Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:37
Even een vraag. Werkt Whatsapp Android versie volledig op de Passport? Ik krijg nu steeds melding voor de BlackBerry versie dat support ophoudt vanaf 30 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de laatste berichten blijft Whatsapp gewoon werken op je BB tot het einde van dit jaar. Inclusief updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Officiële berichten? En ja, Android versie werkt wel met een fix voor versturen van foto's. Even Googlen. Maar hopelijk zijn de geruchten waar en kan je de BB10 versie blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardOost
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:07
Update voor WA op BB10, support verlengd tot 31-12-17!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Whatsapp blijft maar verschuiven en verschuiven 😅 Niet dat ik het erg vind, maar ik heb zo een idee dat de doelgroep BB OS 10 gebruikers groter is dan dat ze voorschotelden.

Ben ik tenminste blij dat ik de passport tenminste nog 6 maanden kan gebruiken zonder een onstabiele android whatsapp versie te draaien.
Van de week had ik de Android versie er op gezet, maar echt lekker werken deed het niet.

* het is bevestigd, als je in Blackberry World naar whatsapp gaat dan kun je hem updaten tot 31december 2017 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Jeffrey88 op 19-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Zeker goed nieuws, was al langzaam de telefoon van het werk aan het gebruiken. De reden waarom zou best handig zijn. Denk twee opties: Of meer gebruikers nog dan verwacht of ze wachten totdat BB10 officieel door Blackberry wordt dood verklaard (eind 2017??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Sinds gisteren is het BlackBerry icoontje rechtsboven in de hoek naast de 4G verdwenen. Telefoon gereset. Niks. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Niann-Tsyr schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:02:
Sinds gisteren is het BlackBerry icoontje rechtsboven in de hoek naast de 4G verdwenen. Telefoon gereset. Niks. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Ben je ingelogd op bbm?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Ja.

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
Niann-Tsyr schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:02:
Ik zie dat icoontje alleen als ik met WLAN ben verbonden. Is dat bij jou niet ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
tiempjuuh schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Ik zie dat icoontje alleen als ik met WLAN ben verbonden. Is dat bij jou niet ook het geval?
Nope. Het icoontje zie ik ook met 4G. Maar na een paar dagen dat het icoontje was verdwenen, verscheen het weer. Ik weet niet waar aan het heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
Ik heb nu weer een probleem. Ik update m'n Rabo app via Google Play Store. Krijg ik op het einde een melding 'Unable to install app'. Ik heb genoeg geheugen. Laatst ook die Google Play Store geupdatet. Heeft iemand dit ook eens gehad?

• richdb
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:28:
Ik heb nu weer een probleem. Ik update m'n Rabo app via Google Play Store. Krijg ik op het einde een melding 'Unable to install app'. Ik heb genoeg geheugen. Laatst ook die Google Play Store geupdatet. Heeft iemand dit ook eens gehad?
Ik hoop niet iets met Android versie? Wel eens gehad bij apps die 4.4 of hoger nodig hadden. Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd? Ik zal vanavond eens kijken bij mij.

Update:
Kan hier zonder problemen de Rabo app updaten via de Playstore. Hoe heb je laatst playstore ge-update? Via Cobalt neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door richdb op 24-09-2017 14:50 ]

• Niann-Tsyr
richdb schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:59:
[...]

Ik hoop niet iets met Android versie? Wel eens gehad bij apps die 4.4 of hoger nodig hadden. Neem aan dat je reboot al hebt geprobeerd? Ik zal vanavond eens kijken bij mij.

Update:
Kan hier zonder problemen de Rabo app updaten via de Playstore. Hoe heb je laatst playstore ge-update? Via Cobalt neem ik aan?
Ik had de nieuwste versie van Cobalt's Play Store geïnstalleerd, want een aantal apps werkten niet meer. Na die update werkten alle apps weer behalve de Rabo app.

[ Voor 0% gewijzigd door Niann-Tsyr op 27-09-2017 08:57 . Reden: typo ]

• richdb
Niann-Tsyr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:56:
[...]

Ik had de nieuwste versie van Cobalt's Play Store geïnstalleerd, want een aantal apps werkten niet meer. Na die update werkten alle apps weer behalve de Rabo app.
Mmmm ... je kan de app proberen te verwijderen en opnieuw te installeren?
Zelf ben ik van de Play Store afgestapt en gebruik de Yalp Store. Dit is eigenlijk de Playstore alleen zonder alle Google rommel. Misschien kan je die proberen? De Rabobank app is hiermee ook gewoon te installeren.

https://f-droid.org/repo/...yeriomin.yalpstore_25.apk

Ik gebruik eigenlijk geen apps die bijv Google play en andere Google rommel nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
richdb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:50:
[...]

Mmmm ... je kan de app proberen te verwijderen en opnieuw te installeren?
Zelf ben ik van de Play Store afgestapt en gebruik de Yalp Store. Dit is eigenlijk de Playstore alleen zonder alle Google rommel. Misschien kan je die proberen? De Rabobank app is hiermee ook gewoon te installeren.

https://f-droid.org/repo/...yeriomin.yalpstore_25.apk

Ik gebruik eigenlijk geen apps die bijv Google play en andere Google rommel nodig heeft.
Sorry, voor de late reactie. Ik had nu pas tijd om Yalp Store te installeren. Ik opende de app en ik zag de melding 'No apps need to be updated' en een bewegend rondje rechtsboven in de hoek. Daarna krijg ik een ander pop-up scherm voor inloggen en dan crasht de app. Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:37:
[...]

Sorry, voor de late reactie. Ik had nu pas tijd om Yalp Store te installeren. Ik opende de app en ik zag de melding 'No apps need to be updated' en een bewegend rondje rechtsboven in de hoek. Daarna krijg ik een ander pop-up scherm voor inloggen en dan crasht de app. Wat doe ik hier verkeerd?
Is inmiddels alweer een update voor Yalp. Volgens mij had ik de 1e keer ook een crash, daarna werkt het superfijn. Je kan ook even switchen tussen de Yalp user of je eigen Google account.
Het is gewoon snel en veel minder belastend dan de originele Playstore van Google met alle extra services die batterij en data opeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjarneD
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 17:09
Hallo iedereen, ik ben de laatste tijd veel aan het kijken naar Blackberry en vraag mij af of het nog waard is om er een aan te schaffen? Ik heb zelf nooit een BB gehad maar, zou dit wel graag eens willen proberen. Wat zeggen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
BjarneD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:54:
Hallo iedereen, ik ben de laatste tijd veel aan het kijken naar Blackberry en vraag mij af of het nog waard is om er een aan te schaffen? Ik heb zelf nooit een BB gehad maar, zou dit wel graag eens willen proberen. Wat zeggen jullie?
Het eigen BB10 eco-systeem loopt op zijn eind.
Ook niet-native android apps draaien.
Maar de dalvik/android runtime zit op versie 4.3

Of het een goede keuze is die bij jou past ligt vooral aan welke apps je wilt gebruiken.
Voor sms, mail, browsen en bellen is het een top apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:03
Ik zou nu geen Blackberry met OS10 meer kopen, er zijn teveel apps die gestopt zijn of gaan stoppen en waar geen volledig geïntegreerde ondersteuning meer voor is die bij mij goed werkt. Een Blackberry met Android zou ik zeker overwegen te kopen, die vind je in het Android subforum op Tweakers. De Blackberry Priv, Keyone of Motion zijn dan de gegadigden voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
BjarneD schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:54:
Ligt eraan wat je wilt. Als je een goedkoop toestel op de kop kan tikken en je wilt van BB10 genieten dan zou ik het doen. Het werkt nog goed, en er zijn best nog wel goede apps te vinden. Maar niemand weet wanneer BB10 echt stopt.
Een BlackBerry Android toestel zou ik niet aan beginnen, overprized en bied geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
richdb schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Is inmiddels alweer een update voor Yalp. Volgens mij had ik de 1e keer ook een crash, daarna werkt het superfijn. Je kan ook even switchen tussen de Yalp user of je eigen Google account.
Het is gewoon snel en veel minder belastend dan de originele Playstore van Google met alle extra services die batterij en data opeten.
Ik heb de update apk gedownload. Wilde 'm installeren. Tijdens 'processing' krijg ik de melding 'unable to install app' en dan houdt het op. Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Terug naar fabrieksinstellingen? Je hebt zoveel rare dingen. Wel veel werk, maar bij mij werkt alles goed. Weet het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Niemand die een PP meer heeft als daily driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Kapot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:50:
Niemand die een PP meer heeft als daily driver?
Waarschijnlijk niet veel. Ik gebruik hem af en toe nog om te kijken wat er allemaal nog werkt. Grappige is dat alles wat ik met een telefoon doe gewoon nog werkt. Maar ja ... geen ondersteuning meer, geen updates apps. Als je de native WA nog gewoon had kunnen gebruiken (wat natuurlijk wel kan, maar ja die bedrijven he) was de Passport gewoon nog mijn daily driver geweest. En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Mijn Passport is nog dagelijks in gebruik ondanks zijn beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Idem. Deels omdat de beperkingen niet onoverkomelijk zijn, maar ook omdat de KeyTwo nog schreeuwend duur is. Ik wil eigenlijk wel de officiële BB10 ondersteuningsperiode vol maken, dacht dat dat eind 2019 was. Of dat lukt qua accu en browser is wel de vraag, maar de Hub blijft ongekend en ik ben zeer content met 't toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn de volgende dingen nog mogelijk op een Blackberry 10 toestel?

- WhatsApp (Jammer genoeg), ik weet dat het dan met de Android versie moet
- Telegram
- Twitter (Kan ook in browser)
- Browser
- Spotify
- Google Maps/Here WeGo/Waze
- Reddit (Kan ook in browser)
- Wunderlist
- Podcast app (Liefst Pocket Casts)

En weet iemand als de Chromecast ook werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey88
Stefan22 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:56:
Zijn de volgende dingen nog mogelijk op een Blackberry 10 toestel?

- WhatsApp (Jammer genoeg), ik weet dat het dan met de Android versie moet
- Telegram
- Twitter (Kan ook in browser)
- Browser
- Spotify
- Google Maps/Here WeGo/Waze
- Reddit (Kan ook in browser)
- Wunderlist
- Podcast app (Liefst Pocket Casts)

En weet iemand als de Chromecast ook werkt?
Chromecast werkt maar beperkt, je hebt een vierkant beeld op je 16.9 scherm, beeld en geluid lopen niet altijd synchroon & de verbinding valt regelmatig weg.
Spotify & Google maps werken, Here maps weer niet.

De telefoon heeft steeds meer beperkingen, dus ik weet niet of ik eind 2019 met het toestel ga halen. De browser is steeds trager en laad niet alle pagina’s goed. En Chrome werkt inderdaad beter, maar niet perfect. Als het toetsenbord niet zo fijn was dan had ik het toestel waarschijnlijk al vaarwel gezegd,

[ Voor 12% gewijzigd door Jeffrey88 op 25-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Zijn er nog gebruikers die een Passport als daily driver gebruiken?

Veel problemen of werkt alles gewoon nog goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiempjuuh
Zeker. Nog elke dag. :)

Grote problemen zijn er niet echt. De browser wordt onderhand wat verouderd (merk je op van die 'fancy' websites, die werken niet) en de stokoude Android runtime speelt parten. De accu wordt slechter, maar gaat nog altijd ruim een dag mee bij normaal gebruik. Dat zijn voor mij geen redenen om over te stappen; de dingen die ik het meest doe, gaan via de Hub en die werkt gewoon super.

Op den duur zal ik wellicht overstappen naar de Key2 (of dan de Key3), maar ik zie dat niet binnen nu en een halfjaar gebeuren, of er moet een hardwaredefect optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
Mijn Passport is trouwens overleden. Het simkaartslot was opeens kapot, dat naast de al kwakkelende batterij, uitvallende telefoon,steeds minder apps en een verouderde browser vond ik het dé moeite niet meer waard geld uit te geven aan een dure reparatie. Ik had de volledige intentie om het toestel nog lang te houden, maar helaas.

Dus ik zit nu aan de Key 2, heerlijk toestel, even wennen aan de veranderingen en de nieuw hubb. Maar ik kan er mee leven dat BB OS10 nu tot het verleden behoort

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 04-12-2018 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Gewoon even nieuwsgierig.... zijn er hier nog meer Passport gebruikers?
Zo ja .... is er behoefte aan een BBM groep? Of bestaat er nog eentje?
Laatste paar weken weer de Passport in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
Nog steeds... Zonder BBM. Android support is er laatst ook uitgevlogen (corrupt geraakt) maar stelde al niets meer voor met de zwaar verouderde versie. Veel moderne webpagina's laden niet meer (alleen wit scherm). De beperkingen beginnen nu wel echt te komen. Helaas nog altijd niet echt een alternatief met dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
tiempjuuh schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:09:
Nog steeds... Zonder BBM. Android support is er laatst ook uitgevlogen (corrupt geraakt) maar stelde al niets meer voor met de zwaar verouderde versie. Veel moderne webpagina's laden niet meer (alleen wit scherm). De beperkingen beginnen nu wel echt te komen. Helaas nog altijd niet echt een alternatief met dezelfde kwaliteit.
Leuk om te horen! Eigenlijk wil ik weer helemaal overstappen naar de Passport. Alles wat ik gebruik werkt gewoon nog goed. Mail, WA, Telegram, Evernote, PodcastTwitter, beetje Instagram en browsen. Maar je hebt gelijk een echt alternatief is er nog steeds niet en zal er waarschijnlijk ook nooit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als liefhebber van de Blackberry kan ik ook melden dat ik nog altijd in het bezit ben van mijne passport. Alhoewel :/ valt hij de laatste dagen af en toe uit zonder reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:27:
Als liefhebber van de Blackberry kan ik ook melden dat ik nog altijd in het bezit ben van mijne passport. Alhoewel :/ valt hij de laatste dagen af en toe uit zonder reden.
Tijd voor een nieuwe batterij? Reparatie is relatief makkelijk vond ik. Je hebt wel een speciale nog extra kleine schroevendraaier nodig voor het ToBo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een nieuwe batterij de oplossing zal bieden,.....alhoewel hij nu rustig is en al een paar dagen niet meer uitvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

tiempjuuh schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:09:
Misschien ben ik een jaar te laat, maar het probleem met de browser kan je volgens mij oplossen door de CA certificates te vervangen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

nst6ldr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Misschien ben ik een jaar te laat, maar het probleem met de browser kan je volgens mij oplossen door de CA certificates te vervangen.
Dat klopt (werkt in ieder geval op de Z10 en de Q5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:32

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Dat dit topic nog bestaat :D
Ik moet eerlijk toekennen dat de Blackberry Passport toch echt de fijnste telefoon is waar ik mee heb mogen werken. BB OS was gewoon heerlijk vloeiend, het toetsenbord gewoon perfect.
Ik zit nu op een Nokia 8 Sirocco (Android One), maar nu ik dit topic weer zie krijg ik zin om de Blackberry weer uit de kast te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwarte Bes
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-01 15:10
Hallo medegebruikers van de Passport,

Ik gebruikte mijn Passport tot 2 weken geleden nog elke dag. Twee weken geleden opeens vragen om wachtwoord. Jawel, wist wachtwoord nog na jaren zonder te gebruiken, maar toestel herkende het niet?
Dus moest helaas resetten. Had wel op internet aantal topics voorbij zien komen dat ontgrendelen wel mogelijk was. Inmiddels twee weken verder dus, zonder mijn geliefde en perfect werkende Passport. Ben al langs een aantal telefoonwinkels gelopen, maar een BlackBerry ontgrendelen lol kijken ze je aan alsof ze water zien branden. Maar nog genoeg telefoonwinkels langs te gaan, dus hopelijk binnenkort mijn Passport weer werkend. (Telefoneren en sms-en).
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste