Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
Ik ben weer terug op Windows 10 :D , door terug te gaan naar Windows 8.1 kon ik XTU installeren om mijn instellingen te veranderen. Vervolgens uit nieuwsgierigheid gekeken of de settings meegenomen zouden worden naar Windows 10 omdat het in feite om BIOS settings gaan. En ja hoor de veranderingen waren meegenomen naar Windows 10 en waar ik eerst XTU niet kon installeren, kon ik het nu zonder problemen installeren. Mijn i7 wordt niet meer warm en ik zit weer op Windows 10 , laat 10176??? maar komen!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik straks na 29 juli eerst terug naar 8.1 voor ik weer naar de regulere versie kan van Windows 10?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 20:36
Kapitein187 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:27:
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik straks na 29 juli eerst terug naar 8.1 voor ik weer naar de regulere versie kan van Windows 10?
Nee, je begrijpt het verkeerd. Goed lezen wat al vaker gepost is hier. Het is een kwestie van uit het Insider Program stappen en vervolgens upgraden naar RTM met gebruik van je Windows 8.1 licentie. Je kunt er ook voor kiezen om Insider te blijven en om preview builds te blijven draaien (ook na 29 juli).

Als je de Windows 10 preview die je nu draait destijds schoon hebt geinstalleerd, dan moet je wel terug naar Windows 8.1 (upgrade path Windows 8.1 -> Windows 10 RTM is een vereiste). Anders is het Windows 8.1 -> Windows 10 Preview build 10xxx -> Windows 10 RTM.

[ Voor 49% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 12:36 ]

is everything cool?

• Kapitein187
rajackar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Ik heb het in build 10135.
Collega had er ook problemen mee maar dat is nu ook gefixt.
Ah duidelijk, had idd geen 31 pagina's terug gekeken.
Super :)

• FREAKJAM
Er is ook een zoekfunctie :+ (hoe denk je dat ik anders mijn eigen post zo snel terugvond). :9

is everything cool?

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
FREAKJAM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:36:
Er is ook een zoekfunctie :+ (hoe denk je dat ik anders mijn eigen post zo snel terugvond). :9
+1

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:24
Blijft nog 1 vraagje: ben je verplicht om vanuit je lokale account naar het Ms over te stappen/in te loggen?

• FREAKJAM
Ik denk van wel, je hebt bijvoorbeeld ook je MSA nodig om nieuwe preview builds te kunnen ontvangen.
Microsoft Account notifications

If you don’t have your Microsoft Account (MSA) connected to your PC, starting in the next build you’ll start seeing notifications asking you to do so. You’ll need to connect the MSA that you registered for the Windows Insider Program with (and accepted the “Microsoft Windows Insider Program Agreement”) in order to continue receiving new Windows 10 Insider Preview builds (both Fast and Slow rings) from Windows Update. If you already have your MSA connected to your account on your PC, then you’re all set. We’re introducing new infrastructure in Windows Update to help us deliver new builds more effectively to Windows Insiders, and ensure that we’re flighting builds to people who have registered and opted in to the program. Connecting your MSA also allows seamless access to Windows Insider-only functionality in the Windows Feedback app and Insider Hub too.
Voor RTM is het niet verplicht, maar daaruit valt te lezen dat dat alleen geldt voor nieuwe installaties. Dus ik ben bang dat bij een upgrade het wel verplicht is. (Waarschijnlijk wordt je licentie gekoppeld aan je MSA).
You will not be required to use an MSA on new PCs that come with Windows 10 preinstalled or clean installed from media. Some features in Windows 10 do require an MSA to use, such as downloading apps in the Windows Store.
Windows Insiders running the Windows 10 Insider Preview (Home and Pro editions) with their registered MSA connected to their PC will receive the final release build of Windows 10 starting on July 29th. This will come as just another flight. I’ve gotten a lot of questions from Windows Insiders about how this will work if they clean installed from ISO. As long as you are running an Insider Preview build and connected with the MSA you used to register, you will receive the Windows 10 final release build. Once you have successfully installed this build, you will also be able to clean install on that PC from final media if you want to start over fresh. It’s important to note that only people running Genuine Windows 7 or Windows 8.1 can upgrade to Windows 10 as part of the free upgrade offer.*

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 13:38 ]

is everything cool?

• Sjah
Okay, alhoewel dat wel valt te omzeilen vermoed ik>>> niks houdt iemand tegen om na upgrade tot of na de 29e te wachten en een iso te leechen, en zo bij te werken naar RTM, denk dat dat net zo goed kan werken, maar weten doe ik het niet.

edit: misschien idd een idee om licentiebeheer en vragen topic af te splitsen, de herhaalvragen zullen legio zijn vanaf de 29e, juist omdat Jan Pet ook recht heeft op een upgrade.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 08-07-2015 13:50 ]

• nickurt
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-08-2024
Inmiddels is b10166 (fbl_impressive) beschikbaar in the 'external' ring (let op; external ring (op ms-vnext) is ThresholdInternal=1, wat dus niet gelijkstaat aan WindowsInsiders fast/slow). De 'external' ring is the laatste ring voordat een build beschikbaar is voor WindowsInsiders.

Wat misschien ook nog wel het vermelden waard is (geen idee als het al gemeld was), maar http://ms-vnext.net en https://buildfeed.net maken gebruik van https://github.com/TeamGnome/WUTest (btw, run het NIET op je main system, kan er voor zorgen dat je GEEN builds meer ziet/krijgt!).

- - -

De rtm branch is 'th1' (met candidate's die deelbaar zijn door /16 en minor 2^14 hebben). De next major (redstone) wordt ontwikkeld onder 'th2' en is sinds gisteravond gejumpt naar b10500, wat bekend dat rtm daaronder wordt gecompiled (most likely 10400 ...)

Het zou kunnen dat we vandaag nog een build krijgen, maar dat is inderdaad koffiedik kijken.

• FREAKJAM
nickurt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:14:
Inmiddels is b10166 (fbl_impressive) beschikbaar in the 'external' ring (let op; external ring (op ms-vnext) is ThresholdInternal=1, wat dus niet gelijkstaat aan WindowsInsiders fast/slow). De 'external' ring is the laatste ring voordat een build beschikbaar is voor WindowsInsiders.

Wat misschien ook nog wel het vermelden waard is (geen idee als het al gemeld was), maar http://ms-vnext.net en https://buildfeed.net maken gebruik van https://github.com/TeamGnome/WUTest (btw, run het NIET op je main system, kan er voor zorgen dat je GEEN builds meer ziet/krijgt!).

- - -

De rtm branch is 'th1' (met candidate's die deelbaar zijn door /16 en minor 2^14 hebben). De next major (redstone) wordt ontwikkeld onder 'th2' en is sinds gisteravond gejumpt naar b10500, wat bekend dat rtm daaronder wordt gecompiled (most likely 10400 ...)

Het zou kunnen dat we vandaag nog een build krijgen, maar dat is inderdaad koffiedik kijken.
Was bekend :) Maar inderdaad, even afwachten. Dat de rtm branch th1 heet was me wel onbekend. Hopelijk deze week nog een preview build.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 14:34 ]

is everything cool?

• nickurt
De branch 'th1' (threshold (release) 1) wordt 'gepushed' in meerdere talen (wat alleen met winmain/fbl_impressive) gebeurd. Na de eerste build (10163.0.150701-1220.th1) matchen de andere (10176.16384.150705-0552, 10176.16384.150705-1526.th1) met het rtm pattern.

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 15:44
brick5492 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:12:
[...]

Ik heb ook een Vivotab Smart en heb deze bug ook gehad. Ben inmiddels weer terug gegaan naar 8.1, want m'n bluetooth keyboard werkte niet met 10.
Heb je deze issue ook nog met de laatste (fast) build?
Ik ben dus vandaag naar de nieuwste build gegaan en het lijkt erop dat het sleep probleem weg is.

Mijn keyboard werkte altijd al. Eerst toen ik geen clean build had, en nu met clean instal ook geen probleem. Moest hem wel opnieuw linken na de clean instal. Gewoon bluetooth knop indrukken en code invoeren.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Baksteen89 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Ik ben dus vandaag naar de nieuwste build gegaan en het lijkt erop dat het sleep probleem weg is.

Mijn keyboard werkte altijd al. Eerst toen ik geen clean build had, en nu met clean instal ook geen probleem. Moest hem wel opnieuw linken na de clean instal. Gewoon bluetooth knop indrukken en code invoeren.
Werkt de nieuwe build al redelijk stabiel? Dus geen Edge die continu rare dingen doet en een glitchy startmenu?

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 15:44
brick5492 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Werkt de nieuwe build al redelijk stabiel? Dus geen Edge die continu rare dingen doet en een glitchy startmenu?
Nog niet veel edge gebruikt, maar so far so good. Ik vind het wel goed. Soms in tablet mode wil het toetsenbord openen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom ik via windows update 1030 niet kan updaten naar 10162? Welke stappen moet ik ondernemen om dit te fixen? ik ben niet inlogd met een gebruikersaccount, wil graag gewoon local admin zonder allerlei cloud fratsen..

Mijn V&A

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:33

Quad

Doof

Krijg je geen foutmelding?
Ik heb nog van 10074 naar 10162 geüpgraded zonder problemen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Workaholic
  • Niet online
Nee hij zegt gewoon dat windows up to date is :(

Mijn V&A

• FREAKJAM
Workaholic schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:26:
Microsoft Account notifications

If you don’t have your Microsoft Account (MSA) connected to your PC, starting in the next build you’ll start seeing notifications asking you to do so. You’ll need to connect the MSA that you registered for the Windows Insider Program with (and accepted the “Microsoft Windows Insider Program Agreement”) in order to continue receiving new Windows 10 Insider Preview builds (both Fast and Slow rings) from Windows Update. If you already have your MSA connected to your account on your PC, then you’re all set. We’re introducing new infrastructure in Windows Update to help us deliver new builds more effectively to Windows Insiders, and ensure that we’re flighting builds to people who have registered and opted in to the program. Connecting your MSA also allows seamless access to Windows Insider-only functionality in the Windows Feedback app and Insider Hub too.
Gewoon even ISO downloaden anders en setup.exe draaien, net zo makkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 22:34 ]

is everything cool?

Verwijderd

De meldingen om je MSA account bij te werken/fixen heb ik overigens veelvuldig gehad in oudere builds dan 10130, kwam op je een Windows 9 pagina terecht :F

• Workaholic
  • Niet online
Die melding heb ik helaas niet gehad. Moet ik mijn local account omzetten in een microsoft account?

Mijn V&A

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vraagje; ben ik nu de enige met schaling problemen?
Ik heb schaling op 100% staan omdat ik geen wazig beeld wil met full-HD monitor. Maar iedere keer na opstarten is het beeld toch geschaald. En na een reboot is alles wel 100% :?
Ik heb het al diverse keren gemeld als feedback maar helaas.

Nu zit ik mij af te vragen hoe dit is met 2560x1440 schermen? Moet je dan ook na opstarten iedere keer rebooten om de schaling weer op 100% te krijgen?

edit: met build 10162

weet het niet meer

• FREAKJAM
Workaholic schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:38:
Die melding heb ik helaas niet gehad. Moet ik mijn local account omzetten in een microsoft account?
Gewoon de ISO downloaden en dan kan je denk ik lekker je local account behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 08-07-2015 22:47 ]

is everything cool?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:41

_Arthur

blub

FREAKJAM schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:46:
Gewoon de ISO downloaden en dan kan je denk ik lekker je local account behouden.
Correct. Tenzij je Win10 Preview bak aan een domein hangt, krijg je zonder Microsoft-aanmeld-account geen nieuwe builds aangeboden via Windows Update.

Mijn desktop met lokaal account; geen nieuwe builds (ja, een Microsoft-account is 'toegevoegd' aan mijn lokale account maar dat haalt niets uit).
Mijn VM & Laptop hangen beide aan een domein en die krijgen beide gewoon wel nieuwe builds via Windows Update. Alle 3 trouwens de Pro-versie.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Voor degene met een AMD kaart: AMD heeft net de drivers voor win 10 vrijgegeven.

64-bit: http://support.amd.com/en...esktop?os=Windows+10+-+64
32-bit: http://support.amd.com/en...esktop?os=Windows+10+-+32

Dit zit er onder andere allemaal in:

Performance improvements for older cards
Frame Rate Target Control for older cards
Virtual Super Resolution has been extended to the 7000 series and AMD APUs
Crossfire Freesync is now supported
Preliminary “technical preview” Windows 10 support (WDDM 2.0)

Releasenotes: http://support.amd.com/en...t15-7WINReleaseNotes.aspx

[ Voor 47% gewijzigd door Iekozz op 09-07-2015 01:54 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• nickurt
Workaholic schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:38:
Ja, een 'registered' WindowsInsiders MSA account. Microsoft gebruikt voor de laatste builds (10158/10159/10162) een ander stoort techniek om builds op je computer te downloaden (streaming).

https://twitter.com/GabeAul/status/611976060863787009
http://blogs.windows.com/...0-insider-preview-builds/

• Kapitein187
Workaholic schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:26:
Ik had hetzelfde. Uiteindelijk ISO gedownload. werkt top.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vanmorgen mijn laptop lid gemaakt van mijn (thuis) domein. Dat ging prima. Onder Windows 8.1 kon ik daarna mijn Microsoft account weer koppelen aan mijn domein account maar dat werkt nu voor geen meter meer? Je kunt de account instellingen niet meer synchroniseren enz. Is dit by design? Ik vind het nogal een verslechtering tov Windows 8.1

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Workaholic
  • Niet online
Kapitein187 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Ik had hetzelfde. Uiteindelijk ISO gedownload. werkt top.
Ik heb een bestaande installatie, heb je die dan geupdate door setup te draaien met behoud van settings? Dit lijkt me niet de meest handige methode versus een windows update?

Ik heb nu aangemeld met mijn microsoft account en MSA / Inside programma aan hetzelfde account gekoppeld. Nog steeds geen beschikbare updates.. wat vaag zeg :(

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 09-07-2015 10:30 ]

Mijn V&A

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 21:34
Ervaring:

Eerder een Windows 10 uitgeprobeerd, CPU P8700/8GB ram/64GB SSD, draait vlot.
Laptop 6.5 jaar oud, geen W8 ervaring.

Voor een Beta liep het al aardig vlot, nog niet 100% bug vrij, Weet nu al ik mijn overstap zal maken van Windows 7 naar 10. Wat zeker helpt is dat Windows 10 gratis zal zijn (moest het upgrade icoontje even forceren). Waar ik vooral blij om ben is dat je straks bij de RTM release ook de mogelijkheid krijgt voor een Clean Install.

Van de Spartan Broweser ben ik tevreden over, mis nog een aantal features, waarschijnlijk door de Beta build loopt het nog spaak. Maar ben benieuwd.

Desktop voelde aan als Desktop :)

De (outlook?) Email client heeft een mooie frisse update gekregen, gmail account toevoegen met een eigen domainnaam ging probleemloos.

Puntje van irritatie, wanneer je een Microsoft account hebt, dan schakkelt Windows 10 graag over van het lokaale User Inlog account naar het MicroSoft account. Zal mogelijk zijn omdit uit te schakelen.

Tablet functionalitiet niet getest.

Laat W10 maar komen.

• _Arthur

_Arthur

blub

CAP-Team schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:42:
Onder Windows 8.1 kon ik daarna mijn Microsoft account weer koppelen aan mijn domein account maar dat werkt nu voor geen meter meer?
Foutmelding? Wat werkt er niet? Lukt het niet? Etc.
Workaholic schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:30:
Ik heb een bestaande installatie, heb je die dan geupdate door setup te draaien met behoud van settings? Dit lijkt me niet de meest handige methode versus een windows update?
De uitkomst is gewoon hetzelfde. Tijdens de upgrade krijg je de optie om al je settings/instellingen etc te behouden.

• CAP-Team

CAP-Team

Het koppelen van de Microsoft account lijkt eerst niet te lukken, als je later weer terug kijkt zie je de Microsoft account er wel bij staan. Echter het synchroniseren van allerlei profiel instellingen staat uit en is ook niet aan te zetten omdat het een domein account betreft.

Laptop maar weer uit het domein gehaald en weer opnieuw ingelogd met mijn Microsoft account (wel eerst oude profielen gebackupt / weggegooid) en bepaalde zaken als Bureaublad achtergrond e.d. worden wel meteen gesynchroniseerd maar het valt me best tegen wat er verder nog gesynchroniseerd wordt.

Zoals de Edge favorieten worden dus blijkbaar niet via de cloud gesynchroniseerd. Ik kon via een heel diep pad mijn Edge favorieten terugvinden in mijn oude profiel maar simpelweg terugkopiëren naar het nieuwe profiel werkt niet. Beetje jammer.

• _Arthur

_Arthur

blub

CAP-Team schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:39:
Echter het synchroniseren van allerlei profiel instellingen staat uit en is ook niet aan te zetten omdat het een domein account betreft.
Welke build draai je? Mijn VM (build 10162) hangt aan een domein (en ik log in met een domein-account) en daar kan ik zonder problemen "Sync settings" aanzetten, bij "Individual sync settings" kan ik dan alle opties aan/uit zetten wat ik wil. Bovenaan zie ik staan "Sync Windows settings to other devices using <mijn windows Insider email-adres)".

[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 09-07-2015 11:47 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Bij mij idem. Ik zal eens kijken of ik iets in de policies kan vinden niet dat ik daar veel in heb gesteld maar toch..
Ik heb wel wat zaken mbt folder redirection ingesteld dat wel. Misschien dat dat het probleem is?

[ Voor 29% gewijzigd door CAP-Team op 09-07-2015 12:15 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

CAP-Team schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:13:
Ik heb wel wat zaken mbt folder redirection ingesteld dat wel. Misschien dat dat het probleem is?
Ik denk dat niemand dat voor je kan beantwoorden, dus dat wordt zelf uitzoeken.

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:12
Krijg in W10 10162 mijn media player (mede8er x3d) niet te zien.

Alle mappen zijn gedeeld, de homegroep is goed opzet.

Iemand enig idee?

Tks.

• Sjah
Al een jaar, of misschien ook langer, zie ik optionele updates verschijnen in win7 die de compatibility for the future update of Windows 7 beter maken. Nooit gesnapt waar dat voor is, nu is er gister weer een uitgekomen, zal vast Win7 klaarmaken voor een smooth upgrade naar W10. Maar nog steeds snap ik het nut niet, want:

1 wat doet het nou precies?

2 het werkt volgens mij ook zonder.

3 een half jaar geleden heb ik wel 'ns iets geweigerd, zit ik nu met de gebaken peren?

• _Arthur

_Arthur

blub

Sjah schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:41:
Nooit gesnapt waar dat voor is
Als je de KB artikelen er dan eens bij pakt, mogelijk dat daar meer informatie instaat wat de update percies doet.

• Sjah
Ja alsof ik dat nooit gedaan heb. Daardoor kom ik zelf ook al met vermoedens, maar ik weet niet wat het precies doet, lijkt me dat hier hardcore mensen zitten die het in 2 zinnen prima uit kunnen leggen.
Sjah schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:55:
Ja alsof ik dat nooit gedaan heb. Daardoor kom ik zelf ook al met vermoedens, maar ik weet niet wat het precies doet, lijkt me dat hier hardcore mensen zitten die het in 2 zinnen prima uit kunnen leggen.
Ik zie mij zelf als redelijk hardcore op de Windows client, maar eh..ik kan je niet in twee zinnen uitleggen wat elke update van Windows exact doet of waar hij voor is. Gewoon even de KB artikelen lezen zou ik zeggen :+

• _Arthur

_Arthur

blub

En daar komt build 10166 binnen druppelen (via Windows Update) ;)

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10166/

@Edit; Zo, 10166 staat op de laptop vers te draaien; upgrade werkte weer prima.

[ Voor 19% gewijzigd door _Arthur op 09-07-2015 19:52 ]

Verwijderd

_Arthur schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:01:
En daar komt build 10166 binnen druppelen (via Windows Update) ;)

http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10166/

@Edit; Zo, 10166 staat op de laptop vers te draaien; upgrade werkte weer prima.
Hier ook binnen, maar ik heb de reboot scheduled voor vannacht (wanneer ik hopelijk lig te pitten :P), hoef ik mij ook niet zo op te vreten tijdens het update proces :+
Gabe Aul:
@thurrott Paul, did you see that I waited to be sure you weren't on a plane this time?
_O_

Martinspire - PC, PS5, XSX

• FREAKJAM
Heerlijk, 2 systemen weer aan het updaten. Update komt op 1 systeem met 10 mb/s binnen en de ander met 6mb/s (wifi).

is everything cool?

• Ramon
  • Laatst online: 08:35
Op mijn Surface Pro 1 heb ik met 10162 eigenlijk alleen nog maar last van dat de taakbalk niet de scaling overneemt die ik in Windows instel: hij blijft op 100% staan. Ben benieuwd of dat met 10166 dan is opgelost.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Downloaden staat nu al 20 minuten stil op 50%. :(

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Going4Quests schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:22:
Downloaden staat nu al 20 minuten stil op 50%. :(
Restarten en opnieuw Windows Update starten. Waarschijnlijk gaat hij dan verder vanaf die 50%...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:00
Inmiddels op mijn oude laptop ook de update van 10166 ontvangen, op 10162 werkte bijna alles, alleen scrollen met touchpad ging in sommige apps moeizaam, ben benieuwd. Ik durf het echter nog niet aan om op mijn main pc W10 te zetten, ben bang dat een aantal programma's niet zo lekker blijven werken.

• _Arthur

_Arthur

blub

lhjlu schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:35:
Ik durf het echter nog niet aan om op mijn main pc W10 te zetten, ben bang dat een aantal programma's niet zo lekker blijven werken.
Installeer je die programma's op je laptop en kijk je of ze daarna nog werken he 8)

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:00
_Arthur schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:49:
[...]

Installeer je die programma's op je laptop en kijk je of ze daarna nog werken he 8)
Ben ik mee bezig, alleen het grote probleem is, is dat games e.d. die ik speel sowieso al niet zullen draaien op mijn laptop(vrij oude laptop) dus jammergenoeg kan ik een deel van mijn programma's niet testen.

• Swerfer
Voor de developers: [W10] Post hier je Universal Windows Platform app (UWP app)

[ Voor 62% gewijzigd door Swerfer op 09-07-2015 20:58 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FREAKJAM
Mijn beiden systemen zijn alweer klaar met updaten (in 30 minuten gepiept!).

is everything cool?

• Kapitein187
Hebben meer mensen last van het toetsenbord? Er worden te snel dubbele tekens neergezet. Dit is te ondervangen door bij toetsenbord instellingen de herhalingssnelheid te verlagen, maar na elke reboot springt ie weer terug. Behoorlijk irritant.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FREAKJAM schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:07:
Mijn beiden systemen zijn alweer klaar met updaten (in 30 minuten gepiept!).
Hier duurt het wel "ietsje" langer dan dat :O , maar ja, met SATA II-poorten heeft het geen zin SSD's te plaatsen die meer dan 2 keer zo snel gaan als dat de interface aankan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:36
Zelfs dan heeft een SSD zin, de toegangstijden zijn veel en veel lager. Daar heb je echt wel voordeel van hoor. Misschien niet zoveel als bij de nieuwste pc's, maar toch.

Ik heb overigens een hybrid, dus bij mij duurt 't ook wat langer :P

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 09-07-2015 21:52 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:39:
[...]
Hier duurt het wel "ietsje" langer dan dat :O , maar ja, met SATA II-poorten heeft het geen zin SSD's te plaatsen die meer dan 2 keer zo snel kunnen gaan als dat de interface aankan :P
Ik ken maar weinig HDD's die de 250MB/s kunnen halen dus de lees/schrijf prestatie van een SSD op een Sata-II poort hoeft zeker niet tegen te vallen in de praktijk (is mijn ervaring).

Testing, one, two ...

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Hier duurt het wel "ietsje" langer dan dat :O , maar ja, met SATA II-poorten heeft het geen zin SSD's te plaatsen die meer dan 2 keer zo snel gaan als dat de interface aankan :P
Die snelheden zijn echter enkel voor sequentiële overdrachten. Toegangstijden & kleine bestanden schrijven/lezen gaat vele malen sneller dan HDD's (en haalt nooit die 250~ MBps van SATA 300 bij kleine bestanden). Belangrijkste van de SSD vind ik nog steeds de snappy-ness van alles. Daarvoor heb je geen Sata 600 nodig.

Zo had ik nog een tijdje SATA 300 op m'n laptop die later met een BIOS update eindelijk werkende was op SATA 600 en de algemene snappy-ness was niet verhoogd. Enkel die sequentiële snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 09-07-2015 22:03 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Iemand die nog altijd Bijwerken... heeft met een soort installatiebar eronder?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
[...]

Da's niet waar. Het gaat voornamelijk om de latency van die SSD's en die zijn sowieso vele malen lager dan HDD's kunnen leveren. Het levert een enorme bak snelheid op, ookal haal je niet die 250MB/s.

• Sjah
Is de changelog van die 66 al gepost... hoe bevalt die?

Ach whatever, ik neeeedd RTM.

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:38:
...

