Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Topicstarter
De BlackBerry Passport is een toestel wat net zo groot is als je eigen Nederlandse paspoort. Het toestel is ontworpen voor de medische sector, waarbij BlackBerry samenwerkte met artsen en doktoren. De smartphone zou eerst in een beperkte oplage verschijnen, maar blijkbaar heeft het toestel wat losgemaakt bij de testers cq toekomstige gebruikers.

BlackBerry heeft op zijn beurt wat foto's losgelaten en de media gepeild en wat eerst een vierkant toestel werd genoemd, wat het overigens niet is (behalve het scherm) wordt het nu langzaam gewaardeerd in vele media. Het is voor mensen die veel met emails, word, excel of boeken lezen een ideaal scherm maar ook browsen is geweldig op het toestel en met 2 speakers ook ideaal voor muziek.

De BlackBerry is sinds 1 oktober leverbaar, maar veel winkels en online shops zijn wereldwijd uitverkocht net zoals veel Nederlands shops. Het toestel is geweldig en niet alleen voor een specifieke doelgroep, maar gewoon als toestel wat ooit opmaat was ontworpen. Over opmaat gesproken het toestel past gewoon in je spijkerbroek net als je paspoort d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.arabianbusiness.com/incoming/article563831.ece/BINARY/BlackBerry-Passport.jpg

De specificaties van de BlackBerry Passport :

Size: (LxWxD): 128 x 90.3 x 9.3mm (9.6mm at camera location)

Weight: (w/battery): 194.4g (M2)

Processor:
- Qualcomm Snapdragon 800 with 2.2GHz Quad-Core CPUs (MSM8974-AA)
- Adreno 330, 450MHz GPU

Memory:
- 3GB LPDDR3 800MHz RAM
- 32GB Flash
- Hot-swappable MicroSD slot (up to 64GB)

Expandable Memory: MicroSD slot located under back cover

Display:
- 4.5-inch diagonal LCD, 1440 x 1440 resolution, 453 DPI
- 24-bit color depth
- 1:1 aspect ratio
- RGB pixel arrangement
- In-cell touch panel
- 10-point multi-touch
- Corning Gorilla Glass 3

Rear Facing Camera:
- 13MP Auto-Focus, Optical Image Stabilization (OIS)
- 5-element f2.0 lens, 5x digital zoom
- Back Side Illumination, LED Flash
- 1080p HD video recording at 60fps
- 6DOF video stabilization
- Continuous & touch to focus, image stabilization
Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2014/08/4K.png?itok=Djrfx5Ug beschikbaar bij 10.3.0.1 of eerder.

Front Facing Camera: camera is scherper bij 10.3.1
- 2MP Fixed-Focus, Image & video stabilization
- 3x digital zoom
- 720p HD video recording

Dedicated Keys: Volume Up/Down, Mute, Lock(Power On/Off)

Notification: Tone, vibrate, on-screen or LED indicator; notification options are user configurable

Voice Input/output: Integrated speaker and 4x microphone, Hands-free headset capable, Bluetooth headset capable, Integrated Hands-Free Speakerphone, Stereo

Headset: 3.5 mm stereo “BlackBird”

Ports and Connectivity:
- USB 2.0 fully supported with standard microUSB 2.0 cable (included inbox)
- USB 3.0 client interface supported with custom BlackBerry cable (not in box)
- SlimPort adaptor cables exist to support the following video protocols: HDMI, VGA, DVI
- NFC

Power Adapter: +5V DC / 1.3A AC power adapter, OMTP Complaint
- Battery: 3450mAH integrated non-removable battery

Battery Life (target) BlackBerry Power User Profile: 19 hours usage + 8 hours standby

Network:
- FD-LTE 2100/1900/1800/1700/850/2600/900/700/700/800 MHz
- HSPA+ 2100/1900/1700/850/900 MHz
- Dual Carrier 42M support
- Quad band GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900 MHz)

Wi-Fi:
- 802.11 b/g/n for 2.4GHz
- 802.11 a/n for 5GHz
- 802.11 ac for 5GHz
- 4G Mobile Hotspot
- Wi-Fi Direct
- Miracast

Bluetooth:
- Bluetooth 4.0 Low Energy (LE)

GPS:
- Assisted, Autonomous and Simultaneous GPS
- Enabled with preloaded BlackBerry Maps application and for e911capabilities
- Both User Plane & Control Plane GPS is supported
- GLONASS Support, OTDOA

Advanced Sensors:
- Accelerometer, Magnetometer, Gyroscope, Time of Flight (ToF), Ambient light

SIM Interface:
- Nano SIM card (4FF) Supports 1.8V and 3.0V cards

Technology :
- Natural Sound delivering realistic sound quality
- Paratek antenne get strong connectivity and fast data transfers, even in areas with weak coverage

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QcLJAnaxKIc]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eXH5UDFMHfE]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blackberry Passport review

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DmnxbfkKlsw]

Blackberry blend review

Blackberry OS 10.3 wat is nieuw een top 10

BlackBerry HUB waarom is het beter dan android of ios

Does it fit

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Video kwaliteit camera (beta OS 10.3)

Foto kwaliteit camera (Beta OS 10.3)

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2014/08/blackberry-passport-163343.jpeg?itok=E-9D5zuK

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2014/08/blackberry-passport-163340.jpeg?itok=Efcl7Ifj

Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2014/08/blackberry-passport-163341.jpeg?itok=c-7XImtE

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blackberry Passport foto's

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/cdn.bgr.com/2014/10/blackberry-passport-tim-allen.png?w=625

Afbeeldingslocatie: http://c.fastcompany.net/multisite_files/fastcompany/imagecache/inline-large/inline/2014/09/3036320-inline-i-1-the-blackberry-passport-has-sold-out.jpg

Afbeeldingslocatie: http://computergames.ro/wp-content/uploads/2014/09/bb-passport-v-iphone.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 02-11-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 08:25
Top NLB !

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Eindelijk een eigen topic! Heel nice NLB! Kwam er zelf maar niet aan toe.

Ik kan niet meer wachten op dit mooie apparaat. Ik heb het zelf - kort - in handen gehad enkele weken geleden. Eerste gedachten die naar boven kwamen borrelen waren: "premium sexy", "damn wat een nice scherm" en "nieuw toetsenbord!".

Helaas heb ik het niet uitvoerig kunnen testen, het was vooral bewonderen en voelen. Ik had nog wel even geprobeerd om dat toetsenbord te testen, maar met de beperkte tijd was het niet echt gelukt. De grootte van het toetsenbord en de verplaatsing van bijv. space bar maakten dat ik als Q10 gebruiker toch even zal gaan moeten wennen. Maar dat is prima! Wel kon ik even kort scrollen via het toetsenbord en dat was toch wel even awesome! :)

Hopelijk weten we binnnekort meer over de release in Nederland. En vooral, wat dat ding gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

De passport kan 4k filmen op 30 fps.

Dus je kan het even aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328088

Prachtige telefoon inderdaad.
Zelf ook even mogen gebruiken toen BlackBerry bij mij op het bedrijf langs kwam...

Dit word mijn opvolger van de Q10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is die 194 gr correct? Dat is dan een loodzwaar apparaat vergeleken met de meeste telefoons :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
prachtig ding en ben ook benieuwd,alleen lijken mij de afmetingen van het toestel niet handig.
Blackberry kennende zal er wel een fors prijskaartje aan vast hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunth op 30-08-2014 04:30 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:00:
Is die 194 gr correct? Dat is dan een loodzwaar apparaat vergeleken met de meeste telefoons :)
Komt omdat het toestel van RVS is, de fabrikanten die metaal gebruiken gebruiken vaak aluminium wat lichter is.
Gunth schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 04:27:
prachtig ding en ben ook benieuwd,alleen lijken mij de afmetingen van het toestel niet handig.
Blackberry kennende zal er wel een fors prijskaartje aan vast hangen.
Tussen de 500 - 600 euro wat normaal is voor de high end telefoon

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 398486 op 30-08-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572916

Wellicht kun je ook informatie over de Paratek antenne plaatsen.
Of iig een verwijzing maken in de startpost naar deze post:
Anoniem: 572916 in 'reviews: Mobiele netwerken: waarom er soms geen bereik is'
waarschijnlijk zit hij ook in de Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:14
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:50:
... - Hot-swappable MicroSD slot (up to 64GB)
Dit schijnt zelfs 128GB te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 572916 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:01:
Wellicht kun je ook informatie over de Paratek antenne plaatsen.
Of iig een verwijzing maken in de startpost naar deze post:
Anoniem: 572916 in 'reviews: Mobiele netwerken: waarom er soms geen bereik is'
waarschijnlijk zit hij ook in de Passport.
Een paratek antenne heeft +/-20dbm meer bereik dan een iphone 4 of 5 als voorbeeld en zal daarom bij slecht bereik beter bereikbaar zijn maar ook de kwaliteit goed houden. Een ander voordeel is dat je weinig drop-outs zal hebben waar de iphone wel last van heeft en dat ligt niet aan het netwerk van de provider maar meestal aan het toestel.

Een Nokia van 15 jaar geleden heeft gewoon beter bereik dan elk toestel,daarnaast worden veel toestellen in China gemaakt met standaard goedkopere oplossingen om de prijs scherp te houden.

Een ander voordeel van Blackberry Paratek is dat het stroom kan besparen op je toestel, altijd zorgt voor uitstekend gespreks kwaliteit, zeer snelle internet verbinding en heeft geen last van een dead grip wat zorgt voor een slechter signaal.

Ook providers kijken naar toestellen en drop outs op hun netwerk. De iphone 4/4S zijn toestellen toendertijd extreem veel drop outs hadden tov van een gemiddeld chinees android toestel en Blackberry stak daar verboven uit, maar Blackberry heeft altijd al kwalitieit gehad in zijn toestellen.

Ik heb ook meerdere mensen geholpen waaronder iemand uit Belgie met een iphone 5S die thuis maar tot 1 bar bereik had of niks. Ik heb hem het advies gegeven om een Blackberry Z30 te nemen en zijn bereik ging meteen naar minimaal 3 bars. Dit lees je ook terug in forums dat het bereik met de Z30 op slecht plekken meteen een stuk beter is tov andere merken.

De klant kiest zelf voor welk toestel hij gaat maar vergeet niet dat zowel de Blackberry Z10 als Z30 technisch meer prijzen in de wacht sleept dan andere merken dankzij deze kwaliteit maar men koopt
liever een toestel die iedereen heeft en dan klagen bij de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
Wat een mooi toestel! Ik heb zelf al hands on gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
pineapple23 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:47:
Jij ook al, wat verrassend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pineapple23 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:47:
Hoe/waar doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Bij de meeting van www.bbhub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 23:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep BlackBerry Passport, BlackBerry Blend, BlackBerry 10.3 en een vooruitblik op BES 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi 1 dagje voor me verjaardag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Met het naderen van de officiële aankondiging van de BlackBerry Passport, komen er natuurlijk steeds meer geruchten over de mogelijke prijs die dit toestel gaat krijgen.

Wat voor mij opvalt is de volgende website: www.haym.info waar de BlackBerry Passport in is opgenomen met een prijs, namelijk 649,- euro inc. btw.

Dit betekent wat mij betreft absoluut niet dat dit de officiële prijs gaat worden, maar geeft misschien toch wel een aardige richting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsyaboy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:57:
Met het naderen van de officiële aankondiging van de BlackBerry Passport, komen er natuurlijk steeds meer geruchten over de mogelijke prijs die dit toestel gaat krijgen.

Wat voor mij opvalt is de volgende website: www.haym.info waar de BlackBerry Passport in is opgenomen met een prijs, namelijk 649,- euro inc. btw.

Dit betekent wat mij betreft absoluut niet dat dit de officiële prijs gaat worden, maar geeft misschien toch wel een aardige richting aan.
en hoe serieus neem jij hun als er staat "Blackberry 7.1 OS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
itsyaboy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:57:

Ik denk nog steeds 579 euro maar zag vanmorgen op een duitse forum dat de paspoort voor de prijs € 575,00 wordt aangeboden ,dus er is hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 20:18
Ik vind het echt een mooi ding. Het is wel te merken dat smaken verschillen, want bij sommige artikelen over deze Blackberry zie ik mensen vaak zeggen dat ze het lelijk vinden en dan heb ik echt zoiets van "wat!?....wat!?!". Hoe het eruit ziet is juist het eerste wat mij aantrok tot deze telefoon. Oh well.

Ik kan gelijk al de meerwaarde van deze scherm zien bij het browsen en tekst verwerken. Dat je de keyboard als zijnde een trackpad kan gebruiken is gewoon handig, Schermpje kantelen, en met je duim scrollen over de keyboard, ik denk dat ik daarna niet anders meer zal willen.. Voor games en filmpjes kijken lijkt het mij dan weer minder handig/mooi (zwarte randen door de resolutie) maar daar gebruik ik mijn mobiel eigenlijk haast nooit voor.

Het is nu nog wachten op reviews en de uiteindelijke prijs, maar grote kans dat dit mijn volgende telefoon wordt en gelijk ook mijn eerste Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
[b]alexmeijer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:26:
en hoe serieus neem jij hun als er staat "Blackberry 7.1 OS"
Ja scherp, dat is de vraag dus. Vind vooral ook vreemd dat ze nu al die prijs op de website zetten. Lijkt mij dat er wel enige afspraken daarover zijn toch? Kende de website hier, maar ziet er legitiem uit? Heb natuurlijk geen bodemonderzoek gestart naar de authenciteit van de website ;)
[b]OssieW schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:32:
Het is nu nog wachten op reviews en de uiteindelijke prijs, maar grote kans dat dit mijn volgende telefoon wordt en gelijk ook mijn eerste Blackberry.
Zeker, de prijs is van enorm belang! Net als die reviews natuurlijk voor zover deze enigszins objectief kunnen blijven... Mocht het je overtuigen om een eerste BlackBerry aan te schaffen, dan doen zij dus blijkbaar toch iets goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik denk dat de Passport toch echt het toestel van 2014 wordt. Vandaag is de nieuwe Iphone 6 en Iphone 6s gepresenteerd en als je kijkt naar de specificaties, dan verliest de Iphone 6 het aan alle kanten van de Blackberry Passport. Het scherm van Iphone 6 krijgt een resolutie van 750x1334 pixels waar de Passport een resolutie heeft van 1440x1440 pixels. Dat is een PPI van 453 tegenover de 326 PPI van de Iphone 6. Verder heeft de Iphone 6 een dualcore A8-processor geklokt op 2Ghz waar de Passport een Quadcore Snapdragon 800-processor krijgt geklokt op 2,26Ghz. Over de batterij hoeven we het niet te hebben. De Iphone 6 heeft een 1810MAh batterij, de Passport een 3450mah batterij.

Zelfs als je kijkt naar de camera, dan zijn de cijfers in het voordeel van de Passport. 13 MP tegenover 8MP. Zakelijk gezien is er geen betere keus dan de Passport. Nu wordt het belangrijk om de marketing op orde te hebben en de Passport juist onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Verge poll " the most exciting new phone" is na 2 dagen in het voordeel van Blackberry en laten we eerlijk zijn het is ook de meest vernieuwde toestel met de nieuwste Blackberry OS. Als je alleen al bedenkt dat de iphone al gelanceerd is dan doet de Passport het erg goed.

De specificatie's van de Blackberry zijn ook veel beter dan de iPhone 6 ,waarbij de Passport een betere batterij heeft, hogere resloutie en veel beter bereik.

Afbeeldingslocatie: http://n4bb.com/media/uploads/2014/09/passport-poll-710x434.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Blackberry zal spijtig genoeg niet de verkoops aantallen halen die Apple haalt.
Iphone6+ is al uitverkocht in america.
Ik heb nog niemand tegengekomen met een z10 hier in BE,mensen vinden het wel een leuk en goed toestel
maar grijpen snel naar hun iphone.
Mss komt er nu verandering in

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
apple producten zijn voor de isheep (zij die geloven in de marketing van apple) blackberry, moet gewoon doen waar ze goed in zijn, communicatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlackBerry verdient ook aan iPhone's omdat ze alle markten bedienen denk aan BES 10,12, BBM en Apple Carplay :)

p.s. BlackBerry gaat voor 10M toestellen dit jaar maar gaat gewoon verder met zijn strategie van het bedienen van alle mobile platformen terwijl de concurrent vecht om marktaandeel verdient BlackBerry ook aan de concurrent.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 12-09-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De interesse in de Blackberry Passport is er in ieder geval wel. Men vindt het een toestel die opvalt. Tegenwoordig vallen weinig toestellen meer op. Het zijn allemaal wel van die grijze muizen. Met de specificaties is ook helemaal niks mis mee. Sterker nog: ik zou de specificaties willen kwalificeren als top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
BlackBerry is een bekende naam. Het is een toestel dat ook zeker opvalt. Mensen hebben in ieder geval iets te kiezen.

Ik ben zeer benieuwd hoe populair dit toestel gaat worden.

Anoniem: 340182

Zit te twijfelen tussen een iPhone 6 en de BB Passport. Ben nu trotse bezitter van een Q10 en moet eerlijk toegeven dat ik dit wel een gaaf toestel vind. Ben dagelijks veel van huis en moet veel academische artikelen lezen. Denk dat deze BB daar wel geschikt voor is door het brede beeldscherm. :)

Topicstarter
Anoniem: 340182 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:14:
Zit te twijfelen tussen een iPhone 6 en de BB Passport. Ben nu trotse bezitter van een Q10 en moet eerlijk toegeven dat ik dit wel een gaaf toestel vind. Ben dagelijks veel van huis en moet veel academische artikelen lezen. Denk dat deze BB daar wel geschikt voor is door het brede beeldscherm. :)
Het lezen op zo'n scherm is goed en met een zeer hoge resolutie :) en je hebt natuurlijk een uniek toestel met stereo speakers, paratek antenne dus altijd goed bereik en een geweldig keyboard _/-\o_ .

O ja OS 10.3 out of the box.

• emporio81
En niet te vergeten: de Amazon App Store vooraf geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De Blackberry Passport is te pre orderen via Media Markt Duitsland. De prijs die wordt vermeld bedraagt 599 euro.

http://crackberry.com/med...rders-blackberry-passport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, prijs is redelijk fors maar ik denk toch goed geprijsd.
Het komt nog niet in de buurt van een nieuwe appeltje telefoontje.

Nog even wachten en we mogen hier ook genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Het is natuurlijk ook de introductieprijs. Volgens mij zat de introductieprijs van de Q10 ook rond 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Radical1980 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:44:
Het is natuurlijk ook de introductieprijs. Volgens mij zat de introductieprijs van de Q10 ook rond 550 euro.
550 voor de Passport zou ik voor tekenen!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlackBerry passport bij de mediamarkt van de site gehaald omdat er al teveel preorder zijn gedaan zegt mediamarkt Duitsland.

Ik denk dat ze maar een bepaalde hoeveelheid krijgen en dat die al ruim verkocht zijn en dat ze maar snel het toestel van de site hebben gehaald anders hebben ze een probleem :)

Het zullen er geen 4 miljoen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 16-09-2014 22:13 ]

• itsyaboy
Anoniem: 103465 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:13:
BlackBerry passport bij de mediamarkt van de site gehaald omdat er al teveel preorder zijn gedaan zegt mediamarkt Duitsland.

Ik denk dat ze maar een bepaalde hoeveelheid krijgen en dat die al ruim verkocht zijn en dat ze maar snel het toestel van de site hebben gehaald anders hebben ze een probleem :)

Het zullen er geen 4 miljoen zijn.
Ik zag hem inderdaad niet meer op de website staan. Toch iets te enthousiast van MediaMarkt DE... ach het is ook nog geen 24 september, dus laten wij vooral dat afwachten :)

EDIT:
Op de website van coolblue.nl staat nu als verwachte leverdatum de week van 20 - 24 oktober. Eerder gaven ze wat anders aan. Ben benieuwd wat nu werkelijkheid gaat worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door itsyaboy op 17-09-2014 13:21 ]

Topicstarter
itsyaboy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:19:
[...]

Ik zag hem inderdaad niet meer op de website staan. Toch iets te enthousiast van MediaMarkt DE... ach het is ook nog geen 24 september, dus laten wij vooral dat afwachten :)

EDIT:
Op de website van coolblue.nl staat nu als verwachte leverdatum de week van 20 - 24 oktober. Eerder gaven ze wat anders aan. Ben benieuwd wat nu werkelijkheid gaat worden :)
Het begint er steeds meer op te lijken dat er een tekort is bij de lancering ivm preorders net als met de BlackBerry Z3 welke nog steeds niet goed leverbaar is.

itsyaboy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:19:
[...]

EDIT:
Aii dit is matig...
Dacht hem zo vlak na me verjaardag te kunnen halen.
Want inderdaad het was de laatste week van september verwacht...

• Mahone
edit: sorry, oud nieuws

[ Voor 87% gewijzigd door Mahone op 18-09-2014 10:31 ]

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:29
Dit toestel heeft mijn aandacht. Ik vind 'm echt superslick eruit zien. Ik 'mag' al verlengen bij m'n provider maar doe dat nog niet alvorens ik een kans gehad heb deze telefoon in mijn handen te houden. Het belangrijkste voor mij is nog altijd het snel kunnen messagen en informatie opzoeken. Dat lijkt bij deze telefoon wel snor te zitten. Het app aanbod boeit me niet echt; Whatsapp, Facebook, Maps(alternatief) en Rabobank is voldoende. Is er voor die laatste eigenlijk al een goed werkend BB OS 10 (Android?) variant.

Enige waar ik nog over twijfel is het formaat. Niet zo zeer het scherm maar; hoe ligt-ie in de hand en; past-ie wel (comfortabel) in m'n broekzak? We zullen zien. Ben zeer onder de indruk hoe BB zijn rug aan het rechten is. Vind de Bold 9000 nog steeds één van de fijnste telefoons die ik ooit heb gehad :)

Check pdashop.nl voor een review van iemand die het toestel 2 weken mocht testen. De review belooft veel! :)

• Tha-PC-Legend
Anoniem: 340182 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:46:
Check pdashop.nl voor een review van iemand die het toestel 2 weken mocht testen. De review belooft veel! :)
Die had ik gelezen idd. Ziet er goed uit al ben ik dan weer net benieuwd naar de minpunten die hij benoemd: bellen met het apparaat en broekzak. Beiden formaat gerelateerd. Neemt niet weg dat hij nogsteeds lovend is en.. Aan alles valt te wennen. Genoeg mensen die inmiddels 5,5"+ telefoons bezitten.

In de review word ook aangegeven dat zijn bank apps makkelijk te installeren waren. Hier op GoT las ik echter dat de Rabo app zeer traag is. Dat zou dan weer jammer zijn. Geen dealbreaker though. We wachten af ;)

• itsyaboy
Tha-PC-Legend schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:27:
[...]

Die had ik gelezen idd. Ziet er goed uit al ben ik dan weer net benieuwd naar de minpunten die hij benoemd: bellen met het apparaat en broekzak. Beiden formaat gerelateerd. Neemt niet weg dat hij nogsteeds lovend is en.. Aan alles valt te wennen. Genoeg mensen die inmiddels 5,5"+ telefoons bezitten.

In de review word ook aangegeven dat zijn bank apps makkelijk te installeren waren. Hier op GoT las ik echter dat de Rabo app zeer traag is. Dat zou dan weer jammer zijn. Geen dealbreaker though. We wachten af ;)
Ik heb op de Rabobank app uit Snap geprobeerd en dat werkt zo fucking traag. Ik lees vergelijkbare reacties van andere Nederlandse BlackBerry gebruikers.

Het alternatief is de mobiele website van Rabobank (m.rabobank.nl) en dat werkt eigenlijk ongeveer hetzelfde. Je logt er ook mee in met dezelfde code. Het werkt best snel en soepel het enige wat ik vervelend vind is dat het geen rekeningnummers en namen kan opslaan. Mja, zoals ik toen advies kreeg, je kan dat copy & paste uit je notities app doen. I know, een work-around, maar het werkt.

• Tha-PC-Legend
itsyaboy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:45:
[...]

Ik heb op de Rabobank app uit Snap geprobeerd en dat werkt zo fucking traag. Ik lees vergelijkbare reacties van andere Nederlandse BlackBerry gebruikers.

Het alternatief is de mobiele website van Rabobank (m.rabobank.nl) en dat werkt eigenlijk ongeveer hetzelfde. Je logt er ook mee in met dezelfde code. Het werkt best snel en soepel het enige wat ik vervelend vind is dat het geen rekeningnummers en namen kan opslaan. Mja, zoals ik toen advies kreeg, je kan dat copy & paste uit je notities app doen. I know, een work-around, maar het werkt.
Dat is jammer, want als ik ergens niet tegen kan is dat (software op) devices traag is. Maar goed, zoals ik al zei: het is geen dealbreaker en wie weet dat een update van de Android app er ook wel voor zorgt dat het beter draait op BB OS.

Anyway, nu de release op 24 sept. afwachten en hopen dat wij inderdaad in oktober aan de beurt zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:X

[ Voor 227% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 21-09-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:
The Verge poll " the most exciting new phone" is na 2 dagen in het voordeel van Blackberry en laten we eerlijk zijn het is ook de meest vernieuwde toestel met de nieuwste Blackberry OS. Als je alleen al bedenkt dat de iphone al gelanceerd is dan doet de Passport het erg goed.

De specificatie's van de Blackberry zijn ook veel beter dan de iPhone 6 ,waarbij de Passport een betere batterij heeft, hogere resloutie en veel beter bereik.

[afbeelding]
Heel CB heeft gestemd, zelfde als toen met de Z10 heeft niks met de realiteit te maken :+

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Anoniem: 103465 schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:27:
BlackBerry Passport € 579 vs BlackBerry Z30 € 369,00 vs iPhone 6 € 699,00

[afbeelding]

Passport Specs € 579.00
Quadcore 2,3 GHz
3 GB RAM
13 MP OIS – Rear Camera
4.5″ LCD 1440×1440
453 PPi
3450 mAh internal battery
32GB Embedded Storage
SD upgradable to + 128 GB

BlackBerry Z30 Specs € 369,00
Dualcore 1,7 GHz
2 GB RAM
8 MP OIS – Rear Camera
5 ″ LCD 720x1280
295 PPi
2880 mAh internal battery
16 GB Embedded Storage

iPhone 6 Specs € 699,00
Dual Core 1,4 GHz
1 GB RAM
8MP – Rear Camera
4.7″ LCD 1334×750
326 PPi •1810 mAh internal battery
16GB Embedded Storage
SD non upgradable

Het is ook wel duidelijk dat de BlackBerry Passport met OS 10.3 niet te vergelijken is met de iPhone 6 op gebied van specificatie en software.

Als beste alternatief en prijs is de BlackBerry Z30 een geweldig toestel met stereo speakers, natural voice en paratek technologie voor beter bereik wat ook allemaal op de BlackBerry Passport terug te vinden is. De BlackBerry Z30 is een Apple 6 killer welke enorm wordt onderschat. :)F
Mwah ik heb de benchmarks gezien tussen de Z30 en de Iphone 6 bye bye Z30, benchmarks van de Passport - Iphone 6 Bye Bye blackberry, en dat met een dualcore geklocked op 1,4 Ghz. Snap best dat je BB minded bent maar je moet niet de realiteit uit het oog verliezen :P :9

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:46
Welke benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/638153 benchmark Passport vooralsnog en YouTube: iPhone 6 vs Samsung Galaxy S5 vs iPhone 6 Plus - Benchmark Speed Test kijk en vergelijk.

En ja Iphone is "maar" een dualcore.......... :+

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 21-09-2014 21:37 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[

Mwah ik heb de benchmarks gezien tussen de Z30 en de Iphone 6 bye bye Z30, benchmarks van de Passport - Iphone 6 Bye Bye blackberry, en dat met een dualcore geklocked op 1,4 Ghz. Snap best dat je BB minded bent maar je moet niet de realiteit uit het oog verliezen :P :9
Het gaat me niet om benchmarks maar meer op prijsverschil en wat je daarvoor krijgt. Als iemand een iPhone wil voor dat geld met op dit moment een buggy ios 8 (washington post,BBC) dan is dat een vrij keuze.

Opmerkingen online ios 8 update :S apple forum

This is really pissing me off. I think it may be time for a new phone. In Itunes if I restart to factory settings that means all my pictures will be gone correct ugh

I also have a "Stupid phone". They told me it was smart, I beg to differ

My phone is not sending, receiving or showing any past text messages at this point. I have done what is suggested above with no change to the malfunction. Looking forward to resolution.

Agh! My iPhone 5s just went black...I cannot turn it off, I think it's still on because if I hold the button down Siri says she's sorry but cannot take any commands right now and please try back later.

I can't receive (frozen) a message alert/notification when i'm playing games..

http://www.computerworld....os-8-problems-itbwcw.html

http://nypost.com/2014/09...-no-shortage-of-problems/

En zo zijn er nog veel meer site als zdnet,BBC etc en appe forums. Maar goed het is de media :X

Overigens alle BlackBerry toestellen zijn dual-core (behalve de passport) ,maar quadcore of meer is niet boeien als besturingssystemen of appss daar geen gebruik van maken.Dus het gaat mij niet om benchmarks :)

Ik ben zeker liefhebber van BlackBerry 10 en als die ook op een ander leuk merkje zou draaien dan zou ik dat zekers kopen, zelfs een Apple met BlackBerry 10 ;w

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 21-09-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Anoniem: 103465 schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:45:
[...]

Het gaat me niet om benchmarks maar meer op prijsverschil en wat je daarvoor krijgt. Als iemand een iPhone wil voor dat geld met op dit moment een buggy ios 8 (washington post,BBC) dan is dat een vrij keuze.
Hoezo Buggy, die van mijn beide kinderen ( 5s en 5 ) draaien als een jekko op 8.0

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Benchmarks zijn leuk voor bijvoorbeeld desktops die je voor het zwaardere rekenwerk of gaming gaat gebruiken. Als op een smartphone alles gewoon goed in elkaar steekt en vloeiend werkt, kortom als de ervaring goed is, dan maken die paar punten extra echt niet uit.

Ik heb hier twee devices met ios 8 en die werken overigens prima; doen wat het moeten doen. Niks mis mee. BB OS 10 daarentegen doet dat ook, op zijn manier. Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Tha-PC-Legend schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:49:
Benchmarks zijn leuk voor bijvoorbeeld desktops die je voor het zwaardere rekenwerk of gaming gaat gebruiken. Als op een smartphone alles gewoon goed in elkaar steekt en vloeiend werkt, kortom als de ervaring goed is, dan maken die paar punten extra echt niet uit.

Ik heb hier twee devices met ios 8 en die werken overigens prima; doen wat het moeten doen. Niks mis mee. BB OS 10 daarentegen doet dat ook, op zijn manier. Ieder zijn ding :)
Eens, maar om de Z30 nu een Iphone 6 killer te noemen.... :+ de passport ala dat moeten we nog f afwachten :P :9

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dave1972 schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:52:
[...]

Eens, maar om de Z30 nu een Iphone 6 killer te noemen.... :+ de passport ala dat moeten we nog f afwachten :P :9
zou het moet veranderen is prijs killer ipv iPhone 6 killer daar ben ik het wel met je eens dat was ook de opzet :ga het eens aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De BlackBerry Passport € 579 vs BlackBerry Z30 € 369,00 vs iPhone 6 € 699,00

Afbeeldingslocatie: http://berryflow.com/wp-content/uploads/2014/09/Passport_iPhone6_X.jpg

Passport Specs € 579.00
Quadcore 2,3 GHz
3 GB RAM
13 MP OIS – Rear Camera
4.5″ LCD 1440×1440
453 PPi
3450 mAh internal battery
32GB Embedded Storage

BlackBerry Z30 Specs € 369,00
Dualcore 1,7 GHz
2 GB RAM
8 MP OIS – Rear Camera
5 ″ LCD 720x1280
295 PPi
2880 mAh internal battery
16 GB Embedded Storage

iPhone 6 Specs € 699,00
Dual Core 1,4 GHz
1 GB RAM
8MP – Rear Camera
4.7″ LCD 1334×750
326 PPi •1810 mAh internal battery
16GB Embedded Storage
SD non upgradable

Het is ook wel duidelijk dat de BlackBerry Passport met OS 10.3 niet te vergelijken is met de iPhone 6 op gebied van software.De BlackBerry Z30 draait nog op 10.2.1 en zal in oktober/november een update krijgen naar 10.3.x.

Als beste alternatief qua prijs is de BlackBerry Z30 een geweldig toestel met stereo speakers, natural voice en paratek technologie voor beter bereik wat ook allemaal op de BlackBerry Passport terug te vinden is. De BlackBerry Z30 is een prijskiller welke enorm wordt onderschat. :)F want met een 64GB SD kaart heb je gewoon voor een prijs van € 420 een toestel met 5" scherm en 80 GB geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 21-09-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
John Chen heeft in een interview bekend gemaakt dat de Blackberry Passport 599 dollar gaat kosten zonder contract in US. http://crackberry.com/bla...ost-599-without-subsidies

Ik denk dat dit een goede prijs is. Je gaat onder de Iphone 6 zitten. Op specificaties kan de Iphone 6 zich sowieso niet meten met de Blackberry Passport. In werkelijk alles wint de Passport het. Hogere resolutie scherm, een quadcore-processor tegenover de dualcore van de Iphone 6, uitbreidbaar geheugen, grotere batterij en 13MP-camera tegenover de 8 MP van de Iphone 6. Nou zeggen cijfers niet altijd alles, maar het is wel lekker als je op specificaties hogere getallen kunt laten zien.

Wat te denken van de 3450mah batterij? Een van de grootste batterijen op dit moment. De Huawei Ascend Mate 7 heeft een grotere batterij, 4100mah. De nieuwe Samsung Galaxy Note 4 komt met een batterij van 3220mah. Galaxy Note Edge met een 3000mah.

Dus volgens mij heeft alleen de Huawei Ascend Mate 7 een grotere batterij of je moet nog een verdwaald Chinees merk hebben die boven die van de Passport uitkomt. Meer dan prima specificaties. Dit wordt een van de beste toestellen van 2014.

[ Voor 82% gewijzigd door emporio81 op 22-09-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

dave1972 schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:28:
[...]
Lekkere interpunctie, ik moest je post drie keer lezen voordat ik het een beetje begreep.

Benchmarks mij nooit zo veel. Ik ben vooral benieuwd naar de uiteindelijke beleving van de telefoon en het OS.

Qua OS ben ik altijd een groot voorstander geweest van BlackBerry, iOS viel me toentertijd behoorlijk tegen (dat was dan wel in 2007-2008) maar dat is ondertussen vast wel beter ontwikkeld. De hardware van Apple was daarentegen wel echt dik in orde. (hoewel de bouwkwaliteit van de 9900 ook geweldig is hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Vanaf 1 oktober beschikbaar bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Voor de geïnteresseerden het evenement is live te volgen, 15:00 Nederlandse tijd!

Heel benieuwd of er nog aanvullende producten / diensten bekend worden gemaakt. Ik verwacht in ieder geval Blend en misschien ook iets over de Classic, de Z3 voor de Westerse markt of de Z20!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik zat even naar de specificaties van de Blackberry Classic te kijken en ik moest wel even goed kijken bij het aantal PPI. De Classic krijgt een 1440x1440 resolutie scherm. Dat komt neer op een PPI van 582(!) Hoogste PPI op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 12:31
Ik kan ook niet wachten tot de introductie! Op het moment toen ik hem zag dacht ik: dit is het perfecte formaat.

Heb zelf een Sony Xperia Z Ultra. Een 6.4 inch smartphone en deze is prima in gebruik, maar hij is te hoog.

Laat de breedte van dit toestel precies hetzelfde te zijn als de Z Ultra maar een stuk minder hoog! Beetje beste van beide werelden: smartphone met schermproporties van een phablet in een compact formaat.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

• JL Koppelle
  • Laatst online: 15:32
http://live.blackberry.events/ De presentatie van de Passport is nu live.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Blend is beschikbaar via us.blackberry.com :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• OssieW
Ik vind de automatische volume controle door de Passport zelf wel handig, tenminste als het goed werkt. Nooit meer handmatig de volume moeten veranderen van een gesprek als de persoon te zacht praat, of als de omgeving teveel geluid afgeeft. Eigenlijk een heel simpele en logische feature.

Jammer dat dit (waarschijnlijk) niet gaat werken met mijn bluetooth op de fiets, dat zou nóg handiger zijn.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-06 19:02

ITsEZ

parttime all-rounder

What you see is always what you get.

• Radical1980
Kwam nog een review tegen op Mashable http://mashable.com/2014/09/24/blackberry-passport-review/

• sjanssen15
Ik vind het erg jammer van die introductie prijs. Ze lieten bij de live show al merken dat dit een puur zakelijke telefoon zal worden, mensen met genoeg geld (of bedrijven met genoeg geld).

Het er erg naar uit gekeken. 550 was mijn max wel geweest voor een telefoon.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

• Radical1980
sjanssen15 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:33:
Ik vind het erg jammer van die introductie prijs. Ze lieten bij de live show al merken dat dit een puur zakelijke telefoon zal worden, mensen met genoeg geld (of bedrijven met genoeg geld).

Ik denk toch dat de prijs voor het einde van het jaar lager is dan 550 euro. Maar dat denk ik.

• OssieW
Is diegene die op shopblackberry te koop is ( http://store.shopblackber...US/pd/productID.307766800 ) ook gewoon te gebruiken met de Nederlandse providers? Of zijn die bands niet compatibel?

Supported Bands:
US: FD-LTE: 1,2,3,4,5,7,813,17,20
HSPA +: 1,2,4,5/6, 8, EDGE

Het lijkt alsof deze meer support dan de Duitse versie

Netzwerk:
LTE 3,7,8,20
HSPA+ 1,2,5/6, 8, EDGE

Of zeg ik nou foute dingen?

• sjanssen15
Bij het bestellen kun je alleen US of Mexico aanvinken. HElaas, want een convertie van USD naar EURO was leuk geweest :P

• Mahone
650 euro in de duitse blackberry store

Anoniem: 365201

599 dollar = 467 euro maar zoals altijd hanteren ze dollar = euro prijs en worden wij in Europa weer eens lekker genaaid. Ik heb zeker interesse maar de introductieprijs is voor mij veels te hoog dus dat wordt eerst een paar maanden wachten denk ik.

• OssieW
Ik kan het wel naar een Amerikaans adres laten versturen (ik vind de €467 prijs ook wat aantrekkelijker) ik maak me meer zorgen dat de US telefoon bij sommige NL providers niet zal werken qua data/3g, of dat mijn Europese creditcard bij het bestellen mogelijk niet geaccepteerd wordt.

• Gunth
Idd prijs is veel te hoog,dit gaat het niet worden.
Gaan ze het nooit snappen dat ze eerst meer toestellen moeten verkopen om een hoger markt aandeel te krijgen.
Mensen kopen liever een high end android of iPhone voor die prijs.

Bij Belsimpel bieden ze hem aan voor 595 euro excl. verzendkosten.

• emporio81
Gunth, het toestel is gewoon te pre orderen bij smartphoneshop.nl voor een bedrag van 599 euro. Dit is 100 euro goedkoper dan de Iphone 6.

• pineapple23
Gunth schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:49:
Gaan ze het nooit snappen dat ze eerst meer toestellen moeten verkopen om een hoger markt aandeel te krijgen.
Daarvoor hebben ze nu de z10,z3 en classic

Gunth schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:49:
Andere high-end telefoons komen ook met die hogere 'adviesprijs' op de markt:
De Samsung Galaxy S5 Zwart voor €650
De HTC One (M8) 16GB Grijs voor €700
De Sony Xperia Z3 16GB Zwart €600
De Samsung Galaxy Note 4 Zwart voor €750
De Nokia Lumia 1520 Wit voor €700

Als overstapper van android, nexus5, naar de Q10 merkt ik dat blackberry OS:
-Beter is in multi-tasken
-Je door de HUB efficiënter communiceert.
-Je met de browser veel sneller suft (ondanks slechtere processor)
-Je véél meer controle -out the box- hebt over jouw prive gegevens.

Besteld bij Coolblue.
Bekijk ook daar eens de review van, leuk filmpje!

Ik zit ook te twijfelen om bij coolblue te bestellen. Icm met kpn 5gb data abonnement betaal ik 49 euro per maand en een aantal tientjes voor het toestel. Als ik familiekorting aanvraag, dan betaal ik slechts 39 euro per maand. Is wel heel interessant :).

• itsyaboy
Anoniem: 340182 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:19:
Ik zit ook te twijfelen om bij coolblue te bestellen. Icm met kpn 5gb data abonnement betaal ik 49 euro per maand en een aantal tientjes voor het toestel. Als ik familiekorting aanvraag, dan betaal ik slechts 39 euro per maand. Is wel heel interessant :).
39 euro per maand met 5gb data bij KPN? Dat is helemaal niks! Hoeveel belminuten heb je dan?

itsyaboy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:03:
[...]

39 euro per maand met 5gb data bij KPN? Dat is helemaal niks! Hoeveel belminuten heb je dan?
Onbeperkt bellen en smsen. Ik denk dat ik dit ga doen vanavond. Vond het zelf ook al spotgoedkoop. Selecteer bij coolblue BlackBerry passport, kpn premium abonnement en je ziet de prijsopgave. Als je een familielid hebt die ook kpn heeft, kun je familievoordeel aanvragen (dat is 10 euro per maand korting). Anders is het abonnement 49 euro.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is er al iemand die het toestel heeft besteld? Ik ben er serieus over aan het nadenken.. Echter het gewicht doet mij nog twijfelen.. ~195 gram vind ik best veel..

• itsyaboy
Anoniem: 340182 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:25:
[...]
Onbeperkt bellen en smsen. Ik denk dat ik dit ga doen vanavond. Vond het zelf ook al spotgoedkoop. Selecteer bij coolblue BlackBerry passport, kpn premium abonnement en je ziet de prijsopgave. Als je een familielid hebt die ook kpn heeft, kun je familievoordeel aanvragen (dat is 10 euro per maand korting). Anders is het abonnement 49 euro.
Man, dat is echt heel goedkoop! Ik betaal nu voor een Vodafone sim only 33 euro per maand voor onbeperkt bellen/smsen en 2 gb data.. dan is dat van jou toch andere koek. Ik ga dit eens onthouden. Het enige wat wel zo is, is dat ik dan eerst een ander familielid moet overtuigen van KPN..

M'n huidige abonnement loopt pas af in mei 2015.. maar dat gaat mij niet tegen houden om dat ding te kopen. Soms moet je een beetje gek doen... :) Al moet ik er dit keer dan echt 24 maanden mee gaan doen...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik blijf het wel jammer vinden dat men toch wat gefocust lijkt op BES-koppeling (features die niet (volledig) werken zonder BES&een BES die redelijk specifieke omgeving vereist.)

Verder een interessant toestel.

• itsyaboy
begintmeta schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:41:
Ik blijf het wel jammer vinden dat men toch wat gefocust lijkt op BES-koppeling (features die niet (volledig) werken zonder BES&een BES die redelijk specifieke omgeving vereist.)

Verder een interessant toestel.
Welke features bedoel je nu precies?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
itsyaboy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:43:
[...]
Welke features bedoel je nu precies?
Bijvoorbeeld de IMAP en CalDAV/CardDAV functies zijn incompleet (ok, niet direct BES-gerelateerd, maar meer het vereisen van een specifieke omgeving) en om een wazige reden doet de e-mailclient alleen S/MIME als er een BES is.

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 25-09-2014 16:07 ]

• itsyaboy
begintmeta schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:04:
[...]

Bijvoorbeeld de IMAP en CalDAV/CardDAV functies zijn incompleet (ok, niet direct BES-gerelateerd, maar meer het vereisen van een specifieke omgeving) en om een wazige reden doet de e-mailclient alleen S/MIME als er een BES is.
Ik ben maar een doorsnee consument, wat is er dan precies incompleet aan IMAP etc?

Verder heb ik geen idee wat S/MIME is.. tenminste heb het nu opgezocht dan ;) Doen andere e-mailclients wel standaard S/MIME?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
itsyaboy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:30:
...
Ik ben maar een doorsnee consument, wat is er dan precies incompleet aan IMAP etc?
Bij IMAP doet blackberry bijvoorbeeld geen shared folders, bij CalDAV geen taken en zijn user permissions vziw niet compleet geimplementeerd
Verder heb ik geen idee wat S/MIME is.. tenminste heb het nu opgezocht dan ;) Doen andere e-mailclients wel standaard S/MIME?
De meeste clients die ik ken doen dat wel, en zeker een business (en security) georienteerde telefoon zou dat moeten doen. Zoals BlackBerry zelf ook erkent, door het in zijn eigen emailclient te ondersteunen. De keuze om dat alleen in combinatie met een BES te doen lijkt een door marketing ingegeven slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:05

JJ93

Error 418

Wow ik heb me tot nu toe eigenlijk niet al te veel verdiept in BB OS maar na het zien van deze en deze video's moet ik zeggen dat het er echt goed uit ziet!

Toetsenbord met touch in combinatie met de woorden suggesties op het touch screen is ook vrij geniaal bedacht. Sowieso een aantal mooie features voor productiviteit.

Zelf krijg ik niet al te veel emails, en reis ik ook niet super veel. Maar voor een bepaalde doelgroep lijkt mij dit echt een ideaal device. Plus dan nog de extreem hoge accu capaciteit van 3450 mAh.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

sjanssen15 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:33:

Hij is aangekondigd voor 650,
Direct te koop vanaf 599,
En al gedaald naar 580,
Dus hij zal in no-time ook voor jouw prijs te koop zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
begintmeta schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:30:
[...]

Bij IMAP doet blackberry bijvoorbeeld geen shared folders, bij CalDAV geen taken en zijn user permissions vziw niet compleet geimplementeerd

[...]

De meeste clients die ik ken doen dat wel, en zeker een business (en security) georienteerde telefoon zou dat moeten doen. Zoals BlackBerry zelf ook erkent, door het in zijn eigen emailclient te ondersteunen. De keuze om dat alleen in combinatie met een BES te doen lijkt een door marketing ingegeven slecht idee.
Hmm, dat zijn inderdaad wel mindere dingen. Waardoor zou het komen? Iemand vertelde mij via een BBM groep dat dit vrij onduidelijk was...

Dat BlackBerry ervoor kiest om alleen BES S/MIME te geven is ook een gemiste kans. Maar aan de andere kant, niet veel consumenten zullen het missen, dus het heeft waarschijnlijk invloed voor ze.. Misschien meer als argument om BES licenties te verkopen voor bedrijven.. daar zullen ze toch ook in willen groeien...
JJ93 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 03:58:
Wow ik heb me tot nu toe eigenlijk niet al te veel verdiept in BB OS maar na het zien van deze en deze video's moet ik zeggen dat het er echt goed uit ziet!

Toetsenbord met touch in combinatie met de woorden suggesties op het touch screen is ook vrij geniaal bedacht. Sowieso een aantal mooie features voor productiviteit.

Zelf krijg ik niet al te veel emails, en reis ik ook niet super veel. Maar voor een bepaalde doelgroep lijkt mij dit echt een ideaal device. Plus dan nog de extreem hoge accu capaciteit van 3450 mAh.. :)
Even geduld voor de eerste user reviews of dit revolutionaire toestenbord zich ook in de dagelijkse praktijk kan bewijzen. Ik ben rammend snel op mijn Q10 qua typen, dus ik verwacht een evenaring of verbetering van mijn typ performance. Vooral cursor mode ben ik benieuwd naar. Op de Q10 is dat toch niet helemaal vlekkeloos (vandaar ook de Classic) voor tekst selectie.
Anoniem: 601896 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 04:44:
[...]

Hij is aangekondigd voor 650,
Direct te koop vanaf 599,
En al gedaald naar 580,
Dus hij zal in no-time ook voor jouw prijs te koop zijn :p
Waar zie jij hem voor 580,- staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Hmm, ik ken die hele website niet. De prijs veranderde toen ik de pagina herlaadde.. heb jij persoonlijke ervaring met die website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12
Zelf heb ik nog nooit daar wat gekocht. shopreview vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:12:
Is er al iemand die het toestel heeft besteld? Ik ben er serieus over aan het nadenken.. Echter het gewicht doet mij nog twijfelen.. ~195 gram vind ik best veel..
Ach mijn L920 is met 220 gram nog zwaarder en dat went wel. Het is even wennen als ik wissel met mijn S4(die is bijna letterlijk de helft lichter), maar het staat het gebruik niet in de weg. Eigenlijk voelt het wel prettig, je hebt het idee dat je iets stevigs en van goede kwaliteit in handen hebt en niet een stukje lichtgewicht plastic dat zomaar uit je handen kan vallen.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste