• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-02 17:05
SnoopBok schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:25:
[...]

Bedankt voor je reactie. Welke kernel gebruik jij nu?
Ik draai de Emotion kernel. Daarbij wordt automatisch de Synapse app geinstallerd waarmee je een achterlijke hoeveelheid instellingen kunt beheren ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=57886425&postcount=1

Ps mocht je deze route volgen dan zul je eerst een specifieke 'modem' moeten installeren (met Odin) voordat je de kernel kunt installeren. Anders gaat de kernel niet werken (specifiek op de Simpl rom van Psycho666).

Deze modem om precies te zijn :

http://forum.xda-develope...-v1-t3004628/post61043829

Dat is uiteraard een koud kunstje, maar dan weet je wat je te doen staat.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-06-2015 15:02 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:07
Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:26:
[...]

Het heeft hier wel enorm geholpen (reset) Ik haal nu meer dan 2 dagen met een accu, stock rom, wel root...... En ik draai met alles aan.... GPS, WIFI, 4G enz enz.
Hmm, ok. Reset via menu of via knoppencombi of maakt dat niet uit? Ik las ook nog wat over cache resetten.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:11:
[...]

Hmm, ok. Reset via menu of via knoppencombi of maakt dat niet uit? Ik las ook nog wat over cache resetten.
Euh, ding resten via Vol +, Home en Power...
Daarna een complete reset.... Maar wil je hem reseten, misschien eerst ff rooten (heel simpel) daarna Titanium back-up en/of TWRP recovery.... Ideaal....

[ Voor 22% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2015 15:21 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• dafmay
W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:11:
[...]

Systeem Cache legen is inderdaad een prima optie om eerst te doen. Zet de Note4 helemaal uit. Houd daarna de volume-up, Home en Powerbutton tegelijkertijd ingedrukt. Volg de aanwijzingen op zoals hier uitgelegd (in het bijbehorende clear system cache kopje) :

https://www.androidpit.co...the-samsung-galaxy-note-4

• W84
Probeer ik eerst die cache wel, tnx! :) Ik neem aan dat je 'm niet kan bricken hiermee? :+

• dafmay
W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:37:
Probeer ik eerst die cache wel, tnx! :) Ik neem aan dat je 'm niet kan bricken hiermee? :+
Nee hoor...gewoon de stappen volgen en voor clear cache kiezen. Daarna telefoon rebooten. Indien dit vanuit het menu niet kan, dan middels beide volumetoetsen ingedrukt houden + powerbutton tegelijkertijd. Na zo'n 5-10 seconden start telefoon opnieuw op.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:37:
Bricken? Het is zelfs bijna on mogelijk om een Samsung telefoon te bricken als je Odin gebruikt, gewoon de juiste bestanden selecteren en gaan.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 22:20
Zo, sinds vandaag mijn note 4 binnen, eerst maar eens vergelijken met de 3, 14 dagen goed zoeken naar eventuele redenen om het ding te moeten ruilen en anders gaat er meteen root/custom rom op.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2025
Kan er soms niet meer firmware gedownload worden van de Sammobile site. Probeer Kitkat weer te downloaden voor mijn note 4, maar krijg al twee dagen een 504 gateway time out.
Zijn er ook nog andere sites waar de firmware gedownload kan worden ?

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 15:15
dafmay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Ik draai de Emotion kernel. Daarbij wordt automatisch de Synapse app geinstallerd waarmee je een achterlijke hoeveelheid instellingen kunt beheren ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=57886425&postcount=1

Ps mocht je deze route volgen dan zul je eerst een specifieke 'modem' moeten installeren (met Odin) voordat je de kernel kunt installeren. Anders gaat de kernel niet werken (specifiek op de Simpl rom van Psycho666).

Deze modem om precies te zijn :

http://forum.xda-develope...-v1-t3004628/post61043829

Dat is uiteraard een koud kunstje, maar dan weet je wat je te doen staat.
Bedankt voor de tip. Inmiddels ook deze ROM geïnstalleerd. Voelt erg vlot aan en stuk minder bloatware!
Batterij ben ik nog niet heel tevreden over, maar dat heeft meestal een paar dagen nodig :)

Waarom heb jij gekozen voor een andere kernel?

Ik hoop dat ik de juiste zip heb gekozen van de ROM, stonden veel versies tussen de download mogelijkheden. O.a. Simplite.zip en Simplerom.zip, ik heb de laatste gekozen.

Ik heb een klein beetje de cpu undervolted. Weet iemand wat normale waarden zijn om ze te kunnen verlagen, bijv. max 25 mV?

[ Voor 8% gewijzigd door SnoopBok op 13-06-2015 12:01 ]

• dafmay
SnoopBok schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Inmiddels ook deze ROM geïnstalleerd. Voelt erg vlot aan en stuk minder bloatware!
Batterij ben ik nog niet heel tevreden over, maar dat heeft meestal een paar dagen nodig :)

Waarom heb jij gekozen voor een andere kernel?

Ik hoop dat ik de juiste zip heb gekozen van de ROM, stonden veel versies tussen de download mogelijkheden. O.a. Simplite.zip en Simplerom.zip, ik heb de laatste gekozen.

Ik heb een klein beetje de cpu undervolted. Weet iemand wat normale waarden zijn om ze te kunnen verlagen, bijv. max 25 mV?
Graag gedaan. Ik draai de SimpLite rom nu al een tijdje naar volle tevredenheid :)

Btw de SimpLite rom is dus nog kaler dan de reguliere SimplRom...ik zou zeggen probeer die ook eens.

Ja kernel ben ik nu wel weer voorlopig terug bij de SimplKernel...Emotion is ook prima maar ik merk eigenlijk geen super-noemenswaardige verbeteringen of meet snelheid/soepelheid. De standaard kernel voldoet dus prima.

Mbt UV-en...dat blijft altijd trial&error omdat het per toestel kan verschillen. -25 is altijd goed, maar ik denk dat tot -50 ook prima kan...verder omlaag zul je zelf moeten ondervinden wat het voordeel is en of het uberhaupt werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 13-06-2015 12:07 ]

• SnoopBok
dafmay schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Graag gedaan. Ik draai de SimpLite rom nu al een tijdje naar volle tevredenheid :)

Btw de SimpLite rom is dus nog kaler dan de reguliere SimplRom...ik zou zeggen probeer die ook eens.

Ja kernel ben ik nu wel weer voorlopig terug bij de SimplKernel...Emotion is ook prima maar ik merk eigenlijk geen super-noemenswaardige verbeteringen of meet snelheid/soepelheid. De standaard kernel voldoet dus prima.

Mbt UV-en...dat blijft altijd trial&error omdat het per toestel kan verschillen. -25 is altijd goed, maar ik denk dat tot -50 ook prima kan...verder omlaag zul je zelf moeten ondervinden wat het voordeel is en of het uberhaupt werkt.
Ik ga de simplite ook even proberen. Moet ik die kernel apart flashen of zit die bij de simplite versie ook bij de ROM in?
Ik kan in de thread op XDA nergens de verschillen tussen beide versies vinden? Ik neem aan dat de s-pen functionaliteit etc behouden blijft?

• dafmay
SnoopBok schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:43:
[...]

Ik ga de simplite ook even proberen. Moet ik die kernel apart flashen of zit die bij de simplite versie ook bij de ROM in?
Ik kan in de thread op XDA nergens de verschillen tussen beide versies vinden? Ik neem aan dat de s-pen functionaliteit etc behouden blijft?
Klopt, zo'n beetje alle standaard TW functionaliteiten, incl S-pen, zitten al in de SimpLite rom. Het is overigens een kale rom, en je kunt zelf beslissen welke aanvullende zaken je installeert middels aparte 'add-ons'. Zie de download pagina...daar vind je ook diverse folders met aanvullende zaken. Wijst zichzelf :)

Kernel zit al in de rom inbegrepen.

• SnoopBok
dafmay schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Klopt, zo'n beetje alle standaard TW functionaliteiten, incl S-pen, zitten al in de SimpLite rom. Het is overigens een kale rom, en je kunt zelf beslissen welke aanvullende zaken je installeert middels aparte 'add-ons'. Zie de download pagina...daar vind je ook diverse folders met aanvullende zaken. Wijst zichzelf :)

Kernel zit al in de rom inbegrepen.
Ik heb de SimpLite ROM inmiddels geïnstalleerd, ik ben er helemaal blij van geworden. Stuk minder apps dan de SimplRom. Ik zag Synapse er niet meer tussen staan, kan ik die apart downloaden of moet ik de kernel nog apart flashen? Zo ja: het maakt toch niet uit dat je de kernel flasht nadat je de ROM geflasht en opgestart hebt? Dat hoeft toch niet in één handeling?

• dafmay
SnoopBok schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Ik heb de SimpLite ROM inmiddels geïnstalleerd, ik ben er helemaal blij van geworden. Stuk minder apps dan de SimplRom. Ik zag Synapse er niet meer tussen staan, kan ik die apart downloaden of moet ik de kernel nog apart flashen? Zo ja: het maakt toch niet uit dat je de kernel flasht nadat je de ROM geflasht en opgestart hebt? Dat hoeft toch niet in één handeling?
:) I know the feeling.

De kernel kun je erna flashen. Let we op dat je eerst de juiste modem moet hebben geinstalleerd. Zie mijn eerdere post van gisteren voor linkje naar de modem. Je kunt de Emotion kernel pas flashen nadat je deze modem hebt geflashed!

• SnoopBok
dafmay schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:39:
[...]

:) I know the feeling.

De kernel kun je erna flashen. Let we op dat je eerst de juiste modem moet hebben geinstalleerd. Zie mijn eerdere post van gisteren voor linkje naar de modem. Je kunt de Emotion kernel pas flashen nadat je deze modem hebt geflashed!
Ik heb tot nu toe al mijn telefoons geflasht, ik was van plan dat bij deze telefoon niet te doen. Maar het begon toch weer te kriebelen ;) nog geen moment spijt van gehad.

Ik bedoel, als ik de SimplKernel flash, krijg ik dan Synapse terug? Ik zie deze niet meer in mijn lijstje van apps staan, wil graag de CPU undervolten. Ik wil de SimplKernel blijven gebruiken met Synapse.

Edit: ik heb Synapse gedownload uit de Play Store, probleem opgelost 8)

[ Voor 4% gewijzigd door SnoopBok op 13-06-2015 14:45 ]

• dafmay
SnoopBok schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Ik heb tot nu toe al mijn telefoons geflasht, ik was van plan dat bij deze telefoon niet te doen. Maar het begon toch weer te kriebelen ;) nog geen moment spijt van gehad.

Ik bedoel, als ik de SimplKernel flash, krijg ik dan Synapse terug? Ik zie deze niet meer in mijn lijstje van apps staan, wil graag de CPU undervolten. Ik wil de SimplKernel blijven gebruiken met Synapse.

Edit: ik heb Synapse gedownload uit de Play Store, probleem opgelost 8)
Exact...is gewoon te dl-en. De Simpl kernel heeft overigens nauwelijks instellingen die zijn aan te passen mbv Synapse. Als je echt aan de slag wilt met specifieke kernel settings aanpassen dan zul je over moeten naar Emotion :)

Ik heb ook getwijfeld over wel of niet rooten + custom rom op mijn Note4, en net zoals jij al mijn eerdere telefoons wel gedaan, maar kwam al snel tot de conclusie dat de Note4 obv stock rom erg traag en jerky is...dankzij de zware TW versie en het slechte RAM beheer.

Hopelijk is dat laatste in de aankomende 5.1.1 rom verholpen (dat is naar ik heb begrepen wel het geval).

Verwijderd

*knip* off-topic en niet nodig..... Om je frustratie weg te schrijven start je maar een blog!

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 13-06-2015 15:15 ]

• dafmay
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 13-06-2015 15:15 ]

• W84
Cache gewist en het lijkt iets beter qua batterij. Loopt wel snel leeg met browsen op auto beeld, maar dat is normaal ook.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:50
Voor het eerst de camera gebruikt van de note 4, maar wat mij opvalt, als ik de camera opstart en dus zie wat de camera ziet, dan lopen er een soort zwarte strepen horizontaal over het scherm. Alsof je een oude computermonitor filmt van vroeger, als je snapt wat ik bedoel. Ook is er een soort ruis/waas te zien over de gemaakte foto's. Is dit een doa? Heb hem pas 4dagen, en de camera heb ik vandaag pas gebruikt voor het eerst.

• W84
Ehm, lijkt me niet gezond... retour!

• dafmay
Nee dat klinkt inderdaad niet goed...ik zou meteen omruilen.

• SnoopBok
dafmay schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:51:
[...]

Exact...is gewoon te dl-en. De Simpl kernel heeft overigens nauwelijks instellingen die zijn aan te passen mbv Synapse. Als je echt aan de slag wilt met specifieke kernel settings aanpassen dan zul je over moeten naar Emotion :)

Ik heb ook getwijfeld over wel of niet rooten + custom rom op mijn Note4, en net zoals jij al mijn eerdere telefoons wel gedaan, maar kwam al snel tot de conclusie dat de Note4 obv stock rom erg traag en jerky is...dankzij de zware TW versie en het slechte RAM beheer.

Hopelijk is dat laatste in de aankomende 5.1.1 rom verholpen (dat is naar ik heb begrepen wel het geval).
Ik heb een behoorlijke drain met Google Play Services nu ik de SimpLite ROM gebruik, heb je tips om dit te verhelpen?

• dafmay
SnoopBok schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:07:
[...]

Ik heb een behoorlijke drain met Google Play Services nu ik de SimpLite ROM gebruik, heb je tips om dit te verhelpen?
Geen idee, heb daar zelf helemaal geen last van (op geen enkele custom rom). Heb je de standaard zaken al nagekeken/uitgezocht/uitgezet?

• SnoopBok
dafmay schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:08:
[...]

Geen idee, heb daar zelf helemaal geen last van (op geen enkele custom rom). Heb je de standaard zaken al nagekeken/uitgezocht/uitgezet?
Ja ik heb een factory reset uitgevoerd, clean install van de ROM, locatie uitgezet. Cache van Google Play Services verwijderd, maar het probleem blijft terugkomen. Ik heb zo een verslechtering van de batterijduur t.o.v. de stock TW :(

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 14:27
SnoopBok schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:31:
[...]

Ja ik heb een factory reset uitgevoerd, clean install van de ROM, locatie uitgezet. Cache van Google Play Services verwijderd, maar het probleem blijft terugkomen. Ik heb zo een verslechtering van de batterijduur t.o.v. de stock TW :(
Vreemd, heb gisteren ook SimpLite geïnstalleerd en vannacht slechts 2-3% accu verloren in iets meer dan 8 uur. Heb je je vraag al gesteld aan de devs van de ROM in de Xda thread?

• SnoopBok
DeLyon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:44:
[...]

Vreemd, heb gisteren ook SimpLite geïnstalleerd en vannacht slechts 2-3% accu verloren in iets meer dan 8 uur. Heb je je vraag al gesteld aan de devs van de ROM in de Xda thread?
Dat heb ik gedaan, zie http://forum.xda-develope...plrom-v1-t3004628/page226

(even zoeken naar de post van SnoopBok en de reactie van de developer).

Ik heb die app geprobeerd, maar die is zo ingewikkeld, ik wil juist dat het goed loopt zonder extra apps. Ik hoopte met deze ROM juist een verbetering van de accu te zien.
Heb jij die Modem etc. ook geupdate? Ik heb volgens mij al de meest recente versie (ik heb de versienummers vergeleken met mijn telefoon).

[ Voor 9% gewijzigd door SnoopBok op 15-06-2015 08:52 ]

• DeLyon
SnoopBok schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:52:
[...]

Dat heb ik gedaan, zie http://forum.xda-develope...plrom-v1-t3004628/page226

(even zoeken naar de post van SnoopBok en de reactie van de developer).

Ik heb die app geprobeerd, maar die is zo ingewikkeld, ik wil juist dat het goed loopt zonder extra apps. Ik hoopte met deze ROM juist een verbetering van de accu te zien.
Heb jij die Modem etc. ook geupdate? Ik heb volgens mij al de meest recente versie (ik heb de versienummers vergeleken met mijn telefoon).
Ik gebruik voor zowel modem als bootloader BOC3 welke ik gedownload heb via de link in het xda forum. Misschien dat dit nog uitmaakt?

• SnoopBok
DeLyon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:05:
[...]

Ik gebruik voor zowel modem als bootloader BOC3 welke ik gedownload heb via de link in het xda forum. Misschien dat dit nog uitmaakt?
Ik heb die niet geflasht (heb je dat via de recovery geflasht of Odin?)
Ik gebruik voor beide BOC4 die stonden al op mijn telefoon, hoe weet je welke versie je moet gebruiken?

• DeLyon
SnoopBok schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Ik heb die niet geflasht (heb je dat via de recovery geflasht of Odin?)
Ik gebruik voor beide BOC4 die stonden al op mijn telefoon, hoe weet je welke versie je moet gebruiken?
Zowel modem als bootloader flash je via Odin. Dit is vrij eenvoudig en wordt ook uitgelegd op xda. De developer van SimplROM heeft aangegeven dat BOC3 en hoger ondersteund worden. Denk niet dat het je drain oplost maar het is zeker het proberen waard.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 20:47

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Sinds vandaag ook in bezit van een mooie Note 4. Ik heb wel het gevoel dat je deze telefoon snel laat vallen (kleine handen hier)

Gebruiken jullie tempered screen protector om je scherm te beschermen? Zo ja, heeft dit effect op de stylus?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mother_Goozz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:56:
Sinds vandaag ook in bezit van een mooie Note 4. Ik heb wel het gevoel dat je deze telefoon snel laat vallen (kleine handen hier)

Gebruiken jullie tempered screen protector om je scherm te beschermen? Zo ja, heeft dit effect op de stylus?
Wel mooi dat je eens van de grootste smartphones op de markt koopt en je kleine handen hebt ;)
Ik heb overigens heel maal geen probleem met het formaat van de Note 4
Ik heb er zelfs een S- View (wireless charging) cover om heen zitten....

Ik maak geen gebruik van een screen protector... in mijn beleving is dat onzin op Gorilla Glas 4.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Bullet NL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:29:
[...]

Wel mooi dat je eens van de grootste smartphones op de markt koopt en je kleine handen hebt ;)
Ik heb overigens heel maal geen probleem met het formaat van de Note 4
Ik heb er zelfs een S- View (wireless charging) cover om heen zitten....

Ik maak geen gebruik van een screen protector... in mijn beleving is dat onzin op Gorilla Glas 4.
Ach ja, een iPhone 5 lukt me moeilijk om met 1 hand te bedienen haha. Ben er aan gewend. Ik wou voor een Lumia 1520 gaan, deze is nog groter 😊

Ik ga idd eens bij covers kijken thanks :)

Btw; is het normaal bij een nieuwer toestel dat die nogal hard leeg loopt en snel erg warm wordt? (Toestel is paar dagen gebruikt door iemand anders)

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 15-06-2015 16:41 ]

• SnoopBok
DeLyon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Zowel modem als bootloader flash je via Odin. Dit is vrij eenvoudig en wordt ook uitgelegd op xda. De developer van SimplROM heeft aangegeven dat BOC3 en hoger ondersteund worden. Denk niet dat het je drain oplost maar het is zeker het proberen waard.
Ik heb de developer gevraagd of hij een oplossing weet, maar ook hij geeft aan geen oplossing te weten voor het hoge gebruik van Google Services. Ik heb al BOC4 als modem erop staan, waarom heb jij de BOC3 geflasht i.p.v. de BOC4? En heb jij de BOC3 versie van de bootloader erop gezet? Ik kan geen BOC4 versie van de bootloader vinden, als ik de bootloader wil flashen, welke versie moet ik dan gebruiken?

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 14:49
Ik had ook last van een snel lege telefoon, alles gewist en cache geleegd. .voelt een stuk sneller nu,nova gebruikt voor een back-up zodat alles snel weer vertrouwt er uit ziet.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik zit wel met 1 irritatie puntje. De Chrome browser vult niet automatisch meer de URL in als ik de eerste letters typ voor een website... Al naar gezocht, maar vooral Destop kom je tegen.. Ik heb al de geschiedenis verwijderd, instellingen in chrome staan voor zover ik weet goed. Ik had dit met mijn vorige Android toestel ook, en ik vind het heel irritant, iemand een idee? Op mijn computer werkt het wel goed...

Edit: Zelfs wanneer ik uitgelogd ben in Chrome - Browser geschiedenis geleegd heb werkt het nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 16-06-2015 13:51 ]

• Virtua
Hier werkt het nog wel, paar letters en ik zie gelijk een site die ik wel is bezocht heb
Voor mensen die houden van de laatste firmware op hun toestel...

In Spanje (PHE) is een maintenance release verschenen voor de Note 4 met buildnummer N910FXXU1BOE3

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Spain
Version Android 5.0.1
Changelist 4596175
Build date Wed, 20 May 2015 11:32:18 +0000
Product code PHE
PDA N910FXXU1BOE3
CSC N910FPHE1BOF1
Download for install with Odin: MegaNZ

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• drusloos
Weet iemand hoe je kan voorkomen dat tijdens muziek afspelen met oordopjes dat de muziek dan pauzeert als een whatsappmelding komt en je dus dat whatsappgeluidje hoort, en dan weer doorspeelt. Het kan toch gewoon door elkaar? Slaat weer helemaal nergens op van samsung

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

drusloos schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:51:
Weet iemand hoe je kan voorkomen dat tijdens muziek afspelen met oordopjes dat de muziek dan pauzeert als een whatsappmelding komt en je dus dat whatsappgeluidje hoort, en dan weer doorspeelt. Het kan toch gewoon door elkaar? Slaat weer helemaal nergens op van samsung
Ben er wel blij om, de moto G van mijn vrouw speelt vrolijk door en hoort niets wat ze binnen krijgt :+

Oooh wacht, de standaard speler stopt helemaal! Spotify wordt de muziek naar de achtergrond gezet, maar standaard speler stopt helemaal. Dat is wel heel vervelend!

[ Voor 14% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 16-06-2015 18:12 ]

• drusloos
Mother_Goozz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:10:
[...]

Ben er wel blij om, de moto G van mijn vrouw speelt vrolijk door en hoort niets wat ze binnen krijgt :+

Oooh wacht, de standaard speler stopt helemaal! Spotify wordt de muziek naar de achtergrond gezet, maar standaard speler stopt helemaal. Dat is wel heel vervelend!
Ja op m'n htc one speelde de muziek gewoon door en hoorde je er door heen een korte plingg

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ben over de accu nog niet zo te spreken

[ Voor 62% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 16-06-2015 22:23 ]

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:15
Kan je een screenshot maken wanneer je op de grafiek klikt? Ik vermoed een wakelock.

Overigens ben ik overgelopen naar het S6 kamp

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Afbeelding toegevoegd.
Blijkbaar lang wakker... Typisch android dit weer, heb er niet eens veel op staan en gaat weer zo haha..

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Heb laatste tijd hetzelfde....blijft vervelend...wetende dat het ook prima op 20uur en 5uur screen ontime kan. Maargoed. Tzt weer verse install of andere android versie, dan is het vaak weer opgelost

• LucienS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

Vanaf november de Note 4 "bloot" in m'n broekzak. Tot nogtoe 1x een goede crash gemaakt (van buikhoogte op betonnen vloer) waarna hij als een antieke nokia uit elkaar sprong en ik de batterij en backcover herplaatste.
Niks te zien! Vermoedelijk een "mazzel val", echter 7 maanden uncovered en hij is nog krasvrij. :9

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• W84
Blijft die rand een beetje mooi zo los in de zak?

• LucienS
W84 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:13:
Yep, hij is echt nog als nieuw..

• W84
Nice, zwarte versie? Ik heb de mijne in een flip cover, maar is erg dik hierdoor.

• drusloos
W84 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:13:
Heb de note nu 1 week, en de zilvere rand, niet het zwarte aluminium, maar dat zilvere, dat zit al onder de krassen. En had niks van zand of sleutels in mijn zakken. Dus heel mooi blijft hij niet denk ik

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
SnoopBok schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:07:
[...]

:) Ik had ook dit probleem, alleen dan met stock. Ik heb ook heel lang gezocht naar een oplossing. Wat bij mij uiteindelijk werkte. :

1. verwijder updates van google play services.
2. leeg system cache.
3. Activeer energiebesparende modus ( in de settings vink aan dat je de achtergrond processen wil limiteren!) Dan even een half uurtje laten liggen.

Toen was voor mij alles weer normaal!

:D Ik ga nu de maintenance update flashen.

Ik heb wel een tempered glass screenprotector, gehaald van deal extreme. Werkt goed, alleen zie je wel de randen. Hier stoor ik me echter niet aan. De pen werkt normaal.

[ Voor 27% gewijzigd door johanneslol op 18-06-2015 13:37 ]

• W84
Van Google Play Services kan ik geen updates verwijderen, alleen uitzetten.

• johanneslol
  • Niet online
W84 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:28:
Van Google Play Services kan ik geen updates verwijderen, alleen uitzetten.
Als je hem uitzet :) verwijderd hij ook meteen de updates!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb al wat betere screen-on tijd.

Snap niet waarom android systeem bovenaan staat... ook heb ik veel minder "wake-ups" heb flink aantal onnodige apps uitgezet. Tips zijn nog altijd welkom :)

Begin meer en meer verliefd te worden op deze phone!

Is het zo dat met alle officiële Samsung covers dat die achterkant zo achterlijk dik wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 18-06-2015 20:55 . Reden: Aanvulling ]

• LucienS
W84 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:
Nice, zwarte versie? Ik heb de mijne in een flip cover, maar is erg dik hierdoor.
No worries, flip eraf en gaan!! Hij ziet er ook meteen een stuk mooier uit vind ik.. :) Ik heb de mijne (zwart idd) nu al een half jaar zeer intensief in gebruik en hij is nog steeds absoluut schadevrij.
drusloos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Heb de note nu 1 week, en de zilvere rand, niet het zwarte aluminium, maar dat zilvere, dat zit al onder de krassen. En had niks van zand of sleutels in mijn zakken. Dus heel mooi blijft hij niet denk ik
Begrijp ik dus helemaal niks van, het is niet zo dat ik er zachtzinnig mee omga maar totaal geen last van enige beschadiging.

• SnoopBok
Inmiddels een poosje dat ik SimpLite ROM draai met Xposed: een hele verademing :)
In standby tijd verbruikt hij niet meer dan 0.4% per uur. Mede dankzij deze thread: http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884

Wat mij opvalt is dat het scherm niet meer of heel langzaam minder fel wordt als ik uit een heldere omgeving kom. Dus ik ga naar buiten, scherm wordt feller, ik ga naar binnen maar het scherm blijft feller staan. Ik vink auto brightness in het pull down menu uit en aan en het is weer goed. Ik vraag me af of dit door de ROM komt of iets anders. Meer die dit zijn opgevallen? En is dit te fixen?

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik gok dat het door de ROM komt. Ik heb de stock ROM, en heb daar geen last van. Auto brightness werkt perfect.

• johanneslol
  • Niet online
Ik heb nu inmiddels even met de nieuwe E versie kunnen spelen.Een aantal dingen vallen mij op: de standby tijd is enorm veel toe genomen en screen on time ook! Ik haal nu weer 5 uur. :) Ook lijkt het scherm minder donker dan eerst op de vorige versie het geval was. De benchmarks komen ook veel hoger uit, bijna 30.000 in 3D firestrike! :) ook voelt alles veel soepeler aan. Kortom, ik raad iedereen aan zo snel mogelijk over te gaan!

Verwijderd

Waar vind ik die firmware

• DeLyon
SnoopBok schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:04:
Inmiddels een poosje dat ik SimpLite ROM draai met Xposed: een hele verademing :)
In standby tijd verbruikt hij niet meer dan 0.4% per uur. Mede dankzij deze thread: http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884

Wat mij opvalt is dat het scherm niet meer of heel langzaam minder fel wordt als ik uit een heldere omgeving kom. Dus ik ga naar buiten, scherm wordt feller, ik ga naar binnen maar het scherm blijft feller staan. Ik vink auto brightness in het pull down menu uit en aan en het is weer goed. Ik vraag me af of dit door de ROM komt of iets anders. Meer die dit zijn opgevallen? En is dit te fixen?
Hier geen last van met SimpLite, schakelt wanneer ik buiten in de zon sta inderdaad over naar een flinke helderheid om daarna weer terug te gaan naar de normale helderheid..

Bedankt voor de link voor accu-besparing. Heb je daadwerkelijk alles hiervan toegepast? (Greenify, Amplify, MyAndroidTools, PowerNap, etc).

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb sinds een 'poosje' een raar verschijnsel op m'n foon: zo nu en dan verschijnt de tekst 'Please logout en login again!' zomaar in beeld en is binnen een paar seconden ook weer weg. In dit plaatje zie je een voorbeeld (overigens van internet geplukt):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5137991/ahxvESM.jpg

Via Google zie ik dat meerdere mensen dit verschijnsel kennen, maar kom nergens een oplossing tegen.
Geen idee welk programma hiervoor verantwoordelijk is, geen idee hoe ik het kan stoppen. Iemand een idee?

Overigens: ik heb stock android 5.01, telefoon week geleden gereset. Volgens mij zijn de meldingen daarna begonnen.

[ Voor 9% gewijzigd door heutsm op 22-06-2015 14:05 ]

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-01 10:12
Hier is een mogelijkheid (wel zeer langzame transfer)
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N910F/

• SnoopBok
DeLyon schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:15:
[...]

Hier geen last van met SimpLite, schakelt wanneer ik buiten in de zon sta inderdaad over naar een flinke helderheid om daarna weer terug te gaan naar de normale helderheid..

Bedankt voor de link voor accu-besparing. Heb je daadwerkelijk alles hiervan toegepast? (Greenify, Amplify, MyAndroidTools, PowerNap, etc).
Ik gebruik alleen PowerNap (makkelijk in te stellen, vergeet niet Amplify te whitelisten!) en Amplify. De andere 2 heb ik ook geprobeerd, maar daar merkte ik geen verschil van.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 16:17
Ik heb sinds kort last van de camera die op een of andere manier een rare beeldverhouding heeft...
Gewoon op de stock lollipop rom en ook met de Google Camera app is dit zo.. Na een reboot werkt het weer... meer mensen dit ooit gehad? ik heb wel de edge maar dat moet niet veel uitmaken..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• drusloos
Sinds een paar dagen een nogal battery drain. Als ik in gsam kijk ziek ik 78% door apps. En daar is bijna 50% van android systheem. Wat kan dit zijn? Heb al cache wipe gedaan. Maar ik ga geen factory reset doen want dan moet ik weer alles opnieuw instellen... heb het toestel pas 3 weken en is al de 3de factory reset dan. Heb meer problemen dan genot van de note 4 lijkt wel. Ik dacht dat het daadwerkelijk een beest van een smartphone was. Maar soms is mijn htc one m7 nog sneller, en de batterijduur ook even lang als mijn m7 terwijl herlderheid niet hoog staat en zwarte achtergronden veelal...

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:31:
Sinds een paar dagen een nogal battery drain.
De accu van mijn Note 4 lijkt de laatste dagen ook wat sneller leeg te lopen. Nog geen oorzaak kunnen vinden. Ik vermoed dat het een app is die de boel leeg trekt.

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:41
doogster schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:30:
[...]

De accu van mijn Note 4 lijkt de laatste dagen ook wat sneller leeg te lopen. Nog geen oorzaak kunnen vinden. Ik vermoed dat het een app is die de boel leeg trekt.
Same, hier ook dat mijn batterij vrij snel leeg is.

Mijn PC configuratie

• Virtua
Na een verse installatie is mijn batterij weer zo als van ouds... Zal alleen niet weten welke app het was, wel heb ik een hoop overbodige apps er niet opgezet

• drusloos
virtua69 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:23:
Na een verse installatie is mijn batterij weer zo als van ouds... Zal alleen niet weten welke app het was, wel heb ik een hoop overbodige apps er niet opgezet
Maar ik heb geen overbodige apps. Mijn geinstalleerde apps: ing, meta, shazam, whatsapp, facebook, marktplaats, gsam battery, android wear, moto connect, buienalarm, happening en my tmobile. Maar dit zijn apps die ik elke dag gebruik. Het is bovendien niet een app die in gsam battery zorgt voor een drain, maar android systhem, en kernel. Ik heb alle troep apps van google uit staan. Ook heb ik alle samsung functies die ik niet gebruik uit staan. Zou toch verwachten dat een note 4 langer mee gaat dan mijn m7 van twee jaar geleden. Nog tips?

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 23:21
Aangezien iedereen wel last heeft van battery drain. Weet iemand een goede kernel met govenor instellingen?
Gebruik momenteel AEL kernel met als gov. Lionheart.
Heeft iemand een andere kernel en of govenor die hij gebruikt om de batterij beetje goed te laten zijn?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

drusloos schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 00:27:
[...]

Maar ik heb geen overbodige apps. Mijn geinstalleerde apps: ing, meta, shazam, whatsapp, facebook, marktplaats, gsam battery, android wear, moto connect, buienalarm, happening en my tmobile. Maar dit zijn apps die ik elke dag gebruik. Het is bovendien niet een app die in gsam battery zorgt voor een drain, maar android systhem, en kernel. Ik heb alle troep apps van google uit staan. Ook heb ik alle samsung functies die ik niet gebruik uit staan. Zou toch verwachten dat een note 4 langer mee gaat dan mijn m7 van twee jaar geleden. Nog tips?
Kan een exemplarisch probleem zijn, ik haal met mijn Note 4 met redelijk fors gebruik, incl alle toeters en bellen aan met gemak 2 dagen....

Ik adviseer je om echt een volledig reset te doen van uit de bootloader. Blijft hij dan nog drainen en weet je zeker dat het niet door een app komt.... er mee terug gaan....

Overigens, omdat ik van meer mensen lees dat de Note 4 een behoorlijke battery drain heeft kan het ook best komen door de update van een systeem app.

• drusloos
Bullet NL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:31:
[...]

Kan een exemplarisch probleem zijn, ik haal met mijn Note 4 met redelijk fors gebruik, incl alle toeters en bellen aan met gemak 2 dagen....

Ik adviseer je om echt een volledig reset te doen van uit de bootloader. Blijft hij dan nog drainen en weet je zeker dat het niet door een app komt.... er mee terug gaan....

Overigens, omdat ik van meer mensen lees dat de Note 4 een behoorlijke battery drain heeft kan het ook best komen door de update van een systeem app.
Ikben niet heel bekend met alles, maar is dat reset vanuit bootloader dat je zegmaar vol up, homwe knop en aan/uit knop ingedrukt houdt. Dan in dat menu komt waar je okk cache partition doet, en dam dus nu op factory reset drukt?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

drusloos schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Ikben niet heel bekend met alles, maar is dat reset vanuit bootloader dat je zegmaar vol up, homwe knop en aan/uit knop ingedrukt houdt. Dan in dat menu komt waar je okk cache partition doet, en dam dus nu op factory reset drukt?
Yes!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 23:21
Bullet NL schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:31:
[...]

drusloos schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:04:
[...]

Jongens de Vol Up + Home Knop + Power Button kom je nogsteeds in Recovery modus en niet in de Bootloader... 8)7

Als je Vol Down + Home Knop + Power Button doet kom je btw in Downloadmodus.

Goed dat je de tip aan hem geeft @Bullet NL maar wel even de juiste informatie geven d:)b

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

k---evi-n schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:14:
[...]

[...]

Jongens de Vol Up + Home Knop + Power Button kom je nogsteeds in Recovery modus en niet in de Bootloader... 8)7

Als je Vol Down + Home Knop + Power Button doet kom je btw in Downloadmodus.

Goed dat je de tip aan hem geeft @Bullet NL maar wel even de juiste informatie geven d:)b
Ik bedoelde ook de recovery, was even in de war....

• drusloos
Dan ga ik dat toch maar doen jammer genoeg... klopt het dat het toestel dan alle updates verwijderd van ervoor? En wat is het verschil met factory reset via recovery modus en gewoon als je het via het toestel doet bij backup & reset

• Virtua
Vergeet de cache niet te legen, bij mij was het probleem verholpen

Verwijderd

Bij mij zorgde wifi voor drains. Ik heb in de geavanceerde wifi instellingen alles uitgezet en nu lijkt t niet meer voor te komen. Ook schakel ik wifi regelmatig uit. 10gb databundel red t wel even zonder gelukkig.

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Jongens,

Ik lees veel over SimplRom voor de note 4. Nu heb ik last van een slechte batterijduur. Ik ben bekend met flashen maar ik kan nergens de SimplRom vinden voor de N910F. Wat zijn jullie ervaringen en wat is de beste setup? Ik weet dat er al over is gesproken maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat.. hopelijk kunnen jullie je ervaringen delen en bijv de benefits opnoemen ten opzichte van touchwiz zelf. En de nadelen natuurlijk.

BVD

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een kennis van mij heeft een Note 4 en die heeft het volgende probleem :

Ongeveer een week geleden kreeg hij een 'audio dingetje' binnen (waren grapjes ofzo) terwijl hij deze aan het afluisteren was viel zijn telefoon uit en bleef toen constant rebooten, soms kun je net sim unlock code invullen en dan weer niet, vaak zie je alleen maar 'Samsung Note 4 - Android' en dan trilt hij 1 of 2 keer en blijft het beeld zwart tot hij nog 2 keer trilt en weer reboot.

Ik weet dat hij zelf nooit zal gaan knoeien met 'rooten' of andere dingen, hij belt en gebruikt whatsapp en opent uiteraard wel meuk die daar binnen komt, audio fragmenten/video. Aangezien hij slechte ogen heeft opent hij zijn email alleen op de PC.

Wat ik al gedaan heb (zonder SD card/Sim) :

1 Cache partitie opgeschoond (power/volume up/home -> wipe cache partition)
Maakte niets uit.

2 Factory reset+wipe cache.
Maakte niets uit.

3 Via Kies3 Software update/initialization (krijg geen recovery code/key ofzo)
Het leek net of hij een update gehad had naar 5.01 (Optimaliseren app 1 van 230).
Weer factory reset gedaan en de tweede poging heb ik dit niet gezien en leek hij weer dezelfde problemen te vertonen als voorheen er kwam niets tevoorschijn als 'optimaliseren' ofzo.

(Heb wel 1 keer een melding zien staan 'VM-Verity verification failed' in gele letters)
Knox geeft gewoon 0x0 wat goed moet zijn, en er staat Samsung Official 'ok' ofzo.

Dit doorloopt hij allemaal gewoon goed helaas blijft het probleem zich voordoen en herhalen.

Het resultaat van alles wat ik gedaan heb tot nu toe is dat ik niet verder ben gekomen dan Sim unlock en daarna 'unlock code' invullen... toen ging hij weer rebooten.

Er is geen visuele schade zichtbaar aan het toestel, hij is niet nat geweest (maar dat zegt iedereen). De indicators zijn wel wit.

(toevoeging)

Het gekke is dat hij na 3 keer die Kies 'software update' Hij nu ineens wel initialiseert en echt die initiële schermen weergaf (vul naam/etc in) alsof hij nieuw is. De eerste 2 keer leek het gewoon op een update want heel soms kreeg ik 'optimaliseren app 1 van 230' te zien.

Nu lijkt hij het weer te doen maar ik heb er zelf niet zoveel vertrouwen in aangezien een week geleden hij het ook leek te doen en dus gisteravond weer uitviel.

Nu is de vraag:
Gebruiken tot hij weer problemen gaat vertonen en dan garantie aanvragen bij Samsung?
Of nu opsturen (hij lijkt het te doen nu) en dan het risico lopen dat ze niets kunnen vinden en dan eventuele kosten rekenen en dat het probleem zich later weer voor kan doen?

Ik blijf het vreemd vinden, zelf heb ik dit soort problemen nog nooit gehad met mijn Note 2-3 of 4 terwijl ik er heeel wat meer mee doe.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 28-06-2015 12:54 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Shadow343 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:02:
Jongens,

Ik lees veel over SimplRom voor de note 4. Nu heb ik last van een slechte batterijduur. Ik ben bekend met flashen maar ik kan nergens de SimplRom vinden voor de N910F. Wat zijn jullie ervaringen en wat is de beste setup? Ik weet dat er al over is gesproken maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat.. hopelijk kunnen jullie je ervaringen delen en bijv de benefits opnoemen ten opzichte van touchwiz zelf. En de nadelen natuurlijk.

BVD
Dag Shadow343,

Zie voor je vragen en antwoorden deze thread [Samsung Galaxy Note 4] Rooten & Custom ROM's. In de laatste post van mij zie je tevens de link naar de SimplRom op XDA 'gewoon' voor de N910F.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• drusloos
Battery drain wordt steeds erger. Vannacht om 2:07 stekker eruit bij 100%, en vanochtend 10:30 nog maar 73%. En niks mee gedaan, alleen stil gelegen. Mijn 2 jaar oude htc one m7 haalt zelfs met niks doen na 24 uur een daling van 8% percentage. Gsam battery zegt alleen maar android systheem, nou daar kan je dus niks mee...

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

drusloos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:08:
Battery drain wordt steeds erger. Vannacht om 2:07 stekker eruit bij 100%, en vanochtend 10:30 nog maar 73%. En niks mee gedaan, alleen stil gelegen. Mijn 2 jaar oude htc one m7 haalt zelfs met niks doen na 24 uur een daling van 8% percentage. Gsam battery zegt alleen maar android systheem, nou daar kan je dus niks mee...
Wat heb je er zoal al aan gedaan om de drain te verminderen?

• drusloos
Bullet NL schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Wat heb je er zoal al aan gedaan om de drain te verminderen?
Heb dus een factory reset gedaan zoals vorige week naar voren kwam via recovery modus. Heb daarna cache wipe partition gedaan. Geen backup geinstalleerd en weer alles handmatig ingesteld. Locatie uit, alle google apps uit op play services, play store en gmail na. Geen gekke apps, alleen bekende als nu.nl, ing, whatsapp enz. Geen gekke instellingen die samsung heeft, alles uit. Heb helderheid automatisch maar op z'n laagst, maar dit zou niet uit moeten maken want scherm was uit vannacht, en wel oush mail aan, maar als dat ook al niet kan dan gooi ik mn note weg. Ik dacht ik koop een note zodat ik lekker lang batterij duur heb, niet alles hoef uit te schakelen van google, push mail aan kan hebben, en afentoe mijn moto 360 kan connecten. Maar m'n batterij gaat even lang mee met de moto 360 gekoppeld als ontkoppeld en bluetooth uit

• W84
Vandaag ook treurige prestaties. Hitte is misschien niet goed voor een batterij, maar dat ding was zo van vol naar 19% in een dag. Ik had echt kitkat moeten houden. Binnenkort de boel maar even resetten.

Verwijderd

Probeer alles is uit te zetten snachts zoals Wifi/sync. Spaarstand aan. Desnoods een reboot vlak voordat je m weglegd en alle achtergrond processen sluiten. Dit zorgt bij mijn note 4 voor extreem zuinige nacht. Miss 2 tot 3% maximaal.

• Virtua
Zelf zet ik vliegtuig stand aan, alarm werkt dan nog wel, geen batterij verlies tot de volgende ochtend

• W84
Aha, ik zie dat "media" de boel leegtrekt. Is dat het indexen?

• johanneslol
  • Niet online
Sammobile meld dat in rusland de android 5.1.1 update uitrolt. Zoals het er nu op lijkt is er niks veranderd op was bug fixes na... en geen themes of ook maar iets nieuws helaas!

http://www.sammobile.com/...-galaxy-note-4-in-russia/

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:03:
Aha, ik zie dat "media" de boel leegtrekt. Is dat het indexen?
En nu, al verandering na een paar dagen?

• W84
Ja, heb 2 dingen stopgezet. Scheelt nogal.
W84 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:17:
Ja, heb 2 dingen stopgezet. Scheelt nogal.
Zoals? Misschien ook handig om te weten voor andere gebruikers met dit probleem! ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• W84
Als het goed is Media/ Downloadmanager.

Verwijderd

prutser001 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:51:
Een kennis van mij heeft een Note 4 en die heeft het volgende probleem :

Ongeveer een week geleden kreeg hij een 'audio dingetje' binnen (waren grapjes ofzo) terwijl hij deze aan het afluisteren was viel zijn telefoon uit en bleef toen constant rebooten, soms kun je net sim unlock code invullen en dan weer niet, vaak zie je alleen maar 'Samsung Note 4 - Android' en dan trilt hij 1 of 2 keer en blijft het beeld zwart tot hij nog 2 keer trilt en weer reboot.

Ik weet dat hij zelf nooit zal gaan knoeien met 'rooten' of andere dingen, hij belt en gebruikt whatsapp en opent uiteraard wel meuk die daar binnen komt, audio fragmenten/video. Aangezien hij slechte ogen heeft opent hij zijn email alleen op de PC.

Wat ik al gedaan heb (zonder SD card/Sim) :

1 Cache partitie opgeschoond (power/volume up/home -> wipe cache partition)
Maakte niets uit.

2 Factory reset+wipe cache.
Maakte niets uit.

3 Via Kies3 Software update/initialization (krijg geen recovery code/key ofzo)
Het leek net of hij een update gehad had naar 5.01 (Optimaliseren app 1 van 230).
Weer factory reset gedaan en de tweede poging heb ik dit niet gezien en leek hij weer dezelfde problemen te vertonen als voorheen er kwam niets tevoorschijn als 'optimaliseren' ofzo.

(Heb wel 1 keer een melding zien staan 'VM-Verity verification failed' in gele letters)
Knox geeft gewoon 0x0 wat goed moet zijn, en er staat Samsung Official 'ok' ofzo.

Dit doorloopt hij allemaal gewoon goed helaas blijft het probleem zich voordoen en herhalen.

Het resultaat van alles wat ik gedaan heb tot nu toe is dat ik niet verder ben gekomen dan Sim unlock en daarna 'unlock code' invullen... toen ging hij weer rebooten.

Er is geen visuele schade zichtbaar aan het toestel, hij is niet nat geweest (maar dat zegt iedereen). De indicators zijn wel wit.

(toevoeging)

Het gekke is dat hij na 3 keer die Kies 'software update' Hij nu ineens wel initialiseert en echt die initiële schermen weergaf (vul naam/etc in) alsof hij nieuw is. De eerste 2 keer leek het gewoon op een update want heel soms kreeg ik 'optimaliseren app 1 van 230' te zien.

Nu lijkt hij het weer te doen maar ik heb er zelf niet zoveel vertrouwen in aangezien een week geleden hij het ook leek te doen en dus gisteravond weer uitviel.

Nu is de vraag:
Gebruiken tot hij weer problemen gaat vertonen en dan garantie aanvragen bij Samsung?
Of nu opsturen (hij lijkt het te doen nu) en dan het risico lopen dat ze niets kunnen vinden en dan eventuele kosten rekenen en dat het probleem zich later weer voor kan doen?

Ik blijf het vreemd vinden, zelf heb ik dit soort problemen nog nooit gehad met mijn Note 2-3 of 4 terwijl ik er heeel wat meer mee doe.
Ik vrees dat er in dat "audio dingetje " een virus zat!!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Ik vrees dat er in dat "audio dingetje " een virus zat!!
Hij doet het nu wel weer maar heeeel sporadisch wil hij nog weleens in een boot loop komen. Ik vraag me echt af wat dat was eerlijk gezegd zelf heb ik nog nooit zoiets gehad.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:27:
[...]

Hij doet het nu wel weer maar heeeel sporadisch wil hij nog weleens in een boot loop komen. Ik vraag me echt af wat dat was eerlijk gezegd zelf heb ik nog nooit zoiets gehad.
Als ik U was zou ik eens AGV anti virus laten scannen,ik dacht meteen aan een virus als ik je verhaal las

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

migros

Nooit meer een Samsung

Ik vraag mij af hoe ik van de vastlopers af kom? Na het installeren van de originele 5.0 van Samsung en het toestel te hebben gereset en veel dingen opnieuw te hebben geïnstalleerd loopt ie nog steeds elke keer vast. Loopt vooral vast als ik een beetje te veel doorscroll in de app Facebook. Doodirritant voor zo een telefoon met dit soort hardware.

Leuk man gatheren

• heutsm
  • Laatst online: 14-09-2023
heutsm schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:04:
Heb sinds een 'poosje' een raar verschijnsel op m'n foon: zo nu en dan verschijnt de tekst 'Please logout en login again!' zomaar in beeld en is binnen een paar seconden ook weer weg. In dit plaatje zie je een voorbeeld (overigens van internet geplukt):

[afbeelding]

Via Google zie ik dat meerdere mensen dit verschijnsel kennen, maar kom nergens een oplossing tegen.
Geen idee welk programma hiervoor verantwoordelijk is, geen idee hoe ik het kan stoppen. Iemand een idee?

Overigens: ik heb stock android 5.01, telefoon week geleden gereset. Volgens mij zijn de meldingen daarna begonnen.
Kick... Niemand last van of beter nog, een oplossing? :/

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Geen last van.
Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!