Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
In de topic warning staat alle info over de huidige builds. Hoever die build daadwerkelijk af is weet niemand. (Naja, Microsoft). Ze hebben zelf aangegeven dat het qua features in ieder geval af is en nog voornamelijk bugs fixxen en de boel polijsten is. Op bijv neowin.net en dit topic is genoeg info te vinden in ieder geval over de laatste builds.

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 17-06-2015 23:09 ]

is everything cool?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
Ok, dus een dikke change vh startmenu zit er niet in, ok ga eens bekijken of het bevalt.

Dank.

• FREAKJAM
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:12:
Ok, dus een dikke change vh startmenu zit er niet in, ok ga eens bekijken of het bevalt.

Dank.
Ten opzichte van de allereerste builds kun je hem nu in ieder geval resizen! :+
Bekijk anders deze vid eerst, alles over het startmenu en UI van de meest recente build.

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 17-06-2015 23:17 ]

is everything cool?

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 07:40
Heb voor het eerst Windows 10 build 10130 geinstalleerd.
Schrok nog al wat er allemaal niet werkt aan het OS
Email: Kan zoveel accounts als ik wil aanmaken, maar ze verschijnen niet, en als ik ze opnieuw aanmaak komt er een melding in beeld dat het account al bestaat. Krijg alleen de melding om een account aan te maken.

Personen: Alleen maar een paar bolletjes die van links naar rechts over het scherm gaan, meer niet

Excel preview uit de store: Kan veel documenten niet openen (melding dat formules in werkmappen niet ondersteund worden)

Apps downloaden uit de beta store: 2x moeten inloggen met Microsoft account voor een app wordt gedownload.

Spartan browser: Hoe zet ik de menubalk aan?

Het idee van Windows 10 staat me aan, maar dit lijkt eerder nog op een alpha versie.

• Sjah
@Freak: dank, hhmmm je jaagt me nu al naar bed,heb opeens stuk minder zin om te gaan klooien nu ik dit al weet... :) ;)

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:27:
@Freak: dank, hhmmm je jaagt me nu al naar bed,heb opeens stuk minder zin om te gaan klooien nu ik dit al weet... :) ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rT76h3QrSpWFF9rwMXwmJ3W7/full.png

Er zijn altijd wel tweaks enzo O-)

• FREAKJAM
Windows XP icon galore! :+ :D

is everything cool?

Verwijderd

Tenminste niet dat lompe Metro gedoe :P
Maar waarom draai je dan Win10? Blijf dan gewoon hangen in Windows 98

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 22:58

MrDrako

nep ict'er

Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 00:42:
Dat is natuurlijk de grootste onzin aller tijden, aangezien ik eigenlijk prima tevreden was met windows XP/2000, maar wil je alle programma's, drivers en als belangrijkste de nieuwste DirectX kunnen gebruiken moet je wel mee.
Ja windows 8/10 loopt lekker vlot, maar ik heb zelf ook de voorkeur voor desktop/ouderwets start menu.
Dat is toch mijn keuze? Werkt prima zo hoor.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55

_Arthur

blub

Omdat men graag een 'look' wil hebben die men aanstaat? Maar wel alle andere Windows 10 snufjes wensen. Toch niet zo lastig om dat te kunnen snappen.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Martinspire schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:54:
[...]
Handmatig de goede netwerkdrivers installeren?
Probeer je de cisco vpn client te installeren? Dan moet je eerst even de DNE update van cisco installeren.
Daarna even reboot, hierna kan je de client wel installeren. Heb ook een hoop gezeik met die error gehad.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
offtopic:
Tjonge, zijn er echt mensen die zo denken?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:39:
[...]

EH...volgens mij is Windows 10 op je geupgrade device gratis voor de levensduur van het apparaat, dus je kunt de key niet meenemen naar een nieuw apparaat....althans dat is hoe ik het lees.
Gebaseerd op voorgaande versies vermoed ik inderdaad dat dat zo is. Aan de ene kant wel jammer dat het niet aan je Microsoft account wordt gekoppeld, dat moet toch ook te doen zijn.

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

jesper86 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:54:
[...]

Als in je mag dat betreffende systeem gratis upgraden en genuine blijven gebruiken till the end of times, als een soort van OEM licentie. Of krijg je een ISO om te downloaden en een Insider licentie om vrij te gebruiken?

Ik heb namelijk Win10 voorlopig in VirtualBox, maar ik wacht toch liever op de final voor ik mijn hele systeem ga omgooien en een hoop van mijn data eraan toevertrouw!

Maakt ook niet veel uit, ik heb al 'gereserveerd' en volgens de genoemde link http://betanews.com/2015/...-install-after-upgrading/ kan je ook gewoon vanaf iso installeren .. nadat je eerst je huidige Windows heb geupgrade naar 10 begrijp ik dan.
Als je eenmaal in het preview programma zit en je je hebt aangemeld bij Microsoft Insider dan maakt het niet meer uit. Ik heb afgelopen dagen wel "tig" malen de previews geinstalleerd, diverse builds en steeds wanneer ik mij aanmelde kwam de herkenning door Microsoft weer in beeld, dat ik vanaf 13 oktober de preview al testte.

Ben je eenmaal bekend bij Microsoft in het Insiders preview programma dan behoud je je recht op een gratis licentie, ook op nieuwe pc's. Afgelopen week wisselde ik van OCZ Vertex SSD naar Samsung 850 en dat maakt geen verschil bij aanmelden.

Overigens heb ik build 10074 weer teruggezet, want versie 10130 bevatte mij iets teveel bugs; oa. ik kreeg mijn 16 bits apps niet meer aan de praat (steeds foutmelding dat NTVDM niet gestart kon worden ivm foutief apparaat op mijn systeem), waarschijnlijk dus ook de reden dat de upgrade van build 10074 naar build 10130 steeds vastliep bij opstart (boot) van het systeem.

[ Voor 0% gewijzigd door racinfo op 18-06-2015 13:13 . Reden: NTVDM error ]

• FREAKJAM
Ik ben weer toe aan een nieuwe build merk ik. Wat dat betreft ben ik verslaafd en kijk ik dagelijks of er updates zijn. Build 10135 is alweer ~2 weken oud. Ik had gehoopt dat juist op het eind van de rit wat meer builds gereleased zouden worden. (Vooral omdat er nog redelijk wat bugs in zitten).

Lijkt mij onverstandig om bijvoorbeeld nog maar 1 build te pushen naar de slow ring in de komende 4 weken. (Ik ga er vanuit dat de RTM status ruim voor 29 juli wordt bereikt, de build moet immers naar alle leveranciers voor de nieuwe Windows 10 systemen).

is everything cool?

Cyleo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Gebaseerd op voorgaande versies vermoed ik inderdaad dat dat zo is. Aan de ene kant wel jammer dat het niet aan je Microsoft account wordt gekoppeld, dat moet toch ook te doen zijn.
Natuurlijk is dat te doen, maar commercieel niet zo interessant natuurlijk. Nu kun je je bestaande device gratis upgraden, maar en nieuw device koop je vanaf volgende maand natuurlijk standaard al met Windows 10......
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:50:
Tenminste niet dat lompe Metro gedoe :P
Eh...dan sloop je de tiles eruit? Ik snap niet waarom jullie (en daarmee bedoel ik iedereen die zo anti-touch/metro is) zo enorm lopen te miepen :+ als je het niets vind dan blijf je lekker bij Windows 7...

Wees blij dat het Start Menu als zodanig terug is....is hij terug, is het nog niet goed.....leer er nu maar gewoon mee leven dat het oude Windows-7-like start menu gewoon weg is....en het komt nooooit meer terug.

Over een paar jaar heeft iedere laptop/tablet/Hololens touch of spraakbediening, dus waar hebben we het over :+ Jullie (de oude start menu fans) zijn een uitstervend ras :p

• racinfo

racinfo

E-MTB

Mijn volgende monitor zal daarom beslist een touch-screen hebben en makkelijk dat dan die tiles worden wanneer je probeert met je dikke vingers een app op te starten...

Inmiddels heb ik diverse oude (dos) apps reeds omgebouwd tot touch bediening; stel je voor , een DOS programma met vingertip bediening (wie heeft het al eerder gehoord?).

[ Voor 34% gewijzigd door racinfo op 18-06-2015 18:23 ]

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:56:
[...]

Eh...dan sloop je de tiles eruit? Ik snap niet waarom jullie (en daarmee bedoel ik iedereen die zo anti-touch/metro is) zo enorm lopen te miepen :+ als je het niets vind dan blijf je lekker bij Windows 7......
Ik ben niet anti touch of anti tiles, maar ze zitten mij gewoon in de weg, en ik hou gewoon van een minimalistische UI.
En waarom zou ik teruggaan naar 7? 10 draait rondjes om 7 heen :P
Over een paar jaar heeft iedere laptop/tablet/Hololens touch of spraakbediening, dus waar hebben we het over :+ Jullie (de oude start menu fans) zijn een uitstervend ras :p
Tja op dit moment heeft alleen de Phablet van mij touch en die draait Android :P
Een touchscreen zie ik hier niet zo snel verschijnen, zeker niet op formaat 32" of groter (mijn huidge monitor is 32"), dat is toch veel te onhandig :P Dan zie ik nog liever een Leap Motion oplossing.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Niet iedereen zit nou bepaald niet met een 32" screen, mag je best zeldzaam noemen. Mijn TV is het niet eens. Maar ik heb al diverse laptops met touchscreen geupdated met vingerbesturing, en juist op een laptop is dat gemakkelijker werken dan met touch-pad of muis.

Verwijderd

Ik heb een Logitech T650 (een relatief grote draadloze touchpad), muizen en trackballen heb ik niet meer (RSI dingetje).
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:25:
[...]

Ik ben niet anti touch of anti tiles, maar ze zitten mij gewoon in de weg, en ik hou gewoon van een minimalistische UI.
En waarom zou ik teruggaan naar 7? 10 draait rondjes om 7 heen :P

[...]
Moet zeggen dat ik de UI van Windows 10 een stuk minimalistischer vindt dan die van 7, daarbij gooi de tiles weg uit het Start Menu en je bent al een stukje verder. Die 3rd party Start Menu's kunnen echt niet hoor :+ Vervang dan gewoon de hele shell door iets anders....
Tja op dit moment heeft alleen de Phablet van mij touch en die draait Android :P
Een touchscreen zie ik hier niet zo snel verschijnen, zeker niet op formaat 32" of groter (mijn huidge monitor is 32"), dat is toch veel te onhandig :P Dan zie ik nog liever een Leap Motion oplossing.
Android....tja...laten we het daar maar niet over hebben (heb het hier...en wat is dat een .....****). Maar eh...32" tja....mijn tablet is 12".....en m'n foon 5", beide met Windows 10 overigens en dat werkt erg prettig. Ook op een groter scherm is het werkbaar, al moet ik zeggen dat ik dingen dan niet touch-only doe....maar meer een combi van touch-muis-keyboard.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
FREAKJAM schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:35:
Ik ben weer toe aan een nieuwe build merk ik. Wat dat betreft ben ik verslaafd en kijk ik dagelijks of er updates zijn. Build 10135 is alweer ~2 weken oud. Ik had gehoopt dat juist op het eind van de rit wat meer builds gereleased zouden worden. (Vooral omdat er nog redelijk wat bugs in zitten).

Lijkt mij onverstandig om bijvoorbeeld nog maar 1 build te pushen naar de slow ring in de komende 4 weken. (Ik ga er vanuit dat de RTM status ruim voor 29 juli wordt bereikt, de build moet immers naar alle leveranciers voor de nieuwe Windows 10 systemen).
Zoek je build 10147 toch op? :o
http://www.neowin.net/news/windows-10-build-10147-has-leaked

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• FREAKJAM
Oh boefje! Vanavond installeren :D

is everything cool?

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:55:
[...]

Moet zeggen dat ik de UI van Windows 10 een stuk minimalistischer vindt dan die van 7, daarbij gooi de tiles weg uit het Start Menu en je bent al een stukje verder. Die 3rd party Start Menu's kunnen echt niet hoor :+
...
Nou je ziet het, het kan wel :+

Ach, ik moet er mee werken, niet een ander. Feit is, dat je opties hebt, tenslotte heeft iedereen zo z'n eigen (wan)smaak en manier van werken. Ik pleur bijvoorbeeld ook niets op de desktop, op een wallpaper na is 'ie leeg (iconen zijn verborgen).

Pff, weer een lek, schiet eens op met die officiële builds :P Ze kunnen de Fast Ring maar beter Not so Fast Ring noemen :P
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:41:
[...]

Nou je ziet het, het kan wel :+

Ach, ik moet er mee werken, niet een ander. Feit is, dat je opties hebt, tenslotte heeft iedereen zo z'n eigen (wan)smaak en manier van werken. Ik pleur bijvoorbeeld ook niets op de desktop, op een wallpaper na is 'ie leeg (iconen zijn verborgen).

Pff, weer een lek, schiet eens op met die officiële builds :P Ze kunnen de Fast Ring maar beter Not so Fast Ring noemen :P
Helemaal eens....de desktop hoort netjes opgeruimd te zijn :+ (vind ik) Ik probeer me altijd zo snel mogelijk de nieuwe manier aan te leren, komt ook omdat ik vervolgens klanten moet helpen en adviseren....dan weet ik in ieder geval tot in de treuren hoe het officieel hoort....

Tja...er komt vast snel een fast build......volgens mij is de 10136 voor Phones ook een tussen build, zag volgens mij een tweet van Gabe over de 10146...tegelijk met de 10136...?
Nog geen spannende dingen in de nieuwe build zo te zien: http://www.neowin.net/new...-edge-dark-theme-and-more
Maar verder wel fijn dat het er allemaal weer wat strakker uit ziet.
Was de mobile versie maar zo ver :z

• FREAKJAM
Lijkt erop dat de installer wat intelligenter is geworden. Bij build 10147 komt op een gegeven moment de tekst "Making sure your PC has enough space" voorbij vlak voordat je gaat upgraden. Naar mijn weten zat deze check er nog niet eerder in.

Tijdens de installatie staat er nu ook "Upgrading Windows" ipv "Installing Windows". Upgrade gaat ook vrij vlot, na 10 minuten al op 55%. (AMD cpu met 8GB RAM).

Edit:
Na dik 15 minuten klaar! (Welcome back screen).

eerste dingetjes die opvallen:
  • nieuwe default wallpaper (iemand die snorkelt in het water)
  • meer icons in "oude" control panel voorzien van nieuwe icons
  • calendar/mail app hebben ook nieuwe icons
  • Spartan heet nu officieel Microsoft Edge. Icoon lijkt bizar (te) veel op Internet Explorer.
  • Network beta geeft nog steeds de melding "Coming soon..."
  • Ik mag/kan Cortana inschakelen in deze build (heb helaas geen mic).
  • Bij Windows Update kan de optie "Let Microsoft try features in this build" ingeschakeld worden.
  • Open with Internet Explorer optie vanuit Edge.
  • Start in Full screen modus is aangepast; wanneer je full screen gaat zie je enkel de tiles (gecentraliseerd, horizontaal in het midden). De andere snelkoppelingen zijn bij default verborgen en kun je "activeren" via een hamburgermenu helemaal links bovenin de hoek. Linksonderin ga je naar je all apps menu. Bij default is het linkermenu verborgen.

[ Voor 139% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 00:14 ]

is everything cool?

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ik wil voor windows 10 een ssd kopen, maar ik vroeg me af hoe ik dat dan moet doen, want krijg wel zo'n upgrade code, maar vroeg me af of je ook gewoon zometeen windows 10 op een bootable usb kan zetten en dan die code kan gebruiken. Of kan dat mss nog makkelijker? Ook vroeg ik me af of ik met die windows 10 code van windows 10 preview naar de officiële windows 10 kan upgraden?

mss ook wel belangrijk om te vertellen is dat ik clean windows wil

[ Voor 11% gewijzigd door BJR98 op 19-06-2015 06:11 ]

• Bierkrat69
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik heb intresse in de Minix Z64W. Hier staat windows with bing (8.1) op. Raden jullie deze aan?
Weet iemand of dit ook te upgraden is naar windows 10?
Nog een vraag: De Windows bing variant, is deze vergelijkbaar met Windows RT (en word je dus belemmerd in bepaald opzicht?) Ik hoor graag van jullie. Ik zie door de bomen het bos niet meer.....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:41

Quad

Doof

Bierkrat69 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:20:
Ik heb intresse in de Minix Z64W. Hier staat windows with bing (8.1) op. Raden jullie deze aan?
Weet iemand of dit ook te upgraden is naar windows 10?
Nog een vraag: De Windows bing variant, is deze vergelijkbaar met Windows RT (en word je dus belemmerd in bepaald opzicht?) Ik hoor graag van jullie. Ik zie door de bomen het bos niet meer.....
Nee, dat is gewoon een volledige versie van Windows 8.1, je krijgt alleen Bing meegeleverd en de licentie kost voor de OEM dan (praktisch) niets. Vandaar dat je veel goedkope hardware ziet met Windows with Bing.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bierkrat69
Quad schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:55:
[...]

Nee, dat is gewoon een volledige versie van Windows 8.1, je krijgt alleen Bing meegeleverd en de licentie kost voor de OEM dan (praktisch) niets. Vandaar dat je veel goedkope hardware ziet met Windows with Bing.
Oke bedankt. ik kan hierop dus ook .exe bestanden downloaden?
En eventueel een upgrade naar windows 10 is ook een optie waarschijnlijk dan. :*)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:41

Quad

Doof

Bierkrat69 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:06:
[...]

Oke bedankt. ik kan hierop dus ook .exe bestanden downloaden?
En eventueel een upgrade naar windows 10 is ook een optie waarschijnlijk dan. :*)
Uiteraard..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Bierkrat69
Dank, dit is wel even wat ik wilde weten.
Het belangrijkste vind ik dat ik het optimaal kan benutten.

• Masterchemie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06-2015
Beste kenners,

Ik wil binnekort als windows 10 uitkomt die natuurlijk gaan instaleren op mijn laptop en die van mijn familie leden.

Ik wou dit gaan doen met een schone instalatie omdat de computers/laptops die we hebben al aardig wat slomer zijn geworden over de tijd.

Maar nou vroeg ik me af, wat is nou de beste partitie indeling voor windows.

hiermee bedoel ik hoeveel verschillende partities kan ik het beste maken? en welke grote moeten die dan hebben? hoeveel heeft windows het besturings systeem ongeveer nodig.

Denk hierbij aan dat ik gemiddeld 500 GB geheugen heb.

alvast bedankt!

• Bierkrat69
Quad schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:55:
[...]

Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan? Bootcamp onder een Imac? Of die Z64W?
Beiden zullen nieuwe ervaringen bieden. Vraag me af of bootcamp wel zo goed werkt dan.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
Masterchemie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:10:
Beste kenners,

Ik wil binnekort als windows 10 uitkomt die natuurlijk gaan instaleren op mijn laptop en die van mijn familie leden.

Ik wou dit gaan doen met een schone instalatie omdat de computers/laptops die we hebben al aardig wat slomer zijn geworden over de tijd.

hiermee bedoel ik hoeveel verschillende partities kan ik het beste maken? en welke grote moeten die dan hebben? hoeveel heeft windows het besturings systeem ongeveer nodig.

alvast bedankt!
Waarom zou je nog partities willen maken? Ik zou gewoon per schijf (als je er meer in 1 computer hebt) 1 partitie gebruiken. Windows heeft standaard de folders Foto's, Films, Muziek, Documenten die je snel kan bereiken. Desktop software wordt standaard geïnstalleerd in Program Files dus daar hoef je je ook niet druk over te maken en Universal Apps krijgt in Windows 10 ook een eigen plaatsje waar je je al helemaal niet druk over hoeft te maken.

Als je wel partities maakt en in de toekomst blijkt dat een partitie te klein is loop je weer te klooien om de partitie te vergroten.

Bovenstaande is in ieder geval mijn mening, misschien dat anderen er anders over denken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

BoAC

Memento mori

Swerfer schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Waarom zou je nog partities willen maken? Ik zou gewoon per schijf (als je er meer in 1 computer hebt) 1 partitie gebruiken. Windows heeft standaard de folders Foto's, Films, Muziek, Documenten die je snel kan bereiken. Desktop software wordt standaard geïnstalleerd in Program Files dus daar hoef je je ook niet druk over te maken en Universal Apps krijgt in Windows 10 ook een eigen plaatsje waar je je al helemaal niet druk over hoeft te maken.

Als je wel partities maakt en in de toekomst blijkt dat een partitie te klein is loop je weer te klooien om de partitie te vergroten.

Bovenstaande is in ieder geval mijn mening, misschien dat anderen er anders over denken...
Bij een herinstallatie is het natuurlijk wel erg handig dat data/install stuff bijvoorbeeld blijft staan op de schijf. Het handigste is natuurlijk dat je die van het netwerk plukt. Maar ik kan mij voorstellen (bij bijvoorbeeld test projecten voor VS2015) dat je die ook wel eens lokaal wilt hebben :)

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
BoAC schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Bij een herinstallatie is het natuurlijk wel erg handig dat data/install stuff bijvoorbeeld blijft staan op de schijf. Het handigste is natuurlijk dat je die van het netwerk plukt. Maar ik kan mij voorstellen (bij bijvoorbeeld test projecten voor VS2015) dat je die ook wel eens lokaal wilt hebben :)
wat ik doe voor de standaard locaties van "mijn documenten" "foto's" etc, is ze verwijzen naar mijn 2de hardeschijf.

op mijn windows schijf staan alleen programma's geen docu's downloads of foto's, dus bij een herinstallatie kan ik die zo formatteren, zonder bang te hoeven zijn of er nog iets belangrijks op stond.

• FREAKJAM
Masterchemie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:10:
Beste kenners,

alvast bedankt!
Houd er tevens rekening mee dat je de desbetreffende systemen eerst moet upgraden van Windows 7/8 naar Windows 10 alvorens je een schone Windows 10 installatie mag uitvoeren. Je zou 2 partities kunnen maken, maar ik zou C altijd groot genoeg laten. Stel je familieleden gaan zelf applicaties installeren, grote kans dat ze dan niet voor de D-drive kiezen. Doe het desnoods 50/50 en verwijs de documenten en dergelijke naar de d-drive zoals fuqua al aangeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 10:54 ]

is everything cool?

FREAKJAM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Houd er tevens rekening mee dat je de desbetreffende systemen eerst moet upgraden van Windows 7/8 naar Windows 10 alvorens je een schone Windows 10 installatie mag uitvoeren. Je zou 2 partities kunnen maken, maar ik zou C altijd groot genoeg laten. Stel je familieleden gaan zelf applicaties installeren, grote kans dat ze dan niet voor de D-drive kiezen. Doe het desnoods 50/50 en verwijs de documenten en dergelijke naar de d-drive zoals fuqua al aangeeft.
In Windows 10 kan dat op een nog eenvoudigere manier....

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pbQjElUbzt04PDPrJgm4rXqh/full.png

• FREAKJAM
Die kende ik nog niet! Handig! Ik ben ook best wel te spreken over het nieuwe control panel (system settings). In het begin is het nog een beetje vinden, maar met de zoekfunctie kom je een heel eind.

Ik ben benieuwd of het oude control panel nog wordt opgedoekt. In build 10147 hebben ze een aantal icons nog gepimpt van het wel bekende configuratiescherm. Je zou juist verwachten dat ze icons gingen uitfaseren. Twee control panels lijkt me een beetje onhandig.

[ Voor 90% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 11:34 ]

is everything cool?

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ik wil voor windows 10 een ssd kopen, maar ik vroeg me af hoe ik dat dan moet doen, want krijg wel zo'n upgrade code, maar vroeg me af of je ook gewoon zometeen windows 10 op een bootable usb kan zetten en dan die code kan gebruiken. Of kan dat mss nog makkelijker? Ook vroeg ik me af of ik met die windows 10 code van windows 10 preview naar de officiële windows 10 kan upgraden?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
BJR98 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:37:

Ja ik vind het ook nog wat onduidelijk. Maar zover ik heb gelezen kan je alleen upgraden naar Windows 10 vanaf een eerder geactiveerde Windows 7/8/8.1 installatie. Tijdens de upgrade is een clean install mogelijk, maar ja of je dat dan nog nodig hebt na een verse Windows 8.1 installatie? :+
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:42:
[...]
Je kunt ook upgraden vanaf een Windows 7 installatie. En geheel onduidelijk is het niet. Je moet altijd eerst upgraden, daarna mag je een clean install doen. (er vanuit gaande dat je je key van Windows 7/8 gebruikt bij de upgrade).
Ja had mijn post al bijgewerkt. Maar het upgrade gebeuren is toch gewoon onhandig als je is een clean install op een andere machine wilt doen? Stel je stelt een PC samen, je wilt je licentie gebruiken .. moet je eerst Windows 8.1 installeren en dan nog alle updates, dan upgraden ... onhandig allemaal toch :P.

[ Voor 36% gewijzigd door blmp op 19-06-2015 11:47 . Reden: wat bijgewerkt en wat toegevoegd ]

Patient gamer

• FREAKJAM
BJR98 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:37:

Lees mijn vorige post nog eens goed. Je moet eerst upgraden van Windows 7/8 naar Windows 10 alvorens je een clean install kunt doen. Je device wordt dan gekoppeld aan je Windows 10 licentie. Daarna kun je Windows 10 op een usb knallen als je wil, of je kunt zelfs vanuit Windows 10 aangeven dat hij een clean install moet doen (nog makkelijker). Al je data op C: wordt dan wel gewist. De Windows 10 code die je nu gebruikt is waarschijnlijk je Windows 7/8 licentie (als je al een upgrade hebt gedaan naar de preview). Bij een schone installatie van de preview wordt een soort van KMS key gebruikt die niet uniek is (iedereen krijgt dezelfde key). Deze key zal ook ergens in oktober verlopen.

Je kunt trouwens ook upgraden van een Windows 10 preview naar Windows 10 RTM, mits je je licentie van Windows 7/8 opgeeft. (Maar als je al een upgrade hebt gedaan van bijv Windows 8 naar Windows 10 preview, dan is deze licentie nog steeds in gebruik). Het upgrade path is dan Windows 7/8 -> Windows 10 Preview -> Windows 10 RTM. Met het commando slmgr -dlv in command prompt kun je zien welke key in gebruik is (laatste 5 cijfers worden getoond).

Ik ben bang dat je nu dus al je SSD moet gaan inbouwen en daar bijvoorbeeld Windows 8.1 op installeert met je legale key. Je kunt dan of de upgrade alvast reserveren, of je knalt direct een Windows 10 preview build eroverheen. Als Windows 10 RTM straks uit is, kun je nadat je bent geupgrade naar RTM kun je vanuit Windows 10 zelf een clean install aftrappen. Je harde schijf vervangen na de upgrade kan een beetje tricky zijn, aangezien een hardware change roet in het eten kan gooien (vooral een harde schijf). Zie bijvoorbeeld deze link.
blmp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Ja ik vind het ook nog wat onduidelijk. Maar zover ik heb gelezen kan je alleen upgraden naar Windows 10 vanaf een eerder geactiveerde Windows 8/8.1 installatie. Maar we zullen zien of dat ook zo is als deze daadwerkelijk uitgebracht wordt.
Je kunt ook upgraden vanaf een Windows 7 installatie. En geheel onduidelijk is het niet. Je moet altijd eerst upgraden, daarna mag je een clean install doen. (er vanuit gaande dat je je key van Windows 7/8 gebruikt bij de upgrade).

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 11:59 ]

is everything cool?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:42:
Daarna kun je Windows 10 op een usb knallen als je wil, of je kunt zelfs vanuit Windows 10 aangeven dat hij een clean install moet doen (nog makkelijker). Al je data op C: wordt dan wel gewist.
Vanuit Windows zelf? Hoe werkt dat dan. Als je C: schijf wordt gewist, dan ben je toch ook je installatiebestanden kwijt?

• FREAKJAM
tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Vanuit Windows zelf? Hoe werkt dat dan. Als je C: schijf wordt gewist, dan ben je toch ook je installatiebestanden kwijt?
Er zal gebruikt gemaakt worden van caching of iets dergelijks, ik weet het eerlijk gezegd niet. Deze functie zit nu ook al in Windows 8.1.

is everything cool?

• tiguan
  • Nu online
Oh die functie. Ja dat werkt op mijn Dell notebook bijvoorbeeld inderdaad goed, want die heeft een aparte restore partitie daarvoor. Maar als je een losse licentie hebt, vraag ik me af of dat ook kan, want dan heb je vaak geen restore partitie op de schijf.

Ik heb 't net getest op mijn werk notebook, die een SSD heeft gekregen, dus de originele partitie-indeling zit er niet meer op. Dan krijg je de melding dat er bepaalde bestanden missen.

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 19-06-2015 12:12 ]

tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Windows 8 kon dat ook al, een Herinstallatie doen vanuit Windows. In de zakelijke markt is het niet ongebruikelijk tijdens een clean install d.m.v. zogeheten hardlinks je documenten gewoon op de disk te laten staan, terwijl de rest van de disk gewoon gewist wordt). Er wordt dan een clean install gedaan en daarna worden de documenten weer op de juiste plek gezet.

Met de komst van Windows 10 (eigenlijk al met 8) is een herinstallatie met behulp van een usb stick of dvdtje helemaal niet meer nodig. Snap ook niet zo goed waarom dat nog doen btw....gewoon via Settings --> Update & Security --> Recovery een reinstall doen...of een refresh. Bij die laatste keuze blijven je Apps en documenten gewoon bewaard, dan wordt dus alleen de Windows installatie opnieuw uitgevoerd....
tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:09:
Oh die functie. Ja dat werkt op mijn Dell notebook bijvoorbeeld inderdaad goed, want die heeft een aparte restore partitie daarvoor. Maar als je een losse licentie hebt, vraag ik me af of dat ook kan, want dan heb je vaak geen restore partitie op de schijf.

Ik heb 't net getest op mijn werk notebook, die een SSD heeft gekregen, dus de originele partitie-indeling zit er niet meer op. Dan krijg je de melding dat er bepaalde bestanden missen.
Dat heeft helemaal niets met je restore partitie te maken....Bij Windows 10 wordt het zelfs zo dat je ook alle meuk die bijvoorbeeld Dell of HP mee installeert op deze manier kunt killen. In Windows 8 zat deze software nog in je Windows recovery image meegebakken, maar bij Windows 10 zijn die losse bestanden/packages die je voor je een refresh of reinstall gaat doen gewoon kunt verwijderen. Na een refresh/reinstall heb je dan een mooie schone installatie...

Als hij aangeeft dat er bestanden missen, dan moet je mijn blogpost ff lezen, daar staat uitgelegd hoe je dat kunt fixen.

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 19-06-2015 12:16 ]

• tiguan
  • Nu online
Dank je voor je uitgebreide uitleg. Maar waar haalt Windows dan zijn bestanden vandaan? Als je geen recovery partitie hebt en je C: schijf wordt gewist (de complete schijf is dus helemaal leeg inclusief alle partities), dan is er toch geen bron meer voor de installatiebestanden? Ik ga er nu even vanuit dat er ook geen USB-stick in de computer steekt met een Windows installatie.

Of wordt de schijf gewoon niet geformatteerd?

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 19-06-2015 12:21 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Na elke upgrade (net naar 10147) doe ik telkens een schijfopruiming en laat oude installs en temp-files van updates wegknikkeren. Windows geeft elke keer aan meer aan GB's te kunnen verwijderen dan er daadwerkelijk verwijdert wordt. Lekker handig :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FREAKJAM
Raven schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:22:
Na elke upgrade (net naar 10147) doe ik telkens een schijfopruiming en laat oude installs en temp-files van updates wegknikkeren. Windows geeft elke keer aan meer aan GB's te kunnen verwijderen dan er daadwerkelijk verwijdert wordt. Lekker handig :P
Same here. Vanaf de nieuwe installer zit er wel eindelijk een free space check in (zo lijkt het).

is everything cool?

tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:19:
Dank je voor je uitgebreide uitleg. Maar waar haalt Windows dan zijn bestanden vandaan? Als je geen recovery partitie hebt en je C: schijf wordt gewist (de complete schijf is dus helemaal leeg inclusief alle partities), dan is er toch geen bron meer voor de installatiebestanden? Ik ga er nu even vanuit dat er ook geen USB-stick in de computer steekt met een Windows installatie.

Wat ik zeg...hij poetst alles leeg (om die recovery files heen).....daarom wil hij bij jou geen Refresh doen...omdat die recovery file (zie mijn blog) ontbreekt. Als je dat even fixt, dan werkt dat gewoon....

• racinfo

racinfo

E-MTB

FREAKJAM schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Same here. Vanaf de nieuwe installer zit er wel eindelijk een free space check in (zo lijkt het).
Die opmerking kwam ook bij build 10074 en build 10130 in beeld @ FreakJAM
tiguan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:19:
Maar waar haalt Windows dan zijn bestanden vandaan?

Je kunt in Windows zelf bij instellingen -> recovery een optie kiezen waarmee je een volledige frisse start krijgt, dus al je apps worden gewist en wanneer je de volledig nieuwe instal weer opstart dan komt er keurig een melding (HTML bestand) in beeld waarop je kun zien welke apps je opnieuw moet installeren! Bij deze aktie kun je er wel voor kiezen of je instellingen, documenten ed. bewaard moeten blijven.

[ Voor 51% gewijzigd door racinfo op 19-06-2015 14:22 ]

Zijn er nog mensen die de laatste gelekte versie hebben draaien? En wat zijn daar de ervaringen van?

Heb begrepen dat die niet werkt met standaard keys, dus denk niet dat het verstandig is om die te uploaden, maar ben vooral benieuwd welke stappen er zijn genomen. Heb het idee dat de RTM nu wel snel dichtbij komt, maar de afronding van het OS eigenlijk ook wel.

Martinspire schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:20:
Zijn er nog mensen die de laatste gelekte versie hebben draaien? En wat zijn daar de ervaringen van?

Heb begrepen dat die niet werkt met standaard keys, dus denk niet dat het verstandig is om die te uploaden, maar ben vooral benieuwd welke stappen er zijn genomen. Heb het idee dat de RTM nu wel snel dichtbij komt, maar de afronding van het OS eigenlijk ook wel.
Eh..heb hier net gewoon een upgrade gedaan vanaf de 130 (de basis is hier gewoon een Windows 8.1 Pro en vanaf daar elke keer een upgrade), werkt super....

• Swerfer

Ik heb ook een upgrade gedaan en geen clean install. Geen problemen, behalve in het begin. In het begin reageerde de taakbalk niet en apps openen ging ook niet. Met ctrl-alt-delete de taskmanager opgestart en ook van daaruit kon ik geen programma's starten. Kreeg even later een fatal error melding en dat ik moest uitloggen en weer inloggen. Toen werkte alles weer even. Ik heb daarna maar een restart gedaan en sindsdien werkt alles vlekkenloos...

Edit:

Alleen mijn settingsflyout laat geen tiles zien. Zal na een restart wel weer werken...

Edit 2:

Yep, werkt weer...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 19-06-2015 14:49 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FREAKJAM

Ik had ook gelezen op neowin.net dat de upgrade niet zou werken met de standard keys. Ik heb mijn Windows 8.1 key in gebruik en zonder problemen kunnen upgraden.

is everything cool?

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:29
Ik heb sinds een uurtje de 10147 draaien op mijn Surface Pro 3. Werkt tot nu toe prima. In eerste instantie deed geluid uit apps het niet (notificaties wel). Na een herstart deed alles het. Ben nu een beetje aan het rondkijken, maar alles ziet er gelikt uit! Ik heb een ISO gedownload en die over de 8.1 installatie heen gezet. Was al met al binnen 20 minuten gedaan.

• racinfo

racinfo

E-MTB

JL Koppelle schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:31:
Ik heb sinds een uurtje de 10147 draaien op mijn Surface Pro 3. Werkt tot nu toe prima. In eerste instantie deed geluid uit apps het niet (notificaties wel). Na een herstart deed alles het. Ben nu een beetje aan het rondkijken, maar alles ziet er gelikt uit! Ik heb een ISO gedownload en die over de 8.1 installatie heen gezet. Was al met al binnen 20 minuten gedaan.
ISO, waar?

Edit/
gevonden (is origineel van microsoft) (helaas geen NL)
http://microsoft-news.com...-build-10147-gets-leaked/

[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 19-06-2015 16:27 ]

• FREAKJAM
Is geen officiele ISO. Even googlen dus. Links naar gelekte builds mogen hier niet gepost worden.

edit:
Het mag dan wel een ISO zijn van Microsoft, het blijft nog steeds een leak en hij is niet uitgebracht via de officiële kanalen (The build is available as an ISO from a Chinese website). Dus echt officieel is het niet. Installeren van deze build is ook op eigen risico.

[ Voor 62% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 18:43 ]

is everything cool?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33
Ik heb een vraagje als je ik opstart dan zijn mijn "tegels" verschoven en door elkaar is er een manier omdat vast te zetten , zeg maar die tegels van "metro ui" in w8

En hoe kom kom ik bij software (verwijderen)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 19-06-2015 18:36 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• FREAKJAM
ravw schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:34:
Ik heb een vraagje als je ik opstart dan zijn mijn "tegels" verschoven en door elkaar is er een manier omdat vast te zetten , zeg maar die tegels van "metro ui" in w8

En hoe kom kom ik bij software (verwijderen)
Je kunt je tegels pinnen/unpinnen en verschuiven toch?

uninstall software tikken in de zoekbalk (zo simpel kan het zijn) of system - apps & features, je kunt via een omweg ook nog bij het oude configuratiescherm en je kunt altijd nog "control.exe appwiz.cpl" gebruiken via uitvoeren. Zo moeilijk is dat niet toch? :+

[ Voor 20% gewijzigd door FREAKJAM op 19-06-2015 18:47 ]

is everything cool?

• Arn0uDz
  • Laatst online: 10:18
Meer mensen die de kalender die rechts onderin zit erg onduidelijk vinden? Ik moet nu echt zoeken waar de huidige dag is, dat het dik gedrukt is gemaakt zie je ook haast niet.

• Swerfer
Arn0uDz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:03:
Meer mensen die de kalender die rechts onderin zit erg onduidelijk vinden? Ik moet nu echt zoeken waar de huidige dag is, dat het dik gedrukt is gemaakt zie je ook haast niet.
Duidelijk zat lijkt mij :?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KaDi4kC3lVwY7nk0bVWHMyJ6/full.png

• Arn0uDz
O dat is wel vreemd, ik heb de laatste build maar zie dit:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/s2b9uc.jpg

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Hij schommelt met de download tijd van de ISO tussen de 8 uur en 2 dagen! :O

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan moet je een van de andere (hopelijk nog niet down zijnde) links eens proberen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ravw
klopt het dat Outlook niet werk nog met Synchronisatie van webmail naar de PC

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
Arn0uDz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:03:
Yes heb ik ook!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 23:57
TheVMaster schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:11:
Met de komst van Windows 10 (eigenlijk al met 8) is een herinstallatie met behulp van een usb stick of dvdtje helemaal niet meer nodig.
Misschien is het wel mogelijk om binnen tien jaar, als glasvezelsnelheden van 10Gbit heel normaal zijn, je OS via de cloud te draaien, heb je straks geen ssd's of hdd's meer nodig. :)

^toekomst gedachte, zal grappig zijn om in 2025 dit weer terug te lezen om er achter te komen dat het ook daadwerkelijk is gebeurd. :)

Mijn YouTube Channel

• FREAKJAM
ravw schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:30:
Geen problemen hier. (Ik sync mijn werkmail in de mail/outlook app) Post ook eens wat meer info. Welke build draai je, wat heb je al geprobeerd om het werkend te krijgen, wat had je al gevonden op het internet etc? Beetje eigen inzet wordt ook gewaardeerd.

is everything cool?

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dit is niet default?

• Swerfer
Arn0uDz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:05:
[...]

[afbeelding]
Hmm... Sorry, maar ik zit op 10147. Was ik even vergeten. Maar ik dacht dat ik ook bij 10136 een kleurtje om de huidige dag had, weet het alleen niet zeker. Ik had daar een dark theme gekozen via een register hack. Misschien dat dat verschil maakte...

• Ramon
  • Laatst online: 12:06
Arn0uDz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:05:
[...]

[afbeelding]
Als je nou je accent kleur eens niet op grijs zet, zal vast helpen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

ravw schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:30:
Misschien kun je eens uitleggen wat je precies bedoeld en wat je zelf al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen? Want voor zover ik het weet kun je Outlook inderdaad niet syncen met webmail, maar volgens mij kan geen enkele mail client dat...?

• Arn0uDz
Ramon schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:34:
[...]

Als je nou je accent kleur eens niet op grijs zet, zal vast helpen ;)
Ah ja ik zie het, dan word de huidige dag een duidelijkere kleur. Maar goed, gelukkig komt er een boxje omheen in de volgende build.

• ravw
TheVMaster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:54:
[...]

Misschien kun je eens uitleggen wat je precies bedoeld en wat je zelf al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen? Want voor zover ik het weet kun je Outlook inderdaad niet syncen met webmail, maar volgens mij kan geen enkele mail client dat...?
FREAKJAM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 03:06:
[...]

Geen problemen hier. (Ik sync mijn werkmail in de mail/outlook app) Post ook eens wat meer info. Welke build draai je, wat heb je al geprobeerd om het werkend te krijgen, wat had je al gevonden op het internet etc? Beetje eigen inzet wordt ook gewaardeerd.
Ik draai de laatste build 10130 en alles uptodate
maar als ik kijk op mijn Live mail via firefox heb ik alles mooi in mappen staan , ga ik dan naar Outlook op mijn pc dan heb ik el de mappen staat , maar geen inhoud van alle mailen die ik heb opgeslagen , die ik dus wel kan lezen online .

maar hij zegt gewoon dat er geen mailen zijn (outlook)

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 20-06-2015 10:36 ]

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Snowwie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Misschien is het wel mogelijk om binnen tien jaar, als glasvezelsnelheden van 10Gbit heel normaal zijn, je OS via de cloud te draaien, heb je straks geen ssd's of hdd's meer nodig. :)

^toekomst gedachte, zal grappig zijn om in 2025 dit weer terug te lezen om er achter te komen dat het ook daadwerkelijk is gebeurd. :)
Of gewoon een online cloud waar ook voor consumenten virtuele desktops worden aangeboden! Je ziet het zakelijk al deze kant op gaan, dus waarom dan niet voor consumenten? 😀

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Even wat anders, valt het niemand op dat universal apps eigenlijk zeer goed op een desktop werken?
Eindelijk zijn applicaties op een desktop nog bruikbaar wanneer je hun scherm kleiner maakt. Eigenlijk waren desktop applicaties nooit zo geweldig voor meerdere windows. Want als je ze kleiner maakt schaalt niets mee en kun je vrijwel niets zien en alle knoppen verdwijnen. Je kan nu op een 24 inch monitor wel 10 universal apps kwijt als je hun schermpje zo klein mogelijk maakt. En ze blijven allemaal toegankelijk voor interactie. De belangrijkste knoppen blijven staan, en met de hamburger kun je toch nog vrijwel alles bereiken. Het is echt best awesome als je er eens over nadenkt. Altijd dat geklaag dat modern apps niet lekker werken op een desktop. Maak jij maar eens het Outlook 2013 scherm zo klein mogelijk. Je kan dan niks ermee. Of Photoshop. Noem maar op. Eindelijk worden applicaties responsive.
Ik zie een zeer goede toekomst voor universal apps.
blmp schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Ja ik vind het ook nog wat onduidelijk. Maar zover ik heb gelezen kan je alleen upgraden naar Windows 10 vanaf een eerder geactiveerde Windows 7/8/8.1 installatie. Tijdens de upgrade is een clean install mogelijk, maar ja of je dat dan nog nodig hebt na een verse Windows 8.1 installatie? :+

[...]

Ja had mijn post al bijgewerkt. Maar het upgrade gebeuren is toch gewoon onhandig als je is een clean install op een andere machine wilt doen? Stel je stelt een PC samen, je wilt je licentie gebruiken .. moet je eerst Windows 8.1 installeren en dan nog alle updates, dan upgraden ... onhandig allemaal toch :P.
http://www.winbeta.org/ne...-windows-781-not-required

[ Voor 30% gewijzigd door enomiss op 20-06-2015 15:03 ]

https://opensea.io/seaart

• enomiss
verwijder

[ Voor 97% gewijzigd door enomiss op 20-06-2015 15:03 ]

• Sjah
Wat voor kippesoep moet ik hier nou weer van maken?? http://arstechnica.com/in...dont-have-windows-7-or-8/

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

enomiss schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:57:
Even wat anders, valt het niemand op dat universal apps eigenlijk zeer goed op een desktop werken?
Eindelijk zijn applicaties op een desktop nog bruikbaar wanneer je hun scherm kleiner maakt. Eigenlijk waren desktop applicaties nooit zo geweldig voor meerdere windows. Want als je ze kleiner maakt schaalt niets mee en kun je vrijwel niets zien en alle knoppen verdwijnen. Je kan nu op een 24 inch monitor wel 10 universal apps kwijt als je hun schermpje zo klein mogelijk maakt. En ze blijven allemaal toegankelijk voor interactie. De belangrijkste knoppen blijven staan, en met de hamburger kun je toch nog vrijwel alles bereiken. Het is echt best awesome als je er eens over nadenkt. Altijd dat geklaag dat modern apps niet lekker werken op een desktop. Maak jij maar eens het Outlook 2013 scherm zo klein mogelijk. Je kan dan niks ermee. Of Photoshop. Noem maar op. Eindelijk worden applicaties responsive.
Ik zie een zeer goede toekomst voor universal apps.
Nou het is wel beter geworden dan het met windows 8 was, maar om te zeggen dat ze fijner zijn dan desktop apps? Geef mij maar de desktop variant vind ik persoonlijk nog veel fijner werken.

En MS zelf ziet dat blijkbaar ook in, ze gaan skype updaten naar de desktop variant, zie onderstaande bericht:

nieuws: Microsoft trekt stekker uit Modern UI-versie Skype

Dus nee, ik ben het niet met je eens :)

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• Swerfer
trion75 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:46:
[...]
En MS zelf ziet dat blijkbaar ook in, ze gaan skype updaten naar de desktop variant, zie onderstaande bericht:

Ik blijf het vreemd vinden. De look and feel van een app zou met Windows 10 op elk device vrijwel gelijk zijn, dus PC, Telefoon, tablet en Xbox. Nu heb je op de laatste 3 waarschijnlijk dezelfde universal app en dan opeens op de pc een 'vreemde' applicatie. Dit is totaal tegen de visie van Microsoft met zijn universele apps in.

Verder vind ik een hoop universele apps gewoon goed. Neem Edge, ook die is universeel en geen desktop applicatie.

• Ramon
  • Laatst online: 12:06
[...]

Nou het is wel beter geworden dan het met windows 8 was, maar om te zeggen dat ze fijner zijn dan desktop apps? Geef mij maar de desktop variant vind ik persoonlijk nog veel fijner werken.

Dat is gewoon een maatregel om ontwikkelcapaciteit te besparen, lijkt me. Waarschijnlijk werd de Metro Skype ook gewoon erg weinig gebruikt (enkel door mensen die WRT draaien en niet anders kunnen). Het zou mij niet verbazen dat zodra de tijd rijp is en iedereen W10 draait juist de desktop-versie de nek om gedraaid gaat worden en er een Modern UI versie van uit komt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Saven
  • Laatst online: 09:51

Saven

Administrator

ik kan niet geloven dat w10 al bijna klaar is, het ziet er echt niet uit en is enorm inconsistent..

Bijvoorbeeld dat er 2 verschillende configuratieschermen zijn, tekst is vaak opgeblazen groot, en wazigachtig, min max en close knoppen in een venster zien er niet uit, de en keer wordt er veel 'padding' overal gebruikt om ruimte te creeeren en de andere keer staat alles wel priegelig op elkaar. Spartan ziet er ook al niet uit.

Enige pluspunt is de donkere startbalk, dat is dat wel weer chique. Voor de rest ziet het er uit alsof het afgeraffeld is. En ben bang dat het in de final build niet anders is

• Swerfer
Saven schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 19:10:
ik kan niet geloven dat w10 al bijna klaar is, het ziet er echt niet uit en is enorm inconsistent..

Bijvoorbeeld dat er 2 verschillende configuratieschermen zijn, tekst is vaak opgeblazen groot, en wazigachtig, min max en close knoppen in een venster zien er niet uit, de en keer wordt er veel 'padding' overal gebruikt om ruimte te creeeren en de andere keer staat alles wel priegelig op elkaar. Spartan ziet er ook al niet uit.

Enige pluspunt is de donkere startbalk, dat is dat wel weer chique. Voor de rest ziet het er uit alsof het afgeraffeld is. En ben bang dat het in de final build niet anders is
In 10147 zijn een aantal zaken die je opnoemt al verbeterd, dus ik denk dat het wel goed komt...

[...]

Niet helemaal juist. Skype wordt dadelijk geintegreerd in de messaging app, dus verdwijnt helemaal niet als Modern UI app.

• enomiss
Swerfer schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:03:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden. De look and feel van een app zou met Windows 10 op elk device vrijwel gelijk zijn, dus PC, Telefoon, tablet en Xbox. Nu heb je op de laatste 3 waarschijnlijk dezelfde universal app en dan opeens op de pc een 'vreemde' applicatie. Dit is totaal tegen de visie van Microsoft met zijn universele apps in.

Verder vind ik een hoop universele apps gewoon goed. Neem Edge, ook die is universeel en geen desktop applicatie.
Microsoft heeft een andere visie voor Skype. Geen losse app, maar overal in geïntegreerd. Skype zit dadelijk in een viertal andere universele apps verwerkt waaronder messaging en video.

Tevens verwacht ik dat Microsoft gaat laten zien dat je een desktop app kan ombouwen tot een app die modern voelt en goed is voor muis en touch. Desktop apps komen ja ook in de store. Als je de UI aanpast kan het net zo modern eruit zien als een universele app.

Verwijderd

Ik begrijp je vraag niet.

* Mensen met een geregistreerd Microsoft Account ten tijde van het verschijnen van de Insider Preview krijgen Windows 10 gewoon gratis + de optie om vanaf een cleane (ISO) RTM te beginnen na de éénmalige RTM (WU) en wel gekoppelt aan je hardware en er is een opt-in om preview builds te ontvangen

* Windows 7/8 upgraders zijn keybased, en krijgen binnen een jaar van de introductie een optie om gratis naar W10 te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 00:54 ]

• Sjah
Krusher: ik begrijp zelf ook niet precies wat ik wil vragen, het komt ongeveer hierop neer>>>

1 Waarom geven ze als ze gratis geven, niet gelijk een echte key.. het verhaal dat je me vertelt maakt het allemaal niet heel veel duidelijker. Als ik dom ben gooi ik de Insider over mijn Win7 heen, als ik slim ben doei ik fresh install, zoiets?

2 Waarom geven ze gratis, bijna iedereen heeft wel Win 7/8 legaal lijkt me, dus heeft sowieso al een geldige 10.

Teruggrijpend op vraag 1, lijkt me dat je met die versie niet echt een lang leven kan leiden, stel dat je van HW verandert. dit heb ik al uitgevogeld, zie http://arstechnica.com/in...-free-windows-10-upgrade/

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 21-06-2015 02:21 ]

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Sjah schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:10:

2 Waarom geven ze gratis, bijna iedereen heeft wel Win 7/8 legaal lijkt me, dus heeft sowieso al een geldige 10.
Ik denk om de meeste mensen zo snel mogelijk Windows 10 te ervaren met het idee dat je nooit meer terug wil naar Windows 7.

Zelf vraag ik mij af hoe over 2 jaar ik mijn systeem opnieuw moet installeren. (Windows 7 + SP1) (20 min) + alle updates (5 uur). En dan krijg ik weer de melding om de upgrade naar Windows 10 te doen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Onbekend schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Ik denk om de meeste mensen zo snel mogelijk Windows 10 te ervaren met het idee dat je nooit meer terug wil naar Windows 7.

Zelf vraag ik mij af hoe over 2 jaar ik mijn systeem opnieuw moet installeren. (Windows 7 + SP1) (20 min) + alle updates (5 uur). En dan krijg ik weer de melding om de upgrade naar Windows 10 te doen?
Verdiep je eens in een image maken heb je in een 10 minuten weer een werkend systeem. :(

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Op mijn SP3 teruggekeerd naar W8.1, Build 10130 was niet stabiel genoeg om hiermee verder te doen, wacht wel op 29 juli voor een stabiele versie. Had nu even een stabiele SP3 nodig om op te reis te gaan!

• Swerfer
RigolleM schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:20:
Op mijn SP3 teruggekeerd naar W8.1, Build 10130 was niet stabiel genoeg om hiermee verder te doen, wacht wel op 29 juli voor een stabiele versie. Had nu even een stabiele SP3 nodig om op te reis te gaan!
Ik heb ook een SP3. Wat vond je niet stabiel genoeg, had je specifieke problemen? Ik vond namelijk niet dat 10130 te onstabiel was om goed te kunnen werken. Bij 10147 echter, crashed mijn Wifi nog wel eens...

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Swerfer schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:33:
[...]

Ik heb ook een SP3. Wat vond je niet stabiel genoeg, had je specifieke problemen? Ik vond namelijk niet dat 10130 te onstabiel was om goed te kunnen werken. Bij 10147 echter, crashed mijn Wifi nog wel eens...
Gewoon de explorer haperde regelmatig, vreselijk vervelend als je onmiddellijk toegang wenst tot je bestanden.

• Swerfer
RigolleM schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Gewoon de explorer haperde regelmatig, vreselijk vervelend als je onmiddellijk toegang wenst tot je bestanden.
Dat is wel lastig ja. Daar heb ik gelukkig nooit last van gehad.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik draai nu legaal Windows 7 home op een 3 jaar oude laptop die nog prima functioneert.
De laptop is wel aan een reinstall toe, welke ik eigenlijk met de Windows 10 install wil combineren.
De gratis upgrade naar Windows 10 wil ik maximaal gebruiken, daarom heb ik het volgende plan:

- Clone drive met Macrium Reflect (just in case Windows 10 echt niet bevalt)
- Upgrade naar Windows 10 wanneer dit te downloaden is (icoontje in systray)
- Activeer volledig zodat deze laptop/hardware altijd van schone media te reinstallen is

Mijn vragen:
- Wordt mijn Windows 7 Home versie een Windows 10 Home versie?
Stel dat mijn laptop voor de upgrade Windows 7 Ultimate draaide, wordt dat dan Windows 10 Ultimate?
- Is de licentie echt aan hardware gekoppeld, of aan een Windows Live account?
- Zal ik clean Windows 7 reinstallen voor de upgrade naar Windows 10? Of gewoon na de activatie een Windows 10 clean install doen?
Pagina: 1 ... 46 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