Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:21
Het Rooten & Custom ROM's topic voor de Galaxy Note 4.

Hier kan verder gediscussieerd worden wat betreft het rooten van een Note 4 en Customs roms voor de Note 4.

Zodra ik er tijd voor heb zal ik de TS nog uitbereiden maar als er iemand is met een mooie TS voor dit onderwerp hoor ik het graag :)

Let op: Het rooten en installeren van custom roms is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:36
Ik krijg binnenkort mijn note 4 binnen en ben van plan deze te rooten.
Dit om xposed framework te installeren met app settings, greenify, titanium backup en wanam.
Nu heb ik begrepen dat rooten niet per definitie er voor zorgt dat je geen OTA updates meer binnen krijgt, door het installeren van een custom rom blokkeer je deze mogelijkheid wel.
Klopt dit?
Het zou ook mogelijk moeten zijn om met wanam de device status op official te zetten , maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Ik las ergens in het note 4 ervaringen topic hierover, maar aangezien er een speciaal topic voor rooten is stel ik de vraag maar hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 14:29
Ik krijg wel te zien dat ik niet OTA kan updaten. (wist ik zelf niet eens) Ik heb mijn toestel geroot, maar heb er geen andere ROM op gezet. Ik wilde ook Xposed en een adblocker. Ik weet zo niet of er iets beschikbaar is om je toestel op "official" te zetten. Maar volgens mij kun je wel gewoon via de PC updaten (?)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25471616/2014-11-05%2018.08.081.png

[ Voor 5% gewijzigd door ShakerNL op 05-11-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Via odin is altijd een optie.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
Inderdaad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Klopt maar dan moet ik het weer zelf in de gaten gaan houden, en de goede versies gaan zoeken.
Het fijnste is als het gewoon via OTA zou gaan.
Maar aan de reactie van ShakerNL te zien, gaat dat dus niet.
Had altijd begrepen dat als je alleen root zonder custom rom je gewoon OTA update kon doen, maar blijkbaar is dit niet zo met root bij samsung telefoons.

Edit: @ ShakerNL, via wanam xposed kun je je telefoon als het goed is op official zetten door "fake system status" aan te vinken. Dit zou je eens kunnen proberen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Xyanta op 06-11-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van nijn Note 4. Nu loop ik er tegen aan dat android mij niet toestaat om op mijn externe sd te zetten wat ik wil. Erger...erger
Nu heb ik er totaal geen verstand van maar heb na het lezen op dit forum en xda begrepen dat rooten van mijn note hiervoor een oplossing biedt. Ik zou mijn note graag laten rooten. Tegen betaling uiteraard.
Het liefst door iemand die mijn note af en toe even kan "onderhouden". Ik woon in Zeewolde. Een stukje sturen is geen probleem.

Dussss wie wil helpen om mijn Note operationeel te houden en wat bijverdienen?

Laat maar weten.
*knip. Ik zie dat je nieuw bent op Tweakers, maar we hebben wat huisregels. Ten eerste is het niet toegestaan om diensten (tegen betaling) te vragen op het forum, daar hebben we Vraag en Aanbod voor. Ten tweede groeten we elkaar altijd, dus dat kan je weglaten. :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 25-11-2014 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
@danniewzwaag:

Waarom doe je het niet gewoon zelf? Chainfire (bekende Nederlandse android dev op xda) heeft een script genaamd CF-Auto-Root wat automatisch de juiste root methode uitzoekt voor het toestel en die zwakheid misbruikt om het toestel te rooten. Hij heeft het script ook al geupdate voor de Note 4: linkje

Flashen met Odin is maar een paar minuten werk als je het voor het eerst doet, en het is heel eenvoudig. Voor het flashen kan je deze guide gebruiken. Eigenlijk voor de S4 geschreven, maar de volgorde is hetzelfde. Er staat een guide onder, compleet gemist! Ik zou je er zelf mee helpen maar met reistijd is het vele malen sneller als je het zelf doet. Loop je vast dan kan je altijd om hulp vragen (of even DMen ofc).

@OnTopic:

Het begint bij mij ook te kriebelen om een custom ROM op de note te zetten. Toegeven, dit is de minst storende versie van Touchwiz tot nu toe maar ik vind al die bloated apps van Samsung zo vervelend.

Weet iemand of er al een non-stock rom beschikbaar is die dichter in de buurt komt van AOKP? CM lijkt mij erg fijn maar die ondersteunt het toestel nog niet :/

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:06:
Hallo Tweakers,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van nijn Note 4. Nu loop ik er tegen aan dat android mij niet toestaat om op mijn externe sd te zetten wat ik wil. Erger...erger
Daarvoor hoef je de Note 4 niet te rooten hoor. Gewoon de Samsung USB drivers op je computer installeren, Note 4 aansluiten via USB (wel USB foutopsporing aanzetten in "Instellingen"->"Ontwikkelaars Opties") en je krijgt dan onder in je verkenner de Note 4 te zien. Als je daar op dubbelklikt dan kan je kiezen tussen toegang tot het geheugen van de telefoon of van de SD kaart.

Ontwikkelaars Opties moet ze aanzetten door 7x op buildnummer te tikken in "Instellingen"->"Toestel Info"->"Buildnummer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG00 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:05:
[...]

Klopt maar dan moet ik het weer zelf in de gaten gaan houden, en de goede versies gaan zoeken.
[..]

Edit: @ ShakerNL, via wanam xposed kun je je telefoon als het goed is op official zetten door "fake system status" aan te vinken. Dit zou je eens kunnen proberen ;)
Af&Toe eens kijken op Sammobile. Daar staan de laatste volledig nieuwe stocks regelmatig op. Die flashen met Odin en je bent weer helemaal bij. Je moet dan wel weer even opnieuw rooten.

Met Wanam kan je idd 'fake system' gebruiken om even een OTA te doen. Dit zijn de screenshots na deze geactiveerd te hebben. Als ik 'fake system' niet aanzet heb ik hetzelfde als ShakerNL

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ztg77b.png Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/r1eowj.png

Btw: Voor de liefhebbers is er de Duitse U1ANK4 beschikbaar. Deze levert 5 apps mee voor de Duiste mark, o.a. Pizza.de, maar die kan je makkelijk verwijderen met TB. Mocht je m flashen. Hij wordt weer volledig stock! Zoals gebruikelijk bij Sammy, geen changelog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik lees her en der dat bij het rooten van de note 4 de flash counter omhoog gaat en de samsung KNOX warning aangaat, maakt dit uit voor garantie of werking van apps? Ik kom van een Nexus 5 af waar dit soort onzin niet bestond, sorry voor de noob vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
Ik heb met Wanam Xposed m'n telefoonstatus op "official" gezet.
En toen was er een update beschikbaar. Via OTA kan ik het netjes downloaden, maar niet installeren. Ik krijg een error te zien. Moet ik mijn telefoon eerst unrooten, of is er een andere oplossing hiervoor?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25471616/ota1.png

Edit: Het is me al gelukt.
Ik heb de nieuwe firmware gedownload via sammobile.com en deze via Odin geïnstalleerd. (Wel eerst een backup van m'n toestel gemaakt met CWM Recovery)
Vervolgens de telefoon opnieuw geroot en alles werkt weer zoals het hoort. De camera app maakt geen "shutter sound" meer wanneer de telefoon is ingesteld op de stille modus.

[ Voor 40% gewijzigd door ShakerNL op 24-12-2014 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Zijn er nog mensen die een custom rom op de note 4 hebben geinstalleerd? En zo ja welke?
Het lijkt er op dat de note 4 nog niet populair is wat betreft custom roms.

Ik heb zelf sinds 4 dagen de x-note 3.0 rom op mijn note 4 staan. Bevalt me erg goed tot nu toe, nog geen bugs tegen gekomen. Ook batterijduur is zeer goed.
Wat ik fijn vind is dat de dpi met deze rom zeer gemakkelijk te veranderen is met 1 druk op de knop. Geen gekloot meer met app settings om de dpi te wijzigen en dan weer per app goed te zetten omdat sommige apps zoals de camera het niet ondersteunen.
Dpi nu op 410 staan en ziet er erg goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
sinds begin deze week cm 12 erop....een unofficial build.

maar wat een verademing zeg....

Ik had verwacht dat tw de note 4 langzamer maakte, en dan vond ik hem al snel met tw.
Maar cm 12 blaast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iemand die kan controleren of ik het vanavond goed ga doen? Ik heb een Note 4 gekocht en wil hem graag rooten en gelijk updaten naar 5.0.1. Mijn vorige toestel was reeds geroot dus hoefde niet veel te doen

1- Updaten naar Lollipop met Odin:
http://www.sammobile.com/...U1BOC3_N910FOXA1BOC3_DBT/

2 - Rooten:
http://www.telefoonrooten...msung-galaxy-note-4-root/

3 - en als laatste stap een custom rom installeren.

dit is de juiste volgorde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
SYQ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:48:
1- Updaten naar Lollipop met Odin:

2 - Rooten:

3 - en als laatste stap een custom rom installeren.

dit is de juiste volgorde toch?
Dat ligt eraan. Wil je sowieso een custom rom erop dan kun je vaak stap 1 en 2 overslaan ;)
Een custom rom is gebasseerd op een bepaalde android versie, meestal 4.4 of 5.0.1.
Als je dus update naar lollipop en gaat daarna een rom flashen die op kitkat draait dan heeft het dus geen enkel nut.
Ook zit in bijna alle roms root ingebouwd en dit wordt automatisch toegepast bij het flashen van de rom dus rooten van te voren heeft geen meerwaarde.
Ik raad je aan om te kijken welke rom je wilt en daarbij op te letten dat deze gebasseerd is op lollipop, want dat is blijkbaar wat je wilt.
Volg gewoon nauwkeurig de instructies op (de meeste lollipop roms vereissen wel dat je eerst naar lollipop upgrade alvorens de rom te flashen maar dit staat in de handleiding van de rom), en dan moet het wel lukken :)

