Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 12:08
Gé Brander schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Heb je dit probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde op mijn pc.
Nee helaas, ik vind die nieuwe foto app van 10 nogal beperkt, iets basics als met de pijltjestoets door je foto's navigeren zit er bvb niet in.

Ik heb nu Photo Gallery van Windows Essentials maar geïnstalleerd.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51

M_V

Op mijn hoofd-PC heb nu last van wegvallende WIFI als hij ontwaakt (10162). Schijnt een bekend probleem te zijn en heb het voorlopig maar opgelost door sleep uit te zetten.

Ik heb ook nog ergens een oude netbook met 1GB RAM, die op dit moment XP draait. Ik doe er niet zo heel veel mee, maar is het mogelijk/zinnig om hier Windows 10 op te zetten (en nog een beetje snelheid over te houden tov XP)?
M_V schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:23:
Op mijn hoofd-PC heb nu last van wegvallende WIFI als hij ontwaakt (10162). Schijnt een bekend probleem te zijn en heb het voorlopig maar opgelost door sleep uit te zetten.

Ik heb ook nog ergens een oude netbook met 1GB RAM, die op dit moment XP draait. Ik doe er niet zo heel veel mee, maar is het mogelijk/zinnig om hier Windows 10 op te zetten (en nog een beetje snelheid over te houden tov XP)?
Basically, if your PC can run Windows 8.1, you're good to go. If you're not sure, don't worry – Windows will check your system to make sure it can install the preview.
  • Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster
  • RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
  • Free hard disk space: 16 GB
  • Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver
  • A Microsoft account and Internet access

is everything cool?

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 18:49
Let er wel op dat je CPU & BIOS ondersteuning heeft voor PAE, NX & SSE2.

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:57

FCC

Ik heb de preview op een Asus Eee pc 1000H gezet en dat draait wel maar snel is het niet te noemen. (Hier zit trouwens 2 GB RAM in) Als je nog iets met dat netbookje wil doen zou ik er een lichte versie van Linux op zetten, Windows 10 is frustrerend. (Plus dat waarschijnlijk de native resolutie te laag is voor de live-tiles. Hier zijn wel truukjes voor maar dat geeft een 'wazig' beeld. De native resolutie ondersteunt wel live-tiles in Windows 10, was in Windows 8.1 nog niet zo..)

[ Voor 5% gewijzigd door FCC op 06-07-2015 10:07 . Reden: foutje over resolutie techt gezet ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Verwijderd

_Arthur schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:39:
[...]

De laatste zeg 10 pagina's even door scannen was prima geweest. Of de zoek functie. We zitten tenslotte nog altijd op Tweakers waar een stukje eigen inbreng verlangt wordt. Het is geen helpdek 'ik dump mijn vraag en klaar'. Want met een klein beetje zoek werk had je snel gevonden dat Win 10 gratis te gebruiken is, mits je de preview versies blijft gebruiken (en dus vaak zal moeten upgraden) en dus Insider blijft.

[...]

Misschien dan ook maar geen preview gebruiken. Ga je ook tijd mee kwijt zijn, door allemaal upgrades en dingen die niet werken.
Ja okee, na het lezen van beginpost en eind even niet aan gedacht.

Ik heb de Technical Preview al een paar maanden geprobeerd op mijn Intel Core i5 NUC D54250WYK omdat ik bij de originele aangeschafte WIndows 8.1 opeens had dat mijn netwerk niet direct gevonden werd (gewoon bekabeld). Dan duurde het een paar minuten voordat de foutmelding "No internet connection available" wegging en ik op het net kon. Met de later erop geinstalleerde Technical Preview had ik die foutmelding niet meer. Maar na een paar Windows Updates van de Technical Preview kreeg ik weer andere errors. Toen wilde ik mijn BIOS upgraden maar dat lukte alleen via Windows 8.1, dus die er weer opgezet, BIOS upgedragde, maar nu krijg ik in Windows 8.1 de errors weer van "no network connection available". En na een bepaalde Windows Update een bluescreen dus rollt hij back.

Dus ik zat weer aan de Technical Preview te denken, maar als met Windows 10 dan toch weer alles opnieuw moet, dan heb ik nog wel even een maandje geduld. Soms denk ik dat er wat mis is mijn mijn NUC, want Intel drivers auto updaten via Windows 8.1 lukt ook niet, en handmatig blijft ie ook hangen op enkele drivers die niet willen installeren. En de bluescreen na een bepaalde Windows Update ook nog. Ik kijk het nog even aan met Windows 10 als die uit is, en als ik dan nog problemen heb, dan gaat ie terug voor de garantie (misschien toch iets met het moederbord of de ingebouwde netwerkkaart ofzo).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 09:59 ]

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 14:45
Gisteren build 10162 op mijn Surface Pro 2 gezet. Heb een upgrade gedaan vanop de Windows 8.1 pro die hier standaard op draaide. Heel tevreden van, ik heb 1 klein issue, misschien hebben andere Pro 2 gebruikers er ook last van? De sleep mode werkt niet goed meer. Als ik de aan/uit knop indruk gaat ie wel slapen, maar wordt direct terug wakker. Meestal na enkele seconden al, soms na enkele minuten. Ook het sluiten van de type cover heeft dit probleem. Normaal gezien moet hij een uur slapen en gaat dan automatisch naar sluimerstand, maar die sluimerstand haalt hij nooit. Volgens het logboek van Windows wordt de resume uit slaapstand veroorzaakt door de USB 3.0 controller, maar daar vind ik nergens een optie energiebeheer om te beletten dat deze de surface uit slaapstand haalt. Op Windows 8.1 had ik hier nooit problemen mee.
Voorlopig maar opgelost door hem direct in sluimerstand te zetten bij uitzetten of sluiten....
Heb je al gezocht in de Feedback App of daar al een entry staat met het door jou omgeschreven probleem? Zo ja, even upvoten, anders even aanmelden. (even zoeken op sleep of iets dergelijks).

Ik vind zelf zo vlug niets op Google, dus ik weet niet of het een bekend probleem is.

is everything cool?

• glenner
  • Laatst online: 16-11 14:45
FREAKJAM schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:45:
Heb je al gezocht in de Feedback App of daar al een entry staat met het door jou omgeschreven probleem? Zo ja, even upvoten, anders even aanmelden. (even zoeken op sleep of iets dergelijks).

Ik vind zelf zo vlug niets op Google, dus ik weet niet of het een bekend probleem is.
Ik heb het reeds doorgegeven ja via de feedback App, heb een logfile meegestuurd. Een gelijkaardig probleem heb ik nog niet tegengekomen. Zal de volgende builds wel afwachten, desnoods wordt het een clean install eenmaal de officiële versie is uitgekomen, nog maar drie weekjes

Verwijderd

glenner schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:50:
[...]

Ik heb het reeds doorgegeven ja via de feedback App, heb een logfile meegestuurd. Een gelijkaardig probleem heb ik nog niet tegengekomen. Zal de volgende builds wel afwachten, desnoods wordt het een clean install eenmaal de officiële versie is uitgekomen, nog maar drie weekjes
Ik had ook een issue met het naar slaapstand gaan van mijn Core i5 NUC met de Technical Preview. Hij zei dan dat het niet lukte met een Post Attempt naar mijn BIOS. Het gebeurde elke keer als ik mijn NUC een tijdje niet aan had geraakt, dus als deze in de slaapstand probeerrde te gaan. Dus ik dacht 'ik ga mijn BIOS updaten', maar dat lukte me alleen door eerst weer terug te gaan naar 8.1. Dus zo gezegd zo gedaan. Maar ik laat het nu ook maar even zo. Over een maandje wel weer naar de echte Windows 10.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
We hebben hier een zeer goede ervaring met Xubuntu (15.04 / 32bit), een nog lichtere versie dan Ubuntu of andere Linux distros. Die werkt als een zonnetje, op een kweenie hoe oude laptop met 512MB werkgeheugen! Echt super je zou bijna denken dat er een ssd in zit, maar niets is verder van waar.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
red_arrow schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:02:
[...]

Nee helaas, ik vind die nieuwe foto app van 10 nogal beperkt, iets basics als met de pijltjestoets door je foto's navigeren zit er bvb niet in.

Ik heb nu Photo Gallery van Windows Essentials maar geïnstalleerd.
Toetsenbordondersteuning in Modern apps is sowieso vreselijk. Zelfde in de nieuwe mail/calendar apps, of zelfs iets als Plex. Vind dit ook een redelijk gemis, ik houd niet van telkens dat geklik met de muis.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 23:04

doc

Build 10176 is de RTM candidate, als er geen gekke dingen mee zijn wordt deze de echte RTM :)

http://www.winbeta.org/ne...en-compiled-sign-imminent
http://betanews.com/2015/...candidate-is-build-10176/
https://buildfeed.net/build/5440/

[ Voor 53% gewijzigd door doc op 06-07-2015 14:53 ]

Me Tarzan, U nix!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41

_Arthur

blub

doc schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:48:
Build 10176 is de RTM candidate, als er geen gekke dingen mee zijn wordt deze de echte RTM :)
En een linkje naar een news stukje daarover; http://betanews.com/2015/...candidate-is-build-10176/
doc schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:48:
Dan hebben ze zichzelf blijkbaar een termijn van 10 dagen gegeven dat ze nog kunnen sleutelen aan Windows. Ze brengen elke dag een nieuwe build uit en gister is build 10166 gereleased. Ik zie in de buildfeed inderdaad 10.0.10176.16384 al toegevoegd staan. Ik ben in ieder geval benieuwd!

Volgens andere bronnen zou de RTM status deze week al bereikt moeten worden, dus wellicht slaan ze een paar buildnummers over.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 06-07-2015 14:56 ]

is everything cool?

• doc

doc

Was nog bezig idd met de linkjes :)

Hopelijk komt hij dan ook snel als .iso beschikbaar, kunnen we eens gaan testen met clean install

Me Tarzan, U nix!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Ben dr ook benieuwd naar :) volgt mekaar snel op

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 17:22
Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om Build 10176 te installeren op mn Main pc.. Ben ik meteen benieuwd hoe Windows omspringt met de drivers (voor mn Sony Vaio Pro 13). Iemand hier toevallig ervaring mee?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Kapitein187 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:02:
Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om Build 10176 te installeren op mn Main pc.. Ben ik meteen benieuwd hoe Windows omspringt met de drivers (voor mn Sony Vaio Pro 13). Iemand hier toevallig ervaring mee?
Dit draadje toevallig al gelezen? Even Googlen en zoeken naar ervaringen van anderen elders en dan kom je al een heel eind denk ik. (Hoewel dit wel de duo variant betreft, maar dan heb je in ieder geval een beeld).

Mocht de hardware niet compatible zijn, dan geeft de installer dit ook zelf aan. Dus je kunt altijd proberen om de setup.exe te draaien en te kijken of je een melding hiervan krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 06-07-2015 15:06 ]

is everything cool?

• Kapitein187
FREAKJAM schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:05:
[...]

Dit draadje toevallig al gelezen? Even Googlen en zoeken naar ervaringen van anderen elders en dan kom je al een heel eind denk ik. (Hoewel dit wel de duo variant betreft, maar dan heb je in ieder geval een beeld).
Heel toevallig wel :9
Voor de Vaio Pro is er niet veel te vinden. Maar ik kom er vanzelf dan achter!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kapitein187 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:02:
Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om Build 10176 te installeren op mn Main pc..
Ja, als ie beschikbaar zou zijn. Voorlopig moeten we het nog even doen met 10162.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 15:35
Ik heb vraagje, ik heb gewoon een OEM versie van windows 8.1 op mijn laptop, maar krijg nog geen melding dat ik windows 10 gratis kan krijgen.

Hoe doe ik dit? ik heb alle updates al geinstalleerd.

-

Nevermind, heb dit tootlje gedraait en zie het nu.

https://www.dropbox.com/s...8p/win10fix_full.zip?dl=0

[ Voor 24% gewijzigd door Thewisbone op 06-07-2015 17:54 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Op de laptop van me ouders duurde het ook tijdje vooraleer ze de upgrade optie konden gebruiken.

In Windows Update stond het al, maar erop klikken deed niks, een weekske later nog eens gekeken naar hun laptop en dan werkte het wel

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Thewisbone schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:52:
Ik heb vraagje, ik heb gewoon een OEM versie van windows 8.1 op mijn laptop, maar krijg nog geen melding dat ik windows 10 gratis kan krijgen.

Hoe doe ik dit? ik heb alle updates al geinstalleerd.

-

Nevermind, heb dit tootlje gedraait en zie het nu.

https://www.dropbox.com/s...8p/win10fix_full.zip?dl=0
Topic warning ;)
Als je problemen hebt met het verschijnen van de Windows 10 Update Knop in Windows 7 of 8.1, plaats je vragen/opmerkingen dan hier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41
¨Ter info: Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers, maar ze moeten wel upgraden binnen één jaar nadat Windows 10 uit komt. Als je daarna gaat upgraden moet je betalen. Prijzen zijn niet bekend gemaakt.
¨

Als ik het goed begrepen heb klopt dit niet: voor Windows 7 Enterprise geld het niet.

• Sjah
  • Laatst online: 02:24
Ja wat ik me ook afvraag: welke versie krijgen W7 gebruikers met studenten-licentie? Er komt ook iets als een W10 education versie.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55
Toad schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:05:
Als ik het goed begrepen heb klopt dit niet: voor Windows 7 Enterprise geld het niet.
De zakelijke versies zijn inderdaad uitgesloten, dus ik neem aan dat Enterprise daar onder valt (en misschien ook business?). En was het ook niet zo dat wanneer een computer aan een domein hangt dat de upgrade ook niet werkt?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Luuk1983 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:21:
[...]

De zakelijke versies zijn inderdaad uitgesloten, dus ik neem aan dat Enterprise daar onder valt (en misschien ook business?). En was het ook niet zo dat wanneer een computer aan een domein hangt dat de upgrade ook niet werkt?
De Windows 7 en 8 Pro versies krijgen wel een gratis Windows 20 upgrade als er gewone retail keys gebruikt worden. Volume License keys van Windows 7 en 8 (en dus Enterprise versies) vallen niet onder de gratis upgrade naar Windows 10....helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 06-07-2015 23:11 ]

• Sjah
TheVMaster schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:40:
[...]

De Windows 7 en 8 Pro versies vallen er geloof ik niet onder als er gewone retail keys gebruikt worden. Volume Licencse keys (en dus Enterprise versies) vallen niet onder de gratis upgrade naar Windows 10....helaas.
vallen niet waaronder? Zakelijke versies? Oem keys wel dan? Sorry ik volg je even niet.
Sjah schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:04:
[...]

vallen niet waaronder? Zakelijke versies? Oem keys wel dan? Sorry ik volg je even niet.
Heb de tekst iets aangepast, was inderdaad wat onduidelijk. O-)

• Sjah
Mja, nu zie ik dat ik ook 't wel had kunnen uitvinden als ik beter gelezen had. Wat mij (althans) op het verkeerde been doet staan, is het gebruik van de woorden "gewone retail keys", je kan ook zeggen dat oem en system builder keys nergens last van hebben. O-)
Sjah schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:17:
Mja, nu zie ik dat ik ook 't wel had kunnen uitvinden als ik beter gelezen had. Wat mij (althans) op het verkeerde been doet staan, is het gebruik van de woorden "gewone retail keys", je kan ook zeggen dat oem en system builder keys nergens last van hebben.
Ehh....OEM en System Builder Keys zijn weer wat anders dan Retail keys.....maar die krijgen idd ook een gratis Windows 10 Upgrade...
Kan er niet een Win10 Licentie-topic komen? Telkens weer dat geneuzel over de licenties begint irritant te worden en leidt af van de "ervaringen"

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:27:
Kan er niet een Win10 Licentie-topic komen? Telkens weer dat geneuzel over de licenties begint irritant te worden en leidt af van de "ervaringen"
Ik vind het meer iets voor de TS eigenlijk...daar hoeft verder niet over gediscusieerd te worden, volgens mij is gewoon bekend hoe het precies zit....heeft inderdaad geen zin om dat elke keer weer op te rakelen.

Om weer on-topic te gaan : Ik hoop dat we deze week nog even een paar nieuwe builds krijgen (ook voor Windows 10 Mobile btw, al is dat een ander topic :+)...
TheVMaster schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:32:
[...]

Ik vind het meer iets voor de TS eigenlijk...daar hoeft verder niet over gediscusieerd te worden, volgens mij is gewoon bekend hoe het precies zit....heeft inderdaad geen zin om dat elke keer weer op te rakelen.

Om weer on-topic te gaan : Ik hoop dat we deze week nog even een paar nieuwe builds krijgen (ook voor Windows 10 Mobile btw, al is dat een ander topic :+)...
Ik hoop vooral dat de komende update wat verbetering brengt in de (meegeleverde) apps. Die zijn toch nog wat onvoorspelbaar, crashen nog wel eens en zijn bij tijd en wijlen nog erg traag. Vooral van de mail app hoop ik nog een sterke verbetering, want de huidige app is eerder een achteruitgang dan progressie.

• jesper86
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:34:
[...]
Vooral van de mail app hoop ik nog een sterke verbetering, want de huidige app is eerder een achteruitgang dan progressie.
Aangezien mijn mails niet meer tevoorschijn komen met de laatste built ben ik het daar wel meer eens. :'(

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Martinspire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 23:34:
[...]

Ik hoop vooral dat de komende update wat verbetering brengt in de (meegeleverde) apps. Die zijn toch nog wat onvoorspelbaar, crashen nog wel eens en zijn bij tijd en wijlen nog erg traag. Vooral van de mail app hoop ik nog een sterke verbetering, want de huidige app is eerder een achteruitgang dan progressie.
Wat nog belangrijker is met deze laatste builds dan voorheen is dat elke bug gemeld wordt in de feedback app, en dan niet vergeten 'problem' aan te vinken in plaats van 'suggestion'. Denk niet van ach, die bug heeft iemand anders wel gemeld. Microsoft wil natuurlijk zo min mogelijk bugs in de RTM en zal in deze laatste builds extra waakzaam zijn op de problemen die worden gemeld. In deze laatste build heb ikzelf denk een record aan feedback gegeven, ondanks dat ik 'gewend' was geraakt aan weer diezelfde bugs die hier en daar optreden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Zit te denken om de zogenoemde RTM build te installen maar overal lees ik dat die verre van fatsoenlijk is?
Voor de mensen die hem draaien, hoe stabiel is die momenteel en in hoeverre is die daadwerkelijk bugged?
Het is namelijk standaard dat men op het internet iets kleins nogal opblaast. :p

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 13:06

mvds

Totally awesome!

En afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Ga je er legacy hardware en exotische drivers in proppen? Dan zal je vast en zeker meer problemen gaan zien dan wanneer je er wat mee gaat surfen en een documentje gaat maken.

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:22:
En afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Ga je er legacy hardware en exotische drivers in proppen? Dan zal je vast en zeker meer problemen gaan zien dan wanneer je er wat mee gaat surfen en een documentje gaat maken.
Sowieso is er bij elke windows upgrade een tijd nodig voor de drivers dus daar zit niks nieuws in.
Wat ik lees overal is dat de RTM build en sowieso alle builds absoluut niet geschikt zijn om te releasen eind van de maand en dat er nog heel veel werk verzet moet worden. Heb nog geen enkele 10 build zelf geinstalleerd maar wel een dagje met een oudere build gewerkt.
Als de RTM nu al niet geschikt is als daily driver als in browsen, gamen, typen, etc. dan geeft dit nog niet veel hoop voor het eind van de maand?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig noemenswaardige bugs tegenkom. Edge is af ten toe wat nukkig maar voor de rest.. Met name de apps willen nog wel eens crashen dat is misschien nog wel het grootste probleem. Ze verdwijnen spontaan van de taakbalk en dan zijn ze blijkbaar gecrashed zonder enige feedback daarover.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:27:
[...]

Sowieso is er bij elke windows upgrade een tijd nodig voor de drivers dus daar zit niks nieuws in.
Wat ik lees overal is dat de RTM build en sowieso alle builds absoluut niet geschikt zijn om te releasen eind van de maand en dat er nog heel veel werk verzet moet worden. Heb nog geen enkele 10 build zelf geinstalleerd maar wel een dagje met een oudere build gewerkt.
Als de RTM nu al niet geschikt is als daily driver als in browsen, gamen, typen, etc. dan geeft dit nog niet veel hoop voor het eind van de maand?
Ach onzin, het is altijd zo dat zeikerds een luidere stem hebben dan de rest, ik draai al een hele tijd de previews en heb zelden noemenswaardige problemen gehad. Ik weet niet wat die mensen allemaal met hun PCs doen, maar als je iets stuk wilt krijgen, lukt dat ook wel. Plus dat er ook veel mensen bijzitten die alleen napraten.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:27:
[...]

Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan hebt dat Windows 10 al RTM is, maar dat is nog niet zo. Men verwacht welliswaar dat dat ergens deze week gebeurd, maar wat er op dit moment te krijgen is is nog niet RTM.

Daarbij, volgens mij zijn de meeste 'problemen' die mensen ervaren issues met apps, en niet met het core OS zelf. De apps zijn natuurlijk eenvoudig te updaten via de store (wat ook zeker zal blijven gebeuren).

Moet zeggen, merk zelf weinig problemen met de W10 versies zoals MS ze afgelopen weken vrijgeeft :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach MS zal wel een 0 day patch / update doen op 29 july. Komt allemaal wel goed verwacht ik.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:19:
Zit te denken om de zogenoemde RTM build te installen
En waar haal je die vandaan dan? Alleen build 10162 is er. En de huidige RTM-candidate is 10176.

Verwijderd

Ik heb de informatie van http://betanews.com/2015/...candidate-is-build-10176/ en aangezien ik windows 10 vooralsnog op een afstandje heb gevolgd heb ik er niet heel veel over te vertellen. ;)
Er zit dus een verschil in RTM candidate en een RTM build? :p

En dat mensen op het internet het negatieve overtrekken is juist exact de reden waarom ik het hier vroeg :)

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:57:
Ik heb de informatie van http://betanews.com/2015/...candidate-is-build-10176/ en aangezien ik windows 10 vooralsnog op een afstandje heb gevolgd heb ik er niet heel veel over te vertellen. ;)
Er zit dus een verschil in RTM candidate en een RTM build? :p

En dat mensen op het internet het negatieve overtrekken is juist exact de reden waarom ik het hier vroeg :)
Wat ik dus poog te zeggen; die RTM-candidate build is nog niet beschikbaar, dus niemand, buiten Microsoft dan natuurlijk, draait die build.

Verwijderd

Ah dan valt er nog helemaal niets te instaleren :p Wacht wel op de definitieve RTM :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 10:07 ]

• doc

doc

_Arthur schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:53:
[...]

En waar haal je die vandaan dan? Alleen build 10162 is er. En de huidige RTM-candidate is 10176.
Volgens http://ms-vnext.net/ is 10164 ook al beschikbaar in de External/Fast Ring, maar ik krijg nog geen update naar die build

Me Tarzan, U nix!

doc schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:44:
[...]

Volgens http://ms-vnext.net/ is 10164 ook al beschikbaar in de External/Fast Ring, maar ik krijg nog geen update naar die build
Hij is ook nog niet "leaked".

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

doc schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:44:
[...]

"Next possible Windows Insider builds".

10162 is de meest recente beschikbare. Misschien dat er later vandaag nog wel een nieuwere komt, maar dat is koffiedik kijken ;)

• jesper86
  • Niet online
Waarom zouden ze niet gelijk naar 10176 gaan. Hoe eerder we kunnen testen hoe meer tijd ze hebben om de bugs op te lossen etc. :/

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Is er de mogelijkheid om een eigen accentkleur te kiezen in plaats van die 48 default kleuren?
Niet bepaald veel keuzes die ook mooi/handig zijn..

In w7/8 kan je gewoon zelf een kleur selecteren met een paar slidertjes?
jesper86 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:06:
Waarom zouden ze niet gelijk naar 10176 gaan. Hoe eerder we kunnen testen hoe meer tijd ze hebben om de bugs op te lossen etc. :/
Dat doen ze ook; ze verwachten deze week build 10176 af te hebben (de build moet namelijk ook naar de leveranciers). Op moment dat Windows 10 daadwerkelijk live gaat op 29 juli kunnen ze altijd nog patches pushen tijdens de installatie, mochten er op het laatste moment nog vervelende bugs ontdekt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 11:21 ]

is everything cool?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:59
CAP-Team schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:30:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig noemenswaardige bugs tegenkom. Edge is af ten toe wat nukkig maar voor de rest.. Met name de apps willen nog wel eens crashen dat is misschien nog wel het grootste probleem. Ze verdwijnen spontaan van de taakbalk en dan zijn ze blijkbaar gecrashed zonder enige feedback daarover.
Ik heb de 10162 build in VirtualBox draaien maar mij blijven nagenoeg alle apps gewoon wit of ik zie heel even het beginscherm van de app en dan blijft het wit. :?

Kan ze nog wel sluiten maar ze starten gewoon niet goed, iemand een idee?

specs

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Media Markt informeert klanten ook weer eens verkeerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L0SHoBgl.png

Koop nu en krijg Windows 10 gratis, jemig zeg.
Zelfs oude PC's met Windows 7 krijgen Windows 10 gratis. :F

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
CokeZero schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:07:

[afbeelding]

Zie er niets verkeerds aan anders hoor.
Op zich is het niet verkeerd, al is het wel zo dat het de intentie wekt dat het anders niet gratis zou zijn.
"Compatible voor gratis Windows 10 upgrade" zou al duidelijker zijn oid.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 07-07-2015 14:14 ]

Nu wekt het inderdaad de indruk dat je Windows 10 gratis krijgt, puur omdat je de laptop koopt. Slinks is het wel, maar ze verwijzen wel netjes naar hun pagina met uitleg. (zie kleine lettertjes)

Ze bieden zelfs hulp aan bij het upgraden naar Windows 10, dus dat is dan weer wel netjes.
29 Juli wordt Windows 10 gelanceerd! De nieuwste telg in de Windows familie is helemaal in te richten naar jouw voorkeuren. Neem je laptop met Windows 7, 8 of 8.1 mee naar een van onze winkels en laat hem kosteloos upgraden naar Windows 10!
Vraag is wel of ze daar geld voor vragen. (De upgrade is kosteloos, maar de service is denk ik een ander verhaal).
En… de vertrouwde startknop is terug!
}:| dat is dan weer wel een beetje jammer.. De startknop is al terug sinds Windows 8.1, het startmenu is een ander verhaal. "Vertrouwd" is ook een beetje een verkeerde woordkeuze. (Alsof het startmenu van Windows 8.1 niet vertrouwd hoeft te zijn?) Heb ze gelijk een tweet gestuurd (*mierenneukmodus*).

[ Voor 81% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 14:29 ]

is everything cool?

• jesper86
  • Niet online
Ze proberen je gewoon te naaien, en voor de meeste niet-tweakers zal dat ook lukken helaas. Je moet NU kopen want alleen bij ons krijg je NU gratis windows 10 erbij, grijp je kans en KOOP NU ! De woordkeuze is echt niet per ongeluk, ze weten maar al te goed wat ze doen.

Verwijderd

Typisch marketing, en ze spelen in op de verwarring bij het gewone publiek (zie de diverse vragen en aannamens die er gemaakt worden o.a. in dit topic..)

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 16:35

wiz

Connecting the world

Het kosteloos upgraden van oudere windows 7, 8 en 8.1 machines is daarentegen best slim. Ook al doe je het gratis, je trekt de klant wel naar de winkel toe met extra kans op impulsaankopen etc ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of iemand dit weet, heb hier een XPS 13 met Windows 8.1 Enterprise, hoe kan ik die upgraden naar 10 Preview? Ik kan van de Windows 10 Enterprise Preview alleen een X86 versie vinden, en dat vind Windows 8.1 weer niet lief. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

DennusB schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:56:
Ben benieuwd of iemand dit weet, heb hier een XPS 13 met Windows 8.1 Enterprise, hoe kan ik die upgraden naar 10 Preview? Ik kan van de Windows 10 Enterprise Preview alleen een X86 versie vinden, en dat vind Windows 8.1 weer niet lief. Iemand enig idee?
De zakelijke variant komt niet in aanmerking voor de gratis upgrade. Je kunt je hier inschrijven om de enterprise x64 versie te testen.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 07-07-2015 15:00 ]

is everything cool?

• DennusB
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:57:
[...]

De zakelijke variant komt niet in aanmerking voor de gratis upgrade.
Hoeft ook niet gratis :-)

DennusB schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:56:
Misschien even op het Microsoft Evaluation Center kijken?
DennusB schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Hoeft ook niet gratis :-)
Laat ik het anders formuleren. De zakelijke variant komt niet in aanmerking voor de upgrade. :+

is everything cool?

• mvds

mvds

Totally awesome!

CokeZero schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:07:

[afbeelding]

Het is geen onjuiste info die ze geven, het is alleen incomplete info aangezien je bij elke legale home-use W7 of W8(.1) versie je W10 krijgt.

• DennusB
  • Niet online
FREAKJAM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Laat ik het anders formuleren. De zakelijke variant komt niet in aanmerking voor de upgrade. :+
Kansloos weer dit van Microsoft....

Wat is daar kansloos aan? Waarom zou je als gebruiker Enterprise privé gebruiken? Zie je het al echt voor je dat er binnen een bedrijf van deze methode gebruik gemaakt wordt om alle workstations te upgraden naar Windows 10?

Enige reden om Windows 8.1 Enterprise thuis te draaien is als je gebruik maakt van DirectAccess.

is everything cool?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

FREAKJAM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Maar je kunt volgens mij gewoon wel update hoor.
Als je een zakelijke versie hebt. Dan heb je waarschijnlijk ook wel een software assurance pakket oid.
Dus regelt de IT afdeling wanneer je kunt upgraden.

Of je koopt straks zelf een win10 enterprise. En gaat vanuit daar updaten.

MS heeft niet gezegd dat je enterprise versie niet kunt updaten.
Alleen dat zij niet in aanmerking komen voor de gratis update die MS aanbiedt voor de overige versie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• wiz

wiz

Connecting the world

Het wordt denk ik toch echt build 176 hoor die RTM gaat .. https://buildfeed.net/build/5465/ Staat ook th1 in het nummer, wat staat voor Threshold. Bovendien is deze build deelbaar door 16. Iets dat MS wel vaker doet :)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

DarkSide schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Maar je kunt volgens mij gewoon wel update hoor.
Als je een zakelijke versie hebt. Dan heb je waarschijnlijk ook wel een software assurance pakket oid.
Dus regelt de IT afdeling wanneer je kunt upgraden.

Of je koopt straks zelf een win10 enterprise. En gaat vanuit daar updaten.

MS heeft niet gezegd dat je enterprise versie niet kunt updaten.
Alleen dat zij niet in aanmerking komen voor de gratis update die MS aanbiedt voor de overige versie.
Ja klopt, maar het gaat niet op zelfde manier als voor de consument. Vandaar dat ik zeg, de upgrade mogelijkheid zoals die voor de consument geldt, geldt niet voor de Enterprise versie van Windows.

is everything cool?

• DarkSide

DarkSide

FREAKJAM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:10:
[...]

Ja klopt, maar het gaat niet op zelfde manier als voor de consument. Vandaar dat ik zeg, de upgrade mogelijkheid zoals die voor de consument geldt, geldt niet voor de Enterprise versie van Windows.
Ik las het dat hem niets uitmaakte dat ie moest betalen.
wat dus neerkomt om gewoon een windows10 licentie te kopen en zelf te upgraden.
Of contact openemen met het bedrijf en kijken wat zij kunnen doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jesper86
  • Niet online
wiz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:44:
Het kosteloos upgraden van oudere windows 7, 8 en 8.1 machines is daarentegen best slim. Ook al doe je het gratis, je trekt de klant wel naar de winkel toe met extra kans op impulsaankopen etc ...
Is die service kostenloos? Ik zou er vanuit gaan dat je gewoon een rekening krijgt achteraf. Zo'n laptop staat nog best even te pruttelen zonder ssd. Dat is dan 45,- meneer, ja normaal is het 35,- maar jij hebt zo'n brak apparaat gekocht! :+
wiz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:07:
Het wordt denk ik toch echt build 176 hoor die RTM gaat .. https://buildfeed.net/build/5465/ Staat ook th1 in het nummer, wat staat voor Threshold. Bovendien is deze build deelbaar door 16. Iets dat MS wel vaker doet :)
En de stand van de maan is ook toevallig goed, er is net een schaap geofferd en straks komen ze erachter dat het toevallig ook overeen komt met het kenteken van een busje van een ms-winkel. Nou nou :+

• doc

doc

wiz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:07:
De 10192 builds druppelen ook al binnen en zijn ook deelbaar door 16. Ik gok zelf dat de final build wordt gebumpt naar 10240 of 10400 (ze houden ook van ronde getallen) ;)

Me Tarzan, U nix!

WinBeta is able to confirm that build 10176 from the th1 branch is indeed an RTM candidate.
Maar goed, het is maar een nummertje toch? We gaan het zien.

is everything cool?

• Baksteen89
  • Laatst online: 21-11 15:44
Hey mede-tweakers,

Ik heb een klein vraagje over windows 10. ik heb het nu al wat langer draaien op mijn Asus vivo tab smart. het heeft niet altijd even snel gedraaid, maar dit vond ik niet gek, beta software + wat oudere tablet met niet veel rekenkracht.

Nou heb ik sinds de laatste build een probleem dat als ik de powerknop indruk, mijn scherm niet helemaal uit gaat, hij wordt grijs in plaats van zwart. Dit zorgt ervoor dat mijn batterij heel snel leeg loopt, zelfs in standby mode.

heeft iemand anders dit probleem ook? Of weet iemand of ik dit kan oplossen?

• Swerfer
Er zou een nieuwe update zijn voor Mail and Calendar, maar of ik heb hem automatisch gekregen (hoe vind je dat terug, ik kan geen history vinden zoals bij W10M), of de store vind geen updates. Als ik zoek naar Mail and Calendar in de store, kan ik deze reinstallen. Helaas crashed de store op het moment dat de download klaar is en de install moet gaan plaatsvinden.

Het kan zijn dat ik de laatste versie al heb, ik heb voor Mail nu versie: 17.6004.42261.0

Herkent iemand deze problemen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Baksteen89 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:44:
Hey mede-tweakers,

Ik heb een klein vraagje over windows 10. ik heb het nu al wat langer draaien op mijn Asus vivo tab smart. het heeft niet altijd even snel gedraaid, maar dit vond ik niet gek, beta software + wat oudere tablet met niet veel rekenkracht.

Nou heb ik sinds de laatste build een probleem dat als ik de powerknop indruk, mijn scherm niet helemaal uit gaat, hij wordt grijs in plaats van zwart. Dit zorgt ervoor dat mijn batterij heel snel leeg loopt, zelfs in standby mode.

heeft iemand anders dit probleem ook? Of weet iemand of ik dit kan oplossen?
Ik heb ook een Vivotab Smart en heb deze bug ook gehad. Ben inmiddels weer terug gegaan naar 8.1, want m'n bluetooth keyboard werkte niet met 10.
Heb je deze issue ook nog met de laatste (fast) build?

• wiz

wiz

Connecting the world

Swerfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:57:
Er zou een nieuwe update zijn voor Mail and Calendar, maar of ik heb hem automatisch gekregen (hoe vind je dat terug, ik kan geen history vinden zoals bij W10M), of de store vind geen updates. Als ik zoek naar Mail and Calendar in de store, kan ik deze reinstallen. Helaas crashed de store op het moment dat de download klaar is en de install moet gaan plaatsvinden.

Het kan zijn dat ik de laatste versie al heb, ik heb voor Mail nu versie: 17.6004.42261.0

Dit is bij mij ook de huidige versie. Lijkt de meest actuele te zijn hoor.

• Kapitein187
Is de laatste versie trouwens een beetje goed te gebruiken als daily driver?

• Swerfer
Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:21:
De laatste versie (10162) is zeer stabiel en kent niet veel bugs/irritaties. Soms is Edge wat koppig, maar IE11 is ook nog altijd beschikbaar (al vind ik Edge stabiel genoeg). Het kan zijn dat op jouw hardware wel problemen opduiken, maar daar kom je maar op één manier achter...

@Krusher hieronder:

+1

Verwijderd

Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:21:
Dat doe ik sinds de eerste TP al.

Echt ergste bug die ik ben tegengekomen zijn rotte Realtek audiodrivers, het klinkt als een oude krant. Nog steeds.
Dus de Windows HD driver erop en het klinkt zoals het moet klinken, alleen heeft die nukken met standen anders dan 16bit 44kHz, maar daar word aan gewerkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 19:30 ]

• Kapitein187
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Echt ergste bug die ik ben tegengekomen zijn rotte Realtek audiodrivers, het klinkt als een oude krant. Nog steeds.
Dus de Windows HD driver erop en het klinkt zoals het moet klinken, alleen heeft die nukken met standen anders dan 16bit 44kHz, maar daar word aan gewerkt.
Swerfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:24:
[...]

De laatste versie (10162) is zeer stabiel en kent niet veel bugs/irritaties. Soms is Edge wat koppig, maar IE11 is ook nog altijd beschikbaar (al vind ik Edge stabiel genoeg). Het kan zijn dat op jouw hardware wel problemen opduiken, maar daar kom je maar op één manier achter...

@Krusher hieronder:

+1
Oke thnx. Dan heb ik wat leuks te doen vanavond :) . Ff back-upje draaien eerst. _/-\o_

PS. Via Windows Update krijg ik versie 10130.. Dit is dus een oudere dan jullie hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein187 op 07-07-2015 19:40 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Swerfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:57:

Ja, dit heb ik ook. Sowieso werken veel modern apps niet echt fantastisch. Icoontjes werken ook vaak niet.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Hoe krijg je dir Windows hd driver er fatsoenlijk op

• Kapitein187
Oke heel vreemd. Update gedraaid. En nu ga ik weer naar Windows Update en is ie weg.... Kan blijven zoeken en rebooten, hij laat geen windows 10 meer zien. En ook niet als ik op nieuw die insider preview file download van ms zelf.. HELP

• Swerfer
Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:12:
Oke heel vreemd. Update gedraaid. En nu ga ik weer naar Windows Update en is ie weg.... Kan blijven zoeken en rebooten, hij laat geen windows 10 meer zien. En ook niet als ik op nieuw die insider preview file download van ms zelf.. HELP
En gewoon de ISO van 10162 downloaden en installeren (zie roze tekst onderaan)?

• Kapitein187
Swerfer schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:18:
[...]

En gewoon de ISO van 10162 downloaden en installeren (zie roze tekst onderaan)?
Heb geen USB stickje op dit moment.. en is het dan niet meteen een clean install? Wil namelijk mn bestanden behouden.

Ah Daemon tools werkt ook |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein187 op 07-07-2015 21:24 ]

• Swerfer
Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Heb geen USB stickje op dit moment.. en is het dan niet meteen een clean install? Wil namelijk mn bestanden behouden.
Ik weet niet welke Windows versie je hebt, maar vanuit Windows kan je de setup in de ISO gewoon starten en hoeft dus niet op een USB stick te staan. Je kan tevens gewoon kiezen om te upgraden tijdens de setup, al weet ik niet zeker of dit ook voor Windows 7 en 8 geldt. Ikzelf upgrade Windows 10 steeds, ook met een ISO...

Verwijderd

cvs79 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:04:
[...]

Hoe krijg je dir Windows hd driver er fatsoenlijk op
In device manager de huidige Sound video Controller driver updaten, Browse for My computer -> Let me pick

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JlqdNW4womquF0T6QzTk9fYy/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 21:57 ]

• Darky03
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-05 13:50
Op moment als je sound het weer doet niet proberen om instellingen te wijzigen. Als je "stereo" probeert om te zetten naar 5.1 of iets anders stopt het geluid weer. Gister hele avond mee bezig geweest....-_-

• Kapitein187
Geïnstalleerd, en alles is goed gegaan. Al mn progamma's werken nog, inclusief de Sony Vaio progamma's. Autocad ook zonder problemen. Alleen vind ik de beeldkwaliteit niet echt super in veel schermen (zoals apparaatbeheer).

Op de foto is het misschien niet helemaal duidelijk maar zo op mijn scherm wel..Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oE0Wzwp.png

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:36
Je hebt zo te zien de schaling hoger gezet, dat maakt alles wat groter. Als je dat terug zet op 100% wordt het weer strak.

Waarschijnlijk is device manager nog niet 100% geschikt gemaakt voor de andere schaling groottes.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 08-07-2015 10:57 ]

Verwijderd

Het apparaatbeheer was in Windows 8.1 ook al zo.

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Scaling loopt nog niet zo lekker in win8 en 10.
Heb daarom een vaste scaling waarde voor alles staan. Dan is alles lekker scherp.

Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Ah Daemon tools werkt ook |:(
Eeh...Daemon tools? Je weet dat je in Windows 8/10 ook gewoon een ISO kunt dubbelklikken, dan wordt hij gemount en kun je setup.exe runnen...

• Kapitein187
tiguan schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:54:
Je hebt zo te zien de schaling hoger gezet, dat maakt alles wat groter. Als je dat terug zet op 100% wordt het weer strak.

Waarschijnlijk is device manager nog niet 100% geschikt gemaakt voor de andere schaling groottes.
DarkSide schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:06:
Klopt. Scaling loopt nog niet zo lekker in win8 en 10.
Heb daarom een vaste scaling waarde voor alles staan. Dan is alles lekker scherp.
Ik zal het even op 100% zetten.
TheVMaster schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:25:
[...]

Eeh...Daemon tools? Je weet dat je in Windows 8/10 ook gewoon een ISO kunt dubbelklikken, dan wordt hij gemount en kun je setup.exe runnen...
Nee, nu wel 8)7

Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