Windows 8 kon dat ook al, een
Herinstallatie doen vanuit Windows. In de zakelijke markt is het niet ongebruikelijk tijdens een
clean install d.m.v. zogeheten hardlinks je documenten gewoon op de disk te laten staan, terwijl de rest van de disk gewoon gewist wordt). Er wordt dan een clean install gedaan en daarna worden de documenten weer op de juiste plek gezet.
Met de komst van Windows 10 (eigenlijk al met

is een herinstallatie met behulp van een usb stick of dvdtje helemaal niet meer nodig. Snap ook niet zo goed waarom dat nog doen btw....gewoon via Settings --> Update & Security --> Recovery een reinstall doen...of een refresh. Bij die laatste keuze blijven je Apps en documenten gewoon bewaard, dan wordt dus alleen de Windows installatie opnieuw uitgevoerd....
tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:09:
Oh die functie. Ja dat werkt op mijn Dell notebook bijvoorbeeld inderdaad goed, want die heeft een aparte restore partitie daarvoor. Maar als je een losse licentie hebt, vraag ik me af of dat ook kan, want dan heb je vaak geen restore partitie op de schijf.
Ik heb 't net getest op mijn werk notebook, die een SSD heeft gekregen, dus de originele partitie-indeling zit er niet meer op. Dan krijg je de melding dat er bepaalde bestanden missen.
Dat heeft helemaal
niets met je restore partitie te maken....Bij Windows 10 wordt het zelfs zo dat je ook alle
meuk die bijvoorbeeld Dell of HP mee installeert op deze manier kunt killen. In Windows 8 zat deze
software nog in je Windows recovery image meegebakken, maar bij Windows 10 zijn die losse
bestanden/packages die je voor je een refresh of reinstall gaat doen gewoon kunt verwijderen. Na een refresh/reinstall heb je dan een mooie schone installatie...
Als hij aangeeft dat er bestanden missen, dan moet je
mijn blogpost ff lezen, daar staat uitgelegd hoe je dat kunt fixen.
[
Voor 39% gewijzigd door
TheVMaster op 19-06-2015 12:16
]