Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Hilarisch Dave, Amazon geen nl apps. Nee, ik haal nu.nl, teletekst, ov92, ing en abnamro gewoon uit blackberry world....Jawel, BlackBerry 's eigen app store......
dave1972 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:07:

De Amazon Appstore heeft naar wat ik weet geen Nu.nl, ING, en-of andere banken apps, volgens mij totaal geen enkele nederlandse app.
Je bent dus aangewezen op Snap, die je dus moet sideloaden, en ( naar mijn mening ) de apps die daar in staan ook niet allemaal optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Je kunt de apps van de Nederlandse banken inderdaad downloaden. Van de ING werkt hij perfekt en wat ik gelezen heb die van de ABNAMRO ook. Rabo doet het wel maar traaaaaag. Bijna alle andere Nederlandse app's die je normaal kunt binnenhalen via de Googleplaystore doen het uitstekend. Het Side-loaden hoeft niet meer. 1x snap installeren (10 minu :) ten) en je kunt inloggen bij de playstore of bij amazone en gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ja, is waar, ik heb nog even nagekeken: de bankapps heb ik ook uit de playstore, de andere apps uit BlackBerry world. Daarin zit trouwens ook een speciale app met een overzicht van alle nl apps. Ik installeer zelf bij voorkeur uit blackberry world omdat ik daar nier meer privacy hoef weg te geven dan strikt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik overweeg ook een Passport te kopen, maar hoe zit het met de navigatie op het toestel?
++ Snelheid GPS fix en accuraatheid van de GPS?
++ Navigatie apps? Online? Offline? Betaald? gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:14:
Wbt multitasken, dat kan alleen goed bij bb10. Ik open in enkele seconden meerdere applicaties. Ik switch binnen 1 seconde tussen die apps. ondertussen steeds toegang tot al je communicatieverkeer dmv de hub. Het gaat om het gemak waarmee dit alles gaat. Een youtubefilmpje in de browser blijft gewoon geladen staan als ik ondertussen internetbankier, een emailtje afmaak, m'n navigatie bedien etc.
Dat is iets wat bijna elke, zo niet elke smartphone kan... Ieder OS laat apps in het geheugen staan. Op Andriod en WP heb je met 1 handeling je multitaskmenu en heb je met 1 tik je app voor je neus, net als bij BB 10. En al hebben we het over apps in het geheugen houden is BB 10 juist een primitief OS. Bij BB 10 word altijd je 8ste app gesloten als er een app bij komt. Stel je een situatie voor waarbij nummer 8 een tesktbewerker is met onopgeslagen werk en nummer 7 een game. BB 10 zal de tekstverwerker sluiten en zo onopgeslagen werk verloren laten gaan. Andriod, WP en iOS zouden de game sluiten en de tekstverwerker pas bij een crah afsluiten, wat 1) geen werk verloren laat gaan en 2) veel meer effect heeft. En je gaat ook aan het feit voorbij dat op andere OSen apps ook in de achtergrond blijven draaien, alleen hier als optie en niet als default. Wat een stuk verstandiger is, een app die in de achtergrond draait zonder iets te doen wat de gebruiker nodig heeft verspilt alleen maar resources.(zoals een youtubeapp die GPU belasting uitvoert om het beeld te renderen wat nooit word getoont. Pure verspiling)
Als ze nou eens een vergelijking zouden maken door 8 apps tegelijk te gebruiken en ondertussen gewoon je email te typen of een twitter bericht te plaatsen,, dan legt de concurrentie het allemaal af. Dat is een feit.
Dan maak je om te beginnen een test die BB nogal bevoordeeld door de negateive punten van BB's simpele aanpak te elimineren. Dat zou een zeer onrepresentatieve test zijn. En daarbij, 8 apps openen gaat op BB 10 hetzelfde als op Andriod en iOS. Een tik of een veeg voor je homescreen, een tik of een veeg naar je appdrawer en een tik om de app te openen(dat 8 keer). vervolgens een tik of een veeg voor eht multitaskscherm en een tik om de app in beeld te krijgen(in jouw test 2 keer). Weinig superieurs voor BB, eerder een nadeel als je geheugen vol komt doordat BB 10 niet slim omgaat met het sluiten met apps. En zeg niet dat BB 10 geen apps hoeft te sluiten, open een forse 3d game en het grootste gedeelte van je 2 of 3 Gb RAM is gevult. BB's aanpak werkt alleen goed in simpele gevallen met een kleine selectie apps die een kleine memoryfootprint hebben. Al wordt live complicated wil je een intelligente memorymanager die op z'n minst met prioriteiten werkt ipv van alleen op tijd.

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 06-10-2014 19:11 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je aan het typen bent in een email,sms,BBM en eigelijk alles wat via de HUB loopt geeft geen probleem bij het afsluiten omdat je na het opvragen weer gewoon verder kan.

De aparte apps als DOC 2 GO worden met bij meer dan 8 openstaande apps niet afgesloten maar juist opgeschoven naar een andere positie ,mits ze op de 5 plek staan bij 10.3 op de Passport. Dus je raakt niet zomaar iets kwijt. Ik heb deze ervaring niet en meestal heb ik ook maar vaak max 5-6 apps open. Ik sluit ze meestal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoefniks schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:14:
Je kunt de apps van de Nederlandse banken inderdaad downloaden. Van de ING werkt hij perfekt en wat ik gelezen heb die van de ABNAMRO ook. Rabo doet het wel maar traaaaaag. Bijna alle andere Nederlandse app's die je normaal kunt binnenhalen via de Googleplaystore doen het uitstekend. Het Side-loaden hoeft niet meer. 1x snap installeren (10 minu :) ten) en je kunt inloggen bij de playstore of bij amazone en gewoon downloaden.
http://bbwired.blogspot.n...d-apk-files-geupdate.html ;

je kan ook via de computer apps downloaden en versturen via email en dan installeren op je Blackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:25:
[...]
http://bbwired.blogspot.n...d-apk-files-geupdate.html ;
je kan ook via de computer apps downloaden en versturen via email en dan installeren op je Blackberry
Of via APK downloader; nog makkelijker.
http://apps.evozi.com/apk-downloader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
hoefniks schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:14:
Behalve als je een app hebt die afhankelijk is van playservices ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Devilmen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:53:
Ik overweeg ook een Passport te kopen, maar hoe zit het met de navigatie op het toestel?
Ik gebruik Mireo, is wel een betaalde, maar die werkt op mijn Q10 zeer goed dus helemaal op de passport :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Willo19 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:34:
Hilarisch Dave, Amazon geen nl apps. Nee, ik haal nu.nl, teletekst, ov92, ing en abnamro gewoon uit blackberry world....Jawel, BlackBerry 's eigen app store......

[...]
Yup en werkt bij jou NU.nl zo ontzettend goed ? het ligt nogal achter in vergelijking tot Android en IOS en WP.
Teletekst ziet op mijn Q10 niet uit, ING werkt, maar niet in verhouding met hoe het werkt op Android, IOS, en WP, het gebruikers gemak is dus ver te zoeken. Oh en allemaal NIET native, ( op NU.nl na dan maar goed daarvan zie je dat het een snel in elkaar geknutseld app-je is )

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

dave1972 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:22:
[...]

Yup en werkt bij jou NU.nl zo ontzettend goed ? het ligt nogal achter in vergelijking tot Android en IOS en WP.
Teletekst ziet op mijn Q10 niet uit, ING werkt, maar niet in verhouding met hoe het werkt op Android, IOS, en WP, het gebruikers gemak is dus ver te zoeken. Oh en allemaal NIET native, ( op NU.nl na dan maar goed daarvan zie je dat het een snel in elkaar geknutseld app-je is )
ING werkt vloeiend op de passport! Echt niet slechter dan als ik hem gebruik op iOS. De passport is echt een mega stap voorwaarts als het gaat om die Android Apps.

Spotify bijvoorbeeld vond ik eigenlijk niet te gebruiken op een Z10 zeker niet offline. Maar op de passport is het een wereld van verschil start snel op en is helemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kan je eens testen of DroidFish werkt op 10.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Dat is dan heel mooi, maar feit blijft dat je voor bepaalde apps nog steeds services nodig hebt en je die dus niet kan draaien op je Passport, daarbij ben ik wel benieuwd naar jou definitie van vloeiend :D Ik zou zeggen maak er eens een filmpje van dat is toch leuk voor de mensen die eventueel een PP willen kopen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
ing draait bij mij op q5 net zo vloeiend als op mijn xperia z1 compact, abnamro ook. Zal op de passport alleen maar beter zijn. Nu.nl is inderdaad wat traag op mijn q5 maar ik verwacht dus dat dit op de passport veel sneller zal zijn. Enige app waar ik niet goed mee uit de voeten kan is de rabo app. Die is echt te traag. Weet iemand al of de rabo app op de passport beter draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

begintmeta schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:38:
Kan je eens testen of DroidFish werkt op 10.3?
Wat voor app is dat kan hem niet vinden in de snap store?
Willo19 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:42:
ing draait bij mij op q5 net zo vloeiend als op mijn xperia z1 compact, abnamro ook. Zal op de passport alleen maar beter zijn. Nu.nl is inderdaad wat traag op mijn q5 maar ik verwacht dus dat dit op de passport veel sneller zal zijn. Enige app waar ik niet goed mee uit de voeten kan is de rabo app. Die is echt te traag. Weet iemand al of de rabo app op de passport beter draait?
Ik test Rabo nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Droidfish werkt idd ....... maar op mijn Q10 niet jofel

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
dave1972 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:51:
Droidfish werkt idd ....... maar op mijn Q10 niet jofel
Op mijn Z10 met 10.3 leak loopt hij soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Willo19 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:42:
Rabo werkt nog steeds niet helemaal top. Het opstarten duurt nog aardig lang, als hij eenmaal is opgestart werkt hij snel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
NvU schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Rabo werkt nog steeds niet helemaal top. Het opstarten duurt nog aardig lang, als hij eenmaal is opgestart werkt hij snel en soepel.
Ik weet niet wat je verstaat onder aardig lang, maar de raboapp start op elk platform traag op. Ik heb ergens gelezen dat het te maken had met de vertrouwde apparaten verificatie, maar ik kan die link zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

RagingPenguin schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

Ik weet niet wat je verstaat onder aardig lang, maar de raboapp start op elk platform traag op. Ik heb ergens gelezen dat het te maken had met de vertrouwde apparaten verificatie, maar ik kan die link zo snel niet vinden
Oke geen idee heb geen vergelijking voor de Rabo maar het duurt wel echt rond de 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
RagingPenguin schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:16:
Echt? Haha, nou dan heb ik gelijk een nieuwe reden om de Rabobank app via Snap te installeren en te proberen... Ik had er nooit het geduld voor... typisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Devilmen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:53:
De BB navi werkt prima incl verkeersinfo.
Voor meer detail en wandelkaarten: OsmAnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
NvU schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Oke geen idee heb geen vergelijking voor de Rabo maar het duurt wel echt rond de 30 seconden.
op de iPad mini retina, met niet de minste hardware, duurt het zo'n 15 seconden. Een stuk sneller als op de PP dus, maar nog steeds de langzaamste niet-game opstarttijd die ik ooit heb gezien. Mijn S4 is helaas overleden, dus die kan ik niet direct vergelijken. Maar als ik het me goed herinner was het ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
Vandaag de passport opgehaald (typ er nu dit bericht mee ;)). Eerste indruk: prachtig apparaat waar over na is gedacht. Moet nog wel wennen aan de vorm. Zit af en toe te hannessen met hoe ik m vast moet houden. Coolblue kon me helaas niet aan een nanosim helpen dus daarvoor morgen nog ff langs de hi winkel. Nu eens kijken of ik al mn apps erop krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:48:
Vandaag de passport opgehaald (typ er nu dit bericht mee ;)). Eerste indruk: prachtig apparaat waar over na is gedacht. Moet nog wel wennen aan de vorm. Zit af en toe te hannessen met hoe ik m vast moet houden. Coolblue kon me helaas niet aan een nanosim helpen dus daarvoor morgen nog ff langs de hi winkel. Nu eens kijken of ik al mn apps erop krijg :)
Meeste nederlandse apps haal ik uit Snap;
http://redlightoflove.com/snap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:48:
Geniet er van en idd wat pineapple aangeeft de snap store installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Er is ook nog een andere (eenvoudigere) optie. Gewoon de '1 mobile market' app store downloaden op je Blackberry-toestel. In die store zijn meer dan 800.000 applicaties beschikbaar. Alle Nederlandse apps zijn aanwezig.

