Verwijderd

Heeft er iemand een link met snelle download voor deze rom ?

LUXN910FXXU1ANJ4 de Nederlandse Unbranded is ook goed. Ik kan ze niet vinden op Sammobile.

Note 4 N910F

Alvast bedankt

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:57

Verwijderd

Bedankt voor de link maar deze had ik al en is retetraag ,9 uur downloadtijd. Is nu aan het downloaden.

Als het kon ging ik zelfs terug naar Jellybean !! Bij Kitkat werd de mogelijkheid om naar de SD te schrijven teniet gedaan
Lollipop vind ik hélemaal niks,de layout dan en blijkbaar is de batterijduur minder zoals ik her en der lees

• RigolleM
Als het kon ging ik zelfs terug naar Jellybean !! Bij Kitkat werd de mogelijkheid om naar de SD te schrijven teniet gedaan
Vreemd, ik kon perfect naar SD schrijven, zelfs in Lollipop. Maar voor de rest vertraagd het wegschrijven naar SD enorm het toestel, iets wat meer en meer fabrikanten beginnen in te zien, en meer intern geheugen leveren en SD achterwege laten.
Lollipop vind ik hélemaal niks,de layout dan en blijkbaar is de batterijduur minder zoals ik her en der lees
Je kan de layout naar hartelust aanpassen in Lollipop en de batterijduur was even goed als bij KK.
Je hebt altijd personen die blijven vastpinnen aan 'oude' technologie, maar dan hoef je ook geen Note 4 aan te schaffen IMHO.

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Vreemd, ik kon perfect naar SD schrijven, zelfs in Lollipop. Maar voor de rest vertraagd het wegschrijven naar SD enorm het toestel, iets wat meer en meer fabrikanten beginnen in te zien, en meer intern geheugen leveren en SD achterwege laten.

[...]
Je kan de layout naar hartelust aanpassen in Lollipop en de batterijduur was even goed als bij KK.
Je hebt altijd personen die blijven vastpinnen aan 'oude' technologie, maar dan hoef je ook geen Note 4 aan te schaffen IMHO.
Kon je dan een app mét apk naar SD schrijven ? De data,ja
Een app verplaatsen naar SD lukt ook niet zelfs geroot én met SDFIX en dit op meerdere toestellen van diverse merken.

Dan moet je geen Note 4 aanschaffen? Mss heb je gelijk maar alles draait nu op KitKat of Lollipop op de Chinezen na en ok daar zitten ook knappe toestellen tussen(heb er een aantal gehad)maar kom altijd teug terecht bij Samsung

• RigolleM
Een app verplaatsen naar SD lukt ook niet zelfs geroot én met SDFIX en dit op meerdere toestellen van diverse merken.
Nooit apps op SD kaart geplaatst, plaats genoeg op intern geheugen ;-)
Dan moet je geen Note 4 aanschaffen? Mss heb je gelijk maar alles draait nu op KitKat of Lollipop op de Chinezen na en ok daar zitten ook knappe toestellen tussen(heb er een aantal gehad)maar kom altijd teug terecht bij Samsung
Je kan altijd een ouder toestel aanschaffen, wat is het nut van een hyper modern toestel op verouderde software (OS)?

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:57:
[...]

Nou ik kan gewoon via de apps instellingen - sd kaart optie de apps verplaatsen naar mijn sd kaart. Is wel een snelle kaart, misschien dat dat een voorwaarde is. Ik draai lollipop op de note 4 model 910F.

Verwijderd

Joop557 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Nou ik kan gewoon via de apps instellingen - sd kaart optie de apps verplaatsen naar mijn sd kaart. Is wel een snelle kaart, misschien dat dat een voorwaarde is. Ik draai lollipop op de note 4 model 910F.
Ja, de data worden naar de SD geschreven de APK echter niet

Verwijderd

Ben terug naar KitKat N910F maar ik krijg nu steeds de melding dat er een Firmware update klaarstaat.
Ik wou van Lollipop af dus wil ik dit niet ,iemand die weet hoe ik van die melding af raak ?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:33:
Ben terug naar KitKat N910F maar ik krijg nu steeds de melding dat er een Firmware update klaarstaat.
Ik wou van Lollipop af dus wil ik dit niet ,iemand die weet hoe ik van die melding af raak ?
Waarom wil jij van lollipop af?
De updaten die jij te zien krijgt is de officiële updaten naar 5.01 melding.... waarom zou jij die niet willen accepteren?

Cogitationis poenam nemo patitur

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12 20:53
Apart, batterij net 100% en trek de oplader eruit gelijk naar 98%. Que?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:33:
rooten, dan krijg je die melding vanzelf niet meer :) (OTA updates bij Samsung werken alleen met originele, niet gemodificeerde ROMS nl.)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:17:
Apart, batterij net 100% en trek de oplader eruit gelijk naar 98%. Que?
Niet zo raar, accu's laden en ontladen ook wanneer ze aan de lader zitten. Vervolgens als ze op 96 a 96% zitten beginnen ze weer met laden. Meestal laat de telefoon dit niet zien in percentages, maar verloopt het aflopen iets sneller tijdens de eerste procenten.

Verwijderd

Yucko schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:26:
[...]

rooten, dan krijg je die melding vanzelf niet meer :) (OTA updates bij Samsung werken alleen met originele, niet gemodificeerde ROMS nl.)
Is geroot,melding blijft ,ook na weer opstarten

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:42:
[...]

Vroeger loste ik het op door Samsung Push Service te bevriezen met Titanium Backup.

Je zou dat eens kunnen proberen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-12 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:42:
[...]

De manier die werkt is: full reset, door de setup heen zonder aan de wifi te hangen en geen simkaart er in. Dan naar de instellingen om de software update uit te zetten (Instellingen->Over toestel->Software Update-> vinkje uitzetten), en daarna pas met een netwerk te verbinden.

Als hij eenmaal heeft gezien dat er een update is blijf je er aan herinnerd worden.

In het verleden werkte het wissen van de cache en gegevens van het Software Update proces om 'm te laten vergeten, maar ik dacht niet dat dit tegenwoordig nog werkt.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heeft iemand van jullie onlangs zijn Note 4 (met Lolipop) weten te rooten?
Bij mijn oude Note (met Android 4.4.2) ging het prima, maar nu krijg ik een fout

Telefoon wordt herkend in Odin, maar tijdens het pushen van de recovery geeft hij een fout aan.

Secure Check Fail: Recovery

Ik heb geen idee wat ik nu anders doe dan met mijn andere Note, heeft iemand van jullie een idee?
Heb inmiddels meerdere Odin's geprobeerd.

Ik werkt volgens het stappenplan wat hier staat beschreven; http://www.telefoonrooten...msung-galaxy-note-4-root/

• Yucko

Yucko

ik draai 5.0.1 geroot, en daarvoor heb ik de methode + bestanden (philz touch recovery + cf_autoroot) gebruikt als bij het rooten van 4.4.4 waarmee de Note 4 geleverd is.

linkje naar XDA topic

Als je de N910F hebt, moet je mijn inziens een andere OpenRecovery_TWRP gebruiken dan in het artikel waar jij naar verwijst.
Zij hebben het over openrecovery-twrp-2.8.4.0-trltetmo terwijl je mijn inziens openrecovery-twrp-2.8.1.0-trltexx moet hebben (die laatste heb ik bv. gebruikt en werkt)

trltetmo = T-Mobile
trltexx = International (N910F)

[ Voor 39% gewijzigd door Yucko op 28-05-2015 14:20 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yucko schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:15:
ik draai 5.0.1 geroot, en daarvoor heb ik de methode + bestanden (philz touch recovery + cf_autoroot) gebruikt als bij het rooten van 4.4.4 waarmee de Note 4 geleverd is.

linkje naar XDA topic

Als je de N910F hebt, moet je mijn inziens een andere OpenRecovery_TWRP gebruiken dan in het artikel waar jij naar verwijst.
Zij hebben het over openrecovery-twrp-2.8.4.0-trltetmo terwijl je mijn inziens openrecovery-twrp-2.8.1.0-trltexx moet hebben (die laatste heb ik bv. gebruikt en werkt)

trltetmo = T-Mobile
trltexx = International (N910F)
Dit heb ik dus allemaal gedaan (ik heb een N910F ) Ik download de juiste N910F cf-autoroot, en de juiste TWRP, maar ik beide gevallen blijft hij aangeven het mislukt.

Zie het plaatje hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Qj9vFqXP6krgW4j3grkIxHc8/full.png

Het betreft een Vodafone N910F die via Odin is voorzien van een Samsung Stock rom.

Verwijderd

@Bullet NL

Zou het kunnen liggen aan de bootloader ? Aangezien het een branded (Vodafone) toestel is.
Heb je na het rooten met Chainefire Autoroot ook Supersu geinstalleerd ?

Probeer ook eens Odin 3.09 ,ik heb gisteren ook mijn N910F geroot met dezelfde file als uit je screenshot,weliswaar 4.4.4 maar deze moet ook op Lollipop werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 16:02 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:54:
@Bullet NL

Zou het kunnen liggen aan de bootloader ? Aangezien het een branded (Vodafone) toestel is.
Heb je na het rooten Supersu geinstalleerd ?
Ik heb het inmiddels gevonden, met dank aan jullie en XDA natuurlijk;

http://forum.xda-develope...t-doesnt-anymore-t2925259

Dit was de oplossing
FWIW - I had this same error (Secure Check Fail : Recovery) when trying to flash via Odin after enabling the 'Reactivation Lock' option in 'Settings > Security> Reactivation Lock'. If this is enabled; disable it, and try again. Worked for me anyway.
zie: http://forum.xda-develope...t-doesnt-anymore-t2925259

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden, met dank aan jullie en XDA natuurlijk;

Dit was de oplossing

[...]

zie: http://forum.xda-develope...t-doesnt-anymore-t2925259
Gelukkig,zo zie je maar,de oplossing kan in een klein hoekje zitten je moet het alleen weten vinden.
Je moet er maar overheen hebben gelezen en ga dan maar zoeken. :)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:11:
[...]

Gelukkig,zo zie je maar,de oplossing kan in een klein hoekje zitten je moet het alleen weten vinden.
Je moet er maar overheen hebben gelezen en ga dan maar zoeken. :)
Yup, ik heb nog steeds geen idee hoe de betreffende setting aan is gezet, hij staat standaard uit.
Maar toch, TWRP draait, Nandorid backup is klaar, nu nog even Titanium Backup installeren.
En dan kan ik richting een custom rom gaan....

Heeft een van jullie ervaring met een back-up draaien van S-Health data??

Verwijderd

Bullet NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:20:
[...]

Yup, ik heb nog steeds geen idee hoe de betreffende setting aan is gezet, hij staat standaard uit.
Maar toch, TWRP draait, Nandorid backup is klaar, nu nog even Titanium Backup installeren.
En dan kan ik richting een custom rom gaan....

Ik doe nu sinds kort ook elke keer na een nieuwe rom een Nandroid backup,bespaart veel sores.
Ik kan je BoBCat rom aabevelen

http://forum.xda-develope...ev/rom-bobcatrom-t2985551

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12 09:54
Ik draai SimplRom, zoals de naam al zegt, simpel en bloatware vrij. Ben niet zo'n fan van Touchwiz Roms die reskinned zijn, vind het altijd maar lelijk er uit zien.

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 13:37
SnoopBok schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:30:
[...]

Hier precies hetzelfde, batterij loopt een stuk sneller leeg :( . Ik heb een factory reset uitgevoerd.
Hier ook problemen met de accu na de 5.01 update, heeft die factory reset geholpen?

[ Voor 0% gewijzigd door Douwe63 op 29-05-2015 08:57 . Reden: typo ]

• SnoopBok
  • Laatst online: 22-12 19:05
Ik weet niet of de factory reset geholpen heeft, ik heb een factory reset uitgevoerd en cache wipe. Daarna heb ik mijn geduld op de proef gesteld, eerste paar dagen was de batterijduur zwak. Android schijnt dan te indexeren wat een paar dagen in beslag neemt. Nu zit het weer op het niveau van KitKat.

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-12 16:53
Solictice schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:53:
Ik draai SimplRom, zoals de naam al zegt, simpel en bloatware vrij. Ben niet zo'n fan van Touchwiz Roms die reskinned zijn, vind het altijd maar lelijk er uit zien.
De SimplRom heeft toch nog de Touchwiz skin? Dus niet de stock Android skin in bijvoorbeeld menu's.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DeLyon schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:27:
[...]

De SimplRom heeft toch nog de Touchwiz skin? Dus niet de stock Android skin in bijvoorbeeld menu's.
Yup, maar de Touchwiz skin van Simplrom is behoorlijk uitgekleed met vroeger, bijna stock.... Ik heb ook niet veel problemen met de TW skin van de Note 4 (stock) deze is veel minder aanwezig dan voorheen met oudere Samsung telefoons.

• W84
Mijn batterij loopt vanuit het niets ook sneller leeg (gewoon nog KitKat) en volgens GSam is Kernel (Android OS) de boosdoener...

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:24:
Mijn batterij loopt vanuit het niets ook sneller leeg (gewoon nog KitKat) en volgens GSam is Kernel (Android OS) de boosdoener...
Is dit gebeurd na een update van Samsung?
Je toestel al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd?

• W84
Zou kunnen, tenminste app updates van Samsung dan. Er staat nog de Android versie op uit de doos.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:48:
Zou kunnen, tenminste app updates van Samsung dan. Er staat nog de Android versie op uit de doos.
Ik had ook wat accu problemen, telefoon geroot, back-up gemaakt met Titanium back-up, factory reset gedaan. Opnieuw geïnstalleerd, de benodigde dingen uit de back-up terug gezet...

Klaar.... Mijn accu-duur is nu weer top.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
wat noemen jullie een goede accu-duur?
Ik ben zeer tevreden met de duur in vergelijking met mijn vorige toestellen.
Ik haal mijn note 4 's morgens uit de lader en gebruik de hele dag door de telefoon:
- check regelmatig FB
- lees regelmatig fora en de kranten
- zoek wat op
- speel af een toe een game

Pas aan het eind van de avond zo een uur of 12 verder is hij op 15 procent. Ik vind dat zeer redelijk.
En met de snellader is hij binnen een uur weer helemaal vol geladen.
Is dit ook jullie ervaring?

Verwijderd

Artwido schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:19:
wat noemen jullie een goede accu-duur?
Ik ben zeer tevreden met de duur in vergelijking met mijn vorige toestellen.
Ik haal mijn note 4 's morgens uit de lader en gebruik de hele dag door de telefoon:
- check regelmatig FB
- lees regelmatig fora en de kranten
- zoek wat op
- speel af een toe een game

Pas aan het eind van de avond zo een uur of 12 verder is hij op 15 procent. Ik vind dat zeer redelijk.
En met de snellader is hij binnen een uur weer helemaal vol geladen.
Is dit ook jullie ervaring?
Men wil alsmaar een groter scherm en schrikken dan van de accuduur ,ook is dit een hoog performant toestel wat ook een hoop vraagt. Er is toch een snellader bij? Neem hem mee ,half uurtje laden en je kan een end voort als het niet te veel ongemak is om hem even uit te pluggen als je op weg gaat,weegt niks om mee te nemen. Gemak dient de mens en maakt er luiaards van.
Ik heb voor het werk een Samsung X cover en die gaat op 1 lading 2 weken mee!!!!
Wie luxe wil moet ermee leven en een batterij is maar een batterij en de ontwikkelaars doe er alles aan om te volgen want dat is kassa.
Conclusie :Als je wat wil ,pas je aan :)

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12 17:06

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Bullet NL schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:20:
[...]

Ja..werkt feilloos. Tenminste als je doelt op de online backup van Samsung.

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-12 19:42
Als het goed is krijg ik vandaag mijn Note 4 binnen.
Welke custom ROM gebruiken jullie? Ik zat er aan te denken om SimplRom erop te flashen.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
gisteren was mijn batterij echt helemaal leeg gelopen.
Daarna nog een keer aangezet, waarna hij meteen uitviel.
In de nacht opgeladen terwijl hij uitstond en zit nu na de hele dag minimaal gebruikt te hebben op 80%.
Voorheen was ik al blij als ik nu op 60% had gezeten.

Het lijkt erop dat voor mij de batterij issues van de laatste update nu verdwenen zijn.
In mijn geval was het toestel tegen de avond aan leeg, ook met licht gebruik.
Voor de update redde ik nog wel eens 2 dagen.
Weet niet of dit voor iedereen helpt, maar is het proberen waard.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkChylde op 02-06-2015 16:10 ]

• W84
Lollipop? Ik heb nog steeds KitKat, maar ik word helemaal gek van die update pop-up en zit er aan te denken om toch te updaten. Doen of niet?

