Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
En vergeet vooral niet de gevoeligheid van de toetsen om te scrollen in webpagina's en tekst. En uiteraard het gebruik van het toetsenbord zelf icm met de toetsen op het scherm.

[ Voor 0% gewijzigd door Willo19 op 23-10-2014 18:07 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Vergeet ook niet te testen of je Google apps kan draaien die om google playservices vragen !
@Bombaci de intergratie wat betreft google apps vind ik niet zo heel goed maar dat is mijn mening, verwacht niet dat je toast notificaties krijgt en of push want dat krijg je niet. ( of dat moet nu met een van de laatste leaks verholpen zijn )

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:56
dave1972 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:40:
Vergeet ook niet te testen of je Google apps kan draaien die om google playservices vragen !
@Bombaci de intergratie wat betreft google apps vind ik niet zo heel goed maar dat is mijn mening, verwacht niet dat je toast notificaties krijgt en of push want dat krijg je niet. ( of dat moet nu met een van de laatste leaks verholpen zijn )
De apps die om Google play Services vragen werken volgens mij niet. Feit is dat je dan als nog een breed scala aan apps hebt.

Besteed aandacht aan de vorm en het scherm. Imo is dat wennen, maar na een week wil je niet meer terug. Heerlijk die breedte. Ik vind mijn Xperia Z nu maar 'vreemd', zo lang en smal.
Eigenlijk omvat dat voor mij gelijk alles wbt dit toestel: wennen maar daarna volledig overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Arnoud, ik zou sowieso wel even de laatste leak erop zetten (.938) en dan reviewen. Want met 938 kun je dus ook rechten van individuele android apps beheren, net als de native BB apps.

Vergelijking met iOS8, WP8.1 en Android Kitkat en inderdaad vooral een diepgaand stuk over focus op de doelgroep. Ben erg benieuwd!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rainesh... je kan geen 938 hebben op de passport.. 632 is laatste die werkt op passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
arnoudwokke schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:31:
Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb voor de redactie een Passport aangeschaft en ga hem dus vanaf volgende week reviewen (dus het duurt nog even voor de review online staat helaas, ik ga er de tijd voor nemen omdat het een afwijkende smartphone is die daardoor extra aandacht verdient en alle manieren die ik hiervoor probeerde om hem te lenen liepen spaak - vandaar de vertraging :S)

Omdat het een uniek toestel is met de nodige bijzondere zaken wil ik graag van jullie horen wat ik in elk geval niet over mag slaan in de review. Wat er in elk geval op mijn lijstje staat, als afwijkende tests:

- vergelijking van wat er in beeld staat op de Passport en [concurrerende 16:9-toestellen, inclusief iig Z10)
- vergelijking bereik en snelheid op 4g (want Paratek-antenne)
- na een tijd gewennig snelheid en foutgevoeligheid van typen tov [concurrerende toestellen, inclusief onscreen toetsenbord Z10)

Ik wil graag van jullie horen wat er echt niet mag ontbreken, wat specifiek voor de Passport en/of BB OS 10.3 is (want testen voor scherm, snelheid en accu doen we sowieso). Alvast bedankt voor het meedenken :)
- Hoe draaien de android apps?
- Hoe is de integratie met deze apps ? Kun je bijvoorbeeld vanuit BB OS een foto gebruiken voor een android app, delen of iets in die geest.
- Camera : snelheid en kwaliteit
- BlackBerry Blend
- Het multitasken tov android, ios of windows Phone is BB echt zo onderscheidend?
- Dagelijks gebruik ivm de grootte
- Alternatieve stores

Hopelijk kun je er iets mee Arnoud en misschien is niet alles relevant voor de telefoon omdat een aantal dingen ook OS georiënteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coolblue gaat naast de BlackBerry Passport Qwerty ook een BlackBerry Passport met Azerty keyboard verkopen. Dit is nieuw en BlackBerry verkoopt het goed in Belgie.

Het gaat erg goed met de verkopen in vooral UK, USA, Canada, Duitsland en Frankrijk maar blijkbaar ook goed in Nederland. Het toestel is bijna in alle landen uitverkocht. Het vervelende is er zijn accesories maar ook de eerste dag bij coolblue zijn de harde cases uitverkocht. Het is duidelijk dat niemand had
verwacht dat er zo veel vraag was.

Hier nog even Blend op ios 8

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QyiHridGNLc]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dat ik hier bij vandenborre vroeg of ze dit in het assortiment zouden opnemen werd ik door de verkoper minachtend bekeken en zijn advies was ' kijk hiernaast eens bij de dreamland(speelgoedwinkel).

Ik ben dus tot op heden nog niet aan de paspoort kunnen komen, maar geduld is een schone zaak. En misschien vind ik de azerty variant ook wel interessant. Na altijd qwerty te hebben gebruikt (nl) ben ik eigenlijk snel gewend geraakt aan een azerty toetsenbord. Even denken wat handig is.

Als ik alles zo zie hebben de winkels blackberry al dood verklaard, de gewone winkels en mensen. Terwijl er dus blijkbaar vraag is naar zo een toestel. Ik ben blij dat er naast de IOS en Androids nog iets anders is dat meer richt op zakelijk in plaats van de hoeveelheid apps die je wel niet hebt. Daar heb ik mn tablet wel voor, om spelletjes te doen en eigenlijk een ps4. Dan krijg je het de reactie 'ja, maar films kijken..' Nee, daar heb ik thuis een mooie tv voor met bijpassend geluid. En voor sommige films reis ik af naar de bioscoop. Waarom zou ik dan op zon schermpje een film gaan zitten kijken 8)7

Ik heb niks toe te voegen aan alles wat hierboven gezegd word over de review, enkel of hij bereik etc snel oppakt. Ook omschakelen bij de grens, al is dat voor jullie moeilijk te testen. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Guys, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb voor de redactie een Passport aangeschaft en ga hem dus vanaf volgende week reviewen (dus het duurt nog even voor de review online staat helaas, ik ga er de tijd voor nemen omdat het een afwijkende smartphone is die daardoor extra aandacht verdient en alle manieren die ik hiervoor probeerde om hem te lenen liepen spaak - vandaar de vertraging :S)

Omdat het een uniek toestel is met de nodige bijzondere zaken wil ik graag van jullie horen wat ik in elk geval niet over mag slaan in de review. Wat er in elk geval op mijn lijstje staat, als afwijkende tests:

- vergelijking van wat er in beeld staat op de Passport en [concurrerende 16:9-toestellen, inclusief iig Z10)
- na een tijd gewennig snelheid en foutgevoeligheid van typen tov [concurrerende toestellen, inclusief onscreen toetsenbord Z10)

Ik wil graag van jullie horen wat er echt niet mag ontbreken, wat specifiek voor de Passport en/of BB OS 10.3 is (want testen voor scherm, snelheid en accu doen we sowieso). Alvast bedankt voor het meedenken :)
Ik heb in mijn hoofd een aardig lijstje, Maar geef me even om het in het weekend verder uitwerken en hier te posten :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

Ik krijg net de melding op mijn Passport dat ik OTA kan updaten naar 10.3.0.908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb dit gekocht en bevalt heel goed. De zijkanten worden beschermd.
S-Line TPU Soft Case/Cover for BlackBerry Passport Q30

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

truffel50 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:41:
Ik heb dit gekocht en bevalt heel goed. De zijkanten worden beschermd.
S-Line TPU Soft Case/Cover for BlackBerry Passport Q30
Die had ik idd ook op mijn Z10, behalve geen S-line maar normale :)
Nadeel is dat je het mooie rvs niet meer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Net via BB Link m'n Passport geupdate, 10.3.9xx. Straks of morgen eens kijken of die werkt.
Jammer dat deze update niet bij tweakers.net in de firmwarelijst wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Dat dicteren van tekst is toch wel fijn hoor (ook om in de auto een bericht te sturen). Is dit passport exclusief of was dat er al langer? En op andere platformen? Ik vroeg het vanmiddag aan iemand met een iphone, maar die kende het niet.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
IOS heeft dit ook

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NvU schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:38:
Ik krijg net de melding op mijn Passport dat ik OTA kan updaten naar 10.3.0.908
Welke aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rudedadude schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:00:
Dat dicteren van tekst is toch wel fijn hoor (ook om in de auto een bericht te sturen). Is dit passport exclusief of was dat er al langer? En op andere platformen? Ik vroeg het vanmiddag aan iemand met een iphone, maar die kende het niet.
Dicteren is super handig en je kan heel lief roepen smiley en je ziet dan :) op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Ik kreeg gisteren melding op phone dat er een update was.
Thuis via de BlackBerry link de update uitgevoerd.
Heb zelf momenteel een VF SIM in de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/p720x720/10710725_881294138547619_4663743627596115858_n.jpg?oh=2699cb38e837f8f1b0074183f15c178a&oe=54B89977&__gda__=1425504677_0262c193452dc26a53630c0cbe51bf27

Zeer tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoe krijg jij het apparaat op energie besparing?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derby schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:16:
Hoe krijg jij het apparaat op energie besparing?
OS 10.3.1 :) maar volgens mij werkt hij nog niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Pp blend werkt prima op de android talet en niet op de Windows pc. Raar hoor? Iemand een idee hoe dat komt? Ze werken allebei op dezelfde netwerk.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
truffel50 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:36:
Pp blend werkt prima op de android talet en niet op de Windows pc. Raar hoor? Iemand een idee hoe dat komt? Ze werken allebei op dezelfde netwerk.
Het schijnt niet eens uit te maken op welk netwerk je zit, als het goed is al ligt je telefoon thuis verbonden met internet en jij zit met je laptop ergens anders en je bent je telefoon vergeten kan je gewoon Blend gebruiken. Verder zou ik zelf adviseren om het een keer opnieuw te installeren of heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ItsmeJC laat je weer verbaast staan aan het eind met wederom een geweldige YouTube filmpje.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lAllGsapfz8&list=UU3IhIgEAP4Qo6aKSJWbVWYA]

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:23:
[...]

OS 10.3.1 :) maar volgens mij werkt hij nog niet hoor :P
Heb jij OS 10.3.1 op je paspoort werkend, en zo ja, welke versie???

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Rubén89 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:10:
[...]

Heb jij OS 10.3.1 op je paspoort werkend, en zo ja, welke versie???
Denk dat het om deze gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
pineapple23 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:20:
[...]

Het schijnt niet eens uit te maken op welk netwerk je zit, als het goed is al ligt je telefoon thuis verbonden met internet en jij zit met je laptop ergens anders en je bent je telefoon vergeten kan je gewoon Blend gebruiken. Verder zou ik zelf adviseren om het een keer opnieuw te installeren of heb je dat al gedaan?
Je bedoelde Blend opnieuw installeren op de pc? Op PP is hij geupdated.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Hoe maak je een screenshot met Passport?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
truffel50 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:02:
Hoe maak je een screenshot met Passport?
Beide volume knoppen tegelijkertijd indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Wel handig om te weten: als je op de 3 puntjes rechts onderin tikt krijg je een uitrolmenu. Bij sommige acties zie je een letter er achter staan. Zo kun je bijvoorbeeld met de letter L een pagina opnieuw laden zonder gebruik te hoeven maken van het uitrolmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
truffel50 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:13:
[...]

Je bedoelde Blend opnieuw installeren op de pc? Op PP is hij geupdated.
Blend van de pc en laptop verwijdert...en opnieuw gedownd en geinstalleerd.... Bij pc werkt hij nog steeds niet maar bij de laptop werkt hij wel.. top-app!
thanx

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Goed, het is technisch gesproken nog steeds weekend toch? :P Ik heb mijn aandachtspunten enigszins proberen te categoriseren. Het zijn de dingen die ik handig vind of waar ik tegenaan loop / van denk dat ze onderscheidend zijn.

Als vertrekpunt lijkt mij OS 10.3.0.1418 logisch: die is vrijgegeven door meerdere cariers. Het ook meteen even installeren van Snap is een fluitje van een cent en zorgt voor toegang tot de playstore en veel apps die al dan niet werken.

Passport specifieke zaken:
  • Bouwkwaliteit: Gorilla glass en sterk metalen frame (ik noem geen vergelijkingen O-) )
  • Batterij en batterijgebruik: hierbij is relevant wat er allemaal aan of uit staat (nfc, swipen over scherm voor activeren, geavanceerde interactie, etc. zullen allemaal van invloed zijn, alhoewel ik aan het eind van een dag nog vaak (veel) meer dan 40% over heb)
  • Geavanceerde interacties: de telefoon gaat op stil / batterijbesparende stand wanneer je hem met het beeldscherm naar beneden weglegt en het beeldscherm gaat weer aan als je de telefoon oppakt.
  • Beschikbaarheid van USB-on-the-go
  • Snel zoeken door te beginnen met typen: je kunt zelf configureren waarin gezocht wordt (email, whatsapp, Google of Bing, etc.) Dit vraagt zeker in eerste instantie wel wat extra capaciteit omdat de index hiervoor moet worden opgebouwd en permanent wordt bijgehouden op basis van nieuwe mail, documenten, etc.
  • De gestures van het toetsenbord (scrollen, terugswipen om een woord te verwijderen, omhoog swipen om een gesuggereerd woord te plaatsen)
  • De camera-software verbeteringen (panorama, HDR, gezichtsdetectie). Belangrijk is ook dat de ideale modus niet vierkant is, maar 4x3, want dan wordt de volledige sensorresolutie gebruikt. Bij een vierkant beeld mis je een heel aantal milimeters groothoek.
  • De lens is F2.0, wat best een aardig getal is en met minder licht ook nog best goed werkt zonder flits.
  • Hoe goed werkt het natural sound systeem wat Blackberry gebruikt voor de gesprekskwaliteit tijdens bellen in allerlei omstandigheden.
  • Geen idee of het Passport of OS 10.3 is, maar er is nu een equaliser beschikbaar binnen de standaard music app
  • Voor heel het toetsenbord vallen snelkeuzes in te stellen voor contacten (oke, dat kon de nokia 3210 ook al, maar het is best logisch wanneer je een toetsenbord hebt)
  • Het inzoomen/uitzoomen op Android-apps werkt heel goed bij sommige apps. En uiteraard dat je de standaard terugbalk kunt verwijderen, maar dat was al zo sinds 10.1
  • Blackberry Blend voor toegang tot de gegevens op je telefoon en draadloos uitwisselen van bestanden tussen beiden. Je kan volgens mij, wanneer je blend ook toestaat via je bundel, vanaf elke lokatie bij je telefoon komen (ook als je hem per ongeluk thuis hebt laten liggen), maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
  • De geluidskwaliteit van de speakers, maar ook de kwaliteit van de output wanneer je de Passport aansluit op een versterker of koptelefoon.
  • De inconsistentie in het scrollen met het toetsenbord. In sommige apps werkt dit goed, in andere soms en soms ook niet.
  • Het draaien van het beeldscherm bij het kantelen van het toestel: werkt in sommige apps wel en in andere niet: is inconsistent.
Blackberry OS 10.3 specifiek

Doorontwikkeling van veel zaken t.o.v. os 10.1 en 10.2:
  • Remember, de notitie-app met Evernote integratie heeft nu helder onderscheid in notities (gesynced met Evernote) en takenlijstjes (lokaal)
  • De in te stellen vergrendeling met een afbeelding en het cijferraster werkt in de praktijk erg goed: iemand kan 10 keer meekijken en alsnog niet zien wat er gebeurt.
  • Beheer toepassingsmachtigingen, makkelijk achteraf aan te passen (aanpassen machtigingen van android apps komt in 10.3.1 (?) Nu in elk geval nog niet aanwezig.
  • Blackberry messenger: voor alle platformen en binnenkort ook met crossplatform videobellen en scherm delen.
  • De optie Toestelcontrole met allerlei monitoring over toekomstig/verleden batterijgebruik, mobiel datagebruik e.d. was voor OS 10.3 nog niet beschikbaar.
  • Sinds OS 10.2 kun je al binnen elke app in een pop-up berichten zien en direct reageren op berichten (oa bbm, whatsapp) zonder de app te verlaten.
  • Sinds OS 10.2 kun je instellen dat op het lockscreen previews van nieuwe berichten worden getoond.
  • Blackberry Assistant, een tegenhanger van Siri en soortgelijken. Geen idee of het goed werkt overigens, want veel onderdelen zijn niet voor de Nederlandse taal beschikbaar.
  • De mogelijkheid om tekst in het Nederlands te dicteren op vrijwel elke plek in het systeem (dataverbinding nodig)
  • Kleurenweergave (witbalans, verzadiging) in te stellen naar eigen wens.
  • De priority hub bestaat sinds 10.2. Maak ik overigens geen gebruik van (uitgeschakeld), maar voor mensen met een volle hub kan het vast handig zijn.
  • Snelknop voor volgende-vorige mail kan getoond worden om snel door mail heen te gaan.
  • Overzicht van alle bijlagen bij email in de Hub vind ik erg handig
  • Extra kolom nu in te stellen waarmee berichten met 1 druk op de knop te archiveren of te verwijderen zijn en sowieso worden die knoppen kort getoond na het afsluiten van een bericht.
  • Het kunnen pinchen en zoomen in de hub om snel even alleen de ongelezen berichten te kunnen zien. ( sinds OS 10.2?)
  • Het lang ingedrukt houden van een datum om vervolgens alle eerdere berichten als gelezen te kunnen markeren in de hub of een bepaald account (sinds OS 10.2?).
  • Vanaf 10.3 kun je active frames verplaatsen naar een vaste plek, zodat het nog iets meer op de android widgets is gaan lijken
  • Sinds OS 10.3 zijn de mappen die je kunt maken onbeperkt in het aantal apps wat je er in op kunt nemen.
  • Sinds 10.3 wordt, afhankelijk van waar je bent, standaard de meest gebruikte optie onderaan het scherm in het midden in een rond (blauwe) knop getoond.
  • Sinds OS 10.2 is het snelmenu configureerbaar voor wat er in moet zitten, sinds os 10.3 kun je er vanuit elke app bij door met 2 vingers van boven naar beneden te swipen
  • De keyboard sneltoetsen blijven handig. Met name bij browsen: l = refresh, t is naar boven, b is naar beneden, r is de reader mode, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ik ga er de tijd voor nemen omdat het een afwijkende smartphone is die daardoor extra aandacht verdient
Wellicht is het een idee om een ervaren BB OS10 gebruiker te vragen een demo te geven?
Wie van dit forum biedt zich aan?

