Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:24
Freak je roelt, het was dus Sidebar.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Sjah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:04:
Hebben meer mensen in opstarten tab van taakbeheer dit: staat een Program entry in, die Program heet, rechtsklikken en naar locatie gaan is uitgegrijst.
Heb al in de registry gekeken of er ijets in Run stond maar niks, maar misschien dat iemand nog iets anders weet. Jup klinkt als Malware, maar ik install echt never cracks etc.
Alleen Microsoft OneDrive bij mij...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41

_Arthur

blub

Swerfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:35:
Alleen Microsoft OneDrive bij mij...
Ook die heeft gewoon een normale naam bij mij (OS Engelse taal).

Mogelijk dat jullie NL draaien en de vertalingen (nog) niet correct zijn.

• Sjah
* Sjah bevestigt dat hij NL draait

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Even a.d.h.v.: http://www.zdnet.com/arti...s-10-upgrade-into-an-iso/

Zal je tijdens de installatie gewoon een Win7 of 8(.1) key in kunnen vullen nadat Win10 officieel uit is?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2015 18:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D4NG3R schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:23:
Even a.d.h.v.: http://www.zdnet.com/arti...s-10-upgrade-into-an-iso/

Zal je tijdens de installatie gewoon een Win7 of 8(.1) key in kunnen vullen nadat Win10 officieel uit is?
Afgaand op 't W8.1 met 8.0 key probleem, nee :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vraag mij af wat dan de bedoeling gaat worden.. Windows 10 komt er schoon op of ik blijf nog wel even bij 8.1 steken totdat er workarounds zijn. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Inderdaad!

Gaat goed vooruit nu, hopelijk zijn onbestaande apps in het start menu ook gefixt.

Maar is een goed teken, hopelijk komt die nog deze avond!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://microsoft-news.com...-build-10162-to-insiders/
"Microsoft has just released Windows 10 Build 10162 to Insiders."

Eens kijken of er al wat binnen komt druppelen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 00:51

joeri1

Cloud Engineer

Een vraagje, ik draai Windows 10 in VMware en las zojuist dat "insiders" als eerste de upgrade naar 10 krijgen. Geld dat dan voor mijn Windows 8.1 apparaten of voor die VM?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:36
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af ja. Ik draai 'm ook in een VM.

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:35:

Preparing to install updates hier..

• _Arthur

_Arthur

blub

Raven schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:35:
Hier komt ie al binnen 8)

• Swerfer
Downloading 10162

Kan niet eens meer echt testen zo snel volgen de builds elkaar op ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

En nu weer Downloading :? Nou ja het zal wel.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:41:
En nu weer Downloading :? Nou ja het zal wel.
Jup, kennelijk installeert ie stiekem iets vooraf ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:39:
[...]

Preparing to install updates hier..
"your device is up to date". Zo nog maar eens wisselen tussen fast/slow/fast ring, helpt soms :P

Oscar Wilde

• Dragunov
Op beide systemen aan het downloaden

• Swerfer
Preparing to install update 100%

Restarting, tot over een minuut of 30 (waarom moet dit steeds zo lang duren :( )

Verwijderd

Swerfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:05:
Preparing to install update 100%

Restarting, tot over een minuut of 30 (waarom moet dit steeds zo lang duren :( )
Ik ben in totaal zo'n uur bezig. Mijn laptop heeft niet zoveel haast :+ (Er zit maar een Intel n2830 in).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb net maar ergens de esd gedownload, nu even omzetten naar iso en dan maar updaten. 10159 ziet de nieuwe namelijk niet :/

Oscar Wilde

• Dragunov
Dragunov schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:33:
Bij alle apps staan er nog paar zaken die eigenlijk weg mogen.

@ winstore... en zo van die zaken, Bijwerken... staat er ook nog altijd tussen, zal iets te maken hebben met de Store, bepaalde apps die niet gevonden worden in Store kan ik ook er niet van krijgen als ik klik op Uit de lijst verwijderen
Gefixt in laatste build!!!

Entries kan je nu verwijderen uit Start Menu, al bestaan ze niet meer als app.

Mooi, mooi, mooi!!!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:49
weet iemand wat er veranderd is in de nieuwe build

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ravw schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:34:
weet iemand wat er veranderd is in de nieuwe build
Als je op een van de links klikt die op de vorige pagina staan ;) , dan lees je dit: "The latest build doesn’t come with any new feature, however, it focuses on bug fixes and performance improvements."

edit: Upgrade inmiddels gestart mbv naar iso omgezette esd. Vereiste overigens esd-decrypter-wimlib-5_0 , oudere versies hebben niet de goede rsa-key.

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 02-07-2015 20:46 ]

Oscar Wilde

• ravw
Raven schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:36:
[...]

Als je op een van de links klikt die op de vorige pagina staan ;) , dan lees je dit: "The latest build doesn’t come with any new feature, however, it focuses on bug fixes and performance improvements."

edit: Upgrade inmiddels gestart mbv naar iso omgezette esd. Vereiste overigens esd-decrypter-wimlib-5_0 , oudere versies hebben niet de goede rsa-key.
oke mooi dus niet weer dingen die veranderd worden dus nu maar hopen dat hij sneller op zal starten 1 min 20 vind ik veel tegen over wat ik met 50 sec bij W8.1

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51
• fbl_impressive Professional 10162 - Error 0x8024001e

control alt oeps deleted

• _Arthur

_Arthur

blub

cazzie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:50:
• fbl_impressive Professional 10162 - Error 0x8024001e
Sorry, de helpdesk is gesloten sinds 17:00u.

Probeer het morgen nog eens een keer.

• Swerfer
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:07:
[...]

Ik ben in totaal zo'n uur bezig. Mijn laptop heeft niet zoveel haast :+ (Er zit maar een Intel n2830 in).
Heeft bij mij al met al ook meer dan een uur geduurd...

Edit:

En Phone Companion crashed nog steeds ;) Ach ja, nog een maandje...

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 02-07-2015 20:59 ]

Verwijderd

Swerfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Heeft bij mij al met al ook meer dan een uur geduurd...

...
Ik moet nog rebooten, maar nu even niet :P

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51
fixed: command prompt (admin)
* net stop wuauserv
* net start wuauserv
exit promt en we doen weer mee ;p

control alt oeps deleted

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:59:
[...]

Ik moet nog rebooten, maar nu even niet :P
Reboot is ie nu aan het doen hier, "upgrading windows" :)

Oscar Wilde

• Swerfer
In de store een download van een app zonder naam en afbeelding van 4.7 MB waarvan de download niet wil starten...

Edit 1:

Bij het klikken op de mail icon in de taskbaar opende de store en moest ik mail opnieuw installeren...

Edit 2:

En weer (nog steeds) de Firmware update van mei in Windows Update voor mijn SP3...

[ Voor 50% gewijzigd door Swerfer op 02-07-2015 21:11 ]

Verwijderd

Heeft iemand de Nederlandse ISO van de nieuwe build? Windows Update ziet hem namelijk niet.
Arfman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:04:
Is er ook een manier om het "echte" Start menu weer terug te krijgen? Nu is alles alfabetisch gesorteerd maar dat werkt imho gewoon compleet bagger. Ik wil gewoon weer de mapjes terug met de bedrijfsnaam van de softwareleverancier zoals in Windows 7. Mogelijk?
In build 10162 zijn er mapjes met bedrijfsnaam zeg maar in het startmenu. Dus je wens is uitgekomen :+
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:23:
Heeft iemand de Nederlandse ISO van de nieuwe build? Windows Update ziet hem namelijk niet.
De ISO komt pas officieel later, dat staat letterlijk in het bronartikel.
We haven’t forgotten about Windows Insiders in the Slow ring either – we’re looking at Build 10162 as a candidate and unless we see any issues emerge in the Fast ring we’ll look to publish it to Slow (with ISOs) early next week.

[ Voor 40% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 21:31 ]

is everything cool?

• Ramon
  • Laatst online: 01:35
Ik heb recent build 10130 opnieuw geinstalleerd in mijn VM omdat mijn oude VM niet meer van Slow ring af wilde. Nu krijg ik dus helemaal geen updates meer en blijf ik op build 10130 zitten (hij blijft nu wel op Fast staan). Nou was er ergens een pagina met dingen die je kon proberen om WU weer aan de praat te slingeren, maar ik kan die pagina niet meer vinden. Weet iemand waar ik die pagina kan vinden? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Windows Update service stopzetten, c:\windows\softwaredistribution leeg maken, service starten.

Andere optie: Microsofts FixIt tooltje, https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058

Oscar Wilde

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:29:

[...]

De ISO komt pas officieel later, dat staat letterlijk in het bronartikel.

[...]
De officiele wel ja maar net als met de vorige build kunnen andere mensen ook een ISO maken.
Op een systeem heeft tijdens de upgrade van build 10159 naar build 10161 ineens 69GB aan logfiles gegenereerd. Kreeg opeens de melding "We found some issues. Select this message to fix and finish updating". Vervolgens wordt er een soort van tool gestart waarmee je diskruimte kunt schonen.

"We need 5.00GB of space on the drive C:\ for the upgrade. To make space available for the upgrade remove any files and apps that you no longer need or try on of the options:"
  • Use Disk Cleanup to free up space
  • Choose another drive or attach an external drive with 13GB available.
Wel goed dat ze deze extra check nu ingebouwd hebben. Ook tof dat je een andere drive naast C: kunt gebruiken om de update te cachen. Nu nog even zien waarom hij 69GB aan logfiles heeft gegenereerd in de map C:\Windows\Logs\dosvc (281.257 *.etl files) :o

edit:
blijkbaar ben ik niet de enige.
In short; Set 'Delivery Optimisation' service to disabled and reboot Set 'Updates from more than one place' to disabled and attempt to download 10162 as this may resolve the issue. I'll try to update once 10162 is installed.
Snel logs verwijderen op de volgende manier via cmd:
DEL /F /S /Q /A "C:\Windows\Logs\dosvc*"

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 22:15 ]

is everything cool?

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:00:
[...]

De officiele wel ja maar net als met de vorige build kunnen andere mensen ook een ISO maken.
Maar dat kun je zelf ook.

is everything cool?

Verwijderd

Weet ik maar daar heb ik wel het .esd bestand voor nodig en de Nederlandse versie zie ik nog nergens.
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Weet ik maar daar heb ik wel het .esd bestand voor nodig en de Nederlandse versie zie ik nog nergens.
Geduld dus. Misschien deze Twitter in de gaten houden, deze persoon had ook de ESD van 10159 gepost.

is everything cool?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, de apps store heeft nu andere kuren.

21 downloads, de meeste pending en de 4 die aan het "downloaden" zijn, staan stil, gebeurt niks. App store opnieuw gestart, nu staan alle updates er daar 2 of 3 keer in de lijst.

Oscar Wilde

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 07:40
Ondanks alle verwoede pogingen om te upgraden van build 10130 naar 10159, kreeg ik em maar niet binnen in Windows update.
Ook kon ik na een dag zoeken deze nederlandse versie nergens vinden.
Dank aan RJ da costa van tweakers voor het posten van de ISO.
Deze uitgepakt en handmatig geupgrade

Nu wil ik upgraden naar de nieuwste 10162.
Maar ook die upgrade verschijnt in de verre verte niet.
grrr
Gabriel_Knight schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:13:
Ondanks alle verwoede pogingen om te upgraden van build 10130 naar 10159, kreeg ik em maar niet binnen in Windows update.
Ook kon ik na een dag zoeken deze nederlandse versie nergens vinden.
Dank aan RJ da costa van tweakers voor het posten van de ISO.
Deze uitgepakt en handmatig geupgrade

Nu wil ik upgraden naar de nieuwste 10162.
Maar ook die upgrade verschijnt in de verre verte niet.
grrr
Run de troubleshooter voor windows update eens. Dat hielp bij mij ook

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De apps store update inmiddels apps, zij het nogal traag... Gefixed door CMD uit te voeren als Admin en dan
PowerShell:
1
PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}"

Oscar Wilde

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 07:40
Martinspire schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Run de troubleshooter voor windows update eens. Dat hielp bij mij ook
Helaas, maar dat helpt ook niet :(
Windows 10 builds via de Windows update zijn mij niet gegund.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-11 14:31
Ik heb niet de hele topic doorgespit maar is het met de officiele release versie van Windows 10 mogelijk om eenvoudig te downgraden naar Windows 7 als W10 me niet bevalt.

En gaat W10 goed om met hoge resolutieschermen (4K) wat betreft schaalbaarheid?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik zit een beetje met een minidilemma. Heb een nieuwe pc besteld en heb nog een legale OEM licentie van windows 7 klaarliggen voor die nieuwe bak alleen wil daar liever niet meer eerst windows 7 opzetten en dan pas windows 10. De nieuwste preview is die geschikt voor dagelijks gebruik? Lijkt me logischer om die er misschien op te zetten en dan straks eind juli ineenkeer over naar de RTM.

Het voelt zo gaar om met supernieuwe hardware er iets 'ouds' op te zetten...
Told you so :)
spokje schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:05:
Ik zit een beetje met een minidilemma. Heb een nieuwe pc besteld en heb nog een legale OEM licentie van windows 7 klaarliggen voor die nieuwe bak alleen wil daar liever niet meer eerst windows 7 opzetten en dan pas windows 10. De nieuwste preview is die geschikt voor dagelijks gebruik? Lijkt me logischer om die er misschien op te zetten en dan straks eind juli ineenkeer over naar de RTM.

Je moet verplicht eerst upgraden van Windows 7/8.1 naar Windows 10 wil je je legale licentie gebruiken/behouden, dus je hebt geen andere keus helaas. Na de upgrade kun je alsnog een clean install initieren.

[ Voor 65% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 23:12 ]

is everything cool?

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
spokje schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:05:

Ik draai de preview al maanden en heb ondanks een paar irritante bugs ( die er nu allang uit zijn ) nooit iets meegemaakt dat mijn dagelijkse gebruik in de weg stond. Ik verwerk teksten, surf a lot and speel veel games. De huidige build 10162 zal op een paar minor bugs geen problemen opleveren.

• Rickpm1
Na elke upgrade zijn 2 van mijn 4 cores 'geparkeerd' , ik draai een programma om de cores uit deze parkeer modus te halen. Doet Windows dit of is dit iets wat ik in mijn bios heb aanstaan?

• Sjah
spokje: tja ligt er aan wie je het vraagt. Zelf vind ik er nog wel wat foutjes inzitten, net zoveel dat het mij irriteert, ik opteer voor 7. En ook voor nieuwe hardware is 7 niet oud hoor, ja of jij moet met een een Oculus Rift aankomen.

• Rickpm1
FREAKJAM schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Told you so :)

[...]

Je moet verplicht eerst upgraden van Windows 7/8.1 naar Windows 10 wil je je legale licentie gebruiken/behouden, dus je hebt geen andere keus helaas. Na de upgrade kun je alsnog een clean install initieren.
Je kan toch een buildiso op USB / DVD zetten en daarna de versie activeren met een OEM key?
Rickpm1 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:15:
[...]

Je kan toch een buildiso op USB / DVD zetten en daarna de versie activeren met een OEM key?
Nee, upgrade path van Windows 7/8.1 naar Windows 10 is verplicht, tenzij je Windows 10 los aanschaft of er voor kiest om previews te blijven draaien. Lees nog goed even mijn vorige post: FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activated, but if not, you will be required to roll back to your previous OS version or acquire a new Windows 10 license. If you do not roll back or acquire a new license the build will eventually expire.
Sjah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:14:
spokje: tja ligt er aan wie je het vraagt. Zelf vind ik er nog wel wat foutjes inzitten, net zoveel dat het mij irriteert, ik opteer voor 7. En ook voor nieuwe hardware is 7 niet oud hoor, ja of jij moet met een een Oculus Rift aankomen.
Vraag jezelf wel eerst goed af, zijn het echt fouten waar je je aan irriteert of zijn het functionele wijzigingen. Als het het laatste is, dan zul je waarschijnlijk nooit de overstap maken naar Windows 10.

[ Voor 55% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 23:23 ]

is everything cool?

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Sinds build 10162 was last van fouten met de kleuren, zoals bv dit:
http://i.imgur.com/vXs9IKO.png

Moet zo zijn: http://i.imgur.com/h3LMgod.png

Weet iemand meer over dit probleem? Of best weer pc formateren?

EDIT: Blijkbaar een fout in Google Chrome alleen. 8)7 Die rommel maar weer verwijd, zo'n fragiele browser. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Going4Quests op 03-07-2015 00:02 ]

• Rickpm1
[quote]FREAKJAM schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:18:
[...]

Nee, upgrade path van Windows 7/8.1 naar Windows 10 is verplicht, tenzij je Windows 10 los aanschaft of er voor kiest om previews te blijven draaien. Lees nog goed even mijn vorige post: FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

Oké sorry was voor mij niet relevant omdat ik er voor kies om previews te blijven draaien
Als je er voor kiest om previews te blijven draaien heb je niet eens een licentie nodig. Je gebruikt telkens de ingebakken license key van de preview. Elke preview heeft een einddatum, dus dan ben je wel verplicht om de zoveel tijd een nieuwe preview te installeren/upgraden.

Als je ervoor kiest om previews te blijven draaien, kun je inderdaad een schone installatie doen vanaf USB van een willekeurige recente preview build.

is everything cool?

• ravw
ik heb mijn windows 8.1 upgegrade naar 10
moet ik nu voor de RT dus weer 8.1 instaleren als ik geen preview wil of kan ik deze nu blijven gebruiken
heb al een schone instal gedaan

of kan ik straks gewoon mijn windows 8.0 code invoeren en klaar

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 03-07-2015 01:50 ]

Verwijderd

Nog steeds die waardeloze blur :N

Native Windows 10 startmenu is ook soort van kapot :X

Build 10162

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 14:18
Na een tijdje rommelen om van 10158 naar 10162 te gaan, heb ik het nu voor elkaar. De installer is beduidend sneller hier.

Na elke installer ruim ik ook de Windows.old folder weer op :), scheelt toch we een aantal GB aan data.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 03:33:

[afbeelding]
Ik had gisteren een soortgelijk iets met het startmenu , ik zag maar 3mm van de tiles.
Deze link bracht mij de oplossing : Link
sorted.bits schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:09:
Na een tijdje rommelen om van 10158 naar 10162 te gaan, heb ik het nu voor elkaar. De installer is beduidend sneller hier.

Na elke installer ruim ik ook de Windows.old folder weer op :), scheelt toch we een aantal GB aan data.
Same here, met Disk Cleanup -> Cleanup system files. Elke keer bijna 20GB _/-\o_

is everything cool?

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 09:23
De iso voor 10162 kun je hier downloaden: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Swerfer
Heeft iemand al iets gemerkt van Cortana in Edge? Ik heb wat voorbeelden uit onderstaand filmpje geprobeerd, maar ik krijg geen reactie van Cortana. Ik heb het in de setting van Edge ingesteld en natuurlijk staat Cortana in Windows ook gewoon aan...

YouTube: Microsoft Edge for Windows 10 with Cortana and extensions

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 03:33:

[afbeelding]
offtopic:
Tatiana O+

Oscar Wilde

Grappig.....of is de iso nu gewoon op naar de slow ring gegaan?

• _Arthur

_Arthur

blub

TheVMaster schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:46:
Grappig.....of is de iso nu gewoon op naar de slow ring gegaan?
Vroeg ik mij ook af. Kan niet anders concluderen dan dat ie ook naar de slow is gegaan.

Kennelijk vinden ze 10162 een prima versie.
jesper86 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:56:
De voorwaarde is dat je Windows linkt aan je Insider account, dus inloggen met je insider mail account, geen local account.
Om hier nog even op terug te komen;
- Als je een domein account gebruikt (en natuurlijk een account gelinked hebt welke bekend is als Insider-account) kan je gewoon Window Update gebruiken voor nieuwe builds.
- Als je een lokaal account gebruikt om aan te melden krijg je geen nieuwe builds via Windows Update, ook al heb je een Insider-account gelinked. Je moet switchen naar het Insider-account als aanmeld-account.

Mijn desktop, met een lokaal aanmeld account, krijgt dus geen builds (meer) via Windows Update. Mijn VM & laptop, welke beide een domein aanmeld account gebruiken, krijgen wel gewoon netjes via Windows Update de nieuwe builds (nu dus 10162).

Heb op mn VM gewoon even een ISO gebakken van build 10162 met NTLite and hier mee mijn desktop geupgrade; geen Insider-aanmeld account nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door _Arthur op 03-07-2015 10:56 ]

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 15:58
Ik denk, laat ik eens hulp vragen aan tweakers :)

De xbox app laat mij niet aanmelden, meer mensen hier last van? ''There's a problem with your account. To fix it go to xbox.com'' Foutcode 0x87DD0003. Hier kan ik niks vinden waardoor het opgelost word.

Een snel google resultaat geeft aan dat het ligt aan dat ik een gmail account als microsoft account gebruik. Maar nog geen oplossing, weet iemand hier misschien wat?

edit: oja ik draai de laatste build windows 10

[ Voor 5% gewijzigd door arjen888 op 03-07-2015 11:05 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

arjen888 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:55:

De xbox app laat mij niet aanmelden, meer mensen hier last van? ''There's a problem with your account. To fix it go to xbox.com'' Foutcode 0x87DD0003. Hier kan ik niks vinden waardoor het opgelost word.

Een snel google resultaat geeft aan dat het ligt aan dat ik een gmail account als microsoft account gebruik. Maar nog geen oplossing, weet iemand hier misschien wat?
Same problem here, maar niet op al mijn Windows 10 machines ?!

https://powershellisfun.com

arjen888 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:55:

edit: oja ik draai de laatste build windows 10
Ziet eruit als een bug. Even melden via de feedback app. Iemand op Reddit meldt inderdaad hetzelfde probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:10 ]

is everything cool?

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Wat een gezeur om die blur de hele tijd, persoonlijk vind ik dat een stuk mooier, als je het niet wil zet je de transparantie uit en weg is je blur!

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Je kunt transparantie inderdaad uitzetten onder personalisation - start :) Nu matched hij de taskbar kleur met de haren of bril van Cosima O+ waarschijnlijk. Je kunt nog eventueel zelf een andere solid kleur proberen.

@Krusher
Word jij niet gek trouwens van dat lettertype in je browser? Fonts zijn alles behalve "soft" zeg maar.

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:27 ]

is everything cool?

• RayNbow
  • Laatst online: 20:32

RayNbow

Kirika <3

Vanochtend 10162 geinstalleerd, maar ik weet nog steeds niet wat ik van tablet mode moet vinden. Zo werken bijv. de Win+<num> shortcuts niet en ook Win+Left/Right doen het niet. Het is ook jammer dat je niet op een gemakkelijke manier als je al twee apps naast elkaar hebt staan om te taskswitchen naar een andere app, maar wel de splitview blijft behouden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

show must go on,10163.0.150630-1700 is out! :) changelog and screenshots are coming soon.
Het gaat wel heel snel nu allemaal :D
Bij deze de rechtstreekse link naar het artikel van de 10162 ISO.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:38 ]

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

FREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:35:
Het gaat wel heel snel nu allemaal :D
Je merkt aan alles dat de RTM bijna gereed is. Kennelijk zijn de huidige builds (bijna) allemaal goed genoeg voor het grote publiek.
Terwijl ze helemaal niet zoveel verder zijn. Build 10164 is de laatste build op dit moment.

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:42 ]

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

FREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:42:
Terwijl ze helemaal niet zoveel verder zijn. Build 10164 is de laatste build op dit moment.
Alleen maar positief, kennelijk worden er steeds minder issues gevonden waardoor de build-rate laag is geworden.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

WoutF

Hoofdredacteur
Weet iemand of er al workarounds zijn om de native Windows 10-gestures op oudere (Elan) trackpads werkend te krijgen? Heb vele versies van de driver gebruikt, maar zonder resultaat.
RayNbow schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:23:
Vanochtend 10162 geinstalleerd, maar ik weet nog steeds niet wat ik van tablet mode moet vinden. Zo werken bijv. de Win+<num> shortcuts niet en ook Win+Left/Right doen het niet. Het is ook jammer dat je niet op een gemakkelijke manier als je al twee apps naast elkaar hebt staan om te taskswitchen naar een andere app, maar wel de splitview blijft behouden.
Tablet mode is natuurlijk ook niet bedoeld om met keyboard en muis te bedienen :+ Heb wel het idee dat het virtuele keyboard niet altijd tevoorschijn komt.....in tablet mode...
WoutF schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:47:
Weet iemand of er al workarounds zijn om de native Windows 10-gestures op oudere (Elan) trackpads werkend te krijgen? Heb vele versies van de driver gebruikt, maar zonder resultaat.
Je hebt denk ik al de (elan?) drivers van de leverancier geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 03-07-2015 11:49 ]

Dit al geprobeerd?
  • After un-installing the current touchpad drivers, go the manufacturer website below:
  • http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
  • download the touchpad drivers for TouchPad ELANTECH Touchpad Driver 13.6.1.1 16.8 MB 2014/10/27 .
  • Install the drivers in compatibility mode.
Ik weet niet of bovenstaand versienummer klopt (gezien op forum van Microsoft), meest recente driver is versie V11.5.16.2 (voor Windows 8.1).

[ Voor 54% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:54 ]

is everything cool?

Nee, ik had eerst iets verkeerd gepost, zie mijn bijgewerkte post 8)

Stiekem je post verwijderen! :o

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 03-07-2015 11:57 ]

is everything cool?

• RayNbow
  • Laatst online: 20:32

RayNbow

Kirika <3

TheVMaster schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Tablet mode is natuurlijk ook niet bedoeld om met keyboard en muis te bedienen :+ Heb wel het idee dat het virtuele keyboard niet altijd tevoorschijn komt.....in tablet mode...
Ik heb een hybride apparaat met meerdere invoermogelijkheden. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

trion75 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:20:
[...]

Wat een gezeur om die blur de hele tijd, persoonlijk vind ik dat een stuk mooier, als je het niet wil zet je de transparantie uit en weg is je blur!
Van mij mag het allemaal nog transparanter, en blur is gewoon vervelend aan mijn ogen.
FREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:23:

@Krusher
Word jij niet gek trouwens van dat lettertype in je browser? Fonts zijn alles behalve "soft" zeg maar.
Nee, ik word gek van ClearType, het ziet er wazig uit.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Van mij mag het allemaal nog transparanter, en blur is gewoon vervelend aan mijn ogen.

[...]

Nee, ik word gek van ClearType, het ziet er wazig uit.
Volgens mij krijgen we nog de mogelijk om transparantie in te stellen. Ik weet wel dat deze optie bij de tiles gaat komen op mobile.

https://opensea.io/seaart

changelog build 10163.

is everything cool?

• _Arthur

_Arthur

blub

Weinig fixes; goed nieuws. Ben benieuwd welke build de RTM status verkrijgt 8)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
FREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:49:
[...]

Dit al geprobeerd?
  • After un-installing the current touchpad drivers, go the manufacturer website below:
  • http://us.acer.com/ac/en/US/content/drivers
  • download the touchpad drivers for TouchPad ELANTECH Touchpad Driver 13.6.1.1 16.8 MB 2014/10/27 .
  • Install the drivers in compatibility mode.
Ik weet niet of bovenstaand versienummer klopt (gezien op forum van Microsoft), meest recente driver is versie V11.5.16.2 (voor Windows 8.1).
Windows blijft het trackpad zien als een muis-compatible device. Ik gok dat het alleen werkt als iemand een soort wrapper zou schrijven die alle info vanuit de driver omzet naar een soort native Windows 10 touchpad-calls :/ naja, jammer

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44
Hmm, iemand ook de Windows spotlight feature kwijt voor het lockscreen. Kan alleen nog maar kiezen voor picture of slideshow. Build 10159

• _Arthur

_Arthur

blub

cvs79 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:22:
Hmm, iemand ook de Windows spotlight feature kwijt voor het lockscreen. Kan alleen nog maar kiezen voor picture of slideshow. Build 10159
Iedereen is die 'kwijt' 8)

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44
_Arthur schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Iedereen is die 'kwijt' 8)
Jammer. vond het wel een erg mooie feature.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo net mijn HP Stream 11 geupdate naar windows 10 (preview ook) en ging allemaal goed. Heb het vanuit windows gedaan, hij heeft de recovery partitie weg gehaald (maar die had ik op een usb key dus dat maakt niet uit). Het loopt allemaal prima voor wat hij moet doen (gebruik hem vooral op vakantie voor wat films en wat interneten)

• Sjah
Hmmm, dat woordje trackpad lezend, even wat gezocht, was er niet een los (bij de pc) trackpad in opkomst , ooit toen W8 kwam, vanwege de gestures, die je dan mooi op je pad dat op de grote tafel staat doet? Nee niet die van Apple die schijnt niet lekker voor Win te werken. Nooit meer wat van gehoord verder, die ontwikkeling, neem dus maar aan dat de muis het nog steeds dik wint.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Sjah schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Hmmm, dat woordje trackpad lezend, even wat gezocht, was er niet een los (bij de pc) trackpad in opkomst , ooit toen W8 kwam, vanwege de gestures, die je dan mooi op je pad dat op de grote tafel staat doet? Nee niet die van Apple die schijnt niet lekker voor Win te werken. Nooit meer wat van gehoord verder, die ontwikkeling, neem dus maar aan dat de muis het nog steeds dik wint.
Die is er inderdaad :) pricewatch: Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650

Verwijderd

Die heb ik dus, werkt prima in W10.

Voor mij geen muis meer.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

FREAKJAM schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:23:
Je kunt transparantie inderdaad uitzetten onder personalisation - start :) Nu matched hij de taskbar kleur met de haren of bril van Cosima O+ waarschijnlijk. Je kunt nog eventueel zelf een andere solid kleur proberen.

@Krusher
Als ze nou ook de titlebars van programma's doorzichtig maken dan ben ik weer een blij man :9

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Als ze nou ook de titlebars van programma's doorzichtig maken dan ben ik weer een blij man :9
En dezelfde kleur als je taskbar :P

• Sjah
@WoutF en Krusher: ok dan, en nog te krijgen op marktplaats ook, netjes.
Pagina: 1 ... 52 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