vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Vertel eens wat meer over de crash. Wat crashed er? (de applicatie, of Windows?) Als een applicatie crashed, check je eventvwr bijvoorbeeld. Als Windows crashed, check de minidump.St@m schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:50:
Ik heb een issue.. kan het ook reproduceren op Windows 8, niet op 8.1
Windows 10 build 10130, Java 8 (nodig voor mijn telefoon client) en Adobe Reader DC geeft bij het openen van de meeste PDF's een keiharde crash..![]()
Ik kan hier niets over vinden op the internetz helaas.. Hier iemand misschien tips?
is everything cool?
Je hebt gelijkFREAKJAM schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:52:
[...]
Vertel eens wat meer over de crash. Wat crashed er? (de applicatie, of Windows?) Als een applicatie crashed, check je eventvwr bijvoorbeeld. Als Windows crashed, check de minidump.
Applicatie crasht.
EventID: 16
Adobe Reader al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, ook de Adobe cleaner er over heen gegooid..Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 16 van bron Adobe Reader niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
St@m schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:55:
[...]
Je hebt gelijk
Applicatie crasht.
EventID: 16
[...]
Adobe Reader al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, ook de Adobe cleaner er over heen gegooid..
Lang leve Acrobat Reader. BaggerpakketWe have analyzed and found a bug where an event is being unnecessarily getting logged always when shutting down the Reader DC process; the intent obviously was to log the error only in case the application launch was unsuccessful.
We'll get this fixed in the quarterly patch.
Thank you for reporting this issue and apologies for any confusion these bogus entries may have caused
is everything cool?
Ja, ik stap wel even over naar wat andersFREAKJAM schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:57:
[...]
[...]
Lang leve Acrobat Reader. Baggerpakket
is everything cool?
heb alles wat google "zegt" al gedaan o.a_Arthur schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:49:
[...]
Met 1 google ronde zag ik toch al wel de oplossing voorbij komen...
--geen vpn software draaien
--update fix
--dot.net framework 4 repare
--dot.net cleanup tool
welke bedoel jij?
https://www.reddit.com/r/...installed_any_way_to_fix/mrcosmo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:06:
heb alles wat google "zegt" al gedaan o.a
--geen vpn software draaien
--update fix
--dot.net framework 4 repare
--dot.net cleanup tool
welke bedoel jij?
De korte route is Wintoets+R -> services.msc ENTERposttoast schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:31:
[...]
Wat bedoel je met "Windows Update service geherstart"? Gewoon de Update-applicatie afsluiten en weer starten? Of echt vanuit task-manager een service stoppen? En indien dat laatste: welke service is dat?
Edit: ah, je bedoelt waarschijnlijk vanuit "Services" in Administrative Tools. Dat heb ik nu maar even geprobeerd. En dat werkt
Vannacht heb ik Windows een reset laten doen, Edge staat nu wél in de taakbalk, maar de apps-map is nog steeds leeg. Zodra RTM er is (of iig een RC) maar even helemaal een clean install doen, denk dat er bij een van de vele upgrades iets niet helemaal goed is gegaan.
Alhoewel, http://www.classicshell.n....php?f=4&t=3349&start=100 , zijn er meer met lege apps-map.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eerst instellen dat je met een lokaal account wilt inloggen en dan weer opnieuw aanmelden voor insider builds ( daar krijg je zelfs een melding van )MRE-Inc schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:31:
[...]
En hoe log je uit en opnieuw in voor insider ? Kan in de insider hub namelijk niks vinden om uit te loggen.
Dank, maar ik heb d e10159 inmiddels er al op staan via windows update....Rickpm1 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:38:
[...]
Eerst instellen dat je met een lokaal account wilt inloggen en dan weer opnieuw aanmelden voor insider builds ( daar krijg je zelfs een melding van )
XBL: MRE Inc
https://opensea.io/seaart
Oke, bij mij kwam die maar niet binnen : oMRE-Inc schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:39:
[...]
Dank, maar ik heb d e10159 inmiddels er al op staan via windows update....
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 13:11 ]
Als je PowerShell als default shell hebt ingesteld, is dan Win+X, A, "restart-s[tab] wua[tab][enter]" niet een kortere route?Raven schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:30:
[...]
De korte route is Wintoets+R -> services.msc ENTERen dan inderdaad de Windows Update service herstarten.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
is everything cool?
Dan lekker na het werk doenbarrymossel schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:44:
Download is al binnen, dus dat is het probleem niet. Ben alleen aan het werk en dan is 5 minuutjes geen probleem, maar 15+ wel.
En jij was toch NL-user? Hmm, dus hij is er toch, nou ik laat me geen knollen voor citroenen meer aansmeren, wacht gewoon tot er een ISO lekt van 10159, hogere versie mag ook. En dan knal ik hem over 7 heen, veel te frustrerend om naar 130 te gaan en hopen dat er iets verschijnt.MRE-Inc schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:39:
[...]
Dank, maar ik heb d e10159 inmiddels er al op staan via windows update....
Als je de foutmelding Googled lees je dat de foutmelding ook veel voorkomt bij printers (cannot connect to printers). Dus, is je camera goed aangesloten? Wordt je camera goed herkend? Heb/moet je drivers installeren etc? Beetje eigen inzet wordt hier gewaardeerd.koosbeelen schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:06:
Ik draai build 10159 en kan mijn camera app niet openen. Iemand ervaring? Ik krijg foutcode: 0x000003EB
is everything cool?
Zoek je Internet Explorer?
Je bent op de juiste plek, maar voor Internet Explorer is een Windows-pc vereist.
Kan ik wel weer om lachen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee hoorSinergyX schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:22:
http://windows.microsoft....rnet-explorer/download-ie
Zoek je Internet Explorer?
Je bent op de juiste plek, maar voor Internet Explorer is een Windows-pc vereist.
Kan ik wel weer om lachen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, ben ik alergisch voor. Een NL installatie kan ik niet aan wennen. Des te meer omdat de studie boeken en examens van Microsoft ook veel beter te doen zijn in het Engels. Omgevingsbeheerder = Enterprise Admin. Geef mij maar het laatste....
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 01-07-2015 15:39 ]
Dus ja het kan zonder TPM, maar dan heb je wel een USB nodig.
- BitLocker To Go requires a USB flash drive (Windows 10 Pro only).
- BitLocker requires either Trusted Platform Module (TPM) 1.2, TPM 2.0 or a USB flash drive (Windows 10 Pro and Windows 10 Enterprise only).
[ Voor 77% gewijzigd door FREAKJAM op 01-07-2015 16:17 ]
is everything cool?
Mijn moederbord heeft wel de ruimte op het mobo waar zo'n TPM chip moet, maar er zit geen header dus ik kan hem er niet zo op prikken. Ik ga dus maar een header erop solderen en kijken of dat lukt
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Foutmeldingen? Logfiles? Etc...Luke_msx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:45:
Hier werkt echt niets: zelfs een clean install van 10130 laat zich niet updaten naar een nieuwere build. Geen idee meer waar ik het nog moet zoeken.
Want met deze mededeling kunnen we je natuurlijk niet verder helpen.
En anders; http://microsoft-news.com...ndows-10-build-10159-iso/
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
Even bij opties afmelden op het insider programma en opnieuw aanmelden? daarna kreeg ik de update.Luke_msx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:30:
Geen foutmelding. Gewoon de mededeling dat mijn device up to date is...
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Gezellig, op mijn VMetje welke wel correct ging van 10158 naar 10159 was dat niet noodzakelijk (en dus log ik daar gewoon in met een local account op build 10159).
Grmbl.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik kreeg op geen mogelijkheid de build binnen via de updateVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:10:
Iemand die de Nederlandse 64 bits .esd van 10159 heeft en die kan uploaden?
https://twitter.com/Lyraull/status/616205137107927040
In Nederlands en Engels beschikbaar
Verwijderd
Thnx!RJ.daCosta schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:03:
[...]
Ik kreeg op geen mogelijkheid de build binnen via de update, uiteindelijk gewoon iso gedownload
.

Weet iemand hoe ik de spotlight feature kan aanzetten in het register als deze optie niet meer zichtbaar is in de settings? Deze feature werkte na een verse installatie maar toen ik de setting deed veranderen kon ik niet meer terug veranderen.
Verwijderd
Ik vind het erger dat Action Center blur heeft, en Taskbar niet (preferred- haat aan blur)enomiss schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:43:
Ben ik de enige die zich aan deze foute pixels stoort?
[afbeelding]
...
Nou qua UI kan ik nog wel een hele waslijst opnoemen waar ik mij aan stoor. Maar het wordt wel steeds beter. Bijvoorbeeld, waarom heeft het microfoon icoon bij Cortana in de taskbar een soort van glow effect als je er met de muis over gaat? Het task view icoon ernaast is gewoon netjes plat zoals de rest. Allemaal dat soort kleine details. Ik ben echt een mierneuker.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:52:
[...]
Ik vind het erger dat Action Center blur heeft, en Taskbar niet (preferred- haat aan blur)
En nog een grote ergernis: geen analoge clock bij het klikken op tijd/datum, maar een dubbele digitale klok alleen in groter lettertype dan wat al in de taskbar staat.
linkt werkt niet meer, heb je nog een andere?RJ.daCosta schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:03:
[...]
Ik kreeg op geen mogelijkheid de build binnen via de update, uiteindelijk gewoon iso gedownload
.
hoe kan ik eerst afmelden? zie alleen de insider hub geen knop afmeldentrion75 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:34:
[...]
Even bij opties afmelden op het insider programma en opnieuw aanmelden? daarna kreeg ik de update.
@ winstore... en zo van die zaken, Bijwerken... staat er ook nog altijd tussen, zal iets te maken hebben met de Store, bepaalde apps die niet gevonden worden in Store kan ik ook er niet van krijgen als ik klik op Uit de lijst verwijderen
Verwijderd
Hier werkt de link nog prima hoor, probeer het nog eens.mrcosmo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:32:
[...]
linkt werkt niet meer, heb je nog een andere?
Bij mij werkt die ook nog.mrcosmo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:32:
[...]
Na wat kort googlewerk kwam ik er achter dat ja; je de gratis Windows 10 update ook schoon kan installeren. Wat mij echter wat minder duidelijk is is dat de meeste websites enkel vermelden 'on the same machine'. Is dat weer ouderwets zodra je de CPU of het Moederbord vervangt dat je met MS aan de telefoon moet hangen om em te heractiveren of toch wat anders? Misschien dat mensen hier een betere bron hebben.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als ik klik lijkt die te werken, hoor? Maarja ik heb dan ook niet de extensie installt, weiger dat, en zit dus zonder iso. Ja heb geen zin om te registreren, laat mij lekker mezelf er mee hebben dan, ik heb er geen zin in.mrcosmo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:32:
[...]
edit: Verdomd: hij leecht em wel in Chrome, hoe kan dat... nja Fx deed die niks in.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 01-07-2015 23:02 ]
IE wordt niet ondersteund door Mega.Sjah schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:58:
[...]
Als ik klik lijkt die te werken, hoor? Maarja ik heb dan ook niet de extensie installt, weiger dat, en zit dus zonder iso. Ja heb geen zin om te registreren, laat mij lekker mezelf er mee hebben dan, ik heb er geen zin in.![]()
edit: Verdomd: hij leecht em wel in Chrome, hoe kan dat... nja Fx deed die niks in.
Jawel hoor, ontwikkel team is aardig groot. Als ze per 1 build verder 300+ bugs fixen gaat het hard. Ook windows 7/8/8.1 waren goed.Dragunov schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:18:
Ik vraag me af of al de bugs er wel zullen uit zijn nu we RTM naderen, apps die niet meer bestaan, maar nog een entry hebben in start menu kan je niet deinstalleren
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Dat vind ik inderdaad ook nog vervelend. Metro apps die steeds opnieuw geinstalleerd worden en/of niet meer bestaan in het startmenu na elke upgrade.Dragunov schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:18:
Ik vraag me af of al de bugs er wel zullen uit zijn nu we RTM naderen, apps die niet meer bestaan, maar nog een entry hebben in start menu kan je niet deinstalleren
is everything cool?
Verwijderd
Opgelost door Teamviewer te installeren. Ingelogd via mijn iPad en toen kon ik de bluetooth drivers installeren en de muis weer gebruiken.Spacey23 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 05:05:
Iemand een tip voor het volgende? Ik heb alleen een bluetooth muis en verder geen toetsenbord bij me. Zit in het buitenland en wil de laatste update ook installeren. Het probleem is echter dat na de update de muis niet herkend wordt. Ik kan de pc dan niet meer gebruiken. De bluetooth drivers dienen opnieuw geinstalleerd te worden. Alleen hoe doe je dat zonder werkende muis en toetsenbord? :-)
Voordat ik hem installeer wil ik dus weten of ik na de update windows wel in kan komen. Bij de vorige updates kon het alleen met een usb muis en die heb ik hier niet in de buurt helaas.
