Waarom prefereer jij de 6+ ten opzichte van de 6? Vanwege optische beeldstabilisatie, accuduur oid? Ik twijfel nog welke ik wil namelijk ;-)Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:51:
Net even uitgeknipt en de iPhone 6 plus past oké in mijn broekzak. Moet wel zeggen dat die niet nog een cm hoger moest zijn, want dan stak die uit. Dus comfortabel zal het misschien niet helemaal zijn.. Moet ik 'm dan ook maar in mijn 'handtas' meenemen..
Ik denk dat de 4.7 inch praktischer is, maar toch zegt iets dat ik de 5.5 moet hebben. Als oermens willen we allemaal gewoon het grootste en beste denk ik. Een andere reden om voor de 5.5 inch te gaan kan ik niet bedenken 
Zie boven, oermens instinct.Thysiej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:54:
[...]
Waarom prefereer jij de 6+ ten opzichte van de 6? Vanwege optische beeldstabilisatie, accuduur oid? Ik twijfel nog welke ik wil namelijk ;-)
[ Voor 40% gewijzigd door Draakje5 op 10-09-2014 15:55 ]
Met andere woorden, dit is subjectief. Jij vindt het klaarblijkelijk te hoog, ik heb het er voor over.Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:54:
[...]
Wat betreft gebruikerservaring kan ik best inkomen dat mensen het fijn vinden. Natuurlijk is dit ook een persoonlijk iets en ook een kwestie van wat je gewend bent.
Maar naar mijn mening is gebruikerservaring niet iets wat de prijs zo radicaal omhoog mag drijven. Gebruikerservaring is iets wat niet in een prijs uit te drukken is.
Ik citeer even een ander forum:mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:47:
Ik snap dat concept niet helemaal.... Zeker als je het plaatje van de Nexus 4 naast de iPhone 6 legt...
"I currently have a Samsung, and had the Nexus 4. Nexus 4 sucked. The battery lasted 5 hours at the most and half of the features don't work nearly as well as Apples. Samsungs new phones have been great, but after a while the flaws like such as over heating, battery life, needing to reset the phone due to glitches, etc. become more prevalent. I started with the original Droid, and have had different iPhones. I love both Apple and Android, but Apples iPhone is far more reliable and worth the money"
Tuurlijk mag je kritisch zijn, maar laat de mensen zelf bepalen waar ze hun geld instoppen. Vind je de iPhone het geld waard koop je hem, zo niet koop je hem niet, boeit mij nietAudiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:46:
[...]
Dat is niet iets wat alleen "Android aanhangers" zeggen, maar een algemene tendens.
Steeds meer Apple fanboys, om maar in jouw termen te blijven, roepen ook steeds vaker dat je te weinig waar krijgt voor je geld. Als je al eens naar de eerste voorzichtige reviews en indrukken kijkt, zoals Tweakers zelf en NuTech, lees je het daar ook.
Natuurlijk blijven er tig mensen over die sowieso altijd de nieuwe iPhone kopen en dat is waarom ze ook hoog kunnen inzetten qua prijs. Maar mogen wij als consumenten niet eens kritisch daarover worden? Of moeten we maar gewoon de Apple-gekte blijven volgen als een stel makke lammetjes? Nu geldt dat in mindere mate ook voor Samsung en HTC dat zij hoog inzetten qua prijs. Alleen die prijzen zakken ook weer snel.
Ter vergelijk: wil je nu nog een iPhone 5 kopen, ben je alsnog 599 euro kwijt terwijl een S5 na 4 maanden al vanaf 460 euro te krijgen is. Of ben ik nu gek?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het feest gaat weer verder. Voorheen heb ik er nooit zo op gelet, maar per wanneer liggen de showexemplaren in de winkel, zijn die er al eerder of is dat pas op de dag dat ze officieel leverbaar zijn.
Vergeet overigens niet dat je iPhone 6 plus waarschijnlijk nog wel wat dikker wordt met een hoesje er om heen. Ik blijf het lastig vinden, eigenlijk had die van mij wel net iets kleiner gemogen, er had wat meer van de randen aan de boven- en onderkant af gemogen. Maar het is kiele kiele met het formaat voor dagelijks gebruik (voor mij).
Wat mij aardig stoort is dat als je denkt een topic te kunnen lezen waarin ervaringen gedeeld (gaan) worden en discussies over de nieuwe iPhone worden gehouden, je regelmatig van die haat-berichten tegenkomt.
Het gaat hier toch niet over of Apple of Samsung een betere telefoon heeft?
In dit topic gaat het over de iPhone. Simpel toch? Het wordt zelfs nog eens extra aangegeven in de melding voordat je een bericht plaatst; dit topic gaat niet over Android...
Gelukkig plaatsen heel veel mensen gewoon ontopic berichten waar je iets aan hebt, maar dat haatzaaien is behoorlijk irritant.
In dit topic gaat het over de iPhone. Simpel toch? Het wordt zelfs nog eens extra aangegeven in de melding voordat je een bericht plaatst; dit topic gaat niet over Android...
Gelukkig plaatsen heel veel mensen gewoon ontopic berichten waar je iets aan hebt, maar dat haatzaaien is behoorlijk irritant.

Heb je bij alle Apple releases gehad. Vanaf de iPhone 3g wordt er al geklaagd dat er geen verschillen zijn.Profzy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:31:
Wat mij aardig stoort is dat als je denkt een topic te kunnen lezen waarin ervaringen gedeeld (gaan) worden en discussies over de nieuwe iPhone worden gehouden, je regelmatig van die haat-berichten tegenkomt.
Dus je kunt nu net zo goed een 3g kopen

Mensen verwachten teveel. Er is geen reden om te klagen, er zijn zat alternatieven. Je hoeft niet met een iPhone te lopen..
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Nee, maar wat ik wel zo bijzonder aan al die hands ons vindt van gisteravond bij Apple is dat de schermen allemaal zo blinken als een kristal, alsof er een screen protector o.i.d. op zit. Lijkt me toch niet dat dat van het poetsen is als iedereen er al met de vingers over heen heeft zitten vegen.Bobo221 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:36:
Heeft er iemand al een uitgebreide hands on kunnen vinden op youtube?
iPhone 6 iPhone 6+ |
Battery Increase |
Audio 25% 100% |
video 10% 40% |
wifi browsing 10% 20% |
lte browsing 0% 20% |
3g browsing 25% 50% |
3g talk 40% 140% |
standbye days 0% 60% |
Kortom verwacht bij de 6 niet veel verschil te merken, wel bij + versie
(Minste wat ik doe met mijn phone heeft meeste verhoging 3G talk
Ik teken nergens meer voor
Kloppen de prijzen op studentmobiel? Lijkt me allemaal wel erg goedkoop i.c.m. abonnement.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Kijk je toevallig bij vodafone? Dan moet je er eerst een toestelbundel bij doen, een kijken wat je dan nog van de prijs vindt.Barry|IA schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:44:
Kloppen de prijzen op studentmobiel? Lijkt me allemaal wel erg goedkoop i.c.m. abonnement.
De iPhone 6, 16GB kost bij studentmobiel met 2gb data en wat belminuten 1416 euro voor 2 jaar. Niet wat ik nou goedkoop noem, eerder overpriced.
Maar ik heb sowieso al een hekel aan die afzetters, jezelf studentmobiel noemen en dan niks voor studenten doen
Maar ik heb sowieso al een hekel aan die afzetters, jezelf studentmobiel noemen en dan niks voor studenten doen
[ Voor 29% gewijzigd door Draakje5 op 10-09-2014 16:48 ]
Die staat op de homepage met de iPhone erbij, dus lijkt me te kloppen. 54 euro pm vind ik niet echt goedkoopandries.t.net schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:46:
[...]
Kijk je toevallig bij vodafone? Dan moet je er eerst een toestelbundel bij doen, een kijken wat je dan nog van de prijs vindt.
Mijn naam is niet Peter!
Toch valt op dat een full HD scherm bij beide toestellen ver te zoeken is.
Iedereen, al is het grappig bedoeld, volgende link maar eens bekijken (kon het niet laten):
https://twitter.com/iboy/status/509463773221253120/photo/1
Iedereen, al is het grappig bedoeld, volgende link maar eens bekijken (kon het niet laten):
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Die afbeelding staat ook al in de openingspost.snah001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:48:
Excuses, staat er ondertussen niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door G33st op 10-09-2014 16:51 ]
Dit punt haal je in zo ongeveer elk bericht over de iPhone 6 aan, wordt nu al een beetje oud hoor.Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:08:
Wat vinden de die hard iphone fans nou van die dikke plastic randen op de achterkant? Ben ik toch wel benieuwd naar
De 6+ heeft een full hd resolutie hè. Ik vraag me af of je op 4,7" het verschil tussen 1334*750 en full hd echt gaat zien of dat het meer een marketingspraatje is dat je toestel full of zelfs quad hd is...snah001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:48:
Mwah, ten tijde van de iPhone 4S daar wel een hele leuke deal kunnen regelen voor iemand (via een tip op dit forum overigensDraakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:47:
De iPhone 6, 16GB kost bij studentmobiel met 2gb data en wat belminuten 1416 euro voor 2 jaar. Niet wat ik nou goedkoop noem, eerder overpriced.
