• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:13
Ik wacht het nog wel tot de providers zelf met prijzen gaan komen en maak dan wel mijn keuze. Zoals de prijzen nu bekend zijn vind het nogal grof worden met Apple. Dit zijn in mijn ogen geen normale prijzen meer voor een midrange telefoon.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 20:53
@ Draakje 5
Belsimpel liegt dan ook al over levertijden sinds de iPhone 4. Misschien al wel langer, maar toen had ik geen ervaring met ze. Ten tijde van iPhone 4 was het echt een drama, ben blij dat ik toen uiteindelijk geen bestelling bij ze heb gedaan, andere mensen werden eindeloos aan het lijntje gehouden...

Voor mezelf ben ik er nog niet uit. Mijn oude 4 is aan vervanging toe (ruim 4 jaar in gebruik), en ik vermoed dat hij niet meer gaat leven om nog op de 6S te kunnen wachten. Had 32 gb en wil echt niet minder, omdat je ook flink ruimte over moet laten (minstens 5gb is mijn ervaring) anders wordt hij enorm traag.

Ik voel dus wel voor een 64gb. Maar voor het geld kan ik natuurlijk ook overstappen op een nieuwe 5s 32gb, scheelt best veel. Ik ga nog een paar maanden diep nadenken en ondertussen lekker met jullie ervaringen meelezen, dat is ook leuk :)

Edit 2: aan de 6 trekt me wel weer dat deze wifi ac heeft, vooral nu mijn provider me op een router heeft getrakteerd vorige maand die dit aan boord heeft. Wel leuk om het meteen te kunnen gebruiken dan. Twijfels... 8)

[ Voor 59% gewijzigd door dcl! op 10-09-2014 13:41 ]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
dcl! schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:33:
Belsimpel liegt dan ook al over levertijden sinds de iPhone 4. Misschien al wel langer, maar toen had ik geen ervaring met ze. Ten tijde van iPhone 4 was het echt een drama, ben blij dat ik toen uiteindelijk geen bestelling bij ze heb gedaan, andere mensen werden eindeloos aan het lijntje gehouden...
Ja nu je het zegt. Heb daar ooit ook mijn iPhone 4 besteld. Toen nog een gratis headset gekregen (wat in de prullenbak heb gemikt) omdat ik ipv 1 week 3 weken heb moeten wachten daar. Om maar niet te spreken over de garantieafhandeling van mijn defecte iphone 4 bij belsimpel, dat ging ook niet zomaar.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
Vind vooral de kosten die providers in rekening brengen voor data absurd. Telefoon is ook niet gratis, maar heeft in ieder geval nog restwaarde (althans, ervaring met iPhones is goed hierin) na een jaar of 2 netjes gebruikt te hebben.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
Het lijkt me zo dat de Apple stores nu meer voorraad gaan krijgen tijdens releasedag? Ik had het geluk om een i5 te bemachten op releasedag, maar toen had je ook echt grote tekorten. Hoe was het met de 5s?

Verder verwacht ik dat de i6 26 sep gewoon in de winkels ligt, dus geen pre-orders.

• ydgy
  • Laatst online: 11-07-2023
Wat ik net heb gedaan. Ik heb thuis een KPN abbo lopen Alles in 1. Daarbij heb ik net een HI abbo afgesloten met een Galaxy s5. Daarbij krijg je gratis een tablet.

Heb een abbo met 4GB en met KPN compleet wordt dat 8GB data, voor 47,50 euro.

Ik ben zelf nog in het bezit van een iPhone 5s, deze verkoop ik met de galaxy s5 en koop dan een iPhone los en heb een mooi abbo met veel data. Scheelt ontzettend veel geld met een iPhone met abbo nemen en daarbij 1GB of 2GB data bij krijgen.

Je kan altijd kiezen voor een sim only en het toestel los kopen, maar vond dit wel een mooie tussenoplossing.

• dcl!
Er zal in elk geval meer keuze zijn, ik neem aan dat de "oude" modellen (8gb 5c en zo) tegelijk met de 6 in de winkel komen?

• ydgy
  • Laatst online: 11-07-2023
Wat ik zelf verwacht is dat er genoeg mensen zullen zijn die het grotere formaat totaal niet zal aanspreken. Dan zal de 5S een mooie tussenoplossing zijn en dat zal de tweedehands waarde doen stijgen van de 5S.

Denk dat de prijs van een 5s en 6 erg snel naar elkaar toe zal groeien.

• Vibravis
@ Draakje 5
Belsimpel liegt dan ook al over levertijden sinds de iPhone 4.
Volgens mij heeft belsimpel nog nooit een nederlandse iphone verkocht. Bij de 5s van mijn vrouw zat een engelse stekker. Levertijd 5-7 werkdagen kan toch waarheid zijn? Tot 19-9 zijn het ongeveer nog 7 werkdagen. Dus ik ga er vanuit dat dit buitenlandse iphone's zijn die gewoon tegen een veel hogere prijs worden verkocht.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Slaat nergens op wat je zegt. Het is juist onder druk van de consumenten gebeurt dat Apple overgestapt is op grotere schermen, juist omdat hier veel vraag naar is. Dat kan je vooral afleiden aan dit filmpje die met de introductie van de iPhone 5 uitgebracht werd:

YouTube: Apple - iPhone 5 - TV Ad - Thumb

Het kleine scherm is juist wat het gros van de mensen tegen hield om een iPhone te kopen.
ydgy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:43:
Wat ik zelf verwacht is dat er genoeg mensen zullen zijn die het grotere formaat totaal niet zal aanspreken. Dan zal de 5S een mooie tussenoplossing zijn en dat zal de tweedehands waarde doen stijgen van de 5S.

Denk dat de prijs van een 5s en 6 erg snel naar elkaar toe zal groeien.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 13:03
Vibravis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:33:
Ik wacht het nog wel tot de providers zelf met prijzen gaan komen en maak dan wel mijn keuze. Zoals de prijzen nu bekend zijn vind het nogal grof worden met Apple. Dit zijn in mijn ogen geen normale prijzen meer voor een midrange telefoon.
Nou ja overdrijven kan ook hoor.
Apple zit wel degelijk vol innovatie, maar past het vaak op een goede manier toe.
Persoonlijk vind ik de telefoon altijd veel meer ene ''premium'' gevoel geven dan andere merken en de prijs is meer dan gerechtvaardigd (zeker nu ze de 5c en 5s nog in hun assortiment houden).

Jouw definitie van ''mid-range'' is waarschijnlijk enkel gebaseerd op hardwarematige specs en dat is dus echt maar de helft van de gebruikservaring. Daar staart de gemiddelde consument zich op stuk en de kenner weet heus wel beter. (meer pixels is beter!!) 8)7

Apple is altijd al bekend geweest met relatief hogere prijzen voor hun telefoon en producten. Als je denkt dat ze dat opeens niet doen, heb je de afgelopen jaren ook onder een steen gelegen.

[ Voor 12% gewijzigd door keanu_ op 10-09-2014 13:57 ]

• dcl!
Vibravis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:48:
[...]
Volgens mij heeft belsimpel nog nooit een nederlandse iphone verkocht. Bij de 5s van mijn vrouw zat een engelse stekker.
Goed punt, dat zou inderdaad de reden kunnen zijn. Maar door de het gedoe destijds met de 4, wantrouw ik die lui. Bovendien reageerden ze niet op email, en waren ze destijds ook bijna niet aan de telefoon te krijgen. Hilarisch wel eigenlijk voor een bel toko. :+

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:37
Ik heb momenteel een iphone4 8gb, toestel werkt nog prima, ik heb even gewacht met een mogelijke upgrade.

Iphone 6 is voor mij een beetje teleurstellend, alle features waar ik op gehoopt had, zijn er niet.
(saffierglas, draadloos opladen, Siri NL)

Het grotere scherm is leuk, dat dan weer wel.
De iwatch vind ik een leuke gimmick, maar zou ik niet kopen, als ik iedere avond ook nog mijn horloge moet opladen word ik er gek van.

De update is leuk, maar voor mij is ie minder gelikt dan de iphone 5s
Ik wacht het even af, ik verwacht dat over een paar weken de iphone 5s-en bij bosjes op marktplaats komen door mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
xtreme_lunatic schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:43:
Wellicht algemeen vraagje, maar dat komt omdat ik nog geen ervaring met een iPhone heb.
Nu de iPhone een groter scherm heeft gekregen wil ik ook graag eentje bemachtigen. Stel dat ik voor de 16gb ga, is het dan ook zo dat, zoals bij veel Android toestellen, je bijvoorbeeld nog maar 11gb over houdt? Mijn muziek luister ik al via spotify, dus veel opslag heb ik eigenlijk niet nodig. Alleen voor foto's en filmpjes. :)
http://blogs.which.co.uk/...g-s4-still-in-last-place/

• Vibravis
keanu_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:56:
[...]

Nou ja overdrijven kan ook hoor.
Apple zit wel degelijk vol innovatie, maar past het vaak op een goede manier toe.
Persoonlijk vind ik de telefoon altijd veel meer ene ''premium'' gevoel geven dan andere merken en de prijs is meer dan gerechtvaardigd (zeker nu ze de 5c en 5s nog in hun assortiment houden).

Jouw definitie van ''mid-range'' is waarschijnlijk enkel gebaseerd op hardwarematige specs en dat is dus echt maar de helft van de gebruikservaring. Daar staart de gemiddelde consument zich op stuk en de kenner weet heus wel beter. (meer pixels is beter!!) 8)7

Apple is altijd al bekend geweest met relatief hogere prijzen voor hun telefoon en producten. Als je denkt dat ze dat opeens niet doen, heb je de afgelopen jaren ook onder een steen gelegen.
Nee, ik heb al een iphone vanaf de eerste. Bekend met de hoge prijzen ben ik dus zeker echter kon ik ze vroeger nog wel plaatsen. De eerste iphone en ipad met retina scherm bijvoorbeeld. Nu kan ik niets opnoemen of verzinnen wat een ander merk niet heeft en wat de hoge prijs rechtvaardigt.

Jij noemt het innovatie, dat mag natuurlijk maar ik vind het gaten dichten die ze eerder hebben gemaakt.
Specs zijn idd iets waar ik naar kijk maar beïnvloeden mijn keuze niet. Een telefoon met een 4.7 inch scherm zonder full hd en maar 16gb geheugen vind ik mid-range klinken. Had er Samsung,Sony of wat dan ook op gestaan had die 450 euro gekost.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Nogmaals ik blijf Apple fan maar zet wel vraagtekens bij dit beleid.

• Draakje5
  • Nu online
dcl! schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:59:
[...]

Goed punt, dat zou inderdaad de reden kunnen zijn. Maar door de het gedoe destijds met de 4, wantrouw ik die lui. Bovendien reageerden ze niet op email, en waren ze destijds ook bijna niet aan de telefoon te krijgen. Hilarisch wel eigenlijk voor een bel toko. :+
Ik zeg maar altijd zo, ik ben er destijds heel (bel)simpel van geworden..

Gewoon bij Apple kopen als ik een sim only ga nemen. Weet je in ieder geval dat het allemaal goed is geregeld.

Anoniem: 594061

Ik snap nu waarom Apple marktaandeel aan het verliezen is en waarom Samsung aan het stijgen is qua marktaandeel. 800 euro voor een midrange telefoon gaat nergens over.
De Apple fanboys zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ieder zo zijn mening.

Je kan beter een ongelimiteerde Android telefoon kopen, of het nou Samsung is HTC of Huawei dan een dichtgetimmerde Iphone.

• NiGeLaToR
Vibravis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:09:
[...]

Nee, ik heb al een iphone vanaf de eerste. Bekend met de hoge prijzen ben ik dus zeker echter kon ik ze vroeger nog wel plaatsen. De eerste iphone en ipad met retina scherm bijvoorbeeld. Nu kan ik niets opnoemen of verzinnen wat een ander merk niet heeft en wat de hoge prijs rechtvaardigt.

Jij noemt het innovatie, dat mag natuurlijk maar ik vind het gaten dichten die ze eerder hebben gemaakt.
Specs zijn idd iets waar ik naar kijk maar beïnvloeden mijn keuze niet. Een telefoon met een 4.7 inch scherm zonder full hd en maar 16gb geheugen vind ik mid-range klinken. Had er Samsung,Sony of wat dan ook op gestaan had die 450 euro gekost.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Nogmaals ik blijf Apple fan maar zet wel vraagtekens bij dit beleid.
Mijn gamepc is inmiddels ruim 4 jaar oud omdat de i7 cpu die daar in zit met X58 chipset nog steeds nooit 100% draait met de spelletjes die ik speel. De GPU heeft al 2 keer een vernieuwing meegemaakt, maar de rest niet.

Die hogere specs beginnen door de schaalverkleining en de immense kracht van cpu's tegenwoordig steeds irrelevanter te worden. Voor ik de i7 had, kocht ik zeker elke 2 jaar een nieuw cpu/mobo combo, Intel heeft die lijn cpu's zo goed gemaakt dat ze er feitelijk zichzelf mee hebben.

Zo kan het met telefoons ook zijn, paar jaar terug moest je een nieuwe, want die oude werd wel heel traag. Had je een iPhone 3GS en kwam de 4 uit, nou, dan begon je al uit te kijken naar jouw beurt voor een upgrade. Nu zie je mensen met een iPhone 4 uit 2011 twijfelen, een 4S doet het goed, een 5 prima en een 5S van een jaar oud geeft geen krimp. Ik ken de vergelijkingen met andere merken niet, maar gok dat ook daar de noodzaak voor meer cores-pixels-gb's er wel uit is.

Dus dan maar inzetten op verbetering van integratie, functionaliteit en dus de hele ervaring met het werken met het spul. Wie weet doet iOS8 dat wel voor je en heb je helemaal geen nieuwe telefoon nodig (net als ik, mijn 5S kan duidelijk nog een tijd mee, heeft Apple me gister laten zien).

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-09-2014 14:23 . Reden: [i]-knip- troll beter niet voeren.[/i] ]

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 594061 op 10-09-2014 14:24 ]

• EValentino
  • Niet online
Voor de 20 duizendste keer, het gaat om de algehele ervaring bij iOS en niet om specs. Een S5 met quadcore CPU en 2GB ram loopt alsnog zo traag als dikke stront. Daarnaast is die ook nog eens van plastic dus als je voor een haperend stuk plastic liever 500-600 betaald moet je dat zelf weten maar ga niet deze onzin rondstrooien!
Anoniem: 594061 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:18:
Ik snap nu waarom Apple marktaandeel aan het verliezen is en waarom Samsung aan het stijgen is qua marktaandeel. 800 euro voor een midrange telefoon gaat nergens over.
De Apple fanboys zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn, maar ieder zo zijn mening.

Je kan beter een ongelimiteerde Android telefoon kopen, of het nou Samsung is HTC of Huawei dan een dichtgetimmerde Iphone.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Dat rechtvaardigt de hoge prijs naar mijn mening dus echt niet. Dat kan ook prima voor een mindere prijs. Ik bedoel, wees nou even realistisch.. Zo high-end zijn die specs niet, dus om dan zo gigantisch veel winst te maken door hun OS? Nee, gewoon niet.

Overigens is het lang niet zo erg met die S5 als jij zegt, maar daar houden we het dan maar bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 10-09-2014 14:28 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:24:
Een S5 met quadcore CPU en 2GB ram loopt alsnog zo traag als dikke stront.
Onzin. Dan heb je er nog nooit serieus mee gewerkt.

Owner of DBIT Consultancy

• NiGeLaToR
EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:24:
Voor de 20 duizendste keer, het gaat om de algehele ervaring bij iOS en niet om specs. Een S5 met quadcore CPU en 2GB ram loopt alsnog zo traag als dikke stront. Daarnaast is die ook nog eens van plastic dus als je voor een haperend stuk plastic liever 500-600 betaald moet je dat zelf weten maar ga niet deze onzin rondstrooien!
[...]
Het twee stappenplan hoe-om-te-gaan-met-fundamentalisten:

1. klik weg, doe uit en hang op
2. rapporteer, wacht af en negeer :+

Als je dan wilt reageren, gewoon bevestigen - ja, er zijn mensen die 799,- neertellen voor een stuk midrange hardware uit 2012, omdat ze die mooier vinden :)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26
Voor mezelf ben ik er nog niet uit. Mijn oude 4 is aan vervanging toe (ruim 4 jaar in gebruik), en ik vermoed dat hij niet meer gaat leven om nog op de 6S te kunnen wachten. Had 32 gb en wil echt niet minder, omdat je ook flink ruimte over moet laten (minstens 5gb is mijn ervaring) anders wordt hij enorm traag.
Is dat een feit? Ik lees wel vaker dat Flash geheugen trager wordt naarmate het voller raakt. Moet zeggen dat ik het op mijn huidige iPhone 5 16Gb niet echt merk, die staat ook regelmatig bijna vol (minder dan 1Gb vrij).
Edit 2: aan de 6 trekt me wel weer dat deze wifi ac heeft, vooral nu mijn provider me op een router heeft getrakteerd vorige maand die dit aan boord heeft. Wel leuk om het meteen te kunnen gebruiken dan. Twijfels... 8)
Offtopic: welke provider is dat?

• dcl!
NiGeLaToR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
[...]
Als je dan wilt reageren, gewoon bevestigen - ja, er zijn mensen die 799,- neertellen voor een stuk midrange hardware uit 2012, omdat ze die mooier vinden :)
Daar kan ik me helemaal in vinden, behalve die 16gb. Het instapmodel had gewoon 32gb moeten zijn voor deze instapprijs, per slot is dat geheugen in die paar jaar ook enorm veel in prijs gedaald.

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 17:06
Anoniem: 594061 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:18:

Jammer dat je impliceert dat als iemand het niet met je eens is hij automatisch een Apple fanboy is.

Het 'dichtgetimmerde' karakter van iPhoneiOS is verder behoorlijk relatief. Als je ziet dat iOS 8 allerlei API's beschikbaar stelt om ontwikkelaars op een gestructureerde manier toegang te geven tot bijna alle dingen die voorheen beperkt waren kun je het nauwelijks meer een dichtgetimmerd OS noemen. Aan de andere kant is Google Android juist meer aan het sluiten om meer grip te krijgen op de grootste ergernissen van het OS. In mijn ogen groeien beide dus naar elkaar wat betreft geslotenheid.

De kracht van de 'slome dual core A7' werd duidelijk toen AnandTech hem vergeleek met een aantal 'brute quadcores' van andere fabrikanten. Dit zal waarschijnlijk met de A8 niet anders zijn, dus of het een midrange telefoon is niet te zeggen voordat er wederom benchmarks verschijnen.

Neemt niet weg dat de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus ontzettend veel kosten in vergelijking met andere telefoons op de markt. Of dit je waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen, en omdat dit zo subjectief is kan je dit ook voor niemand anders bepalen, doe dat dan ook gewoon niet.

• dcl!
RonaldMcDonald schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:31:
[...]

Is dat een feit? Ik lees wel vaker dat Flash geheugen trager wordt naarmate het voller raakt. Moet zeggen dat ik het op mijn huidige iPhone 5 16Gb niet echt merk, die staat ook regelmatig bijna vol (minder dan 1Gb vrij).

[...]

Offtopic: welke provider is dat?
Nou ja, feit... mijn ervaring de afgelopen vier jaar, voor wat dat waard is.
OT: xs4all :) fritzbox 7490.

• NiGeLaToR
dcl! schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:32:
[...]

Daar kan ik me helemaal in vinden, behalve die 16gb. Het instapmodel had gewoon 32gb moeten zijn voor deze instapprijs, per slot is dat geheugen in die paar jaar ook enorm veel in prijs gedaald.
Ja, dat geheugenspelletje is echt vervelend inderdaad. Eerst was het nog 'jamaar de cloud', maar met deze release is het gewoon een manier om die volgende 100 euro uit je zak te rammelen :) Enfin, enige wat je daar aan kunt doen is of betalen, of je telefoon iets vaker schonen :+

Ah well, keuzes keuzes. Ga eerst in januari dat onwaarschijnlijk dure, onderpresterende en wanstaltige horlogeding maar eens aan de tand voelen :7

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Wat ik dus niet snap is die uitstekende camera.. Maak hem 1 mm dikker en die camera past er netjes in.. Prop er wat extra baterij bij die je krijg van die extra mm en klaar. De 5s was al dun, waarom moet alles dunner tegenwoordig?

• Draakje5
  • Nu online
Wat ik zelf wel typerend voor Samsungs vs Apples vindt is dat ik veel familieleden ken die regelmatig een batterij uit hun samsung toestel halen om deze te resetten. Ik heb in 4 jaar tijd iPhone nog nooit een iPhone hoeven te resetten. Dus wat mijn betreft is iOS ook zeer veel waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 10-09-2014 14:41 ]

• DennusB
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:41:
Wat ik zelf wel typerend voor Samsungs vs Apples vindt is dat ik veel familieleden ken die regelmatig een batterij uit hun samsung toestel halen om deze te resetten. Ik heb in 4 jaar tijd iPhone nog nooit een iPhone hoeven te resetten. Dus wat mijn betreft is iOS ook zeer veel waard.
Nou nou, dat zegt inderdaad ook wel alles :')
Edit : Ik hoef m'n M8 ook nooit te resetten, m'n 5S ook niet. Maar boeiend... xD

[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 10-09-2014 14:43 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Resetten door een batterij eruit te halen gaat niet. Rebooten wel. :P

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

Als ik de 6 en 6+ zo zie vind ik het een vrij hoge prijs. Wat dan weer niet weg neemt dat je voor die prijs wel een apparaat krijgt wat lang van updates word voorzien. Het is dus echt een keuze of je de hoge aanschafprijs het waard vind voor een device waar je zo 2 tot 3 jaar mee kunt werken. Dit is wel iets wat bijvoorbeeld alle samsung en htc's missen... Ik vind het iig een lastige keuze of ik voor een 6 zou moeten gaan of voor de nieuwe nexus/moto x (stock androids met upgrades). Aangezien ik mijn telefoon veel zakelijk gebruik wil ik geen android telefoon met een custom rom.

Keuze's, keuze's en nog meer keuze's. Heerlijk toch die luxe problemen.

Grootstyr schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:33:
[...]

Jammer dat je impliceert dat als iemand het niet met je eens is hij automatisch een Apple fanboy is.

Het 'dichtgetimmerde' karakter van iPhoneiOS is verder behoorlijk relatief. Als je ziet dat iOS 8 allerlei API's beschikbaar stelt om ontwikkelaars op een gestructureerde manier toegang te geven tot bijna alle dingen die voorheen beperkt waren kun je het nauwelijks meer een dichtgetimmerd OS noemen. Aan de andere kant is Google Android juist meer aan het sluiten om meer grip te krijgen op de grootste ergernissen van het OS. In mijn ogen groeien beide dus naar elkaar wat betreft geslotenheid.

De kracht van de 'slome dual core A7' werd duidelijk toen AnandTech hem vergeleek met een aantal 'brute quadcores' van andere fabrikanten. Dit zal waarschijnlijk met de A8 niet anders zijn, dus of het een midrange telefoon is niet te zeggen voordat er wederom benchmarks verschijnen.

Neemt niet weg dat de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus ontzettend veel kosten in vergelijking met andere telefoons op de markt. Of dit je waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen, en omdat dit zo subjectief is kan je dit ook voor niemand anders bepalen, doe dat dan ook gewoon niet.
Dankjewel voor je duidelijk post. :)
Ik wil niemand iets opleggen of voor iemand bepalen. Ik zet hier alleen mijn mening neer, zoals de anderen dat doen.
Ik ben misschien net iets directer in mijn post dan dat anderen dat zijn.

Ik heb nooit gezegd dat ik de Iphone een slechte telefoon maar als je kijkt naar de Iphone 6 en Iphone 5S, zit daar nou werkelijk zoveel verschil in dat je weer 800 euro moet neertikken?
Daarnaast is de Iphone5S ook nog steeds zo verschrikkelijk duur.

Ik ben het overigens niet eens met EValentino die aangeeft dat het telefoontje de S5 een haperend stukje plastic is, maargoed ieder zo zijn/haar mening. Ik vind dat het "stukje plastic" zeker gelijk is, als dan niet beter is dan de 5S qua performance. Nooit problemen gehad met een Samsung of wat voor andere Android telefoon dan ook.

De hype achter Iphone snap ik dus niet helemaal, gezien de prijs en wat je ervoor terugkrijgt.
Als de Iphone6 / Iphone6+ een euro of 500-600 had geweest, had ik het al een stuk aantrekkelijker gevonden.

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10689916_747352605332096_7274366684676686440_n.jpg?oh=46b759d1149bc0cbbe1b2bcc395e0527&oe=549C38A3 Toepasselijk wel :) (Ik zeg er verder niks mee, maar kwam m tegen)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:27

Saven

Administrator

keanu_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:56:
[...]

Maar bij elke release de prijs wat opschroeven is wel lomp.

• Draakje5
  • Nu online
Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:49:
[...]

En dan toch nog bereid zijn na een paar jaar 100 euro meer te betalen. Zelfs 799 euro nu voor de 6 plus.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:27

Saven

Administrator

Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:52:
[...]

En dan toch nog bereid zijn na een paar jaar 100 euro meer te betalen. Zelfs 799 euro nu voor de 6 plus.
Doen ze erg goed idd, ik ben iig afgehaakt :P

• Draakje5
  • Nu online
Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:53:
[...]

Ik niet, maar meer dan 800 euro moet het ook niet worden. Hallo, waarom moet een telefoon bijna net zo veel kosten als een macbook.

Het scheelt dat de iPhone redelijk wat waarde behoud. Dus investeer ik er nu 800 euro in, dan kost dat mij over een periode van 2 jaar ongeveer 450 euro. Want na 2 jaar kan ik er nog wel 350 euro voor terugkrijgen.

• EValentino
  • Niet online
Ik heb er zelf één die nu te koop staat kijk maar in de V&A sectie wijsneus
DennusB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
[...]

Onzin. Dan heb je er nog nooit serieus mee gewerkt.

• EValentino
  • Niet online
Dus het openen van je album dat 20-25 seconde duurt met ongeveer 1200 foto's op het interne geheugen vindt je acceptabel? Mijn iPhone 4s had destijds minimaal het dubbele aan foto's erop en die haperde nooit.
Dattack schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:28:
Dat rechtvaardigt de hoge prijs naar mijn mening dus echt niet. Dat kan ook prima voor een mindere prijs. Ik bedoel, wees nou even realistisch.. Zo high-end zijn die specs niet, dus om dan zo gigantisch veel winst te maken door hun OS? Nee, gewoon niet.

Overigens is het lang niet zo erg met die S5 als jij zegt, maar daar houden we het dan maar bij.

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:49:
[...]

De prijs is toch helemaal niet opgeschroefd?? De iPhone 6 kost evenveel als de iPhone 5S koste.. alleen de grotere 6 Plus is 100 euro duurder.. Maar de Galaxy Note is toch ook duurder dan de GS5?

• DennusB
  • Niet online
EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:57:
Dus het openen van je album dat 20-25 seconde duurt met ongeveer 1200 foto's op het interne geheugen vindt je acceptabel? Mijn iPhone 4s had destijds minimaal het dubbele aan foto's erop en die haperde nooit.
[...]
Ik hoef nog geen seconde te wachten om mijn hele album te openen hoor... en dat zijn er wel wat meer dan 1200 lol

EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:57:
[...]
Hoe kom jij er überhaupt bij dat het openen van je album met 1200 foto's 20-25 seconden duurt met een S4 / S5? 8)7

• EValentino
  • Niet online
Nogmaals, ik heb er zelf eentje, misschien moet je even leren lezen.
Anoniem: 594061 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:58:
[...]

Hoe kom jij er überhaupt bij dat het openen van je album met 1200 foto's 20-25 seconden duurt met een S4 / S5? 8)7

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:55:
[...]

Ik niet, maar meer dan 800 euro moet het ook niet worden. Hallo, waarom moet een telefoon bijna net zo veel kosten als een macbook.

Het scheelt dat de iPhone redelijk wat waarde behoud. Dus investeer ik er nu 800 euro in, dan kost dat mij over een periode van 2 jaar ongeveer 450 euro. Want na 2 jaar kan ik er nog wel 350 euro voor terugkrijgen.
Zo reken ik ook altijd een beetje.
Ik neem altijd een abonnement af met een andere (high-end) telefoon welke ik verkoop voor 450 á 500 euro. Dit doe ik meestal één maand voor het Keynote event. Zo heb ik een goedkoop abonnement en wanneer de nieuwe iPhone uitkomt moet ik ~200 á 250 euro bijleggen wat ik terug krijg voor mijn oude iPhone.

Zo heb ik een goedkoop abonnement inclusief een "gratis" iPhone, zeker nu met KPN familie voordeel

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• dcl!
Zullen we weer in de #voorpret modus gaan? Daar was dit topic voor. Ondanks dat ik er nog niet uit ben of ik de 6 wel ga kopen, ben ik toch wel in een vrolijke stemming, dus niet zo gaan kissebissen maar feestje graag 8)
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:55:
[...]

Ik niet, maar meer dan 800 euro moet het ook niet worden. Hallo, waarom moet een telefoon bijna net zo veel kosten als een macbook. .
Ha ha, misschien omdat de iPhone ook al bijna naar het formaat van een macbookje is toegegroeid?

[ Voor 45% gewijzigd door dcl! op 10-09-2014 15:03 ]

EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:58:
[...]
In de post die ik heb ge-quote staat nergens dat jij een S5/S4 hebt. 8)7
Overigens lees ik niet alle posts die hier binnenkomen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 594061 op 10-09-2014 15:03 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
Ik heb ook altijd de volle mep betaalt voor Apple producten: iPad Air, MBP, Time Capsule. Dat was in een periode dat Apple producten ook daadwerkelijk op allerlei vlakken beter waren dan hun concurrenten. Maar die tijden lijken toch echt voorbij te zijn. Ik heb er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee om zoveel geld neer te leggen terwijl ik weet dat als ik iets meer genoegen neem met minder gelikte software ik ruim >20% meer geld in mijn portemonnee overhoudt.

• EValentino
  • Niet online
Nee klopt want ik zei het daarvoor al ;)
Anoniem: 594061 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:01:
[...]

In de post die ik heb ge-quote staat nergens dat jij een S5/S4 hebt. 8)7

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Ik ga zeker weten voor de iPhone 6 plus. iPad mini retina reeds tekoop aangeboden :D *zie advertentie voor meer info mocht je dr belang bij hebben.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• DennusB
  • Niet online
EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:58:
[...]
Zou er dan even bij je V&A advertentie bijzetten "Deze telefoon is pleuris traag en uw gallerij openen duurt een halve minuut". Want nu verkoop je hem alsof ie nog goed is :) Blijkbaar is ie dat niet! :>

• Draakje5
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:07:
[...]

Zou er dan even bij je V&A advertentie bijzetten "Deze telefoon is pleuris traag en uw gallerij openen duurt een halve minuut". Want nu verkoop je hem alsof ie nog goed is :) Blijkbaar is ie dat niet! :>
Zelf ben je ook zo'n heilig boontje natuurlijk :P

Anoniem: 295814

Miki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:02:
Ik heb er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee om zoveel geld neer te leggen terwijl ik weet dat als ik iets meer genoegen neem met minder gelikte software ik ruim >20% meer geld in mijn portemonnee overhoudt.
omdat "ruim >20%" mooier staat dan "ongeveer 30%" :Y)

• Draakje5
  • Nu online
Wie heeft de iPhone 6 al uitgeknipt uit een stuk karton? :P

• EValentino
  • Niet online
Nee klopt, hij werkt pas goed als er iOS op zou draaien ;)
DennusB schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:07:
[...]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52

Quakie

quakelen

Miki schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:02:
Ik heb ook altijd de volle mep betaalt voor Apple producten: iPad Air, MBP, Time Capsule. Dat was in een periode dat Apple producten ook daadwerkelijk op allerlei vlakken beter waren dan hun concurrenten. Maar die tijden lijken toch echt voorbij te zijn. Ik heb er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee om zoveel geld neer te leggen terwijl ik weet dat als ik iets meer genoegen neem met minder gelikte software ik ruim >20% meer geld in mijn portemonnee overhoudt.
Zelfde gedachten, echter sinds 2008 een aardige collectie opgebouwd waar ik ook weer niet gauw afstand van wil doen... extreme AC, oudere extreme,, 2 iphones, 1 ipad 3, 1 apple tv, 1 macbook in huis.... dit werkt feilloos en waar nodig ook met elkaar...

Ik hoop op een " iPad 3 " strategie...en dat iPhone 6s gewoon weer is zoals het moet!. Geen camera bobbel en plastic tussenranden.

Ik teken nergens meer voor

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52

Quakie

quakelen

Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:10:
Hhahaha ik, 2 weken geleden... netjes op schaal met daarin tekeningen van de 4(s), 5, 6 en 6+.. Zelfs dag in broek mee rond gelopen en tot conclusie gekomen dat 5.5 inch te groot is..

Ik teken nergens meer voor

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Haha, zelfs een dag in de broek meegenomen, geweldig!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Quakie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:12:
[...]
Hhahaha ik, 2 weken geleden... netjes op schaal met daarin tekeningen van de 4(s), 5, 6 en 6+.. Zelfs dag in broek mee rond gelopen en tot conclusie gekomen dat 5.5 inch te groot is..
_/-\o_

I served in a company of heroes.

• Draakje5
  • Nu online
Tja dat is natuurlijk wel de manier. Ik wil ook niet straks de 5.5 inch kopen en achteraf denken, wat een kut ding, veels te groot.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001

zwik

randomized

Ik heb gisteren ook een velletje gepakt met daarop de afmetingen van de iphone 6 plus en 6 en erop getekend en uitgeknipt. Heb 'm nog niet op een stuk karton en in m'n zak gestopt maar dat was ik wel van plan ook :D .

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 13:42
EValentino schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:55:
Ik heb er zelf één die nu te koop staat kijk maar in de V&A sectie wijsneus
Hallo EValentino,

Ik heb je advertentie bekijken, maar ik vind de prijs van 450 euro aan de hoge kant voor een 2e hands telefoon die blijkbaar ook nog eens niet goed werkt. Kunnen we onderhandelen over een prijs rond de 200 euro voor een defecte telefoon?

• Famous

Famous

R 400+

Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:19:
[...]

Hallo EValentino,

Ik heb je advertentie bekijken, maar ik vind de prijs van 450 euro aan de hoge kant voor een 2e hands telefoon die blijkbaar ook nog eens niet goed werkt. Kunnen we onderhandelen over een prijs rond de 200 euro voor een defecte telefoon?
Anders ga je gewoon lekker weg hier en houdt je het ON -topic....

• Miki
Anoniem: 295814 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:08:
[...]

omdat "ruim >20%" mooier staat dan "ongeveer 30%" :Y)
Ja ach, ik wilde aan de veilige kant zitten maar je begrijpt wat ik bedoel :P
Quakie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:10:
Zelfde gedachten, echter sinds 2008 een aardige collectie opgebouwd waar ik ook weer niet gauw afstand van wil doen... extreme AC, oudere extreme,, 2 iphones, 1 ipad 3, 1 apple tv, 1 macbook in huis.... dit werkt feilloos en waar nodig ook met elkaar...

Ik hoop op een " iPad 3 " strategie...en dat iPhone 6s gewoon weer is zoals het moet!. Geen camera bobbel en plastic tussenranden.
Vergelijk voor de grap eens de Sony Z3 compact met de iPhone 6. Ik weet het, het jeukt aan alle kanten maar wat kom ik nu werkelijk te kort met de Sony?

En als ik hetzelfde doe met de Note 4 vs de 6L. De Note 4 is gewoon mooier met die stalen band en nep leren achterkant en als je heel eventjes geduld hebt(+/- 3 maandjes, zie prijsverloop S5) straks ook voor €200/250 minder te krijgen.

Begrijp me goed, iOS met iMessage, gelikte app store is veel waard maar zoveel :?

• Audiowaste
Famous schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:20:
Anders ga je gewoon lekker weg hier en houdt je het ON -topic....
Oh iemand anders biedt verwijst in dit topic naar V&A (met achtergrond verhaal) en vervolgens moet ik ontopic blijven en anders gewoon lekker weggaan.
Misschien moet je zelf eens het hele topic doorlezen in plaats van alleen de laatste reacties voordat je dwaasheden plaatst.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:22:
[...]
Oh iemand anders biedt verwijst in dit topic naar V&A (met achtergrond verhaal) en vervolgens moet ik ontopic blijven en anders gewoon lekker weggaan.
Misschien moet je zelf eens het hele topic doorlezen in plaats van alleen de laatste reacties voordat je dwaasheden plaatst.
ga ff ergens anders trollen.. :O

I served in a company of heroes.

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:47

Sorki

world wide wubbish

Gaan we weer lief doen en on-topic blijven aub?

Sorki#2242

• EValentino
  • Niet online
Niet op de man spelen, gewoon op een normale manier reageren graag.

[ Voor 129% gewijzigd door Hoedje op 10-09-2014 16:07 ]

• Famous

Famous

R 400+

Audiowaste schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook dat gelezen ja en ook toen is er meerdere malen aangegeven dat die discussie lekker ergens anders heen kon gaan. Ga lekker ergens anders trollen :O

Weet iemand hoe het zit met pre-orderen in Duitsland? En hoeveel kan je er meenemen was dit 2 of 3 stuks?

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:19
Ik blijf het altijd, maar raar vinden dat de android aanhangers altijd maar moeten zeggen dat een iphone te duur is voor wat je er voor krijgt. Laat mensen zelf bepalen wat ze er voor willen betalen. Er zijn genoeg mensen die het waard vinden, anders verbreekt Apple niet telkens hun verkoop record.

Ik zie ook geen Kia eigenaren op een Audi forum te zeggen dat er teveel voor hun auto betaalt wordt. (Wil ik niet mee zeggen dat een Kia een Android telefoon is en een Audi een iPhone)

• DennusB
  • Niet online
kimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:29:
Ik blijf het altijd, maar raar vinden dat de android aanhangers altijd maar moeten zeggen dat een iphone te duur is voor wat je er voor krijgt. Laat mensen zelf bepalen wat ze er voor willen betalen. Er zijn genoeg mensen die het waard vinden, anders verbreekt Apple niet telkens hun verkoop record.

Ik zie ook geen Kia eigenaren op een Audi forum te zeggen dat er teveel voor hun auto betaalt wordt. (Wil ik niet mee zeggen dat een Kia een Android telefoon is en een Audi een iPhone)
Het klopt wel een beetje, Kia word steeds beter en Audi is niet meer wat het geweest is :>
Oke nu on topic, ik ben idd ook wel benieuwd of ze de 21e(toch?) de productie al zo ver op gang hebben dat je hem gelijk kan scoren? Ook online

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:10
Ik gok dat het gewoon weer wordt 1-2 weken levertijd vanaf het moment dat je de iPhone 6 in Nederland kan bestellen bij Apple. Dit is wel vaker zo geweest met iPhones in het verleden. Uiteraard hoop ik het niet maar dan kan het alleen maar meevallen :)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben niet heel enthousiast over de iPhone 6. Toch denk ik dat ik mijn iPhone 5 ga inruilen voor een 6 omdat ik dan toch wel een hoop nieuwe dingen krijg: TouchID, groter scherm, NFC en een betere camera. Het design spreekt me wel minder aan dan de iPhone 5 en ik maak me een beetje zorgen over de accuduur van deze nieuwe iPhone. Iemand die daar wat nuttigs over kan zeggen? Gaat de nieuwe iPhone minstens even lang mee als de vorige?

Daarnaast heb ik nog een vraagje over het in Amerika kopen van een iPhone. Is dat gewoon mogelijk? Volgens mij heeft de iPhone 6 veel LTE bands die ook wel ondersteund worden in NL. Mijn vriendin heeft vorig jaar een iPhone 5C in de US gekocht en die werkt wel, maar ik versta haar altijd slecht als ik met haar telefoneer. Kan dat iets te maken hebben met de kleine incompatibiliteit tussen de radiobanden?

• Famous

Famous

R 400+

monnick schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:34:
Ik ben niet heel enthousiast over de iPhone 6. Toch denk ik dat ik mijn iPhone 5 ga inruilen voor een 6 omdat ik dan toch wel een hoop nieuwe dingen krijg: TouchID, groter scherm, NFC en een betere camera. Het design spreekt me wel minder aan dan de iPhone 5 en ik maak me een beetje zorgen over de accuduur van deze nieuwe iPhone. Iemand die daar wat nuttigs over kan zeggen? Gaat de nieuwe iPhone minstens even lang mee als de vorige?
Volgens Apple zelf is die nét wat beter en bij de 6+ een stuk beter.
De opgaves die Apple doen kloppen meestal wel ik ga ervan uit dat de telefoon het iets langer uithoud met dezelfde handelingen.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik vraag mij af waarom in dit topic zoveel niet-iPhone gebruikers zitten. Leuk dat toestel x een quad-core heeft, meer pixels heeft en goedkoper is, maar wat is jullie doel? De iPhone-gebruikers overtuigen om vooral niet een iPhone 6/6+ te gaan kopen? Dat gaat toch niet lukken dus jullie kunnen net zo goed uit het topic blijven, want het is gewoon verloren moeite en tijd. Ga dan lekker naar de frontpage die discussie voeren of in het Android-topic, maar a.u.b. niet in dit topic. Elke iPhone-bezitter weet dat het toestel dat hij/zij koopt duur is, dus als dat tig keer herhaald wordt dan is dat heel vermoeiend... 8)7

Ik heb een iPhone 3GS gehad en heb op dit moment een iPhone 4s, maar heb van beide nooit afgevraagd wat de specs waren behalve het opslaggeheugen. Ik wil simpelweg een telefoon die naast een mooi design ook goed werkt en heb veel over voor gebruikerservaring. En ik vind dat de iPhone gewoon de beste gebruikerservaring levert. En ik denk dat bijna alle iPhone-gebruikers er zo over denken. Dat de prijs zo hoog is neem ik voor lief, want nogmaals: gebruikerservaring. En als je dan ook nog eens een Mac computer hebt, zoals ook veel iPhone-gebruikers, dan is de ervaring helemaal subliem. Als ik een foto maak dan wordt deze via iCloud verstuurt en krijg ik hem zonder na te denken op mijn iPad en op mijn Mac. Muziek kan ik draadloos streamen via Airplay naar de boxen in de woonkamer, want mijn versterker heeft Airplay. Videos speel ik via mijn iPhone/iPad ook af via Airplay op mijn TV via XBMC. Mijn contacten en agenda worden automatisch gesyncd via iCloud. En ja, dat zal vast wel via Android/Blackberry/Whatever allemaal kunnen, maar niet onder dezelfde gebruikerservaring en simpelheid.

Dus voor de laatste keer: mensen die Apple kopen doen dat meestal vanwege het design en de voor hen sublieme gebruikerservaring. De hoge prijs nemen we voor lief.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Mick1990 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:35:
Dus voor de laatste keer: mensen die Apple kopen doen dat meestal vanwege het design
Dat was een valide punt tót de 6 op het toneel verscheen :P

Nickname does not reflect reality

• DennusB
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:37:
[...]

Dat was een valide punt tót de 6 op het toneel verscheen :P
QFT

• Miki
Mick1990 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:35:
Ik vraag mij af waarom in dit topic zoveel niet-iPhone gebruikers zitten. Leuk dat toestel x een quad-core heeft, meer pixels heeft en goedkoper is, maar wat is jullie doel? De iPhone-gebruikers overtuigen om vooral niet een iPhone 6/6+ te gaan kopen? Dat gaat toch niet lukken dus jullie kunnen net zo goed uit het topic blijven, want het is gewoon verloren moeite en tijd. Ga dan lekker naar de frontpage die discussie voeren of in het Android-topic, maar a.u.b. niet in dit topic. Elke iPhone-bezitter weet dat het toestel dat hij/zij koopt duur is, dus als dat tig keer herhaald wordt dan is dat heel vermoeiend... 8)7

Ik heb een iPhone 3GS gehad en heb op dit moment een iPhone 4s, maar heb van beide nooit afgevraagd wat de specs waren behalve het opslaggeheugen. Ik wil simpelweg een telefoon die naast een mooi design ook goed werkt en heb veel over voor gebruikerservaring. En ik vind dat de iPhone gewoon de beste gebruikerservaring levert. En ik denk dat bijna alle iPhone-gebruikers er zo over denken. Dat de prijs zo hoog is neem ik voor lief, want nogmaals: gebruikerservaring. En als je dan ook nog eens een Mac computer hebt, zoals ook veel iPhone-gebruikers, dan is de ervaring helemaal subliem. Als ik een foto maak dan wordt deze via iCloud verstuurt en krijg ik hem zonder na te denken op mijn iPad en op mijn Mac. Muziek kan ik draadloos streamen via Airplay naar de boxen in de woonkamer, want mijn versterker heeft Airplay. Videos speel ik via mijn iPhone/iPad ook af via Airplay op mijn TV via XBMC. Mijn contacten en agenda worden automatisch gesyncd via iCloud. En ja, dat zal vast wel via Android/Blackberry/Whatever allemaal kunnen, maar niet onder dezelfde gebruikerservaring en simpelheid.

Dus voor de laatste keer: mensen die Apple kopen doen dat meestal vanwege het design en de voor hen sublieme gebruikerservaring. De hoge prijs nemen we voor lief.
Sorry maar er is ook een groep die aan het afhaken is waaronder ik zelf. Ik heb thuis ook heel veel Apple producten waarover ik zeer tevreden ben maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat de concurrentie nu toch wel aardig langszij is gekomen. En dan komt op een gegeven moment de vraag: wat ga ik doen....

En heel eerlijk gezegd, de iPhone 6 is spuuglelijk

• kimiferrari

Daarnaast heb ik nog een vraagje over het in Amerika kopen van een iPhone. Is dat gewoon mogelijk? Volgens mij heeft de iPhone 6 veel LTE bands die ook wel ondersteund worden in NL. Mijn vriendin heeft vorig jaar een iPhone 5C in de US gekocht en die werkt wel, maar ik versta haar altijd slecht als ik met haar telefoneer. Kan dat iets te maken hebben met de kleine incompatibiliteit tussen de radiobanden?
Accuduur volgens Apple:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.nliphonedwwwghan.savviihq.com/wp-content/uploads/2014/09/iPhone-6-accuduur.jpg

• DennusB
  • Niet online
Ik haal geen 10 dagen stand-by met mijn 5s hoor, dat zijn zeker getallen van de vliegtuigstand of zo?

Saven schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:53:
[...]

Nou laten we hopen dat iedereen die afhaakt (Want: Groter, duurder, enz) zijn belofte ook echt nakomt, dan is het in Duitsland niet zo druk voor ons :)
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:10:
Ik heb hem gister de maat van de 6 Plus al even uitgetekend op papier 8)7 .
Toen mijn vriendin haar HTC One M7 erop gelegd en gezien dat hij helemaal niet zoveel groter is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
Hmmm, dan doen de mensen die ik ken met een iPhone iets verkeerd denk ik. Die halen dit soort tijden nooit.

Nickname does not reflect reality

• kimiferrari
Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:40:
[...]

Hmmm, dan doen de mensen die ik ken met een iPhone iets verkeerd denk ik. Die halen dit soort dingen nooit.
daarom zeg ik ook volgens Apple
[...]

Hmmm, dan doen de mensen die ik ken met een iPhone iets verkeerd denk ik. Die halen dit soort tijden nooit.
Haha precies, ik ook nooit 8)7

1 dag, soms is dat ding om 20:00 leeg, andere keer om 23:00.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Anoniem: 471837

Ben ik het mee eens! Ik denk dat het t.o.v. de 5S niet zo'n erg verschil maakt (of je moet heel erg graag een groter scherm willen). Een iPhone 5 voor de iPhone 6 is wel de moeite waard maar niet zoals in het verleden: "Take my money Apple".

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben benieuwd welk gek die gaat kopen en na een week hier op V&A dump voor een prikkie.

talkin' is cheap, people follow like sheep

• Audiowaste
kimiferrari schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:29:

Dat is niet iets wat alleen "Android aanhangers" zeggen, maar een algemene tendens.
Steeds meer Apple fanboys, om maar in jouw termen te blijven, roepen ook steeds vaker dat je te weinig waar krijgt voor je geld. Als je al eens naar de eerste voorzichtige reviews en indrukken kijkt, zoals Tweakers zelf en NuTech, lees je het daar ook.

Natuurlijk blijven er tig mensen over die sowieso altijd de nieuwe iPhone kopen en dat is waarom ze ook hoog kunnen inzetten qua prijs. Maar mogen wij als consumenten niet eens kritisch daarover worden? Of moeten we maar gewoon de Apple-gekte blijven volgen als een stel makke lammetjes? Nu geldt dat in mindere mate ook voor Samsung en HTC dat zij hoog inzetten qua prijs. Alleen die prijzen zakken ook weer snel.

Ter vergelijk: wil je nu nog een iPhone 5 kopen, ben je alsnog 599 euro kwijt terwijl een S5 na 4 maanden al vanaf 460 euro te krijgen is. Of ben ik nu gek?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Even een vraag die ik al een tijdje afvraag ('vat dit nou niet op als flame of zo):

Waarom betalen jullie (we straks want ik ga na me Sony overstappen op een iPhone) eigenlijk zo veel? Ik snap dat het allemaal geld kost maar voor hardware kan je toch beter krijgen?

(Ik stap over omdat ik het eens wil proberen en klaar ben met het Android support zoals het huidig is :) )
Ik snap dat concept niet helemaal.... Zeker als je het plaatje van de Nexus 4 naast de iPhone 6 legt...

[ Voor 12% gewijzigd door Mrjraider op 10-09-2014 15:49 ]

• Draakje5
  • Nu online
mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:47:
Even een vraag die ik al een tijdje afvraag ('vat dit nou niet op als flame of zo):

Waarom betalen jullie (we straks want ik ga na me Sony overstappen op een iPhone) eigenlijk zo veel? Ik snap dat het allemaal geld kost maar voor hardware kan je toch beter krijgen?

Ik snap dat concept niet helemaal.... Zeker als je het plaatje van de Nexus 4 naast de iPhone 6 legt...
Waarom stap jij over? Om die reden denk ik.

• FrameWork.
mrjraider schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:47:

1. Gebruikerservaring binnen het Apple ecosysteem waarvan ik gebruik maak
  2. Ontwikkeldoeleinden

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:49:
[...]

Waarom stap jij over? Om die reden denk ik.
Was net een paar woorden aan het toevoegen aan me bericht :+
Was nog niet compleet.... :X

• joeyschrama
  • Laatst online: 13:49
[...]

Ze hebben het ook helemaal niet over uren. Misschien bedoelen ze wel halve uren?

• Thysiej
  • Laatst online: 01-06 21:49
Ik koop simpelweg een iPhone (had eerst een iPhone 4, nu een nexus 4) omdat ik de telefoon zelf fijner vind werken. Ik heb met mijn nexus te vaak dat ik op zoek ben naar dingen, wat ik voor mijn idee minder had met mijn iPhone. Nu verwacht ik dat straks ook wel te hebben met mijn iPhone hoor, er zullen vast genoeg dingen zijn die ik nu for granted neem met Android wat straks in iOs niet meer werkt. So be it, met een iPhone heb ik een telefoon die naar mijn inziens werkt zoals deze hoort te werken.

• Draakje5
  • Nu online
Net even uitgeknipt en de iPhone 6 plus past oké in mijn broekzak. Moet wel zeggen dat die niet nog een cm hoger moest zijn, want dan stak die uit. Dus comfortabel zal het misschien niet helemaal zijn.. Moet ik 'm dan ook maar in mijn 'handtas' meenemen..

• DennusB
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:51:
Net even uitgeknipt en de iPhone 6 plus past oké in mijn broekzak. Moet wel zeggen dat die niet nog een cm hoger moest zijn, want dan stak die uit. Dus comfortabel zal het misschien niet helemaal zijn.. Moet ik 'm dan ook maar in mijn 'handtas' meenemen..
Je manpurse... :D

• FrameWork.
Mwah, koop gewoon een bandje voor om je arm, hoef je geen Apple Watch meer aan te schaffen }:O

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:11:
[...]

En van de uitstekende camera lens?
Niet mooi imho. Echt, het steekt maar een klein stukje uit. Was het dan zo'n ramp geweest als ie dan dus even dik was als een 5S.
En van het Note formaat?
Zijn toch jaren lang drie van de grootste kritiekpunten op alles dat niet Apple is geweest...
Vind 4" nog steeds prettig, en ben tevreden met mijn 5S. Maar mocht ik bij de volgende release (dus niet deze) ook overstappen dan is dat jammer, maar niet een reden om een kleiner Android toestel te halen oid. Omdat iOS mijns inziens fijner is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Audiowaste
FrameWork. schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:49:
  1. Gebruikerservaring binnen het Apple ecosysteem waarvan ik gebruik maak
  2. Ontwikkeldoeleinden
Wat betreft gebruikerservaring kan ik best inkomen dat mensen het fijn vinden. Natuurlijk is dit ook een persoonlijk iets en ook een kwestie van wat je gewend bent.
Maar naar mijn mening is gebruikerservaring niet iets wat de prijs zo radicaal omhoog mag drijven. Gebruikerservaring is iets wat niet in een prijs uit te drukken is.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Batterijduur is bij smartphones inderdaad wel een minpunt :+ Maar gewoon wat 'Tweaken' en je kun het al een heel stuk verlengen:

- 3G uitzetten als je het niet nodig hebt. Voor enkel whatsapp of te bellen heb je echt geen 3G nodig.
- Trilfunctie uitzetten in Whatsapp; ik heb het zo ingesteld dat ik enkel een badge krijg in het App-icoon. Ik hoef en wil niet de hele dag bereikbaar zijn en kijk zelf wel wanneer ik ga reageren
- Nutteloze meldingen in Notificatiecentrum uitzetten als weer, aandelen, etc
- Helderheid laagzetten en zelf beheren i.p.v. automatisch. Heel veel mensen hebben de helderheid echt ontzettend hoog staan terwijl dat helemaal niet nodig is...
- Uitschakelen dat het scherm aangaat als je een notificatie krijgt. Enkel een tril is genoeg.

Alleen die 5 dingen schelen al ontzettend in het batterijgebruik.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.