Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Tot nu bevalt me de Passport prima, 2 dagen in bezit.
Komende van een Samsung S3 is het een beetje wennen, maar het valt me reuze mee.

Wel ben ik nog zoekende naar bepaalde instellingen die ik in android had en nu niet kan vinden.
1 daarvan is het tikken van meerdere regels in whatsapp voor verzenden van het bericht.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilmen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:36:
Tot nu bevalt me de Passport prima, 2 dagen in bezit.
Komende van een Samsung S3 is het een beetje wennen, maar het valt me reuze mee.

Wel ben ik nog zoekende naar bepaalde instellingen die ik in android had en nu niet kan vinden.
1 daarvan is het tikken van meerdere regels in whatsapp voor verzenden van het bericht.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Whatsapp applicatie openen en met 1 vinger van boven het scherm na beneden vegen (settings) en dan kan je het daar ergens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:10:
[...]

Whatsapp applicatie openen en met 1 vinger van boven het scherm na beneden vegen (settings) en dan kan je het daar ergens instellen.
Thnx. Heb nog wat te leren binnen BlackBerry OS.
In Android had ik deze optie ook altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Ik heb vanmiddag mijn BlackBerry PassPort Hard Shell Case van BlackBerry binnengekomen.
heb 'm besteld wij www.gsmpunt.nl, het ding past prima, ik had 'm alleen wat stroever verwacht, het ding geeft niet superveel grip wanneer je de PassPort in je handen houdt.

Daarnaast vind ik het jammer dat de zijkanten (de metalen randen) niet volledig beschermd worden door de hard shell case.

Wel is het fijn dat je op deze manier meer bescherming geniet als zonder case en de case niet in de weg ziet (gebruik wordt op geen enkele wijze bellemerd) verder vindt ik het een grote plus dat je er een screenprotector bij krijgt.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik vind het jammer om te zien dat het toestel nu slecht verkrijgbaar is. Op het forum van Blackberry staat dat de mensen die begin oktober besteld hebben op de website van Blackberry zelf, hun toestel rond 29 okt kunnen verwachten. Dat is nog lang wachten en dan is het nog maar de vraag of er weer voorraad is voor andere winkels.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Derby schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:03:
Ik vind het jammer om te zien dat het toestel nu slecht verkrijgbaar is. Op het forum van Blackberry staat dat de mensen die begin oktober besteld hebben op de website van Blackberry zelf, hun toestel rond 29 okt kunnen verwachten. Dat is nog lang wachten en dan is het nog maar de vraag of er weer voorraad is voor andere winkels.
Das idd jammer. Ik heb de mijne afgelopen zaterdag via Coolblue.nl besteld en dag erna, zondag, bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Das idd jammer. Ik heb de mijne afgelopen zaterdag via Coolblue.nl besteld en dag erna, zondag, bezorgd.
Vindt dit ook jammer, toont aan de andere kant wel aan dat er veel vraag is naar het toestel én dat BlackBerry niet teveel toestellen hebben geproduceerd zodat ze niet wéér met de voorraaden blijft zitten.

De mijne komt trouwens van pdashop.nl onderdeel van coolblue

[ Voor 22% gewijzigd door Rubén89 op 14-10-2014 21:34 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem besteld bij een winkel met passports op voorraad(142), de volgende dag geleverd dus, maar helaas kreeg ik de volgende dag geen telefoon, maar een mailtje dat het eind oktober zou worden.

Order geannuleerd, want dat is geen manier van zaken doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:54:
Hebben jullie (mede-gebruikers) ook het idee dat BlackBerry veel meer uit het touch toetsenbord kan halen? Bijvoorbeeld:
- Op een webpagina horizontaal vegen om een pagina terug of verder te gaan.
- Met 2 vingers (duimen) tegelijkertijd naar boven of naar beneden vegen voor een bepaalde functie.
Etcetera...

Ik denk nu hardop, maar ben benieuwd hoe jullie daar over denken :)
Daar zit zeker potentie in. Lijkt mij dat ze dit softwarematig allemaal kunnen beïnvloeden dus wie weet gaat dit nog wel gebeuren. Ik vind het zeker geen slecht idee. Bewegingen om naar de vorige pagina te gaan, refreshen etc :) Zijn nu echter ook toetsen voor geloof ik, dat dan wel ;)

Ik zit zelf met het volgende issue: wanneer ik thuis kom van bv werk pakt mn passport niet altijd automatisch de wifi op. Ik moet dan per se herstarten. Wifi uit en aan helpt niet. Heb al in mn (cisco) router gekeken maar geen idee wat ik hieromtrent zou kunnen aanpassen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:47:
[...]

Daar zit zeker potentie in. Lijkt mij dat ze dit softwarematig allemaal kunnen beïnvloeden dus wie weet gaat dit nog wel gebeuren. Ik vind het zeker geen slecht idee. Bewegingen om naar de vorige pagina te gaan, refreshen etc :) Zijn nu echter ook toetsen voor geloof ik, dat dan wel ;)

Ik zit zelf met het volgende issue: wanneer ik thuis kom van bv werk pakt mn passport niet altijd automatisch de wifi op. Ik moet dan per se herstarten. Wifi uit en aan helpt niet. Heb al in mn (cisco) router gekeken maar geen idee wat ik hieromtrent zou kunnen aanpassen. Iemand ervaring mee?
Nee daar heb ik geen ervaring mee. Welke softwareversie gebruikt je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Rubén89 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:29:
[...]