Waarschijnlijk zie je het wel wanneer je ze naast elkaar legt maar het is niet zo dat de resolutie 'laag' is. Het aantal PPI van de 6 is gelijk gebleven aan die van de 5S dus daar kan je het mee vergelijken.Thysiej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:55:
[...]
De 6+ heeft een full hd resolutie hè. Ik vraag me af of je op 4,7" het verschil tussen 1334*750 en full hd echt gaat zien of dat het meer een marketingspraatje is dat je toestel full of zelfs quad hd is...
Wat is er plastic dan? Die dunne witte lijntjes?Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:08:
Wat vinden de die hard iphone fans nou van die dikke plastic randen op de achterkant? Ben ik toch wel benieuwd naar
Wat is precies het exacte verschil tussen de optische en digitale beeldstabilisatie van de iPhone 6 / 6 plus ?
Is het enige verschil dat de lens zichzelf kan bewegen en dus eventuele bewegingen door je hand kan compenseren?
Is het enige verschil dat de lens zichzelf kan bewegen en dus eventuele bewegingen door je hand kan compenseren?
*snip* lmgtfy-links zijn lame, zeker achter een bit.ly-link
[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 10-09-2014 17:09 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Gebruikservaring is inderdaad priceless, maar daarmee bedoel ik dat ik het zeer waardevol vind. Dat kan en mag bij mij de prijs radicaal omhoog drijven.Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:54:
[...]
Wat betreft gebruikerservaring kan ik best inkomen dat mensen het fijn vinden. Natuurlijk is dit ook een persoonlijk iets en ook een kwestie van wat je gewend bent.
Maar naar mijn mening is gebruikerservaring niet iets wat de prijs zo radicaal omhoog mag drijven. Gebruikerservaring is iets wat niet in een prijs uit te drukken is.
- 3G is niet meer uit te zetten.Mick1990 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:54:
Batterijduur is bij smartphones inderdaad wel een minpuntMaar gewoon wat 'Tweaken' en je kun het al een heel stuk verlengen:
- 3G uitzetten als je het niet nodig hebt. Voor enkel whatsapp of te bellen heb je echt geen 3G nodig.
- Trilfunctie uitzetten in Whatsapp; ik heb het zo ingesteld dat ik enkel een badge krijg in het App-icoon. Ik hoef en wil niet de hele dag bereikbaar zijn en kijk zelf wel wanneer ik ga reageren
- Nutteloze meldingen in Notificatiecentrum uitzetten als weer, aandelen, etc
- Helderheid laagzetten en zelf beheren i.p.v. automatisch. Heel veel mensen hebben de helderheid echt ontzettend hoog staan terwijl dat helemaal niet nodig is...
- Uitschakelen dat het scherm aangaat als je een notificatie krijgt. Enkel een tril is genoeg.
Alleen die 5 dingen schelen al ontzettend in het batterijgebruik.
- Een master switch in mn control center voor alleen trillen zou de fijnste oplossing zijn.
Ik heb liever dat het scherm oplicht, zonder te trillen.
Lekker boeiend dit soort lijstjes altijd.snah001 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:48:
Ik geef nog wat voordelen die voor mij van toepassing zijn op een iPhone:
Airplay
Lag-free
Significant betere en eerdere apps
Continuity
Activation Lock
Goed werkende en briljant geïntegreerde Touch ID
Goede ervaringen uit het verleden
Goed ecosysteem
Jarenlange support
Dat wil niet zeggen dat er niks te verbeteren is, zie hierboven
De iPhone had best dikker mogen zijn, zonder die uitstekende camera als er daardoor een dikkere batterij met dus meer capaciteit in gedaan werd.
[ Voor 88% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 17:44 ]
Dit is nu wel heel erg dun, maar goed de resolutie van de 4,7" is wel heel erg bizar maar gelukkig is die van de 5,5" wel vrij normaal.
Wel raar, ze krijgen in de hoogte wel beide 1 extra rij iconen maar niet in de breedte.
Vraag mij wel af hoe lang de accu duur van de Plus zal zijn.
De 4,7" zal dus net zo duur zijn als de 5S nu, maar de 799 euro is wel pittig voor de Plus, ook belachelijk dat je 699 en 799 euro voor de 16GB versie betaald maar dat de 64GB versie maar 100 euro meer kost, kun je net zo goed de laatste nemen.
En dan de 999 euro voor de 128GB is erg hoog, maar goed dan heb je ook wat qua opslag.
En dan even een sarcasme moment, voor 999 euro heb je een leuke i3 notebook, OnePlus One 64GB en een LG G Watch. (Don't blame me, het is nadrukkelijk sarcasme)
Wel raar, ze krijgen in de hoogte wel beide 1 extra rij iconen maar niet in de breedte.
De 4,7" zal dus net zo duur zijn als de 5S nu, maar de 799 euro is wel pittig voor de Plus, ook belachelijk dat je 699 en 799 euro voor de 16GB versie betaald maar dat de 64GB versie maar 100 euro meer kost, kun je net zo goed de laatste nemen.
En dan de 999 euro voor de 128GB is erg hoog, maar goed dan heb je ook wat qua opslag.
En dan even een sarcasme moment, voor 999 euro heb je een leuke i3 notebook, OnePlus One 64GB en een LG G Watch. (Don't blame me, het is nadrukkelijk sarcasme)
[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 10-09-2014 17:19 ]
Het is inderdaad een slimme tactiek van de stappen 16GB/64GB/128GB.Mizgala28 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:15:
Dit is nu wel heel erg dun, maar goed de resolutie van de 4,7" is wel heel erg bizar maar gelukkig is die van de 5,5" wel vrij normaal.
Mij levert het "voordeel" op, want ik wil een 64GB hebben. De vorige keer moest ik daar 100 euro meer voor aftikken.
Ik ga er niet aan toe geven, dan maar af en toe wat foto's opruimen en op de apps letten. Moeten ze er maar fatsoenlijke sd kaartjes voor in laten maken, toch iets dat ik echt een beetje oplichtingspraktijken vindt van Apple. Alsof ze er al niet genoeg aan verdienen.
Blijkbaar verdienen ze niet genoeg, anders zouden hun geen 999 euro voor de 128gb versie van de Plus vragen.Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:31:
Ik ga er niet aan toe geven, dan maar af en toe wat foto's opruimen en op de apps letten. Moeten ze er maar fatsoenlijke sd kaartjes voor in laten maken, toch iets dat ik echt een beetje oplichtingspraktijken vindt van Apple. Alsof ze er al niet genoeg aan verdienen.
Nee, het is en blijft duur en het is wel zonde dat de prijs niet gaat zakken zoals het bij andere merken na verloop van tijd wel het geval is.
Ik was van plan terug te keren naar Apple maar gezien de prijzen sla ik dat over.
Volgend jaar beter misschien.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 10-09-2014 17:36 ]
Instellingen -> Mobiel netwerk -> Schakel 3G in/uit
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Dat is vanaf de iPhone 5 al niet meer mogelijk, wel afhankelijk van of je provider 4G aanbiedt ja of nee.
Ik zou niet naar sd-kaartjes willen overstappen, hoe fucking traag die wel niet zijn tov ingebouwd.
Daarbij komt dat sd-kaartjes niet zaligmakend zijn. Mijn ouders hebben allebei een Android-telefoon van 1 jaar oud met 512MB ruimte. Ik dacht dus ik scoor lekker 2x een 16GB sd-kaart voor ze dan hebben ze meer dan genoeg ruimte. Blijkt dus dat het helemaal niet helpt, want er zijn veel apps die je alleen op je interne geheugen kan installeren. Zelfs rooten en het gebruik van FolderMount biedt daarvoor geen uitkomst. Iedere update uit de Play Store geeft inmiddels gezeur, want die kunnen niet meer geïnstalleerd worden. En dan staan er nog maar 7 apps geïnstalleerd. Drama!
Ik zou niet naar sd-kaartjes willen overstappen, hoe fucking traag die wel niet zijn tov ingebouwd.
