• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
heutsm schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Kick... Niemand last van of beter nog, een oplossing? :/
Google/Facebook settings?
Kijk eens of je bent uitgelogd of opnieuw je gegevens moet invullen (na password wijziging bvb.)

[ Voor 21% gewijzigd door Boempatat op 09-07-2015 11:24 ]

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 20:47

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben erg blij met mijn note 4 maar wat vind ik Android toch een vermoeiend OS. Ik kan er maar niet bij dat alles steeds maar actief is en batterij loopt te vreten, is toch niet meer van deze tijd? Ik wil bepalen wat er wel/niet draait op de achtergrond als ik mijn phone uit heb. (Stamina Sony, hint hint) Nu weer een "app" die mijn telefoon steeds weer wakker houd, succes zonder root erachter komen... Nu maar weer wat apps eraf gooien om te zien wie de boosdoener is (welkom in 2012 :( ) (soms terug verlangend naar IOS&Windows Phone)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:00
Mother_Goozz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:24:
Ik ben erg blij met mijn note 4 maar wat vind ik Android toch een vermoeiend OS.........
Als je er zin en tijd voor hebt om volledige controle over gedrag van je toestel te krijgen, kom dan eens kijken in de custom rom thread? Het is een verademing om een systeem te hebben zoals jij dat wil, met gedrag van apps zoals jij dat wil.

Ben het met je eens dat allerlei opties om controle over gedrag van je toestel te beïnvloeden standaard in de diverse OS-en zou moeten zitten.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
Ik vermoed dat je het probleem niet zo snel moet zoeken bij Android, aangezien apps niet zo zeer geopend blijven wanneer deze op de achtergrond 'draaien' en dan dus ook weinig tot geen sap gebruiken. Het probleem zit 'm juist vaak bij specifieke apps welke niet juist werken en/of teveel sap verbruiken (terwijl dit niet zou mogen afhankelijk van de 'state'). Ben wel met je eens dat het lastig uit te zoeken is, zeker zonder root. Maar het begint bij de 'rogue' app die het probleem in 1e instantie veroorzaakt.

En...ieder voordeel heb z'n nadeel...zo was ie toch? ;) Mij zie je echt never nooit niet overstappen op iOs waar alles zodanig is dichtgetimmerd waardoor ik helemaal geen eigen inbreng kan en mag hebben. Dan heeft bij mij heel sterk de voorkeur voor Android.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

cyclofosfamide schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:49:
[...]

Als je er zin en tijd voor hebt om volledige controle over gedrag van je toestel te krijgen, kom dan eens kijken in de custom rom thread? Het is een verademing om een systeem te hebben zoals jij dat wil, met gedrag van apps zoals jij dat wil.

Ben het met je eens dat allerlei opties om controle over gedrag van je toestel te beïnvloeden standaard in de diverse OS-en zou moeten zitten.
Zou idd het liefst doen, maar voor zover ik gelezen heb verlies je dan je garantie....? En eigenlijk geen zin om weer een full reset moeten doen en weer veel kwijt te raken..
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:54:

En...ieder voordeel heb z'n nadeel...zo was ie toch? ;) Mij zie je echt never nooit niet overstappen op iOs waar alles zodanig is dichtgetimmerd waardoor ik helemaal geen eigen inbreng kan en mag hebben. Dan heeft bij mij heel sterk de voorkeur voor Android.
Was altijd wel IOS fan, maar sinds IOS 8 helemaal klaar mee! Ik hou van die gesloten systemen, werken gewoon direct uit de doos. Met Android, dit geval vooral Samsung levert zoveel rommel mee, dat je wel aan moet passen om er meer uit te krijgen met de accu.

• dafmay
Mother_Goozz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:14:

Was altijd wel IOS fan, maar sinds IOS 8 helemaal klaar mee! Ik hou van die gesloten systemen, werken gewoon direct uit de doos. Met Android, dit geval vooral Samsung levert zoveel rommel mee, dat je wel aan moet passen om er meer uit te krijgen met de accu.
Yup...dat is Samsung (TW) helaas (en heeft dus weinig te maken met Android). Mijn vorige HTC toestellen waren veel minder bloated en werkten ook veel snelle en soepeler (lees : zonder haperingen en/of vertraging) out of the box dan mijn N4 en S6.

Een custom rom is eigenlijk bijna een vereiste om de N4 en S6 lekker te laten werken. Ikzelf ben meteen overgestapt op beide toestellen naar custom rom en wil niet anders meer. Het scheelt, dus m.n. op deze Samsung toestellen, een slok op een borrel! Ik kan het je dus aanraden 8)

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Yup...dat is Samsung (TW) helaas (en heeft dus weinig te maken met Android). Mijn vorige HTC toestellen waren veel minder bloated en werkten ook veel snelle en soepeler (lees : zonder haperingen en/of vertraging) out of the box dan mijn N4 en S6.

Een custom rom is eigenlijk bijna een vereiste om de N4 en S6 lekker te laten werken. Ikzelf ben meteen overgestapt op beide toestellen naar custom rom en wil niet anders meer. Het scheelt, dus m.n. op deze Samsung toestellen, een slok op een borrel! Ik kan het je dus aanraden 8)
Ik heb best wel wat Android toestel gehad, maar altijd op elk toestel wel gehad dat Android Systeem, of andere apps die (daaronder vallen?) zitten te mieren. Wanneer alles goed werkt haal ik deze tijden met mijn Note 4, maar dat heb ik maar een paar keer gehaald :)

Sony met Stamina Mode is de enige waarbij ik het niet gehad heb dat apps op de achtergrond zaten te kloten :+ Ik hoef mijn telefoon helemaal niet zo aan te passen, heb 2 home screens met de apps en agenda die ik gebruik. Rooten, ja liefst wel om volledige controle te krijgen. Maar ken mijzelf dan ga ik weer helemaal los en moet ik weer van alles gaan proberen haha.

• dafmay
Mother_Goozz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Ik heb best wel wat Android toestel gehad, maar altijd op elk toestel wel gehad dat Android Systeem, of andere apps die (daaronder vallen?) zitten te mieren. Wanneer alles goed werkt haal ik deze tijden met mijn Note 4, maar dat heb ik maar een paar keer gehaald :)

Sony met Stamina Mode is de enige waarbij ik het niet gehad heb dat apps op de achtergrond zaten te kloten :+ Ik hoef mijn telefoon helemaal niet zo aan te passen, heb 2 home screens met de apps en agenda die ik gebruik. Rooten, ja liefst wel om volledige controle te krijgen. Maar ken mijzelf dan ga ik weer helemaal los en moet ik weer van alles gaan proberen haha.
Dat zijn prima tijden (standby en schermtijd), zoals ik op mijn Note4 gewend ben (was...aangezien ik 'm net heb verkocht).

Ik ben zeker met je eens dat ook bepaalde Google apps (Zoek Geschiedenis en de Now app zijn berucht) een behoorlijke aanslag kunnen zijn op de batterij, en dat je soms dan inderdaad enigzins omslachtig te werk moet gaan om er achter te komen én vervolgens op te lossen (al is dat een koud kunstje bij deze 2 specifieke zaken).

Ik heb zelf geen Sony gehad, dus daar kan ik helaas niet over meepraten.

Mijn eigen ervaring op de Note4 ihb was met stock rom liep alles ontzettend haperig en traag, en na overstap op custom rom (en eventueel custom kernel) liep alles zo veel beter. En ja...dat is natuurlijk te gek voor woorden. Maar op de Note 4 draait dan nog wel de 'oude' Touchwiz en dat is een wereld van verschil met de nieuwe TW op de S6 (de zeer snelle cpu en RAM geheugen en opslag maakt hierbij natuurlijk ook een groot verschil). Het kan dus beter en in de toekomst zal het allemaal nog beter worden ge-finetuned ga ik van uit. Enfin...dat is vwb Samsung / TW.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 18:17
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Ik heb sinds vorige week de Note 4, en dit is eigenlijk de eerste Samsung (na mijn eigen S2 en S4 en de Note 3 en S3 van mijn vrouw) waarvan ik denk: 'Nee, hier hoeft geen custom rom op.' Nu wil dit niks zeggen natuurlijk omdat ik hem pas heb, maar nadat ik de animatiesnelheid en duur heb aangepast voelt het eigenlijk best soepel aan.

Rooten ga ik sowieso wel doen om van de bloatware af te komen maar ik heb geen behoefte meer aan instabiliteit. Of kun je me een goeie rom aanbevelen? Al is dit daarvoor eigelijk het verkeerde topic :+

Mijn Cardmarket-profiel

• dafmay
ChokingHazard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Ik heb sinds vorige week de Note 4, en dit is eigenlijk de eerste Samsung (na mijn eigen S2 en S4 en de Note 3 en S3 van mijn vrouw) waarvan ik denk: 'Nee, hier hoeft geen custom rom op.' Nu wil dit niks zeggen natuurlijk omdat ik hem pas heb, maar nadat ik de animatiesnelheid en duur heb aangepast voelt het eigenlijk best soepel aan.

Rooten ga ik sowieso wel doen om van de bloatware af te komen maar ik heb geen behoefte meer aan instabiliteit. Of kun je me een goeie rom aanbevelen? Al is dit daarvoor eigelijk het verkeerde topic :+
Ik heb 2x een Note 4 gehad...eerst een N910C (met octa-core Exynos cpu) en later een N910F (met Snapdragon quad-core cpu). De Exynos was aanzienlijk sneller/soepeler dan de Snapdragon. Daar zat imo al een flink verschil.

Ik heb altijd de Simpl rom (Lite versie) gedraaid, zie XDA. Ik heb daarbij nooit enige instabiliteit ondervonden...superstabiele rom, een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 10-07-2015 11:39 ]

• ChokingHazard
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:38:
[...]

Ik heb 2x een Note 4 gehad...eerst een N910C (met octa-core Exynos cpu) en later een N910F (met Snapdragon quad-core cpu). De Exynos was aanzienlijk sneller/soepeler dan de Snapdragon. Daar zat imo al een flink verschil.

Ik heb altijd de Simpl rom (Lite versie) gedraaid, zie XDA. Ik heb daarbij nooit enige instabiliteit ondervonden...superstabiele rom, een aanrader.
Ik heb de N910F.

Op mijn S4 had ik altijd de normale CyanogenMod maar daarbij merkte ik op de S4 enorme problemen, vooral met de accuduur. Hoe is deze met Simpl rom?

Mijn Cardmarket-profiel

• dafmay
ChokingHazard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Ik heb de N910F.

Op mijn S4 had ik altijd de normale CyanogenMod maar daarbij merkte ik op de S4 enorme problemen, vooral met de accuduur. Hoe is deze met Simpl rom?
In mijn ervaring zeer goed. Makkelijk 2 dagen gebruik op 1 lading, soms zelfs langer.

• ChokingHazard
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:52:
[...]

In mijn ervaring zeer goed. Makkelijk 2 dagen gebruik op 1 lading, soms zelfs langer.
Da's wel netjes. S Pen werkt ook nog steeds neem ik aan :) ?

Sowieso eerst maar eens rooten en de bloatware verwijderen. Daarna zie ik wel verder :)

Mijn Cardmarket-profiel

• dafmay
ChokingHazard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Da's wel netjes. S Pen werkt ook nog steeds neem ik aan :) ?

Sowieso eerst maar eens rooten en de bloatware verwijderen. Daarna zie ik wel verder :)
Jazeker...alles werkt gewoon zoals op de stock rom.

• ChokingHazard
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:10:
[...]

Jazeker...alles werkt gewoon zoals op de stock rom.
Mooi, straks maar eens even rooten dan :) Nu na een week begint het toch wel weer te kriebelen :p

Mijn Cardmarket-profiel

• dafmay
ChokingHazard schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:09:
[...]

Mooi, straks maar eens even rooten dan :) Nu na een week begint het toch wel weer te kriebelen :p
>:) I know the feeling haha.

Verwijderd

Wie o wie gebruikt de note 4 icm de gear VR?

is dat een beetje te doen?
Ik wil de gear vr kopen icm de samsung level over om beetje films te checken en wat racegames te doen etc. Maar ik kan er niet echt veel over vinden qua games etc

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 10:53

Myedvyed

Ofzo

Ik heb de Gear VR met de Note 4. Let er wel op dat je de goede Gear VR haalt, want er is er nu ook een voor de Galaxy S6 en die werkt met de Note 4.

Er zijn nog steeds niet veel games. Films kijken kan wel in allerlei vormen, maar er is niet veel 3D (stereografische) 360 graden content. Op YouTube tegenwoordig wel veel 2D 360 graden content, die kun je ook in 'Cardboard' modus bekijken op de Gear VR. Daar zal wel steeds meer van komen verwacht ik.

Je kunt ook gewoon 2D films kijken, al dan niet in een virtuele bioscoopomgeving. Dat is best fijn als je je even helemaal van de buitenwereld wil afsluiten.

Ik kan eigenlijk maar 1 racing game vinden speciaal voor Gear VR en die kost 5 USD ("VR Karts Sprint" heet ie), heb em zelf nog niet gespeeld. Maar met de Note 4 versie van de Gear VR kun je ook Cardboard games spelen, die vind ik zelf veel minder 'immersive' maar daar is misschien wel meer van te vinden, zou je nu al in de gewone Play Store kunnen zoeken.

Als je de Gear VR gebruikt voor gaming merk je al snel 2 dingen:
  • Je telefoon wordt snel warm, en daar krijg je een waarschuwing over. Even later wordt de CPU/GPU lager geklokt om af te koelen en wordt de ervaring een stuk minder soepel.
  • Batterij gaat snel leeg, een reservebatterij is geen overbodige luxe.

Verwijderd

Oke thnx voor de info!
Maar kun je ook gewoon normale spellen zoals bv real racing 3 bv gewoon openen met je note 4 in de vr bril of moet je echt dedicated games downloaden?

Want ik heb de samsung gamepad en ik wil de level over en gear vr kopen en dan real racing 3 met controller vanuit cockpit view spelen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 15:15 ]

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Nee, dat kan niet helaas.

Overigens doet me dat denken aan m'n oude LG Optimus 3D, die kon wel bestaande spellen in 3D tonen via een of andere driver tussenlaag, je kon per spel bepaalde settings aanpassen. Op de PC heb je ook dergelijke opties met de Rift (b.v. vorpX). Maar voor Gear VR nog niet bij mijn weten.

Verwijderd

Hoi,
Maakt het uit hoe de S pen in de note 4 geplaatst wordt? Ik vind dat hij met de knop naar beneden beter inklikt dan met knop naar boven!!!
Blijft de S pen mooi stevig zitten als hij veel gebruikt wordt? Ik bedoel dat de behuizing mooi strak blijft of slijt dit uit na een tijdje?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:07
Maakt in principe niet uit, maar ik merkte het ook. Met knopje naar boven blijft die soms ook steken bij mij. Niet fijn.

Verwijderd

Ok thanks W84, ja is mijn eerste note en wist het ook niet zeker. Nu zolang de pen blijft steken is alles ok, ma heb er mijn twijfels over want heb de note nu 14 dagen en pen zit al losser dan in het begin!! Hoop na 2 maanden dat hij nog erin blijft zitten want...

• W84
Oh, komt wel goed hoor. Ik heb hier ook nog een Note 1 en het pennetje zit nog prima. Die kan er echter maar op 1 manier in.

• ChokingHazard
Vandaag bericht gekregen dat mijn Gear VR wordt opgestuurd. Had deze besteld samen met mijn Note 4 maar de Gear was niet leverbaar ofzo.

Morgen komt ie binnen, ik ben erg benieuwd :)

Mijn Cardmarket-profiel

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Tsssssssssssss lees ik net op Android world dat samsung de opmerkelijke keuze heeft gemaakt om de note 5 niet in West-Europa te gaan leveren.

En wij nu straks nog steeds het nieuwste model blijven houden met de note 4

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Supertip schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:32:
Tsssssssssssss lees ik net op Android world dat samsung de opmerkelijke keuze heeft gemaakt om de note 5 niet in West-Europa te gaan leveren.

En wij nu straks nog steeds het nieuwste model blijven houden met de note 4
Nee, dit schrijft Androidworld niet, ze schrijven;
Galaxy Note 5 niet direct naar Nederland

Volgens een insider van Sammobile is de ontwikkeling van de ROMs voor de Samsung Galaxy Note 5 stopgezet in Europa. Voor elke markt wordt een aparte versie ontwikkeld die voldoet aan de specifieke eisen en wensen van de gebruikers in dat land. Het lijkt er nu op dat de ontwikkeling voor de Europese versie stil is gelegd.

Hieraan kunnen we natuurlijk nog geen harde conclusies verbinden, maar het zou erop kunnen duiden dat de Galaxy Note 5 niet direct in Nederland en België wordt uitgebracht na de lancering. Dit zou betekenen dat we langer moeten wachten alvorens de Note 5 hier te koop is. Een reden zou kunnen zijn dat de Galaxy S6 Edge+ dan de volledig aandacht zal krijgen.
Bron: www.androidworld.nl

Kortom, geen afstel, misschien uitstel, maar dit alles met een dikke geruchten vinger...

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Ik heb op sammobile, androidworld etc ook alles gevolgd van de Note 5 maar ik wordt er niet warm van. Het scherm is 5.67 inch. De renders zien er wel nice uit wat die Marco nog wat (weet zijn achternaam niet meer) heeft gemaakt. Maar kom op, geen micro sd, geen swappable batterij, camera is een kleine verbetering tegenover de Note 4. Op papier lijkt hij vet mooi qua specs maar ik denk dat het erg gaat meevallen.
Als ik al kijk naar de s6 en dat je zoals bij de Note 4 met de s cover de achterkant eraf haalt en bij de S6 dat niet kan is het een No go voor mij. Ik vind het echt jammer dat ze richting apple gaan qua prijzen en wat design jatten van Sony (het glas idee) ze hadden gewoon de Note 4 qua lijn (design) moeten doortrekken. Het auto eject idee van de s pen hadden ze al eerder moeten doen, maar ik heb het idee dat de rek eruit is qua innovaties. Ik ben van de Note 3 naar de Note 4 gegaan zodat mijn vrouw een goede telefoon kreeg aangezien de vorige telefoon van haar zwemles kreeg. Maar als ik nu kijk naar alles blijf ik mooi de Note 4 rocken

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:15:
Ik heb op sammobile, androidworld etc ook alles gevolgd van de Note 5 maar ik wordt er niet warm van. Het scherm is 5.67 inch. De renders zien er wel nice uit wat die Marco nog wat (weet zijn achternaam niet meer) heeft gemaakt. Maar kom op, geen micro sd, geen swappable batterij, camera is een kleine verbetering tegenover de Note 4. Op papier lijkt hij vet mooi qua specs maar ik denk dat het erg gaat meevallen.
Als ik al kijk naar de s6 en dat je zoals bij de Note 4 met de s cover de achterkant eraf haalt en bij de S6 dat niet kan is het een No go voor mij. Ik vind het echt jammer dat ze richting apple gaan qua prijzen en wat design jatten van Sony (het glas idee) ze hadden gewoon de Note 4 qua lijn (design) moeten doortrekken. Het auto eject idee van de s pen hadden ze al eerder moeten doen, maar ik heb het idee dat de rek eruit is qua innovaties. Ik ben van de Note 3 naar de Note 4 gegaan zodat mijn vrouw een goede telefoon kreeg aangezien de vorige telefoon van haar zwemles kreeg. Maar als ik nu kijk naar alles blijf ik mooi de Note 4 rocken
Muahh, ik rock nu een Note 3 omdat ik de Note 4 geen/tot weinig verbetering vond. Maar ik haal sowieso een note 5. Het is op dit moment allemaal speculeren, de 1 zegt wel swap batterij en de ander niet. Dus eerst maar eens wachten wat er nu echt gaat komen.

• W84
Ik denk zelf dat het een grote broer van de S6 gaat worden. Glas zonder swappable batterij en geheugen. If so, dan ben ik echt blij dat ik een Note 4 heb genomen! :p

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:50
Wat wordt eigenlijk de volgende update van de note 4? Krijgen we ook de touchwiz van de s6?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
drusloos schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:46:
Wat wordt eigenlijk de volgende update van de note 4? Krijgen we ook de touchwiz van de s6?
Ik gok dat we geen updates meer krijgen op Security updates na. Anders zou de note 4 wel heel lang bijgehouden worden (voor telefoonstandaarden).

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:02

BPP

Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Ik gok dat we geen updates meer krijgen op Security updates na. Anders zou de note 4 wel heel lang bijgehouden worden (voor telefoonstandaarden).
Hij is 9 maanden oud? 8)7

Verwijderd

BPP schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Hij is 9 maanden oud? 8)7
De Note 4 is nu éénmaal de S4 niet,die na al die jaren nog steeds geproduceerd wordt en een enorm succes was en is. Ik heb naast mijn Note 4 2 S4 I9505 Black Edition en vind dit nog altijd de beste phone ever.
De Note 4 is ook redelijk populair maar niet zoals de S4 en dat weten ze bij Samsung ook.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
[...]

De Note 4 is schandalig slecht bijgehouden. Inmiddels is de S6 64GB zelfs goedkoper dan dit Note-weesje binnen de Samsunglijn. Het is dat het toestel zo goed is en eigenlijk geen competitie heeft, maar het is bizar hoe slecht Note4-eigenaren eraf komen qua updates.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Eind Juli komt waarschijnlijk android 5.1.1 hopelijk beter als 5.0.1 want die trok me hele accu leeg, zit nog op KK werkt geroot ook perfect maar ben wel benieuwd nog even afwachten en regelmatig sammobile checken.

http://androidworld.nl/ni...pdate-galaxy-note-4-juli/

Verwijderd

Wat een geklaag zeg! Wat? De 5.1.1 update? Die komt er al aan. Android M? Die komt echt wel naar de Note 3 en 4.
De s6 touchwiz naar de Note 4 lijkt me niet want dan had men de s6 niet gekocht maar massaal de Note 4 gekocht.

Het is net als bij apple als de iphone 4 dat die geen siri kreeg en de 4s wel terwijl hij het ook kon draaien. Toen je de telefoon kocht of kreeg etc was je er blij mee dus dan moet je dat nu ook zijn. You get what you pay for.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10
Als je steeds de laatste updates wilt koop je best steeds de laatste flagship. Dus hierna de Note 5 8)7

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Note 5 vrees ik het ergste voor. Wordt een S6+ met pen. Er is ook nog geen topic van zo te zien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Design technisch wordt het denk ik ook een s6 met een s pen en de Note edge wordt vervangen door de s6 edge+ imho.

We zullen wel zien in augustus waar ze mee op de proppen komen. Maar 1 ding moet ik wel toegeven als je kijkt naar de HTC One M8 en de One M9 doet samsung het wel beter qua nieuwe design introducties :)

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik verwacht ook dat de Note 5 niet interessant zal zijn (voor mij)

Dat microSD wegvalt kan ik misschien nog overheen komen als er genoeg ruimte ingebouwd zit (minstens 64 GB) en deze snel/makkelijk toegankelijk is. Bij voorkeur gewoon te mounten als mass storage ipv MTP, en het volledige file system tonen (geen 'verborgen' / 'systeem' zwik buiten het broodnodige), maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Er blijven nog maar weinig topmerken over met vervangbare batterij. LG heeft dit wel nog in b.v. hun G4. Ik hoop stiekem dat langzaam maar zeker de verkoopcijfers van LG stijgen ten koste van die van Samsung, dat is het enige waar ze naar luisteren.

Maar goed, ik heb er ook nog steeds moeite mee dat QWERTY sliders 'dood' zijn. Als de Note 5 inderdaad met een goede (al dan niet optionele) QWERTY cover komt, zoals gemeld in de geruchten van een tijdje geleden, kan ik ze die batterij misschien tijdelijk vergeven.

Het is gewoon handiger van batterij te swappen op reis (= gelijk weer een volle lading), ipv. te klungelen met een telefoon aan een externe accu, zeker als je de telefoon ondertussen ook wil gebruiken. Dan kun je ondertussen die oude batterij weer in een lader aan de accu hangen en wegstoppen in je rugzak. Quickcharge is leuk maar ik kom op teveel plekken zonder stopcontacten. Niet gezond, ik weet het :+

Verwijderd

Zero lemon batterij case?

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Kan een goede tussenoplossing zijn maar niet ideaal. Zoiets had ik voor m'n Xperia Z, maar heb daar een vrij vervelende ervaring bij de douane op Schiphol aan overgehouden. Pro-tip: zorg dat je niet aan het laden bent als je spullen door de scanner gaan.

Wat bij de Note 4 voor mij meespeelt is dat hij met zo'n case niet in de Gear VR past, dus als na eventjes gamen de batterij leeg is zit ik alsnog zonder batterij.

Verwijderd

Myedvyed schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:29:
Kan een goede tussenoplossing zijn maar niet ideaal. Zoiets had ik voor m'n Xperia Z, maar heb daar een vrij vervelende ervaring bij de douane op Schiphol aan overgehouden. Pro-tip: zorg dat je niet aan het laden bent als je spullen door de scanner gaan.

Wat bij de Note 4 voor mij meespeelt is dat hij met zo'n case niet in de Gear VR past, dus als na eventjes gamen de batterij leeg is zit ik alsnog zonder batterij.
Flossy carter (youtube reviewer) had een zero lemon batterij in de nite 4 die de batterij zelf vervangde. Eventueel zou je zonder case en zonder gear vr cover kunnen doen. Maar wat ik wel weet is dat die batterij uitpuilt.

Verwijderd

Ik heb in april een note 4 N910C ontvangen. Vrij snel had ik bij foto's maken met de achter camera alleen maar strepen. Deze ter reparatie aangeboden. 1e x achter camera vervangen. Toen ik hem terug kreeg was het nog het zelfde probleem. 2e x ik weet niet waarom!! Hebben ze er een nieuw scherm in gezet. Toen ik hem terug kreeg had ik nog het zelde probleem met de camera. 3e keer reparatie, weer een nieuwe achtercamer. Nu ik het toestel morgen terug krijg, zit er een nieuw moederbord in en vertelt men mij dat ik nu eigenlijk een nieuwe note 4 heb. Mijn vraag is......is dit zo???? Of moet ik een nieuw toestel eisen.

• W84
Na 3x een nieuw toestel als je het mij vraagt...
Feest oplader is nu al naar de klote, top kwaliteit bij een telefoon van 700 euro... en wat zegt Samsung dan, ja sorry 6 maanden garantie. Een nieuwe kost je 30 euro.

Laatste keer Samsung in ieder geval. Crap toestel, crap service.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• drusloos
[...]

Ik mag hopen dat ze het niet hierbij laten, anders nooit meer samsung. Mijn HTC One m7 heeft 3 weken geleden nog een update gehad, 26 maanden na de release..

• drusloos
Ik heb iedere keer als ik de home knop indruk dat ik een soort gekraak voel en hoor, alsof er zand onder zit. Erg irritant, want ik zou niet weten hoe daar vuil onder kan zijn gekomen

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:41
drusloos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Ik mag hopen dat ze het niet hierbij laten, anders nooit meer samsung. Mijn HTC One m7 heeft 3 weken geleden nog een update gehad, 26 maanden na de release..
Wow, dat is dan meteen wel weer de andere kant van de medaille! Ik hoop ook natuurlijk dat de Note 4 nog updates krijgt, maar ik gok het er gewoon niet op ;).

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:01

Yucko

One clown to rule them all !

Ircghost schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:14:
[...]

Wow, dat is dan meteen wel weer de andere kant van de medaille! Ik hoop ook natuurlijk dat de Note 4 nog updates krijgt, maar ik gok het er gewoon niet op ;).
de note 3 gaat toch ook nog Android M krijgen .. ik zie niet in waarom de Note 4 na Android M niet nog een update naar een nieuwere Android gaat krijgen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Note 4 gaat echt nog wel een lange tijd mee. Je moet niet vergeten dat de Galaxy S3 inderdaad geen kitkat en lollipop kreeg ivm RAM. De Note 3 en 4 hebben echt superveel RAM en de processor is ook quad core dus ze laten die echt niet zomaar vallen! Tel daarbij op dat de Touchwizz lichter gemaakt is dus al met al gaan we met ons allen echt nog wel een tijd mee. Mocht dat niet zo zijn zal sowieso de Google services altijd nog wel de updates krijgen om kritieke lekken te dichten :)

OEI!!!!!

http://www.sammobile.com/...ng-had-a-change-of-heart/

Misschien dat papa toch die wil gaan halen ALS hij de Micro sd slot heeft!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 13:34 ]

• W84
Wat blijft het display trouwens fijn in fel zonlicht, zelfs op de laagste stand. Het past zich echt goed aan. Beter dan op de S4.

• ChokingHazard
W84 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:58:
Wat blijft het display trouwens fijn in fel zonlicht, zelfs op de laagste stand. Het past zich echt goed aan. Beter dan op de S4.
Hoe heb jij het display ingesteld? Sommige kleuren worden imo wat onnatuurlijk weergegeven (wordt ook verteld in de review hier op Tweakers), dus via een shortcut heb ik een andere kleurmodus ingesteld. Maar dit heft de goede weergave in zonlicht eigenlijk een beetje op. Of je moet automatische helderheid aan hebben staan maar hier ben ik niet zo'n fan van :+.

Mijn Cardmarket-profiel

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10
Vergelijken met een S4 die bijna 2 jaar ouder is 8)7
Zou jammer zijn mocht hij niet beter zijn!
Ik hoor/lees toch minder goede commentaren ivm zonlicht, idem als de S6.

• dafmay
En imo beter dan op de S6 (ook al heeft dit toestel een spciale 'zonlicht' modus).

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:58:
Note 4 gaat echt nog wel een lange tijd mee. Je moet niet vergeten dat de Galaxy S3 inderdaad geen kitkat en lollipop kreeg ivm RAM. De Note 3 en 4 hebben echt superveel RAM en de processor is ook quad core dus ze laten die echt niet zomaar vallen! Tel daarbij op dat de Touchwizz lichter gemaakt is dus al met al gaan we met ons allen echt nog wel een tijd mee. Mocht dat niet zo zijn zal sowieso de Google services altijd nog wel de updates krijgen om kritieke lekken te dichten :)

OEI!!!!!

http://www.sammobile.com/...ng-had-a-change-of-heart/

Misschien dat papa toch die wil gaan halen ALS hij de Micro sd slot heeft!
Yep Pappa wacht met spanning af ;) Ik trouwens ook wel...maar als ik de renders van de nieuwe N5 zie dan valt het mij erg tegen. Ik zou graag een voortboorduursel zien op het N4 ontwerp, niet een 'grote' S6 (die heb ik al).

Jammer dat de A8 nogal beperkte specs heeft, anders dan was het een serieuze gegadigde geweest voor mij....

Verwijderd

Foto's zijn uitgelekt van de Note 5 en het is een no go voor mij. Ik ga fenk ik lekker de Note edge tzt halen en de note 4 naar mijn vrouw doen en mijn kameraad kan haar note 3 rocken zodat iedereen kan genieten met noten met zijn/haar note ready to get to note

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:35:
Foto's zijn uitgelekt van de Note 5 en het is een no go voor mij. Ik ga fenk ik lekker de Note edge tzt halen en de note 4 naar mijn vrouw doen en mijn kameraad kan haar note 3 rocken zodat iedereen kan genieten met noten met zijn/haar note ready to get to note
De metalen versie lijkt me nog wel nice :D

Verwijderd

Er zijn nieuwe foto's uitgelekt van de note 5. Er komt een push to eject functie voor de s pen. Maar je moet hem alsnog eruit wippen met de nagel. Op de foto's is een witte case om de note 5 heen. Al met al still not impressed..

• W84
Ik vind zo'n eject mechanische niet zo fijn, zeker niet als je net als mij het toestel in jeans stopt. Verder zag ik dat de headphone jack naar onder is geplaatst en ook weer de speaker zoals bij de Note 3. Het geluid van Note 3 was ronduit slecht daardoor, dus ik ben benieuwd. En een glazen achterkant bij zo'n groot toestel is een no-go voor mij.

• dafmay
Aha daar is ie dan :) Jammer dat er zo'n lelleke hoes omheen zit...moeilijk het toestel goed zien op deze manier....

Verwijderd

De simkaartslot is wel breed zo te zien.
Zal de micro sd slot er toch naast zitten???? :)

Verwijderd

Hoi, ik heb sinds een maand of 4 een Note 4. Opzich een geinige telefoon. Maar niet mijn ding, ik loop namelijk tegen een paar dingen aan die ik niet gewend ben van Samsung;

- Batterij is snel leeg (Soms moet ik wel 3x laden per dag.)
- Hij word super warm, ook wanneer ik hem niet of nauwlijks gebruik.
- Ook is het een vrij trage telefoon in mijn bevindingen, met zijn kloksnelheid van 2,7ghz moet het toch wel een monster zijn. Toch? Ok, hij draait op een 1,9ghz quadcore en een 1,3ghz quadcore. Maar als een kloksnelheid van 2,7ghz beloofd word en hij start bepaalde apps sneller op dan mijn oude S5 die op een 2,5ghz quadcore draait en daarbij dus een mindere kloksnelheid heeft.

Weten jullie wat dit kan zijn? Graag hoor ik of meer mensen deze bevindingen hebben met dit toestel, dat eigenlijk toch wel erg gaaf is. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes,
Joëlle

• W84
Hm, best apart. Ik heb 3x mijne omgeruild vanwege het display (hue). Maar mijn eerste toestel werd ook erg warm en was een batterij slurper. Het toestel dat ik nu heb niet en het lijkt wel dat er verschil zit in batches. Misschien dat het aan de chips ligt of iets.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 22:20
Meer mensen hier die problemen hebben met het afspelen van video/live tv met de laatste versie van horizon go? Ik probeer even te bedenken waarom deze steeds crasht bij het afspelen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-01 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:04:
Hoi, ik heb sinds een maand of 4 een Note 4. Opzich een geinige telefoon. Maar niet mijn ding, ik loop namelijk tegen een paar dingen aan die ik niet gewend ben van Samsung;

- Batterij is snel leeg (Soms moet ik wel 3x laden per dag.)
- Hij word super warm, ook wanneer ik hem niet of nauwlijks gebruik.
- Ook is het een vrij trage telefoon in mijn bevindingen, met zijn kloksnelheid van 2,7ghz moet het toch wel een monster zijn. Toch? Ok, hij draait op een 1,9ghz quadcore en een 1,3ghz quadcore. Maar als een kloksnelheid van 2,7ghz beloofd word en hij start bepaalde apps sneller op dan mijn oude S5 die op een 2,5ghz quadcore draait en daarbij dus een mindere kloksnelheid heeft.

Weten jullie wat dit kan zijn? Graag hoor ik of meer mensen deze bevindingen hebben met dit toestel, dat eigenlijk toch wel erg gaaf is. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes,
Joëlle
@Joëlle. eerst 3 vragen/opmeringen:

- Is het toestel geroot? je hebt het over een toestel wat op 2.7 GHz zou moeten draaien maar eigenlijk op 1,9 GHz draait?
- Hoe weet je dat het toestel op 1,9 GHz draait?
- Is het een toestel met typenummer 910F of met typenummer 910C (Snapdragon of Exynos: resp. 2,7 of 1,9)
- Is het wel een Samsung toestel of een immitatie?
- Als het toestel nieuw is gekocht heb je er nog garantie op.

Wat jij allemaal aan problemen opnoemt is absoluut niet normaal voor een Note 4. Natuurlijk heeft de Note 4 z'n gebreken maar dat wat jij noemt komt mij onbekend voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Celf11 op 29-07-2015 16:59 ]

• W84
Niet helemaal waar, want mijn eerste Note 4 kwam in seal bij Coolblue vandaan en werd ook heet bij amper gebruik. Die ik nu heb totaal niet, alleen bij warm weer.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2015/07/galaxy-note-53.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2015/07/galaxy-note-5-.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sammobile.com/wp-content/uploads/2015/07/galaxy-note-5-2.jpg

Dit zijn de samsung unpacked foto's van de Note 5.

1 ding begrijp ik niet, op de andere foto's zie je dat de simkaartslot breed is en op de bovenkant zit, maar als je aan de linkerkant inzoont op de foto met het scherm naar je toe zie je onder de volume rockers ook een slot zitten. Zal er toch micro sd op zitten??? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 09:15 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Voor de Note 5 mag een eigen topic aangemaakt worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Ik herken ook bovenstaande klachten niet. Ik moet wel zeggen, dat ik altijd erg goed monitor naar drains, foute apps, rommel etc. Ik schoon m regelmatig helemaal op en doe cache wipes en factory resets bij elke update.

• drusloos
Ik herken de problemen ook. Ik dacht echt dat de note 4 een beest van een smartphone zou zijn, en een vriend van me die hem heeft die is er ook positief over. Maar bij mij is de accu binnen 1 dag leeg terwijl ik hem echt normaal gebruik, gewoon afentoe bekijken qua notificaties. Mijn htc one m7 ging even lang mee na 2 jaar. Ook loopt die geregeld vast, en start opnieuw op. Ik heb al zoveel factory resets gedaan. Hij word alleen niet warm, maar ik heb er ook een hoesje om. Eigenlijk ben ik echt teleurgesteld in de note 4. Voor dat geld had ik dan liever een htc gekocht, want die is nog nooit vastgelopen...

Verwijderd

drusloos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:15:
Ik herken de problemen ook. Ik dacht echt dat de note 4 een beest van een smartphone zou zijn, en een vriend van me die hem heeft die is er ook positief over. Maar bij mij is de accu binnen 1 dag leeg terwijl ik hem echt normaal gebruik, gewoon afentoe bekijken qua notificaties. Mijn htc one m7 ging even lang mee na 2 jaar. Ook loopt die geregeld vast, en start opnieuw op. Ik heb al zoveel factory resets gedaan. Hij word alleen niet warm, maar ik heb er ook een hoesje om. Eigenlijk ben ik echt teleurgesteld in de note 4. Voor dat geld had ik dan liever een htc gekocht, want die is nog nooit vastgelopen...
Doe je na een factory reset gelijk je backup terugzetten? Heb je wel eens een app gebruikt om je drains te monitoren? Restart je je telefoon zo nu en dan, en eventueel je battery er 30 sec uitlaten? Dit soort dingen helpen vaak.

• W84
Nou, lekker glas hoor... al helemaal onder de krassen! :+

• dafmay
W84 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:37:
Nou, lekker glas hoor... al helemaal onder de krassen! :+
Hoe bedoel je...ik heb nergens last van met mijn S6...geen enkel krasje te bekennen. Dus dat zit wel goed hoor.

• W84
Ik heb helaas haarkrasjes. Geen idee hoe. Misschien zand ofzo, wel balen! :( Ik stop 'm altijd in m'n broekzak.

• dafmay
W84 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:13:
Ik heb helaas haarkrasjes. Geen idee hoe. Misschien zand ofzo, wel balen! :( Ik stop 'm altijd in m'n broekzak.
Ah ok...ja dat is dan inderdaad wel verklaarbaar. Ik stop de S6 altijd in een sleeve als ik 'm mee neem.

• W84
Maar aan de andere kant... het is Gorilla glas en m'n S4 zat ook altijd zo in mijn broekzak bijna 2 jaar. Niks aan de hand. Echt vaag en zonde!

Ik ga maar 's opzoek naar een goede protector...

• drusloos
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Doe je na een factory reset gelijk je backup terugzetten? Heb je wel eens een app gebruikt om je drains te monitoren? Restart je je telefoon zo nu en dan, en eventueel je battery er 30 sec uitlaten? Dit soort dingen helpen vaak.
Ik zet nooit een backup terug. Ja heb een app erboor. Maar het enige wat die aangeeft is dat 40% door android systeem wordt gebruikt. En ook mijn telefoon restart ik regelmatig. Batterij kan ik wel eens proberen. Maar eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat ik een hele waslijst van dingem moet doen om mijn toestel anno 2015 snel te houden.. samsung heeft het in dat opzicht bij mij een beetje verpest

Verwijderd

drusloos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Ik zet nooit een backup terug. Ja heb een app erboor. Maar het enige wat die aangeeft is dat 40% door android systeem wordt gebruikt. En ook mijn telefoon restart ik regelmatig. Batterij kan ik wel eens proberen. Maar eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat ik een hele waslijst van dingem moet doen om mijn toestel anno 2015 snel te houden.. samsung heeft het in dat opzicht bij mij een beetje verpest
I feel you! Zie je bijvoorbeeld dat je systeem continu wakker is? Ik heb nu vanaf 7 uur pas 10% verbruikt met normaal verbruik. Er stond dat hij 4 dagen kon doen op eem accu zonder gebruik weliswaar

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
drusloos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Ik heb dit ook gehad ! Je moet even energie besparende modus aanzetten dat ie achtergrond processen stopt. (In instellingen te vinden ) en even 5 min wachten. Dan weet uitzetten en dan is hij weer normaal...

Ik vraag me we af wanneer 5.1.1 nu komt voor de note 4 ! En of het eindelijk de lag oplost met het multitasking menu en in de camera app..

[ Voor 8% gewijzigd door johanneslol op 04-08-2015 15:15 ]

Verwijderd

johanneslol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Ik heb dit ook gehad ! Je moet even energie besparende modus aanzetten dat ie achtergrond processen stopt. (In instellingen te vinden ) en even 5 min wachten. Dan weet uitzetten en dan is hij weer normaal...

Ik vraag me we af wanneer 5.1.1 nu komt voor de note 4 ! En of het eindelijk de lag oplost met het multitasking menu en in de camera app..
5.1.1 zou eind juli uitgerold worden.... Helaas blijken ze de datum altijd mis te hebben. Ik begrijp nooit waarom ze niet even een korte tweet ofzo eruit gooien met de melding dat t wat langer gaat duren. Je klanten helemaal niks vertellen is erger dan de boel wat vertragen.

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

5.1.1 zou eind juli uitgerold worden.... Helaas blijken ze de datum altijd mis te hebben. Ik begrijp nooit waarom ze niet even een korte tweet ofzo eruit gooien met de melding dat t wat langer gaat duren. Je klanten helemaal niks vertellen is erger dan de boel wat vertragen.
Ja die geruchten had ik gelezen! :) maar denk dat ze eerste de launch van de note 5 afwachten...

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Wie o wie heeft een goede tip, ik ben er helemaal klaar mee

Nog geen 4 dagen geleden een harde reset gedaan, niet veel geïnstalleerd, veel dingen uitgezet. Gisteren telefoon opnieuw gestart en dit gezeik begint weer.

Geen root, heb al de laatste apps eraf gehaald, opnieuw gestart, cache verwijderd, geen effect.. als er niet echt een oplossing is zonder root, dan gaat die in de verkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 06-08-2015 10:38 ]

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:37:

Nog geen 4 dagen geleden een harde reset gedaan, niet veel geïnstalleerd, veel dingen uitgezet. Gisteren telefoon opnieuw gestart en dit gezeik begint weer.

Geen root, heb al de laatste apps eraf gehaald, opnieuw gestart, cache verwijderd, geen effect.. als er niet echt een oplossing is zonder root, dan gaat die in de verkoop.
Komt deels door wifi. Kijk in de geavanceerde instellingen of scannen altijs toestaan uit staat. Zet eens je wifi uit en reboot m dan nog eens en dan even een tijdje geen wifi gebruiken. Kijken of je verschil ziet. Google now (google zoeken) ook uitgezet?

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 21:56

Tammesp

Next is now

Mother_Goozz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:37:

Vervelend zeg... het kan aan meerdere oorzaken komen dat je Android Systeem een batterij drain in de gang zet. Installeer deze app eens: Google Play: GServiceFix Hiermee kun je wellicht oplossen, zoniet zijn er nog talloze opties ;)

PS: linkje met wat tips; http://forum.xda-develope...tery-drain-t2918471/page6

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:54:
[...]

Komt deels door wifi. Kijk in de geavanceerde instellingen of scannen altijs toestaan uit staat. Zet eens je wifi uit en reboot m dan nog eens en dan even een tijdje geen wifi gebruiken. Kijken of je verschil ziet. Google now (google zoeken) ook uitgezet?
Ik reboot de telefoon regelmatig omdat ik 2 accu's heb en soms te lui ben om op te laden :+ wifi staat meestal uit, 4G+ hier. Google Now staat ook uit.
Tammesp schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Vervelend zeg... het kan aan meerdere oorzaken komen dat je Android Systeem een batterij drain in de gang zet. Installeer deze app eens: Google Play: GServiceFix Hiermee kun je wellicht oplossen, zoniet zijn er nog talloze opties ;)

PS: linkje met wat tips; http://forum.xda-develope...tery-drain-t2918471/page6
GServicefix had ik inderdaad ook :)
Probleem is, is dat er te veel dingen aan de hand kunnen zijn... Daarom hou ik persoonlijk meer van de gesloten systemen, heb ik dit gezeur niet. Hij doet nu weer "normaal" (10% eraf in de nacht, wat ik nog veel te veel vind, normaal 2/3%) fantastisch toestel, maar ben bang dat Android en ik niet echt samen gaan. Ik heb dit altijd op Samsung toestellen, meer dan Htc of Sony..

We gaan het zien, dank voor de tips!

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:12:
[...]

Ik reboot de telefoon regelmatig omdat ik 2 accu's heb en soms te lui ben om op te laden :+ wifi staat meestal uit, 4G+ hier. Google Now staat ook uit.

[...]

GServicefix had ik inderdaad ook :)
Probleem is, is dat er te veel dingen aan de hand kunnen zijn... Daarom hou ik persoonlijk meer van de gesloten systemen, heb ik dit gezeur niet. Hij doet nu weer "normaal" (10% eraf in de nacht, wat ik nog veel te veel vind, normaal 2/3%) fantastisch toestel, maar ben bang dat Android en ik niet echt samen gaan. Ik heb dit altijd op Samsung toestellen, meer dan Htc of Sony..

We gaan het zien, dank voor de tips!
Ik snap je volledig. Bij elke app controleer ik eerst de battery verbruik en wakelocks. Eigenlijk zou je hier helemaal niet mee bezig moeten zijn idd! Wat dat betreft is een gesloten systeem prettiger in dagelijks gebruik.

• johanneslol
  • Niet online
ik had vandaag opeens dat google service 800MB van mijn 1GB heeft verbruikt. :S hopelijk werkt die app hier boven. ik heb hem ook gelimiteerd voor alleen wifi gebruik.. hij is meteen een stuk minder warm! maar belachelijk dat mijn data volledig is weggebrand door een android bug!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik vind dit echt een fantastisch toestel, maar Android vind ik echt slecht. Ik heb bijna alles van me telefoon gegooid, en nu doet de telefoon weer normaal.

Ik merk echt dat ik enorm twijfel of ik hem zal verkopen of niet. Ik vind het onacceptabel dat ik bijna niet de phone kan gebruiken zoals ik wil. Maar de Note is zo fijn toestel en snel!

Stiekem de hoop dat met Android M zulke onzin opgelost wordt. Ik ben beetje onbekend met toekomstig android en features, maar hoe moeilijk is het om ervoor te zorgen dat alles geblokkeerd wordt behalve geselecteerde apps op de achtergrond mogen draaien...

Dan zou ik nooit meer terug gaan naar iOS. Vind het afgezien van die domme bugs echt goed werken!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Ik ben overgestapt van een S4 naar een Note4 en ik mis eigenlijk een optie.
In spaarstand kon je toetsenbord feedback aanzetten, en dit is uitgezet in de note4.
Is er toch niet ergens een optie om wel spaarstand aan te zetten met toetsenbord feedback?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 16:17
Nog meer mensen last van de camera app? Hij heeft echt vaak een fout in de camera en beeld is soms horizontaal maar het scherm draait niet mee.. pas na een reboot werkt het weer ff..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Mother_Goozz schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:58:
Ik vind dit echt een fantastisch toestel, maar Android vind ik echt slecht. Ik heb bijna alles van me telefoon gegooid, en nu doet de telefoon weer normaal.

Ik merk echt dat ik enorm twijfel of ik hem zal verkopen of niet. Ik vind het onacceptabel dat ik bijna niet de phone kan gebruiken zoals ik wil. Maar de Note is zo fijn toestel en snel!

Stiekem de hoop dat met Android M zulke onzin opgelost wordt. Ik ben beetje onbekend met toekomstig android en features, maar hoe moeilijk is het om ervoor te zorgen dat alles geblokkeerd wordt behalve geselecteerde apps op de achtergrond mogen draaien...

Dan zou ik nooit meer terug gaan naar iOS. Vind het afgezien van die domme bugs echt goed werken!
Wat heb jij van je telefoon gegooid en met welke reden dan?
Juist dat Android op de Note 4 staat is een van de grootste voordelen.
Je krijgt een hoeveelheid aanpasbaarheid die door geen andere OS evenaar baar is.

Cogitationis poenam nemo patitur

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

l3art schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:38:
[mbr]Voor de Note 5 mag een eigen topic aangemaakt worden.[/mbr]
Meteen maar even gedaan: [Samsung Galaxy Note5 & S6 edge+] Ervaringen en Discussie

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Bullet NL schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Wat heb jij van je telefoon gegooid en met welke reden dan?
Juist dat Android op de Note 4 staat is een van de grootste voordelen.
Je krijgt een hoeveelheid aanpasbaarheid die door geen andere OS evenaar baar is.
Oh de apps die ik gedownload had.. en veel apps zoveel mogelijk uitgezet. Wat me opvalt is dat Samsung echt 0 aandacht aan de note 4 gegeven heeft (afgezien van 5.0 update ) Nu komt de note 5 uit en kan je de ondersteuning al helemaal vergeten... slecht hoor.

Zou willen dat ze een update maken die veel onnodige apps verwijderen. Bedoel 3gb werkgeheugen en altijd meer dan 2GB in gebruik (met alles afgesloten) echt belachelijk. Rooten blijft zo enorm verleidelijk. Eergisteren wel bijna 6 uur screen on time :)

• Rohit
En wat dacht je van de Note Edge.. die krijgt -10 aandacht...

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:23
rohit schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:10:
En wat dacht je van de Note Edge.. die krijgt -10 aandacht...
Door de hoge prijs heb ik het idee dat die weinig verkocht is (dus niet rendabel genoeg om veel meer in te investeren voor Samsung) . Toestel is nog steeds erg duur, terwijl de S6 (edge) als flink in prijs gedaald is.

PS! neemt niet weg dat het een enorm mooi toestel is :9~

• Rohit
Gadgeteer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Door de hoge prijs heb ik het idee dat die weinig verkocht is (dus niet rendabel genoeg om veel meer in te investeren voor Samsung) . Toestel is nog steeds erg duur, terwijl de S6 (edge) als flink in prijs gedaald is.

PS! neemt niet weg dat het een enorm mooi toestel is :9~
Ja en functioneler als de s6 edge.. want aan dat randje heb je niks aan.. haha

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:23
rohit schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:28:
[...]

Ja en functioneler als de s6 edge.. want aan dat randje heb je niks aan.. haha
Nog niet misschien. Ik verwacht dat dat niet lang op zich zal laten wachten
Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!