• Yucko

Yucko

had je hem nu geroot of niet? Probeer anders een Samsung Push Service te bevriezen met Titanium Backup. Bij mij zorgde dat vroeger op mijn Note 1 ervoor dat ik geen update-meldingen kreeg :)

• W84
Nope, geen root. Doe ik liever niet. Waarom? Geen idee! :+

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:58:
Nope, geen root. Doe ik liever niet. Waarom? Geen idee! :+
Wat heb jij tegen die update dan? Update draaien, telefoon terug brengen naar fabrieksinstellingen en je hebt totaal geen probleem van batterijdrain

• W84
Ik had Lollipop op m'n S4 en vind KitKat fijner.

• RigolleM
Bullet NL schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Wat heb jij tegen die update dan? Update draaien, telefoon terug brengen naar fabrieksinstellingen en je hebt totaal geen probleem van batterijdrain
Je hebt er altijd die niet willen updaten, zoals er nog altijd XP draaien op een W8.1 machine. Ik vond LP een pak beter dan KK op mijn Note 4, gelukkig heb ik die keuze niet op mijn S6 ;-)

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12 13:02
Als ik het goed heb uitgezocht/begrepen dan is er momenteel nog geen 'off-line' root methode voor de Note4, (zoals PingPongRoot voor de D6) ?

Ik vraag het omdat ik het met Jodin op mijn Mac met geen mogelijkheid voor elkaar krijg (missing 'PIT' file tijdens rooten met CF methode).

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dafmay schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:28:
Als ik het goed heb uitgezocht/begrepen dan is er momenteel nog geen 'off-line' root methode voor de Note4, (zoals PingPongRoot voor de D6) ?

Ik vraag het omdat ik het met Jodin op mijn Mac met geen mogelijkheid voor elkaar krijg (missing 'PIT' file tijdens rooten met CF methode).
Dit al geprobeerd?

• dafmay
Thanks. Ja die optie had ik inderdaad al gevonden en gedeactiveerd.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12 18:33
Repartition moet wel uit staan bij cf autoroot. Je hebt dan ook geen pit file nodig

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• dafmay
reyals schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:01:
Repartition moet wel uit staan bij cf autoroot. Je hebt dan ook geen pit file nodig
Vreemd...had ik inderdaad speciaal op gelet omdat dit wordt aangegeven in de diverse manuals. Die setting staat uit.

Telefoon in Download modus. Jodin opstarten, telefoon wordt herkend ('connection' linksbovenin). Daarna het CF auto root tar.md5 bestand (CF-Auto-Root-trlte-trltexx-smn910f.tar.md5) laden in 'PDA' en op start klikken. Daarna komt de melding over het PIT bestand. Eigenlijk precies zoals de screenshots hier : http://techbeasts.com/2015/04/13/download-odin-jdoin3-mac/

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 04-06-2015 23:42 ]

• dafmay
Klein vraagje...hebben anderen ook het notificatie pull-down niet over de hele breedte van het scherm?

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/p4xf3gwnt/Screenshot_2015_06_05_19_01_40.png

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12 09:57
Ziet er bij mij het zelfde uit.

• dafmay
Dank je :)

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:38
dafmay schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:11:
Klein vraagje...hebben anderen ook het notificatie pull-down niet over de hele breedte van het scherm?

[afbeelding]
Dat hoort, ik weet niet of je een nexus apparaat bezit, maar dat de balk niet meer het hele scherm inneemt is onderdeel van stock android. Dat kan je zien op een enxus apparaat vandaar dat ik dat zeg. Op andere toestellen is het ook bij de lollipop

• dafmay
dafmay schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:24:
[...]
Telefoon in Download modus. Jodin opstarten, telefoon wordt herkend ('connection' linksbovenin). Daarna het CF auto root tar.md5 bestand (CF-Auto-Root-trlte-trltexx-smn910f.tar.md5) laden in 'PDA' en op start klikken. Daarna komt de melding over het PIT bestand. Eigenlijk precies zoals de screenshots hier : http://techbeasts.com/2015/04/13/download-odin-jdoin3-mac/
Mbt mijn mislukte root pogingen op een Mac...vandaag ff op een windows pc gedaan (en zoals mijn ervaring met voorgaande root acties op telefoons) ging dat in 1x goed. Binnen 1 minuut root :)

Nu SimpLite rom erop en instellen...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 06-06-2015 17:20 ]

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 23:20
dafmay schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:08:
[...]

Mbt mijn mislukte root pogingen op een Mac...vandaag ff op een windows pc gedaan (en zoals mijn ervaring met voorgaande root acties op telefoons) ging dat in 1x goed. Binnen 1 minuut root :)

Nu SimpLite rom erop en instellen...
Waarom niet meteen die rom erop zetten??
het is namelijk helemaal niet nodig om root te hebben om dan een andere rom te gebruiken....alles wordt tenslotte verwiijderd en dat gebeurt in je recovery

• dafmay
Buzzie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:32:
[...]

Waarom niet meteen die rom erop zetten??
het is namelijk helemaal niet nodig om root te hebben om dan een andere rom te gebruiken....alles wordt tenslotte verwiijderd en dat gebeurt in je recovery
Klopt maar ik wil ook custom kernel kunnen draaien.

• Buzzie
dafmay schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:17:
[...]

Klopt maar ik wil ook custom kernel kunnen draaien.
Die doe je volgens mij pas als je custom rom erop hebt draaien toch??
Heb geen idee....ga dit weekend mijn Note4 weer terug naar Stock doen en daarna Emotroid Kernel erop.
ben benieuwd :)

• dafmay
Buzzie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:32:
[...]

Die doe je volgens mij pas als je custom rom erop hebt draaien toch??
Heb geen idee....ga dit weekend mijn Note4 weer terug naar Stock doen en daarna Emotroid Kernel erop.
ben benieuwd :)
... en niet te vergeten... Titanium Backup, adblock, en de mogelijkheid om zelf systeem apps e.d. te verwijderen. Daar is allemaal root voor nodig.

• Buzzie
dafmay schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:33:
[...]

... en niet te vergeten... Titanium Backup, adblock, en de mogelijkheid om zelf systeem apps e.d. te verwijderen. Daar is allemaal root voor nodig.
Ja dat snap ik allemaal maar zoals ik jouw verhaal lees ben jij druk bezig geweest om te rooten om daarna een custom rom erop te zetten.
En om een custom rom erop te zetten heb je GEEN root nodig.
Voor de taken die je wilt gaan doen nadat de rom erop is gezet ja dan wel ja.

• dafmay
Buzzie schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Ja dat snap ik allemaal maar zoals ik jouw verhaal lees ben jij druk bezig geweest om te rooten om daarna een custom rom erop te zetten.
En om een custom rom erop te zetten heb je GEEN root nodig.
Voor de taken die je wilt gaan doen nadat de rom erop is gezet ja dan wel ja.
Ik was met alles bezig...niet slechts custom rom. Voor mij bestaat het compleet maken van een custom rom ook rooten, custom kernel, en alle overige zaken >:)

• drusloos
Ik heb een note 4 besteld, komt morgen aan. Maar nu weet ik dat samsung een actie had met 50gb dropbox cloud bij aanschaf van een note 4. Geldt dat nog steeds? Ik heb namelijk bij mijn HTC one ook 2 jaar 25gb opslag gekregen, en die is vol. Zou mooi zijn als dat elkaar dan overlapt

• W84
Ja, maar alleen met een nieuw account.

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12 13:15
Ik heb een probleem, mijn n4 herkent mijn mijn sd kaart niet meer. Hoe kan dit uit het niets gebeuren? Aan/uit geen nut, straks ff via laptop checken. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 16% gewijzigd door Pakhtun op 08-06-2015 16:32 ]

• reyals
Sd kaart overleden?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Pakhtun
Ik heb hem nu in de laptop zitten, en hij geeft dit aan:

H:\ is niet toegangelijk

het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem.
Controleer of alle vereiste bestandsysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb wel een backup, maar recente foto's neemt hij dus niet mee. Het valt opzich mee maar is er een prog die het toch kan openen/toegang verlenen? Net recuva geprobeerd maar ook error :(

edit: Wat ik niet begrijp, hoe kan dit uit het niets gebeuren?
edit2: ik draai nu 7-data card recovery en hij heeft bestanden gevonden en is nog steeds bezig, even afwachten dan maar. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Pakhtun op 08-06-2015 20:19 ]

• reyals
Dingen gaan gewoon kapot... Mijn microsd begaf het na 2,5 jaar. Schrijven en formatteren lukte niet meer, lezen nog wel. Netjes vervangen door de winkel voor een nieuw exemplaar. Er zit best lang garantie op

• Pakhtun
Ongelofelijk, na meer dan 10 uurtjes te hebben gewacht met 7-data bleek hij maar een beperkt aantal te kunnen redden. Ik heb hem vroegtijdig gestopt, het zou nog 60 uur duren haha. Via ZAR geprobeerd, zou ook lang duren en ondertussen onderzoeken hoe ik alles terug kan halen. Wat blijkt, cmd en chkdsk gebruikt en na niet eens 5 minuten alles terug! Gelijk meerdere backups maken, heb mijn lesje geleerd.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 01:00

RMX

Welke commands heb je gebruikt? Ik zit ook nog met een dood kaartje

• Pakhtun
RMX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:02:
Welke commands heb je gebruikt? Ik zit ook nog met een dood kaartje
chkdsk letterdrive: /f

• dafmay
Pakhtun schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 06:51:
Ongelofelijk, na meer dan 10 uurtjes te hebben gewacht met 7-data bleek hij maar een beperkt aantal te kunnen redden. Ik heb hem vroegtijdig gestopt, het zou nog 60 uur duren haha. Via ZAR geprobeerd, zou ook lang duren en ondertussen onderzoeken hoe ik alles terug kan halen. Wat blijkt, cmd en chkdsk gebruikt en na niet eens 5 minuten alles terug! Gelijk meerdere backups maken. heb mijn lesje geleerd.
Mooi Man! Altijd erg fijn zo'n positief resultaat (grote opluchting...) :*)

• drusloos
is het mogelijk om het sluimergeluidje van de camera wanneer je een foto maakt uit te zetten? Ik word daar echt gek van. En is het mogelijk om bijv een snelkoppeling naar energiebeheer te maken? Dus dat je niet helemaal naar instellingen moet en dan gaan zoeken naar energie, maar gewoon een snelkoppeling?

• Yucko

Yucko

telefoon op stille stand zetten geen optie?

ik blijf het raar vinden dat sommigen het shuttergeluid uit kunnen zetten in de settings van de camera app, en dat anderen (zoals ikzelf) een via de algehele geluidsinstellingen van de telefoon moeten gaan klooien

• dafmay
Beiden vond ik zelf ook nogal irritant en zeer beperkend. Na het installeren van custom rom heb ik beiden op mijn Note 4 opgelost. De rom in kwestie heeft ook als flashable mod...het 'S6-wannabe' pack :) Daarmee kun je o.a. ook de Smart Manager (inzage in batterij/geheugen/opslag/enz) van de S6 op je Note 4 verkrijgen...ik vind het geweldig.

Weet niet of jij reeds aan custom rom bent begonnen, dus even voor de volledigheid vwb extra opties binnen custom rom.

http://forum.xda-develope...hp?p=58216729&postcount=1

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 09-06-2015 15:45 ]

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

drusloos schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:33:
is het mogelijk om het sluimergeluidje van de camera wanneer je een foto maakt uit te zetten? Ik word daar echt gek van. En is het mogelijk om bijv een snelkoppeling naar energiebeheer te maken? Dus dat je niet helemaal naar instellingen moet en dan gaan zoeken naar energie, maar gewoon een snelkoppeling?
Shutter geluid uit = geluid uitzetten, dat is de enige optie.

Snelkoppeling energiebeheer is te doen in Intstellingen, bovenaan daar kun je Snelle instellingen toevoegen, daar kan je energiebesparing heen zetten. Hoef je om daarheen te gaan alleen maar het meldingen venster naar beneden te halen en intstellingen kiezen, daarna Energiebesparing is te klikken...

www.youtube.com/DerOllie

• W84
Yucko schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:40:
telefoon op stille stand zetten geen optie?

ik blijf het raar vinden dat sommigen het shuttergeluid uit kunnen zetten in de settings van de camera app, en dat anderen (zoals ikzelf) een via de algehele geluidsinstellingen van de telefoon moeten gaan klooien
Ligt aan het model. Als je een Internationale versie hebt kan het helemaal niet uit.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Dat geluid kun je normaal gesproken niet uitzetten zodat je niet stiekem foto's kan maken is dacht ik de achterliggende gedachte.

• Yucko

Yucko

bij de Note 1 gooide ik daarom de bestanden weg met de geluidjes, maar op de Note 4 heeft dat tot nu toe geen effect :P

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 10-06-2015 13:45 ]

• dafmay
Yucko schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:40:
bij de Note 1 gooide ik daarom de bestanden weg met de geluidjes, maar op de Note 4 heeft dat tot nu toe geen effect :P
...wel als je tel ge-root is. Althans dit is bij mij wel het geval. Vandaar voor mij ook een reden om te root-en (anders dan slechts een custom rom erop).

• Yucko

Yucko

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:32:
[...]

...wel als je tel ge-root is. Althans dit is bij mij wel het geval. Vandaar voor mij ook een reden om te root-en (anders dan slechts een custom rom erop).
nope, heb beide bestanden weggegooid en nog steeds een shutter geluid :')

@Myedvyed:
ja, je zou een of ander features.xml bestand moeten aanpassen zodat je de optie krijgt om het in de camera app uit te zetten, alleen staat dat hele bestand er bij mij niet op 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Yucko op 10-06-2015 15:12 ]

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik zit nog op een KitKat stock ROM + root, en heb volgens mij ergens een config file moeten aanpassen om dit geluid deels weg te krijgen.

Het shutter-geluid is bij mij nu kennelijk gekoppeld aan het 'Ringtone' volume in de settings, terwijl dat in mijn optiek eigenlijk juist de minst logische van de vier volume-opties is. Maar goed, aangezien ik mijn telefoon altijd alleen op vibreren heb staan is die beperking voor mij geen probleem verder :+

• dafmay
Yucko schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:38:
[...]

nope, heb beide bestanden weggegooid en nog steeds een shutter geluid :')
Noujazeg ;) Vreemd is het wel...neem aan dat je mbv ES file explorer of root explorer de betreffende media bestanden hebt weggemieterd vanuit de System/Media map?

Edit : kan natuurlijk custom rom afhankelijk zijn. Ik gebruik zelf de SimpLite rom van onze mede-NL-er.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 15:15 ]

• Yucko

Yucko

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:12:
[...]

Noujazeg ;) Vreemd is het wel...neem aan dat je mbv ES file explorer of root explorer de betreffende media bestanden hebt weggemieterd vanuit de System/Media map?
/system/media/audio/ui/camera_click.ogg
/system/media/audio/ui/Shutter.ogg
/system/media/audio/ui/Shutter_multiple.ogg

waren alle 3 gerenamed naar .old ipv .ogg en dat werkte niet.
Nu ik ze echt weggedonderd heb is het shuttergeluid wel weg 8)7

• dafmay
Yucko schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:18:
[...]

/system/media/audio/ui/camera_click.ogg
/system/media/audio/ui/Shutter.ogg
/system/media/audio/ui/Shutter_multiple.ogg

waren alle 3 gerenamed naar .old ipv .ogg en dat werkte niet.
Nu ik ze echt weggedonderd heb is het shuttergeluid wel weg 8)7
Aha!!! ;) Mooi zo...met je eens, zeker vreemd dat obv de .old hernoeming de shutter sounds het nog steeds doen 8)7

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Het is niet de bedoeling om in dit topic over Vraag & Aanbod te discussiëren

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 11-06-2015 00:26 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Dat was overigens gewoon een vraag over de waarde van de telefoon...

Maar dan nog hoort hij niet in dit topic thuis.

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 11-06-2015 09:14 ]

• drusloos
Ik heb nu sinds 4 dagen een note 4. Maar eerlijk gezegd vallen een aantal dingen mij tegen. De prestaties; soms bij unlocken hapert de animatie, fb loopt soms vast, andere gekke haperingen soms. Aan de reviews die ik vooraf had bekeken kwam toch naar voren dat hij rete snel was, maar hij heeft nu al meer haperingen dan ik ooit met mijn htc one m7 heb gehad. Verder valt ook de accuduur tegen. Met een schermtijd van 3 uur is dit ook niet echt wat lijkt op de 6 uur uit reviews. Zijn er soms punten waarop ik kan verbeteren met de accuduur en prestaties? Heb geen gekke apps, whapp fb nu.nl ing gsam battery, en google apps als play books e.d. uitgeschakeld, behalve maps youtube play store en gmail. Ook irriteer ik me aan dat je niet van uit het lockscreen de notificatiebalk naar beneden kan trekken als je een patroon hebt ingesteld. Op mijn htc kon je dat wel en kon je gewoon wifi aan /uit zetten zonder helemaal te ontgrendelen. Kleine dingen, maar het valt me ergens tegen

• dafmay
Ik moet eerlijk bekennen dat inderdaad ook in mijn ervaring TW op de Note4 zeer zwaar is en allerlei (kleine tot grotere) haperingen kan veroorzaken. Alleen al het RAM gebruik van TW op de Note4 is gigantisch. Tel daarbij de geheugen-issues van Samsung en Android op en het wordt er allemaal niet beter op.

