Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
intricate schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:21:
@Arnoud,

Net als Dave snap ik niet dat je de telefoon op basis van een leak wil gaan reviewen (bij welke review wordt dit wel uitgevoerd?)
Je geeft zo een vertekend beeld van hoe de telefoon nu in de markt wordt gezet, op basis daarvan hoor je je beoordeling te geven, niet op wat de toekomst gaat brengen.
Idd, ik zou kiezen voor een review van de huidige OS, met een overzicht van veranderingen/verbeteringen t.a.v. 10.2. ) OS 10.3.1 kan als aparte review gedaan worden, aangezien deze ook op andere Blackberry toestellen gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
pineapple23 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:41:
[...]

In 10.3.1 zitten heel wat veranderingen in vergeleken met 10.3. Verder zie ik wel graag een review met de mogelijkheden die eraan zitten te komen in een volgend OS. 10.3.1 wordt namelijk eind dit jaar naar alle devices gepushd en dan wordt er niet een nieuwe review geschreven over de passport vanwege die extra functies. Dus die kan ie het beste nemen in een apart kopje over de komende software update.

Als je een device koopt wil je weten wat er ook mee kan in de nabije toekomst. Vooral nu omdat 10.3.1 gewoon bijna klaar is om gepushd te worden naar alle devices.
Dat is iets wat eigenlijk voor elke high-end telefoons geld. Ik zou de telefoon gewoon reviewen met de laatste officiele software (waarom zou je voor BB een uitzonderingspositie maken tov andere telefoons? Een leak instaleren zou het zelfde zijn als een Lumia reviewen met de devolopers preview, dat heeft T.net ook nooit gedaan.) en bij kritiekpunten die in 10.3.1 opgelost zijn vermelden dat er een update aankomt die het desbetreffende knelpunt oplost.

Iedereen gaat er hier wel van uit dat de Passport met 10.3.1 beter zal functioneren maar de kans is ook aanzienlijk dat de Passport juist minder indruk zal maken. Zie ook het lijstje van @Rubén89 met bekende problemen. De enigste 2 punten die extra punten zouden kunnen opleveren zijn de verbeterde browser en het instelbare LEDje(ik kijk even heel snel in de reactie van @Rubén89, correct me if i'm wrong) De rest zijn allemaal nuttige tweaks, maar gaan dnek ik de review niet merkbaar beinvloeden.

De verbeterde browser zou bij realese gewoon een eigen nieuwsartikel kunnen krijgen in de trant van 'Browser BB Passport scoort nu 503 punten in de HTML5 test' en het LEDje is leuk, maar gaat denk ik niet een wereld van verschil maken.

Mijn advies is om de oficiele software te gebruiken. Niet direct omdat 10.3.1 niet beter is, maar omdat het instaleren van een leak meer risico mee brengt dan dat het profijt opleverd.

Edit:
joenja schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:58:
[...]

Idd, ik zou kiezen voor een review van de huidige OS, met een overzicht van veranderingen/verbeteringen t.a.v. 10.2. ) OS 10.3.1 kan als aparte review gedaan worden, aangezien deze ook op andere Blackberry toestellen gaat draaien.
Dat is eigenlijk nog beter :)

[ Voor 8% gewijzigd door RagingPenguin op 04-11-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
intricate schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:21:
@Arnoud,

Net als Dave snap ik niet dat je de telefoon op basis van een leak wil gaan reviewen (bij welke review wordt dit wel uitgevoerd?)
Je geeft zo een vertekend beeld van hoe de telefoon nu in de markt wordt gezet, op basis daarvan hoor je je beoordeling te geven, niet op wat de toekomst gaat brengen.
Ik denk niet dat Arnoud zijn review zal baseren op gelekte software maar dat hij wil laten zien welke vernieuwingen en verbeteringen er aan zitten te komen en dat is denk ik helemaal geen slechte zaak. Zo werd iOS8 toch ook door tweakers gepreviewed. Bovendien zoals Alexmeijer hiervoor al schreef is de release van 10.3.1 aanstaande.
Ik kan het alleen maar toejuichen mits Arnoud door eventuele bugs en glitches 'heen kan kijken' c.q. zich beseft dat OS-versie 10.3.1.0.1016 nog niet helemaal af is.

Edit:
Beseft u zich wel dat het lijstje met veranderingen en verbeteringen bij lange na niet compleet is...

[ Voor 5% gewijzigd door Rubén89 op 04-11-2014 13:10 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rubén89 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:03:
[...]

Ik denk niet dat Arnoud zijn review zal baseren op gelekte software maar dat hij wil laten zien welke vernieuwingen en verbeteringen er aan zitten te komen en dat is denk ik helemaal geen slechte zaak. Zo werd iOS8 toch ook door tweakers gepreviewed. Bovendien zoals Alexmeijer hiervoor al schreef is de release van 10.3.1 aanstaande.
Ik kan het alleen maar toejuichen mits Arnoud door eventuele bugs en glitches 'heen kan kijken' c.q. zich beseft dat OS-versie 10.3.1.0.1016 nog niet helemaal af is.
Maar dat was een los artikel over iOS8, geen review van de iPhone of iPad. Een preview artikel over 10.3.1 zou leuk zijn, als het haalbaar is tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Als tweakers dat nog nooit heeft gedaan betekent niet dat ze het ook nooit hoeven te doen. Beetje dom.. Ik zou het interessant vinden vooral bij het onbekende wat er staat te wachten. Wat jullie vinden kan me een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
RagingPenguin schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:02:
[...]
Waarom zou je voor BB een uitzonderingspositie maken tov andere telefoons?
[...]
Tsja, als iedereen zo zou denken zou het wiel ook nooit uitgevonden zijn..

En waarom vindt je het erg dat BlackBerry een "uitzonderingspositie" krijgt???

Bovendien, waarom niet:
het is helemaal geen slecht idee om de vernieuwingen en verbeteringen die 10.3.1 met zich meebrengt in de review mee te nemen, zeker om dat een deel van die vernieuwingen en verbeteringen de gebruikerservaring voor specifiek de Passport écht verbeterd.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubén89 op 04-11-2014 13:45 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Ik zelf al een lijstje gevonden over 10.3.1;
Notifications Profiles (similar to BeBuzz and Hub++ apps)
Internal & External Out of Office replies
Ability to specify which contacts folders within Exchange to sync
More robust Calendar reminder dialogs
Task Recurrence
Workspace Camera
Ability to mark a Picture or Video as “hidden”
Map View of Pictures (requires Geo-tagging of photos)
Customizable Hotkeys from Home Screen (requires physical keypad)
Battery Saving Mode
Ability to grant/deny permission for applications to continue running while minimized
And more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
pineapple23 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:35:
Als tweakers dat nog nooit heeft gedaan betekent niet dat ze het ook nooit hoeven te doen. Beetje dom.. Ik zou het interessant vinden vooral bij het onbekende wat er staat te wachten. Wat jullie vinden kan me een worst wezen.
Het gaat er om dat je een telefoon moet beoordelen op hoe die wordt aangeleverd uit de verpakking. Dat er nog een aanvulling op gegeven kan worden mbt een eventuele update ( mits deze op zeer korte termijn na review uit komt ) is wel terecht.

PS:

Ik hecht geen waarde aan die worst

Getypt met mijn IPHONE 6 :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Rubén89 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:36:
[...]

Tsja, als iedereen zo zou denken zou het wiel ook nooit uitgevonden zijn..

En waarom vindt je het erg dat BlackBerry een "uitzonderingspositie" krijgt???

Bovendien, waarom niet:
het is helemaal geen slecht idee om de vernieuwingen en verbeteringen die 10.3.1 met zich meebrengt in de review mee te nemen, zeker om dat een deel van die vernieuwingen en verbeteringen de gebruikerservaring voor specifiek de Passport écht verbeterd.
pineapple23 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:35:
3 hoofdredenen:
1) Al wil je eerlijke reviews maken behandel je alle merken gelijk. Als BB wel beta software mag inbrengen en de rest niet is het niet eerlijk vergelijken. Al zou BB even goed zijn als bv Apple zou BB op dat moment een hogere score krijgen omdat zij niewere software mogen aandragen en Apple niet. Dat haalt de relevantie van je review wel onderuit.
2) Met beta software wel erg lastig om een goed oordeel te vormen over stabiliteit en performance. Eventuele problemen kan je dan afdoen met 'het is nog beta'.
3) Wat de toekomst brengt een beetje off-topic en je begeeft je op het gebied van speculeren. BB zou bv ook bepaalde dingen nog kunnen terugtrekken voordat de officiele realese van 10.3.1 komt. Wat dan? Van je review klopt dan mischien niks meer. We moeten nog maar hopen dat de leaks exact dezelfde featureset bevatten als de officiele realese.

Het zou een goed idee zijn om 10.3.1 als OS te previewen, maar omdat te combineren met een toestelreview vind ik niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Het gaat me ook niet om dat de gehele review 10.3.1 informatie bevat, maar een kopje nabije toekomst is dit mogelijk en heb ik dit al getest. Leuk voor der bij meer niet, het is niet dat hele review daarvan af hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
[b][message=43179566,noline]wttj schreef op dinsdag 04 november
1) Al wil je eerlijke reviews maken behandel je alle merken gelijk. Als BB wel beta software mag inbrengen en de rest niet is het niet eerlijk vergelijken. Al zou BB even goed zijn als bv Apple zou BB op dat moment een hogere score krijgen omdat zij niewere software mogen aandragen en Apple niet. Dat haalt de relevantie van je review wel onderuit.
Dat gebeurt nu al niet in de reviews wordt voor Iphone standaard de benchmarkresultaten van het nieuwste OS gebeurt terwijl dat niet bij alle andere telefoons in de statistieken gebeurd.
2) Met beta software wel erg lastig om een goed oordeel te vormen over stabiliteit en performance. Eventuele problemen kan je dan afdoen met 'het is nog beta'.
Denk je nou werkelijk dat Arnoud die hele review gaat baseren op OS-versie 10.3.1.0.1016, een beta-os? Ik denk dat je hem dan echt onderschat....
3) Wat de toekomst brengt een beetje off-topic en je begeeft je op het gebied van speculeren. BB zou bv ook bepaalde dingen nog kunnen terugtrekken voordat de officiele realese van 10.3.1 komt. Wat dan? Van je review klopt dan mischien niks meer. We moeten nog maar hopen dat de leaks exact dezelfde featureset bevatten als de officiele realese.
Van zo de nieuwe features is duidelijk dat die blijven, omdat die al sinds de eerste gelekte OS-en te vinden zijn maar ook omdat BlackBerry al een deel van haar plannen heeft gedeeld, maark ook omdat BlackBerry nogal vaak info lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik blijf het toch een beetje ziekelijk gedrag vinden. Rijden deze mensen ook een nieuwe auto tegen een boom om te kijken of de kreukelzone wel inorde is? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

hoefniks schreef op woensdag 05 november 2014 @ 01:49:
Ik blijf het toch een beetje ziekelijk gedrag vinden. Rijden deze mensen ook een nieuwe auto tegen een boom om te kijken of de kreukelzone wel inorde is? ;w
Nee want daar heb je speciale NCAP testen voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
NvU schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:02:
[...]

Nee want daar heb je speciale NCAP testen voor....
Alsof Blackberry ook niet zo een testcentrum heeft :+ Idd domme acties dat soort filmpjes.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

dave1972 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:15:
[...]

Alsof Blackberry ook niet zo een testcentrum heeft :+ Idd domme acties dat soort filmpjes.
En waar worden de resultaten dan gepresenteerd?

Ik vind dit soort filmpjes ook niet heel erg nuttig, neemt niet weg dat ik de vergelijking krom vind. Daarnaast geeft 1 zo'n test natuurlijk niets weer. Mijn z10 een keer van 3 hoog laten vallen, had helemaal niets. Nou dat moet ik dus geen tweede keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
De vergelijking gaat niet op @NvU dat klopt helemaal. Het gaat mij om het principe. Mensen kopen een product voor een hoop geld en gaan er vervolgens mee gooien en mishandelen het met een hamer om te kijken of en wanneer het kapot gaat. Dat gedrag, dat is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
hoefniks schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:22:
De vergelijking gaat niet op @NvU dat klopt helemaal. Het gaat mij om het principe. Mensen kopen een product voor een hoop geld en gaan er vervolgens mee gooien en mishandelen het met een hamer om te kijken of en wanneer het kapot gaat. Dat gedrag, dat is toch niet normaal?
dat is gewoon bedeold om geld te verdienen. De views op die filmpjes zorgen voor reclame inkomsten en die dekken de kosten + winst. Het is dus meer een inverstering dan een normale aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:22
Dank voor alle antwoorden :)

Voor de duidelijkheid: ik wil 10.3.1-leaks uitproberen om te kijken of daar features inzitten die ik nu mis of pijnpunten zijn opgelost; dat is relevant om te weten, omdat anders de review heel snel out-of-date zou zijn. Dat heeft geen invloed op de score, maar kan wel wat nuances aanbrengen in de review.

Dit doen we met andere telefoonreviews ook wel eens, mits we de beschikking hebben over dergelijke software (maar dat is niet vaak); soms gebeurt dat als we contact opnemen met de fabrikant over bepaalde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
  • Laatst online: 02-03-2022
arnoudwokke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 13:17:
Dank voor alle antwoorden :)

Voor de duidelijkheid: ik wil 10.3.1-leaks uitproberen om te kijken of daar features inzitten die ik nu mis of pijnpunten zijn opgelost; dat is relevant om te weten, omdat anders de review heel snel out-of-date zou zijn. Dat heeft geen invloed op de score, maar kan wel wat nuances aanbrengen in de review.

Dit doen we met andere telefoonreviews ook wel eens, mits we de beschikking hebben over dergelijke software (maar dat is niet vaak); soms gebeurt dat als we contact opnemen met de fabrikant over bepaalde zaken.
Perfecte middenweg imho. Heb je een ETA van wanneer we de review kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:22
Tussen twee en drie weken; heb hem nu een kleine week in gebruik, ik ontdek nog elke keer veel nieuwe dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
arnoudwokke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:28:
Tussen twee en drie weken; heb hem nu een kleine week in gebruik, ik ontdek nog elke keer veel nieuwe dingen.
Ik ben héél erg benieuwd, maar neem vooral de tijd en schroom vooral ook niet om ons, de inmiddels redelijk doorgewinterde Passport gebruikers en/of BlackBerry fanaten om hulp te vragen, indien je ergens niet uitkomt, ergens vragen over hebt of anderszins.

