Een kennis van mij heeft een Note 4 en die heeft het volgende probleem :
Ongeveer een week geleden kreeg hij een 'audio dingetje' binnen (waren grapjes ofzo) terwijl hij deze aan het afluisteren was viel zijn telefoon uit en bleef toen constant rebooten, soms kun je net sim unlock code invullen en dan weer niet, vaak zie je alleen maar 'Samsung Note 4 - Android' en dan trilt hij 1 of 2 keer en blijft het beeld zwart tot hij nog 2 keer trilt en weer reboot.
Ik weet dat hij zelf nooit zal gaan knoeien met 'rooten' of andere dingen, hij belt en gebruikt whatsapp en opent uiteraard wel meuk die daar binnen komt, audio fragmenten/video. Aangezien hij slechte ogen heeft opent hij zijn email alleen op de PC.
Wat ik al gedaan heb (zonder SD card/Sim) :
1 Cache partitie opgeschoond (power/volume up/home -> wipe cache partition)
Maakte niets uit.
2 Factory reset+wipe cache.
Maakte niets uit.
3 Via Kies3 Software update/initialization (krijg geen recovery code/key ofzo)
Het leek net of hij een update gehad had naar 5.01 (Optimaliseren app 1 van 230).
Weer factory reset gedaan en de tweede poging heb ik dit niet gezien en leek hij weer dezelfde problemen te vertonen als voorheen er kwam niets tevoorschijn als 'optimaliseren' ofzo.
(Heb wel 1 keer een melding zien staan 'VM-Verity verification failed' in gele letters)
Knox geeft gewoon 0x0 wat goed moet zijn, en er staat Samsung Official 'ok' ofzo.
Dit doorloopt hij allemaal gewoon goed helaas blijft het probleem zich voordoen en herhalen.
Het resultaat van alles wat ik gedaan heb tot nu toe is dat ik niet verder ben gekomen dan Sim unlock en daarna 'unlock code' invullen... toen ging hij weer rebooten.
Er is geen visuele schade zichtbaar aan het toestel, hij is niet nat geweest (maar dat zegt iedereen). De indicators zijn wel wit.
(toevoeging)
Het gekke is dat hij na 3 keer die Kies 'software update' Hij nu ineens wel initialiseert en echt die initiële schermen weergaf (vul naam/etc in) alsof hij nieuw is. De eerste 2 keer leek het gewoon op een update want heel soms kreeg ik 'optimaliseren app 1 van 230' te zien.
Nu lijkt hij het weer te doen maar ik heb er zelf niet zoveel vertrouwen in aangezien een week geleden hij het ook leek te doen en dus gisteravond weer uitviel.
Nu is de vraag:
Gebruiken tot hij weer problemen gaat vertonen en dan garantie aanvragen bij Samsung?
Of nu opsturen (hij lijkt het te doen nu) en dan het risico lopen dat ze niets kunnen vinden en dan eventuele kosten rekenen en dat het probleem zich later weer voor kan doen?
Ik blijf het vreemd vinden, zelf heb ik dit soort problemen nog nooit gehad met mijn Note 2-3 of 4 terwijl ik er heeel wat meer mee doe.
[
Voor 8% gewijzigd door
prutser001 op 28-06-2015 12:54
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"