit fixen? Helaas zelf niet bedreven in het maken van een mooie OP

• Draakje5
Ik heb al eea gezocht maar kom (helaas) een hoop hoesjes voor de iPhone 6 tegen en veel minder voor de 6 plus. Hoop dat er snel wat mooie hoesjes uit komen.

• dennissimeau
Op ebay is wel het een en ander te vinden, alleen vraag ik me af in hoeverre ze straks gaan passen :P.

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

De helft van je grote scherm niet gebruiken om met een hand te kunnen werken, dat hadden ze wel beter kunnen oplossen denk ik dan zo. Waarom niet het gebied binnen vingerbereik gebruiken om aan te sturen en de rest gebruiken als 'extra' screen? Dan had ik zoiets gehad van "nice, daar is over nagedacht", maar nu is het fundamenteel niet veel anders dan de Samsung’s one-handed mode die toch ook niet heel erg enthousiast ontvangen is...

Sorki#2242

• Draakje5
dennissimeau schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:08:
Op ebay is wel het een en ander te vinden, alleen vraag ik me af in hoeverre ze straks gaan passen :P.
Ja, ervaring leert dat veel niet (goed) past dat al gefabriceerd is voordat het toestel überhaupt al uit is. Maar ben toch ook niet van plan een plastic hoesje van 1 euro te kopen op ebay. Dan maar even een sok of iets gebruiken als tussenperiode ;)
Sorki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:09:
[...]

De helft van je grote scherm niet gebruiken om met een hand te kunnen werken, dat hadden ze wel beter kunnen oplossen denk ik dan zo. Waarom niet het gebied binnen vingerbereik gebruiken om aan te sturen en de rest gebruiken als 'extra' screen? Dan had ik zoiets gehad van "nice, daar is over nagedacht", maar nu is het fundamenteel niet veel anders dan de Samsung’s one-handed mode die toch ook niet heel er enthousiast ontvangen is...
Dat zou ook nog kunnen ja. Misschien met een toekomstige iOS versie dat er zo iets soortgelijks komt? Nu lijkt het inderdaad wel een (té) simpele oplossing.

• dennissimeau
Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:11:
[...]

Ja, ervaring leert dat veel niet (goed) past dat al gefabriceerd is voordat het toestel überhaupt al uit is. Maar ben toch ook niet van plan een plastic hoesje van 1 euro te kopen op ebay. Dan maar even een sok of iets gebruiken als tussenperiode ;)
Haha xD De sok! Dat deed ik ook altijd :P.

• crazylegs
Sena en Joli origanals hebben al mooie leren sleeves gemaakt, dus ik denk at het topic voor hoesjes enz al wel op zn plaats is, op appelhoes staan er ook al een aantal.

• Draakje5
Oh deze is wel tof: http://www.senacases.com/catalog/?q=herwalboi6

Jammer dat het niet in de flip variant is. Dat spreekt me meer aan eigenlijk.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
Beslissing gemaakt, het wordt de 6+.

• Draakje5
Sovereign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:22:
Waarom dan toch de 6+?

• crazylegs
Sovereign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:22:
Voor mij ook, in space grey 64GB uitvoering, aangezien ik op mn iPhone 5 nog maar 4Gb over heb en op m'n iPad mini welke ik reeds heb verkocht nog aardig wat andere apps staan en ik dus sowieso al ver over de 16GB ga komen.

• Scrtz
wesleytjuh schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:20:
[...]

Ja precies dat, zelfs met dat trucje wat ze nu hebben ervoor blijft het formaat telefoon geen apparaat om even snel uit je broek te pakken terwijl je in je andere hand al iets hebt waar je mee bezig bent om een smsje te lezen en hier met 1 hand even snel op te reageren, vandaar de 6.

Maar het voelt enigszins wel een beetje minderwaardig aan, aangezien de Plus gewoon betere specs heeft..

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Voor mij gaat het de 6 worden, Silver 64GB
6+ lijkt me gewoon echt te groot, gebruik mijn iPad mini Retina wel als ik content wil bekijken waarvoor de "gewone" 6 te klein is.

Nu start het denken over het hoesje, momenteel heb ik deze (net nieuw, dus als iemand interesse heeft ;-) ): http://www.senacases.com/...ished-wallet-iphone-5-5s/

Is echt een super hoesje, maar in 4,7" denk ik dat deze te groot gaat worden.

hmz....

• Draakje5
Scrtz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:31:
[...]
Maar het voelt enigszins wel eenbeetje minderwaardig aann, aangezien de Plus gewoon betere specs heeft..
Als ik heel eerlijk ben is dat ook een van de factoren waarom ik eigenlijk voor de 6 Plus kies. Klinkt belachelijk, maar toch is het zo.

• Scrtz
Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:32:
[...]

Als ik heel eerlijk ben is dat ook een van de factoren waarom ik eigenlijk voor de 6 Plus kies. Klinkt belachelijk, maar toch is het zo.
Ja dat heb ik dus ook, mijn gevoel gaat ook uit naar de plus alleen al omdat de normale 6 minder is qua specs, maar het formaat is mij gewoon te groot.

Anderzijds is het allemaal een kwestie van wennen, maar met zo'n 5.5" pak je niet even uit je zak onder het werk om tijdens het lopen even snel te kijken, of in de les valt ook elke leraar die koelkast wel op.

• Draakje5
Scrtz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:35:
[...]

Ja dat heb ik dus ook, mijn gevoel gaat ook uit naar de plus alleen al omdat de normale 6 minder is qua specs, maar het formaat is mij gewoon te groot.

Anderzijds is het allemaal een kwestie van wennen, maar met zo'n 5.5" pak je niet even uit je zak onder het werk om tijdens het lopen even snel te kijken, of in de les valt ook elke leraar die koelkast wel op.
Zelf zit ik niet meer op school dus dat probleem heb ik niet ;)

Heb nu ongeveer een dag met de iPhone 6 5,5 formaat in mijn broekzak gelopen en moet zeggen dat het me reuze mee valt. Het enige waar ik geen rekening mee heb gehouden is dat die nog wat dikker wordt door een evt hoesje. Maar het formaat moet voor mij geen probleem zijn. Op het werk ligt 'ie ook gewoon op mijn bureau.

• Scrtz
Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:37:
[...]

Zelf zit ik niet meer op school dus dat probleem heb ik niet ;)

Heb nu ongeveer een dag met de iPhone 6 5,5 formaat in mijn broekzak gelopen en moet zeggen dat het me reuze mee valt. Het enige waar ik geen rekening mee heb gehouden is dat die nog wat dikker wordt door een evt hoesje. Maar het formaat moet voor mij geen probleem zijn. Op het werk ligt 'ie ook gewoon op mijn bureau.
Hoe bedoel je een dag met de 6 5,5 rondgelopen? :P

Ja dat scheelt al een hoop, ik heb helaas nog een leeftijd dat ik de komende jaren nog naar school moet en bij mijn bijbaan blijf werken, in andere woorden heel erg veel de telefoon in en uit je zak halen.

Als ik inderdaad vast werk zou hebben en op kantoor de iPhone zoals jou op tafel kon leggen gedurende de werkdag was ik ook een stuk sneller voor de 6+ gegaan.

• Draakje5
iPhone 6 plus uit een stuk karton geknipt (2 op elkaar) en in m'n broekzak gestoken.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
Spigen heeft ook al een behoorlijk assortiment aan iPhone 6 & iPhone 6 plus hoesjes.
http://www.spigen.com/

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:13
Barry|IA schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:47:
Ik twijfel ook erg tussen de 6 en de 6+.

Ik heb nu een 4.7 inch HTC One en dat is opzich groot zat.
Maar bij veel websites moet ik wel inzoomen omdat de letters te klein worden. Dat heb je waarschijnlijk met de iPhone 6+ minder snel. Daarnaast heb ik geen tablet, dus sla ik wellicht 2 vliegen in één klap.

Twijfel :)
Mmm, denk dat je een stap terug gaat doen.
M7 heeft een full Hd scherm plus je zult openheid van Android gaan missen.
Kwa snelheid win je helemaal al niks.
Maar goed is jouw persoonlijke keuze die ik persoonlijk niet gemaakt zou hebben.
Ga dan voor de 6+ met wel een Full Hd scherm.
Maar buiten dat wat kosten die dingen met een beetje opslaggeheugen een godsvermogen.
Heel veel geld voor heel weinig vooruitgang zoals al in vele reviews op het web opgemerkt.
Je moet al Apple blind zijn om dit ervoor op tafel te leggen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Denk dat we de komende jaren steeds minder gaan winnen met nieuwe telefoons. Vernieuwing is al een paar jaar marginaal - ergo, voor de gewone gebruiker niet significant merkbaar. Beetje als je van de Nokia 3210 naar 3310 :+

Edit: Of van een golf 6 naar een golf 7. Of, een 1800 watt stofzuiger naar een 1900 watt stofzuiger .. ah crap dat wordt een 300 watt stofzuiger :+

[ Voor 25% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-09-2014 15:20 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
snah001 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:56:
[...]

Maar goed is jouw persoonlijke keuze die ik persoonlijk niet gemaakt zou hebben.
Maar buiten dat wat kosten die dingen met een beetje opslaggeheugen een godsvermogen.
Heel veel geld voor heel weinig vooruitgang zoals al in vele reviews op het web opgemerkt.
Gaan we weer. :)
Iets is te duur als je het het geld niet waard vind of niet kunt missen (heel persoonlijk dus inderdaad). Besef dat iPhones een groot onderdeel van een ecosystem zijn waar meestal al veel in geinvesteerd is, en do the math.

Zelf net ook even twee dummies gemaakt, denk dat het hier ook gewoon een + gaat worden. Die past vlekkeloos in een Levi's 501 :)
(Wat zijn ze trouwens dun zeg :X )

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:51
snah001 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:56:
[...]

Pffrt, daar gaan we weer. Hieronder volgt de broodnodige repliek die we nog niet eerder hebben gehoord. ;w :+

Mening.
Mening.
Jij hebt benchmarks uitgevoerd? Afgezien van dat het in realiteit waarschijnlijk niet zo is / wel zo is maar niet zoveel uit maakt.
Fijn om te weten.
Mening.
Geld is papier, weinig vooruitgang is een mening.
Of je moet Android-blind zijn om bovenstaande te willen opdringen in een iPhone-thread.

Ben er inmiddels wel een beetje Gallisch van. Android-gebruikers die alleen techniek kunnen kwantificeren tot hoeveel iets moet kosten en pure specs naast elkaar leggen en dan denken dat er iets mee te vergelijken valt.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-09-2014 15:36 ]

• crazylegs
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ AMEN
SidewalkSuper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:33:
[...]

Pffrt, daar gaan we weer. Hieronder volgt de broodnodige repliek die we nog niet eerder hebben gehoord. ;w :+

Mening.
Mening.
Jij hebt benchmarks uitgevoerd? Afgezien van dat het in realiteit waarschijnlijk niet zo is / wel zo is maar niet zoveel uit maakt.
Fijn om te weten.
Mening.
Geld is papier, weinig vooruitgang is een mening.
Of je moet Android-blind zijn om bovenstaande te willen opdringen in een iPhone-thread.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Héél dun, haha. 0,1mm om precies te zijn :D

• UltraSub
iApp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:36:
[...]

Héél dun, haha. 0,1mm om precies te zijn :D
Haha, heb natuurlijk wel een dummy met de juiste dikte he ;)
Als je er een propje van zou kunnen maken, dat zou innovatie zijn zeg. :+

• SidewalkSuper
Ook het juiste gewicht? ;) Hij is wel een stukje zwaarder.

[ Voor 38% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-09-2014 15:42 ]

• UltraSub
Nee, dat niet. Heb geen loodplakken liggen hier.

• Draakje5
Vroeg me af waarom er nu eigenlijk bij de 6 maar 1 gaatje zit voor de microfoon en of dat wel genoeg is. Bij de 5 zaten er nog 10 gaatjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 11-09-2014 15:49 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Meh, ben grote fan van het kleine formaat van de iPhones tot nu toe, maar heb een 5,5" one+1 in m'n broekzak gestoken en dat viel best mee. In een nette broek (kleinere zakken over het algemeen dan jeans) zou ik er niet mee kunnen zitten, maar ik denk dat de 4,7" nog best te doen zal zijn dan.

Enfin, wacht toch tot ie gewoon in een winkel ligt, er is behalve een groter scherm echt 0 reden om van een 5S naar een 6 te gaan. Maarja, soms wil je gewoon iets irrationeels doen :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• SidewalkSuper
Ik vind 5,5" toch echt te groot. Ik ben/was prima tevreden met de 4" van de 5 en 5S en vind het ook wel een gemis dat ze niet hebben geprobeerd om het 4"-formaat ook te behouden naast de 4,7" en 5,5".

Ook jammer dat de 4,7" niet gewoon OIS heeft, maar ik ga niet voor OIS naar een 5,5" switchen.

• Draakje5
Zou je niet het onderdeel van de camera van de 6 plus kunnen bestellen en die in de 6 zetten, zomaar een ingeving. Ik zou het niet doen, maar zou het kunnen?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52

Saven

Administrator

Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:49:
Vroeg me af waarom er nu eigenlijk bij de 6 maar 1 gaatje zit voor de microfoon en of dat wel genoeg is. Bij de 5 zaten er nog 10 gaatjes.
Volgens mij hebben alle andere phones ook maar gewoon 1 klein gaatje. Bij de vorige iphones was het wss alleen een design aspect en was er alsnog maar 1 gaatje die audio kon opvangen

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn iPod classic 160GB. Ik neem aan dat ik geen kaartjes in een iPhone kan steken?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:04:
Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn iPod classic 160GB. Ik neem aan dat ik geen kaartjes in een iPhone kan steken?
Is nooit het geval geweest en zal nooit veranderen.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:04:
Nope. Daarvoor moet je een Android hebben.
Werkt ook wat makkelijker met muziek toevoegen of zelfs rechtstreeks downloaden via torrents.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik blijf twijfelen tussen de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Zucht.
SidewalkSuper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:04:
Ook jammer dat de 4,7" niet gewoon OIS heeft, maar ik ga niet voor OIS naar een 5,5" switchen.
Heeft mij wel overgehaald moet ik zeggen, mijn DSLR heb ik niet altijd bij me (uiteraard) en daarom maak ik best veel foto's met mijn iPhone (5s), daarom wil ik elk jaar de op dat moment best mogelijke foto's binnen iOS. Voor die eis lijk je nu toch wel bij de iPhone 6+ te komen.

(Ook vind ik de aanpassingen binnen iOS voor het grotere scherm wel handig en ik verwacht dat dit in de toekomst alleen nog maar meer zal worden. Landscape ondersteuning in apps enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Ook hier nog in dubio, maar ik neig er naar om nog maar een jaartje langer met de iPhone 5 te doen en voor de iPhone 6S? te gaan. Zoals eerder aangegeven door een forumlid zit de grootste innovatie meestal in het "S" product en behalve de schermgrootte is er nu te weinig verandering. Bij de iPhone 4 en 5 dus voor het eerste model gekozen en ik denk dat ik dat maar eens niet ga doen.

