drusloos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:27:
[...]
Bedankt voor je reactie. Wat is precies google geschiedenis? Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het rooten omdat het een keer is misgegaan en sindsdien draai ik liever de originele rom. Maar van een high end toestel anno 2014 wat nu net out of the box komt, gelijk lollipop gedownload, factory reset gedaan, daarvan mag ik verwachten dat hij beter presteert en langer mee gaat dan mijn htc one van 2 jaar geleden. Desalniettemin vind ik de note 4 een super toestel, maar kleine dingen irriteren. Hopelijk bied android M als hij (ik denk ergens in februari) verschijnt op de note 4 een betere gebruikerservaring.
Ik geef je volledig gelijk...de Note4 (met de super hardware specs) zou vlot en soepel genoeg moeten zijn out-of-the-box. Jammer dat Samsung de TW schil altijd zo enorm zwaar heeft gemaakt. Deze is pas op de S6 flink aangepakt en dat is te merken!
Hopelijk komt er wel nog een officiele Samsung android 5.1 update (met uitgeklede TW versie valt te betwijfelen, als ik de berichten heb begrepen).
Vandaar dat ik de stap alvast heb gezet en toestel heb geroot + custom rom. Het is namelijk echt een fluitje van 1 cent...zo goed als 1 druk op de knop voor het root-en, daarna TWRP recovery installeren (mbv Flashify uit de Store), en dan een custom rom installeren. het kan echt bijna niet misgaan, en je bent binnen 20 minuten over. Geloof mij, ik heb ook altijd mijn twijfels, maar lees mij heel goed in voordat ik begin...en daarna valt het altijd weer 100% mee
Oh ja...Google Zoek geschiedenis vind je onder Instellingen > Locatie > Google location History. Deze uitzetten én de geschiedenis verwijdern (is aparte optie onderaan). Dit moet veel schelen in batterijverbruik. Je kunt ook nog beslissen om Google Now te verwijderen of te disablen. Dat kan ook flink schelen (als je het toch niet zou gebruiken mis je ook verder niets).
Ps ik wil je niet richting root-en custom rom bewegen / duwen, maar ik weet namelijk uit eigen ervaring dat precies de dingen waar jij je aan stoort momenteel, mij ook hebben gestoord op de stock rom van de Note4. Nu met custom rom loopt de Note4 dermate goed en soepeltjes dat ik tevreden ben.
[
Voor 6% gewijzigd door
dafmay op 11-06-2015 16:32
]