Daarbij komt dat sd-kaartjes niet zaligmakend zijn. Mijn ouders hebben allebei een Android-telefoon van 1 jaar oud met 512MB ruimte. Ik dacht dus ik scoor lekker 2x een 16GB sd-kaart voor ze dan hebben ze meer dan genoeg ruimte. Blijkt dus dat het helemaal niet helpt, want er zijn veel apps die je alleen op je interne geheugen kan installeren. Zelfs rooten en het gebruik van FolderMount biedt daarvoor geen uitkomst. Iedere update uit de Play Store geeft inmiddels gezeur, want die kunnen niet meer geïnstalleerd worden. En dan staan er nog maar 7 apps geïnstalleerd. Drama!
[ Voor 114% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 17:40 ]
Sinds iOS7. Het werkt namelijk ook niet meer vanaf de iPhone 4 met iOS7SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:36:
Dat is vanaf de iPhone 5 al niet meer mogelijk, wel afhankelijk van of je provider 4G aanbiedt ja of nee.
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ah, wist ik niet zeker. Inderdaad vanaf iOS7, maar ik dacht dat het behouden was tot de iPhone 5 omdat die nog op sommige 4G-netwerken werkt en de 4S totaal geen 4G aan boord heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 17:42 ]
Niet appels met peren vergelijken. Van een 800 euro smartphone mag je gewoon veel meer verwachten.
Vind de iphone 6 juist meer op een budget phone lijken alleen de prijs die erbij zit klopt gewoon niet.
Denk dat van de meeste mensen hun mobiel vol staan met fotos, muziek en videos. en dat apps maar een kleine deel beslaat.
Vind de iphone 6 juist meer op een budget phone lijken alleen de prijs die erbij zit klopt gewoon niet.
Denk dat van de meeste mensen hun mobiel vol staan met fotos, muziek en videos. en dat apps maar een kleine deel beslaat.
Vreemd, ik heb een iPhone 4s met iOS7 (inmiddels iOS 8GM) en bij beide kan ik 3G gewoon aan/uit zetten.crazylegs schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:40:
[...]
Sinds iOS7. Het werkt namelijk ook niet meer vanaf de iPhone 4 met iOS7
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik noem gewoon een moment waaruit ik ondervond dat sd-kaartjes ronduit kut waren, meer niet. Ik weet ook wel dat een Android met 512MB intern opslaggeheugen niet vergelijkbaar is met een iPhone. Qua pure specs kun je hem misschien het best vergelijken met een iPhone 4.
[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 17:55 ]
Basically: Ja. Je kunt zeggen dat de 6+ beeldstabilisatie heeft en de 6 niet. Hoewel deze laatste "digitale beeldstabilisatie" heeft, is dat een feature die qua nut vergelijkbaar is met digitale zoom. Digitale stabilisatie verhoogt de signaalversterking (ISO) van de sensor zodat de sluitertijd omlaag kan, waardoor er minder bewegingsonscherpte is. Maar de verhoging van de ISO betekent meer ruis, minder details en slechtere kleurweergave. Vooral bij kleine sensoren zoals in smartphones kan dat vrij hard gaan. En zodra je zelf parameters als sluitertijd, ISO, enz... kunt instellen dan is de hele feature meteen overbodig.Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:05:
Wat is precies het exacte verschil tussen de optische en digitale beeldstabilisatie van de iPhone 6 / 6 plus ?
Optische stabilisatie is een bewezen kracht. Dat werkt (hoeveel kan behoorlijk verschillen van model tot model) en zorgt voor minder bewegingsonscherpte zonder dat er echt negative eigenschappen tegenover staan qua beeldkwaliteit. Maar ja, het is wat ingewikkelder om te maken en kost meer.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
http://www.robertwebbe.nl...-6-150-mbps-halen-in.htmlGaat de iPhone 6 150 Mbps halen in Nederland?
Gisteravond was de iPhone 6 introductie en voor degenen die het gezien hebben, daar werd vol trots geroepen dat de iPhone 6 nu tot 150 Mbps over LTE ondersteunt dankzij carrier aggregation. Precies hetzelfde verhaal als smartphones met een Snapdragon 800 processor. Ik ben er even wat verder ingedoken en heb het volgende ontdekt.
Ten eerste, wat is carrier aggregation? Hier is een goede (technische) uitleg te vinden:
http://www.3gpp.org/techn...ier-aggregation-explained.
De iPhone 6 en Snapdragon 800 toestellen gebruiken een Gobi modem van Qualcomm (met MDM9625 chip). Deze ondersteunt carrier aggregation categorie 4. Bij deze categorie kun je 2 verschillende banden koppelen maar van iedere band kun je maar 1 component carrier gebruiken. Een component carrier is een frequentieblok, standaard is dat 5 MHz maar als je aansluitende frequenties hebt kun je er ook één blok van 10 of 20 MHz van maken. De Gobi modems kunnen dus maar 1 of 2 component carriers van elke 10 MHz aan:
(bron: https://www.qualcomm.com/...gregation-infographic.pdf).
Vodafone wil met 4G+ 200 Mbps kunnen halen, dit gebeurt via carrier aggregation met categorie 6. Op de 800 MHz zal het spectrum dan van 2x 5 MHz worden samengevoegd tot 1 component carrier van 10 MHz en op de 1800 MHz zal het spectrum van 4x 5 MHz dan worden samengevoegd tot 1 component carrier van 20 MHz (althans, in de gebieden waar 4G+ beschikbaar zal zijn).
De iPhone 6 en Snapdragon 800 kunnen dan dus alleen nog maar de 800 MHz band gaan gebruiken (met 75 Mbps als maximale snelheid), ze kunnen niets met de 20 MHz component carrier op 1800 MHz.
Eigenlijk was ik wel enigszins teleurgesteld in Apple dat ze niet de volgende generatie radiochip hadden gekozen (MDM9635), deze ondersteunt wel categorie 6. Waarschijnlijk heeft er mee te maken dat te weinig ruimte beschikbaar was op Apple's nieuwe A8 chip. Ongetwijfeld zal deze dan wel in de volgende iPhone zitten.
waarschijnlijk heb jij de carrier settings update nooit gedaan/geaccepteerd. Ik heb met pijn en moeite die 3G switch terug kunnen krijgen op mijn iPhone 5. Af en toe komt er een pop up met de melding dat er nieuwe carrier settings zijn maar die decline ik altijd want dan kan ik 3G niet meer uitzetten.Mick1990 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:49:
[...]
Vreemd, ik heb een iPhone 4s met iOS7 (inmiddels iOS 8GM) en bij beide kan ik 3G gewoon aan/uit zetten.
Ik doe die carrier updates altijd. Welke provider hebben jullie? Ik heb Vodafone met 3g en carrier versie vf nl 17.0
Mick jij hebt een 3G toestel dus kan je met de laatste Carrier update gewoon nog 3G uitzetten. Bij 4G-geschikte iPhones is bij de meeste providers de 3G knop vervangen door een 4G- knop.
Ah, op die fiets. Dus als ik het goed begrijp is 4G wel uit te schakelen, maar blijft 3G nog actief? Ongeacht of mobiele data wordt uitgeschakeld?
4G is uit te schakelen, maar dan schakelt ie idd over naar 3G. Mobiele data uit is alles uit.
Ach die resoluties zijn beide al zo hoog dat je het denk ik zo goed als niet meer ziet.Thysiej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:55:
[...]
De 6+ heeft een full hd resolutie hè. Ik vraag me af of je op 4,7" het verschil tussen 1334*750 en full hd echt gaat zien of dat het meer een marketingspraatje is dat je toestel full of zelfs quad hd is...
Wake up and smell the coffee zou ik zeggen?joeyschrama schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:50:
Ze hebben het ook helemaal niet over uren. Misschien bedoelen ze wel halve uren?
"Talk time: Up to 24 hours on 3G
Standby time: Up to 16 days (384 hours)
Internet use: Up to 12 hours 3G browse, up to 12 hours on Wi-Fi
Video playback: Up to 14 hours
Audio playback: Up to 80 hours"
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 10-09-2014 19:10 ]
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Hallo, ik denk er over na om de iPhone 6 in Amerika te kopen als ik daar binnenkort ben en te gebruiken in NL. Zijn er nog belangrijke zaken om op te letten (zaken als 4g ondersteuning, LTE-frequentie van de telefoon etc)?
Bedankt.
Bedankt.
Dat kan wel wat vriendelijker.
[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 22:59 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Ga mijn 5 upgraden naar de 6 4,7 inch. Touch id en betere accu zijn al genoeg reden voor mij.
Ik vind echt gewoon helemaal lejlijk, veel te dikke achterlijnen... Nog steeds een 8 mp cam. No innovation.
Verwijderd
We verwachten op GoT wat eigen inzet, maar dit is ook weer niet de bedoeling. Zie DM.
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 23:01 ]
Mijn punt is meer dat de gebruikerservaring niet iets is wat de kostprijs van een product laat stijgen, maar meer iets wat je er gewoon bij krijgt. Gebruikerservaring is ook iets wat moeilijk te meten is, aangezien het persoonlijk is. Dat in tegenstelling tot hardware en service.SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:09:
Gebruikservaring is inderdaad priceless, maar daarmee bedoel ik dat ik het zeer waardevol vind. Dat kan en mag bij mij de prijs radicaal omhoog drijven.
Uiteraard weegt de gebruikerservaring mee bij de koop van het product. Maar het moet niet zo zijn dat je 200 euro extra betaalt, alleen voor de zogenaamde "gebruikerservaring".
Je mag een TR aanmaken en dan niet reageren
.
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 23:00 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
.
[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 23:00 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
.
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 23:00 ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ja, daar ben ik het dus niet mee eens. Wat mij betreft is het dat zeker wel waard, en hoezo is het ineens "zogenaamde gebruikservaring". Verder snap ik best dat iedere gebruiker weer een andere prijs hangt aan elk element van een gadget.Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:46:
[...]
Mijn punt is meer dat de gebruikerservaring niet iets is wat de kostprijs van een product laat stijgen, maar meer iets wat je er gewoon bij krijgt. Gebruikerservaring is ook iets wat moeilijk te meten is, aangezien het persoonlijk is. Dat in tegenstelling tot hardware en service.
Uiteraard weegt de gebruikerservaring mee bij de koop van het product. Maar het moet niet zo zijn dat je 200 euro extra betaalt, alleen voor de zogenaamde "gebruikerservaring".
[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 21:31 ]
Hetgeen wat mij het meest zal benieuwen is of, en zo ja in hoeverre, iOS gaat tegenwerken bij met name de iPhone 6 Plus. Corrigeer me als ik fout zit, maar zover ik weet zitten alle navigatie knoppen altijd bovenin beeld. Nu heb ik gezien dat je het scherm kon verkleinen door middel van een dubbele tap op de homebutton (iig bij de 6 Plus, geen idee of het ook bij de normale 6 zit).
In die video lijkt dit al niet altijd goed te registreren, maar ook al doet dat het wel, is dat niet een beetje erg omslachtig? Iedere keer als je door een app wilt navigeren moet je eerst 2 keer op de homebutton drukken, verkleint het scherm en dan kun je pas de navigatiebuttons bereiken. Het is dat, of het device altijd met 2 handen gebruiken. Als ik zie hoe vaak ik de back button op mijn telefoon gebruik, lijkt mij dit vrij snel behoorlijk irritant worden.
In die video lijkt dit al niet altijd goed te registreren, maar ook al doet dat het wel, is dat niet een beetje erg omslachtig? Iedere keer als je door een app wilt navigeren moet je eerst 2 keer op de homebutton drukken, verkleint het scherm en dan kun je pas de navigatiebuttons bereiken. Het is dat, of het device altijd met 2 handen gebruiken. Als ik zie hoe vaak ik de back button op mijn telefoon gebruik, lijkt mij dit vrij snel behoorlijk irritant worden.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Sinds iOS7 is het mogelijk om in de meeste schermen naar 't vorige scherm te gaan door simpelweg vanaf de zijkant van het scherm te swipen. Niet alle 3rd party apps ondersteunen het, maar alle Apple apps zelf wel.Moi_in_actie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:38:
Hetgeen wat mij het meest zal benieuwen is of, en zo ja in hoeverre, iOS gaat tegenwerken bij met name de iPhone 6 Plus. Corrigeer me als ik fout zit, maar zover ik weet zitten alle navigatie knoppen altijd bovenin beeld. Nu heb ik gezien dat je het scherm kon verkleinen door middel van een dubbele tap op de homebutton (iig bij de 6 Plus, geen idee of het ook bij de normale 6 zit).
https://www.apple.com/iphone/LTE/ hier staat het volledige overzicht van de 4G/LTE-banden. Conclusie: iPhone 6/6+ worden net als de 5S ondersteunt voor 4G in Nederland.
Ah oke, dat scheelt in ieder geval iets. Maar bovenin zitten toch vaak ook meer knoppen dan alleen de back button (edit, optionsmenu enzovoorts)? Sorry als ik nogal onwetend overkom, ik gebruik iOS alleen af en toe op het werkvistu schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:46:
[...]
Sinds iOS7 is het mogelijk om in de meeste schermen naar 't vorige scherm te gaan door simpelweg vanaf de zijkant van het scherm te swipen. Niet alle 3rd party apps ondersteunen het, maar alle Apple apps zelf wel.
Het gevoel wat mij alleen bijblijft bij de iPhone 6, waar Apple eerst juist om bekend stond, is dat het niet 100% doordacht lijkt en/of er compromissen zijn gesloten. Grotere schermen omdat er vraag naar is, maar iOS dat hier niet helemaal op voorbereid lijkt. Een zo dun mogelijke telefoon, maar daardoor een uitstekende camera waardoor hij zo te zien niet plat op tafel kan liggen en gaat waggelen. Door de dunne behuizing nauwelijks een verbetering op de accu, mogelijk hierdoor ook de beslissing om geen 1080p scherm in de iPhone 6 te stoppen, omdat dit flink meer stroom zou verbruiken. De plastic strips aan de achterzijde, begrijpelijk omdat de antennes anders geen/slecht bereik hebben, maar ik had verwacht dat Apple hier een andere/minder opvallende/meer elegante oplossing voor zou vinden. Veel meer schermoppervlak bij de iPhone 6 Plus, maar zelfs daar geen extra rijen en/of kolommen met icons op je homescreens (alleen grotere iconen en meer ruimte tussen deze iconen).
Ik weet het niet, maar het voelt niet "des Apple's". Ik ben een eerder onder de indruk van de Watch, die juist wel goed doordacht en afgewerkt lijkt. Oke, er is niets uitzonderlijks aan, maar de dingen die het heeft zijn goed. Het wieltje om te scrollen/zoomen vind ik best slim en tegelijk lijkt het op een klassiek horloge. Verschillende maten, kleuren en tal van bandjes maken lijkt mij ook iets wat de gemiddelde consument zeker zal aanspreken. Het is nog even afwachten hoe de Watch in gebruik zal zijn (hoe goed werkt de interface etc.) en hoe de accuduur zal zijn (waarschijnlijk net zo teleurstellend als alle anderen), maar in totaal lijkt mij dat een mooi product.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik zie op sites zoals Studentmobiel al veel abbonementen met de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus voorbij komen.
In hoeverre denken jullie dat de abonnementsprijzen nog gaan veranderen wanneer de grote providers hun prijzen officieel bekend maken?
In hoeverre denken jullie dat de abonnementsprijzen nog gaan veranderen wanneer de grote providers hun prijzen officieel bekend maken?
Laten we hopen dat de prijzen van T-Mobile,Vodafone en KPN wat lager komen te liggen dan de prijzen die Studentmobiel nu aangeeft, want ik ga echt geen 1500,-* neerleggen voor een smartphone!DR.V schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:17:
Ik zie op sites zoals Studentmobiel al veel abbonementen met de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus voorbij komen.
(* verspreid over 2 jaar, ofcourse)
Rare constructie ja.
Los issie iets van 20euro per maand + 699.
Los issie iets van 20euro per maand + 699.
Weet iemand hoe dat bellen via wifi precies gaat werken? Moet ik dit lezen als een eigen Skype-achtige oplossing van Apple? Of bedoelen ze bellen via LTE?
Je zult altijd wel weer zien dat prijzen van de nieuwe iphone met abo de pan uitrijzen, puur omdat hij van apple is en dus gewild
LTE is geen wifi, dus dat wordt niet bedoeld. En bellen via wifi is gewoon VOIP, wat op zich vergelijkbaar is met Skype ja.Muncher schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:32:
Weet iemand hoe dat bellen via wifi precies gaat werken? Moet ik dit lezen als een eigen Skype-achtige oplossing van Apple? Of bedoelen ze bellen via LTE?
The devil is in the details.
Het is wifi calling, dus dat zal waarschijnlijk zoiets zijn als dat de 3g connectie verbroken wordt als je wifi bereik krijgt en zonder onderbreking via wifi voortgezet zal worden. Vanaf wifi naar 3g zal dan hetzelfde gebeuren.
Ik vind het design eigenlijk wel mooi, die lijnen zijn wat minder maar op de zwarte en grijze variant vind ik het meevallen. De gouden versie vind ik spuuglelijk.
