Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Nope, geen Engelse variant daarvan te vinden.

Build 10166 for Mobile rolt inmiddels ook uit.

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10166/

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 21:15 ]

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:12
Swerfer schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:46:
Iemand al bugs tegengekomen in 10166? Ik tot nou toe helemaal niets :)
zie deze topic

http://answers.microsoft....07-4e86-bb4b-e8dba3380254

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:41

_Arthur

blub

Van de 11, 7 stuks die cosmetisch of taal gerelateerd zijn.

Niet echt bugs te noemen... neemt niet weg dat het tzt wel gefixed dient te worden natuurlijk.

Bugje 4 is dan weer wel een 'echte' 8)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35
Fantastisch dat iemand zo de tijd neemt om deze cosmetische ellende te melden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh geweldig, MS heeft KB3035583 opnieuw als essentiële update uitgebracht, die werd opnieuw aangeboden met recentere datum ondanks dat ik die als verborgen had ingesteld. Gelukkig zag ik het op tijd :P

Ik wil die W10 notificatie helemaal niet :+ (Dus het tegenovergestelde van het aparte topic O-) )

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 11-07-2015 12:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _Arthur

_Arthur

blub

Ramon schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:47:
Fantastisch dat iemand zo de tijd neemt om deze cosmetische ellende te melden.
Dat is zo. Daarom draai ik ook geen Nederlandstalig-ellende OS ;)

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-11 13:17
Hallo

Ik heb een vraag
Ik heb de build versie 10162
=
nu krijg ik recht onder (in het notificatie scherm) steeds de vraag "Insider versie downloaden"

Als ik daar op klik opent er een scherm
Nu staat op dat scherm iets raars. Er staat onder aan Repareer mij??
als ik daar op klik en inlog met mijn hotmail account gebeurt er verder niets. De knop veranderd dan in Vernieuwen waarna ik weer in de zelfde loop kom.

Kortom hebben jullie dit ook?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
appie35 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:12:
Hallo

Ik heb een vraag
=
nu krijg ik recht onder (in het notificatie scherm) steeds de vraag "Insider versie downloaden"

als ik daar op klik en inlog met mijn hotmail account gebeurt er verder niets. De knop veranderd dan in Vernieuwen waarna ik weer in de zelfde loop kom.

Ik had hetzelfde, maar als ik dan op vernieuwen druk, dan kwam er bij mij de optie om updates in de slow of fast ring te kiezen.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
appie35 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:12:
Hallo

Ik heb een vraag
=

Gewoon windows update sluiten en opnieuw starten. Dan doet ie het wel.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:57

FCC

Die had ik ook maar in 10162 heb ik hem verwijderd. kwam niet terug na de update naar 10166. (Geen idee wat het deed of moest doen)
Hij is weer terug..
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22836533/bijwerken.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door FCC op 11-07-2015 16:35 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Heeft iemand het probleem dat de PC bij het afsluiten niet volledig uit gaat? Schijven worden gelocked maar de voeding blijft door blazen.

Verwijderd

Windows HD audio werkt bij de huidige build weer eens zoals het moet :9

Realtek HD audio komt in de buurt maar klinkt nog steeds alsof er een filter overheen zit :X

• aex351
  • Laatst online: 21-11 18:37

aex351

I am the one

Ik heb Windows 10 nog niet gebruikt maar ben er wel enthousiast over op basis van sommige reviews. Toch lijkt het maar een beperkte verbetering te zijn ten opzichte van 8.1. Het startscherm is nu opgepropt in de vorm van een startmenu. Het configuratiescherm is nu geconsolideerd, maar wel in de onhandige "modern" thema. Ik mis nog steeds de echte samenhang. Dit lijkt nu, zonder het nog geprobeerd te hebben, als een Windows 8 Reboot versie, waarbij een aantal "tablet" features uitgeschakeld zijn voor de "desktop" met een mix van Windows 8.1.

< dit stukje webruimte is te huur >

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 10:48

ghostman

dwarf

Naar lang twijfelen om de preview te installeren en als main os te gebruiken heb ik vandaag toch maar de preview gedownload en geinstalleerd. Werkt lekker maar ik heb toch wel dingen die ik jammer vind zoals de tussen ruimte tussen de icoontjes die je hebt op het bureaublad. Daarnaast is het blijkbaar niet mogelijk om met Edge het zoeken standaard op Google te zetten i.p.v. Bing.

Trouwens niet een idee om dat roode vakje aan te passen met de prijs? Volgens internet gaat het 135 euro kosten. Zie link

[ Voor 24% gewijzigd door ghostman op 11-07-2015 18:50 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• _Arthur

_Arthur

blub

ghostman schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:41:
zoals de tussen ruimte tussen de icoontjes die je hebt op het bureaublad.
Effe topic doorzoeken; 1 andere Tweakert heeft daar ook last van; de overigen kennelijk niet :+
Daarnaast is het blijkbaar niet mogelijk om met Edge het zoeken standaard op Google te zetten i.p.v. Bing.
Google kan/werkt (nog) niet kennelijk, Duckduckgo.com wel. Zie: http://www.howtogeek.com/...engine-in-microsoft-edge/

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-11 10:41
aex351 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:41:
Ik heb Windows 10 nog niet gebruikt maar ben er wel enthousiast over op basis van sommige reviews. Toch lijkt het maar een beperkte verbetering te zijn ten opzichte van 8.1. Het startscherm is nu opgepropt in de vorm van een startmenu. Het configuratiescherm is nu geconsolideerd, maar wel in de onhandige "modern" thema. Ik mis nog steeds de echte samenhang. Dit lijkt nu, zonder het nog geprobeerd te hebben, als een Windows 8 Reboot versie, waarbij een aantal "tablet" features uitgeschakeld zijn voor de "desktop" met een mix van Windows 8.1.
Op dit punt ben ik het volledig mee eens, ik draai al insiders build vanaf dag 1.
En had gehoopt dat dit nog veranderd zou worden maar dit is niet gebeurd.

Want ook van de oude vertrouwde configuratiescherm, wordt je bij sommige settings nog door verwezen naar de nieuwe modern ui

• _Arthur

_Arthur

blub

88Gamer88 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:00:
Want ook van de oude vertrouwde configuratiescherm, wordt je bij sommige settings nog door verwezen naar de nieuwe modern ui
Het oude configscherm gaat er bij de eerst volgende grote update er uit. Zoals reeds is gemeld door Microsoft. Nu dus nog niet.

• 88Gamer88
Ow dat vind ik wel een dood gooi

EDIT:

Meer mensen die problemen met hun geluid drivers ?

Geluid werkt zonder problemen, wanneer ik het selecteer naar 5.1 is er niks meer te horen.
met veranderen naar stereo en restart doen.

[ Voor 75% gewijzigd door 88Gamer88 op 11-07-2015 19:10 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

_Arthur schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:59:
[...]

Effe topic doorzoeken; 1 andere Tweakert heeft daar ook last van; de overigen kennelijk niet :+
Dat heb ik dan natuurlijk wel weer :+, maar bedankt en ik zal even kijken.
[...]

Google kan/werkt (nog) niet kennelijk, Duckduckgo.com wel. Zie: http://www.howtogeek.com/...engine-in-microsoft-edge/
Apart, ik kan alleen kiezen tussen Bing en Twitter, voorderest kan ik er ook geen een toevoegen.

[ Voor 0% gewijzigd door ghostman op 11-07-2015 19:09 . Reden: Typo ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
_Arthur schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:59:
[...]

[...]

Had ik inderdaad ook, aangepast in register, nu alles normaal

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 18:25
Dragunov schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:22:
[...]

Had ik inderdaad ook, aangepast in register, nu alles normaal
Ik heb het ook. Ik dacht dat dit een bewuste design keuze was gezien alles groot is en de spacing overal zeer ruim lijkt. (Zodat het makkelijk klikbaar is op een touchscreendevice)

• ghostman

ghostman

dwarf

Stvn21 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:48:
[...]

Ik heb het ook. Ik dacht dat dit een bewuste design keuze was gezien alles groot is en de spacing overal zeer ruim lijkt. (Zodat het makkelijk klikbaar is op een touchscreendevice)
Toevallig een tutorial oid (of waar ik op moet zoeken)? Kan tot nu toe niks vinden over hoe ik het moet aanpassen.

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 18:25
ghostman schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:51:
[...]

Toevallig een tutorial oid (of waar ik op moet zoeken)? Kan tot nu toe niks vinden over hoe ik het moet aanpassen.
Grote kans dat je het op deze manier aan kan passen, net zoals in windows 8.

Edit: Of de iconspacing al dan niet bewust is, toch ben ik zeer teleurgesteld dat Microsoft niet gewoon een optie inbouwt om die verrekte DPI omhoog te gooien. Ik wil als poweruser gewoon zo compact mogelijk en zo veel mogelijk op mijn scherm. Een instellingenmenu met icoontjes die mijlenver uit elkaar liggen en vensters waar de minimaliseren, vergroten en sluiten knoppen allemaal touchbestendig moeten zijn (twee van vele voorbeelden)... WHY?

[ Voor 34% gewijzigd door Stvn21 op 11-07-2015 19:59 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

Stvn21 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:53:
[...]

Grote kans dat je het op deze manier aan kan passen, net zoals in windows 8.
Jup, zo is het dus gelukt. Super bedankt! :)

• 88Gamer88
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de Realtek ALC1150 op 5.1 draaiend de krijgen.
Weet iemand hier iets voor al diverse drivers geïnstalleerd.

Ook wanneer alles op stock setting staat dus stereo, ook vaak problemen dat het op eens niet meer werkt

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 20:49
Kan iemand mij helpen?

Mijn 8.1 is helemaal up to date en heb mijn live account als insider aangemeld en aan mijn windows gekoppeld. Als ik nu windows update doe zegt die echter dat er geen updates meer beschikbaar zijn en ik up to date ben.

Ik krijg dus niet de optie naar Windows 10 Preview te updaten.... Iemand?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IKON schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:29:
Weer iemand die de topicwarning niet gelezen heeft ;)

" Als je problemen hebt met het verschijnen van de Windows 10 Update Knop in Windows 7 of 8.1, plaats je vragen/opmerkingen dan hier. "

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 11-07-2015 21:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

IKON schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:29:
Kan iemand mij helpen?

Mijn 8.1 is helemaal up to date en heb mijn live account als insider aangemeld en aan mijn windows gekoppeld. Als ik nu windows update doe zegt die echter dat er geen updates meer beschikbaar zijn en ik up to date ben.

Die moet je dus ook handmatig downloaden vanaf de MS Insider pagina... Eenmaal in Windows 10 kan je gewoon via de Windows update updaten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• IKON
Quad schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:31:
[...]

Die moet je dus ook handmatig downloaden vanaf de MS Insider pagina... Eenmaal in Windows 10 kan je gewoon via de Windows update updaten.
Als ik de ISO download en die install dan is dat fresh install toch? Dat wil ik niet omdat ik dan 10 weer eraf moet gooien en 8.1 weer erop moet zetten als ik de officiele upgrade wil. Als ik via windows update van 8.1 naar 10 ga, dan hoeft dat niet heb ik begrepen....

Ik wil dus windows 10 installeren via windows 8.1 update.

Dat bestandje van de site heb ik gedownload, gerunt, dan start die windows update en komt er niks...

[ Voor 8% gewijzigd door IKON op 11-07-2015 21:36 ]

• IKON
Raven schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Weer iemand die de topicwarning niet gelezen heeft ;)

" Als je problemen hebt met het verschijnen van de Windows 10 Update Knop in Windows 7 of 8.1, plaats je vragen/opmerkingen dan hier. "
Ik heb de "Get Windows 10" knop wel bij mijn klok... Die reservering heb ik al gedaan... Ik wil de PREVIEW installeren... :S

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah zo, is het dan niet handiger een iso te downloaden (zie voor die ook de topicwarning :P ) om dan daarmee een upgrade te doen?

Oscar Wilde

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

IKON schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:35:
[...]

Als ik de ISO download en die install dan is dat fresh install toch? Dat wil ik niet omdat ik dan 10 weer eraf moet gooien en 8.1 weer erop moet zetten als ik de officiele upgrade wil. Als ik via windows update van 8.1 naar 10 ga, dan hoeft dat niet heb ik begrepen....

Ik wil dus windows 10 installeren via windows 8.1 update.

Dat bestandje van de site heb ik gedownload, gerunt, dan start die windows update en komt er niks...
ISO downloaden en koppelen in Windows 8.1, setup uitvoeren en aangeven dat je bestanden en instellingen wilt behouden. Profit.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• 88Gamer88
Wat voor virus scanners kunnen al gebruikt worden incombinatie met Windows 10 64 ?

Heb al beetje zitten googlen maar nog geen lijstje van gevonden.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 17:56
88Gamer88 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:46:
Wat voor virus scanners kunnen al gebruikt worden incombinatie met Windows 10 64 ?

Ik denk dat alle virusscanners gewoon draaien. Maar bij mij draait Avira.

• IKON
Quad schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:44:
[...]

ISO downloaden en koppelen in Windows 8.1, setup uitvoeren en aangeven dat je bestanden en instellingen wilt behouden. Profit.
Dan voert hij hem uit als update? Dus m.a.w. dan hoef ik niet weer terug naar 8.1 als windows uit komt om weer te kunnen upgraden naar 10? Dan wordt dus gewoon mijn Technical Preview geactiveerd?

• _Arthur

_Arthur

blub

ghostman schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:09:
Apart, ik kan alleen kiezen tussen Bing en Twitter, voorderest kan ik er ook geen een toevoegen.
In de gegeven link staat exact hoe het zou moeten.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

IKON schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Dan voert hij hem uit als update? Dus m.a.w. dan hoef ik niet weer terug naar 8.1 als windows uit komt om weer te kunnen upgraden naar 10? Dan wordt dus gewoon mijn Technical Preview geactiveerd?
Al vele malen aan bod gekomen, maar ja..
Je stapt straks uit de insiders programma en je bent volledig bij de tijd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/njNMcia.png

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 20:29
willempjuh schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:10:
Heeft iemand het probleem dat de PC bij het afsluiten niet volledig uit gaat? Schijven worden gelocked maar de voeding blijft door blazen.
Dat heb ik ook gehad. Bij mij bleek het te liggen aan mijn antivirusprogramma dat toch niet helemaal compatibel was. Na het deïnstalleren van Emsisoft Anti-Malware is dat probleem bij mij over.

• ghostman

ghostman

dwarf

_Arthur schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:06:
[...]

In de gegeven link staat exact hoe het zou moeten.
Ja dat snap ik, maar ik bedoelde meer in de zin dat Google het niet doet met Edge. Wat ik zie op internet is dat er nu nog alleen maar ondersteuning is voor Bing, DuckDuckGo en Twitter wat heel jammer is.

• _Arthur

_Arthur

blub

ghostman schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:44:
Ja dat snap ik, maar ik bedoelde meer in de zin dat Google het niet doet met Edge. Wat ik zie op internet is dat er nu nog alleen maar ondersteuning is voor Bing, DuckDuckGo en Twitter wat heel jammer is.
Ja, maar eigenlijk meer Nee :-)

Het zijn de search-engines die iets dienen aan te passen;

Note: Only search providers that support the OpenSearch standard will appear in this list.

• ghostman

ghostman

dwarf

_Arthur schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:29:
[...]

Ja, maar eigenlijk meer Nee :-)

Het zijn de search-engines die iets dienen aan te passen;

Note: Only search providers that support the OpenSearch standard will appear in this list.
Wat apart. Kunnen ze dan niet iets gebruiken wat meer universeel is? Ik weet niet wat OpenSearch exact is, maar het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om meerdere search engines te begrijpen en die toe te passen als de gebruiker dat wilt.

Hopelijk komt Google snel met OpenSearch.

Wat dacht je van de ingebakken virusscanner? :+

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

TheVMaster schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:27:
[...]
Wat dacht je van de ingebakken virusscanner? :+
Die is wel redelijk goed. Bij mij wil die echter niet updaten, net de 10162 geïnstalleerd. De TP is flink vooruitgegaan, ziet er best strak uit zo, beter als 8 en 8.1 bij elkaar :). Zelfs de Asus Xonar DG doet het met de drivers van Asus voor Windows 8 (8.1 werkt niet!).

Edit: via win update werkte het niet, maar binnen Windows Defender en dan bijwerken wel. Ik ben up to date ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 12-07-2015 00:41 ]

NRG

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52

Eset smart security werkkt soort van. Telkens als je nieuwe updates krijgt krijg je een melding. Hips kan niet worden ingeschakeld, communicatie met stuurprogramma mislukt. Maar buiten dat werkt het prima.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
88Gamer88 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:25:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de Realtek ALC1150 op 5.1 draaiend de krijgen.
Weet iemand hier iets voor al diverse drivers geïnstalleerd.

Ook wanneer alles op stock setting staat dus stereo, ook vaak problemen dat het op eens niet meer werkt
Er zijn een aantal audio problemen gefixt in de laatste 10166 build, maar er zijn nog mensen met audio problemen. Dus volgensmij een 'bekend' probleem wat meer aan de drivers dan aan windows lijkt te liggen.

Lees o.a. hier het bericht + de reacties eens.

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 12-07-2015 00:56 ]

Patient gamer

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
10176.16384.150705-1526.TH1_CLIENTENTERPRISE_VOL_X64FRE_EN-US.ISO

Is fake, al controlleert, versie fouten in de images zijn duidelijk herkbaar.

• aex351

aex351

I am the one

Is het jullie ook al opgevallen dat het lettertype van de Modern apps niet altijd even scherp is. Zie ook deze screenshot Quad in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" Je kan de pixels zien in de titel.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

aex351 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:21:
Is het jullie ook al opgevallen dat het lettertype van de Modern apps niet altijd even scherp is. Zie ook deze screenshot Quad in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" Je kan de pixels zien in de titel.
Misschien door de tekst grootte die niet op elke monitor op 100% wordt aangenomen? Bij mij steldde TP 10162 ook 150% in op mijn LG 50"..

NRG

• blmp
  • Niet online
mysterieworld schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:09:

Ze spelen er gewoon op in. Mensen willen zo graag die 'RTM' dat een fake versie uitbrengen geld of waardevolle info kan opleveren.
aex351 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:21:
Zal wel aan je DPI instellingen liggen. Nooit problemen gehad met niet scherpe text op 100%.

Patient gamer

• aex351

aex351

I am the one

GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:24:
[...]
Misschien door de schaling die niet op elke monitor op 100% wordt aangenomen? Bij mij steldde TP 10162 ook 150% in op mijn LG 50"..
Mijn monitors zijn ingesteld op 100%. Dit betreft zowel on-board als een high-end videokaart. Kan geen toeval zijn dat ik dit op meerdere screenshots zie en op meerdere systemen.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

aex351 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 01:31:
[...]

Mijn monitors zijn ingesteld op 100%. Dit betreft zowel on-board als een high-end videokaart. Kan geen toeval zijn dat ik dit op meerdere screenshots zie en op meerdere systemen.
Ik zie het ook.., maar dan moet ik heel erg dicht op mijn 50" plasma kruipen! Ik heb een GeForce 210 kaartje met de 341.44 driver en de letter grootte of DPI ook weer op 100% gezet, nogmaals ook bij de modern apps moet ik er bijna met een vergrootglas op en mijn ogen stellen perfect scherp!

