Ik verwacht ook dat de Note 5 niet interessant zal zijn (voor mij)
Dat microSD wegvalt kan ik misschien nog overheen komen als er genoeg ruimte ingebouwd zit (minstens 64 GB) en deze snel/makkelijk toegankelijk is. Bij voorkeur gewoon te mounten als mass storage ipv MTP, en het volledige file system tonen (geen 'verborgen' / 'systeem' zwik buiten het broodnodige), maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
Er blijven nog maar weinig topmerken over met vervangbare batterij. LG heeft dit wel nog in b.v. hun G4. Ik hoop stiekem dat langzaam maar zeker de verkoopcijfers van LG stijgen ten koste van die van Samsung, dat is het enige waar ze naar luisteren.
Maar goed, ik heb er ook nog steeds moeite mee dat QWERTY sliders 'dood' zijn.
Als de Note 5 inderdaad met een goede (al dan niet optionele) QWERTY cover komt, zoals gemeld in de geruchten van een tijdje geleden, kan ik ze die batterij misschien tijdelijk vergeven.
Het is gewoon handiger van batterij te swappen op reis (= gelijk weer een volle lading), ipv. te klungelen met een telefoon aan een externe accu, zeker als je de telefoon ondertussen ook wil gebruiken. Dan kun je ondertussen die oude batterij weer in een lader aan de accu hangen en wegstoppen in je rugzak. Quickcharge is leuk maar ik kom op teveel plekken zonder stopcontacten. Niet gezond, ik weet het