Mijn iPhone 5 gaat naar mijn vrouw, die heeft nog mijn oude iPhone 4. Qua opslag zit ik te twijfelen tussen de 16 en 64gb. Heb nu 32gb en die krijg ik alleen met vakantie vol. Neig wel richting de 64gb, je weet nooit wat de toekomst aan apps en games brengt.
Reden dat ik altijd een iPhone aanschaf is puur en alleen voor ios. Dat vind ik lekker eenvoudig werken. Daarnaast zie ik het gesloten platform juist als een security en doe dan ook veel bankzaken op mijn iPhone.
Vroeger een Samsung Omnia gehad en windows mobile vond ik een drama. De telefoon was overigens ook ruk. Mijn vader heeft een HTC met android. Als ik dat ding vast heb word ik helemaal akelig. Omslachtig besturingssysteem voor mijn gevoel.
Oh, tja de iPhone 6+ zit ook nog in mijn hoofd. Maar gezien ik hem toch primair ga gebruiken om te bellen
neig ik hier weer naar de 4.7inch.
Mijn iPhone 5 gaat naar mijn vrouw, die heeft nog mijn oude iPhone 4. Qua opslag zit ik te twijfelen tussen de 16 en 64gb. Heb nu 32gb en die krijg ik alleen met vakantie vol. Neig wel richting de 64gb, je weet nooit wat de toekomst aan apps en games brengt.
Reden dat ik altijd een iPhone aanschaf is puur en alleen voor ios. Dat vind ik lekker eenvoudig werken. Daarnaast zie ik het gesloten platform juist als een security en doe dan ook veel bankzaken op mijn iPhone.
Vroeger een Samsung Omnia gehad en windows mobile vond ik een drama. De telefoon was overigens ook ruk. Mijn vader heeft een HTC met android. Als ik dat ding vast heb word ik helemaal akelig. Omslachtig besturingssysteem voor mijn gevoel.
Oh, tja de iPhone 6+ zit ook nog in mijn hoofd. Maar gezien ik hem toch primair ga gebruiken om te bellen
Ik denk dat we over een paar jaar terugkijken en tegen die tijd weten dat Apple Pay de echte revolutie is geworden die gisteren is aangekondigd. En wat een potentieel zieke cash cow dat dan ook is, ongelofelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-09-2014 22:41 ]
Vind het ontbreken van 32 gb versie grootste minpunt eigenlijk. Uitstekende camera lens, hoeveel andere toestellen hebben dat wel niet, en veel iphone gebruikers (ik ook) hebben er toch een hoesje omheen. Dan valt de lens daar weer binnen en is t al,geen issue meer..
de vraag is meer, is de 6+ te groot voor mij/mijn handen, ik heb vrij kleine handen, en hoe zit ie in mn broekzak?
Ik verwacht dat t een witte 6 wordt in 64 gb
de vraag is meer, is de 6+ te groot voor mij/mijn handen, ik heb vrij kleine handen, en hoe zit ie in mn broekzak?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Lijkt me niet, althans in Nederland zeker niet. Heel veel mensen hebben hier slechts 1/2 bankpasjes, CC's gebruiken we nauwelijks. Waarom dan een applicatie gebruiken om verschillende passen in te bundelen? Zeker omdat het tegenwoordig al mogelijk is om contactloos te betalen met je bankpas. Bovendien, als het louter voor apple devices geschikt is het behalve een leuke marketingstunt voor veel retailers weinig interessant.SidewalkSuper schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:40:
Ik denk dat we over een paar jaar terugkijken en tegen die tijd weten dat Apple Pay de echte revolutie is geworden die gisteren is aangekondigd. En wat een potentieel zieke cash cow dat dan ook is, ongelofelijk.
Ik vind ze stiekem best wel mooi. Heb nu de OPO en kwam van een LG G2 en had eigenlijk de G3 willen hebben, maar de voordelen van de OPO (voornamelijk prijs en opslag) gaf de doorslag. Zou dan eigenlijk ook niet meer lager als 5 inch willen gaan, dus dan zou het de 6+ worden. Maar die is ruim 2 cm groter dan de G3 terwijl ze de zelfde schermgrootte hebben.

Dat had Apple imo wel wat beter mogen oplossen.

Dat had Apple imo wel wat beter mogen oplossen.
[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 10-09-2014 23:34 ]
Wat ik denk he, ze bieden geen 32 gb aangezien dat de meest gekozen werd tijdens de releases van de 5 en 5S. Nu neem ik aan dat de opslagchip gewoon het zelfde is gebleven. Misschien hebben ze nu wel een overschot aan 16gb en 64gb opslag chips die ze dus nu gebruiken voor de iPhone 6. Het is maar een gedachten.LoneWolf schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:05:
Vind het ontbreken van 32 gb versie grootste minpunt eigenlijk. Uitstekende camera lens, hoeveel andere toestellen hebben dat wel niet, en veel iphone gebruikers (ik ook) hebben er toch een hoesje omheen. Dan valt de lens daar weer binnen en is t al,geen issue meer..
Daarnaast vind ik het ontwerp echt jammer... Het is gewoon een 5th gen ipod touch maar dan iets groter, met de antenne lijnen van een HTC One... Ik ga wel overwegen om het aan te schaffen maar dan tweedehands waarschijnlijk aangezien ik wel een nieuwe iPhone wil met meer opslag. Maar om de volledige nieuwprijs ervoor te betalen is het zeker naar mijn mening het niet waard. Zeker voor de iPhone 6 niet, stel het had de features van de 6+ dan zou het nog een ok telefoon zijn.
Mijn mening over de 6+ is trouwens gewoon dat het veel te groot is... stel je wilt er nog een case omheen, dan heb je gewoon een tas nodig om je TELEFOON in te vervoeren. Als vrouw zijnde is dat niet zo erg aangezien je het in je handtas kan doen maar als man is het gewoon onhandig. Sowieso onmogelijk om met 1 hand te bedienen om bijvoorbeeld even snel van muziek nummer te switchen tijdens het lopen.
Ik verwacht hier geen wonderen in... De prijzen bij T-mobile van de 5S nu zijn volgens mij direct om te zetten naar de 6. Het verschil tussen Sim only en prijs met toetsel is precies de prijs van het toestel los. (Geldt ook voor android modellen). De tijd van een goeie deal als je een abo neemt met telefoon erbij zijn helaas geweest. Zoals een tijdje geleden ook al op de FP te lezen was: reviews: Geen 'gratis' telefoons meer - Opkomst sim-only zet telecom op zijn kopSirWInsalot schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:25:
[...]
Laten we hopen dat de prijzen van T-Mobile,Vodafone en KPN wat lager komen te liggen dan de prijzen die Studentmobiel nu aangeeft, want ik ga echt geen 1500,-* neerleggen voor een smartphone!
(* verspreid over 2 jaar, ofcourse)
Voor mezelf ben ik inderdaad ook de afweging aan het maken of ik toch een iphone ga nemen of een (de helft) goedkopere android. Ben wel redelijk gehecht aan mijn 4 en iOS, maar weet niet of ik de prijs langer voor mezelf kan verantwoorden.
request.getCookies();
Het gaat dan ook om Credit en Debit kaarten. Als de grote banken in Amerika aan de haak zijn volgt de Nederlandse markt, hoe stug misschien ook, dan ook wel.2fastTG schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:30:
[...]
Lijkt me niet, althans in Nederland zeker niet. Heel veel mensen hebben hier slechts 1/2 bankpasjes, CC's gebruiken we nauwelijks. Waarom dan een applicatie gebruiken om verschillende passen in te bundelen? Zeker omdat het tegenwoordig al mogelijk is om contactloos te betalen met je bankpas. Bovendien, als het louter voor apple devices geschikt is het behalve een leuke marketingstunt voor veel retailers weinig interessant.
Verwijderd
Dat kun je ook met normaal taalgebruik zeggen. En zie topic warning.
[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 11-09-2014 09:30 ]
*snip* de HK is een paar deuren verderop.
[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 11-09-2014 00:39 ]
Verwijderd
De HTC one is zo zwaar en dik als een baksteen, en benaderd ook niet de afwerking van een Apple, een troll dus.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:21:
[...]
precies wat ik dacht. ik heb altijd altijd geroemd om hun " sch**t aan alles mentaliteit.
Alle andere fabrikanten gaan links? wij gaand rechts! De keynotes waren imo altijd adembenemend, met innovaties en andere (veelal ontwerp) vernieuwingen welke bij de concurrenten niet te vinden zijn.
Nu hebben ze 2 HTC one's in 2 formaten nagebouwd, met een uitstekende camera. De teleurstelling was ook duidelijk te zien bij het publiek toen ze onthuld werden.
Verwijderd
Dit kan ook met bankpassen, zeker gezien de banken in Nederland hier geen samenwerking in hebben en dus vanzelf onzin gaan verzinnen juich is een Apple Pay variant zeker toe.2fastTG schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:30:
[...]
Lijkt me niet, althans in Nederland zeker niet. Heel veel mensen hebben hier slechts 1/2 bankpasjes, CC's gebruiken we nauwelijks. Waarom dan een applicatie gebruiken om verschillende passen in te bundelen? Zeker omdat het tegenwoordig al mogelijk is om contactloos te betalen met je bankpas. Bovendien, als het louter voor apple devices geschikt is het behalve een leuke marketingstunt voor veel retailers weinig interessant.
De banken waren wel al een hele tijd aan het wachten met NFC betalen via de telefoon tot de iPhone zou uitkomen met NFC, dus ik verwacht dat ook zij snel nu met iets komen.
Maar waarom had iedereen dan grote innovaties verwacht bij de iPhone? Iedere keer dat er een nieuw design voor de iPhone komt is dat de grootste verandering, en de 'S' generaties kennen innovatie: de 4S kwam met grote camera verbeteringen en Retina, de 5S met 64bit SOC en TouchID, etc. Bij de iPhone 5 veranderde er ook niet veel, en nu ook niet.
Wel is er een NFC chip ingekomen, ondersteund door het eerste breed ondersteunde end-to-end mobiele betaalsysteem, waardoor mobiel betalen nu echt een kans heeft om door te breken, en daar kunnen alle platformen weer van profiteren. De andere veranderingen zijn inderdaad niet groots, en de iPhone is nu in lijn met de concurrentie, maar dat is toch prima? Wie verwacht er nog grote innovaties op mobiele telefoon gebied? Ik niet, tot er wetenschappelijk een doorbraak komt op accu gebied. Verder zijn smartphones nu redelijk uitontwikkeld. En kom aub niet aan met 1080p (of ga voor 4K) displays op deze formaten, dat is marketing praat en het verschil is amper zichtbaar, of je moet er echt naar op zoek gaan. Hetzelfde geldt voor megapixels, dat is ook marketing praat.
Over het design valt inderdaad te twisten (het is enorm persoonlijk), ik snap ook niet waarom ze de behuizing niet iets dikker hadden gemaakt zodat de camera er in zou passen en nog langere accu duur. En dat OIS alleen in de grote iPhone zit is helemaal bizar, laten ze me nu wachten op de 6S om dit ook in een normaal formaat iPhone te krijgen? Die lijnen op de achterkant vind ik nu een stuk minder storend dan in de gelekte onderdelen moet ik zeggen, nog steeds geen beauty, maar ze zullen wel nodig zijn. Maar ik ben wel enorm blij met de ronde zijkanten en het gebogen glas. Dat moet een stuk lekkerder in de hand liggen en het swipen makkelijker maken.
De top modellen van mobiele fabrikanten liggen nu enorm dicht bij mekaar kwa specificaties, dus de software, andere hardware, en voorkeur voor een merk en platform worden een stuk belangrijker in de keuze tussen een mobiele telefoon. Of je nou een Lumia 930, Galaxy S5, HTC One, iPhone 6 neemt, kwa hardware zit je wel goed.
Oh en innovatie, ben je innovatief wanneer je als eerste op de markt komt met iets en dat slecht ondersteund? Of wanneer je wacht totdat je het goed kan ondersteunen en het dan pas uitbrengt? Leuk discussiepunt.
Want de eerste zijn, en goed ondersteunen, dat komt helaas niet zo vaak voor.
Wel is er een NFC chip ingekomen, ondersteund door het eerste breed ondersteunde end-to-end mobiele betaalsysteem, waardoor mobiel betalen nu echt een kans heeft om door te breken, en daar kunnen alle platformen weer van profiteren. De andere veranderingen zijn inderdaad niet groots, en de iPhone is nu in lijn met de concurrentie, maar dat is toch prima? Wie verwacht er nog grote innovaties op mobiele telefoon gebied? Ik niet, tot er wetenschappelijk een doorbraak komt op accu gebied. Verder zijn smartphones nu redelijk uitontwikkeld. En kom aub niet aan met 1080p (of ga voor 4K) displays op deze formaten, dat is marketing praat en het verschil is amper zichtbaar, of je moet er echt naar op zoek gaan. Hetzelfde geldt voor megapixels, dat is ook marketing praat.
Over het design valt inderdaad te twisten (het is enorm persoonlijk), ik snap ook niet waarom ze de behuizing niet iets dikker hadden gemaakt zodat de camera er in zou passen en nog langere accu duur. En dat OIS alleen in de grote iPhone zit is helemaal bizar, laten ze me nu wachten op de 6S om dit ook in een normaal formaat iPhone te krijgen? Die lijnen op de achterkant vind ik nu een stuk minder storend dan in de gelekte onderdelen moet ik zeggen, nog steeds geen beauty, maar ze zullen wel nodig zijn. Maar ik ben wel enorm blij met de ronde zijkanten en het gebogen glas. Dat moet een stuk lekkerder in de hand liggen en het swipen makkelijker maken.
De top modellen van mobiele fabrikanten liggen nu enorm dicht bij mekaar kwa specificaties, dus de software, andere hardware, en voorkeur voor een merk en platform worden een stuk belangrijker in de keuze tussen een mobiele telefoon. Of je nou een Lumia 930, Galaxy S5, HTC One, iPhone 6 neemt, kwa hardware zit je wel goed.
Oh en innovatie, ben je innovatief wanneer je als eerste op de markt komt met iets en dat slecht ondersteund? Of wanneer je wacht totdat je het goed kan ondersteunen en het dan pas uitbrengt? Leuk discussiepunt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Ton op 11-09-2014 00:57 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Een aantal bevindt zich bovenin en een aantal onderin. Als je de grotere iPhones met 1 hand wil bedienen wordt de bovenste rij wat lastiger voor velen (mensen met grote handen zullen nog steeds geen probleem hebben) en dan is deze feature ontzettend handig. Je moet je alleen wel afvragen hoe vaak je het gaat gebruiken. Je gebruikt immers de iPhone niet exclusief met maar 1 hand in portrait mode. Er zijn zat games waarbij je ze toch echt alle twee nodig hebt en zodra je in landscape modus gaat werken zijn 2 handen ook ineens comfortabeler dan 1 hand. Ik denk dat je met name met de 5.5" veel vaker in landscape mode gaat werken waar die pull down feature nutteloos is.Moi_in_actie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:11:
Ah oke, dat scheelt in ieder geval iets. Maar bovenin zitten toch vaak ook meer knoppen dan alleen de back button (edit, optionsmenu enzovoorts)?
Dat doen ze vaker. De retina schermen op de iPhones, het 4" formaat, de iPads, retina schermen op de Macs, allemaal voorbeelden waar men begon met een feature terwijl de software er nog niet volledig klaar voor was. Waarom? Omdat dit het bekende kip-ei probleem is. Als je graag wilt dat men apps voor grotere schermen wil gaan maken heeft dat alleen zin als je ook grotere schermen gebruikt. Met andere woorden: om te veranderen moet je het gewoon doen anders gebeurd er niets.Het gevoel wat mij alleen bijblijft bij de iPhone 6, waar Apple eerst juist om bekend stond, is dat het niet 100% doordacht lijkt en/of er compromissen zijn gesloten. Grotere schermen omdat er vraag naar is, maar iOS dat hier niet helemaal op voorbereid lijkt.
Een uitstekende cameralens kan juist de kwaliteit van de foto's ten goede komen. Kan zijn dat ze dit moesten doen om bijv. de lichtinval van de naastgelegen flitser te reduceren. Kan ook zijn dat ze rekening houden met hoesjes (waarbij de camera dan last heeft van het hoesje en je rare kleurzwemen op je foto's kunt krijgen), dat de camera niet dunner kon of om een combinatie van het voorgaande. Als je 'm op tafel legt is dat lastig maar ja, het eerste wat men bij de iPhone 5 riep: hij krijgt krassen als je de iPhone op tafel legt dus ging hij niet op tafel. Dat 1080p is er wel want dat is de reso van de 5.5". Of je er wat aan hebt? Denk het niet, die pixels zijn zo verdomde klein, heeft verder niks met energiegebruik te maken.Een zo dun mogelijke telefoon, maar daardoor een uitstekende camera waardoor hij zo te zien niet plat op tafel kan liggen en gaat waggelen. Door de dunne behuizing nauwelijks een verbetering op de accu, mogelijk hierdoor ook de beslissing om geen 1080p scherm in de iPhone 6 te stoppen, omdat dit flink meer stroom zou verbruiken.
Dat is maar waarmee je het vergelijkt. De 4.7" en 5.5" hebben tov de vorige modellen een extra rij voor icoontjes maar de 5.5" heeft er niet nog eentje meer dan de 4.7". Wellicht is dat niet mogelijk omdat het verschil toch net iets te klein is. Bij de 5.5" hebben ze de icoontjes maar wat meer ruimte gegeven.Veel meer schermoppervlak bij de iPhone 6 Plus, maar zelfs daar geen extra rijen en/of kolommen met icons op je homescreens (alleen grotere iconen en meer ruimte tussen deze iconen).
Kennelijk wel anders hadden ze het niet uitgebracht :-) Bij Apple zit de innovatie vooral op het totaalplaatje en niet op specifieke aspecten. Dat merk je vanzelf wel wanneer je die iPhones gaat gebruiken. Dan blijkt meer dan eens dat bepaalde zaken gewoon niet anders kunnen of dat het juist heel erg slim is. Die mensen daar tekenen niet zomaar wat uit en produceren het dan gelijk. Nee, daar gaat heel wat aan testen aan vooraf, ook praktijktests (daar zijn we met de iPhone 4 toen wel achtergekomen). Bij dat soort tests komen ze zelf wel achter wat wel/niet werkt.Ik weet het niet, maar het voelt niet "des Apple's".
Als je wat meer van horloges weet dan vallen je meer dingen op die ze uit de horlogewereld hebben overgenomen en die juist bij alle anderen compleet ontbreken. De enorme keuze uit kasten en bandjes is daar een van maar ook de manier hoe je zo'n bandje eraan zet. Met een normaal horloge vaak een heel gedoe die de meesten door de winkel laten doen. Hier is het een heel simpel schuif-klik-systeem. In de software zelf zitten ook nog meer aanwijzingen. Voor een horloge zijn de bedragen van de smartwatches waaronder de Apple Watch nou ook niet raar, die zijn doodnormaal. De gewone man die geen enkel verstand van horloges heeft ziet dat niet. Als je daar met een horloge van meer dan 50 euro aan komt zetten wordt dat al bestempeld als duur. Ik denk dat ze het meer van de liefhebbers (zowel van horloges als mode) en de meelopers (die gaan alleen voor status en/of omdat de rest 'm ook heeft) moeten hebben. Geldt ook voor de andere smartwatches.Het wieltje om te scrollen/zoomen vind ik best slim en tegelijk lijkt het op een klassiek horloge. Verschillende maten, kleuren en tal van bandjes maken lijkt mij ook iets wat de gemiddelde consument zeker zal aanspreken.
Verwijderd
Het vergelijk met een 5th gen ipod is zo nutteloos. De S5 lijkt op de 5de generatie S1.......Bevalt het je niet, dan koop je het toch niet, al dat gejammer overal. Dan koop je het lekker niet, genoeg andere keuzes.cyntax schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:37:
[...]
Wat ik denk he, ze bieden geen 32 gb aangezien dat de meest gekozen werd tijdens de releases van de 5 en 5S. Nu neem ik aan dat de opslagchip gewoon het zelfde is gebleven. Misschien hebben ze nu wel een overschot aan 16gb en 64gb opslag chips die ze dus nu gebruiken voor de iPhone 6. Het is maar een gedachten.
Daarnaast vind ik het ontwerp echt jammer... Het is gewoon een 5th gen ipod touch maar dan iets groter, met de antenne lijnen van een HTC One... Ik ga wel overwegen om het aan te schaffen maar dan tweedehands waarschijnlijk aangezien ik wel een nieuwe iPhone wil met meer opslag. Maar om de volledige nieuwprijs ervoor te betalen is het zeker naar mijn mening het niet waard. Zeker voor de iPhone 6 niet, stel het had de features van de 6+ dan zou het nog een ok telefoon zijn.
Mijn mening over de 6+ is trouwens gewoon dat het veel te groot is... stel je wilt er nog een case omheen, dan heb je gewoon een tas nodig om je TELEFOON in te vervoeren. Als vrouw zijnde is dat niet zo erg aangezien je het in je handtas kan doen maar als man is het gewoon onhandig. Sowieso onmogelijk om met 1 hand te bedienen om bijvoorbeeld even snel van muziek nummer te switchen tijdens het lopen.
Aankooprijs is fors, maar in tegenstelling tot de meeste Android toestellen blijft de waarde hoog en kan je de toestellen nog voor een zeer hoog bedrag verkopen een jaar later.
Die grote lompe telefoons zijn ook voor vrouwen.
Muziek switchen doe je met je oordopjes, heb je het scherm niet voor nodig, slecht voorbeeld.
Wat zijn de andere keuzes dan, een outdated iPhone 5S die nog steeds voor de hoofdprijs wordt verkocht of de 5C die ik momenteel al bezit. Mag ik nu op het GoT ook al mijn mening niet meer uitten?Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:00:
[...]
Het vergelijk met een 5th gen ipod is zo nutteloos. De S5 lijkt op de 5de generatie S1.......Bevalt het je niet, dan koop je het toch niet, al dat gejammer overal. Dan koop je het lekker niet, genoeg andere keuzes.
Aankooprijs is fors, maar in tegenstelling tot de meeste Android toestellen blijft de waarde hoog en kan je de toestellen nog voor een zeer hoog bedrag verkopen een jaar later.
Die grote lompe telefoons zijn ook voor vrouwen.
Muziek switchen doe je met je oordopjes, heb je het scherm niet voor nodig, slecht voorbeeld.
Anywaysss... Het is zo dat ik al geïntegreerd zit in het Apple ecosysteem (heleboel aangeschafte apps onder andere) waardoor het niet meer rendabel is om te switchen naar Android. Daarnaast heb ik iOS nodig voor werk en hobby. Aangezien Android sommige apps niet support. Dus ik blijf gewoon bij iOS aangezien ik het gewoon een fijn besturingssysteem vindt. Alleen zijn de nieuwe telefoons gewoon wat teleurstellend. Ik zeg ook niet dat het slechte smartphones zijn, had gewoon wat meer verwacht van Apple. Wellicht dat ik van gedachte verander zodra ik er een in mijn hand heb gehouden.
Over het aankoop bedrag heb je gelijk alhoewel het tegenwoordig ook al aan het zakken is.
Dus jij wilt zeggen dat ik door mijn muziek bibliotheek van 3000 nummers moet gaan met mijn oordopjes

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 11-09-2014 01:34 ]
Een bijkomend nadeel van de ronde vormen is het feit dat cases minder strak aan gaan sluiten en dus meer bulk toevoegen aan de telefoon. Verdwijnt meteen ook het voordeel van de aflopende schermrand omdat het hoesje hier waarschijnlijk overheen gaat liggen.
En hoeveel mensen gebruiken hem nu zonder case? Waarschijnlijk alleen diegene die hem gratis krijgen. .
En hoeveel mensen gebruiken hem nu zonder case? Waarschijnlijk alleen diegene die hem gratis krijgen. .
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Meh, van de mensen van 24 jaar en jonger gebruikt niemand een hoesje; voor hun is het een gebruiksvoorwerp. Van mijn leeftijd (begin 30) iedereen een hoesje. Beetje Maurice z'n Hond onderzoekje zo, maar daardoor niet minder representatiefPhusebox schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:46:
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Omdat die jongeren waarschijnlijk willen patsen en deels van pappie en mammie een nieuwe krijgen als ie stuk is.
Dat komt omdat die mensen een waarde voor het product hebben en het achteraf in een zo goed mogelijk staat willen verkopen, levert meer op zo.NiGeLaToR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:47:
[...]
Meh, van de mensen van 24 jaar en jonger gebruikt niemand een hoesje; voor hun is het een gebruiksvoorwerp. Van mijn leeftijd (begin 30) iedereen een hoesje. Beetje Maurice z'n Hond onderzoekje zo, maar daardoor niet minder representatief
Ik ben 23 maar ik heb bij elke smartphone die ik had een hoesje gebruikt.
Haha dat is echt bullshit. Ik zelf bijvoorbeeld, 22 jaren oud, heb altijd een hoesje om mijn iPhones gehad met screenprotector (always wear protection!).NiGeLaToR schreef op donderdag 11 september 2014 @ 07:47:
[...]