Ach whatever, ik neeeedd RTM.
Nog een weekje wachten kennelijk :P

• CAP-Team

CAP-Team

Ik zit inmiddels ook weer op 10166.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
ja ik heb ook windows 10 erop staan het ziet er allemaal wel best goed uit.
Ik ben zelf blij dat ze het start menu weer hebben aangepast.
Bij deze pc zat standaard windows 8.0 erbij, maar dat is meer voor tablets.
Er zal hier en daar heus nog wel een bugje de kop doen opsteken.
Ik heb zelf alle fouten wat ik ontdekt heb ook op het Microsoft forum gezet zodat ze met de future builds daar rekening mee kunnen houden.
zelf draai ik nu build 10162, en ik heb mijn email adres erbij gezet voor fast voor de 10166 build te downloaden.

ik vind zelf ook dat hij ietje sneller opstart dan windows 8.0.
ik ben blij dat ze van dat windows 8.0\.1 menu af zijn, ik vind het niks voor een desktop pc.
ik ben zelf benieuwd wanneer deze windows 10 echt klaar is.
Effe isotje downloaden met de sleuten en branden die hap.

mijn vraag :zal er ook een volledige versie van deze windows 10 uitkomen?
Of ben je verplicht te upgraden van 8.0 naar 10? :)

mvg:rjmno1

• Sjah
Lees een stuk of 60 posts boven je, en je weet het antwoord. Kleine verklapping: je bent 1x verplicht om de upgraderoute te doen, daarna niet meer.

Verwijderd

Besloten om hem maar eens te proberen op een VM terwijl we wachten op de RTM :)

Hmm moet zeggen dat ik wel dingen zie die mij ook in windows 8 al opvielen en eigenlijk nergens op slaan, zo zijn er twee totaal verschillende interfaces voor instellingen. Een soort simpel CP en het oude CP?
Moest al zoeken hoe ik ff snel resolutie goed kon zetten, en vondt uiteindelijk dat ik dit op twee manieren kon doen maar beide hadden wederom een andere stijl? Eentje was de oude vertrouwde. Ook leuk dat ze zoiets wegstoppen :p
Jammer dat ze met iets van 3 verschillende stijlen door elkaar in heel windows werken. Ergens een standaard stijl aanhouden zou wat strakker zijn lijkt mij.
Verder ben ik erg positief over wat ik tot nu toe zie, erg blij met de multi-desktop features en start menu inderdaad.

• FREAKJAM
Het enige wat mij ook nog dwars zit inderdaad:
Het "oude" control panel hebben ze er in laten zitten. Ben bang dat hij niet verwijderd gaat worden. Zit je dadelijk dus met twee beheersegmenten "opgescheept": control panel + settings.

is everything cool?

• FREAKJAM
We doen hier elkaar permanent de groeten hoor :9

is everything cool?

• Sjah
FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:00:
[...]

We doen hier elkaar permanent de groeten hoor :9
Daar mogen ze wel aan toevoegen: het is niet verplicht te danken, we zijn elkaar altijd dankbaar. Toch bedank ik meestal wel, en voel me lullig als ik dat niet doe (is wel ns gebeurd), terwijl een dank je wel stomvervelend is voor de rest om te lezen.

• Poldermick
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
Vanochtend ( 201507100820 ) kreeg ik bij het opstarten een melding op mijn scherm dat ik tegen het einde van deze maand Windows 10 GRATIS kan downloaden ter vervanging van Windows 8. Ik krijg nog bericht wanneer precies.

• nickurt
FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:57:
Het enige wat mij ook nog dwars zit inderdaad:
Het "oude" control panel hebben ze er in laten zitten. Ben bang dat hij niet verwijderd gaat worden. Zit je dadelijk dus met twee beheersegmenten "opgescheept": control panel + settings.
Gabe heeft al gezegt dat de 'oude' CP er in blijft omdat niet alle features zijn overgezet. Het 'oude' CP wordt verwijderd tijdens UR1 (UpdateRelease1) of tijdens Redstone (July2016).

https://twitter.com/GabeAul/status/612985648899710977

• FREAKJAM
nickurt schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Gabe heeft al gezegt dat de 'oude' CP er in blijft omdat niet alle features zijn overgezet. Het 'oude' CP wordt verwijderd tijdens UR1 (UpdateRelease1) of tijdens Redstone (July2016).

https://twitter.com/GabeAul/status/612985648899710977
Thanks. Ik had hem deze vraag ook al gesteld via Twitter, maar kreeg helaas geen antwoord.

is everything cool?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:52

westergas

rikkie_pc

Ik heb een legale key van win8 maar die gebruik ik niet. Ik draai win7 illegaal aangezien mijn moederbord rare kuren vertoonde in win8. Kreeg hem niet in slaapstand zonder bsod bijvoorbeeld...heel vaag.

Nu wil ik gebruik maken van de gratis upgrade naar 10, is het dan raadzaam om eerst win 8 te installeren (eventueel virtueel) en dan mijn kopie te reserveren? Dan ben ik iig helemaal legaal bezig. Of kan ik dat net zo goed vanuit mijn illegale win7 doen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
westergas schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:41:
Ik heb een legale key van win8 maar die gebruik ik niet. Ik draai win7 illegaal aangezien mijn moederbord rare kuren vertoonde in win8. Kreeg hem niet in slaapstand zonder bsod bijvoorbeeld...heel vaag.

Nu wil ik gebruik maken van de gratis upgrade naar 10, is het dan raadzaam om eerst win 8 te installeren (eventueel virtueel) en dan mijn kopie te reserveren? Dan ben ik iig helemaal legaal bezig. Of kan ik dat net zo goed vanuit mijn illegale win7 doen?
Ik zou eigenlijk altijd een fresh install doen en altijd met een legale key. Overigens vermoed ik dat de slaapstand ook in W10 niet lekker werkt. Bij mij doet hij in ieder geval wel raar (wel ontwaken, maar zwart scherm. Zo af en toe opnieuw opstarten in BIOS).

• FREAKJAM
westergas schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:41:

Virtueel reserveren heeft geen zin, je moet je kopie reserveren op je PC zelf. Dus eerst clean install Windows 8, dan upgraden naar Windows 10.

is everything cool?

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:47
Hoe zou het komen dat het geheel steeds sneller wordt met iedere build? Zouden ze bepaalde onderdelen niet meer debuggen en loggen ofzo? Heb net build 10166 geinstalleerd en merk dat apps als "weer" en "nieuws" enkele seconde sneller openen.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 19:10
D-TECH schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:38:
Hoe zou het komen dat het geheel steeds sneller wordt met iedere build? Zouden ze bepaalde onderdelen niet meer debuggen en loggen ofzo? Heb net build 10166 geinstalleerd en merk dat apps als "weer" en "nieuws" enkele seconde sneller openen.
Wat er vaak gebeurd is dat de laatste builds voor een release vooral fixes en optimalisaties zijn. Dus geen nieuwe functionaliteiten maar al het werk wordt besteed om het zo soepel en goed mogelijk te laten werken. Dit merk jij dan weer dat de build sneller is geworden :)

What a fine day for Science! | Specs

• Swerfer
Iemand al bugs tegengekomen in 10166? Ik tot nou toe helemaal niets :)

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 10:08
Harmsen schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Wat er vaak gebeurd is dat de laatste builds voor een release vooral fixes en optimalisaties zijn. Dus geen nieuwe functionaliteiten maar al het werk wordt besteed om het zo soepel en goed mogelijk te laten werken. Dit merk jij dan weer dat de build sneller is geworden :)
Dit is ook goed te merken aan de Office 2016 preview. Laad ook echt enkele seconden sneller dan 2013, erg prettig! :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik loopt tegen iets vreemds aan bij Edge, Ik heb een boel favorieten, welke ik in IE in de werkbalk favorieten als alleen website pictogram weer kan geven. Ik heb dus niet de volledige website titel achter het pictogram staan.

Met Edge kan ik heel gemakkelijk mijn favorieten importeren, ze in een werkbalk laten zien wil ook prima, maar ik kan de breedte (met of zonder tekst) nergens aanpassen. Zit deze mogelijkheid helemaal niet in Edge of zie ik iets over het hoofd?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 18:25
Gisteren ook maar eens windows 10 in een VM geïnstalleerd. De eerste bèta ook geprobeerd toen het net was released. Wat een verschil zeg. Werkt ontzettend soepel en snel, zelfs in een VM. Wel jammer dat de DPI niet lager kan. Alles mag van mij veel en veel kleiner. vooral de instellingen menu's zijn gigantisch groot. Maargoed, toch werkt het super en helemaal vergeleken met windows 8(.1) heeft het goede stappen gemaakt in mijn opinie.

• FREAKJAM
Swerfer schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:46:
Iemand al bugs tegengekomen in 10166? Ik tot nou toe helemaal niets :)
Ik wel, bij notificaties (system - notifications & actions) staan er nog apps tussen die ik allang verwijderd heb. (ik had Google Chrome vorige week verwijderd, maar de notificaties voor Chrome staan nog gewoon enabled en in het lijstje).

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 10-07-2015 15:10 ]

is everything cool?

• Swerfer
Bullet NL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:21:
Ik loopt tegen iets vreemds aan bij Edge, Ik heb een boel favorieten, welke ik in IE in de werkbalk favorieten als alleen website pictogram weer kan geven. Ik heb dus niet de volledige website titel achter het pictogram staan.

Met Edge kan ik heel gemakkelijk mijn favorieten importeren, ze in een werkbalk laten zien wil ook prima, maar ik kan de breedte (met of zonder tekst) nergens aanpassen. Zit deze mogelijkheid helemaal niet in Edge of zie ik iets over het hoofd?
Zit er volgens mij (nog) niet in. Ik zou liever ook alleen de icon laten zien, zonder tekst. Ik zal even feedback geven en denk dat wij niet de enige zijn.

Ik heb feedback (als 'problem') over Edge gegeven met de volgende tekst, iedereen even up-voten:

[10166] Can't change the view of the icons and titles in the favorites bar

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Ik heb net een half uurtje windows 10. PC is sindsdien veel sneller. De installatie was een werkelijke hel. Microsoft edge is een beetje aan de trage kant maar veel beter dan Internet Explorer. Ik denk dat er nu wel concurrentie is.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

---Roel--- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:16:
Ik heb net een half uurtje windows 10. PC is sindsdien veel sneller. De installatie was een werkelijke hel. Microsoft edge is een beetje aan de trage kant maar veel beter dan Internet Explorer. Ik denk dat er nu wel concurrentie is.
Edge traag? Edge is hier juist erg snel. Ik mis alleen de kleine favorieten...

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Ja maar ik heb een slome PC. Ik vind het trouwens niet traag maar ik heb het idee dat Chrome op W7 sneller pagina's laadt. Al is scrollen enz. veel smoother.

[ Voor 69% gewijzigd door ---Roel--- op 10-07-2015 16:21 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

D-TECH schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:38:
Valt me nu ook op. Gisteren Office 2016 preview erop gezet en net OneNote 2016 gestart met iets van 30 notebooks open. Dat ging in 3 seconden op een Surface Pro 3.

XBL: MRE Inc

• Swerfer
Bullet NL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Edge traag? Edge is hier juist erg snel.
Ik heb wel feedback gegeven over de snelheid van Edge. Als je bijvoorbeeld naar windowscentral.com gaat in Edge, dan heb je vrij snel content en een scrollbar die aangeeft dat je kan scrollen. Echter kan je pas scrollen als de website (bijna) volledig is ingeladen. In Chrome kan je bij windowscentral.com vrijwel meteen scrollen en laad de pagina gewoon verder tijdens het scrollen. Ik heb het als 'problem' aangemeld als feedback in de hoop dat Microsoft meer aandacht geeft aan een 'problem' dan aan een 'suggestion' en natuurlijk heb ik ook gemeld dat Chrome hierin beter is...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 10-07-2015 16:28 ]

• Sjah
---Roel--- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:16:
Mja ik vraag me dan altijd af als mensen dat zeggen: kom je net van een pc af die alwat langer de install van W7 of W8 erophad staan? Dan zal een kale 10 helpen jah. Maar zelf gooi ik over jarenoude Win7 10 heen, en merk niks qua speedwinst.
Niet anders dan dat als ik kaal 10 doe, ik ook met opnieuw 7 erg veel sneller zou zijn.

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Mja ik vraag me dan altijd af als mensen dat zeggen: kom je net van een pc af die alwat langer de install van W7 of W8 erophad staan? Dan zal een kale 10 helpen jah. Maar zelf gooi ik over jarenoude Win7 10 heen, en merk niks qua speedwinst.
Niet anders dan dat als ik kaal 10 doe, ik ook met opnieuw 7 erg veel sneller zou zijn.
Ik kom af van een kale Windows 8.1 installatie (nieuwe laptop) en het verschil met W10 is wel te merken in het voordeel van W10. Niet dramatisch, maar wel duidelijk.

Mijn vorige laptop had Windows 7, en build 9926 erop was wel een dramatisch verschil..

• Sjah
Nou en ik merk geen drol.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:57

FCC

FREAKJAM schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Ik wel, bij notificaties (system - notifications & actions) staan er nog apps tussen die ik allang verwijderd heb. (ik had Google Chrome vorige week verwijderd, maar de notificaties voor Chrome staan nog gewoon enabled en in het lijstje).
Ik krijg bij elke nieuwe build éénmalig een oude notificatie terug (over het niet kunnen voltooien van updates). Die melding kreeg ik oorspronkelijk in de build voor 10130, sindsdien krijg ik hem bij elke nieuwe build (fast ring) tijdens de eerste start te zien. (is dus geen bug van de laatste build maar wilde het toch ff zeggen :) en ja, ik heb hem gemeld.)

Waar een wil is, is een stopcontact....

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
http://www.neowin.net/new...6-has-leaked-onto-the-web
Yesterday, Microsoft rolled out its latest Windows 10 Insider Preview, build 10166, to the Fast ring, as development of the OS continues to inch closer to the all-important RTM milestone. Now, the newer build 10176 has leaked online, and like earlier Windows 10 preview leaks, this one appears to have originated in China.
>:)

[ Voor 70% gewijzigd door MelvinB op 10-07-2015 18:03 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• _Arthur

_Arthur

blub

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Op een van de sites waar links stonden:
Since it was found that it's a frankeinbuild(10011 ISO installer+10176 install.wim), the links are removed per MDL rules, sorry.
Sigh. Another useless Chinese build that looks like it might of been butchered.

As it's a frankenbuild / homebrew ISO then forget it. Links will be removed and people who continue to post them will be banned. You know the drill by now.

You can discuss the build, but don't link to it in any way.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 10-07-2015 18:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dragunov
Dragunov schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:06:
Iemand die nog altijd Bijwerken... heeft met een soort installatiebar eronder?
Niemand schijnt dit dus te hebben? :o

Verwijderd

US_en hier, dus nee :+

Doe eens een screenshot?

• _Arthur

_Arthur

blub

Dragunov schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:33:
Niemand schijnt dit dus te hebben? :o
Op 2 systemen ging de upgrade perfecto.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

_Arthur schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:01:
[...]

Op 2 systemen ging de upgrade perfecto.
Hier ook..... upgraden/installatie duurde naar verhouding wel lang. Terwijl ik met behoorlijk snelle SSD's werk.

• Dragunov
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:43:
US_en hier, dus nee :+

Doe eens een screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2z6ukhv.jpg
Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