Bovendien wil ik eerst eens zien hoe de iPhone 6 nu in de hand ligt. Ik ben namelijk nog steeds niet overtuigd van een groter schermformaat. Althans, zoals Apple daar nu voor heeft gekozen. Wat Motorola met de Moto X heeft gedaan (ook 4.7" schermformaat, maar de Moto X is nauwelijks groter dan de iPhone 5 door lagere bezels), daar ben ik een grotere fan van, maar goed ik begrijp dat dit met de Touch ID sensor een stuk moeilijker zal gaan bij een iPhone. Anyway, hier wordt het hoogstwaarschijnlijk nog maar een jaartje uitzitten.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
Heeft iOS straks ook location aware profiles? Die kan ik niet echt missen namelijk. .

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-10 16:47
Wanneer zal de iPhone 6 in de Apple Store Den Haag te zien zijn?

Gewoon 26 september neem ik aan?

• keanu_
  • Laatst online: 12-10 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:36:
Ook hier nog in dubio, maar ik neig er naar om nog maar een jaartje langer met de iPhone 5 te doen en voor de iPhone 6S? te gaan. Zoals eerder aangegeven door een forumlid zit de grootste innovatie meestal in het "S" product en behalve de schermgrootte is er nu te weinig verandering. Bij de iPhone 4 en 5 dus voor het eerste model gekozen en ik denk dat ik dat maar eens niet ga doen.

Bovendien wil ik eerst eens zien hoe de iPhone 6 nu in de hand ligt. Ik ben namelijk nog steeds niet overtuigd van een groter schermformaat. Althans, zoals Apple daar nu voor heeft gekozen. Wat Motorola met de Moto X heeft gedaan (ook 4.7" schermformaat, maar de Moto X is nauwelijks groter dan de iPhone 5 door lagere bezels), daar ben ik een grotere fan van, maar goed ik begrijp dat dit met de Touch ID sensor een stuk moeilijker zal gaan bij een iPhone. Anyway, hier wordt het hoogstwaarschijnlijk nog maar een jaartje uitzitten.
Volgens mij is juist de grootste innovatie in het non-S model, maar komen de puntjes op de ''i'' in het S model. Heb zelf ook een 5, maar ga wel zeker (na 2 jaar) over op een nieuwe iPhone. De 5S was het upgraden niet waard, de 6 biedt gewoon meer!

Verwijderd

keanu_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:49:
[...]

Volgens mij is juist de grootste innovatie in het non-S model, maar komen de puntjes op de ''i'' in het S model. Heb zelf ook een 5, maar ga wel zeker (na 2 jaar) over op een nieuwe iPhone. De 5S was het upgraden niet waard, de 6 biedt gewoon meer!
De grootste innovatie bij het eerste model zit em dan in de grootte/het design. De echt grote 'hardware innovaties' zitten in het S model. Om het betreffende forumlid waar ik mij dus bij aansluit maar even te quoten:
Mr Ton schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:54:
Maar waarom had iedereen dan grote innovaties verwacht bij de iPhone? Iedere keer dat er een nieuw design voor de iPhone komt is dat de grootste verandering, en de 'S' generaties kennen innovatie: de 4S kwam met grote camera verbeteringen en Retina, de 5S met 64bit SOC en TouchID, etc. Bij de iPhone 5 veranderde er ook niet veel, en nu ook niet.

• Draakje5
keanu_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:49:
[...]

idem. De iPhone 4 gekocht toen die uit kwam. Toen de iPhone 5 gekocht. Nu de 6. Ik doe niet mee aan de 'S' modellen. Ieder jaar switchen vind ik niet nodig.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:10
Een retina scherm zat al in de iPhone 4 is dus geen "S" innovatie

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 15:29
Ik ga voor de iPhone 6 Plus. Ja, hij is groot. Maar dat heet innovatie. Uit recensie van Wout blijkt ook wel dat je er gemakkelijk aan went.

• Draakje5
Dennisweb schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:39:
Ik ga voor de iPhone 6 Plus. Ja, hij is groot. Maar dat heet innovatie. Uit recensie van Wout blijkt ook wel dat je er gemakkelijk aan went.
Ja, hoe groter hoe innovatiever vind je? Iets groter maken is niet zo moeilijk, dus ik zou het niet zo zeer innovatief noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 11-09-2014 18:42 ]

• Dennisweb
Draakje5 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:41:
[...]

Ja, hoe groter hoe innovatiever vind je? Iets groter maken is niet zo moeilijk, dus ik zou het niet zo zeer innovatief noemen.
Nee, maar de trend van grotere smartphones is niet iets nieuws. De 4 inch iPhone is nu een verleden tijdperk. Dus kun je maar beter accepteren dat telefoons groter worden.

Bovendien heb ik stiekem altijd al een grotere telefoon gewild, maar heb ik echt totaal niets met Android.

Verwijderd

Serieus? Een groter scherm wat al meer dan twee jaar mogelijk was geweest is ineens innovatie? Er is ook zoiets als de Galaxy Note, die er enkele jaren eerder was. Of de Dell Streak.

• Dennisweb
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:44:
[...]

Serieus? Een groter scherm wat al meer dan twee jaar mogelijk was geweest is ineens innovatie? Er is ook zoiets als de Galaxy Note, die er enkele jaren eerder was. Of de Dell Streak.
Ja, en Apple gaat met zijn tijd mee. Vind je 't niks, koop je 'm niet. Lijkt me vrij simpel.

• wesleytjuh
Innovatie had het geweest wanneer het formaat van het LCD omhoog ging terwijl de behuizing minimaal groter werd(zie LG G3). Dat is nu absoluut niet het geval, het is letterlijk de iPhone 5 maar dan met een bepaalde factor vergroot. De randen rondom zijn nog steeds exact gelijk. Veel te groot voor mij in ieder geval ;) .
Sinds de keynote merk ik dat ik (onbewust) erop let hoe vaak je wel niet even snel je telefoon uit je zak pakt, om met een hand wat dingen te doen. Praktisch voorbeeld: net even de niet thuis code van een zending die ik gemist had gechecked. In ene hand het briefje, andere hand de code intikken. Ik vermoed dat met de iPhone 6 dat nog net mogelijk moet zijn, onder andere door de goede grip door de ronde vormen, maar met een 6 plus zit dat er echt niet in. Dan koop ik liever een tablet voor wanneer ik behoefte aan een groot scherm heb :P
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:36:

Dit dus, ik hoop er al een aantal jaren op dat Apple met een min of meer frameless toestel komt. Minimale ruimte boven en onder het scherm voor de speaker, camera, sensors en homebutton maar meer ook niet. Zeker die randen aan de zijkant had ik inmiddels toch wel graag geminimaliseerd gezien. Juist van Apple had ik dit verwacht. Het voelt met de 6 dan ook alsof ze de makkelijke manier hebben gekozen, in plaats van "te innoveren" waar ze bekend om staan.

[ Voor 43% gewijzigd door wesleytjuh op 11-09-2014 18:58 ]

• crazylegs
alienfruit schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:17:
Ja, ik blijf twijfelen tussen de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Zucht.
Waar twijfel je nog over? Ik ga uiteindelijk voor de 6+ ik heb een dummy gemaakt van karton en past best in een redelijk strakke jeans. De 6+ gaat mijn iPad mini vervangen. Ik gebruik mn telefoon veel als navigatie dus keuze voor groter scherm voor mij daarin ook doorslaggevend.
Daarnaast wegen de iets betere specs ook zeker mee.

Wellicht helpt je dit een beetje in je keuze?

• wesleytjuh
crazylegs schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:51:
[...]

Waar twijfel je nog over? Ik ga uiteindelijk voor de 6+ ik heb een dummy gemaakt van karton en past bet in een redelijk strakke jeans. De 6+ gaat mijn iPad mini vervangen. Ik gebruik mn telefoon veel als navigatie dus keuze voor groter scherm voor mij daarin ook doorslaggevend.
Daarnaast wegen de iets betere specs ook zeker mee.

Wellicht helpt je dit een beetje in je keuze?
Lijkt me nog steeds niet helemaal een eerlijke methode om dit te testen. Een stuk karton buigt mee waar een iPhone dit (hopelijk) niet doet. Heb je hem ook uit dezelfde dikte gemaakt?

• crazylegs
wesleytjuh schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:53:
[...]

Lijkt me nog steeds niet helemaal een eerlijke methode om dit te testen. Een stuk karton buigt mee waar een iPhone dit (hopelijk) niet doet. Heb je hem ook uit dezelfde dikte gemaakt?
Een aantal lagen karton op elkaar geplakt en hand er omheen gehouden tegen het buigen. Hier en daar nog wel iets speling.. Karton had rechte hoeken, zijn bij de 6+ afgerond dus zal ook weer iets schelen..

• wesleytjuh
Moet ik misschien ook maar eens doen dan :)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
Vooral de langere batterijduur en de hogere resolutie zijn voor mij doorslaggevend. Plus valt hij me reuze mee qua omvang na een printje te hebben gemaakt.
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:44:
[...]

Met iOS? Nooit geweten!

• Dennisweb
Dit was dus ook mijn punt. Maar theoretisch zou het kunnen. Dan heeft deze reageerder waarschijnlijk zo'n Chinese Java-clone gehad met een prut-Android die een iOS-theme heeft. ;)

Desalniettemin is de voorpret hier behoorlijk groot. Ik heb een adresje waar ik hoop aan telefoons te kunnen komen. Zo niet, dan wordt het mijn eerste keer naar de Apple Store.

Verwijderd

Dat was ook het punt niet, of wel dan? Overigens was er natuurlijk nog altijd de iPad en de iPad mini O-)
Dennisweb schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:14:
[...]

Dit was dus ook mijn punt. Maar theoretisch zou het kunnen. Dan heeft deze reageerder waarschijnlijk zo'n Chinese Java-clone gehad met een prut-Android die een iOS-theme heeft. ;)

Desalniettemin is de voorpret hier behoorlijk groot. Ik heb een adresje waar ik hoop aan telefoons te kunnen komen. Zo niet, dan wordt het mijn eerste keer naar de Apple Store.
Je leeft in het verleden. Chinese telefoons zijn ronduit goed geworden, net zoals Android. Waar jij het over hebt was 5 jaar geleden waar, nu niet meer.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 19:15 ]

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:14:
[...]

Dat was ook het punt niet, of wel dan? Overigens was er natuurlijk nog altijd de iPad en de iPad mini O-)
Ach dat erbij halen van Android telefoons die het toevallig ook hebben vind ik zo niet interessant.

Heus werkt een Note 3 goed hoor dat zal best wel maar het geeft mij niet de ervaring die mijn Apple producten mij wel geven. Op een of andere manier voelt het gewoon minder verfijnd, van de plastic behuizing tot het os eigenlijk.

Een Renault rijd prima maar als je daarna een BMW koopt weet je wat je al die jaren gemist hebt :)

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:17:
[...]

Ach dat erbij halen van Android telefoons die het toevallig ook hebben vind ik zo niet interessant.

Heus werkt een Note 3 goed hoor dat zal best wel maar het geeft mij niet de ervaring die mijn Apple producten mij wel geven. Op een of andere manier voelt het gewoon minder verfijnd, van de plastic behuizing tot het os eigenlijk.

Een Renault rijd prima maar als je daarna een BMW koopt weet je wat je al die jaren gemist hebt :)
Mwah, de Note 3 voelt inderdaad niet geweldig aan. Ook die Touchwiz-crap die Samsung erop gooit is niet bevorderlijk. Maar voel eens een HTC One M8, en dat premium-gevoel is er echt wel. Ik heb zowel meerdere iPhones als Android-toestellen gehad, en Android is sinds ICS op een punt dat het iOS kan evenaren, net zoals de toestellen de iPhone kunnen evenaren. Het is nu nog maar een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar qua functionaliteit en kwaliteit zijn Android en iOS gelijk, net zoals een aantal toestellen. Het is geen kwestie van een Renault vs. een BMW, maar van een Mercedes tegen een BMW.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 19:25 ]

• Draakje5
De batterijduur is leuk voor erbij, maar dat maakt voor mij geen doorslaggevende keuze. Waarschijnlijk zal er in de praktijk toch weinig van terecht komen. Daarnaast is het een kleine moeite om tegenwoordig een oplader in je auto te hebben, een kabeltje op je werk en / of een externe batterij die je even snel kan aansluiten. Natuurlijk, als je al die dingen niet meer nodig hebt dan zou dat fijn zijn. Maar ik betwijfel of de vernieuwde batterijduur daar het verschil in maakt.
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:23:
[...]

Mwah, de Note 3 voelt inderdaad niet geweldig aan. Ook die Touchwiz-crap die Samsung erop gooit is niet bevorderlijk. Maar voel eens een HTC One M8, en dat premium-gevoel is er echt wel. Ik heb zowel meerdere iPhones als Android-toestellen gehad, en Android is sinds ICS op een punt dat het iOS kan evenaren, net zoals de toestellen de iPhone kunnen evenaren. Het is nu nog maar een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar qua functionaliteit en kwaliteit zijn Android en iOS gelijk, net zoals een aantal toestellen. Het is geen kwestie van een Renault vs. een BMW, maar van een Mercedes tegen een BMW.
Ik had een tijdje een M7 en later een Nexus 5.
Toch voelt een 5s meer af, soepel en vloeiend.

De m8 is wel een mooi ding maar die camera is weer zo matig helaas.

Maar goed dit gaat dus over de IPhone 6 modellen, niet over Android.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 11-09-2014 19:48 ]

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
Ik zelf ga voor de Iphone 6, mooi formaat, mooi scherm ik vind het gewoon een mooie tel. Elk OS is goed van IOS tot Blackberry 10 heb ze ook allemaal gehad maar toch kom ik weer terug op IOS. Bij elk OS is er geen sprake meer van innovatie, het is alleen nog het verbeteren van het OS en van de hardware. De Apple watch is ook niet echt innoverend maar dat kroontje is wel iets waar alleen ( zover ik weet ) Apple mee komt. Daarbij vind ik hem ook nog schitterend om te zien ( maar das mijn smaak )

Samsung Flip 7

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dennisweb schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:44:
[...]

De 4 inch iPhone is nu een verleden tijdperk. Dus kun je maar beter accepteren dat telefoons groter worden.

Bovendien heb ik stiekem altijd al een grotere telefoon gewild, maar heb ik echt totaal niets met Android.
Grappig, als je een paar jaar terug iemand over z'n oude gsm's sprak dan noemde ze dat altijd "koelkast". Nu gaan we weer terug naar die tijd en wil iedereen weer zo'n koelkast. Helemaal bizar is dat men tablets, die vooral thuis op de bank liggen en niet in je zak hoeven juist kleiner wil :+

Ik vind het iPhone 4 (en 5) formaat nog het fijnste. En ik ben niet de enige. Het is erg jammer dat Apple mensen nu verplicht naar een nog groter formaat te gaan. Ik vind het prima als ze er een formaat boven plaatsen zoals de 6 Plus voor de mensen zoals jij, maar ik had liever gezien dat de 6 dan hetzelfde formaat zou hebben als de 5.

Tot dusver loop ik gelijk met de major release van de iPhone, dus van 3G naar 4 naar 5. Deze heb ik twee jaar en is nog goed, maar als ik uitstel zit ik niet meer op dat releaseschema. Overweeg dus ook de 6... overstappen naar een ander platform zie ik niet zitten. Android ben ik geen fan van en Windows vind ik geen alternatief.
Pagina: 1 ... 4 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.