Ik twijfel niet aan de ICT vaardigheden van Arnoud, maar de BB Passport is een principiëel ander toestel met een vernieuwend OS. Ik heb dit al vaker fout zien gaan bij andere reviewers die BB (en Jolla) een lage beoordeling geven omdat ze het toestel en het OS niet snappen en/of handige funkties over het hoofd zien. Dan ga je als reviewer wel af.... 8)7 en dat zou jammer zijn.

bv swipen met meerder vingers om meerder woorden tegelijk te verwijderen...dat koste mij even om te ontdekken.. oOo
Meer tips:
http://forums.crackberry.com/blackberry-10-os-f269/
http://forums.crackberry.com/bb10-tips-how-faq-f295/
http://forums.crackberry.com/blackberry-passport-f434/
https://supportforums.bla...nd-Shortcuts/td-p/2146245
(is voor Z10, maar gaat vooral over BB OS10):

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker626 op 27-10-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Sommigen hier zijn zo hypocriet, door in een BlackBerry groep op BMM Tweakers af te schilderen als een stelletje infantielen omdat ze geen review willen, of kunnen geven, en vervolgens hier zo wat Arnoud z'n kont in kruipen omdat ie eindelijk een review gaat geven.
Ben trouwens wel benieuwd naar wat ze er over te zeggen hebben :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Dat is niet waar want wij als bbm Tweakers groep hebben zelfs geprobeerd om via BlackBerry NL een passport te regelen.

Je bent btw niet voor niks uit de groep gegooid. Dus probeer je via deze weg aandacht te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door pineapple23 op 27-10-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pineapple23 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
Dat is niet waar want wij als bbm Tweakers groep hebben zelfs geprobeerd om via BlackBerry NL een passport te regelen.

Je bent btw niet voor niks uit de groep gegooid. Dus probeer je via deze weg aandacht te krijgen.
Ehm zelf vertrokken vriendelijke vriend ;) juist vanwege dat huichelachtige gedoe, maar laten we on-topic blijven :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:53:
Ben trouwens wel benieuwd naar wat ze er over te zeggen hebben :)
Dat je je als een vader, met kinder en vrouw enz als een klein kind loopt te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
dave1972 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:40:
[...]

Ehm zelf vertrokken vriendelijke vriend ;) juist vanwege dat huichelachtige gedoe, maar laten we on-topic blijven :p
Tuurlijk blijven we ontopic, maar jou reactie was niet helemaal geplaatst. Wij zijn druk bezig geweest om nog een BlackBerry Passport die kant op te krijgen en een idee opgebouwd om het mogelijk te maken, maar helaas ging het niet door.

Verder ben je misschien wel zelf vertrokken, maar op dat moment was wel ter sprake dat jij de groep moest verlaten en anders zouden andere mensen wel weggaan. Dus het was jij of wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Dank voor alle tips voor de review: hoewel ik ze niet allemaal zal kunnen uitvoeren, zitten er heel veel dingen bij waar ik anders nooit aan gedacht zou hebben. De Passport is er inmiddels en ligt in het testlab voor testen.

Goed om te lezen dat mensen bezig zijn geweest om een Passport deze kant op te krijgen (benieuwd welk idee er was opgebouwd om het mogelijk te maken in de bbm-groep). Dank in elk geval iedereen die ideeën heeft aangedragen, much appreciated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Deze BB lijkt mij wel wat maar heb je tegenwoordig nog steeds een BIS/BES abonnement nodig?
Ik heb een paar BB's gehad in het verleden en daar kon je toen vrij weinig mee als je er zomaar een SIM in propte.

Ik heb via mn werk een KPN onbeperkt internet en bellen abonnement en zou graag die SIM willen gebruiken, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 11:31
Bierkameel schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:59:
Deze BB lijkt mij wel wat maar heb je tegenwoordig nog steeds een BIS/BES abonnement nodig?
Ik heb een paar BB's gehad in het verleden en daar kon je toen vrij weinig mee als je er zomaar een SIM in propte.

Ik heb via mn werk een KPN onbeperkt internet en bellen abonnement en zou graag die SIM willen gebruiken, werkt dat?
Sinds BlackBerry 10 is het niet meer nodig om de aparte BIS service erbij af te nemen als particulier. BES is nog wel steeds mogelijk, maar dit is dan voor het beheren van de telefoon vanuit een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Rudedadude schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:35:
Het kunnen pinchen en zoomen in de hub om snel even alleen de ongelezen berichten te kunnen zien. ( sinds OS 10.2?)
Haha, ik wist niet eens dat dit kon, grappig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Rudedadude schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:35:
Het draaien van het beeldscherm bij het kantelen van het toestel: werkt in sommige apps wel en in andere niet: is inconsistent.
Dit ligt aan de appbouwer of deze zijn app in een manier forced (portrait of landscape). Dit is dus niet zozeer iets van het OS, maar meer de bouwer van de app welke dit heeft uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds januari 2013 al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha-PC-Legend schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:16:
[...]

De apps die om Google play Services vragen werken volgens mij niet. Feit is dat je dan als nog een breed scala aan apps hebt.
Dat is niet altijd zo,
Sterker nog in mijn beleving werken apps die GPServices vaker wel dan niet.
Maar dan alleen met een pop-up.

Zoals bij rollercoaster tycoon:

Je krijgt een waarschuwing:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r0WyqIYpKdjjo4OgcVZJ7xfI/medium.png
Groot

En dan kun je op back drukken, of de back veeg beweging maken als je de balk onderin verstopt hebt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jItRM0VrUT5Vd7p9Jj5csVTB/medium.png
Groot

In-game aankopen(voor echt geld) werken dan niet,
Maar voor de rest is het spel functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

Dat is niet altijd zo,
Sterker nog in mijn beleving werken apps die GPServices vaker wel dan niet.
Maar dan alleen met een pop-up.

Zoals bij rollercoaster tycoon:

Je krijgt een waarschuwing:
[afbeelding]
Groot

En dan kun je op back drukken, of de back veeg beweging maken als je de balk onderin verstopt hebt.

[afbeelding]
Groot

In-game aankopen(voor echt geld) werken dan niet,
Maar voor de rest is het spel functioneel.
Goed om te weten. Ik weet dat de Mijn Hi app bijvoorbeeld niet werkt vanwege de Google services.
Mooi dat deze vlieger dus niet altijd opgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023

Dat is al lang niet meer. Ik heb zelf ook zo'n sim van kpn en dat werkt in mijn Z10, al meer dan een jaar, probleemloos. De KPN app (via Snap geïnstalleerd) werkt trouwens ook zonder problemen.

[ Voor 53% gewijzigd door elwais op 28-10-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwais
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

Goed om te weten. Ik weet dat de Mijn Hi app bijvoorbeeld niet werkt vanwege de Google services.
Mooi dat deze vlieger dus niet altijd opgaat!
Typisch, MijnKPN app (wel geïnstalleerd via Snap) werkt wel gewoon. Ik heb trouwens via Snap ook gewoon betaalde apps via de Google App store kunnen kopen en werken. Ik heb overigens een Z10 draaiend op BB10 versie 10.2.1.2977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

padrini schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:55:
[...]

Dit ligt aan de appbouwer of deze zijn app in een manier forced (portrait of landscape). Dit is dus niet zozeer iets van het OS, maar meer de bouwer van de app welke dit heeft uitgeschakeld.
Maar dan is het slordig dat dit ook in veel blackberry apps nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Rudedadude schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:58:
[...]

Maar dan is het slordig dat dit ook in veel blackberry apps nog niet werkt.
Dat klopt dat het in eigen apps van BlackBerry ook niet altijd werkt, maar om eerlijk te zijn zie ik liever verbeteringen op OS niveau nu, dan in de standaard apps welke voor mij doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

padrini schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:55:
[...]

Dat klopt dat het in eigen apps van BlackBerry ook niet altijd werkt, maar om eerlijk te zijn zie ik liever verbeteringen op OS niveau nu, dan in de standaard apps welke voor mij doen wat ze moeten doen.
Welke verbeteringen wil je graag op os niveau dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:42:
[...]

Welke verbeteringen wil je graag op os niveau dan?
Instellen van Android permissies via de permissie manager van BlackBerry zelf en niet via een launcher of iets dergelijks. En de gebruikelijke bug-fixes en het nog soepeler laten lopen van het os (voor zover dat mogelijk is want het draait al zo soepel met 10.3.1).

Kort gezegd het gladstrijken van de plooien welke er af en toe nog in zitten (velen zijn in 10.3.1 al verholpen), maar ook het openstellen van de API voor blend zodat een whatsapp en dergelijke er ook in kunnen zou me een grote verbetering zijn (welke gedeeltelijk op OS niveau gedaan zal moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
padrini schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:31:
... BES is nog wel steeds mogelijk, maar dit is dan voor het beheren van de telefoon vanuit een bedrijf.
Of als je bijvoorbeeld S/MIME zou willen gebruiken in de email-app of als je veiliger wilt BBM-en (intern) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry Passport Drop test extreme

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
  • Laatst online: 02-03-2022
Mbt, android runtime: Ik had begrepen dat notificaties niet (goed) werken. Is dit nog altijd het geval of is dit inmiddels opgelost? Ben zeer geïnteresseerd in het toestel (als ik hem ergens nog kan krijgen op korte termijn), maar zonder notificaties vanuit android apps zou mijn afhankelijkheid op BB world te groot maken.

Daarnaast, is er al een (stabiele) telegram app voor BB ontwikkelt? Ik weet dat er een alpha versie een tijd geleden was maar heb er daarna nooit meer iets van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vjsmits schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:02:
Mbt, android runtime: Ik had begrepen dat notificaties niet (goed) werken. Is dit nog altijd het geval of is dit inmiddels opgelost? Ben zeer geïnteresseerd in het toestel (als ik hem ergens nog kan krijgen op korte termijn), maar zonder notificaties vanuit android apps zou mijn afhankelijkheid op BB world te groot maken.

Daarnaast, is er al een (stabiele) telegram app voor BB ontwikkelt? Ik weet dat er een alpha versie een tijd geleden was maar heb er daarna nooit meer iets van vernomen.
Waarom wil je in vredenaam telegram als je ook BBM hebt op een BlackBerry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom zou je BBM willen als je ook S/MIME email hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

De notificaties van de apps die ik gebruik werken goed sinds de laatste update. Ik weet uit het verleden dat ze niet allemaal even goed werken. Heb je specifieke apps die ik eventueel kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:50:
[...]

Waarom wil je in vredenaam telegram als je ook BBM hebt op een BlackBerry?
Om met mensen te communiceren die geen BBM gebruiken. Ik weet niet of ik de enige ben maar ik heb 6 verschillende message apps op mijn device (telegram,whatsapp,fb,twitter,viber,skype), BBM voegt weinig toe voor mij, gezien vrijwel geen non BB users uitsluitend BBM gebruiken. Telegram vind ik het meest relevant vanwege de fantastische desktop client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vjsmits schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

Om met mensen te communiceren die geen BBM gebruiken. Ik weet niet of ik de enige ben maar ik heb 6 verschillende message apps op mijn device (telegram,whatsapp,fb,twitter,viber,skype), BBM voegt weinig toe voor mij, gezien vrijwel geen non BB users uitsluitend BBM gebruiken. Telegram vind ik het meest relevant vanwege de fantastische desktop client.
Als je een Passport hebt, of welk ander BlackBerry telefoon met 10.3.1 (vanaf december) heb je ook BBM op je desktop.

FaceBook (op facebook messenger na) is geen messaging app.

Maar idd, ik gebruik geen: Telegram, WhatsApp, Viber of Skype op mijn telefoon.

Ook twitter is geen "chat app".

Skype gebruik ik uitsluitend op mijn computer, bbm heb ik dmv blend op elk device wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
NvU schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:13:
[...]

De notificaties van de apps die ik gebruik werken goed sinds de laatste update. Ik weet uit het verleden dat ze niet allemaal even goed werken. Heb je specifieke apps die ik eventueel kan testen?
Het was meer een algemene vraag, gezien ik niet precies op de hoogte ben van welke apps native beschikbaar zijn en welke alleen in android runtime, maar apps zoals: flipboard, FML,Appie, Telegram, Uber,KLM, Bijenkorf,Betfair,Fox Sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vjsmits schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:19:
[...]

Het was meer een algemene vraag, gezien ik niet precies op de hoogte ben van welke apps native beschikbaar zijn en welke alleen in android runtime, maar apps zoals: flipboard, FML,Appie, Telegram, Uber,KLM, Bijenkorf,Betfair,Fox Sports.
klm heeft een app
fml (als dat fmylife) is is daar een app voor
fox sports is een app voor.

je moe je nu afvragen, hoevaak start je apps als appie, bijenkorf, betfair of uber (is deze niet illegaal in nederland?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:19:
[...]

Als je een Passport hebt, of welk ander BlackBerry telefoon met 10.3.1 (vanaf december) heb je ook BBM op je desktop.

FaceBook (op facebook messenger na) is geen messaging app.

Maar idd, ik gebruik geen: Telegram, WhatsApp, Viber of Skype op mijn telefoon.

Ook twitter is geen "chat app".

Skype gebruik ik uitsluitend op mijn computer, bbm heb ik dmv blend op elk device wat ik wil.
Als het kon had ik liever ook een chat app voor al mijn connecties (Trillian-achtig lijkt me ideaal), maar helaas is mijn netwerk niet zo eenzijdig qua messager apps dat ik zoals jij alles via een kanaal kan doen.

Niet dat ik dat persé wil, gezien ik ook graag bepaalde cirkels (en welke persoonlijke informatie ze van mij weten) van elkaar gescheiden houdt e.g.: (werk)relaties vs friends&family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:22:
[...]

klm heeft een app
fml (als dat fmylife) is is daar een app voor
fox sports is een app voor.

je moe je nu afvragen, hoevaak start je apps als appie, bijenkorf, betfair of uber (is deze niet illegaal in nederland?)
Foxsports een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 23:33
Wordfeud app
NvU schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:13:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

ik krijg helaas geen notificaties van Wordfeud. Heb ze wel aan staan, ook al een telefoon reboot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WordFeud in 2014? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

De instrgramm van de BlackBerry store zijn leuker dan instagramm zelf maar de android versie werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vjsmits schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:19:
[...]

KLM heeft 2 apps in de BlackBerry store en apps als filpboard, Appie, Telegram, Uber en Fox Sport maar ook Sport 1 werken allemaal goed en snel op BlackBerry 10.3.

Deze link heeft de apps zoal Fox sport wel of installeer 1mobile app

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

and yet.. here we go!

PassportSQW100-1/10.3.1.1016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik lees te veel slechte dingen over die versie om die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:56:
Ik lees te veel slechte dingen over die versie om die te installeren.
zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vjsmits
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:20:
[...]

KLM heeft 2 apps in de BlackBerry store en apps als filpboard, Appie, Telegram, Uber en Fox Sport maar ook Sport 1 werken allemaal goed en snel op BlackBerry 10.3.

Deze link heeft de apps zoal Fox sport wel of installeer 1mobile app
Super! bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhuh.... ok?

ik hoorde ook van mensen dat de iPhone 6 super goed is, toch wil ik hem niet hebben!

Draai hem op mijn Passport, en al die "zoveel problemen" kom ik niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

uhuh.... ok?

ik hoorde ook van mensen dat de iPhone 6 super goed is, toch wil ik hem niet hebben!

Draai hem op mijn Passport, en al die "zoveel problemen" kom ik niet tegen?
Ik zeg niet dat het slecht is of veel problemen heeft. Maar ik zou dit topic in de gaten houden, want iedereen post hier zijn/haar bevindingen.

Dat over de iPhone 6 is jouw mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nlb, prima beginpost.
Maar als je het mij vraagt kan t wel een opfris beutje gebruiken nu het toestel te koop en in gebruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Ik kon de verleiding toch niet meer weerstaan, maandag zal mijn Passport binnenkomen. :)
De grootte zal wel wennen zijn en de batterij duur een enorme plus vergeleken mijn Z10.

[ Voor 33% gewijzigd door SECURITEH op 01-11-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:27:
@nlb, prima beginpost.
Maar als je het mij vraagt kan t wel een opfris beutje gebruiken nu het toestel te koop en in gebruik is
Zal er naar kijken :) nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blend

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Heb nu een tijdje gezocht, maar elke leak van 10.3.1 voor de Passport lijkt issues te hebben. Ik wil graag 10.3.1 op het reviewexemplaar vanwege de verbeteringen ten opzichte van 10.3, maar hij moet natuurlijk wel goed werken :)

Hij draait op 10.3.0.908 trouwens :)

Weet iemand toevallig of er een stabiele, vlekkeloos werkende leak is van 10.3.1 voor de Passport, die dus echt bruikbaar is voor de review?

[ Voor 21% gewijzigd door arnoudwokke op 03-11-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

10.3.1.1016 is een zeer goede leak! is ook OTA uitgebracht bij een provider.

http://crackberry.com/att...11016-blackberry-passport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
arnoudwokke schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:26:
Heb nu een tijdje gezocht, maar elke leak van 10.3.1 voor de Passport lijkt issues te hebben. Ik wil graag 10.3.1 op het reviewexemplaar vanwege de verbeteringen ten opzichte van 10.3, maar hij moet natuurlijk wel goed werken :)

Weet iemand toevallig of er een stabiele, vlekkeloos werkende leak is van 10.3.1 voor de Passport, die dus echt bruikbaar is voor de review?
Ben benieuwd wat de review gaat worden. Ik zit zelf nog op 10.3.0.1418 (zelfde als jouw software release). Heb er eigenlijk geen problemen mee en wacht 10.3.1 rustig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Draai nu ook 1016 en draait tot nu toe prima. Aantal bugs die ik in de vorige leak had zijn verholpen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
arnoudwokke schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:26:

Hallo Arnoud,
Op dit moment zijn alle gelekte 10.3.1 builds echt nog beta software. Ik heb zelf 10.3.1.1016 draaien en daar zitten ook nog tools in die BlackBerry intern gebruikt voor het ontwikkelen en monitoren van het OS.
Perfect werkende softwarebuilds van 10.3.1 zijn er dus nog niet. Ik denk echter wel dat je 10.3.1 kunt gebruiken om de verbeteringen te laten zien. Ik zit nu nog in det trein eenmaal thuis aangekomen zal ik een en ander toelichten.

Update
Ik ben inmiddels in staat op wat uitgebreider te reageren, maar voordat ik dat doe wil ik eerst even de gelegenheid te baat nemen om nog enkele punten waarvan ik (i.v.m. de te schrijven review) denk dat het belangrijk is dat je ervan op de hoogte bent:

- De Passport biedt de mogelijkheid om de draaivergendeling aan en uit te zetten.
De reden dat de Passport deze mogelijkheid biedt, is zodat je wanneer je een App gemaximaliseerd hebt je de passport kunt draaien zodat het toesenbord verticaal staat. Op deze wijze kun je de volledige breedte van het toetsenbord / touchpad in de hoogte gebruiken om op ergonomische wijze door grote documenten of e-books heen te scrollen. Zoals in deze video (00:18) te zien is.

- Hoewel BlackBerry geen tekens meer weergeeft op fysieke toetsen en de niet meer d.m.v. alt-toets te typen zijn kun je toch
gewoon de fysieke toetsen gebruiken voor het typen van symbolen en cijfers.
Door als je aan het typen bent verticaal, van boven naar beneden te swypen krijg je dehttps://imagizer.imageshack.us/v2/687x687q90/661/Xy4RNP.png cijfers en symbolen te zien inclusief de fysieke toets die je in kunt drukken om hem te typen (screenshot).
Swype je vervolgens nogmaals naar beneden dan krijg je de overige symbolen te zien met de bijbehorende fysieke toets (screenshot)
Nadat je een symbool hebt 'ingetypt' minimaliseert het scherm zich en kun je gewoon verder typen. Indien je symbolen wil blijven typen moet je de toets blauwe toets helemaal rechts onderin even ingedrukt houden dat is de symbol lock.
Je hoeft dus in principe géén gebruik te maken van het onscreen toetsenbord voor het typen van symbolen, dit kan gewoon met de fysieke toetsen.

Een stabiele, vlekkeloos werkende 'leak' van OS 10.3.1.

Zoals ik eerder al meldde zijn alle gelekte softwareversies van OS 10.3.1 beta's en hebben ze allemaal zo hun problemen.
Ik gebruik zelf nu op m'n Passport 10.3.1.1016 (softwareversie 10.3.1.652) en als je daarbij van boven de batterij naar onder veegt komt er linksonder een overlay tevoorschijn (zie deze foto) waarin CPU en geheugengebruik worden weergegeven, alsmede het aantal frames per seconde, het aantal API-calls (denk ik), het aantal draw calls, het aantal gerenderde triangels en het aantal gerenderde vertices. Nog een keer van de batterij naar beneden swypen laat een grafiek zien die volgens mij wat te maken heeft met het vloeiend renderen van het OS .

BB10 OS-versie 10.3.1.1016 is geen perfect OS het is en blijft een Beta maar het is denk ik wel redelijk geschikt om een deel van de reeds in 10.3.1. verwerkte verbeteringen te laten zien:
- Het OS start sneller op en naast het BlackBerry Logo en de ring wordt nu ook tekst en uitleg getoond tijdens het booten.
- Android Apps kunnen nu in drie verschillende modi weergegen worden: Full Size, Zoomed out en Rectangular "Suitable for Games" (screenshot)
- HET OS bevat nu een energiebesparingsmodus dat je kunt inschakelen maar je kunt het ook bij een bepaald
accupercentage automatisch laten inschakelen
- Je kunt nu kiezen voor een witte of zwarte versie van een het on screen keyboard.
- Door op de "U-toets" te drukken kun je in standby de schermverlichting activeren, druk je snel op U-toets en vervolgens op de "Enter-toets" dan kun je het apparaat ontgrendelen
- De bruikbaarheid van de panorama-modus van de camera zou sterk verbeterd zijn
- De webbrowser is meer HTML-compatibel in eerdere versies scoorde de browser 497 punten in de HTML 5 Test nu in 500 en in desktop modus zelfs 503
- Je kunt nu voor notificaties van verschilldende Apps een verschillende kleur voor de notificatie-LED instellen
- Je kunt nu zelf sneltoetsen aan het toetsenbord toewijzen ook
- Je kunt creditcard details toevoegen via NFC door de creditcard tegen de achterkant van de Passport te houden
- Je kunt nu via exchange (ActiveSync) notities maken
- Je kunt nu handmatig de USB-verbinding beheren - bijvoorbeeld Charge Only Mode -
- Er is een nieuwe toegankelijkheidsmodus waarbij je het contrast in het OS kunt omkeren, vooral handig voor mensen met bepaalde visuele beperkingen.
-De antivirusbescherming "BlackBerry Guardian" die je beschermt tegen virussen en Malware o.a. bij het sideloaden van apps. kun je nu uitschakelen (hoewel ik me afvraag in hoeverre dat een verbetering is...)
- De afbeeldingen app (viewer) bevat een kaartweergave modus waarop alle foto,s met GEO-tag naar locatie kunnen worden weergegeven.
- Afbeeldingen en video's kunnen verborgen worden zodat ze niet zomaar voor iedereen zichtbaar zijn.
- De 3DMark for Android Score in de unlimited test is gestegen naar ruim 15.000 punten (screenshot) t.o.v. van zoń 13.000 punten in OS. 10.3.0

En nog veel meer verbeteringen en vernieuwingen.. maar het blijft een BETA-OS. De problemen die voor kunnen komen:
- het scherm flikkert heel erg snel heb dit 1x gehad met de NOS-app (epilepsie modus...) app afsluiten loste het op
- Apps lopen heel soms spontaan vast.
- Je kunt hub berichten in de unified inbox niet verwijderen dat kan geloof ik dan in de desbetreffende categorie, bijvoobeeld: de categorie Meldingen of SMS-berichten.
- Sommige games (bijvoobeeld Minion Rush) starten niet omdat de BlackBerry Social Gaming HUB niet geinstalleerd is / niet start (hiervoor is een work-around beschikbaar mocht je die willlen implementeren laat het dan even weten alsdan volgt uitleg)
- De touchpadfunctionaliteit werkt niet goed in Doc To Go
- Flash is uit de browser gesloopt
- Je kunt nu in appmachtigingen ervoor kiezen om Apps te pauzeren als de app geminimaliseerd is (stomme is dat bij de beschrijving in het Nederlands de werking precies op de verkeerde wijze wordt beschreven)
- In de HUB wordt soms de settingsbalk aan de rechterzijde niet goed weergegeven (je ziet dan alleen zwart, geen witte tekst)
- Er zijn klachten over het bereik van de Wifi en de cellular radio, hoewel ik die zelf nog niet ervaren heb.
- Wanneer de camera gebruikt wordt wil het scherm nog wel eens groen gaan flikkeren (camera app herstarten lost dit op)
- En nog andere hier niet genoemde bugs

Ik denk dat je 10.3.1.1016 wel kunt gebruiken om de verbeteringen te bekijken / deze te benoemen, maar dan moet je wel in je achterhoofd houden dat het hier gaat om een Beta-versie van het OS.
Het OS is geen verschrikking om mee te werken, je zult niet constant met bugs en glitches geconfronteerd worden maar met enige regelmaat zul je wat problemen tegen kunnen komen.

[ Voor 78% gewijzigd door Rubén89 op 04-11-2014 13:29 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
NvU schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:34:
10.3.1.1016 is een zeer goede leak! is ook OTA uitgebracht bij een provider.

http://crackberry.com/att...11016-blackberry-passport
Dat was een foutje van de desbetreffende provider, die 'update' is na korte tijd alweer teruggetrokken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10.3.1.1016 is zekers goed en heb al heel wat gekloot maar alles werkt en de camera is een stuk beter. De speakers vindt ik ook iets beter klinken maar mag wel wat rauwer/meer bas in :) . Het toetsenbord vindt ik ook fijner werken en Ik kan het OS zekers aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
De laatste officiele versie van het OS zou toch goed en stabiel moeten werken!? Versie 10.3.1 is nog niet officieel uit. Je kan dan wel een beta-versie erop gooien, maar dan gaan zaken niet echt optimaal werken. Het lijkt me niet ideaal om een toestel te reviewen met beta-software erop.

Ik denk dat het gewoon verstandig is om het toestel te reviewen met de laatste officiele versie van het OS. Je kan eventueel wel de zaken benoemen die komen in 10.3.1.

[ Voor 4% gewijzigd door emporio81 op 04-11-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Je kan ook beginnen met de laatste officiële ROM. .De review maak je dan uiteraard eerst op papier. Daarna zet je de laatste leak versie erop. Je kijkt welke punten verbeterd zijn en welke punten toegevoegd zijn. Als laatste kan je de al bestaande reviews doorlezen en deze vergeleken met je eigen review. Misschien kom je daar punten of onderwerpen tegen waar je zelf nog niet aan had gedacht. Voor de rest staan hierboven genoeg aandachtspunten vermeld om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. vergeet niet we kunnen nu wel uitgebreid 10.3.0.1418 ofzo gaan reviewen maar iedereen weet dat deze alleen is gemaakt even snel voor de passport en dat binnen nu en 1,5 maand ongeveer een officieele 10.3.1 video uit komt.

Tegen die tijd dat de review op tweakers staat zitten we misschien op het punt dat binnen een maand (31 dagen) een 10.3.1 update uit komt, alle punten die dan in 10.3.0 werden genoemd zijn dan totaal niet relevant meer, net als mensen die deze review eind december zouden lezen (simpelweg ivm oude software die niet meer relevant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Welke punten zijn dan totaal niet meer relevant precies? Zo groot is de stap van 10.3 naar 10.3.1 niet. Van 10.2 naar 10.3 is een veel grotere stap geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joenja schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:51:
Welke punten zijn dan totaal niet meer relevant precies? Zo groot is de stap van 10.3 naar 10.3.1 niet. Van 10.2 naar 10.3 is een veel grotere stap geweest.
Alle punten zijn niet meer relevant op het moment dat je een nieuw OS uit brengt.
Anders kun je ook zeggen dat er geen review van iOS 7 en 8 nodig is, want heel veel is er niet veranders tegenover 6.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik vind niet dat er perse gewacht moet worden. Een fabrikant brengt iets uit en daar geef je een mening over op dat moment. Anders komt er straks weer een nieuwe update moet je daar weer op wachten. Als het ging om de stap van 10.2 naar 10.3 was het nog wel misschien anders geweest.

Zoals hier boven al een keer wordt aangegeven lijkt een review met het officiele OS ook prima en er kan dan eventueel een onderdeel besteed worden aan 10.3.1. Dat het er aan zit te komen en wat dan verwacht wordt eventueel met een test van een leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Er moet gewoon een review geplaats worden met hoe de Passport nu is ( goed of slecht ), lijkt me ook een normale zaak, en niet met een nog uit te komen OS update en-of leaks. Dat kan dan later weer als het OS eenmaal gelanceerd is. Met een leak staan er dingen in die misschien tijdens de officiele uitrol niet eens meer van toepassing zijn of die er dan toch weer uitgehaald zijn. Men maakt ook geen review met een galaxy S5 met een custom ROM er op. Tis heel simpel, men kan het niet mooier maken dan het op dit moment is.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

dave1972 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:20:
Er moet gewoon een review geplaats worden met hoe de Passport nu is ( goed of slecht ), lijkt me ook een normale zaak, en niet met een nog uit te komen OS update en-of leaks. Dat kan dan later weer als het OS eenmaal gelanceerd is. Met een leak staan er dingen in die misschien tijdens de officiele uitrol niet eens meer van toepassing zijn of die er dan toch weer uitgehaald zijn. Men maakt ook geen review met een galaxy S5 met een custom ROM er op. Tis heel simpel, men kan het niet mooier maken dan het op dit moment is.
Precies! Zo brengt Blackberry hem uit dus zo wil ik er graag een review van zien. Dat ze noemen in hun review dat er bepaalde opties aan zitten te komen zou ik wel een goed punt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
NvU schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:25:
[...]

Precies! Zo brengt Blackberry hem uit dus zo wil ik er graag een review van zien. Dat ze noemen in hun review dat er bepaalde opties aan zitten te komen zou ik wel een goed punt vinden.
En dat zijn er niet veel ( voor de passport ) hoogstens een paar tweaks voor wat betere prestaties en optische veranderingen maar meer ook niet.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Het is zeker, ook ik ga definitief voor de BlackBerry Passport zojuist alvast de PDAir Deluxe Notebook Flipcase besteld.

Iemand enig idee of er al ergens Glass Screenprotectors leverbaar zijn, m'n vaste Supplier DX laat het voor nu nog even afweten =(.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
@Arnoud,

Net als Dave snap ik niet dat je de telefoon op basis van een leak wil gaan reviewen (bij welke review wordt dit wel uitgevoerd?)
Je geeft zo een vertekend beeld van hoe de telefoon nu in de markt wordt gezet, op basis daarvan hoor je je beoordeling te geven, niet op wat de toekomst gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
dave1972 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:27:
[...]

En dat zijn er niet veel ( voor de passport ) hoogstens een paar tweaks voor wat betere prestaties en optische veranderingen maar meer ook niet.
In 10.3.1 zitten heel wat veranderingen in vergeleken met 10.3. Verder zie ik wel graag een review met de mogelijkheden die eraan zitten te komen in een volgend OS. 10.3.1 wordt namelijk eind dit jaar naar alle devices gepushd en dan wordt er niet een nieuwe review geschreven over de passport vanwege die extra functies. Dus die kan ie het beste nemen in een apart kopje over de komende software update.

Als je een device koopt wil je weten wat er ook mee kan in de nabije toekomst. Vooral nu omdat 10.3.1 gewoon bijna klaar is om gepushd te worden naar alle devices.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste