Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-11 16:59
QuarK schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:28:

Mijn vragen:
- Wordt mijn Windows 7 Home versie een Windows 10 Home versie?
Stel dat mijn laptop voor de upgrade Windows 7 Ultimate draaide, wordt dat dan Windows 10 Ultimate?
- Is de licentie echt aan hardware gekoppeld, of aan een Windows Live account?
- Zal ik clean Windows 7 reinstallen voor de upgrade naar Windows 10? Of gewoon na de activatie een Windows 10 clean install doen?
- Ja, jouw Windows 7 Home Premium wordt geupgraded naar Windows 10 Home
- Gebruikers van Windows 7 Ultimate gaan over naar Windows 10 Pro
- De licentie is voor zover ik weet gekoppeld aan je hardware
- Ik zou Windows 7 clean installeren en dan upgraden naar Windows 10, aangezien Windows 10 aangeboden wordt als een upgrade en die mag je niet clean installeren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:23

Quad

Doof

Op je laatste punt, Windows 10 kan tijdens de upgrade je systeem voorzien van een schone installatie. Kan je gewoon aangeven namelijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
- Wordt mijn Windows 7 Home versie een Windows 10 Home versie? Ja
Stel dat mijn laptop voor de upgrade Windows 7 Ultimate draaide, wordt dat dan Windows 10 Ultimate? Ja
- Is de licentie echt aan hardware gekoppeld,of aan een Windows Live account? Ja
- Zal ik clean Windows 7 reinstallen voor de upgrade naar Windows 10? Of gewoon na de activatie een Windows 10 clean install doen? Laatste

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Swerfer schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Stel dat mijn laptop voor de upgrade Windows 7 Ultimate draaide, wordt dat dan Windows 10 Ultimate? Ja
- Is de licentie echt aan hardware gekoppeld,of aan een Windows Live account? Ja
- Zal ik clean Windows 7 reinstallen voor de upgrade naar Windows 10? Of gewoon na de activatie een Windows 10 clean install doen? Laatste
Wat betreft de opmerking aan systeem gebonden betreft dat meestal de harddisk of SSD; ik had eerder van mijn preview op een OCZ SSD een image gemaakt en deze met Acronis (image app) overgezet op de Samsung SSD. Geen enkel probleem om deze gewoon weer te starten maar vanwege de hardware instellingen toch een clean instal moeten kiezen in RECOVERY omdat de preview onstabiel bleek op de nieuwe SSD ivm hardware verschillen. Met deze clean install werk ik nu weer een aantal dagen, probleemloos. Wel heb ik alle app's opnieuw moeten installeren.

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 16:05
Iemand ervaringen met het 'upgraden' van een normale Windows 8.1 naar de Technical Preview, of toch beter een fresh install? Aangezien Microsoft Insiders een gratis volledige licentie gaat geven, zie ik het wel zitten om er een maand vroeger mee aan de slag te kunnen.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37
superjona schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:14:
Iemand ervaringen met het 'upgraden' van een normale Windows 8.1 naar de Technical Preview, of toch beter een fresh install? Aangezien Microsoft Insiders een gratis volledige licentie gaat geven, zie ik het wel zitten om er een maand vroeger mee aan de slag te kunnen.
Ik zelf heb hem geupgrade van 8.1 naar 10 en geen probleem ... ja alleen die afsluit foutmelding over geheugen , maar dat ligt aan windows zelf

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Hij klopt niet helemaal, al ligt dat meer aan de vraag :P . Windows 7 Ultimate wordt Windows 10 Pro, er bestaat geen ultimate meer. Alleen home, pro, mobile (enterprise), enterprise, education, core.

Patient gamer

• racinfo

racinfo

E-MTB

Het aansluiten van externe hardware zoals een Samsung telefoon is wel een genot, de drivers ervoor worden helemaal automatisch opgehaald; mijn HP printer heb ik echter nog wel moeten installeren. Over gebruiksvriendelijkheid gesproken....

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:04
superjona schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:14:
Staat ondertussen in de source:
Update, June 21st 9:45AM: Microsoft has updated its blog post today and removed references to "remain activated." The stealthy edit isn't acknowledged, and we've reached out to the company for comment.
Dus nog even afwachten of dat verhaal klopt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Quad

Quad

Doof

Heb inmiddels ook 10147 erop gezet, vergeleken met eerdere builds voelt deze qua interface en snelheid al wel bijna als af. Gaat de goede kant op!

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:39

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Quad schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:35:
Heb inmiddels ook 10147 erop gezet, vergeleken met eerdere builds voelt deze qua interface en snelheid al wel bijna als af. Gaat de goede kant op!
Ik kreeg mijn notificaties in het chinees, althans een groot deel ervan. Toen maar een fresh install gedaan van 10130. Dat leverde even wat problemen op want ik had mijn partities niet weggegooid en daardoor kon de 10130 niet installeren omdat bitlocker enabled stond. Toen alles maar verwijderd qua partities etc en toen lukte het wel.

Echter als je een 10130 als clean install uitvoert, dan staat er in device manager een aantal devices die niet geinstalleerd worden ivm ontbrekende drivers. Als oplossing heb ik het Surface Pro 3 driver pack gedownload en daarna werd alle niet herkende hardware alsnog herkend. Een van de dingen die niet werkte, was de volume up/down hardware knoppen.

Link naar SP3 driver pack: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=38826

XBL: MRE Inc

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 18:18
Ik ben van plan om over te stappen op windows 10. Ik draai momenteel windows 8.1 en wil het liefst een clean install doen van windows 10. Kan ik dan het best eerst mijn windows 8.1 factory resetten en dan upgraden? Of is het beter om te upgraden naar windows 10 en dan een reset te doen? Ook vroeg ik mij af of het nodig is om weer een reset te doen als de volledige versie uitkomt. Misschien stel ik hier nu wel dubbele vragen, maar ik wil dingen toch even zeker weten voordat ik overstap.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 19:35
jessevandijk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:50:
Ik ben van plan om over te stappen op windows 10. Ik draai momenteel windows 8.1 en wil het liefst een clean install doen van windows 10. Kan ik dan het best eerst mijn windows 8.1 factory resetten en dan upgraden? Of is het beter om te upgraden naar windows 10 en dan een reset te doen? Ook vroeg ik mij af of het nodig is om weer een reset te doen als de volledige versie uitkomt. Misschien stel ik hier nu wel dubbele vragen, maar ik wil dingen toch even zeker weten voordat ik overstap.
Het 2de. Je moet sowieso eerst een upgrade doen naar Windows 10, wil je een clean install doen. De upgrade naar Windows 10 is een vereiste. Tijdens de upgrade wordt je licentie van Windows 8.1 in dit geval aan je device (en Windows 10) gekoppeld. Vervolgens kun je vanuit Windows 10 een clean install initiëren.

Er is heel veel onduidelijk in ieder geval op dit moment over hoe en wat tijdens de upgrade en wat er met je licentie gebeurt. Wordt vervolgend denk ik zoals sdk1985 al aangaf.

[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 22-06-2015 09:37 ]

is everything cool?

Verwijderd

jessevandijk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:50:
Ik had de previews 9926 en 10130 in een virtual box geïnstalleerd, en daar zitten nog wel fouten in.
Nu kan ik er zo een snapshot van terugzetten, maar in 10130 was het start menu deels meer ingevuld.
De opties om de kleur van je menu en taakbalk te veranderen zitten ook niet in 10130, wel in 9926.
Afsluiten via het menu in 10130 geeft een toepassingsfout van explorer.exe.
In 9926 zit deze optie rechtboven in het startmenu, in 10130 zit de optie afsluiten ook in het menu zelf.

Die previews kan je beter niet als hoofdsysteem op je computer installeren.
Microsoft schrijft ook dat dat niet veilig is.

toen ik met 10130 online was en probeerde via de store (Beta) apps te installeren werd alles daarna dubbel geopend.

Als je genoeg partities zonder besturingssysteem er op geïnstalleerd hebt kan je Windows 10 op een andere partitie installeren en je Windows 8 in tact houden.
In een dual boot kan je dan kiezen wat je wil starten.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Daarnaast is de release van W10 zo dicht bij dat ik nu nog even zou wachten en dan direct goed zou overstappen. Er zitten toch nog altijd wel wat rariteiten in de huidige builds.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Deadline komt, dus nu mogen ze met builds komen die zo goed als bugvrij zijn, maar er zitten inderdaad nog rare dingen in en zaken die ze jammergenoeg er terug hebben uitgehaald, zoals on the fly veranderen van startmenu naar startscherm door middel van die pijl in de rechterbovenhoek van het startmenu

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
Dragunov schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:50:
Deadline komt, dus nu mogen ze met builds komen die zo goed als bugvrij zijn, maar er zitten inderdaad nog rare dingen in en zaken die ze jammergenoeg er terug hebben uitgehaald, zoals on the fly veranderen van startmenu naar startscherm door middel van die pijl in de rechterbovenhoek van het startmenu
Alleen sloeg die pijl natuurlijk nergens op. Veel te prominent voor een relatief nutteloze feature. Dus ik ben blij dat ze die hebben weggehaald. Hij zou wel onder een context menu ofzo kunnen misschien.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 22-06-2015 17:54 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dragunov
Wel ik vond het al bij al een nuttige functie

• Quad

Quad

Doof

Ik weet niet of het in build 10130 ook zo was maar het gedeelte onder update & security is in 10147 wel aardig veranderd. Zo heet mijn versie nu Windows 10 Pro Insider Preview en is voor het ontvangen van updates het eea veranderd. Na enkele dagen gebruiken voelt het gewoon degelijk en zeer fris aan. Wel is het eea vrij donker in verhouding met Windows 8.1, deze is qua uitstraling toch wel prettiger.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FREAKJAM
Er is meer duidelijkheid gekomen over het licentiemodel van Windows 10 en in hoeverre de boel (licentie) nu gratis is ja of de nee:

Nadat Windows 10 RTM is, zal het Insider program blijven bestaan. Je kunt dus ook kiezen om Insider te blijven. Als je Insider bent heb je de mogelijkheid (net als nu) om preview builds te draaien. Een preview build komt met een pre-activated key en elke build heeft een eind-datum. Elke keer als je een nieuwe build installeert, verleng je dus als het ware de activatie. Wil je straks upgraden naar de final build (RTM), moet je dus het Insiders programma verlaten en heb je een eigen key (Windows 7/8 key) nodig om Windows 10 te activeren.
Microsoft has further clarified how Insiders, who move to the final release and opt out of future updates, will move forward with licensing. According to their update, Insiders who leave the program and upgrade to the final build will be governed by the same offer that is currently available to non-Insiders (a free upgrade if you own a license to Windows 7 or 8 ).

More specifically, Microsoft says that if your system was upgraded from a genuine install, you will then have an activated copy of Windows 10, if not, you will be required to roll-back to the previous OS or acquire a new Windows 10 license. The company clearly says that this is not a path for a free upgrade from Windows XP or Vista which means you should not be surprised if you thought this loophole would get around buying a new license.

If you want to stay in the program, there is nothing that you will need to do. Each version of Windows 10 in the Insider program comes with a pre-release key that will keep your install activated. Microsoft does say that each preview build will expire after an unspecified length of time but you will have received a new build before the old build expires.
Er komen trouwens nog maar 2 builds in de fast ring de komende tijd voordat we RTM gaan.

is everything cool?

• Swerfer
FREAKJAM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:54:
Er is meer duidelijkheid gekomen over het licentiemodel van Windows 10 en in hoeverre de boel (licentie) nu gratis is ja of de nee:

Nadat Windows 10 RTM is, zal het Insider program blijven bestaan. Je kunt dus ook kiezen om Insider te blijven. Als je Insider bent heb je de mogelijkheid (net als nu) om preview builds te draaien. Een preview build komt met een pre-activated key en elke build heeft een eind-datum. Elke keer als je een nieuwe build installeert, verleng je dus als het ware de activatie. Wil je straks upgraden naar de final build (RTM), moet je dus het Insiders programma verlaten en heb je een eigen key (Windows 7/8 key) nodig om Windows 10 te activeren.

[...]

Er komen trouwens nog maar 2 builds in de fast ring de komende tijd voordat we RTM gaan.
Hopen dat dit nu het laatste definitieve nieuws is over het hele upgrade en activatie gedoe. Dag op dag kregen we ander nieuws. De enige manier om dus legaal van XP/Vista naar Windows 10 te gaan is Insider worden en blijven tot in de eeuwigheid (of houdt het op bij een nieuwe PC?).

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 20:30
FREAKJAM schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:54:
De insider program is mij duidelijk maar als je er uit stapt en je hebt een licentie krijg je dan ook continu nieuwe builds of alleen patches? M.a.w. moet je dan ook steeds opnieuw een nieuwe versie installeren?

• Cyleo
gstoffers schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:26:
[...]

De insider program is mij duidelijk maar als je er uit stapt en je hebt een licentie krijg je dan ook continu nieuwe builds of alleen patches? M.a.w. moet je dan ook steeds opnieuw een nieuwe versie installeren?
Als je uit het insider program gaat met een geldige key dan heb je vanaf dan een W10 installatie zoals iedereen die heeft.

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 20:30
Cyleo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Als je uit het insider program gaat met een geldige key dan heb je vanaf dan een W10 installatie zoals iedereen die heeft.
Dat begrijp ik, maar hoe zit dat met updates, krijg je dan patches of een compleet nieuwe build?

• Cyleo
gstoffers schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:31:
[...]

Dat begrijp ik, maar hoe zit dat met updates, krijg je dan patches of een compleet nieuwe build?
Dat ligt er dus aan hoe microsoft het gaat doen met de normale W10 versie. Waarschijnlijk krijg je patches, en zo af en toe een grotere Service Pack achtige update net zoals nu met W8/OS X.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Alleen degenen die van okt 2014 af al met de insider preview werkten krijgen een gratis licentienr wat bij de versie W10 die op 29 juli uitkomt werkt, zowel op oude als nieuwe installaties (is een gewone licentie zoals alle andere). Was er eerder sprake van dat iedereen vanuit 7 en 8.1 gratis kon updaten dan werd dat na gisteren weer ontkent; er is nog onduidelijkheid over.

http://www.telegraaf.nl/d...gratis__Windows_10__.html

• FREAKJAM
racinfo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:47:
Alleen degenen die van okt 2014 af al met de insider preview werkten krijgen een gratis licentienr wat bij de versie W10 die op 29 juli uitkomt werkt, zowel op oude als nieuwe installaties (is een gewone licentie zoals alle andere). Was er eerder sprake van dat iedereen vanuit 7 en 8.1 gratis kon updaten dan werd dat na gisteren weer ontkent; er is nog onduidelijkheid over.

http://www.telegraaf.nl/d...gratis__Windows_10__.html
Is inmiddels wel al duidelijk. Zie mijn vorige post.
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
  • Do you want to continue as a Windows Insider and keep getting preview builds after 7/29?
  • Or do you want to upgrade your Genuine Windows 7 or Windows 8.1 system that has been getting Windows 10 Insider Preview builds to the 7/29 release and stop being an Insider?
I want to continue as a Windows Insider!” If you want to continue as a Windows Insider past 7/29 there is nothing you need to do. You’re already opted in and receiving builds in the Fast or Slow ring depending upon your selection. This is prerelease software and is activated with a prerelease key. Each individual build will expire after a time, but you’ll continue to receive new builds so by the time an older prerelease build expires you’ll have received a new one. Since we’re continuing the Windows Insider Program you’ll be able to continue receiving builds and those builds will continue to be activated under the terms of the Windows Insider Program. We provide ISOs for these builds for recovery from any significant problems, but they are still pre-release software. As part of the program we’ll upgrade Insiders to what is for all intents and purposes the same build as what other customers will get on 7/29, but that will be just another build for Insiders, and those who stay in the program will simply get the next build after as well.

I want to opt out of the Windows Insider Program on 7/29.” If you decide to opt-out of the program and upgrade to the 7/29 build you will be subject to exactly the same terms and conditions that govern the offer* that was extended to all Genuine Windows 7 and 8.1 customers. This is not a path to attain a license for Windows XP or Windows Vista systems. If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activated, but if not, you will be required to roll back to your previous OS version or acquire a new Windows 10 license. If you do not roll back or acquire a new license the build will eventually expire.

It is our hope that the vast majority of Windows Insiders who have been with us since we announced the program last year will continue forward, and it was in that light that we authored the blog post about upcoming changes to the program. I regret that this caused confusion about who was or was not eligible for the Windows 10 upgrade offer, but hope that this helps to clarify.

[ Voor 62% gewijzigd door FREAKJAM op 23-06-2015 12:56 ]

is everything cool?

• racinfo

racinfo

E-MTB

FREAKJAM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:53:
[...]

Is inmiddels wel al duidelijk. Zie mijn vorige post.
FREAKJAM in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"

[...]
dat is nu precies wat onduidelijk is, maar we wachten het gewoon af. Dat lijkt mij het wijste.

• FREAKJAM
racinfo schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:56:
[...]
dat is nu precies wat onduidelijk is, maar we wachten het gewoon af. Dat lijkt mij het wijste.
Wat is er onduidelijk dan? Gabe Aul heeft die blogpost gister juist herschreven. De blogpost van de vrijdag ervoor schepte juist verwarring.

Als je Insider blijft heb je altijd toegang tot preview builds en blijf je geactiveerd op basis van de pre-activated keys in de build en als je uit het Insider programma stapt beland krijg je te maken met datgeen waar elke Windows 7/8 gebruiker nu al mee te maken heeft: Je moet straks beschikken over een genuine Windows 7/8 licentie zodat je gratis kunt upgraden naar RTM en deze kunt activeren met deze licentie. Als je ervoor kiest om Insider te blijven en dus altijd preview builds te draaien, heb je eigenlijk dus geen genuine licentie nodig. Feit dat je preview builds draait is zeg maar eigen risico.

Als je nu al een upgrade hebt gedaan van Windows 7/8 naar een preview build, moet je simpelweg de license key van de preview even invoeren, want anders gebruikt hij je Windows 7/8 licentie.

[ Voor 60% gewijzigd door FREAKJAM op 23-06-2015 13:04 ]

is everything cool?

• Quad

Quad

Doof

Ik heb mijn licentie vanuit Microsoft Action Pack, samen met mijn collega's, ik ben benieuwd of daar ook nieuwe licenties komen voor Windows 10 en hoe wij daarmee kunnen upgraden.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Quad schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:15:
Ik heb mijn licentie vanuit Microsoft Action Pack, samen met mijn collega's, ik ben benieuwd of daar ook nieuwe licenties komen voor Windows 10 en hoe wij daarmee kunnen upgraden.
Waarom zou hij daar niet in zitten? Lijkt me gewoon hetzelfde als met 7 en 8 dat het via upgrade of verse installatie mogelijk is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 17:12
Ik heb momenteel een niet legitte windows 7, maar wil graag switchen naar een legitime windows 10.

Nu ben ik wel student, en kan ik dus op surfspot voor 22,50 de windows 8.1 Pro upgrade versie kopen.

Kan ik met deze versie een clean instal doen? (en deze dus daarna naar win 10 upgraden, en dan weer een clean install doen?)

(of is het makkelijker om op de surfspot versie van win 10 te wachten?)

android since G1.

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:51
Even wat ander nieuws, de nieuwe nvidia geforce driver 353.30 voor windows 10 support nu ook eindelijk de 500 series en 400 :)

Om de 1 of andere reden kan je via handmatig drivers zoeken via de geforce website nog steeds geen windows 10 aanklikken als je binnen de 500 serie zoekt, maar als je hem gewoon van elders download en installeert doet hij het.

[ Voor 9% gewijzigd door flippiej op 23-06-2015 15:04 ]

• Sjah
  • Laatst online: 15:30
Ben van plan om mijn licentiebeheer zo te doen:

Wil nog zeker wel paar jaar op 7 blijven, dus ik ga op de 29e even de W10 erover heen gooien, activeren, en daarna met backup W7 terug zetten.

Moet allemaal lukken, ook een fresh instal van 7 zou moeten lukken, een 10 activatie maakt je key niet ongeldig hoor ik van meerdere kanten. En als ik dan 2 jaar later W10 erop zet, moet hij (de activatieserver) de activatie van de 29e (Juli) 2015 herkennen (op basis van hardware). Als ik iets over het hoofd zie, wordt dat hoop ik het 1e jaar na uitkomen duidelijk, zodat ik alsnog iets kan ondernemen.

• Swerfer
coredalae schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:
Ik heb momenteel een niet legitte windows 7, maar wil graag switchen naar een legitime windows 10.

Nu ben ik wel student, en kan ik dus op surfspot voor 22,50 de windows 8.1 Pro upgrade versie kopen.

Kan ik met deze versie een clean instal doen? (en deze dus daarna naar win 10 upgraden, en dan weer een clean install doen?)

Met 8.1 upgrade kan je (waarschijnlijk) geen clean install doen. Maar na de upgrade naar Windows 10, kan je dan wel alsnog een clean install uitvoeren.
Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:04:
Ben van plan om mijn licentiebeheer zo te doen:

Wil nog zeker wel paar jaar op 7 blijven, dus ik ga op de 29e even de W10 erover heen gooien, activeren, en daarna met backup W7 terug zetten.

Moet allemaal lukken, ook een fresh instal van 7 zou moeten lukken, een 10 activatie maakt je key niet ongeldig hoor ik van meerdere kanten. En als ik dan 2 jaar later W10 erop zet, moet hij (de activatieserver) de activatie van de 29e (Juli) 2015 herkennen (op basis van hardware). Als ik iets over het over zie, wordt dat hoop ik het 1e jaar na uitkomen duidelijk, zodat ik alsnog iets kan ondernemen.
Wat jij zegt kan inderdaad, maar waarom zou je nog zeker een paar jaar op Windows 7 willen blijven?

[ Voor 37% gewijzigd door Swerfer op 23-06-2015 18:22 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:33
Bij mij werkt m'n startknop, zoekfunctie, market niet. (doet niks als je er op klikt).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (ik wil ook de feedback geven maar kan daar dus ook niet komen :)

• FREAKJAM
maurits82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:13:
Bij mij werkt m'n startknop, zoekfunctie, market niet. (doet niks als je er op klikt).
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (ik wil ook de feedback geven maar kan daar dus ook niet komen :)
Dit commando wil wel eens helpen:
Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + “\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml”)}

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 23-06-2015 21:39 ]

is everything cool?

• Whiskey48
FREAKJAM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:36:
[...]

[...]
merci!
Heb intussen een schone installatie gedaan, werkt nu ook weer netjes!

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
Wat is nu de meest recente versie in de fast-ring?

Heb windows10 vandaag voor het eerst draaien als mainOS, werkt soepel. Maar wil natuurlijk wel met het laatste meedraaien :P

• blmp
  • Niet online
koosbeelen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:56:

Heb windows10 vandaag voor het eerst draaien als mainOS, werkt soepel. Maar wil natuurlijk wel met het laatste meedraaien :P
Nog steeds 10130. Laatste leaked build is 10147, welke al een stuk vloeiender aanvoelt. Volgens MS zou er geloof ik binnenkort (deze week dacht ik?) weer een nieuwe insider build komen.

edit:

Toch volgende week pas denk ik :(.

http://www.winbeta.org/ne...-builds-soon-pc-and-phone

[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 24-06-2015 14:42 . Reden: update ]

Patient gamer

• FREAKJAM
koosbeelen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:56:

http://newbuildtoday.azurewebsites.net

is everything cool?

Verwijderd

Ik heb vandaag een clean install van Win 10 gedaan. Ik had eventjes wat problemen met sommige drivers die ik moest installeren, maar die heb ik na wat opzoekwerk kunnen fixen :)

Wat ik wel jammer vind is dat anno 2015 er nog altijd geen manier is om in windows je user folders op een andere partitie te plaatsen. Manueel ieder mapje verplaatsen is ver van ideaal...

Maar voor de rest kan ik niet klagen, mn build draait erg vlot en ziet er netjes uit :) Weten jullie nog handige tips, programma's, tweaks ... voor win 10?

• Whiskey48
Vaag. Exact sinds ik win 10 er op heb gezet doet m'n PC / bios raar.

De PC valt soms spontaan uit en blijft hangen in het bios opstart scherm.
Als ik reset zegt m'n monitor dat hij een resolutie ontvangt die hij niet ondersteund.
Als ik de reset knop 10sec inhoud werkt het allemaal weer wel.
Ik heb een MSI Z97-G45 GAMING

Dit doet hij letterlijk direct vanaf de windows 10 installatie. Ik zou zeggen toeval bestaat niet, zou dit verband kunnen hebben? Doet windows iets met UEFI, of denk ik verkeerd?

Verwijderd

maurits82 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:55:
Vaag. Exact sinds ik win 10 er op heb gezet doet m'n PC / bios raar.

De PC valt soms spontaan uit en blijft hangen in het bios opstart scherm.
Als ik reset zegt m'n monitor dat hij een resolutie ontvangt die hij niet ondersteund.
Als ik de reset knop 10sec inhoud werkt het allemaal weer wel.
Ik heb een MSI Z97-G45 GAMING

Dit doet hij letterlijk direct vanaf de windows 10 installatie. Ik zou zeggen toeval bestaat niet, zou dit verband kunnen hebben? Doet windows iets met UEFI, of denk ik verkeerd?
Ik heb een Z87-G45 en heb alles normaal kunnen installeren.

Wat ik wel merk is dat het opstartscherm een grafische glitch heeft. De afbeelding van MSI die wordt getoond tijdens het booten verdwijnt niet, en wanneer er tekst van windows verschijnt of dat laad-icoontje begint te draaien dan doet die dat "door" die afbeelding.

Ah en ik heb ook manueel de drivers van de ethernetcontroller moeten installeren, maar voor de rest werkt alles hier perfect.

• rajackar
  • Laatst online: 10:00

rajackar

Blood Minister

maurits82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:13:
FREAKJAM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:36:
[...]

[...]
Hmm, bij mij werkt sinds een paar dagen het notifications panel niet meer en tegelijk ook het popup panel voor wifi etc niet.
Best hinderlijk.
Zou dat commando daar ook iets voor kunnen doen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• FREAKJAM
rajackar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:55:
[...]

[...]

Hmm, bij mij werkt sinds een paar dagen het notifications panel niet meer en tegelijk ook het popup panel voor wifi etc niet.
Best hinderlijk.
Zou dat commando daar ook iets voor kunnen doen?
Meestal wordt in de eventlog iets gelogged als je ergens in de modernui klikt en iets werkt niet. Als het startmenu niet werkt wordt meestal het volgende gelogd in de eventvwr:
Faulting application name: ShellExperienceHost.exe, version: 10.0.9800.0, time stamp: 0x54bde792
Faulting module name: Windows.UI.Xaml.dll, version: 10.0.9926.0, time stamp: 0x54bddc8c
Wellicht eerst checken of jij ook errogs in je logs hebt? Versienummer van onderstaande dll kan afwijken, die staat gelijk aan je Windows 10 build nummer. (Bovenstaand is dus een voorbeeld van build 9926).

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2015 10:59 ]

is everything cool?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Meestal wordt in de eventlog iets gelogged als je ergens in de modernui klikt en iets werkt niet. Als het startmenu niet werkt wordt meestal het volgende gelogd in de eventvwr:

[...]

Wellicht eerst checken of jij ook errogs in je logs hebt? Versienummer van onderstaande dll kan afwijken, die staat gelijk aan je Windows 10 build nummer. (Bovenstaand is dus een voorbeeld van build 9926).
Held! Helemaal vergeten daar te kijken 8)7
Er staan inderdaad wat errors in. Helaas heb ik er een die maar weinig voor komt op de interwebs. Maar weer even verder klussen, je bent een tweaker of niet toch ;)

edit:

Gefixt met deze oplossing:
I have two Windows 10 build 10130 installations. Well, I performed a reset, reinstalled, etc. Nothing helped. Finally was able to figure it out. Customising the Start makes it unusable in some scenarios. In my case the problem was solved by:
1. In Settings-Personalization-Start: I had to re-enable all the three option under the Customise list setting. That solved the issue for my first installation. I had them disabled as I do not want those ones.
2. Enabling Tablet mode for a while & then disabling it solved it for the second install. Oddly the Customize list options are disabled & that did not break Start for this install. Even more oddly that trick did not solve the problem with my first installation, so I had to re-enable the options there.
It seems everyone has to figure out what makes the Start unresponsive by playing around with the Start settings.

[ Voor 38% gewijzigd door rajackar op 24-06-2015 11:21 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
coredalae schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:

Technisch is dit mogelijk (zij het met een omweg/regedit), maar daarmee heb je formeel nog (steeds) geen legale versie. Voorwaarde voor de UPGRADE versies is dat het systeem in kwestie al een legitieme Windows installatie moet hebben.

EDIT: Handige info van MS:
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?
If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version

OEM :OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard
- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system

What happens if I change my motherboard?
As it pertains to the OEM licenses this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.

From the end user license agreement:
15. UPGRADES. To use upgrade software, you must first be licensed for the software that is eligible for the upgrade. Upon upgrade, this agreement takes the place of the agreement for the software you upgraded from. After you upgrade, you may no longer use the software you upgraded from.

17. TRANSFER TO ANOTHER COMPUTER. a. Software Other than Windows Anytime Upgrade. You may transfer the software and install it on another computer for your use. That computer becomes the licensed computer. You may not do so to share this license between computers.
#17 betreft AFAIK enkel retail licentie....

[ Voor 63% gewijzigd door mtr33 op 24-06-2015 12:23 ]

• FREAKJAM
rajackar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Held! Helemaal vergeten daar te kijken 8)7
Er staan inderdaad wat errors in. Helaas heb ik er een die maar weinig voor komt op de interwebs. Maar weer even verder klussen, je bent een tweaker of niet toch ;)

edit:

Gefixt met deze oplossing:

[...]
Ah, die bug heb ik ook gehad nu je het zegt! Ik had ook met die vinkjes lopen spelen en toen ik alles had uitgezet deed inderdaad het een en ander niet meer. Was dit in build 10130? Ik had het volgens mij in een eerdere build. Glad it's fixxed tho!

is everything cool?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Ah, die bug heb ik ook gehad nu je het zegt! Ik had ook met die vinkjes lopen spelen en toen ik alles had uitgezet deed inderdaad het een en ander niet meer. Was dit in build 10130? Ik had het volgens mij in een eerdere build. Glad it's fixxed tho!
Ik heb het in build 10135.
Collega had er ook problemen mee maar dat is nu ook gefixt.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
Ik draai nu een Windows 7 professional (MSDNAA licentie) en de computer moet hoog nodig opnieuw geinstalleerd worden. Ik heb geen zin om nu windows 7 opnieuw te installeren en dan straks alsnog windows 10.

Ik heb nu zo'n melding rechtsonderin dat ik een windows 10 licentie krijg en me aangemeld voor het programma. Als ik nu windows 10 alvast installeer, kan ik dan mijn windows 7 licentie nog steeds omzetten?

Of moet ik op 29 juli nog windows 7 draaien om in aanmerking te komen voor de upgrade?

• mtr33
Als je op een genuine Win7 PC voor 29 juli de Insider Preview installeert, zou je 'gewoon' kunnen upgraden naar de final versie van 10.
“I want to opt out of the Windows Insider Program on 7/29.” If you decide to opt-out of the program and upgrade to the 7/29 build you will be subject to exactly the same terms and conditions that govern the offer* that was extended to all Genuine Windows 7 and 8.1 customers. This is not a path to attain a license for Windows XP or Windows Vista systems. If your system upgraded from a Genuine Windows 7 or Windows 8.1 license it will remain activated, but if not, you will be required to roll back to your previous OS version or acquire a new Windows 10 license. If you do not roll back or acquire a new license the build will eventually expire.
Een maandje wachten is natuurlijk ook een optie :9

• SpiceWorm
Dank. Klopt het ik om hier gebruik van te maken persé mijn windows 7 moet upgraden naar de windows 10 insider preview in plaats van een schone installatie? Ik wil juist een schone installatie doen want dat is hard nodig.

• FREAKJAM
Je moet perse upgraden, daarna kun je vanuit Windows 10 zelf een clean install initieren. Is al vrij vaak gemeld in de laatste pagina's van dit topic.

is everything cool?

Verwijderd

SpiceWorm schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:20:
Dank. Klopt het ik om hier gebruik van te maken persé mijn windows 7 moet upgraden naar de windows 10 insider preview in plaats van een schone installatie? Ik wil juist een schone installatie doen want dat is hard nodig.
Je moet natuurlijk niks, ik heb zelf al 2 keer een insider preview geïnstalleerd ., 9926 en 10130, zonder Windows 7 of 8, gewoon zo op een kale schijf in een virtual box.
Dus wanneer je dat kan downloaden zonder up te graden.
Als straks Windows 10 uitkomt ga ik dat op een schone partitie installeren en mijn 4 Windows 7 systemen geïnstalleerd op 4 van de 9 partities blijven gewoon Windows 7 zolang Windows 7 wordt ondersteund door Microsoft, en dan zie ik wel weer verder.
Dus op die manier blijft het Windows 10 verhaal ff lekker fijn buiten mijn huidige systemen om en kan dat er naast in de Multi boot. Bekijk zelf hoe het dan gaat, waarschijnlijk kan je dan Windows 10 wel schoon installeren, mocht dat niet willen zou ik ook eerst Windows 7 moeten installeren en daarna upgraden, wat is het probleem dan nog? Nergens wordt iets gezegd over dat Windows 7 niet meer wordt ondersteund. Je wordt niet gedwongen, het komt op de markt als antwoord op het massale gebruik van tablets waar Windows 7 minder geschikt voor is, maar tot nu toe op mijn PC en laptop zonder touchscreen is Windows 7 nog steeds de beste optie.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Je moet natuurlijk niks, ik heb zelf al 2 keer een insider preview geïnstalleerd ., 9926 en 10130, zonder Windows 7 of 8, gewoon zo op een kale schijf in een virtual box.
Dus wanneer je dat kan downloaden zonder up te graden.
Als straks Windows 10 uitkomt ga ik dat op een schone partitie installeren en mijn 4 Windows 7 systemen geïnstalleerd op 4 van de 9 partities blijven gewoon Windows 7 zolang Windows 7 wordt ondersteund door Microsoft, en dan zie ik wel weer verder.
Dus op die manier blijft het Windows 10 verhaal ff lekker fijn buiten mijn huidige systemen om en kan dat er naast in de Multi boot. Bekijk zelf hoe het dan gaat, waarschijnlijk kan je dan Windows 10 wel schoon installeren, mocht dat niet willen zou ik ook eerst Windows 7 moeten installeren en daarna upgraden, wat is het probleem dan nog? Nergens wordt iets gezegd over dat Windows 7 niet meer wordt ondersteund. Je wordt niet gedwongen, het komt op de markt als antwoord op het massale gebruik van tablets waar Windows 7 minder geschikt voor is, maar tot nu toe op mijn PC en laptop zonder touchscreen is Windows 7 nog steeds de beste optie.
Het gaat er om dat veel mensen liever niet een upgrade doen van Win 7 of 8 naar 10, ook al is die eerste een schone install. Dat zal vooral gevoelsmatig zijn (ik heb dat overigens ook). Wel jammer dat Microsoft hier niks voor bedenkt, zodat je wel een schone Win 10 installatie kan doen met een Win 7 of 8 key.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 20:29

DarkSide

theres no place like ::1

Zo'n issue is het toch niet. Je krijgt straks bericht dat je windows 10 kunt krijgen.
Dan druk je op een knop. Wacht een tijdje en je win7/8 machine is geupdate naar windows 10.
Daarna kan je gewoon een clean install doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• FREAKJAM
Juist. Een upgrade duurt soms maar 20 minuten en een clean install misschien ook. Veertig minuten geduld en je hebt een schone windows 10 installatie, waar praten we over?

is everything cool?

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:10:
[...]Het gaat er om dat veel mensen liever niet een upgrade doen van Win 7 of 8 naar 10, ook al is die eerste een schone install. Dat zal vooral gevoelsmatig zijn (ik heb dat overigens ook). Wel jammer dat Microsoft hier niks voor bedenkt, zodat je wel een schone Win 10 installatie kan doen met een Win 7 of 8 key.
Dan wil ik al die mensen aanraden te kijken in schijfbeheer hoe het staat met de partities en de vrije schijfruimte, aangezien dat alles kan naast je huidige systeem, partities kunnen verkleint worden en er kan achter de bestaande partitie eventueel zo een nieuwe partitie gemaakt worden waarop je naar hartenlust Windows kan installeren en je daarna kan kiezen welk van de systemen je op wil starten, en dan heb je verder geen last van het opnieuw ontdekken van je mogelijkheden, omdat je dan ook het systeem kan opstarten die je al in gebruik had.
Dan hoef je er niet bang voor te zijn, als er dan iets mis gaat is er niks verloren, dat soort dingen heb ik al zo vaak gedaan.
C:\windows\system32\ bcdedit.exe is een geweldige.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 14:22 ]

• barrymossel
Je wilt dus een upgrade van Windows 7 of 8 doen, maar dan wel op een andere partitie installeren?

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:29:
Je wilt dus een upgrade van Windows 7 of 8 doen, maar dan wel op een andere partitie installeren?
Ja, of ik installeer eerst W7 op een schone partitie en gooi de upgrade er achter aan, of als het kan zo W10 op een schone partitie, mijn huidige W7 systemen blijven gewoon in tact als W7.
Ik zag dat Windows 10 kleiner is met de data na installeren dan W7, scheelde ongeveer een gigabyte of 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 14:33 ]

• barrymossel
Het gaat erom dat een upgrade over de oude Windows heen wordt gezet (dus niet op een nieuwe partitie). En dat willen mensen vaak niet, omdat ze waarschijnlijk het gevoel hebben dat er troep van het oude OS (zelfs al is dit een schone install) achterblijft (en daar valt wat voor te zeggen).

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:34:
Het gaat erom dat een upgrade over de oude Windows heen wordt gezet (dus niet op een nieuwe partitie). En dat willen mensen vaak niet, omdat ze waarschijnlijk het gevoel hebben dat er troep van het oude OS (zelfs al is dit een schone install) achterblijft (en daar valt wat voor te zeggen).
Daarom raad ik aan zoals ik dus hierboven deed :) Dan heb je daar geen last van.

• DarkSide

DarkSide

Je kan idd een multiboot doen van 2x windows 7 op een pc. En dan een van die windows 7 installaties upgraden naar windows 10.
Dan blijft je huidige win7 intakt met al je instellingen en programma's etc. En kan je makkelijk terug naar je werkende computer als win10 toch niet bevalt.

Maar je hebt hier wel 2 windows 7 keys voor nodig. Volgens mij kan je nl niet 2x activeren met 1 key (ookal draait ie op dezelfde hardware).

Maar nogmaals. Ik ga mijn windows 8 pc gewoon upgraden. En daarna lekker een clean install doen.
MS geeft je iig de mogelijkheid om een clean install te doen. En niet telkens een upgrade te hoeven doen als je je PC opnieuw wilt installeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:41:
Maar je hebt hier wel 2 windows 7 keys voor nodig. Volgens mij kan je nl niet 2x activeren met 1 key (ookal draait ie op dezelfde hardware).
2 Windows key's? nee hoor, het is dezelfde computer. je kan met 1 key wel 10 keer Windows installeren op 1 computer. omdat 1 key is 1 computer, niet 1 key is 1 partitie, dus je zit er 100% naast :) .
En je kan dan ook 10 keer activeren.
Ook met andere software product sleutels werkt het zo, zoals beveiligingssoftware, je kan dat rustig 2 of 10 keer gebruiken op 1 computer, op 1 licentie.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 14:48 ]

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:42:
[...]

2 Windows key's? nee hoor, het is dezelfde computer. je kan met 1 key wel 10 keer Windows installeren op 1 computer. omdat 1 key is 1 computer, niet 1 key is 1 partitie, dus je zit er 100% naast :) .
Ok. dacht dat dit niet mogelijk was.

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:47:
Ok. dacht dat dit niet mogelijk was.
Yep, ik doe het al jaren zo.
Ik wil altijd grip op alles houden in mijn systemen, en met de data back-up zou als de harde schijf crashed alleen een aantal dagen werken worden aan de computer, wat uiteraard ook geen feestelijk iets is mocht dat gebeuren. De kans dat 4 systemen tegelijk niet meer op willen starten is dan ook erg klein, dan moet er echt wel iets aan de hand zijn met de hardware. Maar goed, weer ontopic :)

• SpiceWorm
barrymossel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:10:
[...]

Het gaat er om dat veel mensen liever niet een upgrade doen van Win 7 of 8 naar 10, ook al is die eerste een schone install. Dat zal vooral gevoelsmatig zijn (ik heb dat overigens ook). Wel jammer dat Microsoft hier niks voor bedenkt, zodat je wel een schone Win 10 installatie kan doen met een Win 7 of 8 key.
Bij een upgrade is windows misschien wel schoon maar alle geïnstalleerde toepassingen en de rommel die die toepassingen de afgelopen 3 jaar hebben achtergelaten wil ik ook graag opruimen.
Daarnaast vraag ik me af hoe een upgrade op het gebied van drivers verloopt - graag windows 10 drivers in plaats van meegenomen windows 7 drivers.
FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:31:
Je moet perse upgraden, daarna kun je vanuit Windows 10 zelf een clean install initieren. Is al vrij vaak gemeld in de laatste pagina's van dit topic.
Ja, dat snap ik maar als ik dat dus nu doe (omdat ik nu toch mijn OS opnieuw wil installeren), hoe krijg ik dan mijn officiele licentie voor windows 10? Ik neem aan dat de 'Get Windows 10' programmaatje wat nu op windows 7 draait straks niet op windows 10 tevoorschijn komt. }:O

• DarkSide

DarkSide

Als windows 10 beschikbaar komt kan je upgraden.
En krijg je volgens mij gewoon de nodige keys voor een clean install.
Waarschijnlijk krijg je ook gewoon een link om de ISO te downloaden.
Zodat je deze zelf op USB kunt zetten en een clean install kunt doen.

• SpiceWorm
DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:59:
Als windows 10 beschikbaar komt kan je upgraden.
En krijg je volgens mij gewoon de nodige keys voor een clean install.
Waarschijnlijk krijg je ook gewoon een link om de ISO te downloaden.
Zodat je deze zelf op USB kunt zetten en een clean install kunt doen.
Ik zou graag vandaag mijn windows 7 installatie vervangen voor windows 10 en dan een key krijgen voor windows 10 als die is gereleased. En dat dan zonder dat ik dan eerst weer windows 7 moet installeren om het 'gratis key voor windows 7 en 8 gebruikers' te gebruiken.

Ik neem aan dat ik met mijn huidige windows 7 key geen windows 10 kan installeren.

• DarkSide

DarkSide

Nee je moet dan een insiders key gebruiken.
Als je lid bent van windows insiders programma krijg je volgens mij ook uiteindelijk een officiele key

• barrymossel
DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:06:
Als je lid bent van windows insiders programma krijg je volgens mij ook uiteindelijk een officiele key
En waar heb je dat vandaan? Want hier staat: http://blogs.windows.com/...0-insider-preview-builds/

Dus óf je blijft insider en moet preview builds draaien, óf je upgrade vanaf een genuine Win7/8.

• DarkSide

DarkSide

Zit te zoeken naar link waar ik las dat je insider een key ontving.
Maar die kan ik niet terug vinden. Waarschijnlijk " ruis" op de lijn.

• FREAKJAM
DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:06:
Nee je moet dan een insiders key gebruiken.
Een Insiders key is een Insiders key. Je kunt er voor kiezen om Insider te blijven (dus je draait ten alle tijden een preview) of je stapt uit het Insider programma en je hebt je Windows 7/8.1 key nodig om te upgrade naar RTM.

Het was lang een gerucht dat een Insider een gratis key zou krijgen, maar dat is dus niet zo.

is everything cool?

• ravw
ik heb even een vraagje ik draai build 10130
maar ik heb last als ik mijn pc opnieuw opstart , dat mijn geluid het niet doet omdat hij de verkeerde kaart pakt , hij wil via de Nvidia kaart gaan maar ik wil dat hij direct mijn SBlive pakt .

als ik heb handmatig instelt dan doet hij het wel maar bij de eerst volgende re, start is hij weer terug bijd e foute , ik zet hem toch als standaard neer

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• SpiceWorm
FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:31:

Een Insiders key is een Insiders key. Je kunt er voor kiezen om Insider te blijven (dus je draait ten alle tijden een preview) of je stapt uit het Insider programma en je hebt je Windows 7/8.1 key nodig om te upgrade naar RTM.
Een windows 7/8.1 key en een geïnstalleerd windows 7 of 8.1. Als je windows 10 insiders preview draait krijg je de gratis key upgrade dus niet.

• FREAKJAM
SpiceWorm schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:33:
[...]

Een windows 7/8.1 key en een geïnstalleerd windows 7 of 8.1. Als je windows 10 insiders preview draait krijg je de gratis key upgrade dus niet.
Als je een preview draait krijg je ook de gratis upgrade naar RTM, maar daarvoor moet je wel uit het Insiders programma stappen. Als je een preview draait gebruikt je de ingebakken licentiesleutel van Windows 10. (Tenzij je een upgrade hebt gedaan van Windows 7/8.1 naar een preview build, dan gebruikt hij je Windows 7/8.1 licentie).