Meh, van de mensen van 24 jaar en jonger gebruikt niemand een hoesje; voor hun is het een gebruiksvoorwerp. Van mijn leeftijd (begin 30) iedereen een hoesje. Beetje Maurice z'n Hond onderzoekje zo, maar daardoor niet minder representatief
Ik neem trouwens aan de ontwikkelaars gewoon met de NFC chip aan de slag mogen gaan om ook andere apps uit te brengen daarmee. Anyone daar enig inzicht op doordat hij ontwikkelaar is ofzo?
nieuws: 'IPhone 6 heeft bij KPN en Vodafone trager 4g dan recente Samsungs'
De iPhone 6 zal op de Nederlandse netwerken van KPN en Vodafone waarschijnlijk een lagere maximale snelheid halen dan het toestel ondersteunt. Daardoor zal vermoedelijk ook de gemiddelde internetsnelheid via 4g op het toestel lager zijn dan bij nieuwe, dure Samsung-modellen.
Haha die berichtgeving. Dan "dure" Samsung modellen, lekker professioneel.
Da's een flinke belediging voor HTC, gezien die de lijnen veel netter heeft weggewerkt en niet zo lomp zijncyntax schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:37:
[...]
Het is gewoon een 5th gen ipod touch maar dan iets groter, met de antenne lijnen van een HTC One...
Verwijderd
Voor mensen die op de desktop kijken, ik kwam dit bij een blogger tegen. Aan te raden is om het niet op je phone te kijken want dan krijg je een 360 viewer, op desktop/mac is dit een 3D viewer ... veel vetter 
En je kan m vergelijken met de iPhone 5S. Een ding is zeker, ik krijg hier een veel beter beeld door dan plaatjes kijken. Misschien wel even leuk om te delen met jullie
http://www.iphone6in3d.com
En je kan m vergelijken met de iPhone 5S. Een ding is zeker, ik krijg hier een veel beter beeld door dan plaatjes kijken. Misschien wel even leuk om te delen met jullie
Tof! Ik zie bovenaan op de voorkant naast de luidspreker en boven de luidspreker trouwens twee - op wat lijken - camera's zitten. Is de ene een motion sensor en de andere een camera of is dat iets anders?Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:28:
Voor mensen die op de desktop kijken, ik kwam dit bij een blogger tegen. Aan te raden is om het niet op je phone te kijken want dan krijg je een 360 viewer, op desktop/mac is dit een 3D viewer ... veel vetter
Wellicht is dit hier trouwens al 1000 keer gevraagd, maar vanaf 0.00 vannacht is het mogelijk de iPhone op apple.de te bestellen. Moet je daarvoor in Duitsland woonzaam zijn of kan je die als Nederlander ook gewoon bestellen? Ik ga ervan uit van niet en dat ik nog twee weekjes moet wachten, maar ik hoop dat ik het mis heb
bovenste = cameraThysiej schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:37:
[...]
Tof! Ik zie bovenaan op de voorkant naast de luidspreker en boven de luidspreker trouwens twee - op wat lijken - camera's zitten. Is de ene een motion sensor en de andere een camera of is dat iets anders?
Wellicht is dit hier trouwens al 1000 keer gevraagd, maar vanaf 0.00 vannacht is het mogelijk de iPhone op apple.de te bestellen. Moet je daarvoor in Duitsland woonzaam zijn of kan je die als Nederlander ook gewoon bestellen? Ik ga ervan uit van niet en dat ik nog twee weekjes moet wachten, maar ik hoop dat ik het mis heb
links naast de speaker = lichtsensor of nabijheidsensor, of beide
Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe hoesjes van Apple? Die van de 5 & 5s zaten mooi om de iPhone heen maar voor de iPhone 6 en iPhone 6 Plus hebben ze besloten de onderkant open te laten zie:
http://store.apple.com/nl...r-iphone-6-zwart?fnode=47
http://store.apple.com/nl...r-iphone-6-zwart?fnode=47
Daar zit wat in en er zijn ook wel (min of meer) vergelijkbare situaties waar Apple dat eerder deed (wisselen naar de Lightning connector schiet mij zo even te binnen), maar in die gevallen kwam de user experience niet in gevaar. Nu maar zeggen "het werkt even wat omslachtig, totdat app makers de navigatie buttons naar onderen verplaatsen" is niet heel klantvriendelijk en/of een groot risico wat ze nemen.ppl schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:58:
[...]
Dat doen ze vaker. De retina schermen op de iPhones, het 4" formaat, de iPads, retina schermen op de Macs, allemaal voorbeelden waar men begon met een feature terwijl de software er nog niet volledig klaar voor was. Waarom? Omdat dit het bekende kip-ei probleem is. Als je graag wilt dat men apps voor grotere schermen wil gaan maken heeft dat alleen zin als je ook grotere schermen gebruikt. Met andere woorden: om te veranderen moet je het gewoon doen anders gebeurd er niets.
Nou, als ze bij Porsche ineens een auto uitbrengen onder de naam 911 met de motor voorin, dan is dat ook niet "des Porsche's", omdat het niet strookt met wat ze in het verleden hebben gedaan. Van Apple heb ik (en velen) hoge verwachtingen, zeker voor wat betreft afwerking en het niet sluiten van compromissen. Ze hielden zich dan vaker niet aan de algemene standaard door te vernieuwen of dingen anders te doen, maar dan kwam dit altijd vanuit een sterk standpunt. Bij de "twijfelpuntjes" van de iPhone 6 heb ik echter niet het gevoel dat het komt vanwege een sterk standpunt of overtuiging.[...]
Kennelijk wel anders hadden ze het niet uitgebracht :-)
Op een 4.7" scherm kun je het verschil tussen 1080p en 720p (of ~750p wat de iPhone 6 heeft) zeker wel zien. Tot zo'n 4-4.3 inch is het verschil tussen 720p en 1080p merkbaar, maar minimaal, daarboven is het met name bij kleine tekst (op websites e.d.) wel te zien. Het verschil tussen 1080p en 1440p op zeg 5.5 inch is ook wel te zien, alhoewel het een stuk lastiger is. Wat de grens is waarop je het verschil wel/niet kunt zien durf ik niet te zeggen, dat zal per persoon verschillen (hoe goed zijn je ogen), maar er is 1 argument wat je wel kunt geven: bijna alle video content is 1080p.[...]
Dat 1080p is er wel want dat is de reso van de 5.5". Of je er wat aan hebt? Denk het niet, die pixels zijn zo verdomde klein, heeft verder niks met energiegebruik te maken.
En ja, energieverbruik is zeker een factor. Bij smartphones is het scherm de grootste energieverbruiker en het aantal pixels wat je moet aansturen is ook zeker van invloed op het stroomverbruik hiervan. Het scherm van de iPhone 6 heeft minder dan de helft van het aantal pixels dan een 1080p, wat heel wat procenten in stroomverbruik scheelt. Maar niet alleen het stroomverbruik neemt toe, ook de benodigde grafische kracht, alhoewel ik denk dat dat met de A8 chip geen probleem moet zijn (de chip in b.v. de iPad Air heeft ook totaal geen problemen met diens resolutie).
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het toestel wel erg mooi vind. Ben het wel ook eens dat Iphone's in het algemeen erg duur zijn. Desondanks weerhoudt het mij er niet van er weer een te kopen. Ik heb op dit moment een galaxy S4 maar ben eigenlijk toch niet echt overtuigd door Android geraakt.
Alle extra features die Samsung in de telefoon stopt gebruik ik niet en ik zet dan ook zoveel mogelijk uit. Het is dan misschien innovatief maar echt functioneler het toestel gebruiken doe ik niet.
Waar het mij dadelijk voornamelijk om te doen is, is verdere integratie tussen de verschillende apparaten in ios8. telefoon opnemen met je macbook ipv je telefoon uit je zak halen. etc. etc. Daarbij werkt het altijd als een trein.
Ook ben ik niemand die met roms gaat kloten enzo.. het moet allemaal goed werken als ik het toestel aanzet zonder een hoop gekloot. Ik vind de galaxy's erg rommelig, zo zitten bepaalde instelling 3 / 4 lagen diep weggestopt. Daar heeft Apple beter over nagedacht vind ik.
Alle extra features die Samsung in de telefoon stopt gebruik ik niet en ik zet dan ook zoveel mogelijk uit. Het is dan misschien innovatief maar echt functioneler het toestel gebruiken doe ik niet.
Waar het mij dadelijk voornamelijk om te doen is, is verdere integratie tussen de verschillende apparaten in ios8. telefoon opnemen met je macbook ipv je telefoon uit je zak halen. etc. etc. Daarbij werkt het altijd als een trein.
Ook ben ik niemand die met roms gaat kloten enzo.. het moet allemaal goed werken als ik het toestel aanzet zonder een hoop gekloot. Ik vind de galaxy's erg rommelig, zo zitten bepaalde instelling 3 / 4 lagen diep weggestopt. Daar heeft Apple beter over nagedacht vind ik.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.