Waar ik bij Windows 8/8.1 nooit heb kunnen wennen aan het 'schizofrene' OS, en ook eerdere builds van Windows 10 me niet helemaal hebben kunnen overtuigen, ben ik nu WEL om.

De UI is mooi en duidelijk (ok ff soms wat zoeken op een plaats waar je het niet verwacht, hoort erbij), maar je hebt nu niet meer het gevoel met 2 totaal verschillende interfaces te werken.

NRG

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oud nieuws :P Raven in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Oscar Wilde

• nickurt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-08-2024

Grappig. Je refereert vast naar de '10.0.10011.0' (zh-cn build) fileversie's, isn't it?. Dat is gewoon echt en komt omdat Microsoft de 'flag' om 'file-versies' te overschrijven vergeten is te zetten. In een boel 'fbl_impressive' builds komt dit ook voor. Als je b10166 (fbl_impressive) gebruikt, controleer dan maar eens 'Windows Media Player -> Help -> About'. In oudere versie's van fbl_impressive heeft ook 'IE' dat versienummer.

De 'digital signatures' van de files zijn gewoon goed en kunnen niet worden veranderd, anders dat de signature 'invalid' wordt.

http://forums.mydigitalli...24&viewfull=1#post1075824

- - -

De en-us build is gewoon geïntegreerd LP (LanguagePack) om het allemaal wat leesbaarder te maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nickurt op 12-07-2015 11:05 ]

• ghostman

ghostman

dwarf

Er zitten toch nog wat meer bugs in dan ik dacht. Als ik me laptop dicht klap en hij gaat in slaap kan ik hem er uit halen en mijn pincode invullen, daarna kan ik zo'n 2 minuten werken en dan doet me toetsenbord het niet meer. Blijkbaar is de fout gemeld in het feedback centrum, maar dat is al 2 weken geleden.

En het is blijkbaar niet mogelijk om in te stellen dat als je je laptop wakker maakt dat je dan alsnog je pin moet invoeren? Die optie staat in ieder geval bij mij geblokkeerd..

Power Options

• blmp
  • Niet online
ghostman schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:45:
Er zitten toch nog wat meer bugs in dan ik dacht. Als ik me laptop dicht klap en hij gaat in slaap kan ik hem er uit halen en mijn pincode invullen, daarna kan ik zo'n 2 minuten werken en dan doet me toetsenbord het niet meer. Blijkbaar is de fout gemeld in het feedback centrum, maar dat is al 2 weken geleden.
Dat is wel een heel apart probleem. Lijkt dan inderdaad wel hardware specifiek te zijn ... niets anders te doen dan afwachten denk ik dan.
ghostman schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:45:
En het is blijkbaar niet mogelijk om in te stellen dat als je je laptop wakker maakt dat je dan alsnog je pin moet invoeren? Die optie staat in ieder geval bij mij geblokkeerd..

[afbeelding]
Bovenin dat scherm staat heel mooi 'change settings that are unavailable' ... al eens aangeklikt? :+

Patient gamer

• ghostman

ghostman

dwarf

blmp schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Dat is wel een heel apart probleem. Lijkt dan inderdaad wel hardware specifiek te zijn ... niets anders te doen dan afwachten denk ik dan.
Hopelijk is het in 10166 opgelost dan. :)
[...]

Bovenin dat scherm staat heel mooi 'change settings that are unavailable' ... al eens aangeklikt? :+
8)7 Daar heb ik dus overheen gelezen.. :P

• MelvinB
Ik baal er wel wat van dat ik win10 niet kan installeren op mijn 2e 32gb ssd icm 16gb werkgeheugen. Setup meldt dat de 32gb ssd te klein is. (Is helemaal leeg uiteraard)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

32gb is inderdaad te weinig :+ en dat 32GB ook te weinig is zal wel komen door de GB's die in gebruik worden genomen door uninstallers van updates.

Oscar Wilde

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:15:
Ik baal er wel wat van dat ik win10 niet kan installeren op mijn 2e 32gb ssd icm 16gb werkgeheugen. Setup meldt dat de 32gb ssd te klein is. (Is helemaal leeg uiteraard)
Trek ff de helft van je werkgeheugen eruit :) Maar volgens mij is dit al eerder voorbij gekomen..

NRG

• MelvinB
GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Trek ff de helft van je werkgeheugen eruit :) Maar volgens mij is dit al eerder voorbij gekomen..
Ga niet mijn mooie XPS15 openschroeven. :o
Als et nou desktop pc was geweest...

Wordt dus wachten tot final win10 en dan maar clean install op de 256gb ssd.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MelvinB schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:23:
[...]
Ga niet mijn mooie XPS15 openschroeven. :o
Als et nou desktop pc was geweest...

Wordt dus wachten tot final win10 en dan maar clean install op de 256gb ssd.
1 klepje openschroeven, 2 beugeltjes iets naar buiten drukken, plop.. That's it. Hoef je niet langer te balen ;)

NRG

• MelvinB
GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:27:
[...]

1 klepje openschroeven, 2 beugeltjes iets naar buiten drukken, plop.. That's it. Hoef je niet langer te balen ;)
Hele onderkant moet los en dat is niet zo simpel. Kans op beschadigingen aan de behuizing is best groot. Ik heb het eerder gedaan (ssd geplaatst) en was blij dat het zonder beschadigingen/problemen is gelukt.

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:00
Probeer ik via de setup van build 10162(iso) W10 te installeren op mijn pc met windows 7, kan ik niet selecteren dat ik mijn bestanden wil behouden met moet ik dus een clean install doen, dan maar even wachten totdat ik gewoon kan upgraden. Een bug die ik op mijn laptop met wel w10(build 10166 inmiddels) is dat ik de helderheid niet kan aan passen, de slider geeft wel een dat de helderheid van het scherm wordt aan gepast maar er gebeurt niks, dat kan echter ook aan mijn laptop liggen, ook werken de synaptics touchpad drivers niet optimaal, zo kan ik af en toe niet lekker scrollen door webpagina's.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik probeer ook een laptop te updaten van 8.1 naar build 10162, maar hij geeft aan "Windows 10 installatie is mislukt". Raar dat hij niet aangeeft wat er is mislukt, want hier kun je dus niks mee.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MelvinB schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:15:
Raar, in VirtualBox gaat het prima op een virtuele schijf van 24GB fixed, met 2GB geheugen. Zelfs al een stuk of 5 keer windows geupgrade naar nieuwe built (weliswaar eerst windows.old weggooien), en dat gaat ook prima, W10 zelf neemt maar iets van 10-12GB in.

• MelvinB
jesper86 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Raar, in VirtualBox gaat het prima op een virtuele schijf van 24GB fixed, met 2GB geheugen. Zelfs al een stuk of 5 keer windows geupgrade naar nieuwe built (weliswaar eerst windows.old weggooien), en dat gaat ook prima, W10 zelf neemt maar iets van 10-12GB in.
Met 16gb intern geheugen werkt het net even wat anders dan met 2gb geheugen. Heeft volgens mij met swap-partitie te maken. In ieder geval kan de setup daardoor niet doorgaan.

• Sjah
  • Laatst online: 02:24
32 GB is sowieso te weinig, wil je half jaar na install al niet tegen de limiet aanlopen, ook bij een swapfile van zeg 4 GB is dat al. Zelf vind ik 64 GB ssd ook te weinig, IMO begint het pas beetje bij 80, maar 128 is veel idealer.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Heb het hier draaien op de eerste generatie Intel ssd van 60gb. 4GB geheugen en een krakkemikkige core2duo
Gaat best

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja de prestaties zijn het probleem ook niet. ;) Zal de swap kunnen zijn inderdaad bij 16GB ram, maar wat slecht dat het dan meteen helemaal in de soep loopt omdat je TEVEEL geheugen hebt 8)7.. dan is die swap implementatie van ze toch eigenlijk een belachelijk slecht systeem.

Wedden dat je nergens last van hebt als je xubuntu oid op een partitie van 10GB wil installeren, op een systeem met 16GB ram, of 64GB wat dat betreft. :+

[ Voor 78% gewijzigd door jesper86 op 12-07-2015 15:30 ]

• MelvinB
jesper86 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:19:

Wedden dat je nergens last van hebt als je xubuntu oid op een partitie van 10GB wil installeren, op een systeem met 16GB ram, of 64GB wat dat betreft. :+
Klopt. Had op die 32gb ssd Elementary OS Freya. Die zeurt niet omdat je tijdens de installatie swap partitie weg kan laten. Krijg je wel een waarschuwing, maar dat kan je negeren. Werkt prima. :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar Windows is itt Linux wel afhankelijk van swap toch? Of waren het programma's/games die per se iets swap wilden hebben?

Oscar Wilde

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
De bug dat het toetsenbord te snel reageerde (veel dubbele letters als je typte) is weg bij 10166 :)
Hiervoor moest ik na elke reboot de instellingen aanpassen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Sjah
  • Laatst online: 02:24
Creative heeft een lijst met de maanden dat ze komen met de drivers gegeven. Zelf mag ik tot Oktober wachten; als het tot die tijd goed werkt met wat er tot dan als nooddriver is, vind ik het goed, maar dat was tot nu toe absoluut niet zo.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Gelukkig zijn er onofficiële drivers voor Asus Xonar kaarten (die zelf beter zijn dan de officiële) en al enige tijd op Windows 10 werken.
http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

De Xonar DGX Win8.1 officiële driver staat nog altijd op Beta sinds begin van 2014..

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SmokingCrop schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:22:
Gelukkig zijn er onofficiële drivers voor Asus Xonar kaarten (die zelf beter zijn dan de officiële) en al enige tijd op Windows 10 werken.
http://maxedtech.com/asus-xonar-unified-drivers/

De Xonar DGX Win8.1 officiële driver staat nog altijd op Beta sinds begin van 2014..
Asus Xonar Windows 8 32 bit werkt op Windows 10 iig perfect. WASAPI push naar een DG kaart

NRG

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Op mijn Intel NUC 5i5 RYH is het upgrade process intussen 9 uur aan de gang. Er zit nog steeds voortgang in maar zo traaaaaaaag... Op de Surface 3 Pro en HP 850 was het binnen een half uur klaar. Meer mensen waarbij de upgrade naar 10166 zo traag gaat?
Status na 8 uur:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ptzg4BbovI1H9rP5fnjf8GmF/medium.jpg
Op dit moment 11% (uur later als de foto)

[ Voor 31% gewijzigd door Gé Brander op 13-07-2015 07:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
werd net wakker en nu heeft windows 10 zich geupgrade naar build 10166, kreeg bij het aanmelden eerst een rare melding over een UUID waarna nogmaals mijn aanmeldscherm verscheen, waarna mijn wachtwoord het hallo we zijn voor je bezig scherm tevoorschijn toverde.

Windows update heeft de build automatisch geinstalleerd.

Nou gebruik ik al een tijdje windows 10 nadat ik vanuit mijn windows 7 geupgrade heb naar win 10 vraag ik me 2 dingen af.

Ik heb toen tijden win 7 via die actie aangegeven dat ik windows 10 wilde krijg ik dan ook al heb ik nu de insider preview erop staan de retail variant op de 29ste?
en ik krijg cortana nog altijd niet werkend.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• PerlinNoise
  • Niet online
From Weibo user @BetaAsia:

快报:Windows 10 RTM 最后版本目前已定格在 7 月 10 日的 10240.16384,该版本将作为正式版上市发布!微软计划在美国时间7月15日 Windows 合作伙伴大会(WPC) 上展示!

News: Windows 10 RTM final version is confirmed to 10240.16384, built on 10th July. The build will be the official release version. MS plans to show this build on WPC on 15th July, 2015.

• ghostman

ghostman

dwarf

Net een update gehad van Windows Defender, krijg je te zien dat je hem opnieuw moet opstarten of dat je een restart op een bepaalde tijd kan doen. Dan raden ze aan om het om 03:30 te doen :?

Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb om 03:30 me pc altijd uitstaan. Waarom bouwen ze dan niet iets in dat je elke keer het moet uitstellen voor zoveel minuten of uren voordat je weer een melding krijgt.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Half 4 is dan toch prima? Geen melding meer tot die tijd en voor een reboot hoef je je pc niet aan te laten staan.

• ghostman

ghostman

dwarf

Vind het meer apart dat ze zo'n tijd aangeven. Geef dan de optie om zelf te kiezen wanneer je hem opnieuw wilt opstarten in plaats van zulke tijden. Lijkt mij meer logisch in ieder geval.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kreeg gisteren ook zo'n reboot scherm, maar sinds die reboot crashed IE nu standaard als ik deze afsluit na bezoeken van een pagina. Edge blijft een ramp dus gebruik ik verder niet.

Misschien nu het nog kan maar een complete herinstallatie doen, Windows.old staat ook alleemaal stof te verzamelen, weer even wat ruimte maken op mijn SSD's.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Qualixo
  • Laatst online: 21-11 13:09
Ik zit vast op Windows 10 enterprise build 10130.. krijg ook geen impressive updates binnen wat ik ook doe..
Schijnt ook een bug te zijn in 10130..
Nu maar de ESD downloaden van 10166 en kijken of ik kan upgraden...
Geen zin in nieuwe installatie gezien RTM deze week ook kan landen.. dan wacht ik die wel even af..

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:57

FCC

Qualixo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:55:
Ik zit vast op Windows 10 enterprise build 10130.. krijg ook geen impressive updates binnen wat ik ook doe..
Geen zin in nieuwe installatie gezien RTM deze week ook kan landen.. dan wacht ik die wel even af..
Dat had ik ook op mijn laptop met 10130, na een paar keer herstarten vond hij uiteindelijk wel een update. (staat hier ergens vermeld geloof ik) Je kunt ook de iso van 10162 downloaden, mounten in je 10130 versie en dan updaten mocht de esd niet werken.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 20:36
Qualixo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:55:
Of gewoon de ISO downloaden van 10162 en dan upgraden naar 10166.

is everything cool?

• ghostman

ghostman

dwarf

10166 is toch alleen nog maar fast ring ofniet? Ik zie hem ook nog niet staan bij updates.

• Qualixo
  • Laatst online: 21-11 13:09
Ben nog ff op zoek naar enterprise iso van 10162.. heb wel de ESD van 10166 op enterprise.
Heb een enterprise versie nodig anders werkt direct access niet meer..
Wel een 10159 iso, als mee zit upgrade ik met die en dan weer via windows update naar laatste versie.

Anders is het gewoon even wachten op RTM en deze clean installeren.

[ Voor 62% gewijzigd door Qualixo op 13-07-2015 11:36 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Qualixo schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:22:
Ben nog ff op zoek naar enterprise iso van 10162.. heb wel de ESD van 10166 op enterprise.
Heb een enterprise versie nodig anders werkt direct access niet meer..
Wel een 10159 iso, als mee zit upgrade ik met die en dan weer via windows update naar laatste versie.

Anders is het gewoon even wachten op RTM en deze clean installeren.
Als je de ESD hebt, dan kun je er een ISO van maken met esd-decrypter. Zoek maar en pak wel de laatste versie, de hashes erin wijzigen steeds met nieuwere releases (Heb deze esd naar iso methode vaak gebruikt, doe wel optie 1 (standaard iso met install.wim)

https://powershellisfun.com

Om 14.45 begint de WPC Keynote, welke hier te kijken is: https://wpc.microsoft.com/en/us/
Nog verwachtingen?

Overigens kan ik me niet voorstellen dat ie om 14.45 begint maar eerder 15.00. Maar we zullen zien. Verwacht eigenlijk weinig boeiends en weinig nieuws.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 13:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Martinspire schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:31:
Om 14.45 begint de WPC Keynote, welke hier te kijken is: https://wpc.microsoft.com/en/us/
Nog verwachtingen?

Overigens kan ik me niet voorstellen dat ie om 14.45 begint maar eerder 15.00. Maar we zullen zien. Verwacht eigenlijk weinig boeiends en weinig nieuws.
Pixarr schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:20:
From Weibo user @BetaAsia:

News: Windows 10 RTM final version is confirmed to 10240.16384, built on 10th July. The build will be the official release version. MS plans to show this build on WPC on 15th July, 2015.
een nieuwe build (de RTM) die ze laten zien?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 20:36
Waarschijnlijk wel ja, nu veel commercieel gedoe bij de keynote. Hopelijk straks meer.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 13-07-2015 15:00 ]

is everything cool?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Mwa, WPC is volgens mij meestal niet het event om dat soort announcements te doen... Maar goed, zo dicht bij RTM zou het natuurlijk best kunnen. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

FREAKJAM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:00:
Waarschijnlijk wel ja, nu veel commercieel gedoe bij de keynote. Hopelijk straks meer.
Na Satya komt Meyerson van Windows, dus dan zullen we wel wat zien. Maar meestal is het niet echt veel nieuws. Misschien wat devices oid en de RTM (maar die verschilt toch niets).

Verder was de laatste jaren alleen de "one more thing" announcement erg interessant. Zoals de voorloper van de Surface Hub in 2012:

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 19:10
Martinspire schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Na Satya komt Meyerson van Windows, dus dan zullen we wel wat zien. Maar meestal is het niet echt veel nieuws. Misschien wat devices oid en de RTM (maar die verschilt toch niets).

Verder was de laatste jaren alleen de "one more thing" announcement erg interessant. Zoals de voorloper van de Surface Hub in 2012:
[video]
Ik hoop de Surface Pro 4 (Wil een nieuwe laptop en ga dan liever voor even wachten en de Pro 4 kopen dan nu de Pro 3 kopen)

Maar denk niet dat die nu aangekondigd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 13-07-2015 15:07 ]

What a fine day for Science! | Specs

Harmsen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Ik hoop de Surface Pro 4 (Wil een nieuwe laptop en ga dan liever voor even wachten en de Pro 4 kopen dan nu de Pro 3 kopen)

Maar denk niet dat die nu aangekondigd wordt.
Die zal nu nog niet komen denk ik. Pas eind dit jaar (eind Q3 of Q4).

Verder hadden ze dat praatje van Satya ook wel als blogpost kunnen doen imo :z

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Waarom doen ze dit met een iPhone? Gaat het ook nog mis. :D

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 19:10
SuikerBrood schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:23:
Waarom doen ze dit met een iPhone? Gaat het ook nog mis. :D
Officieel: Omdat Microsoft zo wil laten zien dat ze niet meer alleen vasthouden aan hun eigen Windows, maar ook de andere OS'en te ondersteunen.

Onofficieel: De Windows Phone/Mobile versie werkt vast niet(of bestaat nog niet)

What a fine day for Science! | Specs

• PerlinNoise
  • Niet online
Werkt goed dat Gitjam... ;)

Harmsen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Officieel: Omdat Microsoft zo wil laten zien dat ze niet meer alleen vasthouden aan hun eigen Windows, maar ook de andere OS'en te ondersteunen.

Onofficieel: De Windows Phone/Mobile versie werkt vast niet(of bestaat nog niet)
Vergelijk het aantal sales-personen met iPhone vs die met windows Phone. Ik zag hem staan, hij zei in de eerste minuut 3x iPhone en meteen snapte ik dat ie van sales was :+

Maar die naam is wel heel fout verzonnen zeg. De fuck, klinkt als een concert-vinder :/

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Ja, nu wil ik dus ook otters hebben :(

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 ... 56 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