Maar...uit dezelfde ervaring kan ik ook melden dat na een custom rom installeren mijn Note4 enorm veel sneller en soepeler is geworden. Logisch natuurlijk want er is zeer veel uit de stock rom gesloopt. Misschien voor jou ook een optie. Het bevalt mij in ieder geval zo goed dat ik vandaag zelfs de knoop heb dorgehakt en mijn (bloedsnelle!) S6 heb verkocht en dus verder ga met mijn Note4 :)

Deze custom rom gebruik ik op mijn Note4 (de SimpLite rom) :

http://forum.xda-develope...hp?p=59746817&postcount=2

Verder kun je natuurlijk nog overwegen om na te gaan welke apps wellicht veel accu verbruiken. Staat de Google geschiedenis uit? Dat is een notoire veelverbruiker! En als laatste zou je ook nog een hard reset kunnen overwegen.

• drusloos
dafmay schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:57:
Ik moet eerlijk bekennen dat inderdaad ook in mijn ervaring TW op de Note4 zeer zwaar is en allerlei (kleine tot grotere) haperingen kan veroorzaken. Alleen al het RAM gebruik van TW op de Note4 is gigantisch. Tel daarbij de geheugen-issues van Samsung en Android op en het wordt er allemaal niet beter op.

Maar...uit dezelfde ervaring kan ik ook melden dat na een custom rom installeren mijn Note4 enorm veel sneller en soepeler is geworden. Logisch natuurlijk want er is zeer veel uit de stock rom gesloopt. Misschien voor jou ook een optie. Het bevalt mij in ieder geval zo goed dat ik vandaag zelfs de knoop heb dorgehakt en mijn (bloedsnelle!) S6 heb verkocht en dus verder ga met mijn Note4 :)

Verder kun je natuurlijk nog overwegen om na te gaan welke apps wellicht veel accu verbruiken. Staat de Google geschiedenis uit? Dat is een notoire veelverbruiker! En als laatste zou je ook nog een hard reset kunnen overwegen.
Bedankt voor je reactie. Wat is precies google geschiedenis? Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het rooten omdat het een keer is misgegaan en sindsdien draai ik liever de originele rom. Maar van een high end toestel anno 2014 wat nu net out of the box komt, gelijk lollipop gedownload, factory reset gedaan, daarvan mag ik verwachten dat hij beter presteert en langer mee gaat dan mijn htc one van 2 jaar geleden. Desalniettemin vind ik de note 4 een super toestel, maar kleine dingen irriteren. Hopelijk bied android M als hij (ik denk ergens in februari) verschijnt op de note 4 een betere gebruikerservaring.

• dafmay
drusloos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wat is precies google geschiedenis? Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het rooten omdat het een keer is misgegaan en sindsdien draai ik liever de originele rom. Maar van een high end toestel anno 2014 wat nu net out of the box komt, gelijk lollipop gedownload, factory reset gedaan, daarvan mag ik verwachten dat hij beter presteert en langer mee gaat dan mijn htc one van 2 jaar geleden. Desalniettemin vind ik de note 4 een super toestel, maar kleine dingen irriteren. Hopelijk bied android M als hij (ik denk ergens in februari) verschijnt op de note 4 een betere gebruikerservaring.
Ik geef je volledig gelijk...de Note4 (met de super hardware specs) zou vlot en soepel genoeg moeten zijn out-of-the-box. Jammer dat Samsung de TW schil altijd zo enorm zwaar heeft gemaakt. Deze is pas op de S6 flink aangepakt en dat is te merken!

Hopelijk komt er wel nog een officiele Samsung android 5.1 update (met uitgeklede TW versie valt te betwijfelen, als ik de berichten heb begrepen).

Vandaar dat ik de stap alvast heb gezet en toestel heb geroot + custom rom. Het is namelijk echt een fluitje van 1 cent...zo goed als 1 druk op de knop voor het root-en, daarna TWRP recovery installeren (mbv Flashify uit de Store), en dan een custom rom installeren. het kan echt bijna niet misgaan, en je bent binnen 20 minuten over. Geloof mij, ik heb ook altijd mijn twijfels, maar lees mij heel goed in voordat ik begin...en daarna valt het altijd weer 100% mee :)

Oh ja...Google Zoek geschiedenis vind je onder Instellingen > Locatie > Google location History. Deze uitzetten én de geschiedenis verwijdern (is aparte optie onderaan). Dit moet veel schelen in batterijverbruik. Je kunt ook nog beslissen om Google Now te verwijderen of te disablen. Dat kan ook flink schelen (als je het toch niet zou gebruiken mis je ook verder niets).

Ps ik wil je niet richting root-en custom rom bewegen / duwen, maar ik weet namelijk uit eigen ervaring dat precies de dingen waar jij je aan stoort momenteel, mij ook hebben gestoord op de stock rom van de Note4. Nu met custom rom loopt de Note4 dermate goed en soepeltjes dat ik tevreden ben.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 11-06-2015 16:32 ]

• drusloos
dafmay schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Ik geef je volledig gelijk...de Note4 (met de super hardware specs) zou vlot en soepel genoeg moeten zijn out-of-the-box. Jammer dat Samsung de TW schil altijd zo enorm zwaar heeft gemaakt. Deze is pas op de S6 flink aangepakt en dat is te merken!

Hopelijk komt er wel nog een officiele Samsung android 5.1 update (met uitgeklede TW versie valt te betwijfelen, als ik de berichten heb begrepen).

Vandaar dat ik de stap alvast heb gezet en toestel heb geroot + custom rom. Het is namelijk echt een fluitje van 1 cent...zo goed als 1 druk op de knop voor het root-en, daarna TWRP recovery installeren (mbv Flashify uit de Store), en dan een custom rom installeren. het kan echt bijna niet misgaan, en je bent binnen 20 minuten over. Geloof mij, ik heb ook altijd mijn twijfels, maar lees mij heel goed in voordat ik begin...en daarna valt het altijd weer 100% mee :)

Oh ja...Google Zoek geschiedenis vind je onder Instellingen > Locatie > Google location History. Deze uitzetten én de geschiedenis verwijdern (is aparte optie onderaan). Dit moet veel schelen in batterijverbruik. Je kunt ook nog beslissen om Google Now te verwijderen of te disablen. Dat kan ook flink schelen (als je het toch niet zou gebruiken mis je ook verder niets).

Ps ik wil je niet richting root-en custom rom bewegen / duwen, maar ik weet namelijk uit eigen ervaring dat precies de dingen waar jij je aan stoort momenteel, mij ook hebben gestoord op de stock rom van de Note4. Nu met custom rom loopt de Note4 dermate goed en soepeltjes dat ik tevreden ben.
Ahh tanks! Google now kan ik helaas niet uitschakelen omdat als ik de google app uit zet mijn connectie met mijn moto 360 niet meer werkt. Misschien moet ik mij dan toch maar eens wat meer gaan verdiepen in rooten

• drusloos
Ik kan het nergens vinden, maar is het beter voor je accu om de snellaadmodus niet te gebruiken? Want ik drop hem toch elke nacht in de lader dus is het niet nodig om hem snel op te laden

• W84
Update eindelijk uitgevoerd naar Lollipop hier, maar echt geweldig vind ik het niet. :+ Meldingsysteem is drie keer niks en ik merkte dat zooi ook opeens op je lockscreen komt te staan. Ik had eerst alleen de afstandsbediening op het meldingsvenster en verschijnt nu ook doodleuk op lockscreen. Alles maar weggehaald. Verder nog diverse irritatiepuntjes en het toestel wordt duidelijk warmer nu. Met KitKat bleef de temperatuur rond de 24 en nu steeds 30+. Tja...

Oh, en de batterij trekt als een gek leeg! :F

[ Voor 4% gewijzigd door W84 op 12-06-2015 03:26 ]

• reyals
Factory reset uitgevoerd?

• dafmay
drusloos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 23:13:
Ik kan het nergens vinden, maar is het beter voor je accu om de snellaadmodus niet te gebruiken? Want ik drop hem toch elke nacht in de lader dus is het niet nodig om hem snel op te laden
Nee hoor, dat mag zeker niets uitmaken. Ik gebruik alleen maar de snellaadfunctie en batterijduur is op mijn Note4 prima.

• SnoopBok
dafmay schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:57:

Wat is je ervaring met de batterijduur van de ROM? Is die beter/gelijk/slechter?

• drusloos
W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 03:24:
Update eindelijk uitgevoerd naar Lollipop hier, maar echt geweldig vind ik het niet. :+ Meldingsysteem is drie keer niks en ik merkte dat zooi ook opeens op je lockscreen komt te staan. Ik had eerst alleen de afstandsbediening op het meldingsvenster en verschijnt nu ook doodleuk op lockscreen. Alles maar weggehaald. Verder nog diverse irritatiepuntjes en het toestel wordt duidelijk warmer nu. Met KitKat bleef de temperatuur rond de 24 en nu steeds 30+. Tja...

Oh, en de batterij trekt als een gek leeg! :F
Daar heb ik dus ook last van, van die leegtrekkende batterij, 5 minuten op de telefoon wat dingen bekijken en dan van 100% naar 94%. Dat vind ik gewoon slecht als de helderheid op laag staat. Factory reset heb ik gedaan, maar helpt vooralsnog niets

• W84
Lekker dan, echt slecht ja. Ik heb nog geen reset gedaan, maar maakt weinig uit blijkbaar.

• dafmay
SnoopBok schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:33:
[...]

Wat is je ervaring met de batterijduur van de ROM? Is die beter/gelijk/slechter?
Toch zeker een stuk beter te noemen. En al helemaal als je een custom kernel gebruikt, waarbij je diverse zaken als max cpu kan instellen en kunt undervolten, en bijv de wifi scan periode hoger zetten. Daar kun je aardig mee spelen om een goed resultaat te behalen...daar ben ik momenteel mee bezig op mijn Note4. Work in progress dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 12-06-2015 13:08 ]

• SnoopBok
dafmay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:07:
[...]

Toch zeker een stuk beter te noemen. En al helemaal als je een custom kernel gebruikt, waarbij je diverse zaken als max cpu kan instellen en kunt undervolten, en bijv de wifi scan periode hoger zetten. Daar kun je aardig mee spelen om een goed resultaat te behalen...daar ben ik momenteel mee bezig op mijn Note4. Work in progress dus :)
Bedankt voor je reactie. Welke kernel gebruik jij nu?

[ Voor 81% gewijzigd door SnoopBok op 12-06-2015 14:30 . Reden: quote erbij ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

W84 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:54:
Lekker dan, echt slecht ja. Ik heb nog geen reset gedaan, maar maakt weinig uit blijkbaar.
Het heeft hier wel enorm geholpen (reset) Ik haal nu meer dan 2 dagen met een accu, stock rom, wel root...... En ik draai met alles aan.... GPS, WIFI, 4G enz enz.

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!