Mocht je geen rom er op willen en alleen lollipop en root, dan kun je idd het beste eerst lollipop flashen via odin en daarna pas rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik ken de hele custom rom voor Note 4 nog niet, dus gaat trial & error worden wat mij het beste lijkt :) Punt is dat 9 vd 10 custom roms vermelden dat je eerst handmatig de lolipop update moet uitvoeren en/of voorzien van meest recente modem/bootloader.

Vandaar dat ik bovenstaand volgorde wilde aanhouden. Maar dan is het dus volgens jou :
- updaten naar lollipop met odin (sammobile)
- custom rom erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Dat klopt, dat is idd wat ik ook al zei.
Het beste kun je gewoon op xda hier even kijken, er vanuit gaande dat je een snapdragon versie hebt:
http://forum.xda-developers.com/note-4/snapdragon-dev

Dan kijk je gewoon welke rom je aanspreekt, met de features die voor jou handig zijn.
Bij de meeste roms staat gewoon een installatie handleiding met stap voor stap wat je moet doen.
Dus als er eerst een andere bootloader of handmatig lollipop geflashed moet worden dan moet je dat gewoon doen.
Spreekt meestal voor zich, belangrijk is gewoon om letterlijk te doen wat er staat en geen stappen over te slaan. Suc6! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

gelukt thanks! nu even wat custom roms uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met flashen van custom roms. N910F

Ik heb er nu deze BobCat rom erop staan en die lukte dus wel en heb er gelijk een backup van gemaakt.

http://forum.xda-develope...ev/rom-bobcatrom-t2985551

Ik heb enkele roms proberen te flashen via TWRP (meerdere versies) en hij begint wel met flashen maar breekt dan voortijdig af maar geeft wel "succesvol" aan,wanneer ik dan herstart resulteert dat in een bootloop(splash screen)
De backup van BobCat alsook die van de stock romlaten zich gelukkig probleemloos terug zetten.
Hier wat info over de huidige BobCat:

Rom versie: xxu1boc5-v5.0

Baseband: N910FXXU1BOC4

Build nr: BoBCaTROM.N910FXXU1BOC5

Ik heb ook de bootloader BOD2 proberen te flashen omdat die andere roms daarop gebasseerd zijn maar dat werkt ook niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:55:

Ik heb ook de bootloader BOD2 proberen te flashen omdat die andere roms daarop gebasseerd zijn maar dat werkt ook niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
Hoe probeer je de bootloader te flashen?
Bootloader en modem dien je via odin te flashen en niet via twrp.
Wat meestal helpt is om eerst de juiste bootloader en modem voor je rom te flashen via odin. Je telefoon start zich dan opnieuw op en zal waarschijnlijk in een bootloop terrecht komen. Schrik hier niet van, haal gewoon even de batterij eruit en ga dan weer terug naar recovery.
Doe even de gebruikelijke wipes (data, cache, dalvik , system), en flash de rom.
Dit zou moeten werken. Bij betreffende rom staat op xda meestal ook wel een handleiding voor het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NG00

Heb de bootloader idd met Odin 3.09 proberen te flashen,op het einde geeft Odin aan RESET ipv PASS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Je ziet links in het window niet staan: <OSM> All threads Completed. (Succceed 1 / failed 0)?
Waarschijnlijk heb je auto reboot ook aangevinkt in odin?
Doordat je de andere bootloader op je telefoon zet komt die dus waarschijnlijk in een bootloop terrecht en geeft odin reset aan. Probeer eens om auto reboot uit te vinken in odin.
Flash dan de bootloader, en wacht tot odin pass geeft. Trek nu de usb kabel uit de telefoon en verwijder de batterij en ga weer handmatig terug naar recovery. Dit zou moeten werken.

Werkt dit niet probeer dan odin 3.10 eens. Heb zelf ook wel eens problemen gehad met oudere versies van odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG00 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:40:
Je ziet links in het window niet staan: <OSM> All threads Completed. (Succceed 1 / failed 0)?
Waarschijnlijk heb je auto reboot ook aangevinkt in odin?
Doordat je de andere bootloader op je telefoon zet komt die dus waarschijnlijk in een bootloop terrecht en geeft odin reset aan. Probeer eens om auto reboot uit te vinken in odin.
Flash dan de bootloader, en wacht tot odin pass geeft. Trek nu de usb kabel uit de telefoon en verwijder de batterij en ga weer handmatig terug naar recovery. Dit zou moeten werken.

Werkt dit niet probeer dan odin 3.10 eens. Heb zelf ook wel eens problemen gehad met oudere versies van odin.
Nogmaals geprobeerd en Phone Info geeft nu bij bootloader N910FXXU1BOD2 dus hij is dus nu degelijk geflasht,nu kijken of ik een Custom rom geflasht krijg die deze nodig heeft.

Alvast bedankt voor het advies

Edit:

Rom flashen lukt niet,TWRP, stopt voortijdig en als ik reboot kies start hij in bootloop.
Dit gebeurd met meerdere rom's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Dan lijkt het probleem te liggen bij twrp. Probeer philz touch recovery eens. Is te vinden op xda.
http://forum.xda-develope...texx-philz-touch-t2927930
Gebruik deze zelf ook en vind hem fijner dan twrp en heb er nog nooit problemen mee gehad. Deze is gebaseerd op cwm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geprobeerd met zelfde resultaat,ben echt geen leek maar snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Nogmaals geprobeerd en Phone Info geeft nu bij bootloader N910FXXU1BOD2 dus hij is dus nu degelijk geflasht,nu kijken of ik een Custom rom geflasht krijg die deze nodig heeft.

Alvast bedankt voor het advies

Edit:

Rom flashen lukt niet,TWRP, stopt voortijdig en als ik reboot kies start hij in bootloop.
Dit gebeurd met meerdere rom's
Welke versie van TWRP gebruik je?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel 2.8.6.0. en nog 2 andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 04:20:
Momenteel 2.8.6.0. en nog 2 andere.
Vreemd, probeer eens een andere recovery...

Ik heb trouwens ook een probleem met een nieuwe Note 4 hier, draait op 5.01, maar ik wil hem rooten, Telefoon wordt herkend in Odin, maar tijdens het pushen van de recovery geeft hij een fout aan.

Secure Check Fail: Recovery

Ik heb geen idee wat ik nu anders doe dan met mijn andere Note, heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 23:31
Sinds zaterdag de custom ROM SimplRom op mijn Note 4 staan. Heb indruk dat Lollipop 5.0.1 in combinatie met de 'standaard' instellingen van de makers van SimplRom mij een snelle beleving geven met een uitstekende accuduur. Nog niet gespeeld met alle instellingen.

Overigens had ik eerst BobCat erop gezet wat lastig ging totdat ik voor 100e keer de opening post las en er zag staan dat je écht de volgende 'bootloader' en 'modem' op moet zetten. Anders blijf je in de bootloop.
Bootloader OE2 en modem OC4. Alle andere combinaties (ik pakte iedere keer laatste versie of versies die ik voorbij zag komen in the thread) leiden bij mij tot de beruchte bootloop.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:55:
Ik heb een probleem met flashen van custom roms. N910F
........................
Is het al gelukt?

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik wil Simplrom op mijn note 4 zetten alleen ik krijg continue het probleem bij Odin FAIL. Vervolgens moet ik mijn batterij eruit halen en hem opnieuw starten wat prima lukt.. Dit gebeurd als ik twrp op mijn note wil zetten.

Na een beetje rondgekeken te hebben heb ik het idee dat mijn bootloader locked is wat een probleem is bij 5.0 lollipop.. hoe kan ik dit fixen?

[ Voor 24% gewijzigd door Shadow343 op 28-06-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Staat die heractivatievergrendeling niet gewoon aan?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
reyals schreef op zondag 28 juni 2015 @ 17:16:
Staat die heractivatievergrendeling niet gewoon aan?
Voor als je het tegen mij hebt hoe zien ik dat? En hoe zet ik het uit?

Edit: hij staat inderdaad aan! Deze moet dus uitstaan met het rooten? Ga ik vanavond even proberen

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow343 op 28-06-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de een of andere reden durf ik niet te rooten en rommen. Mn oude iphone jailbreakte ik met enige regelmaat, maar om de een of andere manier voelde ios "stabieler en veiliger" aan. Misschien geheel onterecht hoor. Maar nu vroeg ik mij af of er een Nederlandse handleiding is met video's voor de note 4 die simpel alle stappen uitlegd? Xda is voor mij nog erg onbekend terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:19:
Om de een of andere reden durf ik niet te rooten en rommen. Mn oude iphone jailbreakte ik met enige regelmaat, maar om de een of andere manier voelde ios "stabieler en veiliger" aan. Misschien geheel onterecht hoor. Maar nu vroeg ik mij af of er een Nederlandse handleiding is met video's voor de note 4 die simpel alle stappen uitlegd? Xda is voor mij nog erg onbekend terrein.
Dan zal ik je maar eens verdiepen in de materie op Xda, Geloof me... je Note 4 rooten is ontzettend simpel, het enige wat je hoeft te doen is goed lezen, uitzoeken welke software/versie voor jou geschikt is en gaan... Eventueel met een van de talloze stappenplannen in de hand die op internet zijn te vinden.

