Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ander 'probleem' wat mij is opgevallen is dat mijn Ziggo tv app automatisch wordt opgestart als ik mijn telefoon opnieuw heb opgestart/herstart.
Update: Geen verschil, helaas. Opnieuw opstarten duurde een minuutje, das wel positief
Aanvulling: op crackberry lees ik o.a.:
Users seem to have to swipe to unlock twice, as the first swipe only takes you to a lock screen. No work around at this time.
Dus ben niet de enigste.
[ Voor 24% gewijzigd door ronaldinho op 17-11-2014 23:03 ]
Echter heb ik het idee dat ik niet alles uit de batterij haal, en ben zelfs een beetje teleurgesteld in de accuduur.
Via de "Toestelcontrole" zag ik dat het percentage verbruik van Spotify gedurende de dag toenam (terwijl het enkel in de auto een minuut of 30 gebruikt word), aanvankelijk dacht ik dat dit in verhouding was. Ik bedacht me net dat je via de "Toestelcontrole" kan kijken welke apps op dit moment de Processor belasten en zag dat Spotify daar in idle (zonder af te spelen) circa 10% belastte.
Heb Spotify nu via daar "afgesloten" en verwacht nu dat m'n batterij langer meegaat, maar wil wel dat als ik Android Apps sluit, ze ook echt sluiten (als ze geminimaliseerd zijn moet Spotify uiteraard wel doorspelen, dus die optie in 10.3.1.1016 kan ik niet uitschakelen, bij wijze van test nu "Geminimaliseerde app uitvoeren" bij Instellingen -> Beveiliging -> Toepassingsmachtiging -> Spotify uitgeschakeld en lijkt geminimaliseerd wel af te spelen en compleet af te spelen bij kruisje). Ook lang op kruisje drukken heeft niet het gewenste resultaat (wat ik vroeger in mijn Z10 op 10.2.1 wel dacht).
Iemand enig idee om een Android App zonder extra handeling daadwerkelijk af te sluiten?
[ Voor 9% gewijzigd door JunkieXP op 17-11-2014 14:06 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
[ Voor 93% gewijzigd door Rudedadude op 17-11-2014 14:02 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Via de "Toepassingsmachtiging" van BlackBerry kan je volgens mij ook gewoon "Definitief Afsluiten" door de App ingedrukt te houden en bij het BB Flow panel aan de rechterkant op "Sluiten" te drukken. Echter lijkt het er voor nu op dat de omschrijving "Geminimaliseerde app uitvoeren" gewoon wat ongelukkig gekozen is aangezien Spotify geminimaliseerd wel af blijft spelen en daadwerkelijk lijkt te sluiten bij het drukken op kruisje.Rudedadude schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:01:
Ik heb een taskmanager op m'n Passport staan. Gewoon gedownload uit de BB appworld (te vinden onder de naam taskmanager). Daarmee kun je wanneer nodig Android apps definitief afsluiten.
Mocht dit anders zijn dan laat ik het uiteraard weten =).
Is die spotify app een Android app of port? Zo ja, wellicht kan de volgende informatie je helpen:JunkieXP schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:09:
[...]
Via de "Toepassingsmachtiging" van BlackBerry kan je volgens mij ook gewoon "Definitief Afsluiten" door de App ingedrukt te houden en bij het BB Flow panel aan de rechterkant op "Sluiten" te drukken. Echter lijkt het er voor nu op dat de omschrijving "Geminimaliseerde app uitvoeren" gewoon wat ongelukkig gekozen is aangezien Spotify geminimaliseerd wel af blijft spelen en daadwerkelijk lijkt te sluiten bij het drukken op kruisje.
Mocht dit anders zijn dan laat ik het uiteraard weten =).
Ik heb OS-versie 10.3.1.0.1151 op m'n Passport geïnstalleerd en dit OS biedt de optie om Android Apps de mogelijkheid om deze uit te voeren wanneer de App geminimaliseerd is te ontzeggen.
Volgens mij bieden alle 10.3.1 versies deze mogelijkheid, om Android apps te stoppen wanneer het Active-frame geminimaliseerd is.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Dit is inderdaad precies de functie waar ik nu mee experimenteer Rubén, thanks =).Rubén89 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:35:
[...]
Is die spotify app een Android app of port? Zo ja, wellicht kan de volgende informatie je helpen:
Ik heb OS-versie 10.3.1.0.1151 op m'n Passport geïnstalleerd en dit OS biedt de optie om Android Apps de mogelijkheid om deze uit te voeren wanneer de App geminimaliseerd is te ontzeggen.
Volgens mij bieden alle 10.3.1 versies deze mogelijkheid, om Android apps te stoppen wanneer het Active-frame geminimaliseerd is.