Ook zou je bij vragen opmerkingen of bijvoorbeeld bugs, een tweet kunnen zenden aan @MichealClewley hij is productmanager bij BlackBerry en bij vragen of opmerkingen helpt hij actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Louter positieve reviews van de BB PP:
http://www.testberichte.d...ests/q30-testbericht.html

[ Voor 23% gewijzigd door Tweaker626 op 09-11-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
arnoudwokke schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:28:
...heb hem nu een kleine week in gebruik, ik ontdek nog elke keer veel nieuwe dingen.
Klopt, BB zit vol met handige features die je snel over het hoofd ziet.

Zo heb ik vandaag weer goed gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de zoeker/focuspunt te verschuiven. Normaal zit die in het midden, maar met je vinger kun je hem verslepen. Erg handig bij composities met zowel licht als donker, of een donker voorwerp voor een lichte achtergrond. Of wanneer je wilt scherpstellen op een specifiek object aan de zijkant.
Door het slepen kun je dit traploos regelen en je ziet direkt het resultaat op je scherm, dus nabewerken hoeft vrijwel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duitsers zijn vrij privacy minded. Dus het is niet gek dat het toestel zo goed scoort. In nederland zijn we niet zo buyest, vanwege deze eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tweaker626 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:59:
[...]

Zo heb ik vandaag weer goed gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de zoeker/focuspunt te verschuiven. Normaal zit die in het midden, maar met je vinger kun je hem verslepen. Erg handig bij composities met zowel licht als donker, of een donker voorwerp voor een lichte achtergrond. Of wanneer je wilt scherpstellen op een specifiek object aan de zijkant.
Door het slepen kun je dit traploos regelen en je ziet direkt het resultaat op je scherm, dus nabewerken hoeft vrijwel niet meer.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat het handmatig instellen op de sportstand helpt om om die ontzettend trage autofocus heen te komen. Ik hoop wel dat die in normale omstandigheden nog wat verbetert met 10.3.1.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:05:
...
Duitsers zijn vrij privacy minded. Dus het is niet gek dat het toestel zo goed scoort. In nederland zijn we niet zo buyest, vanwege deze eigenschappen.
Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, iig zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
begintmeta schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:50:
[...]

Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, zeker zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os.
[...]

Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, zeker zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os.
Gefeliciteerd! Je bent zojuist genomineerd voor de onjuiste uitspraken award 2014/2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rubén89 schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:02:
...
Gefeliciteerd! Je bent zojuist genomineerd voor de onjuiste uitspraken award 2014/2015
Dank je wel, ik neem aan dat daar wel wat onderbouwing bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als bezitter van een telefoon met:
Uitgebreide vpn mogelijkheden,
Standaard encryptie van sd en telefoonopslag,
En sterk rechten-management voor toegang tot privedata door apps
En zeer veel andere veiligheidsopties als usb-data toegang via vpn etc.

Wil ik dat weerleggen.

Al kun je door het installeren van een app uit de playstore, of het installeren van een geporte android-app uit de BlackBerryworld, de hele beveiliging ongedaan maken.

Helemaal omdat ik van een nexus5 kwam waarbij, voor het installeren van apps een slikken of stikken beleid gold, en de basisfunctionaliteit van de telefoon alleen werkte als je een service van advertentieboer toegang gaf tot je hele hebben en houden op de telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
begintmeta schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:33:
[...]

Dank je wel, ik neem aan dat daar wel wat onderbouwing bij komt.
Uiteraard, anders loop ik de kans om zelf genomineerd te worden.

BlackBerry, BlackBerry 10 is per definitie een veiliger dan een willekeurige Android-gebaseerde. Dit alleen al om het simpele feit dat je wanneer je gebruikmaakt van een telefoon met Google Android, je gedwongen wordt gebruik te maken van Google-diensten.

Google is een onderneming wat een groot deel van haar geld verdient met het verzamelen en combineren en gebruiken van jouw persoonsgegevens.

Bovendien is het privacybeleid c.q. zijn de privacyvoorwaarden van Google een flagrante overtreding van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en van EU-richtlijn nr. 95/46/EG.

Voorzitter van het College Bescherming Persoonsgegevens, Jacob
Kohlstamm had hierover het volgende te zeggen:
“Google spint een onzichtbaar web van onze persoonsgegevens, zonder onze toestemming. En dat is bij wet verboden”.

Diezelfde privacyvoorwaarden, die in strijd zijn met de wet, dien jij te accepteren wanneer je gebruik wil maken van Google-services / Google-Android, custom-rom's daargelaten.

BlackBerry 10 is dus wél noodzakelijk beter dan andere OS-en omdat BlackBerry een speerpunt maakt van privacy en veiligheid dit in tegenstelling tot sommige andere bedrijven / besturingssystemen.

Bovendien als jij je BlackBerry en eventueel je micro-sd kaart voorziet van encryptie en een ditto wachtwoord, kun je er zeker van zijn dat niemand ooit ongeautoriseerd data van je BlackBerry verkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:39:
[...]

Als bezitter van een telefoon met:
Uitgebreide vpn mogelijkheden,
Standaard encryptie van sd en telefoonopslag,
En sterk rechten-management voor toegang tot privedata door apps
En zeer veel andere veiligheidsopties als usb-data toegang via vpn etc.

Wil ik dat weerleggen.

Al kun je door het installeren van een app uit de playstore, of het installeren van een geporte android-app uit de BlackBerryworld, de hele beveiliging ongedaan maken.

Helemaal omdat ik van een nexus5 kwam waarbij, voor het installeren van apps een slikken of stikken beleid gold, en de basisfunctionaliteit van de telefoon alleen werkte als je een service van advertentieboer toegang gaf tot je hele hebben en houden op de telefoon.
Fout, geporte Apps uit de playstore worden door BlackBerry gecontroleerd op Malware etc... Dit gebeurt in het kader van het BlackBerry GUARDIAN programma in samenwerking met Trend-Micro.

Hetzelfde geldt voor Android-Apps die gesideload worden, mits je zelf de BlackBerry GUARDIAN functie niet uitschakelt.

Meer info over het BlackBerry GUARDIAN programma is hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubén89 schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:06:
[...]

Fout, geporte Apps uit de playstore worden door BlackBerry gecontroleerd op Malware etc... Dit gebeurt in het kader van het BlackBerry GUARDIAN programma in samenwerking met Trend-Micro.

Hetzelfde geldt voor Android-Apps die gesidload worden, mits je zelf de BlackBerry GUARDIAN functie niet uitschakelt.
Toch zijn er genoeg apk's/ ports apps/spelletjes die meer bevoegdheden vragen dan ik prettig vind, of die noodzakelijk zijn voor de gameplay. Die komen gewoon door de scan van TM door, en dan geldt hetzelfde als op meer inferieure platforms, slikken of stikken met betrekking tot de toegangsrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:20:
[...]

Toch zijn er genoeg apk's/ ports apps/spelletjes die meer bevoegdheden vragen dan ik prettig vind, of die noodzakelijk zijn voor de gameplay. Die komen gewoon door de scan van TM door, en dan geldt hetzelfde als op meer inferieure platforms, slikken of stikken met betrekking tot de toegangsrechten.
Soit, maar apps die scheutig zijn met toegangsrechten zijn toch iets heel anders als malware, bovendien wordt jij voor installatie gewezen op de toegansrechten die een app will en kun jij dus zelf de keuze maken om het niet te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgen mij heb je de nuancering in mijn post wat gemist, ik schreef 'Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, zeker zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os.' (inmiddels overigens nog een kleine edit). Ik heb vooralsnog geen reden aan te nemen dat Android, zoals ook bijvoorbeeld door GSMK of Bull toegepast, noodzakelijk minder veilig is dan BB10 (al zou dat best kunnen, van Linux is bekend dat er nog wel wat ruimte is voor kernel hardening, maar dat is dus, in iedergeval potentieel, ook te doen. Of QNX noodzakelijk beter is vooralsnog dus te betwijfelen). Er zijn natuurlijk allerlei andere aspecten, side-channel aanvallen op versleuteling etc etc waar mogelijk wel verschillen bestaa, maar doorgaans is voor misbruik dergelijke gevoeligheden van hardware en/of software toch wel zodanig veel energie nodig dat men zich er gemiddeld genomen geen zorgen over maakt, en als men zich er zorgen over zou maken, men ook meer energie in beveiliging moet steken dan het kopen van een simpel mobieltje in de winkel.)

Voor de gemiddelde gebruiker zal de privacy vooral in het gedrang komen door niet-geupdate bekende beveiligingsproblemen en vooral door eigen gedrag. Ik meen me te herinneren dat op mijn BB toch ook standaard twitter, facebook, linked-in etc apps stonden, en dat het geen probleem is hotmail, gmail of what'sapp te gebruiken. Daarnaast bestaat het imago dat BBM veilig zou zijn, terwijl je dat, zonder BES IMHO niet zou mogen zeggen, en zijn ook simpele zaken als S/MIME etc niet zonder BES te gebruiken. Je kan inderdaad wel stellen dat bij Android OS-patches gemiddeld slechter worden uitgerold en dat de gemiddelde Android-telefoon uitnodigender is opgezet om privacy-gevoelige informatie prijs te geven dan bij een BB, maar zeggen dat het noodzakelijk is, kan je, IMHO, niet.

Op Android, iOS, Windows Phone is natuurlijk wel wat aan te merken en ik vind BB10 een erg prettige UI hebben en er is inderdaad door BlackBerry aandacht besteed aan veiligheid en privacy, en diat heeft men vziw ook uitstekend gedaan. Maar IMHO is het niet genoeg om te kunnen zeggen dat BB10 noodzakelijk beter is mbt privacy dan andere mobiele OS. Met name ook omdat gebruikersgedrag/kopers de in mijn ogen grootste probleemfactor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
begintmeta schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:32:
[...]

Volgen mij heb je de nuancering in mijn post wat gemist, ik schreef 'Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, zeker zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os.' (inmiddels overigens nog een kleine edit). Ik heb vooralsnog geen reden aan te nemen dat Android, zoals ook bijvoorbeeld door GSMK of Bull toegepast, noodzakelijk minder veilig is dan BB10 (al zou dat best kunnen, van Linux is bekend dat er nog wel wat ruimte is voor kernel hardening, maar dat is dus, in iedergeval potentieel, ook te doen. Of QNX noodzakelijk beter is vooralsnog dus te betwijfelen). Er zijn natuurlijk allerlei andere aspecten, side-channel aanvallen op versleuteling etc etc waar mogelijk wel verschillen bestaa, maar doorgaans is voor misbruik dergelijke gevoeligheden van hardware en/of software toch wel zodanig veel energie nodig dat men zich er gemiddeld genomen geen zorgen over maakt, en als men zich er zorgen over zou maken, men ook meer energie in beveiliging moet steken dan het kopen van een simpel mobieltje in de winkel.)

Voor de gemiddelde gebruiker zal de privacy vooral in het gedrang komen door niet-geupdate bekende beveiligingsproblemen en vooral door eigen gedrag. Ik meen me te herinneren dat op mijn BB toch ook standaard twitter, facebook, linked-in etc apps stonden, en dat het geen probleem is hotmail, gmail of what'sapp te gebruiken. Daarnaast bestaat het imago dat BBM veilig zou zijn, terwijl je dat, zonder BES IMHO niet zou mogen zeggen, en zijn ook simpele zaken als S/MIME etc niet zonder BES te gebruiken. Je kan inderdaad wel stellen dat bij Android OS-patches gemiddeld slechter worden uitgerold en dat de gemiddelde Android-telefoon uitnodigender is opgezet om privacy-gevoelige informatie prijs te geven dan bij een BB, maar zeggen dat het noodzakelijk is, kan je, IMHO, niet.

Op Android, iOS, Windows Phone is natuurlijk wel wat aan te merken en ik vind BB10 een erg prettige UI hebben en er is inderdaad door BlackBerry aandacht besteed aan veiligheid en privacy, en diat heeft men vziw ook uitstekend gedaan. Maar IMHO is het niet genoeg om te kunnen zeggen dat BB10 noodzakelijk beter is mbt privacy dan andere mobiele OS. Met name ook omdat gebruikersgedrag/kopers de in mijn ogen grootste probleemfactor is.
Waar je opmerking ging over privacy begin je nu opeens over "veiligheid" en haal je zeldzame Android gebaseerde forks als GSMK aan om te proberen toch nog een punt te maken.

Mijn redenering staat nog altijd als een huis en jouw opmerking dat:
"Wat betreft privacy is BB10 trouwens IMHO, zeker zonder BES, niet noodzakelijk beter dan andere smartphone-os."

Is feitelijk onjuist, alleen al om het feit dat om Google Android te gebruiken de gebruiker akkoord moet gaan Google's, privacyvoorwaarden die in strijd zijn met de Wet Bescherming Persoonsgegevens, waarbij Google zonder daarvoor adequate toestemming te hebben allerhande persoonsgevens verzamelt en combineert en daar zichzelf eigenlijk onbeperkte bevoegdheden voor geeft.

Dat alleen al is iets waar BlackBerry-10 het véél véél beter in doet als Google Android, iets waar jij in je laatste reactie ook niet op in gaat.

Bovendien worden er in Google Android keer op keer op keer op keer beveilingslekken gevonden die de privacy van de gebruiker compromitteren.
Nog erger is dat dit soort tekortkomingen op een hoop Android-smartphones niet eens gedicht wordt omdat toestellen maar beperkt software updates ontvangen.

Dat is ook weer iets waarin BlackBerry-10 het veel beter doet als Android, BlackBerry-10 is intrinsiek veiliger, veel veiliger als Google Android net als dat BlackBerry-10 veiliger is als iOS, weleens een virus voor BlackBerry-10 gezien of een bug waarin het lockscreen omzeild kan worden? Nee dus.

Bovendien kun je nu wel beginnen over dat de gebruiker de zwakke schakel is, maar dat is niet hoe jij je stelling neerzette, je had het over het OS en niet over de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:32:

Als je de gebruiker als kern maakt van het veiligheidsprobleem is de oplossing volledige controle via BES inderdaad de oplossing.

Met het ontbreken van een commercieel belang van Blackberry om zoveel mogelijk gegevens van je te verzamelen (ze doen het volgens mij alleen binnen de BBworld voor suggesties voor apps in de BBworld)
aan/uit schakelen van rechten voor een app, tijdens de installatie of bij de 1e keer gebruik (en limitatie mogelijkheden via instellingen). Vind ik dat het OS in tegenstelling tot sommige andere OS'en de gebruiker zich ook vergaand beschermt tegen zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Rubén89 schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:54:
...
Bovendien kun je nu wel beginnen over dat de gebruiker de zwakke schakel is, maar dat is niet hoe jij je stelling neerzette, je had het over het OS en niet over de gebruiker.
Inderdaad, het gaat eigenlijk om operating systems zelf, daarnaast heb ik het over noodzakelijk. Bijvoorbeeld Android code kan je gebruiken zoals je dat graag zou willen (de merknaam niet), dus nare voorwaarden en problemen van Google(die ik geenszins wil bagatelliseren) of apps, moeten dan buiten beschouwing blijven (behoudens de ASL2.0 in het geval van Android uiteraard), ook kan je zoals Bull en GSMK vermoedelijk hebben gedaan, zelf zaken modificeren (al zal de gemiddelde eindgebruiker dat niet kunnen natuurlijk). Ik zou niet durven zeggen dat BB10 dan noodzakelijk beter is dan andere smartphone-os, overigens ook BB laat zien dat het wat bepaalde zaken betreft (b.v. discoveryservice.blackberry.com (uiteraard niet os-gerelateerd)) af en toe wel wat duidelijker had kunnen zijn.

De gebruiker haal ik er in mijn tweede post bij omdat die, vergeleken met eventuele problemen van het gebruikte operating system (dus niet noodzakelijk apps of voorwaarden, die kunnen uiteraard erg problematisch zijn) de belangrijkste privacybedreiging vormt. Eventueel door geen BB10 te kiezen ;)
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:55:
[...]
... Vind ik dat het OS in tegenstelling tot sommige andere OS'en de gebruiker zich ook vergaand beschermt tegen zichzelf.
Dat vind ik op zich ook, zoals ik ook aan heb gegeven, maar ik weet niet of het noodzakelijk aan het OS ligt.

Ik heb er verder ook totaal geen spijt van een BB10-device te gebruiken, in iedergeval is het daarbij het duidelijkst dat het geen slechter OS is dan de andere.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 09-11-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Erg interessant deze privacy discussie: misschien een apart topic waard?
;)

[ Voor 22% gewijzigd door Tweaker626 op 09-11-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Laatst online: 01-09 15:31
Ik ben van plan deze aan te schaffen, maar heb ik net als bij oudere blackberrys nog steeds een los BIS abonnement nodig of werkt het gewoon op een 3g/4g sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er is geen BIS nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakura schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:21:
Ik ben van plan deze aan te schaffen, maar heb ik net als bij oudere blackberrys nog steeds een los BIS abonnement nodig of werkt het gewoon op een 3g/4g sim?
Je hebt absoluut geen bis abbo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de witte variant komt? Die wil m'n vriendin. Ik zelf twijfel nog om de zwarte te halen of voor de classic te gaan volgende maand. Android en ios toestellen kunnen me niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Op Amazon Amerika is de witte (en een rode) voor pre-order gezet voor levering rond Kerst.
http://crackberry.com/ama...white-blackberry-passport

Dit komt niet van Blackberry zelf (die hebben niet eens bevestigd dat er een witte komt) maar Amazon klopt meestal wel met hun release data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, zou die releasedatum ook betekenen dat ie op bv coolbleu te verkrijgen is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:17:
Ok, zou die releasedatum ook betekenen dat ie op bv coolbleu te verkrijgen is dan?
Meestal is een BlackBerry zo'n twee tot drie weken na een relase in de VS ook in Nederland te verkrijgen, geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Ook de PassPort vandaag binnen gekregen, wat een geweldig apparaat. Ik raak niet uitgespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:48:
Ook de PassPort vandaag binnen gekregen, wat een geweldig apparaat. Ik raak niet uitgespeeld!
Welkom bij de club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
de hele dag met mijn nieuwe Passport gespeeld en tot nu toe erg onder de indruk!
1 dingetje: komt er binnenkort een native telegram app aan?

[ Voor 6% gewijzigd door jodeltje op 12-11-2014 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik nogal last van een niet werkende camera. Er is volgens mij niks mis met de camera zelf, maar de app die vastloopt en daarna niet meer goed wil opstarten. Een reset van de telefoon lost het namelijk op. Als de app is vastgelopen en ik hem opnieuw wil opstarten krijg ik de error: "The camera can't be started" te zien. Erg vervelend als er dus iets is waar snel een foto van gemaakt moet worden, aangezien een reset nogal lang duurt! Vind de autofocus ook erg lang duren, maar ben wel zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's!

Vind het in ieder geval een heerlijke telefoon en geniet er elke dag nog onwijs van! Vind het wel jammer dat ik 2 spelletjes die ik altijd op mijn Android heb gespeeld niet meer op de Passport kan spelen. Moet ik toch nog met 2 telefoons rondlopen, alleen maar om op mijn Android die spelletjes te kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Zou je willen delen om welke spelletjes het gaan? Wij kunnen ook vast testen of ze kunnen werken op de PassPort! Verder draai je op de official release neem ik aan? PassportSQW100-1/10.3.0.1418 , want dan kan iemand vast je spelletjes testen op 10.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 03:01:
De laatste tijd heb ik nogal last van een niet werkende camera. Er is volgens mij niks mis met de camera zelf, maar de app die vastloopt en daarna niet meer goed wil opstarten. Een reset van de telefoon lost het namelijk op. Als de app is vastgelopen en ik hem opnieuw wil opstarten krijg ik de error: "The camera can't be started" te zien. Erg vervelend als er dus iets is waar snel een foto van gemaakt moet worden, aangezien een reset nogal lang duurt! Vind de autofocus ook erg lang duren, maar ben wel zeer tevreden over de kwaliteit van de foto's!

Vind het in ieder geval een heerlijke telefoon en geniet er elke dag nog onwijs van! Vind het wel jammer dat ik 2 spelletjes die ik altijd op mijn Android heb gespeeld niet meer op de Passport kan spelen. Moet ik toch nog met 2 telefoons rondlopen, alleen maar om op mijn Android die spelletjes te kunnen doen!
Om welke spelletjes gaat het?en waarom doen ze het niet?
Er is meestal wel een weg omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jodeltje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:12:
de hele dag met mijn nieuwe Passport gespeeld en tot nu toe erg onder de indruk!
nee.

meeste blackberry gebruikers (98%) moeten niks van telegram hebben.
Een bron vermelding met dit soort uitspraken zou wel fijn zijn
Gebruik de volgende keer ook svp de 'wijzigen' knop, dan hoeven er geen twee berichten onder elkaar gepost te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 14-11-2014 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 03:01:

Ga je serieus met een tweede telefoon lopen alleen voor een spelletje?
Iets mildere toon aanslaan mag wel hoor, niks mis mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 14-11-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:11:
[...]

nee.

Bron?
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:13:
Ga je serieus met een tweede telefoon lopen alleen voor een spelletje?
Laat hem lekker spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
itsyaboy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:23:
[...]

Bron?

[...]

Laat hem lekker spelen?
Inderdaad alexmeijer doe is lief! Verder verwacht ik pas een native telegram als het echt populair zou worden, alleen de populariteit is een beetje blijven hangen en dus zullen ze ook niet zo snel naar BlackBerry 10 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Had niemand mij even kunnen vertellen dat ik een Nano SIM had moeten bestellen in afwachting van mijn BlackBerry Passport |:( . Nu zit ik hier met een gehandicapte Passport 8)7 .

Gelijk maar even geupdate naar 10.3.1.1016, hoop niet dat ik last heb van de bugs.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:03:
Had niemand mij even kunnen vertellen dat ik een Nano SIM had moeten bestellen in afwachting van mijn BlackBerry Passport |:( . Nu zit ik hier met een gehandicapte Passport 8)7 .

Gelijk maar even geupdate naar 10.3.1.1016, hoop niet dat ik last heb van de bugs.
In elk lokaal telefoonwinkeltje zit wel iemand die je mini of reguliere sim voor je op maat knipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:58:
[...]

Om welke spelletjes gaat het?en waarom doen ze het niet?
Er is meestal wel een weg omheen.
Het gaat om 2 spellen waarvan 1 het wel doet via snap, maar verschrikkelijk langzaam is. Namelijk Modern War. De andere is The Hobbit: Kingdoms of middle earth welke het helemaal niet doet omdat hij google play services nodig heeft. Ik heb al geprobeerd om dat er op te zetten maar dan werkt het nog steeds niet!

Ik snap dat het belachlijk klinkt dat ik nog met mijn oude s3 rondloop om deze spelletjes te spelen, maar ik speel ze al dik 2 jaar dus vind het zonde om al mijn progressie zomaar weg te gooien! Tevens gebruik ik die andere telefoon ook nog voor mijn muziek omdat ik te lui ben het even over te zetten, en heb ik een buitenlands nummer op die telefoon zodat ik daar direct beschikbaar op ben en mijn passport kan blijven gebruiken via wifi voor whatsapp en dergelijken die gewoon mijn nederlandse nummer nodig hebben

Mijn huidige software versie is 10.3.0.908, welke ik laatst gepushed kreeg naar mijn telefoon. Ik update eigenlijk nooit uit mezelf dus daarom draai ik nog een oudere versie, tot ik de nieuwere weer gepushed krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Beach buggy blits en Angry birds doen het ook niet op de passport. Wel op mijn q5?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willo19 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:08:
Beach buggy blits en Angry birds doen het ook niet op de passport. Wel op mijn q5?!
Beach buggy blits doet het heel goed op de mijne 10.3.0.1418 , incl. de reclame functie om extra coins te krijgen. Download 'm anders uit amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:11:
[...]

nee.

Ehm, dankjewel. Waarom?
Ik snap best wel dat er wat nadelen aan kunnen kleven ten opzichte van bbm, maar als je omgeving geen bbm heeft houdt het snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Tweaker626 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:59:
[...]

Draai jij een leak van 10.3.1?

Ik kan het niet met de officiële 10.3.0.1418, uitermate irritant ook dat ze deze functie met 10.3.0 eruit hebben gehaald waar het van meet af aan al zo gewerkt heeft, moeten ze weer eens wat aanpassen wat echt niet functioneel is door de focus met de vinger weg te halen in 10.3.0.
In ieder geval goed dat ze dit weer terug hebben geplaatst.

Verwijderd

intricate schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:45:
[...]

Draai jij een leak van 10.3.1?

Ik kan het niet met de officiële 10.3.0.1418, uitermate irritant ook dat ze deze functie met 10.3.0 eruit hebben gehaald waar het van meet af aan al zo gewerkt heeft, moeten ze weer eens wat aanpassen wat echt niet functioneel is door de focus met de vinger weg te halen in 10.3.0.
In ieder geval goed dat ze dit weer terug hebben geplaatst.
Hmm erg vreemd dat het bij 1418 niet werk. Bij 10.3.0.908 werkt het namelijk wel gewoon

• pineapple23
Software versie 908 is 1418, kijk maar bij Info en dan kiezen voor OS, standaard staat ie op Algemeen

• JunkieXP

JunkieXP

Sinds tijden weer een BlackBerry 10 device in gebruik zonder hoesje (wachten duurt lang ;)).

Maar ben ik de enige bij wie de "Swipe Up to Unlock" function in de broekzak (met het scherm naar binnen) activeert. Erg vervelend, maar de Swipe Up werkt juist zo lekker =).

Verwijderd

jodeltje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:32:
[...]

Ehm, dankjewel. Waarom?
Ik snap best wel dat er wat nadelen aan kunnen kleven ten opzichte van bbm, maar als je omgeving geen bbm heeft houdt het snel op..
gebruik je toch whatsapp of google talk? of skype?

• NvU

NvU

JunkieXP schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:32:
Sinds tijden weer een BlackBerry 10 device in gebruik zonder hoesje (wachten duurt lang ;)).

Maar ben ik de enige bij wie de "Swipe Up to Unlock" function in de broekzak (met het scherm naar binnen) activeert. Erg vervelend, maar de Swipe Up werkt juist zo lekker =).
heb ik ook last van inderdaad. Zeker omdat het scherm geactiveerd wordt bij het binnen krijgen van een bericht, tenminste als je die instelling aan hebt.
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:24:
[...]

gebruik je toch whatsapp of google talk? of skype?
Blijkbaar wil hij graag telegram, daar zal hij wel zijn redenen voor hebben. Beetje te makkelijk gedacht van jou imo.

Verwijderd

NvU schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:29:
[...]

Blijkbaar wil hij graag telegram, daar zal hij wel zijn redenen voor hebben. Beetje te makkelijk gedacht van jou imo.
Omdat je moet doen met de middelen die je hebt anders gewoon bij Android of iOS blijven.. hoeveel zakelijke gebruikers gebruiken telegram voor onderlinge comminicatie vs BBM bv?

Business & Prosumers: BlackBerry
Kids: iPhone and Android
Others: See Above + Windows Phone or any dumb phone.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 12:33 ]

• vjsmits
  • Laatst online: 02-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:32:
[...]

Omdat je moet doen met de middelen die je hebt anders gewoon bij Android of iOS blijven.. hoeveel zakelijke gebruikers gebruiken telegram voor onderlinge comminicatie vs BBM bv?

Sorry, maar jou reacties op dit thread storen mij ontzettend. Ik weet niet precies wat je gedachte erachter is maar op dit thread komen mensen die geïntereseerd zijn in de BB passport met vragen waarop ze hopen een antwoord te vinden van mede-enthousiastelingen of anderzijds geïntereseerden. Jou reacties op deze vragen zijn compleet destructief en voegen niets toe. De vragen die mensen stellen zullen met een rede zijn en die afzeik reacties van jou kunnen achterwege blijven.

Het feit dat iemand nadenkt de overstap te maken naar (voor hem) een nieuw platform maar zich afvraagt of een app beschikbaar is op dit platform is meer dan logisch. Soms zijn er alternatieven mogelijk maar soms ook niet. In het geval van chat-clients is het heel goed mogelijk dat deze persoon zich in een omgeving bevind waar deze client veelvuldig gebruikt wordt en hij dit dus meeneemt in zijn aankoopbeslissing. Jouw kort door de bocht reacties, zorgen er alleen maar voor dat mensen weggejaagd worden en ik kan me niet voorstellen dat dat je insteek is, gezien Blackberry alle steun kan gebruiken om zieltjes te winnen en zo nieuwe innoverende producten kan blijven leveren. :)

Verwijderd

Mensen moeten ook leren wat de doelgroep is van BlackBerry.
Verder "komt er een native app voor" dat zijn vragen die alleen de developer kan beantwoorden (of iemand die een native app wilt maken).

verder zijn alle apps te vinden op http://appworld.blackberry.com
Voor OS gerelateerde dingen (en dus ook apps) hebben we Tweakers: Blackberry 10 OS

Verder zijn mijn reacties niet negatief, ik druk mensen gewoon met hun neus op de feiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 13:03 ]

• NvU

NvU

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:02:
[...]

Verder "komt er een native app voor" dat zijn vragen die alleen de developer kan beantwoorden (of iemand die een native app wilt maken).

Voor OS gerelateerde dingen (en dus ook apps) hebben we Tweakers: Blackberry 10 OS

Verder zijn mijn reacties niet negatief, ik druk mensen gewoon met hun neus op de feiten.
Jij kan ze niet negatief bedoelen zo komen ze wel over, of in ieder geval heel kort door de bocht.

Dat de doelgroep volgens jou een bepaalde groep is betekent nog niet dat andere groepen er geen gebruik van mogen maken. Daarnaast was het gewoon een simpele vraag of er een bepaalde app is. Had het antwoord nee kunnen volstaan. En misschien wist iemand hier toevallig te vertellen dat die in de pijplijn zit. Jij haalt er allemaal randzaken bij.

Maar nu weer ontopic.

Ik heb problemen met mijn Passport, als ik mijn telefoon unlock komt er zeer regelmatig een paar seconde een sneeuwbeeld in mijn scherm. Daarnaast gaat unlocken niet vloeiend. Hij schiet eerst naar de hub dan gaat het scherm even uit en kom ik in het lockscreen. Zeer irritant. Ik draai geen leaks. Reboot helpt niet.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

[...]
Want een BlackBerry is écht enkel en alleen maar voor zakelijk gebruik :z
Mensen moeten helemaal niets, als ik graag een Passport wil voor privégebruik mag ik dat toch lekker zelf weten? En als veel mensen in mijn omgeving Telegram gebruiken vraag ik vervolgens ook of daar mogelijkheden voor zijn bij een Passport, ongeacht of dat in jouw denkbeeld past.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

NvU schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:10:
[...]
Had het antwoord nee kunnen volstaan.
Op GoT wordt verwacht dat mensen zoeken en zelf actie ondernemen.. toch?
Ik heb problemen met mijn Passport, als ik mijn telefoon unlock komt er zeer regelmatig een paar seconde een sneeuwbeeld in mijn scherm. Daarnaast gaat unlocken niet vloeiend. Hij schiet eerst naar de hub dan gaat het scherm even uit en kom ik in het lockscreen. Zeer irritant. Ik draai geen leaks. Reboot helpt niet.
Dat zei je ook al in de groep.. maar we hebben nog geen foto gezien.
Sneeuwbeeld als in kanaal 999 op een oude CRT TV?
Afbeeldingslocatie: http://d3thflcq1yqzn0.cloudfront.net/011425064_prevstill.jpeg

of meer flikkerend scherm?

In ieder geval is het niet goed, factory reset al getest?
MadMarky schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:10:
[...]

Want een BlackBerry is écht enkel en alleen maar voor zakelijk gebruik :z
Mensen moeten helemaal niets, als ik graag een Passport wil voor privégebruik mag ik dat toch lekker zelf weten? En als veel mensen in mijn omgeving Telegram gebruiken vraag ik vervolgens ook of daar mogelijkheden voor zijn bij een Passport, ongeacht of dat in jouw denkbeeld past.
BlackBerry zei dat het is bedoeld voor Zakelijk en Prosumers.
Dat mensen spelletjes willen spelen of bepaalde native apps willen is leuk maar zolang deze niks te maken hebben met de core business is het niet echt relevant naar mijn mening.

Verder mbt je telegram vraag had je ook telegram zelf kunnen vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 13:18 ]

Verwijderd

[...]

Je bedoelt, op de dingen die jij graag laat zien. Waarna je probeert om jouw overtuigingen door mensen hun strot heen te duwen. Prima als je fanboy bent, maar hou dat dan voor jezelf.

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:32:
[...]

Niet doen! Dit soort reacties slaan nergens op en zijn uitlokkend.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 14-11-2014 07:25 ]

Samsung Flip 7

• NvU

NvU

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:14:
[...]

[...]

Nee die foto is klote om te maken, hij doet het niet altijd en ga niet elke keer foto's zitten maken voor unlocken . Maar het is zo'n soort beeld alleen dan met af en toe wat kleuren pixels erin.

En telefoon helemaal terugzetten heb ik nog niet gedaan. Drama met backups altijd, en heb geen zin weer tijden bezig te zijn met herstellen van alles.

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:14:
[...]

[...]

[afbeelding]

[...]

BlackBerry zei dat het is bedoeld voor Zakelijk en Prosumers.
Dat mensen spelletjes willen spelen of bepaalde native apps willen is leuk maar zolang deze niks te maken hebben met de core business is het niet echt relevant naar mijn mening.

Verder mbt je telegram vraag had je ook telegram zelf kunnen vragen.
Vandaar dat ze ook met Amazon in zee zijn gegaan omdat ze weten dat ( zakelijke mensen ) geen spelletjes spelen, of bepaalde apps niet willen hebben die er wel zijn voor de andere OS-en man man man t wordt met de dag erger met je Alex ;w

Samsung Flip 7

• itsyaboy
Je bent zeker niet de enige! Ik heb hier in m'n broekzak ook enorm vaak last van. Zeker met het uitgaan, dan pak ik m'n telefoon eens een keer uit m'n broekzak en dan krijg ik: 5 keer verkeerd picture password gedaan, typ BlackBerry. Gelukkig typt ie niet vanzelf, dus dat gaat altijd goed, maar het is wel frustrerend. Het helpt een klein beetje om het scherm naar buiten te draaien... het is verre van ideaal, dat geef ik toe. En als je de telefoon langdurig in je broekzak stopt, zou ik hem maar gelijk locken...

• JunkieXP

JunkieXP

[...]

Is het bij alle Apps of alleen bij Android Apps? Ik heb ook het idee dat een Android App soms even wat moeite heeft met stabiliseren waardoor het scherm ook wat houterig lijkt te "dansen". Lastig omschrijven, maar ik schrijf het voor nu toe aan een Cold Boot en niet gereed zijnde Android Runtime. Geen idee of de problemen overeenkomen.

Zelf nooit eerder gezien in 1 jaar en 10 maanden Z10 gebruik.

• Rubén89
JunkieXP schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:03:
Haha dat had ik dus ook: ik ben de dag nadat ik de Passport op het werk ontvangen had om 8:30 naar de winkel geraced voor een nano-siim _O-

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Hey jongens van Jan de Wit, jullie hebben jullie huiswerk niet goed gemaakt. Maar goed, voor toekomstige PassPort kopers: denk aan de nano simkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
jodeltje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:12:
Dat is nog eens toevallig. Check dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Edit: double post.

[ Voor 89% gewijzigd door joenja op 14-11-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
itsyaboy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:09:
[...]

Dat is nog eens toevallig. Check dit!
Dit zijn nog is reacties waar je wel wat aan hebt! Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granapadana
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-12-2017
Goedemiddag,
Enkele weken geleden zag ik per toeval een review van de BB Passport en voelde dat dit wel eens de opvolger van mijn 5 jaar oude IPhone 3GS zou kunnen zijn. De enige reden dat ik hem niet zou nemen is dat er volgens mij geen echt navigatiesysteem (type Navigon, Tomtom)op zou draaien, althans kan er niets over vinden. Daarom wend ik me tot de lezers van dit forum om informatie te vragen en te horen of er geldige alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Vandaag eindelijk een Passport gescoord, hij was wel al 3 weken oud. Maar voor 430 euro kon ik geen nee zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
granapadana schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:13:
Goedemiddag,
Enkele weken geleden zag ik per toeval een review van de BB Passport en voelde dat dit wel eens de opvolger van mijn 5 jaar oude IPhone 3GS zou kunnen zijn. De enige reden dat ik hem niet zou nemen is dat er volgens mij geen echt navigatiesysteem (type Navigon, Tomtom)op zou draaien, althans kan er niets over vinden. Daarom wend ik me tot de lezers van dit forum om informatie te vragen en te horen of er geldige alternatieven zijn.
Mireo dont panic werkt perfect op de BB

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Een andere optie is Navfree, welke gebruik maakt van open street maps. Een android optie is waze of sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
Ik gebruik Mireo Don'T Panic. Kun je uit de BB-World halen. Ik kom van de IPhone en heb nu de BB Z30, ben dus gewend aan de TomTom app maar ik moet eerlijk zeggen dat deze navigatie app het prima doet. Je mag ze niet vergeijken, TomTom is veel gelikter maar..... Oordeel zelf zou ik zeggen je krijgt er een proefperiode bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Helaas heb ik dat probleem ook, daarom heb ik de telefoon atm. nooit meer in mijn broekzak wat ook een vreemd gevoel is na 10 jaar altijd mijn tel in de rechter zak te hebben gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

granapadana schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:13:
Goedemiddag,
Het voorgeïnstalleerde navigatie programma is van tomtom, en eerlijk gezegd is dat programma een beetje magertjes uitgerust, en heeft het internet nodig.
NavFree is native, werkt met offline open street maps, mist flitspalen en is sommige verkeerssituaties of met huisnummers onduidelijk. Sygic(android) bevalt en werkt erg goed met offline maps. (kost €25 voor levenslange licentie)
Google maps is ook een android app, werkt alleen online, maar is erg goed in het vinden van winkels etc.
Nokia here maps werkt wel native(via Xtreme maps pro €0.89) en via de browser, maar heeft itt tot op andere platforms internet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

SECURITEH schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:14:
[...]

Helaas heb ik dat probleem ook, daarom heb ik de telefoon atm. nooit meer in mijn broekzak wat ook een vreemd gevoel is na 10 jaar altijd mijn tel in de rechter zak te hebben gehad. :P
Hoewel het een klein beetje afbraak doet aan de BB Flow, is het ook een optie om "Swipe to Unlock" uit te zetten. Je kunt het toestel dan ontgrendelen door kort achter elkaar op U en Enter te drukken.

Ik zelf ga het oplossen met een PDair Case, waardoor ik de BB Flow unlock ook opgeef aangezien deze beschikt over de "Sleep Magnet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
JunkieXP schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:51:
Je kunt het toestel dan ontgrendelen door kort achter elkaar op U en Enter te drukken.
Wow dat klinkt handig, maar op mijn Passport werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

itsyaboy schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:24:
[...]

Wow dat klinkt handig, maar op mijn Passport werkt dat niet?
Ik zie nu pas dat dat kennelijk een 10.3.1.1016 "feature" is. Maar de swipe uitschakelen kan sowieso, al weet ik niet hoe makkelijk het is om met de standby toestel te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ah, weer een nieuwe feature voor 10.3.1... ik ben te lui om de leak er op te zetten, maar misschien moet ik het dan toch wel doen. Dat "U" + "Enter" klinkt verdomd handig.

Welke case ga je trouwens halen? Ik zie er meerdere op de PDair website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Als je 'swipe to unlock' uitschakeld kan je je telefoon uit standbye modus halen door de power button in te drukken. Je krijgt dan eerst het meldingenscherm te zien. Vervolgens een swipe van beneden naar boven en je bent in je homescreen.

Zelf heb ik de laatste leak versie, 1151, erop staan. Swipe to unlock is geactiveerd. Vervelende vind ik dat ik 2x van beneden naar boven moet swipen om op mijn homescreen te komen. Eerste keer krijg ik mijn (eventuele).meldingen te zien. En ja, ik swipe dan helemaal van beneden naar boven toe, dus niet tot halverwege het scherm. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

itsyaboy schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:33:
Welke case ga je trouwens halen? Ik zie er meerdere op de PDair website.
De PDair Deluxe case met "Sleep Magnet" en 1 slot voor m'n rijbewijs.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IgHApqtnGH5vRtcjeMp4ca5S/full.jpg

TETDED heeft overigens ook leuke cases, zonder "Sleep Magnet" helaas, maar met 2 slots voor pasjes.
ronaldinho schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
Eerste keer krijg ik mijn (eventuele).meldingen te zien. En ja, ik swipe dan helemaal van beneden naar boven toe, dus niet tot halverwege het scherm. Doe ik iets fout?
Ik verdenk "Instellingen -> Weergave -> Achtergrond weergeven wanneer alle apps zijn gesloten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
ronaldinho schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:50:
Vervelende vind ik dat ik 2x van beneden naar boven moet swipen om op mijn homescreen te komen. Eerste keer krijg ik mijn (eventuele).meldingen te zien. En ja, ik swipe dan helemaal van beneden naar boven toe, dus niet tot halverwege het scherm. Doe ik iets fout?
He, ik kan gewoon met 1 swipe in een keer in m'n home screen komen? Heb nu weliswaar geen meldingen, misschien ligt het daar aan?
JunkieXP schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:28:
[...]

[afbeelding]

TETDED heeft overigens ook leuke cases, zonder "Sleep Magnet" helaas, maar met 2 slots voor pasjes.
Hmm, zo te zien bevestigt dat niet met een klik/knop systeem? Want die case voor m'n Q10 had dat ook niet en die was met 2 maanden niet meer te gebruiken... maar ik neem aan dat je weet wat je doet haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:28:
[...]

[afbeelding]

[...]

Ik verdenk "Instellingen -> Weergave -> Achtergrond weergeven wanneer alle apps zijn gesloten"?
helaas niet de originele dus geen notificatie led ding, zoals bij de originele wel is.. en die kost ongeveer het zelfde.

Afbeeldingslocatie: http://store.shopblackberry.com/DRHM/Storefront/Company/bbrry/images/product/detail/Passport/Cases/Passport_LeatherFlipCase_Black_RAFD.png

Afbeeldingslocatie: http://store.shopblackberry.com/DRHM/Storefront/Company/bbrry/images/product/detail/Passport/Cases/Passport_LeatherFlipCase_Black_Open.png

http://store.shopblackber...US/pd/productID.308721000

Misschien geen plek voor pasje, maar wel voor de led

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 11:08 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste