RayNbow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:00:
[...]
Ik heb een hybride apparaat met meerdere invoermogelijkheden.
Ik heb net een upgrade gedaan van 8.1 naar 10. Echter krijg ik het login scherm met mijn naam "Welcome Back" en een next button.
als ik op die next button klik gebeurt er niets... na een tijdje volgt een reboot. iemand enig idee?
als ik op die next button klik gebeurt er niets... na een tijdje volgt een reboot. iemand enig idee?
Geduld hebben. Is een bug in de wat oudere builds, misschien bestaat die bug nog steeds. Als je op next blijft drukken crashed hij op een gegeven moment. Gewoon 1x op next drukken en dan een paar minuten met rust laten, de wizard loopt dan vanzelf door (Heb het probleem zelf ook gehad in een wat oudere build in ieder geval).NeP2013 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:12:
Ik heb net een upgrade gedaan van 8.1 naar 10. Echter krijg ik het login scherm met mijn naam "Welcome Back" en een next button.
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 14:22 ]
is everything cool?
HeldFREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:22:
[...]
Geduld hebben. Is een bug in de wat oudere builds, misschien bestaat die bug nog steeds. Als je op next blijft drukken crashed hij op een gegeven moment. Gewoon 1x op next drukken en dan een paar minuten met rust laten, de wizard loopt dan vanzelf door (Heb het probleem zelf ook gehad in een wat oudere build in ieder geval).
ik drukte inderdaad vaker en toen rebootte hij. Hij is er doorheen nu! Thanks!
Heb nu de laatste build geïnstalleerd, maar er moet nog enorm veel gebeuren.
Programma's die niet werken of uit zichzelf spontaan afsluiten. Niet kunnen printen in Chrome of Edge maar wel in IE.
Dingen die niet te vinden zijn of ontbreken
Documenten die niet openen in Excel preview. Zelf geïnstalleerde programma's die na upgrade van een build spontaan verwijderd worden zonder melding. Bestands extensies die spontaan aan andere programma's worden gekoppeld.
Etc etc
Ik ben alleen maar bezig om constant feedback te geven en alles te melden.
Met verbazing lees ik dan ook de reacties van mensen die schrijven dat alles zo goed werkt, en dat er alleen een paar bugs nog verwijderd moeten worden.
Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of dit OS over een paar weken is glad gestreken en klaar is voor release.
Programma's die niet werken of uit zichzelf spontaan afsluiten. Niet kunnen printen in Chrome of Edge maar wel in IE.
Dingen die niet te vinden zijn of ontbreken
Documenten die niet openen in Excel preview. Zelf geïnstalleerde programma's die na upgrade van een build spontaan verwijderd worden zonder melding. Bestands extensies die spontaan aan andere programma's worden gekoppeld.
Etc etc
Ik ben alleen maar bezig om constant feedback te geven en alles te melden.
Met verbazing lees ik dan ook de reacties van mensen die schrijven dat alles zo goed werkt, en dat er alleen een paar bugs nog verwijderd moeten worden.
Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of dit OS over een paar weken is glad gestreken en klaar is voor release.
Verwijderd
Windows 10 is gratis voor alle Windows 7 en 8.1 users (binnen een jaar), maar is het ook gratis voor de mensen die de Windows 10 Technical Preview hebben geinstalleerd?
Heb je het topic uberhaupt eens doorgenomen? Want dit is ondertussen al de 10x dat dit de revue passeert.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:50:
Windows 10 is gratis voor alle Windows 7 en 8.1 users (binnen een jaar), maar is het ook gratis voor de mensen die de Windows 10 Technical Preview hebben geinstalleerd?
NeeVerwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:50:
Verwijderd
Dank je! Dan laat ik 8.1 er nog even op staan voor die ene maand.WeAreLegion schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Neeen zoals al gezegd word dit is al erg vaak besproken
Verwijderd
Fijn voor je dat jij dit topic volgt en blijkbaar 10x voorbij hebt zien komen. Alvorens ik 209 pagina's ga lezen, waar ik de tijd niet voor heb, had ik wel de beginpost EN het roze verhaal op deze pagina gelezen, maar helaas niet mijn vraag daain voorbij zien komen. Maar misschien zouden ze het erbij kunnen zetten voor de volgende lezer, als die vraag blijkbaar zo veel gesteld wordt?_Arthur schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:51:
[...]
Heb je het topic uberhaupt eens doorgenomen? Want dit is ondertussen al de 10x dat dit de revue passeert.
Er bestaat ook een zoekfunctie.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:37:
[...]
Fijn voor je dat jij dit topic volgt en blijkbaar 10x voorbij hebt zien komen. Alvorens ik 209 pagina's ga lezen, waar ik de tijd niet voor heb, had ik wel de beginpost EN het roze verhaal op deze pagina gelezen, maar helaas niet mijn vraag daain voorbij zien komen. Maar misschien zouden ze het erbij kunnen zetten voor de volgende lezer, als die vraag blijkbaar zo veel gesteld wordt?
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 16:44 ]
is everything cool?
dubbel.
[ Voor 97% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 16:41 ]
is everything cool?
Het blijft me onduidelijk of het nou mogelijk is als je nu W10 preview draait, of je dan als je gewoon je Windows 7 key bij de hand hebt kunt upgraden naar de RTM zonder eerst fysiek Windows 7 (of
te moeten installen? Oftewel kun je als het eind juli is gewoon je oude key ingeven en dan upgraden vanuit de preview?
Ja, mits je uit het Insider Program stapt.
is everything cool?
De laatste zeg 10 pagina's even door scannen was prima geweest. Of de zoek functie. We zitten tenslotte nog altijd op Tweakers waar een stukje eigen inbreng verlangt wordt. Het is geen helpdek 'ik dump mijn vraag en klaar'. Want met een klein beetje zoek werk had je snel gevonden dat Win 10 gratis te gebruiken is, mits je de preview versies blijft gebruiken (en dus vaak zal moeten upgraden) en dus Insider blijft.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:37:
Fijn voor je dat jij dit topic volgt en blijkbaar 10x voorbij hebt zien komen. Alvorens ik 209 pagina's ga lezen,
Misschien dan ook maar geen preview gebruiken. Ga je ook tijd mee kwijt zijn, door allemaal upgrades en dingen die niet werken.waar ik de tijd niet voor heb,
[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 03-07-2015 17:49 ]
Ik vraag me af waar de Home button blijft in Edge
Die is er allang. Moet je bij settings kijken (Advanced settings).Dragunov schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:47:
Ik vraag me af waar de Home button blijft in Edge
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Bedankt!
Ik dacht dat die standaard ging geactiveerd zijn
Ik dacht dat die standaard ging geactiveerd zijn
Even een vraagje voor de mensen hier. Heb 2 pc's beiden met Windows 10 (build 10162), maar ze lijken niet te syncen met elkaar zeg maar. Ben op beiden ingelogd met mijn Microsoft account maar tiles syncen niet, Edge (history, favs, reading list) niet .. is dat normaal of is er hier iets mis?
Heb al geprobeerd een reboot en syncen aan/uit zetten maar nope.
Heb al geprobeerd een reboot en syncen aan/uit zetten maar nope.
[ Voor 29% gewijzigd door blmp op 03-07-2015 20:28 ]
Patient gamer
Staat in instellingen je sync aan?blmp schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:23:
Even een vraagje voor de mensen hier. Heb 2 pc's beiden met Windows 10 (build 10162), maar ze lijken niet te syncen met elkaar zeg maar. Ben op beiden ingelogd met mijn Microsoft account maar tiles syncen niet, Edge (history, favs, reading list) niet .. is dat normaal of is er hier iets mis?
Het kan zijn dat er nog bepaalde dingen niet geactiveerd zijn of nog niet werken in deze build. Ik heb maar één pc dus kan het niet testen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze de sync nog niet gemaakt hebben in de Edge browser en dat dit nog komt in een update.
Zojuist build 10162 (nl-nl) schoon op mijn PC geïnstalleerd (geen virtual pc dus). Wat mij opvalt (dat was bij vorige builds ook al zo) is dat de IconVerticalSpacing standaard op -1656 staat in plaats van het normale -1125. Er is dan veel te veel ruimte tussen de iconen dus. Heeft iemand anders hier ook last van? Ook na installatie van de drivers voor mijn videokaart blijft deze grote ruimte bestaan. Uiteraard kun je dit in het register aanpassen, maar ik vraag mij af of dit aan mij ligt of aan de nl-nl 10162-ISO.
[ Voor 35% gewijzigd door Domokun op 07-07-2015 17:59 ]
Bij mij is het alle builds al gewoon normaal.Domokun schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:28:
Zojuist build 10162 schoon op mijn PC geïnstalleerd (geen virtual pc dus). Wat mij opvalt (dat was bij vorige builds ook al zo) is dat de IconVerticalSpacing standaard op -1656 staat in plaats van het normale -1225. Je desktop ziet er dan zo uit:
[afbeelding]
Kortom, veel te veel ruimte tussen de iconen dus. Heeft iemand anders hier ook last van? Het probleem blijft bestaan ook nadat ik drivers voor mijn videokaart heb geïnstalleerd.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Last van gehad, iemand van hier heeft me dan de juiste maten gegeven en dit aangepast in register en al de builds later nog altijd correct gebleven
Ook bij de Nederlandse ISO's? Het lijkt namelijk een fout van alleen de Nederlandse ISO's. De en-us-versie heeft wel de normale waardes als ik deze installeer.
[ Voor 25% gewijzigd door Domokun op 03-07-2015 20:34 ]
Raar dat de Nederlandstalige ISO dan die fout bevat in het register
Oh geen idee, ik heb mijn OS'en eigenlijk altijd in het Engels. Te zien aan de reactie van Dragunov kan het best iets specifieks zijn van de NL-versie.Domokun schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:30:
[...]
Ook bij de Nederlandse ISO's? Het lijkt namelijk een fout van alleen de Nederlandse ISO's. De en-us-versie heeft wel de normale waardes als ik deze installeer.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Okee dat is goed om te weten, ik heb hetzelfde 'probleem' al sinds vele builds geleden. Een NL build geïnstalleerd (in VirtualBox), al had ik al wel vrij snel de system language omgezet naar engels .. maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Nu in de laatste build nog geen verandering.
Ja, best irritant. Maar eens even op de een of andere manier contact opnemen met Microsoft dan maar.
[ Voor 4% gewijzigd door Domokun op 03-07-2015 21:43 ]
Domokun schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:28:
Zojuist build 10162 (nl-nl) schoon op mijn PC geïnstalleerd (geen virtual pc dus). Wat mij opvalt (dat was bij vorige builds ook al zo) is dat de IconVerticalSpacing standaard op -1656 staat in plaats van het normale -1225. Je desktop ziet er dan zo uit:
[afbeelding]
Kortom, veel te veel ruimte tussen de iconen dus. Heeft iemand anders hier ook last van? Ook na installatie van de drivers voor mijn videokaart blijft deze grote ruimte bestaan. Uiteraard kun je dit in het register aanpassen, maar ik vraag mij af of dit aan mij ligt of aan de nl-nl 10162-ISO.
offtopic:
Error (410)
Something went wrong. Don't worry, your files are still safe and the Dropboxers have been notified. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
Error (410)
Something went wrong. Don't worry, your files are still safe and the Dropboxers have been notified. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Net een handige key combo ontdekt. Dubbel klik op een tekst/woord en Alt-c
voor ask Cortana. Super handig.
[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 03-07-2015 23:28 ]
https://opensea.io/seaart
Excuus voor de late reactie, ik ben net terug uit zh.FREAKJAM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:58:
[...]
Wat is er onduidelijk dan? Gabe Aul heeft die blogpost gister juist herschreven. De blogpost van de vrijdag ervoor schepte juist verwarring.
Als je Insider blijft heb je altijd toegang tot preview builds en blijf je geactiveerd op basis van de pre-activated keys in de build en als je uit het Insider programma stapt beland krijg je te maken met datgeen waar elke Windows 7/8 gebruiker nu al mee te maken heeft: Je moet straks beschikken over een genuine Windows 7/8 licentie zodat je gratis kunt upgraden naar RTM en deze kunt activeren met deze licentie. Als je ervoor kiest om Insider te blijven en dus altijd preview builds te draaien, heb je eigenlijk dus geen genuine licentie nodig. Feit dat je preview builds draait is zeg maar eigen risico.
Als je nu al een upgrade hebt gedaan van Windows 7/8 naar een preview build, moet je simpelweg de license key van de preview even invoeren, want anders gebruikt hij je Windows 7/8 licentie.
Wat betreft de licentie, ik ben in oktober over gegaan van W 8.1 naar de Preview en heb mij toen dus ook aangemeld bij het insider programma. Daarna heb ik Windows 10 preview zeker wel 20x geherinstallleerd edoch steeds onder mijn 1e insider aanmelding. En dat blijft dus gewoon werken.
Dit was in build 10074 al aan de orde; ik heb eerder een bericht hierover geplaatst. Hier nog eens:Raven schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:35:
[...]
Domokun schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:28:
Zojuist build 10162 (nl-nl) schoon op mijn PC geïnstalleerd (geen virtual pc dus). Wat mij opvalt (dat was bij vorige builds ook al zo) is dat de IconVerticalSpacing standaard op -1656 staat in plaats van het normale -1225. Je desktop ziet er dan zo uit:
Betreffende Windows register (regedit)
de afstand tussen de diverse tiles or iconen
kun je instellen door in de opdrachtprompt
regedit te typen
ga dan naar
Hkey_Current_User
Control Panel
Desktop
Window Metric
Icon spacing (-860)
Icon vertical (-850)
-
de waardes zijn richt getallen, enig experimenteren ermee kan geen kwaad
ingesteld op 7 apr 2015 in Windows 10
[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 04-07-2015 06:46 ]
Betse Tweakers,
Goede morgen allemeaal op dez\e hete dag (in wording). Ik heb alleen 2 vragen :
Werkt de Leap motion controller (standaard) met windows 10 en hoe zit het met volledige ondersteuning van de MS Kinect sesor 2.0 voor windows ?
(PS al iemand op een Rampage IV Exteme Moederbord getest ?)
Werkt de Leap motion controller (standaard) met windows 10 en hoe zit het met volledige ondersteuning van de MS Kinect sesor 2.0 voor windows ?
Hopelijk heb je niet iets ernstig gehad kerel, in ieder geval beterschap. Het is mij nu alleen nog steeds niet duidelijk wat jij onduidelijk vindt?racinfo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 06:40:
[...]
Excuus voor de late reactie, ik ben net terug uit zh.
Wat betreft de licentie, ik ben in oktober over gegaan van W 8.1 naar de Preview en heb mij toen dus ook aangemeld bij het insider programma. Daarna heb ik Windows 10 preview zeker wel 20x geherinstallleerd edoch steeds onder mijn 1e insider aanmelding. En dat blijft dus gewoon werken.
is everything cool?
Hoi Dr.Jake,Dr.Jake schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 07:33:
Betse Tweakers,
Je kan de ISO downloaden en het zelf testen.
Groet,
Een Tweaker
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ramon schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:05:
[...]
Hoi Dr.Jake,
Groet,
Een Tweaker
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ramon schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:05:
[...]
Hoi Dr.Jake,
Groet,
Een Tweaker
Lekker behulpzaam he ?
Je bent zeker Karmakeizer Microsoft geworden en nu "draag je je nieuwe kleren"
Ik heb die hardware (Leap Motion of MS Kinect 2.0 for windows) nog niet en wil graag weten welke ik als eerste kan aanschaffen.
Maar wel alvast een bestelling via het icoon op mijn taakbalk (in windows 7 ulitimate) voor windows 10 (pro) gedaan.
Dus iemand nog hier die echt wil helpen ???
de vraag hier : Doet de Leap motion en/of de MS Kinect 2.0 sensor het (meteen) in windows 10 ?
PS: Iemand een Rampage IV extreme systeem er al op draaien ?
[ Voor 13% gewijzigd door Dr.Jake op 04-07-2015 10:49 ]
Ramon heeft echter wel een punt. ISO is vrij te downloaden. Succes zou ik zeggen.Dr.Jake schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:43:
[...]
![]()
Lekker behulpzaam he ?![]()
Je bent zeker Karmakeizer Microsoft geworden en nu "draag je je nieuwe kleren"(ik neem aan men kent dat oude sprookje nog )
Ik heb die hardware (Leap Motion of MS Kinect 2.0 for windows) nog niet en wil graag weten welke ik als eerste kan aanschaffen.
Maar wel alvast een bestelling via het icoon op mijn taakbalk (in windows 7 ulitimate) voor windows 10 (pro) gedaan.
Dus iemand nog hier die echt wil helpen ???![]()
de vraag hier : Doet de Leap motion en/of de MS Kinect 2.0 sensor het (meteen) in windows 10 ?
PS: Iemand een Rampage IV extreme systeem er al op draaien ?
Hij heeft een punt, maar het heeft voor Dr. Jake geen zin om de iso te downloaden en te proberen omdat hij de hardware nog niet heeft om het te kunnen testen...Squ1zZy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:58:
[...]
Ramon heeft echter wel een punt. ISO is vrij te downloaden. Succes zou ik zeggen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik weet niet wat je met die quote hebt gedaan, maar dat is niet mijn berichtracinfo schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 06:44:
[...]
Dit was in build 10074 al aan de orde; ik heb eerder een bericht hierover geplaatst. Hier nog eens:
Betreffende Windows register (regedit)
de afstand tussen de diverse tiles or iconen
kun je instellen door in de opdrachtprompt
regedit te typen
ga dan naar
Hkey_Current_User
Control Panel
Desktop
Window Metric
Icon spacing (-860)
Icon vertical (-850)
-
de waardes zijn richt getallen, enig experimenteren ermee kan geen kwaad
ingesteld op 7 apr 2015 in Windows 10
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb een vraag over de versie van Windows 10 die je krijg: als je nu bijvoorbeeld Windows 7 enterprise hebt, wordt dat dan gratis geüpgraded naar Windows 10 enterprise?
Nee, Enterprise is uitgesloten van de gratis update.Toad schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:21:
Ik heb een vraag over de versie van Windows 10 die je krijg: als je nu bijvoorbeeld Windows 7 enterprise hebt, wordt dat dan gratis geüpgraded naar Windows 10 enterprise?
De tiid hâldt gjin skoft.
Bedankt voor het antwoord. Geldt het wel voor andere versies zoals de pro?PDZ schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:26:
[...]
Nee, Enterprise is uitgesloten van de gratis update.
http://answers.microsoft....e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9 (ja)Toad schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Geldt het wel voor andere versies zoals de pro?
Heb nog een Acer Iconia Tab W500 liggen. Origineel geleverd met Win7, later geupgraded naar Win8(.1) dmv clean install.
Draait prima.
Echter met Win10 (32-bit) best wel laggy. Kan dat komen door een debugger wat in de TP's meedraait en wat de boel niet zo snappy maakt?
Draait prima.
Echter met Win10 (32-bit) best wel laggy. Kan dat komen door een debugger wat in de TP's meedraait en wat de boel niet zo snappy maakt?
Technische Specificaties
CPU/SoC : AMD C50
Aantal cores: Dual Core
Klokfrequentie: 1GHz
Videokaart: ATI Radeon(TM) HD 6250 Graphics
Moederbordchipset: AMD A50M Fusion
Geheugengrootte: 2GB
Geheugentype: DDR3 (SODIMM)
Opslagcapaciteit: 32GB
Opslagtype: Solid State Disk
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Dat bleek alleen niet uit zijn eerste post.Swerfer schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Hij heeft een punt, maar het heeft voor Dr. Jake geen zin om de iso te downloaden en te proberen omdat hij de hardware nog niet heeft om het te kunnen testen...
Het lijkt mij verder onwenselijk om hier een "Werkt Windows 10 met hardware X" topic van te maken.... dan kunnen we bezig blijven.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Misschien een domme vraag, maar heb je al gelijk performance winst door DirectX 12 als je de laatste build (en bijbehorende drivers) installeert?
Ik hoop het. Mijn Asus Vivotab Smart (destijds geleverd met Windows 8.1, wat prima draaide) draait nu ook op W10 en deze is idd afschuwelijk traag (terwijl er een redelijk 'snelle' 1,83ghz Atom processor inzit). MS zal dit moeten fixen omdat de W8.1 tablets net op beginnen te komen (ofja, in de zin dat je ze meer ziet in-the-wildMelvinB schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:35:
Heb nog een Acer Iconia Tab W500 liggen. Origineel geleverd met Win7, later geupgraded naar Win8(.1) dmv clean install.
Draait prima.
[...]
Jups....draait erg goedSqu1zZy schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 07:26:
[...]
Heb je build 10162 ISO op je Surface draaien?
Verwijderd
Dat gaat nogal een vaart ineens O.o
Build #10162 al?

Dat wordt deze namiddag een tijdje iets anders doen terwijl dat geinstalleerd wordt.
Zorgt dit niet voor fragmentatie van al je files als je om de x dagen een quasie nieuw OS ingestalleert over het vorige? Bij Linux is dat niet zo'n probleem, maar bij Windows heb ik me daar altijd vragen bij gesteld. Misschien omdat het OS updaten altijd veel langer duurt ook. Van OpenSUSE 12.3 naar 13.1 gaan is een kwestie van een 20 minuutjes. Bij Windows duurt het vaak 1 à 2 uur lijkt me.
Build #10162 al?

Dat wordt deze namiddag een tijdje iets anders doen terwijl dat geinstalleerd wordt.
Zorgt dit niet voor fragmentatie van al je files als je om de x dagen een quasie nieuw OS ingestalleert over het vorige? Bij Linux is dat niet zo'n probleem, maar bij Windows heb ik me daar altijd vragen bij gesteld. Misschien omdat het OS updaten altijd veel langer duurt ook. Van OpenSUSE 12.3 naar 13.1 gaan is een kwestie van een 20 minuutjes. Bij Windows duurt het vaak 1 à 2 uur lijkt me.
Build 10162 is er alweer 2 dagen, het gaat inderdaad hard. Build 10163 is ook al onderweg zegt men. Een upgrade duurt bij mij trouwens max 30 minuten (SSD). Ik draai na elke upgrade disk cleanup om oude installaties te verwijderen.
is everything cool?
Ik heb hem ook draaien. Draait inderdaad goed. Calender (dat het niet te zien is welke dag) is gefixed, Hyper-V remote tools installeren ging in 1x goed, Edge crashed stuk minder, firmware installeerde nu wel (kreeg steeds de melding dat het niet lukte) etc.
Ben erg content met mijn Surface Pro 3 i.c.m. Windows 10...
Pff, dr kan er maar 1 de echte keizer zijnDr.Jake schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:43:
[...]
![]()
Lekker behulpzaam he ?![]()
Je bent zeker Karmakeizer Microsoft geworden en nu "draag je je nieuwe kleren"(ik neem aan men kent dat oude sprookje nog )
Of bespeur ik daar wat jaloersheid
ja maar ik dacht dat ik een gewone/normale vraag stelde en daar ook gewoon (ja of nee of ander miscchien nog 'weet ik niet/onbekend') als antwoord op zou kunne verwachten ipv. "do it yourself". dan had ik met de vraag hier ook kunnen besparen.Ramon schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:41:
[...]
Dat bleek alleen niet uit zijn eerste post.
Het lijkt mij verder onwenselijk om hier een "Werkt Windows 10 met hardware X" topic van te maken.... dan kunnen we bezig blijven.
Het beleid van GoT is toch wel een beetje dat je eerst zelf actie onderneemt en dingen uitzoekt voordat je hier een vraag stelt
Mocht je dat al gedaan hebben en niets hebben kunnen vinden, kun je dat er altijd nog bij vermelden in je post.
[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 04-07-2015 14:20 ]
is everything cool?
Waarom gelijk zo een fatale vraag er bij stellen? Voornamelijk zijn het de fouten, maar idd het is óók me nog niet thuis voelen in 10. Maar nooit overstappen, pff zal echt wel moeten, ja als W11 over 2 jaar uitkomt is overslaan een optie, maar ze hebben al gezegd, dat ze nu alleen nog maar met 10 doorgaan (en dan updates daarop, ala osX).FREAKJAM schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:18:
Vraag jezelf wel eerst goed af, zijn het echt fouten waar je je aan irriteert of zijn het functionele wijzigingen. Als het het laatste is, dan zul je waarschijnlijk nooit de overstap maken naar Windows 10.
localhost inschakelen voor Edge wil niet lukken:
volgens http://dev.modern.ie/platform/faq/how-can-i-debug-localhost zou het moeten zijn:
CheckNetIsolation LoopbackExempt -a -n=Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe
of via about:flags in latere versies, maar beide opties werken niet. Weet iemand hoe ik localhost kan bekijken in Edge?
volgens http://dev.modern.ie/platform/faq/how-can-i-debug-localhost zou het moeten zijn:
of via about:flags in latere versies, maar beide opties werken niet. Weet iemand hoe ik localhost kan bekijken in Edge?
Op een andere poort heeft het bij mij wel gewerkt, maar niet zonder poort (of poort 80). Ik kan het nu echter niet testen, maar ik had er ook wat issues mee. Vraag me af of de oude fixes nog werken.ido schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:19:
Helaas, ook met bijv. poort 8080 pakt Edge het niet.Martinspire schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:24:
[...]
Op een andere poort heeft het bij mij wel gewerkt, maar niet zonder poort (of poort 80). Ik kan het nu echter niet testen, maar ik had er ook wat issues mee. Vraag me af of de oude fixes nog werken.
Verwijderd
Ik draai het weliswaar op een wat oudere laptop... Reken toch zo'n jaar of 7. Al bij al ben ik wel tevreden met het resultaat. Ik ben wel aan het overwegen om alsnog te dualbooten met Linux, maar voorlopig heb ik er nog niet echt behoefte aan gehad. 't geeft me trouwens de mogelijkheid om terug eens Visual Studio (Express) e.d. tools te bekijken :-)FREAKJAM schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:56:
Build 10162 is er alweer 2 dagen, het gaat inderdaad hard. Build 10163 is ook al onderweg zegt men. Een upgrade duurt bij mij trouwens max 30 minuten (SSD). Ik draai na elke upgrade disk cleanup om oude installaties te verwijderen.
Goed idee trouwens van die cleanup! Vanavond ook eens uitvoeren.
Je kan tegenwoordig gratis de volledige Visual Studio installeren. Je moet daarvoor de 'Community edition' downloaden. Veel meer (debug-) mogelijkheden dan de voormalige 'Express editions' en natuurlijk volledig aangepast op Windows 10 (mobile) met alle api's en een W10M emulator...Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:04:
[...]
't geeft me trouwens de mogelijkheid om terug eens Visual Studio (Express) e.d. tools te bekijken :-)
Net build 10162 geïnstalleerd, die draait na de updates vloeiend op de W500. Stond nog 10130 op, misschien dat het daar aan lag.brick5492 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:38:
[...]
Ik hoop het. Mijn Asus Vivotab Smart (destijds geleverd met Windows 8.1, wat prima draaide) draait nu ook op W10 en deze is idd afschuwelijk traag (terwijl er een redelijk 'snelle' 1,83ghz Atom processor inzit). MS zal dit moeten fixen omdat de W8.1 tablets net op beginnen te komen (ofja, in de zin dat je ze meer ziet in-the-wild) en zou er heel slecht aan doen om een slechte W10 ervaring te geven op tablets. W10 is erop of eronder voor MS, en die kans moeten ze niet verpesten (wat waaarschijnlijk ook niet zal gebeuren) .
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Bij mij gaat Edge niet goed om met sites die een certificaatmelding genereren. In plaats van de melding en de keuze om wel of niet door te gaan verschijnt er alleen een lege pagina. In IE werkt dat wel gewoon.ido schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:19:
Check ff of dat niet gewoon het probleem is
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heeft er iemand zicht op hoe het straks met de driver ondersteuning zal gaan als windows 10 uitkomt. Ik heb mij aangemeld voor de gratis update maar toch ben ik huiverig om in de eerste 2/3 weken van de launch al te updaten vanwege support. Ik kan mij niet zo goed meer herinneren hoe dit met windows 8 was toendertijd.
Voordat je upgrade wordt gecontroleerd of je hardware wordt ondersteund en of je extra drivers achteraf moet installeren. Zie ook hier: http://answers.microsoft....22-41cb-9bfa-2ae29decc8f8Talezz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 18:51:
Heeft er iemand zicht op hoe het straks met de driver ondersteuning zal gaan als windows 10 uitkomt. Ik heb mij aangemeld voor de gratis update maar toch ben ik huiverig om in de eerste 2/3 weken van de launch al te updaten vanwege support. Ik kan mij niet zo goed meer herinneren hoe dit met windows 8 was toendertijd.
10162 werkt voor mij prima op zowel mijn Surface Pro 3, Venue 8 Pro en vaste pc. Hoefde voor geen van drieën losse drivers te installeren. Het begint nu echt ergens op te lijken. Ook de Exchange-problemen met werkmail zijn opgelost (die kon ik voorheen niet toevoegen).
Ik moet enkel iedere keer me Razer drivers opnieuw installeren voor me toetsenbord en muis
Ik moet helaas terug naar Windows 8, ik heb een overheating probleem met mijn i7 4790k bij hoge load van de CPU. Ik kan op Windows 10 XTU ( Intel Extreme Tuning Utility ) niet installeren en dus mijn probleem niet verhelpen. Daar baal ik van zeg : (
https://communities.intel.com/docs/DOC-23517
https://communities.intel.com/docs/DOC-23517
Al geprobeerd in compatiblity mode?
is everything cool?
Al van alles geprobeerd helaas, zit nu op Windows 8 , het is wachten op een versie van XTU die compatible is met Windows 10...zuchtFREAKJAM schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:01:
Al geprobeerd in compatiblity mode?
Zonder die tool moet ie toch ook niet overheaten? Of run je met dit warme weer ook nog eens zware applicaties/games? Misschien investeren in betere koeling?Rickpm1 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:25:
[...]
Al van alles geprobeerd helaas, zit nu op Windows 8 , het is wachten op een versie van XTU die compatible is met Windows 10...zucht
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2015 22:38 ]
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier Tweakers die gebruikmaken van Windows 10 i.c.m. Logitech Gaming Software (en bijbehorende producten)?
Ik ben namelijk bang dat bij de overstap naar Windows 10 eind juli/begin augustus de driver support vanuit Logitech bagger is. Windows 8.1 wordt nu ook niet optimaal ondersteund, waardoor ik nu 6 van de 10 boots de service 'LGCore' moet stoppen en opnieuw moet starten (i.v.m. de driver die niet wordt geladen).
Ik ben namelijk bang dat bij de overstap naar Windows 10 eind juli/begin augustus de driver support vanuit Logitech bagger is. Windows 8.1 wordt nu ook niet optimaal ondersteund, waardoor ik nu 6 van de 10 boots de service 'LGCore' moet stoppen en opnieuw moet starten (i.v.m. de driver die niet wordt geladen).
Draai hier de windows 10 beta al een paar maanden en gebruik een G15 + G502 incl logitech gaming software en nergens last van.Yonix schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:46:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier Tweakers die gebruikmaken van Windows 10 i.c.m. Logitech Gaming Software (en bijbehorende producten)?
Helemaal mee eens, de processor zou niet moeten overheaten maar het gebeurt alleen bij hoge CPU load ( stress testing ) , ik monitor ingame altijd temperaturen en speelde games zoals BF4 bijv. met 60/65 graden. Ik heb een overclock en daar kon ik mee leven, totdat ik met een emulator ging spelen die heel veel vroeg van mijn CPU, de temperaturen schoten direct naar de 90/95. Dit bleek een probleem bij de i7 4790k waarbij energieinstellingen niet goed stonden. Dit heb ik nu gecorrigeerd met XTU en onder full load met prime95 komt die niet boven de 60 uit. Een stuk beter dus! Nu nog even wachten wanneer Windows 10 XTU gaat ondersteunen.Martinspire schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:37:
[...]
Zonder die tool moet ie toch ook niet overheaten? Of run je met dit warme weer ook nog eens zware applicaties/games? Misschien investeren in betere koeling?
Overclock in de bios verwijderen?Rickpm1 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:04:
[...]
Helemaal mee eens, de processor zou niet moeten overheaten maar het gebeurt alleen bij hoge CPU load ( stress testing ) , ik monitor ingame altijd temperaturen en speelde games zoals BF4 bijv. met 60/65 graden. Ik heb een overclock en daar kon ik mee leven, totdat ik met een emulator ging spelen die heel veel vroeg van mijn CPU, de temperaturen schoten direct naar de 90/95. Dit bleek een probleem bij de i7 4790k waarbij energieinstellingen niet goed stonden. Dit heb ik nu gecorrigeerd met XTU en onder full load met prime95 komt die niet boven de 60 uit. Een stuk beter dus! Nu nog even wachten wanneer Windows 10 XTU gaat ondersteunen.
Heb uiteraard getest met zowel overclock als default settings, beide leverde een abnormaal hoge temperatuur op.
op mijn laptop wort het met build 162 ook wel erg heet.. kan me vergissen, maar komt volgens mij niet alleen van het hete weer...
installeren ging wel perfect verder.
ik had dualboot windows 10130, die ik nu als gebruiksOS heb, en daarnaast had ik 10147, welke ik via de iso mounten heb vervangen door 10162. alleen nog steed gedoe met de videokaart / resolutie..
installeren ging wel perfect verder.
ik had dualboot windows 10130, die ik nu als gebruiksOS heb, en daarnaast had ik 10147, welke ik via de iso mounten heb vervangen door 10162. alleen nog steed gedoe met de videokaart / resolutie..
[ Voor 48% gewijzigd door engelbertus op 05-07-2015 01:45 ]
Het is vast betreuringswaardig maar na de laatste narcose weet ik nu ook niet meer waar ik het over hadFREAKJAM schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:25:
[...]
Hopelijk heb je niet iets ernstig gehad kerel, in ieder geval beterschap. Het is mij nu alleen nog steeds niet duidelijk wat jij onduidelijk vindt?
-- verwijderd ---
[ Voor 96% gewijzigd door racinfo op 05-07-2015 07:52 ]
Bij mij draait nu alles prima op een HP Stream 11, enige wat niet goed werkt is Plex (via windows store) als ik hem als programma installeer doet hij het prima. Dit was op windows 8 geen probleem maar goed misschien dat er in de app iets niet helemaal goed is nog.
Verwijderd
Bedankt voor de tipSwerfer schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Je kan tegenwoordig gratis de volledige Visual Studio installeren. Je moet daarvoor de 'Community edition' downloaden. Veel meer (debug-) mogelijkheden dan de voormalige 'Express editions' en natuurlijk volledig aangepast op Windows 10 (mobile) met alle api's en een W10M emulator...
Dat ga ik vandaag zeker eens installeren ^^
Momenteel heb ik Visual Studio Express 2013 erop staan. Op zich is het toch ook al een aardige devsuite :-)
Zijn er nog mensen die dit hebben in hun startmenu? Of is het iets dat je best kunt aangeven als bug?
Eerst dacht ik dat het de store zou opstarten, maar het doet eigenlijk niks.

Mail & Store blijven overigens maar laden zonder vooruitgang.
Heb ik ook staan, maar ook BingTravel erbij.
Hoe werkt Cortana eigenlijk in een Nederlandse Windows 10? Is het net als WP8 zo dat er dan geen spoor van Cortana te bekennen valt of is deze gewoon beschikbaar?
Hoop eigenlijk dat Cortana dan gewoon in het Engels te gebruiken is.
Cortana is met regio op NL gewoon een zoekbalk zoals Windows 8. Pas met een regio ingesteld op een van de ondersteunde (zoals de VS) wordt Cortana echt Cortana.somers1234 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:28:
Hoe werkt Cortana eigenlijk in een Nederlandse Windows 10? Is het net als WP8 zo dat er dan geen spoor van Cortana te bekennen valt of is deze gewoon beschikbaar?
Patient gamer
Meer mensen last van 10162 taskmanager (het proces zelf) voortdurend op 100%?
Terwijl process explorer een system idle van 90% geeft
Terwijl process explorer een system idle van 90% geeft
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Rechtermuisknop op die gebroken link en kiezen om te deinstallerenVerwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:12:
[...]
Bedankt voor de tip
Dat ga ik vandaag zeker eens installeren ^^
Momenteel heb ik Visual Studio Express 2013 erop staan. Op zich is het toch ook al een aardige devsuite :-)
Zijn er nog mensen die dit hebben in hun startmenu? Of is het iets dat je best kunt aangeven als bug?
Eerst dacht ik dat het de store zou opstarten, maar het doet eigenlijk niks.
[afbeelding]
Mail & Store blijven overigens maar laden zonder vooruitgang.
Dat werkt bij mij pas sinds de laatste build 10162 weer.Dragunov schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:49:
[...]
Rechtermuisknop op die gebroken link en kiezen om te deinstalleren
Hier ook, dus start menu is nu volledig opgekuist van achtergebleven apps die toch niet meer werken (van Store gehaald en/of vervangen door andere apps)
Ik denk dat dat eerder een heel specifieke bug/incompatabiliteit met jouw configuratie is. Ik draai hier ook Win8.1, met een Logitech G602 muis en G910 Orion Spark keyboard en de Logitech software draait hier probleemloos.Yonix schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:46:
Heb je dit probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde op mijn pc.red_arrow schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:21:
Ik heb de standaard foto app veranderd naar Windows Photo Viewer (zie plaatje).
[afbeelding]
Echter als ik nu dubbelklik word de foto geopend met het dialoogvenster "Afdrukken" (printer)
Meer mensen die dat hebben?
[afbeelding]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Weet iemand of dit:
Uiteindelijk nog gaat veranderen bij final release?
Momenteel verwijst de link naar deze pagina:
http://answers.microsoft....1e-4d8e-a8b3-6ebf717e69d9
Ik heb namelijk geüpgrade vanaf een geldige windows 7 pro licentie.
Maar ik heb niet zo veel zin, om dat terug te draaien op de 29e om vervolgens weer te upgraden.
Maar ik heb niet zo veel zin, om dat terug te draaien op de 29e om vervolgens weer te upgraden.
My 2 cents:
ik zou maar zin maken, want hoe weet je hoe het precieze upgrade-proces gaat, meer specifiek, hoe weet je of je W7key (daar gaat het om toch?) nu al goed in Ms' systeem staat als zijnde W10.
Ik neem aan dat hier op de 29e langskomt, evenals op de FP, wat de precieze gang van zaken is, en wat hier en daar een haakje of oog is.
ik zou maar zin maken, want hoe weet je hoe het precieze upgrade-proces gaat, meer specifiek, hoe weet je of je W7key (daar gaat het om toch?) nu al goed in Ms' systeem staat als zijnde W10.
Ik neem aan dat hier op de 29e langskomt, evenals op de FP, wat de precieze gang van zaken is, en wat hier en daar een haakje of oog is.
[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 05-07-2015 23:00 ]
Bij RTM zul je het kunnen aanpassen. Nu nog niet, want er is nog geen officiële versie om naar terug te gaanjwd42 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:41:
Weet iemand of dit:[afbeelding]
Zoiets dacht ik al, maar wilde toch even de mening van anderen vragen.Martinspire schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:48:
[...]
Bij RTM zul je het kunnen aanpassen. Nu nog niet, want er is nog geen officiële versie om naar terug te gaan
Het schijnt vaker voor te komen en op internet zijn er meerdere gebruikers die klagen over een incompatibiliteit tussen Windows 8.1 en de Logitech Gaming Software.Wildfire schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Ik denk dat dat eerder een heel specifieke bug/incompatabiliteit met jouw configuratie is. Ik draai hier ook Win8.1, met een Logitech G602 muis en G910 Orion Spark keyboard en de Logitech software draait hier probleemloos.
Daarnaast is het ook jammer om te zien dat Logitech nog steeds geen 'dedicated driver' heeft uitgebracht voor Windows 8.1, want voor veel gebruikers zijn de problemen ontstaan bij de upgrade naar Windows 8.1.
Maar goed, ik wacht het af tot Windows 10.
Je moet juist uit het Insider Program stappen om uiteindelijk te kunnen upgraden naar RTM samen met je licentie sleutel van Windows 7. Als je dit niet doet blijf je namelijk een insider en blijf je toegang behouden tot de preview builds van Windows 10. (ook na 29 juli).jwd42 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:41:
Weet iemand of dit:[afbeelding]
“I want to opt out of the Windows Insider Program on 7/29.” If you decide to opt-out of the program and upgrade to the 7/29 build you will be subject to exactly the same terms and conditions that govern the offer* that was extended to all Genuine Windows 7 and 8.1 customers. This is not a path to attain a license for Windows XP or Windows Vista systems. If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activated, but if not, you will be required to roll back to your previous OS version or acquire a new Windows 10 license. If you do not roll back or acquire a new license the build will eventually expire.
[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 05-07-2015 23:24 ]
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