Zie mijn vorige post.

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2015 20:38 ]

is everything cool?

• FREAKJAM
ravw schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:04:
ik heb even een vraagje ik draai build 10130
maar ik heb last als ik mijn pc opnieuw opstart , dat mijn geluid het niet doet omdat hij de verkeerde kaart pakt , hij wil via de Nvidia kaart gaan maar ik wil dat hij direct mijn SBlive pakt .

als ik heb handmatig instelt dan doet hij het wel maar bij de eerst volgende re, start is hij weer terug bijd e foute , ik zet hem toch als standaard neer
Wat heb je zelf al ontdekt, gegoogled? Staat er iets over gemeld in de feedback app? Ik mis een beetje eigen inzet in je posts. Ik vind vrij snel deze link op Google; heb je wellicht daar iets aan? Misschien moet je onderstaande even instellen op je SBLive kaart, wellicht onthoudt ie hem dan wel als default card.
Yesterday, Microsoft released Windows 10 Build 10130 to the Windows Insiders on fast ring. Despite the fact that the build includes a handful of sweet new things, there is an annoying bug on this build for some users. On build 10130, there are some sound driver issues for several users. Thankfully though, there’s a working workaround for this issue. Here’s out to fix it:
  • Right click on Sound icon to open Playback devices
  • Choose your current playback device
  • Navigate to Properties and click on Advanced
  • Choose lower or higher bitrate (use 24bit/44100 Hz or 24bit/192000Hz – it depends on the device).
The above steps should fix the issue – I tried it on my computer, and it did indeed fix the issue which is great. If you’re facing the same issue, make sure to follow the above steps to fix it and if you’ve found a better workaround, make sure to share it on the comment section below!

[ Voor 200% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2015 20:57 ]

is everything cool?

Verwijderd

[...]

Het was lang een gerucht dat een Insider een gratis key zou krijgen, maar dat is dus niet zo.
Ik denk inderdaad ook als je geen Windows 7 of 8 key hebt je niet eens buiten het insider programma een gratis Windows 10 zou kunnen gebruiken, en dat als je een Windows 7 of 8 key hebt je ook gewoon kan upgraden, en je kan ook nog met een preview bezig blijven.
Stel dat Windows gratis aan iedereen die mee deed een key zou geven, dan gaan mensen toch mee doen puur om die key te bemachtigen zonder Windows 7 of 8 key. zoiets zou Microsoft niet doen.

• Sjah
  • Laatst online: 15:30
Nee tuurlijk, maar wat wel kan, alle early-users belonen, dus dat je nu niet meer kan instappen. En dan nog zou ik zelf alleen diegenen die minimaal 1x feedback gaven belonen.

• mtr33

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:53:
Ik denk inderdaad ook als je geen Windows 7 of 8 key hebt je niet eens buiten het insider programma een gratis Windows 10 zou kunnen gebruiken, en dat als je een Windows 7 of 8 key hebt je ook gewoon kan upgraden, en je kan ook nog met een preview bezig blijven.

Stel dat Windows gratis aan iedereen die mee deed een key zou geven, dan gaan mensen toch mee doen puur om die key te bemachtigen zonder Windows 7 of 8 key. zoiets zou Microsoft niet doen.
Yep, volgens de blogpost van Aul geldt de gratis upgrade enkel voor legitieme Win7/8.1 devices. Ook als je na 29-7 uit het Insiders programma stapt. Zolang je daarin blijft kun je de generieke Insiders key blijven gebruiken, maar stap je eruit moet je kunnen terugvallen op je originele, legitieme windowsinstallatie van voor het Insidersprogramma.

Ook als het technisch mogelijk blijkt een Win10 installatie te doen zonder onderliggende legit versie (zoals kon bij het installeren van een Upgrade versie over een Upgrade versie), dan nog is deze formeel niet legitiem.

• FREAKJAM
Jup, zijn blogpost was eerst vrij onduidelijk, maar gelukkig is de blogpost herschreven en nu is naar mijn mening alles duidelijk. Heb de blogpost al een paar keer gelinkt hier, maar helaas lezen mensen er nog steeds overheen :+

is everything cool?

• ravw
FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:37:
[...]

Wat heb je zelf al ontdekt, gegoogled? Staat er iets over gemeld in de feedback app? Ik mis een beetje eigen inzet in je posts. Ik vind vrij snel deze link op Google; heb je wellicht daar iets aan? Misschien moet je onderstaande even instellen op je SBLive kaart, wellicht onthoudt ie hem dan wel als default card.

[...]
thx zal eens kijken of dat werkt , had dat zelf nog niet geprobeerd .

kon verder ook geen andere options vinden , dus dacht het zal wel aan de preview versie liggen

• Swerfer
Ik heb het ook al in het SP3 topic gezet, maar hier krijg ik waarschijnlijk meer reactie;

De firmware update van de SP3 die vandaag is uitgebracht, wordt bij mij niet zichtbaar in Windows Update. Ik zit met Windows 10 Build 10147 en vraag mij af of andere SP3 bezitters met Windows 10 wel de update zien? Het zou misschien aan Windows 10 kunnen liggen of de specifieke build 10147 dat de update niet naar voren komt...

• FREAKJAM
Swerfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:53:
Ik heb het ook al in het SP3 topic gezet, maar hier krijg ik waarschijnlijk meer reactie;

De firmware update van de SP3 die vandaag is uitgebracht, wordt bij mij niet zichtbaar in Windows Update. Ik zit met Windows 10 Build 10147 en vraag mij af of andere SP3 bezitters met Windows 10 wel de update zien? Het zou misschien aan Windows 10 kunnen liggen of de specifieke build 10147 dat de update niet naar voren komt...
Ik heb wel geen Windows 10 op mijn Surface draaien op mijn werk, maar daar zie ik hem ook niet. Bij mij is het echter logisch, want WSUS doet niet aan firmware updates via Windows update. Ik had gehoopt dat ze een offline zip/msi hadden, maar van deze update is hij nog niet uit lijkt.

is everything cool?

FREAKJAM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Ik heb wel geen Windows 10 op mijn Surface draaien op mijn werk, maar daar zie ik hem ook niet. Bij mij is het echter logisch, want WSUS doet niet aan firmware updates via Windows update. Ik had gehoopt dat ze een offline zip/msi hadden, maar van deze update is hij nog niet uit lijkt.
Ik heb Windows 10 op mijn Surface Pro 3 draaien (build 10147), maar heb de firmware ook nog niet. Ook een collega die build 10130 op z'n SP3 draait niet...dus ik denk dat hij voor ons nog niet beschikbaar is.....kan soms even duren :+

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:18

Plux

Team KVM

Heb ook een preview van Win 10 draaien maar daarmee ook een heleboel popup windows in chrome facebook en dergelijke. Erg vreemd want het is een clean install en in de chrome settings staan popups uitgeschakeld. Ook een check voor malware met een tooltje van microsoft kan niets vinden.. andere mensen hetzelfde probleem?

the brain is money, the body is honey

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ik heb gisteren even een schone installatie van build 10147 gedaan, vanaf build 10130.

Nu heb ik alleen het probleem dat ik m'n homegroup niet kan joinen: windows can't setup a homegroup on this computer.

Heb al beetje op internet gezocht, maar kan er niks over vinden, weet iemand een oplossing? anders wacht ik even tot er weer een nieuwe build komt :(

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• FREAKJAM
Plux schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:13:
Heb ook een preview van Win 10 draaien maar daarmee ook een heleboel popup windows in chrome facebook en dergelijke. Erg vreemd want het is een clean install en in de chrome settings staan popups uitgeschakeld. Ook een check voor malware met een tooltje van microsoft kan niets vinden.. andere mensen hetzelfde probleem?
Welke preview draai je precies? Ik draai zelf build 10147 en nergens last van. Heb je je extensies gecontroleerd in chrome en geinstalleerde applicaties in settings?

is everything cool?

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 13:18

Plux

Team KVM

hmmm ik vond toch wat verdachte bestanden en heb ze verwijderd. Sommige rare dingen zijn nu weg, de rest moet nog blijken.. build 10130 trouwens, waarschijnlijk een geinfecteerde versie..

bedankt voor je snelle antwoord!

the brain is money, the body is honey

• Dragunov
DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:25:
Zit te zoeken naar link waar ik las dat je insider een key ontving.
Maar die kan ik niet terug vinden. Waarschijnlijk " ruis" op de lijn.
Je key wordt omgezet naar je account

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-11 12:58
Plux schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:08:
hmmm ik vond toch wat verdachte bestanden en heb ze verwijderd. Sommige rare dingen zijn nu weg, de rest moet nog blijken.. build 10130 trouwens, waarschijnlijk een geinfecteerde versie..

bedankt voor je snelle antwoord!
Klinkt als een browser hijacker, Microsoft zal zeker geen schadelijke bestanden in haar builds stoppen, draai Hitman Pro of Adwcleaner een keer en je bent er van af ;)

Verwijderd

Wat ik wel apart vond is dat ik hier build 9926 en 10130 kon installeren zonder dat er werd gevraagd om een key in te voeren die wel op de download site vermeld stond, en activeren was ook niet nodig.
Dus ik had die key wel gekopieerd maar had die voor die previews niet nodig, werd niet om gevraagd bij de installatie.
Dus nu weten we dat preview-insiders previews kunnen blijven downloaden en installeren maar geen key voor W10 krijgen, en dat je in bezit moet zijn van een legale W7 of 8 key om in aanmerking te komen voor een upgrade.
Heb je een Win7 of 8 key en doe je mee aan het insider programma kan je beide, zijn in principe 2 groepen dan, de insiders en de Win7 of 8 key bezitters.
Die previews verlopen na een tijdje en houden er mee op, een insider zal daarom altijd weer zelf nieuwe versies moeten downloaden en installeren, dat is een voordeel voor de Win7 of 8 key bezitters, die dat niet steeds weer hoeven uit te voeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 17:15 ]

• Swerfer
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:03:
Wat ik wel apart vond is dat ik hier build 9926 en 10130 kon installeren zonder dat er werd gevraagd om een key in te voeren die wel op de download site vermeld stond, en activeren was ook niet nodig.
Dus ik had die key wel gekopieerd maar had die voor die previews niet nodig, werd niet om gevraagd bij de installatie.
Dus nu weten we dat preview-insiders previews kunnen blijven downloaden en installeren maar geen key voor W10 krijgen, en dat je in bezit moet zijn van een legale W7 of 8 key om in aanmerking te komen voor een upgrade.
Heb je een Win7 of 8 key en doe je mee aan het insider programma kan je beide, zijn in principe 2 groepen dan, de insiders en de Win7 of 8 key bezitters.
Die previews verlopen na een tijdje en houden er mee op, een insider zal daarom altijd weer zelf nieuwe versies moeten downloaden en installeren, dat is een voordeel voor de Win7 of 8 key bezitters, die dat niet steeds weer hoeven uit te voeren.
Als je op de slow ring gaat zitten, zal je niet heel veel nieuwe builds krijgen, als er al veel build gaan komen na de RTM. Ik denk eerder dat je als insider meer updates krijgt met onder andere nieuwe opties die geen installatie van een nieuwe build vergen. Hooguit een restart hier en daar. Pas als de fast en slowring alle updates hebben "getest" worden die doorgevoerd naar de niet insiders. Die hebben dus een groetere kans op een bugloze ervaring dan de slowring en vooral de fastring. Puur mijn gedachtegang...

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zal DX12 meteen operationeel zijn onder Windows 10 wanneer het officieel uitkomt? Vind helaas weinig nieuws over DX12 en de nieuwe functies voor gamers.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• blmp
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:20:
Zal DX12 meteen operationeel zijn onder Windows 10 wanneer het officieel uitkomt? Vind helaas weinig nieuws over DX12 en de nieuwe functies voor gamers.
Veel drivers zoals o.a. die van nVidia hebben al DX12 support (als je Windows 10 preview draait). Maar er is nog bijna niks met DX12 support. Buiten wat tech demo's en enkele games zoals bijv Hektor.

[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 25-06-2015 22:45 . Reden: anders verwoord, typo ]

Patient gamer

• Wildfire
  • Laatst online: 00:56

Wildfire

Joy to the world!

Ik vraag me af wat er gebeurt met diegenen die met een TechNet key Windows 7 of 8.1 draaien. TechNet is verleden tijd, maar de ooit verstrekte keys zijn geldig gebleven. Heb hier nog een testsysteem draaien met een TechNet key welke de Windows 10 upgrade melding kreeg.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FREAKJAM
Swerfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:53:

TheVMaster schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:23:
[...]

Ik heb Windows 10 op mijn Surface Pro 3 draaien (build 10147), maar heb de firmware ook nog niet. Ook een collega die build 10130 op z'n SP3 draait niet...dus ik denk dat hij voor ons nog niet beschikbaar is.....kan soms even duren :+
Firmware is inmiddels ook los te downloaden als zip/msi.

is everything cool?

• mtr33
Wildfire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:54:
Ik vraag me af wat er gebeurt met diegenen die met een TechNet key Windows 7 of 8.1 draaien. TechNet is verleden tijd, maar de ooit verstrekte keys zijn geldig gebleven. Heb hier nog een testsysteem draaien met een TechNet key welke de Windows 10 upgrade melding kreeg.
Daar heeft MS voor zover ik weet nooit een duidelijke uitspraak gedaan (what else is new?). Voor de aanpassing van de voorwaarden in 2012 had je een perpetual licentie. Daarna enkel tot einde subscription. Techisch is lastig onderscheid te maken tussen de oude Technet en latere/andere soorten keys, dus de upgrade zal vrijwel zeker werken, maar of het systeem daarmee 'Genuine' is blijft onduidelijk.

Aangezien alle MS Upgrade packages de voorgaande licentievorm overnemen (retail>retail, OEM>OEM) moet formeel de basislicentie in orde zijn om echt legitiem te zijn. In de praktijk denk ik dat het wel mee zal vallen als je (1) het Technet abonnement in je eigen naam had staan en (2) het betreffende device nog steeds gebruikt in lijn met de originele licentie.

Omdat de licentie enkel 'evaluatie van de software' omvat, kun je 'm sowieso niet in in productie of bedrijfsmatige omgeving gebruiken (anders dan IT testing), maar beperkt thuisgebruik zonder zakelijke activiteiten zal MS niet erg vinden. Als ze daar tegen op zouden gaan treden trekken ze een beerput open die hun legal dept liever dicht laat. Een licentie verkregen voor de wijziging van 2012 was immers oneindig geldig en die kan niet zomaar worden afgekapt (de subscription wel/ niet de licentie). Wel is de scope van de licentie erg beperkt, maar zolang je daar nog aan voldoet en 'm voor juli 2012 al had zou je nog steeds een genuine device moeten hebben. Just my 2cts/IANAL.

[ Voor 9% gewijzigd door mtr33 op 26-06-2015 09:40 ]

• Swerfer
FREAKJAM schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:54:
[...]

[...]

Firmware is inmiddels ook los te downloaden als zip/msi.
Thanks, moest wel IE gebruiken, in Edge wilde de download niet starten...

Pagina: 1 ... 47 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