Nee daar heb ik geen ervaring mee. Welke softwareversie gebruikt je toestel?
675, niet de nieuwste versie. Ik zal eens updaten binnenkort. Was echter benieuwd of er een mogelijke andere oplossing bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:01:
[...]

675, niet de nieuwste versie. Ik zal eens updaten binnenkort. Was echter benieuwd of er een mogelijke andere oplossing bekend was.
Ik zou inderdaad de toestelsoftware upgraden, mocht het hiermee niet opgelost zijn meldt het dan vooral.

Overigens heb je recht op 90 dagen gratis telefonische support van BlackBerry, dus je zou eventueel daar ook om hulp kunnen vragen.

Waar ik overigens af en hoewel last van heb is dat het wifi icoontje niet altijd weergegeven wordt, de telefoon heeft dan echter wel degelijk wifi-verbinding!

[ Voor 13% gewijzigd door Rubén89 op 14-10-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Rubén89 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:09:
[...]

Ik zou inderdaad de toestelsoftware upgraden, mocht het hiermee niet opgelost zijn meldt het dan vooral.

Overigens heb je recht op 90 dagen gratis telefonische support van BlackBerry, dus je zou eventueel daar ook om hulp kunnen vragen.

Waar ik overigens af en hoewel last van heb is dat het wifi icoontje niet altijd weergegeven wordt, de telefoon heeft dan echter wel degelijk wifi-verbinding!
Dat laatste zal ik eens in de gaten houden. Goede kans dat dat het is. Thnx voor de tip!
Komt dat icoontje bij jou dan 'gewoon' weer terug, zonder reboot o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik vind BlackBerry Blend echt geweldig. Het enige wat echt heel tof zou zijn, is als Blend beschikbaar komt voor third party apps. Vooral voor Whatsapp. Als ik straks vanaf Blend mijn Whatsapp kan beantwoorden.. zou dat zo relaxed zijn.

Ik dacht: laat ik maar eens een proactieve houding nemen en Whatsapp mailen. Het heeft wel 3 mailtjes gekost voordat ze mijn vraag eens goed lazen.. (ze dachten dat ik connectiviteitsissues had), maar ze zijn nu als het goed is op de hoogte van BlackBery Blend.

Wellicht kunnen jullie hen ook mailen? ;)

Het emailadres is: support@whatsapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Ik ben aan het kijken om me aan te melden voor de Amazon shop om naast apps ook te kijken voor zo'n hard shell cover.
Waar kan ik het beste aanmelden? De Engelse of de Duitse shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duitse gratis verzendkosten bij UK niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:53:
Thnx. Dan gaan we bestellen via de duitse site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Tha-PC-Legend schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:55:
[...]

Dat laatste zal ik eens in de gaten houden. Goede kans dat dat het is. Thnx voor de tip!
Komt dat icoontje bij jou dan 'gewoon' weer terug, zonder reboot o.i.d.?
Soms is het icoontje er en soms is het er niet :p heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Weet wel dat de bug sinds de eerste 10.3 beta's aanwezig is en dat na het rebooten het icoontje in ieder geval gedurende enige tijd normaal wordt weergegeven. Het ligt denk ik niet aan je / onze PassPort('s) m'n Q10 had / heeft er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de nieuwe BlackBerry passport gekocht en wat lezen internet pagina's goed. Ik ben nu het nieuwe toestel aan het testen. Het keyboard is even wennen als je touch cq virtuele keyboard bent gewend.

Ik zal zo snel mogelijk laten weten wat ik ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
ik heb er ook eentje gekocht, komt vrijdag. ben benieuwd. behalve over de grootte heb ik alleen maar positiefs gelezen.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:53:
Ik probeer nu de hard shell te bestellen via Amazon Duitsland, maar ik krijg iedere keer een error dat niet geleverd kan worden op mijn adres.
Heb jij het artikel in Nederland of Duitsland laten aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een test via de microfoon van een BlackBerry Passport. Het is mooi weer geweest een klein beetje regen maar we hebben lekker binnen gezeten met het werk. Om 5.30 uur ben ik naar de winkel gegaan van cool blue en heb daar de BlackBerry paspoort gekocht en ik ben er erg over te spreken.

De kat krabt de krullen van de trap .

Nog een laatste test uit het woordenboek van de kinderen .

De natuur Ik hou zo van de natuur service Twitterkip zwarte kip kijkt waarom wat is de natuur dan witte kip houdt haar kopje een beetje schuin dat is waar wij in leven het groen om ons heen achter de boerderij de heide en voor het beekje waar we onze water uit drinken zwarte kip tokt nu snap ik het ik vind natuur vooral lekker en super dikke worm uit de aarde is er ook natuur vlakbij jou huis

Dit is het einde van de test aardig toch BlackBerry paspoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Passport lederen hoesje nu on te kijken.
Zit er sjeik uit maar ik blijf bij mijn hardcase.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Uit de reviews van PhoneArena en GSM Arena blijkt dat de Passport een van de beste schermen heeft. PhoneArena meldt dat de helderheid van het scherm uitkomt op 894 nits. Geen enkel scherm heeft deze waarde gehaald. De Iphone 6 plus haalt 574 nits. Ook wat betreft de kleurechtheid haalt het scherm van de Passport meer dan respectabele waarden. Ideale waarde is 6500k en de Passport komt uit op 7062 kelvin. Scherm van Iphone 6 plus komt uit op 7318k Het contrast is ook meer dan goed. PhoneArena komt uit op een contrast van 1:1161

Ook de meting van GSM Arena laat meer dan goede resultaten zien. Het aantal nits komt uit op 617 en het contrast op 1:1341. Op het gebied van contrast verslaat de Passport de Sony Xperia Z3 en de LG G3. Kortom: het scherm is van een uitmuntende kwaliteit. Witbalans is goed, kleurechtheid is goed, zwartwaarde is heel goed en de helderheid is uitmuntend. Over de kijkhoeken heeft GSM Arena ook geen commentaar. Geen verlies van kleur.

Uit de batterijtest van GSM Arena blijkt dat de Passport 73(!) uur haalt. Dit is gebaseerd op het afspelen van 1 uur video, 1 uur bellen via 3G en 1 uur browsen. Meer dan een prima resultaat.

[ Voor 27% gewijzigd door emporio81 op 15-10-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Hard shell net besteld via gsmpunt.nl in plaats van bij Amazon.de.
Amazon bleef errors geven. Nu wel 7 euro duurder uit, maar de shell in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:33:
Heb net de nieuwe BlackBerry passport gekocht en wat lezen internet pagina's goed. Ik ben nu het nieuwe toestel aan het testen. Het keyboard is even wennen als je touch cq virtuele keyboard bent gewend.

Ik zal zo snel mogelijk laten weten wat ik ervan vindt.
Vreemd, ik dacht jij ging voor de witte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Iemand al een oplossing gevonden om onenote draaiend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Rubén89 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:59:
[...]

Soms is het icoontje er en soms is het er niet :p heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Weet wel dat de bug sinds de eerste 10.3 beta's aanwezig is en dat na het rebooten het icoontje in ieder geval gedurende enige tijd normaal wordt weergegeven. Het ligt denk ik niet aan je / onze PassPort('s) m'n Q10 had / heeft er ook last van.
Het zal idd een bug zijn. 'mijn Hi' geeft aan dat ik 14 mb heb gedownload: dat zou anders veel hoger zijn. In het wifi menu staat ook netjes 'verbonden'. Scheelt weer dagelijks rebooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik snap niet dat gsmpunt nu al die mooie leather case in bruin of zwart kan leveren (levertijd 3 tot 6 dagen) nu op crackberry shop deze case alleen nog maar kan worden gepre-orderd. Heeft iemand deze case al besteld en ontvangen van/bij gsmpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Hele uitgebreide reviews op GSM Arena werd besloten met onderstaand zin.....

From our time with it, we can safely conclude that the Passport will have an easy one drawing the attention of business users back to BlackBerry's camp thanks to all its novelty, high-grade execution and of course, helped by the BlackBerry Internet Services. It's certainly been a while since we've been able to say that about a BlackBerry device. It's good to have you back, BB.

Mooi toch :)

http://www.gsmarena.com/blackberry_passport-review-1149.php

[ Voor 6% gewijzigd door hoefniks op 16-10-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Op internet lees ik in een (beperkt) aantal reviews dat het toestel erg warm wordt (ihb bij het draaien van android apps?) en dat de batterij erg snel leegloopt. Heeft iemand van jullie daar een verklaring voor of ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
elwais schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:56:
Op internet lees ik in een (beperkt) aantal reviews dat het toestel erg warm wordt (ihb bij het draaien van android apps?) en dat de batterij erg snel leegloopt. Heeft iemand van jullie daar een verklaring voor of ook ervaring mee?
Dit gebeurd bij mij niet. Al zit ik niet lange periodes achter elkaar met android apps te werken. Max een kwartier per keer gok ik.
Voor wat betreft de verklaring: wellicht omdat er iets geemuleerd moet worden dat dat meer cpu en/of ram kost? Ik weet niet hoe dit proces precies werkt.

Maar zoals gezegd: geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

elwais schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:56:
Die van mij wordt af en toe wel warm maar dat is maar heel kort en niet heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Heel soms word mijn Z10 ook warm, dan start ik opnieuw op en dan is het voorbij.
Vlgns mij is het eerder iets software matig dan dat het aan het toestel zal liggen.
Laatste keer was ik alleen aan het browsen om het te triggeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Ook kom ik op internet tegen dat het scherm te gevoelig is waardoor in de broek- of jaszak ongewild nummers worden gebeld. Heb nu ook een Z10, maar heb deze problemen nooit ervaren. Overweeg de Passport aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
elwais schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:29:
Ook kom ik op internet tegen dat het scherm te gevoelig is waardoor in de broek- of jaszak ongewild nummers worden gebeld. Heb nu ook een Z10, maar heb deze problemen nooit ervaren. Overweeg de Passport aan te schaffen.
Passport nu 2 weken in bezit gehad. Dit probleem van nummers bellen uit de broekzak heb ik niet ervaren.

Mijn Passport kan wat warm worden (niet heet!) als ik het intensief gebruik. Bijv. in de trein wanneer ik tegelijkertijd op de browser zit, meerdere gesprekken voer op whatsapp of bbm, foto's check, muziek luister.. (ja dat kan allemaal tegelijkertijd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:07:
Ik heb ook een Passport lederen hoesje nu on te kijken.
Zit er sjeik uit maar ik blijf bij mijn hardcase.

:)
Een officieel lederen BlackBerry Hoesje? zijn die 'r er dan (al)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GSMpunt zal 22-23 oktober de Blackberry Passport hard case ontvangen. Ik heb ze even gebeld en de leverancier krijgt ze 21-22 okotober binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Deleted

[ Voor 106% gewijzigd door Tweaker626 op 16-10-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:44:
De updates zijn van BlackBerry zelf.
BlackBerry maakt de fout om de updates aan de providers over te laten.
Dat houd in dat KPN, Vodafone en T-Mobile nog geen updates hebben verstuurd naar de Passport users.

Dus dat doen we dan handmatig.
Je hebt een update manier dat je alles behoud of dat je alles wiped en opnieuw begint.

Zelf doe ik de wipe methode nadat ik met BlackBerry link een backup heb gemaakt.

Een wipe update noemen ze een autoloader.
De laatste update autoloader heb ik zelf gemaakt en werkt prima: link.

Ze noemen het leaks omdat niet alle updates officieel worden gepushed.
In mijn ogen zijn er 2 soorten leaks: productie leaks die ook echt worden gepushed en bèta leaks, leuk om te testen.

Er is bv ook al een leak van het allernieuwste OS 10.3.1 maar hier begin ik niet aan.
Danku!
Direct op m'n nieuwe PP gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ik heb de leather case bij gsmpunt bestelde (die je als een boekje openvouwt). Mail gehad, niet op voorraad duurt 3 tot 6 werkdagen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Ik zou willen dat BlackBerry met een ouderwetse leren Pocket Pouch zou komen, zoals ik die al sinds 2008 gebruik voor m'n BlackBerry's ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Die heb ik al wel voorbij zien komen. Was dat op ebay misschien? In dit forum staat ook ergens een foto dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Willo19 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:55:
Die heb ik al wel voorbij zien komen. Was dat op ebay misschien? In dit forum staat ook ergens een foto dacht ik
Bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTYyWDc1MA==/z/YfgAAOSwnDZUL1E5/$_12.JPG

Da's chinese namaak, dus niet gemaakt door BlackBerry.

Bovendien ontbeert dat hoesje een sleeper magnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
Ja, dat was hem, had niet door dat het namaak was. Ik zou zelf ook geen Chinees nephoesje willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik denk niet dat ik een hoesje wil voor m'n passport, ik vind hem zo wel mooi en groot zat. Na een paar dagen gebruik blijft het toetsenbord van de q10 sneller typen, je moet gewoon teveel met je duimen bewegen op de passport :) Het omhoog swypen van woorden gebruik ik al wel steeds vaker. Bij de eenhandsbediening kan ik telkens niet bij de terugknop links onderin, als ze die wat breder zouden maken... ook eenhandig typen zit er niet meer in, daarvoor moet het toestel dan echt op een ondergrond liggen. Verder een genot om te gebruiken, ik zou niet meer terugwillen naar de q10.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubén89 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:04:
[...]
Een officieel lederen BlackBerry Hoesje? zijn die 'r er dan (al)?
Yep... met sleeper magnet.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2s1ng1z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14ce9lw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2wolow9.jpg

Je moet een folie plakken op de achterkant van je Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
emporio81 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:12:
Uit de reviews van PhoneArena en GSM Arena blijkt dat de Passport een van de beste schermen heeft. PhoneArena meldt dat de helderheid van het scherm uitkomt op 894 nits. Geen enkel scherm heeft deze waarde gehaald. De Iphone 6 plus haalt 574 nits. Ook wat betreft de kleurechtheid haalt het scherm van de Passport meer dan respectabele waarden. Ideale waarde is 6500k en de Passport komt uit op 7062 kelvin. Scherm van Iphone 6 plus komt uit op 7318k Het contrast is ook meer dan goed. PhoneArena komt uit op een contrast van 1:1161

Ook de meting van GSM Arena laat meer dan goede resultaten zien. Het aantal nits komt uit op 617 en het contrast op 1:1341. Op het gebied van contrast verslaat de Passport de Sony Xperia Z3 en de LG G3. Kortom: het scherm is van een uitmuntende kwaliteit. Witbalans is goed, kleurechtheid is goed, zwartwaarde is heel goed en de helderheid is uitmuntend. Over de kijkhoeken heeft GSM Arena ook geen commentaar. Geen verlies van kleur.

Uit de batterijtest van GSM Arena blijkt dat de Passport 73(!) uur haalt. Dit is gebaseerd op het afspelen van 1 uur video, 1 uur bellen via 3G en 1 uur browsen. Meer dan een prima resultaat.
Daarom. BlackBerry.

Voor de tweakers die graag feedback willen geven over de Passport: indien je aangemeld bent voor de bèta zone van BlackBerry is er een enquête beschikbaar waarin BlackBerry vraagt naar je gebruikers ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Rubén89 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:51:
[...]

Daarom. BlackBerry.

Voor de tweakers die graag feedback willen geven over de Passport: indien je aangemeld bent voor de bèta zone van BlackBerry is er een enquête beschikbaar waarin BlackBerry vraagt naar je gebruikers ervaringen.
Ik zie geen enquete staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvU schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Ik zie geen enquete staan? :?
Ik kreeg wel de melding op me PP maar toen ik hem aantikte werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Ik kreeg wel de melding op me PP maar toen ik hem aantikte werkte het niet.
Probeer het nog eens (een paar) keer, bij mij lukte het ook niet meteen, mocht de tekst er heel vreemd uitzien dan helpt het om de tekst even naar beneden te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag passport bestellen bij PhoneMarket.nl omdat het de enige winkel Is die ze op voorraad heeft.

Wil hem eigenlijk gaan ophalen omdat ze hem hebben liggen in de winkel maar helaas zijn ze dicht op zaterdag en zondag dus bestel hem maandag en dan dinsdag in huis.

Uiteraard bel ik maandag voor ik bestel of ze hem ook echt hebben want ga niet 4 dagen wachten op Belsimpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:39:
Maandag passport bestellen bij PhoneMarket.nl omdat het de enige winkel Is die ze op voorraad heeft.

Wil hem eigenlijk gaan ophalen omdat ze hem hebben liggen in de winkel maar helaas zijn ze dicht op zaterdag en zondag dus bestel hem maandag en dan dinsdag in huis.

Uiteraard bel ik maandag voor ik bestel of ze hem ook echt hebben want ga niet 4 dagen wachten op Belsimpel
Heb de mijne afgelopen weekend via coolblue besteld. Zaterdag besteld en zondag in huis.
Alleen geen idee hoe de after sales is...geen probleem gehad met mijn phone ***gelukkig***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilmen schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:31:
[...]

Heb de mijne afgelopen weekend via coolblue besteld. Zaterdag besteld en zondag in huis.
Alleen geen idee hoe de after sales is...geen probleem gehad met mijn phone ***gelukkig***
coolblue heeft hem niet meer.. net als typhone en belsimpel (allemaal bestellen en paar dagen later leverbaar)

phone market is enige die hem werkelijk heeft liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb de mijne een week geleden bij Phonemarket opgehaald. Paar kilometer van mijn huis, dus dat was wel zo makkelijk. Prijs was toen lager dan nu. Zou dit toestel dan in Nederland ook aan gaan slaan? Ik krijg nu nog veel verbaasde blikken en de vraag wat het nu eigenlijk is en of je er uberhaupt mee kunt bellen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:46:
Ik heb de mijne een week geleden bij Phonemarket opgehaald. Paar kilometer van mijn huis, dus dat was wel zo makkelijk. Prijs was toen lager dan nu. Zou dit toestel dan in Nederland ook aan gaan slaan? Ik krijg nu nog veel verbaasde blikken en de vraag wat het nu eigenlijk is en of je er uberhaupt mee kunt bellen :)
Haha cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hij toch ontzettend fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Iemand een idee waarom Blend niet werkt hier? alle instellingen staan goed. Passport kan niet in de pc kijken (pc-offline)? andersom kan de pc wel in de passport kijken. ???? Is er iemand hier gelukt om met Blend aan de slag gaan?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Jup, Blend werkt hier gewoon. Mogelijk iets met je wifi instellingen of pc beveiliging te maken? Bij installatie van het spul op mijn laptop kreeg ik wel wat firewall popups waarbij ik een aantal extra vinkjes moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
elwais schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:29:
Hier had ik ook mega veel last van.
Maar het komt door je instellingen.

Ik had aanstaan dat je scherm automatisch aanspringt als je een notificatie krijgt.
Wat echt gaaf is als je telefoon gewoon op je bureau ligt.
Echter in je broekzak is dit niet handig, want het scherm springt dan aan en registreerd dan ook direct aanrakingen met het touchscreen.
Dus de optie moet aangepast worden dan het niet werkt in je zak, of je moet een hoesje gebruiken met ook iets voor het scherm.
Of je zet het gewoon uit :) - en dan zijn de problemen ook voorbij

Ps. Zit in het buitenland en heb een lokaal SIM kaartje in mn BB gedaan, en de updates blijven binnenkomen - zit nu op 10.3.0.908 - wat OTA best wel relaxed is ipv friemelen met handmatige updates.

[ Voor 3% gewijzigd door vyndrox op 18-10-2014 13:00 ]

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Rudedadude schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:37:
Jup, Blend werkt hier gewoon. Mogelijk iets met je wifi instellingen of pc beveiliging te maken? Bij installatie van het spul op mijn laptop kreeg ik wel wat firewall popups waarbij ik een aantal extra vinkjes moest zetten.
de popups van firewal heb ik ook gehad en heb op toestaan geklikt. zoon is ict-er en snapt er ook niets van.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is vervelend.
Welke software versie heb je op je Passport staan?
En staat BlackBerry link ook geïnstalleerd op die pc en synct deze wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:00:
Dat is vervelend.
Welke software versie heb je op je Passport staan?
En staat BlackBerry link ook geïnstalleerd op die pc en synct deze wel?
Ja BB-link is geinstalleert en synct gewoon. Met BB-link kan de pc in de Passport kijken, ook met verkenner maar niet andersom. Op Passport zie ik Pc = offline. Iemand een gouden tip?
softwareversie is 10.3.0.675

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou soieso je software updaten.
Ik heb nu: PassportSQW100-1/10.3.0.1418 (typ in op je Passport mijnver)

De autoloader link staat in dit topic, maak een backup installeer de autoloader die update je Passport (hij word wel geleegd vandaar de backup, alleen Android spul komt niet mee).

Ik stuur je wel even DM voor als je nog hulp nodig hebt.
Ah DM staat uit bij je, hierbij de link met de autoloader.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Is dit een officiele update? Ik wil nl. geen leaks

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Deze update is over ota gegaan naar Rogers netwerk en nog een paar
Maar hier in NL zitten we met providers die te traag zijn en daarbij komt dat vodafone, kpn en t-mobile het toestel nog niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Ach zo, morgenochtend zal ik aan het werk gaan. Ik laat het je weten. Dank je

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Iemand in de gelegenheid om wat screenshots te maken van Populairdere Android Apps?

Kan me nog herinneren dat op de Q10 een van de 1ste Android Versies destijds niet echt werkbaar was door de 1:1 verhouding.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima hoor, maar wat vind jij populair?
Ben zelf niet thuis in wat populair is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Goede vraag ;), weet dat Instagram in het verleden geen filters kon selecteren omdat deze er buiten vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

De mogelijkheid tot uitzoomen is echt geniaal daarvoor, er vallen nooit meer onderdelen buiten beeld. Ik heb deze week ook 10.3 op de Q10 gezet, maar die heeft die optie nog niet. Is blijkbaar een specifiek passport ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• providedbyintel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
weet iemand een goede nederlandstalige review te vinden voor de Passport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

providedbyintel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:01:
Ik ga een video review doen zodra ik hem binnen krijg dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Ik ga een video review doen zodra ik hem binnen krijg dinsdag.
Cool. Ben benieuwd naar je bevindingen :)

Ik had zojuist mijn eerste vastloper. Webpagina wilde niet laden dus probeerde een paar keer te refreshen. Lukte allemaal niet. Toen switchte ik naar facebook en weer terug naar het menu > vast. Zo opgelost met een soft reset.

Heb niet het idee dat het vaak gaat gebeuren. Alles loopt smooth en ben echt superblij met mn PP. Bij vrienden en collega's heeft het apparaat ook echt een wow-effect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha-PC-Legend schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:59:
[...]

Cool. Ben benieuwd naar je bevindingen :)

Ik had zojuist mijn eerste vastloper. Webpagina wilde niet laden dus probeerde een paar keer te refreshen. Lukte allemaal niet. Toen switchte ik naar facebook en weer terug naar het menu > vast. Zo opgelost met een soft reset.

Heb niet het idee dat het vaak gaat gebeuren. Alles loopt smooth en ben echt superblij met mn PP. Bij vrienden en collega's heeft het apparaat ook echt een wow-effect :p
Zo dat is vreemd?
Wel de laatste software erop staan?
PassportSQW100-1/10.3.0.1418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

providedbyintel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:01:
Hier op tweakers staat er onder andere 1 van In-game. Wat verwacht je van een goede review? Ik heb het afgelopen jaar iets te veel nederlandstalige reviews gelezen van personen die voor 1 weekje soms hun Android of iPhone aan de kant legden om met even een Blackberry uit te proberen, waarbij veel mogelijkheden onderbelicht bleven, soms werd gesteld dat iets niet mogelijk was terwijl het wel gewoon kan, of waarin niet meer werd beschreven dan dat het wennen was. Ik denk dat in dit topic dus ook het nodige te vinden en te vragen valt over wat er wel en niet kan met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:19:
[...]

Zo dat is vreemd?
Wel de laatste software erop staan?
PassportSQW100-1/10.3.0.1418
Update staat voor vanavond gepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Rudedadude schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 08:04:
De mogelijkheid tot uitzoomen is echt geniaal daarvoor, er vallen nooit meer onderdelen buiten beeld. Ik heb deze week ook 10.3 op de Q10 gezet, maar die heeft die optie nog niet. Is blijkbaar een specifiek passport ding.
Iemand toevallig in de gelegenheid deze screenshot van Instagram zowel zoomed in als -out te maken in het Composer scherm (degene met de filters dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
JunkieXP schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

Iemand toevallig in de gelegenheid deze screenshot van Instagram zowel zoomed in als -out te maken in het Composer scherm (degene met de filters dus)?
De zoomed in als -out functie voor Instagram ( iGrann) is toch alleen van toepassing op Android apps? Kan je toch beter de 'made for BlackBerry ' app installeren uit bbw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

ronaldinho schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:56:
[...]

De zoomed in als -out functie voor Instagram ( iGrann) is toch alleen van toepassing op Android apps? Kan je toch beter de 'made for BlackBerry ' app installeren uit bbw?
Ik ben me er inderdaad van bewust dat deze Zoom Out functionaliteit enkel werkt vanuit de Android Runtime.

Hierin ben ik misschien een vreemde eend in de bijt, maar waar mogelijk gebruik ik het liefst "het origineel", vooral als de "Native Variant" betaald is en de filters bijv. gesimuleerd, of via de server geschieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Inmiddels via een andere bron mijn informatie verkregen, bij deze het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OfQHOKj8jJq2CHFILBuTRD3s/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik had gisteren nog even voor je gekeken, maar kwam erachter dat er wat issues zijn met instagram, want de app klapte eruit bij het inloggen en toen haakte ik af :) (workaround is eerst eerst oudere versie installeren en daarna updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand als 10.3.1 draaiend en zo ja welke versie. Er zijn nu teveel in omloop en geen tijd om ze allemaal te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 09:10
Gaat tweakers zelf de passport nog reviewen? Deden ze wel met de Z10, Q10 en Z30. Snap dat ze de Q5 geskipt hebben maar de passport is toch wel zo uniek dat je zou verwachten dat ze die ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:30:
Ik zou soieso je software updaten.
Ik heb nu: PassportSQW100-1/10.3.0.1418 (typ in op je Passport mijnver)

De autoloader link staat in dit topic, maak een backup installeer de autoloader die update je Passport (hij word wel geleegd vandaar de backup, alleen Android spul komt niet mee).

Ik stuur je wel even DM voor als je nog hulp nodig hebt.
Ah DM staat uit bij je, hierbij de link met de autoloader.
Dat was toch myver :?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Als je je telefoon in het Engels hebt staan myver en in het Nederlands Mijnver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leejjon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:12:
Gaat tweakers zelf de passport nog reviewen? Deden ze wel met de Z10, Q10 en Z30. Snap dat ze de Q5 geskipt hebben maar de passport is toch wel zo uniek dat je zou verwachten dat ze die ook doen.
Volgens mij heeft BlackBerry geen testtoestellen geleverd aan de Nederlandse media. Dit werd bij allaboutphones.nl ook gevraagd namelijk. En tweakers koopt waarschijnlijk niet het toestel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:53:
[...]

Volgens mij heeft BlackBerry geen testtoestellen geleverd aan de Nederlandse media. Dit werd bij allaboutphones.nl ook gevraagd namelijk. En tweakers koopt waarschijnlijk niet het toestel zelf...
De BlackBerry Passport is natuurlijk ook net pas beschikbaar, ik meen mij te herinneren dat de Q10 review ook een hele tijd op zich liet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Leejjon schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:12:
Hij staat op de lijst met toestellen die nog gereviewed moeten worden. Maar zoals hierboven wordt aangegeven moet er wel een toestel ter beschikking worden gesteld :). Ik wacht nog even geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:37:
Iemand als 10.3.1 draaiend en zo ja welke versie. Er zijn nu teveel in omloop en geen tijd om ze allemaal te testen :)
yup > http://forums.crackberry..../index7.html#post10993835

draait als een trein :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menblack
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03
Voor de gene die intresse hebben de hard case is dadelijk ook lever bij coolblue:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/516505/category-4214-smartphones/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:40:
Inmiddels via een andere bron mijn informatie verkregen, bij deze het resultaat.

[afbeelding]
op 10.3.1 gebruik ik dit heel veel, vooral bij android apps omdat ik ze te groot vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb voor de redactie een Passport aangeschaft en ga hem dus vanaf volgende week reviewen (dus het duurt nog even voor de review online staat helaas, ik ga er de tijd voor nemen omdat het een afwijkende smartphone is die daardoor extra aandacht verdient en alle manieren die ik hiervoor probeerde om hem te lenen liepen spaak - vandaar de vertraging :S)

Omdat het een uniek toestel is met de nodige bijzondere zaken wil ik graag van jullie horen wat ik in elk geval niet over mag slaan in de review. Wat er in elk geval op mijn lijstje staat, als afwijkende tests:

- vergelijking van wat er in beeld staat op de Passport en [concurrerende 16:9-toestellen, inclusief iig Z10)
- vergelijking bereik en snelheid op 4g (want Paratek-antenne)
- na een tijd gewennig snelheid en foutgevoeligheid van typen tov [concurrerende toestellen, inclusief onscreen toetsenbord Z10)

Ik wil graag van jullie horen wat er echt niet mag ontbreken, wat specifiek voor de Passport en/of BB OS 10.3 is (want testen voor scherm, snelheid en accu doen we sowieso). Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arnoudwokke ik denk dat het belangrijk is dat je de laatste 10.3.1.632 versie er op zet (en de pins aan de zijkant en wifi symbool bug even voor lief neemt) of 10.3.0.14xx (deze update is niet in Nederland nog, maar wel bv US en Canada).

De reden hier voor is dat 1052 wat je standaard er op krijgt geen geweldige versie is en werking van het toestel met name aanvoelen sterk kan beinvloeden.

Verder heb je zeker een week nodig! Ik heb hem pas sinds dinsdag 13.00 waar ik hem pas tegen 16.00 kon gebruiken (oa wegens 10.3.1 install) en ben er nog niet 100% aan gewend maar gaat stuk sneller al, sowieso omdat ik al sinds 2013 BlackBerry 10 gebruilk.

Verder wil ik je informeren dat je Android apps kan uitzoemen, als je kijkt op BBM Channels en dan kanaal: C00343390 zie je bv dingen die in 10.3.1 komen zoals een bepaalde layout (16:9) voor Android apps (waardoor je ze bv kan zetten in 16:9) en nog veel meer.

Camera testm deze heb ik gedaan maar ik was tevreden er over en denk dat het fijn is als je ook zoiets doet voor tweakers.

Verder bv laten zien dat je externe apparaten zoals usb en muis en dergelijke kan aansluiten op de Passport is altijd een pluspunt.

Edit:
Review van wat BlackBerry Blend kan lijkt me een must.
Omdat 10.3.1.xxx nog niet officieel is kan je een 10.3.0.xxxx review doen maar dan zou je een volledig nieuwe moeten maken in december als 10.3.1.xxxx officieel uit komt.

Dat was het voor nu van mijn kant.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Wel goed dat er een review komt van de Passport. Ik denk dat het handig is om de Blackberry Assistant te behandelen. De BB Assistant schijnt niet zo snel te zijn als Siri en Google Search, maar volgens gebruikers kan je er meer dingen mee doen. Wat me bijstaat is dat je met de Assistant ook je afspraken in je agenda kan opzoeken. Bij de presentatie liet iemand van Blackberry dat zien. Hij vergeleek het met de Iphone 6.

De luidsprekers schijnen ook geweldig te zijn. Verder ben ik wel benieuwd naar de Paratek-antenne.

[ Voor 21% gewijzigd door emporio81 op 23-10-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
@arnoudwokke
Ik ben zelf erg benieuwd naar BlackBerry Blend dat is nu nog alleen voor de PassPort er wordt uiteindelijk uitgerold naar alle devices, maar lijkt me mooi om dat te zien hoe dat in ze werk gaat. Het schijnt als je je telefoon bent vergeten toch nog BlackBerry Blend kan gebruiken op je computer.

De BlackBerry Hub is sinds BlackBerry 10 op wat vlakken aangepast en werkt erg goed op 10.3.(1). Dit zou je ook mee kunnen nemen in de review. Zelf ben ik nog een Z10 gebruiker en zit er zwaar over na te denken om binnenkort de PassPort aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:34
@Arnoud: blij dat er eindelijk een review komt, zat mij al af te vragen waar die bleef :)

Mijn adviezen:
  1. Focus niet teveel op technische specificaties en vergelijk deze niet met Androidtoestellen in dezelfde prijsrange. Omdat Android minder zuinig omgaat met RAM en CPU/GPU-power tov iOS en WP is een directe vergelijking tussen een toestel met WP/iOS en Android vaak niet zo relevant. Zelfde geldt voor BBOS10. Ik merk dat jij bij BlackBerry vaak de neiging hebt om (technisch) te gaan vergelijken met Android, dit is alleen niet zo relevant omdat BBOS10 minder CPU/GPU-power nodig heeft en juist meer RAM vraagt tov Android.
  2. Maak een vergelijking van het OS door te vergelijken met iOS, WP en Android. Hoewel dit een review is van de telefoon en niet van het besturingssysteem is het in het geval van BlackBerry wel belangrijk om flink in te gaan op het OS. Net als de iPhone zijn hardware en software namelijk heel erg nauw verbonden. Probeer zowel de officiële ROM uit als enkele leaks, 10.3 is namelijk nog niet helemaal goed uitgewerkt en vooral een voorbereiding op de features die in 10.3.1 echt tevoorschijn komen. Ga op het OS in, maar zorg er wel voor dat het een review blijft van de PassPort en niet van BBOS.
  3. Benoem en test BlackBerry Blend maar ga er niet te diep op in. Blend is een zeer interessant stukje software, maar omdat Blend niet specifiek voor de PassPort ontworpen is lijkt het mij beter om op een later moment, wanneer Blend iets volwassener is en ook werkt met oudere BlackBerrytoestellen, een aparte review hiervan te maken. Een korte test, wat foto's en een halve minuut van de reviewvideo is natuurlijk wel interessant :)
  4. Focus op de doelgroep. De PassPort is ontworpen voor productiviteit en communicatie. Test uitgebreid hoe het besturingssysteem, de HUB, de formfactor, de schermgrootte, het toetsenbord, de antenne en microfoons+luidsprekers de productiviteit en communicatie beïnvloeden. Dit is misschien wat moeilijker te meten in benchmarks, maar misschien kun je snelheidstests doen waarin het beantwoorden van mailtjes, doorlezen en bewerken van bestanden, multitasken en spraakondersteuning centraal staan? Zo'n test kan erg interessant zijn, zeker als je de test ook doet bij toptoestellen van iOS, WP en Android, op deze manier is hopelijk een interessante vergelijking te maken op het gebied van productiviteit.
  5. Ga niet te diep, maar wel kort, in op de apps. BBOS is erg uitgebreid en er zijn standaard weinig extra apps nodig voor de doelgroep, zodoende zou ik niet te diep op dit punt ingaan maar het wel even benoemen. Het kan interessant zijn om even kort in te gaan op de performance van BlackBerry- en Androidapps.
  6. Doe een bendtest. Ik ben benieuwd hoe het stalen frame van de PassPort zich houdt in vergelijking met de iPhone :+
Punt vier van deze lijst lijkt mij het belangrijkst. Review hoe de samenwerking tussen de hardware en de software de gebruiker helpen wel of niet productief te zijn. Ik zou je eindoordeel ook voornamelijk baseren op de productiviteit en communicatiemogelijkheden van de PassPort, dat is namelijk wat de doelgroep graag wil weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

arnoudwokke schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:31:
Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb voor de redactie een Passport aangeschaft en ga hem dus vanaf volgende week reviewen (dus het duurt nog even voor de review online staat helaas, ik ga er de tijd voor nemen omdat het een afwijkende smartphone is die daardoor extra aandacht verdient en alle manieren die ik hiervoor probeerde om hem te lenen liepen spaak - vandaar de vertraging :S)

Omdat het een uniek toestel is met de nodige bijzondere zaken wil ik graag van jullie horen wat ik in elk geval niet over mag slaan in de review. Wat er in elk geval op mijn lijstje staat, als afwijkende tests:

- vergelijking van wat er in beeld staat op de Passport en [concurrerende 16:9-toestellen, inclusief iig Z10)
- vergelijking bereik en snelheid op 4g (want Paratek-antenne)
- na een tijd gewennig snelheid en foutgevoeligheid van typen tov [concurrerende toestellen, inclusief onscreen toetsenbord Z10)

Ik wil graag van jullie horen wat er echt niet mag ontbreken, wat specifiek voor de Passport en/of BB OS 10.3 is (want testen voor scherm, snelheid en accu doen we sowieso). Alvast bedankt voor het meedenken :)
Ik ben ook vooral geïnteresseerd hoe goed de Passport omgaat met android apps a kwa snelheid en integratie met de rest van de software, b vanwege zijn afwijkende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Naast de Amazon Store (waar weinig NL android apps in te vinden zijn) zou ik toch nog Snap installeren voor Nederlandse Apps te kunnen installeren en testen.
Via onderstaande link vind je Snap en hoe je hem gemakkelijk kan installeren via Google Chrome.
http://redlightoflove.com/snap/
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste