After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
haha heb al 3 koffie op, maar zag het ff niet staan
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heb deze nu teruggezet naar bios-defaults en ga het nog eens proberen. PC is wel ongelofelijk traag nu
Mijn laptop heeft nooit windows 8 gedraaid. Enkel 7. Ik heb trouwens geen melding op de taakbalk dat ik windows 10 kan reserveren of gereserveerd heb.Senaxx schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 00:40:
[...]
Heeft jou laptop eigenlijk ooit windows 8 gedraait? Want het lijkt om een feature te gaan die bepaalde processoren moeten hebben en Windows 8 (en windows 10) vereisten. Zolang je Windows 8 kon draaien zou je ook windows 10 moeten kunnen draaien.
Welke build van ccleaner draai je? 506 doet het niet voor mij en 505 eerder ook niet.CAP-Team schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:38:
CCleaner doet het hier prima op 10130. Meestal na een nieuwe build draai ik eerst cleanmgr om alle restanten van de vorige build op te ruimen en daarna nog een keer Ccleaner om de rest van de rommel op te ruimen.
Ik gebruikte voorheen ccleaner juist vrij veel om mn pc schoon te houden, maar nu alleen cleanmgr inderdaad. Ach zolang het maar werkt als windows 10 officieel uit komt.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Een paar eigenaardigheden tijdens die installatie, zoals het aanmaken van een eerste lokale gebruiker. Na de eerste keuze volgde een reboot en moest ik opnieuw een gebruiker aanmaken maar mijn eerste keuze mocht ik niet meer ingeven. Daarop een andere naam gekozen, reboot en dit keer startte het systeem door naar de desktop om vervolgens gebruik te maken van mijn eerste keuze en de tweede helemaal niet meer te laten zien onder de gebruikers-accounts?
Er waren direct diverse updates beschikbaar en tijdens de updates kwam de melding dat Windows update niet beschikbaar was. Toch werden de updates volledig geïnstalleerd. Windows 10 Dutch is nog steeds een mix van Nederlands en Engels maar de interface wordt duidelijk meer Nederlands.
De explorer foutmelding (DDE Server Window), bij het afsluiten is ook op bij deze versie nog aanwezig, een schone installatie op een nieuw systeem kon dat niet voorkomen blijkbaar.
Testing, one, two ...
Gewoon de ISO downloaden, lokaal opslaan en dan dubbelklikken zodat hij er een virtuele drive van maakt en dan de setup.exe draaien.racinfo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:10:
[...]
Over bestandsrechten gesproken, met CLEANMGR gaat dat probleemloos.
Inmiddels het 10130 upgrade probleem bij Microsoft neergelegd.
[afbeelding]
[...]
Mounten? Wat bedoel je hier precies mee en hoe doe je dat dan? Overigens heb ik al eerder dit geprobeerd alleen dan zonder dat <mounten> vermoed ik.
Edit/
Bij opnieuw via instellingen te upgraden naar 10130 krijg ik de volgende melding:
• fbl_impressive Professional 10130 - Fout 0x80070652
@technoaddict
De prijzen zijn wel bekend. Beter zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 13-06-2015 13:25 ]
is everything cool?
Ik heb dat denk ik ook al geprobeerd; de ISO op de desktop gezet en erop geklikt; maar helaas werkt ook die methode niet. Zojuist met default bios ook nog geprobeerd maar idem-dito: geen resultaat.FREAKJAM schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Gewoon de ISO downloaden, lokaal opslaan en dan dubbelklikken zodat hij er een virtuele drive van maakt en dan de setup.exe draaien.
@technoaddict
De prijzen zijn wel bekend. Beter zoekenStaat zelfs op de FP.
Wellicht is mijn Asrock en i5 (4.5 jaar) te oud?
Lijkt me sterk. Deze machine met W10 valt ook onder die beschrijving ^^ Welk mobo heb je? en wat was de foutmelding die je kreeg ook alweer?racinfo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:02:
[...] Wellicht is mijn Asrock en i5 (4.5 jaar) te oud?
Misschien gewoon een verse install proberen ipv een upgrade?
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 13-06-2015 14:07 ]
Ik heb dit gedrag van Windows wel eens eerder gezien bij PC's. Als je Windows 8.1 setup op een USB zet en je zou die gaan installeren heb je grote kans dat die hetzelfde gaat doen vanwege missende instructies op je processor. (dat denk ik dan)Iridium schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Mijn laptop heeft nooit windows 8 gedraaid. Enkel 7. Ik heb trouwens geen melding op de taakbalk dat ik windows 10 kan reserveren of gereserveerd heb.
youtube.com/@hisrep
Jammer dat veel mensen toch nog problemen hebben met het installleren/upgraden naar deze build. Ben nu bezig met de upgrade (10074 -> 10130) op de computer van mijn pa. Ben benieuwd.
Ik draai zelf al een tijdje weer build 10135 en ben daar zelf ook tevreden over.
[ Voor 112% gewijzigd door FREAKJAM op 13-06-2015 15:00 ]
is everything cool?
Been there, done that. Bij mij werkte dat ook niet.FREAKJAM schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:23:
[...]
Gewoon de ISO downloaden, lokaal opslaan en dan dubbelklikken zodat hij er een virtuele drive van maakt en dan de setup.exe draaien.
Ik heb net de ISO maar op USB gevlamd en een clean install gedaan.
Werktte evenmin, ik heb zowat alle mogelijkheden die hier genoemd zijn al geprobeerd en meerdere malen; resultaat hetzelfde. Na de 1e reset blijft ie eeuwig (zoals het lijkt) in het zwarte scherm met blauwe logo hangen.Caelorum schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:05:
[...]
Lijkt me sterk. Deze machine met W10 valt ook onder die beschrijving ^^ Welk mobo heb je? en wat was de foutmelding die je kreeg ook alweer?
Misschien gewoon een verse install proberen ipv een upgrade?
Verwijderd
Hoop dat dit in 101?? opgelost is.
Verder werkt het tot nu toe wel aardig.
Met geen ondertiteling bedoel je neem ik aan geen beeld? Is opgelost vanaf build 10135. Ik had ook last van dit probleem in build 10130 & 10134. Videodriver downgraden (in mijn geval 15.5 AMD Windows 8.1 driver) was een oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:03:
Hier ook build 10130 geïnstalleerd, en bij het kijken van een mkv in WMP geen ondertiteling wel geluid.
Hoop dat dit in 101?? opgelost is.
Verder werkt het tot nu toe wel aardig.
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 13-06-2015 17:07 ]
is everything cool?
Verwijderd
Beeld en geluid zijn (volgens mij) zelfs beter dan in win7.
En als je iets probeert af te spelen met bijvoorbeeld VLC?Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:18:
Nee, ik bedoel echt de ondertiteling.
Beeld en geluid zijn (volgens mij) zelfs beter dan in win7.
is everything cool?
Verwijderd
WMP is een onderdeel van het geheel, en dat werkt dus nog niet helemaal.
Dit is uitgeprobeerd op mijn eigen pc met Intel i7-4790k en Geforce 960 SSC op 2GB.
Maar tot mijn verbazing kreeg ik na 2 reboots en allerlei blauwe schermen met INACCESABLE boot in beeld de mogelijkheid om dit te herstellen. Dat dus gedaan en ik heb nu weer een werkende versie 10074 op mode AHCI op de PC.
Wel zijn al mijn geinstalleerde app's verdwenen, dus het is een nieuwe (10074) instal geworden. Misschien werkt nu de installatie van build 10130 beter. We tweaken verder, want opgeven is geen optie
Wellicht zal de update naar 10130 nu wel gaan lukken?
Edit/ 13.20
Helaas.... dus NIET. Build 10130 wordt mij niet gegund
[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 14-06-2015 13:20 ]
Verwijderd
De iso is hier http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-iso te downloaden.
Ben hem ook aan het downloaden, voor me Laptop waar nu nog Win_8.1 opstaatVerwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:58:
Maar als je dan een schone install doet, waarom dan niet meteen build 10130 ??????
De iso is hier http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-iso te downloaden.
Herstellen is onmogelijk, geen hertelpunten dan rest een herinstall, ik heb alleen media van 9926, dus dat schiet niet erg op.
De iso downloaden en vanaf de desktop starten geeft hetzelfde resultaat.
De iso branden en dan opstarten geeft me een tijdje het windows 10 logo (die 4 blauwe vlakken) maar daarna weer herstart, zonder ook maar iets van setup of installatie.
Wat kan er mis zijn?
Kan ik op een of andere manier een windows 10 compatibilitie check doen?
Het is een beetje raar want de 9926 tot en met 10074 doen het wel allemaal.
ik heb een lenovo 3000N200, die al wat ouder is ,met een T7250 processor, 2 GB geheugen en een nvidia go 7300 graphics..
ik heb de oorspronkelijke hdd vervangen door een ssd van 120 GB (samsung ssd 840 EVO) dit kan toch ook niet het probleem zijn?
Heeft er iemand suggesties?
hoe zorg ik er voor dat de 10130 update niet automatisch wordt uitgevoerd, anders heb ik elke 2 dagen een niet werkende laptop in huis staan..
http://newbuildtoday.azurewebsites.net/
is everything cool?
Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1 // Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1Iridium schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Mijn laptop heeft nooit windows 8 gedraaid. Enkel 7. Ik heb trouwens geen melding op de taakbalk dat ik windows 10 kan reserveren of gereserveerd heb.
die installeren als je dat al niet hebt
http://windowsitpro.com/w...-windows-81-and-windows-7
The patch creates a new directory in C:\Windows\System32\GWX and installs some files.
[ Voor 13% gewijzigd door Dutch2007 op 15-06-2015 02:37 ]
Hmm mijn beide laptops zijn 4 jaar oud, en beiden zijn van het weekend succesvol van 10074 naar 10130 gegaan. Als 10074 succesvol draaide dan mag volgens mij 10130 geen probleem zijn. Zover ik weet zijn de hardware vereisten niet gewijzigd.engelbertus schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:18:
Ik heb windows 10074. de windows update wil wel 10130 installeren, maar na herstart krijg ik dat hij telkens opnieuw wil opstarten, automatisch herstel voorbereid, maar niet uitvoert en weer opstart, etc.
Herstellen is onmogelijk, geen hertelpunten dan rest een herinstall, ik heb alleen media van 9926, dus dat schiet niet erg op.
De iso downloaden en vanaf de desktop starten geeft hetzelfde resultaat.
De iso branden en dan opstarten geeft me een tijdje het windows 10 logo (die 4 blauwe vlakken) maar daarna weer herstart, zonder ook maar iets van setup of installatie.
Wat kan er mis zijn?
Kan ik op een of andere manier een windows 10 compatibilitie check doen?
Het is een beetje raar want de 9926 tot en met 10074 doen het wel allemaal.
ik heb een lenovo 3000N200, die al wat ouder is ,met een T7250 processor, 2 GB geheugen en een nvidia go 7300 graphics..
ik heb de oorspronkelijke hdd vervangen door een ssd van 120 GB (samsung ssd 840 EVO) dit kan toch ook niet het probleem zijn?
Heeft er iemand suggesties?
hoe zorg ik er voor dat de 10130 update niet automatisch wordt uitgevoerd, anders heb ik elke 2 dagen een niet werkende laptop in huis staan..
He who controls the Spice, controls the Universe.
Bedankt voor deze tips, maar het hielp niet. De update staat al op mijn laptop, ook de genoemde map is aanwezig. Maar waar o waar is dan dat Windows-10-upgrade logo? Ik wacht wel tot 29 juli.Dutch2007 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 02:36:
[...]
Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1 // Update enables additional capabilities for Windows Update notifications in Windows 8.1 and Windows 7 SP1
die installeren als je dat al niet hebt
http://windowsitpro.com/w...-windows-81-and-windows-7
[...]
Vandaag dan maar een nieuwe SSD besteld (850 EVO 250 GB) en wanneer die komt ga ik toch weer eens de ISO build 10130 NL-NL x86 installeren in de hoop dat het dan wel zal lukken. Op de huidige OCZ 128 GB lukt dat, ook bij een verse installatie, voor geen meter.
[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 15-06-2015 14:53 ]
Hmm. Ik heb daar nu wat van mijn 'eigen' (gedownloade) muziek staan, maar ik heb geen xbox music. Nu komt hij dus met de melding "Complete your Xbox account registration to stream your OneDrive music files,TheVMaster schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:54:
[...]
Even je mp3 collectie op je OneDrive in het mapje Music (dat mapje wat er al staat) zetten...en hoppa....je hebt weer muziek
Play all the music in your OneDrive music folder on your Windows and Xbox devices."
Iemand dat al geprobeerd? Vraag me af of ik dan geen problemen krijg met DRM of iets dergelijks.
Probleemloos werkt dat (build 10074), ik heb wat gedownload en in map Muziek (onder documenten) geplaatst en het speelt probleemloos af. Nu zal DRM in de tijd van JL nog niet uitgevonden zijn....jesper86 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:23:
[...]
Hmm. Ik heb daar nu wat van mijn 'eigen' (gedownloade) muziek staan, maar ik heb geen xbox music. Nu komt hij dus met de melding "Complete your Xbox account registration to stream your OneDrive music files,
Play all the music in your OneDrive music folder on your Windows and Xbox devices."
Iemand dat al geprobeerd? Vraag me af of ik dan geen problemen krijg met DRM of iets dergelijks.
DRM..? Je 'eigen mp3s' zijn toch niet voorzien van DRM mag ik hopen..? Ik heb er totaal nu 300GB aan MP3's staan...en werkt perfectos in de Music app op Windows, de Xbox Music App in Windows Phone en de Music app op de Xbox Oneracinfo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:27:
[...]
Probleemloos werkt dat (build 10074), ik heb wat gedownload en in map Muziek (onder documenten) geplaatst en het speelt probleemloos af. Nu zal DRM in de tijd van JL nog niet uitgevonden zijn....![]()
[afbeelding]

Op de PC niet, ik speel ze moeiteloos met xbox af. Alleen uploaden duurt ellenlang op mijn 2 koperdraadjes
[ Voor 48% gewijzigd door racinfo op 15-06-2015 17:31 ]
Volgens mij werkt dat inderdaad nog niet in de Android en iOS Apps.....komt er volgens mij wel aan.....of tja...overstappen naar Windows Mobileracinfo schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:24:
Ik heb nu ook armin v B geupload in onedrive maar om ze op de (samsung) Note 3 af te spelen heb ik een betaald abo nodig zo blijkt.
[afbeelding]
Op de PC niet, ik speel ze moeiteloos met xbox af. Alleen uploaden duurt ellenlang op mijn 2 koperdraadjes
Ik heb een Windows update gedaan en nu krijg ik de melding "Installing Windows. Your PC will restart several times"
Is dit een nieuwe release?
Welke build draaide je voordat je Windows Update ging draaien..?Squ1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:27:
Even ter verificatie:
Ik heb een Windows update gedaan en nu krijg ik de melding "Installing Windows. Your PC will restart several times"
Is dit een nieuwe release?
10074TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:59:
[...]
Welke build draaide je voordat je Windows Update ging draaien..?
Is nu 10130 geworden, maar niets werkt meer (Hyper-V start niet op, eventvwr vol met errors, Spartan crasht etc) op een Surface Pro 3. Ik kan de ISO ook niet vinden van 10140. De links verwijzen naar 10130.
Is er ergens een ISO te downloaden nieuwer dan 10127?
[ Voor 7% gewijzigd door Squ1zZy op 15-06-2015 21:27 ]
Eh...misschien even de topic warning lezen?Squ1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:25:
[...]
10074
Is nu 10130 geworden, maar niets werkt meer (Hyper-V start niet op, eventvwr vol met errors, Spartan crasht etc) op een Surface Pro 3. Ik kan de ISO ook niet vinden van 10140. De links verwijzen naar 10130.
Eh...misschien even de topic warning lezen?Squ1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:25:
[...]
10074
Had jij ook niet de Pro 3? Welke build draai jij?TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:38:
[...]
Eh...misschien even de topic warning lezen?ISO's van de 10127 zijn er niet enneh de 10140.....ook niet. De ISO's van de 10130 zijn er gewoon.....wat ik zeg, zie de topic-warning
Dat klopt inderdaad.....en ik draai (natuurlijkSqu1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:42:
[...]
Had jij ook niet de Pro 3? Welke build draai jij?
Ik kom maar niet op mijn netwerk (wifi). Blijft aangeven dat er niet geconnect kan worden.TheVMaster schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:07:
[...]
Dat klopt inderdaad.....en ik draai (natuurlijk) build 10130....gewoon even de ISO downloaden en een clean install doen...
Is er een manier om 10027 te installeren en geen nieuwe builds, maar wel alle updates?
Ik heb nu maar de update service gestopt
Maar er is helemaal geen 10027 build volgens mij....dus ik weet niet waar jij die vandaan hebt, maar die bestaat helemaal niet. Eh...en als hij btw al bestaat dan is hij erg oud. De meest recente publieke builds zijn de 10074, 10022 en de 10030 volgens mij...Squ1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:25:
[...]
Ik kom maar niet op mijn netwerk (wifi). Blijft aangeven dat er niet geconnect kan worden.
Is er een manier om 10027 te installeren en geen nieuwe builds, maar wel alle updates?
Zowel lan als wifi.
Wat heb ik gedaan:
- Drivers opnieuw installeren.
- Ipconfig /release / renew
- SFC /Scannow
- Checkdisk /f /r
- Veilige modus
- Reset WINSOCK entries to installation defaults: netsh winsock reset catalog
- Reset IPv4 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv4 reset reset.log
- Reset IPv6 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv6 reset reset.log
Iemand anders nog suggesties? Gaat om en HP Probook 6570b
[ Voor 5% gewijzigd door G.Scholtens op 16-06-2015 09:01 ]
Er zit in windows toch een optie om naar de vorige build te gaan? Dat moet volgens mij kunnen. Probeer anders eens systeemherstel.Squ1zZy schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:25:
[...]
Ik kom maar niet op mijn netwerk (wifi). Blijft aangeven dat er niet geconnect kan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door racinfo op 16-06-2015 09:40 ]
Toevallig VPN software geinstalleerd staan?G.Scholtens schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:00:
Sinds vrijdag geen internet meer mogelijk in build 100130.
Zowel lan als wifi.
Wat heb ik gedaan:Wifi heb ik nergens, dus niet alleen thuis. Maar overal waar wifi is.
- SFC /Scannow
- Checkdisk /f /r
- Veilige modus
- Reset IPv4 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv4 reset reset.log
- Reset IPv6 TCP/IP stack to installation defaults. netsh int ipv6 reset reset.log
Ik had hetzelfde namelijk en na verwijderen van shrewsoft VPN werkte alles weer. Dus zou me kunnen voorstellen dat dit ook met andere VPN clients zou kunnen voorkomen.
Klopt, ik gebruik Cisco Anyconnect en Cisco VPN client. Zal deze eens deinstalleren en kijken of het dan werkt.RFdeGroot schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:45:
[...]
Toevallig VPN software geinstalleerd staan?
Ik had hetzelfde namelijk en na verwijderen van shrewsoft VPN werkte alles weer. Dus zou me kunnen voorstellen dat dit ook met andere VPN clients zou kunnen voorkomen.
Je kunt gewoon auto-login instellen? Al weet ik niet of onedrive ook los werkt, maar volgens mij toch wel? Hoe kun je anders meerdere accounts gebruiken?jesper86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:31:
Weet iemand toevallig of je OneDrive kan activeren zonder dat het account heel Windows overneemt? We willen namelijk geen wachtwoord hoeven invoeren om de laptop aan te zetten, maar dat lijkt dus niet afzonderlijk te kunnen ..
Gewoon inloggen met je Microsoft account. En daarna "netplwiz.exe" starten. Hier kun je aangeven dat je zonder wachtwoord wilt inloggen. Ik zou dat zelf op een laptop niet zo snel doen overigens, als ie gestolen wordt kan men dus overal bij.jesper86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:31:
Weet iemand toevallig of je OneDrive kan activeren zonder dat het account heel Windows overneemt? We willen namelijk geen wachtwoord hoeven invoeren om de laptop aan te zetten, maar dat lijkt dus niet afzonderlijk te kunnen ..
mijn laptop is wel wat ouder dan 4 jaar volgens mij, een jaar of 6 - 7 inmiddels...SandsOfArrakis schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:45:
[...]
Hmm mijn beide laptops zijn 4 jaar oud, en beiden zijn van het weekend succesvol van 10074 naar 10130 gegaan. Als 10074 succesvol draaide dan mag volgens mij 10130 geen probleem zijn. Zover ik weet zijn de hardware vereisten niet gewijzigd.
maar het is toch wel zo.. updaten/upgraden naar 10130 gaat niet en compleet vanaf DVD start de setup niet eens.. ik krijg ook niet een schermpje waar je eventuele drivers kunt installeren alvorens de setup te draaien.....
Verwijderd
Ik heb een vraagje, als ik windows 10 installeer als die uitkomt, kan ik dan weer terug naar mijn windows 7 als ik windows 10 niet fijn vind?
Reinstall is altijd mogelijkVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:31:
hey mensen
Ik heb een vraagje, als ik windows 10 installeer als die uitkomt, kan ik dan weer terug naar mijn windows 7 als ik windows 10 niet fijn vind?
Met een druk op de knop met behoud van data? Nee
Ik begrijp niet zo goed waarom het altijd zo'n probleem is dat je een wachtwoord (op 4 cijferige PIN) moet invullen als je je tablet/laptop wilt gebruiken. Of staat die machine ergens op een vaste plek en komt er niemand anders bij in de buurt....of hebben je gezinsleden geen 'eigen profiel' en mailbox en apps enzo?jesper86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:31:
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Nope, dat klopt. Van de OneDrive for Business kun je ook geen selectieve sync doen. Die synct alles of niets...ik heb begrepen dat dat wel gaat veranderen. Er zou een Universele OneDrive App komen (net zoals op de mobiele platformen), wanneer die komt weet niemand...kw_nl schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:37:
Klopt het dat OneDrive for Business niet in de verkenner zit? Ik krijg namelijk alleen mijn "prive" OneDrive.
Verwijderd
Is het moeilijk om terug te zetten naar windows 7 ? bijvoorbeeld met Fabrieksinstellingen of Systeem herstel? Data kan ik op een usb zettenSqu1zZy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Reinstall is altijd mogelijk
Met een druk op de knop met behoud van data? Nee
Nu nog hopen dat de placeholders weer terugkomen, en niet alleen de gedownloade mappen/bestanden kunnen tonen maar ook echt álles.TheVMaster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:02:
[...]
Nope, dat klopt. Van de OneDrive for Business kun je ook geen selectieve sync doen. Die synct alles of niets...ik heb begrepen dat dat wel gaat veranderen. Er zou een Universele OneDrive App komen (net zoals op de mobiele platformen), wanneer die komt weet niemand...
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Je kan meerdere accounts toevoegen, maar dan log je helemaal uit en weer in vermoed ik. Ik wordt ook gewoon naar de windows accounts verwezen.Martinspire schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:31:
[...]
Je kunt gewoon auto-login instellen? Al weet ik niet of onedrive ook los werkt, maar volgens mij toch wel? Hoe kun je anders meerdere accounts gebruiken?
Maar het is nog Win8 bedenk ik me. Ik probeer het net in Win10 en daar lukt het wel als een zelfstandig programma, net als in Win7.
Alleen 8.1 lijkt het direct aan je Windows account te linken. Kies je voor koppeling verbreken heb je ook geen onedrive (verbinding) meer ..
Dan verken ik liever eerst nog alternatieve opties voor ik windows ga hacken.posttoast schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:43:
[...]
Gewoon inloggen met je Microsoft account. En daarna "netplwiz.exe" starten. Hier kun je aangeven dat je zonder wachtwoord wilt inloggen. Ik zou dat zelf op een laptop niet zo snel doen overigens, als ie gestolen wordt kan men dus overal bij.
( voordat er zoiets gebeurd )
De laptop in dit geval verlaat het huis eigenlijk niet.
Daar is weinig hacken aan hoorjesper86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:31:
[...]
Dan verken ik liever eerst nog alternatieve opties voor ik windows ga hacken.
( voordat er zoiets gebeurd )
De laptop in dit geval verlaat het huis eigenlijk niet.
Is volgens mij gewoon een officieel gesupporte mogelijkheid, alleen zit hij wat dieper weggestopt.posttoast schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:44:
[...]
Daar is weinig hacken aan hoorIk heb het net nog even voor je getest in Windows 10 (meest recente build) en het werkt prima!
Inderdaad...of dat ze het by default uitschakelen en dat je het dan zelf aan kunt zetten....ik wil die placeholders graag. Snap best dat mensen er van in de war raken, maar geef ons de vrijheid en keuze...Reaper.JA2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:19:
[...]
Nu nog hopen dat de placeholders weer terugkomen, en niet alleen de gedownloade mappen/bestanden kunnen tonen maar ook echt álles.
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 16-06-2015 17:04 ]
Lees de topicwarning eenstiguan schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:18:
Op m'n werklaptop krijg ik trouwens niet zo'n upgrade icoontje voor Windows 10. Is dat alleen voor consumenten versies?
Als je problemen hebt met het verschijnen van de Windows 10 Update Knop in Windows 7 of 8.1, plaats je vragen/opmerkingen dan hier.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Connect even if network is not broadcasting: No
Nu heb ik SSID broadcast uit staan. Dus handmatig toevoegen of SSID broadcast aanzetten
Verwijderd
Lees goed het volgende als je build 10080 hebt!
http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10136/
-------
This section posted by Susan Bradley:
Community Moderator Susan Bradley (I don't work for Microsoft) with a community edit:
There is a community provided tool/script that will go through several means to fix the common issues. The link to this tool/script is buried on page 90 of this forum - but the easier way to find it is in the middle of this InfoWorld article - it's the dropbox link https://www.dropbox.com/s...8p/win10fix_full.zip?dl=0 which is also referred to in the article below:
http://www.infoworld.com/...ws-10-free-copy-icon.html
Instructions to run the tool:
1. Go to https://www.dropbox.com/s...8p/win10fix_full.zip?dl=0 and download the file.
2. Copy the win10fix_full.bat file to anywhere else like desktop.
3. Right click the file and click run as administrator.
4. Follow the screen instruction untill to come to main menu screen.
5. On main menu screen do step 1 first and check if you go the updates insalled and and then press any key it will take you back to main menu.
6. Now do step 2 which only takes like 1 second and should have the icon in the task bar.
Please note this tool is not officially from Microsoft is not sanctioned by them but it has been reviewed by me, is not malicious and certainly makes it easier to get the process done.
----
Same here.. begon bij mij maandag ineens, kan natuurlijk ook zijn dat ik het weekend de laptop niet heb gebruikt, maar vrijdag had ik nog nergens last van. Ik heb nu mijn NIC een fixes IP gegeven, dat werkt. Maarja..G.Scholtens schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:00:
Sinds vrijdag geen internet meer mogelijk in build 100130.
Zowel lan als wifi.
Wat heb ik gedaan:Wifi heb ik nergens, dus niet alleen thuis. Maar overal waar wifi is.
- SFC /Scannow
- Checkdisk /f /r
- Veilige modus
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Geen Windows 10 update knop op bestaande Windows 7 of 8*Iridium schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:38:
Ik heb het volgende gevonden en nu heb ik op mijn laptop wel de Windows-10-upgrade-melding staan. Probeer het uit op eigen risico...
Oscar Wilde
Ja mijn excuus, ik overtrad de duidelijke verwijzing om dit te posten in het andere topic. Maar ik had de vraag hier al gesteld en om de hulpvaardige mede-tweakers mijn oplossing aan te reiken toch mijn oplossing gepost.
En is dat ook de rede dat One Drive for Business niet werkt in Office 2013 op Windows 10?TheVMaster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:02:
[...]
Nope, dat klopt. Van de OneDrive for Business kun je ook geen selectieve sync doen. Die synct alles of niets...ik heb begrepen dat dat wel gaat veranderen. Er zou een Universele OneDrive App komen (net zoals op de mobiele platformen), wanneer die komt weet niemand...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
is everything cool?
Ik heb al mijn vpn clients verwijderd, daarna had ik weer internet.St@m schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:50:
[...]
Same here.. begon bij mij maandag ineens, kan natuurlijk ook zijn dat ik het weekend de laptop niet heb gebruikt, maar vrijdag had ik nog nergens last van. Ik heb nu mijn NIC een fixes IP gegeven, dat werkt. Maarja..
VPN clients daarna weer opnieuw geinstalleerd en tot op heden nog gewoon internet.
De client voor de office 2016 preview werkt als een trein hier en netjes naast de geïntegreerde One Drive.kw_nl schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:20:
[...]
En is dat ook de rede dat One Drive for Business niet werkt in Office 2013 op Windows 10?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Nu, het is gelukt maar vraag mij niet hoe dat gegaan is.
Vanmorgen een nieuwe SSD 850 ingebouwd en in 1e instantie mijn 10041 build geinstalleerd want die had ik op DVD. Dat ging overigens zonder enig probleem behalve dan dat ik 2x moest inloggen en dus nadien gelijk 2 accounts bezat (waarvan ik meteen er een weer verwijderde)
Toen mijn usb stick met NL 10130 erin, setup gestart en na installatie volgde de (beruchte) reset. De leds op mijn keyboard bleven ditmaal uit maar na 25 min wachten in zwart scherm met ronddraaiende puntjes werd ik het toch wel zat.
Resetten Pc, weer datzelfde scherm. Nogeens en nogeens (reset) totdat ik plots een scherm kreeg met allerlei reparatie functies erop (geen foto gemaakt) en ik kon kiezen uit windows 10 of Windows Preview...
Tja, wat is dit nu weer dacht ik en koos dan maar Windows 10
Plots werd alles engels, terwijl mijn 10047 build nederlands was en ik op de usb de Ned. build 10130 geschreven had... ra ra. Maar de installatie ging vrolijk verder en uiteindelijk na weer mijn account te hebben doorgegeven bij Microsoft eindigde ik met een kersverse, engelse versie van build 10130.
Ik wiste het zweet van mijn voorhoofd, dat zul je begrijpen.
Edit
Het eerdere upgrade problem zou hem dus in de taal kunnen zitten, een engelse upgrade over een nederlandse heen zou voor het problem hebben kunnen zorgen. Vreemd is wel dat de iso wel degelijk als nederlands gemerkt is. Maar dat niet alleen, ook de upgrade via W10 zelf mislukte steeds. Het blijft dus een raadsel gezien de fout dat er iets met Safe in de Boot mis ging. Wel heb ik voor deze installatie elke verwijzing naar IDE (mijn dvd schrijver) gewijzigd in AHCI, maar of dat nou verschil zou maken?
[ Voor 17% gewijzigd door racinfo op 17-06-2015 10:54 ]
Okee, ik zal het niet vragen.racinfo schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:30:
maar vraag mij niet hoe dat gegaan is.
Moet ik uit het bovenstaande opmaken dat het onderstaande een verzinsel is?racinfo schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:30:
Build 10130....
Nu, het is gelukt maar vraag mij niet hoe dat gegaan is.
Vanmorgen een nieuwe SSD 850 ingebouwd en in 1e instantie mijn 10041 build geinstalleerd want die had ik op DVD. Dat ging overigens zonder enig probleem behalve dan dat ik 2x moest inloggen en dus nadien gelijk 2 accounts bezat (waarvan ik meteen er een weer verwijderde)
...
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Tja.. ik heb geen VPN clientsG.Scholtens schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:18:
[...]
Ik heb al mijn vpn clients verwijderd, daarna had ik weer internet.
VPN clients daarna weer opnieuw geinstalleerd en tot op heden nog gewoon internet.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waarschijnlijk moet je hem opnieuw installeren. Dat was bij W8 wel zo.jessevandijk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:54:
even een vraagje, ik ben van plan om te upgraden naar windows 10. Als dan de officiele versie uitkomt, moet ik die dan opnieuw installeren of kan ik dan gewoon updaten?
Super bedankt! vroeg me dit al een tijdje af, ik wacht dan nog even de officiële volledige versie af!Cyleo schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:05:
[...]
Waarschijnlijk moet je hem opnieuw installeren. Dat was bij W8 wel zo.
Je kan je Windows 7/8 gewoon upgraden naar de insider builds en dan uiteindelijk naar de RTM/Final versie http://answers.microsoft....ad-4d77-b4d9-0edfeb8dc9f1jessevandijk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:16:
[...]
Super bedankt! vroeg me dit al een tijdje af, ik wacht dan nog even de officiële volledige versie af!
https://powershellisfun.com
Iemand enig idee hoe dit in zn werk gaat? Moet je binnen één jaar upgraden om een nieuwe Windows 10 serial te krijgen, of kun je maar slechts één jaar lang installeren? Wat als je nieuwe hardware koopt / een schone installatie wilt doen?Ter info: Windows 10 is een gratis upgrade voor alle Windows 8.1 en Windows 7 gebruikers, maar ze moeten wel upgraden binnen één jaar nadat Windows 10 uit komt. Als je daarna gaat upgraden moet je betalen. Prijzen zijn niet bekend gemaakt.
Erg jammer dat de nadruk ligt op een upgrade / het behouden van bestanden. Als ik iets belangrijk vind bij een Windows install dan is dat wel dat het een schone installatie is... De afgelopen 20 jaar blijft een Windows update te vaak zitten met de brakke restjes van een vorig OS.
Bijna. Maar ff serieus, het ging niet vanzelf in ieder geval. Ik merk ook een bug op in versie 10130, de 3 TB seagate schijf wordt niet herkend, in build 10074 was dat geen enkel probleem. De 3 TB staat via een visualisatie app in 2 partities verdeeld waarvan de grootste 2 TB (een erfenis uit het XP tijdperk)foppe-jan schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:15:
[...]
Moet ik uit het bovenstaande opmaken dat het onderstaande een verzinsel is?
[...]
Die vraag zie je vaak voorbij komen; één ding staat vast, wanneer je nu een Windows 10 Pro insider Preview Evaluation op een geheel nieuw systeem installeer, je aanmeld bij Microsoft Insider program dan krijg je in ieder geval op 29 juli een gratis windows versie 10. Je dient je dus wel aan te melden om ervoor in aanmerking te komen.CU2morO schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Iemand enig idee hoe dit in zn werk gaat? Moet je binnen één jaar upgraden om een nieuwe Windows 10 serial te krijgen, of kun je maar slechts één jaar lang installeren? Wat als je nieuwe hardware koopt / een schone installatie wilt doen?
De preview versie werkt tot 15 oktober 2015.
Je behoeft niet eerst een versie Windows 8.1 te hebben geinstalleerd om NU de preview te kunnen installeren.
Wat betreft upgraden van Windows 8.1 naar Windows 10 preview, dat lukt prima mits de taalkeuze hetzelfde blijft, verander je tijdens de upgrade de taal dan wordt het een nieuwe installatie, doe je dat niet dan is je desktop met al je app's en installingen onveranderd tov de eerdere versie 8.1. Hoe dit bij Windows 7 upgrade is durf ik niet te zeggen (geen ervaring mee).
[ Voor 57% gewijzigd door racinfo op 17-06-2015 16:42 ]
Je moet Windows 10 voor 29 juli 2016 geinstalleerd hebben. Als je je huidige Windows 8.1 upgrade dan krijg je tot die datum gratis een upgrade naar Windows 10. Nadat je de eerste keer een upgrade hebt gedaan kun je (op diezelfde machine) gewoon een een clean install doen, je Windows 10 licentie wordt gekoppeld aan je hardware. Mocht je een nieuwe machine kopen en daar Windows 10 op willen draaien, maar is dit na 29 juli 2016...dan zul je dus gewoon een Windows 10 licentie moeten aanschaffen.CU2morO schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Iemand enig idee hoe dit in zn werk gaat? Moet je binnen één jaar upgraden om een nieuwe Windows 10 serial te krijgen, of kun je maar slechts één jaar lang installeren? Wat als je nieuwe hardware koopt / een schone installatie wilt doen?
Erg jammer dat de nadruk ligt op een upgrade / het behouden van bestanden. Als ik iets belangrijk vind bij een Windows install dan is dat wel dat het een schone installatie is... De afgelopen 20 jaar blijft een Windows update te vaak zitten met de brakke restjes van een vorig OS.
In principe krijg je dus gewoon een Windows 10 OEM licentie kado op je bestaande Windows 8.1 machine(s). Gabe Aul heeft dit overigens ook al via een tweet bevestigd een tijdje terug.
Je moet eerst upgraden, daarna kun je een clean install doen op hetzelfde systeem. Hoe een licentie overgezet kan worden (nieuwe hardware) is mij ook nog onduidelijk. Wellicht moet je eerst je huidige systeem deactiveren alsvorens je je key kunt recyclen.CU2morO schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:20:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 17-06-2015 16:49 ]
is everything cool?
EH...volgens mij is Windows 10 op je geupgrade device gratis voor de levensduur van het apparaat, dus je kunt de key niet meenemen naar een nieuw apparaat....althans dat is hoe ik het lees.FREAKJAM schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:48:
[...]
Je moet eerst upgraden, daarna kun je een clean install doen op hetzelfde systeem. Hoe een licentie overgezet kan worden (nieuwe hardware) is mij ook nog onduidelijk. Wellicht moet je eerst je huidige systeem deactiveren alsvorens je je key kunt recyclen.
is everything cool?
Al de json gedeleted alsmede de powershell optie geprobeeerd maar niets werkt.
Dit op windows 10130 als 2 vorige versies het geval ism local account maar wel ingelogt windows store.
[ Voor 23% gewijzigd door devil-strike op 17-06-2015 20:44 ]
Als in je mag dat betreffende systeem gratis upgraden en genuine blijven gebruiken till the end of times, als een soort van OEM licentie. Of krijg je een ISO om te downloaden en een Insider licentie om vrij te gebruiken?racinfo schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:28:
[...]
één ding staat vast, wanneer je nu een Windows 10 Pro insider Preview Evaluation op een geheel nieuw systeem installeer, je aanmeld bij Microsoft Insider program dan krijg je in ieder geval op 29 juli een gratis windows versie 10. Je dient je dus wel aan te melden om ervoor in aanmerking te komen.
Ik heb namelijk Win10 voorlopig in VirtualBox, maar ik wacht toch liever op de final voor ik mijn hele systeem ga omgooien en een hoop van mijn data eraan toevertrouw!
Maakt ook niet veel uit, ik heb al 'gereserveerd' en volgens de genoemde link http://betanews.com/2015/...-install-after-upgrading/ kan je ook gewoon vanaf iso installeren .. nadat je eerst je huidige Windows heb geupgrade naar 10 begrijp ik dan.
[ Voor 15% gewijzigd door jesper86 op 17-06-2015 22:20 ]
Verwijderd
Handmatig de goede netwerkdrivers installeren?Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:24:
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding van Windows 10 ik heb vandaag Windows 10 geïnstalleerd build 10074. Nu had ik een vpn cliënt op mijn Windows 7 staan. Toen het instaleren klaar was en de eerst Keer opstarten kreeg ik een melding dat de vpn cliënt niet kon configureren nu dacht ik dit is geen groot probleem. Welk probleem doet er zich nu voor ik heb geen wifi of Lan adapter. En de vpn cliënt kan ik niet verweideren want dan krijg ik een melding."error27850 unable tot manage networking component. Operating systeem corruption may be preventing installation" kan er iemand mij helpen om dit op te lossen ?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