http://market.1mobile.com/

[ Voor 53% gewijzigd door emporio81 op 07-10-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Met market.1mobile mis je vaak de allerlaatste updates. Hij houd de verouderde apps bij.

Weet iemand of de BlackBerry Passport ook "usb on the go" heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep... linkje met meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
von henkel, ik weet niet of dat echt het geval is. Bij de app van Telegraaf is de laatste update gewoon op 30 september geweest. Ook de ING-app is gewoon geupdatet op 30 september.

[ Voor 16% gewijzigd door emporio81 op 08-10-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Het was ook niet met alle apps, ik ben nu sinds een tijd overgestapt op snap en sindsdien lopen de updates synchroon met mijn Android tablet.
Voordien had ik dat niet met market.1mobile...

Dat linkje kon ik van de Z30, maar of de Passport het toelaat weet ik niet.
vlgns mij is het niet voor alle bb10 toestellen

[ Voor 25% gewijzigd door Von Henkel op 08-10-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik denk dat 1 mobile market een betere optie is dan de Amazon App Store. In de Amazon Store staan gewoon bijna geen Nederlandse apps en er zijn genoeg mensen die geen zin hebben om Snap te installeren. De 1 mobile market is dan een meer dan prima optie. Gewoon via je browser downloaden en je hebt meer dan 800.000 apps tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:31:
Het was ook niet met alle apps, ik ben nu sinds een tijd overgestapt op snap en sindsdien lopen de updates synchroon met mijn Android tablet.
Voordien had ik dat niet met market.1mobile...

Dat linkje kon ik van de Z30, maar of de Passport het toelaat weet ik niet.
vlgns mij is het niet voor alle bb10 toestellen
Deze link geeft je wel de nodige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
:) Thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Von Henkel schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:52:
Met market.1mobile mis je vaak de allerlaatste updates. Hij houd de verouderde apps bij.

Weet iemand of de BlackBerry Passport ook "usb on the go" heeft?
De kabel die je nodig heeft ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1182599-0/usb-2.0-a-naar-micro-usb-b-usb-otg-adapter-0.11-meter-inclusief-connectors.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
En dat voor de prijs van nog geen postzegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een hoesje voor zijn/haar Passport? Ik heb kort rondgekeken, maar zie alleen op de webshop van BlackBerry een interessante cover... Wil graag een dunne hardcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:20:
Heeft iemand al een hoesje voor zijn/haar Passport? Ik heb kort rondgekeken, maar zie alleen op de webshop van BlackBerry een interessante cover... Wil graag een dunne hardcover.
Nee ik wacht op de officiële BlackBerry cover die jij bedoelt.
Gekocht bij amazon.co.uk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik heb de passport! Fijn toestel maar ik ervaar een vervelend probleem: de batterij praat?! Dus midden in de nacht op vliegtuigmodus met alle geluid uit opeens een sprekende computerstem: "battery fully charged " of zoiets, je schrikt je rot. Hij praat ook steeds wanneer ik de passport oplaad of juist wanneer ik de stekker er weer uittrek. Waar zet ik dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom bij de club! Haha

Ga naar instellingen en dan toegankelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Dank voor de tip. Het bleek alleen een instelling te zijn van de app battery booster. Die heb ik nu uitgezet dus opgelost. Of ik die app er zelf heb opgezet of dat deze voorgeinstalleerd met de passport mee kwam kan ik niet meer achterhalen.

Ik merk soms wel een kleine vertraging tussen het typen van letters en de weergave ervan op het scherm. Lang niet altijd maar als het gebeurt soms wel lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat heb ik nog niet ervaren.
De app App Battery booster is niet standaard.
Ik vermoed dat je die er zelf hebt opgezet.

Welk OS heb je?
Type op je Passport in: mijnver --> post deze versie. (dit kun je intypen in bv bbm)
Het kan zijn dat je nog een versie achter loopt namelijk :)

(hier draai ik Passport SQW100--1/10.3.0.1172)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik draai op 10.3.0.675 maar hij geeft wel aan dat dit de meest recente software is. Hoe kan het dat jij een andere versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Willo19 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:57:
Ik draai op 10.3.0.675 maar hij geeft wel aan dat dit de meest recente software is. Hoe kan het dat jij een andere versie hebt?
Hij draait een leak ;) te vinden op CrackBerry

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat wij Nederlanders luie providers hebben.
BlackBerry geeft nieuwe updates vrij en de providers moeten deze doorzetten naar onze toestellen, of wel goedkeuren.

Stel dat we in Indonesie hadden gewoond of Canada dan hadden we deze update netjes via het update kanaal binnen gekregen.

Andere mogelijkheid is zelf handmatig updaten.