Overigens verlies je na circa 1 minuut de mogelijkheid om met de hardware toetsen (in ieder geval via BlueTooth controls) naar het volgende nummer te zappen of te pauzeren.
Echter na zo'n 20 minuten afgespeeld te hebben blijft Spotify toch actief. Hoewel het onder de 5% processorkracht lijkt te kosten veelal zelfs onder de 1%. E.e.a lijkt niet echt consequent te zijn, ik kan ook met Geminimaliseerd Uitvoeren uit, nu wel blijven spoelen tussen de nummers en 8 van de 10 keer verdwijnt Spotify bij het afsluiten, soms verschijnt hij echter weer wel in de lijst van Apps die Actief de CPU raadplegen en merk je dit eigenlijk pas terug wanneer je batterij een stuk sneller leeg is.
[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 26-11-2014 19:32 ]
ik kan geen enkele winkel vinden waar ik het toestel even kan bekijken/ vasthouden etc.
Alle grote telefoonwinkels, Kpn, Tmobile Vodafone, verkopen ze niet ...
Wie weet waar ik dit kan dan omgeving Amsterdam ?
Op dit moment ligt er geen in Amsterdam, maar je kunt allicht vragen
Gustav Mahlerlaan 316 A
1082 ME Amsterdam
[ Voor 8% gewijzigd door Von Henkel op 19-11-2014 18:33 ]
Sorry die heb ik nèt opgehaaldVon Henkel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:32:
Coolblue heeft winkels door het land
Op dit moment ligt er geen in Amsterdam, maar je kunt allicht vragen
Gustav Mahlerlaan 316 A
1082 ME Amsterdam
Ja 100% mee eens. Heb ik ook daar gekocht puur omdat ik het ze gun. Ik wilde echt graag die phone even vasthouden en dat was de enige plek. Bovendien met 2jaar carry-in en ook met andere problemen altijd uiterst behulpzaam (ze nemen produkt aan, geld terug of ander produkt, no questions asked). Voor dat beetje extra service betaal ik graag die paar tientjes 'te veel'. Ze maken het iig in Amsterdam zeker waar.itsyaboy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:02:
Meen je! Cool man, demo-model. Die vind je inderdaad maar spaarzaam... ze zijn goed bezig, dat Coolblue. Misschien niet de goedkoopste, maar bieden geniale service. Ook het personeel wat ik in de Amsterdamse Coolblue heb gezien is een serieuze verademing. Geen zelfingenomen verkopers die wel even weten hoe het in elkaar steekt, maar oprecht ogende mensen die er zelf ook wel in geïnteresseerd zijn en je gewoon vriendelijk helpen.
Vindt het mooi om te zien hoe een internetshop dan b&m shop gaat en het toch echt onderscheidend daarin kan zijn. Ben benieuwd of ze het terugzien in de omzet cijfers sinds de opening van de 5 stores.
Btw, je kan ze ook even bellen/mailen dat je hem misschien wilt hebben dan zorgen ze iig dat ze er eentje voor je klaar hebben liggen als je langs komt mocht je hem willen. Dat hebben ze bij mij in het verleden ook wel eens gedaan. Het was verder totaal geen probleem dat ik toen alsnog van de koop afzag (dat werd ook meerdere malen toegezegd dat het geheel vrijblijvend was, etc. etc. maar toch fijn als je dan toch met een goed gevoel de winkel uit kan lopen zonder aankoop).
[ Voor 17% gewijzigd door vjsmits op 19-11-2014 22:10 ]
Het doet wel wat afbreuk aan het slick design van de Passport, maar aangezien ik mijne binnenkort toch van een PDAir case voorzie welke aan de achterkant toch niet de schoonheidsprijs verdiend neem ik dit voor lief.
Ik ben erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen =).
Zo heeft de Telegraaf app een Java script error, en bij bijv. Nu.nl elk artikel wat je opent, opent zich tevens een extra internetpagina.
Als je deze apps gewoon vervangt door android apps, loopt alles perfect.
Overigens heb ik deze week de Classic kunnen proberen. Hoewel ik die knoppen niet echt snap, vond ik het toetsenbord wel fijner dan de Passport zo op het gevoel - hoger en een regeltje meer. Hoop dat ik die snel opgestuurd krijg om hem uitgebreider uit te proberen
De negatieve ondertoon is mooi naar de achtergrond verdwenen =). Ook ik als die hard liefhebber vind het lastig om het toestel te verkopen, mijn verdict is altijd "it just works", het voorziet in al mijn behoefte en het toy gehalte haal ik uit de Android Apps =)!arnoudwokke schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:07:
En daar is hij! reviews: BlackBerry Passport: indrukwekkend, maar niet voor iedereen
Overigens heb ik deze week de Classic kunnen proberen. Hoewel ik die knoppen niet echt snap, vond ik het toetsenbord wel fijner dan de Passport zo op het gevoel - hoger en een regeltje meer. Hoop dat ik die snel opgestuurd krijg om hem uitgebreider uit te proberen
Ik heb zelf de 9900 gehad, maar geef zelf wel voorkeur aan de Passport qua toetsenbord, ik dacht ook dat extra regeltje te gaan missen, maar nu ik de Passport gebruik vind ik de swipes en als je de @123 virtual toets langer indrukt kan je gewoon de cijfers en leestekens benaderen via het toetsenbord en een swipe down op toetsenbord kan je ook even snel een teken pakken met het toetsenbord. Erg goed uitgedacht.arnoudwokke schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:07:
En daar is hij! reviews: BlackBerry Passport: indrukwekkend, maar niet voor iedereen
Classic daarin tegen moet je wel weer terug naar een kleiner scherm, ik was alltouch gegaan voor groter scherm, maar met de Passport kom je qua scherm niks te kort.
Nette review! Ik verbaas me over de gemeten accuduur, maar ik kan er geen gaten inschieten, behalve de persoonlijke ervaring dat ik regelmatig 2 dagen haal op 1 lading. En het lijstje sterke / zwakke punten had ik waarschijnlijk anders gekozen, maar dat blijft een arbitraire keuze.arnoudwokke schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:07:
Eens, de enige apps die ik gebruik zijn de NOS app (werkt fijner dan de website) en de androidworld app (omdat hun site rete traag is en ze een irritante autoplay reclame hebben).Robkazoe schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:57:
Met alle respect, maar als een fatsoenlijke site gewoon responsive design toepast, heb je heel geen apps nodig voor een nieuwssite. Sowieso zou 95% van de websites gewoon goed zichtbaar moeten zijn op een mobiele telefoon en is een app voor een website vaak overbodig.
Voor de rest alleen websites, en eerlijk is eerlijk, van de Nederlandse tech sites is de Tweakers site veruit de beste op mobiel (waar de oude spp een ramp was/is).
https://www.google.com/we..._campaign=mobile-friendly
Die denken misschien het zelfde over Blackberry....Nietszeggendemporio81 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:59:
He is in ieder geval goed dat Tweakers de tijd en moeite neemt om de Passport te reviewen. Andere sites vinden het kennelijk belangrijker om elk nietszeggende Apple-nieuws te melden dan dat ze even de Passport reviewen.
Samsung Flip 7
Micchien is het een idee om de desbetreffende organisaties eens een mailtje te sturen, ik heb enige tijd terug de NOS gemaild met het verzoek om hun app up te daten...Von Henkel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:24:
Eigenlijk best jammer dat er op Nederlandse apps in BlackBerry world geen onderhoud word gepleegd.
Zo heeft de Telegraaf app een Java script error, en bij bijv. Nu.nl elk artikel wat je opent, opent zich tevens een extra internetpagina.
Als je deze apps gewoon vervangt door android apps, loopt alles perfect.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
[ Voor 109% gewijzigd door The Wizard op 23-11-2014 11:26 ]
The Good
Business features make Passport a real workhorse for the "always be closing" crowd.
Blend and Link solve the BYOD problem with tablets and home PCs without giving corporate IT gray hairs.
The big square screen is surprisingly a plus for viewing just about everything.
Security is a feature, not an afterthought.
Android app support means less time envying neighbor's smartphone.
The Bad
AT&T is the exclusive carrier in the US and doesn't even mention the phone on its site—let alone sell it.
Wireless privacy protection trails the other mobile OSes in terms of stopping MAC and SSID sniffing, which is not great for a security-minded device.
Getting one right now is nigh impossible.
The Ugly
Android support is uneven, at best, and the approved app selection is sparse.
Your teenage daughter will not want to be seen anywhere near it. Of course, that could be a good thing.
Nice, laat vooral weten hoe het bevalt.JunkieXP schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:23:
Recentelijk viel mijn oog op de Nobiggi Finger Strap welke het mogelijk schijnt te maken om met je duim de volledige reach van de Passport te kunnen maken en zo toch "One Handed use" kunt bewerkstelligen.
Het doet wel wat afbreuk aan het slick design van de Passport, maar aangezien ik mijne binnenkort toch van een PDAir case voorzie welke aan de achterkant toch niet de schoonheidsprijs verdiend neem ik dit voor lief.
Ik ben erg benieuwd hoe mij dit gaat bevallen =).
Ik zit nog steeds met smart te wachten op een PassPort swivel holster net als ik die voor de Z30 had, die was perfect voor mij. En hardcase en holster.
BLACK-RUBBERIZED-HARD-CASE-BELT-CLIP-HOLSTER-STAND-FOR-BLACKBERRY-Z30-PHONE-
Echter ik ga dus een US stekker meekrijgen i.p.v. een EU/Nederlandse stekker. Op de Blackberry Store kan je een stekker voor de Passport bijbestellen, maar ik bestel het liever bij Amazon (ik heb daar al een account, en de customer service van BB-store laat nog te wensen over lees ik hier en daar) maar op Amazon kan ik de EU stekker niet kan terugvinden.
Dit is de EU stekker van de BB-store: http://shop.blackberry.co...parentCategoryID.62894300
Ik heb wat lopen googlen, en op Coolblue heb ik deze gevonden:
http://www.pdashop.nl/pro...ct-naar-productinformatie
Echter die is niet hetzelfde (1300 mA Output Current vs Stroomsterkte 1.0 A ) en ik denk dat deze voor de eerdere Blacberry's bestemd was.
Voor mijn telefoon gebruik ik momenteel de Sony EP310 ( http://business.conrad.nl...n-micro-USB-oplader-EP310 ) maar deze lijkt tot 500mA te gaan. De markering op de charger is wat wazig geworden, maar ik lijk 500mA te kunnen lezen.
Die 2 andere opties zullen dus wel passen, maar het opladen zal langer duren en ik kan me herinneren op Crackberry gelezen te hebben dat het beter is om de originele oplader te gerbuiken.....
...lang verhaal kort: weet iemand waar ik de Blackberry Passport EU oplader los kan kopen?
Wil je persé de oplader die je normaalgesproken meekrijgt bij de Passport of voldoet een andere oplader ook?OssieW schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:21:
Die 2 andere opties zullen dus wel passen, maar het opladen zal langer duren en ik kan me herinneren op Crackberry gelezen te hebben dat het beter is om de originele oplader te gerbuiken.....
...lang verhaal kort: weet iemand waar ik de Blackberry Passport EU oplader los kan kopen?
In het laatste geval zou je de BlackBerry snelllader (van origine bedoeld voor de Playbook) eens kunnen overwegen:
pricewatch: BlackBerry ACC-39344-201
Deze oplader levert 2.0A versus 1.3A voor de originele Passport oplader, dus je Passport zal een stuk sneller laden.
Ik gebruik zelf m'n originele Playbook lader (levert 1.8A) ook voor mijn Passport. dit kan prima.
Life goes as it goes.
Het liefst heb ik de originele, maar ik ga daar niet al te moelijk over doen. Ik zet deze alvast op mijn wenslijstje. Bedankt. Gaat dat trouwens op den duur geen probleem geven met de batterij? Dat hij te snel/warm wordt opgeladen?Rubén89 schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:37:
[...]
Wil je persé de oplader die je normaalgesproken meekrijgt bij de Passport of voldoet een andere oplader ook?
In het laatste geval zou je de BlackBerry snelllader (van origine bedoeld voor de Playbook) eens kunnen overwegen:
pricewatch: BlackBerry ACC-39344-201
Deze oplader levert 2.0A versus 1.3A voor de originele Passport oplader, dus je Passport zal een stuk sneller laden.
Ik gebruik zelf m'n originele Playbook lader (levert 1.8A) ook voor mijn Passport. dit kan prima.
Dat denk ik niet: BlackBerry zelf heeft kort na de launch van Playbook eenKnowledge Base Article online gegooid waarin ze aangegeven dat de smartphones van toen in iedergeval zonder problemen gebruikt konden worden i.c.m. de Playbook charger. Dan moet het voor de BB10 Smartphones ook wel snor zitten.OssieW schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:52:
Ik zat ook aan de Z30 te denken die nu wel héél goedkoop is met de Black Friday deal, maar die gaat inderdaad niet (met alles) werken hier. De Passport heeft echter alleen 1 versie. De stekker is enkel anders.
[...]
Het liefst heb ik de originele, maar ik ga daar niet al te moelijk over doen. Ik zet deze alvast op mijn wenslijstje. Bedankt. Gaat dat trouwens op den duur geen probleem geven met de batterij? Dat hij te snel/warm wordt opgeladen?
Bovendien heb ik de Playbook charger ook veel gebruikt i.c.m. met m'n Q10 en nooit enige problemen gehad.
Edit:
Dit zijn de typenummers voor de officieel goedgekeurde Passport oplaad parafinalia volgens de BlackBerry Passport veiligheid en productinformatie:
Oplaadkabels:
HDW-50071-001, HDW-50071-002, HDW-50071-003, HDW-50071-004, HDW-51800-001,
HDW-51800-002, HDW-59105-001
Wisselstroomopladers:
HDW-58920-001, HDW-58921-001, HDW-58922-001, HDW-58923-001, HDW-58924-001,
HDW-58925-001, HDW-58926-001
Batterijopladers:
HDW-54535-00
Het typenummer wat op mijn lader is weergegeven (écht superklein trouwens) is:
HDW-58922-001
[ Voor 21% gewijzigd door Rubén89 op 24-11-2014 21:31 ]
Lidy
Hoe heb je dit getest? Volgens mij komt dit testbericht aanstaande maandag pas.truffel50 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:
Werkt de NL-alert bij jullie? Op mijn passport en de Q10 werkt het niet. de instellingen staan goed. Zou het te maken kunnen hebben met de 3G en 4G?
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 28-11-2014 20:14 ]
truffel50 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:
Werkt de NL-alert bij jullie? Op mijn passport en de Q10 werkt het niet. de instellingen staan goed. Zou het te maken kunnen hebben met de 3G en 4G?
Klopt, maandag pas. Maar op 4G werkt het idd nog niet, dat komt pas in 2015...JunkieXP schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:57:
[...]
Hoe heb je dit getest? Volgens mij komt dit testbericht aanstaande maandag pas.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Vooral de ruimte voor het Pasje en de Sleep Magnet waren voor mij erg gewenste features, nu nog hopen dat de Notificaties in de nabije toekomst weer op basis van deze Holster Magnet kunnen worden ingesteld =).
De Nobiggi Finger Strap brengt tot op heden niet wat ik er van verwacht had, ik geef het een weekje om er aan te wennen, maar het lijkt er op dat (met case) de linkerbovenhoek en bijv. de Q nog altijd niet te bereiken zijn (waar ik inmiddels bij normaal vasthouden controversiele methodes gevonden heb om dit wel te bereiken, echter komt hier wel een valrisico bij kijken
Net het bericht ontvangentruffel50 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:16:
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Swipe van links naar rechts tot je in de Hub zit
Bovenaan klik je op Hub
Dan rechtsonder "3 puntjes"
Klik op instellingen
Onderaan staat NL -Alert
Dit is altijd een van de eerste dingen wat ik uitzet, samen met Voicemail
[ Voor 7% gewijzigd door Von Henkel op 02-12-2014 01:00 ]
Lidy
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ik kan in iedergeval in de doos er zo niks over vinden...
Verwijderd
De officiële website verwijst mij door naar mn provider.Rubén89 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:24:
Kan iemand mij vertellen of de 30 dagen technische ondersteuning direct van BlackBerry óók voor Nederland geldt en zo ja, welk telefoonnummer moet ik hiervoor bellen?
Ik kan in iedergeval in de doos er zo niks over vinden...
Www.blackberry.com/support
Www.blackberry.com/contact
Ook via het 'help' programma dat draait op je telefoon, kon ik niets meer dan dat vinden. Behalve dat de telefoon tty-support heeft.
Heb ik deze alvast voor nog geen 7 euro uit China laten komen.

lijkt me handig!Von Henkel schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:04:
Omdat er nog niet zoveel covers in de handel zijn
Heb ik deze alvast voor nog geen 7 euro uit China laten komen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lidy
Verwijderd

Heb het apparaat nu een kleine twee maanden en het is ook u vast al opgevallen: het klepje aan de bovenkant waaronder de simkaartslot en de mediacard slot residentieren zit nogal stevig op zijn plek en laat zich lastig verwijderen.
Nu heb ik laatst mijn micro-sdkaartje vervangen en heb nu opgemerkt dat er een klein scheurtje in het klepje zit, aan de bovenkant precies in de sleuf waar je met je vinger moet trekken om het klepje te verwijderen....
Je moet dus dermate hard aan het klepje trekken om het te verwijderen dat het plastic het begeeft...
Ik ben ook niet de enige die problemen heeft met de "top cover":
http://forums.crackberry....f2/passport-parts-980571/
En een vervangend exemplaar is nergens te verkrijgen, dus heb ik gebeld met Coolblue, indien ik het wil laten repareren ben ik de hele telefoon een week of twee kwijt. Voor een klepje. Dat zo te vervangen is

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2014 21:10 ]
Bedankt voor de tip nlb, ik ga een mailtje concipiëren.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:09:
Mail eens naar help@blackberry.com en vraag of men dit los onderdeel kan opsturen. Doe het wel even in het engels
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Willo19 op 06-12-2014 14:04 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Ik heb helaas geen vacuum vrije kamer hier in huisVerwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:51:
Lekker stofje onder je screen protector, is die nog wel nodig als je zo'n cover er omheen hebt?
Anyway, zoom te kort?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 14:52 ]
wat heb je in je hand????Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:52:
[...]
Ik heb helaas geen vacuum vrije kamer hier in huis
Anyway, zoom te kort?
[afbeelding]
Lidy
Overigens een BELANGRIJKE WAARSCHUWING VOOR DE PASSPORT BEZITTERS DIE GEBRUIK MAKEN VAN EEN BLACKBERRY HARD SHELL CASE!!!
De hard shell case kan zorgen voor beschadigingen aan de bovenkant van je Passport, aan het plastic, aan het glas en zelfs aan de metalen rand:
http://forums.crackberry.com/blackberry-passport-f434/hard-case-scuffing-top-phone-980663/
Dit is echt zo: ik heb zelf hele lichte beschadigingen aan het glas bemerkt, mijn advies: gebruik je hard shell case niet en ruil hem in wanneer BlackBerry een nieuwe revisie van de case op de markt heeft gebracht.
Verwijderd
De flip cases die ik gebruik hebben dit probleem dus niet!Rubén89 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:27:
Nou ik heb mijn mailtje aan help@blackberry.com verzonden.
Overigens een BELANGRIJKE WAARSCHUWING VOOR DE PASSPORT BEZITTERS DIE GEBRUIK MAKEN VAN EEN BLACKBERRY HARD SHELL CASE!!!
De hard shell case kan zorgen voor beschadigingen aan de bovenkant van je Passport, aan het plastic, aan het glas en zelfs aan de metalen rand:
http://forums.crackberry.com/blackberry-passport-f434/hard-case-scuffing-top-phone-980663/
Dit is echt zo: ik heb zelf hele lichte beschadigingen aan het glas bemerkt, mijn advies: gebruik je hard shell case niet en ruil hem in wanneer BlackBerry een nieuwe revisie van de case op de markt heeft gebracht.
Deze zitten precies op het metaal en raken niet een van die kanten die ze noemen op die crack site.
V&A
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 19:55 ]
Wat is er gebeurd met jouw eis omtrent het gaatje voor de LED =p?
Overigens een gratis tip, breng de Screenprotector volgende keer vlak na het douchen in de badkamer aan, de luchtvochtigheid in de badkamer zorgt ervoor dat bijna al het stof uit de ruimte verdwijnt =).
Verwijderd
Hmmm zal het testenJunkieXP schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:38:
[...]
Overigens een gratis tip, breng de Screenprotector volgende keer vlak na het douchen in de badkamer aan, de luchtvochtigheid in de badkamer zorgt ervoor dat bijna al het stof uit de ruimte verdwijnt =).
Verwijderd
Ik ervaar hetzelfde.Rubén89 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:27:
Dit is echt zo: ik heb zelf hele lichte beschadigingen aan het cglas bemerkt, mijn advies: gebruik je hard shell case niet en ruil hem in wanneer BlackBerry een nieuwe revisie van de case op de markt heeft gebracht.

Lichte slijtageplekken aan de bovenrand van de telefoon. Terwijl de cover er pas 2 dagen opzit.
Ik heb m'n pp direct ontdaan van de cover.
Het was me zonder deze waarschuwing waarsch pas later opgevallen denk ik,dus dank.
Ik denk dat mijne retour gaat naar de verkoper(ontbindingsrecht kopen op afstand) en dat ik wacht op v2
wow hoeveel zoom? en hoe zijn de foto"s? waar heb je die gekocht? Allemaal vragen voor een onbekend artikel;-)
Lidy
Verwijderd
8x zoom,. ik ga even uitgebreide fotos maken maar hier is 1truffel50 schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:26:
[...]
wow hoeveel zoom? en hoe zijn de foto"s? waar heb je die gekocht? Allemaal vragen voor een onbekend artikel;-)

net foto's gemaakt, zie album: https://onedrive.live.com...jVA2-2o8&ithint=folder%2c
kopen stuur je me maar pm
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 12:45 ]
Je moet de lipjes boven over het toestel drukken en er niet overheen. Er zijn mensen die drukken van de bovenkant hard door om de cassing over de rand van het toestel te drukken.Rubén89 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:27:
Ik heb twee mensen al hier op de afdeling met een Passport en we hebben alle drie een hardcase maar geen problemen als je maar eerst de onderkant erin schuift en de lipjes boven wat aantrekt en over het toestel heen werken ipv erdoor heen te drukken
Stof verdwijnt niet maar door het condens wordt het stof neerwaarts gedirigeerdJunkieXP schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:38:
[...]
Samsung Flip 7
Ik ben er altijd erg voorzichtig mee geweest en het ontwerp van de hard shell case is gewoon gebrekkig... Na verloop van tijd is zelfs het gorilla glass iets beschadigd en dat komt niet van het aanbrengen van de case en zelfs al was dat zo dan zou dat niet moeten kunnen gebeuren.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:55:
Passport hard case
[...]
Je moet de lipjes boven over het toestel drukken en er niet overheen. Er zijn mensen die drukken van de bovenkant hard door om de cassing over de rand van het toestel te drukken.
Ik heb twee mensen al hier op de afdeling met een Passport en we hebben alle drie een hardcase maar geen problemen als je maar eerst de onderkant erin schuift en de lipjes boven wat aantrekt en over het toestel heen werken ipv erdoor heen te drukken
Verwijderd
GefeliciteerdVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:54:
Sinds een week eigenaar van de passport! Begonnen 2 mnd geleden met de iPhone 6 plus, deze geruild tegen een iphone 6 vanwege het formaat. Deze weer aan mijn vriendin overgedaan en nu weer happy met de passport, na 2 jaar met de z10. Wat een genot om met deze telefoon te werken. Jammer dat whattsapp nog niet in Blend zit, helaas nog niet een toegevoegde waarde op dit moment voor mij. Beeld is echt mooier dat de iphone6. Het swipen en de hub is echt zo geweldig, ik werd gek van die knop op de iPhone 6 om weer naar een ander scherm te moeten. Nu nog een pad van Blackberry waar ik op kan swipen, maar goed de passport is gewoon een kleine pad!

Goed verhaal! De BlackBerry Hub is voor mij ook een gemis op elk ander toestel.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:54:
Sinds een week eigenaar van de passport! Begonnen 2 mnd geleden met de iPhone 6 plus, deze geruild tegen een iphone 6 vanwege het formaat. Deze weer aan mijn vriendin overgedaan en nu weer happy met de passport, na 2 jaar met de z10. Wat een genot om met deze telefoon te werken. Jammer dat whattsapp nog niet in Blend zit, helaas nog niet een toegevoegde waarde op dit moment voor mij. Beeld is echt mooier dat de iphone6. Het swipen en de hub is echt zo geweldig, ik werd gek van die knop op de iPhone 6 om weer naar een ander scherm te moeten. Nu nog een pad van Blackberry waar ik op kan swipen, maar goed de passport is gewoon een kleine pad!
je scherm ook al terwijl het gorilla3 glas is (beste in zijn soort) , hoewel gorilla 4 er zo ook aankomtRubén89 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:53:
[...]
Ik ben er altijd erg voorzichtig mee geweest en het ontwerp van de hard shell case is gewoon gebrekkig... Na verloop van tijd is zelfs het gorilla glass iets beschadigd en dat komt niet van het aanbrengen van de case en zelfs al was dat zo dan zou dat niet moeten kunnen gebeuren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 21:45 ]
Cool een kenis van mij had ook de iPhone 6+ besteld en net een dag getest. Zaterdags tijdens een feestje wilde hij pronken, tot iemand die echt alles van Apple heeft zomaar een BlackBerry Z30 tevoorschijn toverdeVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:54:
Toen kwam er een strijd wat ik op de hoek van de bank perfect kon volgen met een biertje tot er werd gesproken over de Passport. Ik relax " je bedoelt deze en het was rond en iedereen was verbaasd" . Ik hoorde gisteren dat die iPhone 6+ kennis het toestel had omgeruild voor een BlackBerry Passport
Dat is wel maf maar voel me ook wel verantwoordelijk
Overigens een collega van mij met een BlackBerry Q10 heeft ook sinds vorige week een Passport gekregen. Hij twijfelde heel erg lang over een IPhone 6+ of weer een BlackBerry. Hij heeft letterlijk elke dag als die langs mijn bureau kwam mijn toestel weer getest op snelheid, toetsenbord etc. Ik dacht na twee weken bestel dat ding maar , maar hield mijn mond

Nu ken ik dus al 3 mensen persoon met een Passport
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 21:56 ]
Verwijderd
Altijd mooi om te horen dat er nieuwe bb10 gebruikers bij komen.. Ik heb vorige week m'n vader zover gekregen om een passport te halen bij z'n verlenging. Is heel wat uitleg en overtuiging voor nodig geweest maar heb ternauwernood kunnen voorkomen dat z'n galaxy s2 een s5 werdVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:50:
[...]
Cool een kenis van mij had ook de iPhone 6+ besteld en net een dag getest. Zaterdags tijdens een feestje wilde hij pronken, tot iemand die echt alles van Apple heeft zomaar een BlackBerry Z30 tevoorschijn toverde
Toen kwam er een strijd wat ik op de hoek van de bank perfect kon volgen met een biertje tot er werd gesproken over de Passport. Ik relax " je bedoelt deze en het was rond en iedereen was verbaasd" . Ik hoorde gisteren dat die iPhone 6+ kennis het toestel had omgeruild voor een BlackBerry Passport.
..................................................
Ik zelf zit nog steeds met m'n z10 en hoef eigenlijk nog helemaal niks nieuws. Maar denk dat ik toch maar die bb classic ga halen eind deze maand. M'n vriendin wil een witte passport maar die is er nog niet.
Het lastige aan mensen paaien voor bb10 is dat ze eigenlijk een dag met het os moeten spelen, volledig op de hoogte zijn van alle mogelijkheden.. dan heb je ze. De pest is dat je ze moeilijk in een minuut een goed beeld kan geven waardoor ze geïnteresseerd raken. Hoop op nog wat meer reclame van bb waardoor een groeiend aantal gebruikers....
Verwijderd
Je kunt android apps uitzoomen door in de app te swipen vanaf boven naar benedenVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:23:
[...]
Altijd mooi om te horen dat er nieuwe bb10 gebruikers bij komen.. Ik heb vorige week m'n vader zover gekregen om een passport te halen bij z'n verlenging. Is heel wat uitleg en overtuiging voor nodig geweest maar heb ternauwernood kunnen voorkomen dat z'n galaxy s2 een s5 werdHij is overigens verbluft over de passport.. 1 kanttekeningetje.. niet alle android apps komen goed tot hun recht op het vierkante scherm.. Maar dat is bijzaak.
Ik zelf zit nog steeds met m'n z10 en hoef eigenlijk nog helemaal niks nieuws. Maar denk dat ik toch maar die bb classic ga halen eind deze maand. M'n vriendin wil een witte passport maar die is er nog niet.
Het lastige aan mensen paaien voor bb10 is dat ze eigenlijk een dag met het os moeten spelen, volledig op de hoogte zijn van alle mogelijkheden.. dan heb je ze. De pest is dat je ze moeilijk in een minuut een goed beeld kan geven waardoor ze geïnteresseerd raken. Hoop op nog wat meer reclame van bb waardoor een groeiend aantal gebruikers....
Rabobank telebankieren
Fox Sports
Nu.nl
Ubersocial
Weerslag
Netflix
Ziggo
Ik ken verder niemand in onze vriendenkring die van Blackberry gebruikt maakt daarom mijn vraag...
Alvast dank,
Met vriendelijke groet,
Ik gebruik zelf alleen de Android app van Rabobank en dat werkt gewoon. Het opstarten duurt wel minimaal 30 seconden, maar zodra de app is opgestart, loopt deze zonder lag.Nighthawk12 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:30:
Rabobank telebankieren
De rest van de apps kan ik je helaas niet mee helpen. Wel een vraag uit nieuwsgierigheid: wat biedt de nu.nl app boven de website?
Werken hier beiden.Nighthawk12 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:30:
Ik zit zelf met een paar apps die ik veel gebruik maar ik eigenlijk benieuwd ben of deze (goed)draaien op de Passport, zijn uiteraard android apps.
Rabobank telebankieren
Ziggo
De meeste apps zoals Ziggo, KPN TV , etc werken gewoon ,Ook film 1, sport1 ,fox etc werken perfect op de BlackBerry
Het bovestaande bestaand gewoon downloaden via je je toestel en meteen installeren en daarnaast zou ik de 1Mobile store willen aanraden met veel Nederlandse Apps.
1Mobile android Store http://market.1mobile.com/?from=new_version
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 13:09 ]
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het zoeken naar een alternatief (keuze was toen windows of Blackverry) en kwam op BlackBerry uit. Het was goed en had veel potentieel (dit had in ook toen met android 1.4) en daarom BlackBerry. Eerst de BlackBerry Z10 en daarna overgestapt naar de Z30. Nu heb ik sinds 2 maanden de BlackBerry Passport en het is gek maar ik hou van mijn klein dik mannetje
p.s. ik heb android 5.0 en ios 8 mogen testen maar BlackBerry heeft gewoon wat voordelen als het gaat om social media icm met de HUB, Active Frames , gesture/swipe, Natural Sound en Paratek en geen malware sinds de afgelopen 13 maanden , geen hacks en ondersteunt ook android apps.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 17:56 ]
Here same! Heb ipone6 van zoon in hand gehad, mooi en fijn in de hand maar functioneel sucks!Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:16:
je krijgt geen spijt . ik heb 5 jaar zelf toestellen mogen testen tot afgelopen zomer door andere werk en was nooit fan van BlackBerry tot BlackBerry 10. Ik heb allerlei Android en Windows toestellen mogen testen en heb ook 5 jaar Android gehad met een paar dagen Apple (intunes drama).
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het zoeken naar een alternatief (keuze was toen windows of Blackverry) en kwam op BlackBerry uit. Het was goed en had veel potentieel (dit had in ook toen met android 1.4) en daarom BlackBerry. Eerst de BlackBerry Z10 en daarna overgestapt naar de Z30. Nu heb ik sinds 2 maanden de BlackBerry Passport en het is gek maar ik hou van mijn klein dik mannetjeen meer dan van mij BlackBerry Beast.
p.s. ik heb android 5.0 en ios 8 mogen testen maar BlackBerry heeft gewoon wat voordelen als het gaat om social media icm met de HUB, Live Tiles en gesture/swipe en geen malware sinds de afgelopen 13 maanden , geen hacks en ondersteunt ook android apps.en soms beter dan android zelf
Lidy