Tomorrow is not today!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 64% gewijzigd door FREAKJAM op 02-07-2015 09:31 ]
is everything cool?
Verwijderd
Ik ben tevreden dat het vanzelf gaat, maar dat update center geeft wel verwarrende informatie zo.
Failing to update to the latest builds of Windows 10? Here are 5 fixes to your problem.
is everything cool?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De voorwaarde is dat je Windows linkt aan je Insider account, dus inloggen met je insider mail account, geen local account. Zolang je insider blijft dan zal je preview versies blijven ontvangen, ook na de officiële release, en als dank voor het 'testen' van die previews mag je Windows gratis blijven gebruiken. Er zal dan dus data verzameld blijven worden over het gebruik anders hebben ze er niks aan. Als je dat niet wil dan kan je gewoon upgraden naar 10 vanaf een genuine Windows 7 of 8, en daarna een clean install doen.D4NG3R schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:56:
Even een vraag die vast wel eerder is gesteld
Ga er maar vanuit dat dat laatste als een soort van OEM versie zal werken inderdaad voor je huidige systeem, maar er zal ook vast wel weer een loop hole te vinden zijn. Als je moederbord kapot gaat, je koopt een nieuwe en Windows werkt niet meer, dan is dat als ik me goed herinner ook gewoon op te lossen door microsoft te bellen oid.
Edit: Als je Retail hebt blijft je licentie Retail, en als je OEM hebt blijft het OEM.
[ Voor 4% gewijzigd door jesper86 op 02-07-2015 11:42 ]
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2015 09:58 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ja en dat is dus rond uit kut.jesper86 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:56:
De voorwaarde is dat je Windows linkt aan je Insider account, dus inloggen met je insider mail account, geen local account.
Prima dat ze data willen verzamelen en whatever als ik een preview draai, maar geen local/domain-account kunnen/mogen gebruiken (want anders kan/mag je niet upgraden) is natuurlijk dikke prut. Want wat heeft het voor zin dat je, na de upgrade, WEL weer terug kan switchen naar een local/domain account. Kan je lekker blijven switchen de hele tijd als er weer een nieuwe build is.
1. Wil je Windows gratis blijven gebruiken als Insider, dat kan natuurlijk alleen als je ingelogd ben. Een optie als je geen voorgaande Windows installatie hebt. (die genuine is)
2. Als je Windows 'normaal' upgrade via het icoontje vanuit 7 of 8 dan mag je er mee doen wat je wilt, zonder online in te loggen. Maar een schone installatie is alleen achteraf mogelijk, op hetzelfde systeem.
Duidelijk?
[ Voor 50% gewijzigd door jesper86 op 02-07-2015 10:22 ]
Helemaal eens. Vorige builds hadden hier en daar nog wat hinderlijke bugs, maar nu vrijwel niet meer. 3 zaken die niet altijd goed werken:MRE-Inc schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:46:
Wat werkt die 10159 lekker op mijn Surface Pro 3 lekker. Zag ook dat wanneer je de type cover dichtklapt nu ook kunt Hibernaten. Dat was in 8.1 niet zo.
- Mail, reageert soms niet of niet goed;
- Phone Companion crashed bij opstarten;
- Ik heb weer de Firmware update van mei in mij Windows Update staan
De laatste 2 heb ik feedback voor gegeven, bij de laatste ook een screenshot en in de screenshot ook laten zien welke manual install van de firmware van juni ik heb toegepast...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Weet niet of het nog een bug is, maar als ik met de muis of pen boven de accu icoon hover, dan geeft deze bij mij vaak een verkeerde waarde. Nu staat er bij mij 2u 24 remaining (83%). Lijkt me toch niet kloppen aangezien ik gisteren een hele dag met mijn SP3 heb kunnen doen op 1 accu lading inclusief de upgrade naar 10159.Swerfer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:04:
[...]
Helemaal eens. Vorige builds hadden hier en daar nog wat hinderlijke bugs, maar nu vrijwel niet meer. 3 zaken die niet altijd goed werken:
- Mail, reageert soms niet of niet goed;
- Phone Companion crashed bij opstarten;
- Ik heb weer de Firmware update van mei in mij Windows Update staan
De laatste 2 heb ik feedback voor gegeven, bij de laatste ook een screenshot en in de screenshot ook laten zien welke manual install van de firmware van juni ik heb toegepast...
Ik ben zowel Insider als mijn Windows installatie is/was genuine. Wat nu?jesper86 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:05:
Het zijn twee verschillende dingen he.
1. Wil je Windows gratis blijven gebruiken als Insider, dat kan natuurlijk alleen als je ingelogd ben. Een optie als je geen voorgaande Windows installatie hebt. (die genuine is)
Dus niet. Mijn desktop is een upgrade vanuit een genuine Windows 8.1 Pro installatie; moet nog steeds met een Microsoft-account inloggen om naar 10159 te kunnen upgraden.2. Als je Windows 'normaal' upgrade via het icoontje vanuit 7 of 8 dan mag je er mee doen wat je wilt, zonder online in te loggen. Maar een schone installatie is alleen achteraf mogelijk, op hetzelfde systeem.
Mijn VM, welke alleen een Windows 10 Preview was, kon ik wel upgraden (van 10158 naar 10159) zonder Microsoft-account als aanmeld account.
NopDuidelijk?
Heb mn desktop nu gewoon geupgrade met een 10159 ISO, niets aanmelden met Microsoft-account, ophoeren daarmee.
Aangezien de gratis update naar 10 de licentie koppelt aan het besteffende systeem (device) om clean of herinstallatie mogelijk te maken vraag ik me af hoe je dan de zo verkregen 10 licentie na bijvoorbeeld 2 jaar nog kunt migreren naar een ander device.When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?
If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.
If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive
Upgrade version (Retail):
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
OEM :
OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard
- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system
Echter als ik nu dubbelklik word de foto geopend met het dialoogvenster "Afdrukken" (printer)
Meer mensen die dat hebben?
Nee geen last van, werkt bij mij prima en laat gewoon de foto zien en niet het dialoog venster afdrukken.red_arrow schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:21:
Ik heb de standaard foto app veranderd naar Windows Photo Viewer (zie plaatje).
[afbeelding]
Echter als ik nu dubbelklik word de foto geopend met het dialoogvenster "Afdrukken" (printer)
Meer mensen die dat hebben?
[afbeelding]
Edge crashed, nadat ik mijn SP3 uit sleep haalde. Alleen een wit venster met de close button ed. De close button doet dan niets en ik moet Edge killen vanuit de taskmanager...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Volgens je eigen quote dus niet. De Retail versie "Includes transfer rights to another computer." en die behoud je dan kennelijk ook. Als je het 1x doet binnen dat jaar dan wordt jouw licentie blijkbaar opnieuw geregistreerd als 'Windows 10 Retail', in aanvulling op de Windows 7/8 Retail dat het was, en die zal je dan op dezelfde manier onbeperkt moeten kunnen gebruiken. Maak ik hier op uit ..mtr33 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:20:
[...]
Aangezien de gratis update naar 10 de licentie koppelt aan het besteffende systeem (device)
Mijn OEM zal OEM blijven en dat is mij best.
[ Voor 12% gewijzigd door jesper86 op 02-07-2015 11:39 ]
Juridisch heb je gelijk, conform de quote in mijn post, maar ik vraag me juist af HOE dat in de praktijk/technisch werkt. De voornaamste licentie wijziging in 10 is de 'lifetime of device' support en dit doet MS door in haar activatie database license key en device-ID de koppelen.jesper86 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:30:
[...]
Volgens je eigen quote dus niet. De Retail versie "Includes transfer rights to another computer." en die behoud je dan dus ook. Als je het 1x doet binnen dat jaar dan wordt jouw licentie blijkbaar opnieuw geregistreerd als 'Windows 10 Retail', in aanvulling op de Windows 7/8 Retail dat het was, en die zal je dan op dezelfde manier moeten kunnen gebruiken. Maak ik hier op uit ..
Juist voor tweakers is het kunnen migreren naar nieuwe hardware een reden voor retail/upgrade over OEM licenties. Ik ken genoeg mensen die steeds een upgrade licentie hebben gekocht om een retail licentie up to date te houden. Een van mijn systemen draait bijvoorbeeld nog op een retail 98 licentie >XP>7.
Wat er staat in de FAQ kan maar op 1 manier geïnterpreteerd worden, wat toch in feite een officiele statement van Microsoft is, dus je mag er vanuit gaan dat het klopt.
Er staat zelfs ook exact:
En hetzelfde zal dus gelden voor:What happens if I change my motherboard?
As it pertains to the OEM licenses this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.
Wanneer je begonnen ben met upgraden doet er niet toe. Je hebt gewoon betaald voor de laatste versie weliswaar met korting, maar die is net zo retail als de retail versie van nieuwkomers.Upgrade version (Retail):
[ Voor 24% gewijzigd door jesper86 op 02-07-2015 11:57 ]
Mijn PC en de laptop van de vrouw.
Sorry, had misschien even moeten googelen. Maar het goede nieuws is, dat hij het nu ineens weer doet!FREAKJAM schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:11:
[...]
Als je de foutmelding Googled lees je dat de foutmelding ook veel voorkomt bij printers (cannot connect to printers). Dus, is je camera goed aangesloten? Wordt je camera goed herkend? Heb/moet je drivers installeren etc? Beetje eigen inzet wordt hier gewaardeerd.
Zie wel in 10159 dat je kan activeren, maar daar blijf ik lekker af, ben bang dat mijn W7 key maar 1x gebruikt/verneukt kan worden...
Echter met de laatste builds gaat hij wel in slaap stand, maar als ik hem open moet ik eerst op de power knop drukken, zijn er meer die dit probleem hebben? of weet iemand een oplossing hiervoor?
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Heb je je instellingen in het oude control panel onder Power Options al gecontroleerd?trion75 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:26:
Als ik m'n laptop dichtklap dan gaat hij in slaap stand. Voorheen als ik hem dan opende ging hij weer gewoon verder waar ik gebleven was.
Echter met de laatste builds gaat hij wel in slaap stand, maar als ik hem open moet ik eerst op de power knop drukken, zijn er meer die dit probleem hebben? of weet iemand een oplossing hiervoor?
Grappig dat in de advanced settings nog een optie van internet explorer zit, maar ze hebben nog een paar weken om die eruit te halen
Nee, en ik zit nooit in de bios van deze laptop, heeft altijd gewerkt tot build 10158, bij build 10159 nog steeds dit probleem.tiguan schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:36:
Is openen niet eerder een BIOS optie?
Sluiten gaat goed, openen moet ik daarna eerst op de powerbutton drukken, ik wacht wel op de volgende build dan, maar vraag me af of er meer met dit probleem zijn.
Dat klopt, maar misschien had je hem op afsluiten staan. En volgens mij is er ook nog een verschil met Sleep en Hibernate. Vanuit sleep moet de laptop weer aangaan als je de deksel opent en met hibernate niet...trion75 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:35:
In de poweroptions heb je alleen keuze wat hij doet als je hem sluit, niet wat hij doet als je hem opent, je zou verwachten dat hij dan weer gewoon aan gaat zoals het altijd was.
Sleep/hibernate etc. werkt bij mij sowieso niet lekker, eigenlijk al sinds W8. Weet niet precies wat daar aan verandert is.trion75 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:26:
Als ik m'n laptop dichtklap dan gaat hij in slaap stand. Voorheen als ik hem dan opende ging hij weer gewoon verder waar ik gebleven was.
Heb al in de registry gekeken of er ijets in Run stond maar niks, maar misschien dat iemand nog iets anders weet. Jup klinkt als Malware, maar ik install echt never cracks etc.
Staat er onder het tabblad details een vreemde executable bij? Heb nu even geen Windows 10 10159 build bij de hand.Sjah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:04:
Hebben meer mensen in opstarten tab van taakbeheer dit: staat een Program entry in, die Program heet, rechtsklikken en naar locatie gaan uit uitgegrijst.
Heb al in de rgesitry gekeken of er ijets in Run stond maar niks, maar misschien dat iemand nog iets anders weet. Jup klinkt als Malware, maar ik install echt never cracks etc.
is everything cool?
Sjah schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:19:
Nou zo goed ken ik die lijst niet maar iets echt vreemds, nee. In logboeken vind ik ook niks. Kan dat program wel in en uit schakelen, is dan niet via de CMD oid te vinden wat er op dat moment aan en uit gaat..?
Some programs, particularly system maker's included programs, do not identify
themselves by name in the StartUp tab.
If you Right Click on any of the existing Column Names at the top of the columns in the
StartUp tab there are other column display choices. Select "Command Line" and you can
see what program is opening.
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