Ik voorzie binnenkort een aantal Z30's op V&A.....
Apple iBlow update 8.02 geeft weer problemen en dat is 3x een nieuws OS uitrollen in 9 dagen en dan ook nog dat bend gedoe. Apple Bend & Blow
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y5fY8YyfJe8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y5fY8YyfJe8]
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 27-09-2014 10:12 ]
Hier een goede first impressions van iemand die de Passport niet afschrijft omdat het een BB is
- aan/uit knop moeilijk bereikbaar
- spraakassistent is traag
+ toetsenbord werkt goed, 3 rijen lay-out werkt in de praktijk
+ schermruimte/breedte van het scherm
+ heel snel/dikke specs
+ heel snel/dikke specs
Komt inderdaad over als een eerlijke first impressions! Tenminste open minded benadering van een nieuw (en vooral 'afwijkend') toetsel!
'that it's weird doesn't mean that it's bad' lijkt me exact de juiste instelling voor een Passportreviewer. (quote van de man uit bovenstaande fimpje) Ik had bij het lezen van de reviews van de Amerikaanse techpers die rond de release van de Passport werden gepubliceerd het idee dat ze meer een 'It's a Crackberry, its weird so it's really bad' mindset hadden.
aan en uit knop hoevaak gebruik je die op een BlackBerry , die staat dag en nacht aanRagingPenguin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:10:
Hier een goede first impressions van iemand die de Passport niet afschrijft omdat het een BB.
- aan/uit knop moeilijk bereikbaar (waarom zou je in godsnaam een aan en uitknop w
De spraak assisistent is de beter dan google search en iris omdat het real-time informatie zoek en veel meer kan dan beide apps, maar het is zekers trager dan iris op de apple mede doordat apple gebruikt maakt van de gezochte onderwerpen op basis van de gebruikers, daarom is real-time informatie niet altijd perfect zoals aandelen op een beurs. Wel verwacht ik dat algemene informatie sneller zal worden wanneer 10.3.1 komt want ze moeten er wel aan werken.
Door de schaarste van de BlackBerry Passport liggen de prijzen op Ebay al tegen de $1000,-...
Als je wereldwijd zoekt en je wilt er direct eentje kopen i.p.v. te bieden dan kom ik er eentje tegen van €690,- incl. verz.k.: http://www.ebay.nl/itm/Bl...hones&hash=item4add0f86fbVon Henkel schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:09:
Door de schaarste van de BlackBerry Passport liggen de prijzen op Ebay al tegen de $1000,-...
En als je f twee maanden wacht dan is ie nog maar 400
Pixel 9 Pro XL
Anoniem: 340182
Dat was met voorgaande blackberry's wel zo. Deze is een stuk populairder, dus ik betwijfel dat deze zo snel in prijs gaat zakken. Ga maar uit van 500 over twee maanden.dave1972 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:24:
dave1972 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:24:
Als je beetje kijkt naar Z30 dan moet je nog wel tot Januari wachten totdat hij 400 euro kost of pas tot April 2015. Maar de Passport is populairder dan de z30, dus ik denk niet dat jou verhaal op gaat.
Ik hoop dat BlackBerry nu binnenkort ook pptp vpn gaat ondersteunen, dan zouden ze een gouden zaak doen. De enige redenen die me tegenhoud de Passport te gaan halen.
PPTP moet je eigenlijk gewoon niet per se willen gebruiken (wat kort door de bocht uiteraard), maar naast IKEv2 en wat proprietaire protocollen ook nog OpenVPN (en voor de liefhebbers ook PPTP) zou wel goed zijn.
IKEv2 werkt nu al prima, en is redelijk universeel beschikbaar.
IKEv2 werkt nu al prima, en is redelijk universeel beschikbaar.
[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 29-09-2014 18:25 ]
BlackBerry’s oddball Passport smartphone is actually selling out
BlackBerry never intended for the Passport to be a phone that everyone would want to buy, but it’s clearly got a lot of people excited. It’s already sold out at two online stores and has taken the number one spot in Amazon’s unlocked phones listing.
According to BlackBerry CEO John Chen, more than 200,000 Passports have been ordered since the device launched on Wednesday. That figure isn’t in the same ballpark as the iPhone 6, but it’s undeniably impressive for a device from a company that appeared to be crashing and burning. And it’s already sold better than the Amazon Fire phone.
The chunky, awkward-looking Passport is also sold out not just on BlackBerry’s own store, but also over at Amazon. Early orders shot it past all other unlocked phones, and that’s amazing to see for a couple of reasons. For one, it’s a BlackBerry. On top of that, it’s a $600 phone.
While that’s not necessarily expensive for an unlocked flagship device, it’s a lot more than Amazon shoppers normally spend.
Other phones in the top ten include the $80 Blu Advance 4.0 and the $170 Samsung Galaxy S3 Mini — which is more than a year and a half old. Top-shelf phones don’t generally sell that well in this particular category on Amazon, but the Passport is for some reason.
What is it that’s convincing people to buy the Passport? Is it the fact that BlackBerry sweet talked Amazon into letting them ship the phones with their App Store pre-installed? Is it the massive battery and crazy endurance it provides? The QWERTY keyboard?
Maybe it really is that weird square screen. Reviewers have been saying how good desktop websites look on it and how awesome the extra space is for productivity apps. BlackBerry was aiming the Passport at hard-working business types, and so far it looks like the hit the mark.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Coolblue gaat bekijken of ze de witte BlackBerry passport kunnen leveren. Hiermee zouden ze de eerste zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 30-09-2014 21:35 ]
filmpje bestaat niet?Anoniem: 103465 schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:24:
Coolblue gaat bekijken of ze de witte BlackBerry passport kunnen leveren. Hiermee zouden ze de eerste zijn.
[video]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Anoniem: 14065
Zou het cool vinden als BB de slag terug weet te maken. Ben zakelijk 2 jaar geleden overgestapt van BB naar iPhone en moet eerlijk bekennen dat ik de agenda, contacts en mail implementatie van Apple echt zwaar ruk vind. Verder ook nooit echt gewend aan typen op een touchscreen. Al het overige is dan wel weer goed (apps etc.).
Ik kan echt niet wachten, als het goed is krijg ik mijn Passport deze week.
Eindelijk weer een "echt" QWERTY toetsenbord. (momenteel Z10)
Dingen waar ik wel benieuwd naar ben:
-Het gewicht; gewicht is niet heilig maar ik vind hem toch wel aardig zwaar.
-Het formaat; hoe hij in m'n broekzak past.
Eindelijk weer een "echt" QWERTY toetsenbord. (momenteel Z10)
Dingen waar ik wel benieuwd naar ben:
-Het gewicht; gewicht is niet heilig maar ik vind hem toch wel aardig zwaar.
-Het formaat; hoe hij in m'n broekzak past.
Hier (gewoon een showcase van de witte Passport) YouTube: BlackBerry Passport White by 3D model store Humster3D.com
Zit er zelf ook naar de Passport te kijken... denk alleen dat het tot ergens midden Q2 2015 gaat duren eer ik hem aanschaf (ivm kosten). Nu eerst van Z10 naar de Z30, over twee weekjes
Ik heb momenteel de keuze om de passport met wat korting (45€) te krijgen, echter ga ook ik tot Q2 2015 wachten denk ik. Dus er niet voor gegaan.
Overigens hoop ik dat BlackBerry nog met een tussenmodel komt, ala wat Sony heeft gedaan met de compact versie voor de Z10 of Z30.
De Z30 vindt ik overigens net niet, ik zou gewoon bij de Z10 blijven.
Overigens hoop ik dat BlackBerry nog met een tussenmodel komt, ala wat Sony heeft gedaan met de compact versie voor de Z10 of Z30.
Ik ben van de z10 naar de z30 gegaan (kon een goeie deal maken) en vond dat juist wel de moeite waard. Moest even aan het scherm en het grotere formaat wennen, maar alles draait net wat sneller en de accuduur is echt stukken beter.
Hopelijk komt er wel een nieuwe alltouch-bb, dan ga ik die overwegen ipv de Passport.
Hopelijk komt er wel een nieuwe alltouch-bb, dan ga ik die overwegen ipv de Passport.
Hmm, op grond waarvan, heb je ze beiden in bezit gehad?beyazz06 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:24:
[..]
Ik heb eerste de Z10 gehad en toen de Z30 genomen ,moet zeggen de voordelen zijn de batterij ,groter scherm en de stereo speakers en daarnaast is 5 inch qua werken prettig. kun je een leuke deal maken dan zou ik het zekers doen.RzrBck schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:15:
[...]
Hmm, op grond waarvan, heb je ze beiden in bezit gehad?
Anoniem: 392811
Ik heb de passport vandaag (in Vancouver) in de handen mogen houden en het valt me op dat de telefoon verrassend licht is. Het toetsenbord werkt zeer goed en de gestures op het toetsenbord zijn handig in de praktijk.
Heb de passport niet in de broekzak gestoken dus over het comfort kan ik niet oordelen
Heb de passport niet in de broekzak gestoken dus over het comfort kan ik niet oordelen
En dan is de vraag natuurlijk... ga je er 1 nemen?Anoniem: 392811 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:24:
Ik heb de passport vandaag (in Vancouver) in de handen mogen houden en het valt me op dat de telefoon verrassend licht is. Het toetsenbord werkt zeer goed en de gestures op het toetsenbord zijn handig in de praktijk.
Anoniem: 398486
Assistent is wat langzaam, ik snap alleen niet waarom je die aan/uit knop zoveel nodig hebt?RagingPenguin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:10:
Hier een goede first impressions van iemand die de Passport niet afschrijft omdat het een BB is
[video]
+ heel snel/dikke specs
Want je hoeft niet op de knop te drukken voor unlocken van het toestel
Wat langzaam, zeg maar gerust heel traag, maar goed het staat nog in de kinderschoenen.Anoniem: 398486 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:48:
[...]
Assistent is wat langzaam, ik snap alleen niet waarom je die aan/uit knop zoveel nodig hebt?
Pixel 9 Pro XL
Scherm uitzetten? Of is dat iets vreemds?Anoniem: 398486 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:48:
[...]
Assistent is wat langzaam, ik snap alleen niet waarom je die aan/uit knop zoveel nodig hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door RagingPenguin op 01-10-2014 11:55 ]
ik gebruik ook altijd de aan-uitknop om mijn scherm te locken of unlocken ipv de swipe-up manier.
Dat kan wel inderdaadRagingPenguin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:54:
[...]
Scherm uitzetten? Of is dat iets vreemds?
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar:
Als ik de Passport los zou kopen met een Simyo sim only 1000mb/100min dan betaal ik +/- €595 en 14 euro per maand voor de sim only.
Als ik dit zou doen bij Belsimpel, dan betaal ik voor precies hetzelfde € 543 en 14 euro per maand voor de sim only. Er komt dus een 3rde partij bij (Belsimpel) maar ik ben kennelijk goedkoper uit..... Mis ik een addertje onder het gras? Of is dit gewoon normaal bij het aansluiten van een abonnement wanneer je het niet direct bij de provider doet?
Als ik de Passport los zou kopen met een Simyo sim only 1000mb/100min dan betaal ik +/- €595 en 14 euro per maand voor de sim only.
Als ik dit zou doen bij Belsimpel, dan betaal ik voor precies hetzelfde € 543 en 14 euro per maand voor de sim only. Er komt dus een 3rde partij bij (Belsimpel) maar ik ben kennelijk goedkoper uit..... Mis ik een addertje onder het gras? Of is dit gewoon normaal bij het aansluiten van een abonnement wanneer je het niet direct bij de provider doet?
Is normaal. Het voordeel zit hem in 2 dingen: Belsimpel koopt meer dan 1 Passport, maw krijgt bulkkorting. En Belsimpel verkoopt meer Simyo abo's dan 1 aan jou, maw krijgt ook hier waarschijnlijk een (iets) betere prijs dan de 14euro die jij betaald.OssieW schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:21:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar:
Dus gewoon voor gaan bij Belsimpel (is mijn advies iig)
Witte BlackBerry Passport pas in November - Dat wordt wachten.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 01-10-2014 18:52 ]
Bedankt RzrBck, ik vind het nog steeds raar dat het kan. Maar goed, "een gegeven paard..." enzo.
Ik vind het jammer dat de rood zwarte die ik heb gezien geen echte versie bleek te zijn, maar enkel een render.Anoniem: 103465 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:52:
Witte BlackBerry Passport pas in November - Dat wordt wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door OssieW op 01-10-2014 20:27 ]
Deze render is gemaakt om te laten zien hoe die eruit zou kunnen komen te zien in andere kleuren, vorige versies zoals de Z10 en de Q10 waren via externe partijen alsnog in verschillende kleuren te krijgen, dit waren dan custom paint jobs. Pootermobile is in de BlackBerry wereld dan ook redelijk bekend voor het maken van dit soort renders, maar ook van concept toestellen.
P.S. vind het zelf ook jammer, zo'n rode was een mooie opvolger geweest voor mijn rode z10
P.S. vind het zelf ook jammer, zo'n rode was een mooie opvolger geweest voor mijn rode z10
Ik weet niet wat jouw leeftijd is maar zo ging het "vroeger" altijd. In de tijd van de eerste Nokia's en Pocketline Swing van KPN werd er flink subsidie gegeven om jouw als klant binnen te hengelen. Toen was de combinatie losse SIM kaart + los toestel vaak veel duurder. Doordat steeds meer elektronica ketens met losse toestellen gingen verkopen, daalde de prijs van het losse toestel op het punt dat ze gelijk kwamen aan de subsidie van de provider. Dit heeft toen de markt verstoord zoals het vroeger was. Tegenwoordig is in 80% van de gevallen het goedkoper om een los toestel te nemen met een los abbo. Maar er zitten her en der nog wel acties bij dat het goedkoper is om het toestel via de provider aan te schaffen.OssieW schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:24:
Bedankt RzrBck, ik vind het nog steeds raar dat het kan. Maar goed, "een gegeven paard..." enzo.
[...]
Ik vind het jammer dat de rood zwarte die ik heb gezien geen echte versie bleek te zijn, maar enkel een render.
[afbeelding]
Anoniem: 328088
Grappig, had er nog nooit van gehoord.Anoniem: 398486 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:57:
Als je passport wilt in rood / andere kleuren moet je contact opnemen met colorware
Zal wel serieus in de kosten lopen niet?
Colorware is echt heel duur reken zo maar op paar honderd euro als je je eigen mobiel wil laten kleuren plus het feit dat je hem een tijdje kwijt bent.
Ok, ik wil heel graag deze tel. kopen. Maar geen aboverlenging dus moet cash op tafel. Heb voor dit doel al mijn reservetoestllen inmiddels verkocht. Zoveel geld geef ik eigenlijk nooit uit aan een nieuwe telefoon. Vandaar mijn vraag: zijn er bugs bekend of andere vervelende tekortkomingen in de eerste batch? Oftewel: zijn er kinderziektes bekend?
Nope tot op heden niet 1, maar verwacht niet dat je alle android apps kan draaien, als je dat niks uit maakt, dan zou ik zeggen ga er voorWillo19 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:00:
Ok, ik wil heel graag deze tel. kopen. Maar geen aboverlenging dus moet cash op tafel. Heb voor dit doel al mijn reservetoestllen inmiddels verkocht. Zoveel geld geef ik eigenlijk nooit uit aan een nieuwe telefoon. Vandaar mijn vraag: zijn er bugs bekend of andere vervelende tekortkomingen in de eerste batch? Oftewel: zijn er kinderziektes bekend?
Pixel 9 Pro XL
Nee, dat maakt me niet uit. Heb nu een q5 en dat bevalt zeer goed. Ik ben het meest kritisch op het nieuwe toetsenbord (wat toch wel heel erg veel afwijkt van de bekende BlackBerry keyboards) en daarnaast de stabiliteit van BlackBerry 10.3. Uit sommige reviews meen ik op te kunnen maken dat het niet altijd even stabiel was ttv testperiode. Weet niet of dat dan dezelfde versie was als nu op de toestellen zit die worden verkocht
Wat ik over het toetsenbord kan zeggen is dat het echt lekker typte en ik totaal geen moeite had om aan te passen in de tijd dat ik hem even heb uitgeprobeerd (hij is van iemand anders). Daarnaast draaide de leaked versies van 10.3 ook stabiel op mijn Z10 terwijl het nog een OS in ontwikkeling was, op de Passport welke ik even mocht gebruiken was nog niet alles ingesteld maar zover als ik hem kon gebruiken werkte het OS gewoon vloeiend.
Wat ik lees duurt het ongeveer toch wel 2 dagen voordat je aan het toetsenbord bent gewend als je daarvoor een qwerty BlackBerry hebt gehad. De positie van de knoppen en de breedte dat is waar de meeste mensen aan moeten wennen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 02-10-2014 21:42 ]
De ene persoon zal er natuurlijk sneller aan wennen dan iemand anders, maar bij mij ging dat best snel.
Dank voor reacties. Ik ga het gewoon zelf ontdekken want ik wil hem gewoon. Alleen al omdat het zo'n origineel ontwerp is. Maar de toestellen die je nu kunt kopen bij de nl webshops zal toch wel parallelle import zijn, is het nog raadzaam om te wachten tot officiële Nederlandse introductie of heb ik net zo veel nazorg/garantie bij een belsimpel etc?
Ik heb hem besteld bij belsimpel, (hij schijnt daar nu op voorraad te zijn). Als het goed is heb je daar net zoveel nazorg of garantie als iedere andere winkel. Ben benieuwd hoe lang mijn gewenningsduur is, misschien de aankomende dagen maar extra veel typen ;-)
Bij mn order staat wel het volgende;
Orderstatus: De order wacht op levering van één of meer producten aan Belsimpel
Status: Levering aan Belsimpel.nl verwacht op 02-10-2014
Vraag me ook af of hij echt morgen geleverd wordt.
Bij mn order staat wel het volgende;
Orderstatus: De order wacht op levering van één of meer producten aan Belsimpel
Status: Levering aan Belsimpel.nl verwacht op 02-10-2014
Vraag me ook af of hij echt morgen geleverd wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Jip op 02-10-2014 22:34 ]
Ik het ding goed met een hand te bedienen? Ik heb daar een beetje twijfels over.
Dat denk ik niet, 9 cm breed, dat red je niet met 1 hand...
Het is redelijk te doen met 1 hand als je vooral gebruik maakt van het scherm, hierbij is de linker boven hoek wel lastig tot niet te bereiken. Met typen is het wel aan te bevelen 2 handen te gebruiken.
Over de grote: toen ik hem op tafel zag liggen had ik zoiets van, wow die is groot, maar toen ik hem oppakte en even vasthield en ook even vergeleek met een z10 had ik zoiets van, valt best mee hoe groot.
Over de grote: toen ik hem op tafel zag liggen had ik zoiets van, wow die is groot, maar toen ik hem oppakte en even vasthield en ook even vergeleek met een z10 had ik zoiets van, valt best mee hoe groot.
Ik vind het een beetje raar dat er op tweakers nog geen review verschenen is. Ik dacht dat de redacties van zulke tech-blogs altijd van te voren een toestel kregen zodat de review meteen online komt bij de release?
Of wachten ze misschien op de Nederlandse release? Of is er gewoon geen interesse?
Ik ben eens benieuwd naar de mening van de tweakers-redactie
Of wachten ze misschien op de Nederlandse release? Of is er gewoon geen interesse?
Dat is inderdaad spijtig, maar Tweakers heeft helaas nog geen toestel gekregen. Ze zijn nog op zoek, dus wie weet komt er nog een review. De eerste user reviews zullen vast snel komen...BeheGOD schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:42:
Ik vind het een beetje raar dat er op tweakers nog geen review verschenen is. Ik dacht dat de redacties van zulke tech-blogs altijd van te voren een toestel kregen zodat de review meteen online komt bij de release?
Ik overweeg een blackberry passport bij belsimpel.nl te bestellen. 2 jarige contract 300 belminuten 1Gb data 17 eu p/m of de databundel 500 mb voor 13 eu p/m beide bij tele2.
Je betaalt dan nog 40 euro of 33 voor je telefoon. Beste aantrekkelijk lijkt mij.
Mijn verbruik van de afgelopen maanden:
Je betaalt dan nog 40 euro of 33 voor je telefoon. Beste aantrekkelijk lijkt mij.

[ Voor 16% gewijzigd door lutj op 03-10-2014 11:54 ]
Passport nu te bestellen voor 565euro via 4launch of afuture (inclusief verzendkosten)
Ding zakt wel rap zeg, dik 35 euro binnen een week
Pixel 9 Pro XL
Je bent de 'bundel' van €22,- per maand vergeten op te tellen bij die €17,- per maand. Dan kom je op een bedrag van €39,- wat je elke maand moet betalen en dat 2 jaar lang.lutj schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:45:
Ik overweeg een blackberry passport bij belsimpel.nl te bestellen. 2 jarige contract 300 belminuten 1Gb data 17 eu p/m of de databundel 500 mb voor 13 eu p/m beide bij tele2.
[afbeelding]
Als ik het verkeerd zie dan hoor ik het wel.
Dat dacht ik dus ook maar dit is wat ik krijg als ik het in de winkelwagen stop:ronaldinho schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:09:
[...]
Je bent de 'bundel' van €22,- per maand vergeten op te tellen bij die €17,- per maand. Dan kom je op een bedrag van €39,- wat je elke maand moet betalen en dat 2 jaar lang.
Als ik het verkeerd zie dan hoor ik het wel.

Ja! Je hebt toch gelijk:( Ik interpreteerde het als 39 euro korting denk ik....
[ Voor 7% gewijzigd door lutj op 03-10-2014 14:19 ]
Dat is nadeel van internetwinkels, wel voordeel voor ons, maar voor de bedrijven onderling niet leuk. Andere kopen meerdere in en nemen minder marge op het mobieltje. Bij Apple is dat niet te doen, die hebben die prijzen zo vast staan dat er niet mee valt te spelen.dave1972 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:45:
Ding zakt wel rap zeg, dik 35 euro binnen een week
Bij Belsimpel staat de Blackberry Passport wel op voorraad, maar hij is het nog niet. Ze zeggen dat hij vandaag binnen zou komen, maar orderstatus is nog niet veranderd. (Hoop wel dat ik het verschil in geld terugkrijg, nu hij zo gedaald is)
PDAshop heeft hem op voorraad voor levering. Helaas was ik morgen niet de hele dag thuis (want ze konden komen tussen 9 en 6), dus ik krijg hem pas maandag. Can't wait!
eigenlijk kan je dit alleen maar toejuichen! Tenzij ze de passport maar in kleine beetjes in stok nemen betekent dit dat de verkoop goed gaat, niet?Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 20:14:
Alweer terwijl ze vanmorgen voldoende voorraad hadden ? mmm maar goed ik wil de witte "_
Voor de liefhebbers heeft centralpoint in Amstelveen nog 48 BlackBerry Passport's op voorraad voor een prijs van 577,17 (477,00 exc btw)
Ik heb mijn Passport gister laat in ontvangst mogen nemen.. moest daarna direct door naar een verjaardagsdiner dus heb er nog niet uitgebreid mee kunnen spelen. Enkele zaken die direct opvallen: het is een sexy toestel! Ik heb het toestel al eerder kort in handen gehad bij een BlackBerry meetup, maar het is toch andere koek als je het apparaat lekker voor jezelf hebt om te bewonderen. De mensen met wie ik gisteren was wisten niet wat ze zagen. 2 ex BlackBerry gebruikers vonden het zeer indrukwekkend. Een iPhone 5 gebruiker vond dat ook. De rest vond het niet zo...
Het scherm is awesome! Zeker voor browsen is het echt top. Een verademing met mijn Q10, al moet ik toegeven dat de Q10 een klein scherm heeft. En het verschil met de Passport is daardoor heel groot.
Dan het toetsenbord. Ik typ er nu op en het is serieus wennen. De andere indeling van de toetsen, het ontbreken van de fysieke shift key zorgt initieel voor verwarring. Ook moet ik wennen aan de breedte van het toetsenbord. Tekst selectie via het touch gevoelige toetsenbord werkt wel echt gaaf! Ik denk dat als ik volledig over ben op de Passport (heb nog geen nanosim) ik met een paar dagen gewend ben! En oja, er komt een heerlijk geluid uit de speakers!
Het scherm is awesome! Zeker voor browsen is het echt top. Een verademing met mijn Q10, al moet ik toegeven dat de Q10 een klein scherm heeft. En het verschil met de Passport is daardoor heel groot.
Dan het toetsenbord. Ik typ er nu op en het is serieus wennen. De andere indeling van de toetsen, het ontbreken van de fysieke shift key zorgt initieel voor verwarring. Ook moet ik wennen aan de breedte van het toetsenbord. Tekst selectie via het touch gevoelige toetsenbord werkt wel echt gaaf! Ik denk dat als ik volledig over ben op de Passport (heb nog geen nanosim) ik met een paar dagen gewend ben! En oja, er komt een heerlijk geluid uit de speakers!
Het toestel doet me een beetje denken aan een nokia e61i, dat was destijds een heel erg fijn zakelijk toestel. Ik heb die brede rij toetsen later altijd gemist. Ga de Passport waarschijnlijk dinsdag of woensdag ophalen bij Afuture.
Anoniem: 492548
Ik overweeg die passport nog.. Heb nu de z10 maar die bevalt eigenlijk nog erg goed. Maar als je in staat bent te verlengen begint het toch wel te jeuken.. Ben benieuwd naar reviews van Nederlandse tech sites zoals tweakers en allaboutphones. Uit voorgaande blackberry reviews is mij duidelijk geworden dat ze zo subjectief als de pest zijn.. een hoop leugens verkopen over blackberry en tevens alles in het werk stellen om android en ios te promoten boven bb.. Benieuwd of dit gaat veranderen bij de passport review.
Nu moeten we wel eerlijk zijn. De laatste review over een BB van T.net is al bijna een jaar oud. De twee daarna rond de anderhalf jaar. Dat was toen de toestellen die nu rond de 200-250 euro kosten nog 500 euro of meer moesten opbrengen. En 2 van de 3 BB 10 reviews die tweakers ooit heeft geschreven zijn gebaseerd op 10.1, zonder de mogenlijkheid om Andriod apps te instaleren. De Z30 review is wel met 10.2 en met de mogelijkekheid om Andriod apps te instaleren geschreven, maar voordat Snap uitkwam. En toen waren Blackberry's overpricede telefoons zonder apps of een ecosysteem en met wat vervelende bugs.Anoniem: 492548 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:27:
Ik overweeg die passport nog.. Heb nu de z10 maar die bevalt eigenlijk nog erg goed. Maar als je in staat bent te verlengen begint het toch wel te jeuken.. Ben benieuwd naar reviews van Nederlandse tech sites zoals tweakers en allaboutphones. Uit voorgaande blackberry reviews is mij duidelijk geworden dat ze zo subjectief als de pest zijn.. een hoop leugens verkopen over blackberry en tevens alles in het werk stellen om android en ios te promoten boven bb.. Benieuwd of dit gaat veranderen bij de passport review.
De T.net reviews over BB 10 zijn vooral verouderd, niet slecht. Sinds 10.1 en de vroege 10.2 builds is er heel wat veranderd en de toestellen zijn ook niet meer overpriced. Al gaat T.net een BB 10 review maken met 10.3 en de Passport(of de Classic) dan heb ik goede hoop dat het wel positief is, er is het afgelopen jaar tenslotte wel het een en ander aan vooruitgang geboekt.
wttj, goed geschreven, dat denk ik dus ook! Hopen dat Tweakers snel aan een toestel kan komen, want ik ga de mijne in ieder geval niet uitlenen..
Zat laatste de zoveelste review op MobielCowboys te lezen over de Iphone 6 en kon het niet laten om een opmerking te maken.... "Is het jullie bekend dat Blackberry een hele mooi nieuw toestel heeft uitgebracht met hele mooie specs. Waarom alleen maar reviews van de Iphone?. Kreeg totaal onverwachts bijval van mensen die schreven echte Apple en Iphone fanaten te zijn maar het ook wel mooi vonden zo langzamerhand. De halve wereld staat op de kop omdat Apple 2 wat grotere toestellen heeft uitgebracht die buiten hun grote geen vernieuwing kent. TE veel aandacht is ook niet goed maar wat meer aandacht voor BlackBerry zou wel mooi zijn.
Zat laatste de zoveelste review op MobielCowboys te lezen over de Iphone 6 en kon het niet laten om een opmerking te maken.... "Is het jullie bekend dat Blackberry een heel mooi nieuw toestel heeft uitgebracht met hele mooie specs, de BlackBerry Passport! Waarom alleen maar reviews van de Iphone?. Kreeg totaal onverwachts bijval van mensen die schreven echte Apple en Iphone fanaten te zijn maar het ook wel mooi vonden zo langzamerhand. De halve wereld staat op de kop omdat Apple 2 wat grotere toestellen heeft uitgebracht die buiten hun grote geen vernieuwing kent. TE veel aandacht is ook niet goed maar wat meer aandacht voor BlackBerry zou wel mooi zijn.
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat mensen toch een beetje uitgekeken zijn op de haast gestandaardiseerde vorm van de touch only telefoons. De Passport is echt een 'think different' toestel, en dat spreekt de nieuwsgierigheid van mensen aan. Ik heb in mijn omgeving vooral verraste, positieve reacties gehad over de Passport!
Wat ik vooral zo vermoeiend vind zijn de reviews van websites die in hun review niet verder komen dat BB10 anders werkt dan Android of iOS, dat de appstore minder vulling heeft dan appstore of playstore en verder niks te melden hebben. Geldt voor het grote merendeel van de reviews van Blackberry toestellen en ook voor de Passport ben ik er weer een heel aantal tegengekomen. Ik hoop dat een review van tweakers dat weet te ontstijgen dit keer.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Het enige dat de zogenoemde tech sites doen is vergelijken in specs, dat vinden ze het belangrijkste. Daarin hebben bb10 toestellen tot nu toe het onderspit moeten delven in vergelijking tot bijvoorbeeld een galaxy s5. Wel raar dat ze dit bij een vergelijking tussen bb en android extra benadrukken.. en een iphone buiten beschouwing laten, die ook mindere specs heeft tov de nieuwe android toestellen.
Waar het natuurlijk om gaat is wat een os nodig heeft om soepel te draaien.. Blackberry gebaseerd op qnx heeft minder nodig dan dat primitieve android op linux. Hoe dan ook, met de komst van de passport kunnen ze daar weinig over gaan klagen.
Ook klagen over slecht gevulde app store, en een os dat niet af is kunnen ze niet aanvoeren in hun anti-blackberry campagne. Wat er dan over blijft? Een schitterend os, een parel vergeleken met de concurrentie en super innovatief. Waar de rest uitontwikkeld lijkt, is blackberry met 10.2, 10.3 en het komende 10.3.1 alleen maar in ontwikkeling. Ik hoop dat hun ogen ook eens geopend worden en juist de pluspunten van het os gaan benoemen ipv zoeken naar minpunten: Bb-hub, het enige os waarbij je echt kunt multitasken, de beleving van het os, slimme features als de assistent,de snel-instellingen, de browser, blackberry Blend, beveiliging/privacy etc etc. De conclusie zal moeten zijn: ios en android staan stil en voelen verouderd aan. Windows wil onderscheidend zijn maar pakt slecht uit.. nr 1: bb10.
Waar het natuurlijk om gaat is wat een os nodig heeft om soepel te draaien.. Blackberry gebaseerd op qnx heeft minder nodig dan dat primitieve android op linux. Hoe dan ook, met de komst van de passport kunnen ze daar weinig over gaan klagen.
Ook klagen over slecht gevulde app store, en een os dat niet af is kunnen ze niet aanvoeren in hun anti-blackberry campagne. Wat er dan over blijft? Een schitterend os, een parel vergeleken met de concurrentie en super innovatief. Waar de rest uitontwikkeld lijkt, is blackberry met 10.2, 10.3 en het komende 10.3.1 alleen maar in ontwikkeling. Ik hoop dat hun ogen ook eens geopend worden en juist de pluspunten van het os gaan benoemen ipv zoeken naar minpunten: Bb-hub, het enige os waarbij je echt kunt multitasken, de beleving van het os, slimme features als de assistent,de snel-instellingen, de browser, blackberry Blend, beveiliging/privacy etc etc. De conclusie zal moeten zijn: ios en android staan stil en voelen verouderd aan. Windows wil onderscheidend zijn maar pakt slecht uit.. nr 1: bb10.
Mooi geschreven @Janduke. Je zou het haast zo moeten kunnen plaatsen op de site van MobileCowboys.
Iphone heeft miss mindere specs maar als we de benchmark 3 er op los laten, verslaan ze alles en iedereen. De passport is een goed toestel voor een andere markt, niet voor de markt waar IOS en Android, en eigenlijk ook WP zich bevinden. Dat moet Blackberry ook niet willen want daar gaan ze never nooit in slagen. Dat is gewoon een feit.Anoniem: 492548 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:18:
Het enige dat de zogenoemde tech sites doen is vergelijken in specs, dat vinden ze het belangrijkste. Daarin hebben bb10 toestellen tot nu toe het onderspit moeten delven in vergelijking tot bijvoorbeeld een galaxy s5. Wel raar dat ze dit bij een vergelijking tussen bb en android extra benadrukken.. en een iphone buiten beschouwing laten, die ook mindere specs heeft tov de nieuwe android toestellen.
De Appstore van BB is ook niet je van het, en de apps die er in staan zijn vaak apps die geport zijn van Android naar OS10. Daar komt ook nog bij dat native Apps vaak functionaliteit missen t.o.v Android en IOS, omdat de ontwikkelaars van die apps geen heil zien in OS10, en dus gemaakt moeten worden door third party devs.
Dus conclusie : Blackberry is puur voor de zakelijke markt, en daar moeten ze ook bij blijven, bij de gewone consumer markt hebben ze niks meer te zoeken.
PS:
Je hebt t over real multitasking, leg eens uit wat in jou beleving real multitasking is ?, Enige die dat naar mijn mening een beetje voor elkaar heeft dat is Samsung door dat ze twee apps tegelijk op 1 scherm kunnen draaien.
[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 05-10-2014 15:33 ]
Pixel 9 Pro XL
Deze consument gaat anders voor de passport. Weer eens wat anders dan die saaie androids/ iphones. En dat de BlackBerry Apps wat minder gelikt zijn zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn
Dat mag zeker en is ook zeker niks mis mee, alleen zullen ze nooit het aandeel krijgen als waar Android en IOS zich bevinden. Als je niks om Apps geeft dan heb je er zeker een heel goede tel aan, geef je wel om apps, dan ben je snel weer terug naar waar je vandaan kwamWillo19 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:35:
Deze consument gaat anders voor de passport. Weer eens wat anders dan die saaie androids/ iphones. En dat de BlackBerry Apps wat minder gelikt zijn zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn
PS ik heb BB twee keer geprobeerd

[ Voor 17% gewijzigd door dave1972 op 05-10-2014 15:39 ]
Pixel 9 Pro XL
Dat van dat beperkte marktaandeel is natuurlijk wel waar. Maar dat maakt BlackBerry imo juist zo leuk nu
[ Voor 16% gewijzigd door Willo19 op 05-10-2014 15:41 . Reden: wijziging ]
Ik zeg: 3 x is scheepsrecht!
dave1972 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:37:
[...]
Dat mag zeker en is ook zeker niks mis mee, alleen zullen ze nooit het aandeel krijgen als waar Android en IOS zich bevinden. Als je niks om Apps geeft dan heb je er zeker een heel goede tel aan, geef je wel om apps, dan ben je snel weer terug naar waar je vandaan kwam![]()
PS ik heb BB twee keer geprobeerd
Hahaha nee dit keer niet meer
Pixel 9 Pro XL
I vind de UI en de basisapps van BB10 prima, maar als ik geweten had dat de telefoon bijvoorbeeld geen IMAP-shared folders deed had ik hem gewoon niet genomen. Bij Android en Windows Mobile heb ik dat met CalDAV/CalDAV tasks, maar daar is dan bij Android weer een app voor...dave1972 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:37:
... Als je niks om Apps geeft dan heb je er zeker een heel goede tel aan, geef je wel om apps, dan ben je snel weer terug naar waar je vandaan kwam...
IMHO moet BlackBerry nog wel wat werken aan bredere ondersteuning van protocollen en features om ook voor mensen zonder BES&MS infrastructuur echt aantrekkelijk te worden. Maar misschien is dat natuurlijk de bedoeling ook helemaal niet.
De Passport is een interessant toestel, maar als je wel eens het een en ander met een hand moet doen lijkt die door zijn breedte wat minder geschikt.
[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 05-10-2014 17:35 ]
Paar reviews:
http://www.testberichte.d...ests/q30-testbericht.html
http://www.otest.fr/p/blackberry-tests/passport-test.html
Der Blackberry Passport ist kein Spielzeug-Handy, er ist ein Arbeitstier.
Zo is dat.
Niet voor Gameboys.
http://www.testberichte.d...ests/q30-testbericht.html
http://www.otest.fr/p/blackberry-tests/passport-test.html
Der Blackberry Passport ist kein Spielzeug-Handy, er ist ein Arbeitstier.
Zo is dat.

Niet voor Gameboys.
[ Voor 36% gewijzigd door Tweaker626 op 05-10-2014 17:10 ]
Dat is consumenten markt natuurlijk.begintmeta schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:40:
[...]
I vind de UI en de basisapps van BB10 prima, maar als ik geweten had dat de telefoon bijvoorbeeld geen IMAP-shared folders deed had ik hem gewoon niet genomen. Bij Android en Windows Mobile heb ik dat met CalDAV/CalDAV tasks, maar daar is dan bij Android weer een app voor...
IMHO moet BlackBerry nog wel wat werken aan bredere ondersteuning van protocollen en features om ook voor mensen zonder BES&MS infrastructuur echt aantrekkelijk te worden. Maar misschien is dat natuurlijk de bedoeling ook helemaal niet.
De Passport is een interessant toestel, maar als je wel eens het een en ander met een hand moet doen lijkt die door zijn breedte wat minder geschikt.
Veel bedrijven met BlackBerry hebben of BES of Exchange/Zarafa met z-push of iets in die richting.
Al zou het wel handig zijn, dat ben ik met je eens.
Ben ik het grotendeels mee eens. Het is een feit dat er minder apps beschikbaar zijn en dat bijvoorbeeld een platform als iOS een lagere leercurve heeft dan BB10. Een review over een Blackberry zou daarin niet moeten blijven hangen, maar zou verder de diepte in moeten gaan.dave1972 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Iphone heeft miss mindere specs maar als we de benchmark 3 er op los laten, verslaan ze alles en iedereen. De passport is een goed toestel voor een andere markt, niet voor de markt waar IOS en Android, en eigenlijk ook WP zich bevinden. Dat moet Blackberry ook niet willen want daar gaan ze never nooit in slagen. Dat is gewoon een feit.
De Appstore van BB is ook niet je van het, en de apps die er in staan zijn vaak apps die geport zijn van Android naar OS10. Daar komt ook nog bij dat native Apps vaak functionaliteit missen t.o.v Android en IOS, omdat de ontwikkelaars van die apps geen heil zien in OS10, en dus gemaakt moeten worden door third party devs.
Dus conclusie : Blackberry is puur voor de zakelijke markt, en daar moeten ze ook bij blijven, bij de gewone consumer markt hebben ze niks meer te zoeken.
PS:
Je hebt t over real multitasking, leg eens uit wat in jou beleving real multitasking is ?, Enige die dat naar mijn mening een beetje voor elkaar heeft dat is Samsung door dat ze twee apps tegelijk op 1 scherm kunnen draaien.
Maar er zijn genoeg consumenten die aan een beperkte set apps (de standaard social media / messaging / kaart apps voldoende heeft) voldoende heeft en waarbij een toetsenbord dan zelfs weer een pre zou kunnen zijn.
Iets in mij zegt kopen! bij de Passport, maar ik heb twijfels bij het formaat, gezien de hoeveelheid 1-handig gebruik van mijn huidige Q10...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Op de Passport kun je gewoon apps draaien als KPN online, Netflix, Spotify, ING, ABN-AMRO, Ziekenfonds apps gewoon uit de Android Play Store met SNAP
Ik heb de Passport sinds vrijdag. Ik kan mij niet voorstellen dat 1-handig gebruik en dit toestel voor elkaar gemaakt zijn.. ik ben rechts handig en ik kom met 1 hand niet overal op het scherm en ook niet op het toetsenbord. Het houdt dan ook niet lekker vast. Wat zijn situaties van 1-handig gebruik voor jou? Voor mij waren dat vooral zaken als: op de fiets, met een biertje in m'n klauwen. Dat zie ik mezelf echt niet meer doen met de Passport. Misschien veiliger en socialer ookRudedadude schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:37:
[...]
Iets in mij zegt kopen! bij de Passport, maar ik heb twijfels bij het formaat, gezien de hoeveelheid 1-handig gebruik van mijn huidige Q10...
De verkeersveiligheid zal dan inderdaad wel vooruit gaan in mijn situatie
Dat zeker!Rudedadude schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:51:
De verkeersveiligheid zal dan inderdaad wel vooruit gaan in mijn situatie
1 handig gebruik is er niet veel meer bij, ik heb een review geschreven hier op tweakers waar ik terug kom op het 1 handig gebruik.
Hoe is trouwens de achterkant ivm de Q10? Ik vind het stroeve van dat materiaal echt heel prettig, heeft ervoor gezorgd dat ik hem nog nooit uit m'n hand heb laten vallen (ik heb een hekel aan hoesjes e.d.)
Ik vind de achterkant echt heerlijk van de passport, ik kom van de z10 dus vergelijking met Q10 weet ik niet. Maar er zit een heerlijk materiaal op de achterkant van de Passport wat voor veel grip zorgt.Rudedadude schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:59:
Hoe is trouwens de achterkant ivm de Q10? Ik vind het stroeve van dat materiaal echt heel prettig, heeft ervoor gezorgd dat ik hem nog nooit uit m'n hand heb laten vallen (ik heb een hekel aan hoesjes e.d.)
Ook met neerleggen in de auto gaat hij bij mij niet snel glijden door het materiaal op de achterkant.
tweakers heeft het verpest met hun Z10 review, die krijgen dus niks meer.BeheGOD schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:42:
Dat iphone soepel loopt ontken ik ook niet, dat is juist wat ik bedoel.. het enige dat ik zeg is dat die techsites iedere keer terugvallen op vergelijking in specificaties terwijl dat helemaal niet opgaat. Android is 1 groot zwaar virus dat een hoop stroom, ram en cpu trekt.dave1972 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Iphone heeft miss mindere specs maar als we de benchmark 3 er op los laten, verslaan ze alles en iedereen. De passport is een goed toestel voor een andere markt, niet voor de markt waar IOS en Android, en eigenlijk ook WP zich bevinden. Dat moet Blackberry ook niet willen want daar gaan ze never nooit in slagen. Dat is gewoon een feit.
PS:
De appstore van bb is wat karig tov van concurrentie, maar staat niet zo vol met rotzooi als bij de rest. Daarnaast maken appstore van amazon en Snap het app gebrek dubbel en dwars goed. En waar gaat het uiteindelijk om, 160 twitterapps of is keuze uit 20 ook goed?
Developers kiezen voor de grootste ecosystemen, android en ios.. Aan de massa kun je knaken verdienen, dus logisch. Maar iedere keer dat gejank van die reviewers die beginnen over app gebrek bij blackberry dat is gewoon onzin. Is de app niet built for bb10 dan trek je een alternatief weg bij android. Werkt die niet goed dan trek je een andere weg. Opgelost. Naar mate er meer bb10 gebruikers komen, zullen er ook meer apps gebouwd worden voor bb10.
Wbt multitasken, dat kan alleen goed bij bb10. Ik open in enkele seconden meerdere applicaties. Ik switch binnen 1 seconde tussen die apps. ondertussen steeds toegang tot al je communicatieverkeer dmv de hub. Het gaat om het gemak waarmee dit alles gaat. Een youtubefilmpje in de browser blijft gewoon geladen staan als ik ondertussen internetbankier, een emailtje afmaak, m'n navigatie bedien etc.
Als ze nou eens een vergelijking zouden maken door 8 apps tegelijk te gebruiken en ondertussen gewoon je email te typen of een twitter bericht te plaatsen,, dan legt de concurrentie het allemaal af. Dat is een feit.
Het gaat mij erom dat de consument eens inzichtelijk wordt gemaakt dat er een mooi, beter alternatief is voor android of ios. In plaats van al die negatieve reviews die niet bevorderlijk zijn voor de groei van bb10 gebruikers.
ps. Heb een iphone 4s gehad en veelvuldig een galaxy s4 gebruikt. Android krijgen ze me nooit meer heen met wat voor sausje de fabrikanten die ellende ook bedekken. Iphone is mooi toestel maar ze gaan gegarandeerd kapot, je betaald een miljard en je hebt nog maar 16 gb, alles loopt via itunes wat rampzalig is. Ze typen klote en je kunt er niet mee multitasken. Heel wat te verbeteren dus.
App gebrek is er simpelweg ook, dat kan je niet ontkennen, ondanks dat ze nu van een runtime gebruik maken en Amazon als Appstore erbij hebben dan nog is er een groot gebrek, wellicht niet voor jou of de Blackberry users in het algemeen.
De Amazon Appstore heeft naar wat ik weet geen Nu.nl, ING, en-of andere banken apps, volgens mij totaal geen enkele nederlandse app.
Je bent dus aangewezen op Snap, die je dus moet sideloaden, en ( naar mijn mening ) de apps die daar in staan ook niet allemaal optimaal werken.
Ik begrijp heel goed dat Blackberry gebruikers dolblij zijn met de komst van de Passport, maar ze kunnen gewoon simpelweg niet meer tippen aan Android en IOS.
Natuurlijk zijn er gebruikers die een poging wagen en die dan bij Blackberry blijven, maar dat zijn er bitter weinig. Ik heb het al vaker gezegd, de Blackberry is voor de zakelijke markt en echt niet meer voor de "gewone consument" daar kan je lang of kort over praten maar is simpel weg zo.
Over je multitask verhaal, Youtube blijft doorlopen idd, ( het geluid ) maar verder is er totaal geen verschil met de rest van de OSen. Blackberry laat ( wat hun noemen active frames ) apps "open" staan waardoor je in je homescreen idd snel kan switchen, bij de Iphone en Android apparaten moet je je home-knop dubbel indrukken.......idd je hebt dan gelijk dat het met IOS en Android een halve sec langerduurt......Dat zijn helaas geen zaken waar normale consumenten van wakker worden laat staan dat het voor Blackberry betekent dat ze ineens grote aantallen gaan verkopen.
Over het typen gesproken, ik typ op ieder willekeurig onscreen toetsenbord veel sneller dan op mijn Q10 nu, ik kan daar gewoon niet aan wennen. En met mij denk ik vele anderen.
De Amazon Appstore heeft naar wat ik weet geen Nu.nl, ING, en-of andere banken apps, volgens mij totaal geen enkele nederlandse app.
Je bent dus aangewezen op Snap, die je dus moet sideloaden, en ( naar mijn mening ) de apps die daar in staan ook niet allemaal optimaal werken.
Ik begrijp heel goed dat Blackberry gebruikers dolblij zijn met de komst van de Passport, maar ze kunnen gewoon simpelweg niet meer tippen aan Android en IOS.
Natuurlijk zijn er gebruikers die een poging wagen en die dan bij Blackberry blijven, maar dat zijn er bitter weinig. Ik heb het al vaker gezegd, de Blackberry is voor de zakelijke markt en echt niet meer voor de "gewone consument" daar kan je lang of kort over praten maar is simpel weg zo.
Over je multitask verhaal, Youtube blijft doorlopen idd, ( het geluid ) maar verder is er totaal geen verschil met de rest van de OSen. Blackberry laat ( wat hun noemen active frames ) apps "open" staan waardoor je in je homescreen idd snel kan switchen, bij de Iphone en Android apparaten moet je je home-knop dubbel indrukken.......idd je hebt dan gelijk dat het met IOS en Android een halve sec langerduurt......Dat zijn helaas geen zaken waar normale consumenten van wakker worden laat staan dat het voor Blackberry betekent dat ze ineens grote aantallen gaan verkopen.
Over het typen gesproken, ik typ op ieder willekeurig onscreen toetsenbord veel sneller dan op mijn Q10 nu, ik kan daar gewoon niet aan wennen. En met mij denk ik vele anderen.
Pixel 9 Pro XL
Passport net binnen gekregen. Dit is echt innovatie in de smartphonemarkt! Typen moet ik wel even aan wennen, maar dit toestel straalt productiviteit uit. Android apps draaien sneller dan op Q10 met 10.2.1. & door die processor is die echt mega snel! Als ik tijd en zin heb, dan zal ik misschien een review schrijven voor tweakers
Welkom bij de club RzzAnoniem: 340182 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:25:
Passport net binnen gekregen. Dit is echt innovatie in de smartphonemarkt! Typen moet ik wel even aan wennen, maar dit toestel straalt productiviteit uit. Android apps draaien sneller dan op Q10 met 10.2.1. & door die processor is die echt mega snel! Als ik tijd en zin heb, dan zal ik misschien een review schrijven voor tweakers
Dat is dit mooie product toch dubbel en dwars waard? Ik blijf het een supergaaf apparaat vinden!Anoniem: 340182 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:25:
Als ik tijd en zin heb, dan zal ik misschien een review schrijven voor tweakers