Succes.

p.s.

En dat het risco's met zich mee brengt? Wanneer jij oplet wat je doet eigenlijk niet.... Dan is met je telefoon in de hand autorijden eigenlijk gevaarlijker dan hem voorzien van een custom rom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Bullet NL schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:31:
[...]

Dan zal ik je maar eens verdiepen in de materie op Xda, Geloof me... je Note 4 rooten is ontzettend simpel, het enige wat je hoeft te doen is goed lezen, uitzoeken welke software/versie voor jou geschikt is en gaan... Eventueel met een van de talloze stappenplannen in de hand die op internet zijn te vinden.

Succes.

p.s.

En dat het risco's met zich mee brengt? Wanneer jij oplet wat je doet eigenlijk niet.... Dan is met je telefoon in de hand autorijden eigenlijk gevaarlijker dan hem voorzien van een custom rom....
Klopt als is het wel een stuk lastiger geworden met bijv de note 4 ten opzichte van andere telefoons van een oudere generatie. Ik heb mijn S3 altijd van custom roms voorzien en dat was toch iets anders met CW dan TWRP. Ik moest echt even wennen. Daarbij is mijn vingerprinter naar zijn grootje gegaan (softwarematig) met SimplRom en had hem daarom volledig opnieuw moeten installen.

Aan de andere kant het is wel een hele verademing hoor zodra je er een paar uur in hebt gestoken en je telefoon is volledig na je smaak. Je kan alles maar dan ook echt alles veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Shadow343, uit je opmerking hierboven haal ik uit dat het gelukt is met je SimplRom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
cyclofosfamide schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:06:
Shadow343, uit je opmerking hierboven haal ik uit dat het gelukt is met je SimplRom?
Yes het is gelukt bedankt! Dat zorgde idd voor de issue! Zeer tevreden over SimplRom. Had net een powerbank aangeschaft voor dagjes uit etc maar die blijk ik totaal niet meer nodig te hebben haha. Met 4u onscreen kan ik makkelijk de dag door. Nu wil ik nog wel xposed erop installen alleen dat is me bij mijn vorige poging mislukt toen kon ik alles opnieuw doen. Dit weekend nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Vanuit de ota updates app kun je de juiste versie van xposed downloaden, die flashen. Mocht je dan de xposed app missen moet je die vanuit de zip installeren. Zo heb ik het in elk geval gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
reyals schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:50:
Vanuit de ota updates app kun je de juiste versie van xposed downloaden, die flashen. Mocht je dan de xposed app missen moet je die vanuit de zip installeren. Zo heb ik het in elk geval gedaan.
Oke bedankt! Waarmee heb je een backup gemaakt? Titanium gewoon of heeft simpl ergens een mooi foefje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ik heb vanuit twrp een backup gemaakt. Mocht ik xposed eraf willen hebben lees ik die wel weer terug. En daarnaast heb ik nog tb back-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
reyals schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:55:
Ik heb vanuit twrp een backup gemaakt. Mocht ik xposed eraf willen hebben lees ik die wel weer terug. En daarnaast heb ik nog tb back-ups
Danku ga er nu mee bezig!

EDIT:

Zo dat is allemaal gelukt!.. Ik was al tevreden over het batterijgebruik maar ik ben ik niet als ik mezelf push tot het limiet.

http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884

Dit maar eens toegepast ben benieuwd. Iemand nog tips die ik moet installen van Xposed?

[ Voor 36% gewijzigd door Shadow343 op 02-07-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Iemand hier een idee welke roms geschikt zijn in combinatie met de Gear VR?

Op zich vind ik de standaard rom wel fijn (icm een andere launcher) maar ik wil van die bloatware af.

Als iemand me kan vertellen welke apps ik veilig kan verwijderen is dat ook prima :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

ChokingHazard schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:21:
Iemand hier een idee welke roms geschikt zijn in combinatie met de Gear VR?

Op zich vind ik de standaard rom wel fijn (icm een andere launcher) maar ik wil van die bloatware af.

Als iemand me kan vertellen welke apps ik veilig kan verwijderen is dat ook prima :)
Op XDA zijn genoeg lijstjes te vinden met welke apps je junt disablen/removen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
jabberwock schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:07:
Op XDA zijn genoeg lijstjes te vinden met welke apps je junt disablen/removen.
Zo ver was ik inmiddels ook al ja :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden CM12.1 Nightly op mijn note 4 geinstalleerd. Ben er erg tevreden mee.
Ik zie nu dat er soms dagelijks nieuwe nightlies verschijnen.
Weet iemand waar ik de changelog van de CM-nightlies kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:01:
Tijdje geleden CM12.1 Nightly op mijn note 4 geinstalleerd. Ben er erg tevreden mee.
Ik zie nu dat er soms dagelijks nieuwe nightlies verschijnen.
Weet iemand waar ik de changelog van de CM-nightlies kan vinden?
Hier (ga er van uit dat je de trltexx hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik draai nu 5.1.1 en overweeg mijn toestel van root en TWRP te voorzien. Is het handig om eerst een 5.0 ROM via Odin te flashen, dan te rooten & TWRP te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReaperOfVeriod
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05-2024
ik ben nieuw met android (altijd apple gehad) nu probeerde ik mijn samsung galaxy note 4 te rooten maar dit is niet helemaal gelukt en kan ik superSU niet instaleren zou iemand mij kunnen helpen om hem alsnog fatsoenlijk te kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ReaperOfVeriod schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:04:
ik ben nieuw met android (altijd apple gehad) nu probeerde ik mijn samsung galaxy note 4 te rooten maar dit is niet helemaal gelukt en kan ik superSU niet instaleren zou iemand mij kunnen helpen om hem alsnog fatsoenlijk te kunnen krijgen?
Kun je toelichten wat je al hebt geprobeerd?

Welke versie van Android draai je nu op je toestel? Wat is het typenummer van je toestel? Hier kun je achterkomen door in je dialer *#1234# te typen. Dan krijg je te zien welke software versie je hebt. Dit staat bij CSC.

Als je een PHN N910F hebt, kun je het beste CF Autoroot gebruiken. Deze is nu alleen nog beschikbaar voor Android 5.0.1, voor de nieuwe 5.1.1 is er nog geen CF beschikbaar. Er zijn wel andere kernels die je kunt flashen waardoor je root krijgt, maar met CF Autoroot blijf je het dichtst bij stock.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaperOfVeriod
kingo root een custom os te flashen via odin ik heb cr bootloader geflasht ik heb iedere kernal geflasht ik heb cf autoroot gebruikt ik heb volgens wat ik kon vinden alles geprobeert en helaas niks gevonden dus ik dacht dat jullie hier iets van wisten dan ik heb de SM-N910F van tmobile met 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ReaperOfVeriod schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:
kingo root een custom os te flashen via odin ik heb cr bootloader geflasht ik heb iedere kernal geflasht ik heb cf autoroot gebruikt ik heb volgens wat ik kon vinden alles geprobeert en helaas niks gevonden dus ik dacht dat jullie hier iets van wisten dan ik heb de SM-N910F van tmobile met 5.1.1
CF Autoroot kun je voor 5.1.1 niet gebruikt hebben, die is er niet eens. Andere manieren gebruik ik niet, puur omdat Autoroot eenvoudig is en altijd werkt dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik wacht zelf ook al een tijdje op CF.

Mocht je perse root willen, kun je beter Android 5.0 installeren en daar bovenop Autoroot.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaperOfVeriod
dankjewel voor de hulp ik zal men ogen dan maar open houden voor de 5.1.1 CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ReaperOfVeriod schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:46:
dankjewel voor de hulp ik zal men ogen dan maar open houden voor de 5.1.1 CF
Doe dat maar ja :) Bij andere methoden moet je al vaak een andere kernel flashen, waar dit bij CF niet nodig is. Met CF blijf je zo goed als stock, wil je dit niet dan is het niet persé nodig om op CF te wachten. Maar dit is wel de makkelijkste manier ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ChokingHazard op 21-10-2015 10:42 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaperOfVeriod
klopt maar dan ben ik ook verplicht om TWRP te installeren en iedere keer als ik mijn mobiel opstart mijn dalvic file the resetten omdat anders de KNOX te hoog word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReaperOfVeriod schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:18:
klopt maar dan ben ik ook verplicht om TWRP te installeren en iedere keer als ik mijn mobiel opstart mijn dalvic file the resetten omdat anders de KNOX te hoog word
Om te rooten met CF heb je TWRP niet nodig dat doe je in ODIN en als je root word je KNOX sowieso getript en Dalvic heeft daar niks mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ReaperOfVeriod schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:18:
Gebruik de volgende keer de quote-functie ff. Is net zo handig, krijg ik ook meteen een melding bij een reactie. :+

Nee, TWRP hoeft niet. Met CF behoudt je je eigen recovery. En het ophogen van Knox kun je resetten met TriangleAway, in de Play Store staat een (volgens mij) betaalde versie, maar op zijn blog kun je ergens de APK vinden. Hiermee zet je de flashcounter weer op 0.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ChokingHazard schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Gebruik de volgende keer de quote-functie ff. Is net zo handig, krijg ik ook meteen een melding bij een reactie. :+

Nee, TWRP hoeft niet. Met CF behoudt je je eigen recovery. En het ophogen van Knox kun je resetten met TriangleAway, in de Play Store staat een (volgens mij) betaalde versie, maar op zijn blog kun je ergens de APK vinden. Hiermee zet je de flashcounter weer op 0.
[/quote

Het is ONMOGELIJK om de Knox counter te resetten naar 0,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:34:
[quote]ChokingHazard schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

[/quote

Het is ONMOGELIJK om de Knox counter te resetten naar 0,
My bad, de flashcounter is wel terug te zetten maar de Knox-counter inderdaad niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ChokingHazard op 22-10-2015 09:33 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Simplrom v5 is uitgekomen (android 5.1.1.)

http://forum.xda-develope.../rom-simplrom-v1-t3004628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Werkt de pen nog steeds in deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ja, waarom zou die het niet doen? Het is een samsung base.
En het is wel bloedje snel en nog zuinig ook...

[ Voor 30% gewijzigd door reyals op 26-10-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Mooi, dan ga ik deze eens proberen als er op korte termijn geen 5.1.1. cf root beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdummie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-11-2015
Hoi.. ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ben een beetje een dummie hier in. Ik zou graag m'n note 4 willen rooten alleen al om van die verschrikkelijke tw af te komen en dat de tel wat sneller reageert zoals een nexus bijvoorbeeld.. waar zou ik op moeten Letten en zou iemand mij wat tips kunnen en willen geven? Thanks

Note 4 5.1.1lolipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Eerst goed inlezen voor je wat doet. En dan gaan kijken wat je wilt. Ik gebruik simplrom, is snel en toch volledig functioneel. En er is ook een ultralight versie van, mocht je er behoefte aan hebben. Met samsung based roms werkt tenminste ook de s pen, met cm based roms werkt dat minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Laatst online: 12:31

Muzzy

Aan het dieken

Yes, ik ga ook voor de simplerom. Als mijn tel vanavond binnen is gaat hij morgen meteen om.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

• ChokingHazard
Iemand hier ervaring met custom roms in combinatie met de Gear VR?

Mijn Cardmarket-profiel

• Muzzy
  • Laatst online: 12:31

Muzzy

Aan het dieken

Inmiddels simplrom up and running. Had wat problemen met het rooten via chainfire. Kwam in een bootloop maar na het flashen van twrp en simplrom erop en hij draait als een zonnetje en is lekker leeg.

Ik ga ff lekker mijn tel beter leren kennen.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
ChokingHazard schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:06:
Iemand hier ervaring met custom roms in combinatie met de Gear VR?
Als je bijvoorbeeld voor de SimplRom (voor de N910F en G) gaat kun je de benodigde zaken voor GearVR gewoon er extra bij flashen als je wil.

Zelf geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
cyclofosfamide schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:11:
[...]

Als je bijvoorbeeld voor de SimplRom (voor de N910F en G) gaat kun je de benodigde zaken voor GearVR gewoon er extra bij flashen als je wil.

Zelf geen ervaring mee overigens.
Nice, dankjewel :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Ik krijg het niet voorelkaar op SimplRom en/of NamelessRom om de GearVR aan de praat te krijgen. Ook niet na het flashen van de addon.
Kan het met misschien met de bootloader te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
SimplRom 5F en NL-Alert.

Vandaag was om 12:00 uur de NL-Alert en ik was verbaasd dat mijn Note 4 stil bleef (terwijl alle iPhones op m'n werk begonnen te loeien). Na wat graven bleek dat dit in de SimplRom uit staat. Zo kun je het weer aanzetten:

1. Instellingen
2. Applicatie-instellingen
3. Berichten
4. Infoberichten
5. Schuifje aanzetten

Zo zou 'ie het moeten doen.

• ChokingHazard
Ik heb sinds ongeveer anderhalve week mijn Note 4 (N910F) geflashed met de Evolution-kernel. Echter is sinds toen het geluid van mijn alarm gaan kraken. Weet iemand hier een oplossing voor of eventueel een andere rooted kernel?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Chainfire heeft Auto-root aangepast. Ook de toestellen met Android 5.1.1 worden nu ondersteund :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ChokingHazard schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:15:
Chainfire heeft Auto-root aangepast. Ook de toestellen met Android 5.1.1 worden nu ondersteund :)
Ow, ff induiken... Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Bullet NL schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:43:
[...]

Ow, ff induiken... Bedankt voor de tip
No problem, zit zelf ook al een tijdje te kijken wanneer die nou kwam. Niet echt tevreden met de Emotion-kernel dus ik ben erg blij met dit nieuws :). Hij heeft er een post over geschreven op zn Google+.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Thanks. De Build ID komt niet overeen met de 5.1.1 versie die op Sam Mobile te vinden is. Iemand het al geprobeerd met de Sam Mobile versie? Of maakt het niet uit welke 5.1.1 versie je gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door GKW op 28-12-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
GKW schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:51:
Thanks. De Build ID komt niet overeen met de 5.1.1 versie die op Sam Mobile te vinden is. Iemand het al geprobeerd met de Sam Mobile versie? Of maakt het niet uit welke 5.1.1 versie je gebruikt?
Ik heb Auto-root geflashed samen met de laatste build (COL2) die in het Note 4-topic door Henk is gepost. Het flashen lukt prima en na een reboot heb ik ook root. Maar na een x aantal minuten zijn de rootrechten weg zonder dat ik iets heb gedaan.

Nog geen tijd gehad om opnieuw te flashen, dus ik heb hier verder nog geen antwoord op.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben nieuw met de Note 4. Gisteren direct geroot en de Rom van DrKetan Note5 erop gezet. Met de meegeleverde kernel. Welke kernel is een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Thombias schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:03:
Ik ben nieuw met de Note 4. Gisteren direct geroot en de Rom van DrKetan Note5 erop gezet. Met de meegeleverde kernel. Welke kernel is een aanrader?
Welk type Note 4 heb je? Er zijn voor elk model andere kernels.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ChokingHazard schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Welk type Note 4 heb je? Er zijn voor elk model andere kernels.
Model is de n910F.
Ik heb inmiddels de Kyubi Rom Port N5 met NamelessKernel V7.0
Bevalt goed tot zo ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Thombias schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Model is de n910F.
Ik heb inmiddels de Kyubi Rom Port N5 met NamelessKernel V7.0
Bevalt goed tot zo ver.
Had zelf een tijdje EmotionKernel gebruikt maar die zorgde ervoor dat de speaker ging kraken. Die is er dus weer heel snel afgegaan :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ChokingHazard schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Had zelf een tijdje EmotionKernel gebruikt maar die zorgde ervoor dat de speaker ging kraken. Die is er dus weer heel snel afgegaan :+
Bedankt dan sla ik die over voor als nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32
In dit hele topic geen mensen die Miui hebben geinstalleerd op een Note 4 ?

Vroeger wel veel custom roms gedraaid maar laatste 2-3 jaar niet meer. Dus ben er een beetje uit.

Wat is er waar van de geruchten over malware/spyware van chinese roms zoals Miui ?

• Thombias
  • Niet online
jjonkie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:57:
In dit hele topic geen mensen die Miui hebben geinstalleerd op een Note 4 ?

Vroeger wel veel custom roms gedraaid maar laatste 2-3 jaar niet meer. Dus ben er een beetje uit.

Wat is er waar van de geruchten over malware/spyware van chinese roms zoals Miui ?
MIUI is leuk maar mijn voorkeur gaat uit naar een Touchwiz rom omdat deze functionaliteit bevat zonder kunstgrepen te hoeven doen zodat s-pen en Multi-Windows werkt.

MIUI en andere AOSP etc. zou ik alleen gebruiken als ik een telefoon zou kopen die dus geen gespecialiseerde extra functionaliteiten bevat zo als een Galaxy Note-serie toestel.
De s-pen en de productiviteit wat daarmee te realiseren is, is voor mij de reden een Note 4 te kopen.
Ik weet dat er apps zijn die deze functionaliteit kunnen bieden maar het is beperkt is het in mijn ogen net niet.

Voor de Note 4 zijn er een aantal roms die geport zijn van de Note 5 en S6 Edge functionaliteit bevatten.
deze zijn stabiel en snel. Enig nadeel is een licht verkorte batterijduur.
Zelf draai ik een rom van Alexandr (POK1 firmware). Deze heeft goede batterijduur en zit gewoon goed in elkaar met verbeteringen ten opzichte van de standaard stockrom.

Op de S serie zou ik ook een andere rom plaatsen met bijvoorbeeld de laatste android versie.

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32
Dank je.

De S pen gebruik ik met regelmaat maar met name om al lopend door een project aantekeningen te maken. Ik zal het dus de proef op de som moeten nemen of kijken naar een andere ROM.

Stabiliteit is belangrijk en ik wil graag af van al die Samsung zooi...

Ik zal eens wat andere roms bekijken en daar een keuze uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Maat van me heeft een note 4 en wil deze graag geroot hebben maar hoe kom ik er nu achter of bootloader locked is en is cf auto root nog steeds de manier of kan het ook anders? 6.0.1

Wil eigenlijk system less supersu maar dat heeft cf niet (ivm marshmallow)

Als ik eigenlijk twrp er op heb zou al voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:43:
Maat van me heeft een note 4 en wil deze graag geroot hebben maar hoe kom ik er nu achter of bootloader locked is en is cf auto root nog steeds de manier of kan het ook anders? 6.0.1

Wil eigenlijk system less supersu maar dat heeft cf niet (ivm marshmallow)

Als ik eigenlijk twrp er op heb zou al voldoende zijn
Je kan gewoon TWRP flashen gevolgd door SuperSU.
Pagina: 1