Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Sa.Tan schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:32:
Ik heb gister de 10134 build geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel dat ik geen connect kan maken met Server 2012 r2 Essentials.
downloaden oké, maar dan is het gebeurt met de installatie. Hoop echt dat dit nog rechtgetrokken wordt, anders weet ik het nog niet, nu maar even terug naar 8.1 pro.
Dus je hebt problemen met het installeren van een gelekte build? Hoe zou dat toch komen.
De officiële 10130 werken prima

Martinspire - PC, PS5, XSX

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Een ieder gebruikt een OS op zijn eigen manier, de een speelt games, de ander gebruikt alleen multimedia en weer een ander gebruikt het op software van derden op te draaien. Microsoft streeft er naar een besturings systeem op de markt te zetten wat van alle markten thuis is.

Dus wat geschikt is voor elke toepassing, maar om dat nu juist mogelijk te maken verstrekt hij voor de release datum een preview van de software zodat wanneer iedereen het in zijn hoedanigheid gaat gebruiken wellicht dan ook bepaalde problemen tegen komt die autom. uit de preview naar Microsoft worden verzonden. Slim toch?

Dat Apple dat nou juist niet doet zegt niets over de kwaliteit van de software, integendeel. Bij Apple komen de bugs pas te voorschijn als er al met honderden euro's is geinvesteerd in de software (denk nog maar eens terug aan het antenne probleem met de iPhone). Microsoft wil dat nu juist voorkomen door aan testers geheel gratis previews te verstrekken zodat bugs ed. VOOR de release datum te voorschijn komen en een ieder niet NADIEN behoeft te klagen.

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-11 12:58
Jovas schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:14:
[...]
Weetje wat ik als zoekresultaat krijg als op op Windows 10 zoek op Google? Bugs, bugs, bugs.

Maar weetje wat? Jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Geniet van je nieuwe Windows 10 ervaring!
Grappenmaker het is een technical preview build ;) ga ergens anders trollen aub

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Even ter correctie, ik had ook eerst de 10130 waar de serverconnectie niet werkte en daarom de gelekte geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Modbreak:En dan is het nu weer klaar met het trollen en rellen. Hou het bij je ervaringen met Windows 10

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
@TheVMaster
Hoe was het afgelopen woensdag nou :+

Ik draai inmiddels build 10135 op 2 systemen. Sinds de AMD GPU stabiel draait sinds build 10134, zijn dit voor mij de beste builds tot nu toe.

[ Voor 59% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 16:52 ]

is everything cool?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Iemand ervaringen met Windows 10 in combinatie met een Novell Netware Client? :P
Ben wel benieuwd of ik mijn werk-partitie zou kunnen updaten naar Windows 10 :7

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Even een algemene opmerking: iemand mag altijd een afwijkende mening hebben. Het is echter altijd een slecht idee om daar online direct met verbaal geweld tegenin te gaan. Het is namelijk de ideale voedingsbodem voor een klassieke flamewar.

Ik ben heel enthousiast over Windows 10 en overweeg zelfs om na jaren over te stappen van Android en een Windows Phone te kopen. Het tweaken aan Android ben ik een beetje klaar mee en Windows werkt gewoon lekker out-of-the-box. Die tegels zijn niet helemaal mijn ding maar ik zal er wel aan wennen. Sinds de introductie van een notification center sta ik er een stuk minder afwijzend tegenover. En dezelfde apps op zowel laptop, telefoon als eventueel een tablet zie ik wel zitten. Veel apps draai ik niet op mijn telefoon. Het meeste doe ik in de browser, zelfs mijn wekelijkse Facebook sessie. De betrekkelijk lege Windows store is voor mij dus niet zo van belang. De meest gangbare messengers staan erin en dat is voldoende.

Ik waardeer de ommezwaai van Microsoft van een zeer gesloten ontwikkeling naar een open ontwikkeling nu met het Insiders programma. De nieuwe CEO heeft duidelijk zijn stempel gedrukt op het bedrijf en er een modernere organisatie van gemaakt. Wie weet wordt Windows ooit nog open source... ;)

Ik hoop echt dat eind volgende maand een goede, afgeronde Windows 10 in de schappen ligt. Ik hoop ook dat het MS lukt om iedereen binnen een jaar over te krijgen. Eigenlijk hadden ze alle Windows-gebruikers gewoon een gratis upgrade moeten bieden en niet pas vanaf Windows 7. Dan hadden zelfs die laatste stugge gebruikers van XP en Vista wellicht ook overgegaan. Het is niet alsof dat nou zoveel omzet gescheeld zou hebben maar het zet wel een toon. Het is verder geen klacht; het huidige aanbod is al heel mooi natuurlijk.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Naast Windows 10 Preview heb ik ook nog Windows XP op de C-partitie staan hoewel ik daar vrijwel geen gebruik meer van maak sinds ik W10 aan het testen ben.

In het begin switchte ik nog weleens terug naar XP omdat niet alle hardware werktte in de preview maar sinds de update build 10074 werk ik vrijwel continu met Windows 10.

De app's NPO en RTLXL uit de Windows Store werken subliem en de beeldkwaliteit is aanmerkelijk beter dan vroeger in Windows 7.

Ik ben erg tevreden met Windows 10 preview.

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 22:19
Hebben jullie ook zoveel last van een Critical Error in the Shell Infrastructure in build 10130?

Een clean install heeft niet geholpen helaas. Het lijkt er op dat een app dit veroorzaakt.

Dit probleem is ook gemeld en meerdere mensen hebben hier last van. Heeft 1 van jullie hier misschien een oplossing voor?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

rajackar

Blood Minister

Mils schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:16:
Hebben jullie ook zoveel last van een Critical Error in the Shell Infrastructure in build 10130?

Een clean install heeft niet geholpen helaas. Het lijkt er op dat een app dit veroorzaakt.

Dit probleem is ook gemeld en meerdere mensen hebben hier last van. Heeft 1 van jullie hier misschien een oplossing voor?
Je kunt 10135 even proberen:

http://microsoft-news.com...-build-10135-gets-leaked/

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Heb voor mijn zoontje laptop gekocht met defect scherm, verder Core i5 CPU en 4GB geheugen. De meest recente build draait als een zonnetje, drivers werken allemaal out of the box.

De laptop hangt nu aan een Full HD TV en draait prima in 1920x1080. Gekke alleen is dat Kodi / XBMC maar ongeveer 75% van het scherm vult, vanuit de linkerbovenhoek. De rechteronderhoek blijft dus nog de desktop zichtbaar. Ik heb overal gekeken waar ik de scherminstelling kon aanpassen, maar kom er niet uit. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Zou het probleem in Windows of in Kodi zitten? De laptop heeft twee videokaarten, die van de processor (Intel) en een Radeon. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

• FREAKJAM
Heb ook heel soms last van het probleem gehad met Plex op een PC (met AMD CPU/GPU) aangesloten via HDMI op een TV. Een reboot was voor mij de oplossing.

is everything cool?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Reboot tot nu toe niet geholpen. Gekke was, dat hij het met Minecraft eerst ook deed, nu niet meer.

Andere spellen en VLC hebben dit probleem niet, die spelen gewoon full screen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03

mvds

Totally awesome!

Van het weekend een clean install gedaan op een nieuwe PC. Toch nog wel wat puntjes, misschien komt het doordat ik build 74 had, aangezien een nieuwere build nog niet als ISO te downloaden is. Ik heb de installatie 3 keer moeten doen en nog werkt het niet lekker.

De eerste keer ging het kopieren prima, en bij het herstarten kreeg ik eerst een "memory could not be read" fout en ging het geheel onderuit. De tweede keer bleef hij uren staan op het witte scherm met "One moment please" en kon hij na een reset mijn HD (nou ja, SSD dan) niet meer vinden. En de derde keer ging het "goed". Toch merk ik na het updaten naar Build 130 nog wel wat haperingen, en blijft ie melden dat mijn SSD in IDE modus staat, terwijl mijn bios toch echt AHCI zegt.

Dus van de week toch maar even een schone install doen van Windows 8.1 en dan weer verder kijken.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Na iedere update van een versie Win 10 moest ik een aantal kunstgrepen toepassen om mijn internetverbinding aan de praat te krijgen. Met de laatste update (10130 meen ik) werken zelfs de trucjes niet meer. Probleemoplosser zegt een driverprobleem. Verschillende driverversies geprobeerd voor de Realtek kaart. Iemand een idee?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:58
Fanaat schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:52:
Verschillende driverversies geprobeerd voor de Realtek kaart.
Iemand een idee?
2de van onder al gezien ? http://answers.microsoft....22-4849-b580-30f4c6f38914

control alt oeps deleted

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
neanderthaler schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:30:
Heb voor mijn zoontje laptop gekocht met defect scherm, verder Core i5 CPU en 4GB geheugen. De meest recente build draait als een zonnetje, drivers werken allemaal out of the box.

De laptop hangt nu aan een Full HD TV en draait prima in 1920x1080. Gekke alleen is dat Kodi / XBMC maar ongeveer 75% van het scherm vult, vanuit de linkerbovenhoek. De rechteronderhoek blijft dus nog de desktop zichtbaar. Ik heb overal gekeken waar ik de scherminstelling kon aanpassen, maar kom er niet uit. Iemand enig idee waar dit aan ligt? Zou het probleem in Windows of in Kodi zitten? De laptop heeft twee videokaarten, die van de processor (Intel) en een Radeon. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Je kan even kijken van welke videokaart die gebruik maakt en daar de overshoot waardes aanpassen.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Cyleo schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Je kan even kijken van welke videokaart die gebruik maakt en daar de overshoot waardes aanpassen.
Het gekke is dat hij 2x de Intel videokaart aangeeft en 1x de Radeon. Dat dubbele videokaartgebeuren is trouwens sowieso nieuw voor mij. Ik had begrepen dat er standaard gebruik wordt gemaakt van de Intel en bij intensieve toepassingen wordt overgeschakeld naar de Radeon? Hoe zie ik trouwens welke kaart er op moment X gebruikt wordt?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Voor het geval iemand hetzelfde ondervindt;
Bij mij was mijn onboard netwerkkaart kapot gegaan. Nu had ik een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd, maar deze werd niet herkend in Windows 10 (onder Hyper-V), waardoor ik daar dus geen internet meer had.

Dit is op te lossen door in de Hyper-V manager de Virtual Switch Manager te openen. In dat scherm kun je je netwerkkaart aan de Virtuele switch koppelen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Spartan loopt redelijk traag als je verschillende tabs opendoet

[ Voor 78% gewijzigd door Dragunov op 08-06-2015 19:24 ]

Verwijderd

Het hele login gebeuren vind ik nog steeds mateloos irritant. Uit noodzaak heb ik het local account maar een simpel wachtwoord gegeven om automatisch inloggen te voorkomen. Een andere account kiezen blijft ook omslachtig, een flinke achteruitgang met name vergeleken met Windows 7 wat zo recht-toe-recht-aan werkte.

Verder heb ik het idee dat er nog teveel problemen zijn met nieuwe builds om er een in de slow ring vrij te geven. Heeft iemand hier al ervaring met de gelekte build 10135?

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Go home Windows 10, you're drunk:

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ie2bfi1f1/drunk.jpg

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 05:32:
Het hele login gebeuren vind ik nog steeds mateloos irritant. Uit noodzaak heb ik het local account maar een simpel wachtwoord gegeven om automatisch inloggen te voorkomen. Een andere account kiezen blijft ook omslachtig, een flinke achteruitgang met name vergeleken met Windows 7 wat zo recht-toe-recht-aan werkte.

Verder heb ik het idee dat er nog teveel problemen zijn met nieuwe builds om er een in de slow ring vrij te geven. Heeft iemand hier al ervaring met de gelekte build 10135?
Wat vind je precies vervelend aan het inloggen? Je wachtwoord telkens invullen? Er is ook een mogelijkheid om een pincode en/of afbeeldingswachtwoord in te vullen. Hierdoor kan het een stuk sneller gaan.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 08:00

silitek

Tubes Only

Dragunov schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:35:
Spartan loopt redelijk traag als je verschillende tabs opendoet
+ Youtube en andere sounds nog niet goed in 10130 Spartan.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Markie577 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:26:
[...]

Wat vind je precies vervelend aan het inloggen? Je wachtwoord telkens invullen? Er is ook een mogelijkheid om een pincode en/of afbeeldingswachtwoord in te vullen. Hierdoor kan het een stuk sneller gaan.
Dat een andere account selecteren meer kliks en muisbewegingen kost dan voorheen. In Windows 7 staan alle accounts centraal in beeld. Klik de juiste aan, vul wachtwoord in, enter. In Windows 10 is dat omslachtiger gemaakt.

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 21:26
Heb geprobeerd Windows 10 te installeren op een Asus f205ta had verwacht dat hij alle hardware zou herkennen. Helaas was dat niet het geval. Morgen poging om het te installeren op een Acer Switch hoop dat hij daarop wel alle hardware herkend.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

brro38 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:54:
Heb geprobeerd Windows 10 te installeren op een Asus f205ta had verwacht dat hij alle hardware zou herkennen. Helaas was dat niet het geval. Morgen poging om het te installeren op een Acer Switch hoop dat hij daarop wel alle hardware herkend.
Welke hardware mis je dan? Ik had bij een bepaalde build geen geluid meer en moet elke build handmatig de juiste wifi drivers installeren omdat windows 10 de verkeerde erop zet.

Kwestie van de juiste drivers erop gooien, de windows 8 drivers werken goed bij mij.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• FREAKJAM
^ Dit. Je moet nu niet verwachten dat Windows 10 100% van alle hardware herkent. Feit dat veel hardware wordt herkend is al een aardige luxe denk ik zo.

is everything cool?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51

Ik vindt de noodzaak voor control userpasswords2 nou niet het toppunt van "gemak" in Vista/ Win7.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FREAKJAM
sdk1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Ik vindt de noodzaak voor control userpasswords2 nou niet het toppunt van "gemak" in Vista/ Win7.
Daarom heb je ook netplwiz (wat hetzelfde is als control userpasswords2) en het configuratiescherm.

is everything cool?

Verwijderd

sdk1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Dat is voor automatisch inloggen. Daar heb ik het niet over. Ik wil juist automatisch inloggen voorkomen. Dat is namelijk precies wat Windows 10 doet als er een local account aanwezig is zonder wachtwoord.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Yep, draait hier als een zonnetje.
Lijkt ook wat stabieler te zijn en inmiddels werkt mijn 4G kaartje goed en zonder crashes :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

neanderthaler schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:30:

Als je een film kijkt kan je onder de filmbandpictogram tweede van linksonder in view het beeld op wide zetten dat is schermvullend!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

paranoia68 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Als je een film kijkt kan je onder de filmbandpictogram tweede van linksonder in view het beeld op wide zetten dat is schermvullend!
Werkt niet. XBMC denkt dat hij al full screen bezig is.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Die build is wel EN en x64, is er al ergens de NL en x86 te downloaden? Ik heb 10130 vanaf usb stick geprobeerd doch hij loopt vast tydens de upgrade over 10074 heen. Gisteren heb ik de SSD uitgeschakeld en geprobeerd een compleet nieuwe installatie te doen op HDD (van build 10130) tot mijn verbazing mislukte dat ook! met dezelfde 3x knipperende leds (van NumLock, Caps, enz) op mijn keyboard en daarna niet meer vooruit te branden.

Nu las ik elders iets over UEFI zowel voor de usb stick alsmede in de BIOS, kan dat er iets mee te maken hebben? Ik wil nu ook gaan proberen de build 10130 op een DVD te branden ipv usb stick en dan daarvan een nieuwe installatie te doen.

(wordt vervolgd)
Ik blijf het sowieso muf vinden dat x86 nog te verkrijgen is, maar snap ergens ook niet dat er niet gewoon 1 installatie is voor beide varianten. Het is 2015, dat moet toch kunnen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:43

Quad

Doof

Zat applicaties die niet goed met 64 bit overweg kunnen lijkt me. Met name plugins van toepassingen, die ik in het bedrijfsleven wel eens tegenkom.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• digidokter.net

digidokter.net

neanderthaler schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:41:
[...]

Werkt niet. XBMC denkt dat hij al full screen bezig is.
Kan je een printscreen plaatsen van je beeld?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Martinspire schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:12:
Ik blijf het sowieso muf vinden dat x86 nog te verkrijgen is, maar snap ergens ook niet dat er niet gewoon 1 installatie is voor beide varianten. Het is 2015, dat moet toch kunnen?
Dat past niet op een 1-laags dvdtje en 2-laags is te prijzig :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

paranoia68 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Kan je een printscreen plaatsen van je beeld?
Ik zal kijken of ik vanavond kans zie even een kiekje te maken.

Verwijderd

Sinds kort een raar probleem in mijn 10130 build. Er blijft paar keer per dag een toets "hangen". En nee dit komt niet door dat er nog een halve lunch maaltijd in mijn toetsenbord hangt.

Vaak is dit de Alt toests. Maar ook soms de control.
Dus dan scroll ik in word. en dan zoemt hij in of uit. Of dan type ik de S en dan doet hij Alt -S

Enige wat ik kan doen is dan opniew opstarten.
Iemand anders hier last van? Kan niets vinden als ik hier op zoek.
Raven schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Dat past niet op een 1-laags dvdtje en 2-laags is te prijzig :P
Maar waarom uberhaupt 2 varianten? Waarom niet alleen de benodigde bestanden dubbel en niet alles. Want niet alles wordt als x64 uitgevoerd of geinstalleerd.

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:17
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb Windows 10 10130 gedownload (zowel 32 als 64-bit) en met Rufus een bootable USB gemaakt. Als ik mijn Acer laptop laat opstarten krijg ik de normale melding 'press any key to boot from USB...' Dat doe ik.

Daarna krijg ik een Windows logo in beeld voor een seconde of 10 en dan herstart de laptop. Ik kom niet verder dan dit scherm.

Iemand enig idee waarom ik W10 10130 niet kan installeren? Na een zoektocht op internet kom ik helemaal niets verder...

/e Met behulp van een bootable DVD kom ik ook nog niet verder. Zoektocht gaat door...

[ Voor 7% gewijzigd door Iridium op 10-06-2015 15:20 ]

• digidokter.net

digidokter.net

Iridium schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:14:
Kan iemand mij verder helpen? Ik heb Windows 10 10130 gedownload (zowel 32 als 64-bit) en met Rufus een bootable USB gemaakt. Als ik mijn Acer laptop laat opstarten krijg ik de normale melding 'press any key to boot from USB...' Dat doe ik.

Daarna krijg ik een Windows logo in beeld voor een seconde of 10 en dan herstart de laptop. Ik kom niet verder dan dit scherm.

Iemand enig idee waarom ik W10 10130 niet kan installeren? Na een zoektocht op internet kom ik helemaal niets verder...

/e Met behulp van een bootable DVD kom ik ook nog niet verder. Zoektocht gaat door...
van welke site heb je de iso gedownload?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik werk op build 10074 op een DELL Vostro 3560, eigenlijk onwerkbaar omdat de drivers voor het touchpad niet werken. Als ik dus lappen tekst ga typen dan springt mijn cursor alle kanten op.. Maar ik zet door, heb geen zin om weer terug te gaan naar Windows 8.1
Irritant dat ik niet meer calc + enter kan intypen in de zoekbalk.

Verder vind ik het allemaal niet zo boeiend. Het is meer van hetzelfde voor de gewone kantoorgebruiker.
Ben nog niet echt onder de indruk.

En toen dacht ik bij mezelf.. kom op joh, ben je nou een tweaker of niet. Dus de touchpad driver is gefixd :D

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 10-06-2015 16:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:13:
Zat applicaties die niet goed met 64 bit overweg kunnen lijkt me. Met name plugins van toepassingen, die ik in het bedrijfsleven wel eens tegenkom.
Een 64 bit OS betekent niet dat je ook per se 64 bit applicaties moet gebruiken. Het gaat namelijk in beide gevallen om x86. Als we nu IA64 zouden gebruiken in plaats van x86-64 dan had je gelijk gehad maar helaas is dat niet het geval.

Gemakshalve schrijven we vaak x64 maar in feite bestaat dat niet. Het is x86 en x86-64 waarbij de laatste een uitbreiding bevat van de instructieset.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 10:08
Iridium schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:14:

- ISO via Microsoft gedownload?
- Boot volgorde al veranderd, dat ie vanzelf vanuit USB opstart? Maakt misschien verschil
- USB stick niet corrupt?
- Andere USB poort geprobeerd?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Iridium
Reaper.JA2 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:24:
[...]

- ISO via Microsoft gedownload?
- Boot volgorde al veranderd, dat ie vanzelf vanuit USB opstart? Maakt misschien verschil
- USB stick niet corrupt?
- Andere USB poort geprobeerd?
Bedankt, maar deze vier tips heb ik ook al geprobeerd of gedaan. Nog geen stap verder :/

• rajackar

rajackar

Blood Minister

racinfo schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:09:
[...]
Die build is wel EN en x64, is er al ergens de NL en x86 te downloaden? Ik heb 10130 vanaf usb stick geprobeerd doch hij loopt vast tydens de upgrade over 10074 heen. Gisteren heb ik de SSD uitgeschakeld en geprobeerd een compleet nieuwe installatie te doen op HDD (van build 10130) tot mijn verbazing mislukte dat ook! met dezelfde 3x knipperende leds (van NumLock, Caps, enz) op mijn keyboard en daarna niet meer vooruit te branden.

Nu las ik elders iets over UEFI zowel voor de usb stick alsmede in de BIOS, kan dat er iets mee te maken hebben? Ik wil nu ook gaan proberen de build 10130 op een DVD te branden ipv usb stick en dan daarvan een nieuwe installatie te doen.

(wordt vervolgd)
Voor de NL versie moet je nog even wachten denk ik. Ik zie trouwens geen reden om niet de x64 versie te installeren.
Een match met de juiste UEFI instellingen is wel belangrijk. Ik installeer met een native UEFI BIOS en heb Rufus op GPT for UEFI en Fat 32 staan. Met sommige andere instellingen kom ik de setup niet eens in.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Iridium
Ik heb mijn laptop met Windows 7 geformatteerd (kwam niet eens meer in Windows). Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en heb nu vanuit Windows de installatie van Windows 10 gestart. Dit lijkt wel te werken... 5% voltooid.

Update: De laptop herstartte, en kreeg daarna de keuze uit een systeemherstel of Windows normaal starten. Ik krijg Windows 10 dus niet aan de praat op mijn laptop.

[ Voor 27% gewijzigd door Iridium op 10-06-2015 18:08 ]

Verwijderd

Nu build 10130 als ISO wordt aangeboden, betekent dat dat de slow ring deze als update aangeboden krijgt? Bij mij verschijnt er nog niets.
Iridium schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:55:
Ik heb mijn laptop met Windows 7 geformatteerd (kwam niet eens meer in Windows). Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en heb nu vanuit Windows de installatie van Windows 10 gestart. Dit lijkt wel te werken... 5% voltooid.

Update: De laptop herstartte, en kreeg daarna de keuze uit een systeemherstel of Windows normaal starten. Ik krijg Windows 10 dus niet aan de praat op mijn laptop.
Doe voor de zekerheid eens een SHA-1 check van de ISO en kijk of dat matcht met de hash die Microsoft opgeeft.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:29:
Nu build 10130 als ISO wordt aangeboden, betekent dat dat de slow ring deze als update aangeboden krijgt? Bij mij verschijnt er nog niets.

[...]

Doe voor de zekerheid eens een SHA-1 check van de ISO en kijk of dat matcht met de hash die Microsoft opgeeft.
Helaas...er zijn dus wel ISO's, maar hij gaat niet naar de Slow ring...

• FREAKJAM
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

is everything cool?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
St@m schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:30:
Ik werk op build 10074 op een DELL Vostro 3560, eigenlijk onwerkbaar omdat de drivers voor het touchpad niet werken. Als ik dus lappen tekst ga typen dan springt mijn cursor alle kanten op.. Maar ik zet door, heb geen zin om weer terug te gaan naar Windows 8.1
Irritant dat ik niet meer calc + enter kan intypen in de zoekbalk.

Verder vind ik het allemaal niet zo boeiend. Het is meer van hetzelfde voor de gewone kantoorgebruiker.
Ben nog niet echt onder de indruk.

En toen dacht ik bij mezelf.. kom op joh, ben je nou een tweaker of niet. Dus de touchpad driver is gefixd :D
Ik heb nu 2 dell laptops 3350 en 60 op de volgende manier naar windows 10 gekregen.
Heb ik overigens ook gedaan met windows 7 en 8.
Bios geüpdatet.
Maak een image, en backup van je originele installatie.
Formateer de schijf.
ik deel de schijf in.
Installeer windows 10 (10130) op de c schijf.
Alles werkt ook het tochpad . 8)

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb regelmatig de bug dat bv IE of explorer op je taakbalk geen context-menu meer hebben (rechtermuis of pull-up-click), normaal gebruik ik dat om bv 2e IE/explorer te openen of even snel naar recente locaties te gaan.

Geen idee of het een Win10 euvel is, maar is er andere manier om snel een 'tweede' venster op te starten? Zoek/startscherm dacht ik te kunnen gebruiken, maar die blijft bij mij maar steeds vastlopen (hele popup wordt zwart).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• silitek
  • Laatst online: 12-11 08:00

silitek

Tubes Only

tonber schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:55:
[...]
Ik heb nu 2 dell laptops 3350 en 60 op de volgende manier naar windows 10 gekregen.
Heb ik overigens ook gedaan met windows 7 en 8.
Bios geüpdatet.
Maak een image, en backup van je originele installatie.
Formateer de schijf.
ik deel de schijf in.
Installeer windows 10 (10130) op de c schijf.
Alles werkt ook het tochpad . 8)
Hier vanuit 8.1 insiders preview gestart (dirty install) werkt geheel prima met alle bestaande setups en instellingen. Aantal updates tussendoor gehad, watermerk verwijdert en redelijk stabiel draaide 10 8)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/71lpa0.png

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 11-06-2015 11:16 ]

Tubes....It's what make music music!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
Gisteravond de halve avond bezig geweest om mijn Win10 10122 te upgraden naar 10130, maar het is niet gelukt helaas. Windows update download de preview, vervolgens begint het voorbereiden van de installatie en daarop volgt de melding dat de computer opnieuw gestart moet worden. So far, so good.
Na reboot kom ik echter in een scherm als dit:

Afbeeldingslocatie: http://winaero.com/blog/wp-content/uploads/2014/10/recovery-environment-windows-10.png

Refresh en reset al geprobeerd, maar die opties werken niet. Ik kan alleen opnieuw opstarten en ik kom daarna gewoon weer in 10122 terecht en krijg een melding dat het systeem niet bijewerkt kon worden naar 10130.
Daarna de ISO file maar gedownload om het eens op die manier te proberen, maar daarmee ik exact hetzelfde probleem als ik probeer te upgraden. Iemand hier een oplossing voor?

Edit:
Deze melding krijg ik dus ook na het opnieuw booten naar 10122:
https://twitter.com/stevesi/status/604819102385893376

Ik heb alleen geen Surface, maar een ordinaire Thinkpad.

[ Voor 10% gewijzigd door InZane op 11-06-2015 11:48 ]

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Helaas...er zijn dus wel ISO's, maar hij gaat niet naar de Slow ring...
Vreemd dat ze een fast iso aanbieden. Dat hadden ze er op zijn minst bij kunnen zetten, of als alternatieve download kunnen aanbieden.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mij lukt het ook niet om te updaten naar 10130 vanaf 10074 via windows update:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/06/11/win10build10130.md.png

Al meerdere keren geprobeerd en dit is een clean install van 10074.

[ Voor 29% gewijzigd door Workaholic op 11-06-2015 13:29 ]

Mijn V&A

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Vreemd dat ze een fast iso aanbieden. Dat hadden ze er op zijn minst bij kunnen zetten, of als alternatieve download kunnen aanbieden.
Dat staat er ook bij. Zie mijn vorige post waarin een link staat naar de blogpost van Microsoft.
Hi everyone, today we are releasing the ISOs for Windows 10 Insider Preview Build 10130. We are not, however, releasing Build 10130 to the Slow ring due to several bugs we’re looking to fix. Once we have these fixes in hand and ready to push out to Windows Update, we’ll consider pushing Build 10130 to the Slow ring. I know we said we would only release ISOs if we push a build to the Slow ring but we’re making a special exception today. We know that a bunch of Windows Insiders on the Fast ring are currently blocked getting to the latest build due a 0x80246017 error. With the ISOs, they can mount the image and upgrade directly from the ISO and get unblocked.

is everything cool?

• racinfo

racinfo

E-MTB

rajackar schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:46:
[...]

Voor de NL versie moet je nog even wachten denk ik. Ik zie trouwens geen reden om niet de x64 versie te installeren.
Een match met de juiste UEFI instellingen is wel belangrijk. Ik installeer met een native UEFI BIOS en heb Rufus op GPT for UEFI en Fat 32 staan. Met sommige andere instellingen kom ik de setup niet eens in.
Het gekke is dat het zowel met upgraden alsook in een volledig nieuwe installatie niet goed gaat. Hij laadt alle zaken maar na de 1e reset start ie op wet het logo in het midden, de draaiende puntjes eronder en dan gaat hij niet meer verder.

Waar vind ik die UEFI instellingen in de BIOS? Ik gebruik een ASROCK mb met een i5.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik ben met een schone installatie begonnen met 10041; in de slow mode staat nog steeds 10074 en dus nog geen 10130 build.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:22
Hier faalt de update van een clean install 10074 naar 10130 ook :(

• digidokter.net

digidokter.net

racinfo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:57:
[...]
Het gekke is dat het zowel met upgraden alsook in een volledig nieuwe installatie niet goed gaat. Hij laadt alle zaken maar na de 1e reset start ie op wet het logo in het midden, de draaiende puntjes eronder en dan gaat hij niet meer verder.

Waar vind ik die UEFI instellingen in de BIOS? Ik gebruik een ASROCK mb met een i5.
de onderste optie in bootvolgorde asrock bios

• Mils
Ik zou gewoon lekker een clean install doen met de iso van build 10130. Het is mij ook niet gelukt om zowel build 074 als 122 te updaten.

Microsoft heeft ook weer verschillende apps een update gegeven.

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:24:
[...]

Dat staat er ook bij. Zie mijn vorige post waarin een link staat naar de blogpost van Microsoft.

[...]
Ik bedoel op de downloadpagina. Niet iedereen leest per se de blog.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

_Arthur

blub

Yohost! schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:40:
Hier faalt de update van een clean install 10074 naar 10130 ook :(
Hier werkte het prima, toevallig vandaag gedaan, zowel mijn desktop als laptop. Ga nu mijn VMmetje nog even van 10074 naar 10130 updaten.

• racinfo

racinfo

E-MTB

paranoia68 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:54:
[...]

de onderste optie in bootvolgorde asrock bios
Bij mij staat dat er niet, helaas. Zojuist weer een poging gedaan 10130 over 10041 heen te upgraden maar ook deze keer ging het mis. Wanneer je daarna de 10041 weer opstart komt er in beeld dat de upgrade mislukt is in

de fase SAFE_OS met een fout tijdens de BOOT bewerking !
Mils schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:55:
Ik zou gewoon lekker een clean install doen met de iso van build 10130. Het is mij ook niet gelukt om zowel build 074 als 122 te updaten.

Microsoft heeft ook weer verschillende apps een update gegeven.
Heb ik ook al diverse keren geprobeerd maar met dezelfde fout. na installeren van alle bestanden, updates ophalen, bestanden instellen volgt een reset e daarna (bij opstart) blijft ie vast staan. Ik heb al zitten denken dat mijn SSD of HDD niet in orde is hoewel ik tevoren chkdsk /f gedraaid heb met goed resultaat.

[ Voor 41% gewijzigd door racinfo op 11-06-2015 17:43 ]

• FREAKJAM
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:11:
[...]

Ik bedoel op de downloadpagina. Niet iedereen leest per se de blog.
Ik als Insider kijk eigenlijk dagelijks op neowin.net Ik ben dan eigenlijk altijd wel op de hoogte van de nieuwe builds. Een soort van notificatie in Windows zelf was wellicht beter geweest. Ik weet niet of je notificaties kan instellen in de Insider Hub? Ben nu niet thuis, dus kan het niet controleren.

is everything cool?

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ik als Insider kijk eigenlijk dagelijks op neowin.net Ik ben dan eigenlijk altijd wel op de hoogte van de nieuwe builds. Een soort van notificatie in Windows zelf was wellicht beter geweest. Ik weet niet of je notificaties kan instellen in de Insider Hub? Ben nu niet thuis, dus kan het niet controleren.
Oh er is een Insider app. Weer wat geleerd. :P Maar die is bij mij helemaal leeg. Geen info.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
FREAKJAM schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ikzelf op neowin.net, winbeta.org, windowscentral.com, winaero.com

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nadat ik gisteren opnieuw was begonnen met build 10041 kreeg ik vandaag weer build 10074 voor ogen. Wat mij tegenvalt in Edge is dat de figuurtjes (van de app's) van Google Play store, net als in build 10041 niet worden afgebeeld. Dus meteen weer Chrome ervoor in de plaats gezet.

We wachten nu maar totdat build 10130 in de slow mode ter beschikking komt. Na 20 pogingen is de tweakers-moed er wel een beetje uit :(

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waarom installeer je dan niet meteen clean vanaf de 10130 iso?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Iridium
Omdat ik build 100130 niet geïnstalleerd krijg, wil ik een oudere build testen. Hoe kom ik aan 10074? Of wie kan mij een downloadlink geven naar de build vóór 100130

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-11 10:15
Ik had ook veel problemen met upgraden van 10074 naar 10130. Na installatie van de update kwam ik elke keer in recovery terecht. En en bij een clean install van 10130 rebootte me PC al bij het ingaan van de setup.

Dit bleek allemaal met de "no-execute" optie te maken hebben in je bios. Deze moet je wel enabled hebben, daarna ging het upgraden en later een clean install als een zonnetje :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Youtube is inmiddels een compleet drama geworden, zowel in IE als Egde continue vastlopers, haperend beeld of gewoon niet meer kunnen foward/reverse gaan, wordt er moedeloos van. AMD drivers al diverse keren deinstalleerd en weer installed (beta en normaal), is het blijkbaar ook niet.

Ook vimeo en MSN video's werken zeer sporadisch, alles blijft wel werken maar filmpjes stoppen op bepaald moment en enkel refresh lijkt dan nog te werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Iridium
Senaxx schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:11:
Ik had ook veel problemen met upgraden van 10074 naar 10130. Na installatie van de update kwam ik elke keer in recovery terecht. En en bij een clean install van 10130 rebootte me PC al bij het ingaan van de setup.

Dit bleek allemaal met de "no-execute" optie te maken hebben in je bios. Deze moet je wel enabled hebben, daarna ging het upgraden en later een clean install als een zonnetje :)
Hmm, die optie van 'no-execute' is bij mijn Acer Travelmate 5744 niet te vinden in de BIOS. Ik heb dus W10 10074 geprobeerd, deze laat ook een blauw windows logo zien en na ongeveer 15 seconden herstart mijn laptop. Ik denk dat het niet gaat werken.

• Senaxx
Iridium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Hmm, die optie van 'no-execute' is bij mijn Acer Travelmate 5744 niet te vinden in de BIOS. Ik heb dus W10 10074 geprobeerd, deze laat ook een blauw windows logo zien en na ongeveer 15 seconden herstart mijn laptop. Ik denk dat het niet gaat werken.
Deze optie kan ook nog iets anders heten:

· No Execute Memory Protect
· Execute Disabled Memory Protection
· EDB (Execute Disabled Bit)
· EVP (Enhanced Virus Protection)

• Jaguar645
  • Laatst online: 10:10
Ik lees dat er vandaag voor build 10130 ook een aantal updates gepushed zijn die onder andere het fixen van geen audio oplossen. Dat laatste was best storend want ik dacht dat de upgrade niet helemaal lekker gelopen was :P dus uiteindelijk een nieuwe install gedaan via de iso. achteraf blijkt het dus een bug in de audiostack te zijn.

• FREAKJAM
Was al een tijdje bekend. Juist de audiobug was de reden van het niet uitbrengen van deze build naar de slow ring.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 12-06-2015 18:29 ]

is everything cool?

• Iridium
Senaxx schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Deze optie kan ook nog iets anders heten:

· No Execute Memory Protect
· Execute Disabled Memory Protection
· EDB (Execute Disabled Bit)
· EVP (Enhanced Virus Protection)
Bedankt. Maar deze opties zijn niet te vinden in de BIOS van mijn Acer Travelmate 5744. Ik denk dat die laptop dichtgetimmerd is, zodat je niet een ander besturingssysteem dan Windows 7 kunt installeren(?).
Ik heb bij mij nu het probleem dat store-apps niet meer werken. Doordat ik een paar dagen terug een restore moest doen, ben ik volgens mij in de problemen beland. Eerst kreeg ik al foutmeldingen met updaten van programma's. Toen enkele prompt en powershell commando's uitgevoerd. Dat zorgde er uiteindelijk voor dat ze bij opstarten meteen crashten en nu krijg ik een mooie foutmelding (ongeacht ik ze opnieuw installeer of niet) met "This app can't open". Erg irritant, want nu werkt mn Tweetium niet meer :'(

Eigenlijk wilde ik wachten met een reinstall tot de RTM uit was, maar nu moet ik er denk ik toch eerder aan geloven. Plus dat ik eigenlijk 8.1 nodig heb om optimaal van mn nieuwe Oculus Rift te genieten, gezien de nieuwe drivers nog niet compatible zijn :(

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 12-06-2015 20:31 ]

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 20:16
Iemand weet wanneer we een nieuwe update binnenkrijge?
Ik weet al dat er een leaked 10135 is maar officiele ?

• FREAKJAM
Dat weet niemand. Dat weten alleen de mensen bij MS. En het is al vaker gezegd, gewoon de nieuwssites en bijv het Twitteraccount van Gabe Aul in de gaten houden.

is everything cool?

• gwystyl
  • Laatst online: 07:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Iridium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:06:
Omdat ik build 100130 niet geïnstalleerd krijg, wil ik een oudere build testen. Hoe kom ik aan 10074? Of wie kan mij een downloadlink geven naar de build vóór 100130
Volgens mij is de makkelijkste optie de links in de topicwarning volgen. 10074 is afaik nog de laatste slow build waarvan MS iso's beschikbaar heeft gesteld.

• Mils
Build 10130 is nu gereleased voor de slow ring.
However, before you install Insider Preview build 10130, be aware of one thing: some users may be unable to install the build via Windows Update, encountering error code 0x80246017 while attempting to do so.

If this happens, Microsoft recommends that you download the ISO and upgrade your PC to the build from there.
Bron: https://twitter.com/GabeAul

[ Voor 5% gewijzigd door Mils op 12-06-2015 21:30 . Reden: bron toegevoegd ]

Verwijderd

Yep, hij komt hier inmiddels al binnen. Ik ben benieuwd. Verklaart ook waarom MS de ISO ervan eerder al op de download site had gezet.

*edit*

Na een lange sessie "preparing to install updates" startte de laptop eindelijk opnieuw op. Vervolgens bleef het systeem een half uur hangen op het zwarte scherm met "installing windows". De teller bleef op 0% staan. Toen maar de laptop uit- en weer aangezet en daarna is het systeem teruggezet naar build 10074. Hij is nu weer de update aan het voorbereiden. Poging 2. Ik laat 'm gewoon een nachtje aanstaan. Eens kijken of hij er dan door komt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 00:37 ]

• Senaxx
Iridium schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:34:
[...]

Bedankt. Maar deze opties zijn niet te vinden in de BIOS van mijn Acer Travelmate 5744. Ik denk dat die laptop dichtgetimmerd is, zodat je niet een ander besturingssysteem dan Windows 7 kunt installeren(?).
Heeft jou laptop eigenlijk ooit windows 8 gedraait? Want het lijkt om een feature te gaan die bepaalde processoren moeten hebben en Windows 8 (en windows 10) vereisten. Zolang je Windows 8 kon draaien zou je ook windows 10 moeten kunnen draaien.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 19:42

SkyStreaker

Move on up!

Krijg nu overigens ineens "Windows 10 downloaden" rechts onderin te staan bij mijn Win8.1 Pro x64 - blijkt dus te gaan om een reservering. Is dat nieuw of pas echt sinds vandaag.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is er al een tijdje, d'r is zelfs een topic over mensen die klagen dat ze die melding juist niet hebben gekregen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• racinfo

racinfo

E-MTB

CAP-Team schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:05:
Waarom installeer je dan niet meteen clean vanaf de 10130 iso?
Dat heb ik ook geprobeerd maar heeft hetzelfde resultaat.

Edit/
In de bios had ik als 1e boot de CDROM staan, ik heb dat nu veranderd in de SSD. Maar of dat iets uitmaakt durf ik niet te beweren, de slow update naar build 10074 ging nu dus wel goed (eerder ook niet).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:19:
Poging 2. Ik laat 'm gewoon een nachtje aanstaan. Eens kijken of hij er dan door komt.
Dat heb ik eerder ook al eens gedaan met build 10130, van 'smorgens 0900 uur tot smiddags 1700 aan laten staan; met uiteindelijk hetzelfde resultaat, terug gezet naar vorige build 10074.

Edit/2 [10.00 uur]
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Schermafdruk%202015-06-13%2009.55.24.jpg

Ik krijg nu ook in de slow mode build 10130 in beeld, ik ben benieuwd hoe dit afloopt ;)

Edit/3 [1030uur]
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/mislukt.jpg

Ook de update uit de slow mode mislukt, jammer van deze 21e poging ;)

[ Voor 79% gewijzigd door racinfo op 13-06-2015 10:31 ]

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 19:26
Misschien even in je 'eventvwr' kijken of je daar wat meer informatie kan uitplukken.

Verwijderd

racinfo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Dat heb ik eerder ook al eens gedaan met build 10130, van 'smorgens 0900 uur tot smiddags 1700 aan laten staan; met uiteindelijk hetzelfde resultaat, terug gezet naar vorige build 10074.
Hier heeft het gewerkt. :) Het was wel een klus om de restanten van build 10074 op te ruimen i.v.m. bestandsrechten. Ik heb dus alleen geen idee hoe lang de upgrade heeft geduurd.

• FREAKJAM
racinfo schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Dat heb ik ook geprobeerd maar heeft hetzelfde resultaat.

Edit/
In de bios had ik als 1e boot de CDROM staan, ik heb dat nu veranderd in de SSD. Maar of dat iets uitmaakt durf ik niet te beweren, de slow update naar build 10074 ging nu dus wel goed (eerder ook niet).

[...]

Edit/2 [10.00 uur]
[afbeelding]

Ik krijg nu ook in de slow mode build 10130 in beeld, ik ben benieuwd hoe dit afloopt ;)

Edit/3 \[1030uur]
[afbeelding]

Ook de update uit de slow mode mislukt, jammer van deze 21e poging ;)
ISO downloaden, mounten en dan installeren vanuit build 10074 al geprobeerd? De foutcode duidt trouwens op een hardware compatibility error.

is everything cool?

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Hier heeft het gewerkt. :) Het was wel een klus om de restanten van build 10074 op te ruimen i.v.m. bestandsrechten. Ik heb dus alleen geen idee hoe lang de upgrade heeft geduurd.
Over bestandsrechten gesproken, met CLEANMGR gaat dat probleemloos.

Inmiddels het 10130 upgrade probleem bij Microsoft neergelegd.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/Schermafdruk%202015-06-13%2011.04.49.jpg
FREAKJAM schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:55:
[...]

ISO downloaden, mounten en dan installeren vanuit build 10074 al geprobeerd? De foutcode duidt trouwens op een hardware compatibility error.
Mounten? Wat bedoel je hier precies mee en hoe doe je dat dan? Overigens heb ik al eerder dit geprobeerd alleen dan zonder dat <mounten> vermoed ik.

Edit/
Bij opnieuw via instellingen te upgraden naar 10130 krijg ik de volgende melding:

• fbl_impressive Professional 10130 - Fout 0x80070652

[ Voor 35% gewijzigd door racinfo op 13-06-2015 12:22 ]

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 13:36
Build 10130 downloaden en installeren ging bij mij vlekkeloos vanaf 10074 via windows update als slow ring'er.

Heeft iemand van jullie trouwens ook problemen met Ccleaner? Ik probeer hem al een aantal builds te gebruiken, maar hij wil gewoon met geen mogelijkheid openen na installatie.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Raven schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 08:12:
Dat is er al een tijdje, d'r is zelfs een topic over mensen die klagen dat ze die melding juist niet hebben gekregen :P
Waar is deze topic? Ik krijg deze melding niet op mijn desktop. Tevens, zijn mensen hier tevreden over de nieuwste build?
Pagina: 1 ... 44 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