@Dave het lijkt een leak maar in andere landen is deze al normaal uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
koers van blackberry zakt best flink vanaf aankondiging passport eind september. Is er al iets bekend over de verkoop van de passport afgezien van die eerste 200.000 stuks die snel weg waren? Ik vind het zo'n geweldig interessant toestel dat ik overweeg een gokje te wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Willo19 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:02:
koers van blackberry zakt best flink vanaf aankondiging passport eind september. Is er al iets bekend over de verkoop van de passport afgezien van die eerste 200.000 stuks die snel weg waren? Ik vind het zo'n geweldig interessant toestel dat ik overweeg een gokje te wagen...
Valt best mee, het gaat een beetje heen en weer, denk dat je echt pas weer een stijging of daling gaat zien na de eerst volgende kwartaalcijfers, dus als je een gok wilt wagen zou ik het juist nu doen.
Mochten de cijfers positief zijn ( ook qua aantallen verkoop PP ) dan zou het wel eens leuk voor je uit kunnen pakken, mocht het negatief zijn, dan is het einde vrees ik zoek en zakken ze als een baksteen, overigens denk ik niet dat dat het geval is.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Oke, ik heb enigszins geklaagd al in de BBM groep, maar ik ga het toch ook hier doen. Met de Passport vind ik het belvolume erg matig. Met m'n Q10 kon deze kneiterhard, dat was op z'n tijd erg handig. Maar nu staat de Passport op maximaal belvolume en als ik dan ergens in de stad ben, hoor ik nauwelijks de andere persoon. Geen idee waar dit door komt. Heb het met andere Passport bezitters beproken, maar zij herkennen mijn probleem niet. Perhaps I am holding it wrong? Anyway, heb nu de laatste OS versie erop gezet, hopelijk doet hij het nu weer normaal....

Heb ook een bug dat af en toe m'n toetsenbord niet verlicht is. Aangezien ik weer blind kan typen is het niet een probleem, behalve dat het minder awesome is! :P Dit wordt trouwens verholpen als ik de telefoon opnieuw opstart.

edit: volgens Crackberry fora heeft iemand geklaagd over een te hard staande belvolume en dat een hard reset het probleem verholpen heeft. Misschien dat maar eens proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door itsyaboy op 10-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
itsyaboy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:11:
Oke, ik heb enigszins geklaagd al in de BBM groep, maar ik ga het toch ook hier doen. Met de Passport vind ik het belvolume erg matig. Met m'n Q10 kon deze kneiterhard, dat was op z'n tijd erg handig. Maar nu staat de Passport op maximaal belvolume en als ik dan ergens in de stad ben, hoor ik nauwelijks de andere persoon. Geen idee waar dit door komt. Heb het met andere Passport bezitters beproken, maar zij herkennen mijn probleem niet. Perhaps I am holding it wrong? Anyway, heb nu de laatste OS versie erop gezet, hopelijk doet hij het nu weer normaal....

Heb ook een bug dat af en toe m'n toetsenbord niet verlicht is. Aangezien ik weer blind kan typen is het niet een probleem, behalve dat het minder awesome is! :P Dit wordt trouwens verholpen als ik de telefoon opnieuw opstart.

edit: volgens Crackberry fora heeft iemand geklaagd over een te hard staande belvolume en dat een hard reset het probleem verholpen heeft. Misschien dat maar eens proberen!
Tsja dat is altijd het eerste wat ik doe als ik een probleem heb, een "hard reset" dat lost vaak wel wat probleempjes op, zo niet, dan een lekker terug sturen die handel :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Dave zegt, na hard reset nog steeds niet goed terugsturen.
Ik heb namelijk nog nooit een telefoon gehad waarvan het geluid zo helder en duidelijk is!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Heb nu een hard reset gedaan via de volumeknoppen.. maar dat was serieus de snelste boot-tijd ooit.. klopt dat wel?

Terugsturen.. hmm daar heb ik nooit zoveel zin in en misschien doet die hard reset wel the trick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de batterij gaat echt schandalig lang mee trouwens. Heb hem sinds half 1 van de lader afgehaald en ben er redelijk actief mee bezig geweest. Slechts 5 % batterij verbruikt...

Aan het toetsenbord moet ik wel ontzettend wennen in vergelijking met de q10. Tekens zoals punten en komma's staan nu boven het fysieke toetsenbord ipv in het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha de batterij is idd belachlijk! Ik ben al meerdere dagen in de avond na werk op wifi er lekker mee aan het spelen (ongeveer 5 uur intensief gebruik per avond) en na het opladen rond 15:00 op dinsdag had ik gisteravond om 2 uur 's nachts nog 17%! Het scheelt natuurlijk flink als mobiele data uitstaat, maar nog steeds onwijs goede accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van de passport en ben nu al bijna gewend. Het beeldscherm is erg prettig en het formaat valt in de praktijk mee.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Willo19 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:02:
200.000 waren er al verkocht een dag voor de lancering in pre-order wat achteraf blijkt dat er binnen 3 dagen 300.000 toestellen zijn verkocht. De laatste berichten spreken op dit moment dat de teller op 1 Miljoen toestellen staat. terwijl andere berichtgevingen aangeven van woensdag dat er meer dan 800.000 zijn verkocht. Het is jammer dat BlackBerry zelf niet met cijfers komt maar het is een toestel wat momenteel vlot verkoopt.

BlackBerry Passport verkoopt vele malen beter en zelfs de Porsche verkoopt goed in Zuid-Oost Azie en het midden Oosten. Het is in 3 weken een succes en zelf bepaalde resellers zoals Amazon zien de BlackBerry Passport niet als voorraad risico meer, wat wel was bij de Q10,Z10,Z30 etc. Het toestel verkoopt dus al 3 weken stevig door bij Amazon,

Het is de vraag met OS 10.3 en BlackBerry of de markt het ziet . Het is duidelijk dat online nieuws sites als The Verge betaald worden om BlackBerry af te zeiken. Dit was in begin 2013 een succes door een paar nieuws site's omdat dit nieuws door iedereen werd gekopieerd met allemaal de zelfde berichtgeving en fouten.

Blackbery heeft daarvoor gelukkig de site op gericht met facts (feiten) die wel het juiste verhaal vertellen met de juiste cijfers, argumenten en sepcficaties. Maar goed de Passport is niet voor iedereen en ook niet bedoeld als iPhone killer.

Het concept is out of the box en logisch als je erover nadenkt, want hoe vaak kantel je niet je toestel om iets te doen zoals een foto maken, emails lezen, browsen, of gamen. Het is daarom ook niet vreemd dat het toestel dan opeens wijd is. Het is uiteindelijk logisch voor veel dingen die je doet op je toestel. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Het gerucht gaat inderdaad dat Blackberry aan Telus(Canadese provider) heeft laten weten dat er in de eerste week meer dan 1 miljoen Passports zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik ben vandaag ingestapt op 9 dollar. Blijft een gok maar wel gebaseerd op het gevoel dat ik heb bij de passport. Gisteren zagen de Kids van vrienden (13 en 14 jaar) de passport en die waren zwaar onder de indruk ondanks het feit dat ze op school helemaal gebrainwashed worden met Apple. Scrollen via de toetsen: je had hun ogen moeten zien;-). De passport wordt hip en dat nog belangrijker dan dat het een goede smartphone is en dat is precies wat BlackBerry nu nodig heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog mooier waar BlackBerry in investeert zijn de landen die in 2016 de grootste smartphone markten worden. Amerika, Europa laten ze links liggen omdat de groei er uit is en zelfs daalt in bepaalde landen.

top 10 landen :

Nummer 1 wordt India
2 wordt China
3 Indonesie ,maar ook landen als Vietnam (9), Bangladesh (10)
4 Zuidafrika, maar ook in de toptien Nigeria (7) ,egypte (8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Willo19 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:45:
Ik ben vandaag ingestapt op 9 dollar. Blijft een gok maar wel gebaseerd op het gevoel dat ik heb bij de passport. Gisteren zagen de Kids van vrienden (13 en 14 jaar) de passport en die waren zwaar onder de indruk ondanks het feit dat ze op school helemaal gebrainwashed worden met Apple. Scrollen via de toetsen: je had hun ogen moeten zien;-). De passport wordt hip en dat nog belangrijker dan dat het een goede smartphone is en dat is precies wat BlackBerry nu nodig heeft..
Voorspellingen ING group +10 en 10,50 BNP Paribas dus het aandeel is voor volgende week meer waard is de voorspelling. Het is wel voorzichtiger maar komt door negatieve campagne van concurrenten door duidelijk betaalde negatieve berichten.

Zelfs video's van the Verge waar alle merken worden genoemd en vooral apple (2min).en waar over BlackBerry in 3 seconden wordt verteld dat merk niet te kopen. Het is de vrees van de concurrent die zijn markt beschermd. Dit speelde begin 2013 ook al en.dat was een succes, waar BlackBerry geen vuist tegen kon maken.

Maar ondertussen zijn alle toestellen meerdere keren onderscheiden. BlackBerry OS 10 wordt steeds met testen of vergelijkingen als beste getest en is zelfs uitgeroepen tot beste mobile OS van 2014. _/-\o_

http://n4bb.com/blackberry-z30-defeats-rivals-ces-competition/

http://www.techinsider.net/blackberry-ltd-bbrys-z30-wins-consumer-product-of-the-year-award/1112884.html

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Hoesje (verschillende opdrukken met ritssluiting):
http://www.ebay.nl/itm/Sh...&var=&hash=item5d4f8597e2

Mijn favoriet:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NDk2WDY2Mw==/z/PT8AAOSwVFlT~pN0/$_12.JPG

Hoesje (meerdere kleuren beschikbaar):
http://www.ebay.nl/itm/le...n_146&hash=item3a98afb3dc

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/529x397q90/540/JEpTE4.jpg

Nog een hoesje:
http://www.ebay.nl/itm/bl...&var=&hash=item2596951240

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTYyWDc1MA==/z/YfgAAOSwnDZUL1E5/$_12.JPG

[ Voor 77% gewijzigd door ronaldinho op 11-10-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die laatste is leuk maar passport heeft toch geen bescherming nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:51:
i hope so :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Laten we het inderdaad hopen, want ik vind deze telefoon veels te mooi om in een hoesje te stoppen ;) Verder vind ik het bijzonder interessant om te zien dat dit toestel toch mensen blijkt aan te trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

RagingPenguin schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:56:
De T.net reviews over BB 10 zijn vooral verouderd, niet slecht.
Daar ben ik het niet mee eens, ook voor toen waren de reviews van de BB toestellen erg duidelijk met een bepaalde houding gedaan, de negatieve aspecten werden overdreven terwijl de positieve dingen soms volledig genegeerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Hopelijk kan ik deze week in frankrijk m'n pasport scoren. Woon vlakbij de grens nabij Kortrijk dus dat is te doen. Lille eens in lopen dus en zien of ik er kan aan komen :) Mooie vervanging voor mijn iphone 5 waar toch wel wat problemen mee zijn. Grootste probleem is toch wel dat mensen mij niet goed verstaan bij het bellen, ik hen wel mja. Verder ben ik zeer tevreden over IOS maar nu wel eens tijd voor iets anders wat er eigenlijk nog beter uitziet ook!

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Qua cases vind ik die zwart leren book case op crackberry erg mooi. Maar die is vreemd genoeg alleen nog in pre order te bestellen. Verder heb ik de plastic folie nog op het scherm zitten die er vanuit de doos opzat. Prima screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Voor de mensen die trouwens de nieuwste update willen, zie daarvoor ook de crackberry forums: http://forums.crackberry....0-908-all-devices-967016/

Ik heb zelf deze update erop gezet, schijnt vooral voor de bugfixes te zijn. Het is een autolader, dus denk erom dat je je gegevens bewaard voordat je de autolader gaat starten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:51:
Het glas is toch even kwetsbaar als op andere telefoons? ik heb vaak genoeg putjes en krasjes is het zgn. onkrasbare spul gezien. Al wil jij je telefoon lng netjes houden is een hoesje verstandig, zelfs bij een stevige passport(of bij een op papier onvervoestbare Nokia zoals ik zelf bezit)
SECURITEH schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, ook voor toen waren de reviews van de BB toestellen erg duidelijk met een bepaalde houding gedaan, de negatieve aspecten werden overdreven terwijl de positieve dingen soms volledig genegeerd werden.
Mijn punt was juist dat BB 10 toen veel meer negatieve punten had en dat het daarom logisch was dat de conclussies negatief waren. Het OS miste elkek vorm van een modern ecosysteem, er waren batterydrains ed. Allemaal dingen die een harde impact hebben op de UX. En dan komen we nog eens bij het punt dat de toestelprijzen 2x zo hoog waren als je zou verwachten. Je betaalde je toen blauw voor een OS dat veel belovend was, maar nog niet alles waar maakte. En ik denk dat dat de juiste omschrijving is van BB 10.1. ''Veel belovend, maar maakt nog niet alles waar''. En dan begrijp ik helemaal dat je als reviewer een negatief aankoop advies uitbrengt, het is ook niet meer als vanzelf sprekend dat de eerste versie een veredelde beta is. Dat geld voor bijna alles in softwareland, ook bij BB.. Dat waar maken kwam met 10.2, maar dat is nooit gereviewd op T.net.

Dus daarom noemde ik de reviews 'niet slecht, maar verouderd'. Ze hebben BB 10.1 een kans gegeven, maar ze zijn vergeten te kijken ofdat de (terechte) kritiek punten ook werden opgelost met de volgende versie. Iets wat niet allleen T.net valt te verwijten, maar de gehele telefooncommunetie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Hopelijk vind daarom de review van Tweakers plaats na de 1e officiële update.
Anders is de kans groot dat men op de bugs ingaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Overigens al bekend wanneer de uitrol van de officiële update gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
hoefniks schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:46:
Overigens al bekend wanneer de uitrol van de officiële update gaat komen?
Von Henkel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:06:
Hopelijk vind daarom de review van Tweakers plaats na de 1e officiële update.
Anders is de kans groot dat men op de bugs ingaat...
Het probleem is juist wat is een officiële update? In Nederland hoef je voorlopig vrij weinig van de providers te verwachten wat betreft BlackBerry. Om 1 of andere reden krijgt BlackBerry het niet voor mekaar om de updates buiten de providers om aan te bieden. Dat betekent dus dat updates door de provider moet worden doorgezet. Nu was dat met de vorige BB10 toestellen al een drama voor Nederlandse providers, ik denk dat het met de Passport voorlopig alleen maar erger is. Vooralsnog is er geen enkele Nederlandse provider die de Passport verkoopt, dus ze zetten ook geen updates door.

De enige oplossing voor de consument is om op andere manieren te komen, zoals. bijv. de fora van Crackberry, die van officiële updates van buitenlandse providers een auto loader maken, of via Sachesi (heb ik zelf geen ervaring mee).

Het kan dus zeker om op de meest recente officiële update te zitten, alleen via een omweg. Dat is helaas wel een beetje typisch BlackBerry, ongeacht of BlackBerry hier hoofdverantwoordelijk voor is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Hmmm, ik weet niet of ik op vodafone ga zitten wachten. Is dat een beetje te doen via die methode van crackberry of moet je daar heel handig voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Ik heb zelf Vodafone en ik zou er zeker niet op gaan wachten, want dan wacht je werkelijk waar tot je een ons weegt... :P

Die methode van Crackberry met de autoloader is hartstikke simpel. Je download de autoloader (goed kijken welke je download, je moet natuurlijk die voor de Passport hebben ;)). VOORDAT je die autoloader gebruikt, zou ik eerst een volledige backup maken van je telefoon! Want die autoloader doet een volledig nieuwe installatie, dus je raakt al je bestanden en instellingen kwijt! Denk daarom, want anders zit je hard te balen. Wat betreft reeds geinstalleerde Android apps (uit Snap of wat dan ook), daar ben ik iets minder zeker over. Ik zou die Android apps er eerst afhalen voordat je die autoloader draait en dan de back-up maken. Dan kan je na de autoloader de Android apps weer via Snap halen, want die back-up plaatst android apps niet terug.

Voor een step by step handleiding zie: http://crackberry.com/install-leaked-os-autoloader

Keypoints:
1: juiste autoloader downloaden
2: backup maken (volgens mij het beste zonder android apps)
3: Passport aansluiten op computer
4: autoloader runnen
5: inloggen met je BBID
6: eventueel back-up terugzetten
7: eventueel Android apps opnieuw sideloaden

PS: Er is ook een Tweakers BBM groep waar je voor dit soort vragen zeker welkom ben. PM als je daar bij wilt!

[ Voor 4% gewijzigd door itsyaboy op 11-10-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
nlb/nico heeft een update, welke je via Sachesi kan downloaden en installeren, online staan:
http://bbwired.blogspot.n...103-update-naar-1408.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf gebruik altijd de autoloader.
Maar dat houd wel in dat je alles kwijt bent inderdaad.
Je kunt ook een update doen zoals hierboven beschreven staat.
Dan houd je wel alles dat is hetzelfde als een OTA update.

Zoals hier al aangegeven gaan de Provider altijd achter lopen, dit is niet alleen met de Passport maar ook met de Z10, Z30, Q5, Q10.

KPN is wel bezig om de Passport te gaan leveren dus kans dat daar de updates wel gaan komen is aanwezig.
Maar ook dan lopen ze vaak een maand achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Ik heb donderdag mijn PassPort ontvangen, wat een monster!

Het toetsenbord was een paar dagen wennen maar kan er nu prima mee uit de voeten, vandaag ge-upgrade naar de laatste leak.

Enige nadeel vind ik dat er geen OEM pocket pouch voor lijkt te bestaan, en de BlackBerry Passport hard shell case is ook nog niet leverbaar.

Gebruik nu een hoesje an een externe 2,5" HDD case :P

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hardcase kun je vinden bij Amazon.co.uk.
Heb hem hier ook besteld maar het is wel even wachten op de case dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:28:
De Hardcase kun je vinden bij Amazon.co.uk.
Heb hem hier ook besteld maar het is wel even wachten op de case dan.
Bedankt voor de tip, maar dan wacht ik nog even op beschikbaarheid in Nederland, waar ik overigens vurig op hoop is dat BlackBerry een ouderwetse Leather Pocket Pouch uitbrengt voor de PassPort. Voor de Z30, ook geen klein apparaat, is die er immers wel en zo'n Leather Pocket biedt m.i. de ultieme bescherming tijdens vervoer of wanneer je je toestel niet gebruikt.

Dan nog wat anders, ik heb ervaren dat op OS 10.3.0.6xx (exacte versie weet ik mij niet te herinneren) het toetsenbord niet als touchpad gebruikt kon worden in Docs to Go. Vanmiddag m'n toestel ge-upgrade naar OS-versie 1.3.0.1418 en nu werkt het wel, kan iemand dit bevestigen?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de case binnengekregen.
Met de case komt ook een screenprotector.
Deze past precies en de case geeft extra grip aan je toestel.
Ook zorgt de case ervoor dat je hem op zijn kop neer kan leggen zonder dat het scherm krast!

Het hele trackpad gebeuren op het toetsenbord werkt sinds de update velen malen beter.
Docs to go werkte al wel, maar soms had je een reboot nodig.
Met de laatste update hier geen last meer van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:48:
Ik heb de case binnengekregen.
Met de case komt ook een screenprotector.
Deze past precies en de case geeft extra grip aan je toestel.
Ook zorgt de case ervoor dat je hem op zijn kop neer kan leggen zonder dat het scherm krast!
Heb je een linkje naar welke je besteld/ontvangen hebt?
Ik heb wel 1 gezien die lijkt te zorgen dat je hem op de kop kunt neer leggen, maar daar staat niets over een screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Devilmen schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Heb je een linkje naar welke je besteld/ontvangen hebt?
Ik heb wel 1 gezien die lijkt te zorgen dat je hem op de kop kunt neer leggen, maar daar staat niets over een screen protector.
Volgens mij wordt de screenprotector er standaard bij geleverd, hij staat in ieder geval vermeld op http://store.shopblackberry.com/store/bbrryus/en_US/pd/productID.307891500

De BlackBerry Hard Shell zorgt er geloof ik 'by design' voor dat je de Passport op z'n kop kunt leggen omdat de case om de hoekjes heen zit ook aan de voorkant, zie deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep de hard shell is fijn.
Inderdaad dat van je scherm is zoals het moet zijn.

Hier de link naar Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Kun je in het startmenu een icoon toevoegen die je direct naar een website brengt? Zoals de youtube 'app'. Ik wil dit doen met de mobiele rabobank website vanwege de laadtijd van de app.

Ben overigens aardig gewend aan het toetsenbord en formaat van het toestel. Erg blij met mn passport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Tha-PC-Legend schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:43:
Kun je in het startmenu een icoon toevoegen die je direct naar een website brengt? Zoals de youtube 'app'. Ik wil dit doen met de mobiele rabobank website vanwege de laadtijd van de app.

Ben overigens aardig gewend aan het toetsenbord en formaat van het toestel. Erg blij met mn passport :)
Startmenu? BB10 heeft geen startmenu, het is toch geen Windows XP/Vista/7/10, wel heeft BB10 een startscherm of homescreen, ik denk dat je dat bedoeld.

Je kunt inderdaad een bepaalde URL (websitelocatie) aan je homescreen toe te voegen, dit werkt zo:
- laadt in de BB10 browser de desbetreffende websitepagina
- druk op de menuknop aan de rechteronderzijde van je browser
- druk op toev. aan beginsch.

Vervolgens krijg je een scherm te zien waarin je de URL van de snelkoppeling enhet icoon wat op je homescreen zal verschijnen te zien krijgt, verschijnt, daar kun je ook de titel van de snelkoppeling aanpassen.

Druk je op opslaan dan zal de snekloppeling op je homescreen te zien zijn en kun je met een druk op de snelkoppeling naar de desbetreffende websitepagina gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed om te horen!
Heb je de laatste update er al op staan?
Zeker doen!

Over je vraag ja dit kan: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Dank voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee! :)

En ik bedoelde inderdaad het homescreen. Ben niet zo scherp op de zondag ;)

Laatste update heb ik er overigens nog niet opstaan. Ik draai 675. Moeite waard? Want deze draait imo prima :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 12-10-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Tha-PC-Legend schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:51:
Dank voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee! :)

En ik bedoelde inderdaad het homescreen. Ben niet zo scherp op de zondag ;)

Laatste update heb ik er overigens nog niet opstaan. Ik draai 675. Moeite waard? Want deze draait imo prima :)
Ik vind updates altijd de moeite waard.

Ik draai zelf sinds gisteren 10.3.0.1418 en eerlijk gezegd de enige verbeteringen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de touchpad-functionaliteit erop vooruit is gegaan en dat de accuduur mij beter lijkt maar dat laatste is iets laster met zekerheid te zeggen, gelet ook op de korte tijd dat ik m'n smartphone op de update draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Ik moet de mijne nog ontvangen en ben nog niet ingelezen in het hele Blackberry Passport gebeuren.
Ik lees hier over updates installeren, maar waar komen jullie aan die updates?
Zijn dat officiele van BB website zelf? Of andere bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
De meeste updates komen van Crackberry.com. Dit zijn over het algemeen gelekte versies. Crackberry.com is niet van BlackBerry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De updates zijn van BlackBerry zelf.
BlackBerry maakt de fout om de updates aan de providers over te laten.
Dat houd in dat KPN, Vodafone en T-Mobile nog geen updates hebben verstuurd naar de Passport users.

Dus dat doen we dan handmatig.
Je hebt een update manier dat je alles behoud of dat je alles wiped en opnieuw begint.

Zelf doe ik de wipe methode nadat ik met BlackBerry link een backup heb gemaakt.

Een wipe update noemen ze een autoloader.
De laatste update autoloader heb ik zelf gemaakt en werkt prima: link.

Ze noemen het leaks omdat niet alle updates officieel worden gepushed.
In mijn ogen zijn er 2 soorten leaks: productie leaks die ook echt worden gepushed en bèta leaks, leuk om te testen.

Er is bv ook al een leak van het allernieuwste OS 10.3.1 maar hier begin ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Devilmen schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:10:
Ik moet de mijne nog ontvangen en ben nog niet ingelezen in het hele Blackberry Passport gebeuren.
Ik lees hier over updates installeren, maar waar komen jullie aan die updates?
Zijn dat officiele van BB website zelf? Of andere bronnen?
Updates voor BlackBerry zijn altijd afkomstig van BlackBerry zelf BlackBerry andere software dan de software die BlackBerry produceert accepteert je toestel simpelweg niet omdat ze dan geen handtekening van BlackBerry bevatten.

De updates zijn over het algemeen te vinden op de fora van CrackBerry, waarbij er globaal twee categorieën updates te onderscheiden zijn: de builds die door de providers (carriers) aangeboden worden en de builds die niet door carriers aangeboden worden. Voordeel van de eerste categorie is dat ze door de carrier getest én goed bevonden zijn.

De laatste beschikbare update voor de Pasport is er eentje die goedgekeurd is door de canadese carrier Rogers het gaat dan om versie softwareversie 10.3.0.1418. meer info is hier te vinden http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=967016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youriiii
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:12
Ik kon Spotify in de appstores op mijn Blackberry Passport helemaal niet vinden. Uiteindelijk gevonden door de browser te gebruiken maar dan wordt aangegeven dat Spotify niet beschikbaar is voor het apparaat. En als ik hem probeer te installeren via de Amazon Appstore dan geeft hij een foutbericht. Weet iemand hoe dit kan? De OS-versie is gewoon up to date.

[ Voor 20% gewijzigd door Youriiii op 12-10-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb zelf zo snel mogelijk Snap op mijn passport gezet voor Android apps en daar zie ik gewoon Spotify klaar staan om te downloaden.

Ik ben er inmiddels ook achter dat de nos en nu.nl app voor android beter draaien dan de Blackberry versie, die nog niet zijn aangepast voor de Passport. Iik ben tegelijkertijd verbaasd hoe soepel veel android apps draaien, Angry birds go draait vloeiender op de passport dan op mijn Nexus 7

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Youriiii schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:30:
Ik kon Spotify in de appstores op mijn Blackberry Passport helemaal niet vinden. Uiteindelijk gevonden door de browser te gebruiken maar dan wordt aangegeven dat Spotify niet beschikbaar is voor het apparaat. En als ik hem probeer te installeren via de Amazon Appstore dan geeft hij een foutbericht. Weet iemand hoe dit kan? De OS-versie is gewoon up to date.
De app is alleen beschikbaar voor OS7 in appworld, de foutmelding is lastigte beoordelen alleen al omdat je niet vermeld wat de fout melding inhoudt. Heb je al geprobeerd om de Android app uit de playstore te downloaden en via je BB10 browser te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youriiii
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:12
Rudedadude schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:52:
Ik heb zelf zo snel mogelijk Snap op mijn passport gezet voor Android apps en daar zie ik gewoon Spotify klaar staan om te downloaden.

Ik ben er inmiddels ook achter dat de nos en nu.nl app voor android beter draaien dan de Blackberry versie, die nog niet zijn aangepast voor de Passport. Iik ben tegelijkertijd verbaasd hoe soepel veel android apps draaien, Angry birds go draait vloeiender op de passport dan op mijn Nexus 7
Rubén89 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:55:
[...]

De app is alleen beschikbaar voor OS7 in appworld, de foutmelding is lastigte beoordelen alleen al omdat je niet vermeld wat de fout melding inhoudt. Heb je al geprobeerd om de Android app uit de playstore te downloaden en via je BB10 browser te installeren?
Bedankt voor jullie reacties, ik heb Snap aan de praat gekregen en Spotify werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:54
Kleine vraag maar voor mij toch tamelijk belangrijk, Werkt het offline downloaden van liedjes van spotify? gebruik spotify namelijk veel en zonder deze functie is de passport eigenlijk geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

elchorro schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:16:
Kleine vraag maar voor mij toch tamelijk belangrijk, Werkt het offline downloaden van liedjes van spotify? gebruik spotify namelijk veel en zonder deze functie is de passport eigenlijk geen optie
Ik gebruik de spotify app uit de amazon store en ik luister elke dag met veel plezier offline naar spotify, gaat tot nu toe erg goed. App draait ook vloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie (mede-gebruikers) ook het idee dat BlackBerry veel meer uit het touch toetsenbord kan halen? Bijvoorbeeld:
- Op een webpagina horizontaal vegen om een pagina terug of verder te gaan.
- Met 2 vingers (duimen) tegelijkertijd naar boven of naar beneden vegen voor een bepaalde functie.
Etcetera...

Ik denk nu hardop, maar ben benieuwd hoe jullie daar over denken :)
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste